Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.08.04.

Trianon Tagadó Tibi nem tanul meg magyarul

Hakapeszi Miki

Eddig valahogy úgy képzeltem el a Nagy-Magyarországot visszasíró Wass Albert-fan bőgatyás szubkultúra képviselőit, hogy ha valami fontos nekik, akkor a szép magyar nyelv ápolása biztosan az. Mert ugyan hogy is lehetne kipicsázni a románokat Erdélyből, ha minimumként nem beszéljük tisztán, mívesen a mi gyönyörű anyanyelvünket. Tán ezért volt elsőre sokkoló, amikor véletlenül szembejött az egyik árpádsávos műmájerfolkrock banda néhány mondata.

Kedves mindenki. Az idei Gyenesdiás C+fesztiválon a SZKÍTIA zenekar nem lép fel. A szervező a szerződésben foglaltakat nem teljesítette ! Mi tudtuk problémákkal küzd ,de ígérgetések jöttek csak ,így aki esetleg miattunk menne el ne tegye a Zenekar NEM lesz ott. Köszönjük megértéseteket ! Találkozunk Szentgotthárd-on holnap

Egy fesztiválbotrány kapcsán sikerült beférniük egy Index-cikkbe eme Facebook-bejegyzésükkel, ami kíváncsivá tett. Vajon csak egy határsirató kanbuli hatására bicsaklott meg a pennája az illetékes mélymagyarnak, vagy egy speciális, most kialakuló válfaját tolja a nyelvnek? Vissza kellett kicsit tekerni a zseniális zenekar oldalán, de a választ nem tudom.

Sziasztok . A zenekar egyik tagja(Levi) eladja ezt a csodálatos motort. Segítsetek abban ,hogy segítitek benne, osszátok mindenfele hátha rátalál a gazdájára!!! Köszönjük szépen. Szabadság, Szerelem e kettő kell nekem.

Sajna a Mentális klánban senki se motorozik, de a Trianon Tagadó Tibik (alias 3T-k) világbölcsességeire mindig vevők vagyunk. 

A bennünket körülvevő, folyamatosan változó és mozgásban lévő világ újabb és újabb kihívások elé állítják a zenekarunkat. Egy nagy létszámú közösség életében gyakran jönnek elő olyan élethelyzetek, amikor valaki váltani szeretne és olyan is amikor nehezen találják meg a közös hangot egymással az alkotók. Ez óhatatlanul oda vezet, hogy egy megkezdett közös munka befejeződik és valami új elkezdődik. Pont olyan ez a folyamat mint a körülöttünk folytonosan változó világ.

Ezek után ki ne akarta volna azonnal felderíteni a folytonosan változó,  a Sólyom kamulégitársaság indulását lelkesen köszöntő zenekar 10 éves munkásságát, szerencsére adtak hozzá nem kis segítséget.

Ez volt a 2. LEMEZÜNK csapat képe-ez az album egy irodalmi időutazás volt melyet Albert Wass erdélyi iró születésének 100. évfordulója ihletett. Egy igazi zenei csemegének számít ez a kiadvány hisz nem csak egy zenei cd, hanem igényes bőrkötéssel rendelkező könyv melyet mindig szívesen vesz kezébe az ember... A Barnított oldalak, a zenekari tagok portréi a régi idők hangulatát idézik-miközben a lemezt hallgatjuk és a könyvet olvassuk elénk tárul Wass Albert küzdelmekkel teli élet útja, melyet " TISZTA SZÍVVEL, ÚTTALAN UTAKON" tett meg.... Saját szerzeményeink mellet igazi költő óriások gondolatait hívtuk segítségül, mint pl: Szőke István Atilla, Ady Endre, József Attila, Petőfi Sándor és természetesen Wass Albert verseit is megzenésítettük...

Az életműben elmélyülve már majdnem felragasztottam a Trabira életem első Nagy-Magyarország matricáját, amikor bevillant egy bennfentes rajongói hozzászólás is.

A "régi felállásból" 4 ember jelenleg is a csapatban van / Levente,Erika,-ének Laci-szoló gitár. billentyük-Ricsi/ A hegedűs-Zoli, a Duna művészegyüttesben is játszik-hegedű virtuóz! A dobos életpályája/mivel ő a legújabb/ még nem teljes előttem de tudomásom szerint A Scorpions memoriból jött ide! a basszus gitáros tán a legifjabb de terűletének kíváló művelője! Irom mindezt úgy,hogy mint nagyon régi Szkítia rajongó iparkodom nyomon követni amennyire lehet a zenekar körűli történéseket!A harmadik énekes Marika egy angol nyelven éneklő,más műfajú zenekarban is van,talán neki sikerűlt legkevésbé ezt a műfajt magáévá tenni! Szerintem alakulóban egy vérprofi csapat aki igen magas szinten műveli a terűletét amit magáénak vall és remélem a zenei stiluson,előadásmódon nem változtatnak! Tudom nehéz a változásokat elviselni-nekem sem ment,megy könnyen de ha előre visz elfogadom,hogy szűkséges!

Lám, a zenekar tevékenysége már nem volt hiába való. Erdély még nem jött vissza, de az ellenség megtévesztését célzó, a magyart külsősök számára teljesen érthetetlenné alakító nyelvújítás már hatásos.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

133 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr617677780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.05. 09:01:54

@The Ghost Wolf: Most cáfoltad meg magad, egy ilyen egyszerű mondatban is sikerült elhagynod egy vesszőt. Te hős liberális.

2015.08.05. 09:13:26

@Gandosz: Értelmetlen ez a szó, hogy nyelvtannácizmus, és gusztustalan is. Abban teljesen igazad van, hogy az idézett szóhasználat és heyesírás nem lóg ki a faszbúkról, hiszen a többi kommentelő is pont ezt a színvonalat hozza. De azért álljunk már meg egy pillanatra. Lassan annak kell hülyén éreznie magát, aki még tud magyarul? Ez az anyanyelvetek, te együgyű. Ezek a haverjaid konkrétan írástudatlanok. Vajon mennyire érezheti magát magyarnak valaki, ha egy ilyen abszolut elemi készség elsajátítására alkalmatlan, mint az anyanyelv használata?

Nem, nem vagyok liberó, Jobbik-szavazó vagyok.

high up! 2015.08.05. 09:13:39

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "A balliba bérkommentelők utálják a független, igazmondó hozzászólókat"

Te Bulgár birka, mondd má meg abból a bulgár sárga házból ahol ápolnak, hogy hogy a francba van az, hogy te itt (Putyin netes trolljaként) sugárban hánysz a liberalizmusra, miközben a "független" (ergo: liberális!!!!) kommentelés értékeiért rinyálsz.

Teccik tudni, a te báványozott illabbant ruszki birodalmadban ezt pont fordítva csinálják: az önálló gondolatokkal (=liberó) végzett kommentelést (avagy újságírást) akár halállal is büntetik. Ehelyett csak a vezérsegg mondatait lehet felmndani "kommentként".

Na persze ezt te is tudod, hiszen egész nap ezt csinálod. Ha kivennénk a liberális szót a hozászólásaidból, akkor csak egy félhangokon tátogó, összefüggően beszélni képtelen mongolidiótát látna benned a nagyvilág.

FOLYTASSUK!

high up! 2015.08.05. 09:18:20

@Gandosz: "Hazájukat, hagyományaikat szerető fiatalok,"

Hogy van az, hogy ezek a hazájukat ilyen nyálcsorgatós műmájerséggel és tök propaganadaszerűen szerető fideszjugend meg jobbikjugend fiatalok mindegyikéről rendre csak az derül ki, hogy a korszak legostobább társadalmi rétegéből jönnek?

FOLYTASSUK!

2015.08.05. 09:22:58

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Mi a magyarázat? Hogy a haverjaid birkának neveztek kiskorodban, az nem azért volt, mert ez a beceneved. Komolyan gondolták.

2015.08.05. 09:25:16

@Gandosz: A nyelvtannácizmus helyett inkább az írások értékeire kellene odafigyelni."
Oké, figyelünk. Mi az írás értéke?
Azért elképzelem, amint erős magyarságtudatú barátaink ott csápolnak az első sorban, és nagggyon értik a zenét, miközben egy román-székely-kon, vagy egy zsidó szövegeit kántálják.....

high up! 2015.08.05. 09:29:33

@MrsB: "Úgy gondolom, hogy elegendő magyar szépirodalmi mű olvasása, illetve a gyerekek korai ehhez szoktatása sokat segít."

Beteg vagy te ember. Olvasás? Szépirodalom??
Heti 5 testnevelési óra kell, ehhez jönni fog a heti 5 énekóra, oszt kész is van az teljes Alaptanterv.

Oszt ezek után csodálkozol, hogy ez a mostani generáció is épp olyan méretres Átlaghülyemagyar lesz, mint az anyjáék, nagyanyjáék generációja?
Akik csak cselédnek jók országon belül, a külföldi konkurenciával szemben, meg már 15 éves korukban teljesen padlót fognak (PISA teszt)

FOLYTASSUK!

2015.08.05. 09:33:38

Már az első mondat úgy hangzik, mintha az lett volna a szándék, hogy minél több embert megsértsen.
Ha ilyen stílusban írna valaki mondjuk holokausztról, rögtön feljelentés kerekedne belőle.

Muad\\\'Dib 2015.08.05. 09:43:22

@high up!:
A PISA teszt eredménye piszok szomorú ugyan, de semmiképpen nem határozza meg teljesen egy társadalom innovációs, vagy fejlődési képességét. Más gond van itt, nem a PISA eredmény.

2015.08.05. 10:03:16

@Stef1: Csak két észrevétel:
A Wass Albert dologról: maguk mondják, hogy ők bizony.
". Saját szerzeményeink mellet igazi költő óriások gondolatait hívtuk segítségül, mint pl: Szőke István Atilla, Ady Endre, József Attila, Petőfi Sándor és természetesen Wass Albert verseit is megzenésítettük..."
A másik dolog, hogy igazad van, miféle áruló neoliberális bagázs ez, hogy Ady-t és József Attilát zenésít meg?

grani 2015.08.05. 10:03:54

A gond ott van, hogy a belmagyarok azt hiszik, hogy Nagy Magyarország az szín magyar volt és ott mindenki perfekt beszélt magyarul. Holott Nagy Magyarország egy mini EU volt, ahol a lakosság közel fele beszélt magyarul valamilyen szinten.
Az már a libcsi nácik véleménye, hogy "nyelvében él a nemzet", meg "ha magyarországon élsz tanulj meg magyarul" stb. Trianon egy soknemzetiségű, történelmileg és gazdaságilag, kulturálisan integrálódott országot tépett szét kicsi, egymásra acsarkodó, életképtelen területekre. A mostani nyugati haverok önkénye és aljas számítása alapján. Bejött nekik.

pocaklakó minimanó 2015.08.05. 10:09:03

"Eddig valahogy úgy képzeltem el a Nagy-Magyarországot visszasíró Wass Albert-fan bőgatyás szubkultúra képviselőit..."

Mennyivel hatásosabb lenne a nyelvhasználatot illető kritika, ha a kritikus a kritikája első mondatába belepakolná mindazon írásjeleket, amelyek onnan hiányoznak. :)

A szeméből ki nem vett gerendából meg ácsoljon vaskarikát. :)

pocaklakó minimanó 2015.08.05. 10:10:13

"Eddig valahogy úgy képzeltem el a Nagy-Magyarországot visszasíró Wass Albert-fan bőgatyás szubkultúra képviselőit..."

A helyesírás?

Kopi3.14 2015.08.05. 10:17:04

@Gandosz: A Facebookon is van lehetőség szöveget módosítani, korrigálni, ha hibák kerültek bele. Elküldés előtt is lehet ellenőrizni, manapság majd mindegyik böngésző felkínálja az írás nyelvhelyességi ellenőrzést. A szóközök használatát pedig nem nehéz helyesen alkalmazni.
Ami a kiemelt idézetekből látszik, az adott probléma nem általános, van, aki tud helyesen írni ott is.

GERI87 2015.08.05. 11:05:26

Nincs mondat lezárás, tördelés, se vessző, se választékosság, szókincs stb.
De nem tudom hogy ez kit lep meg.

Mondjuk a bloggerek vagy akár az indexes "újságírók" se nagyon erőltetik meg magukat.

Az meg nem "nyelvtannácizmus" ha nem úgy írunk mint egy fogyatékos 12 éves kis gyökér, meg ahogy épp a fejünkből kipattan, leírva még a hümmögésünket is!

A rovásírás meg egy vicc, egy holt és ebben a formában sosem használt ábc, amit a magyar nacionalizmus (sovinizmus) hívott újra "életre", jobban mondva "táblára", amit senki nem tud elolvasni. Ezért nevetséges marhaság.

high up! 2015.08.05. 11:13:38

@Muad\\\'Dib:

A PISA teszt pontosan a logikai, kombinatorikai, innovációs képességekre céloz. Nem pedig a lexikális tudásra. Vagy a tornázási, éneklési vagy a hazáért való izzás fokozásának a képességeire.

A magyar gyerek már 15 éves korában megkapja a papirost arról, hogy felnőtt korában a tehetsége meg az eredményei soha a büdös életben nem fogják tudni megközlíteni a világ fejletteb részét.

Marad neki az örökös peremország sors. Csak a Nyugat neki lehullajtott összeszerelő üezemeiből, némi idejemúlt know howjából lesz neki modernizáció meg haladás, de önerőből sose.
Ebben a haladásban meg ugye az még a probléma, hogy csupán csak a leejtett hulladékból való haladás az valójában a többi oszágtól való egyre nagyobb lemaradást jelenti.

FOLYTASSUK!

DR. Smit Pal 2015.08.05. 11:15:39

A felesleges testneveles, es enek ora helyett, inkabb a rovasirast tanitanak kotelezoen a gyerekeknek.

Gandosz 2015.08.05. 11:16:04

Nagyon erőltetett, rosszindulatú és hazug, aki ilyen szövegekre azt írja, hogy írói nem tudnak magyarul. Minőségük megfelel a közlés helyének.

@high up!: @Muad\\\'Dib: A PISA teszt eredményei jók. Egyébként pedig semmit nem jelent, ebben igaza van Muadnak.

@retrovírus: "Lassan annak kell hülyén éreznie magát, aki még tud magyarul?"
Következtetésed értelmetlen. Ezeket a szövegeket a helyi értékén kell kezelni. Hibátlanok.

"Vajon mennyire érezheti magát magyarnak valaki, ha egy ilyen abszolut elemi készség elsajátítására alkalmatlan, mint az anyanyelv használata?"

Aki nem ismeri az anyanyelvet, az nem magyar. Ezek a szövegek magyarok.
A kommentelők többsége el sem olvasta a szövegeket. Én elolvastam. Nem találtam bennük olyan hibát, ami azt mutatná, hogy ne tudnának magyarul. Maximum szerkesztetlenség és gyorsaság látszik egy helyen.

high up! 2015.08.05. 11:29:18

@Gandosz: "A PISA teszt eredményei jók"

Esetleg a te képességeidhez meg igényeidhez mérve (kiválaszthatod melyik). Meg az Orbaneszku diktatúra elvárásaihoz mérve.

Európai modern élethez, versenyképes munkaerővé váláshoz, önálló gondolkodású polgárrá váláshoz meg katasztrofális.

De a PISA buktáról papír van, úgyhogy nincs miről vitatkozni.

Mint ahogy arról sincs mit vittakozni, hogy a nömözöti magyarvérü gyerekeink szellemi képesességei valami extragyorsulású ütemben épültek le az elmúlt években, az idei matek érettségin az átlageredmény már a közepest (gy.k. 3-ast) se érte el.

A NER jobban teljesít, egyre gyorsabban halad az ország a fajtiszta birka társadalom megvalósulásához.

FOLYTASSUK!

Roan 2015.08.05. 11:41:38

@Gandosz: Átlagos elgépelés? Az, hogy több szóközt üt le a kelleténél, belefér az átlagos elgépelésbe. De az, hogy a megszólítás után nem pontot használunk, vagy azt, hogy Szentgotthárdon, kötőjel nélkül írjuk, az nem elgépelés. Egyébként, ha valaki nem profi gépíró, akkor csak lassabban halad a gépeléssel, de attól még nem veszti el a helyesírási képességét. A felületnek megfelelő szóhasználat esetén azzal sem lenne baj, ha azt írta volna, hogy szvsz sajnálom, h elmarad a koncert, de nem a szóhasználattal van a baj.

Gandosz 2015.08.05. 11:57:22

@high up!:
A blogger felvetését ellened fordítva: nem tudsz magyarul! "vittakozni, képesességei"

A PISA teszttel komolyan foglalkozó szakértők számára egyértelmű, hogy módszertanilag nem jó, nemzetközileg alig összehasonlítható, egyes országokban (pl. Kína) a nemzeti presztízs növelésének célját manipulatív hamisításokkal szolgáló. Magyarország és Svédország eredménye között 1 ezrelék a különbség.

Helyettesítsük be, amit írtál:

Svédországban a PISA eredményei az európai modern élethez, versenyképes munkaerővé váláshoz, önálló gondolkodású polgárrá váláshoz katasztrofálisan gyengék. Svédország PISA buktájáról papír van, úgyhogy nincs miről vitatkozni. Mint ahogy arról sincs mit vittakozni, hogy a nömözöti svédvérü gyerekek szellemi képesességei valami extragyorsulású ütemben épültek le az elmúlt években, az idei matek érettségin az átlageredmény már a közepest (gy.k. 3-ast) se érte el.

23 millio Román NEM 60 millio arab IGEN !! 2015.08.05. 12:02:52

"Eddig valahogy úgy képzeltem el a Nagy-Magyarországot visszasíró Wass Albert-fan bőgatyás szubkultúra képviselőit, hogy ha valami fontos nekik, akkor a szép magyar nyelv ápolása biztosan az."

Na elmesz te a telavivi hazaarulo komcsigeci libero anyadba.

Lxxxx 2015.08.05. 12:23:16

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Végül is a Nagymagyarországban sem mindenki beszélt jól magyarul. Már ha beszélt egyáltalán valamennyire...

recirkulációs kör 2015.08.05. 12:24:29

Nem tudom, a Szkítia zenekar mióta ilyen, mint ahogy a cikkíró ökör jellemzi őket, én voltam koncertjükön, se a szövegeik nem szélsőjobbos-magyarkodó szövegek, se a számok közti összekötőszöveg.

Másrészt meg addig ne nagyon fikázza a cikkíró másnak a magyar helyesírását, amíg az övé is szar.

sántán sándor 2015.08.05. 12:24:49

inkább fogj kézen egy szomáliai migráns niggert és takarodjatok oda ahol a te anyanyelvedet beszélik, a hébert.

recirkulációs kör 2015.08.05. 12:31:59

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Mivel nincsenek benne központzási jelek, komolyabb gondolatok közlésére a rovásírás alkalmatlan.

Persze arra megfelel, hogy ki lehet vele írni a falu határába, hogy Dunavarsány.
Meg hogy pár barom fitogtassa vele a nagymagyarságát.
Másra nem nagyon.

2015.08.05. 12:34:31

Szerintem eddigi netes életművem éppen hogy NEM a t. blogger és a vele egyetértők véleményét igazolja. Aki nem hiszi, nézzen csak utána :) És ha a közlés tárgya fontos, ti se csaptok a veletek társalgó dadogós vagy selypítős pofájába, hogy ugyan miért nem egy Latinovits szintjén beszél. Vagy tévednék? :)

Külön tekintettel arra, hogy az egyszer már beírt szövegben NEM lehet utólagos javításokat eszközölni, s javított szöveget meg minek bevinni újra, értelmetlen pocsékolás és indokolatlan HSZ-szám ...

Azokról meg nem is beszélve, akik határainkon túlról kommentelve, ott élve eleve egy szándékosan lerontott anyanyelvtanítási minőséget kell sokszor kapjanak, s anyanyelvük írásbani és élőszavas, köznapi használatára nem sok lehetőségük adódik, sőt valahol még bántalmazzák is őket érte.

2015.08.05. 12:43:35

@recirkulációs kör:

És a latin ábécé 24 betűjével mi a helyzet? A központozási jeleket 3-500 éve találták ki, NEM IS EGYSZERRE, s milyen érdekes, hogy az antik, a középkori, meg a reneszánsz szerzők mégis képesek voltak a komoly gondolatok közlésére, na erre varrj gombot, te kis magyarkedvelő ...

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.05. 12:49:09

@recirkulációs kör:

Ez tény. Hozzáteszem: az eredeti latin ábécé is ilyen volt. Se kis- és nagybetűk, se vessző, pont, sőt sokszor egybeírták a szavakat.

2015.08.05. 12:50:36

Azokat pedig, akik elítélik és megvetik a magyarokat, úgy en bloc,

- ne is jöjjenek nekem azzal, hogy ez nem így van, mert de, csak most épp ennek a nyomorék O.V.-nak, aki egykor még a legjobb haverjuk volt, a mondvacsinált ürügyén habzik a szájuk 15+ éve -

megkérdezném, hogy mégis mi készteti őket arra, hogy ennek a fasiszta népségnek a nyelvén nyilvánuljanak meg? S még büszkék is legyenek rá, hogy ők bezzeg milyen helyesen tudják ... Nem igazán értem én ezt.

Le Orme 2 2015.08.05. 12:56:56

A blogger finoman szólva is beégett ezzel a poszttal. Az első bejegyzésben a szóközök és vesszők használata azt mutatja, hogy telefonról gépelt a szöveg, tipikus gépelési malőr, egyáltalán nem magyartalan a szöveg. A Szentgotthárd-on furcsa benne, az eredeti tördelés indokolhatta az elválasztást, amit a szöveg átmásolása után értelmetlenné vált.
A maradék öt idézetben egyetlen nyelvhelyességi hiba sincs. A vessző hiányzik egy vagy két helyen, telefonos gépelésnél, mint az utolsó rajongói beírás, ez tipikus rövidítésnek számít.

Összefoglalva: a blogger jobban járt volna, ha maga hamisít direkt magyartalan rajongói hozzászólást, és azt közli lejárató célú írásában, mert ez így teljesen rendben van.

A gyűlölködő kommentek (pl. @high up!: @DR. Smit Pal:@KullWahad: @GERI87: - aki hiányolja a vesszőt, miközben ő se használja, @zsebatya: @Könnyen elkaptuk, uram!: @retrovírus: @Dr. Gy. Dr. Fűegér:) pedig a kommentelők értelmi és érzelmi színvonalát mutatják.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.05. 12:58:35

@ekszvájzed:

A klasszikus latin ábécében csak 23 betű volt, az ólatinban meg csak 21.

A 23 betű: hiányzott a mai angol ábécéből a J, az U, s a W.

A 21 betű: hiányzott még a G és az Y is.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.08.05. 13:05:23

@Le Orme 2: "A harmadik énekes Marika egy angol nyelven éneklő,más műfajú zenekarban is van,talán neki sikerűlt legkevésbé ezt a műfajt magáévá tenni! Szerintem alakulóban egy vérprofi csapat aki igen magas szinten műveli a terűletét amit magáénak vall és remélem a zenei stiluson,előadásmódon nem változtatnak! "

nem a vesszőkkel van a gond, hanem ezzel a kerékbetört fészbúkmagyarral.

Gandosz 2015.08.05. 13:10:31

@Le Orme 2: Abban reménykedhetett a blogger, hogy a cím után nem olvassák el az idézeteket, és sok esetben bejött neki.
A Szentgotthárd-on valóban nehezen érthető, mert így elválasztani nem szerencsés, de néha mégis így jön ki.

Gandosz 2015.08.05. 13:14:20

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ha valakit a fészbúkmagyar zavar, akkor írjon arról. A szerző a beszélt magyart bírálta ezekkel a szövegekkel: "minimumként nem beszéljük tisztán, mívesen a mi gyönyörű anyanyelvünket".

Le Orme 2 2015.08.05. 13:28:58

@Gandosz: "Abban reménykedhetett a blogger, hogy a cím után nem olvassák el az idézeteket, és sok esetben bejött neki."

De mi szükség van az ilyen önlejárató blogbejegyzésekre? Egyedül a hozzászólások között vannak értelmesek, pl. akik helyreteszik azokat, akik nem ismerik a rovásírást.

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"nem a vesszőkkel van a gond, hanem ezzel a kerékbetört fészbúkmagyarral"
Ja, most már akkor csak ennyi probléma maradt? Akkor nem érvényes az a konklúzió, hogy a "magyart külsősök számára teljesen érthetetlenné alakító nyelvújítás már hatásos". És mi szükség volt arra a körítésre, hogy árpádsávos műmájerfolkrock bőgatya mélymagyar határsirató kanbuli?

Gandosz 2015.08.05. 13:33:09

@Le Orme 2: "De mi szükség van az ilyen önlejárató blogbejegyzésekre?"

Legalább megtudtam, hogy létezik Trianon Tagadó Tibi.

MTA rendes tagja 2015.08.05. 13:39:05

Amiről itt szó van, az az írott nyelv használata, és nem a beszélté, amit a szerző kever. Távol vannak ezek a szövegek attól, hogy súlyosan magyartalannak, hibásnak lehetne tartani őket, nincsenek benne értelemzavaró elütések, nincs rossz szóhasználat, egyszóval szintaktikailag és szemantikailag is 100%-osan jók. Az a zárszó, hogy "a magyart külsősök számára teljesen érthetetlenné alakító nyelvújítás már hatásos", indokolatlan, érthetetlen, megmagyarázhatatlan.

high up! 2015.08.05. 14:09:33

@Gandosz:

na most nagyon mellé lőttél ennek a magyar PISA katsztrófa kimagyarázásnak (a szinte már fidesz-szokásos svéd példával). Többek közt.

Szóval a PISA tesztet nem kínaikak találták ki maguknak, hanem az OECD a saját tagálallamainak és még annak aki kér belőle, és pont azt mérik benne, ami minden országban összehasonlítható. Ez pedig az általános képességek, köztük a logika, értelmezés stb.
Tehát akik azt hirdetik, hogy a PISA teszt értelmetlen csak azt bizonyítják, hogy saját maguk is PISA katasztrófák. Lefogadom, hogy ezek a nagy kritikusok mind a lúzer országokból kerülnek ki.

Na és a "Bezzeg Svédo is rossz, oszt akkor hát csak rendben van nálunk minden!" nevezetü marhaságod is megéwr egy-két szót.

Barátom, onnan indulunk ki, hogy 2012-ben a 34 OECD tagország között Magyaro így végzett:
Matematika: szánalmas 30-ik(!!!!!) hely.
Olvasási, megértési kompetencia: 25-ik hely.
Természettudományok: 27-ik hely.

Tehát Magyaro a legfosabb tehetségü országok közé küzdötte le magát. Aki erre csak annyit tud mondani, hogy "Na de Svédo se jobb!", az szintén egy súlyos PISA eset.

Ez az ország egyszerüen a legostobább generációt tenyészti ki ezekben az években, évtizedben. Az értelmi képességek fejlesztése helyett azok extragyorsaságú leépítése folyik. Heti 5-ször terpeszállás, énekóra, stadion avatás meg Kormányablak dicshimnusz zengés- ennyit tudnak a lebutított vírnömzöti magyar gyerekek.
Már ma tudjuk róluk, hogy pár év múlva stabil Átlaghülyemagyar utánpótlásai lesznek bármelyik rendszernek (mert ugye Orbaneszkuék is majd megbuknak egyszer)

És hogy Svédo-ból is kapjál egy homályt: az ő gyengébb eredményük abból jön, hogy 10%-os migrációs arány mellett a kezdő vagy gyenge képeségü migránsok húzzák le az eredményüket. Viszont a legtehetségesebb szegmensben a svédek utcahosszal verik a magyar arányt. Ráadásul a legtehetségesebb magyar réteg aztán egy nap úgyis kivándorol a svédekhez.

Te meg majd kiszámolod, hogy akkor Magyaro-on mi marad.

FOLYTASSUK!

MTA rendes tagja 2015.08.05. 14:12:51

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Azt üzeni, hogy Ady Endrét, József Attilát egy magyarul nem beszélő bagázs zenésíti meg?"
Magyarul nem beszélő? Egyébként számos példa van a megzenésítés és az anyanyelv különbségére. @retrovírus:
"Az mondjuk tényleg rendkívül kínos, ha valaki turulkodik, és közben a saját anyanyelvét képtelen megtanulni."

Persze, teljesen igazad van általánosságban, megdicsérlek, hogy kreatívan a turulkodás kifejezést használtad. De ha konkrétan a szerzővel egyetérve írtad, akkor gondold át a dolgot, nem szégyen okosodni.

Gandosz 2015.08.05. 14:33:36

@high up!:
Ez a PISA egy mellékszál, de örülök neki, mert legalább ebben is megszégyenültél. Nem én bírálom az OECD PISA tesztet, hanem tőlem független, általam nem befolyásolt akadémikus szakértők sokasága számos országban pontosan leírta részletesen azt, hogy miért nem alkalmas semmire, sőt, miért káros, miért nem szabadna hivatkozni rá. Egyébként Kína azzal manipulál, hogy elitiskolában végzik a tesztírást és külön felkészítik rá a diákokat, de a kiértékelésekben is van manipulálási lehetőség. Ezek a helyezések semmit sem jelentenek, az első és az 50-ik között nincs különbség. Ugyanaz a szint, statisztikai hibahatáron belüli minimális, nüansznyi különbségek.

A svéd helyzetet nem jól tudod, de ha így lenne, akkor Magyarországon a romákra kellene hivatkoznod.

Fröcsögésed véleményrésze szánalmas, nagyon magányos lennél virtuális létezésed lehetősége nélkül.

Zár Balta 2015.08.05. 14:36:11

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Egy rohadt mocskos szemét hazaáruló bolgár állat, az vagy !
Dögölnél már meg te mindenbe beleugató sötét fidess-es bér-troll!

2015.08.05. 14:46:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

Bocsánat, elnézést, majszter uram, tényleg én tudtam rosszul:

A latin ábécé, amit a magyar nyelv is használ, a következő betűkből áll:

A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z

Az eredeti latin ábécé i. e. 7. sz. körül:

A B C D E F Z H I K L M N O P Q R S T V X

(Wikipédia)

Ez 26 ill. 21 betű.

És egy kis szépirodalom:

"Hajnóczy Péter: A latin betűk

A latin betűk elhatározták, hogy egy virágzó hársfaerdőben összeülnek, és kicserélik gondolataikat. A 33 latin betű.
(De hát hol is történt ez: Kisázsiában, egy bejrúti kocsmában vagy Antiokheiában?) Akárhol is történt, a latin betűk teleszívták tüdejüket a hársfa illatával – némelyik dohányzott, vörös bort ivott –, egyszóval jól érezték magukat. A Z betű azt gondolta, megszerette az A-t. Egyszóval jól érezték magukat a latin betűk; ha boldogok nem is voltak, de úgy tettek.
Terepszínű egyenruhás katonák jelentek meg a hársfaerdőben. Kezükben kibiztosított géppisztoly. És most megértette a Z, hogy miért nem szeretheti az A-t. A katonák lassú léptekkel körülvették a latin betűket – csizmájuk alatt recsegett, recsegett a gally. Az A betű még odasúgta Z-nek: én azt gondolom… de már nem fejezhette be, mit gondolt. Tíz centiméterről tarkón lőtték, akár az összes betűt, és a Z-t is.
A katonák – orvos is volt velük, aki megállapította a halál beálltát, – kötelességük végrehajtása után menetoszlopban elvonultak. Ott feküdt az avaron a 33 véres, halott latin betű.
(De hát hol is történt ez: Kisázsiában, egy bejrúti kocsmában vagy Antiokheiában?) Nézd! Milyen szép a hold, suttogta a hársfa. Az A betű fölkelt. Véres volt, tüdejét teleszívta hársfaillattal, és megtört szemmel intett a hársfának. Azután odament a Z-hez, aki még az avaron feküdt, és megcsókolta a száját. A Z véresen fölemelkedett, mint aki csak álmodott, és ő is teleszívta tüdejét az erdő hársfaillatával.
A véres latin betűk lassan fölkeltek a földről, jó éjszakát vagy jó reggelt intettek a hársfának, fölnéztek a teliholdra, és lassú, kemény léptekkel, vérezve a vérző latin betűk elindultak a tenger felé."

Itt már 33 latin betű szerepel ... Talán csak szimbólum, a feltételes helyszín miatt is, mely szintén Krisztusra utal? S ha nem, akkor miket hozzáadva lett 33?

2015.08.05. 15:04:01

Természetesen nem közvetlenül Jézusra, hanem a Szentföld földrajzi környezetére, de a helyszínek biblikussága tagadhatatlan ...

Jut is erről eszembe, a héber ábécé 22 betűjével mi van ??? NINCS IS BENNE MAGÁNHANGZÓ, hogy a fene enné meg ... A MODERN székely-magyar rovásírásban pedig a latin-magyar ABC összes betűjének van megfelelő párja, azaz lényegében csak egy automatikus átírása a latin eredetű betűinknek egy másik jelcsoport jeleivel való behelyettesítése. Tényleg nem tudom már, mi a jó franc bajotok van, a magyar dolgokkal, meg a magyarok dolgaival, úgy általában.

Na mindegy, hogy hány betű a latin, a székely, vagy a héber amúgy, de akkor mit is szóltatok anno Jeszenszky Gézához, aki a cigány nyelvvel kapcsolatban eresztett meg hasonló kifejezésképtelenségi eszmefuttatást? :) Akkor valahogy nem csipáztátok az efféle vélekedéseket, ha jól emlékszem ...

Le Orme 2 2015.08.05. 15:04:11

@Gandosz: Egy agyhalott turbóliberálisnak hiába írod le, hogy a PISA egy kalap szar, nem lehet úgy mérni azokat a kompetenciákat, ahogy az OECD felmérés célozná, de hát ez egy jó propagandaanyag lett az OECD bürokraták kezében. A turbóliberális a 2009-es PISA eredményeket használta a 2012-es intézkedések bírálatára, a 2012-es eredményekből pedig évtizednyi következtetéseket von le. Ez akkor sem lenne indokolt, ha maga a teszt egyébként használható lenne.

2015.08.05. 16:00:47

@MTA rendes tagja: látványosan rossz helyesírás esetén nem érdekel sem a szöveg tartalma, sem a szerző pártállása. A központozás hiánya, vagy hogy az írásjel elé és nem mögé teszi a vesszőt (mint Vass "Jimmy Steel": dezsomail.blog.hu/2010/02/17/subject_steel_klubtagsag), sőt ha egyáltalán nem használ szóközt az írásjel után, ill. ha nem ismeri fel az egybe- és különírandó szavakat, az már látványosan rossz helyesírásnak számít.

"Segítsetek abban ,hogy segítitek benne, osszátok mindenfele" — ha szerinted ez magyarul van, oké.

Egyébként szerintem nem baj, hogy ilyen sebességgel terjed a fészbúkmagyar és látványosan butulnak el a fiatalok. A buta embert sokkal könnyebb irányítani. És egy ilyennek esélye sincs, hogy egy idegen nyelvet megtanuljon, hiszen még az anyanyelvébe is beletört a bicskája.

MTA rendes tagja 2015.08.05. 16:31:14

@retrovírus: ""Segítsetek abban ,hogy segítitek benne, osszátok mindenfele" — ha szerinted ez magyarul van, oké."

Ha szerinted ez nem magyarul van, akkor nem tudsz magyarul. Teljesen érthető, segítséget kér (a megelőző mondatból derül ki, mihez: "A zenekar egyik tagja(Levi) eladja ezt a csodálatos motort.") a tájékoztatáshoz, mi ezen a hibás; nyelvtanilag, szóhasználatban, stílusban, bármiben? Semmi. Komolyan mondom, hogy semmi, és teljesen értetlenül állok az előtt, aki ezt nem érti. A közlő - szöveg - befogadó hármas közül, itt a befogadóval van a baj, ha ezt nem tudja dekódolni.

6.Lenin önálló gondolata 2015.08.05. 16:58:56

@röf: "Látom, azért talpra ugrott a hivatásos törzskommentelők híg intellektusú, de annál harsányabb kicsiny csoportja...."
Mindjárt itt vagy te.

high up! 2015.08.05. 17:00:18

@Gandosz: "Ezek a helyezések semmit sem jelentenek, az első és az 50-ik között nincs különbség"

Hát ma már te se hülyülhetsz tovább! A nulla alá csak nem lehet, avagymégis??

Ezt bírom bennetek fidióta tömegbirkákban: a tények sose rendítenek meg titeket.

Felőlem játszhatod tovább az Átlaghülyemagyart, akinél PISA (= értelmi és képsségi fronton) "Minden a legnagyobb rendben van!" és " A mi vírmagyar gyerekeink pont olyan okosak, mint a világon bármelyik!".

Meg hivatkozhatsz a a levegőbe név nélküli szakemberek hadára, akik jól megmondták, hogy a teszt semmire nem jó. Miért? Mer ők aszongyák.

Csak egy baj van a te nömzöti birka gondolatmenetedben: a finn, a német, a holland, az osztrák kormányok (és a többi) marhára sokat adnak arra, hogy hol végeznek a 15 éveseik ezekben a felmérésekben. És ha az eredmény megcsúszik akkor már ül is össze a válságbizottság és megkezdi a végeláthatatlan szakmai vitákat a változások kényszeréröl.

Na persze a Nömzöti Birka Birodalomban semmi válság nincs, mert a Nömzöti Adómentespálinkaivók Kormánya megmagyarázza, hogy a 30-ik hely a 34-ből há kérem szépen az egyenértékü az elsővel, há ez a zigasság kérem szépen, nincs itt semmi látnivaló. Terpeszállásban meg hazaszeretetben amúgyis jobbak vagyunk mindenkinél, úgyhogy az első helyen kérem mi állunk, a magyarok. A fél világ minket akar másolni.

De azt azért meg kell mondani, hogy legalább nem kértek pénzt azért, hogy egész nap röhögtetitek a népet.

És a svéd-cigány masztidhoz akkor még egyet (ha már csak ezt az egyetlen Svédo-ot találtad meg "cáfolásra", semmi más országot a maradék 33-ból): teccik tudni nem lehet egy kategóriába rakni azt, ahol az osztály egyharmada migráns és abból jónéhánynak teljesen új a nyelv és a tananyag. Ellentétben a cigánnyal, aki mégis csak magyarul beszél születése óta. Ráadásul a cigányok aránya hol van 10-30% egy átlagosztályban?
Ne ijedj meg, a 30-ik hely 90%-át a lebutított fajtiszta vírmagyar nömzöti gyerekek hozzák, nem a cigány honfitarsaid.

FOLYTASSUK!

Roan 2015.08.05. 17:03:30

@Le Orme 2: Nincs benne hiba? Megszólítás után pont, Zenekar nagy kezdőbetűvel, iró, szűkséges, kíváló, terűlet, Albert Wassról nem is beszélve, aki ugye költő óriás, és volt neki élet útja. (A teljesség igénye nélkül.)

A véletlenszerűen használt központozás pedig szerintem nem gépelési hiba, mivel hol kiteszi a vesszőt, hol nem, de ezt legalább sűrűn váltogatja.

Le Orme 2 2015.08.05. 17:25:12

@Roan: "Nincs benne hiba?"

Azt írtam, nincs benne nyelvhelyességi hiba, és különösen nincs benne beszélt nyelvi magyartalanság. Amiket össze tudtál kaparni nagy nehezen (és több nincs belőlük), azok telefonos írásnál tipikus gépelési, legfeljebb egybeírási hibák, ide értve a központozást, ami ilyenkor különösen problémás, de a Zenekar nagy kezdőbetűvel tudatos, mert itt nem közszói értelemben, hanem tulajdonnév helyettesítőjeként használták, helyesen, nagy kezdőbetűvel (de vö: Osztály, Brigád, Csapat stb is).

Gandosz 2015.08.05. 17:35:03

@high up!: Németekre hivatkoztál, hogy komolyan veszik a PISA tesztet? Legfeljebb az olyan ostobák, mint te. Itt van néhány német kritikai írás, részben németül, részben angolul, arról, hogy miért használhatatlan rohadt szemét az egész PISA:
Uwe Gellert, Universität Hamburg
Mathematik „in der Welt“ und mathematische „Grundbildung“. Zur Konsistenz des mathematikdidaktischen Rahmens von PISA

Hans-Dieter Sill, Universität Rostock:
PISA und die Bildungsstandards

Peter Bender, Universität Paderborn
Was sagen uns PISA & Co, wenn wir uns auf sie einlassen?

Eva Jablonka, Freie Universität Berlin
Mathematical Literacy: Die Verflüchtigung eines ambitionierten Testkonstrukts in bedeutungslose PISA-Punkte

Eva Jablonka, Freie Universität Berlin
Mathematical literacy: the volatilisation of an ambitious construct into meaningless PISA-scores

Volker Hagemeister, Berlin
Kritische Anmerkungen zum Umgang mit den Ergebnissen von PISA

Thomas Jahnke, Universität Potsdam
Zur Ideologie von PISA & Co

Wolfram Meyerhöfer, Universität Potsdam
PISA & Co als kulturindustrielle Phänomene

Wolfram Meyerhöfer, Universität Potsdam
Testen, Lernen und Gesellschaft. Zwischen Autonomie und Heteronomie

zsebatya 2015.08.05. 17:55:22

@Le Orme 2: Ja, ja. Meg osztán az milyen jól mutat leírva, hogy Magyar. Pedig az így helyes: magyar. Ám ez az írásmód minden turbónemzethy ostobánál alapvetés. Bár talán a Himnuszba is bele lehetne javítani, ott ez a nemzettelen Kölcsey kisbetűvel írta.
Amúgy meg az értelmi képességeimre vonatkozó célzásod nyomán tisztelettel és barátsággal arra kérlek, hogy nyald ki a seggem.

Le Orme 2 2015.08.05. 18:13:36

@zsebatya: Turbótahó vagy. Kölcseyt meg ne merészeld mocskos patkányszádra venni.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.05. 18:14:13

@ekszvájzed:

Alapvetően minden írástípus tökéletesen megfelelő a célra, amire alkották.

Persze vannak nehézségi fokok.

A legkönnyebb típus az ábécé, mint amilyen a latin, a cirill, a magyar rovásírás, az örmény, a grúz, a koreai, stb.

A legnehezebb típus meg a logografikus típusú, pl. az óegyiptomi, a kínai, a maja, az azték, stb.

A többi típus a kettő között van, ezek csökkenő nehézség szerint:
- szótagírás, pl. a japán,
- a mássalhangzóírés, pl. a héber,
- a mássalhangzóírás kötelező magánhangzójelöléssel, pl. a hindi.

zsebatya 2015.08.05. 18:25:50

@Le Orme 2: Kimaradt egy fontos kiegészítés. Lehetőleg máma még.

Visceroid 2015.08.05. 18:51:53

Birca, nem akarsz blog.hu-s blogot indítani? Így könnyű, hogy mindig a kommentekben trollkodsz! Az index úgyis kirakna a főoldalra, mutasd meg, hogy jobb vagy a libsibolsi bérenceknél!

2015.08.05. 19:30:53

@Visceroid: "Birca, nem akarsz blog.hu-s blogot indítani?"

Ezeket a szarháziakat nem azért fizetik, hogy értelmes dolgokat csináljanak, hanem hogy romboljanak.

2015.08.05. 19:59:39

@ekszvájzed: "Jut is erről eszembe, a héber ábécé 22 betűjével mi van ??? NINCS IS BENNE MAGÁNHANGZÓ, hogy a fene enné meg ..."

Hihetetlen, hogy ezt sem érted... A hozzád hasonló csökkentett habzású egyének számára akarták megkönnyíteni a tanulást, abból kiindulva, hogy egy átlag suttyó nemzethy turulos a magyar ábécé betűit az élete végéig sem tudja elsajátítani.

"A MODERN székely-magyar rovásírásban pedig a latin-magyar ABC összes betűjének van megfelelő párja, azaz lényegében csak egy automatikus átírása a latin eredetű betűinknek egy másik jelcsoport jeleivel való behelyettesítése."

Ha ez így van, akkor a tanult őseid (na most kérdés, hogy mikor merre sátraztak) azért találták ki a rovásírást (?) a latin helyett, mert túl ostobák voltak a latin betűk megtanulásához, nem beszélve az ékezetes formákról. A székely meg nem magyar, így megint bajban vagy, ráadásul egy ékezetes rovásírásos betűt sem tudsz mutatni.

"Tényleg nem tudom már, mi a jó franc bajotok van, a magyar dolgokkal, meg a magyarok dolgaival, úgy általában."

Ezt én kérdezném tőled (meg a turulszaros haverjaidtól), úgy általában.
Amúgy terelgess nyugodtan, csak ne feledkezz meg a cikk tartalmáról, mert ez a lényeg és cáfolni sem tudod.

2015.08.05. 20:19:37

@Vincenzo6: "Trianon mindenkinek fáj, aki felfogja a jelentőségét."

Mert mi a jelentősége: hogy elcsatolták a rabolt földek egy részét? Az olaszok sírnak-e napi szinten, hogy az ókori római birodalom már nincs?
A párizsi békeszerződés immár százéves és visszafordíthatatlan, ennek ellenére a mai napig kódolják az újabb generációkba ezt a háborús veszteséget, amelyet a "nemzeti" jobboldal hozott össze nekünk (mint mindig).
A turulos visongás viszont nem segít: Trianon nem magyar holokauszt, hanem egy jelentéktelen történelmi esemény, amely ma már senkit nem érdekel.

2015.08.05. 20:43:15

@kopasz barmok országa:

Magad vagy a magyarázatod arra, amit beszélsz, meg arra is, amit azok beszélnek, amivel ily látványosan nem értesz egyet. Ha ez nem otthon neked, miért nem felejted el akkor inkább? Ó, szellemi emelkedettség ékességes szobra, te, méltó a világ uraihoz, akiket képviselsz ... :)

Conchobar 2015.08.05. 20:46:15

@kopasz barmok országa: "Trianon nem magyar holokauszt, hanem egy jelentéktelen történelmi esemény, amely ma már senkit nem érdekel." - Mára már sikerült jó nagy éket verni a magyarság részei közé, sikerült alaposan megosztani, és nemcsak a trianoni országhatárokkal. És valóban, mára már nem a saját megosztottságunk fáj, hanem a holokauszt, meg a néger és arab menekültek nehéz sorsa, a buzikat ért jogtalanság, a cigányokat sújtó 'előítéletesség' és rasszizmus. És aki fiatal, az még büszke is magára, hogy ő emiatt milyen önzetlen, és melegszívő faszagyerek. Holott csak egy balek, akit megvezetnek és gyökértelenné tesznek

Conchobar 2015.08.05. 20:50:27

@kopasz barmok országa: "Az olaszok sírnak-e napi szinten, hogy az ókori római birodalom már nincs?" - Az olaszok valóban nem sírnak a római birodalom miatt. De okuk sincs rá. A latinok talán sírnának, ha még léteznének

2015.08.05. 20:51:01

@kopasz barmok országa:

Miért ne fájjon? Megtiltod? Mi az, hogy senkit se érdekel? Mihez képest? És kinek van joga azt eldönteni, hogy a magyarságot mi érdekelje, és mi ne, mi az ő dolga, és mi ne? Tilos fájni? MI VAN ??? Akkor mit mondjak a fajtád folytonos rinyázásáról és dühéről, amit te is gyönyörűen bemutatsz itt?

Térj már magadhoz, hogy a saját szörnyeteg mivoltodat mutatod itt be, annak tudatában, hogy a fajtád uralkodik rajtunk, meg a világ ezen felén is. Gondolod, hogy ezért fognak veled ajvékolni a te fajtád baján ??? Én már biztos nem, pedig régen még ugyanazt fújtam, mint te, csak megláttam, mire megy ki a játék.

PannonBoy 2015.08.05. 20:52:22

@kopasz barmok országa: Igen, teljesen igazad van. Ez egy olyan történelmi tény, amin tudni kell túllépni. Senki és semmi nem fogja visszacsinálni. Mellesleg, ha egy kicsi országot nem tudnak rendesen irányítani, majd pont tudnának egy sokkal nagyobbat?
A legnagyobb baja a magyaroknak, hogy nem képesek elfogadni a megtörtént tényeket, tanulni belőlük pedig már végképp nem (lásd történelem).

2015.08.05. 20:55:00

@Conchobar:

+1

Nekem ehhez ma este nincs idegem, időm, meg türelmem hajrá, ez egy haddnemondjam mi, még az ő szótárában sincs rá szó, én attól félek :)

"Turulszaros", hát az eszem megáll, még a végén a Turult is megtanítja, hogy szeressem, egyem a szivit, pedig sose voltam olyan, mint amilyennek elképzel, de azzá tesz, ha így folytatja ... :)

Roan 2015.08.05. 20:56:05

@Le Orme 2: Tehát az írott szövegben nincs beszélt nyelvi magyartalanság. Ennek nagyon örülök :)

Ez egy géplési hiba, amikor kimrad egy-egy betű, vagx a mellettr levőt ütöm le.

Azonban, ha szó közt teszek oda, a hová nem kéne, vagy kötő-jelet, esetleg a hosszú magánhangzokat röviddel irom, az nem gépelési hiba, mint ahogy az sem, hogy Wass Albertből Albert Wasst csinálok, vagy a felkiáltójel helyett pontot használok. Ha meg ezt megfejeljük a központozás hiányával, akkor meg főleg lehet gyanakodni a helyesírásra.

Amúgy az új - jövő szeptembertől bevezetendő - helyesírás szerint már lehet nagybetűvel írni a Zenekart, de mivel nem tulajdonnév (még akkor sem, ha nevet helyettesítem vele), a jelenlegi szabályok szerint kisbetűvel írandó.

index.hu/tudomany/2015/06/26/az_uj_helyesirasi_szabalyzat_csak_mismasolas/

Azért a költő óriás nálam mindent visz :) Elképzelem az óriást, amint éppen költ :D

2015.08.05. 20:56:59

@PannonBoy:

Tudok én ebben az országban egy másik népet, amely kb. ugyanígy van ezzel. Megnevezzem? :) Ők MIT TANULTAK AZ EGÉSZBŐL, az agresszión, a vádaskodáson és a pénzkövetelésen kívül? Vagy tanuljuk esetleg mi is azt, mert ilyenkor ez a trendi? :)

Conchobar 2015.08.05. 21:05:20

@PannonBoy: "A legnagyobb baja a magyaroknak, hogy nem képesek elfogadni a megtörtént tényeket, tanulni belőlük pedig már végképp nem (lásd történelem)." - Nem voltak képesek elfogadni a megtörtént tényeket. Nem voltak képesek elfogadni, hogy 3 részre szakadt az ország, Zrínyi, Frangepán és többiek azon morfondíroztak, hogy kéne kiebrudalni a törököt, aztán a Habsburgokat. II.Rákóczi Ferenc és Kossuth se volt képres elfogadni, hogy Magyarország nem független. Akik ezek mellé a férfiak mellé álltak, azok nem lettek gazdagabbak, nem lett jobb életük, de legalább elmondhatták magukról, hogy ők nem gyáva megalkuvó férgek

2015.08.05. 21:09:49

@ekszvájzed: Örülök, hogy nem tudod megcáfolni azt, amit írtam. Nem mintha értenéd is...
Sírj még egy kicsit, talán a nagyhatalmak visszaadják az elcsatolt területeket (mert olyan szeretetre méltó nemzet vagyunk, mint mindig) és akkor hétmillió román kisebbségünk és ki lehet írni az új földpályázatokat az új főuraknak.

2015.08.05. 21:18:41

@Conchobar: Az átlag magyar főurat akkor sem a függetlenség érdekelte, hanem hogy több birtoka és jobbágya legyen. Ebben a törökök és a labancok, általában az országot bitorló idegen hatalmak akadályozták. A szabadsággal és a függetlenséggel, meg persze a magyarkodással, már akkor is simán be tudták hülyíteni a parasztokat, pedig a török alatt jobban éltek.

Le Orme 2 2015.08.05. 21:27:43

@Roan:
"Tehát az írott szövegben nincs beszélt nyelvi magyartalanság. Ennek nagyon örülök"
Én meg annak örültem volna, ha a blogger nem ír beszélt nyelvi hiányosságokról írott szövegek kapcsán.
A rövid-hosszú magánhangzók ilyen környezetben biztosan nem helyesírási hibák, hanem a gépelésre használt billentyűzettől függnek, hogy egyszerűsítenek-e vagy sem. Az egyetlen hiba a szóköz használata volt, a sokezer karakternyi szövegben két helyen: költő óriás és élet út. Ez tényleg hiba. Mindenesetre túlzónak tartom, hogy ezen két hiba (aminek a kiváltó okát nem lehet megítélni, tanulatlanság, figyelmetlenség, gyors írás, vagy más) alapján azt következtessem, mint a blogger: „a magyart külsősök számára teljesen érthetetlenné alakító nyelvújítás”.

Le Orme 2 2015.08.05. 21:32:07

@Roan: A rövid-hosszú magánhangzók ilyen környezetben biztosan nem helyesírási hibák, hanem a gépelésre használt billentyűzettől függnek, hogy egyszerűsítenek-e vagy sem. Az egyetlen hiba a szóköz használata volt, a sokezer karakternyi szövegben két helyen: költő óriás és élet út. Ez tényleg hiba. Mindenesetre túlzónak tartom, hogy ezen két hiba (aminek a kiváltó okát nem lehet megítélni, tanulatlanság, figyelmetlenség, gyors írás, vagy más) azt következtessem, mint a blogger: „a magyart külsősök számára teljesen érthetetlenné alakító nyelvújítás”.

Le Orme 2 2015.08.05. 21:38:40

@kopasz barmok országa: "Az átlag magyar főurat akkor sem a függetlenség érdekelte"

De. Rákóczi sohasem ismerte el a szatmári szerződést, holott az a hűségeskü fejében neki is büntetlenséget biztosított, ezenfelül pedig ígéretet tett egykori birtokainak visszaadására; miután azonban II. Rákóczi Ferenc ezután sem törődött bele a vereségbe, leghűségesebb embereivel kénytelen volt szegényen bujdosni. Akik pedig engedtek a túlerőnek, és maradtak, legalább lehetővé tették, hogy ne cserélődjön le a nemesség a németekre annyira, mint a cseheknél.

2015.08.05. 23:41:33

@Le Orme 2: Rákóczi nem volt átlagos magyar főúr, ha nem tudnád. A továbbiakban örülök, hogy igazat adsz nekem, hiszen tudjuk, hogy a mostani felkapaszkodott főurak ugyanazt csinálják és ráadásul meg is magyarázzák, hogy "magyar" kezekben legyen a föld és a termelőeszközök. A parasztnak is ugyanaz a mentalitása ma is: inkább raboljon ki a magyar, mint az idegen. Ez aztán a hazafias hozzáállás, igaza volt annak a Kertész nevű manusnak...

Le Orme 2 2015.08.06. 00:14:04

@kopasz barmok országa:
Kertészhez hasonló turbóliberális mélydemokrata hungarofób uszítóbajnok vagy.

Roan 2015.08.06. 10:00:37

@Le Orme 2: Occam borotvájáról hallottál? Miért van ennyi hiba a szövegben?

A, verzió:
- a megszólítás és a köszönjük szépen után azért van mindig pont a felkiáltójel helyett, mert véletlenül mindegyik alkalommal ekkor gépelte el az írója
- a vesszők 80%-át azért hagyta el, mert az tipikus telefonos elgépelési hiba. Kissé nagy százalékkal :)
- a Zenekart azért írta nagybetűvel, mert tulajdonnevet helyettesít, és már a jövő éves, új helyesírásra gyakorol
- a Szentgotthárd-on azért szerepel kötőjellel, mert a szövegben helyesen elválasztotta, de az átírásnál benne maradt
- azért nincs alany-állítmány egyeztetés a mondatban (mozgásban lévő világ... állítják), mert elgépelés
- Wass Albert nevét egyszer azért írják fordítva, mert elgépelték
- az iró azért rövid i, mert billentyűzettől függ. Igaz, pár sorral lejjebb a a Barnított és a megzenésítettük szavak esetében a billentyűzet jól adta ki a hosszú magánhangzókat
- a rajongói hsz-ben a szoló, billentyük, irom, stilus szavak szintén billentyűzettől függenek. Ugyanebben a szövegben a huncut billentyűzet hosszú magánhangzókat adott ki: terűlet (2-szer), sikerűlt, szűkséges
- a szövegben ennyi elgépelés mellett "csak" pár helyesírási hiba van: költő óriás, élet útja, hegedű virtuóz, basszus gitár, szoló gitár
- mindez megfejelve a szóközök random használatával, ahová kell, nem tesz, ahová nem, kiteszi - tudom, tudom, elgépelés...

B, verzió
- akik ezeket írták, ennyire tudnak helyesen írni, és lusták voltak ellenőrzést futtatni, még akkor is, ha saját honlapról van szó

Ha a fent említett úriember gondolatait követjük, akkor a B változat nyert.

zsebatya 2015.08.06. 10:18:06

@Fillér B. Gusztáv: Kösz, de igazából nekem ez az egész borzalmas szagú. Nagyapám a Horthy-féle gödöllői uradalom gazdatisztje volt, kikeményített csizmáját féltve őrizgetem, oszt jön egy ilyen senki, aki még aszongyani is merészel nekem, hogy Kölcsey nevét számra ne vegyem... Méltatlan. Pont ezért vagyunk mi hamura ítélve, ezerszer vert magyarok. Igen: a hülyéink miatt.

Le Orme 2 2015.08.06. 10:19:01

@Roan: Occam jelen esetben nem mérvadó. Karl Popperről és az indukció problémájáról hallottál már? Valamint a torz mintavételről (sampling bias)? Utóbbi azt jelenti, hogy csak normál körülmények között írt szövegből szabadna helyesírási tudásra következtetéseket levonnod. Most itt a következő hibát követted el: egy vödör vizet vettél az óceánból, nem volt benne hal, ezért levontad azt a következtetést, hogy az óceánban nincs hal. A másik következtetésre, hogy van hal, csak a vödörben nem volt, nem volt bizonyítékod. De a helyes megoldás a további vizsgálódás lett volna, nem pedig a spekuláció. Ebből a mintából semmit nem tudunk meg, mert torzított (biased).

Le Orme 2 2015.08.06. 10:36:45

@zsebatya: A borzalmas szagot magadból árasztod (turbónemzethy és társai beszólásaiddal). Agyatlan barom, aki Kölcseyt nemzettelen jelzővel illeti (te voltál). Viselkedni és a normális dolgok tiszteletére nem tanítottak meg szüleid.

Roan 2015.08.06. 10:50:56

@Le Orme 2: Miért nem mérvadó Occam? Az indukciót kár volt idekeverni, gondolom te a fekete és fehér hattyúkra gondoltál. Viszont az általad említett Popper szerint, bár nincs arra bizonyítás, hogy a nap holnap is fel fog kelni (indukciós probléma), de elméletben feltehetjük, és, ha nem kel fel, akkor cáfolódott az elmélet.

Tehát a mostani szöveg tele van hibákkal, és nincs bizonyítékom arra, hogy máskor, más szövegkörnyezetben is helytelenül írnak, de elméletben feltehetjük, és ha tudsz mutatni olyan szöveget, amiben helyesen írnak, akkor cáfoltad az elméletemet. Így megfelel? ;)

A torzításról: mi számít elegendő mintának? Mi számít normál környezetnek? Több oldalas, kézzel írott levél? Olyan, amit ma már senki sem ír? Akkor ezek alapján senkiről sem tudnánk eldönteni, hogy milyen a helyesírása, se azt hogy jó, se azt, hogy nem. De mintha te magad írtad volna, hogy több ezer karakternyi szövegben csak egy-két hiba van. Akkor ezek alapján ez a kijelentésed sem helytálló...

Le Orme 2 2015.08.06. 10:53:33

@zsebatya: Számíts arra a jövőben is, hogyha nemzettelennek nevezed Kölcseyt, akkor a megvetés lesz az osztályrészed. Aztán majd duzzoghatsz magadban, hogy a hülye senkik megvetnek, pedig te milyen kellemes és hagyománytisztelő ember vagy.

Le Orme 2 2015.08.06. 11:08:04

@Roan: Occamot azért nem éreztem idevalónak, mert ahhoz kellett még egy előfeltevés, ami szerintem nem helyes, vagyis a minta torzítatlansága. Azon a szinten érvényes a következtetésed, hogy adott írási körülmények között nem tudnak helyesen írni és/vagy tudnak, csak nem ellenőrzik. Ennek általánosítása már egy megengedhetetlen ugrás.
Normál környezetnek a nem telefonon és nem kapkodva írt szövegek számítanának. Ekkor nem indokolt a rövid-hosszú magánhangzók következetlen kezelése, meg a vesszők furcsa helye, és az egybeírást, különírást is van idő átgondolni. A torzítást nem a minta nagysága, hanem körülményei okozták.

zsebatya 2015.08.06. 11:21:18

@Le Orme 2: Nemzettelennek írtam Kölcseyt? Tényleg? És talán úgy is gondoltam, vagy netán csak erős kép, kuncogó megvetés volt a - szerintem igenis - a világ kincseként ragyogó magyar nyelv meggyötrőivel szemben? Esetleg az is eszembe jutott, hogy egy szintén nemzettelen képviselőjelölt Petőfit miként kergette meg az akkori nemzethyek-nemessyek borgőzőn vett csapata Szabadszállásról?
"A mi nemzetünk szelleme előtt aligha állhatna fenn akadály, de abban pillanatban erejét veszíti, amint a holnapot bíró önérdeke akár csak piaszternyi hátrányt is szenvedne. Emiatt buknak el forradalmaink is rendre."
Kvízkérdés: ki mondta/írta és mikor/miért?
Amúgy meg, aki a tisztességes iróniát nem érti, oszt mingyán beborul az agya tűlle (ahogy a kocsmapultnál mán csak úgy szokás csinyányi - megmondom én asztat magyarmiskásan), attól egyetlen más gonoszság sem áll igazán távol.

Le Orme 2 2015.08.06. 11:44:10

@zsebatya: Értem a tisztességes iróniát, pont ezért tudom megállapítani, hogy Kölcseyt nemzetietlennek nevezni nem tisztességes irónia, hanem gyengeelméjűség. Ezt alátámasztja az is, hogy Petőfi megkergetésére hivatkozol, amire gondoltál, amit józan ésszel nem feltételezhetnél, hogy a kontextusból bárki más gondolt volna. Persze most már mentegeted, amit helyeslek, de az előzmények után frivol, hogy most meg Petőfivel példálózva újból elköveted tisztességes iróniának hazudott gyengeelméjűségedet. Ne menjünk bele a részletekbe, hogy Petőfit miért kergették meg, de szélsőséges gazdag- és nemesellenessége, radikalizmusa miatt. Az utolsó mondatod saját magadra érvényes: először is, tanuld meg a tisztességes iróniát.

Le Orme 2 2015.08.06. 11:45:58

@Le Orme 2: elgépelés: nemzetietlen helyett nemzettelen szerettem volna írni

zsebatya 2015.08.06. 11:57:02

@Le Orme 2: Na most már tényleg menj a picsába. Ezúttal nem hagyom ki: lehetőleg máma még. Azt hittem, talán gondolkodol egyet. De nem.
Nekem innentől nem létezel, többé nekem ne válaszolj. Én sem fogok.

Gandosz 2015.08.06. 11:59:46

@Le Orme 2: Nem dimenzionálnám ennyire túl a kérdést. Adottak ezek a kedves, jószándékú, senkinek sem ártó rockbandák. Használnak jelképeket, amik a banális nacionalizmus megnyilvánulásai, mint az amerikai zászló az egyszerű amerikai farmer kertjében. Mit tud az amerikai farmer az amerikai történelemről, kérdezhetnénk, ha rosszindulatúak lennénk.
A blogger uszított ellenük, pitiáner gépelési hibákból hatalmas következtetéseket vont le, hogy nem tudnak magyarul. Ezzel egyetértett a hozzászólók egy része, zsebatya belerúgott a rovásírásba, majd nemzettelennek nevezte Kölcseyt, majd kényelmesen hátradőlt, hogy milyen jót ironizált.
Igazából most is úgy látom, mint első beírásomkor, túlzott kritikáról van szó.

Le Orme 2 2015.08.06. 12:22:45

Jó, többet én sem írok. Elismerem, hogy túlzottan védtem a szövegeket, vannak hibák bennük, jobban figyelhetnének. Elnézést kérek mindenkitől, akiket megbántottam, külön zsebatyától, de akkor sem támogatom, ahogyan fogalmazott, mert ha tisztességes irónia, akkor is félreérthető. Roannak pedig nagyrészt igaza volt.

PannonBoy 2015.08.06. 20:24:35

@Conchobar: Az egy teljesen más kor volt. Ami akkor megállta a helyét, ma már nem.

Roan 2015.08.07. 09:05:58

@Le Orme 2: Honnan veszed, hogy kapkodva írta? Ez egy feltételezés, mint az is, hogy telefonon írták. Ráadásul, a zenekar esetében saját honlapról van szó, nem egy odavetett kommentről. De még ha telefonon is írták, a mai körülmények között a telefonon történő gépelést - tekintettel az okostelefonok elterjedtségére - akár nyugodtan tekinthetjük normál körülménynek.

csak egy néző 2015.08.07. 21:10:32

@23 millio Román NEM 60 millio arab IGEN !!:
Hát neked meg mivolt a lánykori neved, baromarcú IQ huszár nemzethy hazaffy?
süti beállítások módosítása