Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.08.22.

Van nagyobb átverés a négy decis sörnél?

Mentális kollektíva

A magyar az olyan fajta, hogy ezer éve (vagy a tök tudja, amióta eljöttünk Levédiából) ugyanazok az alapkérdések foglalkoztatják. Ezek egyike a négy deci ügye. Most épp a fogyasztóvédelmi hatóságot buzerálják, hogy nem átkúrás-e véletlenül a Heineken négy decis Soproni söre. Amúgy a hatóság szerint nem, mert rá van írva a dobozra, hogy négy deci, rá kell szokni az olvasásra. A kérdés persze túlmegy azon, hogy átbaszós cég-e a Heineken vagy sem, elvégre ezt már akkor feszegették Óbudán, amikor szar se volt itt, nemhogy túlhájpolt jellegtelen lóhúgy:

Milyen lehet négy deci? (...) A kérdés elhangzott, a hajós maga elé nézett, és fejét csóválta. Várdali hosszú füstöket fújt, és csillogó szemmel meredt a hajósra. Mint Szindbád észjárásának és gondolatvilágának titkaiba beavatott ember, tökéletesen átérezte a kérdés jelentőségét. (…) Mert a nap minden órájának minden pillanatában megesett a hazában, hogy a számos kocsmák egyikébe beállított a szomjas vándor, s kért két decit, vagy hármat tisztán, vagy kért rögtön egész litert, ha már ilyen duhaj volt a kedve, vagy kért klasszikusan és egyszerűen fröccsöt, esetleg kisfröccsöt, tréfát vagy hosszúlépést – amelyet inkább csak gyógyvíznek nevezett Szindbád – vagy házmestert, a három deci bornak és kétdeci víznek e szeszélyes, ötletes keverékét: de mióta a magyar iszik, nem történt meg soha, hogy valaki rögtön, első szóra, négy decit rendelt volna tisztán.

(Márai Sándor: Szindbád hazamegy)

Szóval ennek fényében a Heineken magyarázkodása, hogy ők a vásárlói igényekhez igazodnak, az mondjuk egy méretes bullshit. Ezt támasztja alá, hogy a fácsén nyolcezer követője van a Kurvasokan a négy decis sör ellen csoportnak - a Heinekennek meg 19 millió, de ez mellékszál - és az is, hogy mi még egyetlen emberrel se találkoztunk, akinek ez a húzás bejött volna. De ez utóbbit még magyarázhatja az, hogy szűk társaságban mozgunk, és mondjuk Fidesz-szavazóból is max hármat ismerünk, pedig ugye annál azért többen vannak sajnos.

Az mindazonáltal megörökítendő, hogy mekkora szar dumát talált ki a világ legkúlabb sörgyártója arra a vádra, hogy ez csak egy burkolt áremelés. Hogyaszondja: "Bár literre számolva az új kiszerelésben kínált termékek drágábbak, mint a félliteres változatok, de darabra olcsóbbak. Annak oka, hogy fajlagosan többe kerül az, hogy a doboz- és egyéb gyártási költségek nem a betöltött mennyiséggel arányosan csökkennek." Szóval akkor mi van?

Valahol zseniálisan találták ki, hogy ha nincs a pici dobozok mellett normál féllityós, alig észrevehető a különbség.

negydecis.jpg

Az átlagos minőségű dobozos sörök ára ráadásul 200 forint körül van, adta magát, hogy a tavaly199 forintos Sopronit idén ugyanennyiért nyomják, csak a kisebb verziót. A fogyasztóvédelemnek igaza van abban, hogy ráírták a 4 decit, ezért jogilag minden rendben van. De mi azért bízunk abban, hogy a fogyasztók maguk büntetik meg kőkeményen ezért a trükkért a gyártót.

Már tankönyvi anyag, ahogy a Danone elkezdte csökkenteni a tejfölös dobozok méretét, a többiek meg mentek utána. Sok mindenki élt azóta ezzel a trükkel, de ennyire pofátlanul senki. Egy csomag ropi súlya ugyanis bármekkora lehet, nincs sztenderd nagysága. De sörből, basszátok meg, Magyarországon hagyományosan csak korsó van, meg pohár. A négydecizés sima azért durva megtévesztés, mert minden erővel öt decisnek akarják a terméket láttatni, arra építve, hogy senkinek eszébe se jut, hogy a korsónál lehet kisebb kiszerelés. Ráadásul a boltok is benne vannak a buliban nyakig, amikor akciósként teszik ki az csökkentett méretű, ezért megdrágított 199 forintos komlóvirágteát.

A vevőkön tehát a sor. Annak idején a Soproni Sörgyár felvásárlásakor a hollandok a magyar részvényeseket kúrták át a palánkon, most az összes vevőjüket akarják lehúzni. Nincs más megoldás, terjedjen a híre a trükközésnek, tessék elfelejteni az amúgy sem jó Heineken-termékeket, majd akkor észhez térnek. Addig trükköznek, amíg a vevők be nem intenek kőkeményen. Ha viszont elgurul ez a dolog is, akkor nincs mit tenni, a többi gyártó is beszáll a trükközésbe, az átlag magyar fogyasztó meg kiírhatja a mellére, hogy lúzer vagyok, csesszetek át még jobban.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

192 komment

Címkék: négydecis sör

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr727724730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Odin88 2015.08.22. 08:44:29

A Danone joghurtok 25 éve 49 Ft-ba kerülnek, előbb 2dl volt, majd 1.75, 1.5 most egy deci, de az ára nem emelkedett, még mindig 49 Ft.

T.Jani 2015.08.22. 09:40:12

Ilyen alapon átverés a 9 dekás (10 dekás) táblás csoki, az 1,75-ös (2 literes) Cola, a 800 grammos (1kilós) Kávé, a 450 grammos (fél literes tejtermékek, vagy akár a 750 grammos (1 kilós) kenyér.

1000rörö 2015.08.22. 10:42:42

Rossz a kérdéssor. Nem trükk, nem céges fogás és nem is figyelmetlenség, csak kényszer a mi megmentőnk által kivetett adók miatt.

István Tamasi 2015.08.22. 11:35:14

Ifjú koromban szokás volt, hogy extra mennyiségű hab volt a korsóban a sör tetején. Ekkor szoktam szólni a csaposnak, hogy törött, repedt a korsó.
- Hol?
- Hát itt, mutattam a félliteres jelzésre.
- Az nem repedés, hanem egy jelzés a korsón.
- Milyen jelzés?
- Az, hopgy annyi a fél liert.
- Na akkor addig töltse sörrel!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2015.08.22. 13:53:07

A nálunk (még)(nem sokkal) fejlettebb Lengyelországban azonos ár mellett megnövelt, 5.5, 6 decis kiszerelésekkel akciózák a gyártók az egyébként nagyon frankó lengyel söröket...
Ebből is látszik, hogy mennyire más marketingstratégiát eredményez ez a végletekig sóher, csak az árat néző, ostoba, fillérbaszó magyar vásárlói attitűd.
És ne sírjon nekem a sok buta proli hogy "mertnincsazembereknek pénzük" mert éppen is hogy van.
Ha megnézzük egy kispénzű vásárló fogyasztói kosarát, annyi chipset, pálmaolajal és emulgeálószerekkel készült műkekszet, cukros színezett-ízesített vizet senkinek a kosarában nem találsz.
De a hülyéje tényleg csak az árat nézi. Ezért eszik a térfogatnövelőkkel triplájára felfújt, levegővel teli szar kenyeret amit egyébként gyakorlatilag takarmánynak való búza lisztjéből süt az ipar, de legalább jó olcsó.
És ezért tartott 23 évig mire a rendszerváltás után megértük hogy a street food-nál már nem az ár az első ami számít, legalábbis már épp elég embernél, ahhoz, hogy megérje ilyen helyeket nyitni.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2015.08.22. 13:57:30

@T.Jani: Ezért volt helyénvaló, hogy most már a darabár mellett az egységárat is ki kell írni, Ft/kg, Ft/liter, stb. alapon. Semmi mást nem szabad nézni, ha valaki az árra hajt. (más kérdés hogy ez vajon mennyire okos dolog ételnél-italnál, de ezt máshol már kifejtettem) Most már legyen a következő előírás, hogy ne 6-os betűvel, hanem ugyanakkorával kelljen kiírni mint a darabárat. :-)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.08.22. 15:37:36

@Karmadealer: A litvánoknál is 5,6 decis sörök vannak.
Az egységárban az a vicces, amikor az egyik terméket literben, a másikat darabban írják ki.

meggyes alfonz 2015.08.22. 15:40:50

Néhány éve szavazták meg az EU-ban, hogy bármilyen kiszerelésű lehet mindenféle termék. (Előtte a sör pl. csak 0,33, 0,5 lehetett.)
Innentől kezdve minden cég olyan kiszerelésben és úgy gyártja a termékeit, ahogy csak akarja.
Nyilván az oda nem figyelőknek - és sajnos emiatt a legtöbb vásárló számára - ez átb@szás.
Sírunk-rívunk, hogy mennyi mindent szabályoz az EU, amikor pedig enged bizonyos dolgokat, akkor meg az a baj...

czjanos 2015.08.22. 15:46:51

Érdekes: az 1 literes, dán Faxe-sörön senki nem akadt ki. A Heineken 4 decisen pont olyan jó sör, mint 5 decisen. A Coca-colát is megveszi a fogyasztó a kisebb palackban. Szerintem túl van lihegve a kérdés, bár be kell látnom, hogy a magyarázatot én sem ismerem.

pervie but hot (törölt) 2015.08.22. 15:47:11

@Karmadealer: bizony, szlovák, lengyel, cseh söröket kell venni, nem lóhúgy magyar kukoricadarás borzalmakat.
Heinekent amikor először ittam majdnem kiköptem. Szar acetonos mellékíze volt. Azóta se iszom. Sopronit a kedvenc kocsmámban sokat ittam egyetem alatt, az 1895 nem volt rossz, de már egy ideje nem iszok Sopronit... Nem is fogok Heineken terméket venni, míg világ a világ. Az ember sörével ne baszakodjanak. Lenyúlhatják a manyup-t, kivethetnek adót a sárga csekkre, lehet negatív a bankszámlakamat, de a sört hagyják békén!

pervie but hot (törölt) 2015.08.22. 15:50:43

@czjanos: "A Heineken 4 decisen pont olyan jó sör, mint 5 decisen." - melyik dimenzióban jó sör a Heineken?

Benedith 2015.08.22. 15:52:31

@T.Jani: Igen, én kurvára nem örülök ezeknek sem. -.-"

Wikus Van De Merwe 2015.08.22. 16:21:51

@czjanos:

Így hangzik helyesen a mondat:

A Heineken 4 decisen pont olyan szar sör, mint 5 decisen.

campobaszo 2015.08.22. 16:34:34

@Odin88: Te mikor voltál utoljára közértben?
49 Ft? 75 + .

Comfortably Numb 2015.08.22. 16:41:05

A 4 deci, hasonlóan a vörös csillaghoz, provokáció.
Egy sörgyártónak sört kéne gyártania, nem provokálni.
80-as IQ felett ember nem vesz ilyent.

vg123 2015.08.22. 16:48:32

Ugyanolyan átverés a 4 decis sör mint a 2.5 decis kóla. Azért van hogy kettőt vegyen belőlük, aki szomjas. Persze így dupla pénz a gyárnak. Ha olyan a hely, nincs is nagyobb kiszerelés. A Heineken a világ 3. sörgyártója. A pénz beszél. Szlovákiában több kis sörgyárat is viszafejlesztettek gagyira, hogy ne legyen verseny.

Szobadísz 2015.08.22. 16:58:40

A Heineken-ben egy jó dolog van:
a reklámjai

a nagy hohoohooo 2015.08.22. 17:07:38

@Odin88: Má'bocsánat,de:"A Danone joghurtok 25 éve 49 Ft-ba kerülnek, előbb 2dl volt, majd 1.75, 1.5 most egy deci, de az ára nem emelkedett, még mindig 49 Ft. "
Ez -a 2 dl.-hez számítva -pont duplája,vagyis 100%-os áremelkedés.
Kösd össze magad batyuval,vagy a másik jobbikuSS idiótával a birka szerkesztővel.....

a nagy hohoohooo 2015.08.22. 17:21:41

@Comfortably Numb: 80 fölötti IQ-val rendelkező tudja ,ha nem érti ne babrálja,ott a gugli -a barátunk-és használja :

www.nyest.hu/hirek/a-voros-csillag

Onnan a szellemi béka segge jobber aspektusból ergo nemhogy 80,de jó ha negyed megvan félkegyelmednek.
Megint elmeszelték Magyarországot a vörös csillag miatt.
Hat olyan ügyben hozott elmarasztaló ítéletet kedden a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága Magyarország ellen, amelyekhez hasonlóakban a bírák már korábban is megállapították, hogy a magyarországi szabályozás vagy eljárás sérti az Emberi Jogok Európai Egyezményét. A strasbourgi bíróság mind a hat ügyben hozott döntése végleges, jogerős és végrehajtandó.
Vörös csillag

A strasbourgi bíróság először 2008-ban mondta ki, hogy a Btk. 269/b szakasza - mely tiltja az önkényuralmi jelképek használatát - ellentétes az Emberi Jogok Európai Egyezményével. A bíróság szerint a vörös csillag hatályos tilalma túl tág, mivel nincs tekintettel a jelkép többértelműségére. Az ugyanis nemcsak önkényuralmi, hanem az igazságosabb társadalom megteremtését célzó munkásmozgalmi szimbólum is, továbbá több uniós tagállam bejegyzett pártjáé.
index.hu/belfold/2014/09/23/megint_elmeszeltek_magyarorszagot_a_voros_csillag_miatt/
"Az IQ értéke 20-ig

Nehéz mentális retardációról (idióta) van szó. Az ilyen egyén nem művelhető és nevelhető. Gyakran a mások segítségére szorul, nem képes saját magával törődni, gyakran a saját maga világában él és a külvilágot nem észleli. "

sutyerák 2015.08.22. 17:27:17

@István Tamasi: én akkor mondtam a csaposnak,hogy én is 4 deci sört kérek a korsóba,mint az előttem kiszolgált.
az meg csak nézett,mint a birka.

ui.:Andliában csúrig töltik a pintes söröspoharat,a jelzés fölöttig

Kivlov 2015.08.22. 17:44:42

Mocskos, rabló zs*d*világ, ez a dolog lényege.

Byk001 2015.08.22. 17:47:08

Nekem épp most fogyott el a 640 ml-es Tsingtao söröm, és a következő egy 500 ml-es Efes lesz. Ilyen 400 ml-es sört ötszázas áron nem veszek. Akkor inkább egy kisüvegest, vagy kisdobozost 330-as áron.
De méginkább olyat, amit még mindig fél literes dobozban vagy üvegben árulnak.

Amadeus62 2015.08.22. 17:54:19

"Addig trükköznek, amíg a vevők be nem intenek kőkeményen."

Lófaszt intenek. Ugyanúgy fogy a soproni meg a hejnekken mint ezelőtt, legalábbis errefele itt a tescóban meg a sparban. Az emberek ennyire hülyék és megveszik ezt is, igen.

zuhanorepulesss 2015.08.22. 18:00:43

Nem az a baj, hogy 4 decis. Hanem az, hogy én 5 deciset akarok venni.
Lehet tőlem 2,3,4 decis kiszerelés is, de akkor legyen 5,6 meg 7 decis is, ha már a vásárlói igénynek fejlesztenek, akkor helló, itt az igény.
A Heineken lépte meg először sörben, más terméknél ment már a méretcsökkentéssel az áremelés, s lesz még más is, aki beszáll ebbe.

a fidesz csak lopni tud 2015.08.22. 18:03:16

Látszik, hogy nem főzöl, csak iszol.
A kétkilós liszt drágább, mint 2 db. egy kilós.
És ezt a végtelenségig lehet folytatni, ezek a trükkök az agyhalott vásárlókra vannak kitalálva.
Nézd csak meg, a fideSS-t sem rúgta ki a nép mert kirabolták őket, hanem újraszavazták a tolvajt aki a Nokiás dobozból Nokia konténert gyártott.
Lassan új mértékegységet kell találni a fiúkra, a konténer már kicsi, a konténerszállító hajó, vagy 130 kocsis tehervonat lesz az alapérték a sok mocskos fideSS-es tolvajnál akik azért vastagon benne vannak abban, hogy a sok adó miatt ilyen trükkökre kényszerülnek a gyártók.

dısʇıʞǝ uǝɯ ʞoɯd ןǝʇʇ 2015.08.22. 18:12:57

@Karmadealer: tényleg fillérbaszó prosztó geci népség az itthoni!

@pervie but hot: fujj de köpedék ízük van ezeknek a kukoricadarás hugyoknak! Egy kortytól megfájdul a fejem. A sok fasszopó prosztó nem igaz hogy nem veszi észre hogy átbasszák. Én akkor égtem ki amikor pár évvel ezelőtt a kedvenc valódi cseh Staropramen sörömet, amit addig a sparban lehetett kapni 200ftért, minden előzetes figyelmeztetés nélkül elkezdték a magyar sörgyárak licenc alapján elbaszni. Azóta ihatatlan, nem is vettem. Mekkora büdös patkány ország ez büdös patkány emberekkel

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.08.22. 18:23:56

Én mindig rühelltem a félliteres sört mert az utolsó deci megmelegedett mire odaértem. Szerintem a kisüveges 0.33-as sör a legjobb, mint pl a finn lapinkulta, olvi vagy koff.

lavór 2015.08.22. 18:37:42

Hogyne lenne nagyobb átverés.

Amadeus62 2015.08.22. 18:54:14

@dısʇıʞǝ uǝɯ ʞoɯd ןǝʇʇ (Je suis Irénke néni):

A barnát az még kintről hozzák ,meg van a búzájuk is, az is import.

dısʇıʞǝ uǝɯ ʞoɯd ןǝʇʇ 2015.08.22. 18:55:28

@Amadeus62: köszi ez jó hír, ezt nem tudtam, majd lecsekkolom!

Kelly és a szexi dög 2015.08.22. 19:06:40

A félliteres Pilsner Urquell 240,- Ft. - ki a faxom vesz akkor 200-ért fostalicska Sopronit, ráadásul 0.4-eset!?
Össze se lehet hasonlítani a minőséget...

akist 2015.08.22. 19:10:15

@a nagy hohoohooo: Ugye nem szeretnél horogkeresztes sört inni? Én sem. Ezért nem iszom vörös csillagosat sem. Ez a különbség köztünk, nem az IQ.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.08.22. 19:17:31

Amúgy ez a 0,4-es dobozos sör csak Soproni/ Heineken gyártású söröknél lesz csak vagy az összes Magyarországon forgalmazott sörre?
Valaki erről tud valamit?

Én is benéztem egyszer, de nyilván ebből tanul az ember.

Escaped 2015.08.22. 19:17:41

@1000rörö: Franciaországban is? Jó messzire ér a kezük! A francia fogyasztók 2008 óta nyafognak emiatt. www.60millions-mag.com/actualites/articles/ce_n_est_pas_plus_cher_mais_il_y_en_a_moins

@Amadeus62: Ha eddig nem intettek be...
Volt itt egy ,,DaNOne!" bojkott. A termékeket pár garassal -kb.5%- akciózták, a bojkott-ladyk meg kartonszámra(!) vitték a jóárasított finomságokat.

Escaped 2015.08.22. 19:19:01

@kis_kiraly: Nyilván a többiek is követik a ,,jó" mpéldát.

zsoltix 2015.08.22. 19:45:32

Csapolt sörnél már régen megjelent a 4 decis "korsó", nem sokkal a 4 cl-es "feles" után. Azoknál is ki van írva, hogy 0,4 vagy 0,04 liter, kb. ugyanez a szitu. Arra én meg teszek, hogy más országokban hogy van, az akkor érdekel, ha más országokba megyek. Itt legyen egy korsó fél liter, egy feles meg fél deci, különben nem veszem meg.

Rövid G. atya 2015.08.22. 20:07:36

Pick/Herz stb. szalámik. 100g-s csomagolásban, 70g áru.
És ez nem a múlt hónapban lett ilyen, hanem évekkel ezelőtt. Az ára változatlan, a csomagolás mérete detto.

Legfrissebb: "a vásárlók óhajának engedve" a 2l-es Coca Cola üdítők hirtelen 1.75l-esek, a 2.5l-es 2.25l-esek lettek. Hát minimum egy törzsvásárlót elveszítettek. :D

Rövid G. atya 2015.08.22. 20:09:00

@akist: kár, hogy annak a vöröscsillagnak kevés köze van a másikhoz, míg a horogkereszt elég egyértelmű... de ugye te sem vagy náci, csak fajgyűlölő irredenta faszkalap.

a nagy hohoohooo 2015.08.22. 20:10:25

@akist: Ugye nem olvastad az általam idézet linket?
Merugye a link azé' van mert abban van az információ,mint tojásban az élet,s nem mint a szemed mögött lévő űr sötétsége.

berne 2015.08.22. 20:30:08

Hát én személy szerint büntetem őket,amióta ezt meglépték,de gondolom annyira ettől nem hatódik meg a heineken marketingese.
De mindet is,amugy is s.z.ar a sörük.
Ettől Függetlenül szívből remélem,hogy jelentős és érezhető forgalom visszaesést tapasztalnak hamarosan.
Szemét,gusztustalan banda.

berne 2015.08.22. 20:33:36

@kis_kiraly: Az összes terméküknél,heineken,gösser biztos,de azt hiszem,a soproni is.

a nagy hohoohooo 2015.08.22. 20:53:02

@akist: Ja még annyi,Drága Baro..az előítéleteket a mindig a tudatlanság okozza. Az a tudatlanság, amely tévhiteket szül, félelmet generál, gyűlöletet fokoz.
Naja egyébként van ez a szólásszabadság,igen, pont ez a lényeg.
Mindenki, kivétel nélkül elmondhatja a véleményét. Akár a nácik is, a KluKlux-osok is, a kommunisták is. Egy jól működő demokráciában a választók 99,99%-a magától utasítja el a szélsőséges eszméket. Valamiért az ottani választók, bár a többségük "olyan műveletlen, hogy még 10 európai országot se tud felsorolni", mégis tudják, hogy hova valók ezek a csoportok. Néhány száz csuklyás bohóc ugrálása egy 300 milliós országban senkit se érdekel. De az, hogy immár itthon a mainstream politika részévé vált egy nyíltan rasszista, szélsőséges, idegengyűlölő párt (x%-al),- s a "nagytestvére " a Fidesz szalonképessé tette a Jobbikot. Nehéz eldöntenem melyikük zsidózik, cigányozik, kommunistázik harsányabban-már egész más történet.
Szerencsére Magyarországon nincs antiszemitizmus/rasszizmus,mondja maga Orbán a-sohasemhazudó aki megvédi a zsidókat -Orbán Viktor korábban megadta a megfejtési kódot politikai krédójához:" nem azt kell figyelni, amit mond, hanem azt, amit tesz. Magyarul: mást mond, mint amit tesz.”
Tesz, nem tesz, hát ha tesz is, rosszul tesz, meg tessék-lássék... de azért azt ne felejtsük el, hogy "vekkerezni, ébredjezni" meg pont ő kezdett el... Meg ő az, aki állandóan ellenséget keres. Most az, hogy a zsidókban találod meg az ellenséget, vagy Európában, vagy a törökökben, vagy csak a másképp gondolkodók nagy csoportjában... nincs nagy különbség.
A fenti ellentmondás ékes példája Orbán WJC-beli szövege, mert ugye ő nem antiszemita…. – állítja. De használja az antiszemitákat és az antiszemitizmust, hogy építse hatalmát.
A jobboldali nagyonmélymagyarhoz fogható leplezetlen, nyílt, már-már vallásos szintű ordító zsidógyűlölködést a világ semelyik máshol orszában nem tapasztaltam még. Meg merném kockáztatni, hogy sehol máshol sincs az az összeszorított foggal sziszegve bugyborékolva fröcsögve nyilvánosan büszkén, bután és hangosan zsidózás, mindenféle okkult irodalmi háttérrel és holdkóros antizsidó-félkegyelmű mítoszképző krónikásokkal, a mainstreamben is otthonosan beágyazódva, mint itt nálunk,áh, a Jobbik egyáltalán nem rasszista párt,de már nincs határ a FideSS és a neonáci jobbikosok között.
Orbán behozta a csőcseléket a politikába,az elveszített 2002-es választások után, az utcai politizálással, tömegmegmozdulásokkal, a polgári körökkel, ésatöbbi.
A Jobbik az emberek félelmeire, előítéleteire és alantas érzelmeire apellál, történelem- és világszemlélete egyaránt ezt a vonalat követi. Ez egy olyan alap, amelyre pozitívan nem lehet jövőt építeni. Számomra innentől kezdve el van döntve a kérdés.
Jobbik olyan, mint a Piroska és a Farkasban a farkas. amikor mindig kikandikál, hogy micsoda valójában, akkor valami hülyeséget kitalál, hogy leleplezze valódi énjét.
Hát persze, hogy nem rasszisták, csak mindenki mást utálnak, akik nem ők és még ahhoz is gyávák, hogy ezt nyíltan felvállalják!A vérjobbikosoknak ez teljesen termèszetes.
A "vezérség" meg jelen pillanatban visszafogja magát, középre pozicionálja magát, ami átverés.Semmi több.A jobbik még alattomosabb, populistább mint a FideSS. Nagy tragédia lenne abból, ha hatalomra kerülnének.

Frank99 2015.08.22. 20:56:26

nem tudom mit rinyáltok. Az üveges az 0,5. És még a környezetet sem rongáljátok. SŐT, kevesebb benne a tartósítószer. Ha valami ellen lehet tenni, az az, hogy nem veszel 0,4-es, ha van 0,5 nem?

Vagy gyönge vagy, és nem bírod el az üveget? Hülye rinyagépek....

paveway 2015.08.22. 20:58:08

Vesszen a 4 decis sör. Gyengéknek ott a 0.33, a többiek hadd igyanak rendes mennyiséget. Danone-t sem veszek, rohadjanak meg.

cso zsi 2015.08.22. 21:05:19

Borsodi szart nem iszom, de a vendéglő palettáján nem volt más.
Mondom, akkor legyen csapolt korsó Stella (az is borsodi) Erre kihoztak a dobozos félliteresnél drágábban egy 4decis pohárban valami híg löttyöt.
Egy éve, amikor a Heineken még nem akciózott.

Poligab 2015.08.22. 21:16:07

Mikor észrevettem, hogy átvágtak, igen így múltidőben, mert megvettem a 4 decis Gössert, picit begurultam.
Aztóa elvből nem veszek semmilyen Soporoni sört. Se Heinekent, se Gössert, se Sopronit.
Ha sokan tennénk így, észrevennék magukat. De ebben az országban ez reménytelen.

dthoreau (törölt) 2015.08.22. 21:16:43

Orulok a posztnak, olvasva a kommenteket, remelhetoleg eltorli a nepharag a sopronit meg AZ osszes odatartozo licencelt markat. Egyebkent csak zarojelben, a koca kola kezdte a szivatast, es meg ok meg is magyaraztak, hogy ezzel csak a fogyasztoi igenyeknek tesznek eleget?! Szoval a fogyaszto a hulye, ha belemegy ebbe az utcaba. de ez egy remek alkalom, hogy a tettek mezejere lepve racafoljunk a "buta fogyaszto sztereotipiara". Eljen a bojkott!

Orszag 2015.08.22. 21:19:38

@Frank99: Ugye tudod, hogy sörbe fölösleges a tartósítószer? Ráadásul ezek a színes vizek, amiket lagernek neveznek errefelé, sokkal rövidebb ideig állnak el, mint a valódi ale-ek.

Donnjoe 2015.08.22. 21:23:43

Ez is a vevő átverésére irányul, de a legnagyobb átverés a sör esetében az, amikor a szesztartalmat lecsökkentik. Ezt úgy érik el, hogy több vizet adnak a sörhöz és ezt a vizet eladják a sör árában. Sajnos az a baj, hogy ilyen dolgokat büntetlenül meg lehet tenni.

Jahno 2015.08.22. 21:33:40

@czjanos: Ha a Heineken jó sör, akkor nincs több kérdésem, eleve nem egyezik az ízlésünk.

Jahno 2015.08.22. 21:35:17

@cso zsi: Borsodi csapoltat szeretem és a piros karimás dobozost.

Jahno 2015.08.22. 21:38:24

@Byk001: kis üveges vagy a kisebb dobozos a relatív legdrágább.

micsoda? 2015.08.22. 21:39:02

Aki rendszeresen vásárol az észrevesz egyéb trükköket is.
Vagy a mennyiség, vagy a minőség csökken, az ár marad. Legutóbb egyfajta mosogató szivacsnál tűnt fel, hogy milyen kicsi lett, ára maradt.
Már odáig jutottam, hogy a só sem az igazi:)

dthoreau (törölt) 2015.08.22. 21:50:23

@Frank99: Bocs de a 0.4-gyel viszont pont hogy ellene mesz a kornyezetvedelmi megfontolasoknak, kevesebb benne a termek, de a 0.4-es doboz eloallitasa, szallitasa stb. voltakeppen nem igenyel kevesebb eroforrast, vagy csak nagyon minimalisan kevesebbet. De az igaz persze, hogyha a vita a doboz kontra visszavalhato csomagolas lenne, en is az utobbi mellett dontok.

agyamputáltak 2015.08.22. 21:51:01

A kérdés sokkal inkább az, hogy ez a sok csökkentett térfogat, súly, liter megjelenik-e a KSH inflációs kosarában, vagy csak 1 sör, 1 joghurt, 1 kóla, köv. hónapban (a darabnál ugyebár) ugyanaz az ár, jé nincs infláció!

cso zsi 2015.08.22. 21:52:31

@Jahno: Annak, aki Amszterdamban képes borsodit inni... :)))))))
Még jó, hogy volt Amstel is.

cso zsi 2015.08.22. 21:53:37

@Poligab: Bizonyos üzletekben kapni felest, és nem beragadt készlet.

Begérke 2015.08.22. 21:54:45

Én egyszer néztem be, azóta más sört veszek.
Szerintem becsapás.

De hová tűnt Columbo felesége? 2015.08.22. 22:04:07

@Frank99:

Kérlek, engedd meg, hadd tegyek ehhez hozzá pár dolgot.

A sörben egyetlen tartósítószer van: az alkohol. Az pedig, hogy a dobozos vagy az üveges jelent-e nagyobb környezetterhelést, nem egyértelmű. Hiszen a palackos sör általában betétes göngyöleg, amivel a 32 raklapos kamion kétszer füstöli tele az utat: egyszer oda, amikor sör van benne, és egyszer vissza, amikor üres. A hiperekhez, szupermarketekhez, nagykerekhez és központi raktárakhoz a göngyöleget vissza is kell vinni (ez még több megtett km) - és még nem is beszéltünk arról, hogy az üveges sörökhöz láda is kell, az pedig műanyagból van, és mindkettőt mosni is kell.

Az üveges sör szerintem is sokkal elegánsabb, kitölteni is jobb érzés.

ProsTata 2015.08.22. 22:12:52

Nem tudom, mennyire akar ez a 4 dl-es kiszerelesu sor trukk lenni.
Eloszor is az ara a 4 dl-nek felel meg.
Masodszor eleg feltuno a meretbeli kulonbseg, vagyis nem tul megteveszto a dolog.
Harmadszor nekem pont eleg egyhuzatra 4 dl. Meginnam az 5. dl-t is, de azt mar szencedve, mert sajnalnam kionteni! :-)

cso zsi 2015.08.22. 22:15:52

@ProsTata: Bármi, ami kicsi / kisebb kiszerelésű, több csomagolóanyagot igényel.
Hogy van az, hogy ahol a másfél literes ásványvíz 89 forint, ott ugyanaz 0,5-ösben 69?

dthoreau (törölt) 2015.08.22. 22:25:27

@De hová tűnt Columbo felesége?: Ez valoban regi vita, de a kamion uresen, gongyoleg nelkul is szennyezi a kornyezetet, viszont a mosas tenyleg problema. Daniaban es Nemtorszagban, ahol a '70-es evekben a termekdijak es a visszavalthato palackokat erinto szabalyozas kapcsan nagy vita bontakozott ki, a hatastanulmanyok konkluzioja szerint a nem visszavalthato csomagolasok kornyezetterhelese nagyobb (hulladekkezeles koltsege stb) mint a visszavalthatoe. Szerencsere ez a poszt ennel egyszerubb kerdesrol szol:-)

safranek 2015.08.22. 22:31:37

Új Topjoy gyümölcslé. Nagy betűkel rajta, hogy LICSI, de a nagyrésze alma, csak 12% licsi.
Tesco Juhar szirup, ami 90% kukoricaszirup

Jahno 2015.08.22. 22:38:09

@ProsTata: Akkor Neked jó lenne a 0.33-as, mert minimáis az eltérés, mi viszont pont jól voltunk a fél literessel. Igazából nekem jöhet a literes is, vagy 2 darab Birra Morettitől sem lepődök meg, az a dolga. Mit kell ezen szenvedni? Legnagyobb csapolt söröm kb. 4.5 literes volt, bár annak a vége már majdnem megmelegedett.

2015.08.22. 22:41:04

A magyar vásárló azt nézi, hogy mennyibe kerül egy doboz sör. A 200 ft körüli összeg egy "lélektani határ", olyan sokkal ez fölé nem mehet a gyártó/boltos, mert nem veszik meg. Ha árat nem tud emelni, majd csökkent mást. Eleinte az alkohol mennyiségét csökkentették, de azért ment a hőbörgés, most a mennyiséget csökkentik, azért megy a hőbörgés.
Akkor vegyél üvegeset, mert az fél literes (ráaádsul olcsóbbra is jön ki a konzervnél, mert azon az aludoboz miatt van + termékdíj).

paveway 2015.08.22. 22:50:55

@ProsTata: Olyan ismerősöm is beugrott a 0.4-nek, aki dolgozott italos cégnek és akinek 5ször mondtam el, micsoda átverés. Én tartom, hogy felesleges, fél liter sört egy felnőtt férfi simán letol. Akinek sok, igyon 0,33-ast. A cégek pedig tartsák meg "fogyasztói igények" című süketelést maguknak.

berne 2015.08.22. 22:52:27

@G.Foyle:
"Akkor vegyél üvegeset, mert az fél literes"
Szerényen jegyzem meg,hogy a heineken üveges 0,4 dl már Megjelent a boltokban,és nagyon megtévesztő.

2015.08.22. 23:03:41

@Rövid G. atya: Tudok jobbat. A téli szalámi sem mindig téli szalámi, előfordul. hogy az olcsóbb Rákóczi szalámi van télinek csomagolva.

2015.08.22. 23:04:33

@berne: A soproniról beszéltem, nem a Heinekenről.

Albu 2015.08.22. 23:07:11

Kit érdekel egy Heineken termék űrtartalma?!

hdnctrl 2015.08.22. 23:17:56

Nem értem, miért lenne átverés, 4 dl van ráírva, nem? És látszik is, hogy kisebb az üveg. Kiket vernek át?

Körömcsiga 2015.08.22. 23:32:35

Nem találtak fel semmi újat, a 2 literes cola is 1.75L mostanság...

v2peti 2015.08.22. 23:51:24

@Byk001: Akció: 95-ös benzin 299 Ft*
*8 deciliter

v2peti 2015.08.22. 23:53:08

@Körömcsiga: A Pepsi még ostobább. Úgy vezette be az 1,75-öst, hogy megtartotta van náluk 1,5-ös is.
Ausztriába meg az 1,5-ös Coca a jellemző, és régen is az volt, ott nem ment le 1,25 literre! (Jó nálunk az pont felment 1 literről, de ez a kivétel.)

Gonoszkistörpe 2015.08.23. 00:07:28

Szerintem a 0.33 pont ideális lenne, de pofátlanul nyomják a 0.4 t mert valóban össze téveszthető. Főként ha a mama vesz a papának meglepi sört a pápa meg is lepődök hiszen minden 5. sörét ellátás. A mama meg morog, hogy már megint sokat iszol. :)

shred 2015.08.23. 00:17:31

Addig örüljetek, amíg fel nem fedezik a pikkolót, és jönnek a 3 decis verziók.

Rövid G. atya 2015.08.23. 00:27:35

@G.Foyle: no igen... ezt már el is felejtettem. :((

DR. Smit Pal 2015.08.23. 01:00:47

Az alkoholista tahoknak tok mindegy milyen egysegben adjak azt a moslekot.

2015.08.23. 01:33:10

@Poligab: "Ha sokan tennénk így, észrevennék magukat. De ebben az országban ez reménytelen."

Persze hogy reménytelen, mert a hús, tejtermékeknél, de igazából minden fronton tendenciózus kezd lenni, hogy töpörödnek a termékek, változatlan vagy drágább ár mellett, úgyhogy ha ragaszkodsz az elveidhez, akkor előbb utóbb üres kosárral fogsz a kasszához sétálni, és nagyon kevés pénzből megúszod a nagybevásárlást.

Nekem is hányingerem van az egésztől, ócska kisstílü aprópénzhamisítás jut róla az eszembe, de ez van. Néhány terméknél egész ötletes csomagolással oldják meg, hogy a kevesebb többnek látsszon. Pl; egyes sajtkrémeknél a doboz alja domború, változatlan dobozméret mellett a töltőtömeg kevesebb. De ennek ellenére nem érzem magam átvert vásárlónak. Tisztában vagyok vele, hogy mostantól a kevesebbért ugyanannyit fizetek, de az nálam egyenértékű azzal, mintha felemelték volna az árát. Nekem aztán tökmindegy minek nevezzük, áremelésnek, vagy méretcsökkentésnek, a lényeg ugyanaz: többet kell fizetni ugyanazért a mennyiségért.

A probléma nem ez. Az, hogy kibaszott 30 év alatt, (ebből 11 év eus tagság) a magyar fizetések még mindig a béka picsája alatt vannak, és az emberek a termékek árain pörögnek, ahelyett, hogy gondolkodás nélkül raknák a kosárba ami kell, mint nyugati szomszédaink, akiknek futja rá.

Rövid G. atya 2015.08.23. 01:39:35

@Jankove: az baj, ha nem érzed becsapva magad. Mondjuk pont a sör esetében úgy tűnik, jól látható az eltérés. De amikor egy terméket változatlan csomagolásban adnak el úgy, hogy hirtelen jóval kevesebb van benne... lásd szalámik vagy mondjuk egy nagy kedvencem e témában, az oldszpájsz. Először ml a mértékegység, utána gramm, újra ml és közben folyamatosan csökken a mennyiség és romlik a tartalom.

Rövid G. atya 2015.08.23. 01:41:42

Oldszpájsz: a deo stiftről beszéltem.
Az külön dühítő volt, hogy hosszú ideig alkoholmentes volt, majd úgy változott alkoholosra, hogy csak a gyulladt bőrömről vettem észre.

2015.08.23. 01:54:04

@scuynat: "Nem értem, miért lenne átverés, 4 dl van ráírva, nem? És látszik is, hogy kisebb az üveg. Kiket vernek át?"

Nem hinném hogy minden bejáratott terméked leírását minden vásárlás alkalmával elolvasod. Az átverés nem az, hogy hazugságot írnak ezekre a termékekre, hanem hogy megpróbálják annak láttatni, amit te megszoktál. (azonos csomagolás méret, azonos kivitel, kevesebb tartalommal) Én például most vettem észre, hogy a szokásos 400 grammos téliszalámi, márcsak 380 gramm. (ár ugyanaz) Tök véletlenül vettem észre. Nem érdekel különösebben, fentebb írtam már, hogy nekem édesmindegy, hogy felemelik az árát, vagy lecsökkentik a méretét, ugyanúgy élem meg, ugyanazt jelenti: adott mennyiséget drágábban tudok megvenni. Egyszerű mint a faék: Amig futja rá megveszem, hamár nem, akkor marad a moslék.

2015.08.23. 02:07:24

@Rövid G. atya: "az baj, ha nem érzed becsapva magad."

Egyszerűen nem lehet mit csinálni, kapitalista szemlélet van. Egyre gyatrább a minőség, egyre gyengébb minden, mostmár nem tudsz semmiből sem jót venni, csak szart drágán, vagy teljesen hasznavehetetlen ipar hulladékot kicsivel kevesebbért. Mindent nem lehet bojkottálni, márpedig egyre kevesebb termék van amivel meg vagyok elégedve.

Sandor Akarki 2015.08.23. 04:06:35

@pervie but hot: Amiben kukoricadara van az nem sör. Az lónyál.

JohnnyRebel 2015.08.23. 06:29:07

Ez a levedias zsido duma muszaj volt... A halaszgatast-vadaszgatast kihagytad.

cso zsi 2015.08.23. 06:31:30

@Sandor Akarki: Van még itthon olyan sör, amiben nincs?

Pepe135 2015.08.23. 06:33:32

@Frank99: A Soproni Henik már 0,4-es üvegben jönnek!

nu pagagyí 2015.08.23. 06:38:59

Magyarország a szemfényvesztés hazája. Az emberek fizetésnek látszó jövedelmükből árunak látszó dolgokat vesznek a boltnak látszó helységekben. Felülről pont úgy néz ki, mint egy normális ország.

Fazakas László 2015.08.23. 06:41:30

@Odin88:
Apám! Matékból az ötöst - tényleg megérdemled!
Ha a 2 dl 49 forint volt, most meg az 1 decis kerül ugyanannyiba, akkor az szerinted nem árememelés?
Tényleg nem. ...
Inkább a síkhülyén nagyon-átbaszása! Mert az 1 dl-nek csak 24,50 forint kellene legyen az ára.
Így viszont mondhatjuk azt, igazi inflációtkövető áremelkedés - kissé aljasan és elég burkoltan!
Ha valaha a 10 dekás teavaj 5 Ft volt, de én csak 5 dekát kértem, akkor simán félbevágták a tízdekásat és fizettem érte 2,50-et.
Nem ám 5 forintot, mert hogy a félbevágás maga annyiba kerülne ...
Talán nem lehet véletlen, hogy ennek a szemét vöröscsillagos sörgyártónak a termékeit szinte már a fél ország bojkottálja a Csíki sörrel zajló szemétkedése miatt. Itt van a következő indok a további országos bojkottokra!
Igyatok helyette Kőbányai Rockert, az legalább magyar!

Fazakas László 2015.08.23. 06:51:02

@czjanos:
Ha az 5 decis sör - mondjuk 200 HUF- akkor a 4 decis kiszerelése miért lehet annyi? Annak nem 160 HUF-nak kellene legyen, mert hogy az 1 decire átszámított egységára ugyebár?
Tiszta átverés ez csupán a szemét Heinekentől.
Nem is iszom belőle!
De a Mizó cég is trükközik ám rendesen a termékeivel! Az eddigi fél literes zacskós vagy dobozos ízesített (karamellás, csokis, kakaós, stb.) tejei már mind csak 450 ml-esek!
Holott bőven beleférne a zacskóba, dobozba az a fél liter, úgy mint régen.
Bátran kijelenthető - semmi sem indokolja a mennyiség csökkentését a stabilan maradó ára mellett, tehát - egy lazán burkolt áremelés a termelő részéről - ugyanannyiért - kevesebbet!
Ezért valamikor az átkos kádár rendszerben még csalás címén fejek hullottak!

nu pagagyí 2015.08.23. 07:17:01

@Jankove: Kereslet-kínálat. Rendes árura nincs pénze az embereknek, csődbe megy, aki ilyesmit árul. Ezért is cserélődtek ki a ruhaboltok turkálókra és önt el mindent a gagyi.

bkkzol 2015.08.23. 07:23:57

Egyszerűen gusztustalan már amit csinálnak a 2 dl. tejföl 1,7-1,6-1,5 lett majd mostanság 1,4 dl. Jöhet a 8 dl-es dobozos, zacskós "tej". A kocsmában is hol van már a 3 cl meg a feles?!

akist 2015.08.23. 07:34:08

@Rövid G. atya: A vöröscsillag, az vöröscsillag. Egyébként Anyád jól van Sanghaiban?

pervie but hot (törölt) 2015.08.23. 07:35:02

@nu pagagyí: "boltnak látszó helységekben" - te meg távolról magyarnak látszol, de eléggé töröd a nyelvet.
Helység =/= helyiség

Fazakas László 2015.08.23. 07:36:54

@pervie but hot:
Lehetséges az, hogy a sör tényleg jó, bár a vöröscsillagos sör inkább egy lóhúgy, na de az ÁRA!
Az EGYÁLTALÁN NEM JÓ - hogy a kevesebb is ugyanannyiba kerüljön!
Az inkább a simán csalás!

Fazakas László 2015.08.23. 07:42:32

@sutyerák:
Nem is oly régen Romániában, Marosvásárhelyen a régeni sörözőben a korsók többnyire 6 decisek voltak! Pontosan azért hogy a fél liter sörre még ráférjen egy deci habja.
Azóta persze nagyot változott a világ, már igazi régeni sör sincsen, no meg 6 decis (és hatszögletes) korsó sem!

Csak a nagyméretű, mennyiség és méretcsökkentő csalássorozat, amit a vöröscsillagos holland elvtársak csinálnak itt a bírka magyar prolival - már aki még megissza ezt a szart!

akist 2015.08.23. 07:43:11

@a nagy hohoohooo: Kérhetek tőled egy reális értékelést a Nagy Orosz Álomról is? Hányan haltak bele bűntelenül? Mi volt a jelképük? Számoljál be erről is, 180-as IQ-val nem okozhat nehézséget. Akár eredetiben is olvashatnál némi Szolzsenyicint...

pervie but hot (törölt) 2015.08.23. 07:47:54

@1000rörö: tudod, ha kényszer lenne, akkor mindenki csinálná és kommunikálná is a fogyasztók felé, hogy mit (milyen adót, ki miatt) épít be az árba.
Ez szimplán rejtett áremelés.
Az különösen árukodó, hogy az ilyen újonnan bevezetett csökkentett térfogatú, tömegű termékeket következetesen úgy vezetik be, hogy akciósként tüntetik fel a régivel ellentétben. Közben egységáruk magasabb, mint a régi kiszerelésé.
Ez tudatos megtévesztés, tisztességtelen magatartás, mert bár ráírják kisbetűvel a 4 decis térfofatot a dobozra, de a körülményeket úgy rendezik, hogy vonzóbb legyen a tartalomcsökkentéssel emelt árú termék a fogyasztó szemében.

Hasonló ez ahhoz, amikor egy bolt egy napra minden termékének az árát felemeli kétszeresére, majd a rákövetkező napon leszállítja eredeti árra és kiplakátolja, hogy 50%-os árengedmény, akció van mindenre. A hülye nép meg tódul és veszi.

Holnap a netszolgáltatód lecsökkenti a sávszélességedet a felére, az ár meg marad a régi. Korrekt? Mert a piaci igények, a fogyasztói szokások meg a kormány intézkedései ezt indokolják... Vicc.
De hogy lásd milyen jó fejek, bevezetnek egy az eredetinél másfélszer gyorsabb netcsomagot az eredeti csomagod áránam kétszereséért. Egy perc alatt bontanál velük szerződést, ugye.
A magyar ember is tegye ezt, ne vegyen Heineken termékeket soha többé.

Fazakas László 2015.08.23. 07:49:07

@zsoltix:
Bulgáriában régebben még a pálinkákat se térfogatra, hanem mindig súlyra mérték ki mérlegen a tengerparton! Azzal aztán nem lehetett csalni (legfeljebb ha vizezték).
De elég régen voltam Bulgáriában, így lehetséges az, hogy már ott sem minden jó dolog a régi? Meghódították őket az árdrágító és mindennel csak a pénzért trükközö nyugat-ajrópai sidók.

Fazakas László 2015.08.23. 08:11:24

@a nagy hohoohooo:

Inkább talán ho-ho-horgásszál - ember!

Amúgy - ha itt Magyarországon az irományod szerint valóban annyira antiszemétizmus lenne, akkor nem basztak volna szét egy teljesen múltszázadi, műemlék-jellegű vasuti pályaudvart (Józsefvárosi) valami hülye zsidó meseszinháznak!
És akkor a Magyarország német megszállása áldozatainak emlékműve elé simán odamehetne bármelyik napon egy kukásautó, s egy az egyben eltakaríthatná onnan azt a sok mocskot és szemetet, amelyet a lelki- és elmebeteg antimagyar tiltakozók az idők folyamán odaszemeteltek.
Mert akinek itt tényleg és valójában nem tetszenek a dolgok, arra ott lenne gyurcsányi elvtárs ékes kiszólása:
- "El lehet innen menni kérem! Itt lehet bennünket hagyni! Csak tessék!"
Tehát - ki lehet szépen vándorolni pl. Izraelbe, most úgyis eléggé divatos lett itt Európa-szerte a migráció.

Mellesleg - ha az országban valóban igazi antiszemétizmus lenne, akkor a szobor körül a takarítást végző utcaseprőket és lomtalanítókat akadályozó hőzöngő és tiltakozó büdösprolikat a rendőrség simán megkardlapozhatná, tonfázhatná, gumibotozhatná, és szarrá verhetné - a Fővárosi Köztisztasági Hivatal dolgozói munkájának szándékos és erőszakos hátráltatása miatt! Hitre, fajra és nemre való tekintetek nélkül! Hogy legyen végre egyszer itt rend - a magyarok hazájában!

Utószóként meg talán még annyit
- ez a cikk itt a 4 decis hejneken sörről szólna és a vele való fogyasztómegtévesztő csalásokról.
Tehát - egyszerűen nem is értem - hogy kerülnek nagyhírtelen ide az antifák meg a szemiták a teljes mértékben IQ nukus méretekre valló megjegyzésükkel és politikai szarkeverésükkel!

Fazakas László 2015.08.23. 08:13:24

@dthoreau:
A bevezetett vasárnapi üzletzár is csak a fogyasztók érdekei miatt van!
Érdekes módon viszont minderről pont CSAK a fogyasztókat NEM KÉRDEZTE MEG SENKI!

Rövid G. atya 2015.08.23. 08:15:42

@akist:
1. Látszik, hogy egy rákóczi téri ügyféltől születtél, egy defektes gumi miatt
2. Legalább nézz utána, mi az a vöröscsillag! Részben a sörös, részben az eredeti... utána fröcsöghetsz, addig kuss.

Rövid G. atya 2015.08.23. 08:17:14

@Fazakas László: de ugye te sem vagy egy rühes, gerinctelen náci?

Rövid G. atya 2015.08.23. 08:18:46

@Fazakas László: az eszed megvan... méghogy a súllyal ne lehetne csalni...

Fazakas László 2015.08.23. 08:19:06

@G.Foyle:
Ugyanaz a gyártó gyártja!
Én néha akciósan pontosan Rákóczit vagy Dárdást veszek, mert tudom róla, hogy az is Pick, csak kissé más a neve, de ugyanazon gyártósoron fut le Szegeden!
Ám fele árában, mert a Pick-nél többnyire és végeredményében magát a márkanevet kell megfizetni!

Rövid G. atya 2015.08.23. 08:23:39

@Jankove: nem feltétlenül igaz amit írsz. Pl. a tejszín is egyre kevesebb, míg a habszifonok mérete nem sűrűn változik. Gondolom, a patron töltete is csökken. Vagy nem. Aztán csodálkozol, hogy a házi tejszínhab sem az igaz.

Rövid G. atya 2015.08.23. 08:25:15

@Fazakas László: te tényleg ekkora barom vagy? A Rákóczi is Pick, csak az íze más...

Rövid G. atya 2015.08.23. 08:26:25

@Fazakas László: ezzel csak azt akartam mondani, hogy tökmindegy, Téli vagy Rákóczi, a névért ugyanannyit fizetsz.

Fazakas László 2015.08.23. 08:28:44

@Rövid G. atya:
Nekem van egyenes gerincem s még igazi náci is vagyok! Méghozzá webnáci! Ilyen megtisztelő titulussal zártak ki valamikor az iwiw-ről.

De mit mondott volna minderre a megjegyzésre a pufajkás horn - "NAÉS?"
Tehát neked is csak annyit mondok - naés?

Fazakas László 2015.08.23. 08:30:30

@Rövid G. atya:
Hát persze hogy más!
Szurkáld meg egy kicsit tűvel, akaszd fel egy szögre 2-3 hétre szikkadni, aztán alkoss újra véleményt ....

♔bаtyu♔ 2015.08.23. 08:32:01

Rá van írva a dobozra, hogy 4 dcl., teljesen szabályos.

Nem kell megvenni és kész, én is ezt teszem.

akist 2015.08.23. 08:36:25

@Rövid G. atya: Van egy szint, ami alá nem megyek...

♔bаtyu♔ 2015.08.23. 08:39:04

@Fazakas László: Mo.-n még soha nem nyalták ki ennyire a zsidók seggét, mint az Orbán kormány alatt.

Ez annyira nem is lenne baj, a zsidók fontos állampolgárok, költeni kell arra ami fontos nekik, a probléma inkább az, hogy vezetőik nem hogy nem hálásak ezért, de ők ezt egyfajta kárpótlásnak tekintik, amiből nem hogy soha nincs elég, de még a holokausztot is ideológia szintre emelnék.

Ezért azt gondolom, hogy a zsidóknak egy új szemléletet kellene magukévá tenni, mert nekik árt az, ha örökké sértett, kommunista múltú, a hatalomból kiszorult zsidók állandóan a választott kormány ellen ármánykodnak.

♔bаtyu♔ 2015.08.23. 08:39:55

@Fazakas László: Náci az itt sok mindenki, pld. én is.

zöld erdőbe jártam... 2015.08.23. 09:32:59

A #gecicocacola is ezt csinálja...

Hmmm... 2015.08.23. 10:05:04

@agyamputáltak: Szerintem is a fogyasztói kosarakba történő beszámítódás a kérdés. És gyanítom, hogy ez nem is kérdés... volt is már pár ilyen értelmű hozzászólásom az utóbbi években. Gyanítom, hogy ez is az egyik oka, hogy a statisztikák sem az infláció valós növekedését mutatják... bár körömmel-foggal védik a todományos meghatározás helyességét... de amíg ez az államnak sem érdeke... addig megtörténhet az, ami egyszer még a szocilizmus idején is előferdült: hogy érdekből bezony manipulálták az infláció kalkulációját, méghozzá annyira, hogy be is kellett vallaniuk (egy 5 soros kishírben).

Engem inkább az lep meg (illetve nem is), hogy az új trend a sör és a cola kapcsán csordította túl a poharat (pontosabban, éppen ellenkezőleg :-DDD), pedig az új kiszerelésekkel történő manipulálás szinte minden termékfajtánál az áremelés utóbbi években elterjedt burkolt módjává vált (amiből bizony az echte magyar cégek se vonják ki magukat, sőt, nagggyon is kreatívak).

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.08.23. 10:07:18

A Lidl-ben kell venni üveges Argus sört, a Maestic (4.8°) és a Psenicné (4.3°) kifejezetten JÓK! És mindegyik 200 forint alatt van, üvegdíj sincs. Ennyi.

Mészáros Laci 2015.08.23. 10:10:31

ez olyan magyaros (félig üres vagy félig tele pohár).

a 4 decis sör az én szemszögemből a 3.3 decis vetélytársa. majdnem ugyanannyi alumínium, mégis több sör, de azért még nem fél liter.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.08.23. 10:11:07

@bkkzol:

"A kocsmában is hol van már a 3 cl meg a feles?!"

Ez meg kocsmafüggő. Semmilyen EU-s, se más jogszabály nem tiltja, hogy hol mekkora legyen a kicsi meg a nagy unicum, pálinka, stb..

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.08.23. 10:13:55

A Chio/Lays chips is már mióta 70 gramm, a 90 helyett. Volt egyáltalán ez valamikor nem 90 gramm, hanem 100?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.08.23. 10:19:58

@G.Foyle:

Hát pedig elég sokáig volt fél liter a heineken.

Mondom, aki jó sört akar inni 200 alatt, az elmegy a Lidl-be és vesz Argus Maesticet, kukoricadara sincs benne, üvegdíj sincs, és ár-érték arányban egy nagyon jó sör :)

Matteo79 2015.08.23. 10:21:57

Gyerekek, ha nem tetszik nem kell megvenni. Mit hôzöngtök minden apròságon???
Ha tièd a gyàr eldöntheted mit àrulsz. Az idô ès a fogyasztòk majdd eldöntik marad e a termèk.
Mèg hogy àtverès... Aztàn nehogy pereljen a cèg ràgalmazàsèrt vagy ilyesmièrt.

2015.08.23. 10:34:59

@Wikus Van De Merwe: A Heineken jó sör. Még a bajorok is szeretik.

É2I 2015.08.23. 10:36:47

Èn már akkor kurvaanyáztam mikor a csapolt korsó 4dl, a feles me 4 cent lett. Ugy leszophatnak: nem iszok többet semmilyen alkoholt

É2I 2015.08.23. 10:39:08

Még az alkohol reklámot is betiltanám,mint a cigiét, oszt mehetnek koldulni

2015.08.23. 10:39:11

@akist: Akkor neked mindegy, milyen sör, csak tudjál azonosulni a címkével? :-) (mit is mondtál az IQ-ról?)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.08.23. 10:39:42

@É2I:

Ez kocsmafüggő. Nincs jogszabály arra, hogy a feles meg a korsó mennyi lehet vendéglátóip. egységekben.

gigabursch 2015.08.23. 10:40:20

Személy szerint tudok inni homályost és bőcsi vizet is. Sőt...
Civitas debilissima

2015.08.23. 10:41:20

@Rövid G. atya: A horogkerszt sem egyértelmű.

2015.08.23. 10:43:49

@Rövid G. atya: Pedig örülhetnél, mert mire a 2,5 liter kóla végére érsz, alig marad benne szénsav. Persze ha te úgy szereted, az más.

Dr_utcai_arcos 2015.08.23. 11:12:19

@Rövid G. atya: nebasz...egyszer csak azt vettem észre, hogy amíg semmi bajom volt, egy alkalommal nem bírtam leengedni a kezem, úgy égett a hónomalja. Hát a jó k anyjukat...Azóta nem is vettem többet, pedig nagyon szerettem.

Fazakas László 2015.08.23. 11:14:35

@♔bаtyu♔:
Na nem mintha itt bármely kormány nem nyalná ki a zsidók seggét! Azok azért elég ügyesek arra, hogy folyamatosan adagoljanak némi bűntudat-érzést és holomesét a magyarság butábbik felének agyába és lelki világába, aztán megy vele szinte folyamatosan a műsor!
Például - Miért nem Izraelben van az a bizonyos Zsidó Nyári Fesztivál?
Mindig itt Budapesten rendezik, holott lenne hely ott Tel Avivban vagy Jeruzsálemben - a saját, a palesztínoktől lopott országukban - bőven. Vagy tán megint egy auschwitzi nagy zsidó-fesztiválra várnak? Lengyeleországban valahogy sokkal több zsidó van, mégsincs semmiféle fesztiváljuk.
Vagy pl. a sok kínai miatt - itt miért nincsen sárkányéve ünnep, meg Holdújév vagy épp cseresznyevirágzás ünnep.
(Jaa - hogy az inkább a japóknál van?).
Zsidóéknál meg karácsonykor folyton hanuka. Aztán egész évben tartó hamuka és mindenféle egyéb hazudozás!

Dr_utcai_arcos 2015.08.23. 11:18:22

@a nagy hohoohooo: @Fazakas László: ugye ti ketten rokonok vagytok és a családi IQ szétosztódott? Vagy ha nem, akkor mind a ketten vesztek Negrót a szátokba, hogy valami világítson? Komolyan ennyire nehéz értelmezni amit @Odin88: írt? Mert akkor kénytelen lennék azt mondani: Ezt a két hülyét...

Dr_utcai_arcos 2015.08.23. 11:20:59

@cso zsi: Hát, a Stella (már amióta csak visszaemlékszem az elmúlt 8-10 évre) mindig is 4 decis pohárban adta a sört. Ez biztos valami nemzeti jelleg lehet. Ezért nem is éri meg egy "korsó" Stella-t venni sehol.

Fazakas László 2015.08.23. 11:23:16

@Hmmm...:
A fogyasztói kosarat már eleve - különösen hogy az EU tagjai vagyunk - egyáltalán nem a jövedelmek és árak viszonylatában kellene folyton számolgatni, hanem azok alapján, hogy az átlag melós az egy órai munkabéréből miket és belőle mennyit tudna megvenni.
Addig semmi értelme nincs a statisztikának és a nagy, szines grafikonokra rávetített kiszámolgatásnak, amig csupa fals adattal operálunk!
A vezetőknek minden bizonnyal már régen megvan az EU-s bére, de mi lesz az országbéki nagy többséggel?
Soha sem úgy kellene kiszámolni a bérek/árak arányát, hogy hány forintba van 1 euró, hanem hogy mennyit dolgoznak meg érte.
Például az osztrák átlagember simán leszarja, hogy náluk - hozzánk mérten talán kissé drágább a benzin, ha ÖTSZÖR TÖBBET keres meg rá a munkájával! Tehát relatíve náluk mégis olcsóbb sokkal!
Sohasem a hivatalos valutaárfolyamokon kellene megnézni és elemezni ezeket a közgazdasági, fogyasztói-kosár adatokat!

cso zsi 2015.08.23. 11:27:40

@Dr_utcai_arcos: Itt lehet a baj. A mellékíze miatt rühellem a borsodban készült söröket, de a szorult helyzetből próbáltam a legjobbat kihozni.

Fazakas László 2015.08.23. 11:28:20

@Nyekenyóka:
3 centes pálesz, azaz - a kupica még létezik, de olyan snassz manapság olyat egy kocsmában kikérni, amikor szinte mindenki naccságosként rázhassa a rongyot, mintha mind csak Csekonics bárók lennének. Meg aztán - mit szólnának a többiek? Hogy ennyire pitiáner és smuczig?

Inkább bedobnak hát néhány drágább felest vagy 1 decist, aztán utána két hétig meg otthon a laza éhenhalás ...
a jelen jövedelmi- és árviszonyokat nézve.

Fazakas László 2015.08.23. 11:44:58

@cso zsi:
A magyar söröknél szinte minden importált sör sokkal olcsóbb!
Ott vannak a már felemlegetett lidl-is Argus cseh gyártású sörök, de ott van néha akciósan pl. az Auchanokból a pécsi Arany Szarvas (5,2%-os) 149 Ft-ért,vagy a Szerbiában gyártott Holstein Premium sör (4,2%-os) 149 Ft, esetleg a tescós Kozel 179-ért és az Union 175-ért. A gagyi kukoricalisztes de jól fingató "puliszka-söröket" meg igyák csak a síkhülyék!
Nem beszélve az ízesített és alkoholmentes akármikről, amelyek - bár mind sörösdobozban vannak - ám az én szememben NEM SÖRÖK!
Pedig többnyire olyan árban adják, mintha! ....

Le Orme 2 2015.08.23. 12:12:07

Azért érthetetlen, hogy valakinek nem tetszik ez a kiszerelés, mert nem kötelező a vásárlása. Még nem vettem 4 decis sört. Örülök neki, hogy bevezették, mert növeli a választási lehetőségemet. Ha pedig nem fog jól fogyni, úgyis kivonnák előbb-utóbb a forgalomból.

Atika!!! 2015.08.23. 12:16:07

Az üveges Heineken is 4 deci. A következő vajon az lesz (vagy már az van), hogy a benzinkúton a töltőfej 0.9l-ben fog számolni? Vagy ne adjak ötleteket?

É2I 2015.08.23. 12:34:13

Ha már itt tartunk a 2l-s koca kóla meg a nyaranc is 1,75l lett. Meg is ideologizálva,hogy ez így jobb nekem, persze az ára ugyanannyi maradt..
Szorítják ők is ki magukat a piacról, ám legyen. Hülyének nézni lehet a népet, de egyre többen kezdtek el újra megtanulni számolni. Ezt köszönhetjük is nekik :-)

É2I 2015.08.23. 12:34:26

Ha már itt tartunk a 2l-s koca kóla meg a nyaranc is 1,75l lett. Meg is ideologizálva,hogy ez így jobb nekem, persze az ára ugyanannyi maradt..
Szorítják ők is ki magukat a piacról, ám legyen. Hülyének nézni lehet a népet, de egyre többen kezdtek el újra megtanulni számolni. Ezt köszönhetjük is nekik :-)

É2I 2015.08.23. 12:36:39

Blogmotor mindig kétszer csenget

Fritz Gerlich 2015.08.23. 12:45:10

Apám, ... irigyellek benneteket, hogy ez a legnagyobb bajotok! Ki nem szarja le. Négy deci, akkor négy deci b*zd meg. Vedd meg vagy ne vedd meg. Ennyi.

Fazakas László 2015.08.23. 12:54:46

@Atika!!!:
A Gázműveknél már jó pár éve ez van!
Nem ám az elfogyasztott s jól mérhető köbméterek után fizetsz, hanem a légköri nyomással, moláris égéshővel, egyetemes gáztörvénnyel és tengerszint feletti magassággal össze-vissza átszámolgatott, teljesen mérhetetlenül egzakt valamivel alaposan "feljavított" számlát.
Kíváncsian lesem, hisz az egyik régi indoklásuk szerint valamikor az jött ki módinak, hogy a földgáz ára mindig hűen, de kb. féléves késéssel követi a kőolaj világpiaci ármozgásait.
Most az olaj éppen lefelé, de nagyon lefelé megy. Árgus szemekkel nézem tehát a gázárakat és eme akárminek a kormány, a Gazdasági Hivatal és a Gázművek részéről történő gyakorlati alkalmazását!
Avagy mindez csak az áremelkedések megmagyarázására lenne alkalmas ürügy, a csökkenése esetében már nem?

halaloszto 2015.08.23. 13:03:42

@Frank99: hol is van választék üveges sörből? mert ahol én vásárolok, ott nem igazán.

Vajk

micsoda? 2015.08.23. 13:08:27

@G.Foyle: Ez már szégyen. Ajándékba külföldre sosem az olcsóbb Rákóczit viszem, remélhetőleg ők még hiszékenyek:) n

@Fritz Gerlich: Ha több hozzászólást olvasol, akkor rájössz, hogy nem csak a sörnél van átverés.

Le Orme 2 2015.08.23. 13:17:34

A csiki sörper miatt bojkottálom a Heineken termékeket.

Ezzel a 4 decis dologgal 25 IQ feletti embereket nem lehet átverni, már a feltételezés is sértő. Abban meg igaza van a Heinekennek, hogy fajlagosan (sörmennyiségre vetítve) a kisebb kiszerelés egységköltsége nagyobb.

Úgyhogy a csiki sörper miatt kell bojkottálni, mert ebben a 4 decis témában korrektek.

Pöff 2015.08.23. 14:46:31

1,75-ös kóla?

inkább az a baj hogy ha nem elég akkor vesz még egyet
ami növeli a fogyasztást, és a szemetet is.

MTA rendes tagja 2015.08.23. 15:07:07

@Le Orme 2: "25 IQ feletti embereket nem lehet átverni"

Alacsonyabb rendű állatokat se lehetne átverni 4 decis sörrel, mert van méret és súlyérzékelésük.
A férgeket nem, a mentális kollektívát ezzel szemben át lehet verni vele.

Comfortably Numb 2015.08.23. 16:38:38

@a nagy hohoohooo: Nem hohoohooo, hanem kokookoooommunista vagy te, bammeg, ha ennyire imádod a vörös csillagot, gondolom, az őseid az ÁVÓ-ban szolgáltak.

Ha meg IQ-d lenne egyáltalán, felfognád, hogy a provokáció és a törvénytelenség nem ugyanazt jelenti.

okina48 2015.08.23. 17:30:24

@Fazakas László: Tudomásom szerint a legtöbb helyen már a féldeci is 4 cent,mint a művelt nyugaton! A doboz cigiből is milyen nagy csendben tűnt el egy szál a 20-ból!Akkor még nagy bagós voltam,de hónapok múltán döbbentettek rá eme tényre!
Most nem emlegetem a toalettpapír ,vagy a szemeteszsák körüli anomáliákat!
Sok kicsi ugyebár milliókat hoz a konyhára!Vagy visz!Nézőpont kérdése!

ogli dzsí 2015.08.23. 17:47:20

Soxor bőven elég 4 deci sör vagy 3. Persze ha fél lityi árában adják, akkó nem kell megvenni.

+ kisebb csomi pofon a környezetvédelemnek

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.08.23. 18:53:40

@ProsTata: Így van. Magam nem vagyok egy nagy sörfogyasztó, de a kertipartira való vásárlás során rögtön kiszúrtam, hogy ez egy kisebb kiszerelés, (különösen, hogy a közelében más márkák 5 decis kiszerelései voltak), és a 4 deciset választottam.
Figyelmetleneknek- a meglepetések elkerülése végett: Vigyázat ! Léteznek 3 decisek is..! ;)

2015.08.23. 22:45:14

Az ország zsugorodása már a sörre is kihatott .:)

v2peti 2015.08.24. 00:18:05

@safranek: Egyes málnaszörpök épphogy csak láttak málnát, míg mások (pl. a TESCO-s), tényleg málnát tartalmaznak!

v2peti 2015.08.24. 00:20:29

@É2I: Normális helyeken a korsófél liter. Bár jártam olyan fesztiválon, ahol egyszerre volt 4 decis és 5 decis korsó is a különböző standokon. (másfajta sörök voltak)

v2peti 2015.08.24. 00:22:27

@ogli dzsí: Ha nem vagy annyira szomjas, akkor igyál 3 decit! Ha meg szomjas vagy, akkor egy korsóval. Na de ki iszik 4 decit?

Neve sincsen! Ugyanis a korsó fél litert jelent, a pohár meg 3 decit. A 4 decit nem nevezhetjük akkor korsónak! A 2 deci meg a pikoló. Azt meg nem hívhatjuk pohárnak!

Fazakas László 2015.08.24. 05:24:35

@micsoda?:
Külföldre Magyarországról vinni ki a Pick szalámit ajándékba kissé dőreség!
Éppen azt olvastam róla nemrég, hogy pl. Németországban sokkal olcsóbban lehet megkapni, mint idehaza! Valahogy az árak és az árképzések mások. A lényeg - a magyar cég a saját magyarjainak sokkal drágábban adja el a termékét, mint a hülye sváboknak odakinn.
Mert ilyen eset sajnos van, már nem egyszer írtam - Magyarországon magyroknak mindig a magyar a drágábbik, legyen az tartós tej, vaj, sör, vagy bármi más.

2015.08.24. 05:30:59

@Fazakas László: Orbánéknak én is tízszeres áron adnám .

Fazakas László 2015.08.24. 05:34:14

@Le Orme 2: "a kisebb kiszerelés egységköltsége nagyobb."
Hát nálunk még ez sem működik úgy igazán! Vagy teljesen torz a kereskedői marketing-logika.
Az Auchanban (de lehet, hogy Tesco volt) egyszer láttam, hogy "akciósan" lehet kapni a kristálycukrot 10 kilós kiszerelésben.
Gyorsan osztottam-szoroztam fejben, s hamar kiderült, ha 10 zacskó 1 kilósat vennék, úgy valahogy sokkal jobban járnék!
Nesze nektek akciósság meg egységköltségi kiszerelés ...
Valamikor a diszkontok arra jöttek létre, hogy szinte raktár-áruház jelleggel, egyenesen a polcról, raklapról mintegy önkiszolgáló rendszerben lehessen olcsón bevásárolni. Nyugaton ez működik is talán, de nálunk? Ugyan máá!
Bécsben pl. a Mariahilferen (valamikor) 1 doboz Zipfer sör 12 schillingbe került, míg odakinn a Home Shopping Centerben (ami egy nagy diszkont) csak 4,90-be!

Itt meg helyette mi vaaan?
Kiirják szépen a bolt elé a cégtáblára, hogy diszkont, aztán 2 forinttal olcsóbb egy-két dolog, mint a mellette szomszédos vegyesboltban.
Akkor én inkább azt mondanám erre - menjenek a picsába!

Fazakas László 2015.08.24. 05:40:10

@Diorella Queen: És hogy jön ide Orbán?
És pont Orbán!
Ő a százszorosát is simán meg tudná fizetni, de neki kedvességből, ajándékból, repizésből, stb. általában ingyen szokták adni.
Inkább a kisemberekre gondolj, akik simán szomjan halhatnak 4 decitől, mert fél literesre van az arcuk kalibrálva ....

micsoda? 2015.08.24. 07:58:25

@Fazakas László: Nem Németországba viszem. A többivel egyetértek. - kivéve, más nemzet lehülyézése - :)

mikorkakalman 2015.08.24. 11:53:51

@pervie but hot: RÖhögni fogsz, de a cseh és szlovák sörök jó része is heineken (beleértve a túlhájpolt, olcsó kölni ízű Zlaty Bazant-ot is).

Maksifül 2015.08.24. 13:55:36

@cso zsi:
De van ám! Az összes Lidl-ös saját márkás sör, Argus néven.
A legolcsóbban meg a Kozel-t lehet megvenni, amit nem szégyenítettek meg kukoricadarával.

Maksifül 2015.08.24. 13:58:31

Legjobb tudomásom szerint a válasz a jövedéki adókban keresendő, amit megintcsak a mocskoskurva fiedsz kormány variált meg. Azért csökkentették a sörök méretét 4 dl-re, mert sokkal több lenne a jövedéki adó az 5dl-es kiszerelésre. Így akarta lehúzni a kormány őket, de találtak rá kiskaput... A levét meg a fogyasztók isszák meg, mert közel ugyanannyiért kevesebbet kapnak, hiszen a csomagolás nem sokkal lesz olcsóbb attól, hogy valamivel kisebb.

Fazakas László 2015.08.24. 14:36:11

- és akkor persze a mocskoskurva fidesz?
Érdekes, de amikor a vörös csürhe kommunisták - a hazudozós pápai proli, no meg az őt váltó libatolvaj bajnai az országot simán majdnem csődbe vitte, nem mondtatok rá semmit, hallgattatok, mint maciszar a fűben!
Hogy aztán a Fidesznek 2010 után a szarból kellett visszahoznia az országot, s ők valóban vissza is hozták - nem úgy mint a gyurcsányi efftás, aki csak beszélt róla az őszödi beszédében, de valójában mégsem történt semmi.
A visszahozásnak és a nemzetközi nagytőkének (hitelezőknek) való nagyon kemény megfelelés pedig igen költséges, amit BE KELLETT VALAHOL HOZNI!
Hol hozzák be?
Sajnálatos, de nem a tolvaj bukott komcsik teljes vagyonelkobzásával, hanem a magyar nép "hátsókerti megkapálásával" - azaz, néhány adónemnek az eléggé érdekes átértelmezésével ás átírásával!
Mondhatni persze - egyáltalán nem kötelező sört inni, avagy nem itt kellene meginni.
Újabban az EU-ba már bárhová ki lehet utazni és magánimportban és vámmentesen be lehet hozni a kinti finom söröket.
Csupán két nagyobb baja van
- az utiköltség és
- a kinnti ár.
Mert bizony az ottani árakat az ottani bérekhez szokták kitalálni, tehát az nekünk lehet néha akár kissé drága is!

Fazakas László 2015.08.24. 14:41:48

@Maksifül:
Lehetett volna lehozni a fél literes sörmennyiséget pl. 450 mililiterre, mint tette azt a Mizó az ízesített tejitalaival a valamikori fél literes kiszerelésről!
De a sörgyárak szeretnek trükközni.
Itt van mondjuk ez a hejneken is!
Horogkareszes sört miért nem gyártanak a nácifasisztáknak?
Folyton arról megy odakinn a papolás, hogy Magyarország mekkora egy fasiszta kormánnyal bír ... és ott van a Jobbik is! Akkor tehát etetni, itatni őket - kedvükre! Mint azt a sok éhenkórász és állítólag "menekülő" de határsértő felefánülő migránst!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2015.08.24. 16:51:44

Olaszországban bezzeg 6,6 decis üveges sörök vannak.

Fazakas László 2015.08.24. 17:43:30

@Gery Greyhound (Az eredeti, 1998 óta):

Volt (és itt Magyarországon szinte mindenütt lehetett kapni) a '60-as évek végén, '70-es évek elején valami egyiptomi STAR nevű sört, (mivel akkoriban ment a nagy államközi haverkodás a néhai Nasszer elnökkel)
amely mifelénk teljesen szokatlanul de 0,65 literes volt, ha jól emlékszem. (és valami fakókék cimkéje volt)
(De lehet talán, hogy 7 decis volt? ....)
Azt tudom, hogy akkoriban - a félliteres sörösüvegekhez szokott magyar népnek - teljesen szokatlan kiszerelésű ...

Untermensch4 2015.09.03. 21:01:30

Egyáltalán nem iszok sört de ez felháborító. A marketinges férgeket meg kéne sörözni, a megkövezés mintájára. Gyorsíthatná a folyamatot hordók használata.

v2peti 2015.10.15. 12:57:17

@bkkzol: Egyik romkocsmában van 3 centis, de ott az már a feles. :(
Mindenki messziről kerülje el az autók baloldali pedáljáról elnevezett vendéglátó egységet, mert ott van ez a hatalmas aljasság. Én is pánikszerűen rohantam ki onnan, amikor megláttam.

v2peti 2015.10.15. 12:58:58

Van aki kevésbé szomjas, kell nekik kisebb mennyiség is. Na de az akkor már miért nem a 3,3 decis? A 4 decis pont a köztes mennyiség, ami semmire sem jó.

v2peti 2015.10.15. 13:00:05

@Gery Greyhound (Az eredeti, 1998 óta): Az a dupla 3,3-as, szóval annak van értelme.

v2peti 2015.10.15. 13:02:08

@Mészáros Laci: Ez igaz, de 5 decishez próbálják hasonlítani! Ha megnövelt 3,3-as lenne, akkor ott lenne, hogy 7 centivel több, és az üveg felső sávja piros lenne ahol a többlet található!

v2peti 2015.10.15. 13:04:33

@Maksifül: Ez nem annyira igaz, mert a fél literes üveges Soproni most is 199 Ft. Azaz mégsem volt annyira durva adóemelés.

v2peti 2015.10.15. 13:07:37

@mikorkakalman: Na de azok fél literesek, és remélhetőleg azok is maradnak.

Mészáros Laci 2015.10.15. 13:44:26

@v2peti:

van olyan is néha, de az többnyire a sörgyár akciója, hogy "most 10%-kal több, ugyanannyiért"

egyébként meg szociálpszichológiai felmérésnek is elmegy:
- egy pesszmista nemzet többsége dühös, hogyhogy 5 deci helyett 4?
- egy optimista nemzet többsége örül, hogy 3.3 deci helyett 4
- egy realista nemzet meg annyi sört iszik, amennyit akar, nem a pohár mérete számít.

érdemes észrevenni:
a harmadik csoportba tartozók élnek a legjobban, bár a második csoportba tartozók ÉRZIK magukat a legjobban. különös módon a magyarok mindig megtalálják amit fikázhatnak, hogy rosszul érezhessék magukat.

Cecan 2015.10.15. 14:19:59

Az új kék multiból meg kivettek egy szálat, mert "jobban néz ki az elnyomott csikk". De lehet kapni a régi verziót is, aminek viszont már nem ugyanolyan az íze mint volt.

Fazakas László 2016.01.07. 06:49:56

@Fazakas László:
Nemrég vettem 109 forintért a Lidl-ben Pilos dobozos kakaóitalt. Akciós volt, nem lejárt!
Most nem azt mondom, hogy hűű de nagyon jó, ám ugyanaz a gyártója, mint a Mizo-nak. Mindkettőt a Sole-Mizo szegedi gyára csinálja.
És amíg a Pilos 0,5 liter (mert hisz belefér a dobozba!), addig a Mizo féle löttyök már csak 450 ml-esek! Ugyanabban a szabvány-dobozban!
És persze az áruk se semmi ám, pl. a CBA-ban 239 forint szokott lenni.
Aztán - néha leárengednek - 189-ig.
De miért olcsóbb ugyanaz Pilos-ban?
Mert szarabbnak azért nem mondanám, és ugyanazon a gépsoron fut le ... ugyanabban a gyárban!
Meg kell fizetni a MIZO márkanevet?
Én ezen nevetek!

Fazakas László 2016.01.07. 07:08:30

Éppen tegnap számolgattam, hogyan basszák itt át jó alaposan az alkeszok fejét. Az Üllői úton ki van írva az egyik ivó előtt a reklámtábla - "4 centiliter Unicum - csak 399 Ft!"
Most az a tény, hogy 4 centi - hát 4 centi.
De az nem igazán feles!
Viszont ha számolunk egy kicsit -
a 4 centi durván (és kerekítve) 400 Ft, akkor az 1 centi ugyebár 100 Ft.
És akkor a deci, amely többnyire 10 centi - árában egyből 1000 Ft lesz.
1 liter pedig 10 deci, azaz -
az 1 literes Unicumot lazán 10 ezer forintosra taksálják.
Annyiért azonban én másutt - például bármely boltban vagy a Tescóban - majdnem 2 litert is megvehetnék!
De a szétivott agyú alkesz egyből azt mondja -
áááá - 4 centi, mit nekem az a 400 forint érte?
Aztán nagyon sokszor és igencsak rácsodálkozik azon, hogy miért nem viszi az ötröl hatra - soha!

Lipcsei Gábor 2016.10.18. 14:14:04

Van lejjebb is. A boltban az ember megnézi melyik a 4decis és azt nem veszi meg. De pl egy étterembe betérve kérek az ebéd mellé egy pohár sört, mert úgy érzem a kaja mellett a fél liter már túl telítene, erre kihozzák a 2decis (mindenhol máshol pikolónak nevezett) adagot a 3dl helyet. 33%-os lehúzás...

cso zsi 2016.10.20. 21:19:46

@Lipcsei Gábor: Jó egy éve írtam hasonlót.
Ámde, mi is történt az elmúlt napokban?
A Heineken (és ezek szerint a hozzá tartozók is majd) bejelentette az "új, félliteres kiszerelést".
süti beállítások módosítása