Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.04.18.

Tarlós inkább vegyen példát Vitézy Dávidról

Hakapeszi Miki

Egy Tarlós-interjú általában szórakoztató olvasmány. Ahogy egy Tarlós-sajtótájékoztató is. Ha meg összevágnak belőle agyament részleteket, akkor különösen. Főleg azért, mert emberünkben régóta vegyül az elhivatottság és a karakánság a tévedhetetlenség érzésével és az igazi taplósággal. Ezért aztán helytálló meglátások, faszán kemény beleállások keverednek orbitális faszságokkal, ezek aránya változó, de legalább mindig lehet néhány szófordulatán nagyokat röhögni.

Most viszont nem valami kibaszott frappáns szóvirágon lehet mulatni, sőt inkább csak a fideszgyűlőlők és a kárörvendők méltán népes csoportja hahotázik hangosan. Az ember ugyanis olyan sebességgel csúszik lefelé a lejtőn, hogy a seggén már hóban is kigyulladt volna az alsógatya. Nagy arcú megmondóból kezd üldözési mániás törpévé válni, ahogy elhatalmasodik rajta bicikli- és Vitézyfóbia. Már inkább sajnálatra méltó.

Úgy tűnik, hogy pár éve még öblös faroklegyintéssel lecsapta a legyet, ma meg már a Chemotox gombját se bírja megnyomni. Egyszerűen szánakozva lehet csak nézni a vergődését, amit produkál. Abban ugyanis nem is érdemes részletesen belemenni, hogy mennyire nevetséges a bringások elleni kifakadása. A kiszivárgott, vagy kilopott anyagot még letagadja, de azért többször is elmondja, mennyire tele van a pöcke a biciklisekkel és külön Vitézy Dáviddal.

A fogatlan oroszlán papírról olvassa szánalmas tütüzését, ebben a mondatban minden benne van:

Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni egy diszkógömbös, Tütü nevű night-clubból, mi legyen a budapesti közlekedésfejlesztéssel.

Namármost, csak egy helyről csapták el, azt is ő maga, Tarlós intézte. Közlekedési Múzeum: egyrészt bunkóság bárkit múzeumi melóval fikázni, másrészt lényegében új múzeumot épít, ami azért nem kispálya. Tütü: no comment. Megmondja, mi legyen: lószart, csak elmondja a véleményét. Amire sajna oda kell figyelni, mert el kell ismerni, nagy arcától függetlenül ért hozzá.

Tarlós túl gyors változást emleget, ami kapitális baromság. Iszonyat siker, hogy rövid idő alatt mennyire népszerűvé sikerült tenni a biciklis közlekedést, ebből semmi sem indokolja a visszalépést a személyes bosszúvágyon túl. Ha Tarlós valóban csak a bringások ellen akarna arcoskodni, akkor említhetné például a semmilyen szabályt be nem tartó, piros lámpán is áthajtó, valóban irritáló faszkalapokat, rájuk uszíthatná a rendőröket. Vagy kezdhetne egy szakmai vitát arról, hogy kell-e a szabályokat változtatni a kulturált közlekedés érdekében. De nem ezt teszi. Értelmetlenségeket és baromságokat mond és a patás ördög Vitézyre célozgat. Aki higgadtan, kulturáltan, szakmai alapon válaszol. 

Teljesen érthetetlen, miért csinálja a főpolgi ezt a szánalmas komédiát, miért csinál magából vén hülyét. Ebben nem győzhet. Vitézy csak a saját szakterületén szólal meg és az emberek nagy része értékeli, amit a budapesti közlekedésért tett. Csak a vak bosszúvágy és a félelem marad magyarázatként. Mi sem lepődnénk meg, ha Dávidka egyszer szívesen lenne budapesti főember, de ha így is van, Tarlós viselkedése nem épp tiszta tudatú emberre vall. Ha ennyire leépül, mindenkinek jobb lesz, ha el sem indul a székéért újra 19-ben - ami csak azért szívás, mert első éveiben még elviselhető volt és egy fideszes nyalonc pártkatona a legnagyobb csapás volna.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

126 komment

Címkék: Tarlós István Vitézy Dávid

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr508641210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 13:00:49

@qwertzu: A KRESZ-t helyesen idezted: "...amelyet EMBERI erő...", csakhgoy bringasok jo resze nem ember.

A csótány is ember 2016.04.19. 13:02:48

Sajnos még mindig magyarázni kell, hogy a sok köcsög önző az én családom öli meg a szaros kipufogójával, zavar a hangjával, és akadályoz mert 10m2 helyet foglal el az úttestből, többnyire egyedül a bádogóljával.
Szóljatok ha ezek mind kijavítva, akkor elkezdhetünk egyenlő félként beszélni. Addig kuss van.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 13:32:21

@A csótány is ember: Csakhogy pont leszarom a csaladod LOL. Foleg az ilyen kreteneket , akik egybol kocsogoznek...KOCSOG

Csaba Szikora 2016.04.19. 13:38:56

el sem olvasom ezt a szemetet.
Vitézyt fikázta az összes MO-i fórum,kinevezése kapcsán,ma már róla kell példát venni.Nagyon szánalomra méltó.

VT Man 2016.04.19. 13:40:04

@zsoci:
"kidobott milliárdokat feleslegesen olyan hülyeségekre, mint a Bubi."

Pont a Bubi egy jo pelda, eleg jol sikerult, meg jobb is, mint pl. a londoni hasonlo rendszer. Az eves dija lehetne ugyan alacsonyabb.

Ha a Bubi segit tobb turistat hozni, vagy azt, hogy kevesebb autos legyen a varosban, mar akkor megerte.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 13:48:50

@VT Man: Latom lelki szemeim elott, ahogy a nemet turista nezegeti a prospektusokat a felesegevel, majd azt mondja...te Ingrid, tudom, hogy Spanyolorszagba akartal menni, de ezeknel a magyaroknal van Bubi!

zsoci 2016.04.19. 13:54:28

@VT Man: Ne haragudj, de ez egy hülyeség. A BUBI egy hulladék, ami csak pár piás hülygyerek játéka. A fenntartási kötlségei, pont a buta tervezés miatt, messze meghaladják a bevételeit.

Nem vonz senkit, mert sokkal jobb, és olcsóbb megoldások tömege van a városban.
Cserébe az állomások elhelyezése sok esetben olyan ostoba, amilyen lehet. Parkolóhelyet, járdát vesz el.

bringás bosszantó 2016.04.19. 14:31:42

@A csótány is ember:

Ne aggódj, tojok rád is meg a családodra is.
Te csak egy dologgal foglalkozz, ha hibázol az úton, akkor magamat és az autómat védem és ha a sors úgy hozza simán vesedonor lesz belőled. Ha nagyapádnak szerencséje van, akkor pont ő kap meg.

monddazigazatmar 2016.04.19. 15:02:30

A biciklis nyomik nagyon felül vannak reprezentálva az interneten. Nagyon egyszerű, hogy miért. Mert van ez a hipsztergeneráció aki blogol meg romkocsmázik, meg biciklizik, meg kommentel.
Csak annyi esze nincs, hogy belegondoljon, hogy lesz még 40-50-60 éves, amikor már annyira nem lesz se kedve, se ereje, se egészsége biciklire pattanni. A bevásárlást sem fogja elintézni 2 gyerekkel biciklin.
Arról nem is beszélve, hogy ha esik az eső, vagy 5 fok alatt van a hőmérséklet, akkor már csak elvétve lehet találni egy-két biciklist a városban.
Viszont pofájuk a neten az hatalmas. Azért vicces, hogy egészen addig utáltátok Vitézyt mert Orbán retyerutyája, amig Tarlós ki nem baszta. Azóta egy szakemberzseni és egy szent egy személyben.

has 2016.04.19. 15:03:07

@The Ghost Wolf: Kihagytad a negyediket: aki nem tud rendesen kerékpározni. Kacsázva indul, menet közben sem tud egyenesen haladni. Ezek menjenek a játszótérre.

xálfegyver 2016.04.19. 15:04:31

@zsoci: "Nem vonz senkit, mert sokkal jobb, és olcsóbb megoldások tömege van a városban." Ja például a kerékpár.

Alick 2016.04.19. 15:09:13

@az_igazi_trebitsch: "Budapesten, ahol az autók (és a buszok!) is alig férnek el"

Sajnos ezzel jár, ha a négykerekű járműveket korlátozás nélkül beengedik a zsúfolt városi területekre.

has 2016.04.19. 15:09:36

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: Az első kérdésem: tudod-e mi az hogy liberális. Mert az nem magyarázat, hogy a szemináriumon ezt hallod.
A kerékpáros közlekedés messze van az egészséges életmódtól.
Járjál húsz évig télen-nyáron, foglalt helyed lesz a reumán.

has 2016.04.19. 15:11:06

@Alick: Hajrá! Együnk fakenyeret kőkéssel!
Aki ott lakik, azzal mit kell csinálni? Kitelepíteni. Akkor nem lesz senki a városban.

bgp 2016.04.19. 15:15:06

Nem Tarlós csinál magából vén hülyét, hanem a kor és a táplálkozás. Nem tehet róla.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2016.04.19. 15:19:00

@Szelid sunmalac: meglepsz. a gerincét nem tudom, de a szakértelmét szerintem nehéz megkérdőjelezni.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2016.04.19. 15:20:39

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: menthetetlen vagy, ha még ebben az ügyben is a ballibek jutnak eszedbe.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 15:21:31

@Hakapeszi Miki: En is azt hit. Aztan sikeresen bebizonyitotta, hogy szart sem ert a kozlekedesszervezeshez.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 15:22:07

@Hakapeszi Miki: Na megegyszer...En is azt hittem, amig a VEKE-nel volt. Aztan sikeresen bebizonyitotta, hogy szart sem ert a kozlekedesszervezeshez.

has 2016.04.19. 15:23:10

Megint átment az egész a biciklisek szapulásába, pedig vitézkének más is nyomja a lelkét.
Tele van a város semmire sem jó buszsávokkal, ahelyett, hogy a zártpályást nyomatták volna. A buszok egymás seggébe érnek, egymástól nem tudnak haladni. A buszsávra terelt kerékpárosokról ne is beszéljünk. A sáv olyan keskeny, hogy a busz is alig fér el és akkor még ott szerencsétlenkedik egy donorjelölt tízzel.
Tele rakták a várost lámpákkal rövid váltási ciklussal. Had álljanak az autók sokáig, mert akkor lehet igazán hivatkozni a dugókra. Kétszer olyan hosszú zöld alatt nem kétszer több jármű tud áthaladni. Ebbe a biciklisek is bele tartoznak.
A körgyűrű és az elkerülők ügyében miért nem lobbizott, hiszen a nagyvezír rokona. Csak el tudott volna érni valamit.
A szerencsétlen bicikliseket miért a főutakra terelték? had hulljon a férgese?
Ki kell szállni ebből a bicikli ellenes világból és a közlekedés egészét kell nézni.

István Tamasi 2016.04.19. 15:23:39

Régóta tudjuk, hogy taplós elvtársnak tehénszaros gumicsizma volt a jeleaz oviban. Viszont az kis fikabányász sem érdemel sok jóindultot.

erol 2016.04.19. 15:24:20

@Szelid sunmalac: "Csakhogy pont leszarom a csaladod" Te milyen szelíd, kedves ember lehetsz!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2016.04.19. 15:25:55

@zsoci: rémes, mekkora baromságokat tudsz írni. a BUBI-nak vannak hibái, de összességében kurva jó, hogy van és működik, alkalmi használóként mondom.

ijontichy 2016.04.19. 15:27:23

@poszt: Néhány észrevétel:
- Tarlós is csak egy fityisz pártkatona. Maximum az ő szerepét valamivel tehetségesebb szerző közreműködte ebben a színdarabban (avagy az előélete alapján lehetőség volt színesebb szerepet írni).
- kétségtelen siker a kétkerekű népszerűsödése (és ez jó), azonban Mo. mégsem egy Hollandia. Értem ezalatt, hogy jóval többen anyagi megfontolásból (kényszerből) bringáznak, mintsem szimpla egészség/környezetvédelem alapon.
- Az elmúlt két évben keveset jártam otthon, de úgy látom kevés az olyan kétkerekű, aki ésszel használja a helyzeti előnyéből adódó lehetőségeket. Ezalatt azt értem, hogy valamennyire "látnia" kéne (fejben) az autós szemével is (+ a kreszt legalább fő vonalaiban kéne ismerni). Használja a lehetőségeit úgy, hogy ne kerüljek infarktusközeli állapotba a hülyeségét kivédendő. Továbbá - a posztban írtak szerint - a zsaruk nyugodtan szálljanak rá azokra, akik kiépített, jó minőségű párhuzamos bicikliút mellett, ott kóvályognak az autóúton (láttam ilyet bőven, Győrben, Budapesten), akik azt hiszik, hogy minden egyirányúba bemehetnek szemben a forgalommal stb... ja és egyes gyerekszékes biciklis anyukák: némelyetekre legszívesebben a gyámügyet küldtem volna első indulatomban... (ugye nem kell részleteznem, miért?)
- Vitézyék kezdeményezését pedig tovább kell vinni. Az nem pálya, hogy felkennek pár sárga bringát az út szélére...
- végül: a másik fél anyázása nem vezet sehova. akinek inge vegye magára.

ahf 2016.04.19. 15:28:09

@monddazigazatmar: Mondjuk nekem ott volt nagyanyám-nagyapám és az egész generációja, aki vidáman elbicikliztek öreg korukban is. Persze ők életükben sem a seggükön ültek, nem haltak bele, ha tekerni kellett egy-egy félórát.

Nekem egyébként van autóm, hétközben, ha csak pár kilométert kell megtennem, mégis "biciklis nyomi" vagyok, mert nekem is jobb, meg a városnak is. Ha a 2 gyerekkel bevásárlók lennének csak az utakon, meglepően kihalt lenne a város. És nem is őket ítéli el a többség (annak ellenére, hogy Dániában az egyik hercegnő is bringával viszi oviba a 2 gyerekét). A gond ott van. hogy sokaknak az autó még nem is kényelmes, de státusszimbólum, ezért neki mindenhová azzal kell járni. Egy időben munkaügyben járt hozzám egy nő a Ferenciekre. Minden alkalommal késett és mindig panaszkodott, hogy egyszerűen nem lehet ideérni, be van dugulva a város, és nincs parkolóhely sem. Először azt hittem, valahonnan messziről jön, de aztán mondta, hogy a Nyugatitól. Csak gratulálni tudtam neki.

BillEvans 2016.04.19. 15:33:48

Kedves kommentelők, nem egymással kellene verbális szkandert folytatni, hanem a posztot kommentelni, ami tele van hamis (elfogult és túlzó) állításokkal, egyébként alpári stílusban. Először meg kéne érteni mit is mond ( itt azért többen felfogták a lényegét és azzal egyet is értettek, tehát lehet, hogy még sem hülyeség): a kerékpáros közlekedés nem magasabb prioritású, mint a többi egyéni egyéni közlekedés (pláne közösségi) és ahol esetleg túl tolták, ott nem ördögtől való annak megfontolása, hogy (vissza) kompenzáljanak. Szakmailag sem agyamentség. A többi fölösleges személyeskedés és primitív ömlengés.

monddazigazatmar 2016.04.19. 15:35:40

@Hakapeszi Miki: "ami csak pár piás hülygyerek játéka. "
"a BUBI-nak vannak hibái, de összességében kurva jó, hogy van és működik, alkalmi használóként mondom."

Szerintem nem mondott ellent neked. Amikor piálsz akkor használod, és még hülye is vagy.

Aztán azon elgondolkodtál-e már hogy abbűl az egymilliárdbűl amit a bubira költöttek mennyi biciklit lehetett volna tenni minden sarokra? Mert egy 50-100 ezret simán meg lehet venni annyi pénzből. Annál több ember pedig nem akar biciklizni pesten.

Alick 2016.04.19. 15:40:10

@has: A városban sokféleképpen lehet közlekedni... akinek pedig közvetlenül pénzkeresethez kell az autó, szerezzen fuvarlevelet. Nekem el van rontva a napom, ha Budapesten autóba kell ülnöm. A XXI. század pedig bassza meg, ha Újpestről nem lehet 25 perc alatt kiérni Ferihegyre.

monddazigazatmar 2016.04.19. 15:40:36

@ahf: Gondolom akkkor öreganyád száguldozott tegnap az esőben a körúton, mert más nem.
"Ha a 2 gyerekkel bevásárlók lennének csak az utakon, meglepően kihalt lenne a város. "
Ezt a marhaságot hagyjuk már. Meg a státusszimbólumot meg az élményautózást is. Senkinek nem élmény a dugóban rohadni, nem hinném, hogy egy suzuki státusszal járna, az viszont biztos, hogy nem látsz bele senkinek a csomagtartójába, hogy éppen mit hova visz, kiért megy stb.
Igen, biztos vannak hülyék, akik két sarokra kocsival mennek, de marhára nem az az általános.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.19. 15:40:45

@bringás bosszantó:

Képletesen mondtam hogy nem használják a tükröt, sokeszű.
Mert sok esetben észre se veszik hogy éppen előzik őket, és akkor húzzák rád a kasznit, mert ugye azt tanítják hogy forgasd a fejed legalább, ne csak tükrözz.

@az_igazi_trebitsch:

Azt nem lehet kivédeni ha a hülyegyerek éppen kamikázét játszik az autók közt, de én pont azt vázoltam fel, hogy tudomást sem vesznek rólad, azt hiszik még simán be tud kanyarodni előtted azzal a csiga tempóval, te meg csak nézel ki a fejedből hogy ezt komolyan gondolta ?
Én ha láttam hogy valami kereszteződés jön addig megvártam míg elhaladunk, aztán előztem, mert van olyan aki index nélkül úgy beveszi előtted a balost hogy ott már borul minden.

HaCS 2016.04.19. 15:43:09

"Vitézy csak a saját szakterületén szólal meg és az emberek nagy része értékeli, amit a budapesti közlekedésért tett."

Kíváncsi vagyok, melyik vajon eme tudós fiatalembernek a szakterülete a cikkíró szerint?

has 2016.04.19. 15:49:14

@Alick: Aztán üljön a fuvarlevélre? Vagy adja fel magát postán???

has 2016.04.19. 15:51:00

@HaCS: A családfa kutatás.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.19. 15:52:04

@Ballib cenzúrázók lidérce 1:

Nem kanyarnál, hanem előzésnél, mikor van előtted néhány autó, és az előtted lévő is úgy gondolja hogy nem vár és ő is bekezdi az előzést, te meg a holttérben vagy mert egyik visszapillantóból se lát már, akkor húzza rád.
De tök mindegy hogy szembe jön veled, akkor is be fog előtted kanyarodni még ha bele döglik is, mert lehet szar a szeme, vagy csak azt hiszi délibáb, a mocis meg cseszheti, ezekkel van tele a híradó, látszik a kasznin hogy meg van rogyva az oldala, mert a szerencsétlen mocis belefúródott.
Nem védem a mocisokat mert sok a hülye, húzzák neki, a kanyarba meg kirepülnek, de az autósok se figyelnek, még a zebrán is dudálnak :))

ijontichy 2016.04.19. 15:53:45

@BillEvans: "egyébként alpári stílusban" felhívom figyelmed, hogy a blog fejlécében (mint a cédéken) ott a figyelmeztetés: "explicit content". Ez ennek a blognak sajátossága a kezdetek óta. Ezt lehet szeretni, vagy sem (akkor ne olvasd), de ez itt nem lehet szempont.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 15:54:58

@erol: Olvasd el az eredeti hozzaszolast. Amilyen a mosdo....

BillEvans 2016.04.19. 16:06:22

@ijontichy: "Úgy tűnik, hogy pár éve még öblös faroklegyintéssel lecsapta a legyet,.... Abban ugyanis nem is érdemes részletesen belemenni, hogy mennyire nevetséges a bringások elleni kifakadása." Pont arra utaltam, hogy bizony van értelme részletesen belemenni a bringások közlekedési szokásaiba és ehhez semmi köze az öblös farklegyintéseknek, az állítás érveléséhez semmi köze, (akár szabad az explicit content, akár nem, de egész biztos nem kötelező és a színvonalán sem emel).

erol 2016.04.19. 16:06:47

@Szelid sunmalac: Elolvastam. Szerintem abban igaza van, hogy az autók kipufogógázait azoknak is szívniuk kell akik nem használják és ez nem fair, nem beszélve zajról.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 16:08:55

@has: Pont ezert irtam, hogy semmirevalo volt a poziciojaban, es nem ertem most miert pofazik bele.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 16:11:46

@erol: Draga baratom...a kommentelotarsam igy inditott: "...a sok köcsög önző...a szaros ... Szóljatok ha ezek mind kijavítva, akkor elkezdhetünk egyenlő félként beszélni. Addig kuss van. "

Ezekutan nekemugrasz, majd a tartalomra es nem a formara hivatkozva probalod elterelni a dolgot...Ne viceljunk kerem. Ez az ember egy faszkalap, akinek igenis szarok a csaladjara (is).

Ha mindezt ugy fogalamzna meg, ahogy te tetted, akkr beszelhetnenk a tartalomrol.

ijontichy 2016.04.19. 16:12:34

@szociál: Ne is védd. Iszonyat miket tudnak, pedig elvben ők képzettebbek a biciklisnél. Húsvét táján majdnem a járdára küldtem egyet. Erős forgalom, két sáv, a külsőben vészvillogózó kisteher. Kerülöm ki (bal+belső tükör), előzékeny autós kolléga közreműködésével, majd index jobbra (még a teher mellett), húzom visszafelé. A szemem sarkából érzékeltem az isten állatkáját motorral, már mellettem (naná, a moci ugrik). Valahonnan hátulról eshetett be ezerrel a gyűszűnyi résen mögöttem (mikor megkezdtem a kerülést, még sehol se láttam), és jobbról akart előzni. Teljesen holttérben volt. Ha durvábban mozdulok, a járdán köt ki.

erol 2016.04.19. 16:20:36

@Szelid sunmalac: "A bringa nem jármű, semmi keresnivalója a közutakon, főleg nem Budapesten, ahol az autók (és a buszok!) is alig férnek el. Továbbá: majd ha a bringás is fizeti ugyanazt a tucatnyi sápot, amit a motoros és az autós, ha ugyanúgy vizsgázik kreszből, mint az autós és a motoros, továbbá ha a bringának is lesz azonosítója, mint az autónak és a motornak, akkor tárgyalhatunk a dologról"
Szerintem erre reagált.

bringás bosszantó 2016.04.19. 16:29:08

@szociál:

Újból csak a fejedben tomboló zavarra tudom felhívni a figyelmedet.
Az előzés feltételeit az előzőnek kell megteremteni, nem az előzöttnek. Akkor kezdheted meg, ha megbizonyosodtál róla, hogy biztonságosan megteheted, és be is fejezheted biztonságosan.
Arra ne számíts, hogy majd én ugrok félre vagy az árokba vagy a szembejövőbe, mert te jössz. Amúgy ha bringával tudsz előzni egy autót, akkor az eleve lassan megy, ha a buta agyaddal amelyik alapból ellát az autó felett nem tudod felmérni, hogy miért megy lassan és ész nélkül tekersz el mellette (ahogy az a kerekes cigányoknál általában zsigerből jön), akkor biza jobb ha nem közlekedsz.

Várj, mégis csak jó ha közlekedsz, két vese, szív, tüdő, máj, lép és a többi amit ki tudnak szerelni belőled és normális ember él belőled tovább.

Bambano 2016.04.19. 16:29:32

Hogy Vitézy mennyire okos, az vitatható. Vagyis inkább az, hogy Vitézy volt-e okos, vagy az a civil szervezet, amiből ő kinőtte magát.
Az viszont vitathatatlan, hogy Pesten nagyon nagy az autós forgalom. Az is vitathatatlan, hogy pártunk és kormányunk + főpolgármesterünk mindent megtett annak érdekében, hogy az autós forgalmat visszaszorítsa, a 450 forintos benzinártól kezdve a villamosokhoz igazított zöldhullámon át a felújítások és forgalom terelések autósokra minden esetben káros módon történő végrehajtásán keresztül.

Mégis sok az autó Pesten. Vagyis a választópolgár autózni akar, bármennyire is erőltetik ezt hipszter szimattatyósok. És Tarlós erre érzett rá, hogy még mindig többen akarnak autózni, mint biciklizni, ezért nem ártana a város lakosságának (szavazóinak) azt a jelentős részét is képviselni, akik autózni akarnak.

Az meg, hogy a város nyakára ráültettek egy bkk-t, bazi nagy költségvetéssel, nevetséges húzás volt, teljesen rendben van, hogy Tarlós leépítette.

bringás bosszantó 2016.04.19. 16:30:38

@szociál:

"Én ha láttam hogy valami kereszteződés jön addig megvártam míg elhaladunk, aztán előztem, "

Azt roppant jól teszed, nem tuti de mintha lenne valami passzus, hogy kereszteződésben nem illik előzgetni.

Szelid sunmalac 2016.04.19. 16:31:36

@erol: Nem. Reagalni ugy kell, ahogy azt te, vagy most en teszem. Azt ugyanis LATOD, hogy melyik kmmentre reagal. O szimpanegybol igy foglamazott, tehat egyfaszkalap. Bar nem telejsen ertem, hogy meirt is veded ennyire. Ha rokonod, szarok ra. Ha ismered, szarok ra. Ha neked szimpatikus az arrogans kocsogozese, akkor rad is szarok. Reszemrol a tema lezarva.

bringás bosszantó 2016.04.19. 16:35:33

@Bambano:

Mikor nagy?

Legfeljebb reggel, amikor a sok purdét hordják iskolába. Napközben mindenhol lehet közlekedni, aki meg nem bírja a forgalmat az költözzön ki egy erdőbe.

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.19. 16:39:50

@Hakapeszi Miki:

Már úgy érted, hogyha egy politikai blogon, ahol tövig nyalnak minden hozzászólásban a ballibeknek általában, és jelen esetben a polgármestert fikázod, akkor a ballibek képbe keverése marhaság ?

Megjegyzem ebben a kérdésben melletted vagyok.
Tarlósnak nincs igaza.
És a hozzászólásban éppen azt írtam, hogy ezt a kérdést a ballibek ugyanúgy nem tudják megnyerni, ha úgy tetszik politikai tőkét kovácsolni belőle, akár Tarlós ellenében, akár mellette érvelnek, ahogy a boltzárat se tudták.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.19. 16:43:30

@zsoci:

Ez nagyon messze van a valós helyzettől.
A projektek egy része már futott (futár), másik része lényegében döglött állapotból éledt mégis fel (fonódó), harmadik részéből (buszcsere nagyobbik része, automaták) meg valszg. semmi nem lett volna, ha nincsenek Vitézyék.

Aki azt mondja, hogy nem történt érdemi változás, az vagy öt éve nem járt Budapesten, vagy mostanában nem.
Vitézy három ok miatt tudott érdemit lépni egy nagyon ellenséges közegben:
1. elhivatott, szívügye a közlekedés
2. nem hülye
3. politikai háttér.
Ha bármelyik hiányzik, kb. két hét alatt bukott volna meg. Így két év alatt, és további kettőt még vegetált.

Biztos lehetett volna jobban is csinálni, csak szerintem nagyobb az esélye, hogy vagy politikus került volna a pozícióba, vagy súlytalan szakember. Nézd meg, most épp szakember van a BKK élén, nem is utolsó - oszt mire megy vele. Épp verik szét alatta az egész szervezetet.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.19. 16:47:12

@Bambano:
"Mégis sok az autó Pesten. Vagyis a választópolgár autózni akar,"

Csak nem tud. Mert többen akarnak, mint amennyi hely van. Erre kellene megoldást találni. Vannak többé-kevésbé bevált receptek.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2016.04.19. 16:48:41

Marha érdekes. Több tizezer km-t autózom évente és vagy két ezret tekerek is, de sose akart még elütni autó, vagy elém ugrani biciklis. Biztosan bennem van a hiba...
Vagy lehet, hogy ki kéne húzni a fejeket a seggekből és megtanulni közlekedni, függetlenül attól, hogy autóban, biciklin, vagy csattogós lepkén ülünk, nem?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.19. 16:56:08

@Bambano:
"Vagyis inkább az, hogy Vitézy volt-e okos, vagy az a civil szervezet, amiből ő kinőtte magát."

Nem egyedül volt Vitézy "okos". De azért az beszédes, hogy mi maradt a VEKE-ből, miután a BKK létrejött...

ahf 2016.04.19. 16:58:20

@BillEvans: De, magasabb prioritású, mert azt kell előnyben részesíteni, ami kevésbé terheli a várost, miközben eljuttatja Arányaiban az autó terheli a legjobban, ennél kevésbé terheli mondjuk a robogó, még kevésbé a busz vagy a villamos.

HaCS 2016.04.19. 17:00:10

@Comandante en Jefe:

"De azért az beszédes, hogy mi maradt a VEKE-ből, miután a BKK létrejött... "

Egy átfogó kép nélküli, ötletelő, hobbista kör, ami mindig is volt. Ezúttal már politikai hátszél nélkül.

Bambano 2016.04.19. 17:15:32

@Comandante en Jefe: az a baj, sokan összekeverik a "közlekedni akar" és az "autózni akar" kifejezéseket.

mindenki azt hiszi és ezt is erőszakolja, hogy a tömegközlekedés helyettesítheti az autót. ezért hiszik azt, hogyha majd lesz jó tömegközlekedés, akkor az emberek leteszik az autót.

hát nem. akik a 450 forintos benzin meg a parkolási anomália ellenére is autóznak, azok csak akkor fogják letenni az autót, ha kilövöd alóluk rpg-vel. de még a temetésükön is autóval viszik őket a sírhelyre :P

tehát akár tetszik, akár nem, autózni akarnak az emberek. a túl sok autóra pedig nem megoldás, hogy tovább nehezítjük az autósok életét, mert az régen túlment az elviselhetetlenen. mégse tették le az autót. nem fogják akkor se, ha további sávokat vesznek el kerékpárosnak meg betömik a gyalogos aluljárókat (édes istenem, mekkora gigantikus ökörség ez, hogy van egy jó aluljáró és betömik...)

Bambano 2016.04.19. 17:17:27

@ahf: azért az számomra kérdés, hogy arányaiban egy jó autó terheli-e jobban a várost vagy azok a buszok, amik most ott járnak... egyenletes mozgás közben zabálnak 60 litert, gyorsításkor a háromszorosát. és fajlagosan fogyasztásra vetítve nemigen visznek több utast, mint egy autó. ráadásul ha azt nézed, hogy x percenként jár, akkor a busz nagyon nem hatékony az autóhoz képest.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.19. 17:20:14

@HaCS:

Sajnos nem egészen.

Hanem egy darab fővárosi tanácsadó, akit, izé, nem az értelmi képességei, hanem a Vitézyék ellen irányuló sértett kártékonysága miatt fizetnek... izé, fizetünk közpénzből.

Ezen túl biztos van még néhány hobbista, de szerintem aki valamit ad magára és nem teljesen vak, az már rég nincs ott.

--

Egyébként VD szakterülete a közgazdaságtanon belül a településfejlesztés, 2009-ben a közlekedésben dolgozik.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.19. 17:24:32

@Bambano:
A tömegközlekedés, ahogy a kerékpározás, _részben_ helyettesíti az autót. Hogy mekkora részben, az a nem mindegy.
A tapasztalat nem támasztja alá azt a sztereotípiát, hogy az emberek ne tennék le az autót, ha van rá elfogadható lehetőségük. Nem mindenki, de sokan. A legutóbbi budapesti felmérés szerint az autót városban használók többsége nem mindennap autóval megy. Budapesten az elmúlt években az autót használók száma csökkent az egyéb módok javára. És ha arányaiban kevesebben ülnek autóba, akkor gyorsabban lehet haladni autóval is.

A buszok fogyasztása összesen 40-60 liter között van amúgy, durva városi forgalomban. Szerencsére füstokádó romból egyre kevesebb van az utakon.

monddazigazatmar 2016.04.19. 17:29:53

@Bambano: "Mégis sok az autó Pesten."
Ezen lehet vitatkozni. Persze, ha 3 sávból csinálnak buszsávot, bringautat meg közösségi járdát, akkor az autóknak marad egy sáv, és tényleg soknak tűnik.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2016.04.19. 17:44:04

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: igen, marhaság. itt most másodlagos a politika, egy oldalon áll a két szereplő, ki nem szarja le a másik oldalt?

@BillEvans: akkor leegyszerűsítve: nincs túltolva a bringa Pesten, csak nagyon gyorsan és eredményesen lett fejlesztve. nyilván lehetnek benne baromságok - pl. mi a fasznak a kiskörúton egymás mellett bringasáv a buszsávban és a járdán is, ez jogos - de Tarlós szerint szar volt ekkorát fejleszteni, ami ökörség. Átugrottunk szinteket, de ez jó, sokszorosára nőtt a bringás forgalom, ez nagyon jó. Félő, hogy Tarlós csak azért pofázik, mert sistereg benne a gyűlölet Vitézy ellen. Erről szól a poszt.

Nagy eredmény ami van, már csak kulturáltan kéne közlekedni mindenkinek és jól pofán baszni a bringásgyűlölő autósokat és a pirosban cikázó, összes szabályt leszaró bringásokat ugyanúgy.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.19. 17:57:49

@ijontichy:

Aki csak húzza neki és nem gondolkozik annak nem sokszor lesz szerencséje.
Még egyenes úton is el lehet dögleni, nulla forgalom mellett, nekem a hátulja egyszer megcsusszant , nem mentem gyorsan kb 100-al városon kívül, lábbal löktem vissza magam, ha dorkó van rajtam akkor a bokámnak annyi, picit a torkomba dobogott a szívem, de nem álltam meg, ilyenkor menni kell tovább és nem agyalni.

@bringás bosszantó:

" Újból csak a fejedben tomboló zavarra tudom felhívni a figyelmedet. "
El is olvasod mit írok, értelmezed ?
Nem bringával tolom/toltam, hanem naked bikeal (900-as) tudom a cikk a biciklisekről szól, de csak az első hsz-re reagáltam, és miatt alakult ki a képzavarod.
Megismétlem, ha mocival elkezdesz előzni valakit és akit előzni akarsz szintén az is azt szeretné, csak nem vágja hogy te már előzésben vagy, akkor szopóka nyalóka annak aki nem az autóban ül, mert az megy a kukoricásba.
Nem bringa, moci.
De a Tarlós egy fasz, mellékesen.

bringás bosszantó 2016.04.19. 18:36:33

@Bambano:

Érdekes kérdés. Amikor a sok agyhalott kibaszarintja a villamos, autó, kerékpáros mekkora helyet foglal című eposzát, vajon gondol arra az egyszerű agyával, hogy a busz napi 22 órában kell hogy rendelkezésére álljon, mert elvárja a 10 percen belüli felszállást. Az autó és a kerékpár az egyetlen helytől-helyig közlekedési eszköz.

Ki kéne végre számolni, hogy a napi száz litereket elpöfögő 20-22 órában kőröző buszok vagy a napi két utat lefutó autók szennyeznek.

Miután erről érdekes módon sehol nincs statisztika, tartok tőle, hogy már készült, csak az eredménye olyan szinten gyalázza le a tömegközlekedést, hogy nem merik publikálni.

bringás bosszantó 2016.04.19. 18:39:33

@szociál:

Látod ezért kéne végre felfognod azt amit írtam, hogy az előzés a hátsó dolga és nem várhatod el, hogy majd én állandóan azt figyelem, hogy jön hátulról valami agyhalott kétkerekező barom. Tudom meghaladja a képességeidet, de az anatómia alapján az ember előre lát. A tükörtől ne várd a 360 fokos körlátást. Figyelj jobban. Ha erre alkalmatlan vagy, ne közlekedj.

2016.04.19. 18:52:16

Fideszes vagy nem fideszes de az tény, hogy Vitézy alatt látványosan és érezhetően javult a tömegközlekedés. Független attól hogy fideszes, egy nagyon intelligens ember. Szerette amit csinált, nagy hiba volt, mert fiatalos lendületet adott ennek az elöregedett BKK-nak. Inkább a bunkó Tarhának kéne már nyugdíjba mennie, vagy kilőnie magát a Marsra.
Elegem van ezekből a nagy pofájú vén szarokból! Ezek miatt tart ez az ország ott ahol tart.

2016.04.19. 18:52:56

Hiba volt eltávolítani bunkó Taplós miatt!
Ennyi.

2016.04.19. 18:54:22

A bubik nagyon klassz bringák voltak. Egyszer voltszerencsém látni egy részeg egyetemistát esni vele. Az egész kerület felriadt a csattanástól, de túlélte a tag.

2016.04.19. 19:00:17

Vitézy volt az egyetlen fideszes aki gondolt a tömegekre is és próbált tenni értük valamit. És egy nagyon jól nevelt és kulturált ember, ami alapból nagy ritkaság manapság.
Én őszintén sajnáltam amikor eltávolították.Látszott rajta hogy nagyon szomorú volt. Azóta kaotikussá kezd válni az egész csühe tömegközlekedés. Fele annyira sem olyan jól szervezett, lomhán reagál minden hirtelen felmerült problémára...eh egy fos megint mint volt az előző 50 év alatt.

2016.04.19. 19:04:34

Ez a Tarló nem csinál az égvilágon semmit, mint hogy fanyalog és mocskosul szövegel. Demszky alatt is kátyúsak voltak az utak, de legalább tele volt a főváros darukkal, mert mindenütt építették.
Most mi van?
Lófasz, fanyalgás, mutogatás meg káromkodás.
Nyaljon mindegyik kaktuszt, amelyik miatt nincs fejlődés sehol!

zsoci 2016.04.19. 19:13:56

@xálfegyver: A kerékpár játékszer, nem közelekdési eszköz. Ezt is remekül látja Tarlós. Remélem e szerint is fog cselekdni.

Tamás Paitz 2016.04.19. 19:14:06

@szociál: Van igazságod ott szerintem 50-50% a felelősség, hiszen mind a ketten gyakorlatilag ugyan azt a Kresz vizsgát tették le. Én ezt nem keverném a bringásokkal, de a válaszom akkor is igen. Az is hülye aki leáll egy kamionnal "vitatkozni" akár egy nagy terepjáróval, és az a motoros is aki egy szabálytalankodó trabival áll le akár 1200 motorral.

zsoci 2016.04.19. 19:15:27

@Hakapeszi Miki: Az a baromság amit írsz. Abból a rengeteg pénzből amit erre a gyerekjátékra költöttek, egy csomó hasznos dolog kitelt volna, például egy új kocsiszín.

zsoci 2016.04.19. 19:15:58

@Diorella Queen: HAHAHAHAHAHAHA! Édes isetnem de naív vagy!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.19. 19:18:39

@zsoci: vagy esetleg te is le vagy maradva egy brossúrával.
Európai városokban az emberek 10-30%-a játssza azt, hogy dolgozni megy biciklivel és vissza.

zsoci 2016.04.19. 19:19:44

@Comandante en Jefe: Vitézy egyetlen darab busz sem cserélt le, csak kijátszotta Budapest tömeközelekdését Fidesz közeli vállalkozóknak.

Vitézynak csak politikai kapcsolatai voltak más nem, maximum személyes ambiciói.

Szakértelem 0. A projekteket nem ő vette elő, csak befjezte, eltolta. Alapvetően a korában őt támogató emberek ötleteit nyúlta le, és valósította meg rosszul. Eközben olyan ellenségeskedét szült maga körül, ami hosszú évkre tette tönkre a város közelekedési szakemberinek munkáját.

zsoci 2016.04.19. 19:21:44

@Comandante en Jefe: Ja, de legyen inkább 1-3%. És alapvetően a Budapestnél jóval kisebb és jóval síkabb városkra jellemző.
A modalsplit van olyan 30-35% körül egy nyugati városban, nem a kerékpárosok aránya.
Illetve abban igazad van ilyen város: Hanoi, meg pár Vietnámi, és már ázsiai város.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.19. 19:21:56

@bringás bosszantó:

Szóval ha én úgy 3 autóval hátrébb elkezdek előzni egy sort (nem városban) és a sorból előttem is elkezdi az előzést egy gépjármű vezető akinek 360 fokban nem tekeredik a feje, és nem látja hogy jövök, én meg bele rongyolok a búza mezőbe, akkor ki a hibás ? Nyilván a motoros, mert nem tudta kivárni azt a néhány autót hogy megelőzzék az elöl cammogó teherautót.
Nem ?
Persze hogy nem.
De ha pont mögötte vagyok és előzni akarok, de ő még nem indexel, aztán kezdi, akkor is ő a hibás mert nem nézett körül !
Ezért nincs felfestve mindenhova a záróvonal, hogy lehessen előzni.

vajdasagi 2016.04.19. 19:48:07

@Diorella Queen: Azért a budapesti tömegközlekedés ma sem "fos". Lehet, hogy egy picit visszafejlődött az utolsó 1 évben, de csak egy picit. Most is világszínvonalú. A MÁV a fos, de még véletlenül sem az a BKV. Mondom ezt úgy, hogy jobbára kocsival járok.

Amúgy a Tarlós-Vitézy csörtékben számomra az a gond, hogy összességében mindkettejük munkáját pozitívan értékelem. Persze látom Tarlós sok hibáját, de úgy tűnik, hogy ő NEM LOP, és másokat sem segít lopáshoz. Ez számomra szinte mindennél fontosabb. A taplósága meg néha szórakoztató is.

A biciklisek kérdésében én erősen a döntetlenre hajlok: mindkét oldal érvei elég jogosnak tűnnek. Tényleg vannak hülye biciklisek, de tényleg jó lenne, ha kevesebb lenne a kocsi és több a bicikli és a busz.

micsoda? 2016.04.19. 19:50:59

"....emberünkben régóta vegyül az elhivatottság és a karakánság a tévedhetetlenség érzésével és az igazi taplósággal."

Az első két tulajdonságot kivánom nagyon sok kormányzati tisztviselőnek, a két utóbbi pedig az előzőek következménye ha nincs kontroll. Ezek szerint a fővárosi közgyűlés ennek híján van. Kár!

Egyébként nevetséges szerintem, ahogyan a tapasztalt vezető támadja a fiatalabbat. Netán féltékeny?

Remek poszt, ahogy mondani szokták rövid, és velős, gratulálok.

Bambano 2016.04.19. 20:34:39

@micsoda?: "Egyébként nevetséges szerintem, ahogyan a tapasztalt vezető támadja a fiatalabbat. Netán féltékeny?": nyilván féltékeny, erről szól az egész történet.
Tarlósnak fáj, hogy a bkv veszteségeit évek óta neki kell nyögnie, erre a jó rokoni kapcsolatokkal rendelkező ifjú titán egy vasárnapi ebéd alatt többet intéz (magának is), mint ő évek alatt.

nem véletlen, hogy vitézyt kitúrták a bkk-ból, majd bedarálták az egészet a fenébe, annyira csípte tarlós szemét.

2016.04.19. 20:47:29

@vajdasagi: "Tényleg vannak hülye biciklisek, de tényleg jó lenne, ha kevesebb lenne a kocsi és több a bicikli és a busz."

Csak hogy ez itt nem Hollandia, és egyhamar nem is lesz az. Az emberek autózni akarnak, és minél több az autó, annál kevesebb a használható út. A szocializmusban a fejlődésre alapoztak, amikor kiépítették (megelőzve a motorizált világ kihívásait) a többsávos utakat, biztonságos aluljárókat a gyalogosoknak, felgyorsított városi forgalmat (megelőzve a helyben pöfögést).
Erre jönnek a hozzá nem értő, dilettáns seggnyalók, akik valamelyik párt ejtőernyősei, és elveszik az autósoktól a sávokat, amikor éppen még többet kellene létrehozni. Ez kábé olyan, mint amikor Kolumbusznak betiltották volna, hogy felhúzza az összes vitorláját. Gratulálok, hogy ilyen értelemmel áldottak meg a szüleid (véletlenül). Amúgy meg biciklizz Novi Sad-ban, nem itt. És szívd te a buszok füstjét.

Amúgy meg, Mikikém: Tarlóst nem szeretem, de ha választanom kell közte és a bringások között, akkor Tarlós a nyerő. Neki szurkolok, mert ha kitiltaná innen a bringásokat, a békávénak tenne jót: manapság azért bicikliznek többen, mert már nem lehet simán bliccelni a BKV járatain. Húsz éve a kutya sem akart bringázni Pesten, a hülyéken kívül.

Halálosztó Babgulyás 2016.04.19. 22:20:56

@az_igazi_trebitsch: Remélem, a magadfajta megdöglik majd a saját üzemanyagbűzében! :)

gmihaly621 2016.04.19. 22:53:34

@zsoci: Tételes felsorolás a károkról hol marad? Pölö bontószökevény buszok felváltása korszerűbbekre és kényelmesekre az mi? A Futár az mi? Az utastájékoztatás az mi? Vagy azelőtt volt ilyesmi? Stb.

zsoci 2016.04.19. 23:51:09

@gmihaly621: A FUTÁR? Na az valódi sikertörténet. többször annyi hibát generál, mint összesen a járművek, és csak a legfontosabb funkciók maradtak ki belőle. Ja csilivili mobilaklamzás az van, mert kell a színes gyöngyöt szórni a benszülötteknek.

Új buszok? Amik a haverok mutyivállalkozásaié, és jóval drágábban közlekednek mint a BKV?

Utastájékoztatás volt mindig is. Mint ahogy jegyértékesítés is. Ja, hogy ráírták a automatára, hogy BKK. Ha e neked eredmény...

Tételes károkat felsoroltam, ha nem érted, az a Te bajod. Az elszórt milliárdok az nem kár? A végtelen pénz, ami a nem működő túlhízott gigacégre ment el, az semmi? A rengeteg pénz, amit kijátszottak a haveroknak? Ja példát akarsz, csak ogy egy ismerttel szolgáljak: A BKK úgy vett nyomtatókat, hogy azt a majdani győztes már leszállítottam, mielött eredményhirdetés lett volna a beszerzésben. És minden így zajlott. Az elcseszett sokszázmillióré terveztetett, de men nem valósuló projektek, a ostobán beszerzett felszerelések. Van bőven. Bubi és más hülyeségek. De a közönségnek csak az üveggyöngy kell, persze.
És nyilván azért menekült el rengeteg ember a BKK ból, mert az milyen faszán működik.
De végre a sarkára állt a főváros, és a nyomát is eltörli ennek a fejükre ültetett ficsúrka által összelapátolt szemétkupacnak. Marad 250 ember, az is sok lesz.

gmihaly621 2016.04.20. 09:40:19

@zsoci: A csúsztatott csak palacsintában jó. A nullára írt magaspadlós IK 260-asokhoz, 280-asokhoz képest minden drága, te okostojás. Jól beszoptad a nyikhaj közgizdák "költséghatékony" szarrágó dumáit. A magyar közbeszerzések jogi szabályozása pedig már az elején el lett szúrva, amikor még a szocik kormányoztak. És hagyták Aba Botond, Eleonórácska és mások üzelmeit, ami miatt az utasok is szívtak rendesen, a zsé meg elfolyt, mert állítólag a jó kis elvtársvilági hagyomány szerinti "kifizetőhely" volt a cég. Utastájékoztatás volt, jó tré is volt. Pl. amikor a menetrendet olvasva számolgatni kellett, hogy tulajdonképpen mikor is érkezik a megállóba a busz, mert a végállomási indulási időt tüntették csak fel, mert úgy volt kényelmes, de azért a látszatnak is adtak egyet.

molnibalage 2016.04.20. 10:12:09

@zsoci: Sorold azokat a "károkat". Demzsky alatt a város gyakorlatialg csak zuhant a posványba. Az elmúlt 3-4 évben több és értelmesebb közlekedés fejlesztés volt, mint az elmúlt 22-ben...

molnibalage 2016.04.20. 10:13:11

@az_igazi_trebitsch: Jópofa, mikor a KRESZ-szel vitatkozol...

molnibalage 2016.04.20. 10:19:34

@zsoci: Öööö Vitézy alig adott interjút vagy "szerepelt" bárhol, ellenben Tarlós állandóan csak pofázott arról, hogy mi a baja a BKK-val, miközben a fővárosi közlekedés soha nem látott pontosságot és megbízhatóságot ért el kivéve a 3-as metrót, amiről meg a BKK nem tehet, mert az egy örökölt szarkupac, amit ilyen rövid idő alatt nem lehet eltakarítani...

molnibalage 2016.04.20. 10:21:23

@monddazigazatmar: Nem tudom, hogy ki az a hipszter generáció, de én 33 vagyok és több 40 feletti munkatársam ját bringával dolgozni. Télen is. Velem együtt.

molnibalage 2016.04.20. 10:32:28

@Szelid sunmalac: Jó lenne bizonyítani, hogy miért is nem ért.

A fővárosnak végre el kezd közlekedési hálózata lenni azok után a pusztítás után, amit a '70-es évek óta csináltak.

Tegnap eset pl. a 47-es vili bevárta a 4-esről átszálló utasokat, amit régen soha nem tett meg, most viszont már ilyen szinten össze van hangolva. Régen simán átment volna, mert lámpaváltás van. Azér este 11 felé hideg szélben örültem annak, hogy nem kellett 10 percet várni villamosra.

Van végre Budán végre valami hálózat szerűség, ami átszállás nélküli igen messzire és gyors eljutást tesz lehetővé kötöttpályán.

Votl néhány e

zsoci 2016.04.20. 10:41:16

@gmihaly621: Csakhogy a Főváros egyetlen új buszt sem kapodd, vedd már észre! Ez sokkal nagyobb lopás, mint bármi más! Kifizeted, és még a tied sem lesz.

Kifizetőhelynek azért nem kell lenni, mert az most a BKK....

A menetrendet ma is pont ugyanúgy böngészheted, csak annyit sem ér, mert olyan idióta menetrendek vannak, hogy úgysem ér oda a jármű. Vagy nézheted a Futárt, amiben az infók fele hülyeség, és teljesen áttekinthetlen. Csak mialött nagy csoádát látnál: Pont ugyanazok az emberek csináljk, pon tugyanazokkal az eszközökkel az utatájékoztatást, akik eddig.

zsoci 2016.04.20. 10:43:08

@molnibalage: Ez így van. Csakhogy ehhez Vitézynek semmi köze, ez a főváros, és annak a vezetésének az érdeme. Tehát pont Tarlós az, aki ezeket a fejlesztéseket finanszírozta és elrendelte.

zsoci 2016.04.20. 10:45:24

@gmihaly621: ÖÖÖ Te valami másik valóságban látod a világot. Vitézy primadonnát játszot, pedig neki a háttér munkás szerepet osztották.A cimlapszereplő a választott politikus. Ez okozta pont a vesztét. Több mint 50 fős volt a BKK sajtó csoportja, mikor a fővárosé nem éri el a 10-et, a BKV-nál pedig ez 3 fő? Ne vicceljünk.

has 2016.04.20. 11:57:15

@Bambano: Amíg a városba a külső kerületből fele idő alatt érek a városba, amíg a nyitott ablakkal közlekedő klímás buszokon már korán reggel szagolhatom a mosdatlan emberek bűzét és amíg a család munkába szállítása olcsóbb kocsival, mint bkv-val, addig biztosan autózni fogok.

has 2016.04.20. 11:59:21

@molnibalage: Üdvözlet a reuma rendelésen!

vajdasagi 2016.04.20. 14:22:03

@kopasz barmok országa: Én is kocsival járok - és Budapesten, nem pedig Újvidéken (ha megérted az apró nüanszokat). Csak én nem akadályt látok a bringásokban, hanem embertársaimat. Akik lehet, hogy szegényebbek egy kicsit, mint én, lehet, hogy környezettudatosabbak mint én, vagy ki tudja miért bringáznak.

De hát ezt kár is mondanom neked, mert a kommented alapján nem sok empátia szorult beléd. Sőt, kérdés tudod-e egyáltalán, mit jelent ez a a szó.

2016.04.20. 19:23:55

@vajdasagi: "ki tudja miért bringáznak"

Mert már nem lehet bliccelni a békávén. Olvass figyelmesebben, ha válaszolni akarsz nekem, de jobban örülnék, ha nem tennéd: én nem osztom ama ultraliberális nézeted, mi szerint a szabálytalankodó bringás "embertársnak" tekinthető.

"a kommented alapján nem sok empátia szorult beléd"

Részemről nincs semmilyen empátia ügyeskedőkkel és bűnözőkkel szemben, legyen az akár bringás is.

gmihaly621 2016.04.21. 07:00:57

@zsoci: És Nemes Gáborék buszos sztrájkját már elfelejtetted, te okostojás? Az volt a szarvashiba, amelynek Gaskó MÁV-os gördülősztrájkjai ágyaztak meg. Ez egy kicsi ország, itt nem "olvadnak bele" az ilyesmik a nagy egészbe, mint a seggfejbej galloknál. A kisembereket szívatták vele, el is bukta a baloldal a választásokat. A mentrendek és a FUTÁR-on alapuló fedélzeti utastájékoztatás a hangbemondással pedig sokkal jobb annál a szinte semminél, amit előtte így merészeltek nevezni.

vajdasagi 2016.04.21. 11:38:31

@kopasz barmok országa: te is meg én is néha gyorsabban hajtunk a megengedettnél. Én ezt tegnap is megettem Budapest utcáin. Persze körültekintően, de mégiscsak. Tehát szabálytalankodtam. Gondolom te is teszed ezt néha.

Akkor miért van az, hogy ez elfogadható, de ha bringás szabálytalankodik, akkor az nem elfogadható. Nyilván ő mindjárt bűnöző a te szemedben.

Nem örülök, hogy ilyen barmok is élnek errefelé. Majd talán fejlődsz az életben.

Amúgy elég jól tudok olvasni és szöveget értelmezni. Csak én másokat is embernek nézek, emberként kezelek.

Én ismerek sok olyat, aki nem azért bringázik, mert spórol, hanem mert egy nemes ember. És amikor BKV-zik, akkor nem bliccel. Ne mindig önmagadból indulj ki. Vannak fejletteb emberek is.

BillEvans 2016.04.21. 13:11:51

@Hakapeszi Miki: Nem azt írtam, hogy mindenütt túltolták, hanem azt, hogy ahol túltolták, ott célszerű újragombolni, ahogy az általad leírt példa is mutatja - tehát egyről beszélünk.

Marhaság, hogy axiómaként kellene elfogadni, hogy a több bringás eleve jobb (van amikor igen és van amikor nem), függetlenül attól, hogy a mi esetünkben a változások inkább kedvezőek, vagyis sokaknak a bringa a megfelelő közlekedési eszköz és ennek használatát célszerű támogatni. De ez nem jelentheti azt, hogy ezt bármilyen mértékben és bárki kárára tegyük.

A bringásokat utáló autós és a szabálytalankodó bringás nagyon nem egy kategória (szerinted egyformán pusztítandó), míg az előbbi legfeljebb attitűd, az utóbbi akár életveszélyes magatartás. Autósok ritkán szoktak bringásokat direkt elgázolni, viszont bringások elég nagy számban szoktak "tudatosan" szabályt szegni.