Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (9) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (1) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (1) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (2) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (6) Monetáris Tanács (2) MSZP (5) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (1) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (79) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (13) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (10) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.05.13.

Viktor figyelmébe: 3 tuti kisvasút Felcsúton túl

Hakapeszi Miki

A felcsúti fejlesztések gyöngyszeme azt jelzi, hogy a kormányfő szívén viseli a hazai keskeny nyomtávú vasutak sorsát és a turisztikai célú fejlesztéseket. A nagyfőnök szűk körben be is jelentette, hogy földijeim, tovább kéne építeni a kisvasutat mindkét irányba. Fasza, de most lássuk, hogy csak akkor látja-e így a kis nagy ember, ha a saját faluja és stadionja a kedvezményezett, vagy akkor is, ha teszem azt felüti a fejében némi racionalitás, ha simán túllép a saját  homokozóján és jót akar tenni alattvalóival is. Íme 3 kisvasút, amely eddig is megérdemelte volna a támogatást és még mindig reménykednek a túlélésben, illetve a segítségben.

Bugaci kisvasút

Nyilván Felcsút az ország turisztikai gócpontja, de a puszta és Bugac még mindig sokaknak vonzó lehet. Hét éve csukták be még a mocskos elődök a Kecskemét környéki tanyavilágot felfűző vonalakat, így aztán egy ottani megnyitón is elmondhatná viktor, hogy a büdös komcsik bezárták, ő meg feléleszti. A pálya persze ma csak rohad, ahogy múlik az idő, úgy lesz egyre kisebb az esélye annak, hogy még vonatok járjanak rajta. Igaz, hogy nagyon kicsi volt a forgalom, igaz, hogy a tanyasiak sem igen zötykölődtek vele már az utolsó években. De épp turisztikai célokra lehetne használni, egy alapítvány ki is dolgozta a terveket. A kormány felesleges pénzszórásaival összevetve semmi összeg kellene az újranyitáshoz és a hatékony üzemeltetéshez.

Nyírvidéki kisvasút

Ezen a bezárás előtt is komoly utasforgalom volt, bár folyamatosan csökkenő. Mivel lófasz volt itt 30 évig, nem felújítás, az emberek elkezdtek átszokni a buszra. Normális pályán, új mozdonyokkal abszolút nyerő lehetne a vasút és nem csak a Nyíregyháza-Sóstó közti turistaforgalomban, hanem a megyeszékhely hivatásforgalmában is. Itt is csak egy kis pénz és figyelem kellene, ráadásul sok tízezer választó szívét dobogtatná meg a vasút, amit a mai napig rengetegen hiányolnak Ibránytól Dombrádig. Igazán gusztustalan húzás volt sutyiban elkezdeni egy mozdony felújítását, majd amikor a helyiek azt hitték, hogy van remény, elvinni a gépet Felcsútra. Ezt lehetne most jóvá tenni.

Kemencei kisvasút

Ez az emberekről szól, arról, hogy meg kell-e őket becsülni. Pár tucatnyi önkéntes társadalmi munkában építette vissza a vasutat, amit elvittek az árvizek. Már négy kilométeren jár nyári hétvégenként, de még hiányzik egy hosszabb szakasz. Lehet hülyézni azokat, akik szabadidejükben talpfát fektetnek és sínt barkácsolnak, meg pénzért kajtatnak. De a Börzsöny egyik érdekes színfoltja ez a kisvasút, az elhivatottság mintapéldája. Az ilyen embereket kellene megbecsülni és támogatni. A felcsúti vasútra szánt pénz töredékéért földhöz vernék a seggüket és csinálnának egy olyan vonalat, amelyen mindenki szívesen zötyögne. Nem úgy, mint Felcsútra, ahova a híveken kívül mindenki csak a hányingerét visszatartva utazik.  

Nem vagyok teljesen naiv hülye. Csak eljátszottam a gondolattal. Szinte biztos, hogy egy büdös petákot sem fog kapni egyik se, minden marad úgy, ahogy volt. Ha mégse, akkor örömmel folytatom a posztot.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

14 komment

Címkék: kisvasút Felcsút

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr518712794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=JcPm5Rn36Kw 2016.05.13. 09:36:54

Csak nem képzeled kedves Miki, hogy a Kedves Vezető szán bármennyi pénzt is más hasonló beruházásokra. Megint úgy viselkedik, mint 1998 és 2002 között. Akkor is kisgömböcnek nevezték az újságírók és az ellenzék, mert mindent felfalt. Koalíciós partnereket, és minden egyebet.
Ez mostanra sem változott.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.05.13. 09:50:49

Addig basztatjátok a főnit ezzel a kisvasúttal, hogy kiépíti Moszkváig ! :O

szvsz 2016.05.13. 13:49:58

"csinálnának egy olyan vonalat, amelyen mindenki szívesen zötyögne"
Pont annyi értelme és haszna lenne mint a felcsútinak (sőt, még annyi sem), csak sokkal többet ártana. Sosem értem, miért kell a maradék erdőbe dízel gépekkel hordani a kocatúristákat.

Andika69 2016.05.13. 14:20:53

Sajnos most úgy néz ki tényleg nem fognak elindulni, mert az alapítvány nem kaphatja meg. Pályázni pályázhat TOP pályázaton, de a vagyonkezelő még mindig nem érti, hogy a pályázat fenntartási időszakára legalább biztosítania kellene a vagyonkezelést. Amit ők gondolnak, javasolnak, hogy a MÁV-tól bérelhetné az alapítvány, az pedig amiatt nem működik, hogy a MÁV-val nem lehet legalább 5 éves, fejlesztéseket tartalmazó szerződést kötni, mert ő csak üzemeltető, nem tulajdonos, így ezek felett nem rendelkezhet. Még két hétig lenne mód arra, hogy az alapítvány véglegesítse a megírt! pályázatát, de egyenlőre úgy néz ki, nem lesz meg hozzá az állami tulajdonosi hozzájárulás.......

Netuddki. 2016.05.13. 14:41:21

A nagyfőnök húzhatna a börtönbe.

Janossz 2016.05.13. 15:02:39

Kár is játszani a gondolattal. Nem csináljuk itt a konkurenciát a felcsútinak!
Viszont donornak jók még ezek a régi vonalak, kíváncsi vagyok, a kis gőzmozdony meddig szomorkodik Kecskeméten.

Csuti Ördögüző 2016.05.13. 15:12:58

Idén 5 kisvasút projekt fut de ne zavarjon

2016.05.14. 03:05:44

Függetlenül attól, hogy mennyi értelme van a kisvasutaknak más tájegységekben és meg kell-e menteni mindet vagy sem, az világos, hogy a felcsútinak semmi értelme nincs. Ahogy a felcsúti stadionnak sincs semmi értelme. Remélem egy kormányváltás után beszántják ezeket az értelmetlen építményeket. Közben a MÁV fővonalai olyan mocskosak, gazosak, fososak, büdösek, ragacsosak, hogy külföldi vendégeimet nem volt szívem azon utaztatni pár éve.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2016.05.14. 23:08:05

@szvsz: Az jobb, ha motorral verik szét az erdőt, ugye?

vigyüktúlzásbaadolgokat 2016.05.14. 23:29:23

Azért a nyíregyháziak is tüntethettek volna a mozdonyaikért! Mikor már sejteni lehetett, hogy pofátlanul a fideszes játékvonathoz viszik őket.

Milyen dolog ez már, hogy amit a Főni szeme-szája megkíván, azt máris viszik neki a hű csatlósai?! A polgármester-jobbágyok meg még asszisztálnak is hozzá, persze, mert azért lettek odaültetve ...

vigyüktúlzásbaadolgokat 2016.05.14. 23:43:33

Nem vagyok egy vasúti alapítványnak sem a tagja, de az ötleteimet szívesen megosztom velük, ha már a hírüket talán én is öregbítettem múltkori hozzászólásommal! :)

Bugacra mehetne egy Tagore-vonat, irodalmi műsorral, díszlettel. Ha Balatonfüreden sétányt neveztek el róla, akkor ugyanolyan nagy dolog, hogy Bugacra is utazott más hírességekhez hasonlóan!

A diákoknak lehetne történelemórákat tartani. Pl. a szocializmusban hogyan éltek az emberek, ehhez az apropó lehetne, hogy a kisvasút jelentette a falusi, tanyasi lakosoknak a fő közlekedési útvonalat Kecskemétre, középiskolába, munkahelyre.

A Horthy-korról szólva el lehetne mondani, hogy próbálták gazdaságilag fejleszteni az országot a háborús veszteség ellenére, mégha ez nem is volt elég sikeres.

De erre Viktor soha nem fog pénzt adni, majd csak ha elkészül az összes MNB-s kastélyhoz vezető haszontalan vonal, ami a gazdagok zsíros seggét szállítja a privát kastélyfürdőbe ...

vigyüktúlzásbaadolgokat 2016.05.15. 00:03:22

@Janossz: Az az érdekes, hogy Kecskemét egy fidesz-fészek.

Tehát ha szemet vet a Főni a Boltoskisasszonyok c. filmben is szereplő "vasparipára", akkor bajban lesznek a kecskeméti elvakult fideszes úriasszonyok. :) Mert mit nézzenek inkább, Viktor érdekét vagy a saját városukét?

Illetve lehet(ne) szajkózni az ellenzéknek, hogy a kecskeméti magyar mehet dolgozni a mocskos multinak a mercinél, bezzeg pihenésről, kirándulásról ne is álmodozzon a fidesz-kormány alatt!

vigyüktúlzásbaadolgokat 2016.05.15. 00:09:45

@karandash: 4-es metrónak mennyi értelme van?

Nem lenne hülyeség a vidéki stadion, csak nem kacsalábon forgó VIP-palotát kéne csinálni csak azért, hogy a Főni jól mutasson a fényképen a nagyképű apjával együtt.