Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.11.24.

Passzátszél Viktor rekordjaira megy rá az ország

Szárnyathy Géza

Majd a Viktor megmondja. Mert itt minden az alapján dől el, hogy a Viktor mit gondol. Akkor is, ha közben szanaszét barmol mindent. Viktor a legtöbb szpícsében arról beszél hosszan, hogy milyen a magyar. Mert a magyar az olyan fajta, hogy tököm tudja, a magyar az a fajta, aki a büdös franc tudja, ki. És hát ha ennyire jól ismeri a magyart a derék Viktor, akkor nyilván az már tök egyszerű, mondhatjuk, rutinfeladat, hogy mitől lesz itt minden fasza.

Mivel az már bebizonyosodott, hogy a focihoz, vasútfejlesztéshez Viktornál ember nem ért jobban, az adórendszert már félkézzel meg lehet reformálni, nem igaz? Elvégre a passzát szelet is ő fújja. Csak hát az látszik, hogy az elképzelések a primitív együgyűség és az asztalra csapkodós nagyotmondás szellemében születnek.

Mert hát mi is történt? Viktor kitalálta, hogy márpedig itt lesz a legalacsonyabb az szja. Értelme? Semmi. De attól még ez lett, 16 százalék, majd 15, oszt jónapot. Ez mondjuk ma már egészen máshogy van, mert rajtunk kívül mindenki visszatért a progresszív adózáshoz és van nulla vagy valami hiperalacsony kulcs, vagyis se nem legalacsonyabb, se nem legigazságosabb, de spongya rá. 

Aztán úgy gondolta, hogy itt lesz a legacsonyabb a társasági adó kulcsa. Mer nehogymár ne, bassza meg! És így is lesz, mert a vezértörpe szerint ez így jó. Így már bekaphatják a szerbek a tíz százalékukkal, Ciprus és Írország pedig sírva könyörög majd a receptért. Hogy darabra a több százezer cégből, amelyik még ad magáról életjelet 1300 jár igazán jól, az ki a faszt érdekel, ha ki lehet tenni az ablakba a hírt. Mert nehogy már.

A következő a bér kérdése. Elvándorolnak az emberek, mert kevés a lóvé? Hát akkor emeljük - mintha havi húszezer forint miatt hagyná el az otthonát bárki. De nem baj, emeljük, amíg bírjuk, és majd elmondhatjuk, hogy a hálátlan hazaáruló, libsi szarháziak nem akarnak hazajönni, pedig. De miért lesz épp annyi?  A minmálbér 111 ezer forintról 127,7 ezer forintra nő, de honnan jött ki épp ennyi? Jééééé, Szlovákiában a minimálbér, ne bassz, de épp 405 euró, ami átszámolva 125 ezer forint. 

Micsoda véletlen, nem? Persze szar ügy, hogy nemcsak mi, hanem a szlovákok is emelnek bért, így az 2017-ben 435 euró, vagyis 135 ezer forint lesz a szlovák minimálbér. És mennyi, na mennyi lesz a már most lefixált minimálbér két év múlva? Ki hinné, 138 ezer forint. Nyilván fatális véletlen, hogy pont a szlovál minimálbérrel megy párhuzamosan az itthoni emelés. De legalább lenyomtuk a rohadt tótókat. 

Nehéz persze kritizálni egy 15 százalékos béremelést és egy arányaiban jelentős mértékű adóemelést, de basszus, tégyleg így kell ezt? Rábaszunk az asztalra, hogy most aztán mán ölég vót, és akkor majd minden fasza lesz? Az nem tűnik fel, hogy akik sorra húznak el mellettünk, azok nem úgy működnek, hogy elszigeltelt értelmetlen faszságokban a legjobbak? Hanem darabonként semmiben sem legek, de összességében látszik, hogy mit akarnak? És nem mellesleg ezt el is hiszik nekik?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr511989356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buchhalter 2016.11.24. 16:10:35

Most ez fikázás akart lenni?? Szerintem jó ötlet volt emelni a minimálbért,mert megélni nem lehet belőle!Az ,hogy egyes vállalkozói körök mindig sírnak az inkább már morbid,de azért mindig tellik nekik full új mercire és luxus nyaralásra a melósa meg dögöljön meg az éhbéren.Na hagyjuk!Németországban ennél sokkal durvább az adózás mégse picsonkodnak a vállalkozók.

nick papagiorgo 2016.11.24. 16:16:21

Béremelés témában már teljesen megszoktam, hogy egynémelyeknek semmi se jó, és ez az egész egy hülyeség, majd jó nagy áremelés lesz, kkv-k milliói mennek csődbe, aztán majd az állam is stb. stb.
Végül is nagy baj, ha bért emelünk, csak gyöngyöt szórunk a disznók elé, ugye :)

Láttunk ma már olyan blogot, amelyik számokkal próbált varázsolni, igaz, alaposan elb***ta.

Ez meg itt egy olyan, amelyik nem követi el ezt a hibát - semmi számok, csak simán puffog, hogy de szar ez, "elszigetelt, értelmetlen faszság".

Kérdem én, muszáj mindig mindenről megnyilatkozni? Ha már normális érveink nincsenek, nem lehetne simán csak csöndben maradni? :)

Andy73 2016.11.24. 16:21:48

"Csak hát az látszik, hogy az elképzelések a primitív együgyűség és az asztalra csapkodós nagyotmondás szellemében születnek."

Ez vonatkozik a bloggere és erre az irományára. Ahogy a trágárság is, förtelmes a stílusa. Általános iskolai fogalmazásként megbukna, de úgy látszik, hogy az indexen elmegy.

Ami a tartalmat illeti: lehet a kormányt és az intézkedéseit kritizálni, hiszen demokrácia és sajtószabadság van. De próbálkozhatna azzal is a blogger, hogy elindul a választásokon, hogy érvényesítse a saját programját, ha van, és ha azt hiszi, hogy jobb alternatívát tudna nyújtani.

Sexual Harassment Panda 2016.11.24. 16:26:25

@Andy73: mit vársz?
Gézu világ életében barom volt .

Jakab.gipsz 2016.11.24. 16:33:20

Ez a "Mentális deficit" attól mentális deficit, mert mentális deficit az amit közölni óhajt és lám-lám a stílus maga az ember is mentális deficit.

Gondolom érthető.

Sausage 2016.11.24. 16:33:26

@Buchhalter: Szerintem legyel vallalkozo, hiszen kifosztani valo melos van eleg. Lathatoan nagyon erted, hogy megy ez, szoval 1 ev mulva mar te is nyaralhatsz.

Parajpuding 2016.11.24. 16:33:29

Az a probléma, hogy a tipikus egybites átlagmagyar nem lát tovább a pénztárcájánál és akit meg lehet venni +3 forinttal. Azt nem képes felfogni, hogy a vágóhídra terelik, csak azt, hogy dobtak neki egy szelet száraz kenyeret. Hiába no, alattvaló típus.

Ballib cenzúrázók réme 1 2016.11.24. 16:34:25

Ti gyűlölködő Soros által kitaníttatott álcivil, hát nektek nem elég hogy támadjátok a felcsúti kisvasutat, a Kóbor Jánost ábrázoló úszóolimpiai jelképünket, most már az adócsökkentést meg a minimálbér emelést se kímélitek?

Soha ilyen ekkora nemzeti jólét teremtés nem volt az országban mint most Orbán Viktor uralkodása alatt, amikor is a minimálbért kereső magyar családok aránya világrekordot döntve elérte a munkavállalók 50%-át és Orbán Viktor egy húzásal a fél magyarság bérét emeli meg!!!

Soha ilyen jólét nem jött még a magyarokra, de persze a liberálisok megint csak jajveszékelnek, meg nem akarják megszavazni Orbán Viktor sokéves adócsökkentő programját.

Annak se örülnek az álnihilista balliberálisok, hogy az 500 milliós forgalom feletti cégek adózása a pincébe zuhan. Mert ez is a magyarságott emeli fel.
Ezzel a 9%-os cégadóval Orbán Viktor végleg levette a multinacionalista cégek által a magyar családokra, kis és közepes vállakozásokra helyezett béklyót és most már semmi akadálya nincs, hogy az igaz magyar vállalkozók kiszabaduljanak a multik adópréséből és Mészáros Lőrinc, Tiborc István, Garancsi István és Tarsoly Csaba cégei végre szinte adófizetés nélkül tudják növelni a magyar termelést és hogy minden nyereséget magukkal tudjanak vinni.

Sexual Harassment Panda 2016.11.24. 16:35:48

@Parajpuding: valóban nehéz megmagyarázni hogy a mininálbèr emelés miért is rossz.

Buchhalter 2016.11.24. 16:40:46

@Sausage: továbbra is nehéz megmagyarázni az átlag melósnak ,hogy miért rossz a minmálbér emelés,igaz? Te mennyiből is élsz meg havonta? Nettó 72 ezer?Persze! Nyugati árak vannak nyugati elvárással .De nyugaton nettó 300 ezer a fizetés minmum.Már lassan minden olyan áron van nálunk is mint akár Németországban.Ja,értem : Fidesz hozta döntés csak szar lehet,igaz?! Innen fúj a szél?Aki vállalkozó meg nem tud ,vagy inkább nem akar adni a melósának pár tizessel többet az már alapból piac képtelen nem csak nálunk hanem a fejlett nyugaton is,igaz?

Jelentéktelen Hangya 2016.11.24. 16:42:32

Majd a Géza megmondja.

Ha Viktor adót emel, az a baj. Ha adót csökkent, az baj.

Ha világbajnok adó van nálunk, az a baj. Ha nálunk a legalacsonyabb, az a baj.

A minimálbér kevés, az a baj. De a minimálbér túl sok, az a baj.

Ha az SZJA csökken az a baj, ha járulékok csökkennek az a baj.

Tessék, hogy jobb kedved legyen: www.youtube.com/watch?v=86mcFm2-rxE

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 16:46:02

Érdekességként közlöm, hogy nálam népszerü az adócsöki + béremelés. Én már csak ilyen vagyok, bedőlök az ilyesminek.

aszendi 2016.11.24. 16:55:05

Jelentéktelen Hangyával értek egyet.

hdnctrl 2016.11.24. 17:03:54

Még véletlenül se az lesz ám, hogy pár embert kirúgnak, hogy a többiek béremelésére legyen pénz, a megmaradtaknak meg majd annyival többet kell dolgozni (igaz, több pénzért), amennyit addig azok végeztek el, akiket most kirúgtak. Á, dehogy.

ursus artos 2016.11.24. 17:09:25

Ennek a posztnak még stílusa sincs, nemhogy mondanivalója...

$pi$ 2016.11.24. 17:16:27

@scuynat: "Még véletlenül se az lesz ám, hogy pár embert kirúgnak, hogy a többiek béremelésére legyen pénz, "

Kapitalizmus van. Ha a kapitalista ki tudta volna rúgni a dlgozót úgy, hogy a munka el lett végezve utána is, akkor már kirúgta.

Ráadásul az elmúlt húsz évben legalább 20-szor emelték a minimálbért, ha mindig kirúgtak volna valakit már rég minuszan lennének.

élhetetlen 2016.11.24. 17:16:54

@Sexual Harassment Panda: De Te biztosan meg tudod magyarázni, az értelmét. Ne köss bele a számokba, hasra ütve írom őket, csak a folyamatot nézzük. 111 eft volt a minimálbér, mondjuk ennyit kapott egy teljesen képzetlen valaki. Mondjuk, egy érettségizett, OKJ-s másik valaki keresett 160 eft-t. Volt közöttük kb 50 eft különbség, mert szakképzett, másra képes. Minimálbér emelve 127 eft-re, már csak alig több, mint 30 a különbség. Mert ettől a „rendes” fizetésű dolgozó bére nem emelkedik.

Jakab.gipsz 2016.11.24. 17:17:35

@Parajpuding:
Amíg ki nem nyílik a csipája, aztán majd meg látjuk.

Egyenlőre nyiladozik mint a kölök kutyáé amelyik vakon született.

Aztán majd meglátjuk ki lesz az alattvaló.

$pi$ 2016.11.24. 17:21:29

@Parajpuding: "és akit meg lehet venni +3 forinttal. Azt nem képes felfogni, hogy a vágóhídra terelik, csak azt, hogy dobtak neki egy szelet száraz kenyeret. Hiába no, alattvaló típus."

Köszönhetően a könnyítésnek jövőre előreláthatólag 2 millióval kevesebb adót fizetek. Megvettek 3 forinttal mi?

Tegyük fel, hogy egy vállalkozónak körülbelül 12 millió az éves bevétele és elhanyagolható a kiadása. Ez a vállalkozó az mszp alatt körülbelül 6 millió adót fizetett volna. Jövőre 600 ezret fog. 6,000,000 helyett adózik 600,000-et- nála marad 5,400,000.

Szerinted ennek a vállalkozónak gerincesnek kellene lennie és az mszp-re kellene szavaznia nehogy megvegyék kilóra? :D :D

Skankhunt42 2016.11.24. 17:26:38

@Parajpuding: bezzeg ti, fénylő vezércsillagok az égen. nem is értem miért nem kíváncsi még a lőtéri kutya se a fajtádra

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 17:27:39

@élhetetlen: 'Mondjuk, egy érettségizett, OKJ-s másik valaki keresett 160 eft-t. Volt közöttük kb 50 eft különbség, mert szakképzett, másra képes. Minimálbér emelve 127 eft-re, már csak alig több, mint 30 a különbség. Mert ettől a „rendes” fizetésű dolgozó bére nem emelkedik.'

Tévedsz. A minimálbér pont a bérfeszültség miatt befolyásolja a nem minimálbéreket is, állami beavatkozás nélkül is.

De ami fontosabbb, a szakmunkás bérminimum nem 15, hanem 25%-kal emelkedik jövőre, de úgy tünik hogy te ezt nem tudtad.

apro_marosan_petergabor 2016.11.24. 17:31:34

A szerző kire gondol Viktor alatt?
Netán OV-ra? Aha. Ilyen közelről ismeri, hogy keresztnéven szólítják egymást, vagy ez csak a lumpenprolis-libero attitüd? Otthon,a családjában (mama, papa, gyerekek stb.) is ebben a trágár stílusban beszél, vagy gyerekkora óta így szokta meg (a gyerekszobájában)? Vagy ezzel csak az ovasókhoz akar "leereszkedni", bennünket tisztel?
A stílus az ember.
A szakértelmébe ezek után már nem mélyednék bele.
Csak megjegyzem, ez a "szakértő gárda" húzta ki Mo-ot az unortodox gazdaság politikájával a béka feneke alól... Vagy nem? Nem, mintha mást mondtak volna...
Ugyan ez a "szakértő gárda" jósolta meg, hogy Trump lesz az elnök. Ja nem, ők Clintonnét mondtak.... Már azt is megmagyarázták, miért nem ő lett, mert a hülye választók nem úgy csináltak, ahogy a "szakértők" szerint csainálniuk kellett volna...
Ejnye, ezek a szakértők... Nem kellene elővenni egy tükröt, s hosszasan, figyelmesen belenézni, majd elgondolkodni - lehet, hogy én megyek az autópályán szembe, nem az a sok autó?

$pi$ 2016.11.24. 17:37:00

"Ez mondjuk ma már egészen máshogy van, mert rajtunk kívül mindenki visszatért a progresszív adózáshoz"

Ennek azért nem ártott volna utánanézni:

en.wikipedia.org/wiki/Flat_tax#/media/File:Flat_tax_in_Europe.svg

elég népszerű az az egykulcsos azok körében, akik a környékünkön vannak. Hogy úgy mondjam a hasonló sorsú országok gyakorlatilag mind azt használják.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 17:46:24

@$pi$: A progresszív adózással elvben semmi baj nincs, a feltörekvők azért nem használják mert a nyugati progresszívben a legkisebb kulccsal adózó minimálösszeg is több mint amit mo-n 95% keres.

Igy ha egy az egyben átültetnék ide a német sávos adórendszert az sem hozna nagy változást sem bevételi oldalon, sem a zemberek oldalán.

A szlovák 'progresszívet' szokták emlegetni kedvenc liberálisaink, arról már kevesebb szó esik, hogy az alsó, 19%os szja kulcs havi 3300 euró fölött lesz 25%, és csak a felette levő részre...

Ehhez képest a szoci progresszió az volt hogy havi 500 euró fölött adózzál 36%-ot, hát az nagyon jó volt az tuti.

Ma Baker 2016.11.24. 17:51:38

Mégis ez alatt a kormány alatt fejlődik az ország... És ez nem világválság vagy fellendülés kérdése. A válság alatt mindenkit alulmúltunk, nem csak simán hanyatlott az ország egy picit.

Ballib cenzúrázók réme 1 2016.11.24. 17:53:35

@$pi$: " Ez a vállalkozó az mszp alatt körülbelül 6 millió adót fizetett volna. Jövőre 600 ezret fog. 6,000,000 helyett adózik 600,000-et- nála marad 5,400,000."

Te vagy itt a legnagyobb közgazdász! Ha neked nem lenne helyed Matolcsi György közgazdasági Újegyetemén akkor senkinek!

Végre egy nem liberális igaz magyar, aki megértette egy nemzetben gondokodó kormány nem engedheti meg magának, hogy elveszi a milliókat a sikeres gázszerelő, világítás technikai, föld és trafik tulajdonos nemzeti nagyvállakozóktól, hogy aztán odaadja a kisembereknek hogy legyen nekik oktatás, egészségügy, BKV meg vonatok, meg nem a szarba-húgyba beragadt falvak, meg hasonló hanyatló európai elhajlások.

Nem!
A nemzet ettől csak gyengébb lesz, ha a milliárdokat a sok millió semmire nem vivő, haszontalan kisembernek adják (akik közt a liberáisok aránya minimum 99%-nyi!!), hogy azok elherdálják pénzt. Nem! A nemzet akkor jut előre, ha a pénz megmarad annál, aki azt osztja!!

Ez pedig csakis a nemzeti nagytőkés és osztály. Csak náluk van jó helyen a pénz, hiszen csak ők tudnak magyar munkahelyet termteni és magyar embereket alkalmazni. Jövőre is megemelik a magyar dolgozóiknak a minimálbérét, ettől a fél nemzet lesz gazdagabb!! Hát akkor mi itt a baj, kérdem én??

Mindenki védje meg tehát az adócsökkentést, akárcsak 2006-ban, amikor Obán Viktor 5 évre megszavazta az adócsökkentést. Ha akkor Gyurcsány nem csalja el a választásokat, akkor ma Orbán Viktor országa ott tartana, hogy már nem is kellene adót fizetnie senkinek, amiből aztán bőven lehetne finanszírozni, hogy mindenki minden állami szolgáltatást ingyen kapjon.

De ezt majd a világ csak akkor érti meg, amikor Matolcsi György közgazdasági nagyságát végre egyszer majd elismerik. Addig is van élet a saját válságától lassan kimúló, a progresszív adóval az egész nemzetüket szétadóztató, a multik éhbérérért robotoló boldogtalan és sikertelen EU-n kívül.
Ez pedig Orbán Viktor országa!

hümhüm 2016.11.24. 17:54:13

"Hogy darabra a több százezer cégből, amelyik még ad magáról életjelet 1300 jár igazán jól, az ki a faszt érdekel,"
Ejnye-bejnye, Gézuka!
A kkv-k közül sok már 2009-ben jól járt, mert az 50 MFt alatti nyereségűek csak 10%-ot fizettek a Gyurcsányék által bevezetett 16+4 % helyett, a gonosz Viktorékkal meg 2010-ben megérkezett a többi cég számára is (kivéve az általad 1300-ra becsült nagy céget) a kedvező lehetőség:
2010 második félévétől kezdve az évi 500 MFt alatti nyereségű cégeknek csak 10% társasági adót kellett fizetni. Azóta is így van, 6 éve. Ezek a cégek már 6 évvel ezelőtt jól jártak, most miért kellene "igazán jól" járniuk? Mégis, hogy a francban képzeled?
Máskor ne irkálj ilyen marhaságokat.
A béremeléssel kapcsolatos infantilis verbális toporzékolásodnak semmi értelme, senkit nem fogsz meggyőzni arról, hogy rossz neki.

2016.11.24. 17:55:55

@Buchhalter: "Az ,hogy egyes vállalkozói körök mindig sírnak az inkább már morbid"

Bizony. Éppen emiatt kellett volna a helyén hagyni a nyereségadót és csökkenteni az ÁFA-t.
Mert a béremelés, a nyereséggadó és szja csökkentés együtt olyat odabasz a költségvetésnek, hogy majd kismillió egyéb adóval lehet befoldozni. (Lásd az egykulcsos szja által ütött 500 milliárdos lyuk esetét a különadókkal és az ÁFA emeléssel.)
Az államnak inkább takarékoskodnia kellene egyrészt a brexit miatt kevesebb lesz az EU-s szétosztható pénz, másrészt lejár a kohéziós időszak miatt nem kapjuk majd a felét sem a korábbinak.
De persze az értelmesebbje érti, hogy a nyereségadó csökkentése a fideszközeli nagyobb cégeket segíti, a minimálbér emelése meg kussban tartja a népet.

2016.11.24. 17:55:55

@Buchhalter: "Az ,hogy egyes vállalkozói körök mindig sírnak az inkább már morbid"

Bizony. Éppen emiatt kellett volna a helyén hagyni a nyereségadót és csökkenteni az ÁFA-t.
Mert a béremelés, a nyereséggadó és szja csökkentés együtt olyat odabasz a költségvetésnek, hogy majd kismillió egyéb adóval lehet befoldozni. (Lásd az egykulcsos szja által ütött 500 milliárdos lyuk esetét a különadókkal és az ÁFA emeléssel.)
Az államnak inkább takarékoskodnia kellene egyrészt a brexit miatt kevesebb lesz az EU-s szétosztható pénz, másrészt lejár a kohéziós időszak miatt nem kapjuk majd a felét sem a korábbinak.
De persze az értelmesebbje érti, hogy a nyereségadó csökkentése a fideszközeli nagyobb cégeket segíti, a minimálbér emelése meg kussban tartja a népet.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.24. 18:05:56

@Ylim: na ne mar. masok pont "lelepleztek" hogy a magasabb ber utan aranyosan magasabb adot is kell fizeteni, tehat a beremeles valojaban egy sunyi adoemeles! most meg "odabasz a koltsegvetesnek"? dontsuk mar el mitol rettegunk.

Zsoltbacsi 2016.11.24. 18:07:19

@Ylim:

Megsugom, hogy nem lesz itt jelentos AFA csokkentes, amig ennyire adoelkerulo a nep, ugyanis azt a legkonnyebb behajtani. De ha mar az emelest szobahozod, igazan megirhattad volna, hogy ki mennyit emelt. Ugy lett volna a tisztesseges, ha azt irod, hogy igaz, hogy orban felvitte 25rol 27re, viszont elotte a gyurcsany 18rol 25re....
Megint az van, hogy az egyik emel 7 szazalekot, az teljesen rendben van, most meg a masik 2 szazalekos (gyengebbek kedveert HARMAD-NEGYED akkora) emelesert picsogtok...

$pi$ 2016.11.24. 18:08:45

@Ballib cenzúrázók réme 1: "hogy elveszi a milliókat a sikeres gázszerelő, világítás technikai, föld és trafik tulajdonos nemzeti nagyvállakozóktól,"

Nem értem, te most viccből vagy ilyen vagy tényleg ennyire ostoba vagy? Azokat, akikről szó van a jog úgy nevezi, hogy "kisadózó". Rá kell írni a pecsétre is.

Te most ezt a cirka 200,000 kisadózót nevezed "nagyvállalkozóknak"? Észnél légy már megint! :D

$pi$ 2016.11.24. 18:13:52

@Ylim: "Mert a béremelés, a nyereséggadó és szja csökkentés együtt olyat odabasz a költségvetésnek, hogy majd kismillió egyéb adóval lehet befoldozni. (Lásd az egykulcsos szja által ütött 500 milliárdos lyuk esetét a különadókkal és az ÁFA emeléssel.)"

Már megint az van, hogy jön valaki "ez lesz, meg az lesz és ezért lesz. Hány ilyen "ez lesz" jött eddig be? Egy sem! Pedig nem volt benne hiány, minden héten volt valami irtózat ami jött szembe velünk.

Aztán mindről kiderült, hogy nem lett.

Zsoltbacsi 2016.11.24. 18:21:39

@$pi$:

A kedvenceim:
-200 forintos praktikeres csipofogoval szetszedik a keritest, mint foxi a labtorlot
-2011 a tomeges ehseglazadasok eve lesz
-evente tobbezren fognak megvakulni az otthon fozott palinkatol
-egy terrorista sincs a migransok kozott, mivel a terroristak repulovel jonnek

van meg nehany :)

$pi$ 2016.11.24. 18:23:43

@Zsoltbacsi: Igen, ezeket szoktam én is emlegetni. Aztán szlovákiában meghaltak a pálesztől vagy tizen... gyári pálesztől persze. :D

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.11.24. 18:29:47

Hát ezeknek a ribellárisoknak semmi sem jó. Pedig Viktor... :-)

Tizenötmillió Magyarok 2016.11.24. 18:29:54

"A minmálbér 111 ezer forintról 127,7 ezer forintra nő, de honnan jött ki épp ennyi? Jééééé, Szlovákiában a minimálbér, ne bassz, de épp 405 euró, ami átszámolva 125 ezer forint. "

Aha szoval a beremeles azert rosssz, mert a vilag 500 orszagabol valamelyikenek a minimalbere kozelit ahhoz, mint amire mi akarjuk emelni. Hat ez kurvara ertelmes erveles az emeles ellen.
Abszolut nincs benne semmi eroltetseg, teljesen normalis erv.

Szerintem a posztolo annyira nem gondolta komolyan, hogy valojaban az egesz poszt a tipikus "esznelkul tamadunk barmit, amit az Orban mond" balodali ervrendszert akarta kigunyolni ezzel a irassal.

norbinorbi 2016.11.24. 18:42:04

tehát ha nincs béremelés, akkor megint mia f@sz van itt hogy nincs, aztán megy hőbörgés.....
ha van, akkor:
1. mér pont most
2. mér pont ennyi

megvan a véleményem a fideszről, de most ebbe így(!) beleállni, most ezt én érzem f@szságnak

KunnHalmiAgnes 2016.11.24. 18:47:41

"Nehéz persze kritizálni egy 15 százalékos béremelést és egy arányaiban jelentős mértékű adóemelést"

MIAZ HOGY NEHEZ ???

Ha postolo nem volna egy orban segget nyalo fasisztanacirasszista, akkor kimondana, hogy EZ FASIZMUS, NACIZMUS, RASSZIZMUS, es mar csak egy lepesre vagyunk a HOLOKAUSZTTOL.

DFK 2016.11.24. 18:48:54

A ballibsik nyakiig ülnek a szarban és visítanak. Fúj béremelés, fúj adócsökentés. Értik az emberek: ha kormányra kerültök, adót emeltek, bért csökkentetek, a lumpenek szórnátok a dellát.

Tizenötmillió Magyarok 2016.11.24. 19:04:39

A postrol a Kadari idok Hofi vicce jutott eszembe, gyanitom a postolo is azokban az idokben szocializalodott, onnan ez az ervrendszer.

Egyszeru kis allatmese :))))

Találkozik a róka és a farkas az erdőben. Így szól a róka:
- Te! Verjük meg a nyulat.
- Jó, de miért? - kérdi a farkas.
- Ha sapka van rajta, azért, ha meg nincs rajta, akkor azért! - válaszol a róka.
Odamennek a nyúlhoz, és agyba-főbe verik szegényt. Másnap a róka újra rákezd:
- Te! Verjük meg a nyulat.
- De már tegnap megvertük! - válaszol a farkas.
- De ma megint verjük meg! - erősködik a róka.
- Na jó, - áll rá a farkas - de ma miért kapjon?
- Odamegyünk hozzá, és kérünk tőle cigarettát. Ha füstszűrőst ad, akkor azért, ha meg nem, akkor azért.
Odamennek a nyúlhoz: - Te nyúl, adj egy cigarettát!
- Füstszűrőst, vagy nem füstszűrőst parancsoltok? - kérdi a nyúl.
Mire a róka:
- Nézd, az anyja szentségit! Megint nincs rajta sapka.

élhetetlen 2016.11.24. 19:06:23

@Parasztlengő az imperialistáknak: „a szakmunkás bérminimum nem 15, hanem 25%-kal emelkedik jövőre, de úgy tünik hogy te ezt nem tudtad.„. Tudtam, de írtam, hogy nem számolgattam. (most már igen, és ha nem toltam el, akkor az 161250 lesz). Tehát a nem 160-at, hanem 162-t írtam volna, már nem lenne kötelető emelés. A bérfeszültséget legfeljebb statisztikai alapon tudom értelmezni, mert több, mint 20 éve volt az utoljára, hogy a munkatársak előtt, indokolva kaptunk fizetésemelést. Azóta legfeljebb a barátnőm fizetését tudtam, a velem szemben ülőét már nem. Így elég nehéz a bérfeszültségre hivatkozni, úgyhogy marad „a főnök majd önszántából ad”, amit eddig is megtehetett, ha akart. De mindegy.

Tizenötmillió Magyarok 2016.11.24. 19:07:48

Leforditva :)

Ellenzek: Te Orban lesz beremeles vagy nem ?
Orban : Akartok beremelest ?
Ellenzek: Nezd anyja szentsegit megint nincs rajta sapka.

rasztaszív 2016.11.24. 19:20:08

az egész orbáni gazdaságpolitika a munkavállalók kizsigerelésén,a bérek alacsonyan tartásán alapult.de most majd viktor megment minket orbántól.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 19:20:30

@élhetetlen: 'Azóta legfeljebb a barátnőm fizetését tudtam, a velem szemben ülőét már nem. Így elég nehéz a bérfeszültségre hivatkozni, úgyhogy marad „a főnök majd önszántából ad”, amit eddig is megtehetett, ha akart. '

Akrnia kell, ha egszer nem talál embert...taval is, idén is már emelkedett a reálbér 6-6%ot, és szvsz a minimábéremelés is hatással lesz a többi bérre (meg az inflációra, persze).

De sokan tudják ám, mennit keresnek a kollégáik. A közszférában pl. mindenki, de nálunk a multinál is, azonos poziban mindenki uganannyi alapbért kap, csak a bónuszban lehet diffi. Persze ez nincs mindenhol így, de ezt ne kenjük a politikára.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 19:23:29

@rasztaszív: Annira alacsonyan tartotta a béreket ogy 2010ben 130 volt az átlag nettó ma 6 év múlva 172.

Különben nyilván minden politikus bért akar emelni, mert ez segíti őt abban, hogy újraválasszák. Senki nem akar bért csökkenteni/elinflálni stb. Csak van aki meg tudja tenni, anélkül hogy a gazdaság behalna vagy eladósodna tőle, van aki nem.

rasztaszív 2016.11.24. 19:26:05

@Parasztlengő az imperialistáknak: tehát a viktor az,aki meg tudja tenni?de egyébként nem tette meg...?vagy hogy is van ez...?

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 19:30:30

@rasztaszív: El tudod egedül osztani a 172őt 130cal? 172/130=1,32.

Tehát most választatnak a zemberek, hogy jó-e a köv. 6 évben a +40% béremelés (amit az ígér aki az elmúlt6ban emelt már 32%-ot, vagy inkább azoknak hisz akik reálértéken csökkentették a béreket(évi 4-5% átlag inflációval) viszont legalább munkaely sem volt elég.

rasztaszív 2016.11.24. 19:33:02

@Parasztlengő az imperialistáknak: és ebből most mi is következik?megtette,vagy nem tette?vagy kiről beszéltél,hogy meg tudja tenni?

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 19:35:42

@rasztaszív: Naná hogy megtette. És ebből az következik hogy 2018ban a fideszt választom.

rasztaszív 2016.11.24. 19:38:01

@Parasztlengő az imperialistáknak: akkor viszont áll amit mondtam : éppen viktor ment meg minket orbántól.

Elek Heck 2016.11.24. 19:40:54

Nagy itt a békétlenség. Békemenet kell nektek. A békemenet védje meg a minimálbér emelést.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 19:41:17

@rasztaszív: Orbán mmindig is megvédte a keményen dolgozó kisembereket a szegénységtől, a túladóztatástól, az imperialistáktól és a migránsoktól.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2016.11.24. 19:41:48

Szinte hihetetlen, hogy ezt a bérrettegést sikerült a béremelés és adócsökkentős fára is felakasztani.

A kulcsszavakat kicserélve szinte minden posztod erről szól.

Nem uncsi ?

rasztaszív 2016.11.24. 19:42:45

@Parasztlengő az imperialistáknak: sőt,mint látjuk,még saját magától is...:)

sírjatok 2016.11.24. 19:43:09

Tényleg kéne valami sírásgenerátort írnom, százával foshatnám ki az ilyen blogokat. Itt is egyszerű:

- ha emelkedik a minimálbér, akkor azon kell sírni, hogy jaj a költségvetés, jaj a vállalkozások, jaj de hiszen ez a minimálbér fölöttieken nem segít

- ha nem emelkedik, akkor a sírás tárgya a szerencsétlen munkásosztály, a minimálbérből tengődő szegények tömege, és hogy velük nem törődik a zorbán.

És mennyi ilyen téma van még!

élhetetlen 2016.11.24. 19:46:10

@Parasztlengő az imperialistáknak: Úgy tudtam, és is multinál dolgoztam, de ott pozinként tól-ig volt a fizetési kategóriákban, a tól-ig-ban több százezres lehetőséggel, ebből nehéz kihozni a „bérfeszültséget”. Ennyit mondtam. „De sokan tudják ám, mennyit keresnek a kollégáik.”. Tudom, az összes pletykafészek tudja, csak elvileg nem publikus.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.24. 19:51:57

rejtett erőforrások

www.origo.hu/nagyvilag/20161124-a-francia-hatosagok-2500-eurora-emelik-az-onkent-hazatero-migransoknak-jaro-segelyt.html

'A francia bevándorlási és integrációs hivatal 2500 euróval (775 ezer forinttal) támogatja azokat a migránsokat, akik önként elhagyják Franciaországot, és hazatérnek a származási országukba'

és a rászizmus

'A cseh lakosság mintegy kétharmada továbbra is ellenzi, hogy Csehország bármi módon befogadja a háború sújtotta országokból elmenekült embereket - derült ki egy országos felmérésből, amelynek eredményét csütörtökön hozták nyilvánosságra Prágában. A prágai CVVM közvélemény-kutató intézet októberi felmérése szerint a megkérdezettek 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a menekülteket be kellene fogadni addig, amíg nem tudnak visszatérni hazájukba. Két százalék azok aránya, akik a menekülteket minden feltétel nélkül befogadnák, és letelepedési engedélyt adnának nekik. Míg a közel-keleti és észak-afrikai menekülteket a csehek többsége egyértelműen elutasítja, az ukránokkal szemben jóval megengedőbbek. Az ukrán menekültek befogadását és letelepedését Csehországban a megkérdezettek 38 százaléka támogatja, és mintegy 15 százaléka elutasítja. '

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.24. 19:57:29

nyilvan nem ott okoz berfeszultseget es indukal tovabbi beremelest a minimalber emelese, ahol az egymassal szemben uloknel az azonos pozicio es fizetesi sav ellenere tobbszazezres kulonbsegek lehetnek, tokmindegy mit tudnak egymasrol. ezt a vonalat kar eroltetni.

midnight coder 2016.11.24. 20:05:48

Picit olyan savanyú a szőlő hangulatúra sikeredett ez a post elvtársak. Ezért megint nem jár bögre.

morph on deer 2016.11.24. 20:16:09

Akkor lehet újjongani?

Végre 'megigérte' a viktor és mélytorkú sleppje, hogy majd 'lesz' béremelés!
Halleluja!

Gondolom a hírtől mindjárt jobb lett az élet mindenkinek, szóval eszem ágában sincs megzavarni az idillt, csak így tovább!

Csak úgy mellesleg kérdem, az nem zavar senkit, hogy Európa legmagasabb forgalmi adóját fizetjük, beleértve Bözsi nénit, a kisnyugdíjast is, 0Ásotthalomról?

Igaz ugyan, hogy eközben tilos lett burkát, nikabot, csadort és burkinit is viselni, (mi van a hijabbal?) ami gondolom nagyban segít Bözsi néni életkörülményein, de ez még viszonylag új kezdeményezés, a pozitív hatások felmérése még nem teljes..!
A lényeg az, hogy az utcákon grasszáló csadorba burkolt népséget, különösen a homoszekszuálisokat sikerült visszaszorítani!
Ennyit igazán áldozhat Bözsi néni is, hogy ennek fejében fizeti Európa legmagasabb forgalmi adóját, hát nem igaz?

Tehát, ha valaki találkozik Bözsi nénivel - vagy bármelyik kisnyugdíjassal - akkor kérem, legyen már olyan szives, és magyarázza el neki, hogy neki, mint magyar állampolgárnak, aki átdolgozta az életét, most mitől- és mennyivel lesz jobb?

Várjunk, hiszen a viktor és imént említett skeppje azt is megigérte, hogy nem 0,9%, hanem akár 1,6% is lehet a nyugdíjemelés!
Miért, ez akár egy egész adag tökfőzelékkel is több, mint az előző igéret!?
Hajrá viktor, csak így tovább!
Mostantól egyenesen imádni fogunk!
Bizony..!

nick papagiorgo 2016.11.24. 20:38:05

Elnézést, későn jöttem.
Volt már, hogy csődbemennek a kkv-k meg aztán az ország is, jelentős drágulás jön, dolgozók kirúgása, meg még a jóisten is lecsap a mennyekből tüzes nyilával mérgében?:)

(ja, meg hogy ezzel is csak a gazdagok és fideszközeliek járnak jól, illetve mit sem ér az egész, mert itt nincs demokrácia, és most kilóra veszik meg a hülyéket...)

Zsoltbacsi 2016.11.24. 20:45:15

@morph on deer:

"
Csak úgy mellesleg kérdem, az nem zavar senkit, hogy Európa legmagasabb forgalmi adóját fizetjük, beleértve Bözsi nénit, a kisnyugdíjast is, 0Ásotthalomról?"

Mar irtam masnak, de bemasolom neked is:

Megsugom, hogy nem lesz itt jelentos AFA csokkentes, amig ennyire adoelkerulo a nep, ugyanis azt a legkonnyebb behajtani. De ha mar az emelest szobahozod, igazan megirhattad volna, hogy ki mennyit emelt. Ugy lett volna a tisztesseges, ha azt irod, hogy igaz, hogy orban felvitte 25rol 27re, viszont elotte a gyurcsany 18rol 25re....
Megint az van, hogy az egyik emel 7 szazalekot, az teljesen rendben van, most meg a masik 2 szazalekos (gyengebbek kedveert HARMAD-NEGYED akkora) emelesert picsogtok...

nick papagiorgo 2016.11.24. 20:53:18

@morph on deer:
hát nemtom, engem érzékenyen érintett, mert én eddig burkát, nikabot, csadort és burkinit is viseltem, egymás alatt, a hideg miatt, meg azért is, hogy ezzel leplezzem a homoszekszualitásomat.

Gondolom, sokan vannak így ezzel, úgy az ország 99%-a, tehát itt a többséget olyan súlyos csapás érte, ami mellett holmi himmi-hummi béremelés eltörpül.Nincs más megoldás, fegyverrel kell megdönteni a jelenlegi rendszert (mert a hülye állampógárok mindig a fideszre szavaznak, rájuk nem lehet számítani). Burkinis (és buzi) eftársaim, egyesüljetek :)

midnight coder 2016.11.24. 21:03:55

@Parajpuding: "Az a probléma, hogy a tipikus egybites átlagmagyar nem lát tovább a pénztárcájánál és akit meg lehet venni +3 forinttal."

Jóléti rendszerváltás programja megvan még ? Sárga csekk a nyugdíjasoknak ? Több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak ? És persze az Öszödi beszéd...

morph on deer 2016.11.24. 21:13:33

@nick papagiorgo:
"Burkinis (és buzi) eftársaim, egyesüljetek :)"
Már megint jó!
Gyanús, nagyon gyanús..!

morph on deer 2016.11.24. 21:42:35

@Zsoltbacsi:
"De ha mar az emelest szobahozod, igazan megirhattad volna, hogy ki mennyit emelt."

Meg.
És az mit is változtatna azon ami most van?

Addig meg amíg a Vajna félék adókedvezményeket kapnak, inkább nem kéne hivatkozni az adómorálra, mint magyarázat!

A svéd adórendszer nem arról ismert, hogy túlzottan engedékeny lenne, de:
Az ÁFA 25%, az élelmiszereké általában a fele (!) azaz 12.5%. A könyvek áfáját levitték 6%-ra, miután kiderült, hogy halódnak a kiadók és a kereskedők (ráadásul évente egyszer egy hétig könyvvásár van, masszív árengedményekkel)
Amikor kiderült, hogy az éttermek látogatottsága visszaesett, csökkentették a vendéglátás áfáját is, ami az idegenforgalomnak is számított, tekintve, hogy egyébként is elég drága ott minden, meg a foglalkoztatásnak is, a végeredmény pedig jóval magasabb adóbevételeket eredményezett, mint előtte. Igaz, ott hírből sem ismerik az 'unortodox' gazdaságpolitikát, ott buta vikingek laknak, sehol egy piros pötty..!

Röviden: Európa egyik legkeményebben adóztatott országában a forgalmi adót nemcsak arra használják, amit jelent - jelesül a forgalom után sápot szednek - hanem a gazdaság élénkítésére is, mert arra is lehet!

Az is igaz, hogy arrafelé nem az az egyetlen szempont, hogy a haveri kör rogyásig ki legyen tömve pénzzel, inkább az 'élni és élni hagyni' elv érvényesül.

Azaz, ha a birkát nyírni akarod, akkor etetni is kell, nincs mese.

De ettől még lehet örülni, mivel elsöprő sikereink ma már egész Magyarországon világhírűek!

De ami a legfontosabb: már csak percek kérdése, és lehet kezdeni lehívni az orosz kölcsönt, szóval megint lesz egérút, valós teljesítmény nélkül!

Ja, hogy ez pont egybeesik a választások előtti emeléssel?
Véletlen, semmi egyéb!

puszt 2016.11.24. 21:43:51

@Jelentéktelen Hangya: Bizony, s ha közgazdász lennél értenéd is hogy miért, és hogy mennyire kényes és nehéz egyensúlyi helyzetet teremteni.Tudod azokat általában nem Orbán fingásra, kuszaszemekkel basztatják. Persze te azt is tudod, hogy ha SEMMIT nem emelkedik a termelékenység, akkor ezért miért fasza több pénzt fizetni. A cikkíró meg bizony melléfogott. A szlovák és magyar minibál bér bruttója mellett a nettót is kellett volna közölni, lássátok feleim szümtükkel , hol is tartunk! Bár éteni nem értitek...

Wildhunt 2016.11.24. 21:48:39

@nick papagiorgo: Hé, te meg mit KDNP-zel itt?

puszt 2016.11.24. 21:50:20

@midnight coder: "Jóléti rendszerváltás programja megvan még ?"
Kit érdekel, mi a pénztárcánkat, óránkat keressük... :) BájBáj Szása...

Zsoltbacsi 2016.11.24. 21:51:34

@morph on deer:

Csak hogy lasd, kivel van dolgod, nyilvanosan megigerek valamit neked:

Mihelyt lesz a szavazolapon olyan, hogy svedorszag, igerem rajuk fogok szavazni!!!
De amig a mostaniakkal szemben az alternativa meg rosszabb adorendszert csinalt, es mellette meg az orszagot is dsodbe vitte, addig szamomra nincs kerdes

KunnHalmiAgnes 2016.11.24. 22:21:11

@Parasztlengő az imperialistáknak: "Érdekességként közlöm, hogy nálam népszerü az adócsöki + béremelés. Én már csak ilyen vagyok, bedőlök az ilyesminek. "

Persze mert mocskos fasiszta vagy, es ahelyett hogy a szegeny menekulteknek alanyi jogon jaro, megalazoan alacsony 80 millio forint tamogatas emeleseert tuntetnel, inkabb az Orban segget nyalod.

morph on deer 2016.11.24. 22:29:04

@Zsoltbacsi:
"Mihelyt lesz a szavazolapon olyan, hogy svedorszag, igerem rajuk fogok szavazni!!!"
:)))))

Zsoltbacsi 2016.11.24. 22:32:44

@morph on deer:

Latod, velem lehet beszelni :)

Sot olyan eletszinvonalert meg a fustosoket meg a boxosokat is elviselem

morph on deer 2016.11.24. 22:33:54

@Jolka40:
Nincs mit! Csak nem tudom megállni, bár az én koromban némi mertékletesség már ajánlatos lenne.

KukuxuBucsu 2016.11.25. 03:39:25

Nagyon szép a minimálbér emelés, csak a minimálisan adható bért is emelik vele együtt? Nem lehet, hogy előbb áfát kéne csökkenteni?! Mégis röhej, hogy a kibaszott kézbe kapott fizetésem több mint negyede visszavándorol ezekhez a parasztokhoz, hacsak nem sertéshúst veszek belőle, oszt szűzérmével fizetek a fodrásznál is...

ki kicsoda 2016.11.25. 08:58:47

... az ember az az élőlény - hasonlóan a békához pl. - aki képes ugyanazt a hibát többször is elkövetni
... ilyenkor nem az agya, hanem reflexei irányítják
... a béka pl. egymás után többször - akár már rongyos szájjal - képes az orra előtt mozgatott csupasz horogra akadni
... a pénz nyomtatás lehet akarat kérdése, de ebben az esetben pénzhamisításról, jobb esetben szándékos pénzrontásról beszélünk
... memóriával rendelkezők még emlékezhetnek Medgyessy Péter "jóléti rendszerváltására"
... ezzel egyenértékű az orbáni gazdasági csoda, a rezsicsökkentéssel, a bankadókkal, a negyvenegynéhány általuk bevezetett új adóval, a központi adóztatás ügyes áthárításával az önkormányzatokra, hogy mára már a szemétből guberálást is ellopják
... röviden, SAJNOS SEMMI NEM ALAPOZZA MEG AZ ILYEN MÉRTÉKŰ BÉREMELÉST ÉS JÁRULÉK CSÖKKENTÉST.
... a tragédia, hogy olyanok lophatnak, akik képtelenek a pénzt tőkeként használni
... Simicskával eszét vesztette a fidesz
... gázszerelő v.ö. Simicska
... erről szólna a cikk :'(

Zsoltbacsi 2016.11.25. 09:51:21

@ki kicsoda:

Milyen kar, hogy evek ota (2010 ota) folyamatosan hallgatjuk a rettegest, hogy holnap lesz a vilagvege...

Tudod mi alapozta meg a beremelest es a jarulekcsokkenest? Az, hogy kikerultunk a bovlibol. Ha jol emlekszem, kb 6000 milliard forinttal kevesebb kamatot fizetunk evente a hitelek utan, mint megyo es fleto idejeben. Bar gondolom neked mindegy, hogy az allampapirjainkat csak 11-12 szazalekos kamattal veszik meg, vagy pedig 1-2 szazalekon...

Jolka40 2016.11.25. 11:43:49

@morph on deer: Nem szabad hallgatni. Így is elég rozoga gátat képezünk a szennyáradat ellen.

Csaba Szikora 2016.11.25. 11:45:35

kezeltesd magad,idióta.

Anna Kisfaludiné Baán 2016.11.25. 16:03:54

ha valaki ilyen bugyuta, mint e firkász, miért ír? csak nem képzeli, hogy ő fújja a passzát szelet? A miniszterelnök cikizése lehet, hogy divat, de nem kifizetődő!

ijontichy 2016.11.25. 17:31:17

@Zsoltbacsi: Látom nagyon öreg vagy már és romlik a memóriád. A generális áfakulcsot Gyurcsányék vitték le 2006. január 1-től 20%-ra, Bajnaiék vissza 25-re (2009. július 1-től). A csökkentés egy jó lépés lett volna a helyes irányba, de elvitte a cica (meg a válság). Persze Vityával csak az megy, ami egyszerű, mint a faék.

...khm... 2016.11.25. 17:36:33

"rajtunk kívül mindenki visszatért a progresszív adózáshoz"
Ez mondjuk nem igaz, lásd Szlovákia, Románia stb.
Akiket lehet szeretni vagy nem szeretni, de az tény, hogy mindkettőnek nagyobb a fejlődési üteme Magyarországnál.

...khm... 2016.11.25. 17:50:09

@Buchhalter:
Ha a vállalkozóknak ennyire jó, miért nem lettél te is az?
Tudod, a vállalkozó kockáztat is, a melós meg nem.
És naná, hogy azért vállalkozik, hogy jobban éljen, mintha alkalmazott lenne.

De mindenki előtt szabad a pálya, vállalkozó lehet te is, és akkor semmi más dolgod, mint picsogni meg kizsákmányolni a melósaidat.

B verzió: egy ostoba fasz vagy.

Zsoltbacsi 2016.11.25. 18:38:33

@ijontichy:

Igazad van, beneztem, tenyleg nem a gyurcsany, hanem a bajnai volt. Szoval akkor a Zorban 2,5x kevesebbet emelt, mint a bajnai, megis o a... A valsagot meg ne keverjuk ide, mar csak azert se, mert egyik szomszedunk se emelt ha jol tudom

Buchhalter 2016.11.25. 18:43:31

@...khm...: te vagy az ostoba majom!Éljél meg te havi nettó 72 ezerből!Igaz az már téged nem érdekel te "kockáztató" barom.Engem se amikor a saját melósod rád borítja az asztalt és tovább áll a Lajtán túlra.

Buchhalter 2016.11.25. 18:52:46

@KukuxuBucsu: jól látod ,az ÁFA és a többi beépített adó ugyan úgy hozzájuk vándorol.

Főgebra 2016.11.26. 19:03:44

@Zsoltbacsi:
Az a 6000 milliárd, egész biztos, hogy egy vagy két nullával kevesebb!
süti beállítások módosítása