Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2017.01.03.

Sólyom 75! Itt a magyar köztársasági elnökök toplistája

Hakapeszi Miki

Most komolyan senki se köszönti ma Sólyom Lászlót, miközben Árpibával minden kerek szülinapján tele volt a padlás? Igazságtalanság, helyre tesszük.

Isten éltesse tehát Sólyom Lászlót 75. születésnapján. A jeles nap apropóján jó egy kicsit kiszakadni a mocskos hétköznapokból, visszagondolni a rendszerváltozás óta eltelt időszakra. Meg összedobni egy teljesen szubjektív elnöki toplistát. Az alkotmány persze elég jól behatárolja, hogy meddig mehet és mit tehet egy nem túl nagy hatalmú elnök, mégis öten ötféleképpen értelmezték a feladatot, másképp aktivizálódtak, feszegették a határokat, vagy éppen lapítottak, dörgölőztek.

Jobban megnézve nyilván az első és a második helyezetten lehet a legtöbbet vitatkozni, a többi teljesen egyértelműnek tűnik. Ha mégse, lehet szavazni alul. Palira nem, mert rá minden szavazat nettó trollkodás lenne. 

1. Sólyom László (2005-2010)

Nem egy szerethető figura, de példamutató a teljes pályafutása és az elnöki tevékenysége is. Nem volt túl népszerű, az ilyen típusú merev kockafej jogászok annyira nem menők nálunk, de az ügyek, amelyek mellett kiállt, már a rendszerváltozás környékén is fontosak voltak a Dunától a Zengőig. Alapvetően a civakodó szocik és a szadesz hülyesége volt, hogy a civilek jelöltjeként induló embert az akkori ellenzék, jórészt a Fidesz meg tudta választani elnöknek Szili Katalin ellenében, de milyen jó lett így. Végig kiállt a jogállami alapok és az emberi jogok mellett és amikor jöttek az ideológiailag elvileg közel állók a vállalhatatlan javaslataikkal, nekik is beintett. Ha baja volt vele, mindenféle javaslatot visszadobott függetlenül attól, hogy melyik oldal adta be őket, szívesen helybe ment a lófaszért a komáromi hídon is, ha magyarként fontosnak tartotta a részvételt egy szlovákiai eseményen. 2010-ben az addigra lealjasodott Fidesz persze hogy nem akarta újra megválasztani.

solyomlaszlo.jpg

Hiszen aki végig kínosan ügyelt függetlenségére, aki azt mondta, hogy nem a pártoktól, de a közvéleménytől is független akar lenni, az nem kellhetett. Főleg, hogy arra a kérdésre, hogy ki a kedvenc politikusa, azt mondta (helyesen), hogy neki nincs olyan. A Fidesznek a droid Schmitt kellett. Sólyom Lászlót nyilván felértékelte, hogy nem feküdt le a jogállamot épp lerombolni induló rezsimnek, kisebb hibái és megosztó vitatható döntései (én például nem szaroztam volna Horn kitüntetésével) ellenére nálam egyértelműen ő a listavezető. 

2. Göncz Árpád (1990-2000)

Az egykori 56-os életfogytos, mindenki Árpi bácsija megkérdőjelezhetetlen tekintély, szintén a magyar újkori demokrácia egyik szimbóluma A taxisblokád idején még higgadt volt, de aztán valahogy kiesett a szerepéből és egyértelműen az Antall-kormány ellenzékének tűnő elnök lett belőle. Nehégonczarpad.jpgz igazságot tenni, hogy hol lett volna a határ. Göncz azért lett elnök, mert  az MDF és az SZDSZ megegyezése értelmében az ellenzék adhatta az elnököt, Antall arra számított, hogy Göncz korrekt lesz vele és nagyot csalódott. Ma már nevetséges, hogy a 90-es évek elején milyen arcokat náciztak az akkori liberálisok és ebbe közvetve  Árpi bátya is belefolyt. Antall részéről sem volt persze jogos elvárás egy báb, de értem, hogy például korrekt köztévét akart a komcsi-libsi uralmú helyett. Ezt is megvétózta Árpi bácsi.

 

Az Antall-kormány elég gyenge volt, sok naiv hülye keringett benne, de a jóindulatukat nehéz megkérdőjelezni és az első perctől biztos volt, hogy bukni fognak négy év után. Brutális ellenszélben dolgoztak a szerencsétlenek, amihez teljesen feleslegesen Árpibá is hozzájárult, belefolyva az árokásásba. Ezért nem tudnám őt semmiképp Sólyom elé helyezni.

3. Mádl Ferenc (2000-2005)madlferenc.jpg

Kurvára semmire se emlékszem már abból, amit tett és nem is vagyok hajlandó rágug
lizni. Kedves öreg tudós, Dalma asszonnyal az oldalán, oszt jónapot. Elnökként az abszolút középszer, sok dolga mondjuk nem is nagyon volt. 

 

4. Áder János (2012-????)

Pali után kellett egy megbízható, de mégis vállalhatóbb arc, ő lett a tökéletes káder. Beszédeit receptre kéne felírni, tökéletes altatóversek 0-100 éves korig. Jórészt kiszolgálja a rendszert, pöccre aláírt teljesen vállalhatatlan törvényeket is, de akadt néhány, ahol bekeményített, például a nyilvánosság korlátozása terén, nélküle nem derülhetett volna ki a Matolcsy-alapítványok közpénzszórása. Ennyi menti, több jót nem igazán bírok róla összekaparni.  

aderjanos.jpg

5. Schmitt Pál (2010-2012)

Hálás téma az ordítóan tehetségtelen, de nagyravágyó ember, aki - szabályt erősítő kivételként - végül elnyerte méltó büntetését, megbukott.

schmittpal.jpg

Talán már az oviban a hosszú nyelv volt a jele, azzal ért el az életben mindent, hiszen az agykapacitás erre esélyt sem adott. Ahogy reagált a jogos kritikákra akár csak az olyan apróságokkal kapcsolatban, mint a nevetséges helyesírása, már az ország bohócává tették, aztán a plágiumügyben adott magyarázkodásai végképp erkölcsi nullává degradálták. Amire a koronát a durcás lemondásával tette fel, veszíteni se tudott a szerencsétlen tisztán, emelt fővel.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

133 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr8712092585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legeslegujabbkor 2017.01.03. 18:34:09

"korrekt köztévét akart a komcsi-libsi uralmú helyett. Ezt is megvétózta Árpi bácsi."

"Hankiss, aki a nyilvánosság híve volt, elítélte az elitizmust, szerinte a rendszerváltozásnak pont arról kellene szólnia, hogy a társadalom előtt nem titkolóznak. Lehet, hogy ez a felszólalás is szerepet játszott abban, hogy a választások után az MDF és az SZDSZ vezetői őt javasolták a TV elnökének. Hankiss egy évet vállalt, a médiatörvény elfogadásáig akart hivatalban maradni. Végül bő két év lett belőle."

"1991 első felében a médiaelnökök kinevezik vezetőtársaikat. Hankiss Elemér a TV 1 és a TV2 intendánsait, Bányai Gábort és (Vitray Tamást lemondása után) Gyulai Szabolcsot, gazdasági igazgatónak pedig novemberben Nagy Lászlót; Gombár Csaba a három adó élére Szalay Zsoltot, Vicsek Ferencet, Szirányi Jánost, irodalmi főszerkesztőnek Varga Lajos Mártont, gazdasági vezetőnek pedig még 1990-ben Gálik Mihályt. „...az MDF mind a négy személy ellen kifogást emelt... Akkor is kijelentettem, hogy ezeket a kérdéseket nem velük kívánom megtárgyalni, csak informáltam őket. Ettől az időponttól romlott meg igazán a kapcsolat a kormánnyal és MDF-es közvetítőivel.” (Gombár Csaba nyilatkozata, Magyar Hírlap, 1992. május 8.)

"Az 1990-es MDF–SZDSZ-paktum értelmében a médiatörvény kétharmados, Antall viszont arra törekedett, hogy még a törvény elfogadása előtt a rádióba és a tv-be is koalíciónak tetsző személyeket küldjön. 1992. február elsején vált világossá, hogy Göncz Árpád a törvény megszületése előtt nem nevezi ki az 1991. július 9-én beterjesztett öt alelnökjelöltet. Erre válaszul a kormány visszaadta a Kulturális Bizottság harmadik médiatörvény-javaslatát, így nem volt többé remény arra, hogy néhány héten belül megszületik a várt jogszabály. Göncz (akinek az Alkotmánybíróság szerint a kormányfői előterjesztésről „elfogadható időn belül” kell döntenie) végül aláírja a két újabb jelölt, Nahlik Gábor gépészmérnök és Csúcs László jogász-adószakértő kinevezését.

És jött a tisztogatás....

röf 2017.01.03. 19:32:55

Nálam Göncz úgy hatodik a listán, hogy az ötödik helyet nem adtam ki.

Barbaarb 2017.01.03. 20:01:27

Schmitt abszolút nem volt alkalmas a posztra, de azért az erős túlzás, hogy a nyelvével ért el mindent az életben. Olimpiai és világbajnok nem lehet valaki csak a nyelvének köszönhetően, valamint feltételezem, hogy a MOB és NOB pályafutásában sem csak az segítette...

laci_52 2017.01.03. 20:12:49

Ha a két ciklusát az eddigi színvonalon végigcsinálja, nálam Áder lesz a legjobb elnök.

csabakirályfi 2017.01.03. 20:14:30

És Sólyom úrnak felkelt a nap a 2010-es választások elött. Nyalt Orbánnak rendesen, nem vette észre, hogy ugyanúgy átverték, mint az egész országot.

Cicz Imre 2017.01.03. 20:25:26

Nálam Sólyom a sor vége! Az ember aki elindult a párkányi hídon és visszafordították a szlovákok! Egy köztársasági elnöktől elvártam volna, hogy bármi áron átmenjen, ha már nekiindult! ..

Nekünk ilyenre futotta ..

Cicz Imre 2017.01.03. 20:25:38

Nálam Sólyom a sor vége! Az ember aki elindult a párkányi hídon és visszafordították a szlovákok! Egy köztársasági elnöktől elvártam volna, hogy bármi áron átmenjen, ha már nekiindult! ..

Nekünk ilyenre futotta ..

NagyVonalakban 2017.01.03. 20:25:51

Göncz Àrpit nem raknám a màsodik helyre.
Visszaèlt a nemlètezô hatalmàval...

Cicz Imre 2017.01.03. 20:27:43

Nálam Sólyom a sor vége! Az ember aki elindult a párkányi hídon és visszafordították a szlovákok! Egy köztársasági elnöktől elvártam volna, hogy bármi áron átmenjen, ha már nekiindult! ..

Nekünk ilyenre futotta ..

Józsi01 2017.01.03. 20:34:19

Göncz és Sólyom a két rohadt köcsög akik a magyarság sírját ásták és közben a nyugati "liberális" elit gazdasági érdekeit szolgálták minden eszközzel.

Vierre_ 2017.01.03. 20:36:27

Árpi bácsi az örök és ha ez így megy, sosem lesz jobb. Ezen felül pedig csodálatosan fordította le a GyU-t :)

Őszintén nem értem azt akinek Sólyom az első :), vagy bárki más, pártállástól függetlenül.

flort 2017.01.03. 20:57:59

Sólyom? Erről a fószerről mindig az jut eszembe, amikor elnökségének 2. napján tv kamerák kereszttüzében felbattyogott a Zengőre, hogy magánemberként tüntessen saját maga (egy NATO-tagország hadseregének főparancsnoka) ellen.

Szegény teljes szereptévesztésben volt, de lehet, hogy van akkora idióta, hogy fel sem tűnt neki.

A komáromi hídon előadott performansza pedig mindennek az alja volt, nem tudom, mi a faszt gondolt, mi történik majd? Nyilván szóltak neki, hogy nem engedik be az országba, amire minden lehetőségük megvolt, de akkor mi a túrót akart elérni? Annyi sikerült, hogy még mélyebbre süllyedt.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.01.03. 20:58:34

Árpi bácsival annyi a baj, amit állítólag 56 után csinált. Nem én,és nem a "neonácik" aggatták rá a patkány becenevet,hanem az 56-os társai. Túl hamar és könnyen ki került a börtönből. Ráadásulegy interjúban,amikorarról beszélt, hogyan is lettműforító,elmondta, hogy abörtönben ültmár, amikor lehetőséget kapott bent angolt tanulni,meg agol nyelvű könyveket olvasni stb stb. Na most az 56-os elítéltek általában örültek, ha túlélték, nem, hogy ilyen lehetőségeik lettek volna odabent.
DE!
Ettől függetlenül ő egy kiváló műfordító,író és nagy tudású ember volt. Ezt bármikor tatrom. Ugyanakkor az 56-os előélete miatt én szerintem, mint a legfőbb közjogi méltóság vállalhatatlan. Akkor is, ha csak pletyka. Bár, mondom,annyira nyilvánvalóan elnéző volt vele a rendszer, hogy valószínűleg volt valamiféle megegyezés,ami miatt megkapta a társaitól a jelzőt...
Az meg Antall hülyesége volt, hogy elhitte, hogy majd egy SZDSZ-ből jött politikus enyhe lesz vele.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.01.03. 21:00:10

Véletlen bennmaradt pár ordító helyesírási hiba,amiket javítok. Szóval:
Árpi bácsival annyi a baj, amit állítólag 56 után csinált. Nem én,és nem a "neonácik" aggatták rá a patkány becenevet,hanem az 56-os társai. Túl hamar és könnyen ki került a börtönből. Ráadásul egy interjúban,amikor arról beszélt, hogyan is lett műfordító,elmondta, hogy a börtönben ült már, amikor lehetőséget kapott bent angolt tanulni,meg angol nyelvű könyveket olvasni stb stb. Na most az 56-os elítéltek általában örültek, ha túlélték, nem, hogy ilyen lehetőségeik lettek volna odabent.
DE!
Ettől függetlenül ő egy kiváló műfordító,író és nagy tudású ember volt. Ezt bármikor tatrom. Ugyanakkor az 56-os előélete miatt én szerintem, mint a legfőbb közjogi méltóság vállalhatatlan. Akkor is, ha csak pletyka. Bár, mondom,annyira nyilvánvalóan elnéző volt vele a rendszer, hogy valószínűleg volt valamiféle megegyezés,ami miatt megkapta a társaitól a jelzőt...
Az meg Antall hülyesége volt, hogy elhitte, hogy majd egy SZDSZ-ből jött politikus enyhe lesz vele.

Semper Fidelis 2017.01.03. 21:08:21

Nálam meg Göncz Árpád az első. Evvan.

Kelly és a szexi dög 2017.01.03. 21:13:12

korrekt a lista, igazából Sólyomlacira lenne szükség minden poszton - persze a társadalom nem svájci óra, úgyhogy sajna tuti nem működne... :(

Jossarian 2017.01.03. 21:15:42

@Semper Fidelis: zsidoberenc fasszopo az oreg, altatta a nepet mig a romlasba v

asebes 2017.01.03. 21:30:57

@Barbaarb: Schmitt néhány magyar bajnokságot nyert a hatvanas években egyéniben, minden más eredményét csapatban - többnyire kiegészítő emberként (tartalékként) érte el.

Még hogy nem volt seggnyaló? Először benyalta magát a kommunista rendszerben a MOB főtitkári majd elnöki székébe, és mint ilyet, súlyos felelősség terheli a Los Angelesi olimpia bojkottjáért. Aztán sportdiplomata (is) lett, majd nagykövet több országban, MSZP kormányzás alatt. 1998-ban szeretett volna az MSZP főpolgármester-jelöltje lenni, de nem tolta ki eléggé a nyelvét. Aztán végül a fidesz tolta le neki a nadrágját...

asebes 2017.01.03. 21:34:28

@dorian gray: Azért jó, ha az ember mielőtt hülyeségeket ír, utánaolvas. Göncz Árpád az általános amnesztiával szabadult 1963-ban.

2017.01.03. 21:35:06

1. Sólyom
2. Mádl
3. Áder
4. Göncz
5. Schmitt

Érdekes, hogy a posztoló - joggal - csak rosszat írt Gönczről mégis második helyre rakta. Lehet jó műfordító volt, akár még kedves bácsika is lehetett, de köztársasági elnöknek elsőrangú szarkavarónak bizonyult.

sőőtnagyonis 2017.01.03. 21:35:28

Hát jó nagy bátorságra vall, de még ezzel is valagig be lehet nyalni!
a maradék esze is el megy mindenkinek.
Sólymot jól meg alázták azt is lehetne mondani, hogy palira vették.
Ádert meg ablaküvegnek nézik. Mondjuk azt, hogy könnyűnek találtatott. Pofátlanul visszadobálnak mindent ami vágja a csőrét.
Az újévi pezsgő kortyolgatásán kívül máshoz nem ért ez a sokak által naccerű embeör.
Árpi bá olyasmi,mint Veres Péter aki más is tudott lenni, EMBER, családfő Forradalmár, aki nem a más nyakán élősködik, mint gagyi utódai, akik doktorit lopkodtak.

Tranquillius 2017.01.03. 21:37:35

Ez a lista önmagában egy Istenérv a királyság mint államforma mellett. :)

asebes 2017.01.03. 21:41:36

@flort: A komáromi híd szerintem nem negatív, megmutatta, mekkora genny ez az egész tót bagázs, és hogy semmi helyük az Unióban... De valamiért a csehek és a tótok mindent megengedhetnek maguknak (Benes dekrétumok)...

A baj az volt vele, hogy nem volt pártatlan 2005 után, egyértelműen a fidesz kedvére tett. Az, hogy elnökként nem fogott kezet kitüntetendő magyar állampolgárokkal, önmagában méltatlanná tette az államfői posztra.

Az pedig, hogy a halálos beteg Horn Gyulától megtagadta a kitüntetést, a legsötétebb dolog, amit tett.

Hogy aztán "sértettségében" szembe fordult a fidesszel, miután ott seggbe rúgták és kikosarazták - az legyen az ő baja.

A magyar közt.elnökök között ennek ellenére a második nálam, mert a vén Mádl még nála is nagyobb görény volt, snittpaliról meg erről a bajuszhuszárról már ne is beszéljünk...

sőőtnagyonis 2017.01.03. 21:44:27

@sőőtnagyonis: akiket lehagytam, azok nyilvánosan lejáratták az intézményüket szervilisségükkel, említésre sem érdemesek.

gizmo26666 2017.01.03. 21:49:54

Miért nem lehet Schmidt Páléra szavazni?
Rohadt bolgíró manipulálja a szavazatokat
Mert egyértelmű, hogy ő kapná a legtöbb szavazatot.

Bogyó 2 2017.01.03. 21:52:11

"Antall részéről sem volt persze jogos elvárás egy báb, de értem, hogy például korrekt köztévét akart a komcsi-libsi uralmú helyett."

Komcsi-libsi uralmú köz-tv Antall alatt? Hát egy ideig eltarthatott, amíg takarítgattak el az embereket, de aztán Boross alatt felgyorsítottak. Tényleg nem emlékeztek mit művelt a Pálfi G. istvános- Liebmann katalinos híradó, a szuhay-féle parabola anno, amikor a választások előtt dupla családi pótlékot adott a Boross-kormány?

Egyallampolgar 2017.01.03. 21:53:17

Vicces top lista. Olyan kevés elnök volt eddig, hogy top5 lehet az a hülye szervilis féreg aki a saját foglalkozását sem tudta leírni. Az "álamfő" "álomásán".

Sólyom szerintem is erősebb Göncz-nél mert egy "rázósabb" időszakban kellett működnie. Az alkotmányjogban nyilván ő volt a legkompetensebb. Szerintem sok performansza suta volt ami szerintem szereptévesztésre utal és ő alapozta meg a protokoll bunkóságot is (nemkézfogás). Ennek ellenére szakmailag messze kilóg e mezőnyből. S működése is összeségében pozitív. Simán első.

flort 2017.01.03. 22:00:26

@asebes: genny a tót bagázs?

Minden állam eldöntheti, hogy kit enged be. Hivatalos úton volt? nem, magánemberként.
Még egyszer, biztos tudta, hogy mi az ábra. De ő erősködött, hát istenem.

Amit írsz, emberi pitiánerségnek, afféle Kövér-tempónak tartom, de ezt a két húzását olyasminek, ami kristálytisztán mutatja, hogy egy tévképzetekben élő faszkalap, akinek a leghalványabb fogalma sincs arról, hogy mi is a dolga egy köztársasági elnöknek.

sőőtnagyonis 2017.01.03. 22:01:38

@asebes: Úgy gondolom volt ennél nagyobb bűne is a C variáns kiharcolásában. Azt hiszem a szlovákok mostanában mossák fel velünk a padlót Bőssel! Azóta már nem az a kérdés kell-e gát a Dunára, hanem az, hogy mennyi!

Bogyó 2 2017.01.03. 22:05:00

@laci_52: Áder a legjobb elnök? Ha szerinted a köztársasági elnök feladata a miniszterelnök beosztottjaként ténykedni és elég ha csak a nyilvánvaló lejáratódástól óvja meg magát, nem úgy mint S.P., akkor persze, Áder lehet a legjobb. De a történettudomány fel fogja jegyezni az asszisztálását a demokrácia leépítéséhez. Nem kétséges, hogy a valódi köztársasági elnöki szerepkörrel messze Sólyom volt leginkább tisztában és még messzebb ő volt az, aki aszerint mert is cselekedni. Súlyt adott a pozíciónak, odafigyeltek rá. ha utálták is. Ma Áderre figyel valaki? Hogy Sólyomnak voltak tévedései, rossz döntései, ami miatt hisztiznek egyesek? Az egészet kell nézni, nem igaz, hogy egyszer ezek másszor meg amazok szekerét tolta, egész Ab elnöki tevékenységéhez méltóan következetes maradt az elveihez. De nálunk ez van, ha valaki nem nyal egyik felé se, akkor a padlóra esik, itt mindig azok győznek akik jófelé nyalnak. Szakmailag és a demokratikus alapértékeket nézve messze Sólyom volt a legjobb és a legpártatlanabb elnök, nem a mindenki nagypapája Gönc, az észrevehetetlen Mádl, a botrányosan szánalmas Schmidt, vagy a szürke és szervilis, orbánisztáni olajozott csavarként működő Áder.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.03. 22:09:26

Áder nagyon jó elnök. Derűs, kiegyensúlyozott és szeret horgászni. Nekem pont megfelel.

Mádlről nem tudok se jót, se rosszat mondani, a többiek pedig nálam a nettó negatív kategóriába esnek.

De ez persze szubjektív, mert én nem szeretem a liberálisokat, se a Gyűrűk Urát. Habár a Zengővel nincs bajom. :D

Aki valami akadékoskodó vén hülyét akar köztársasági elnöknek, aki ideológiai háborút vív a választott kormánnyal, mert azt hiszi azzal szolgálja a liberális "demokráciát", annak pont megfelel.

De amúgy ez a mentalitás nem meglepő most, hogy Európa látványosan a haldoklása egy újabb fázisába érkezett. Elég csak megnézni, hogy 2016-ban a "populizmus", a "populista" lett az új fasiszta, az új szitokszó.

Felnő Nyugat-Európában a "az újszülöttek fele külföldön született anyától származik" generáció, gyerektelenül megvénülve elrohad a liberális nép, de még lehet egy-két évtizeden át veszettül kapkodni egy önmagát felszámoló világ """"érték""""rendje után.

A legmegvadultabb fanatikusok mindig azok, akik halott istent imádnak.

gradilaci 2017.01.03. 22:11:05

@Barbaarb: CSAPATBAN! Nem egyéni világ vagy olimpiai bajnok volt....

..." Az 1965-ös budapesti universiadén csapatban aranyérmes lett. 1966-ban a világbajnokságon ötödik volt csapatban. Első nemzetközi sikerét 1967-ben érte el, amikor a magyar párbajtőrcsapat tagjaként világbajnoki bronzérmes lett. Az 1968-as mexikóvárosi olimpián B. Nagy Pállal, Fenyvesi Csabával, Kulcsár Győzővel és Nemere Zoltánnal olimpiai bajnok lett a párbajtőrcsapat tagjaként. Az egyéni versenyben nem szerepelt.
1969-ben ezüstérmes volt a világbajnokságon csapatban. 1970-ben csapatvilágbajnok; ezt a sikerét 1971-ben is megismételte. Legnagyobb egyéni sikere a világkupa-győzelem volt 1971-ben.[4] Az 1972-es müncheni olimpián a párbajtőrcsapattal sikerült megismételnie az olimpiai győzelmet, ekkor Erdős Sándorral, Fenyvesi Csabával, Kulcsár Győzővel és Osztrics Istvánnal.[5] A párbajtőr csapatverseny során a döntőben Svájc ellen két győzelem volt a mérlege.[6] Az egyéni versenyben a harmadik körben kiesett.
A világbajnokságokon csapatban 1973-ban ezüst-, 1974-ben és 1975-ben bronzérmes volt. Részt vett az 1976-os montréali olimpián is, ahol az 1972-essel megegyező összetételű párbajtőrcsapattal 4. helyezést ért el. Az egyéni versenyben nem indult. A válogatottól 1976-ban, az aktív versenysporttól 1977-ben vonult vissza, mert sokszor fájt a keze.[7]
1968-ban, 1971-ben és 1972-ben tagja volt az év magyar csapata választáson első helyen végzett férfi párbajtőr-válogatottnak."...

Bogyó 2 2017.01.03. 22:11:37

@Egyallampolgar: Igen, ebben a sutaságban van igazság, és a nem kézfogás az egy valóban nagyon rossz döntés volt, szerintem jelezni akart valamit, aminek nem így lett volna helye. A protokolláris szerepkörben valóban nem mozgott jól és szerencsétlen volt a szlovák ügy is, nem gondolta végig, idealista volt, egy pragmatista Orbán biztosan megoldotta volna, hogy bejusson, vagy el se indul. De ő ebben jó, az elvhűség abszolút nem kenyere, Sólyomnak viszont igen, és talán ez a fontosabb, nem a kézfogások, meg a szlovák út.

asebes 2017.01.03. 22:19:21

@flort: Megint a tájékozatlanság...

Sólyom esete 2009-ben történt, 2007-ben viszont számos EU tagállam, köztük Magyarország és Szlovákia is csatlakozott a Schengeni egyezményhez.

Feltételezem, hogy Sólyom Lászlónál volt vagy útlevél, vagy fényképes kártyás személyi igazolvány, így mindenben megfelelt az előírásoknak. Ellene nem hoztak Szlovákiában kitiltó határozatot, nem volt Szlovákiában büntetve, stb.

Innen fogva ocsmány dolog volt, annak a szemét magyargyűlölő fico-nak a műve. Nem az egyetlen a mocskos tótok elég görénységet csináltak, elég Malina Hedviget emlegetni.

Gyűlölöm a neonácikat, a magyar revizionizmust sem képviselem, de azért ha ezeket a mocskos dolgokat mi csinálnánk, akkor - legyen itt bármilyen kormány - a keresztvizet is leszednék rólunk.@Vajk a Vitéz Várjobbágy:

Bogyó 2 2017.01.03. 22:22:11

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Látod, pont ez a baj veletek,jobbágyokkal hogy ennyit vártok el egy köztársasági elnöktől: "Derűs, kiegyensúlyozott és szeret horgászni." Már bocsáss meg, de egy normális XXI. századi embernek, aki szeretne gondolkodni meg a saját sorsába beleszólni és nem apucitól várni minden élethelyzetre a megoldást, több igénye van, mert felnőtt embernek tekinti magát. Igen, akár pont egy akadékoskodót akar elnöknek, mert nem az a jó rendszer ahol mindenki kussol, ezt Rákosi alatt már meg kellett tanulnunk, de ugye rég volt már. Most új földesurak, meg királyok vannak, akik megmondják a jobbágyoknak, hogy mikor vehetnek levegőt és van is akik szerint ez így jó... Valamiért érdekes még a diktatúrákban is azért a legtöbb szervezetnek vannak ellenőrzési mechanizmusai, mert arra szükség van, léteznek ellenőrző szervek, meg belső ellenőrzés is, a közvélemény kontrollja stb. Csak a legfőbb hatalmat nem kontrollálja senki. Na, most mondhatjátok, hogy azt nem kell, mert ők ott maguk a Megváltók, de értelmes ember úgysem hiszi el. Ezért van, hogy azokban a buta nyugati országokban, ahonnan mégsem annyira akarnak eljönni az emberek, ellenben oda meg mennek, ott vannak a hatalomnak is ellenőrzései, és az egyik lehet a közt. elnöki tisztség megfelelő viselése.

asebes 2017.01.03. 22:22:26

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Én meg azt sajnálom, hogy a hozzád hasonlókal kényszerülők egy országban élni.

Akik hatalmon tartjátok ezt a korrupt, félfasiszta bandát.

asebes 2017.01.03. 22:23:40

3 millió jobbágyhoz hasonló birka tartja hatalmon ezt a korrupt félfasiszta bandát; mégis, mit vársz tőle?

Bogyó 2 2017.01.03. 22:26:14

@asebes: Nem, elképzelem, ha Orbánnal történt volna ilyesmi, akkor micsoda hörgés lenne a Sólyomot hibáztatóktól. És most teljesen mindegy, hogy Sólyom bement-e vagy sem, itt nem a győzelem a lényeg - bár szerintem ezt innen már eleve nem értik - hanem az elv, hogy van egy ilyen szándék, hogy nem akarnak egy embert beengedni aki eleget tesz a feltételeknek, mert csak. Valójában ők Ficóék itteni párjai.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.01.03. 22:39:00

Mondjuk két köztársasági elnök kimaradt a felsorolásból, igaz, az első pár helyet nem befolyásolná. De azért ne feledkezzünk meg Szűrös Mátyásról, aki kikiáltotta a köztársaságot, és Kövér Lászlóról sem, aki Palika után lett egy kicsit elnök. Igaz, mindkettő ideiglenesen és mint az Országgyűlés elnöke, de azért ők is köztársasági elnökök voltak.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.03. 22:40:21

@asebes: Remélem minél hamarabb találsz hozzád jobban illő országot. :D

@Bogyó 2: "Igen, akár pont egy akadékoskodót akar elnöknek"

Nem, nem akar. :)

Egy olyan ember, aki tényleg maga szeretné a saját kezébe venni a sorsát, az nem azzal kezdi, hogy egy másik ember kezébe adja, egy jogtudós Apuciéba, aki majd pár poros ideológiai dogma alapján fékként és ellensúlyként szolgál.

Ahogy Amerika egyre jobban belesüllyed az oligarchikus rendszerbe és Európát egy öngyilkos ideológiai klikk szépen "dekonstruálja", a jövő nemzedék meg fogja ezt is tanulni, hogy ez a fajta köztársasági kontroll már nem elég.

Magyarországon szinte alig van társadalom. Alig van összefogás, alig van közbizalom. Egy magányos hős nem fogja megmenteni az országot.

Nem is tette. Göncz elbukott. Sólyom elbukott. Nem háttérbe kényszerültek, a teljes ideológiájuk, a Göncz esetében a pártja is összeomlott. És nem azért mert nyilvánvalóan igazuk volt, és a nép csak olyan nagyon buta. Persze lehet ebben hinni, de ez is csak egy lázálom.

Az akadékoskodó köztársasági elnök, az ideológiai alapon szerveződő, a valós társadalom egészének gondolkodásmódjától, értékrendjétől idegen társadalommérnökségi intézmények (ld.: """civil""" szervezetek) képtelenek megvalósítani azt, amire hivatottak. Mert egy demokráciában, ha maga a nép nem szervezett, akkor az nem demokrácia. És pont ezért egy ország nem lehet egészen liberális és egészen demokrata egyszerre.

Amúgy meg nyugodtan tekints csak Európára, a késő Ming-kori, a késő Csing-kori, haldokló, visszaszoruló Európára, ahova "mennek" az emberek, mint sikerre.

Európa egy hatalmas buli, egy nagy záróparty, ami ünnepli a régi Európa, a világot meghódító, mindenkinél jobb Európa felszámolását, és az új, a világba szerényen illeszkedő Európa születését, az új európaiakkal. De Európa csak addig van, amíg a készlet tart. Amíg a lassan erodálódó előny meg nem szűnik.

Ha valaki arra kíváncsi, hogy milyenek lesznek a jövő meghatározó demokráciái, akkor érdemesebb Nigériára és Indiára figyelni.

Bogyó 2 2017.01.03. 22:41:26

@flort: "Minden állam eldöntheti, hogy kit enged be."
Lehet ezzel jogászkodni, de mindenki tudja, hogy az István-szobor avatására ment. A politikai gesztus az ottani magyarság megmaradását igyekezett erősíteni. Ezért is fura, hogy a jobbosok hörögnek itt, amikor kifejezetten a külhoni magyaroknak tett volna fontos gesztust Sólyom, aki a demokratikus elkötelezettsége mellett erős nemzeti elkötelezettséget és környezetvédelmi érzékenységet is mutatott, sajnos ritka kivételként.
Az Unió kelet-európai ügyek iránti érzéketlenségét mutatja, hogy nem tárta fel kellő mélységében a bíróság az ügyet, az utazás célját, amely a nemzeti kisebbségvédelemhez köthető, vagy igyekeznek az ilyen ügyeket visszaszorítani, hogy ne legyenek új Krímek, bár akkor még az sem volt. De ez így akkor is szőnyeg alá söprés, nekik a határok légiesítése felé kellene menniük, hogy lehessen István-szobor Szlovákiában, hogy még kevésbé legyen érdekes, hogy hol is van a határ.

asebes 2017.01.03. 22:44:23

@gradilaci: Az 1968-as mexikói Olimpián, a döntőben Fenyvesi 3, Nemere 3, Kulcsár 2, Schmitt 1 asszót nyert.

Az 1972-es müncheni Olimpián a szovjetek ellen 7:4-re nyert a magyar csapat. Ebből Fenyvesi 4, Kulcsár 2, Erdős 1, Schmitt 0 győzelmet ért el. A döntőben a svájciak ellen talán nyert asszót, erre nem találtam forrást...

Ugyanakkor Osztrics négy mérkőzésen vívott a csapatban, 9 győzelem mellett 4 vereséget ért el és győzelmeivel ő is hozzájárult a végső sikerhez, de mert a döntőben nem vívott, nem állhatott a dobogóra.

Ami tény: Schmitt "töltelék" ember volt, a maga erejéből semmire se vitte volna, a tényleg világklasszis csapattársaknak köszönheti sikereit.

Egyetlen valódi érdeme: 1968-ban a döntőben 1-3-as állásnál az oroszok ellen ő nyert egy asszót, és ettől a győzelemtől kapott lendületet a magyar csapat.

Hogy miért lehet ezek után ő a nemzet sportolója, amikor 12 egy tucat jobb, nevesebb és eredményesebb sportoló van/volt nála, azt nem tudom.

Talán a seggnyalás itt is...

asebes 2017.01.03. 22:45:10

@Bogyó 2: Maximálisan egyetértek, noha nerm vagyok "jobber"...

asebes 2017.01.03. 22:46:09

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: inkább neked javaslom, meg a hozzád hasonlóknak...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.03. 22:48:14

@asebes: Ennek semmi értelme. Én minek mennék, nekem tetszik a félfasiszta rezsim, és a bajszos horgász elnök is. :D

asebes 2017.01.03. 22:51:53

@Bogyó 2: ebben igazad van, általában a kettős mérce jellemzi a sok magyar kocsmapolitológust...

Én általában - mielőtt véleményt alkotok, megvizsgálom az esetet más felállásban, más szereposztásokban is, és addig "csiszolom", amíg a szereplők kiléte nem befolyásolja.

Ezzel nagyjából oda lehet jutni, hogy az ember hamar megvet minden politikust, minden pártot, mert mind kétszínű, hazug, szarházi - de hát ez a dolguk, a politika már csak ilyen.

De amíg a nagy többség "szentként" tiszteli ezeket, meg "tévedhetetlennek" tartja, és beszop minden mesét, addig nekem/nekünk nem sok babér terem itten...

asebes 2017.01.03. 22:58:58

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Vele együtt menjél vazze. Vár benneteket Azerbajdzsán...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.03. 23:02:54

@asebes: Aki megvet minden politikust, az értelmileg pont ugyanolyan szinten áll, mint aki szentként tisztel minden politikust. Mindkettő mint a gyermek, csak az egyik hisztis és toporzékol, mert csalódott a Hősében.

A politikus is ember, ugyanolyan érdekember, mint bárki más. A rendőr is lehet korrupt, még akár az orvos is, a politikus miért lenne kivétel. Nagyon nagy közhely, de aki maga egy piti adócsaló, tb-csaló, az igazán nem róhat fel semmit egy velejéig korrupt politikusnak sem, csak azért mert az utóbbinak megvolt a tehetsége/szerencséje, hogy nagyban játsszon.

Lehet várni a Nagy Lajosokra, Nagy Frigyesekre, Nagy Péterekre. Igaz államférfiakra, lovagkirályokra, megszállott és bölcs reformerekre, ahogy az elkényeztetett gyerek vágyik arra, hogy Apuci majd mindent elrendezzen.

Orbán bagázsa nem azért korupt, mert Orbán gonosz, vagy megtévelyedett, vagy ideológiailag megmérgezte őt a hatalomvágy/rossz befolyás. Aki ezen a síkon mozog az nem érti, mit jelent a demokrácia. Még képviseleti demokráciában is nevetséges, ha egy országban akkora apátia, a társadalmi kohézia ilyen hiánya jelen van. Nem hogy nem lehet képviselőket visszahívni, az átlag szavazó akkor sem tenné, vagy egyáltalán törődne vele, ha módja lenne rá.

Ez pedig a nemzeti psziché betegségének egy tünete, ezt egy politikai kurzusváltás nem fogja gyógyítani, ehhez magának a magyar népnek kell megtalálnia a saját hangját, a saját lehetőségét az összefogásra, és jó időbe beletelhet, hogy az ország ismét nép legyen, törzsi szövetség, nem pedig egy ország egymás iránt közömbös lakóinak, egy jogállam alattvalóinak halmaza.

-JzK- 2017.01.03. 23:03:23

Zétényi-Takács...?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.03. 23:06:53

@asebes: nem most mondtad, hogy Azerbajdzsánba nem mennek emberek. Azerbajdzsán jön ide. Meg nyugatra is. :D

Most menj még, amíg még van hova. Ha majd Németországban is több lesz a nafri, mint a német, akkor ott is olyan demokrácia lesz, mint Algériában. Vagy Azerbajdzsánban.

A végén még lemaradsz a liberális utópiádról.

Vírusbácsi 2017.01.03. 23:07:43

Plagi bàcsi megìrta màr az új doktorijàt ahogy ìgèrte?

Bogyó 2 2017.01.03. 23:14:37

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Nem egy köztársasági ember kezébe kell adni a féket, a köztársasági elnök csak egy a rendszerben, nem rajta múlik és bukik minden. Az emberek nem kell, hogy az ő kezébe adják a sorsukat. Adják továbbra is a Viktor-féle politikusokéba, ha azok hajlandók a megfelelő keretek között működni, normális alkotmányos rendben, ahol egy Ab nem csicskák gyülekezete, ahol az OGY-ban érdemi viták vannak, ahol nem lehet kisebbségi szavazatarányból teljhatalmú parlamenti többséget elérni, ahol vannak normális ogy-biztosok, szabad sajtó, nem dróton rángatott az önkormányzati rendszer, kiegyensúlyozott közmédia, ahol nem esik idegösszeomlásba valaki ha elveszít egy választást, mert ellenzékből is lehet elérni eredményeket nemcsak a hatalom gyengítésében, ahol kormányváltás után is lehet folytatni jó ügyeket és nem írjuk újra a történelmet és nem akarjuk elhitetni, és főleg nem teszünk érte, hogy csak egy szervezet legyen képes a hatalom gyakorlására. Ahol van megfelelő állami ösztönzés, iránymutatás a civil szerveződések erősítésre, mert igen, valóban ez az alapja a dolgoknak. Azt hiszem az autoriter jobbágy-rendszerek sokkal porosabbak, mint a felvilágosodás óta csiszolódó liberális demokráciák. A Putyin-féle cáratyuskák rendszere nagyon is régi elemekkel operál, csak az emberek nem olvasnak elég történelemkönyvet. És akkor Putyin még hagyján, ott ez is előrelépés. De nekünk nem az.

Hogy Európa (konkrétan persze Nyugat-Európa) haldoklik, hát persze, hallottuk ezt már Hruscsovtól is, elég jól tarthatta magát, hogy ilyen hosszan teszi ezt a haldoklást. Egyelőre még mindig a legmagasabb életszínvonalat és szabadságot, biztonságot nyújtja sok világ szinten kis méretű országban, és ez így is lesz még jövőre meg 5 év múlva is. Lehet, persze, hogy egyszer Nigériában lesz jobb élni, és oda vándorolnak a svájciak, meg a svédek, de azt hiszem ezt mi nem fogjuk megélni. Ezek az új demokráciák hoznak valamit be azon a nyomoron, amiben évezredek óta tengődnek, van valamiféle demokráciácska, de ez a nyugatihoz hasonló életminőséget messze nem fog garantálni nagyon sokáig. A korrupció elönti őket, az átlagember élete nem számít, a közegészségügy, a szociális háló, nem nagyon működik a közbiztonság az emberek jószándékán múlik. Persze, hogy vannak a Nyugatnak problémái, de azért ne keverjük a szezont a fazonnal, a repedező márványtömböt ne hasonlítsuk a kicsinosított vályogviskókhoz, azokat még könnyen elviheti a víz. És ha a Nyugat el is bukik és mégis ezek lesznek az újak, az önmagában nem előny. Róma bukása után jobb volt az élet a vízigótoknál vagy a Frank Birodalomban? Fenéket! Ha a Nyugat eltűnik, annak nem nagyon lehet okunk tapsolni, nem éreznénk mim olyan jól magunkat az indiai demokráciában, bár ha szétnézünk ebben az országban is láthatjuk, van az az agymosás... A Nyugat-európai társadalmak komoly problémákkal küszködnek, ahogyan a kelet-európaiak is, de én meg úgy gondolom, ez a csata nem dőlt még el, és erre a reményt a távol-keleti példák adhatják. Vannak, akik nem akarnak elindulni, lassan Kínát is idevehetjük.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.03. 23:40:41

@Bogyó 2: 1. A liberális demokrácia egy az egyben a "jobbágy"rendszerből, a feudalizmusból, a rendi államból nőtt ki. A rendi állam, a feudalizmus másik irányba történő fejlesztése és a demokrácia, a köztársaság ellenpontja az abszolutizmus volt. Amikor Franciaországban meggyengült az abszolutizmus, a rendi állam kezdett visszatérni, majd annak a reformja vezetett a forradalomhoz. Nem véletlenül parlament a parlament, az sem egy echte attikai vagy latin szó.

A jelenlegi demokratikus rendszer nem lesz elég, sokat kell még rajta csiszolni, hogy megfeleljen a XXI. század technikai lehetőségei által támasztott elvárásoknak és általában az új társadalmának.

Ennek az egyik pontja, hogy ahelyett, hogy az emberek a liberális dogmák őzőjében, a magányos hősben hisznek, efogadják, hogy szerves társadalmi kontroll kell a kormányzat felett. Ha már nyugati ternekről beszélünk, az egyik pontosan a konzervatív liberlizmust kiszorító szocializmus. Nem nagyon népszerűek nyugaton ám a klasszikus liberális pártok a boldog békeidők óta, de különösen nem mostanában.

Ha most feltámadna az SzDSz, lehet hogy nem vicsorognának a morális alapú nézetkülönbségek miatt a nyugati politikusok, de valójában Magyarország még mindig elég elszigetelt lenne.

2. Ha Hruscsov azt mondta, akkor biztos egy baromság. Még akkor is ha minden releváns mutató szerint Európa folyamatosan, kitartóan zsugorodik. Hruscsov ha valami, akkor látnok volt, mert ez akkoriban még nem is volt annyira szembeötlő, mint manapság.

Amúgy meg senkit sem érdekel a legkevésbé sem, hogy te minek tapsikolsz, mert ez egyszerűen így van. Nem nekem kell hinni, hanem a Juncker-bagázsnak, akik maguk szajkózzák, hogy Európa hogyan válik irrelevánssá.

Persze a provincializmus egyik vonása, hogy itt még azokat a bálványokat fényezik, amiket azokon a helyeken, ahol készítették őket, nem győzik összezúzni.

Továbbá nagyon fixálva vagytok, azon, hogy hol "jó élni". Ez pedig egy olyan dolog, hogy valóban Bangladesben nem jó élni. Húsz év múlva sem lesz olyan jó élni Bangladesben, mint Franciaországban.

De nem is erről volt szó. Hanem arról, hogy mi lesz domináns. Észtország a két világháború között szerintem jobb hely volt, mint a Szovjetunió. De a Szovjetunió nagy volt. Észtország meg kicsi. Volt idő, amikor Európa népessége sokszorosa volt Afrikának. Iparról meg másról nem is beszélve.

Persze nem kell az ördögöt a falra festeni, Európa vége lehet csendes is, egy nyugodt öregotthon, de azt azért kár lenne bemesélni bárkinek is, hogy az "új európaiak" nem képviselnek más gondolkodást, más mentalitást.

A legtöbb embernek nem a kemény küszködés, a fárasztó munka a kedvenc időtöltése. Európában most jó élni. Ez nem azt jelenti, hogy Európa sikeres. Ez azt jelenti, hogy Európa sikeres volt. Lehetne most is sikeres és lehetne valamennyire jól is élni, de objektíven nem erről van szó.

Egy sikeres társadalom nem bezárkózó, de nem is befogadó. Egy sikeres társadalom expanzív. Nem az a siker mércéje, hogy hányan mennek Nyugat-Európába, hanem hogy mit ér el. És az igazi teljesítmény az lenne, ha európaiak mennének mindenfelé felvirágoztatva a világot. Ehelyett Európa kiszervezte a munkáját, zaciba csapta a jövőjét és nagyon "jól él" az örökségéből.

Bogyó 2 2017.01.03. 23:44:57

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: "Ez pedig a nemzeti psziché betegségének egy tünete, ezt egy politikai kurzusváltás nem fogja gyógyítani,"

Ebben igazad van. Csak azt nem értem, hogy ha neked tetszik ez a "félfasiszta rezsim" Meg Orbán csak olyan amilyen. Akkor miért tetszik. Mert azt azért leszögezhetjük, hogy kurvára nem afelé viszi ezt az országot, hogy ezt a pszichés betegséget meggyógyítsa, hanem ellenkező irányba, lásd a tavalyi migráns-hisztériát. Amivel elérték, hogy egy valóban létező és súlyos problémáról nem lehetett értelmesen eszmét cserélni, mert ha nem beszéltél te is hisztérikusan, netán kételyeid voltak, vannak, már hazaáruló lettél. Nem szólva a plakátokról, ahol konkrétan mint egy fogyatékost, úgy kezeltek, s lám hatott. Ahol magyarul írték ki nekünk, hogy nem veheted el a magyarok munkáját. Kötelezővé vált a részvétel az össznépi őrjöngésben. És ez pont a józan megoldások megbeszélését, elérést nehezíti meg. És ez csak egy példa, ahol a kétfarkúék adták az egészséges psziché szerinti intellektuális választ legkarakteresebben erre, de érdemi hatása ennek se volt, mert a befogadó közeg túl alacsony szintű, valóban. Régen rossz, ha egyes álláspontok kötelezővé válnak. És akik ezt teszik velünk azok nagyon is érthetik ettől a liberális demokráciát, csak nem akarják. Egyes rétegek hatalom és jóléti bebetonozódását akarják, a többiek, a jobbágyok kontójára. Ismét egy autoriter társadalmat.
A jelenlegi rendszer totálisan szembemegy azzal,hogy a társadalom megtalálja egymást. Lövészárkokat ásnak, a különbözőség ellentéteit a különbözőség felszámolásával akarják elérni, szakmákat írnak felül a politikai lojalitással, nyíltan folyik a civil élet politikai megszállása, elnyomása, egyik legtipikusabb példájaként a vidék további leépítése a nagyvárosok ellenében összefüggésben az önkormányzás felszámolásával, különösen a kis településeken, ahol tényleg elérhetővé és láthatóvá vált egy átlagember számára is a hatalmi működés, az érdemi döntéshozatal mechanizmusa, ismert emberek révén, messze nem olyan elidegenedett módon, mint ahol Tarlós semmivel sincs közelebb mint Orbán az emberekhez, s mindkettő egy nagy épület elérhetetlen irodájában van. Szóval, értem a diagnózisodat, és én is így látom, de hogy ez a mostani rezsim rohamléptekkel viszi az országot a még nagyobb pszichés zavarba, az tuti.

CSL 2017.01.03. 23:54:23

Ez az elit? Ennyit termelt ki ez az ország? Ez az 5 pojáca elég jó jelképe, hogy miért vagyunk mindenben lemaradva!
Már csak a miniszterelnökök csoportképe lenne szebb ennél.. :(
Antall-könyvtáros pojáca, aki nem képes megbirkózni a feladattal
Boros-az előző tartaléka
Horn-egy tömeggyilkos komcsi
Orbán-egy hatalom éhes megalomán komplexusos seggfej
Medgyessy-bábú
Gyurcsány-hatalom éhes hazaáruló rohadék
Bajnai-"szakértő" Gyurcsány bábja, Gyurcsány azt hiszi, ha majd egy kicsit maga elé tolja és normalizálódik a helyzet majd visszaveszi a hatalmat persze megbuknak
Orbán-jelleme mit sem változott csak még túl is nyeri magát (valójában nem csak a baloldal amortizálódott le neki meg megmaradt a törzs szavazó tábora
Orbán

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.04. 00:05:18

a tanulság az h az a legjobb közt elnök, aki már halott és minnél régebben megdöglött

ez kell a parasztnak

Gönc ugyanakkora patkány volt mint a többi szdszes besúgó

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.04. 00:06:46

@CSL: 'Ez az elit? Ennyit termelt ki ez az ország? Ez az 5 pojáca elég jó jelképe, hogy miért vagyunk mindenben lemaradva!'

- lehet h te le vagy maradva ezért frusztrált vagy mint álat de hiába hibáztatsz akárkit. Én jobban élek mint a nyugati vendégeim többsége, idejön a sok csóri aztán megmutatom hol a helyük.

Bogyó 2 2017.01.04. 00:08:27

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Röviden erre azt mondom, hogy igen, Észtország jobb hely volt, a Szu meg nagy. De nekem ebből nem következik, hogy akkor a Szu tetszik. Nekem Észtország tetszik. Ráadásul, a Szu ment tönkre, Észtország kivált és jobban, szabadabban élnek mint bármikor. Tehát, lehet, hogy a neocárizmus megint beszippantja őket, de én és a jó érzésű emberek Észtországért fognak küzdeni, mert mások is megtették korábban, különben nem lett volna kiválás, csak egy orosz nyelvű terület az egykori Észtország helyén.

A mentalitás meg változik. Japán, Dél-korea stb. sok szempontból európaizálódott. Törökország, vagy a régi Szíria egy része is. Most pont nem ez dominál, de akkor is, ezek a helyek nem afganisztánok. Rengeteg olyan ember él az EU-ban, aki fekete, török, arab, és teljesen európai értékend szerint. Nem robbant, nincs négy felesége, iszik alkoholt, a kukába dobja a szemetet és a ramadán annyi neki mint a pláza őrületben élő európaiaknak a karácsony. Tartják, de jé, volt itt valami jézusos sztori is? konkrétan van ilyen ismerősöm. És persze vannak, akik valóban nem integrálódnak, a származásuk révén is peremre kerülnek. Talán nem is akarnak és ellenségesnek ítélik a többséget. Ez egy új kihívás, ellene szól az európai és a bevándorló népek szaporodásbeli különbsége. De ez a kultúrharc nemcsak Európában folyik, ezért is gondolom, hogy ez nem dőlt el.

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.04. 00:10:47

@Bogyó 2: 'Rengeteg olyan ember él az EU-ban, aki fekete, török, arab, és teljesen európai értékend szerint. Nem robbant, nincs négy felesége, iszik alkoholt, a kukába dobja a szemetet és a ramadán annyi neki mint a pláza őrületben élő európaiaknak a karácsony.'

-dolgozni azért nem dolgoznak de ne lankadjál

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.04. 00:13:09

@flort: anyádat basszad szájba te dk-s idióta!

CSL 2017.01.04. 00:23:07

@Parasztlengő az imperialistáknak:
Örülök, ha Te jól boldogulsz és kívánom, hogy ettől csak még jobban menjen a sorod!
azt is kívánom, hogy ne kelljen megtapasztalnod a jól menő egészségügyi rendszerünk áldásos állapotát, gyermekedet ne kelljen egy állami intézményben iskoláztatnod, vagy az autódat se lopják el amit a rendőrség sosem talál meg (vagy maximum 2% eséllyel)
Remélem nem kell majd elutaznod vidékre sem, nem kell majd látnod az elnéptelenedő kisvárosokat, falvakat és nyugodtan maradhass abban a hitben, hogy az országunk sora jó felé halad, mindenkit elért a prosperitás!
Jó szívű üdvözletem küldöm!

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.04. 00:44:43

@Bogyó 2: Már megbocsáss, de én nem az ISIS-t hoztam fel példának, hanem Nigéria, India és Azerbajdzsán merült fel.

Különösen az index tele van a nyugatról vezérelt tömény gyűlölettel a régi Szíria rezsimje és rendszere, vagy a török modelle felé.

Én nem azt állítom, hogy egy középkori iszlám laifátus fogja elnyelni a világot. Hanem azt, hogy ahogy a frank rendszer nem egyezett meg egészen a római rendszerrel, nem utolsósorban pontosan amiatt, mert annak a hibáit igyekezett orvosolni, úgy az új demokráciák sem fogják majmolni az európai liberalizmust egészen. Ahogy ez látszik mindenhol. Indiában, Nigériában és Azerbajdzsánban. Japánban, Koreában, Szingapúrban és Malájziában.

A XIX. századi Európa kultúrája, technológiája sokkolta a világot. Hatalmas, nyilvánvaló különbség volt az európai társadalom "sikeressége" és az indiai, kínai, keleti, vagy afrikai törzsi társadalmak "sikeressége" között.

Bárki, aki átvette, átültette az európai eredményeket nyeregben érezhette magát régi riválisaival szemben. Nagyon megérte modernizálni.

A modern Európa nem kínálja ezt. A modern liberalizmus nem olyan vonzó, mint egykor az imperializmus által terjesztett polgári liberalizmus/újkori progresszív értékek. Persze sok mindenben még mindig Európára tekintenek, de egyre kevesebben és egyre kevésbé.

Az pedig, hogy egy nagy kultúrharc folyik a Régi, elmaradott világrend és a Modern, liberális demokrácia között egyenesen nevetséges. Olyan emberek hisznek ebben, akik maguk is elfogadják a "történelem vége"-szintű badarságokat.

A szekularizmus például terjedőben van ott, ahol nem az iszlám nyer éppen teret, de pontosan az iszlám térnyerése mutatja, hogy egy erős ideológia milyen társadalomszervező erő lehet. Az iszlám ideológia hívei elképesztő darwini előnybe kerültek pusztán azért, mert a vallás támogatta a családszerkezet megmaradását és az emberek szaporodtak. Az iszlám térítés nélkül vált dinamikusan növekvő és terjeszkedő vallássá egy olyan civilizációban, ami már elindult a szekularizáció útján.

De az individualizmus például egyáltalán nem egy olyan egyértelmű sikertörténet Európán kívül. Pontosan azért mert vagy katasztrófához vezetne az erőltetett bevezetése, de még ahol nagyon merész is lenne az ideológiai avant garde, látják, hogy a fiatal európaiak is menekülnek vagy a szocializmus, vagy a konzervatív, reakciós identitarianizmus, vagy egyenesen az iszlám karjaiba, mert ha egy társadalomban vannak kooperáló elemek, mindenki aki magányosan játszana hatalmas hátrányba kerül. A törzsiség, a szindikalizmus mélyen az emberbe van kódolva, és csak a felülről irányított társadalomszervezés igyekezett kigyomlálni az emberekből. Ahogy pedig a felülről nehezkedő nyomás a gyengekezű államokban gyengül, úgy indul meg a törzsi társadalom, a függőségi, tartozási rendszerek burjánzása.

Erre szokták azt mondani, hogy Magyarországon nem alakult ki a "polgárosodás" kultúrája, vagy Oroszország nem "érett meg" a demokráciára. Ezért a legtöbb helyen már nem is próbálkoznak úgyis bukásra ítélt társadalomidegen rendszerek adaptálásával, és igyekeznek a saját magukra szabott ritmus szerint haladni.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2017.01.04. 00:47:08

Van itt fönt egy nagyon alpári kommentelő, parasztlengő ... néven.

A poszt nagyon jó.

Állítólag Göncz Árpádon először fanyalgott a szadesz, Kónya Imre közlése.
Arról is lehetne írni, hogy egyáltalán minek van a közt. elnök, dísznek? Az is elég hülyeség, hogy a parlament szavazza meg. Eredetileg a nép szavazta volna meg, de ezt nem írták alá a liberálisok (biztos bef.stak , hogy akkor nem nyernének).

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.04. 00:51:42

@CSL: Japánban is elnéptelenednek a falvak. Nyugat-Európában ott nem néptelenednek el, ahol feltöltik külföldiekkel.

Erről is az Orbán tehet? Vagy Áder?

Ő győzködi meg az embereket arról, hogy inkább ne vállaljanak gyereket, ha emiatt nem lehet kényelmes kis életük igazán kényelmes? Ők tehetnek arról, hogy inkább mindenki nyugodtan vállalt két gyereket, tudván, hogy ha az egyik még le is lép magasabb fizetésért külföldre, akkor senki nem fogja fizetni a kis nyugdíjkáját?

Igazán csodálatos, hogy se háború, se idegen elnyomás, se semmi veszedelem, de az ország nyomorúságos állapotáért csak azok a fránya bitangok tehetnek, miközben mindenki más csak a körülmények áldozata.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2017.01.04. 00:56:58

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: A demokrácia szerintem az, amikor mindenkinek van választójoga, nőknek és szegényeknek is. (Svájcban mikor kaptak a nők szavazati jogot?)

A francia abszolutizmus meggyengült és Mária Antónia férje összehívta a rendi gyűlést. A harmadik rend képviselőinek nem volt szavazattöbbsége, ezért átmentek a labdaházba, és kimondták, hogy "mi vagyunk a NEMZET". Ezen mint jobbágy, te miért vagy kiakadva?

Van valami kifogásod az ellen, hogy te is a nemzet tagja lettél?

vigyüktúlzásbaadolgokat 2017.01.04. 01:58:40

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Orbán áldozatos munkája a vidékért -

írta Ángyán József a néhai Bolye Ferencnek ajánlva.

JGDus 2017.01.04. 01:58:59

Sólyom László Alkotmánybíróként maradandót alkotott még akkor is, ha a jog szövetét (nem véletlenül) átszabták azóta.
Göncz Árpád hitelesen megtestesítette azt az ideáltípust, akire ez az intézmény ki lett találva.
Mindenki más "Käse"

Larry Silverstein 2017.01.04. 02:35:16

@JGDus: főleg mert már halott

mindig hullák vezetik a politikusok népszerüségi listáit, megfigyelted már te is?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.04. 02:48:40

@vigyüktúlzásbaadolgokat: nekem ugyan nincs semmi bajom vele, csak pontosan arra célozgattam, hogy ha nincs rendi gyűlés, hovatovább rendek sincsenek, akkor a francia forradalom sem abban a formában zajlott volna le, ahogy.

"szerintem az": hát lehet, hogy szerinted az, de ettől függetlenül, amikor kitalálták a szót az ókorban és amikor a modern köztársaságoknál elkezdték használni ezt a szót, akkor szerintük nem az volt, hanem a saját rendszerük.

"Orbán áldozatos munkája a vidékért": Erről a krónikus orbánozásról, meg a járulékos félázsiaizásról, ugarozásról, szittyázásról nekem mindig a klasszikus idézet jut eszembe az utolsó perzsa sahtól, hogy majd ha az irániak megtanulnak úgy viselkedni, mint a svédek, akkor ő is úgy viselkedik, mint a svéd király.

@Larry Silverstein: ezek szerint Göncz már életében is egy hulla volt. Igazán elgondolkodtató.

Larry Silverstein 2017.01.04. 02:53:11

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: A közt elnök mindig a legnépszerübb, mert tökre csak dísznek van. Ha még halott is, még jobb.

Széchenyit meg Mátyás királyt is ugyanúgy utálták életében mint mindenki mást...

bioLarzen 2017.01.04. 04:11:37

Véleményem szerint - bár természetesen nem említhető egy lapon Áderrel, és pláne Schmittel - még Mádllal sem, Sólyom Lászlónak mégis nagy szerepe volt orbán felemelkedésében és abban ,hogy ma olyan monopolhelyzetben van, amilyenben. Ezt, persze, ő készségesen elfelejti - de ettől még így van.

igazi Ténytár 2017.01.04. 04:13:03

Sólyom mint legjobb?

Az a Sólyom aki kikövetelte magának hogy élete vegeig villa járjon a KE-nek es AB elnökének?

Ugyanakkor rögtön a legelejétől megtagadta az törvény betartasat magara mert budos volt neki leköltözni az AB-vel vidékre a fővárosból?

Az a Sólyom aki Hornnal nem tudott kezet fogni, de a komcsi KB/PG-tag 56 gyalázó Pozsgayval igen?

igazi Ténytár 2017.01.04. 04:25:02

@JGDus: valóban.

RÖGTÖN TÖRVÉNYSÉRTÉSSEL kezdte működését mert derogált neki a vidéki élet... és azóta is az utódai addig amig meg nem váltóztatták

_____________
1989. évi XXXII. törvény az Alkotmánybíróságról

Az Országgyűlés a jogállam kiépítése, az alkotmányos rend és az Alkotmányban biztosított alapjogok védelme, a hatalmi ágak elválasztása és kölcsönös egyensúlyának megteremtése, az alkotmányvédelem legfőbb szervének felállítása érdekében - az Alkotmány 32/A. §-a (6) bekezdésének végrehajtására - a következő törvényt alkotja:

3. § Az Alkotmánybíróság székhelye Esztergom.

52. § (1) Ez a törvény a kihirdetése napján lép hatályba.
(2) Az Alkotmánybíróság működését 1990. január 1-jén kezdi meg.
___________________________

igazi Ténytár 2017.01.04. 04:32:29

@dorian gray: Milyen csoda hogy ezt olyan segfejek allitjak akik

1, sosem voltak börtönben, se 56 közelében se es semmi konkrétumok csak hallottak aolyantol aki...

2, Akik Mádl Ferencet meg ajnározzák.
___________

MADL-ot az véreskezű gyilkos rezsim NYUGATRA küldte ki tanulnia az AKASZTÁSOK ALATT! Még akkor is akasztottak amikor hazajott es vegid nagy sikeres karrrierje volt a kommunizmus alatt.

Göncz Arpad pedig végig BÖRTÖNBEN ÜLT ezalatt es utana se lehett evtizedekig semmi!

__________

de persze Madl a hős Orban szerint, Gonczot meg a hozzad hasonló senkik gyalázzák semmi infókkal.

igazi Ténytár 2017.01.04. 04:42:08

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: "Mádlről nem tudok se jót, se rosszat mondani, a többiek pedig nálam a nettó negatív kategóriába esnek."

1, BÍRÓSÁGI TITKÁR 1956-ban

2, Az AKASZTÁSOK ALATT Strasbourgban tanult Kádár véres pénzén miközben itthon sorban gyilkoltak a forradalmárokat.

meg Horn Gyula se mehetett külföldre akkoriban, nem hogy Nyugatra!

3, Az ingyenes oktatás eltörlésének, a TANDÍJ bevezetesenk elso szószólója (aki persze később kussolt az fideszes 300 ft-os népszavazáskor)

4, A Polgári Együttműködés alapítója, aki a vallásosokon gúnyolódó, liberális Orbánt elfogadtatta a nemzeti oldallal es megteremtette a hazug Antall őt választotta halálos ágyán utódjának legendának.

asebes 2017.01.04. 04:42:35

@Bogyó 2: Azt hiszem, 99 %-ban egyetértek veled. A magam részéről tapasztalni vélek a nyugaton egy olyan doktriner liberalizmust, elsősorban a politikai elit részéről, aminek egyrészről nincs szinte semmilyen tömegtámogatása - erre svájc a legjobb példa, ahol simán lenépszavaznak olyan indítványokat, amitől nálunk a ballib sajtó patás ördögöt látna, más részről ugyanakkor a politikai elit úgy gondolja, hogy mindenki azt akarja, amit ők... Ez okozza részben a szélsőjobb előretörését.

Szóval amikor pl. Norvégia legnagyobb problémája, hogy a tömeggyilkos Breivik fogvatartásának körülményeit vizslassa - nyilván nem kevés közpénzen, és az amúgy az átlag magyar életszínvonala felett élő rab milliókat nyerhessen a fogvatartó államtól, azon sírni kell. És nem guantanamon tartják fogva, hanem luxus börtönben.
Ez egy példa, de arra emlékeztet, amikor az emberi szervezet mondjuk már nem lenne képes elpusztítani a gyilkos bacikat, hanem az immunrendszer elkezdene moralizálni.

igazi Ténytár 2017.01.04. 04:54:24

@ "Végig kiállt a jogállami alapok és az emberi jogok mellett és amikor jöttek az ideológiailag elvileg közel állók a vállalhatatlan javaslataikkal, nekik is beintett."

Ez totál hazugság!

1, A Fideszes SZERVER FELTÖRÉSKOR kussolt. Egy szava nem volt, nem hogy elítélte volna.

2, Amikor homofobok VERTEK MELEGEKET Budapesten (2007.július) akkor is kussolt.

3, Gyurcsány oszodi beszéde ellen nagy hangon felszólalt de amikor a a Kossuth téren "már csak fegyverrel lehet igazságot teremteni" (okt 12) szöveget nyomtak Kussolt!
Ilyen után nem tartotta fontosnak hogy megszolaljon.

Csak akkor lett hirtelen nagy szájú a Fidesszel szemben is amikor kiderült nem lesz belőle újra elnök, hanem Orbán lecseréli a plágiumos csalóra.

Akkor pedig sértődötten, nem pedig KE-hoz méltóan - nyomta a fideszes parasztok - bocsánat - PLEBEJUSOK ünnepelnek dumát.

igazi Ténytár 2017.01.04. 04:57:20

@asebes: "Norvégia legnagyobb problémája, hogy a tömeggyilkos Breivik fogvatartásának körülményeit vizslassa - nyilván nem kevés közpénzen, és az amúgy az átlag magyar életszínvonala felett élő rab "

Norvégok ugyan miért aggódjanak a mucsaji helyzeten, magyarok keresetén?

Te talán aggódsz most Aleppoi tömeggyilkosságon?

ja, bocs be sem engedjük őket az országba, uszulunk ellenük kormányzati szinten.

Larry Silverstein 2017.01.04. 05:02:34

@bioLarzen: vagy lehet h a demokratikus választásnak volt köze hozzá meg annnak h Orbán többször nyerte meg mint az összes többi együttvéve

asebes 2017.01.04. 05:06:20

@igazi Ténytár: Ugyanakkor itt kell megemlíteni, hogy snittpalinak volt egy disszidálási ügye, továbbá 1964-ben egy 4 hónapos felfüggesztett börtönt kapott "foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés és társadalmi tulajdon gondatlan rongálása miatt".

Ezt követően a hatvanas évek vége felé mégis a pártvezetés kedvence lett, egyes források szerint politikai nyomásra került az olimpiai csapatba, ahol Kamuti beszervezésével többször is sikertelenül jártak, Osztricsot is megkörnyékezték, ugyanakkor pályafutása végén mégis az időközben a kommunista pártvezetés kedvencévé vált Schmitt karrierje szárnyalt - ebből akár még bármire is következtethetünk.

No, ezzel kell összehasonlítani Göncz Árpád "besúgót", aki 1963-ban a Kádári "nyitáshoz" kapcsolódó amnesztiával szabadulhatott, és aki utána még évekig fekete listán volt.

Csak hogy a sok nagypofájú érzékelhessen valamit az akkori rendszerből. Édesapámat 58-ban vitte el az 2ÁVÓ" - akkor már nem így hívták, a bűne az volt, hogy mint műegyetemista, tagja volt a nemzetőrségnek, és például az Andrássy út 60 melleti garázsban szolgát mint őr a forradalom alatt. Azon kevesek közé tartozott, akik esetében jogerős felmentő bírósági ítélet született 1959 tavaszán, de ez a "folt" egészen a nyolcvanas évek közepéig elkísérte, mint "politikailag" megbízhatatlan, évekig nem utazhatott hivatalos szakmai útra, előléptetését, szakmai elismerését rendre politikai okokból akadályozták. Az 1963-ig tartó időszakban neve szerepelt azon a listán, akiket évente ún. "közbiztonsági őrizetbe" vettek október 23. környékén, egyszer el is vitték, később minden évben vidéki rokonokhoz utaztunk október derekán, amiről vagy nem szereztek tudomást a hatóságok, vagy nem érdekelte őket.

Arasznyi aktája volt a III/III-asoknál, a rendszerváltás után derült ki, hogy közvetlen baráti köréből is beszerveztek besúgókat, akik családunkról szinte mindent jelentettek.

Az aki nincs velünk, az ellenünk van; tehát ott teszünk keresztbe neki, ahol lehet.

No a fentiek ismeretében lehet aztán mások ún. rendszerellenességét vizsgálni, ideértve Mádl professzor úr vagy éppen schnitt pál karrierjét is.

Érdekességképpen: családunkban - kiterjedt, nagy családról van szó - ma azok a legnagyobb szájú fideszesek, akik simán MSZMP tagok voltak már húszéves korukban is, és akik között munkásőr is akad...

A hiteles személyek életútjának lejáratása a hajdani (és jelenlegi) kollaboránsok eszköze egyrészt saját mosdatásukra, másrészt, ha netán van ilyen nekik, lelkiismeretük megnyugtatására.

Mi sem jellemzőbb annál, mint hogy orbán első kormányában volt az 1990től regnáló kormányok közül a mai napig a legtöbb volt mszmp-s, (leelőzte Horn Gyula kormányát is), és a 2010 óta hatalmon lévők között is szép számmal vannak hajdani "kommunisták" - hogy meggyőződésből, karriervágyból lettek kollaboránsok, az engem nem érdekel.

asebes 2017.01.04. 05:07:24

@igazi Ténytár: Nem. Arra gondolok, hogy normális országban ezt a palit felakasztják.

asebes 2017.01.04. 05:16:33

@igazi Ténytár: Az esztergomi (nem)létet nem hoznám fel Sólyom ellenében; az volt egy barom, aki oda akarta tenni a bíróságot, ahol ráadásul semmiféle feltétele nem volt meg ennek. Nem volt infrastruktúra, Esztergom megközelíthetetlen város volt, a mintegy 60 km-es utat 2,5 óra alatt tette meg a vicinális oda... Sokszor utaztam Bp-Dorog között, Rákosrendezőig 95-100 perc volt a menetidő...

Lám, még a vidék-imádó budapest-gyűlölö orbán se volt képes saját elképzeléseit megvalósítani, és vidékre áthelyezni pár minisztériumot, ahogy pár éve nagy pofával bejelentette.

Micsoda baromság, a főváros fogalmát épp azért "találták" ki, hogy a fontos döntésthozó szervek egy helyütt legyenek.

Én ezt nem törvénysértésnek nevezném, a törvény végrehajtása el let szabotálva, és ezt nyilván az AB tagjai se vették zokon, mi több, talán csendben támogatták is, de egy állami intézmény infrastruktúrájának, székhelyének biztosítása a kormány feladata, nem pedig az adott szervezeté. Ez ügyben pedig nem történt semmi érdemleges.

asebes 2017.01.04. 05:24:27

@Larry Silverstein: Sokan elfelejtik, hogy 1998-ban a választást az MSZP nyerte, más kérdés, hogy az ellene összefogó pártok széles koalíciójával szemben nem tudott (volna) kormányt alapítani, és sohasem hazudós viktor, aki kijelentette, a kisgazdákkal -pláne Torgyánnal - soha, mégis összeállt a hordószónokkal - más kérdés, hogy aztán őket is és az MDF-et is felszalámizta - ehhez ért.

2010 után meg olyan választási rendszert hozott össze, ami éppen az ilyen összefogásokat lehetetlenítette el, lévén eltörölte a 2. fordulót, és ezzel az egymással acsarkodó ellenzéki pártok amúgy is kétséges összefogását eleve lehetetlenné tette.

Ha az 1998-as szavazatokat a mai szabályokkal értékelnéd, a fidesznek egy pics@nyi kis frakciója lenne csupán, miután az első fordulóban betegre nyerték magukat a szocik. A mára eltörölt második fordulóban tudtak legalább ötven helyen fordítani - Torgyán doktor segedelmével, és így sikerült mindössze pár fős többséget szerezni a parlamentben.

De a legnagyobb frakciója 1988-2002 között így is az MSZP-nek volt.

flort 2017.01.04. 05:53:15

@Bogyó 2: Nézd, ez nem jogászkodás. Tudhatta, hogy nem fogják beengedni, próbálhatott volna diplomáciai csatornákat, mehetett volna hivatalosan, mint egy olyan elnök, aki tudja, hogy mi a dolga. Ő M.o.-t képviselte.

Pl: senkit nem érdekelt volna, hogy egy volt szocialista országban született Karol Wojtilla mit gondol Che Guevara-ról. Ám ő II. János Pálként, a katolikus egyház fejeként mondta azt, hogy az Úr jobbján foglal helyet. Merthogy amitől hivatalba lépett, a magánvéleményét nem hangsúlyozhatta, minden amit mondott, vagy tett, azt a pápa mondta és tette.

Sólyom ezt nem látta, vagy akarta megérteni.

de nem, ő

n3spr3ss0 2017.01.04. 05:57:24

@Barbaarb: Akkor fogalmad sincs a valóságról.

orbitalpiktor 2017.01.04. 06:00:18

@laci_52:
Eddigi színvonalon...? Ez jó!:D Te sem vagy nagy igényű, mondjuk sokan akkor is áhítattal tapsolnának, ha rezsiszilcsi lenne az álamfö

orbitalpiktor 2017.01.04. 06:04:41

@dorian gray: Akkor is, ha csak pletyka"

Ez minősít téged meg az aljas fasisztoid orbánrendszert

nu pagagyí 2017.01.04. 06:32:10

Valóban csak Göncz és Sólyom viselkedett szuverén emberként egy független intézmény élén és csak róluk mondható el, hogy komolyan vették a szerepüket. A kettő közt annyi a különbség, hogy Göncz a népet képviselte, Sólyom meg valamiféle elvont jogi struktúrát, ami csak az ő képzeletében élt. A többi versenyző szánalmas báb volt, sem intelligencia, sem tudás, sem tartás.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.01.04. 06:35:57

Igazi liberalizmus hogy önkényesen szűrsz kire lehessen szavazni. Solyómnak meg semmi nyoma nincs, jelentéktelen.

nu pagagyí 2017.01.04. 06:48:36

Van egy gyanúm, hogy Nahlikot meg a másik csirkefogót már nem Antall erőltette, hanem a betegségével visszaélő "borzalmas" tagság beépített emberei. Antall komolyan vette a jogállamot.

2017.01.04. 07:26:16

Azért elgondolkodtató, hogy az az ember vezeti a népszerűségi listát, akit a (még élő) börtönbeli társai a mai napig patkányként aposztrofálnak.
Mivel hogy - és ez sajnos még nem köztudott, a liberális média cinkos hallgatása miatt - ez volt a beszervezés során a fedőneve.

Az a tény is gondolkodásra sarkallja az embert - és az akkori politikai helyzet figyelembe vételével meg pláne! -, hogy míg másokat akasztottak, addig "a mi Árpi bácsink" meg angolul tanulhatott a cellában. 1957-ben!

Viszont ennek tükrében nem csodálkozom azon, hogy milyen siralmas ebben az országban mind a politikai, mind pedig a morális-erkölcsi színvonal, és itt nem csak és kizárólag a politikusokra gondolok. Hanem a népre.
Meg az itt hozzászólókra.
Hja. És a posztírójára, aki ezt a tényt szintén elhallgatta a bemutatás során.

Ennyi.

JGDus 2017.01.04. 07:33:02

@igazi Ténytár: Be kell látnunk, hogy 1990-ben, a fiatal magyar demokratikus intézményrendszer nem volt még érett (hiszen még ma sem az) a hatalmi decentrációra. Azaz be kellett látni, hogy Sólyomnak volt igaza, meg is változtatták a törvényt. Bécs-Buda tengely volt, van és lesz, de ez már másik posztra tartozik.
Külön köszönöm a kultúremberhez méltó kommentet.

Terézágyú 2017.01.04. 07:34:59

"Antall részéről sem volt persze jogos elvárás egy báb, de értem, hogy például korrekt köztévét akart a komcsi-libsi uralmú helyett. Ezt is megvétózta Árpi bácsi."

Antall alatti komcsi-libsi uralmú köztévé????????

Basszus már csak én emlékszem arra hogy az Antall-Boross-kormány alatt a köztévé teljesen jobbos próbált lenni, a híradókban, a Panorámában, vagy éppen a Parabolában (a humorosnak szánt műsorban) is szinte állandó komcsizás/pufajkázás/libsizés folyt???
Meg arra is csak én emlékszem, hogy mennyire nyomatták a médiákban a választások előtti napokban tartott emdéefes pártgyűlést (valamelyik stadionban, vagy sportcsarnokban volt), ahol már előre megköszönték a választóknak, hogy újra az emdéefet választották????
És aztán jött a nagy pofáraesés (sőt: nagypofára esés), hogy a szocik 2/3-ot szereztek...

Persze az is igaz, hogy amióta ez a fityesz megszállta a teljes köztévét, meg még a kereskedelmi tévék egy részét is, azóta más szemmel nézzük az mdf-es médiapolitikát is...

Azt meg csak mellékesen jegyzem meg, a "libsi médiatúlsúly" kapcsán, hogy pl. a Szabad Föld című hetilap (a vidék lapja), amelyet a nyugdíjasok ingyen kaptak(!) mennyire kőkemény jobbos lap volt a rendszerváltás óta (és főleg az első fityeszkormány alatt)...

Terézágyú 2017.01.04. 07:40:31

@Larry Silverstein:
"vagy lehet h a demokratikus választásnak volt köze hozzá meg annnak h Orbán többször nyerte meg mint az összes többi együttvéve "

Azért azt vegyük hozzá, hogy csak ő maradt meg :)
Mint párt, és ő, mint kirobbanthatatlan pártvezető...
Mint hivatásos kur... akarom mondani politikus.

Barbaarb 2017.01.04. 07:54:25

@asebes:

Nem értelek. Egyrészt nem azt mondtam, hogy nem volt seggnyaló, pusztán azt, hogy nem csak a nyelvével érte el azt, amit. Másrészt a sporteredményeit nem szokták kétségbe vonni, nem lesz valakiből véletlenül többször magyar-, világ- és olimpiai bajnok, különböző csapattársakkal felállva.
Sokkal többet ért el, mint legtöbbünk, és bizonyos tulajdonságokban messze fölöttünk áll, persze pont nem emberileg, vagy szellemileg...

@gradilaci:

Igen, és az csak úgy az ember ölébe pottyan? Meg nyalással érte azt el? Aligha.

ver@s kan-tár 2017.01.04. 08:00:59

A "korrekt" szóval nincs valami korrekt viszonya a blogírónak, sem a komcsi-libsi jelzőkettőssel kapcsolatban nincsenek valós tapasztalatai, illetve meglátásai. Én felnőtt fejjel éltem azokat a napokat, éveket: a megállapítása így nem simán csúsztatás, hanem egyenesen tárgyi tévedés. :)

Gábor Pápay 2017.01.04. 08:15:24

@igazi Ténytár: Továbbá villogó kék lámpát is szeretett volna kapni az AB-elnöki autóra...

Nietzsche. 2017.01.04. 08:53:13

Nem vagytok komolyan vehető blog, amiért Sólyom Lászlót jobb államfőnek tartjátok Göncz Árpádnál!

sztd 2017.01.04. 08:54:08

Szerintem a pártkatona Áder abban múlja felül a pártkatona Gönczöt, hogy Áder az mindig törvényesen és alkotmányosan járt el, Göncz pedig csomószor sértett szándékosan is alkotmányt úgy is, hogy ezt ki is mondták rá.

Mégsem teszem Gönczöt Schmitt mögé, mert... létező ember volt. Valaki, akit, ha felpofozunk, akkor nem luftot ütünk.

Mádl abban volt eredeti, hogy, nem színpadiaskodott, mint Sólyom. Ő csendben és határozottan dobta vissza Hornt kitüntetésügyileg. Valószínűleg nem játssza el Fekete Jánossal, hogy nem fog vele kezet, hanem csendben és határozottan őt is visszadobja.
Sólyommal együtt ő volt az, aki simán megakadályozta a komolyabb alkotmánysértéseket. Kemény figura volt, de nem pojáca.
Mégsem teszem Sólyom elé, mert nem volt olyan megjelenése és az alkotmányos rendet leszámítva nem állt ki semmi mellett. Viszont megelőzi a két pártkatonát, Ádert és Gönczöt.

A Sorrend nálam:
Sólyom, Mádl, Áder, Göncz. Gyurcsány.

2004-ben Schmitt annyira sem állt ki a magyar sportolók mellett, mint Gyurcsány Ferenc. Ezért az utolsó helyét átadom a legkártékonyabb hazug pojácának, mert őt legalább fel lehet pofozni.

kewcheg 2017.01.04. 09:23:00

Áder a létező legjobb eddig, róla valahogy nem tudom elképzelni azt, amit sok más párttársáról igen. Nyilván sokat kell nyelnie, és jobb meggyőződése ellenére nem hányhat minden nap többször, evvan.
Göncz elnök is jó volt, nincs vele különösebb probléma, Mádl elnökről semmit nem tudok mondani, se jót,se rosszat, Schmitt annyiban tetszik, hogy szereti a Harley-Davidsont, motoros csávó,egyébként meg tipikusan az a figura, akinek csak megszületni volt nehéz,mindig volt pénze,sikeres volt, jó kajákat evett, jó pecókban lakott,jó nőket d.gott, Sólyom nekem személyes ügyben ellenszenves, mert egyetlen tollvonással megakadályozta Tapolca leválását Miskolcró, mert csak. Csupáncsak kb. 2000 ember akaratát hugyozta szemközt...:(

flobeer 2017.01.04. 09:24:42

Sólyom az egyetlen köztársasági elnök, akiről feltételezhető ( sőt, biztosan kijelenthető), hogy pontosan ugyanazt csinálta volna elnöki időszaka alatt akkor is, ha nem Gyurcsány, hanem Orbán vagy akárki más a miniszterelnök. Ugyanezt Gönczről és Mádlról már sokkal nehezebb elképzelni. Áder és Schmitt a szóra sem érdemes kategória, utóbbi legalább megbukott , Áder viszont sikeresen játssza a haza bölcse szerepét, ami azért nem kis színészi alakítás olyan valakitől, akinek az életműve csúcsa az, hogy pár évig a Fidesz buldózere volt frakcióvezetőként. A tevékenysége már-már alkotmánysértőnek tekinthető azáltal, hogy a közéletből gyakorlatilag kivonult, az egész társadalmat érintő súlyos problémák esetén sem szólal meg, hanem gyakorlatilag környezetvédőként tevékenykedik.
Sólyom-Mádl-Göncz- Schmitt-Áder.

2017.01.04. 09:31:55

A sorrend nálam: Göncz, Áder (Orbán), Mádl, Sólyom, Schmitt (Orbán).

Mészáros Lőrincz for PREZIDENT!!!

sőőtnagyonis 2017.01.04. 09:33:34

@sztd: Kemény figura volt, de nem pojáca.

Ez a te sorrended: Putyiny, Sólyom, Mádl, Áder
Nyugodjá le, ezt se úgysem fogod beismerni, mert egy szélhámos vagy!

sőőtnagyonis 2017.01.04. 09:35:55

@Dr. Trejo: Nagyon jó!
De van még a Pharaon ő kiráj' lesz:DDDD

2017.01.04. 09:44:45

@sőőtnagyonis: Pharaonból fáraót csinálnék, Putyinból cárt, Vitya lenne a cárevics, persze akkor Vlagyimírnek először örökbe kéne fogadnia hű talpnyalóját.

asebes 2017.01.04. 10:07:45

Tulajdonképpen magasról leszarom, hogy a sok idióta milyen véleménnyel van akár Gönczről, akár Schmittről.

Gönczről soha sehol nem jelent meg semmi bizonyíték, életútja pedig egyenesen ellentmond annak, hogy beszervezett ember lett volna. A beszervezett embereket hálából rehabilitálni szokták, jutalmat kapnak stb. Göncz meg munkát se kaphatott.

Divat ma leügynöközni atokat, akik tettek valamit a kommunizmus ellen, függetlenül attól, hogy aztán politikusként görények voltak vagy sem.

Göncz védelmében csak annyit, hogy a köztársasági elnöki poszt első betöltőjeként még igazodni se volt módja senkihez sem.

Hogy a taxis sztrájk idején megnyugtatta az embereket, hogy nem engedélyezi a hadsereg bevetését - ezt szokták leginkább a szemére vetni.

Az kétségtelen, hogy több elnöki vétója megbukott az AB-n, és fordítva, az AB alkotmányellenesnek talált általa aláírt törvényt. Ebben a tekintetben Mádl és Sólyom mérlege jobb.

Mégis, Göncz 10 éves elnöksége alatt 80 %-os népszerűség alá nem tudott csúszni - és akkor nézzük a tegnap vagy a ma elnökeit, politikusait.

* * *

Sólyom alkotmánybíróként szentesítette azt a jogi nonszenzt, hogy az állam utólag megváltoztatta egyoldalúan a lakáshitelezők szerződéseit - én magam is alaposan megszoptam ezt - és ezt én soha nem bocsátom meg neki; AB elnökként politikai-gazdasági érvekkel hozakodott a jog ellenében. Továbbá hatásköri túllépései voltak a "láthatatlan alkotmány" nevezetű jogi abszurddal, és saját személyes döntése volt a haláálbüntetés eltörlése is - ami szintén hatásköri túllépés. AB elnökként tehát ugyanúgy nem fért a bőrébe, mint köztársasági elnökként.

* * *

asebes 2017.01.04. 10:08:19

Snittpali egy görény szarházi seggnyaló kommunista sportvezető. Személyes felelősség terheli a Los Angelesi olimpia bojkottja, és így 200 magyar sportoló álmának megdöntése miatt. A sok itt hőbörgő hígagyúval szemben naponta hallgattam a Szabad-Európa rádiót. A döntés idején snitt MOB főtitkár Bulgáriában tartózkodott. A SZER beolvasta annak a nagyjából 100 olimpikonnak a "nyílt levelét" - amennyiben a kommunizmus alatt ennek a szónak volt bármi jelentése -, akik a fiatal sportdiplomatától kérték, álljon ki mellettük, ha nem megy, mondjon le tiltakozásul. Tudni kell, hogy snittpali akkoriban Makray Katalin ex-tornász felesége, és a TV torna miatt rendjívüli népszerűségnek örvendett, egy csomó este az 5 fős snitt család tornázott minden család otthonában. Nos snittpali szart az egészre, a saját karrierjét fontosabbnak tartotta. Érdemes volna meginterjúvolni azokat a sportolókat, akik 1984-ben jó eséllyel olimpiát nyerhettek volna, és elvették tőlük ezt a lehetőséget.

Snittpali sportolóként jelentéktelen volt, függetlenül attól, hogy nyert 2 olimpiát. Az olimpia már ilyen, vannak óriási sportolók, akiknek nem sikerül nyerni, és vannak, akik a surranó pályán - általában csapat versenyszámokban - bejutnak és nyernek.

Kölyökként a KSI-ben atlétizáltam, tehetségtelen voltam mindenhez, de a CSB-ken (Csapatbajnokságok) 1-2 olyan versenyszámban, ahol kevés induló volt, elértem pontot érő helyezést, így verhetném a mellem, hogy a KSI rendszeres CSB győzelmeiben részt vállaltam - pedig dehogy.

Na ez volt a snittpali, fentebb leírtam pontosan olimpiai szerepléseinek mérlegét, a két olimpián talán ha 1-2 csörtét nyert. Ő az az ember, akit fociban a 89. percben becserélnek... Ha a BL döntőn, akkor papíron ugyanolyan bajnok, mint Messi...

Cseh Laci, aki soha nem nyert olimpiát, és feltehetően nem is fog, vagy korábbi "alteregója", Güttler Károly, az örök második ezerszer nagyobb sportoló nála.

De nincs ezzel baj, ilyenek is voltak, mindig is, a sport jellegéből adódóan, mondom, csapat sportágakban. 2016 nyarán néhány magyar úszónő európabajnok lett, mert Hosszú Katinka (talán a hatodik helyről hajrázva) behozta elsőnek a váltót. Mégse lesznek ezek a lányok a nemzet sportolói, főleg nem úgy, hogy Hosszú Katinkából nem lesz az.

A baj az, hogy a politika hátán a nemzet sportolója lett, amikor aki egy kicsit is ért a sporthoz, álmából felkeltve fel tud sorolni 50 nevet minimum, akik sokkal komolyabb eredményeket értek el, mint ez a seggnyaló paprikajancsi.

Hogy világos legyen: Fenyvesi Csaba, aki húzóember volt a 2-szeres olimpiai bajnok csapatban, ráadásul 72-ben egyéniben is olimpiát nyert, tehát 3-szoros bajnok, ő nem lehetett a nemzet sportolója, és mert időközben elhunyt, nem is lesz.

A magyar asztalitenisz csillagai, a 2-szeres világbajnok Gergely és Klampár, továbbá a 4-szeres VB első Jónyer István (aki egyéniben, a felsoroltakkal párosban és csapatban) nyert VB-t se jöhetett szóba ősnittsége előtt... A "csak" Európában verhetetlen magyar asztaliteniszező nőkről nem is beszélve.

A hetvenes évek magyar vizilabda aranycsapatának klasszisai - 2012-ben mind túl a hatvanon - ugyancsak nem jöhettek szóba (Szívós, Faragó, Csapó), ők is mind bőven 60 év felett voltak. A fantasztikus világcsúccsal győztes gerelyhajító, Németh Miklósról nem is beszélve.

A párosban Wimbledoni és Roland Garos bajnok, többszörös világbajnok Taróczy Balázs ugyancsak túl volt a hatvanon 2014-ben, az ő neve se merült fel, ahogy az egyéni olimpiai bajnok Tordasi Ildikóé sem.

Snittpali sporteredményei ahhoz is kevesek, hogy a néhány itt felsorolt sportolóval egyáltalán egy lapon emlegessük. És mégis, ő a "nemzet sportolója".

Felháborító.

asebes 2017.01.04. 10:13:03

@flobeer: Ezt kétlem. Sólyom csak akkor fordult szembe orbánnal, amikor egyértelművé vált, hogy nem jelölik újra.

Az más kérdés, hogy elnökként valószínüleg szembeszállt volna orbán alkotmányellenes alkotmánymódosításaival, talán ezért (is) kellett elzavarni.

Jogi értelemben 100 %-os elnök volt, amit megvétózott, az az AB előtt is megállta a helyét. A 2006-os válság idején nem tudott pártatlan maradni, amit a Zengőn csinált, az kabaré - elfeledkezett arról, hogy ő a magyar hadsereg főparancsnoka, és mint ilyen szállt szembe a NATO-val...

jágör68 2017.01.04. 10:36:56

Komoly, hogy Dr. Schmitt Pálra nem lehet szavazni???
Nyomtam akkor egy Ádert- na de azt már komolyságból.
Altudománynak számító jogi végzettsége ellenére, képben van az emberiséget legsúlyosabban érintő krízisekkel.
Más kérdés, hogy a problémák természeténél fogva- ő is csak beszélni, beszélni tud róla, tenni valamit, aligha.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.01.04. 10:43:15

Sólyomban egyetértünk.
Szakmailag egyértelműen ő volt a topp.

A többi mind szervilis volt, az igaz, de nem elfelejteni, hogy Göncz a komcsik seggét nyalta rendszerváltás után, és a rabló privatizációt, valamint a média teljes lenyúlásában segédkezett, és a valódi rendszerváltás elszabotálsában.

Göncz nemcsak hogy a legrosszabb, hanem a legaljasabb is.

Attilajukkaja 2017.01.04. 10:48:21

@Legeslegalja:
"Göncz nemcsak hogy a legrosszabb, hanem a legaljasabb is."
Ezt mire alapozod?

Bosses 2017.01.04. 10:54:04

Tényleg, ez a Sólyom volt az, aki át szeretett volna totyogni a szlovák oldalra a komáromi hídnál, majd miután valami tót mitugrász nem engedte, fülét-farkát behúzva visszaódalgott a magyar oldalra, és károgott valami jogi rizsát és sületlenségeket sűrű pislogások között a szemüvege mögül. Ha elnök vagyok és át szeretnék menni, akkor átmegyek, ha meg nem tetszik nekik tartóztassanak le, de ezt a gerinctelen csúszás-mászást amit ott bemutatott egy rendes magyar ember nem tette volna meg. Minden felvidéki magyarnak égett utána évekig az arca, amikor egy szlovák ezt szóvá tette. Amúgy szerintem az összes többi elnök sem ér egy köröm alatti piszoknyit sem, talán csak Göncz Árpád az irodalmi munkásságáért.Ja és mintha kimaradt volna Szűrös elvtárs.

fillérbaszó vadász 2017.01.04. 10:55:36

@Kelly és a szexi dög: "korrekt a lista, igazából Sólyomlacira lenne szükség minden poszton - persze a társadalom nem svájci óra, úgyhogy sajna tuti nem működne... :("

Úgy bírom az ilyesmi szövegeket! Tehát a társadalom meg sem érdemli, hogy Sólyom László legyen a közt. elnök. :)

Az a gyáva szar, aki nem mer átmenni egy hídon. Még is mitől félt, hogy a szlovákok lelövik?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2017.01.04. 11:34:23

@asebes: Sőlyom kimenetele el lett szúrva jogászilag. Az Európai Bíróság előtt többször rákérdeztek, hogy magán vagy hivatalos úton volt-e, és a magyar fél képviselője megerősítette, hogy hivataloson.
Ugyanis államfóként csak akkor léphet más országba, ha ott fogadják, a be nem engedése magánszemélyként lett volna jogtalan (csak abban az esetben tagadható meg a belépés egy magánszemélytől, ha közbiztonsági kockázatot jelent, és ennek komoly feltételei vannak).
Meg kellett volna hívni a szlovák köztársasági elnököt is, akkor lett volna esély arra, hogy fogadják (amúgy persze köztársasági elnökként folytatni azt a maszek "hagyományát" hogy magyarországon kívül "ünnepel", maga nem volt elegáns.

CSL 2017.01.04. 11:40:59

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:
Ki vezeti az országot? Én?
Nem a politika dolga a normális demográfiai folyamatok levezénylése?
Hogy van az, hogy Szlovákiában nem néptelenednek el a falvak, kisvárosok? vagy Lengyelországban?
Ki mondta, hogy csak Áder meg Orbán a hibás?
De az országot a politikusok vezetik. nekik van felelősségük abban, hogy, hogyan alakulnak a dolgok!
Aztán meg az utóbbi 25 évből, de mondhatnék 100 évet is, mutass kérlek egy olyan nagy formátumú politikust mint pl Széchenyi

flort 2017.01.04. 12:08:04

@Kuviklacz: Érdekes, én magánlátogatásra emlékszem. Megnéztem, itt is ezt írják:

index.hu/belfold/2009/08/21/nem_ajanljak_a_szlovakok_solyomnak_hogy_revkomaromba_utazzon/

De ugyanitt azt is írták, hogy lényegében mindenki előre figyelmeztette Sólyom urat, hogy baj lesz.

CSL 2017.01.04. 12:13:12

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:
A vidék lakosság megtartásában az meg nem segít, hogy azt az állami földet amit eddig 10 család művelt meg, most elvesszük és odaadjuk a havernak, tönkre téve azokat, akik 20 évig azon dolgoztak, hogy előre jussanak, hiteleket vettek fel, gépesítettek, aztán hip-hop 200 hektár föld volt nincs..
Eleve a tsz-ek szétbarmolása is a politika felelőssége. Egy egy tsz eltartott egy falut, vagy többet! Aztán szétbarmolták a rendszerváltáskor, politikai erővel! Az emberek akik pl a tsz-ben traktorosok, meg fejőnők voltak és elvesztették azokat a képességeket, tudást amit annak idején a tsz-esítés előtt még a szüleik tudtak, kikapták a tsz-ből a nadrágszíj parcelláikat, amiken külön-külön nem tudtak gazdaságosan termelni, ezeket felvásárolta egy két okosabb gazdagabb gazda, már ezzel csökkent az eltartó képesség, amin addig 100-120 család dolgozott, ezután 1 birtokos, meg 7-8 alkalmazott mivel ezek a gazdák tőkehiányában nem tudtak olyan árút termelni ami magasabb profitot hoz, így ráálltak a tömegtakarmány termelésre, amit ösztönzött a támogatási rendszer, most meg ezeket a gazdákat is megfosztják a legjobb minőségű állami földektől, hogy egy két politikus haver meggazdagodhasson..

Kérdem én, hol van a koncepció?

Mi fogja így vidéken tartani a parasztot?

Ki gondolja azt, hogy ez így helyes, azon a pár faszfej politikuson kívül, akinek a zsebébe cseppen az emberek pénze?

Aztán mehetünk tovább!
Ki vállal úgy gyereket, hogy még a saját kajájára sincs pénze?
Az iskolákat óvodákat, bezárták, ha a gyereked iskolás korú, van olyan falu ahonnan napi 1 óra buszozás az iskoláig, meg 1 óra haza! Reggel 6 kor elmegy a gyerek és este 6 ra ér haza! Akinek jobb képességei vannak az inkább elköltözik, már csak ezért is a városokba!
Az értelmiség elvándorol, régen a tsz időkben volt a tsz-nek agronómusa, állatorvosa, üzemmérnöke, építésze, pénzügyese, könyvelője!
Ha vidékről csak ezt a szellemi tőkét kivonod már attól szegényebb lesz a falu!
Az iskolákat ha bezárják, egy csomó pedagógus, elvándorol, megszűnik a kultúra, az oktatás
Bizonytalanság, munkanélküliség, kilátástalanság!
Nincs körzeti orvos, nincs fogászat, nincs könyvtár!
Ez van ma vidéken!

Ezért nem felelős a politika? Ki a felelős ezért? Senki tárjuk szét a kezünket és mutogassunk a traktorosra akinek ezek a sunyi disznók telebeszélték a fejüket?

Tényleg??

Akkor Rákosi, Szálasi, Kádár, Kun Béla, senki sem felelős csak a nép!

Larry Silverstein 2017.01.04. 12:17:33

A magyar elnökök toplistáját is Orbán nyeri.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2017.01.04. 14:43:57

@flort: Mindez csak a magyar hivatalosságok (Sólyommal az éle) balfácánságát bizonyítja. Magánembert, mint írtam, csak különleges okokkal lehet kitiltani, és nem elég az elméleti veszély, a veszélynek az illető személyéból kell kiindulni - nem emlékszem a pontos fogalmazásra, de az a llényeg, hogy neki kell a veszélyt jelenteni, nem annak, hogy esetleg más hogy reagál (tehát hogy a rendezvényen az ő jelenléte esetleg rendbontásra adhat okot, az nem elég, az kell, hogy ő legyen a potenciális rendbontó).
"Sólyom szerint a szlovák fél legalább két hónapja hivatalosan értesült a tervezett látogatásról, és egészen az utóbbi napokig a szlovák hatóságok együttműködtek a látogatás szervezésében. " írja a cikk. Csak a szlovák reakció beszélt magánlátogatásról (ami jogilag tekintve azt bizonyítja, hogy ők se teljesen százasok, viszont nyilvánvalóan el akarták kerülni, hogy a magyar államfőt mint államfőt utálják ki).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2017.01.04. 14:44:24

@Larry Silverstein: Eszerint tényleg az elnöki pozícióra hajt? Ezt már sokszor cáfolták a gazdáid.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2017.01.04. 14:48:24

@fillérbaszó vadász: A szlovákok kijeelentették (köszi @flort: -nek a linkért), hogy "a döntésnek a szlovák hatóságok nem kívánnak erővel érvényt szerezni".
Ettől persze nem kellett volna tovább provokálnia, nem lett volna jó továbbmennie (azt mondta, hogy nem akar törvényt sérteni - ezzel persze elismerte, hogy a "kitiltása" jogos volt).
Szvsz vagy meg kellett volna hívnia Gasparovicot is, és így megelőzni, hogy a szlovákok tiltakozzanak, vagy el kellett volna felejtenie az ügyet, és eleve nem izmozni.

flort 2017.01.04. 15:15:22

@Kuviklacz: kösz. Csak azért kerestem elő, mert valami rémlett a magánlátogatásról.

Mondjuk a szlovákok biztos máshogy emlékeznek, mint mi (nem beszélve a szlovákiai magyarságról), de most már mindegy. Sólyom hülye volt, ez van.

Steve Lavazza 2017.01.04. 15:51:37

@Bogyó 2: komcsi libsi uralom nincs nem is volt , lehetett volna ha ezek a fideszes panelek léteznének de csak kitalált mellébeszéléshez használható buta szöveg birkáknak !

Steve Lavazza 2017.01.04. 16:00:50

Bajusznak olyan szinten nincsen személyisége hogy az fáj , szerintem egy agrármérnök akit megvezettek a fönökei ezért vállalta el elöször . Másodszor meg azért mert rájött milyen könnyü zsiros állásokba elhelyezni a komlpett rokonságot családot . Szerintem egy szégyen , hogy közt elnök lehet egy pártkatona karakter teljes hiánya nélkül ! Mindent aláir amit a fönöknek és tolvaj brigádjának fontos de inkább 100 -ból 98 dolgot egész biztosan a fogadó irodáknál már fogadni sem lehet erre annyir biztos . NEM DOKI NEM IS SMIDDDT PALI PEDIG EGY OLYAN TIPUSU VALAKI AKI ESZMÉLETLENÜL TUDOTT HELYEZKEDNI ÉS GÁTLÁSOK NÉLKÜL VÁLTANI , AZ ERÖEBBNEK MINDIG IGAZAT ADOTT A GYENGÉBBET MEG LEDARÁLTA ezt nagyon jól csinálta . Olimpia bajnok ? Ja az ! De hogy ? Na azt inkább hagyjuk de olimpiai bajnok az biztos . Barta Ferenc azt mondta róla hogy már gimiben sem volt szürke állomány afejében . Közt elnököt a nemzetnek kéne megszavaznia LEGFONTOSABB FELADATA PEDIG ANEMZET VÉDELME AHATALOMTÓL ERGO MINT EGY FÉK ÚGY KÉNE MÜKÖDNIE EGY GERINCES BECSÜLETES HAZASZERETÖ KÖZT ELNÖKNEK ! Párt katona NEM lehet közt elnök az ugyanis nem egészséges .

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.01.04. 18:44:08

@CSL: "demográfiai folyamatok levezénylése". Ekkora baromságot is régen hallottam.

Először is, ez egy hatalmas, önáltató hazugság, hogy abszolút nincs pénze gyereket vállalni a magyarok többségének. Nem is annak kell gyereket vállalnia, aki nyomorog, hanem a középosztálynak, az átlagnak, aki nem nyomorog. Kivéve persze, ha egy nyugati fogyasztói társadalomhoz méregeti magát.

Régen sem volt kolbászból a kerítés, az emberek mégis vállaltak gyereket, mert ez volt a norma, mert a családi boldogság volt AZ önmegvalósítás, még a felsőbb rétegeknek is (vagy különösen nekik), leszámítva pár csúcsmeritokratát.

Az embereknek nem a nyomora, hanem az igényei nőttek meg drasztikusan.

A gazdák sanyarú sorsáról pedig annyit, hogy ez kódolva volt a rendszerbe, ami kezdődött azzal, hogy minden föld csak bérlemény, ami önmagában még nem feltétlenül rossz rendszer, de erre jött az EU és a hatalmas, zsíros földalapú támogatások rendszere. Vajon miért éri meg annyira nagyon elnyerni ezeket a földeket pályázaton? Mert dől a pénz a földterület után, mert ez központilag irányított gazdasági rendszerben így mennek a dolgok.

Félre ne érts, ez egy borzasztó rendszer, de igenis, alapvetően az emberek, a nép kollektív felelőssége, hogy ide jutottunk. Mert nem Orbánnál kezdődött a kapzsiság, a felelőtlen habzsolháp keleti típusú nyerészkedés, és nem is fog nála végetérni.

Amíg a támogatások rendszere így működik, amíg bármely területen a gazdák, legalább egy helyi érdekvédelmi szövetkezet szintjén nem birtokosai a földnek, addig ez bármikor megtörténhet.

Most megy a földmutyival, ami elindult a nagy kapitalizmus idején a gyárakkal, a rossz igazgató, új tulajdonos paradigmával. Összesen annyi változott, hogy egyetlen politikai klán teljhatalmat kapott és jobban ki tudta játszani a rendszert, mint régebben. Meg is tette.

Régen is így ment, nemhiába megy az új feudalizmus emlegetése, mert a király ott osztogatja a földet a kegyenceinek, ahol a paraszt nem ura a saját földjének.

Az pedig, hogy alapvetően a mai teljes falulakosság maradhatna vidéken, vagy akár kisvárosokban inkább vágyálom, mint valóság, mert egyszerűen átalakult a foglalkoztatottsági szerkezet, a gazdaság. Lehet, hogy most pont nálunk néptelenedett el pár falu, de Lengyelországban még így is alacsonyabb a vidéki lakosság aránya, Szlovákiában, ahol nincs Budapest szintű igazi nagyváros, alig magasabb, mint nálunk.

Ha valaki változtatni is akar a helyzeten, a pártpolitikától várni változást alapvetően hibás elképzelés.

CSL 2017.01.04. 20:46:33

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:
Nem írtam sehol, hogy Orbán egymaga felelős! Ha az első hozzászólásom megnézed, pont azt írtam, hogy egyik sem volt eddig alkalmas a vezetésre!
Azért, szerintem a nép nem azért hatalmazza fel a kormányzatot, hogy aztán ellopjanak mindent, hanem, hogy a felmerülő problémákra, hatékony, előremutató megoldásokat találjanak, mint pl az ex szovjet Észtországban!
Lehet, hogy naivitás ilyet várni a politikától, de elvileg ez lenne a dolguk!
Orbán amikor hatalomra jutott 2010 ben egészen mást ígért a vidéknek, a családi gazdaságoknak, mint amit aztán megvalósított! Ángyán kb ezért mondott le!

Egyébként, bár nem ismerek semmilyen statisztikát erre vonatkozóan, úgy gondolom, hogy a vidéken, a falvakban, mindig nagyobb volt a gyermekvállalási kedv, mint a városokban és a rendszerváltás nagy fordulata pont az volt, hogy a vidék eltartóképessége lecsökkent és vele a gyermekvállalási kedv is és szinte csak az etnikum vállal több gyermeket.

rokakutya 2017.01.04. 23:31:55

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Baszki tegyè' ki egy szmájlit vagy írj a hszed után egy j-t hogy lássuk csak ironizálsz. Ha komoly, akkor bocsi :(

Attilajukkaja 2017.01.05. 10:05:56

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:
"Az embereknek nem a nyomora, hanem az igényei nőttek meg drasztikusan."
Mihez kepest? A Horthy korszakhoz kepest kb. ugyanott vagyunk nyomorban, de a Kadar rendszerhez kepest sokkal rosszabb a helyzet. Az igenyeket pedig europai szintre emeltuk, a kornak megfeleloen. Egyes vezeto politikusaink pedig szaudi szintre, ami tenyleg drasztikusan hat a megszokotthoz kepest.
A legtobb ember szerintem kiegyezne egy atlag EU-s eletszinvonallal.

István Bendula 2017.04.03. 13:40:32

@fillérbaszó vadász: Ráadásul az hírlik,hogy az 1919-es bolsevik hóhér unokája.Cáfolat sehol. Ki csinált belőle államfőt? Hát,Orbán.
süti beállítások módosítása