Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2018.03.13.

Már csak egy dolog hiányzik Orbán bukásához

Hakapeszi Miki

Könnyű lenne ma Kósáról írni, de akad nála fontosabb. Lajosunkról régóta azt tartjuk, hogy egy elképesztően ostoba paprikajancsi, mostantól csak ugyanez a köbön, a másik komoly agysebész, Tállai mester szellemi színvonala. Az a jó bennük, hogy ők többet hisznek magukról, ezért szeretnek pofázni és hülyét csinálni magukból. A józan többség meg csak röhög rajtuk. De Kósának, meg a Fidesznek már nem oszt, nem szoroz ez a mostani balhé, beszéljünk a legfontosabbról, a kormányváltásról.

Mi már pár hónapja elég optimisták vagyunk, Hódmezővásárhelyben is nagyon bíztunk, szerencsére nem hiába. Ami azóta történik, azt nagyrészt jó nézni. De van ami pont az ellentéte annak, amire Vásárhely másnapján számítottunk.

A kormány oldaláról azt gondoltuk, hogy a méretes buktát látva tényleg alábbhagynak a sorosozással, migránsozással és a sikerek kommunikálására, felnagyítására és a primitív osztogatásra koncentrálnak (nesze  nyugger, Bözsi-utalvány, szavazz ránk). De nem, még jobban tolják a hülyeséget, a hazugságot, a lejáratást, vagyis azt, amivel a saját birkatábort talán egyben tudják tartani, de új szavazót már nem tudnak hozni, sőt, a bizonytalanokat is arra indíthatják, hogy elmenjenek szavazni, mert azt mondják, kurvaélet, legyen már ebből elég. E mellett látszik a tanácstalanság, egyre többet hibáznak, egyre agresszívabbak. A semmit se értő Semjén minden megszólalása is mínusz több ezer szavazat a Fideszre kábé és ez jó.

Kevesek által figyelt, de sokatmondó jel, hogy jól megdöntötték a Mészáros Lőrinc által felvásárolt cégeket a tőzsdén, nagy állami cégnél fosták össze a bokájukat és szavazták le saját javaslatukat, mert rájöttek, hogy ha törvénytelenül játszanak át állami vagyont Lőrincnek, akár rács mögött is találhatják magukat, ha nem a haverok nyernek áprilisban. Ebből is látszik, hogy iszonyatos a para, ezek tényleg nyeregben érezték magukat, most meg reszketnek a bukástól.

Erre egyébként ügyesen játszik rá az ellenzék, a túloldalon mindenki benyögte, hogy elszámoltatás lesz, meglesz a jogi lehetőség a narancsos tolvajok lecsukására és a vagyonok elkobzására. Jó lenne ezt továbbra is keményen nyomatni, csak ezért sokan szavaznak majd Orbán ellen. Mert tuti, hogy az emberek csőrét azon túl, hogy teljesen hülyére veszik őket, ez a legmagasabb szintig nyúló szisztematikus lopás és szinte minden Fidesz-fejesre jellemző urizálás bassza leginkább. Nagyon jó húzás Karácsonytól az is, hogy megnevezett pár leendő miniszterét, akik közül senki se párttag. A mostaniakkal ellentétben nem csicskák, hanem ellenben jó szakértők. És nem mellesleg korrekt, jó arcok.  

Tuti, hogy sokkal többen akarnak kormányváltást, mint ahányan ezt a mocskos bandát hatalomban tartanák. Ezzel nem mondtam nagyot, négy éve is így volt, az egyéni körzetek nagy többségében 50 százalék alatti eredménnyel nyert a fideszes. És itt jön az, aminek azonnal be kellett volna indulnia Vásárhely után, de csak nem akar: a még szorosabb koordináció. Látványos, hogy aki a leghangosabban kiált ezért (Juhász Péter, vagy Hadházy Ákos), azt karaktergyilkolja a rezsim, de amúgy még mindig a többség helyezkedik. A romlott maszopban meg még ott vannak a Fideszbérencek, az árulók is, akiket Orbán helytartói baszogatnak, hogy álljanak le az ellenzéki koordinációval.

Nagyon fontos két hét jön: kiderül, hogy a választói elvárásoknak megfelelően létrejön-e a széles koordináció, vagy se. Ha a Jobbik nélkül jön létre, akkor is esély van arra, a Fidesz szűken elveszítse a többségét. Ehhez elég visszalépések nélkül is annak a hatékony kommunikálása, hogy ki a legerősebb jelölt egy-egy választókerületben. Úgy tűnik, Karácsony Gergő ezzel próbálkozik, de jó lenne, hogy ha már az elbaszott régi faszokkal telerakott szoci listára nem volt ráhatása, legalább abban lenne nagyobb ereje, hogy korrekt koordináció jöjjön létre. Vásárhely utáni kormányváltó hangulatban sok olyan vidéki körzet is átfordítható, ahol ma szinte mindenki narancsos győzelmet vár. 

Az LMP szerencsére felismerte a helyzet súlyát, ha pedig az MSZP és a Jobbik is összefogna, azt egészen valószínűvé tenné Orbán bukását. Nem véletlenül félnek ettől a legjobban Viktorék. De ha nem így lesz, az emberekben azt mindenképp tudatosítani kell még, hogy a tét hatalmas, vissza nem térő alkalom ez arra, hogy választáson legyenek Viktorék elhajtva a nagy büdös faszba. S. Lajos médiabirodalma biztos szolgáltatja még a további muníciót a fideszesek lejáratásához, aminek ugyan már nincs sok köze a hiteles újságíráshoz, de bizsergető érzés látni, ahogy a saját fegyverükkel lövik a reszkető NER-lovagokat, akik menekülnek a nyilvánosság elől.

Nagyon rezeg tehát a léc Viktornak, nagyon jól áll az Orbánváltás projekt, most a legfontosabb, hogy az ellenzék felelős politikusai felnőjenek a feladathoz a koordinált visszalépésekkel, hogy a nép nyugodtan és minden fontos információ birtokában mondhasson ítéletet a Fidesz nevű iszonyat káros, az ország fejlődését legalább 10 évvel visszavető szekta felett.  

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

114 komment

Címkék: választás 2018

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr10013737316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

incze 2018.03.14. 08:12:55

már tényleg csak egy dolog hiányzik: egy nép

Kivlov 2018.03.14. 11:15:25

"...Tuti, hogy sokkal többen akarnak kormányváltást, mint ahányan ezt a mocskos bandát hatalomban tartanák..."
Kár, hogy egy választáson az győz, akire a legtöbben szavaznak. ÉS nem az, akire a legtöbben nem szavaznak...

Brix 2018.03.14. 11:16:25

Csak az a probléma, hogy az ellenzéki pártok nem fognak visszalépni egymás javára, mert a rendszer úgy van kitalálva, hogy ne érje meg nekik...Más kérdés, ha lenne második forduló, az szinte biztos hogy a jelenlegi bukását hozná...DE, jól kitalált választási rendszer ez, ami szinte lehetetlenné teszi a pártok összefogását..

Plumper_ 2018.03.14. 11:16:34

összellenzéki kormányösszeállítás is működhet majd, ha a pártok úgy akarják.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.03.14. 11:23:39

@Brix: ez igaz, pontosabban túl nagy ára lenne nekik az összefogásnak, a maszopnak fontosabb az a bő százmillió forint, amit így megkap, ha meg visszaléptetne még több mint 4 jelöltet, már nem kapna meg. de ha ez lesz, még abban lehet bízni, hogy a szavazó megtalálja a legesélyesebbet maga. ez persze megjósolhatatlan.

exterminador 2018.03.14. 11:33:58

Nem kell most a Fidesznek megbuknia, egy a lényeg, hogy ne legyen kétharmaduk. 2022-re Fletó szintjére amortizálják magukat. Viszont ha most veszítenek, nagy a valószínűsége, hogy egy év múlva egy előrehozott választáson dicsőségteljesen térnek vissza.

Sir Galahad 2018.03.14. 12:27:48

Nem olyan egyszerű ez. Egyrészt, mint egy másik hozzászóló megjegyezte, az ellenzéki pártok a választási rendszer sajátosságai miatt ellenérdekeltek a komolyabb együttműködésben, másrészt kérdéses az egymással amúgy ellentétes oldalon álló ellenzéki szavazók átszavazási hajlandósága.

Ráadásul a Fideszt sorozó botrányokra a nép nagy része már immunis, annyi botrányt láttak már. A Fidesz úgy tűnik, a saját táborát kisebb veszteségekkel bár, de egyben tudja tartani. Ez az ellenzék megosztottságát látva most is elég lehet, ha nem is a 2/3-hoz, de a szűk többséghez.

És azt még nem láttuk, a Fidesz milyen ellenakciókkal igyekszik a kampányhajrában leamortizálni az ellenzék renoméját. Meg lennék lepődve, ha csak annyi lenne a tarsolyukban, hogy felmatricázzák Vona terepjáróját meg hasonló ökörségek.

odysszeusz 2018.03.14. 12:28:03

Nem tudom miért nem lehet megegyezni...miért nem lehet az egyezségükbe belevenni a kompenzációt amit átszavazáskor elbuknak? Később a nyerés után "törlesztenek", ennyi.

Tom66 2018.03.14. 12:28:15

@Kivlov: "Kár, hogy egy választáson az győz, akire a legtöbben szavaznak. ÉS nem az, akire a legtöbben nem szavaznak..."

A fenti idézet az ékes példája annak, hogy miként is értelmezik a demokráciát a liberálisok. Liberális alapelv: addig szavazgatunk, amíg számunkra kedvező eredmény nem születik.

Andy73 2018.03.14. 12:28:35

Hakepeszi Miki még néhány hétig reménykedhet, aztán majd felébred az álmából. Kicsit nagyobb szerénység kellene ahhoz, ha valaki kormányra szeretne kerülni. A blogger sok azt állítja, hogy sok mindent tud, de róla nem sokat tudni, csak azt, hogy utálja és álnéven szapulja a kormányt, miközben azért az ellenzékről is eléggé trágár hangnemben írogat.

A disznó ÓLAMOT nem biznám Vona Gáborra 2018.03.14. 12:28:58

"Nagyon rezeg tehát a léc Viktornak, nagyon jól áll az Orbánváltás projekt, ""

Szeretnem felhivni a figyelmet, az evek ota tarto a kormany "levalthatatlan" meg kell valtoztatni a valasztasi torvenyt, es a jelenlegi Orbannak eselye sincs elbuktak a valasztast kozti oriasi kontrasztra. A kerdes az: A levalthatatlansag volt hazugsag, vagy most hazudik az ellenzek ?
Persze a valasz az, hogy az ellenzek allandoan hazudik.

Tom66 2018.03.14. 12:29:11

@exterminador: 2022-re a jelenlegi ostoba, hazaáruló ellenzéknek írmagja sem marad. Ellenben az utolsó mondat teljesen helytálló. Tehetségtelen, egymást rühellő tagokból álló szupergrupp képtelen lenne az ország normális irányítására.

panteon 2018.03.14. 12:29:23

@incze: A Nép az tudja mit akar. Ez a baj:

Felhívnám a figyelmet arra a mondatra, hogy Az ELLENZÉKNEK NEM ÉRDEKE A KORMÁNYVÁLTÁS!!

index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/03/14/torok_gabor_magyar_narancs_interu_kodszurkalas

morph on deer 2018.03.14. 12:29:54

@Hakapeszi Miki:
Ezért lenne értelme egy ‘kétfordulós’ kormányzásnak: most mindenki befogja az orrát és arra szavaz, aki veri a fideszest, mert az első orbánmentes kormány csak - mit tudom én, mondjuk - másfél évig működne, aztán a nagytakarítás és a jogállami keretek helyreállítása után új választások új feltételek szerint!

Így jóval könnyebb lenne együttműködni, hiszen meghatározott időről lenne csak szó, és az ‘áldozat vállalás’ sem lehetetlenítené el a pártokat, hiszen a későbbi kompenzációtól kezdve a választási törvény megváltoztatásáig szinte mindenre lenne lehetőség.

Ennek a kockázata még mindig kissebb lenne, mint az újabb négy évé ezzel a tablóbandával.

Kivlov 2018.03.14. 12:30:10

@Brix:
Nem is kellene összefogni, mert így sosem lesz más. Mindig lesz egy adott kormány, akit az összes ellenzék le akar váltani, aztán megfordítva. Azaz a korábbi egypártrendszert lecseréltük kétpártrendszerre. Nem ez a demokrácia.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.03.14. 12:35:06

@exterminador: ez teljesen reális forgatókönyv, csak bízhatunk abban, hogy ha egy nagykoalíció szűken kormányozni tudna, akkor eleve úgy kezdenek neki, hogy egy év, elvégzik a közösen akart fideszmocsoktalanítást, amit el lehet, aztán jöhet egy új választás.

De amúgy meg lehet, hogy hosszabb távon jobban járunk azzal, amit írsz: nem csak a Fidesz írja magát nullára, de az MSZP is eltűnhet azonnal, ha a mostani viselkedésével ő akadályozza meg a váltást idén. Csak jobb lenne már az idén változást látni, hátha a komcsik is élni tudnak az utolsó esélyükkel.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.03.14. 12:37:20

@morph on deer: igen, ezzel kiegyeznék. és ez a jó válasz arra, hogy miért szavazzak a fidesz ellen, hiszen ha buknak, káosz lesz. talán nem, talán ez lesz, ha meg tudnak a többiek egyezni egyfajta minimumban.

selek 2018.03.14. 12:50:14

@Kivlov: akik legtöbben nem szavaznának a fideszre, azok 18.4.7 este menjenek ki a településük főterére és a hivatalsegéd dobjon fel egy hatoldalú dobókockát és ha 1 akkor mindannyian szocira, ha 2 a jobbikra, ha 3, akkor az lmp-re és szükség szerint max. 6- ból, DE EGYRE SZAVAZZON MINDEN ELLENZÈKI. HIRDESSÜK MEG A NAGY PÉNZFELDOBÁST, KOCKADOBÁST !!!

selek 2018.03.14. 13:15:26

@Kivlov: a demokrácia, hogy a tömeg jólét alapján a kormányzó lecserélhető vagy megtartható. A mai szabály, technika ez ellen van és ez bűn. Ezért két párternyő a NEMZETI VERSUS NEMZETÉRT csapatoknak kellene küzdeni egymással, ehhez kell szabályt kitalálni. Pl. település csoportok képviselőinek küldöttei az országos második kamara, akik 2- max 4 ciklusos nem korrupt képviselőiből legyen az első kamara. Lehet HASZNOS TISZTESSÉGES KÖZÖS KÉPVISELETET IS SZERVEZNI!

ételizésítő 2018.03.14. 13:15:32

A Jobbik nélkül nem fog menni.
Ezt kéne tudomásul venni mindkét oldalnak.

Zöld atomerőmű (törölt) 2018.03.14. 13:16:30

- Miniszter úr! A hét végén zárulnak az aktuális hosszútávú energiaakciók a gázpiacon. Döntenünk kellene, hogy kitől és milyen mennyiségben vegyünk energiát a következő öt évben.
- Megbukott Orbán!

- Miniszterelnök úr! A kórházak és az iskolák is azonnali plusz forrásokat akarnak. A javaslataik költsége összesen 850-900 milliárd. Ennyi pénzünk nincs, de ha ügyesen priorizáljuk az igényeket, akkor tudjuk teljesíteni a választási ígéreteinket.
- Honnan a f**omból tudjam mi a fontos!? Kérdezzétek meg a Zöld Piroskát! Ők kapták meg az oktatási tárcát... Nyomorult efemdégések, elvittek 10%-ot az ellenzéki tömörülésükkel... A Béla miattuk nem jutott be...
- Felhívták! Azt üzeni fingja nincs, de emlékezteti Önt, hogy megbukott Orbán!

- Mi, mint az EU illetékes szervének küldöttei, és Önök, mint Magyarország képviselői ezennel megkezdjük a tárgyalásokat. Amint Önök is tudják, a mezőgazdasági és ipari termelésre vonatkozó előírásokról tárgyalnunk, amely az osztrák és francia javaslat szerint a Magyarországon felére csökkentené a termelést, a felesleget pedig a javaslatot benyújtó két ország venné fel.
- (Súgjá' Gábor, ha elakadok) Sajnos az ipari és mezőgazdasági termelési mutatóinkat, amelyeket még az egyeztetés előtt kértek írásban nem sikerült előkeresnünk. Ugyanakkor fontosnak tartom elmondani, hogy az általam képviselt szervezet oroszlánrészt vállalt az Orbán rezsim megbuktatásában. A javaslatot, mint felelős európai ország képviselője feltételek nélkül, és büszkén elfogadom!

selek 2018.03.14. 13:17:03

@Hakapeszi Miki: most van káosz, csak nem látszik, mert fidesz káder fidesz káder kezet mos; a szar a szőnyeg alatt, de csak szisztematikusan lehet eltakarítani és büdösnek lenni kell, mert az a természet része, csak eddig lefojtották, de ki kell jönnie ami salakanyag, nincs mese

$pi$ 2018.03.14. 13:17:05

Évek óta azon megy a morfondírozás hogyan lehetne elérni, hogy ne az a párt győzzön, akire a legtöbben szavaznak. Mert demokraták, azért lenne ez roppant fontos.

nemecsekerno_007 2018.03.14. 13:17:20

Ellenzéki győzelem esetére ott a hódmezővásárhelyi példa. Nagyjából olyan állapotok lesznek. Ezért se ártana valami nemzeti minimum, mert az ország nagyobbik része nem pártkatona v. politikus, nem az ő f@szukkal kéne verni a csalánt ebben a bolhacirkuszban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.03.14. 13:49:19

@Kivlov: Látod? Egyszer szólj őszintén és ennek az egybites @Tom66: -nak máris liberális vagy. :-))

==T== 2018.03.14. 13:49:43

@ételizésítő: Gyurcsánnyal meg soha nem fog menni.,

@Brix: A helyzet az, hogy a rendszer úgy van kitalálva, hogy a győztes stabilan kormányozhasson.

Visszalépni csak akkor érdemes, ha utána működő kormányzást lehet megvalósítani.

A káosz ugyanis még a NER-nél is rosszabb.

Kivlov 2018.03.14. 13:50:06

@selek:
Ja, persze. Ez aztán a demokrácia.
Hogy én pl jobbik szavazóként szavazzak a szemkilövető maszopra, mert a pártom jelöltje visszalépne. Akkor inkább nem megyek el. Szavazzon mindenki, akire akar. Döntse el maga, aztán ha a végeredmény nem tetszik, csak magát okolhatja.

==T== 2018.03.14. 14:00:10

Karácsony: Karácsonynak még annyi súlya sem lenne, mint Megyónak volt, ő csak egy dsz, ami elfedi, hogy mögötte az az MSZP-DK koalíció áll, akiknek OV a 2/2-ot köszönheti.

Árnyékkormány:

Mellár Tamástól az eurófétise miatt inkább óvakodjunk.

Andor onalas újbalosnak tűnik.

Ámon Ada a megnyilatkozása alapján valami elég komoly álomvilágba élhet

A többi megnevezett tag akár egy SZDSZ-kormány embere is lehetne.

MSZP: annyira tele van korrupt arcokkal, hogy a töküknél fogva tartja őjket a fidesz:

444.hu/2018/03/13/a-fidesz-meguzente-az-mszp-nek-eszetekbe-ne-jusson-egyuttmukodni-a-jobbikkal

444.hu/2018/03/14/leszoltak-az-mszp-vezetesebol-videkre-hogy-ne-varjanak-az-lmp-vel-sem-lesz-osszefogas

konrada 2018.03.14. 14:00:25

@Kivlov:
...vagy pl üldözöttek leszármazottjaként meg a vascipőbe köpködőkre...

...tényleg olyan nagy kakában van most az ország, hogy érdemes legyen elveket feladva egy elkötelezett embernek szembeköpni magát???

Thunder_th 2018.03.14. 14:00:45

@Andy73: Te nagyon értesz a jósláshoz. Még mindig láható mit írtál a belinkelt hódmezővásárhelyi cikk alá is. Ott is milyen jól bejött a jóslatod. Én a helyedben ekkora égés után visszafognám magam, vagy legalább egy fokkal alacsonyabbra csavarnám az optimizmusom, mert magas lóról lehet könnyen zakózni.

Kivlov 2018.03.14. 14:25:04

@konrada:
Dehogy van. De ha abban is lenne: a lehetséges alternatívák rosszabbak, mint a mostaniak.
Kik vannak a palettán? qrcsi - no comment. karácsonyfa - színtelen, szagtalan, pártnélküli nulla. együtt, momo, elempé - gittgeyletek gitt nélkül. jobbik - korábban európa szerte lenácizott népség, aki közben allah-párti lett, mint európa...

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.03.14. 14:25:47

Most ez még mindig komoly, hogy az országot legutóbb bukópályára állító posztkomcsik és a Simicska által felkarolt Magyar Gárdás, Hatvannégy Vármegyés szalonnáci Jobbik jelentené a demokráciát, egy súlytalan Karigerivel az élen? Tényleg van itt mentális deficit.

1ghost 2018.03.14. 14:25:56

Remek írás, tárgyilagos helyzetelemzés. Kár, hogy trollok így ellepték a blogot, s egyik hazugságokat hányják a másikra, blokkolva ezzel az értelmes párbeszédet.

De már nem sokáig lesz ez így.

Indriq 2018.03.14. 14:26:13

@morph on deer: ez az én álláspontom is

Parajpuding 2018.03.14. 14:26:16

"most a legfontosabb, hogy az ellenzék felelős politikusai felnőjenek a feladathoz a koordinált visszalépésekkel"
Kicsi az esély arra, hogy felnőnek. Az mszp, a szorongatott tökű gyáva és levitézlett vezetőivel, a jobbik, a most mi fogunk jönni és senkivel nem fugunk össze faszoskodásával, az lmp, mutassuk már meg, hogy nagyobbak vagyunk egy bolhafingál, mind-mind a buktát vetíti előre. Simán lehetne a hódmezővásárelyihez hasonló képlettel visszaszorítani a fideszmaffiát. Csak ehhez egy kellene: az ellenzékieknek az országot szem előtt tartani mindenekelőtt. De úgy tűnik, hogy a saját érdekek előrébbvalók.

káposzta 2018.03.14. 14:52:25

Ha most nem sikerül, majd sikerül 2022-ben, nem félek tőle. Sokan mondják, hogy akkor már nem lesznek választások, de ha ez tényleg így lesz, akkor a nép majd kimegy az utcára, és szépen elűzi a picsába a rezsimet. Mert ne essünk túlzásokba, Putyin nem fog tankokat küldeni ide, egyrészt mert az ukránok pöttyet berágnának, másrészt annyit nem érünk, mint 1956-ban.
A másik, hogy a fidesznek jelenleg 13%-os támogatottsága van a 18-29 évesek körében, a 18 éven aluliaknál szerintem ennél is kevesebb, és ez azért reményre adhat okot (mivel a fiatalok nem a kommunista utódpártokra (MSZP, DK, fidesz), hanem a relatíve új pártokra fognak szavazni (Jobbik, Momentum, LMP, Együtt, PM, ebben a sorrendben)). A lényeg, hogy a fidesz tetőzött, ennél csak kisebb lesz a támogatottságuk, de kevésbé romlott, új pártoknak meg nőni fog. És akkor talán nem az lesz a központi téma, hogy Erzsébet-utalványt kapnak a nyugdíjasok, vagy hogy Kósa milyen buta, hanem hogy bazdmeg alapjairól kell felépíteni egy a 2020-as években világszínvonalú oktatási, egészségügyi és adórendszert.

Willkommenskultur 2018.03.14. 15:10:38

@káposzta: kivancsui vk milyen a vilagszinvonalu oktatas/egeszsegugy amikor az osszes angliaban melozo magyar a magyar egeszsegugyet hasznalja, es ha lehet ide jar a gyereke suliba mert angliaban sokkal puruttyabb a rencer

eßemfaßom még áll 2018.03.14. 15:10:50

@káposzta: "Sokan mondják, hogy akkor már nem lesznek választások"

Ezzel '92 környékén kezdek el először riogatni a bőröndbizniszben érdekeltek.

József Kodácsi 2018.03.14. 15:11:08

@Tom66: Egy ember írt egy butaságot és ebből te azt szűrted le hogy ez liberális alapelv? Nem tagadom,megleptél.

Sascha Braun 2018.03.14. 17:11:39

@morph on deer: "aztán a nagytakarítás és a jogállami keretek helyreállítása után új választások új feltételek szerint"

Vagyis a Gyurcsány-Vona-Simicska-féle neobolsevik-fasiszta koalíció úgy alakítani a választási rendszert, ahogy ők könnyebben nyernek, aztán új választás. Értem. Roppant demokratikus. Csak azt hagytad ki a hozzászólásból, hogy közben a Fideszeseket föl kell lógatni. Tudod, lámpavas, demokratikus ellenzékiként erről nem lenne szabad megfeledkezned...

ben2 2018.03.14. 17:11:53

@Kivlov:

Ezek szerinte Nagy Brittaniában nincs demokrácia, mert az ottani választási rendszerben a Fidesz simán 90%-ot ért volna el 2014-ben és most is lazán hozná a háromnegyedet.

Dr.oid 2018.03.14. 17:12:24

A FIDESZT 3.14tschánrúgni csak akkor esélyes, ha mindenhol 1 (azaz egy) db. "ellenzéki" jelölt marad. Ha másként nem megy kő-papír-ollóval. :) Így a falusi nem túl képzett

lobaszopiatej 2018.03.14. 17:13:32

A magyar politikában létezik egy törvényszerűség: aki minél tovább van hatalmon, az annál pofátlanabb és korruptabb lesz, és ha nem zavarják el, az komoly önbizalmat ad! (a mégtöbb lopáshoz)

putris72 2018.03.14. 17:16:48

Hát itt Pécsett is volt kormányváltó tüntetés nem rég!Mellár Tamással,meg sok sok értékes demokratával! www.pecsistop.hu/tartalom/cikk/492656_a_demokraciaert_tuntettek_pecsett www.pecsma.hu/pecs-aktual/hamar-megcsappant-baloldali-tuntetok-szama/ Az első link a demokratikus, a második a valóság!Szánalom,hogy itt is többségnek nevezik magukat azok a demokratikus,balib erők aki 100 embert tudnak kivinni egy tüntetésre,de annak fel is hazamegy már a tüntetés közepén!Így maradtak kb 50 emberkével a tüntetés végére!

dare 2018.03.14. 17:16:51

Az elmúlt napok történése azt erősítette meg bennem, hogy mindnyájan fel vagyunk ültetve a bohócvonatra.
Hódmezővásárhely után szinte biztos volna benne, lesz ellenzéki megállapodás, ha nem is visszaléptetés formájában (amit én egy nagy hülyeségnek tartok) de tudni fogják majd a szavazók minden körzetben kik azok a jelöltek, akiket a legtöbb párt szavazója elfogad és szavazna rájuk.
Nem lenne ez olyan bonyolult, simán lehetne kommunikálni pl így is:
Budapest 1 evk: minden ellenzéki jelölt fej-fej mellett.
Kire szavazzunk?
Kiről szólt ez a körzet 2014-től-2018-ig?
Juhász Péterről.
De nekem nem szimpatikus, mert püföli a nőket, meg füvezik, meg kiskorúakat veszé...
Állj.
Ebben a nyomorult körzetben a legérdemibb munkát ő tette, úgy, hogy nem is volt képviselő.
Senki másról nem szólt ez a nyomurult körzet.
Elhasználódott?
Persze, 2-3 hónap alatt.
Ha abban a körzetben lennék, én biztos rá szavaznék.
Nekem se szimpi, meg nem értek egyet a hergelős politikájával, de nagyon aktív volt, és elérte hogy Rogánt kevesebbet lássam.
Ezért most simán rászavaznék, 22-ben meg beszélhetnénk alkalmasabb jelöltről helyette.
Az összes többi jelölt edzhetne inkább a 4 év múlva esedékes választásra (ha lesz), mert itt én nem szavaznék másra, mint Juhász Péter.
De persze szoci körzet, és valszeg Naszály Márta lesz a befutó.

Budapest 2 evk: Szintén szoci körzet, ha egy földre szállt angyal indulna ebben a körzetben a szocik és a fidesz ellen, annak is nehéz dolga lenne itt nyernie.
Nincs Mszp-s jelölt.
De van Dk, pavlovi reflex beindul, és az itt lakók min 20%-a úgy karcolja be a Dk-t kétszer is a szavazólapokon, hogy rá se fog pillantani kik lehetnek még abban a körzetben esetleg más jelöltek, akik talán jobbak lehetnének helyette.
Gy Németh Erzsébet mellett senki másnak nincs esélye megugrani a 20%-ot, őt és Simicskót legyőzni azért elég kemény feladat lenne az itt induló jelölteknek.
Talán 4 év múlva.
Tehát marad a Dk-s jelölt.
Haladjunk.

Budapest 3 evk: ugyanaz mint az előző.
Nem lehet a szocik és a Fidesz ellen is küzdeni.
Talán 4 év múlva változik a helyzet.
Marad Bauer Tamás.
Ha ott lennék, rá is simán leszavaznék.

Budapest 4 evk: Idézek a Nyugati fény egy posztjából

"De sikerült azt is "kikutatniuk", hogy a 4. számú választókerületben a Momentum-táborban részegen randalírozó Ungár Péter (LMP) esélyesebb jelölt lenne, mint a DK európai parlamenti képviselője, Niedermüller Péter. Hát persze, elképzeljük, ahogy az MSZP és a DK szimpatizánsai tömött sorokban tolonganak, hogy Schmidt Mária fiára szavazzanak.."

A hangsúly a képzeljük el mondaton van.
Elképzelni amint Mszp és Dk szimpatizánsok tömött sorokban leszavaznának bárkire, aki nem az ő csillagzatuk alatt született, és nem az ő pártlogójukat viseli.
Nem tudom elképzelni. :D
Még az egyetlen nyerhető körzetben ahol Lmp-s az esélyes (Szél Bernadett), még ott sem.

Persze jogos lenne a kérés, hogy lépjen vissza Ungár Péter Niedermüller javára, mert ebben a körzetben képzeljük el azt amit, de most őszintén.
Visszalépne bárki is az Lmp-s helyében.
És már 3 Dk-s jelöltnél tartunk, akik esélyesek.
Én nem szeretném ha akár a Jobbik, akár az Mszp-Dk túlnyerné magát ebben a rendszerben.
Senkinek nem adnék még egyszer ekkora hatalmat a kezébe, ezt NEM SZABAD HAGYNUNK!!!!

Meg kell majd figyelnünk hány körzetet vihet el egyik és a másik párt, ha valamelyik túl sok körzetben esélyes, akkor rá kell indítani a lehető legtöbb ellenzéki jelöltet.
Persze így a Fidesz fog nyerni az adott körzetben, de nem 80 körzetről lenne szó, hanem csak max 40-ről.
Ennyi körzetet úgy is nyerni fog a Fidesz, ha fejünk tetejére állunk akkor is.

Nem kellenek a pártok ahhoz, hogy mi szavazók le tudjuk vinni a Fideszt 100 mandátum alá.
A visszaléptetést rossz ötletnek tartom, mivel nem tudom elképzelni én se amit a Nyugati Fény állít, miszerint tömött sorokban szavaznának szimpatizánsok más párt jelöltjeire.
Talán 4 év múlva, vagy 8 év múlva, vagy 12 év múlva....

Nincs semmi probléma abból ha minden párt indul a választáson, csak a kisebbeknek (Lmp, Momentum, Együtt, Moma, Kétfarkú..)valahogy tudatni kell a szavazóikkal (már régóta ezt mondom), hogy kiket tartank alkalmasnak a támogatásra.
Nem felsorakozni mögé meg visszalépkedni mint az Együtt (aki addig lépked lassan vissza, míg meg nem szűnik), hanem elég ha a jelöltjeik tudatják az adott körzetben a szavazóikkal, kire szavazzanak, ki a legalkalmasabb jelölt a körzetben.

Nem fognak az Mszp-Dk szavazók a Jobbikra tömött sorokban, és fordítva is igaz ez.
De a kisebb pártok szavazói sok körzetet eldönthetnek átszavazással az esélyes jelöltre, csak döntsék el minél hamarabb azt, hogy kik azok akiket támogatni tudnak, mert a bizonytalanok ha otthon maradnak, akkor semmi esély nem lesz a jó szereplésre az ellenzéknek.
Vannak jelöltek mind az Mszp-ben, mind a Dk-ban, mind a Jobbikban, akikre én ha abban a körzetben lennék, simán szavaznék.
Most, és nem 4 év múlva.

VT Man 2018.03.14. 17:53:49

@morph on deer:
"az első orbánmentes kormány csak - mit tudom én, mondjuk - másfél évig működne, aztán a nagytakarítás és a jogállami keretek helyreállítása után új választások új feltételek szerint!"

Zsenialis!
Meg csak konkret terv sincs arra, hogy mi lenne, ha gyozne az osszefogas?

"Mondjuk masfel evig"
"uj feltetelek szerint uj valasztas"

Na de hol vannak a konkretumok? Jo lenne a valasztasok elott tudni minden reszletet, nem pedig utana improvizalni, ha gyoznek.

flydomi 2018.03.14. 17:54:00

De jó lesz nézni,mikor a fidessz hívők ráébrednek arra,hogy az apjuk átqrta őket,és a gyerekeik jövöjét tönkreqrta. :) Akkor már késő lesz 2022-ben. :D Éljenviktor. :)

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.14. 17:54:40

@dare:
Nem mindenki olyan fanatikus mint te. Ha valakit nem zavar, ahogy Juhász bánt a feleségével (és a korábbi nőivel is), akkor minden kritika hiteltelen a részéről. Legalábbis a normális felfogás szerint.És ez a nagy többség ebbe a kategóriába tartozik

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.14. 17:54:44

@putris72:
Mellár valamikor tekintélyes személy volt, aki időközben diszkontálta magát az idétlen, soha be nem jövő jóslataival. Miféle döntéseket hozna egy ilyen ember felelős kormányzati pozícióban?

A mélypont az lesz, amikor Gyurcsánnyal isznak a régi egyetemi emlékekre

turulpina 2018.03.14. 18:44:32

@==T==: tehát maradjon orbán bűnszervezete. szuper ez a kollaboráció

GyMasa 2018.03.14. 18:45:32

@morph on deer:
...az első orbánmentes kormány csak - mit tudom én, mondjuk - másfél évig működne, aztán a nagytakarítás és a jogállami keretek helyreállítása után új választások új feltételek szerint!...
Ez igen szep otlet, csak 2/3 hijjan szinte semmit nem lenne kepes egy ilyen kormany csinalni.
Tehat, ha meg feltesszuk, igen nagylelku modon, hogy sikerul villamgyorsan megegyezniuk egymassal, es kormanyt alakitani, akkor jon az, hogy hogyan fogjak ezeket az igereteiket megvalositani?
Mondjuk meg szem elott tartjak az altaluk ugye eletfontossagunak tartott demokratikus ertekeket.
Tehat nem lesz betiltva a fidesz, en bloc, nem lesznek statarialis birosagok, meg ilyesmik.
Aztan, ugye jon is a kovetkezo, viszonylag fajsulyos kerdes, hogy abban az esetben, ha ez a kormany_temp megvaltoztatja a mostani "igazsagtalan" valasztasi rendszer "igazsagosra", es ebben az uj, "igazsagos rendszerben mondjuk a fidesz nyer, akkor vajon azt a gyozelmet elfogadnak legitimnek?
Csak kerdezem, mert a dolgok mai allasa szerint erre nem eppen elhanyagolhato az esely es, emiatt ugye fontos lenne erre elore tudnia valaszokat.
Es, igy kevesebb, mint 1 honappal a valasztasok elott az ellenzek reszerol mar azert illendo lenne zekre a kerdeskre VALASZOKKAL rendelkezni.
Kulonben kenytelen leszek azt hinni, hogy ez az egesz csak a husosfazekhoz kozelkerulesre megy ki, es pont telide leszarjak a tobbit...

dare 2018.03.14. 18:46:13

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: Ott voltál?
Mert ha nem, akkor ne kezeld tényként.
Én pl másként hallottam a sztorit, de nem fogom leírni, mivel nem akarok belerongyolni a magánéletūkbe.
Röviden: semmi közöd hozzá, és nekem se.

Én fanatikus?
Te akkor minek neveznéd magad, vagy abban a körzetben pl Hollikot?
Nyugodt, megfontolt embernek? :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.03.14. 18:46:46

@$pi$: "Évek óta azon megy a morfondírozás hogyan lehetne elérni, hogy ne az a párt győzzön, akire a legtöbben szavaznak."
Mit kell ezen morfondírozni? 1998-ban ez volt.

hafe712 2018.03.14. 18:46:55

@exterminador: Bocs, de ha tényleg lenne elszámoltatás, a sittről nemigen tudnának egy év múlva visszatérni!

VT Man 2018.03.14. 18:47:10

@==T==:
"Mellár Tamástól az eurófétise miatt inkább óvakodjunk."

En szivesen szavaznek arra, aki minel elobb Eurot vezet be.

De igy hogy a francba, ha osszefogas van???
Miert nem szavazhatok arra, akinek tetszik a programja?

,, 2018.03.14. 19:42:35

Ez most irónia? Vagy mire az optimizmus? Nincs és nem is lesz összefogás

==T== 2018.03.14. 19:43:38

@dare: @turulpina:

Hódmezővásárhelyen egy olyan férfit választottak meg, aki profilja alapján egy konzervatív, keresztény jobboldali volt, akinek SEMMI köze nem volt sem a 2010-18 közti, sem a 2010 előtti lopásokhoz, kormányzáshoz.

Esetében működhetett az ellenzéki összefogás.

deBauer Tamások meg hasonló MSZP-s/DK-s vitézek esetén nem.

Az időközis tapasztalatok azt mutatják, hogy a szavazókban nagy hajlandóság van arra, hogy a korrupt és gátlástalan Fideszt leváltság új emberekre, DE ne makarják vissza a 2010előtti világot, mert az még a Fidesznél is rosszabb volt.

Ezért vetem meg Karácsonyt, mert saját maga és nem létező támogatottságú pártjának 2-3 tagja megélhetéséért gyakorlatilag újra legitimálni próbálja az egyszer már teljesen megérdemelten elzavart MSZP-SZDSZ-DK koalíciót, mert így azok mögé bújva újra megpróbálják átverni a szavazókat.

Gyurcsánnyal semmiféle összefogás nem képzelhető el, mert Gyurcsány egy fertőző kórság, a magyar közélet évszázados mélypontja.

Amit ajobbik javasolt korábban, a XXI. századai pártok laza NERváltó együttműködése, nos az működhetett volna, de Bernike picit elszúrta a nagy arcával, most pedig már kapkod.

Janossz 2018.03.14. 20:40:33

@VT Man: " Na de hol vannak a konkretumok? Jo lenne a valasztasok elott tudni minden reszletet, nem pedig utana improvizalni, ha gyoznek. "
Így igaz! Akkor most akár be is linkelhetnéd a FIDESZ programját, sehogy se találom, gondolom a Stáb azért legalább nektek megadta...

GyMasa 2018.03.14. 20:40:49

@==T==:
...Amit ajobbik javasolt korábban, a XXI. századai pártok laza NERváltó együttműködése, nos az működhetett volna,...
Ebben egészen biztos vagy?
ELmegy kb 5 millio ember szavazni.
Ebből 1,5M jobbik szavazó, 1,5M balos szavazó.
Közvéleménykutatások szerint a jobbikosok 80%-a (1,2M ember) es a balosok 75%-a ( 1,12M ember) nem lenne hajlandó átszavazni.
Tehát a 3 M emberből 2,3M nem lenne hajlandó a jobbik-balik átszavazásra.
Igaz, ez csak egy szélsőérték, de nagyon-nagyon sok HA lenne abban a scenarioban, ahol ez egy "sikeres" együttműködést eredményezne...
( a számok nagyjából légbőlkapottak, mert, ahogy nézem ahány közvéleménykutató van, annyiféle lesoztást mérnek... Ami biztos, hogy a legtöbb helyen a fidesz támogatottsága egy nagyságrendbe esik a teljes ellenzékével, tehát egy 80%-os jobbik átszavazás elutasítottság simán boríthatja az egész tervet.)

GyMasa 2018.03.14. 20:41:10

@hafe712:
.. Bocs, de ha tényleg lenne elszámoltatás, a sittről nemigen tudnának egy év múlva visszatérni! ...
Bocs, de ha tényleg lenne elszámoltatás, akkor a nemigen lennének elítélve 1 év alatt.

19540511 2018.03.14. 20:41:36

@Kivlov: Egyetértek veled, én sem szavaznék jobbikosra semmilyen körülmények között sem, ahogy fideszesre sem. Szerencsére nálunk van más alternatíva is (DK).

morph on deer 2018.03.14. 20:42:12

@GyMasa:
“ez az egesz csak a husosfazekhoz kozelkerulesre megy ki, es pont telide leszarjak a tobbit...”

Az LMP - Momentum esetében ez egyértelmű, a többieknél lehetséges változat.

Nekem pl egy orbánmentes fidesszel nem lenne különösebb bajom, tekintve, hogy akkor valószínűleg nem szektaként, hanem politikai pártként működnének, - ami minőségi változást jelenthetne az országnak!

Jelenleg konkrétan orbán beteg - megalomán pszihopata - személyisége az, ami uralja az egész fideszt, más nem is számít, csak ő!
Azért gondolj bele, az mennyire egy ország érdeke, hogy a felcsúti ganajtúróból félisteni rangban levô uralkodót kreáljon maga fölé, mindezt a XXI-ik században?

Úgy őszintén..?!

==T== 2018.03.14. 20:43:23

@VT Man: "En szivesen szavaznek arra, aki minel elobb Eurot vezet be."

Anélkül, hogy személyeskedébe csapna, erről az jön le, hogy halovány fogalmad sincs arról, hogy miként működik a közös valuta, és hogy bevezetése hogyan hatna Magyarország gazdasági fejlődésére.

Megsúgom: nagyobb el***ás lenni ment a deviza alapú hitelezés és a 70-es évekbeli kölcsönfelvétel együttesen.

Aerion 2018.03.14. 20:44:14

… most mindenki befogja az orrát és arra szavaz, aki veri a fideszest, mert az első orbánmentes kormány csak - mit tudom én, mondjuk - másfél évig működne, aztán a nagytakarítás és a jogállami keretek helyreállítása után új választások új feltételek szerint …
Nagytakarítás, jogállami keretek helyreállítása, ez mégis, mit jelent? Az államapparátus százezer dolgozójának kirúgása? Honnan lesz pénz ezek munkaszerződésében foglalt munkáltatói kötelezettségek vállalására? Nem lesz? Mert geciorbán-kormány csinovnyikjai voltak? És ők mit szólnak majd ehhez? Megszaggatják ruhájukat, nyakukra teszik a kést és könyörögnek majd, hogy a demokraták vágják el a torkukat, mert oly bűnösök, hogy ezt érdemlik? Hozzák a kötelet, a nyakukba akasztják és követelik, hogy hogy akasszák fel őket? Ez fog történni? Ez a nagytakarítás? A jogállami keretek helyreállítása? Minden jogszabály semmi, ami 2010 és 2018 között született, jogállami döntés. Ki hozza ezt meg? Milyen felhatalmazás alapján? Egy ember sem fog a kormányerőkre szavazni április 8-án? És ha rájuk szavaz kétmillió ember, mi lesz ezek szavazatával? Az akaratukkal? Mi lesz ennek a több millió embernek a családtagjaival? Kétmillió ember, az legalább ennyi gyermek is. Velük mi lesz, ha itt a kitört nagy demokráciában százezrével veszítik majd el a munkájukat, úgy hogy cserébe maximum azt kapják, hogy a nyomorul életük megmaradhat. Vagy azt se, börtön, kancigányokkal összezárva. Azaz nem, mert azok mehetnek amnesztiával Isten híre szerint vissza, lopni. Jogállami módon. És a Fidesszel mi lesz? Be lesz tiltva? Fel lesz szántva? A hatvanezer fős tagsága börtönbe lesz zárva? Csak mert fidesz tag volt? Ja, persze, emlékszem, demokráciában így szokás. De most komolyan, itt több tízezer ember kirúgása várható, semmis munkaszerződéssel, börtönfenyegetéssel és effektív börtönnel, csak azon vád alapján, hogy kiszolgálta a fideszes kormányt, jogvesztéssel, és nem lesznek tüntetések? De majd mindenki imádva támogatja a tomboló zsidóliberalizmust, és alig várja majd, hogy minél jobban szétbaszhassa Magyarországot.
Boldog békenapok jönnek majd ilyen lépések után? Demokrácia?
Kedves hakapeszi olvtársam, elmondom neked, mi lenne akkor, ha mindaz bekövetkezne, amit te vizionálsz. Instabilitás? Irányíthatatlanság? Káosz? Francokat. Kurva egyszerű dolog következne.
Halál.
Politikai értelemben Weimar, hatványozva.

Sokszor leírtam már, akkor se lesz jobb, ha a Fidesz győz, persze győzni fog a ti szerencsétekre. Mert így még egy darabig életben fogtok maradni.

De egy nap a Fidesz hatalma tényleg meg fog dőlni, aznap azt hiszitek majd, győztetek, de csak egy dolgot értek el vele. Amit már leírtam.

A biztos utas 2018.03.14. 20:44:24

@Brix: Nem a rendszer. Eleve nem akarnak ezek összefogni.

nick papagiorgo 2018.03.14. 20:44:55

X évtizede már minden ellenzéki azzal kampányol, hogy ő majd leszámol az előzőekkel, jól elszámoltatja őket, és visszaveszi a vagyont.

Pártok jöttek-mentek (kormány és ellenzéki oldalon egyaránt), de ez sose történt meg.

Talán ki kéne találni valami újat. Maga Karácsony (az új Krisztus) is azt mondta, hogy "sokak azt mondják, ez demagóg, de szerintem megvalósítható".

Nem, Kari. Nem megvalósítható, csak demagóg. Állj be te is szépen a sorba, azok közé, akik az "elszámoltatás"fegyvert elővették - aztán rájöttek, hogy ez a kard még mindig a hüvelyében van és rozsa marja nem ragyog :)

BaitHrunner 2018.03.14. 21:18:09

@19540511:
"én sem szavaznék jobbikosra semmilyen körülmények között sem, ahogy fideszesre sem. Szerencsére nálunk van más alternatíva is (DK)."
Na de épp itt van a kutya elásva. Ugyanis a (nem fideszes)választók egy igen jelentős része meg a DK-ra/MSZP-re nem szavazna a büdös életben sem. A FIDESZ meg köszöni szépen, és a 40%-ával megint simán elhozza az egyénik minimum 90%-át. Aztán le is főtt a kávé...

Imadom a trapistát 2018.03.14. 21:18:27

@Kivlov: Húbazmeg! Ez a balmagyar mentalitás. Ne arra kelljen szavazni, akit kormányon szeretnénk látni, hanem arra, akit legjobban utálunk. Aki pedig a legkevesebb szavazatot kapja, az nyert.

dare 2018.03.14. 21:18:50

@==T==: Nem értettél meg teljesen.
Azt írtam, hogy azokban a körzetekben ahol a szocik öröksége még nagyon erős, ott nincs az a Márky-Zay Péter, aki a szocik és a Fidesz ellenében nyerni tudna.
Semmilyen összefogásról nem volt szó, a körzetben a legesélyesebb jelölteket taglaltam.
És megjegyeztem, hogy én a 3 Dk-s jelölt közül akiket felsoroltam, egy Bauer Tamást vállalhatónak tartok.
Egyéni vélemény, és magasról teszek arra, hogy ki ért vele egyet, és ki nem.
Aki egyiket se akarja, az arra szavaz, aki neki tetszik, csak nem árt tudni, hogy el fog veszni a szavazatuk ha másra voksolnak, mert ezekben a körzetekben ők az esélyesek.

Ott fogsz majd lenni minden szavazófülkében, és meg fogod majd tudni győzni az ottaniakat, hogy ne ezekre a jelöltekre szavazzanak?
Mert ezekre fognak szavazni, ennyit mondtam csak.
Nem összefogni Gyurcsánnyal, hanem látszik ki hol erős.

Független keresztény, konzervatív jobboldali?
Oké, ezekkben a körzetekben 1-2% támogatottságra lenne csak elegendő.
Megjelenik egy Mszp-s pártlogó (vagy Dk) a háttérben?
20%-ról indulunk. :D
A két független jelöltünk is azért erős azokban a körzetekben, mert azért ki lehet silabizálni a háttérben egy ismertetőjegyet a gyengébbek kedvéért. :D

A Jobbik nem fog koordinálni senkivel a választás előtt.
Nem érdekük, hogy bármelyik ellenzéki párt javára akár 1 db körzetben is visszalépjenek.
Ők azt pedzegették, a választás után esetleg...
De ezeket a témákat a választás után kell megbeszélni, mert így kicsit furcsának tűnik nekem (ha teljesen őszinte a szándék, akkor is).
Sokat gondolkodok mit tennék Vona helyében, és fogalmam sincs mi lenne a jó megoldás.
Van egy elképzelésem persze, de nem az szerepel benne, hogy 25-30 körzetben visszaléptessen jelölteket az Mszp és a Dk számára.
Olyan szépen meg lehetne ezt pedig oldani úgy, hogy nem attól zengene a tv, rádió, internet ki kivel miért nem.

Az Lmp nagyot hibázott.
Komolyan gondolta a kormányváltást egy pillanatra.
Meg se kellett volna szólalniuk, mert így ők fogják ezt a balhét elvinni.
Nem baj, attól még bejutnak, hiába mondják ezt a szavazói megbosszulják mantrát.
Kapkod?
Senki nem kapkod.
Ha nem elég érett még a nép a váltásra, akkor marad még a Fidesz 4 évig, és az Mszp-Dk szintén marad.

Aztán 4 év múlva visszatérünk a témára, majd ismét 4 év múlva...amíg meg nem unják.

Tökéletesen megfelel mindenkinek az Mszp-Dk-Fidesz kombó?
Semmi probléma, idő mint a tenger.
De ha a pártvezetés az Mszp-nek és a Dk-nak kicsit rugalmasabb lesz, akkor le lehet győzni most is a Fideszt VISSZALÉPTETÉS nélkül is.
A visszaléptetés minden pártnak rossz, csak pont nekik nem.
Nem kell ezt erőltetni, okosan is meg lehetne egyezni úgy minden pártnak, hogy nem lenne belőle polgárháborús hangulat ápr. 9-re.
Nekem már herótom van ettől a ki kinek a javára miért lépjen vissza hülyeségtől.
Az Mszp nem bízik a szavazóiban, nem tudnak felelősségteljesen dönteni?

rasztaszív 2018.03.14. 21:18:59

@nick papagiorgo: pedig egyszer valakin csattanni fog az ostor,és a fidesz mára komoly esélyessé lépett elő.

dare 2018.03.14. 21:19:03

@morph on deer: Egyértelmű, hogy én fel sem ismerem már Lmp-t lassan 8 év elteltével, de ők a húsosfazékosok.
Az Mszp-nél tizenakárhány éve ugyanazok a szereplők, de az nem egyértelmű.
A Momentum már sokkal egyértelműbb, ők még alig egyévesek. :D

A Fidesz lehetne jó párt, mert sok intézkedése van ami teljesen rendben van, és nekem speciel nagyon is élhető a mostani ország.
De nincs Orbán nélküli Fidesz sajnos, és a párt úgy épül fel, ami tényleg egy maffiára hasonlít.
A maffia ellen azért volt nehéz harcolni régen, mert a nép szerette, bálványozta, őrangyalként tekintett a tagjaira.

Orbán=Fidesz

Ezt az egészet ő építette fel, neki vannak strómanjai, lekötelezettjei, kiskirályai, vállalkozói, szóval na, nélküle nem így működne a rendszer.
Ha más lenne a Fidesz élén, már széthullana az egész.

BillEvans 2018.03.14. 21:51:17

Lehet szidni a Fideszt vagy utálni Viktort, eddig tiszta! De ki az aki komolyan azt gondolja magáról, hogy józan gondolkodású, ugyanakkor elhiszi, hogy egy Vona-Gyurcsány duó jobb lenne (szakszerű, átgondolt kormányzásra képes) a mostaniakhoz képest, mert azért azt is látni kell, hogy a többiek még ettől a szinttől is amatőrebbek.

dare 2018.03.14. 21:51:20

@Aerion: "És a Fidesszel mi lesz? Be lesz tiltva? Fel lesz szántva? A hatvanezer fős tagsága börtönbe lesz zárva?"

Ha egy maffiát felszámolnak minden tagot börtönbe zárnak belőle?
Nem.
Nekem 6 fő is elég lenne, de ha 60 személy kerülne be, akkor se lenne akkora nagy baj.

LAM 2018.03.15. 00:14:57

@Sir Galahad:

A helyzet az, hogy az összefogás újságíró és blogger hívei folyamatosan csőlátással értékelik a kutatási adatokat. Kijön egy kutatás, hogy az ellenzéki pártok szavazóinak fele összefogást akar. Erre mindenki ünnepel, hogy hajrá, kurva jó, legyen összefogás.

De baszom, ez azt jelenti, hogy 50 százalék nem akar. Ha az átlagos eredmény az ellenzéknek 55-45 és 50 százalék nem hajlandó átszavazni, akkor vajon mi lesz az eredmény???

Itt tényleg mindenki hiányzott a matek órákról általános iskola felsőtagozattól kezdve?

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.03.15. 00:15:10

@dare: A fasiszta fidesz-bűnszervezetet be kell tiltani, ez nem kérdéses. A vezetőit, tagjait, és kollaboránsait pedig a bűncselekményeik különböző mértékében meg kell büntetni. Nyilván úgy, hogy a közéletbe soha többé nem tudjanak visszatérni, hosszú börtönbüntetésekkel, és vagyonelkobzásokkal. Ha ez nem valósul meg, akkor ez az ország továbbra is nagy gondban lesz.
A legalább 2 millió agyhalott zombijukkal persze nem lehet mit kezdeni akkor, ha csak szavazók voltak. Őket kísérje a normális, rendes, értelmes emberek örökös megvetése.

BaitHrunner 2018.03.15. 00:15:26

@dare:
Nézd, ott a bibi, hogy egyrészt a Jobbikosok többsége még befogott orral sem fog a DK-ra szavazni(ezzel egyébként az emberek szerintem minimum 80%-a így van), másrészt pedig az MSZP-nek és a DK-nak együtt sincs fele annyi szavazója mint a FIDESZ-nek.
Persze csodák vannak, meg reménykedni is lehet, de nagy összegben ne fogadj azért erre a kormányváltásra.
Ha most tippelnem kellene: akkor a FIDESZ-nek egy nagyon kényelmes, egyszerű többség lesz.

Béla Horvát 2018.03.15. 00:15:48

@exterminador: nemar ilyen nem lesz....Most vagy soha

Hawley 2018.03.15. 00:15:51

@BillEvans: Magyarországnak most egy korrupt (Tiborc, Mészáros, stb), hazug (Soros-terv v civil szervezetekkel kapcsolatos nyilatkozatai, stb), gyűlöletkeltő (ld menekültekről kialakított kép), hazaáruló (ld az ország Putyinnak való kiárusítása), gyáva (pl vitafóbia), aljas (pl reakció szlovák helyzetre) miniszterelnöke van. Igen, ennél még egy amatőrebb banda is jobb lenne...

bekerült 2018.03.15. 08:21:08

@odysszeusz:

Nincs erre szükség ! Az ellenzéknek elég, ha a háttérben megállapodnak egymással és nem kampányolnak egymás ellen és még csak vissza se kell lépni nekik egy, egy helyen, csak jelezni a tagságuk felé, hogy kire szavazzanak, ki az esélyesebb. A gond ott van, hogy a JOBBIK egyértelműen arra játszik, hogy a FIDESZ menekülő pártja legyen. Azok a FIDESZESEK ugyanis, akik kevésbé járatták le magukat, a JOBBIKBAN találhatják meg a számításukat.
Ez viszont nem jelent jót a baloldal számára. mert csöbörből , vödörbe kerülnének. Ezt az LMP szeretné a legjobban, mert az ő pozíciói erősödnének és velük együtt a FIDESZ elszámoltatása is kézben tarthatóvá válna.
A vagyon átmentéséről van ugyanis szó !
Jelenleg itt tartunk.
Az biztos, hogy, ha nem győzik le a FIDESZT nagyon, akkor nagy az esélye, hogy megerősödve tér vissza és akkor lőttek az ellenzéknek .

==T== 2018.03.15. 08:21:23

@Hawley: Nem lenne jobb. Az anarchiánál és a káosznál minden jobb.

És migránsügyben még igaza is van. Ez tartja hatalmon.

Mondjuk az előző kurzusok meg a nyugati cégknek árusították ki az országot. Jobban, mint most OV teszi.

==T== 2018.03.15. 08:21:34

@GyMasa:

Nincs 1,5 millió balos szavazó. Ráadásul a demográfia miatt egyre fogynak.

Ráadásul ha látnának egy elég erős Fidesz váltó kihívót, akkor az már gravitációs erőként odavonzaná jelentős részüket.

És jelen helyzetben egy normális Jobbik-LMP kombó elég sok korábbi fideszesnek meg bizonytalannak is tetszene.

Viszont azt szerencsére még nem felejtették el az emberek, hogy 2010-ben nem véletlenül lett elkergetve a társaság.

==T== 2018.03.15. 08:21:53

@dare: Nagyon kevés olyan hely van, ahol a szocik öröksége nagyon erős, de speciel egy Jobbik-LMP összefogás egy olyan pillanatban, amikor a Fidesz verhetőnek tűnik elég esélyes lehetne ott is.

Egy Bauer Tamás pont annyira vállalható, mint Gyurcsány. Ha ők az alternatíva, akkor mindjárt indulok a békemenetre...
Tényleg, szerinted mi vállalható van Bauerben?

A független, keresztény, jobboldali jelölt erőssége, hogy az olyan a fidesztől is tud szavazatokat elhozni ill .kevésbé lehet mozgósítani ellene.

Ezért is kezdték el buzizni meg muszlimozni Vonát, mert tudták, ő jelenti a porondon a legnagyobb veszélyt.

A baloldali szavazótábor ugyanis öregszik, azaz évről évre pár tízezerrel fogy.

A Jobbik egy LMP paktumban simán feladhatta volna a legtöbb Budapesti körzetet. Azon kívül az LMP úgysem létezik.

Az MSZP és a DK soha nem fogja legyőzni a Fideszt, de jelenleg elég jól akadályozzák, hogy más megtegye.

tomfree 2018.03.15. 08:22:18

Par dolog amire senki se gondol: listan az mszp-parbeszednek min. 10% kell kulonben kiesnek (egyeni jeloltek jutnak csak be). Jelen helyzetukben ez kihivas es csak magas reszvetel mellett lehetseges.
Amugy ha valami csoda miatt buknanak Viktorek hasonlo szitu lenne mint a szlovakoknal volt amikor megdontottek Ficot. A 4-5 parti koalicio kb masfel ev utan megbukott es visszajott Fico.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.03.15. 09:26:15

@ipartelep:

Kellene egy olyan oktatási rendszer, ahol nem termelődnek ki az ilyen zombik.

mh1973 2018.03.15. 10:31:36

Érdekes okfejtések, a hozzászólók viszont elfelejtik, hogy a szélsőséges jobbiknak a büdös életben nem lesz 800e-nél több szavazója és sosem lesznek kormánypárt. Meg aki oda szavaz, az azt szeretné megint elérni, hogy minden simicska elvtársról és a közgépről szóljon, köszi én nem. A politikájuk meg a báránybőrbe bújt farkasokra emlékeztetnek, igazi nózik ők még mindig.
Az lmp nem lenne rossz, de bettike a szűk keresztmetszet, miatta örüljenek, ha elcsípik az 5%-ot. Igazság szerint azt kell mondamom, hogy Botkának volt igaza, kívülről jövő, független, széleskörű támogatáttsággal bíró szakembereket kellene minden körzetben indítani és akkor elverhető a komcsi-nari párt!

high up! 2018.03.15. 10:32:13

@==T==: "És jelen helyzetben egy normális Jobbik-LMP kombó elég sok korábbi fideszesnek meg bizonytalannak is tetszene."

A fideliosznak van 1-1,2 millió kripto szavazója, akiknek 80%-a kihalásos alapon örökös szavazójuk. Van 20% szellemi sötét, mint a batyu meg az utódai itt a blogokon, akiknek kell 30 év mire az egyetlen egy darab agysejtjükben megviláglik, hogy Orbaneszku átkúrta őket, oszt akkor váltanak.

A többi 1 millió az csak a hozzájuk csapódott Átlaghülyemagyar, aki csak a konjunktúrát követi, "Mer há úgyis a fidesz nyer, há akkor arra kell szavazni, há nem?"
Na, erre az 1 millióra kellett volna rámenni a helyi jelölteknek találkozni velük, megdolgozni őket. Ezeket bárki elvihette volna magának, mert ezeknek csak a vezér, a vezér irány hiányzik, nem a tartalom. Csak hogy ehhez nem fülött a foga egyetlen ellenzéki jelöltnek sem, oszt ezért erre valójában nem járna semmi győzelem.

FOLYTASSUK!

high up! 2018.03.15. 10:32:19

Ezer éve mondom: Orbaneszku alatt nincs tovább értelmiség, nincsenek programok, nincsen szellemi érték Bóvlisztánban, csak egymondatos jelszavakra behiszterizált ostoba birka társadalom van. Akinek mán mindenmindegy, le se szarja a saját életét. Aki ebben a lepusztult szellemi nyomorállapotban nyerni akar, annak nem filóznia kell, meg programoznia, hanem

BÖRTÖNT, VAGYONELKOBZÁST kell ígérnie Orbaneszkura és fideszmaffiájára. Oszt slusszpassz, ennyike.

Két szó, ezt érti az Átlaghülyemagyarja, minden ami ennél több, már meghaladja a felfogó és kombinációs képességét.

Csakhogy elszámoltatási hangulat a pártok részéröl nincs, elszámoltató párt nincs, csak egy halom megélhetési alibi ellenzéki párt van, akik együtt mutyizták el a fidELIOSz-szal az Elmútthoszonnyócévet.

Ha netalán az ellenzéki Szírszar Koala mégis megnyerné a választást, akkor két éven belül teljesen fel kell számolniuk a Fidelioszt, több 100 tagját kell a vádlottak padjára ültetnie. Utána szétmehet a Szírszarból összegrundolt kormány, aztán kiírhatják az új választást. Oszt onnantól kezdbve mindegyikük lehet az ami vótt, náci, libsi, rétegpárt buzi, meg mutyimaszopos. A nép meg majd akkor eldönti, hogy melyiket válassza.

FOLYTASSUK!

kerszi 2018.03.15. 10:32:29

@==T==: Remélem a szlovákoknak is megsúgtad annak idején.

chepunk 2018.03.15. 10:33:04

Nem lesz kormányváltás. A Fidesz az ördög aki kiváló érzékkel, tudja mit mutasson a népnek, hogy az szépnek lássa. A magyar nemzet pedig szerelmes lett a Fideszbe és az el is viszi magával az egész országot, de lehet az egész nemzetet, a pokolba...

Buchhalter 2018.03.15. 10:33:40

Hakapeszi elég sok ületlenséget összehord.Jó néhány embert megkérdeztem : rokonok,barátok ,kollégák. Meglepő ,de a többség a Fideszre ,vagy senkire se akar szavazni.Páran kifejtetették hogy egy összefogosdi de valójában széthúzó pártokban csak káoszt látnak.Ráadásul többeknek nem tetszik a belengetett több kulcsos adó rendszer a 13 nyugdíj(miből és kinek a terhére).

Alick 2018.03.15. 10:33:45

@==T==: A legjobb dolog, ami áprilisban történhet, az az MSZP és a DK kiesése lehet. Így 2022-re már lehetne esélye a fidesz leváltásának, pl. jobbik-lmp koalícióval.

Editor_ 2018.03.15. 13:06:59

Igazából, még soha nem volt ilyen biztos alapokon álló Orbán hatalma, mint most. NINCS olyan ellenzéki párt, amelyik létszámban akár csak megközelíteni tudná szavazótáborának nagyságát, a külön-külön álló pártocskák meg nem fognak össze ellene. Ez a felállás ideális a Fidesz számára. Simán nyernek kétharmaddal április 8-án. De ha nem változik a helyzet az elkövetkező években (és mitől változna), akkor nagy eséllyel 2022-ben győznek.

Janossz 2018.03.15. 13:07:12

@Buchhalter: " Hakapeszi elég sok ületlenséget összehord.Jó néhány embert megkérdeztem : rokonok,barátok ,kollégák. Meglepő ,de a többség a Fideszre ,vagy senkire se akar szavazni. "
Ez a te környezeted. Választani az ország fog, nem a barátaid és üzletfeleid.

Janossz 2018.03.15. 13:07:29

@mh1973: " A politikájuk meg a báránybőrbe bújt farkasokra emlékeztetnek, igazi nózik ők még mindig. "
Igazi nózik? Az óvodában hívják így az orrot. Nagy a Jobbik orra?
Ha nácit akartál volna írni, a kemény mag már rég a Fideszben van. (Például odajár társadalmi rendfenntartónak a Nemzeti Választási Irodába.)

GyMasa 2018.03.15. 13:07:48

@LAM:
...Itt tényleg mindenki hiányzott a matek órákról általános iskola felsőtagozattól kezdve?...
Az osszeadas az alsos anyag...

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.03.15. 13:09:34

@Imadom a trapistát: Komolyan mondom, nekem már kurvára mindegy ki fog kormányozni, tőlem lehet akár vona, gyurcsány szél vagy karácsony, csak ez a patkány hazaáruló féreg orbán takarodna el a vérvörös picsába a korrupt tetű, tolvaj, hazudozó maffiabandájával együtt. Bárkire hajlandó vagyok szavazni orbánon kívül. A kormányváltás után pedig remélem az összes tolvaj fideszest börtönbe basszák milliárdosra harácsolt és sikkasztott vagyonuk elkobzása mellett.

Janossz 2018.03.15. 13:09:42

Bámulatos, hogy aggódik ez a sok derék Fideszimádó az ellenzék esélyei miatt.
Holott már egy éve naggyon biztosak a kétharmadukban, most meg ahelyett hogy ünnepelnék ragyogó kormányuk a nemzeti ünnepen, itt kárognak az összefogásról.

Mennek az erdőben, közben mondogatják: nem félek.

$pi$ 2018.03.15. 17:44:49

@maxval bircaman szereclőci szürke proletár: "Bárkire hajlandó vagyok szavazni orbánon kívül. "

Az olyan embernek, akinek mindegy ki vezeti az országot semmit sem ér a véleménye.

Imadom a trapistát 2018.03.15. 17:45:00

@maxval bircaman szereclőci szürke proletár: amilyen bénák, szerintem simán hagyják majd őket olajra lépni.

GyMasa 2018.03.16. 00:43:58

@$pi$:
...Az olyan embernek, akinek mindegy ki vezeti az országot semmit sem ér a véleménye...
Azt nem értem, hogyha neki "bárki megfelel" akkor mia tököm baja van a mostani kormánnyal???

Imadom a trapistát 2018.03.16. 08:55:05

@GyMasa: Ezek ilyen örök ellenzékiek. Mindegy ki kormányoz, ők épp az aktuális hatalmon lévőket akarják elzavarni. A másik csoport pedig teljesen függetlenül a kormányzás minőségétől, világnézeti alapon választ.

$pi$ 2018.03.16. 10:08:37

@GyMasa: "Azt nem értem, hogyha neki "bárki megfelel" akkor mia tököm baja van a mostani kormánnyal???"

Szurkoló, a személyes ellenszenv befolyásolja a véleményét, elfogult. Nézi a tévét, nézi a lázárt, meg a kósát, nem szimpik neki, ami érthető is, aztán mindent elhisz amit ellenük mondanak és semmit sem hisz el, amit az ellenfeleikre mondanak.

Egyszerű gondolkodásmód, feltételezi, hogy a világban rosszak meg jók vannak és nem kell gondolkodni többet.
:(

shakespeare 2018.03.16. 22:43:50

az utolsó mondat necces, mert bár sokat lopnak, az országot sem vetették vissza, az egészségügy es oktatás nem javult, romlott, de a többit jól megoldották amit mszp elkurt anno

Hawley 2018.03.17. 01:32:26

@Scriptorius: Csak addigra már minden értelmes ember lelép innen...

Hawley 2018.03.17. 01:32:43

@shakespeare: "az országot sem vetették vissza"
az ország gazdasága azért javult, mert véget ért a gazdasági válság a világban és ezért a magyar gazdaság is felpörgött. Plusz jöttek az uniós támogatások dögivel. A fidesz ezt arra használta fel, hogy hatalmas gazdasági háttérbirodalmat épített ki, amivel fenntarthatja a hatalmát. Ha normális kormány lett volna, ezt az időszakot arra használja, hogy olyan dolgokba fektet, ami hosszabb távon erősíti az ország gazdaságát, nem pedig Mészáros Lőrincbe, üresen álló stadionokba, kihasználatlan kisvasútba meg vizesvb-ékbe önti a százmilliárdokat.

Hawley 2018.03.17. 01:33:01

@==T==:
Nem hiszem, hogy anarchia v káosz lenne, ha az ellenzék nyerne, ez erős túlzás. Nyilván nem mennének olyan egyszerűen a dolgok, mint most, hogy egy ember megmondja, mi legyen, a zombisereg meg megszavazza kérdés nélkül a parlamentben, viszont lennének viták, egyeztetések, nem úgy mint most.

"Mondjuk az előző kurzusok meg a nyugati cégeknek árusították ki az országot. Jobban, mint most OV teszi. "
Ezzel sem értek egyet, de ha még igaz lenne, akkor is inkább nekik árulják ki az országot, mint Putyinnak, aki emberek kivégzését rendeli el.

==T== 2018.03.17. 14:26:43

@Hawley: Nem akarok a lelkedbe gázolni, de Obama, Trump, Hollande meg Blair is emberek kivégzését rendelte el.

És nekünk semmivel sem jobb, ha a nyugati cégek "gyarmata" vagyunk.

Amúgy káosz lenne, mert ha a teljes ellenzéket vesszük, minden területen összeegyeztethetetlen a programjuk, egy vegyesfelvágottal/elvtelen alkuval meg mindenki rengeteg szavazót vesztene. Lásd SZDSZ esete (94-es támogatottság vs támogatottság 98-tól).

==T== 2018.03.17. 14:27:40

@Hawley:

"Ha normális kormány lett volna, ezt az időszakot arra használja, hogy olyan dolgokba fektet, ami hosszabb távon erősíti az ország gazdaságát"

Namármost amikor a balibnek erre lett volna lehetősége, ők sem tették, sőt, ők a világgazdasági válságtól függetlenül hoztak össze egyhazai válságot.

Nzoltan 2018.03.26. 08:31:17

@$pi$: Mert az igazságtalan és legfőképpen antidemokratikus. :-D
süti beállítások módosítása