Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2018.03.17.

Ez a két ember tette a legtöbbet Orbán leváltásáért

Hakapeszi Miki

Ez egy kalapemelős poszt. Ilyet kurvára ritkán írunk, de most helyzet van. Kormányváltó hangulat, botrányt botrányra halmozó (köszi Simics), defenzívába szorult, vergődő, sőt lassan pánikba eső Fidesz. Kicsúszott a kezükből a saját sorsuk, már csak az ellenzék baszhatja el, csak ebben bízhatnak. Ez az a két ember, aki azt teszi, amit az ország többsége akar.

Kétségtelenül Márki-Zay Péternek van könnyebb dolga. Ő már túl van a maga választásán, nyert, megérdemelten. Megtehetné, hogy csak HMVH ügyeivel foglalkozik, de beleáll az oszágosba. Helyes, ő most az egyik olyan integratív személyiség, akit minden Fidesz-szektán kívüli értelmes magyar ember elfogad. Tizenkét pontja nagyon jó alap ahhoz, hogy jobb és bal között párbeszéd induljon azokról az alapokról, aminek mentén káoszmentesen lehet kormányozni, ha sikerül kiütni Orbánt áprilisban.

Az is tök rendben van, hogy jobbra sorolt jóarcokat javasol az új kormányba, legyen az Potméter Ákos, vagy más, vannak páran, aikiket mindenki elfogad. Az viszont már nekem sok, hogy a Fideszből is átültetne szerinte tisztességes embereket az új kormányba. Maradjunk abban, hogy aki még nem szállt ki ebből a bűnszervezetből, az nem lehet tisztességes ember, az ne akarjon semmit a következő érában. Ezt még mindenképp gondold át lécci Péter!

Az megint kúl húzás, hogy elindított ő is egy olyan oldalt, amelyben meg lehet majd nézni, kik a legesélyesebb jelöltek. Mert ha a pártok nem egyeznek meg, a népnek kell ezt kitalálnia a változáshoz. Ez nem az első, van még több is, a lényeg, hogy ezeket terjessze mindenki, aki el akarja hajtani az aljas-korrupt narancsrezsimet. 

Márki-Zay helyzetét külön érdekessé teszi az a körzet, amelybe az ő városa is tartozik. Lázár János pont az ő győzelme óta produkálja az őrület tüneteit, évekig próbálta építeni az átlagnál okosabb, normálisabb, korrektebb fideszes imidzsét, elhintette, hogy kiszáll a nagypolitikából és visszatér a birodalmába örök kiskirálynak. Ebbe baszott bele a vásárhelyi polgiváltás, minden veszélybe került, amit a nagyúr felépített. Azonnal lement rezsiszilárdba, a bécsi performansza instant klasszik elmebaj, riaszt minden kicsit is gondolkodni tudót. A lényeg, hogy ez a körzet (Vásárhely, Makó, Algyő és a környékbeli falvak) simán nyerhető, ha visszalép vagy a szoci, vagy a jobbikos jelölt. Lázárt két hónap alatt küldhetik a választók a mennyből a picsába és ez érthetően nagyon vonzó sokaknak.

Csakhogy egyelőre egyik sem akar visszalépni. A jobbikos a népszerűbb, de a szoci is NER-üldözött, rendszerellenesnek kikiáltott és Fidesz által kipicsázott makói iskolaigazgató. Mégis igaza van Márki-Zaynak, hogy beleáll, kimondja, legyen a jobbikos. Ne csinálunk ebből problémát, az, aki népszerűbb. Legyen ez a példa országosan és vegye az adást a maszop vezetése is. Lehet tárgyalni, lehet helyette másik körzetet kérni, de ezt kéri a nép. 

A másik ember: Szél Bernadett. Amúgy is úgy illik, hogy ha attól tartottunk, az LMP kúrja el az Orbánváltás esélyét, akkor azt is regisztráljuk, ha megtették, amit kell. Az LMP-ben még mindig nagyon sokat vallják a schifferista "baszódjon meg az ország, baszódjunk meg mi is, de a büdöskomcsikkal és nácikkal akkor se" elvet, nagy dolog, hogy Hadházy és Szél keményen beleálltak a valóságba: az elcsalt választási rendszer olyan kényszerű kompromisszumokat kíván, amiket meg kell kötni.

Ha a négy bejutásra esélyes pártszövetség között ő a kapocs, ő az egyetlen, akivel a többiek szóba állnak, akkor az az ország érdeke, hogy a meglevő kicsi mozgásterével is ő közvetítsen, koordináljon. Köszönet érte és sok sikert hozzá. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

133 komment

Címkék: LMP választás 2018 Márki-Zay Péter Orbánváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr5613747918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2007alex 2018.03.17. 19:28:42

Az előző hozzászólásomból kimaradt:
Ami nem nyerte el a tetszésemet a a cikkben, az a két személy, aki a legtöbbet tette Orbán leváltásáért. (Eddig)
Ha félig komolyan vesszük a címet, akkor én feltétlenül javasolnám;
- Kedves vejét Orsósnak, (Tiborc és a pályázatai... OLAF jelentés tükrében)
- Kósa, € milliárdos vállalkozása szintén érdemes a dobogóra!
(Belátom viszont, hogy vannak még mások is, nagy lehetne a lista!)

2007alex 2018.03.17. 19:29:10

Nem tudom ki írta ezt a cikket, nem ismerem!
Az üzenete viszont tetszik, és azt gondolom mindenkinek el kellene fogadnia, ha valóban a kormányváltást, Orbánék leváltását akarja!
A legnagyobb esélyes mögé kellene állnia minden ellenzéki pártnak mindenhol, mert szolgálni, csak úgy lehet azoknak az akaratát, akiket képviselni akarnak! Az emberekre kényszeríteni a "politikai számítások egyenlősdi értékeit", amikben ők megegyeztek, az emberek akaratának figyelmen kívül hagyását jelentené! Az pedig nagy hiba, azzal csak veszíteni lehet, mert elég, ha nem mennek el akiknek nem tetszik az alku aránya...
Akinek ez a célja, az nem fogja megérteni ezt az egyszerű, de nagyszerű üzenetet!

Alick 2018.03.18. 00:10:05

@2007alex: Az egybites fidesz szavazóktól Tiborc akár Jockey Ewing-gá is válhat, ha megvédik őket a migránsoktól, sokan meg úgy vannak vele, hogy sok-sok évtizede a klientúra általi lenyúlásról szólt a közhatalom, a fidesz-váltók is belejönnének pár év alatt.

"A legnagyobb esélyes mögé kellene állnia minden ellenzéki pártnak mindenhol"

Elképzeltem, hogy a legtöbb helyen a DK és az MSZP beáll a Jobbik jelöltjei mögé... ja mégsem, mert nem akarnak kiesni a parlamentből.

Erimar Ri Tylen 2018.03.18. 00:10:27

Azért lenne kérdésem a NagyOrbánváltókhoz. Nem sok csak egy. Ha sikerült leváltani akkor a fidesz rendelkezéseinek - családi adókedvezmény, 1kulcsos adó, határzár, stb - lebontásán kivül milyen programpont van még? mert ezek egyike - se a váltsukle, se a bontsukle - sem olyan programpon amiért érdemes váltani.
Ja, mégegy: HMVH-en az egyik választási igéret, "eltöröljük az építményadót", mégsem valósult meg holott, MZP állításával szemben, a város nincs eladósodva. Ezt hogy és ezután miért bízzunk a hasonló jelöltekben?

Tintafolt 2018.03.18. 00:10:58

Tényleg? Arról az LMP-ről (ill. vezetőjéről) beszélünk, aki azt mondta sokáig, hogy nem-nem-soha? Később pedig azt, hogy akkor hajlandó tárgyalni, ha az MSZP meg a DK megegyezik a Jobbikkal (azzal a Jobbikkal, amiről eleve tudni lehetett, hogy nem ül asztalhoz)?
Lehet, hogy te úgy érzed, hogy ő sokat tett a kormányváltásért, de én inkább azt érzem, hogy egy szépen elbábozott színielőadást nézünk, melynek a címe az, hogy Én megpróbáltam, de nem ment.
Ha az LMP tényleg megegyezést akart volna, már régen leült volna tárgyalni. (Bizonyos ideig ugyanez igaz volt az Együttre is, de ők annyira mélyre ásták be magukat, hogy belátták, hogy muszáj együttműködniük - talán már későn.)

Boar. 2018.03.18. 00:11:08

A legtöbbet orbán leváltásáért orbán tett. Kurva keményen dolgozik azon, hogy vállalhatatlan legyen.

na4 2018.03.18. 00:11:21

Egyvalami kimaradt: mi van, ha a többség mégsem akarja leváltani őket? Hamarosan kiderül.

Editor_ 2018.03.18. 00:11:39

A két ember aki a legtöbbet tette Orbán leváltásáért a 70 napja politizáló Márki-Zay és a Fidesz-érdekszférában mozgó, a többiekhez befogott orral közeledő Schiffer-tanonc Széll Bernike lenne? Ne mááár! Most ez komoly?

Periodista. 2018.03.18. 00:11:51

Az ex-fideszes újonc és a Fidesznek dolgozó LMP vezető volnának Orbán leváltásának élharcosai? Jesszusom! Náluk a 444 és az Átlátszó szerkesztősege is hússzor többet tett!

Sascha Braun 2018.03.18. 01:04:03

Maradjunk abban, hogy a többség nem akarja leváltani a Fideszt, mert az alternatíva sokkal borzalmasabb...

2018.03.18. 01:04:26

@Scriptorius: sosem dolgozott a fidesznek, ezt csak a DK-szekta öregasszonyai bégetik.
És nagyon helyes, hogy befogja az orrát: a szükség most nagy úr, de a DK-t még befogott orral is nehezen viseli el épeszű ember.

Ferenc Cserepkei 2018.03.18. 01:05:05

Detti 1-2 hónapja még nem volt ennyire harcos amazon, valahogy ez tette számomra szimpatilussá. Jobban örültem volna ha kimarad teljesen az ekézők viadalából, bár még most is lightosan teszi, tartsa is meg ezt a jó sokását. Különben is diversity, meg tyű, szóval drukkolok neki. "ha valóban a kormányváltást, Orbánék leváltását akarja" - Eeegen... 1990 óta szavazgatok, mindig az van hogy a népnyúzó haramiákat el kell zavarni. Akkor áll elő az első igazán hiteles gőztes, amikor megéljük hogy valaki nem az elődei ellen, hanem valamely érdekek és értékek mellett tud győzni. Jha hogy ehhez nem egy lúzer elit kéne? Nem lehet hogy eleve mi nem vagyunk elég felnőttek? BTW Svédország alkotmányos monarchia, Magyarország köztársaság. Szóval: nem a formák meg a deklarált szabályok teszik, ha nem mi - hogy akarunk-e élhető, működő országot. Szegény Detti önmagágan nem csinál tavaszt. Mindnyájunknak oda kell magát tenni - és nem csak várni a sültgalambot, meg a hasznot lesni okosba...

spinat 2018.03.18. 07:46:59

Milyen szép is lesz a fidesz-jobbik koalició.

röf 2018.03.18. 07:47:26

"Ez az a két ember, aki azt teszi, amit az ország többsége akar."
Ja. A márc.15-i népmozgolódás aránya is ezt támasztja alá.
Matematikából elégtelen.

Larry Fondue 2018.03.18. 07:47:32

A "cikk-írónál" tényleg durva a mentális deficit.... mindegy sok betöltetlen állás van pl a KFKV-nál...hajrá!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.03.18. 07:47:42

Ez a két köpönyegforgató kis senki? Ennél többet kéne villantatni.

samot1 2018.03.18. 07:48:01

@Erimar Ri Tylen: Ki mondta,hogy lebontsàk a hatàrzàrat a kormànyvàltok?Szövegértelmezési problémàd van!Mondjuk a nicknevedböl itélve nincs ezen semmi csodàlkozni valo!Ebben a szituàcioban nem az épitményado a legfontossabb!Mondjuk ehez magyarnak kéne lenned,(teljesen)hogy értsed a témàt!

ételizésítő 2018.03.18. 07:49:35

@Sascha Braun:
TE a fideszesek többségéről beszélsz?
Mert max. azok nem akarják leváltani. Az ország 8 millió választásra jogosult emberéből 6 millió, a hozzád hasonló 2 millió agymosott hülyét kivéve le akarja.

Az alternatíva csak nektek borzalmas, mert mentek bűnpártolásért a börtönbe a gazdátokkal együtt.

haXXor 2018.03.18. 07:49:59

Ország többsége? Ne... Vonán kívül amúgy értelmes ellenzék sincs, ami valahol szomorú mert cirka 8 év alatt csak téveszmékre és egy töketlen baloldalra futotta

töpöte 2018.03.18. 07:50:37

@Erimar Ri Tylen: Ezek a kommentelők tökéletes példái annak, hogy jár az az ember, aki a vágyait keveri a valósággal. Április nyolcadikán megtapasztalják. :)

mh1973 2018.03.18. 07:50:43

@Erimar Ri Tylen: beült a polgármesteri székbe és az első napján azonnal talált egy 4.3 mrd-os kötelezettséget, ami a lézeri lopásoknak köszönhető, csodáltam, hogy ezt a stiklijét nem fizetette ki az állammal, mint a korábbi több 10 mrd-os lopását, vagy a bebukott kötvénykibocsátós bizniszét, illetve az áron felül az államnak eladott emlékpontot. Az egy főre jutó adósság hmvh-n volt a legnagyobb, ugyanúgy 20 mrd-os lyukat csináltak, mint a 4x akkora Szeged, ahol az adósság kizárólag a beruházások önrészéből tevődtek össze!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.18. 07:50:48

Márki-Zay nem reprezentálja az országgyűlésbe készülő ellenzéki pártokat, mert ő egy volt fideszes, jobboldali ember, akinek helyben nagy a támogatottsága.

mh1973 2018.03.18. 07:50:53

Szerintem márki ott téved, hogy a jobbikos semmivel nem erősebb, mint a független szoci támogatottságú ex jag igazgató. Viszont vmelyiknek lépnie kell. Megyei szinten össze tudnának játszani és a 4-ből 3 evk-t vihetne az ellenzék. A hmvh körzetben lépjen vissza a szoci jelölt cserében szeged2-ben a rosszabbikos és akkor a szeged1 mellett további két körzet is az ellenzék terepe lesz.

Jakab.gipsz 2018.03.18. 07:50:58

Egy döntés a jövőnkről, noha racionális, nem csak száraz: matematika.

2018.03.18. 07:51:07

@Hakapeszi Miki:

Vona vajon megváltozott vagy szerinted hazudik?

kekex 2018.03.18. 07:51:25

és ha Pintérsanya hajlandó az első napon őrizetbe venni az alkotmányellenes puccsban résztvevőket és a korrupcióval alaposan (olafosan) gyanusítottakat? Felőlem akkor maradhat belügyminiszter. A többi kuka!

flydomi 2018.03.18. 07:51:57

@Erimar Ri Tylen:

Ha sikerült leváltani akkor a fidesz rendelkezéseinek - családi adókedvezmény, 1kulcsos adó, határzár, stb - lebontásán kivül milyen programpont van még?

----Bruhahahahha.Látom vezíred agymosása megy ezerrel. :D
Határzár lebontása:a fidessz sose akart keritést épiteni.A Jobbik +nyomta+,hogy jo lenne megvédeni a hazát.Rá 5 hónapos késésel felhuzta a pajzsot,mikor már a migráncs horda átgázolt rajtunk.Utána letelepedési kötvényel 20 ezer muszlim plusz családtagot be engedet. :D
Hogy miért baj,ha többkulcsos adó miatt a milcsis pár tizezer forintal többet adozik,az rejtély. :) Talán azért,mert a létminimumos a sok lovéjával már nem tud mit kezdeni. :)

Ja, mégegy: HMVH-en az egyik választási igéret, "eltöröljük az építményadót", mégsem valósult meg holott, MZP állításával szemben, a város nincs eladósodva. Ezt hogy és ezután miért bízzunk a hasonló jelöltekben?
--Arra a papírfecnire gondolsz,ahol az a bizonyos 1,5 milliárd szerepel? :) Hiszel még a mesékben?
Ha már az igéreteknél tartasz,emlékszel,hogy vezíred miket ígért meg 2010 előtt?
Nem lesz korrupcio,a bűnösöket börtönbe küldjük. :)
Hát....nem ugy tűnt,hogy a fél mszp banda ott ülne. :D
A sok ezer ígéretéről az internet tud tengeni dalban szopránokat. :D

www.youtube.com/watch?v=7mLtNI13J5U

Nagyon profin csinálja azt,hogy a saját híveit is bolondnak nézi. :D ezt a skillt irigylem tőle. :D

Azért szép,hogy Soros tanitatta és pénzelte kis padawanját. :) Még szép,hogy van Soros terv,ami már 25-31 éve létezik,és végre is hajtja. :) Erre lett kiképezve,és így köszöni meg Gyuri bácsinak. :)

...andras... 2018.03.18. 07:52:22

Igen, igen, a nácikra kell szavazni, mert veszélyben a demokrácia!

Elment az eszetek!

chrisred 2018.03.18. 07:52:49

@Erimar Ri Tylen: A háromból csak az egykulcsos adó eltörlése szerepel ellenzéki programpontként, az olyan lépések egyikeként, amelyekkel közelebb kerülhetünk Európa nyugati feléhez. Mert ez lenne a cél, amiért megérné kormányt váltani.

chrisred 2018.03.18. 07:53:01

@Scriptorius: Igen. Ebbôl nagyjából kiszámolható, hogy a többi nem kormánypárti politikus mennyit tett érte.

is 2018.03.18. 07:53:14

Es Szel vajon szoba all-e erdemben mind a negy bejutasra eselyes parttal? Mert egyebkent nem tud kozvetiteni.

Zöldelve 2018.03.18. 07:53:32

Ez az oldal, amire a cikk hivatkozik: rendszervaltas2018.hu
Sajnos alig van még kitöltve a "legesélyesebb" oszlop, pedig osztani kellene

morph on deer 2018.03.18. 08:49:25

Arra azért kiváncsi lennék, hogy Szél Bernadett mikor kezdett volna el ‘összefogni’, ha 15-én Gyurcsány nem jelenti be nyilvánosan, hogy visszalépnek a javára, valamint várja egy beszélgetésre.

Az viszont dícséretes, hogy ha már belekényszerült - végre! - ebbe a helyzetbe, akkor hamar feltalálta magát, és most ő az, aki “legtöbbet teszi”. Ügyes.

A lényeg mindenesetre az, hogy akárhogyan is, de sikerült eddig eljutni.
Más kérdés, hogy ha ezt időben tette volna, még tisztelném is mint gondolkodni képes politikust.
Mostanra azért nyilvánvalóvá vált az is, hogy ha tovább fújják az óvodás mantrájukat, hogy ők bezzeg nem, nem, soha, akkor vihetik a balhét mint fidesz-kollaboránsok, és megnézhetik, hogy hányan szavaznak rájuk emiatt...

Remélem, ez a “legtöbbet tevés” kitart még egy darabig, mivel lesznek valami választások, - vagy mi, - a közeljövőben, csak nehogy megzavarja őket az orbán leváltásáért végzett erôfeszítésben valahogy..!

rallus 2018.03.18. 08:49:50

Mivel ballib szempontból kétség kívül Gyurcsány igazoltan a legsikeresebb, most is kezébe vette az irányítást és magához rendelte potenciális szövetségeseit. Biztosan mindegyiküknek tud ajánlani valami jó kis beosztást és akkor végre újra egy zászló alatt vonulhat a hazánkat felvirágoztatni akaró csapat!

jajdehülyevagyok 2018.03.18. 08:50:02

Ez a fiction kategóriába tartozó, realitásoktól elszállt elképzelés, görcsös akarás. A fidesz azért rossz, mert az ellenzéke is rossz. Nevetséges majmok nem tudnak valós alternatívát teremteni.

vergyula 2018.03.18. 08:50:25

Miért jó az előzetes moderáció? Azt hittem a vulgáris és az ellenvéleményt tartalmazó kommentek ellen, de ilyenek is vannak. Akkor meg minek?

vergyula 2018.03.18. 08:51:08

@Zöldelve: Gondolom szép lassan ki lesz töltve az az oszlop. Addig is megnéztem, hogy 2014-ben melyik ellenzéki jelölt kapta a legtöbb szavazatot a körzetünkben. Idén is indul, logikusnak tűnik őrá szavazni.

BiG74 Bodri 2018.03.18. 08:51:14

Részemről mehet, a jelen helyzetben, bár rühellem, hajlandó vagyok a jobbikra is szavazni, ha itt nálunk ő lesz az esélyesebb.

felucca02 2018.03.18. 09:16:21

@Erimar Ri Tylen:
Ki és mikor mondott olyat, hogy hozzá kell nyúlni a családi adókedvezményhez?
Ki és mikor mondott olyat, hogy le fogja bontani a határzárat?
Az egykulcsos, az más tészta, ezzel sokan megszívták , erről valóban lehet vitázni...

midnightcoder2 2018.03.18. 09:20:29

@felucca02: "Az egykulcsos, az más tészta, ezzel sokan megszívták , erről valóban lehet vitázni..."

Ja. Tényleg jó ötlet azt a pár hülyét is elüldözni az országból akinek van piacképes tudása, nyelvismerete és valamelyik multinál húzza az igát hazai viszonylatban egész jó fizetésért, de a kinti fizu negyedéért. Gyanítom, őket pótolni picit nehezebb lesz mint a 8 elemis TESCO árufeltöltőt.

2018.03.18. 09:52:12

@rallus: "Gyurcsány igazoltan a legsikeresebb, most is kezébe vette az irányítást és magához rendelte potenciális szövetségeseit"
Ma már ne igyál többet, főleg ha gyógyszert szedtél. Tudom, hogy már csak így tudod elviselni a trollkodást, de baromira égeted magad. Ráadásul azt képviseled, hogy maradjanak hatalmon a gazemberek. Nem szégyelled magad? Milyen magyar vagy te? Kádárista?

2018.03.18. 09:52:31

@Erimar Ri Tylen: "Azért lenne kérdésem a NagyOrbánváltókhoz. Nem sok csak egy. Ha sikerült leváltani akkor a fidesz rendelkezéseinek - családi adókedvezmény, 1kulcsos adó, határzár, stb - lebontásán kivül milyen programpont van még?"

Nem értem, hogy ez miért fontos neked. Szeretném felhívni a figyelmed arra, hogy bármilyen kormányváltás esetén az új kormány nem a régi programját fogja teljesíteni (segítek: Orbán sem tartotta meg a vizitdíjat, viszont 27 százalékra emelte az áfát, ami sok ezer forintjába került a magyaroknak a mai napig).
Amúgy meg feltevésed részletkérdés, miután itt arról beszélünk, hogy el kell takarítani a fideszes bűnözést. Én megértem, hogy a te érdeked az, hogy maradjanak hatalmon a bűnözők, legföljebb a vezérük nélkül, de ez nem lehetséges. Ez nem alternatíva a magyar népnek, végre meg kell csinálni a rendszerváltást és el kell takarítani a hatalomból a kommunista ivadékokat. Hogy mi lesz utána, legyen a mi gondunk, ne a tied. Köszi.

n3spr3ss0 2018.03.18. 09:52:43

Már a cím is egy nettó faszság.Aki egy kicsit is tájékozott, az nem ír ilyen marhaságot.Egy ember volt aki végig gürizte a megegyezésért,Orbán leváltásáért az utolsó évet,éveket, az a DK vezér volt.Lehet köpködni,de Gyurcsány volt az egyetlen.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2018.03.18. 09:52:57

Egészen tiszteletreméltó ez a harcias magabiztosság, ami az összellenzéki megszólalóktól jön.

Kicsit több szerénységet, Hölgyeim és Uraim!

Ha esetleg újra győz a Fidesz, mi lesz a narratíva? Már megbukott, csak ki kell várni, hogy a NER-forradalom felfalja gyermekeit?

Nagy Alajos 2018.03.18. 09:53:11

Márki-Zay egyenlő egy Orbán nélküli Fidesz + Jobbik koalíciójával.
Az LMP harmadik utas úgy, ahogy az volt a MIÉP és most az a Jobbik.
Hódmezővásárhely után, az LMP bepánikolt ,hogy a Jobbik elszívja a szavazói egy részét,
és veszélybe kerülhet a parlamentbe jutásuk, és Szél Bernadett azonnal akcióba lépett,
és ahogy látjuk, még Gyúrcsány meghívását is elfogadta.

chrisred 2018.03.18. 09:53:24

@midnightcoder2: Érdekes módon ezek az emberek nem valamelyik egykulcsos adóparadicsomba menekülnek (Románia, Bulgária, Csehország, Szlovákia, Észtország, Lettország és Litvánia), hanem olyan országokba, ahol progresszív adórendszer van.

megamedve 2018.03.18. 09:54:31

Hát, én azért tartok Simicskától.
A g napig ő volt az egyik főköcsög, egész életében mutyizott, simlizett, ugyanazt nyomta, mint most a nemzeti gázszerelő.
Szerintetek, ha újra bekerülne a pixisbe, nem ugyanazt kezdené el tolni, mint a g nap előtt?
Meg aztán Vona, és a Jobbik.
Egy szélsőjobboldali, náci irányokat mutató pártból milyen szép gusztusos jobbközép párt lett.
Félek, hogy Simicska és a Jobbik színjátékot ad elő.

tomfree 2018.03.18. 09:54:49

Aprilis 8-an nyer a fidesz feles tobbseggel ketharmad nelkul. Mindez arra lesz eleg hogy 2022-re egyharmadra nullazzak magukat. Mondjuk Orban bosszujara kivancsi leszek de szerintem beszantja az ellenzeki sajto maradekat (index, M.Nemzet) kezdesnek. Mondjuk gaz hogy az ellenzek 3 hettel a valasztas elott kezd szervezkedni es Simicska aktai nelkul sima fidesz ketharmad lenne...

Infamous 2018.03.18. 09:54:52

A Fideszre már csak a legalja suttyók szavaznak. Igen, kétmillió legalja suttyó magyar van.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.03.18. 10:01:23

@megamedve: @...andras...: per pillanat a fidesz a szésőjobb és a jobbik van közelebb a középhez. nyilván kockázat, hogy ez mennyire komoly váltás a részükről, de kisebb kockázat, mint a fidesz, mert azt pontosan látjuk, hogy hol tart, mit csinál. tehát ha itt valaki náci, az inkább a fidesz, a jobbik inkább egy óriási kérdőjel.

@MikeBoy: nem tudom, talán megváltozott, de viktornál mindenképp jobb.

@vergyula: idióták és anyázók kiszűrésére tökéletes, mióta van előzetes moderálás, sokkal több az értelmes hozzászólás és vita. a határ sose egyértelmű, de a kommentfolyam minősége jobb lett.

mh1973 2018.03.18. 10:35:22

@midnightcoder2: megint fordítva ülsz a lovon, a nagyon lenézett árufeltöltőd az összes pénzét elkölti és áfát fizet itthon és épp ők szívtak az adójóváírás eltörlésével és az egykulcsossal. PL: 200e bruttó anno 138e-t ért, ma már csak 133e-t, számold ki a több, mint 1 millió minimálbéres mennyiből kevesebből kényszerül megélni és mennyivel kevesebbet tud befizetni a közösbe! Illetve mennyivel csúsztak lejjebb az áfa emelés, a tranzakciós adó, a jövédéki adók emelése illetve a cafeteria rendszer sz.rrá adóztatása miatt? A felső 100e meg a pénzét kihordja az országból, külföldön nyaral, onnan rendel luxusterméket, stb...

stim 2018.03.18. 10:36:08

2/1

Békemenet.

Fidesz= többszázezer.

Ellenzék= ha felefelé igyekszenek kozmetikázni akkor több tízezer.

Ennyit arról, hogy hol áll a Fidesz KDNP és hol a többi.

A Békemenet molinóján az szerepelt, hogy "a haza minden előtt" Mert ebben a közösségben van kohéziós erő, közös értékrend, közös pont, közös nevező.

Volt egy másik menet is, ott is voltak párezren, lehet, hogy egy-két tízezren is. Nem 2 kilométer volt:)!
A molinóra annyit tudtak ráírni, hogy ez egy előrébb levő molinó. Értékelem, hogy hazugság nem volt benne:) Ugyanakkor jól mutatja, hogy körülbelül ennyit tudtak ráírni. Ennyi bennük a közös nevező, ennyiben értenek körülbelül egyet. Ilyen hatékony problémafelismerésre, összhangra és együttműködésre értsd KORMÁNYZÁSRA számíthatunk tőlük.

Komolyan úgy gondolja bárki is, hogy többszázezer szavazóval egy lapon említhető egy-két tízezer szavazó? Még egy súlycsoportban sincsenek. Egy bokszmeccsben pehelysúlyban indulnának míg a Fidesznek egy nehézsúlyú bajnok lehetne a kihívója. A kormány pont annyira erős amennyi ember az elmúlt évek alatt a munkáját jónak tartja amennyire a bevándorlás problémáját az európai feszültségeket nézve valósnak és fenyegetőnek tartja. Annyira erős amennyire az emberek a liberális diktaúra miatt nem akarnak másodrendű, elnyomott, visszaszorított állampolgárok lenni a sajáőt hazájukban.

Jusson eszünkbe az a népies stílusú kis falihímzés amiben az alien kikel a gazdatestből és fölé van írva egy arany okosság ami gyönyörű szépen léeírja a mai Nyugat-Európa liberális diktatúra alatt szenvedő európai népek állapotát.

Jó lenne ha Európa nem adná át önként magát, kultúráját, szokásait és testét fogyasztásra.

www.google.hu/search?q=alien+gazdatest&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=nHSQPteuN6TtQM%253A%252C0gEaOC94XGy6LM%252C_&usg=__V5v3mH5oT1oaaQ__ig9MiNlOyL4%3D&sa=X&ved=0ahUKEwjDyIaMvvXZAhXSLlAKHVJuDxoQ9QEIRzAC#imgrc=nHSQPteuN6TtQM:

Az indexen vágybeteljesító cikkei próbálják felnagyítani a picike kis pártok támogatottságát és megpróbálják ökörnek eladni a la fontaine-i békát.
Akinek van esze nem hajlandó lenyelni ezt a békát mert alien lesz belőle a kicsi hasába és felzabálja mint egy gazdatestet. Ezt csinálja az európai társadalmakkal a bevándorlás és az azt támogató liberális médiája.

Bécs példája elszomorító. Hol van az a rokokó, barokk cizellált, tüchtig kis Bécs amit az ember szeret a szomszédban tudni? Hol van az a báj, kellem, elegancia, rendezettség ami jellmezte a császárvárost? Vajon az a bevándorló aki segélyen él, nem tud németül mennyire műveli ki magát európai kultúrából? Mennyire fogja megérteni, hogy hol van, milyen értékek vannak körülötte?

stim 2018.03.18. 10:36:17

2/2

Továbbmegyek. Sorozatjunkie európaiak vajon mennyire lesznek kultúra fogyasztók? És ha sorozatokat néznek akkor vajon mennyire ismerik fel az elődeiket, a saját kultúrájukat? Mennyire ismerik fel azt, hogy milyen kultúrális alapokat örököltek amiknek a birtoklása stabilitást, értékrendet, minőségi szórakoztatást és kiműveltséget jelent? Aki több nemzedéket lát át egyszerre megérti, hogy hol a helye a folyamatban és, hogy a munkája ugyanúgy fontos mint elődeié. Folytonosságot érez az őseivel és ennel szellemében tevékenykedik. Megőrzi az örökségét és nem herdálja el mert tudja, hogy akkor lesz az utódainak könnyebb ha örökséget hagy rájuk nem hiányt, nehézséget, káoszt és zűrzavart.

Az indexre sokan írnak ide jobb sorsra érdemes egyetemeken művelődött emberek akik az európai kultúra értékeit tanulva koptatták az egyetem iskolapadjait? Tényleg nem fáj nekik ezeknek az értékeknek az eltűnéséhez asszisztálni, tevőlegesen hopzzájárulni?
Nem sül ki a szemük a szégyentől amit az árulásuk felett kellene érezniük, hogy mindaz amire roppant büszkék, gőgösek voltak, hogy ennyivel többek voltak az egyetemet nem végzett társaikhoz képest azt most segédkeznek elpusztítani? Segítenek az európai kultúrát lebontani? Tényleg nem szégyellik magukat? Hogy a hazaáruláson túl még azt a műveltebb, jobbik énjüket is elárulják?

Az értelmiség árulása súlyosabb mint a tudatlan, manipulált embereké mert az értelmiség megtanulta, hogy mit árulnak el. Tisztában vannak az értékekkel amiket Európa az elmúlt évezredek alatt felhalmozott és amit most politikai hatalom miatt tudatlan és érdektelen, tanulatlan és tanulni nem akaró tömegek átal segít lelakni, elhanyagolni, elpusztítani.

Ha tömegek élnek segélyen akkor miért tanulnának nyelvet ha nem függ az egzisztenciájuk a munkától és az érvényesüléstől? Nálunk, Magyarországon a cigányság hasonló helyzetbne volt a segélyekkel, a mostani kormány egyik sikeres ígérete az egyenlő jogok és kötelességek és a munka alapú társadalom programja volt. 700.000 emberrel több dolgozik mert dolgozni kell, nem segélyen élni.

Európa azt hiszi, hogy azért mert egzisztenciálisan előrébb vannak szellemileg is előrébb vannak. Én pedig azt mondom, hogy itt egy működő példa a kultúrális különbözőségek tisztességes, fair módon kezelésére. Dolgozni kell. A jogok mellé a kötelezettségek járnak mert így igazságos. Így lesz társadalmi békesség, egyenlő elvek szerint és nem a dolgozók tartják el a heréket ezért nem borul a költségvetés és nem kell plussz adókat kivetni egy idő után. Aki ide akar jönni igenis törje magát, hogy beilleszkedhessen. Tanuljon nyelvet, akarjon dolgozni, tanuljon szakmát. Akinek nem megy az tényleg lúzer ahogy Trump mondta az egyik merénylőre. Nem tudott beilleszkedni mert béna volt hozzá ezért dühös lett a környezetére és bosszút akart állni. Nem kell itt lenniük olyanoknak akik nem tudnak beilleszkedni és ezt a frusztrációt a környezetükön akarják levezetni. Olyanokat kellene csak beengedni aki tud nyelvet, szakmát, szükség van rá. A többi veszélyes.

A gazdaságnak kifejezetten káros ez a bevándorlási hullám. Ha az a probléma, hogy nem születik gyerek akkor a családtámogatást kell erőltetni. Ismét egy újabb követendő példát tudunk ajánlani a mögöttünk kullogó, társadalommérnökösködő, prokrusztészi, köz- és önveszélyes Nyugat-Európának. A bankoknak persze nyilván jó, ha az államok eladósodnak, majd segítenek hitellel és elfogadnak fedezetként ezt-azt. Kezesnek 10millió magya állampolgárt és ingatlanjaikat, ingóságaikat, ha elfogy a pénz mert nem termelnek a bevándorlók adót mert nem dolgoznak. Kinek is jó ez akkor?

Ez az amit a Békemenet és a kormány hívei értenek míg mások vagy nem értenek vele egyet vagy nem értik meg mert intellektuálisan nem jutnak el idáig hanem megmaradnak a gyűlölködésükben. Mert az kényelmes, akkor nem kell gondolkozni.

Sütemény1975 2018.03.18. 10:36:53

Pánikba eső Fidesz. Ezen felkacagtam

2018.03.18. 10:37:01

@megamedve: "Egy szélsőjobboldali, náci irányokat mutató pártból milyen szép gusztusos jobbközép párt lett."

Ugyan most nem ez a téma, de szívesen olvasnám tőled azt is, hogy a fideszed milyen párt lett 1990 óta. Gondoltad volna, hogy romba döntik és kirabolják az országot? Hogy nevetségessé teszik a magyarokat külföldön?

Lolek i Bolek 2018.03.18. 10:37:21

A kormanyvalto hangulat nem azt jelenti, hogy egy vagy egymassal egyuttmukodo ellenzeki part/partok vezetnek? Itt ilyen nincs. Az ellenzek es a szavazoik megosztottak, a fidesz marad es lop tovabb.

mh1973 2018.03.18. 10:37:36

@megamedve: én is, maximálisan igazad van és most komolyan mégis ki kér a zászlóégető, vonuló csürhéből kiegészülve a rohadt korrupt lajossal?

2018.03.18. 10:38:18

@tomfree: "Aprilis 8-an nyer a fidesz feles tobbseggel ketharmad nelkul."

Szia, Nostradamus!

2018.03.18. 10:39:10

Orbán híven végrehajtotta a Soros-tervet, amivel le is bukott szépen. Azért tette, hogy ezzel is bizonygassa, hogy van ilyen terv (ha ő végrehajtja, akkor biztosan van ilyen). Eddig az volt, hogy amiről nem beszél, az nincs is. Végül is azt csinálja, amit a vikiliksz írt róla: ne azt nézzétek, hogy mit mond, hanem hogy mit csinál.

2018.03.18. 10:40:16

"Maradjunk abban, hogy aki még nem szállt ki ebből a bűnszervezetből, az nem lehet tisztességes ember, az ne akarjon semmit a következő érában. Ezt még mindenképp gondold át lécci Péter!"

Ezzel teljes mértékben egyetértek, sőt a bűnszervezetet ki is kellene zárni az elkövetkezendő választásokból is, ha a leendő főügyész elegendő ügyben tud majd vádat emelni a tagjaival szemben. Másrészt a volt fideszes szavazók ne finnyáskodjanak és ne legyenek elvárásaik: Magyarország kirablása az ő felhatalmazásukkal történt és ez a ő lelkiismeretükön szárad (ha van nekik ilyen). Egyszer majd ezért is tükör elé kell állni.
Ugyanaz, mint Németországban, Hitler bukása után: kiderült, hogy senki nem volt náci, de azért mindenki rá szavazott.
Romániában meg midengyik faszarc azt regélte, hogy kényszerből lépett be a kommunista pártba, mert kellett a karrierjéhez.
:)

Editor_ 2018.03.18. 11:02:03

@Hakapeszi Miki: Az LMP a Fidesz szélirányából jött és valahogy mindig oda tartozott. Bosszantotta Orbánékat sok esetben, de valójában mégis csak a Fideszt segítette az ellenzék megosztásával. Schiffer feljelentette Gyurcsányt, Ungár Péter meg a fő Fidesz-ideológus Schmidt Mária fia. Valahogy ezek a dolgok is Orbánék felé mutatnak. Gyanúsak és sokak szemében soha nem tudják lemosni magukról Fidesz-közeliségüket.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.03.18. 11:06:39

@Scriptorius: szerintem ez hülyeség. fiút sose ítélj meg az anyjáról, azt nézd, amit a fiú tesz. az LMP próbálta tartani a távolságot mindkét levitézlett oldaltól, osztotta mindkettőt, majd kissé későn talán felismerte, hogy a mostani helyzetben nem tehetik meg, hogy lavíroznak, a teljesen lealjasodott oldal leváltása érdekében össze kell fogniuk a kevésbé rosszal

Kedélyes Paraszt 2018.03.18. 11:07:53

@mh1973: akkor te nem erted a lenyeget. azert, mert nekem van kb 7-900e-es fizetesem, nem kulfoldre jarok kerhetente. az a felso 100e, akit te ott fent emlitesz, az zsebretesz havonta szazmilliokat, cserebe annyi adot sem fizet mint en. szoval a lo segget te nezed haladas kozben.

Kedélyes Paraszt 2018.03.18. 11:09:12

@midnightcoder: en is igy vagyok ezzel, raadasul mint erintett. nem mondom, hogy rossz a keresetem, de nem mondanam gazdagnak magamat, sot! altalanossagban elmondhato, hogy a havi 700-1000e fizetes az nem kivaltsagos. a tipikus keleteuropai mutyi ennnek sokszorosat teszi havonta zsebre szamonkerhetetlenul, beleertve azzal, hogy a minimalbert adja az alkalmazottainak, kozmunkasokat foglalkoztat,...). en azt szoktam tagabb ismerettsegi koromben mondogatni neha, hogy a kornyezetemben annyi jarulekot, miegymast fizetek, mint ott most hirtelen a kozelemben mindenki. szoval nem biztos, hogy az a ketkulcsos jo modszer. en eddig ugy voltam vele, hogy a fidesz ugyis nyer, ergo ez nincs _veszelyben_, szavazhatok barkire. de most nem ez a helyzet. es sajnos boritekolom, hogy amiert cserebe bevezettek az egykulcsost, azt nem fogjak visszaallitani, _elfelejtkeznek_ rola szep csendben, marad a dupla teher.
van egy vicc, aminek a poenja hozza kb ezt a mondast: nem azert kellene harcolni, hogy ne legyenek gazdagok, hanem, hogy ne legyenek szegenyek. es a szegenyseget nem a _kozepreteg_(sic!) sarcolasa aran kellene csokkenteni, hanem az elsibolt szazmilliardokbol, amik ott usznak az adrian, vagy repulnek monaccoba bl meccsre, mallorcara, stadionokra, sertestelepekre...

chrisred 2018.03.18. 11:09:29

@Nagy Alajos: Márky-Zay nagyjából a Fidesz polgári irányzatához áll közel, amelyik 2010 után egyre inkább háttérbe szorult az illiberális moszkovita irányzattal szemben.
Az LMP és a Jobbik egyaránt a rendszerváltó politikai elittel szembeni protestirányzatnak indult. A MIÉP más tészta.

a nemzet fogatlan provokátora 2018.03.18. 11:10:21

Egy fenéket.. Naív a szerző. Valójában nem akar az LMP összefogást, viszont ezt kell kommunikálni, hogy maximalizálja a szavazatait. Nem fog visszalépni senki javára az LMP, mert nem akar töredékszavazatokat veszíteni, hisz az 5 %-os küszöb környékén egyensúlyoz, és ugye a választókerületenkénti töredékszavazatok javítják a listás eredményét. Persze erről csendben hallgatnak, és szövegelés szintjén összefogáspártiak csak.
A Dk szintén nem érdekelt semmiféle összefogásban. Persze bedobják a "Jobbikkal is össze kell fogni" szöveget, annak biztos tudatában, hogy a Jobbik semmiféle együttműködésre nem hajlamos velük. A Dk számára az a fontos ezen a választáson, hogy ők legyenek a legerősebb baloldali erő 8-a után, esetleg hogy egyedül maradjanak a baloldalon (még ez sem elképzelhetetlen..)

Ezek a realitások..

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.03.18. 11:13:19

@a nemzet fogatlan provokátora: ezek fontos tények, Szél arra utalt, hogy túl tudnak lépni rajtuk a kormányváltás érdekében. mint ahogy a maszopnak is túl kéne a 150 millás bukón, ha még 4-nél többet visszaléptetnek. történelemi felelősségük, hogy megtegyék, meglátjuk, mit lépnek. ha nem, a taktikai szavazás még működhet, szűk váltás akkor is benne van a pakliban a mostani hangulatban. szerintem.

stim 2018.03.18. 11:13:58

Vajon a nyugat-európai politikusok közül miért akarnak minket flyton kioktatni? Mire föl?

Semmi sem olyan sikeres mint a siker. Ha a józan eszünket használjuk ki akar kitől tanulni?

A káosz tanítja a rendet rendre?
A politikai rendezetlenség tanítja a politikai rendezettséget, stabil támogatást arra, hogy hogyan kellene politikailag instabilnak lenni?

Az irányított véleménynyilvánítás tanítja a szabad véleménynyilvánítást arra, hogy mi a demokrácia?

A nép által választott vezetőnek aki a nép érdekeit védi kellene tanulnia azt, hogy hogyan hallgattasuk el a nép panaszát a médiumainkban?

Az NGO-kat erőltető ideológia tanítja a nép által, a népért választott vezetőket arra, hogy mi a demokrácia és a népképviselet?

Az önmagukkal azonos, egészséges, büszke, kulturált, európaiaknak kellene tanulniuk azt, hogy hogyan legyünk önmaguunkkal meghasonlott, összezavart, önmagunkat és múltunkat, kultúránkat nem ismerő, önsorsrontó gazdatestek?

Amikor gyerekekre van szükség mert utódokat, jövőt szeretnénk akkor felnőtteket importáljunk mert az ugyan nem oldja meg a problémát hanem csinálja de hamarabb megvan?

Amikor nem dolgozó tömegeket tartanak el akik teher a költségvetésen mert az ideológia van a költségvetés központjában nem a munka akkor a sikeres munka alapú társadalmat aminek a közgazdasági számai évről-évre bizonyítanak azt cseréljük le dologtalan, nyelvet nem tudó embertömegek pénzelésre a munkából élők és adózók kárára?

Amikor kizsákmányoljátok a fél világot annyira, hogy már nem érdemes oda befektetni mert nincs mit elhozni onnan és nincs oktatás se tehát nincs képzett munkaerő akkor azt akarjátok, hogy nyitott társadalom legyünk, hogy minket is jobban ki lehessen zsákmányolni és hanyatló, műveletlen kiszolgáltatott társadalom legyünk?

Miért lenne ez jó nekünk? És kedves nyugat_Európa, miért jó ez Neked?

Ki tanuljon a másiktól? Aki rendezett vagy aki rendezetlen? Akit hiszem a mások kizsákmányolásából fakadó jólét még nem elég alap arra, hogy mi tanuljunk tőletek. Tanuljatok a sikeresség irányti alázatot és ne kioktassatok minket mert ezek fényében visszás a dolog.
Miért gondoljátok, hogy nektek kell megmondanotok, hogy mit hogyan csináljuk? Szeretnétek, ha olyan jó állapotban lennénk mint a görögök, az olaszok vagy a spanyolok? Kinek jó ez? Nektek vagy nekünk?

A stabilitást nem tönkre kell tenni hanem el kellene tanulni. Az tanuljon aki tisztán látja, hogy van mit mert látszik, hogy milyen szellemi alapok milyen eredményeket hoznak.

Sok sikert kívánok ehhez a sokak által támadott közös Európa projekthez amit remélem a népet képviselő vezetők tisztességes, bátor kiállással képesek egybetartani minden megosztó kísérlet ellenére. Egymás kölcsönös tiszteletben tartásával és felelősen együttműködve nem a sarat egymásra tolva.

énisfélek 2018.03.18. 11:14:05

Orbán leváltásáért legtöbbet maga Orbán tette, amikor kialakult nála a korrupcióval kapcsolatos szelektív vakság,
a dobogó második helyén a kereszténydemokraták vannak, legalább tíz durván népszerűség-romboló húzásuk élén az alkotmányban a nem-hívő állampolgárok másodosztályba sorolásával és a vasárnapi boltzárral.

Dzango 2018.03.18. 13:50:10

Azért mielőtt szenté avantnánk Szél Bernadettet hagy jegyezzek már meg pár dolgot:

- Botka tavaly januárban jelentette be, hogy ő lesz az MSZP miniszterelnök jelöltje és azonnal tárgyalni akar a többi ellenzéki párttal (beleértve az LMP-vel) a választási összefogásról.
Szél Bernadett szóba se állt vele.

- Juhász Péter tavaly márciusban dobta be az Új Pólus ötletét, az MSZP-DK-n kívűli ellenzéki pártok összefogásáról.
Szél Bernadett szóba se állt vele.

Vagyis több mint EGY KIBASZOTT ÉVE!!! nyitva volt az ajtó, több mint egy éve lehetett volna dolgozni az összefogáson, több mint egy éve lehetett volna összefogva, konstruktívan kampányolni a Fidesz ellen, ha Szél és az LMP nem ragaszkodik makacsul a "mi nem fogunk össze senkivel, inkább baszódjon meg az ország" politikájához.

Érdemes megnézni az LMP és személyesen Szél Bernadett facebook posztjait, még a hódmezővásárhelyi választás éjszakáján se beszéltek összefogásról, holott a posztok alatt a kommentekben egy emberként követelte ezt mindenki (amúgy már hónapok óta), ők csak makacsul hajtogatták az utolsó pillanatig, hogy nem, nem kell összefogni.

Annak aki legalább az általános iskolában oktatott matematikával tisztában van, nem kellett Hódmezővásárhely ahhoz, hogy világosan látszódjon: összefogás nélkül LEHETETLEN leváltani a Fideszt. Egy 5%-ös törpepártnak mint az LMP meg pláne az.

Az egyetlen ok, ami miatt Szél végre hajlandó volt engedni az az, hogy Hódmezővásárhely után nem hazudhatta tovább, hogy nem működhet az összefogás, világosan látszott, hogy ha nem állnak bele, akkor azt a maradék kevéske szavazójukat is elvesztik, kiesnek a parlamentből és akkor keresniük kell valami rendes munkát.

Ezért lenne ő az egyik személy aki a legtöbbet tett Orbán leváltásáért? Mert az az utolsó pillanatig az egyéni pártérdeket tartotta szem előtt és csak akkor lett hajlandó ebből engedni, amikor már menthetetlenné vált számára a helyzet?! Fantasztikus, micsoda hős!

És azért van még itt egy apróság: Hogy Orbán leváltása csak összefogással történhet, az nem most derült ki, már 2014 előtt is teljesen nyilvánvaló volt! Bajnai már 2012-ben, több tízezres tüntetésen kezdte szorgalmazni, hogy az ellenzéki pártok fogjanak össze a választásra.
Az akkor még Schiffer vezette LMP szóba se állt vele, aminek pártszakadás lett a vége, mert azért elég sokan voltak akik már akkor is belátták, hogy nincs más út. Viszont őket kiutálták a Schiffer hű LMP-sek, többek közt Szél Bernadett is. Pedig ha már akkor engednek, akkor most jó eséllyel Bajnai Gordonnak hívják a miniszterelnököt és az elmúlt 4 év rabló és gyűlölet hadjárata nem történik meg, Mészáros Lőrinc nevét pedig legfeljebb az ismerné, akinek Felcsúton elromlik a konvektora.

Szóval baromira köszönöm a drága Szél Bernadettnek, hogy miután az elmúlt 4 évet (és vele pár ezer millárdot) 14-ben odadobták Orbánnak, végül most az utolsó utáni pillanatban hajlandó volt életében először az ország érdekét a saját és pártja rövidtávú érdekei elé helyezni.

Köszönjük szépen, valóban, igazán kedves tőle!
Reméljük még nem késő!

nyezega 2018.03.18. 13:50:48

@2007alex: ja. na és kire váltanád le? Nem vagyok meggyőződve arról hogy jó ötlet. Tudom sok a korrupció meg satöbbi, de ha történetesen sikerülne is leváltani a Fideszt, akkor vajon jobb lenne?...szerintem éppen az ellenkezője lenne. Ezt már megszoktuk, kapott is, adott is.
Viszont nincsen NO-GO zóna,meg csador kötelezettsége az asszonynak, meg nem épül mecset a református templomunk mellé...ami nem elhanyagolható pozitívum és mellesleg a megszületendő gyermekeknek van nemük és nemzetiségük! Ja és nem azon fogok gondolkozni,hogy mikor nyírnak ki családostul fényes nappal az utcán!

Kedélyes Paraszt 2018.03.18. 13:51:14

@stim: ennek csak egy baja van. az altalad felsorol nepkepviselet sajnos nem letezik. ok a sajat hordajuk erdekeit kepviselik, amit ugyes mondasokkal lepleznek el a kb 2 millio(?) valasztoik elol. egyszeruen elkepzelhetetlen, hogy ezek a madzagon rangatott babok nem fogjak fel, hogy mi tortenik felettuk, kiszipolyozzak oket. ezert van szukseguk olyan kozepvezetoknek kikaltott, de azert jol tartott mediavezerekre, mint akik a minapi masirozason az elso sorokban hozongve menetelnek. sajnos a tomeg nem ismeri fel, hogy ezek a velemenyvezerek parancsot hajtanak vegre, elvegre a tamogatottsag csak a tomegek sotettsegben tartasaval biztosithato. lasd meg 1984, chomsky,... es ezeket a zorban nagyon jol alkalmazza. valamit tud. a legfontosabb ezek kozul nyilvanvaloan a tudatlansag minden szinten valo fenntartasa. ergo, (dez)informaciot csak toluk kapjanak.

chrisred 2018.03.18. 13:51:27

@stim: "Vajon a nyugat-európai politikusok közül miért akarnak minket flyton kioktatni?"

Engem nem akarnak kioktatni, meg még vagy kilenc és fél millió millió magyar polgárt sem. A magyar politikusoknak szól a kioktatás, akik vállalták, hogy az államszervezet európai integrációját lebonyolítják, és totálisan belebuktak. És azon az alapon oktatják ki őket, hogy náluk sikeresen véghezment a polgári társadalomba való átmenetel, ellentétben velünk.

protézisesh 2018.03.18. 13:52:06

@chrisred: iven, europaban evi tobbszazezer.tobbmillio euro jovedelem felett lep be a magas adokulcs. Magyarorszagon az ATLAGBER is a magas adokulccsal adozott, amikor utoljara kormanyon voltatok. En akkor 38% adot fizettem, most 15ot. Pont ugy, mint te. Ha ketszer annyit keresek, ketszer annyival jarulok hozza a kozterhekhez.

A tobbkulcsos adorendszer a nincstelen csocselek polkorrekt kifejezese a rablasra. Ha ketkulcsos adorendszer lenne, hol huznad meg a hatart? Es miert pont ott? Mert TE UGY GONDOLOD, hoby aki annal tobbet keres, az feleslegesen sokat keres, adozhat tobbet?

Kepzeld, akik ALKALMAZOTTKENT jol keresnek, azok soksok even at kemenyen tanultak, hogy ne a szalag mellett kelljen allniuk. Te a 8 orad utan kikapcsolod az agyad, masnapig nincs dolgod a munkaddal. Nekem 7/24xben ott kell lennem fejben, raadasul ha te elbaszol valamit, azert is en felelek, akar en megyek bortonbe. Emellett en folyamatosan kerestem a lehetoseget, hogyan tudnek feljebb lepni. Es most keresek mondjuk 2x annyit, mint te a sor mellett. De nem akarom, hogy te (vagy barki mas) akarja szabalyozni: vehetek-e teliszalamit a parizer helyett, vagy az mar luxus, inkabb fizessek helyetted is.

A ketkulcsos adonal raadasul bejon az “ugyis elviszi az ado, inkabb nem is dolgozom tobbet” hatas, igy - annal ellenre, hogy tolem tobbet vonnak el - az orszag osszes adobevetele KEVESEBB lesz, vagyis te is rosszabbul jarsz vele.

Harmadreszt a tiborcok, simicskak, gyurcsanyok, meszaroslorincek NEM alkalmazottak, gazdagsaguk NEM bérjovedelembol szarmazik, igy akarhany kulcsos SZJA-t is vezetsz be, a GAZDAGOK (igen, akik ferrarival jarjak a pesti ejszakat, meg megveszik a fertodi kastelyt) ugyanugy nem fognak adot fizetni, mint ahogy most sem fizetnek.

A tobbkulcsos szja a proli irigyseg megtestesukese, a “dogoljon meg a szomszed tehene is” torvenyi erore emelese.

simonpali 2018.03.18. 13:52:27

@Hakapeszi Miki: így van, viszont ha ez nem jön be,végképp leírják magukat.Másrészt Gyurcsányért, az mszp túléléséért valóban érdemes kockáztatniuk a bejutást?

a nemzet fogatlan provokátora 2018.03.18. 13:52:48

@Hakapeszi Miki: Igen utal rá, sőt az összefogás vezéreként próbálja eladni magát. Jól csinálja a pártja szempontjából. De irrealitás azt várni, hogy az LMP túl sok körzetben visszalép majd, kockáztatva a listás 5 %-ot..

ijontichy 2018.03.18. 13:53:11

@poszt: Azért halkan: MZP-nek elemi érdeke is hogy beleálljon. Mert hát lehet-e kétség, hogy Ő és HMVH benne van azokban, akiken majd "elégtételt kell venni". Ezzel együtt sok sikert és még több adag szerencsét nekik.

nyezega 2018.03.18. 14:17:43

@stim: az a baj, hogy a bevándorlókat el kell tartani.Ráadásul követelnek,elégedetlenkednek és nem tiszteik a befogadó ország törvényeit. Akkor minek jönnek?
Púp a hátunkra

histar007 2018.03.18. 14:18:51

Ha nem akarok Orbánra szavazni, de félek a migránsoktól és egyet sem akarok látni, akkor kire szavazzak?
Légyszi senki se jöjjön azzal, hogy nincs velük gond és csak a propaganda állítja, hogy erőszakosak. 2 lányom van, szülőként talán érthető, hogy féltem őket.

pragmatika2 2018.03.18. 14:19:00

@spinat:

"Milyen szép is lesz a fidesz-jobbik koalició."

Hát igen, ha belegondolok, ez lenne a legéletszerűbb.

pragmatika2 2018.03.18. 14:19:25

Miért is kéne leváltani ezt a kormányt ?

Mert korrupt ?

Lesz.rom !!! Eddig mindegyik kormány korrupt volt.

Azt viszont bátran lehet állítani, hogy komoly teljesítményt tudnak felmutatni, ha figyelembe vesszük, milyen gazdasági mutatókkal vették át a kormányzást, és most hogy áll a magyar gazdaság, és költségvetés.

Ezek tények.

Amit biztosan lehet állítani, hogy egy a mai ellenzékből összeverbuvált kormány nem fog működni ! Hacsak Vonáék teljesen fel nem adnak mindent, ami eddig a szavazótáborukat összetartotta. Onnantól azonban nekik végük, politikai értelemben.
Alakul majd egy újabb szélsőjobbos formáció, vagy a jobbik szavazótábora szépen átszivárog a Fideszhez, mint egyetlen jobboldali politikai erőhöz.

De térjünk vissza a valósághoz.
Nem lesz kormányváltás. Azért, mert HMVH-n elbukott a Jani az az ő balf.szkodásának köszönhető elsősorban, és nem valamiféle országos kormányváltó hangulatnak.

Egy valamit viszont biztosan leszögezhetek. Én a magam részéről elfogadom, ha a jelenlegi kormányt leváltják a szavazók, (megismételve a 2002-es, és a 2006-os balf.szságukat) és nem fogok azzal jönni, hogy "csak 60-70%-os részvétel miatt alakult így" mert a Fidesz szavazók nem voltak ott.

Viszont nagy összegbe lefogadom, hogy amennyiben a jelenlegi kormány nyeri a választást, (ami erősen valószínű,) itt megidul az óbégatás, hogy "Vége a demokráciának" MerazorbánékelcsaltákaválasztásthívjukbeaNATO-tmegazENSZ-etmegamuszlimkaritast

stim 2018.03.18. 14:19:35

az a tüchtig az "herzig" akart lenni, bocsi. Rég tanultam németet:)

Alick 2018.03.18. 14:19:50

@a ribancok is kidobják a csikket: "végre meg kell csinálni a rendszerváltást"

A jelenlegi szabad mandátumos képviseleti rendszer táptalaja a mutyizós, lenyúlós kormányzás kialakulásának. Ilyen korlátozás nélküli hatalmi rendszerben pár év alatt a szűzlányból is ribanc lesz.
A választók pedig tulajdonképpen bűnpártolást követnek el, bárhova is szavaznak... :)

Alick 2018.03.18. 14:20:14

@n3spr3ss0: Az utolsó években mikor ült le egyeztetni Gyurcsány Vonával? mert jelenleg a Jobbik - akár tetszik, akár nem - kihagyhatatlan bármiféle leváltósdiból.

2018.03.18. 14:21:02

@stim: "Ki tanuljon a másiktól? Aki rendezett vagy aki rendezetlen? Akit hiszem a mások kizsákmányolásából fakadó jólét még nem elég alap arra, hogy mi tanuljunk tőletek."

Nagyon sok áldozata van a fideszes agymosásnak, viszont megfelelő kezeléssel gyógyítható, egyszerűen úgy kell kezelni, mint a történelem nagyobb járványait. Remélem, te is kigyógyulsz a fideszes bolsevizmusból.
Segítség: a magyarok népszavazással hagyták jóvá az EU-hoz való csatlakozást 2004-ben. Ha ez megnyugtat, Simicskó elvtárs ellene szavazott, mint igazi fideszes demokrata, lefosva a népi felhatalmazást. Vedd fel vele a kapcsolatot, hátha alakított valami EU-ellenes tagozatot a Pártban.

chrisred 2018.03.18. 15:52:20

@protézisesh: Már többször is leírtam, a nullás adósávot legalább a létminimum szintjéig tartanám elfogadhatónak. Mivel leírtad, mekkora kínszenvedést okoz számodra, hogy állandóan gondolkodásra kell használnod az agyadat, segítek: ezzel te is jobban járnál.

chrisred 2018.03.18. 15:52:31

@protézisesh: Kimaradtam abból, hogy bármikor is hatalmon legyek, 1945 óta a ti komcsi, posztkomcsi, volt KISZ titkár bálványaitok vannak hatalmon. Akik simán el tudják hitetni veletek, hogy a mostani durva adóprésért is kezet Kell csókolnotok nekik.

nyezega 2018.03.18. 15:52:52

@Kedélyes Paraszt: miből gondolod, hogy mindenkit a fidesz mozgat,meg báb, aki elítéli a baloldalt? Az nem tűnik fel hogy amikor a baloldal kormányzott nekem munkás embernek sokkal rosszabb volt? -mindenben . Gondolok a Bajnai -Gyurcsány féle időkre, meg Horn Gyula,Meggyesi -bokros csomag..... Ma azért sokkal biztonságosabb a munkás élet mint a baloldal kormányzása alatt. Azt nem mondom hogy fenékig tejföl, mert dolgozni kell, keményen, de most sikerült végre elmenni üdülni. Akkor nem tudtam ! Szóval a sok rossz közöl még mindig a fidesz a legkisebb rossz.
Ezért sokan gondolják a hasonlót, akik nem is fideszesek...

2018.03.18. 15:54:00

@mh1973: és az az 1 millió minimálbéres mennyit kap zsebbe a minimálbér mellé adó- és járulékmentesen, ha már itt tartunk? az milyen közteherviselés, ha nekik nem kell részt vállalniuk a közterhekből? én is tudok keményen kérdezni.

a felső százezret pont nem fogod megadóztatni a többkulcsos adórendszerrel...
a tanultabb, képzettebb, vagy csak az átlagnál szorgalmasabb alkalmazottakat (dolgozó embereket) fogod megadóztatni, akik valamilyen csoda folytán még nem mentek el az országból sokkal többet keresni...

fordítva ülsz a lovon. a minimálbéres foglalkoztatás erőltetésével (a betanítottmunkás-modellel) soha nem fogod tudni az alacsonyabb keresetűek helyzetét érdemben javítani...

2018.03.18. 15:54:12

@chrisred: akkor számold már ki, forintra átszámolva mekkora jövedelmek után adóznak magasabb adókulcsokkal európa "boldogabbik" felén...

n3spr3ss0 2018.03.18. 17:12:48

@Alick: Ha tájékozódnál, hétfőn kerülne erre sor, csak Vona finnyáskodik.

midnightcoder2 2018.03.18. 17:13:53

@mh1973: A legfelső réteget nyugodtan elfelejtheted. Gyurcsány és Mészáros nem fog hanyattesni a többkulcsos miatt, akinek ennyi pénze van, millió más módon ki tudja venni a pénzét. Másrészt, ők elég kevesen vannak.

Ennek a célpontja a meglehetősen vékony hazai középosztály. Idehaza mint profi szoftverfejlesztő meg tudsz keresni mondjuk olyan nettó 500 ezret. Persze ehhez felsőfokú diploma, vagy 10 év gyakorlat referenciával, egy-két idegen nyelv tárgyalóképes ismerete kell, és keresett szakterülethez kell hogy érts. Ja, és nem árt némi vezetői képesség sem. Szóval, nem arról beszélünk aki tegnap kipottyant a greenfoxról. Na most, ezzel kinn megkeresel úgy nettó 1.5 milliót, amiből kapásból elköltesz úgy egymilliót lakásra, kajára, dokira, de akkor is marad annyit, mint idehaza a nettód. Ergo ilyen embernek amúgy sem igazán pálya itt maradni, ha pedig még ebből levesz állam bácsi úgy 50-100 ezer forintot mondván hogy szolidarítsunk a 8 elemis polgártársakkal, az elég jó motiváció az indulásra.

Onnantól kezdve viszont ez a polgár semennyi SZJA-t nem fog fizetni, sem TB-t, sem a munkáltató által befizetett dézsmát. És ha sokan elmennek megy a munkáltató is, mert így is egyre nagyobb kihívás épkézláb embert találni idehaza. Ami azt jelenti, hogy ugrott a munkáltató által befizetett egyéb dézsma is. Most a távozó ember fogyasztását már nem is számolom: nem a minimálbéres fogja eltartani a szolgáltatókat a pizzafutártól a kertészen át a különféle csapatépítő buzernyákokig. A dézsmával pedig állam bácsi bevétele is ugrik: a fenti programozó picit többet tesz be a közösbe mint amit kivesz, és a különbözetből fizetik így is a 8 elemis betegellátását, nyugdíját, segílykéjét. Ergo, ha ez a bevétel kiesik, akkor vagy az adókat kell megemelni => még több ember lép le, vagy a szolgáltatások azaz az oktatás, egészségügy, nyugdíj, stb. színvonalából kell tovább engedni lefelé.

midnightcoder2 2018.03.18. 17:13:58

@chrisred: A többkulcsos nem gáz ott, ahol magas az életszínvonal. Svédországból nyilván nem éri meg Romániába menni adórendszertől függetlenül, azaz ők nem kibocsájtó ország az agyelszívás szempontjából hanem felvevő. De ha kibocsájtó ország vagy, akkor nem kellene az eleve szar helyzetedet még fokozni is.

chrisred 2018.03.18. 17:14:03

@aleksz róz: Minek? Azoknak a magas jövedelmeknek pont az az alapja, hogy az alacsonyabb adósávoknak köszönhetôen a társadalom széles rétegei be tudnak lépni fogyasztással a belsô piacra, és serkentik a gazdaságot. Nálunk meg a felsô 10℅-ot kivéve a munkavállalók éppen hogy kihúzzák fizetéstôl fizetésig, és görgetik maguk elôtt az adósságaikat.

nyerafidesz 2018.03.18. 17:14:08

Hülyeség! Minden pártocska miniszterelnök jelöltet állít. Ebből következik, hogy az az állítás miszerint az ország többsége kormányváltást akar, csak parasztvakítás. Kicsiny pártok szeretnének kormányra kerülni. Így pontos. A legnagyobb viszont a Fidesz. Persze ha belegondolunk, a Fidesznek is új kormányt kell alakítani, tehát a 100% akar kormányváltást. Érdemes magatokat hülyíteni?

Editor_ 2018.03.18. 17:14:14

@Hakapeszi Miki: Az Ungár Péter - Schmidt Mária "vonal" megítélésében talán igazad van, ne ítélkezzünk korán. Schiffert illetően a Fidesz-közeliség viszont több mint gyanús és az LMP baloldal-ellenessége is afféle kettő pont nulla verzióba helyezik a pártot. Nem igazi alternatíva a Fidesszel szemben, mert kábé ugyanazt képviseli levonva az orbáni kultuszt és a korrupciós ügyeket. (De a korrupció minden új rendszerben előbb-utóbb felüti a fejét.)

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.03.18. 17:36:01

@Dzango: ez így van, annak örülök, hogy legalább az utolsó pillanatban megteszi

midnightcoder2 2018.03.18. 17:36:50

@chrisred: Belső fogyasztásból nem lehet felemelkedni. Ha lehetne, akkor elég lenne Orbánnak felpörgetnie a pénzjegynyomdát. Csak annak infláció lenne a vége. A másik megoldás amit Fletóék csináltak, hogy hitelből finanszírozták az életszínvonalat. Ezt is lehet, csak annak meg államcsőd lesz a vége. A svédek sem azért gazdagok mert a saját belső fogyasztásukból gazdagodtak meg, hanem mert van olajuk, van tengerük, van saját gazdaságuk. Nekünk viszont csak a munkaerőnk van amit áruba tudunk bocsájtani. Aki az értékes munkaerő kiáramlását gyorsítja, az az egész országot vágja haza, és ennek a legnagyobb vesztesei pont a csórók lesznek, akik ma a jobban keresők többlet adójából kapják meg a szociális szolgáltatásaik jó részét. Azok a szocik akik egykulcsos adót hirdetnek őket az egész országot elárulják, de leginkább az alsóbb rétegeket. A fiatal mérnök akit ezzel a távozásra motiválnak, pár év múlva visszatekintve még meg is köszöni nekik, hogy ő immár svéd állampolgár, és szívesen fizet majd progresszív adót az ottani fizujából - és persze az ottani szolgáltatásokért cserébe. A hazai 8 elemis hátrányos helyzetű viszont, aki eddig a mérnök adójából kapta a segílykét, már kevésbé lesz boldog.

Göntér László 2018.03.18. 22:05:26

Én az ellenzék jelöltjére szavazok, de tőle sem várok mást mint a jelenlegi kormánypárttól. A választópolgárok egyenlőségét egyik sem mondja, megelégszenek a képviselők egyenlőségével. A vatta képviselőket én nem sokra tartom. Számomra elfogadhatatlan, hogy azonos súlya legyen az ezer szavazattal képviselővé válónak, mint a tízezer szavazatot szerzettnek.

Kedélyes Paraszt 2018.03.18. 22:05:53

@histar007: az en velemenyem, hogy ma mar senki sem akar itt latni sok migranst. lasd, meg gyf se bontana mar le a keritest. lmp meg nem nyilatkozott ezugyben. mindenesetre az en velemenyem, hogy lassan-lassan, de az eu is belatja, hogy gaz van. ez azert nehez ugy, mert az eu huzo nemzetei (sic!) pl. belgak (es a belgak hova alljanak?:))) zuzos), franciak, angolok tradicio szerint sokszinuek, soknemzetiseguek, sok a korabbi gyarmati bevandorlo. ott pedig emiatt nyilvanvaloan maskepp nezik a mostanaban tortenteket. franciaorszagban jarva sokszor tapasztaltam a francia gogot, csak franciaul voltak hajlandoak megszolalni tobb uzletben. ok nyilvan nem tamogatjak ezt, de franciaorszag fele (?) mar nem francia nemzetisegu. nemetorszag? merkel hozong (mar visszavett belole), de a bajor paraszt nem biztos, hogy abdult latna a lanya agyaban az emeleten (mikozben nem kizart, hogy a foldjen dolgoztatna), de hat valamit valamiert. ezt vagy bealtjak, vagy nem. viszont az oregedo europara valaszt kell talalni. amig az ismerettsegi koromben a hazasulasi es gyerekvallalasi hajlam tolodik kifele a mar nem is 30, hanem inkabb mar a 40 fele, az bizony gaz.

Kedélyes Paraszt 2018.03.18. 22:06:13

@nyezega: en nem azt mondtam, hogy a fidesz a rossz. hanem arra utaltam, hogy akik a jelenlegi adozasi rendszert szeretnek megvaltoztatni, azok nincsenek vele tisztaban, hogy nem a _jol_ kereso reteget kellene megsarcolni. akik a nagy sapot elviszik a gazdasagbol, azok nem adoznak. erre utalt is itt egy kollega. ergo akik allami tamogatassal (fidesz) lopnak, azok miatt nyomorog a minimalberes. es ez talan nem javul a rendszervaltassal sem, mivel akkor jon a masik oldal hienacsapata kiehezve. aki nem hiszi, jarjon utana.

MindenÁron 2018.03.18. 22:06:27

@samot1: Ehhez csupán ennyit fűznék hozzá: aki a másikat nem tartja magyarnak, de önmagát igen, legalább azt a pár szót írja le MAGYARUL, mellyel szidja a másikat...drukkolok a magyar nyelv használatának megtanulásához!

stim 2018.03.18. 22:07:11

@histar007:

kedves Apuka! Értem az aggodalmát a két lánya miatt.

Próbálom higgadtan végigzongorázni a lehetőségeket.
Európa baloldali és liberális pártjai támogatják a nemzeti identitás ellenében a bevándorlást. Ezt teszi az MSZP és a DK is. Érzik, hogy kevés ember szavaz rájuk, a nemzeti oldalra nem számíthatnak tehát kell nekik a sok import szavazó. Őket az emberi számításból kifelejthetjük.

Azokat is akik összefognának velük. Az LMP sokáig tartotta a távolságot az MSZP-DK-val, sajnálatos módon nekiálltak egyezkedni velük. Ezt én megbocsáthatatlan lépésnek taretom.

A Jobbik azt se tudja fiú-e vagy lány. A szavazóik egy része marad a szélsőjobbon és eszébe sincs az MSZP-DK-ra szavazni. Ellenükben jöttek létre 2006-ban, erről Morvai Krisztina kellő vehemenciával tudna mesélni, érdemes meghallgatni. Meglepő, hogy Vona Gábor Heller Ágnes áldását tudhatja magána a Spinóza házbeli látogatása és pragmatikus kormányváltás erőltetése miatt. Ez nem teszi őket nekem választhatóvá. A vezetőség kiszámíthatatlan.

Az aprócska töredékpártokkalo nem számolok mert nem tényezők.

Egyedül a Fidesz az amelyik nem áll össze olyanokkal akik kerítést bontanának, fenntartják a rendet és a biztonságot. Én Apukaként csak rájuk tudnék szavazni, minden hibájuk ellenére. Főleg ha azt nézem, hogy mindemellett az elmúlt 8 év alatt a munkájukkal erősebbé, stabilabbá tette az országot. 700-000-rel több ember dolgozik ezért több felé oszlik az adó, több a bevétel és sokkal több mindenre jut.

Biztos vannak cikis dolgaik de azért nem kell mindent elhinni amit a 444 vagy az index ír. Ha nekem gyerekeim lennének nem kockáztatnék és nem adnám meg a lehetőségét annak, hogy pár megkötött kezű, elkötelezett kormányváltó megnyissa a kerítést, a határvédelmet és engedje azt a pénzszivattyút aminek az elmúlt években megálljt parancsoltak. Érdemes megnézni a jegybanki alapkamat alakulását a rendszeváltás óta. Zárt határok mellett is tönkre lehet tenni egy országot; nem kéne hagyni nekik lehetőséget rá mert az adósság is elveszi a következő generáció jövőjét. Aki azt akarja, hogy ez az ország fejlődjön és öregkorára a gyerekei ittmaradjanak mert megtalálhatják idehaza a számításukat és nem kell külföldre menniük az segítsen megőrizni az elért eredményeket.

chrisred 2018.03.18. 22:07:34

@midnightcoder2: Alaposan el vagy tévedve, ha egy kalap alá veszed a fedezet nélküli pénzkibocsátást, és a piaci szereplők által bértömeggazdálkodásra szánt összegből az állami elvonás arányának csökkentését. Az utóbbinak ugyanis van fedezete, csak az nem mindegy, mennyi forog vissza belőle a belső piacra. És semmilyen alapja nincs, hogy a csökkenő adómérték inflációhoz vezet. (Ahogy például a kötelező bruttó minimálbér emelése nyilvánvalóan ahhoz vezet, mert magát a szükséges bértömeg nagyságát emeli, ami drágítja az előállítandó áru vagy szolgáltatás költségét.)
Nem tudok arról, hogy a ballibek állami hitelből fedezték volna az életszínvonalat. Ismereteim szerint a kötmanyupra fordított összegeket fedezték hitelből, hogy megmaradjon a nyugdíjkassza egyensúlya. Ennek sok köze nem volt az akkori életszínvonalhoz.
Az értékes munkaerőt nem röghözkötni kell, hanem képzéssel pótolni.

Kedélyes Paraszt 2018.03.18. 22:07:53

@chrisred: nem jol latod. a legalisan magas jovedelmuek epphogy nem keresnek sokat. persze 80e minimalber mellett talan soknak tunik, de nem az. a 80e a keves. a kulonbozet van az adrian, ezt fogjatok mar fel. akik sokat tesznek zsebre, azok nem adoznak utana. ha nem lenne _magas_ fizetesu reteg, akkor ma mar nem lenne nyugdij es egeszsegugy. mert ezt nem a gazszerelo finanszirozza. o gyanitom, hogy a katonai korhazban, esetleg a huvosvolgyin, vagy ausztriaban kezelteti magat. na jo, mellelottem. svajcban. masnak a gyereke is oda jar suliba tudtunkkal.

Sorrybori77 2018.03.18. 22:08:34

@histar007: erre én is kìváncsi volnék! Én vállalom, hogy utálom az arabokat. Na bumm kimondtam. De nem alaptalanul ám, ezt mind köszönjék maguknak! Miattuk költöztem vissza nyugatról magyarba, napi szintű zaklatásoknak, beszólogatásoknak voltam kitéve, többször is megütöttek, kiraboltak, köztük cukipofa 10 éves kölök is! Ez tényleg nem vicc, értem én hogy vannak köztük értelmes, okos emberek is, orvosok, mérnókök és valszeg kőgazdagok is, csak hogy az nem nálunk csóringerországban fog letelepedni, ide valszeg csak az aljanép fog jönni. Hát köszi nem! A többség képtelen beilleszkedni, és képtelen elfogadni ez európai értékeket, és azt, hogy a nők itt egyenrangú felek, nem holmi csicska utánfutók, akiket szarrá alázhatnak! A vallásukat sem vagyok hajlandó tolerálni, sőt SEMMILYEN vallást nem vagyok hajlandó tisztelni!!

Kedélyes Paraszt 2018.03.18. 22:09:09

@Scriptorius: velemenyem szerint sp-bol lesz valami alkotmanybiro vagy hasonlo _meltosag_.

káposzta 2018.03.18. 22:09:21

@midnightcoder2: Azt ne felejtsd el, hogy 2009-ben az alábbi változásokat tervezték 2010-re:

Alsó kulcs 5 milliós határig 17%
Felső kulcs az 5 millió feletti részre 32%

Az irány elég jó volt, gondolom az összeghatár később tovább növekedhetett, a kulcsok pedig csökkenhettek volna.

Én nem bánom egyébként az egykulcsos adót, méltányos, egyszerűsíti az adórendszert, nagyon sokaknak nagyon jól jött (nekem is), de az már nem kóser, hogy pont a legszegényebb, legrosszabbul kereső réteg szívta meg.

Én egyébként azt a rendszert vezetném be, hogy legyen egy 15%-os alsó kulcs, és legyen egy választható 3%-os extra adó, amit az adott adófizető "megpántlikázhat", és állami alapokba tölthet (pl. kórházi beruházások, közoktatás, felsőoktatás, hajléktalanok, külföldi segélyezés, egészségügyi dolgozók fizetése, lombikprogram támogatása, stb., mintha alapítványok lennének), amik plusz forrást biztosíthatnak bizonyos területeknek, az adófizető úgy érezheti, hogy jó célra adott (ha megteheti). Pl. én adnék 20%-ot a közoktatásnak, 50%-ot kórházi felszerelések vásárlására, a maradék meg oszoljon meg egyenlően a többi között. Nem lenne könnyű biztosítani, hogy az állam pénzt vonjon ki ezekről a területekről (hiszen jön pluszpénz ezekre), de meg lehetne próbálni.

Merlot 2018.03.18. 22:22:47

@stim: Hazudsz!
Amit ezzel elkövetsz a gyereked ellen, azért megérdemelnéd, hogy megdögölj, mielőtt az felnő.
Csak ő nem azt érdemelné, mert ő még ártatlan, te meg beállsz a tolvajok, hazaárulók mögé...

2018.03.18. 22:55:36

@chrisred: el vagy te tévedve, de nagyon, papám...
azoknak a magas jövedelmeknek pont nem az az alapja.
az előállított érték nagysága ill. az előállított értékből való magasabb részesedés az alapja.

az elkölthető összjövedelem nem attól fog növekedni, ha egyik (relatíve) keveset kereső csoporttól átcsoportosítasz 15%-ot egy másik keveset kereső csoporthoz.

DZoli 2018.03.19. 01:04:36

Szerintem Szélt nagyon benézted. Ő nem akar összekötő kapocs lenni baloldal és Jobbik között, ő egy asztalhoz akarja ültetni Vonát és Gyurcsányt, és azt mondja, hogy ha ez nem történik meg, akkor semmilyen visszalépést nem támogatnak. Márpedig Vona értelemszerűen nem teheti meg, hogy Gyurcsány felé nyilvánosan bármiféle gesztust gyakorol, mert neki az politikailag a véget jelentené. Vagyis az LMP olyan feltételt támasztott, amiről kezdettől fogva tudni lehetett, hogy nem fog megvalósulni.

chrisred 2018.03.19. 01:05:02

@aleksz róz: Dehogynem. Például adott egy pályakezdô, karrierje elején, vagyon, kapcsolatok, munkatapasztalat nélkül. Nyilvánvalóan kevesebbet ér a munkaerôpiacon, mint a késôbbi befutott önmaga, ezért alacsonyabb a jövedelme. De ha az állam átirányítja a késôbbi, többet keresô önmaga jövedelmének egy részét a kezdô idôszakába, segít neki, hogy gyorsabban elérhesse a céljait. Ez olyan, mintha befektetne saját magába.

midnightcoder2 2018.03.19. 08:36:17

@chrisred: A pályakezdő valóban kevesebbet ér, de ha jó a szakmája és jó benne, akkor ez 2-3 éven belül elmúlik. És akkor már abban a pozícióban lesz, hogy eldöntheti hogy itt akar-e érvényesülni vagy pár száz kilométerrel odébb.

midnightcoder2 2018.03.19. 08:36:45

@chrisred: Nem csak azt fedezék, ott volt Pl. a 13. havi nyugdíj, stb. Kb. azok a jóléti intézkedések amiket utána Bajnai megszüntetett.

Attól, ha csökkenne az adó elvonás mértéke valóban nem következik infláció. De itt nem az adó elvonás mértékének csökkentéséről van szó, hanem átcsoportosításról, magyarul fizessenek a gazdagok. A gazdag alatt értsd azt a mérnököt aki majdnem annyit megkeres mint az osztrákoknál a takarítónő.

Lehet ilyet csinálni, csak akkor azzal kell számolni, hogy a jól képzett, nyelveket beszélő munkavállalók még gyorsabb tempóban hagyják majd itt az országot. Ami pedig azt jelenti, hogy ők már nem hogy progresszív, de semmiféle SZJA-t nem fizetnek ide. Egy büdös vasat sem. Sem TB-t, sem a munkáltató által befizetett dézsma nem jön be utánuk. Ami azt jelenti, hogy a kiesett összeget valakinek pótolni kell - aki jó eséllyel megint csak a csóró 8 elemis lesz mert a képzettek elmennek, vagy az állam bácsi által nyújtott szolgáltatás színvonalát kell tovább csökkenteni.

És ami rosszabb: az ő helyükre nem fogod tudni beültetni a 8 elemis polgárt, ergo ezzel hosszú távra biztosítod, hogy ebben az országban a legprimitívebb összeszerelő munkánál semmi komplexebb tudást igénylő multi ne jöjjön ide.

2018.03.19. 08:36:49

@chrisred: hát pont nem.
az egy ember aktuális jövedelmi szintjének kiigazítása (egy leegyszerűsítő példát tekintve) mondjuk egy másik ember aktuális jövedelmi szintjének a kárára. de attól még a két ember összjövedelme ugyanakkora marad :D

(jövőbeli jövedelmének egy részét nem tudod neki most odaadni :D azt egy másik ember jelenlegi jövedelméből kell átcsoportosítani.)

de hát az lenne a cél, hogy az összjövedelmük is növekedjen, papám. azt egy ilyen átcsoportosítással nem éred el... tényleg nem tudod átlátni ezt az egyszerű dolgot?

2018.03.19. 08:36:50

@chrisred: és amúgy ha a jövőbeli jövedelmének egy részét odaadja neki most az állam, akkor nem ugyanannyit fog keresni összesen? :D

Maxim Tsigalko 2018.03.19. 11:34:28

Kétkulcsos vs egykulcsos adóhoz

2008-as bérkalkulátor
nettober.com/index.php?p=berkalk20080101

2018-as bérkalkulátor
www.hrportal.hu/berkalkulator_2018.html

Egész érdekes dolgokat hoz ki, ha összehasonlítja az ember :-)
Régen volt, nem emlékszem már pontosan, de szerintem a lecsúszott szegények tíz éve is lecsúszott szegények voltak. Talán nem is az adókulcsok számán múlik

stim 2018.03.19. 11:34:56

Az iszlám megadóztatásamár csak azért is kívánatos mert mivel ők is ugyanezt csinálják ezért az európai liberalizmus gyakorlatilag egy félig áteresztő membrán ami önmagát korlátozza míg az iszlámnak teret enged.

Nehogy az legyen, hogy egy-két évtized és nekünk kelljen Európában adót fizetni ha keresztények VAGY ateisták vagyunk és nem muszlimok. Ezek az évtizedek erről szólnak.

Tegyük fel a kérdést, hoigyha bevezetnének egy ilyen intézkedést nyugat-európában akkor milyen ellenállásba ütközne?

És ezt az ellenállást a nyugati államok tudnák-e kezelni? Magyarán. Ki a főnök? Urai-e még a helyzetnek, ők-e még a főnökök a saját hazájukban vagy már félnek a médiától, félnek a lehetséges ellenállástól és ezért már MOST sem mernek ilyesmit meglépni mert nem érzik magukat a helyzet urának?

Vajon ha várnak újabb éveket, évtizedeket akkor az az erő amivel most sem mernek szembenézni gyengülni vagy erősödni fog? Képesek-e uralni most, 2018-ban a saját hazájukat vagy már olyan erők vannak házon belül amivel nem mernek szembenézni?

Mi erre a megoldás? Több bevándorló?
Több bevándorló gyerek?
A dolgozók adójából a bevándorlók szaporodásának segélyezése?

Nem lenne célravezetőbb saját gyerekek felvállalása?

Most még szabad a sajtó, idehaza megírhatom. Nyugat-európában még szabad a sajtó, ott megírhatnám?

Hol is tart ez az elhallgatott folyamat?

chrisred 2018.03.19. 11:35:16

@midnightcoder2: A 13. havi nyugdíjat még a Medgyessy-kormány vezette be, nem Fletó, és semmilyen hitelfelvételre nem kényszerült miatta. Fletónak olyan életszínvonal javító húzásai voltak, mint a 13. havi fizetés kivezetése. De az összes megszorító intézkedése dacára ekkor szaladt meg az államadósság.

Különböztessük meg egymástól azt, amirôl te beszélsz, és amirôl én. Én a nullás adósávról, te meg valami felsô adósávról. Mindkettô része lehet egy progresszív adórendszernek, akár külön, akár együtt. Ezért simán lehet olyan progresszív rendszer, ahol a jelenlegi magas elvonás mértéke csökken, és olyan is, ahol csak átcsoportosításra kerül.

Nekem nem úgy tûnik, hogy a jelenlegi egykulcsos rendszer sokban visszatartaná a pályakezdô magas képzett fiatalokat a külföldre távozástól. Fôleg azért, mert a többségüknek esélye sincs olyan állásban elhelyezkedni, ahol rövid idô alatt normális jövedelmi szinthez juthatnak.

chrisred 2018.03.19. 11:36:02

@aleksz róz: Korántsem. Ha ezzel a jövôbôl származó befektetéssel élni tud, akkor hamarabb érheti el a magasabb jövedelemhez szükséges tudás- és tapasztalatszintet, ergo az aktív idôszakának nagyobb részében jut magas jövedelemszinthez.

Kedélyes Paraszt 2018.03.19. 19:51:48

@káposzta: mar most is pantlikazhatod az 1+1%-ot, de a segged is kitorolheted vele feligmeddig. tudtommal nehany eve az egyik 1%-os soron tobb milliard jott be parlagfuirtasra, aztan elsiboltak. illetve elobb-utobb az lenne belole, hogy de szep, korhazfelujitasokra adtunk 14 milliardot a 3%-odbol, de kozben a kozponti egeszsegugyi raforditasokat pedig csokkentettuk suttyomban 14-el. ergo, elment a 3%-od svajcba.

2018.03.19. 23:00:50

@chrisred: és a harmadik dolog, a nyugati magasabb keresetek okáról alkotott véleményedhez:
ez olyan mint egy fasza kis körkörös érvelés. a magas keresetük következménye nálad a magas keresetük oka is.

2018.03.19. 23:01:06

@chrisred: az nem a jövőből származó befektetés :D
hanem a jelenben elveszel az egyik ember keresetéből és a másiknak adod. aztán majd a jövőben e másik ember keresetéből veszel el és egy harmadiknak adod...
hol van benne a két kereset összegének növekedése?
az alapfelállást képes vagy megérteni? azt, hogy szeretnénk a keresetek szintjét emelni? hát a keresetek összegét is növelni kell, hogy több legyen az összkeresetük. :D azzal, hogy ide-oda pakolgatod ugyanazt a pénzt, nem fog nőni.
lássunk egy egyszerű példát:
szerinted melyik a több?
(10+2)+(20-2) vagy (10+5)+(20+5)
na?

a másik dolog: tisztában vagy azzal, hogy amit javasolsz, annak mi lesz a következménye? ha a minimálbéres foglalkoztatást, magyarán a betanítottmunkás-modellt erőlteted (főleg ha - ahogy javaslod - a magasabban kvalifikált munkaerő foglalkoztatásának KÁRÁRA) akkor a minimálbéres foglalkoztatás fog nőni. át tudod látni ezt az egyszerű összefüggést? hogy lesz ebből keresetnövekedés?

(és egy másik valószínű következménye jelen helyzetben a magasabban kvalifikált munkaerő keresetcsökkentésének, mint már mások említették, e réteg kivándorlásának felgyorsítása. ez a cél?)

chrisred 2018.03.20. 06:40:37

@aleksz róz: Ugyanaz a helyzet. Képtelen vagy időben folyamatokat értékelni. Ezért mondjátok, hogy a nyugdíjasok ingyenélők, mert mások pénzét veszik el, holott az aktív korszakában évtizedekig az ő befizetései működtették a rendszert.

Nem tudom, honnan veszed ezt a minimálbéres ökörséget, amikor leírtam, hibának tartom, hogy a magyar rendszerben az elvonások csökkentése helyett a minimálbér emelésével próbálják az egykulcsos rendszerrel okozott problémákat kezelni. Mert ma az általad leírtakkal szemben nem a gazdagok és a rendszer kegyeltjei hiányoznak, hanem azok, akiknek külföldön is eladható tudása, munkaereje van, amit nálunk nem fizetnek meg. A te kedvenceid meg akkor döbbennek rá a hiányukra, amikor a rózsadombi villájuk előtt hetekig bűzölög a szemét, amit nem visznek el, vagy a soktízmilliós kocsijuk lépten-nyomon belefut a kátyúkba az utakon.

A kivándorlás okainak kezeléséhez meg láthatóan kevés a putyini jellegű érinthetetlen elit pénzzel tömése, össztársadalmi szinten kellene a nyugati meg a nálunk lévő keresetek közti különbségeket csökkenteni, amire az egykulcsos rendszer alkalmatlan. És a távozók helyére képzéssel, oktatással kellene új szakembereket teremteni, tehát a jelen tartalékainak felélése helyett a jövőbe kellene fektetni az erőforrásainkat, bármennyire is veszélyezteti ez a narancsos vezető kaszt új generációinak kivételezett helyzetét.

chrisred 2018.03.20. 06:40:44

@aleksz róz: Mert te csak pillanatfelvételként tudsz értékelni egy hosszú folyamatot. Mint Akhilleusz és a teknősbéka paradoxonjában. A nyugati mobilis társadalmakban azáltal, hogy ugródeszkát adnak a hátrányos helyzetben lévőknek, nekik esélyt adnak az előrejutásra, a kedvezményezett helyzetben lévőket meg többletteljesítményre kényszerítik. Ezek a társadalomban előállított plusz erőforrások láncszerűen kapcsolódnak egymáshoz, és teremtenek gazdasági többletet az egész társadalom számára. Ugyanakkor az általad kedvelt keleti, kasztszerű zárt társadalomban, amit az egykulcsos adórendszer modellez, mindenki arra a szintre van predesztinálva, ahol mindig is volt. Nincs előrejutási lehetőség, nincs motiváció, nincs nyomás a gazdagokon, ha jó helyre születtek, ott is fognak maradni. És a felső kasztok mindig találnak hozzá jó kis ideológiákat, hogy ez miért is helyes, hogy így van.

nyezega 2018.03.20. 09:46:54

@chrisred: és szerinted a kétkulcsos adórendszer visszatartaná a fiatalokat a külföldi munkavállalástól?
Az biztosan nem. De ha felemelnék a nettó fizetéseket mondjuk 600 000 Ft/ hóra még a a takarítónőknél is, akkor esetleg nem mennének el!-ez viszont a csoda kategóriájába tartozik, amire ugyebár még várni kell.

2018.03.20. 13:28:17

@chrisred: mindig fájdalmas veled vitázni, mert nemcsak azt nem érted, amit én írok, hanem azt sem, amit te magad írsz.

honnan veszem a minimálbéres ökörséget? hát te magad írtad többször, több helyen. (adómentessé tennéd a minimálbért és magasabb adókulcsokat vetnél ki a "jól" keresőkre.) csak nem tudod megérteni ennek a jelentését és felfogni a következményeit.

na, nem sikerült összeadni, melyik a több?

és szerintem még mindig azt írod, hogy x következménye egyben x oka is.

2018.03.20. 13:50:18

@chrisred: "Ezért mondjátok, hogy a nyugdíjasok ingyenélők, mert mások pénzét veszik el, holott az aktív korszakában évtizedekig az ő befizetései működtették a rendszert." - soha sehol nem mondtam, hogy a nyugdíjasok ingyenélők. évtizedekig az ő befizetéseikből fizették a nyugdíjakat, most pedig mások befizetéseiből fizetik az ő nyugdíjukat, és nem az ő múltbeli befizetéseikből. ez a felosztó-kirovó rendszer. amúgy nem tűnt fel, hogy pont ugyanilyet tartanál kívánatosnak a bérekre is?

"nem a gazdagok és a rendszer kegyeltjei hiányoznak, hanem azok, akiknek külföldön is eladható tudása, munkaereje van, amit nálunk nem fizetnek meg" - soha sehol nem írtam, hogy a gazdagok és a rendszer kegyeltjei hiányoznak. (egy erős és viszonylag nagy létszámú középosztály hiányzik.) nagyon helyesen problémaként kezeled, hogy nálunk nem fizetik meg őket. aztán erre javaslatként még elvonnál pénzt a fizetésükből, hogy elősegítsd a minimálbéres foglalkoztatást. bravúros...

"össztársadalmi szinten kellene a nyugati meg a nálunk lévő keresetek közti különbségeket csökkenteni, amire az egykulcsos rendszer alkalmatlan." - és a kétkulcsos rendszer is pont ugyanolyan alkalmatlan. nem ettől fognak csökkenni a különbségek. tudom, hogy nehéz, de annyit kéne megértened, hogy attól hogy adott jövedelemből ide-oda pakolgatsz 100 forintot, a 100 forint még ugyanúgy 100 forint marad. (most is, és a jövőben is.) jövedelmet úgy tudsz növelni, mint fentebb leírtam, ha több értéket állítasz elő és/vagy nagyobb arányban részesedsz az előállított értékből. erre a minimálbéres foglalkoztatás erőltetése teljesen alkalmatlan.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.20. 16:32:33

@nyezega: Másképpen kéne számolni. Nagy a járulékos teher a munkáltatón. És igy nem keresnek munkaerőt vagy ha keresnek akkor másképpen

chrisred 2018.03.21. 08:27:05

@aleksz róz: Veled nemcsak fájdalmas, hanem értelmetlen is vitázni, mert képtelen vagy értelmezni azt, amit mások írnak. Soha nem írtam, hogy a minimálbérrel bármit is kellene kezdeni, hanem azt hogy a jövedelmek (tehát mindegyik jövedelem, a milliós nagyságrendűek is) létminimumra eső részének megadóztatását az adórendszer céljával és funkciójával ellentétesnek tartom. Soha nem írtam, hogy magasabb adókulcsot vetnék ki a jól keresőkre. Azt írtam, hogy ez az adott ország fiskális politikájának függvénye. Ha az államkasszának szüksége van erre a bevételre, hogy cserébe értékes közszolgáltatásokat biztosítson a lakosságnak, és az állam le tudja nyomni ezt a magasabb jövedelműek torkán (lásd skandináv államok), akkor csinálja.
süti beállítások módosítása