Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) koronavírus (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2020.04.30.

Vitézy Dávid végre megmutatta, hogy kicsoda valójában

Mentális kollektíva

Amikor több mint öt évvel ezelőtt Hakapeszi kolléga védelmébe vette Vitézy Dávidot, nem csak a kommentelők küldték el a vérbe, én se értettem a dolgot. Volt is egy szavazás a poszt végén, hogy Vitézy tényleg közlekedési szakember-e, vagy ócska fideszes mutyis karrierpolitikus. A többség az utóbbit mondta. A héten bebizonyosodott, olvasóink már 2015-ben átláttak rajta és most már Miki is csak a fejét rázza.

De bekajálta Karácsony Gergely is. Emlékezetes, hogy főpolgármesterré választása után nem sokkal tulajdonképpen meghívta Vitézyt, hogy dolgozzanak együtt. Azt gondolhatta, ért hozzá, meg az ellenségem (=Tarlós) ellensége a barátom. A két fiatalban tényleg van közös pont: a zöld orientáció, a kerékpáros közlekedés fejlesztése, és hasonlók. Jó húzásnak tűnt a barátkozás, de elég balul sült el.

A Fidesz-központban ugyanis a főpolgárnesteri bukta után megalkották a mestertervet: Vitézyt februárban megtették egy már amúgy is létező, Budapesttel foglalkozó, és előtte nem sok vizet zavaró szervezet, a KKBK élére vezérigazgatónak, és az egészet átnevezték Budapesti Fejlesztési Központnak. Nem sok kétség lehet, ha csak el nem csesz valamit, ő lehet Kari kihívója 2025-ben, de addig is ő tud diszponálni a fővárosi állami beruházások felett. Sakk-matt, Geri.

És már be is indult a kommunikációs offenzíva. Mindig is idegesítő volt, hogy bár Vitézyt már évekkel ezelőtt kivágták a BKK-tól, mégis, ha valami fejlesztés történt Budapesten, (villamosbeszerzés, trolibeszerzés, útátadás) akkor mindig posztolt róla, hogy "ezt a projektet még a BKK-ban indítotttam el 2013-ban". Holott 5 évig nem volt hivatalosan dolga Budapesttel, parkolópályán volt, és eligazgatott egy bezárt múzeumot, melynek az újranyitása már 3 évet késik.

Még meg sem száradt tinta a legfrissebb kinevezésén, Vitézy máris újabb sikereket ért el. Például február 27-én ezt írja: „Rengeteg munkánk volt benne, és büszke vagyok rá, hogy az imént a Főváros és a Kormány közös városfejlesztési fóruma, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülésén mutathattam be a Déli Körvasút projektet és a Tanács támogatta a beruházás megvalósítását.”

Vagy március 11-én: "Sokat dolgoztunk érte, végre itt vannak - indulnak a KISS emeletes vonatok". Ami azért durva, mert neki ehhez aztán tényleg semmi köze nem volt.

Kommunikációban mindig is erős volt Vitézy, de most sikerült még ezen is szintet lépnie. A koronavírus kapcsán a kormány ugyanis bealudt, Karácsonyék sokkal előbb hoztak védőintézkedéseket, mint más. Fel kellett venni a versenyt, vissza kellett venni az irányítást, még túl is kellett licitálni, ez jól látható volt a Facebook-posztok harcában a buszsofőröket elválasztó kordon, majd a kerékpársávok és hasonlók témájában.

Aztán jött Vitézy legszemetebb húzása, amellyel végleg lebuktatta magát: Mindenki láthatta, hogy tök üresek a BKK-buszok, villamosok, nyilván lehetne egy csomót ritkítani, erre pedig a legegyszerűbb mód az, ha munkanapon is a szombati menetrend szerint járnak a járatok. Szinte az összes megyeszékhelyen és külföldön is sok helyen ez már meg is történt. A főváros tömegközlekedésének finanszírozásáért Karácsonyék a felelősek, és ez hatalmas teher. És ha már ennyire eltűntek az utasok, érdemes takarékoskodniuk a menetrenden, hiszen látható, hogy szopóágra teszi a kormány az ellenzéki vezetésű városokat.

Április elsejétől át is állt a BKK a szombati menetrendre, amibe hiba csúszott. Néhány vonalon kialakult egy kis zsúfoltság a reggeli csúcsban. Vitézy kussban végignézte a felkészülést a váltásra, tán még a tenyerét is dörzsölte, aztán az átállás reggelén már 8:53-kor lecsapott: felháborodva posztolt, hogy zsúfoltak a járatok. Ha ő jó közlekedési szakember, akkor nyilván tudta előre, hogy lesz néhány járat, ahol hajnalban kevés a szombati kapacitás, de direkt nem előre szólt, hanem megvárta és megcsinálta a műbalhét, hogy a propagandamédiával karöltve neki tudjon menni Karácsonynak. Akinek nyilván semmi köze az ügyhöz, nem ő tervez menetrendet, hanem a BKK emberei, ő csak megbízott bennük.

Ügyes, de alattomos, tipikus fideszes húzás, de a célt elérte: Karigerit beégette, a BKK-nak visszakoznia kellett. Budapest (egyedüli nagyvárosként) nem tudott érdemben ritkítani a menetrendjén a vírushelyzetben, így megtakarítani sem tudott az üzemeltetési költségeken. Kis reggeli sűrítés helyett visszatértünk a munkanapi menetrendhez, üres járművekkel, milliókat pazarolva.

Persze Vitézynek is vannak nehéz percei. Például amikor mostoha-nagybátyja,Viktor egyszer csak elrendelte az ingyenes parkolást országszerte. Ennek az oka is nyilván az önkormányzatok szívatása, a parkolási bevételektől való megfosztás, és persze a szokásos erőfitogtatás. A parkolás azonban nem csak pénzbeszedés, hanem forgalomszabályozási kérdés, ezt Vitézy is számtalanszor leírta, és amúgy is nagy dugódíj-támogató. Gondban volt tehát, hogy merje-e kritizálni az Orbán által bedobott ingyenes parkolást.

De megtalálta a megoldást. Vitézy csak jó híreket és a kormánybarát propagandát tolhat, illetve ellenzékiek kritizálását. Ha Orbánékkal kellene szembe mennie, arra Vitézynek ott van a háttérszervezete, a Közlekedő Tömeg Egyesület. És lám, ha Vitézy kussolt is, de a KT egyesület megszólalt ingyenes parkolás ügyben, és masszívan ellenezte, kritizálta. 

Ez hát a helyzet Budapesten. Mára mindenkinek nyilvánvalóvá válhatott, hogy Vitézy nem annyira közlekedési szakember, mint ócska fideszes mutyis karrierpolitikus. Kár érte.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

34 komment

Címkék: Vitézy Dávid

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr3815651448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Európai téridő 2020.05.01. 18:34:22

Mekkora egy hülyelvtárs vagy, Öcsi! Vitézy BKK-s korában pont 2020-ig tervezte meg a Maszop-Szadeszes városvezető Hagyó Miklós föpolgihelyettes alatt már végletesen lerobbant, elqrvult BKV fölé rendelt felügyelő "ügynökség" vezéreként a budapesti városi közlekedés rehabilitálását. A donorbuszos-dögsoros állapotok helyett a buszcserét. Az elvtársak által beszerzett, a Combinoknál kényelmesebb spanyol alacsony padlós vilingerek beszerzését is ő kezdeményezte. A vágányhálózat legkritikusabb részeinek a teljes kicserélését, felújítását is. A fonódó villamost, amellyel nagyságrendekkel javult a budai oldalon az észak-déli irányú közlekedési kapcsolat. Ezt persze nem fúrta meg az "autóslobbi" sem, nem úgy, mint a Rákóczi úti - Erzsébet-hídi villamosvágányok visszaépítését. A Solaris-trolik utolsó szériájának a beszerzései is még ennek a középtávú tervnek a gyümölcse. A szombati menetrend hétköznapi bevezetése pedig annál a csekélyke zavarnál azért súlyosabb következményekkel járt, netán még többen akkor kapták el a koronavírust az utastársaktól. Szabad védeni Karácsony Gergelyt, de hülyeségeket irkálni evégett, hatalmas hiba, Öcsi hülyelvtárs.

Csaba Szikora 2020.05.01. 18:35:32

"Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV)

2007 januárjától 2009 decemberéig a Fidesz delegáltjaként tagja a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) Felügyelő Bizottságának. Az FB tagjaként számos, a későbbi korrupciós botrányok kirobbanásához vezető belső vizsgálat kezdeményezője,[8] a büntetőeljárásokhoz vezető vizsgálatok túlnyomó többségét kezdeményezte. A korrupciós ügyek vizsgálata miatt számos támadás érte,[9] a VEKE azonban következetesen kiállt mellette.[10] "

Ki is a Fideszes?Kik is ültették huszonévesen pozícióba?Talán annyi történt hogy megutálta a vörös kriotokomcsikat.

Ekrü 2020.05.01. 21:06:46

"Karácsonyék sokkal előbb hoztak védőintézkedéseket, mint más. "-Mégis melyikre gondolsz?Mert emlékképeim szerint Karigeri egész márciusban kussban volt,az eddig hozott intézkedései pedig nem igazán népszerűek.Gondolok itt a BKV járatok ritkítására,a Pesti úti öregek otthonára,a körútra festett kerékpárútra,de ne feledkezzünk meg a mostanában belengetett 50 és 30-as sebességkorlátozásra.Az egyetlen fontos és észszerű dolgot,az ingyenes parkolást viszont a kormánynak kellett meglépni helyette.Gondolom félt ,hogy a haveri parkolócég így majd nem keres eleget...
Azért meg nehogy már Vitézy Dávid legyen felelős,hogy Karácsony no meg az általa hipp-hopp BKK vezérigazgatónak kinevezett Draskovics Jolly-Joker Tibor idióta módon ,mindenféle hatástanulmány nélkül hoztak egy rossz rendeletet.No de mit várunk attól aki egy főváros polgármestereként a sebességkorlátozást (50/30)is szakmai szempontok kizárásával kizárólag személyes indíttatásból (bosszú)kívánja meghozni.Mert ugye "jaj az apukám"...

exterminador 2020.05.01. 21:07:01

@Csaba Szikora: heh, Vitézy Dávid nagyapja kicsoda? Talán csak nem Erdős Péter, maga a popmenedzser? Ti fidesznyikek nagyon szerettek a felmenőkkel dobálózni, na akkor tessék, lehet ehhez hozzászólni.

Maxim Tsigalko 2020.05.01. 21:07:13

Honnan tudjátok, hogy Vitézy nem szólt Karigerinek arról, hogy a szombati menetrend hülyeség? Csak mert nem posztolta a Facebook-ra, hogy "szóltam, de a hülyéje leszarta"?
Egyébként az "egy kis zsúfoltságnál" kicsit meredekebb volt a sztori, konkrétan nem fértek fel az emberek a járatokra

László Hevesi 2020.05.01. 21:07:36

Nem tudom, mi a f@szt várt bárki is ettől a fiatal embertől.

Dávid édesapja, László filmrendező, tévés guru. Édesanyja Hankiss Ágnes – sokan Erdős Ágnesként ismerik –, a Fidesz képviselője volt az Európai Parlamentben. Anyai nagyapja Erdős Péter jogász. Apai nagybátyja Vitézy Tamás üzletember. Igen, az a Vitézy Tamás, aki Magyarország száz leggazdagabb embereit felvonultató listáján a középmezőnyben helyezkedik el, nem mellesleg ő alapított még 2004-ben a Helyi Téma néven futó lapcsaládot.

Mint közlekedési szakember valóban nem kutyaütő. De azt egy pillanatig is elhinni, hogy ő nem egy ócska fideszes mutyis karrierpolitikus? Ne máááár…!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2020.05.01. 21:08:09

Ki gondolta Vitéz Elővárossy Winnetou elvtársról valaha is, hogy jó közlekedési szakember? Főleg azok után, hogy egy éj leple alatt odahelyezett pár száz méteres buszsávval teljesen tönkre tudta tenni Budaörs (azaz a fő forgalmi irány) felől a Budapestre jutás esélyét? Szerintem Tarlós Pista egyetlen értelmes intézkedése volt ennek a buszsávnak az azonnali eltüntetése és Vitéz Elővárossy Winnetou tunikán billentése. :)

Vén motoros 2020.05.01. 21:08:30

Mentális deficit. Ebben szenved a cikkíró.

Világít a torony 2020.05.01. 21:08:53

Biztosan nem értek egyet azzal, hogy Vitézy D. ne lenne jó szakember. Tarlós pont ezért tüntette el, mert túl jó volt és a Fidesz partner volt a száműzésben. Most a Fidesz szabadította ki és tette újra fővárosi szintű pozícióba, gondolom megkérte az árát Vitézytől..

humorpalanta 2020.05.01. 21:09:11

@Európai téridő: Nem, nem pont 2020-ig, nem , nem cserélték le a régi buszokat. Ma is futnak 30 éves buszok, holott Pityuka telerinyálta 2006 és 10 között a sajtót, hogy ő mennyivel faszább lenne. Dávidka meg egy majom, PR diplomája van, ahhoz ért, ennyit tud. Eddig is volt felügyelő szerv, úgy hívták Fővárosi Önkormányzat. Csak kiszerveztette magának, mert úgy kikerült apuci szárnyai alól és könnyebben pofázott, ja és a legfontosabb, így előtérben volt. Úgy meg csak egy lett volna a többi önkoris dolgozó között.

Aztán, sikeresen kiszervezte a BKV alól a buszközlekedést, szerencsére haveroknak pont kellett ilyen mutyi. Jó drágán majd megcsinálja a haver, ahelyett, hogy több buszra tudták volna költeni a pénzt. Szép Fideszes módszer.

Az, hogy mi kényelmes és mi nem, egyéni szociális probléma. Ugyanakkor az eltagadhatatlan, hogy Dávidka személyesen felügyelte a villamosok Budapestre szabását, aminek az lett az eredménye, hogy egyszerűen képtelenség az ajtókhoz odajutni, a felszállósávok mennyisége túl kevés, emiatt a tartózkodási ideje a megállókban hosszabb és nehézkesebb a fel- és leszállás.

A Dávidka vágányfelújításairól annyit, hogy 4 éven át volt lezárva Kispesten a 42-es villamos vonala minden nyáron, mert állandóan szabdalták össze-vissza. Nincs 10 megálló az egész vonal! Szégyen... A 3-as villamos felújítása is úgy sikerült, hogy még mindig van olyan szakasz, amihez hozzá sem nyúltak!

A Fonódót nagyon örülök, hogy felhoztad. Mindegyik fideszes féreg belefut. Már Demszky idején megcsinálták volna, ha a budai fideszes főfasz polgármester nem akadályozza a projektet ahol tudja. Még a pénz is ott csücsült félretéve a számlán, annyit kellett csinálniuk, hogy leszóltak neki, hagyja abba és meg is csinálták.

Ezeket a bevett kamuszövegeket megírják nektek előre vagy magadtól vagy ilyen sötét?

Dan da Man 2020.05.01. 23:46:00

@Európai téridő: Te mindenkiről ennyit tudsz, vagy csak arról, aki a pártaktákban a "litánia" fül alatt szerepel?

De állítsd nyugodtan, hogy csak most néztél utána, mert az ugyanolyan gáz, hogy ha azzal töltöd a szabadidődet, hogy ezt research-ölöd egy kommenthez!

Dr.Démonmac1 2020.05.01. 23:46:24

Vitézynek a Tarlóssal együtt el kellett volna tűnnie a fenébe.

fideszes Bróker kormány 2020.05.01. 23:46:27

@Ekrü:

Kiscica, minden szavad hazugság. Karigerinek kellett mindent meglépni, ami a fidióta kormányod kötelessége lett volna, de orbánék még a probléma felismerésig se jutottak el és közben hagyák a fertőzést kibontakozni szerte az országban, élükön az egészségügyi dolgozóknál és az idősotthonbeliéknél. Legalább 30 idősotthonban van beismert fertőzés, ezeket elemeznéd, hogy hány fideszes önkormányzati meg állami szereplő játszott az itteni katasztrófákban szerepet?

csaba03 2020.05.02. 11:10:41

"Kispöcs" - ez volt Vitézy beceneve a BKV-sok körében, vajon miért?

rozsomák 2020.05.02. 11:10:57

@Csaba Szikora:
"Kik is ültették huszonévesen pozícióba?"

A FIDESZ !!

Ugyanis akkor a BKV FB-jébe a pártok delegáltak tagokat és Vitézyt a FIDESZ delegálta !
Így került 21 évesen, mindenféle képzettség, szakmai előélet és gyakorlat nélkül egyetemi másodév után egy zsíros állásba, ugyanis neki elég volt ehhez a családi háttér.

Szóval mielőtt fröcsögsz, nem ártana, ha tisztába lennél a tényekkel, kis vakegér !

Medgar 2020.05.02. 11:11:08

Ez a blog simán veri demagógiában bármelyik fideszes médiumot...

Ekrü 2020.05.02. 11:11:35

@fideszes Bróker kormány:
"Kiscica, minden szavad hazugság."-Ha te mondod biztosan...Mert ugye a Draskovicsot a Vitézy helyezte a BKK élére?Ja,nem.Meg a járatritkítás is a Fidesz ötlete?Ja,mégsem.Ahogy a Pesti úti idősotthon is az ő fenntartása alá tartozik.Tudod az ,ahol a saját bevallása szerint sem volt orvos...Tudjuk koronavírusos lett.Helyettesítő orvost meg gondolom elfelejtett odatenni,hisz neki annyi,de annyi dolga van ,hogy 41 tanácsadó kell ,hogy el tudja végezni a munkáját,így holmi helyettesítő orvos kinevezésére már nem marad ideje...Mi lenne ,ha egyszer az életben valamiért felelősséget is vállalna?Mert az nem felelősségvállalás,hogy 40+ évesen telesírom a médiát,hogy jaj most el fognak ásni ...vagy,hogy jaj az apukám meghalt 30+ évvel ezelőtt ezért most jól kicseszek a budapesti autósokkal...

wadcutter 2020.05.02. 11:11:50

@fideszes Bróker kormány: Szerencsére nem New Yorkban élsz ( Olaszország, Spanyolország,Anglia, Belgium nyugodtan helyettesítsd be amivel csak akarod), mert ott aztán tényleg elengedték a vírust, és nem kell könyörögni mások segítségéért mint New York polgármesterének, vagy hullákat tömegesen szállítani, mint Olaszországban. Valahogy nem selfizett a Pesti útról sem a Főpolgármester, sem a "doktor" egészségügyi tanácsnoka -aki már látott ugyan mentőautót belülről is- , pedig nagyon benne vannak a közösségi médiában, inkább csak gyártják a nekik kedvező bizonyítékokat, jó távolról onnan. /Kisebb-nagyobb sikerrel./

törppicur 2020.05.02. 11:12:09

@fideszes Bróker kormány: az országos kibontakozásról talán annyit, hogy országosan (8 millió lakos) nem haltak meg annyian, mint Budapesten. A Pesti úti otthon szállította a halottak 10%-át.

törppicur 2020.05.02. 11:12:23

Sok elfuserált gondolat van a poszban, mint pl. ez is
"Például amikor mostoha-nagybátyja,Viktor egyszer csak elrendelte az ingyenes parkolást országszerte. Ennek az oka is nyilván az önkormányzatok szívatása, a parkolási bevételektől való megfosztás, és persze a szokásos erőfitogtatás."
Itt olyan cél/eszköz ok/okozat tévelygés van, amit átlátni is nehéz. Meg persze az, ami máskor az űber érv, hogy ti. Bécsben
mi történt (ott is is így lett), az most nem számít.

röf 2020.05.02. 11:12:48

Vitézyt el kell takarítani a vezetésből, a főváros irányítását nem szakmai alapon kell szervezni.
Itt az ideje, hogy újra esztergályosok, bukott bankárok, begolyózott kvízműsor vezetők, nímandmüllerek mondják meg, melyik fát nem szabad kivágni a kutyaszaros ligetben....
Hát ettől működik a város elvtársak, ezt már egyszer kipróbáltuk hetven évvel ezelőtt....

törppicur 2020.05.02. 11:13:10

Értem én, hogy vagy kipusztultak már vagynem is voltak városvezetőitek, meg közlekedési szakembereitek. De azért olyan nagyon sok jót ne reméljetek, ha a Karigeri-Draskovics tandem csinálni is fog valamit.
Nektek jó volt Demszky (mire is?), tapsoltok Karigerinek (tán csak nem a demokratikus 1személyi városvezetés miatt?) és büdös volt Tarlós meg Vitézy is Fideszbérenc. Szegény Budapest. De megérdemlitek, megszavaztátok magatoknak a céltalan, eszköztelen szivárványos pénzszivattyút.

0.5 bit 2020.05.02. 11:13:35

"Április elsejétől át is állt a BKK a szombati menetrendre, amibe hiba csúszott. ... Ha ő jó közlekedési szakember, akkor nyilván tudta előre ... ,de direkt nem előre szólt ..."

Ezzel azt akarta mondani a szerző, hogy Vitézy Dávidon kívül ma nincs hozzáértő közlekedési szakember Budapesten?

Akik a fővárosnál a közlekedéssel foglalkoznak azok nem értenek hozzá vagy értenek hozzá csak nem szóltak, hogy baj lesz, vagy esetleg szóltak csak a vezetők ennek ellenére döntöttek rosszul?

caganer 2020.05.02. 11:13:45

@Frady Endre: tegyük hozá, azóta is gec sok a kocsi a városban

HaCS 2020.05.02. 11:13:51

"Mindenki láthatta, hogy tök üresek a BKK-buszok, villamosok, nyilván lehetne egy csomót ritkítani, erre pedig a legegyszerűbb mód az, ha munkanapon is a szombati menetrend szerint járnak a járatok."

Hogy egy klasszikust idézzek:

"A gyorsaság, és egyszerűség szempont lehet főzésnél, vagy vécépucolásnál, vagy a posta kézbesítésénél..."

"Április elsejétől át is állt a BKK a szombati menetrendre, amibe hiba csúszott."

Gyorsaság, egyszerűség...

"Akinek nyilván semmi köze az ügyhöz, nem ő tervez menetrendet, hanem a BKK emberei, ő csak megbízott bennük."

Pontosan.

"Karigerit beégette, a BKK-nak visszakoznia kellett. Budapest (egyedüli nagyvárosként) nem tudott érdemben ritkítani a menetrendjén a vírushelyzetben, így megtakarítani sem tudott az üzemeltetési költségeken."

Akarod mondani KariGerit beégette a BKK, az ottani alkalmatlan vezetés, mely ezt az ügyet (egyszerűség, gyorsaság...) szakmailag úgy elb*szta, hogy azután már egyetlen értelmes ötletet sem sikerült pozitívan kommunikálnia senkinek. Pedig lehetett volna értelmesen, szakmai szemmel is dönteni a menetrend csökkentéséről, csak ahhoz dolgozni kellett volna, esetleg gondolkodni, nem csak egyszerűen előhúzni hétköznapra a szombati sablont a fiókból.

wadcutter 2020.05.03. 15:47:59

@Frady Endre: Amíg az ember nem tudja, milyen gépjárművet vezetni, addig ne döntsön már a gépjárművezetők életéről. Ha valaki nem szexelt még, ne mondja már meg, melyik a legjobb póz szerinte.Talán Winnetounknak legalább volt jogsija, bár még így is hülye ötletei voltak.

kolomparlole1114 2020.05.03. 15:48:18

@Dr.Démonmac1: Vitézyt még Tarlós lökte félre, amíg ő volt a főpolgi, addig Dávid labdába nem rúghatott, hiába Orbán-rokon. Ez volt az ára amiért Tarlós szállította a fővárost a fidesznek. Most hogy már nincs Pista, nem kell a kedvében járni, vissza is jött Dávid játszadozni. Mivel a Tarlós is nagy fasz volt, az embernek volt egyfajta jóindulata Dávidka felé.

De az igazi balhé nem is ez ami a cikkben volt, hanem a sebességcsökkentési agyrém. Na aki amögött áll, az fog bukni a következő önkormin. Azt a szart kell átdobni a másik nyakába ha nyerni akarnak - már ha egyáltalán lehet még dobálni, nem sül úgy en bloc rájuk hogy "ezek" a népellenesek, "egy brancs maguk, ne is tagadja"... Nekem az a gyanúm hogy ez lesz, mert hát az tényleg teljes elmebetegség, valami autofób elmeroggyant garázdálkodása, a pesti lakosok és szavazópolgárok szivatása. Ami meg is fog látszani a választási eredményekben. Ehhez képest még a Tarlós is jobbnak tűnik.

kolomparlole1114 2020.05.03. 15:48:28

@HaCS: Ez már csak masaztolás, a sebességcsökkentési agymenés mögé (ha nem eleve saját elmebaj volt) teljes mellszélessséggel beállt, ez már rá fog égni, és viszlát polgármesteri álmok, és méginkább viszlát kormányfői álmok...

funfun 2020.05.03. 15:48:40

@Európai téridő: "Mekkora egy hülyelvtárs vagy, Öcsi!"

Na ebben az a szép, akár igaza van a bloggernek, akár nem, te mindjárt lehülyézed a tévedhetetlenséged jegyében kinyilatkoztatod a saját álláspontod, mint tényt. Mert te nem vagy hülye öcsielvtárs, ugyi, hiszen te tudod a tutit. Tisztára Besenyő Pista bácsi vagy, komolyan, csak az legalább vicces és nem szánalmas.

kolomparlole1114 2020.05.03. 15:48:54

@törppicur: És mi volt az alternatíva, a nagyüzemi fideszes pénzszivattyú. Az jobb volt? Nem. Most a sebességcsökkentési agyrém az amivel túl tudják licitálni hülyeségben a Tarlós féle fideszkomcsikat, és sajnos nagyon rajta is vannak hogy mégnépszerűtlenebbé válhassanak.

funfun 2020.05.03. 15:49:22

@Világít a torony: Szerintem is jó szakember. Hogy mennyire fidesz báb, nem tudom, de ő legalább olyan területet irányított, amiről tudta, micsoda és milyen hibái vannak a rendszernek. Miközben mások tényleg politikai hűség miatt kapnak stallumokat. A fideszben működik, amit Lord Meldrum mondott, mikor be akart kerülni a BBC igazgatótanácsába: Nem kell érteni hozzá ahhoz, hogy irányítani tudjuk.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2020.05.03. 15:49:26

Nem vagyok közlekedési szakember, sőt, ritkán járok tömegközlekedéssel, de számomra Vitézy még mindig hitelesebb figura ebben a témában, mint bárki. (Az, hogy emberileg, vagy vezetőként milyen, pillanatnyilag indifferens, akár igazak a pletykák, akár nem.) Engem például az se zavar, hogy magáénak érzi a régi projekteket, nyilván valóban sok munkája/munkájuk volt benne.
Idióta az volt, aki komolyan gondolta, hogy a szombati menetrend majd működni fog, mégis mibe telt volna egy koncentráltabb, de összességében ritkább menetrendet összerakni? Manapság, amikor a fingszagot is számítógépek elemzik... Miért van az, például, hogy a szentendrei hév minden hétvégén, még reggel és este is teljes kocsihosszal jár?
Lehet szidni a Vitézy-t, nyilván nem tökéletes, de majd akkor kéne, amikor valaki tényleg jobbat tud felmutatni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.05.03. 15:49:28

A menetrend szerkesztése és az, hogy a megrendelő önkormányzat milyen járatok közlekedését várja el két különböző dolog. A közlekedés működését nem lehetetlenítette el a vírus, nem vis maior.

Jelen esetben az önkormányzat tárgyal a saját tulajdonában álló céggel. Természetesen tulajdonosként a cég tárgyalási pozícióját is meghatározza.

Ha ezen a szinten születik egy rossz döntés akkor a megrendelésből, paraméterkönyvből dolgozó menetrendszerkesztőkre mutogatni finoman szólva sem egyenes dolog a blog szerzői részéről. A feladatok elosztása kapcsán nem véleményben van különbség, hanem a blog támadó célú postjában valótlan tényállításról.

Vajon mennyire erős az az állítás aminek az alátámaszutásához erre van szükség, illetve egy elfogult, és ezért inkább elfogult közösséget vonzó blog szavazására, mint közvélekedésre hivatkozva újabb érvelési hiba kell, hogy megtámogassa eme koncepciót?

Ha nyilvánvaló volt a várható zsúfoltság, és ezért kéred számon a figyelmeztetést, akkor ennek Karácsony szakmai csapata, és az általa kinevezett vezetők számára is nyilvánvalónak kellett lenni. Nyilvánmvaló dologra viszont felesleges valakit figyelmeztetni, de ez esetben a számonkérés a következmények ismeretében bármely választott vezetőveel szemben is indokolt.

Még nagyobb gond, hogy a távolságtartás miatt nem állíthatsz 1 négyzetméterre 4 embert, ahogy a szabvány elmondja, és nem fér bele as túlzsúfoltság ersete a 100% fletti telítettséggel. Az elvárt távolság még akkor sincs meg, ha minden sorban egy ember ül, hol a jobb szélen, hol a balszélen. Ez viszont eghy cskulósbusz kapacitását 140 fő fölötti értékről 14 alatti értékre viszi le.

Nagy kár, hogy egy civil szervezetett (Közlekedő Tömeg) sikerül kellő megalapozottság nélkül bábnak beállítani, miközben sikerül azt ignorálni, hogy az ingyenes parkolás nem eredményezett egészséget, életet veszélyeztető helyzetet. Alapvetrően itt elhangzik az önkormányzatok bevételeinek a kérdése, miközben elfelejtünk alapvetően 3 dolgot.

Az első az, hogy a fizető parkolás célja nem a pénzbeszuedés, hanem a forgalomszervezés, a korlátozott erőforrások elosztása. Az érintett, döntően ellenzéki, önkormányzatok ilyen tiltakozása arról szól, hogy a legitim cél megszüntével is akarnak bizony dolgokat diktálni.

A második az, hogy a parkolóhelyek jelentős része nem fővárosi, hanem kerületi bevételt jelentene, ennek a hatása az önkormányzat költségvetésére nem túl jelentős.

A harmadik az, hogy sok munkahelyre, bolthoz kevesebben mennek. Vannak üres parkolóhelyek, üres utak. Ha valaki autóval megy közösségi közlekedés helyett, akkor is csökken a fertőzés esélye. Ha nem keresünk elvi okokat az autózás minden helyzetben való visszaszorítására, akkor ez nem feltétlenül nagy gond.

Mentális kollektíva 2020.05.03. 22:23:54

@Válasszunk: Senki nem mutogatott a menetrendszerkesztőkre.
Ha az a feladatot kapták, hogy legyen szombati menetrend, sikítaniuk kellett volna, hogy az reggel kevés lesz. Ha nem sikítottak, alkalmatlanok.
Ha sikítottak, és a BKK-s főnökeik ezt nem vették figyelembe, akkor ők az alkalmatlanok.
Ha figyelembe vették, és szóltak a Fővárosnak, hogy ez nem jó ötlet, és a főváros nem vette figyelembe, akkor ők az alkalmatlanok.
Ha bárki, aki sikított, és nem vették figyelembe, bosszúból Vitézyékhez fordult, akkor nem szarkeverő.
A cikk arról szólt, hogy Vitézyék nyilván tudták, hogy kevés a szombati kapacitás, és nem szóltak előre, hanem megvárták a balhét, és ráugortak.
Az lehetséges még, hogy Vitézyék - nem nyilvánosan - próbáltak előre is szólni, de ez nem illik a stratégiájukba: ők szeretik az "ugye mi előre megmondtuk" játékot játszani. De ezt nem tudják akkor, ha nem nyilvánosan csinálják az előre szólást. És nem csinálták, eleve a műbalhét akarták.