Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2020.11.28.

Ennek a karácsonynak már reszeltek és ez Orbán Viktor sara

Hakapeszi Miki

Ezt volt képes kitenni a Facebookjára a magyar kormány: Szeretnénk, ha mindenki korlátozás nélkül tudna találkozni karácsonykor. A kormány 8-10 nap múlva hoz erről döntést. Hozzá Orbán komoly feje, a megfontolt vezető, akinek majd mindezt köszönhetjük.

Nos, ha a korlátozás nélkül azt jelenti, hogy nem tiltják meg, akkor most örüljünk? Most sincs megtiltva, hogy családtagok meglátogassák egymást. Tehát lehet, hogy ebből az lesz, hogy a nagy nemzetmentő majd gondterhelten, de elégedetten belemondja a kamerába: annyira kurva jól kezeltük a járványt, hogy csak nekünk köszönhetően nem kell tovább szigorítani, átmehettek a nagymamához? Ez csak a szokásos hazug sikerpropaganda lenne.

Ha arra céloz, hogy esetleg lazítsanak a mostani korlátozásokon, az nem tűnik reálisnak. Persze olyan látszatfaszságot lehet, hogy december 24 és 26 között este 8 helyett 11-ig lehet kinn lenni, amiért szintén lábat csókolhatunk annak, aki elintézte nekünk. De jelen állás szerint karácsonykor jó esetben kissé lefelé tarthat az új fertőzések száma és pont akkorra várható, hogy csúcson lesz a halálozás. Boldog karácsonyt!  

Egy dolgot ne felejtsünk: a kormány végletekig elhibázott járványkezelése miatt van ez így, Európában sok helyen már valóban enyhíthetnek az ünnepekre. A korábbi posztjainkból pontosan követhető, hogy minden fontosabb intézkedéssel elkéstek, ami önmagában is nagyon gáz. Viszont az egésznek a módja az igazán vérlázító. Először is lehülyéznek mindenkit, aki komoly szakmai javaslatot tesz, aki pedig kritizálja meri a döntéseket, vagy épp a semmittevést, az rögtön nemzetellenes szarcsimbók. Aztán amikor bevezetik a mások által hetekkel korábban javasolt intézkedéseket, akkor verik a mellüket, Orbán meg eljátssza az országért majd meghaló nélkülözhetetlen vezető szerepét a hajnali kórházlátogatós, meg optörzsös videóival. 

Minden mondásukkal azt szuggerálják a szerencsétlen népbe, hogy 2020 őszén Magyarországon minden apró jóság személyesen Orbán érdeme, minden szar adat pedig vagy hazugság, vagy Gyurcsány, vagy Soros. Úgy, hogy eleve titkolják a járvánnyal kapcsolatos adatokat, megnehezítik a tisztánlátást.

A járványkezeléssel tavasz óta bénáznak, napról napra rögtönöznek, senki nem tud egy hétre se előre tervezni. A hatalomtechnikázásban viszont továbbra is verhetetlenek. A járványra hivatkozva átnyomták, hogy legyen újra rendkívüli jogrend, amelyet kihasználva első dolguk volt a közpénzek ellopását legalizálni és megváltoztatni a választási szabályokat. Erre van idő és kapacitás, a vétóra is Európa ellen - persze mi lenne a rendszerrel, ha elapadnának az uniós források. Aztán tegnap az SZF-lázadás elfojtására is kihasználták a veszélyhelyzetet, ha már máshogy nem boldogultak az alapvető jogukért, az egyetem autonómiájáért küzdő diákokkal. De erről majd legközelebb. 

  

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

111 komment

Címkék: karácsony koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr2816305844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enrikokaruszo 2020.11.29. 19:08:03

az, hogy Karácsonykor ne legyen este kijárási korlátozás, sokaknak nagyon fontos, láthassák egymást az emberek

misimisi 2020.11.30. 20:44:29

@enrikokaruszo: Így van, nagyon fontos. Kell is, hogy meglegyen.
Karácsonykor összegyűlik a család apraja-nagyja a karácsonyfa alatt, aztán január huszadika környékén megint, a nagymama ravatalánál.
Szép lesz.

jajdehülyevagyok 2020.11.30. 20:44:57

....még járvanyügyi szaki, persze a futball, az autóvezetés es más gyerekenek nevelése mellett.

ebella 2020.11.30. 20:45:23

@enrikokaruszo: A nyári nyaralás is sokankank nagyon fontos volt. Nagyrészt amiatt tízszeresére nőtt a vírus pusztítása. Nem lehet ám meglenni egy évig sem nyaralás nélkül, ahogy nagy karácsonyi buli nélkül sem. Biztos. Oszt, ha mégsem lesz tömegesen jó oltás csak, mondjuk nyárra, akkro legfeljebb napi százzal többen halnak meg addig. Hulljon a férgese, csak minket hagyjanak szórakozni, ugye?

Ehetetlen Odó 2020.11.30. 21:42:36

Sok proli mindenáron nyaralni akart, most meg mindenáron karácsonyozni.
Aztán amikor hullanak, mint a legyek, akkor a Zorbán a hibás.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2020.11.30. 21:47:58

@Ehetetlen Odó: összefoglalom, hogy te is megértsd: normális kormány felkészül, aztán időben, gyorsan csökkenti a kontaktokat, bevállal akkora szigorítást, amivel gyorsan megfékezi a járványt a gazdaság leállítása nélkül. és akkor lehet enyhíteni karácsonyra, hogy a szűk családok együtt lehessenek. sokan képesek voltak rá, a magyar kormány nem. mivel a vezetője orbán, ő a hunyó. ha más baszta volna el, akkor másra írnám ugyanezt.

Raszpika 2020.11.30. 22:54:34

Már elnézést, de szerintem akinek nincs annyi esze magától, hogy járvány idején maradjon a valagán, hanem csak akkor képes erre, amikor megtiltják az az igazi birka, nem a fidesz szavazó...utána meg ugat, hogy a rohadt szemét náci fasiszta kirekesztő ner miatt nem mehet bejglit zabálni 3 napon keresztül

Reding Roli 2020.11.30. 22:54:36

A szakmai javaslatokat nem vettèk figyelembe, hiszen Jakab Ferenc professzor, ès Kemenesi Gábor már október legelejèn figyelmeztettek, hogy lèpni kellene , mert jarványügyi katasztrófa lesz belőle...De, Orbán mègsem tett semmit, - rossz , hatalomfèltő populista politikuskènt - hanem kivárta amíg az egèszsègügy elért a kapacitásai határához, csak akkor nagyon megkèsve kezdett szigorításokba....Elkèpesztő hiba volt, hiszen az elmúlt hetekben a világ egyik legrosszabb járványdinamikáját mutató országa lettünk, extrèm lakosságarányos halálozási statisztikákkal...Már a a francia, spanyol ,brit , cseh , helyzet is jobb mint a magyar ...Ezekben az országokban egy kis lazítás lehet a karácsonyi ünnepekre...De, nálunk ?? Extrèm rosszul állunk, nem sok lehetőség van lazításra ...Azt lehet mondani , hogy Orbènèk az elmúlt pár hónapban mindent elrontottak amit lehetett, ennek fizeti most az ország a rendkívül magas árat!

Ekrü 2020.12.01. 00:40:46

@Hakapeszi Miki:
"normális kormány felkészül, aztán időben, gyorsan csökkenti a kontaktokat, bevállal akkora szigorítást, amivel gyorsan megfékezi a járványt a gazdaság leállítása nélkül."-Hát,elnézve a napi adatokat akkor nem sok normális kormány van Nyugat-Európában...Azt ha hozzávesszük,hogy az éjjel-nappal tesztelő Dél-Koreaiak meg ugye már a harmadik hullámnál járnak teszt ide vagy oda,akkor azt kell mondni,hogy Ázsiában sem...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.12.01. 00:40:59

@Hakapeszi Miki:

"bevállal akkora szigorítást, amivel gyorsan megfékezi a járványt a gazdaság leállítása nélkül."

Na épp ez a kettő nem lehetséges egyszerre. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a többi európai országban sem sikerült.

antisocialnetwork 2020.12.01. 07:42:57

2020: End of the Old World.

blöff 2020.12.01. 07:43:20

@ebella: persze, nem lehet ám meglenni, mert csak úgy simán el lehet vegetálni éveket szobanövényként, ha éppen úgy kell. Lehet zártkamárban kenyéren és vizen is élni, mi a faszt akar a sok büdös proli, mi, élni, meg ilyen hülyeségek?
Már csak egy, ja nem kettő,ó bocsi 6 hónapot kell csak kibírni, 1,5 év megy az életedből a levesbe, bevétele sincs millióknak, sebaj, mert a lényeg most csak az emberélet, vagy inkább bizonyos emberéletek egy szempontból, más kárára, minden más le van szarva.
Figyelj, én pl egyre kevésbé viselem, hogy akár az enyém, akár más életének úgymond megmentéséért börtönbe zárnak. Ezt el lehet adni néhány hétig, egy-két hónapg de már nagyon elég. Az álszentség fokozásával meg elmentek a picsába, szartatok bele eddig is százmilliók nyomorárúságos halálára, mint ahogy van egy tippem, ha én majd kiadom az utolsót vmi más szarban, azért se fog hozni senki a büdös életbe egy fikarcnyi áldozatot, hogy ezt 2 évvel később tegyem meg.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.12.01. 07:43:29

@Hakapeszi Miki: milyen jó, h a többi országban nincs megbetegedés, halál. ja várj..

haXXor 2020.12.01. 07:43:59

@Hakapeszi Miki: Hülyeség. Te mindezt annak tudatában írod, amit már ismersz, plusz fotelből okosnak lenni = nulla felelősség. De a kormány semmit sem ismert, amikor már döntenie kellett... Tudod, volt egy konzultáció, aminek végül is az lett az eredménye, hogy a magyar okos és tud magára vigyázni. Arról pont nem Orbán tehet, hogy ez a valóságra semmilyen formában sem reflektált aztán. Plusz ott van az a tény is, amivel sem Orbán, sem más párt nem tud mit kezdeni: kevés adót fizet az ország ahhoz képest, amennyit költ. Persze, ha hozzányúl bármelyik a nyugdíjhoz vagy a tb-hez, egyből megy a sipákolás (oldaltól/ízléstől függőn), hogy mocskosfidesz/mocskosliberók de a valóság az attól még az marad, hogy az ország alapvetően buta, nem állít elő magas hozzáadott értékkel bíró terméket (audiban soron dolgozni nem érték előállítás) amiért persze a kormányt (és véletlenül sem önmagát) hibáztatja. Így marad a lavírozás meg a matek, aminél bizony kurvára nem mindegy, hogy két nappal tovább maradnak nyitva a helyek, vagy nem...

Őszintén, amúgy kit érdekel a karácsony már? Láthatóan telítődnek a kórházak, fogy az orvos/ápoló így már csak az a kérdés, hogy kinél lesz temetés is karácsonykor és kinél maradhat valami szolidabb ünneplés.

De erről ugyan miért is tehetne SZINTÉN ORBÁN? Talán neki kellene megmondania az embereknek, hogy mossanak kezet ha hazaérnek? Neki kellene megmondania, hogy ne menjen be a szaros sarki boltba dolgozni, ha belázasodott? Neki kellene elmagyaráznia, hogy a maszk az hogyan is működik? A kérdés költői természetesen, hisz az egyénért, az egyéni életért 90 óta nem az állam felel (bár tök felesleges írnom ezt, mikor 30 évvel a rendszerváltás után is az ország egységesen hiszi, hogy az ő jólétéért az ÁLLAM a felelős és NEM ÖNMAGA :D )

Amúgy ez a moderálás meg bohócság. Ha szart írsz vállald, hogy lesznek akik szóvá teszik...

white999 2020.12.01. 07:44:19

@Ehetetlen Odó: Egyrészt a sok proli nem az Adriára vagy külföldre ment elkapni, az egy másik osztály. Itthon meg alig volt valami.
Másrészt már az is eredmény lenne ha legalább a számokat nem hazudnák, változtatnák vagy csak simán bénáznák el mert semmilyen más országéval és a matematikával sem összevethető a járvány terjedése nálunk. Így még egy szakember is max annyit lát, hogy baj van de hogy mennyire azt még azok sem.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.01. 08:10:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "a többi európai országban sem sikerült."

Mert mindenhol politikusok irányítanak, akik szeme előtt csak a legközelebbi választás lebeg, azért.
De az engem rohadtul nem érdekel, hogy a brit politikusok hogy b*sztatják a briteket, viszont a magyar kormány bűnei már annál jobban, mert ez a mi bőrünkre megy.

Igenis lehetséges időben meghozott, szigorú intézkedésekkel elejét venni a járvány durva felfutásának, csak okos döntéseket kell hozni, és nem elkésni velük (általános és kötelező maszkviselés, távolságtartási szabályok, az egy légtérben egyszerre beengedhető vásárlók, ügyfelek számának korlátozása, az alsósok kivételével digitális oktatásra áttérés, éttermek, kocsmák zárása, sportesemények csak nézők nélkül, egyéb, zárttérben rendezett események csak maszkban, korlátozott számú közönséggel, vagy teljes tiltással, munkahelyeken maszkviselés, üzemi ebédlőben egyszerre csak kevesebben, és csak mindig ugyanazok az együtt dolgozó csoportok).
Azt a pár területet pedig, amit ezek az intézkedések rövid úton padlóra küldenek (vendéglátás, színházak, zeneipar), államilag rendesen megtámogatni, akár csak a munkájukat mégis elvesztőket is (azonnal, és nem kétfillérrel).

Pénz lenne rá, ha nem szórnák el haveroknak, rokonoknak, hűbéreseknek, például háromszázmilliárdot 17000 un. lélegeztetőgépre, sokszorosan túlárazottan, a bődületes hasznot homályos tulajdoni hátterű offshore cégekkel lefölöztetve, amikor kétezerhez is alig tudnak szakembereket (intenzíves szakápoló, orvos) odaállítani.

És közben harsogott a propaganda, hogy mi mennyire jól állunk a járványban a többi eu országhoz képest... és teték ezt úgy, hogy nem az őszi adatokat hasonlították össze, hanem a magyar részről a tavaszival együtt számolt átlagot hozták oda, így hamisítva a statisztikákat.
A folytonos sikerpropaganda a büdös rögvalóságot eltakarandó.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.12.01. 08:10:49

@Reding Roli: Járványügyi katasztrófáról szerintem akkor kezdjünk beszélni, ha a halottak között kimutatható lesz azok aránya, akik már nem voltak amúgy is hullák az alapbetegségeik miatt.
A zindex tegnap drámázott a legfiatalabb, 18 éves halottal, akinek mellesleg leukémiája volt. Ő tuti tényleg a náthába halt meg.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.12.01. 08:10:56

@Raszpika: kicsit mint az gidó és az ingyenszalonna dilemmája

Reding Roli 2020.12.01. 08:11:10

@Ekrü: "Azt ha hozzávesszük,hogy az éjjel-nappal tesztelő Dél-Koreaiak meg ugye már a harmadik hullámnál járnak teszt ide vagy oda "

Ahol sokat tesztelnek , ott jobban kèzben lehet tartani a járványt , de persze emellett mèg szüksèg van egyèb járványügyi intèzkedèsekre is. A dèl-koreai "harmadik hullám " az mindössze napi 300-400 új esetet jelent, 0-1-2 napi halálozási adatokkal...Mindez egy 52 milliós ország esetèben...Szeretnènk mi ott tartani, ahol Dèl-Korea!

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Valójában ott lehet csak normális èletet èlni, ahol eliminálták a vírust. Ausztráliának Új- Zèlandnak ès számos ázsiai országnak sikerült , Európa , de különösen az USA nem annyira teljesített jól, de van jó pèlda is, pl Irország ahol időben elkezdtèk a szigorítást. Azt már lehetett tudni , hogy amíg nem lesz átoltottság , addig nyitások ès zárások jönnek , illetve azt is lehetett volna látni, hogy a vírus mègis mutat egyfajta szezonalitást , elnèzve a dèli fèlteke jatvanygörbèit, ott is a tèl volt a kritikusabb időszak...
Nálunk max októberben el kellett volna kezdeni a szigorításokat , sőt , valójában már szeptemberben , pl gólyatáborokat is rendeztek mèg az iskola elkezdèse előtt, aminek mèg gazdasági kihatása sincs, nettó hülyesèg volt megengedni ...
Azt kell látni, hogy itt az emberi èletekert megy a harc ès minden intèzkedès amelyet időben hoznak meg , èleteket menthet...Ahol pedig elkezd tobzódni a vírus már csak hosszú , fájdalmas ès drasztikus intèzkedèsekkel lehet visszaszorítani - na , az tesz be igazán a gazdaságnak!

n3spr3ss0 2020.12.01. 08:11:14

Lehet bármit mondani, olyan a jelenlegi járvány helyzet, mint a kormány. Szar.Hiába akarják az emberekre fogni a helyzet súlyosságát, ebben is ők mutattak rossz példát, az eü. miniszter még a múlt héten sem hordott maszkot, a többi is ezt tette hónapokig.Állandóan a számokkal példálóznak, de mint látjuk több mint 16 ezer felesleges lélegeztetőgép van.Nem kellenek, meg személyzet sincs hozzájuk.Megint bebizonyosodott velük kapcsolatban, suttyóból sem lesz szalonna.

Reding Roli 2020.12.01. 08:38:19

@Közlekedő tömegközlekedő: Járványügyi katasztrófáról szerintem akkor kezdjünk beszélni, ha a halottak között kimutatható lesz azok aránya, akik már nem voltak amúgy is hullák az alapbetegségeik miatt."

Na, ez megint egy totális tèvedès!
A halottak 90-95%- a a covid szövődmènyei miatt halt meg ,ès nem azèrt , mert már amúgy is halni kèszültek volna...
Az " alapbetegsègek " pl magas vèrnyomás , kb minden második, harmadik embernek van 40 felett...Gyógyszerrel többsègük mèg èvtizedeket èlhetett volna...Balázs Fecó , Böröndi Tamás vagy Szőcs Gèza sem voltak mèg igazán öregek , betegek - de elvitte őket a covid- okozta respirációs szindróma ès annak szövődmènyei!

chrisred 2020.12.01. 08:39:25

@Ehetetlen Odó: "Sok proli mindenáron nyaralni akart,"

Hát ja, lényegében az egész kormány Adriázott.

Flúgatlan 2020.12.01. 08:40:14

"Egy dolgot ne felejtsünk: a kormány végletekig elhibázott járványkezelése miatt van ez így, "

Távol álljon tőlem, hogy Orbán-párti legyek. Sok hülyeséget csinálnak, pl. az egészségügyi dolgozók katonai üzemmódra átállítási kísérlete vérlázító baromság volt, amiből kezdenek is kihátrálni.

De!

A víruskezelést szerintem az elvárható határokon belül jól végzik. Egyszerűen nincsenek meg az ismereteinka arról, hogy középtávon mi a jó taktika. A szerző most idéz egy csomó szakértőt, akik korábban akartak lezárásokat. Más szakértők meg későbbre javasolták. Van ennek a járványnak egy fura dinamikája, ami tükröződik abban, hogy ahol gyenge volt az első hullám, ott erősebb a második. Pusztán az életek védelme szempontjából sem biztos, hogy rossz döntés volt kicsit (1-2 hetet) kivárni a korlátozásokkal. Igaz, hogy most pillanatnyilag rosszabbul állunk, mint a környező országok átlaga, de simán lehet, hogy fél éves távlatban ez vezet majd a kevesebb áldozathoz. A nagyobb arányú átfertőződöttség igenis alakít ki védelmet.

A gazdasági károkról és az emberek pszichés terheléséreől meg ne is beszéljünk.

Az persze igaz, hogy Orbán a kommunikációjával a saját javára fordítja a történéseket. De ezt teszi az összes politikus. Pl. az ellenzék harsogja az utólagos okoskodás szólamait és előrángatja azokat a szakértői véleményeket, melyek a korábbi lezárásokat szorgalmazták. És nem beszél azokról, amik szerint összességében nem sokat számít 1-2 hét, legfeljebb gyorsabb vagy lassabb lesz a 2. hullám lefutása, de az össz áldozatszám nem változik ettől. A lényeg, hogy a csúcson ne haladjuk meg a kapacitásokat és ez nagyjából teljesül eddig.

Úgyhogy a cikkíró ugyanazt csinálja, mint Orbán: politikai hasznot akar csiholni a járványhelyzetből.

Reding Roli 2020.12.01. 08:40:30

@blöff: bevétele sincs millióknak, sebaj, mert a lényeg most csak az emberélet, vagy inkább bizonyos emberéletek egy szempontból, más kárára, minden más le van szarva."

Első az emberèlet , mivel a legalapvetőbb emberi jog az emberi èlethez való jog , amit semmilyen más jog nem írhat felül! A járvány közössègi kènyszereket szül, amelyek betartásával lehet csak kordában tartani egy ilyen veszèlyes mèrtèkben növekvő járványt . Valójában pár hèt alatt eliminálni lehetne a vírust , ha az emberek nem önző ès öntörvènyű módon viselkednènek.
Öntsünk tiszta vizet a pohárba: van kb 10% izgága ember , akik miatt elterjedt a vírus. Ők azok, akik nyáron külföldre utaztak, majd itthon közössègi rendezvènyeken szètszórták , de ők azok, akik nem hajlandók maszkot sem hordani...Ez a viselkedni nem tudó társadalmi csoport , akik miatt most napi 150 ember feleslegesen meghal...

chrisred 2020.12.01. 09:20:13

@Közlekedő tömegközlekedő: Vagyis a helyes járványügyi felkészülés az volt, hogy nem tartották életben a súlyosan beteg embereket. Ilyen téren Magyarország tényleg kiemelkedően teljesített.

enrikokaruszo 2020.12.01. 09:37:21

@ebella: nem tudom, mitől nőtt meg a pusztítás nyáron, biztos attól hogy egy kenuban ültem a családdal, x kilométerre mindenkitől...felkaptok ilyen varázsmondatokat aztán addig fújjátok amíg lehet

Reding Roli 2020.12.01. 09:37:46

@Flúgatlan: Igaz, hogy most pillanatnyilag rosszabbul állunk, mint a környező országok átlaga, de simán lehet, hogy fél éves távlatban ez vezet majd a kevesebb áldozathoz. A nagyobb arányú átfertőződöttség igenis alakít ki védelmet."

Ekkora butaságot!

Hol vagyunk még attól az átfertőzöttsègi szinttől, amely meghozná a " nyájimmunitást" ? Sehol ! Max 4% - nál járhatunk , de ha ennek a kètszerese lenne , mèg akkor is messze volnánk a nyajimmunitastól!

Azt kell megèrteni, hogy az idővel harcolunk , minden megnyert èlet számít, vèdekezni kell, minèl hamarabb , míg nem következik be a teljes kb min 60%- os átoltottság

Ehetetlen Odó 2020.12.01. 09:37:57

@Közlekedő tömegközlekedő: A csúcs valamikor a múlt héten volt: egy szegény fiatal elhunytnál azt közölték, hogy perforált vakbél!!! és akut hasnyálmirigy-gyulladás volt az alapbetegsége...

szobatars 2020.12.01. 09:38:13

Amikor megszületett Orbán ötödik gyermeke egy barátom megkérdezte: Mi van, új fajt akar alapítani?

Azóta kiderült, hogy igen, Kialakult egy új faj, nevezzük őket mondjuk "Homo fidesus hungaricus"-nak, akik kiváló és korlátlan életlehetőségekkel rendelkeznek. A magyarok meg nagy ívben le vannak sz@rva... Ebben a kontextusban a kormány minden, járványügyben tett lépése teljesen értelnezhetővé válik.

Ehetetlen Odó 2020.12.01. 09:38:27

@Hakapeszi Miki: Hagyjuk már ezt a demagóg dumát.
A kormány - és nem csak a miénk, hanem mostanság az összes - Szkülla és Karübdisz között hajózik: csökkenteni kell a vírus terjedésének lehetőségét, ezáltal az ápoltak/elhullottak számát, ugyanakkor igyekezni kell mozgásban tartani a gazdaságot, hogy ne üljön le az ország.
Ez az alaphelyzet mindenütt, ki jobb, ki rosszabb megoldásokat talál. Privát véleményem szerint a mi kormányunk meglehetősen jó megoldást talált - de a legjobb megoldás is megbukhat az emberek fegyelmezetlenségén: most is teleüvöltik mindenféle pronyók a netet, hogy nekik a Jóisten se tilthatja meg, hogy karácsonyozzanak, ugyanez volt nyáron, amikor az összes proli üvöltött, hogy nyaralni akar, (a menő konzumprolik az Adrián vagy Itáliában...), aztán megint a Zorbán lesz a hibás. Az ellenzékiek meg mindenféle hülyeséget szavalnak, minden felelősség nélkül, szépen beosztva egymást közt, hogy melyikük óbégatja azt, hogy elégtelenek és késeiek az intézkedések és melyikük azt, hogy kibírhatatlan az elemi szabadságjogok korlátozása.
Most, hogy így kibontottam a témát, talán többen is meg fogják érteni...:)

Ehetetlen Odó 2020.12.01. 09:38:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Abszolút igaz.
Ezt egyedül a fegyelmezett kelet-ázsiai társadalmakban lehetett megcsinálni, nem a "liberális" szabadságjogok elbutult országaiban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.12.01. 09:38:47

@Patreides:

Nem is értem, miért nem a WHO egész világra teljhatalommal felruházott járványügyi komisszárja vagy. Hiszen te pár sorban a gazdaság visszaesése nélkül a fotelból megoldottad az egész járványproblémát, miközben a diktatorikus eszközöket alkalmazó Kína kivételével ez sehol a világon nem sikerült.

@Reding Roli:

Dél-Koreát illetően vedd figyelembe, hogy ott már a Covid előtt is szinte általános volt a maszkviselés, és a lakosság eleve sokkal fegyelmezettebb az európainál.

Gondolj csak pl. a németországi korlátozásellenes tüntetésekre, de ilyenek más európai országban is vannak. Ez a példaként állított Dél-Koreában elképzelhetetlen lenne - és nem a hatósági szigor, hanem az általános kultúra és a lakosság tudatossága miatt.

Semper Fidelis 2020.12.01. 09:38:57

Erőltetett, gagyi duma, bocs. Az összes többi ország is ugyanígy küszködik, talán azért is Orbán a hibás?

Tedd össze a két pici kezedet, hogy nem a te válladat nyomja a felelősség, és próbálj meg kevesebb hülyeséget írni.

Szívesen.

birkamenet 2020.12.01. 10:02:48

@Raszpika:

Az a helyzet a nagyokos matekoddal, hogy mivel a fidess szavazóbázisa a társadalom legostobább milliós rétege, így ezek tuti ott vannak minimum kétharmadnyian a covid szabályok megszegésében a betegség terjesztésében, illetve en bloc a valóság tagadásban.
Hiába, az Elmútt 10 év ezt termelte ki, az agyhalott kétharmadot. Se az EU-t, se a covidot, se George Clooneyt nem fogják tudni legyőzni.

Ozsetan 2020.12.01. 10:02:58

Nem Orbán sara. Azok sara, akik azt hiszik, hogy Orbán sara, meg azoké, akik úgy gondolják, hogy egy miniszterelnökön megfelelő állami és közigazgatási apparátus hiányában bármi is múlik. Felejtsük már el ezt az egy emberhez kötött felelősségi, meg istenesítési rendszert. Párszor már láttuk, itthon is, meg máshol is, hogy mire vezet.

szobatars 2020.12.01. 10:03:17

@Flúgatlan:

"A víruskezelést szerintem az elvárható határokon belül jól végzik."

Ez nem felel meg a valóságnak. Az első hullámban pánikoltak és fogalmuk nem volt semmiről. A magyar adatok egyike sem illett bele egyetlen nemzetközi trendbe sem. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy össze-vissza hazudoznak. A második hullám kapcsán meg nem kellene elfelejtened, hogy a fertőzések aránya a teszteken belül nemhogy az 5 %-ot, hanem a 10 %-ot is bőven meghaladja. A képben nem lévők kedvéért: a WHO ajánlás szerint az elvégzett tesztek száma akkor megfelelő, ha a fertőzöttek aránya 5 % alatt van. A 10 % feletti arány pedig azt jelenti, hogy a vírus teljesen kontrollálatlanul terjed. Magyarországon ez az arány most 22 % felett van.

"Van ennek a járványnak egy fura dinamikája, ami tükröződik abban, hogy ahol gyenge volt az első hullám, ott erősebb a második."

Ezt nem tudom honnan vetted. Ha a magyar adatokra gondolsz, akkor a fura dinamika az, hogy "nem jön ki a matek" a kormány adataival. Sem az első, sem a második hullámban. Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy független (értsd: a kormánytól független) adatok meg nem állnak rendelkezésre.

"Pusztán az életek védelme szempontjából sem biztos, hogy rossz döntés volt kicsit (1-2 hetet) kivárni a korlátozásokkal."

A járvány elleni védekezés lényege a MEGELŐZÉS, nem az utólag majd reagálunk valamire, ha az osztrákok megteszik...kivéve persze a teljes zárást, mert akkor már nem Ausztria a "minta laborunk"(copyright Orbán Viktor).

" Igaz, hogy most pillanatnyilag rosszabbul állunk, mint a környező országok átlaga, de simán lehet, hogy fél éves távlatban ez vezet majd a kevesebb áldozathoz."

Pillanatnyilag a 3-5. legrosszabbul álló ország vagyunk az EGÉSZ VILÁGON a vírus terjedés szempontjából, 10 napja még a 16-18. helyen voltunk. A "simán lehet" meg nem stratégia, hanem vágyteli gondolkodás.

" A nagyobb arányú átfertőződöttség igenis alakít ki védelmet."

Erre jelenleg semmilyen bizonyíték sincs, sőt épp az ellenkezője igaz.

"A lényeg, hogy a csúcson ne haladjuk meg a kapacitásokat és ez nagyjából teljesül eddig."

Volt 2,000 lélegeztető gép az országban, vettek még kb.
16,000-et. Most gépen van 662. NO COMMENT!

arthurthedent 2020.12.01. 10:03:34

@n3spr3ss0: "Állandóan a számokkal példálóznak, de mint látjuk több mint 16 ezer felesleges lélegeztetőgép van."

Zseniális. A csávó a mondat első felében leírja, hogy számokkal nem szabad érvelni, a második felében meg bedob egy számot érvként. :D

És figyu! Az élet melyik területén nem szabad számokkal példálózni? Hol van az, ahol a számok nem számítanak?! :D

Buchhalter 2020.12.01. 10:03:41

@Reding Roli: úgy látom önjelölt orvos is vagy. Nincs tömeges boncolás,így nem egyértelmű hogy a Covidod miatt halt meg a tata akinek alapból volt már rákja. Ülj le fiacskám: EGYES! Mindenki aki értelmes látja,hogy egy klíma és pénzügyi katasztrófát rejteget a globális uralkodó elit. Szerinted nem játszanak össze egymással? Ne legyél már naiv! Még arra is vigyáznak,hogy a háborúk hol- meddig mehetnek el emberáldozatban. Lásd : Azeri-Örmény konfliktus. Törökország és Oroszország szépen megegyezett,hogy a Hegyi-Karabah feleződik és max pár ezer halott.Így is lett.

body_andras 2020.12.01. 10:04:12

hogy ment a sírás-rívás balodlalról hogy mi lesz az indexszel, oszt még most is virítanak a blogketrecben ezek a dörgedelmes faszságok mint hatásvadász címek.
posztoló ne vedd sértésnek, nem a cikkednek és nem a tiszteletreméltó véleményednek szól az ekézés (habár abban is sok kis marhaság van de légy boldog vele).
a SzeKával karöltve, több ilyen blog ontja a hülyeségeket a címekben és az ajánlószövegekben... ez mind a semleges, mind a kormányellenes érzetű olvasók szemszögéből nevetséges.

Reding Roli 2020.12.01. 10:04:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az általános kultúra ès a mentalitás nagyon sokat számít, az termèszetes, azonban a konzekvens ès időben meglèpett kormányzati intèzkedèsek szerepe sem lebecsülendő!
Pl a skandináv\ nordic országok hasonló kultúrát kèpviselnek , mègis Norvègia, Dánia , Finnország is sokkal jobban áll mint Svèdorszag ...
Vagy: Közèp- Európában mondjuk Szlovákia az " etalon " - ahol tènyleg mindent megpróbál a kormány , hogy megállítsa a járványt ...Sokkal kevesebben haltak meg mint nálunk lakosságarányosan ...A szlovák kormány egy felelős kormány , ès látszik a kormanyfő mindenáron megmentenè a lakosságot ...Nálunk túl sok ideig ment az időhúzás ès a taktikázás...

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.01. 10:04:28

@blöff: "1,5 év megy az életedből a levesbe... ...mert a lényeg most csak az emberélet, vagy inkább bizonyos emberéletek egy szempontból, más kárára, minden más le van szarva."

A lényeg (a döntéshozóknál) nem az emberélet, nem az a pár ezer öreg vagy súlyosan beteg ember, hanem az egészségügyi rendszer összeomlásának elkerülése, ami után tömegével halhatna meg BÁRKI, aki bármi miatt (baleset, vakbél, stb.) kórházi kezelésre szorul.
Nem értem, miért nem lehet végre ezt megérteni?

@haXXor: "De a kormány semmit sem ismert, amikor már döntenie kellett... Tudod, volt egy konzultáció..."

Ez igaz volt márciusban. Július-augusztusban már nem.
A kormányszóvivők, és egyéb fideszesek úgy hülyézték le kapásból azokat a járványügyi szakértőiket, akik figyelmeztettek a súlyos második hullám veszélyére augusztus-szeptember folyamán (és akiket tavasszal még istenítettek), hogy rossz volt hallgatni.
A konzultációnak "újbeszélül" elnevezett bűndrága, milliárdos propaganda akciókról meg inkább ne is beszéljünk, legalább a látszatát őrizzük meg annak, hogy értelmes, a dolgok színét és visszáját mérlegelni képes emberek vagyunk.
(A kormány hetente, havonta minden lényeges kérdésben megméreti az emberek véleményét közvéleménykutatásokkal, és a "hangulatjelentések" ismeretében dönt a dolgokról,
populista kormányoknál ez a minimum.)

dare 2020.12.01. 11:20:44

Szerintem írjunk ki népszavazást arról, hogy mit csináljunk karácsonykor.

szobatars 2020.12.01. 11:21:01

@body_andras: ez mind a semleges, mind a kormányellenes érzetű olvasók szemszögéből nevetséges.

Nem kellene a nevemben nyilatkoznod. Írd azt, hogy szerinted nevetséges (akár azt is, hogy melyik oldalon állsz), de mások nevében ne beszélj.

chrisred 2020.12.01. 11:21:07

@Ozsetan: Tíz év kormányzás után kétharmados többbséggel a megfelelő kormány és közigazgatási apparátus hiánya nehezen kenhető másra, mint a kormányfőre.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.01. 11:21:23

@Semper Fidelis: "Erőltetett, gagyi duma, bocs. Az összes többi ország is ugyanígy küszködik, talán azért is Orbán a hibás?"

Mondjuk ez nem teljesen így van, Írország, Új-Zéland, vagy egész Ausztrália elég jól áll a járvány elleni, vagy éppen a megelőzéséért folytatott küzdelemben.
(De már a csehek is láthatóan megtalálták a járvány visszaszorítását, egy katasztrófának kinéző szakasz után.)

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.01. 11:24:54

@Ozsetan: "Felejtsük már el ezt az egy emberhez kötött felelősségi, meg istenesítési rendszert. Párszor már láttuk, itthon is, meg máshol is, hogy mire vezet."

Én szívesen elfelejteném, csak Orbán felejtené el végre.
Ezt a rendszert, vagyis hogy mindent ő irányít, mindenben ő dönt, mindent tőle kapunk, ezt ő maga alakította ki, és ő tartja fenn.
Még a beszédmódja is ilyen, egyes szám első személyben beszél, hogy ő odaadja, ő elrendezi, ő, ő csak ő.
L'état, c'est moi! (Vagyis: Én vagyok a saját állam.)
Kétharmados parlamenti többséggel, tíz éve, egyszemélyi, a végletekig központosított vezetéssel.
Így aztán a kudarcokért is neki kellene viselni a felelősséget, de kudarcok nincsenek, azokat el lehet fedni a százmilliárdokból fenntartott és futtatott propagandával, kitalált ellenségképekkel (Brüsszel, Soros, migránsok, halódó nyugat, gaz bankok, spekulánsok, CEU, NGO-k, cigányság, hazátlan bitang ellenzék, marslakók, a TauCeti-ről a kis zöld invaderek, a lehetőségek végtelenek... még a jobbik eset, ha nem itthon találja meg az aktuális ellenséget).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.12.01. 11:25:09

@Reding Roli:

"Max 4% - nál járhatunk "

Merkely szerint másfél millió magyar eshetett már át a fertőzésen, figyelembe véve a magas látenciát. Ez alsó hangon is 15%. Igaz, a nyájimmunitástól ez is fényévekre van, főleg mert azt sem tudni, a fertőzésen átesettek meddig maradnak védettek.

"Számításai szerint több mint 1,5 millió magyar esett már át a koronavírus-fertőzésen, ami nagyjából 15 százalékot jelent. Ahhoz, hogy a nyájimmunitás meglegyen 60 százalékra van szükség. „Nap, mint nap újabb tízezrek kapják meg a megbetegedést."

medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/merkely__mar_tobb_mint_1_5_millio_magyar_eshetett_at_a_koronavirus_fertozesen

Reding Roli 2020.12.01. 11:26:36

@Buchhalter: Nem is kell tömeges boncolás, hiszen a halál oka egyèrtelmű: Az ARDS- szindróma- akut lègúti distressz szindróma és annak szövődmènyei. A covid tüdőgyulladást a kèpalkotó eljárásokkal is lehet igazolni , sajátos kèpet ad a CT-n ..
Az ARDS olyan èletet veszélyeztető állapot, a tüdő olyan jellegű károsodása, amely miatt nem jut elegendő oxigénhez, így a keringés, és egyéb szervek is károsodnak. Ebben halnak meg a coravírusosok , a legtöbb szövődmèny az ARDS , a tüdőkárosodás miatt alkul ki, az ARDS következtében folyadék kerül a léghólyagokba. A folyadékfelhalmozódás (ödéma) meggátolja az oxigén véráramba jutását.A légúti folyadéktelődés miatt a tüdő kemény és merev lesz, tágulási képessége lecsökken. A vér oxigénszintje veszélyes mértékben csökken. Ezen okok szövődmènyekèpp- tehát a tüdő betegsège okán - jön lètre a többszervi leállás a legtöbb esetben , azaz a covid miatt halnak -közöttük számos meg viszonylag fiatal ember is - ès nem meghalni kèszültek èppen ( az ritka eset..)
A hosszú távú mellékhatásokat most is ne soroljuk ,mennyi idő amíg az elhalt tüdőszövet visszaèpül egyáltalan ...

A politikai területről: nem hiszek a világösszesküvès- narratívákban , az " elitnek " sehol nem érdeke egy ilyen járvány ,mert nemcsak a gazdaságnak rossz, de meghalhat az elit is ! Boris Johnson majdnem meghalt, de Trumpnak is voltak meleg pillanatai ...
N
De, Bill Gates - nek sem èrdeke, aki a vagyona jelentős rèszet már eladakozta , a több pènz számára már nem kèrdès,főleg úgy, hogy ő is meghalhat covidban ...

Annyi politika lehet a dologban, hogy Kína elhazudta a jarványt ès hagyta a kínaiak elterjesszèk a vilagban, hogy megnyerje a kereskedelmi vilagháborút....

nemecsekerno_007 2020.12.01. 11:27:06

@szobatars: Nem értem mi a probléma a járványkezeléssel.
Ha abortuszról és eutanáziáról van szó akkor nem véditek ennyire az életet.
Az éves halálozási arányt még mindig nem értük el, talán év végére meglesz, szóval semmi extra. Főleg olyanok halnak meg akik amúgy is meghaltak volna 1-2 éven belül, kb. miattuk mennek el a fiatalok az országból, ne legyetek már álszentek.
Akik meg életben maradnak azok meg majd azért fogják szidni a Patást mert jajj csak Skype-on tudok beszélni a külföldön dolgozó gyerekemmel. Ez egy háborús helyzet, amitől elszoktunk mert abba az illúzióba ringattuk magunkat, hogy mi irányítunk mindent, a Homo sapiens.

birkamenet 2020.12.01. 11:27:13

@Semper Fidelis:

Tudjuk a fidess trolloktól, hogy ha az egész világ jól kezeli a válságkezelést, akkor "A fél világ a magar járványkezelést irigyli", de ha az egész világ szarul kezeli (de nem!), akkor meg "Nehogggy má az Óbán Viktor legyen ezért is má a hibás, hát mindennel nem tud foglalkozni!"

szobatars 2020.12.01. 11:40:02

@nemecsekerno_007:
"Nem értem mi a probléma a járványkezeléssel."

Végül is igazad van, ami nem létezik, azzal hogy is lehetne gond, igaz?

frikazojd · http://kocs.ma 2020.12.01. 11:40:42

akármint is fröcsögnek a fasiszták, akkor is az az igazság hogy orbán hónapokig tagadta a probléma puszta létezését (btw ez általánosan jellemző) így mire-elkezdtek tessék-lássék tenni valamit, már rég késő volt.

chrisred 2020.12.01. 11:40:44

@Patreides: Igazság szerint az egész rendszerváltó társaság egyetértett abban, hogy kancelláriai rendszerű kormányzás legyen Magyarországon. Szerintem egyszerűen könnyebb volt átállni az államszocialista reflexekből egy felülről irányítható államapparátus rendszerébe, mint hogy hirtelen mindenki felelős legyen kifelé azért, amivel szakmailag foglalkozik.

nemecsekerno_007 2020.12.01. 12:00:28

@szobatars: Látom sikerült elmaszatolni kínos kérdéseket.
A zéró felelősségel vonyítás viszont nagyon megy.

Reding Roli 2020.12.01. 12:00:29

@nemecsekerno_007: Főleg olyanok halnak meg akik amúgy is meghaltak volna 1-2 éven belül"
Ez nem igaz!
Olyanok is meghalnak ,számosan -viszonylag fiatalon- akiknek mindössze pl. magas- vèrnyomas betegsègük volt ! De, láttam olyat is, hogy " reflux " volt mint alapbetegsèg feltüntetve ...
A meggyógyultakra pedig ilyen "èlet " várhat :
napidoktor.hu/korkep/covid-19-honapokig-tarthat-mig-a-tudo-egeszsege-helyreall/

Elkèpesztő felelőtlensèg , idiotizmus ezt a járványt szabadjára engedni ! Valójában még a hosszú távú hatásokat sem látjuk, hány tízezer "gyógyult " ember marad roncsolt tüdővel..

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.12.01. 12:26:30

Gulyás: A kormány december 9-én dönthet a karácsonyról
.
Mégis melyikről?
Az egyikről döntöttek a keresztények sok száz évvel ezelőtt, hogy volt, van, lesz is örökre.
A másikről a pestiek tavaly, hogy ott lesz 5 évig.
Miről akar a kormány dönteni?!

lezlidzsi84 2020.12.01. 12:59:44

@Közlekedő tömegközlekedő: A 44. héttől már kimutathatóan emelkedett a halálozás. Mostanra nagyjából 50%-kal több a napi/heti halálozás az előző évek hasonló időszakához képest.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.01. 12:59:52

@doggfather:

Hogy ezután Putyinnal együtt ünnepelhessük Karácsonyt, talán eltolják január 6-7-re. Nem a Gergelyt, csak a róla elnevezett naptárát. :)

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.12.01. 12:59:59

@Reding Roli: butaság. Felvidéken épp most csináltak tömeges tesztet és simán nőtt a fertőzöttek száma

Exploiter 2020.12.01. 13:00:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Merkely sajnos kurvára nem tudja, miről beszél, a világon nincs olyan közösség, ahol 60% valaha is elkapta volna.

Látszik, hogy itt is csökken, minden további egyéb korlátozás nélkül, 20-30% körül ebben a szezonban megáll.

ebella2 2020.12.01. 13:01:10

@blöff: Nagy összegben fogadnék, hogy többet voltam külföldön (évi minimum hat-nyolcszor eddig az Antarktiszon kívül minden kontinensen, üzleti és privát ügyekben is, meg itthon is negyedévente egy hetet üdülök) mint a 99,9%, de ezzel együtt meggyőződésem, kár volt veszélyeztetni a magyarokat holmi adriai yachtozás, meg balatoni ejtőzés miatt. Meg is lett a böjtje.

de általában is azt hiszem,az emberek teljesen fegyelmezetlenek, pedig a legtöbbjük csicskás melót végez. Vagy éppen azét: Nehogy már egész évben csicskulok, akkor ne mehessek el kikacsolódni. Mint azt mondjuk nyugodt otthoni körülmények közt olvasással nem lehetne abszolválni.

Mindegy is. Nem változott a véleményem. Kár volt szabadon engedni a szellemet. És most is kár lesz, karácsonykor. Április, május előtt nagy tömegben úgy sem lesz oltás. Addig még megölünk pár ezer embert, mert nem vagyunk képesek fegyelmezettnek elenni.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.01. 13:01:43

@chrisred: "Igazság szerint az egész rendszerváltó társaság egyetértett abban, hogy kancelláriai rendszerű kormányzás legyen Magyarországon. "

De ez eredetileg nem szüntette meg a szubszidiaritás elvét az ország működésében, a különböző szinteken a vezetőknek megvoltak a maguk döntési kompetenciái, és a felelősségük is.
Orbán volt az, aki a végletekig központosít, részben valóságosan (mindent beolvasztani egy nagyobb szervezetbe, azt meg közvetlenül a Miniszterelnökség, vagy egyenesen a miniszterelnök alá), részben meg az anyagi függőség és a "fortélyos félelem igazgat" hatását kihasználva.
Ma már az sem mer önállóan dönteni, akinek jogában állna, ha nem egyértelmű a döntés. Vagy buzgón túlteljesít ideológiailag, ha azt hiszi, tudja, mit várnak tőle.
Már az önkormányzatiságnak is már csak a maradványai vannak meg, és még tovább folyik a leépítése.

Az hóttzihertutibiztos, hogy a "rendszerváltó társaság" annak idején nem így képzelte azt a lovat.

cardiobascuralis 2020.12.01. 15:04:23

@Reding Roli:
Bill Gatyesz már rájött a haverja (tényleg az volt, BG többször mentette meg a csődtől az Apple-t), Steve Jobs példáján, hogy a pénzt nem lehet átvinni a túlvilágra, értelmesen meg saját célra nem tud elkölteni 100+ milliárd dollárt, ezért próbálja értelmes célokra költeni. Nyilatkozta is, hogy a gyerekeire 1-1 milliárd dollárt hagy "csak" a végrendeletében, a többit alapítványokra.

(Mondjuk Jobs sem volt az az esztelen pénzkidobáló típus, ő is csak értelmes dolgokra volt hajlandó pénzt áldozni, neki a Fidesz-seggnyaló magyar oligarchákkal - lásd Szíjj László fedőnévvel Szijjártó Péter - ellentétben nem volt jachtja, pedig pénze lett volna rá. Csak ő mondjuk adakozni sem igazán szeretett. Ebben hasonlít a Fidesz-seggnyaló magyar oligarchákra.)

@nemecsekerno_007:
Neked? Igen, egyértelműen.
Ahogy a gazdádnak is, akinek folyton a seggét nyalod. Ő is elhárít minden felelősséget.

@doggfather:
Melyikről, melyikről, hát a Gergelyről.
Mivel a karácsony neki a névnapja, ezért amíg ő a főpolgi, addig a karácsony mint ünnep, törölve lesz a naptárból. Nehogy már ezt a rohadékot ünnepelje az egész ország, sőt, az egész világ!
Jövőre pedig Magyarországra számítógépet is csak olyat hozhatnak be, amiből kiszerelik a Soros-portokat. Nehogy már az a korrupt tetű betegye a nevét minden magyar otthonba!
(Az O1Gecigány egyébként egy dolog miatt haragszik rá: hogy még mindig sokkal több pénze van, mint neki az ország teljes szétrablása után. Ezt nem bírja idegekkel.)

@De nagyot tud lökni az úr az ajtón:
Ja baszd meg, mivel mindenkit leteszteltek, több emberről derült ki, hogy fertőzött, mind nálunk, ahol nulla szinten van a tesztelésszám.
Nem vagy te matematikus?

@Exploiter:
Merkely hogy tudná. Végül is csak a SOTE rektora, végzettségét tekintve orvos.
Ellenben te a vécépucoló segédmunkás legmagasabb végzettségeddel simán jobban tudod.

@ebella2:
Van ugyebár 6 kontinens, évi 6-8 út mindegyikre az 36-48 út, havonta 6-8, hetente átlag 1,5-2. Ebből mondjuk egy Ausztrália oda-vissza (feltételezve, hogy nemcsak odamész, de vissza is jössz) 4 nap, meg persze 2 nap hétvége.
Hacsak nem közforgalmi pilóta vagy a British Ariwaysnél, akkor leginkább valami önjelölt nagyotmondó-világbajnokjelölt lehetsz, Háry János és Münchhausen báró együtt nem voltak a kutya faszában sem hozzád képest.

nemecsekerno_007 2020.12.01. 15:04:34

@Reding Roli: Számosan?!?! Hány százalék?! Értem én, hogy utáljátok a Patást, de azért próbáljatok már józanul gondolkodni.

Reding Roli 2020.12.01. 15:05:03

@De nagyot tud lökni az úr az ajtón: " Felvidéken épp most csináltak tömeges tesztet és simán nőtt a fertőzöttek száma"

Dehogy nőtt! Egy hónapja csökken a napi új igazolt esetek száma , de közben fluktuál, egyik nap akár nagyot is emelkedhet, vagy csökkenhet , de a trend csökkenő! A napi halálozások sem nőnek tovább , inkább csökkenek, stagnálnak a nov 11. csúcs óta.

morph on deer 2020.12.01. 15:06:35

“ Orbán Viktor misével kezdte a reggelt Varsóban”

Hmmm...
“What’s wrong with this picture?”
Igen, az!
Javítsatok ki, ha rosszul tudom, de orbán nem (keményfejű) kálvinistának vallja magát véletlenül?
Ehhez képest ez egy római katolikus templom, ráadásul rendi. Ahogy a képaláírás is tanúsítja: “ Advent. Roráte mise a varsói karmelitáknál”

Na most ha valaki templomba menni Advent első napján, akkor azt nem azért teszi, hogy a vallásos késztetésének eleget tegyen? Vagy hogy van ez?
És akkor igazából mindegy, hogy milyen templom esik útba?
Vagy csak oda, ahol már várja a fényképész? Mert Varsóban nyilván nincs protestáns templom, honnan lenne, ugye...

Netán a hülye lakosnak mindegy, hogy mi van a propagandafotón?

index.hu/kulfold/2020/12/01/orban_viktor_mise/

cardiobascuralis 2020.12.01. 15:06:51

@enrikokaruszo:
Hát ja.
Állított már meg az utcán rendőr (mellette géppisztolyos katonával), hogy azonnal vegyem fel a maszkot, mert közterületen kötelező. Felvettem persze, de mivel ember látótávolságon belül nem volt (külváros, kertvárosias rész, este 8 után télen akkor sincs az utcán senki, ha nincs kijárási tilalom - én is csak azért, mert melóból mentem hazafelé, épp az autómhoz tartottam), én is megkérdeztem, hogy szerinte kit fertőzhetnék meg, mutassa már meg.

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.12.01. 15:07:37

@Karoly_3: :D :D :D

Miki, király vagy, h ezt átengedted!! :D

padlogaz 2020.12.01. 15:07:47

@Hakapeszi Miki: "...normális kormány felkészül, aztán időben, gyorsan csökkenti a kontaktokat, bevállal akkora szigorítást, amivel gyorsan megfékezi a járványt a gazdaság leállítása nélkül..." -- ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor miért nem sikerült ez sehol az egész világon, Ausztiától Németországon keresztül Kanadáig?

padlogaz 2020.12.01. 15:08:00

@Reding Roli: "...Azt kell megèrteni, hogy az idővel harcolunk , minden megnyert èlet számít, vèdekezni kell, minèl hamarabb , míg nem következik be a teljes kb min 60%- os átoltottság..." -- ez nagyon ideális helyzet lenne, sajnos az egészségügyi védekezést nem lehet mindentől elszigetelten kezelni, a társadalmi és a gazdasági következményeket is együtt kell nézni és kezelni.

még tavasszal, valamikor Ausztrira teljes lezárásának vége felé az osztrák járványhelyzetet kezelő egészségügyi vezető tett egy olyan kijelentést az osztrák sajtónak, hogy "egy bécs nagyságú várost nem lehet teljesen lezárva tartani, nemsokára valamelyik politikai vezetőnek meg kell hoznia azt az elkerülhetetlen döntést, hogy kinyitja a várost, és ezzel bevállal néhány tízezer covidos halálesetet" - szerencsére néhány tízezer ott nem következett be, de a kezelési stratégiában sajnos ez a realitás a 21. század globalizált és urbanizált társadalmában.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2020.12.01. 15:13:15

@Patreides: többször is megírtad majdnem pontosan azt, amit válaszolni akartam, nekem már nem kellett. köszi :)

Etniez 2020.12.01. 15:32:30

@nemecsekerno_007: Ernő, te egyre lejjebb süllyedsz.
Mi köze az abortusznak egy járványhoz?

Honnan a faszból veszed azt, hogy akiket elvitt a covid 1-2 éven belül meghaltak volna?
Diabétesszel 60 évet is lehet élni, te szerencsétlen.

Továbbá a covidban meghalt emberek miatt költöztek külföldre magyarok?
Mi az Isten van a te fejedben?

Régen nem voltál ekkora idióta, nehéz idők járnak rád.

Szúnyog 2020.12.01. 15:32:47

Évek óta nem jártam erre. Most ideakadtam, Nézem, jééé, ez a faszi ugyanazt nyomatja. És nem unja meg. Szerencsétlen, szegény lelkű senki vagy Hakapeszi, akinek a munkája tényleg a borsó falrahányásával egyenértékű.

blöff 2020.12.01. 16:26:03

@Patreides: végre azt is meg lehetne érteni, hogy egyéni felelősségvállalás és nem mindenkit egyenlően bezárunk!
Nem érdekel a görbe laposítása te is értsd meg, hogy ettől nem lehet hónapkra börtönre ítélni milliókat. Akkor sddig lehet felkészíteni az egészségügyet ameddig és lesz egy bizonytalan csúcs, amit mindenki a jól felfogott érdeke szerint igyekezzen elkerülni. Érdekes, hogy vannak olyan helyek a világon, ahol nem zártak be és mégsem lett katasztrófa, a helyzet semmivel sem rosszabb mint másutt.
Ez a görbe laposítása egész egyszerűen egy szempont, együgyűség.

blöff 2020.12.01. 16:27:13

@ebella2: persze, csak ugye ne mondd meg másnak mi legyen a kikapcsolódása. A börtönben is fel lehet töltődni ugye? Meg milyen jó már , meg lehet szokni a kenyeret is. Amúgy totál tévhit ez a nyaralások hibáztatása, egy undorító és hazug mém. Semmivel sem kockázatosabb egy tengerparton feküdni, mint a Balaton partján. Egyenesen nem vesztek tudomást arról a sok százezer magyarról, európai szinten pedig több millió más vendégmunkásról, aki a tavaszi zárlat feloldása után hónapokon át ide-oda özönlött. Ez nem feltétlen nyaralás, csak haza-visszamentek. Szóval sem mondom, hogy nem jár ez meg nekik, de bazmeg, akkor ne a nyaralást monduk már elsőrendű oknak.
A nyaraláson túl is, mindenütt, Angliától itthon is egész ősszel tele voltak a kocsmák a bezárásig, nem inkább ilyen helyeken terjed?
Hagyjuk mr ezt a kiszemeljük a nyaralókat és azokat basztatjuk miközben mindenütt, mindenhol tobzódott a tömeg. Vagy kirándulni, a hegyekbe elmenni az geci veszélyes, de a kocsmába mehetett mindenki nyugodtan hónapokig mi?
Ezt a téveszme terjesztést hagyjuk abba!

Etniez 2020.12.01. 16:27:41

@haXXor: nem tehet róla Orbán?

Mégis ki irányítja az országot? Orbán vagy, nemzeti konzultáció?

Olyan szintű nevetséges Otbánmosdatásban vagytok, hogy hihetetlen.

Ő bazdmeg semmiről nem tehet.
Mármint rosszról.

Fejben tombol még a Sztáliniumus, te jó ég.

Etniez 2020.12.01. 16:27:50

@Reding Roli: jól küzdesz a buta vírustagadókkal.

Ha mondjuk valakit holnap elüt egy autó és meghal, de van magas vérnyomása is, akkor:

1. Miben halt meg?
2. Kár-e érte?

Ennyire egyszerű.

Etniez 2020.12.01. 16:27:51

@haXXor: Szart írtál.
Ha az emberek nem keresek maguktól betartani a szabályokat, akkor ott az állam, hogy betartassa.

A vírus exponenciálisan terjed,szert nem mindegy,hogy x héten vagy x+2 heten vezetnek ne valamit.

Orbán az összes korlátozó intézkedést késve vezette be. Ez az ő hibája. Populistaként nem mert meghozni népszerűtlen intézkedést. GYÁVA.

Itt UK-ban időben zártak, jók is a számaink,holnap nyitunk.

Ez a pojáca Boris is bátrabb, mint Viktor.

blöff 2020.12.01. 16:57:46

@Etniez: de úgy teszel, mintha másutt bármi jobb volna. Ausztria, Csehország, Belgium, mi jobb náluk? Mindenütt ugyanaz van bazmeg! Nagyon helyes, hogy a döntéshozóknak nem csak és kizárólag egyedül a koronavírus a fontos, hanem azért az is, hogy százezrek, milliók hogyan, miből élnek meg és egyáltalán hogyan lehet elviselni ennyi időszak bezártságot. Ha te bebújsz a szekrénybe és elfotoszintetizálsz 6 hónapig az a te dolgod, de számolj vele, hogy mást erre nem kényszeríthetsz. Ennek a mostani bezárásnak is kvára meg lesz a böjtje, te fogsz rinyálni a legjobban miattuk, de a közvetett összefüggések értelmezése már a bezárást követelőknek nem az erőssége, ők egybites gondolkodással úgy gondolják, hogy ez csak annyi, hogy becsukjuk az ablakot és majd fél év múlva kinyitjuk, majd akkor is milyen szépen csicseregnek a madarak.

Sir Gombóc 2020.12.01. 16:57:47

@Ehetetlen Odó: ezek egyike sem halálos, megfelelő ellátás esetén.

ebella2 2020.12.01. 17:22:19

@blöff: Nem mondom meg másnak mi legyen a kikapcsolódás. Csak azt mondom, ha aki állandóan utazik (tulajdonképpen, negyven éve ez az élete) képes lemondani az utazásról, mert félti a családját, a többi embert, és nem akarja megfertőzni őket, akkor talán mindenki megpróbálhatná, az is aki évi egyszer utazna! De, ha nem, nem.

Sok illúzióm nincs. Az emberek nagy része sajnos éppen hogy a normál élethez elég intelligenciával rendelkezik. Hosszútávú belátási képessége és az összefüggések keresése, nem az erősségük, ahogy a tetteik következményeinek belátása és az áldozataikkal való együttérzés sem. Pedig, ha képesek lennének minderre, tudnák, ők is áldozatok lehetnek, nem mindig más baszik rá a cselekedeteire és arra hogy egy kicsit se tudják magukat fegyelmezni. Ösztönlények, akiknek azonnal kell az igényeik kielégítése, mert ha nem, akkor baj lesz. Ezért is van a milliónyi ember itthon is, aki bajban van a kölcsönei kiegyenlítésével. Mindent azonnal, nem érünk rá! Utána meg lesz ami lesz!

nyerafidesz 2020.12.01. 17:40:45

@blöff: Így van! A keresőbe be kell írni a keresett ország nevét.
news.google.com/covid19/map?hl=hu&gl=HU&ceid=HU%3Ahu

nyerafidesz 2020.12.01. 17:42:22

Hülyeség. Hazai libernyákjaink a gazdasági összeomlásra várnak. Gazdáik szerint is Orbánt a gazdasággal lehet csak leváltani.
Azért, hogy az ország működjön, a korlátozásokat nem lehetett az ellenzék által hőn áhított szintre hozni.
Az egyéni felelősséget kellett hangsúlyozni.
Az, hogy egy járvány terjedése milyen ütemben alakul, az nem csak attól függ, hogy ki mikor vezet be korlátozásokat. Függ a földrajzi elhelyezkedéstől, a lakosság egészségi állapotától, kultúrájától, és még sok minden mástól is.
És akkor lássuk 1 millió főre vetítve az eseteket! Az első szám a nov.16-nov.30.-ig friss fertőzés, a második az összes halott száma.
Fr. 33000 friss fertőzés, 53800 halott
UK. 24500 friss fertőzés, 58000 halott
E. 35000 45000
D. 12000 16000
Rom.24500 11300
Pol.25800 17500
Hu. 22217 4900
November 30.-ig.
A fertőzések száma csökken, a halálozásé stagnál. Az összehasonlítást a járvány teljes idejére kell kivetíteni.

Söme 2020.12.01. 18:06:39

@Exploiter: Ha a lakosság 60-70% átesik rajta, akkor 1-2%-a meghal. Ez Mo-n 100-200 ezer ember. Ez most a nyájimmunitás rövid távú ára. Vagy a rövid távú nyájimmunitás ára. Ki tudja... Plusz a maradandó egészségkárosultak.
Gondolom a döntéshozók mindenhol kiszámolják melyik döntés mibe kerül.

Etniez 2020.12.01. 18:07:23

@nyerafidesz: Nagyon csúnya dolog statisztikát hamisítani.

Összeveted a legfrissebb adatokat, majd előveszed a tavaszi halálozási statisztikát és odarakod mellé? :DDDDD

Te kis ostoba, nem érdekes, hogy a 70 milliós UK-ban van annyi fertőzött, mint a 10 milliós Magyarországon?
Ráadásul úgy, hogy itt 10-15% annyi tesztet végeznek el naponta, mint odahaza?

Szánalmas ez a hamisítás, még egy fideszestől is.

Etniez 2020.12.01. 18:07:33

@blöff: Van egy csomó ország, ami jobb nálunk. Sőt, a világ majdnem legrosszabb számait produkáljuk és hol van még a vége...

Itt az UK-ban február végétől májusig nemzeti lezárás volt. Hogy miért? Mert későn zártak le, összeomlott minden. 2 hónapig mindenkit hazazavartak a kórházakból, minden vizsgálatot felfüggesztettek, csak életmentő és covidos ellátás ment.
Ez nem normális, nem fenntartható. Nyáron kiépültek a covid wardok, felszerelték, embereket vettek fel. Tesztelő kapacitást építettek ki, telefonos appokat csináltak, szabályokat vezettek be, terveket készítettek. Mert mindenki tudta, hogy jön. Jön a második hullám.

Amikor elkezdődött, jöttek a LOKÁLIS lezárások, LOKÁLIS szabályok. Ahogy romlottak a számok, azonnal reagáltak és LOKÁLIS szabályokat szigorítottak.
Mivel végül ez sem segített, ezért jött egy újabb lezárás. Nem akkora, mint az első, de bezárták az olyan helyeket, ahol az emberek feleslegesen találkoznak (szórakozóhelyek, éttermek, mozi, stb). 4 hét után nyitunk újra, a számok csodálatosak a tavaszival összevetve és a kórházak és egészségügyi szervezetek is működnek folyamatosan, mint ha nem is lenne pandémia.

Ilyen az, amikor egy kormány kormányoz. Amikor előre tekint és megelőz. Sokkal többet értek el egy nagyon rövid és nem teljeslezárással, mint tavasszal, amikor mindent bezártak.

A járványügyi szakértők már augusztusban mondták, hogy mit kellene tenni (pl no Adria), stb. De Viktor nem tett semmit. Amikor az eü már az összeomlás szélére jutott, akkor kezdett el valamit csinálni. Olyan fontos dolgokat, mint az ingyenes parkolás és 20 utáni kijárási tilalom.
Amikor ezek a csodáltos és rendívkül hasznos/erős intézkedések sem váltották be a hozzájuk fűzött reményt, akkor szigorított. Most úgy néz ki, hogy szar lesz a Karácsony, valószínűleg a napi halottak száma akkor lesz a legmagasabb idén.
De ennek ellenére enyhít majd a kormány, remek lesz. Ahogy más írta egy másik cikkhez, december végén összejönni a nagyinál a rokonok sütizni, majd januárban ismét összegyűlnek majd a nagyi ravatalánál.

Én értem, hogy munkahelyek, meg iskoláknak mennie kell. Sőt, egyet is értek ezzel.
De ezer meg ezer eszköz áll rendelkezésre. Csak sajnos ezek népszerűtlen intézkedések, ezért egy populista kormány nem fogja őket _időben_ bevezetni.

Pedig ez a járvány a terjedési sebességével ül első sorban, tehát nem mindegy, hogy valamit ma vezetünk be, vagy a jövő héten. Mert a kettő között lehet 20.000 plusz beteg, akinek 0,5%-a biztosan megfog halni. És ha ebben a 0,5%-ba a te szüleid/testvéred/barátod tartozik bele, akkor te is biztosan morcos leszel.

Mennyi idős legenda ment el a múlt héten? Mindet a covid vitte el. El vagy tévedve, ha azt hiszed ez nem fordulhat elő a te családoddal.

ebella2 2020.12.01. 18:07:40

@nyerafidesz: Link nem ártana. Franciaországban szerinted 3 millió 500 ezer ember halt meg covidban? Mert ha egy millióra vetíted és ott 67 millió ember él, akkor annyinak kellett volna fél hónap alatt meghalni. Szerintem osztani kéne ha egymillióra vetítenéd. Vagyis 800 halott van egymillió főre a fél hónap alatt. Nálunk több. A többivel ugyanez lehet.

Etniez 2020.12.01. 18:19:55

@Söme: Elvileg a moralitás aránya 0.5%.
A lélegeztető gépeknél ez a szám 50% körül van, akit oda raknak fele meghal.

nemecsekerno_007 2020.12.01. 19:53:09

@Sir Gombóc: Na és milyen a ,,megfelelő ellátás,,?!

cardiobascuralis 2020.12.01. 21:11:54

@Etniez:
A Karácsony más most szar, legalábbis a Gergely.
(Rá szavaztam, de már egy éve bánom, ennél Tarlós nagyságrendekkel jobb volt, pedig őt sem szerettem, de ő legalább néha gondolkodott, Karácsony soha életében.)
Az ünnep meg karácsony, kisbetűvel.

Sir Gombóc 2020.12.01. 21:14:38

@nemecsekerno_007: időben orvoshoz kerül a beteg és megkapja a szükséges antibiotikumokat. Saját tapasztalatból tudom. Covid nélkül ezek egyike sem halálos.

cardiobascuralis 2020.12.01. 21:15:44

Ja igen, a koronavírus első haszna, még ha áttételesen is.
Hogy Szájer szopik, de nem úgy, ahogy szeret.

És vele szopik a teljes fidesztroll faszkalapbanda.
Én még csak kedd van. Ez eddig egy egész jó hét. És akkor a román geci Demeterről még nem is szóltunk.

Ha nincs koronavírus, sose bukik le ez a rohadt tetű.
Pont mint Al Capone, a nagy bűnökért nem tudták bevarrni (kedves Sz. Jozefina, bocs az áthallásért), egy piti adócsalás miatt került sittre.

cardiobascuralis 2020.12.01. 21:17:36

Ja, és egy ajánlott dal minden fidesztrollnak:

www.youtube.com/watch?v=-XNFokmDKrE

cardiobascuralis 2020.12.02. 00:39:12

@Sir Gombóc:
Viszont a Covid antibiotikummal együtt könnyen az lehet.
Az ab ugyanis pont azt a rendszert rombolja le, ami védekezne a vírus ellen.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.02. 07:26:56

Miközben a hidroxiklorokinnak, remdesivirnek komoly mellékhatásai lehetnek, a favipiravirnak meg ugyan nincsenek komoly mellékhatásai, de csak akkor hatásos ez is valamennyire, ha még a betegség elején, közepén elkezdik vele a kezelést,
az elég furcsa, hogy közben minden eszközzel akadályozzák az embereket a sokkal olcsóbb Ivermectin (stromectol) beszerzésében, amikor orvosok is előszeretettel használják, ha maguk betegszenek meg koronavírussal, mert ők is láthatólag ezt tartják a leghatékonyabb szernek (kombinálva doxycyclinnel, D-, és C-vitaminnal, cinkkel, stb) a covid-19 ellen.
Lassan egy éve tart a járvány, és az Ivermectint még nem sikerült erre a célra engedélyeztetni, kizárólag állatgyógyászati célra van forgalomban, embereknek csak kenőcsként, rosacea bőrbetegség ellen.

index.hu/techtud/egeszseg/2020/12/01/szovodmenyek_nelkul_gyogyulnak_betegek_az_ivermectin_segitsegevel/

Nem értem, mire vártak eddig, bár valamilyen előzetes vizsgálat már végre elkezdődött a témában:
index.hu/techtud/2020/11/30/komoly_szakmai_tamogatast_kapott_az_ivermectin/

Miközben napi ~150 ember hal meg a betegségben, és többszázan szereznek be roncsolt tüdőt.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.02. 07:30:10

@cardiobascuralis:
A covid-19 betegek esetében a kórházakban (nyilván nem minden esetben, de elég rendszeresen) alkalmaznak antibiotikumokat is, a másodlagos bakteriális fertőzések ellen.
Nyilván, mert ilyen esetben (másodlagos, bakteriális eredetű tüdőgyulladás) nem tehetnek mást.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.02. 07:32:29

@cardiobascuralis: "Mondjuk Jobs sem volt az az esztelen pénzkidobáló típus, ő is csak értelmes dolgokra volt hajlandó pénzt áldozni... ...nem volt jachtja, pedig pénze lett volna rá."

Nos, ez így ebben a formában... nem teljesen igaz. :)

en.wikipedia.org/wiki/Venus_(yacht)

Bizony költött ő jachtra rengeteget, a tervezésbe is részt vett, és ha nem hal meg a jacht elkészülte előtt, ő is egy, a saját jachtján utazgató milliárdos lett volna.
Viszont ő valóban nem közpénzből költött, ez tény.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.12.02. 11:20:04

@Exploiter:

"Merkely sajnos kurvára nem tudja, miről beszél, a világon nincs olyan közösség, ahol 60% valaha is elkapta volna."

Éppen ezért a világon sehol nincs még nyájimmunitás.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.02. 15:02:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Merkely úgy számol, hogy a kimutatott új fertőzéseknek a tízszerese lehet a valós napi új fertőzőtt szám (tehát a négyezer helyett negyvenezer), így március-áprilisra a mostani 15% átfertőzőttséghez hozzájön mondjuk még 45%, és így meglesz a 60%.
Ennek a logikának legalább két gyenge pontja van:
- az, hogy a napi kimutatott fertőzőtteknél tízszeres szorzóval kell számolni, az egy feltételezés, nem tény,
- és ehhez a végeredményhez a járványnak áprilisig ráadásul ezen a szinten kellene tombolnia végig.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.12.02. 17:40:11

@Patreides:

Olvasd már el, kérlek, a Portfolio cikkét, Merkely egyáltalán nem beszél 60%-os átfertőzöttségről:

"Kétféleképpen lehet védettséget szerezni a koronavírussal szemben: ha valaki átesik rajta, vagy vakcinával. Ha a kettő együtt eléri a lakosság 60 százalékát, akkor vége a járványnak - mondta el Merkely Béla az M1-nek nyilatkozva. A vakcinációt illetően Európában április-májusra lehet egy olyan átoltottsági szintet elérni, aminek már eredménye lesz és nincs jele annak, hogy rövid úton megszűnne a védettség - tette hozzá."

www.portfolio.hu/uzlet/20201110/koronavirus-merkely-bela-elmondta-mi-kell-ahhoz-hogy-veget-erjen-a-jarvany-456868

Kiemelem: "április-májusra lehet egy olyan ÁTOLTOTTSÁGI szintet elérni".

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.03. 06:25:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Olvasd már el, kérlek, a Portfolio cikkét, Merkely egyáltalán nem beszél 60%-os átfertőzöttségről:"

"Merkely Béla az ATV Egyenes Beszéd című műsorának vendége volt péntek este, ahol beszélt saját koronavírus-betegségének tapasztalatairól is. ...
...
...
SZÁMÍTÁSAI SZERINT TÖBB MINT 1,5 MILLIÓ MAGYAR ESETT MÁR ÁT A KORONAVÍRUS-FERTŐZÉSEN, AMI NAGYJÁBÓL 15 SZÁZALÉKOT JELENT.
Ahhoz, hogy a nyájimmunitás meglegyen 60 százalékra van szükség.
„Nap, mint nap újabb tízezrek kapják meg a megbetegedést. Azt gondolom, hogy nagyjából március-április környékére túl tudunk lenni ezen a járványon” – fogalmazott Merkely Béla."

www.portfolio.hu/gazdasag/20201127/mar-tobb-mint-masfelmillio-magyar-esett-at-a-koronavirus-fertozesen-459360

Korábban valóban az átoltottsággal együtt értelmezte a 60%-ot, de most (az ATV-ben saját fülemmel hallottam is), vakcinációról nem ebszélt, csak a jelenlegi 15%-ról, meg arról, hogy naponta tízezrek kapják el nálunk a vírust, és így március-áprilisra vége lehet a járványnak.
Lehet, hogy gondolt közben oltásra is, de egy szóval sem említette, kifejezetten a napi több tízezer új fertőzött után utalt a járvány végére.
Ha nem így gondolta, hát abszolút félreérthető volt a nyilatkozata, akkor jobban kéne figyelnie arra, mit mond.
Még egyszer leírom: tudom, hogy korábban az oltással együtt értette a 60%-ot, szó is volt valamelyik blogon itt arról, hogy akkor az már nem nyájimmunitás, hanem átoltottság. (Valójában meg a kettő kombinációja).

cardiobascuralis 2020.12.03. 06:26:40

@Patreides:
Közben valami Sarkadi nevű orvosféle írt arról, hogy ez az Ivermectin-cikk az Indexen egy irtóztató, életveszélyes kamu, mivel ez az állatgyógyszer emberre veszélyes. Szóval nem biztos, hogy minden cikknek érdemes alapos utánajárás nélkül felülni. Lehet, hogy csak elnézték a naptárt, és azt hitték, hogy április 1-je van. (Ha a számokat összeadod, ugyanaz az eredmény, 4+1, illetve 1+2+2, a számmisztikusok bármelyik számot össze tudják úgy adni, hogy annyi jöjjön ki, ami a baromságuk alátámasztására szükséges, van erről valami ökör Jim Carrey-film is, abban a 23 ez a szám.)

A jachtügyet a róla írt könyvben olvastam (mellesleg szánalom, hogy ilyen pocsék helyesírással és szar fordítással kiadták, HVG kiadó).
A legjobb haverja, az Oracle-főnök Larry Ellison jachtján volt sokszor vendég, de sajátja nem volt.
És mivel a halála után 1 évvel készült el, nyugodtan elmondhatjuk, hogy nem volt neki.

Magánrepülőgépe volt, mert elég sokat utazott, és így nem kellett menetrendhez igazodnia.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.12.04. 13:39:12

@cardiobascuralis: "Közben valami Sarkadi nevű orvosféle írt arról, hogy ez az Ivermectin-cikk az Indexen egy irtóztató, életveszélyes kamu, mivel ez az állatgyógyszer emberre veszélyes."

Nem azzal a szándékkal írtam, hogy az állatoknak gyártott gyógyszert kellene alkalmazni embernél, hanem azért, hogy jó lett volna nagyobb erővel kutatni a hatását a szernek, és mára már engedélyeztetni és emberek számára gyártani a járványban.
Sarkadi sem azt írta, hogy kamu a dolog, hanem azt, hogy nincs szabályosan kikutatva (és így addig minden csak szóbeszéd, legenda), és engedélyeztetve, és az, aki ráadásul az állatok számára gyártott gyógyszer formájában használja emberen, az duplán nem teszi helyesen, finoman szólva.
De ez a cikk mond árdekes dolgkat:

u-szeged.hu/mediafigyelo/2020/komolyan-vizsgaljak

* * *

"A legjobb haverja, az Oracle-főnök Larry Ellison jachtján volt sokszor vendég, de sajátja nem volt.
És mivel a halála után 1 évvel készült el, nyugodtan elmondhatjuk, hogy nem volt neki."

Ne is azt írtam, hogy utazgatott volna a jachtján, én csak erre a mondatodra pontosítottam, hogy de igenis kiadott egy csomó pénzt a saját jachtjára, amit megépíttetett:

"(Mondjuk Jobs sem volt az az esztelen pénzkidobáló típus, ő is csak értelmes dolgokra volt hajlandó pénzt áldozni... ...nem volt jachtja, pedig pénze lett volna rá."

Tehát ezek szerint vagy nem tartotta esztelen pénzkidobásnak a saját jachtot, vagy esztelen dolgokra is dobott ki pénzt.
Szerintem arról van szó, hogy mindig is bele volt szerelmesedve a dolgok formájába, megjelenésébe, és a saját ízlésének megfelelő jachtról is megvolt a maga formatervezési elképzelése, amit igyekezett megvalósíttatni.

Ps:
Most tényleg az a szerencsés, aki a koronavírussal fertőzött zsúfolt nagyvárosok helyett a saját jachtján kint lehet az óceánon, és kikötés nélkül ki tudja várni a járvány végét. (Mondjuk ehhez vagy vitorlás, vagy atommeghajtású jacht kellene.)

vigyüktúlzásbaadolgokat 2020.12.04. 13:44:41

@Etniez: Minden sorral egyetértek! Arról nem tehet Orbán, hogy elindult ebben az évben egy világjárvány, és az első hullám úgy sikerült, ahogy. De már az első hullám idején elkezdte a piti kis módszereit, amit itt a posztoló is észben tart: reggel mást mondok, mint este!

És az ember azt hinné naivan, hogy itt van egy halálos járvány, ez majd talán újra embert csinál Orbánból, aki volt valamikor régen (volt?). Hát sajnos úgy néz ki, hogy ezzel nem számolhatunk. A piti kavarás, ami nyáron ment, sőt a felelőtlenség és az össze-vissza hozott intézkedések! És most, hogy itt a második hullám: a teljes fejetlenség. Mikor otthon fekvő lázas betegeknek háromfélét mond három háziorvos: Menjen, teszteltesse le magát a félegyházi járványkórházban!, Ezen mindenkinek át kell esni!, Hívja ki a mentőket! stb.

Annyit azért hozzátennék, hogy vastagon benne van minden kormány, sőt az egész társadalom, hogy idáig jutott az egészségügy és a közállapotok az országban. Pl. a posztoló is jobban tenné, ha mások kritizálása helyett valami pozitívat is írna, pl. jó példákat szerte a világból, amit az emberek saját erőből is megtehetnek! Én pl. mindig látványosan betartom a másfél méteres távolságot, mégha meg is sértődnek egyes ismerősök (elsősorban nem magam miatt, hanem a másik érdekében).

cardiobascuralis 2020.12.05. 10:41:30

@Patreides:
Ja, meg az, hogy csak nyers halon éljen, amit saját maga fog ki - merthogy azért kaját sem lehet korlátlan mennyiségben tárolni egy jachton, és csak mérd fel, hogy te mennyit eszel egy héten, az olyan kis energiatartalmú, de nagy térfogatú dolgokat is belevéve, mint a zöldsaláták. :-)

cardiobascuralis 2020.12.05. 10:41:51

@vigyüktúlzásbaadolgokat:
O1G régen is egy rohadék volt. Már a 80-as években is.
Sosem volt ember, csak emberszabású, és azok közt sem a legtisztességesebb. Ezt látta otthon a párttitkár apjától. A lopást, a hazudozást.

Mondjuk ha a stadionokra meg egyéb sportlétesítmények kidobott 1000 milliárdok meg a szintén ezekre költött, szintén 1000 milliárdban mérhető ta(h)ó-pénzek az egészségügybe kerülnek, és nem 10-szeres haszonkulccsal költik el, mint a lélegeztetőgépek beszerzésekor, akkor az egészségügy elég jól állna, és nem a betegnek kéne vinnie a kórházba szappant, budipapírt és hasonlókat.

blöff 2020.12.05. 10:44:13

@Etniez: én azt nem hiszem, az a nagy tévedés, hogy mindig jöttök ezzel az érzelmi manpulációal, hogy ha te is, vagy a te családod is. Nem. Ezeket magunktól függetenül kell tudni értékelni, nem személyes befolyástól vezérelve és ugyanezért ezek így nem érvek, csak manipulálások. Nem attól változik a véleményem, hogy én, vagy családtagom hogyan jár ebben.

A korlátozások árát persze elegánsan most se vegyük figyelembe, itt megmentünk pár ezret, a másik oldalon mi az ár?
Mikben jól láthatóan rendkívül rossz hatékonyságú eszköz a karantén, alig-alig tud visszaszorítani vmit úgy, ahogy Európában csinálják.
süti beállítások módosítása