Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2021.04.09.

Világbajnok halottszám mellett kezdi nyitni Orbán az országot

Hakapeszi Miki

Azért én se gondoltam volna, hogy áprilisban ugyanazt a címet lehetne adni egy posztnak, mint február végén. Orbán úgy döntött: tomboljon a vírus, emberélet nem számít. Mert mi is történt azóta?

Brutálisan terjedő brit mutáns mellett heteket késett a szigorítással, erről akkoriban többször írtam. Aztán jött az iskolabezárás és még néhány üzlet, szolgáltatás csukása. Addig várt, hogy a két hetes adatok alapján világelsők lettünk lakosságarányos fertőzésszámban és halottszámban is. Aztán nagy nehezen tetőzni kezdett a harmadik hullám, amire első dolga volt nyitni. Oltásszámhoz kötötten, aminek semmi köze nincs a járvány rövid távú terjedéséhez, egyértelmű nemzetközi tapasztalatok alapján majd pár hónap után segít. 

Tényszerűen az elhibázott járványkezelés miatt hal meg sok ezer ember, erre Orbán rátolja a felelősséget az ellenzékre.

A DK megtette azt a szívességet, hogy petíciót indított a bevizsgálatlan kínai vakcina ellen, ezen rugózva vádol oltásellenességgel mindenkit, aki nem ért vele egyet. Csúsztatva-hazudva lendül ellentámadásba és amíg 3 millió ember nem azt hiszi el, amit a szemével lát, ami le van írva, ami tényszerűen történt, hanem amit Orbán hazudik, addig ennek az országnak reszeltek. 

Belenyitja az általános iskolákat a járványba szarabb adatok mellett, mint ahol nagy nehezen bezárta őket, csak mert a önző átlagmagyarnak tele a töke a bezártsággal. Aki amíg nem a saját családjában látja a halottakat, azt mondja, leszarom, úgyse velem történik. Orbán pedig kiszolgálja ezt a primitív ösztönt, hogy a lehető legkisebb népszerűségvesztéssel ússza meg. Mikor lesz ennek már vége?  

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

147 komment

Címkék: koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr8716496160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ekrü 2021.04.12. 10:13:52

"És ha az oroszoknak a Magyarországnak szállított vakcinamennyiséggel gondjaik adódtak, mi lenne a négyszer akkora Lengyelország esetében."-Ugyan mi baj adódott.Határidőre leszállították az ígért adagot, nincsenek elmaradásban.Ugye ez pedig nem mondható el egyik nagy nyugati vakcinagyártó cégről sem.

"A kínai típusú rezsim kialakításához évezredek kellenek."-Azért a kínaiaknak sikerült 72 év alatt.Ha nem ismered a kínai történelmet ne írj róla...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.04.12. 10:15:27

@Ekrü: konkrétan hazudsz, az ilyet többet nem engedem át. a tény az, hogy a ruszkik és az astra csúszik, a többi időben szállít.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.04.12. 10:17:26

Oké, kinyitnak a boltok. Ha valaki retteg, miért nem marad otthon? Nem tart senki pisztolyt a fejéhez, hogy irány az IKEA.
Az iskolák oldaláról meg, a magyar oktatás színvonala kritikán aluli, jelentős részben a kontraszelektált tanári gárda miatt. Ilyen szempontból persze tökmindegy, hogy dolgoznak-e, de a gyerekek jövője miatt fontos kérdés, hogy egy évet kukázni kell-e.

@#szájbergyerek#: Pontosan így van. a Covid hullák nem addicionálisan rakódnak a többire, hanem jelentős részben átfedés van. Az emberek meg főleg az alap egészségi állapotuk miatt hullanak.
A politikának meg az emberek akaratát kell lekövetni. Nyitást akartak.
Naygon nem vagyok Orbán-fan, de ha illiberális, az a baj, ha meg az emberek akaratát hajtja végre, akkor az?

Az ellenzékből meg előjönnek a komcsi reflexek: Majd ők megmondják, hogy éljük, legyen kijárási tilalom, ha megszeged, akkor meg tömegbe lövetés. Gratu.

white999 2021.04.12. 10:17:50

@Nzoltan: Erre van az a mondás, hogy vásár után okos a paraszt és az is, hogy az okos más hibájából tanul a hülye meg a sajátjából sem. Talán idevág a hír de Rtl-en még nyomasztóbb volt.

index.hu/belfold/2021/04/11/koronavirus-szuletesnap-paks-halal/

white999 2021.04.12. 10:18:01

@Nzoltan: Chile példája egész jól megmutatja, hogy hogyan nem szabad nyitni 40%-os jobbára kínai vakcinával átoltottságnál. Ez mindenki számára elérhető adat és nem kell hozzá különösebb ész felfogni a következményeket.

chrisred 2021.04.12. 10:18:11

@nemecsekerno_007: Aki a nyitás mellett van, azt meg oltsák be coviddal?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.04.12. 11:42:08

Ennyi a lényeg, hölgyeim és uraim. Ezt kell elolvasni, és nem többet.

www.szabadeuropa.hu/a/mi-van-akkor-ha-itt-tomegesen-lesznek-kisgyerekek-arvak-es-felarvak/31195008.html?fbclid=IwAR3FYfHPTwO7POwYAF_Yt6WzoIil2M1P0AvNhSHgW_amYohsDe_21v97DuQ

@Etniez: Ez egy nertálib propagandista. Mit vársz tőle? Beismerést? Bocsánat kérést? Bűntudatot? Leállsz vele vitázni? Érvelni?...

Tele vagy pozitív energiával. Ez egyébként biztató jel ezekben a zord időkben.

birka menet 2021.04.12. 11:42:24

@Ekrü:

A te imádott Kremled már 2020 augusztusában engdélyeztette a Sputnik-ot. Most meg 2021 áprilisa van és az EU engedélynek még csak az alapjainál (se) vannak, hazudoznak, ámítanak a szerükről, állandóan dokumentáció hiányosak, fosnak azt alávetni az alapos vizsgálatnak.

Na ezért keresnek inkább maguknak trójai falovakat (kormányfőket, cégeket, tartományi vezéreket), akiket a szükös helyzetükben könnyedén behülyíthetnek és ezeket a hasznos hülyéket használják fel arra, hogy szalonképessé tegyék a kétes szereiket. A magyar hasznos hülyét is ismerjük:

Szíjjártó Péter a Sputnyik reklámarca lett!

index.hu/kulfold/2021/03/21/szijjarto-peter-vakcina-szputnyik-v-twitter-oroszorszag/

chrisred 2021.04.12. 11:42:42

@Közlekedő tömegközlekedő: "Oké, kinyitnak a boltok. Ha valaki retteg, miért nem marad otthon? Nem tart senki pisztolyt a fejéhez, hogy irány az IKEA."

Kivéve az IKEA dolgozóinak.

chrisred 2021.04.12. 11:43:01

@Ekrü: "Ugyan mi baj adódott.Határidőre leszállították az ígért adagot, nincsenek elmaradásban."

Ja, csak nem az előre egyeztetett ütemezéssel, ezért az oltási programba sem lehetett bevonni úgy, ahogy tervezték.

"Azért a kínaiaknak sikerült 72 év alatt.Ha nem ismered a kínai történelmet ne írj róla..."

Előbb a saját szemedben a gerendával foglalkozz. Láthatóan fogalmad sincs arról, hogy milyen történelmi múltja van Kínában a hivatalnoki rendszernek. A kommunisták is azt örökölték meg, és vitték tovább.

ebella2 2021.04.12. 11:43:17

@Közlekedő tömegközlekedő:"Az ellenzékből meg előjönnek a komcsi reflexek: Majd ők megmondják, hogy éljük, legyen kijárási tilalom, ha megszeged, akkor meg tömegbe lövetés. Gratu"

Az Orbán éppen ezt csinálja. A szakamberekre szarik, majd ő megmondja... Nemhiába volt kommunista majd tíz évig liberált.

Billy Hill 2021.04.12. 15:22:28

Milyen ösztönzőkkel lehet akkor rávenni a magyar társadalom (?) 30-40 százalékát, hogy oltassa be magát ez ellen a fos ellen? Vagy mi van, ha mondjuk 2021 vége van, már a hiper-szuper Pfizer-ből is mindenki kaphatott, aki szeretett volna, és még mindig van 1-2 millió, aki nem szeretne oltást? Sebaj, akkor szájkosarat hordunk még 2022-ben meg 2023-ban is majd, mert hát ez van, el kell fogadni a kisebbség döntését?

blaubner 2021.04.12. 15:22:35

sajnos nálunk nem tudott kialakulni pártpolitikán átívelő egységes járványkezelés.
a fidesz túl egoista hozzá, az ellenzék túl buta.
szerintem.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2021.04.12. 15:22:59

Persze, hogy az átlagmagyarnak tele a töke a bezártsággal, de ez nem önzésből ered, hanem mert a kúrmány ezt is szarul csinálta. Az este 8-ra mars haza a legkártékonyabb húzás volt, hiszen csak összesűrítette a hazamenőket meg a vásárlókat egy csúcsidőszakba. Ráadásul teljesen felesleges, hiszen amúgy is hideg és sötét volt, a felsőoktatás meg a vendéglátó/szórakozóhelyek bezárása miatt pedig úgyse nagyon tudtak volna sok helyen tömörülni (pontosabban igen, a plazákban, de ott ugyanúgy napközben is). Tavaly is elég volt az utóbbiakra lakatot tenni, aztán mégis le sikerült nyomni a vírust holmi kijárási tilalmak nélkül is (amit tavaly annak mondtak, azt nem volt komolyan vehető).

Ekrü 2021.04.12. 15:24:37

@Hakapeszi Miki:
Nézd,azt,hogy melyik cég hogyan teljesített azt bizony bárki elolvashatja a neten,azon nem fog segíteni ha engem letiltasz.Persze megteheted,gondolom egyike vagy azoknak akik legszívesebben kirúgnák a másképp gondolkodókat "á lá Petry Zsolt".
Ebben a cikkben ajánlom figyelmedbe a teljesítési arányt vakcinákra lebontva:
www.portfolio.hu/gazdasag/20210303/itt-a-friss-tablazat-meg-mindig-tobb-vakcinat-kapott-nyugatrol-mint-keletrol-magyarorszag-472274

hvg.hu/itthon/20210331_szputnyik_v_orosz_vakcina_szijjarto_peter

www.magyarhirlap.hu/kronika/20210401-zokkenomentesen-erkeznek-a-sinopharm-vakcinak
De ha kell még link küldök szívesen...

Etniez 2021.04.12. 15:24:48

@zord íjász: Mi már nyitunk.

Magyarország pedig Európa második legtöbb halottját produkálja éppen, de ahogy elnézek egy-ket nicket itt, még keveslik is.

Szép emberek.

Ekrü 2021.04.12. 15:25:10

@chrisred:
"Ja, csak nem az előre egyeztetett ütemezéssel, ezért az oltási programba sem lehetett bevonni úgy, ahogy tervezték. "-Aha:
hvg.hu/itthon/20210331_szputnyik_v_orosz_vakcina_szijjarto_peter
A hazug ember meg a sánta kutya esete ugyi?

Láthatóan fogalmad sincs arról, hogy milyen történelmi múltja van Kínában a hivatalnoki rendszernek. A kommunisták is azt örökölték meg, és vitték tovább. -Melyiket? A Csin dinasztiáét vagy a Yuan dinasztiáét ami ugy e mongol volt és köze sincs a kínaiakhoz,a Ming dinasztiáét vagy a mandzsu Csig dinasztiáért? Vagy esetleg a japán vagy angol hivatalnoki rendszert? :))))
Szerinted a kulturális forradalomnak ugyan mi volt a fő célja ?

horrorpornó bábszínház 2021.04.12. 15:26:03

A mostani nyitás még pont észszerű volt, eleve baromság volt a kijárási tilalmat télen este 8-tól kezdeni (szar az idő, akinek nincs dolga, az úgyse mászkál sehol a hidegben, ha minden be van zárva), ahogy a boltok 7 órás bezárása is faszság volt, most bemegyek fél 9-kor, és van rajtam kívül még 2 vevő, 7-kor meg volt még 30.

Szóval eddig pont hogy értelmes volt a nyitás.
Csak ennél tovább nem kellene, az iskolák megnyitása baromság lenne (mert ugye az általános iskolákat továbbra is meg akarják nyitni 19-én, aminek pont semmi értelme, a középiskoláknak az értettségi miatt talán még lenne is, bár hogy 2 hét mire elég a felkészítésben, az megint jó kérdés).

white999 2021.04.12. 15:27:23

@Exploiter:Megint az alapoknál kell kezdeni, ha egy járvány halálozási adataira vagy kíváncsi, akkor csak egy barom emeli ki a járvány völgyet alapnak. Természetesen vagy az egészet figyelem vagy éppen a járvány felfutáskori adatai a lecsengésig, mert az a járvány és nem a tavaly nyár amikor nem volt fertőzött.
A másik pedig óhatatlanul a járványügyi intézkedések miatt egy csomó amúgy bekövetkező haláleset elmarad. Pl. maszk viselése miatt nem kapsz el egyéb fertőző betegségeket vagy nincs is mert elnyomja a covid pandémia, lásd influenzia. Kevesebb baleset stb. Nehéz belehalni a kórházi műtét utáni elfertőződésbe ha nincs is műtét. Ezek mind később fognak lecsapódni, arról nem is beszélve, hogy stat hivatal a halotti anyakönyvekből dolgozik amik a temérdek hulla miatt csúszásban vannak és elsimítja az adatokat. Gondolom azért azt nem vitatod, hogy ott ahol nem szokott hűtőkonténer állni az udvaron de most már a másodikat rakják be hogy legyen hova pakolni a hullákat elég erős jelzés arra, hogy itt bizony többen hallnak meg mint szoktak. Utoljára megyek le ilyen óvodás nyilvánvaló szintre. Ha nem érted akkor beszélgessél olyanokkal akik hasonló szellemi kvalitásokkal bírnak.

horrorpornó bábszínház 2021.04.12. 15:27:54

@Ekrü:
Hát ha azt a kb. félmillió adagot nem számoljuk, amit már le kellett volna szállítaniuk a ruszkiknak, és még nem szállították le, akkor tényleg nincsenek csúszásban.

horrorpornó bábszínház 2021.04.12. 15:28:40

@nincs1agy:
Baromka, 350 millióból volt 64 ezer. Nálunk meg 9,7 millióból 5 ezer. Ez az USA lakosságszámára vetítve 200 ezer körüli lenne. És volt közel 300 halott.

És ez az 5 ezer úgy ennyi, hogy hétfőn-kedden mindig visszaesik a szám, mert hétvégén kevesen mennek szűrésre. A szűrésen átesettek közel 20%-a bizonyul fertőzöttnek. Ez kibaszottul magas szám, 5% alatt kellene lennie. A magyar orvosok szerint is.

Az 1 millió lakosra vetített halálozási számban toronymagasan vezető helyen állunk Európában.
Köszönhetően a tömeggyilkos gazdádnak, akinek derékig a seggében van a fejed.

horrorpornó bábszínház 2021.04.12. 15:28:54

@nemecsekerno_007:
Vagy minden faszkalap, aki a nyitás mellett van, kötelezően dolgozzon 1 hónapot önkéntesként járványkórházban. Természetesen védőfelszerelés nélkül.

Politológus Mihály 2021.04.12. 15:28:56

A halottak száma egyébként nincs arányban azzal, hogy most több, mint kétszer annyinál tetőzött a lélegeztetőn levők száma, mint ősszel, elégtelen személyzet mellett.

Ehhez képest a halálozás kb másfélszerese az őszinek.

Szerintem változtathattak a protokollon, és pl. a végstádiumos rákosokat már nem számolják ide.

A KSH halálozási adatokat kell majd figyelni a következő hetekben.

horrorpornó bábszínház 2021.04.12. 17:00:43

@blaubner:
Meg a Fidesz is túl buta. Azért ezt se hagyd ki.
A többi igaz.

@Billy Hill:
Tök egyszerű. Aki nincs beoltva, nyár vége után még boltba sem mehet, mert oda is kérni kell az oltottsági igazolványt. Egyszerű ez.

@NoNight:
A bezártsággal nemcsak az átlagmagyarnak van tele a töke, hanem mindenkinek.
Nekem is.
Csak van olyan is, hogy társadalmi felelősségvállalás, amit nem kell szeretni, de meg kell tenni a társadalom többi tagjára tekintettel. Már annak, aki nem szociopata segg.
Aki meg az, azt kényszeríteni kell rá.
A kijárási tilalom valóban ökörség, én tavaly májusban (amikor már jó idő volt éjszaka is) voltam jó párszor a belvárosban csak úgy szétnézni, hogy ne otthon üljek, a legtöbb ember 3 volt, amennyit 1,5 óra alatt láttam. Nem találkoztam velük, messziről láttam őket. Pedig bejártam a Váci utcát elejétől végig, meg a teljes bulinegyedet.

Persze az is benne volt tavaly még, hogy akkor még mindenki félt, a szülőkhöz is sokan úgy jártak le, hogy megálltak az udvar egyik végében, a szülők meg a másikban, és úgy beszélgettek.

@Ekrü:
Érdekes, baromka, hogy a másként gondolkodók kirúgásáról Petry jut eszedbe, nem Hrutka, akivel korábban tették meg ezt azok, akiknek a seggét nyalod.
Vagy mondjuk Lukács Viktor, az M4 riportere, akit nem is magáncég, hanem a köztévé rúgott ki ugyanezért, ahol aztán pláne nem volna szabad, pont azért, mert KÖZtévé.
Ezen gondolkoztál már, seggnyaló?
(Gondolkoztál a faszt, ahhoz ész is kellene, neked meg egy szem sincs.)

laci_52 2021.04.12. 17:00:46

Nézzük a dolgot a kormány szemszögéből. Mi a lényeg: bírják-e a nyomást a kórházak. Azt mondták, bírják. A prognózisok szerint csökkenni fog a kórházba kerülők száma, mert az idősek többsége már be van oltva. A tanárok többségét is beoltották már.

Nosza, lehet nyitni, a vírus további terjedését most már kibírjuk, a gazdaságnak is nyitás kell. A halottak száma
mellékes, a legtöbb idős krónikus betegek "előrehozott" halálesete, ami a vírus nélkül is rövidesen bekövetkezett volna. Itt a tavasz, mindenki szeretne már kiszabadulni, a korlátozások további fenntartása elégedetlenséghez, tömeges engedetlenséghez vezethet, ami senkinek sem hiányzik.

chrisred 2021.04.12. 18:06:53

@Ekrü: "A hazug ember meg a sánta kutya esete ugyi?"

Igen.

propeller.hu/itthon/3643338-kirivoan-egyoldalu-szputnyik-szerzodes-oroszok-kesedelmes-szallitasanak-nem

"A szerződésben kötbérről egyáltalán nem esik szó. Mindezek fényében az égvilágon semmilyen következménye nem lesz annak, hogy bár a szerződés szerint 300 ezer ember beoltásához szükséges 600 ezer Szputnyik V vakcinát 30 napon belül, tehát február 22-ig le kellett volna szállítani, de március 11-ig csak 426 ezer adag (213 ezer embernek elég) oltóanyag érkezett meg."

"Melyiket? A Csin dinasztiáét vagy a Yuan dinasztiáét ami ugy e mongol volt és köze sincs a kínaiakhoz,a Ming dinasztiáét vagy a mandzsu Csig dinasztiáért?"

kinablog.blog.hu/2011/03/10/kik_voltak_a_mandarinok

"Szerinted a kulturális forradalomnak ugyan mi volt a fő célja ?"

A hatalom.

Etniez 2021.04.12. 18:07:10

@horrorpornó bábszínház: "Az 1 millió lakosra vetített halálozási számban toronymagasan vezető helyen állunk Európában."

Egyelőre még Csehek mögött a másodikak vagyunk, ha a rossz trend folytatódik, akkor 2-3 hét múlva átvesszük a "vezetést".

Egy hetes adat: www.statista.com/statistics/1111779/coronavirus-death-rate-europe-by-country/

Etniez 2021.04.12. 18:07:55

@Politológus Mihály: Igen, erre olvastam egy jó cikket.

Orbán és a többi bohóc mindig mondja, hogy nem omlott össze az EÜ, meg ilyenek.
De. Már összeomlott. Nincs elég ápoló.

"Nem jön ki a matek
„Az intenzív terápia arról szól, hogy egy nagyon súlyos állapotban lévő betegre egy szakképzett intenzíves nővér jut. Még elfogadható, ha speciális esetben két betegre jut csak egy szaknővér. Nálunk azonban a Covid-osztályon egy szakképzett nővérre 5 olyan beteg jut, akik mélyaltatásban, öntudatlanul fekszenek és lélegeztetőgépre vannak kötve” – mondta."

www.szabadeuropa.hu/a/nem-koronavirusban-halnak-meg-sokan-hanem-a-megfelelo-ellatas-hianyatol/31192135.html

Még jó, hogy "csak" ötezren mondtak fel Orbán miatt.

"Az orvos szerint nagyon súlyos a helyzet: a lélegeztetőgépekre kötött betegek esetében a mortalitási ráta 95-98 százalékos, vagyis 10-ből kilenc beteg biztosan nem éli túl ezt a fajta intenzív ellátást.

Ápoló a fehérgyarmati kórházban
Ápoló a fehérgyarmati kórházban
„Jelentős részük még csak nem is koronavírusban hal meg, hanem a megfelelő ellátás hiányától és a kórházi fertőzéstől. A munkatársaim szívüket-lelküket kiteszik, de fizikai képtelenség, hogy egy szakápoló 5-6 beteget lásson el az elvárható színvonalon” – mondta."

Itt UK-ban 60% volt ez az arány, második és harmadik hullámban meg 40%.
Csak, hogy legyen mihez mérni.

www.theguardian.com/world/2021/jan/31/uk-covid-patients-are-dying-needlessly-due-to-unfounded-fears-about-ventilators

Etniez 2021.04.12. 18:08:04

@laci_52: www.szabadeuropa.hu/a/mi-van-akkor-ha-itt-tomegesen-lesznek-kisgyerekek-arvak-es-felarvak/31195008.html?fbclid=IwAR2FjPFBnt0PaW3hH_GRjfegZJ6iUtDjPXGhxYK4Y6moLm9lnxGBCgl5GpE

"Ennek a stratégiának az a lényege, hogy a különböző korlátozó intézkedésekkel nem szabad azt megengedni, hogy a járványgörbe átlépje az egészségügyi ellátórendszer kapacitásainak határait szimbolizáló egyenest. Mert, ha meghaladják, akkor nem tudják megfelelően ellátni a betegeket, és megugorhat a halálozás. Nagy valószínűséggel ez történhetett Magyarországon is. Ez hallatszik ki a kórházakból kiszivárgó nyilatkozatokból, hogy tele vannak, nincs elég orvos, nincs elég szakápoló, hiába van elég ágy vagy lélegeztetőgép. Ha van 100 repülőgépem, de csak 20 pilótám, akkor valójában 20 repülőgépem van, hiába áll 80 a hangárban."

"Orvosi értelemben ez egy katasztrófahelyzet, amiben most vagyunk. Az emberhiányt az intenzív osztályon úgy kell érteni, hogy amikor 4 szakember jut 8 intenzív ellátandóra, akkor ebből a 8 betegből 4-nek megvan az esélye, hogy túlélje. De amikor 4 szakember jut 20 betegre, akkor már csak 2-nek van esélye arra, hogy túlélje. Körülbelül ez történhet most."

Dehogy bírja, csak etetnek titeket, nem derülhet ki. Nem véletlenül nem mehet be a sajtó a kórházakba. Mert akkor dokumentálva lenne a valóság.
Így maradnak a névtelen nyilatkozatok, hiszen senki nem nyilatkozhat hivatalosan.

nincs1agy 2021.04.12. 21:54:26

@horrorpornó bábszínház: És ki állította, hogy nem így van ,te fogyatékos? Nem állítottam, hogy az USA rosszabbul áll , mint mi. Azt állítottam, hogy az amerikai gyártók számára az USA a prioritás ezért nem szállítanak időben Európába és ezért nem áll sehol az oltásprogram az EU nagy részén. ezért tudja Magyarország a keleti vakcinák segítségéve a kétszeresét produkálni az EU-s oltási átlagnak, Mi nem várunk a sült galambra..

nincs1agy 2021.04.12. 21:54:43

@morph on deer: "Érdekes, valahogy a népi Kína luxusárú kotyvaléka nem szerepel a terveik között."

Hány Shinopharmmal oltott személy került kórházba Magyarországon és Szerbiában coviddal?? Esetleg sehány? Tedd fel magadnak a kérdést, hogy e közül a több millió ember közül hányan lennének ma a föld alatt, ha nem jött volna Shinopharm!

nincs1agy 2021.04.12. 21:55:01

@white999: Mondom csatlakozz Gődényhez. Oda való vagy. Te is orvostudományi tényeket tagadsz a coviddal kapcsolatban. A túlsúlyosak körében jelentősen gyakoribb a magas vérnyomás, a szívérrendszeri betegségek, illetve a cukorbetegség, amelyek jelentős kockázati tényezők a covid halálozást illetően. A tények makacs dolgok..

nincs1agy 2021.04.12. 21:55:17

@Etniez: Az ellenzék már februárban nyitott volna. Ha rájuk hallgat a kormány nem napi 2-300, hanem 5-600 halott lenne naponta..

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.04.12. 21:59:42

@nincs1agy: bár nem nekem írtad, elmondanám, hogy kibaszottul unalmas már ezt a hazugságot olvasni. egyrészt ésszerűsítést akartak, pont azt, amit most meg is csinált viktor (kijárási korlátozás kitolása, hogy ne legyen tömeg 6-7 között a boltokban), másrészt a terasznyitás merült fel, de viszonylag jó járványadatok mellett. a tény az, hogy utána beindult a harmadik hullám, amit orbán szabadon hagyott elszállni, sok hét késéssel szigorított csak. ezért van nálunk a legtöbb halál hetek óta az egész világon. több ezer ember ment a levesbe e miatt, az meg legfeljebb pár eset, aki esetleg nem volt hajlandó magát beoltatni kínaival, hogy jobbra várjon. szóval elég már a hazudozásból!

nincs1agy 2021.04.12. 22:00:48

@Etniez: Pontosan hol jósoltam, hogy nem leszünk másodikak? Nevetséges egyébként, hogy minimális eltérésekre veritek magatokat, aztán majd amikor a nyugaton a rosszabb átoltottság miatti durvább negyedik hullám alatt náluk lesznek rosszabbak a halálozási adatok ,akkor mélyen kussolni fogtok.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.04.12. 22:02:27

@nincs1agy: minimális eltérés? ember! MAGASAN és MESSZE nálunk van már lassan két hónapja a legtöbb halott lakosságarányosan.

Exploiter 2021.04.12. 22:03:13

@white999:

Nem vagy te olyan okos, mint hiszed, hiába ülsz olyan magas lovon.
Pl azt sem érted, hogy novemberben többen haltak meg valójában, mint amennyit hivatalosan covidnak tüntettek fel, míg előtte-utána meg kevesebben.
Tudod miért? Mert a halottak között tényleg vannak olyanok, akik tisztán ebben halnak meg, meg olyanok is, akik amúgy is meghaltak volna. A tesztelés meg kb a szerencsén múlik.
De ha egy átlagos népességben van tíz százalék aktív, a betegek között is, akkor nyilván az aktuális halottak között is lesz tíz százaléknyi pozitív, függetlenül attól, hogy pontosan mibe is hal bele.
Ami többek között azért aljasság, mert az életbiztosítás nem fizet a covidra, mint vis maior, tehát ha valaki olyan peches, hogy pozitív teszttel szívinfarktust kap, akkor a családja baszhatja még a pénzt is.
Tavaly is kiderült, hogy a 12000 plusz halott egy tök átlagos évhez képest 9000 pluszt jelent (a 130000 mellé). Idén is majd megnézheted év végén, hogy mennyi lesz a valódi adat.
Addig amit írtam, igaz, az úgynevezett hullámvölgyed esetén is elvileg naponta többen haltak meg covidban, mint mondjuk tavaly ősszel, aztán valahogy mégis egy influenza mentes év eleji számot látok.
Az elmaradt műtétek hatása, meg a többi szar, ami majd jön? Hát, az lesz, csak az nem a covid hibája, hanem a lezárásoké.
Ha nem fektetnének mindenkit egy sima lázzal hetekig kórházban, akkor lenne kapacitás műteni is.
Nem a levegőbe beszélek, ismerek embert, aki három hétig volt bent, nehogy baj legyen. Aztán megunták és kiengedték.

birka menet 2021.04.12. 22:03:58

@Ekrü:

Elért már téged az a két héttel ezelőtti hír, hogy orbán az önmaga által meghirdetett EGYSZEMÉLYES OLTÁSI VERSENYÉBEN - amelybe rajta kívül SENKI MÁS NEM NEVEZETT BE - másfél hetes első helyezés után a 27-ik helyre esett vissza mert a kíani vakcináiról kiderült, hogy annyi immunsejt aktiváló hatásuk sincsen, mint a kora reggeli felespálinkának. Ez utóbbi meg ráadásul meg csak töredék ára a kínai kamu vakcinának.

horrorpornó bábszínház 2021.04.12. 22:04:38

@Etniez:
Szerintem ez összesített átlag, ha csak az utolsó negyedévet nézzük, akkor toronymagasan verünk mindenkit.

@laci_52:
Igen, a hozzád hasonló agyatlan barmokról írtam fentebb.
Az 52 az IQ-d, ugye?

kunzoo 2021.04.12. 22:05:00

@horrorpornó bábszínház:
Felőlem zárhatják még az iskolákat, de akkor legyen nyáron iskola. Otthon nem tud úgy tanulni mint a suliban. Előbb utóbb az is visszaüt.

birka menet 2021.04.12. 22:05:20

@laci_52: "Nosza, lehet nyitni, a vírus további terjedését most már kibírjuk, a gazdaságnak is nyitás kell. A halottak száma mellékes,"

Japersze, elképzelem, amikor a mutterodék anno bent ültek a bunkerban a német bombázások miatt, majd jött a szokásos nagyokos magyarja, aki már nem bírta a bezártságot és kiadta a nagyokos utasítását:

"Nosza, lehet kibújni a bunkerból, a további bombákat most már kibírjuk, a gazdaságnak is nyitás kell. A halottak száma mellékes,"

white999 2021.04.12. 22:06:58

@Billy Hill: Semmivel. Aki nem akarja oltani magát az nem az előnyök miatt nem teszi (mi kell attól nagyobb előny, hogy nem halsz bele egy betegségbe ha beoltatod magad), illetve egész pontosan neki az az előny, hogy nem oltatja magát. Nem lesz benne bass pedál erősítő chip, nem fogja az 5g-n keresztül senki irányítani és természetesen a lightosabb verzióban magától az oltástól nem fog meghalni. Ezt nem fogja kiváltani, hogy akkor nem mehet koncertre. Akkor majd vesz egy hamisított kártyát.
A természet megoldja, mivel a brit verzió annyira virulens ,hogy jó eséllyel előbb utóbb és rövid időn belül mindenki elkapja. Vagy meghal, vagy részleges védettséget szerez de kb év végére mindenkin átmegy szerintem. Inkább az a szomorú, hogy az ilyen kretének miatt lesznek a veszélyben a jelenleg nem olthatók gyerekek vagy olyan betegek akik nem kaphatnak vakcinát.

Reding Roli 2021.04.12. 22:08:27

@Etniez: A kormány egy kitervelt metódus alapján dolgozik az egèszsègügyi rendszer leèpítèsèn, a neve a folyamatnak "kórházi reform" amely során le fogják èpíteni a " felesleges " - az általuk feleslegesnek ítèlt kapacitásokat , ez leginkább a vidèki kisebb kórházakat fogja èrinteni , ès nèhány centrum helyzetű ellátóközpontban összpontosul majd az ellátás
Valójában - èppen a jövőben tervezett intèzmèny- bezárások miatt, tesznek nagy ívben arra, hogy 4000-5000 szakdolgozó otthagyta a pályát ...Úgy gondolják , a covid - járványon valahogy túljut majd az ország , lehet a világ legmagasabb halálozási rátájával , de mindez nem számít , az összes fideszes politikus be van már oltva , a többi ember èlete meg "collateral damage "
A felesègem az ország második legnagyobb klinikáján dolgozik ...A dolgozók 3\4 - e covid osztályra van már vezènyelve , ahol egy covid -osztályon nem ritkán 40-50 beteg van , nem gèpi lèlegeztetettek , csak a kiegèszítő oxgènt kapnak, de jut rájuk egy műszakban csak 2-3 , nem inzenzíves ápoló , ès van egy orvos, mondjuk szemèsz vagy bőrgyógyász ...Ilyen feltètelek között a Jóisten mentse meg az embert a kórházba kerülèstől!
Ezek miatt a tragikus állapotok miatt nem engedik be a sajtót, hogy ne lássa az átlagember , csak az MTV 1 bullshit propagandát ,hogy hány embert oltottak be eddig ...
Hoztak egy idióta törvényt , amely jogfosztottá tette az egèszsègügyi dolgozókat : csökkent a vègkielègítès, van ahol a pótlèkok eltűntek, mindenki kiszolgáltatott helyzetbe került ...
Az orvosok legalább kaptak egy jelentősebb bèremelèst , de az ápolónőkkel és műtősökkel kifejezetten kiba...tak! Van akik kevesebbet kap , mint előtte ...A covid- pótlèk havi 80 ezer Ft, nem elírás , ennyi ..
Az USA - ban pl a covid osztályokon dolgozó szakápolók heti - tehát nem havi - 5000-8000 dollárt kereshetnek , de mi van Magyarországon ??? Legszívesebben most írnèk egy trágárságot ...
A " vège " az lesz a folyamatnak , hogy nem marad szinte semmi a magyar egèszsègügyi rendszerből , a kórházi bezárások után ès vègül eljön a vègső pont mèg a leghivatástudatosabb szakdolgozóknál is ...A jövő a fizetős maganegèszsègügy lesz, az állami megmarad szegènykórhaznak...Ez most a fekete jövő....

nincs1agy 2021.04.12. 23:51:54

@Hakapeszi Miki: Egyrészt hazudsz, mert a csehek rosszabbul állnak:

pandemia.hu/csehorszag-koronavirus/

Másrészt mennyivel állnak jobban a belgák vagy a szlovákok nálunk covid halálozást illetően? Valamivel igen, de azért nem olyan sokkal. Az átoltottságuk viszont a miénk közelébe sem ér, aminek az lesz a következménye, hogy nagy valószínűséggel nem fognak tudni elkerülni egy súlyos negyedik hullámot, míg a mi átoltottságunkkal jó esély van erre. Persze akkor majd csendben lesztek..

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.04.12. 23:54:11

@nincs1agy: én az elmúlt hetek adatairól beszéltem, ott kimagaslóan nálunk a legrosszabb a helyzet. te meg jössz a járvány teljes időszakával, ahol még épp előttünk vannak a csehek. hát kurva nagy eredmény, főleg, hogy pár hét alatt ebben is megelőzhetjük őket.

nincs1agy 2021.04.12. 23:54:30

@Hakapeszi Miki:

ujpestihirmondo.hu/2021/02/07/azonnali-nyitast-kovetel-a-momentum/

"Nyissák meg a mozikat és a színházakat csökkentett kapacitással!
Engedélyezzék a belföldi turizmust, nyissanak ki a szállodák csökkentett kapacitással!"

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.04.12. 23:56:41

@nincs1agy: ok ez nem volt meg. tehát szerinted viszonylag jó adatok mellett enyhe nyitást kérni a szarban hagyott szektorok megsegítése miatt gáz, tomboló brit mutáns mellett meg baszni a szigorításra rendben van. gratulálok, befejeztem.

white999 2021.04.13. 07:29:53

@kunzoo: 40 fokos tanteremben nyáron tud? Jártál már mostanában iskolában, hogy ott mi van júniusbna?

white999 2021.04.13. 07:30:36

@Exploiter: Bocs de sík hülye vagy semmi kedvem elmagyarázni, hogy full kórházba már 40 fokkal se visznek be manapság és ezért is hallnak megy ennyien. Első hullámban a lélegeztető gépről lejött a 80% most éppen fordítva, már amit a kórház főigazgató be mert vallani. Nyilván semmi köze a kórházi leterheltséghez. Mivel statisztikát szemmel láthatóan nem érted nem kezdem el magyarázni. Úgy látszik az is elég nehéz agyilag felfogni, hogy ez egy érrendszeri betegség. Amerikában is Kínában szívinfarktusban strokeban haltak meg emberek az utcán, tehát egy pozitív szívinfarktusost oda venni teljesen normális. Azokban az országokban ahol a nem a teszt hanem utólagos vizsgálat állapítja meg a halál okot sokkal magasabb a covid halálozás, ezért a kormánynak ez a számítás rendkívül kedvező jelenleg, mert kimaradnak a nem tesztelt covid halottak belőle.

white999 2021.04.13. 07:30:49

@nincs1agy: MI HAZÁNK MINDIG IS NYITNI AKART DE AZ INKÁBB A FIDESZ SZABAD CSAPATA A KRETÉN SZÉLSŐ JOBB SZAVAZATOK BEGYŰJTÉSÉRE.

horrorpornó bábszínház 2021.04.13. 07:31:19

@nincs1agy:
Az a baj, te barom, hogy az átoltottságunk a gazdád pofázása ellenére még mindig a lófaszban sincs, mert csak az 1. adagot kapta meg a nép, az meg az orosz meg a kínai esetében olyan, mint lepkefing a tornádóban, nem véd semmi ellen.

És a nagy(nak hazudott) átoltottság ellenére nálunk halnak meg lakosságarányosan messze a legtöbben Európában, barom, ezt magyarázd meg!

Etniez 2021.04.13. 07:31:33

@nincs1agy: Nem unod még? Ugyanezt jósoltad a harmadikra. Fentebb linkeltem.

Mire jön a következő hullám, addigra mindenki be lesz oltva, aki akarja, egész Európában, nem csak Magyarországon.

white999 2021.04.13. 08:16:40

@Hakapeszi Miki: Csak egy darabig élvezetes az agyatlannal beszélgetni. Képtelen trendvonalakat egymás mellé állítani valamint a 7 napos mozgóátlag és az össz halottak száma per lakosságra már feldolgozhatatlan bonyolultságú a számára. Más blogon már el lett magyarázva neki és ont ott tart mint egy hónapja. Amikor világelsők leszünk április végén akkor még mindig abban fog reménykedni, hogy majd a 4. hullámban mindenki jól megszívja kivéve minket. Amit a kormánypropaganda elmond, azt feltudja büfögni és ennyi.

white999 2021.04.13. 08:16:46

@nincs1agy: A túlsúlyosak körében jelentősen gyakoribb a magas vérnyomás, a szívérrendszeri betegségek, illetve a cukorbetegség, amelyek jelentős kockázati tényezők a covid halálozást illetően

Ez tény mint az is hogy nyugati világban mindenki szinte túlsúlyos, tehát statisztikaliag ebből bármit levonni baromság. A járványt távolságtartás kikényszerítésével sokkal hatékonyabban lehet megakadályozni mint a vakcinázással. Ez is tény. Távolságtartáson lazítani akkor lehetne ha nincs vagy minimális a fertőzött. Ez is tény. Vakcinázás sokkal hatásosabb ha nem egy átfertőződött társadalomnál teszem. Ez is tény. A kormány jól csinálta, hogy vakcinát szerzett be pluszba. Ez is tény. Fos ellenőrizetleneket szerzett be. Ez is tény. A fos is jobb a semmitől. EZ is tény. Csak nem kellene mannánnak mondani és legalább arra kellett volna minimális figyelmet fordítani, hogy azoknak adják be akiknek használ valamit és nem a politikai célcsoportnak. Valamint ha nem feledkezett volna el teljesen arról, hogy a vakcina csak egy eszköz és az elején nem is a leghatásosabb a halálozások és a járványterjedésre akkor a szégyen szemre nem mi lennénk a világ legnagyobb covid járvány elkúrói. Amin minimális szépségtapasz a vakcinázás, mert hiába lesz jó az átoltottság ha előbb utóbb ugyanazt elérik pár hónap késéssel de töredéke halottal más országok. Ez az amit képtelen vagy felfogni, mert ahhoz ki kellene mászni a kormánypolitika seggéből és szétnézni a nagyvilágban.

Etniez 2021.04.13. 08:17:00

@Hakapeszi Miki: full hülye. Mindig azt gondolja és papagájkodja, ami aznap éppen jó. Sima droid nick.

Idéztem tőle, most is olyanokat írt, hogy fel kell jegyeznem, hogy később lealázzam megint.

Emmett Brown 2021.04.13. 08:17:06

@Ekrü: miért van lekötve 31 millió vakcina?

A lekötés nem prompt szállítást jelent, hanem van egy ütemterv.

A táblázat körülbelül annyit ér, mint ha rendelnél egész hétre ebédet valahonnan, majd hétfőn elkezdenél reklamálni, hogy micsoda gecik ezek, le van kötve 5 adag kaja, de még csak a 20%-át szállították ki.

arthurthedent 2021.04.13. 08:55:39

@white999: "A járványt távolságtartás kikényszerítésével sokkal hatékonyabban lehet megakadályozni mint a vakcinázással. Ez is tény."

Sok butaságot lehet olvasni a neten, de azért ez viszi az első díjat szerintem. :D

Emmett Brown 2021.04.13. 12:31:51

@arthurthedent: a két dolog másra jó. a vakcina alapvetően a megelőzést szolgálja, a távolságtartás meg egy akut intézkedés. Hosszú vs rövidtáv.

birka menet 2021.04.13. 12:33:49

@nincs1agy: "Hány Shinopharmmal oltott személy került kórházba Magyarországon és Szerbiában coviddal?? "

Úh te 1agyhalott, a Kínai Komcsi Párt hamisítványát csak és kizárólag korrupt, demokrácia deficites rezsimek veszik. Majd gondolod, hogy a diktátorok titeket kissenki emberéket demokratikusan fognak tájékoztatni???

Majd gondolod, hogy amikor orbán aranyáron veszi az először 90%-os hatékonyságra hazudott, de a valóságban ennek csak a töredékét elérő gagyit, akkor majd be fogja ismerni, hogy 2 milliárd dollárt fizettünk a büdös nagy semmiért??
Eközben 70 millió dollárból a világ ennélezerszer nagyobb eredményt tud kihozni?

Egyre nyilvánvalóbb most már mindenki számára, hogy KÍNA ÁTKÚRTA A VILÁGOT. Mármint a senkiházi diktátorokat, akiknek a kínai kamu vakcinától csak az ofcsór számlájuk nőtt maximálisan, de nem a népük védettsége.

Sinopharm, a rejtelmes kínai vakcina

Szerbiában több százan vizsgáltatják meg magukat, hogy az oltás után rendelkeznek-e elég antitesttel. A Sinopharm oltásával kapcsolatban jelentkezett a legtöbb probléma, de átfogó jelentés nincs erről.

...

Ugyanakkor Predrag Kon, a köztársasági válságstáb tagja sem a vakcinákra vezette vissza a koronavírus terjedésének megfékezését, hanem a bevezetett korlátozásokra.

....

Szerbiába hétfőn délelőtt érkezett a Sinopharm kínai vakcinából egy újabb, 500 ezres adag.

...

A nagy kérdés most, mennyire hatékony a Sinopharm vakcinája? Európa országai közül Szerbia és Magyarország használja a kínai oltóanyagot, de Belgrádban hamarabb kezdték alkalmazni, mint nálunk. A szerb fővárosba január 16-án érkezett az első, egymillió adagot tartalmazó szállítmány a Sinopharmból, majd január 19-én kezdődött meg az oltási kampány. A belgrádi kormány már azelőtt a Sinopharm beszerzése mellett döntött, hogy a helyi gyógyszerészeti hatóság (Agencija za Lekove i Medicinska Sredstva Srbije – ALIMS) jóváhagyását adta volna rá.

Az Sinopharmmal való oltások megkezdése óta eltelt annyi idő, hogy valamiféle következtetéseket vonjanak le a hatékonyságáról, de Szerbiában sem könnyű ezzel kapcsolatban hiteles információkhoz jutni. A hatóságok itt sem az átláthatóságukról ismertek, Aleksandar Vucic elnök kormánya nem untatta a közvéleményt azzal, hogy megossza vele, mennyibe is került a kínai vakcina. Mostanáig egyébként több mint másfélmillió embert oltottak be a hétmilliós államban, ugyanakkor 2,8 millió dózisnyi oltóanyagot szereztek be, ebből kétmillió dózist a Sinopharmból.

Szerbiában is olvasták azokat a híreket, amelyek szerint az Arab Emírségekben többeknek harmadik dózisra volt szüksége a Sinopharm vakcinájából, mert nem termelődött elég ellenagyag a szervezetükben. Belgrádban is van példa olyanokra, akiknél az antitestek száma a nulla felé közelített. Arról azonban nincs hivatalos adat, hogy az oltottak hány százalékáról van szó, pedig ez azért lenne fontos információ, mert Szerbiában ettől függhet a járvány további alakulása. A Szabad Európa szerb adása kétszer is kérdést intézett ezzel kapcsolatban a belgrádi Közegészségügyi Intézethez, de egyik alkalommal sem méltatták válaszra.

A szerbek egyre nagyobb számban fordulnak az Atomenergia Intézethez (INEP), hiszen itt állapítják meg, keletkezett-e antitest az adott személy szervezetében. A laboratóriumban naponta több százan akarnak válaszokat kapni. Marija Gnjatovic, az INEP kutatója a Szabad Európának elmondta, a Pfizer, az AtraZeneca és a Szputnyik V vakcinájánál általánosságban is gyors és jó immunválaszt figyeltek meg, s a Sinopharmnál is a „többség” szervezete jól reagált az eddigi korai adatok alapján, de kétségtelen, hogy egyes csoportoknál „gyenge vagy semmilyen” reakciót nem tapasztaltak. Mint mondta, a kínai vakcinánál a második dózis után akár hat-hét hétre van szükség, hogy megfelelő immunválasz alakuljon ki. A legtöbb problémát a 70 év körülieknél és főleg a férfiaknál figyelték meg.

Hogy Kínában, az emberek oltásánál mennyire hatékony a Sinopharm, erről végképp semmiféle információ sincs és aligha lehet a jövőben megtudni erről bármit. Mint a Szabad Európának nyilatkozó szerb matematikatanár, a Kínában 2014 óta élő Maja Rogic elmondta, a pekingi kormány júniusig oltaná be a lakosság 40 százalékát, de erre csekély esélyt lát, mert nem nagy az érdeklődés az oltások iránt.

white999 2021.04.13. 12:34:58

@arthurthedent: Kínában nem vakcinával állították meg tavaly a terjedést, hanem a full zárással ami a távolságtartás kikényszerítése de ha most két hétig senki nem menne sehova kevesebb fertőzött lenne mint ha mindenkit beoltanak vakcinával. Ami egy hosszútávú jó megoldás, csak éppen most hallnak meg 300 naponta. A tudományt a hozzád hasonló poor nép mindig így kezelte, ebben semmi különös nincs, csak nem a tudós a kretén hanem te. Csak ahhoz is hülye vagy, hogy felfogd.

Ilyen amikor valaki a szakembert hülyézi. Szívás.

www.egeszsegkalauz.hu/betegsegek/fertozo-betegsegek/magyar-jarvanyszakember-a-teknos-es-a-nyul-versenyfutasa-ez-a-teknos-az-oltasok-a/1ycrj7x

Exploiter 2021.04.13. 12:35:11

@arthurthedent:

"A magyar lakosság a 2020 januári alapszinthez képest mindössze legfeljebb 10 százalékkal csökkentette a mobilitását, és ez a régió többi országához képest kiugróan alacsony érték – derül ki a qubit.hu cikkéből, amelyben azt elemezték, hogyan viszonyul a közép- és kelet-európai térség országaiban a kormányzati intézkedések és a lakosság mobilitási rátája az adott országból jelentett halálozási adatokhoz."

index.hu/belfold/2021/04/13/koronavirus-magyarorszagon-mobiladatok-mobilitas-korlatozas/

Boar. 2021.04.13. 12:35:36

@laci_52: "A halottak száma
mellékes, a legtöbb idős krónikus betegek "előrehozott" halálesete, ami a vírus nélkül is rövidesen bekövetkezett volna"
Te barom, negyvenes, ötvenes ismerősök hullanak körülöttem, szó sincs "idős" meg "krónikus"-ról.
Ez a "mellékes" majd jusson eszedbe amikor a gyereked koporsója mellett állsz te embertelem barom állat.

Boar. 2021.04.13. 12:35:40

@nincs1agy: "Hány Shinopharmmal oltott személy került kórházba Magyarországon és Szerbiában coviddal?? Esetleg sehány"
A kormány "nem vizsgálja".
A kórházi dolgozók szerint viszont sok, és nem egy közülük hullazsákban végzi.
De a dolgozók hivatalosan nem nyilatkozhatnak, a sajtót nem engedik be, statisztikát pedig nem készít vagy legalábbis nem hoz nyilvánosságra a csúti mert neki nem számítanak az emberéletek csak az, hogy sokat keressen a bóton. Ha harmadikat is be kell adni, az jó, még többet kaszálhat...
Szerbiában viszont vizsgálják az ügyet és azt állapították meg, hogy a hatvan év feletti férfiaknál semmi védettség nem alakult ki a kínai vakcina után.
Egyébként-bár nem vártam mást-elég vérlázító ez a pofátlanság, hogy el van zárva minden információs csap így kedvetekre hazudozhattok a kínai vakcina csodatevő hatásáról-semmiféle forrásotok nincs rá amúgy-de ha valaki ellenvéleményt fogalmaz meg akkor az rögtön féknyúz és forrást követeltek.
Tudod bunkókám, az eü. dolgozókat porba taposták, megalázták de a nyelvüket még nem vágták ki.

nincs1agy 2021.04.13. 18:00:40

@white999: Nem vagyok Mi hazánk szavazó.. Ők egy periferikus politikai erő.. Náluk ez belefér. A Momentumnál nem.

Emmett Brown 2021.04.13. 18:00:56

@white999: nem. A covidban meghaltak száma 80%-a most az elmúlt évek napi átlagának, de most a napi halálozás nem a szokásos 350, hanem annál több, valahol 350 és 650 között.

white999 2021.04.13. 18:01:16

@Exploiter: A cég szóvivője szerint a tavalyi évhez képest idén 24,3 százalékkal több temetés volt, mint tavaly. 2020. január 1. és április 8. közt 716 temetés volt a Debreceni Köztemetőben, 2021. január 1. és április 8. között pedig 890.

24.hu/belfold/2021/04/13/hutokontener-all-a-debreceni-koztemetoben/

És akkor lehet kezdeni statisztikailag bizonyítani, hogy nem is halnak meg egész évben többen.

nincs1agy 2021.04.13. 18:01:36

@Hakapeszi Miki: Egy felelős politikai erőnek nemcsak a jelenre, hanem a jövőbeni negatív kimenetelekre is gondolnia kell. Nyilván Orbán is szívesen nyitott volna ,mert ez népszerű. De hallgatott a szakértőkre, és jól tette.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.04.13. 18:04:09

@nincs1agy: te most trollkodsz ugye?

tényeket írok: a szakértők javaslatához képest ősszel és tavasszal is sok hét késéssel szigorított. utóbbi a durvább bűn, mert februárban már látszott, hogy a brit mutáns könnyebben terjed.
most pedig nyit, noha semmi adat nem indokolja

nincs1agy 2021.04.13. 18:04:25

@Etniez: Persze álmodban. Esélyük sincs arra, hogy csak nyugati vakcinákkal a kell időre beoltsanak 2-300 millió embert. A negyedik hullám az EU nagy részén elkerülhetetlen, Nekünk van esélyünk rá, hogy eddigre már lesz annyi beoltottunk, hogy jelentősen mérsékelni tudjuk ezt a hullámot, hisz már most 30 %-os a beoltottságunk.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.04.13. 18:07:57

@nincs1agy: tényleg nem tudom eldönteni, hogy ezt komolyan írod, vagy élvezed, hogy az értelmes embereket felbaszod agyilag a hülyeségeiddel.
a valóság az, hogy az EU kb. egy hónappal van lemaradva mögöttünk és nyáron valamikor utolér. ami előnyünk van az oltásban, azt a sokkal kevesebb korlátozással, a kontaktok engedésével orbán elbassza. ezért nagy valószínűséggel nálunk lesz továbbra is a legtöbb halott. Ezt orbán szándékosan vállalja, a halottakat meg próbálja az ellenzékre kenni.

white999 2021.04.13. 18:08:23

@arthurthedent: @nincs1agy: @Exploiter:

hvg.hu/vilag/20210413_Boris_Johnson_oltas_lezaras_koronavirus

Gyorstalpaló tanfolyam azoknak, akiknek habár több mint egy év óta van covid járvány de barlanglakóként fogalmuk nincs arról, hogy mi történik körülöttük.

HaD 2021.04.13. 18:09:17

@Boar.: van esetleg infó arról hogy a covid osztályokon(lombardia...fekete humorral hívják így az orvostanhallgatók)mi a protokoll mondjuk a védö ruházat illetve a mentesítés tekintetében???...mert én egy haveromtól akinek sotés a gyereke elég durva dolgot hallottam hogy hogyan is jönnek mennek az ottdolgozók az intézeten belül vagy akár meló uán haza???...de ha kell a hajdúnánási motorringre 65 milliárd akkor persze értem :):)

HaD 2021.04.13. 18:09:24

@nincs1agy: és hány fertözött van kisbarát???

Exploiter 2021.04.13. 18:09:41

@white999:

Mivel tavaly év elején kb rekord kevés halálozás volt ezért gondolom nem lep meg, h ezt az információt leszarom.

nincs1agy 2021.04.13. 18:09:52

@horrorpornó bábszínház: Csak tudod te fogyatékkal élő ahhoz, hogy be lehessen adni a második oltást, először be kell adni az elsőt..;) Valamint már az első után is fellép bizonyos immunitás.

nincs1agy 2021.04.13. 18:10:10

@white999: "Ez tény mint az is hogy nyugati világban mindenki szinte túlsúlyos, tehát statisztikaliag ebből bármit levonni baromság."

Az a baromság, amit írsz, te Gődény szektatag. Nézd meg a Covid halálozási adatokat személyekre lebontva. Rengeteg cukorbeteg, magas vérnyomásos, szívérrendszeri problémával küzdő ember van közöttük. Márpedig ezek a betegségek szignifikánsan gyakoribbak a túlsúlyosak és az elhízottak körében.

nincs1agy 2021.04.13. 18:10:21

@birka menet: Mára kiderült, hogy az illető nem is beszélt a Shinofarmról. Más kínai vakcinák hatékonyságának javításáról volt szó.

nincs1agy 2021.04.13. 18:11:13

@Boar.: Persze, ez a szokásos fakenews kármentés, mert tudod, hogy igazam van. Hogyha valóban lennének Shinofarmmal oltott emberek coviddal kórházban, azzal tele lenne az RTL híradó, a Telex a 444 és persze a komplett világmédia.

"Szerbiában viszont vizsgálják az ügyet és azt állapították meg, hogy a hatvan év feletti férfiaknál semmi védettség nem alakult ki a kínai vakcina után.'

Féligazság. Az idősek egy kis hányadánál a gyengébb immunválasz miatt valóban kevesebb antitest keletkezik a kelleténél, de az oltás egyéb védelmi mechanizmusokat is aktivál, így ők sincsenek veszélyben. Persze zavarkeltésre álhírgyártásra ez is kiváló..

Etniez 2021.04.13. 18:13:39

@Boar.: Ja, szeretem ezt idős betegek mögé bújkálást.

Ezek nem a halálukon lévő betegek voltak, hanem olyanok, akik még 10-20 évig simán élhetnének.

Ezeknek nem előre hozza a korona a halálukat, hanem konkrétan megöli őket. És akkor nem is beszéltünk a fiatalabbakról, csak az én ismeretségi körömben meghalt egy harmincas nő és két ötvenes férfi, különösebb problémájuk nem volt.

Exploiter 2021.04.14. 10:24:24

@white999:

Te egy éve is marhaságokat írtál, bár akkor még halottak százezreit vizionáltad.
Az oltás tényleg jól megy, most már egy ideje naponta több embert oltanak be, mint amennyi megfertőződik.
Két hete túl vagyunk a csúcson, pedig a lezárásaidat mindenki leszarja.
Azt vágod, hogy kb egy hónapon belül nem marad ember, akit ne oltottak volna be, vagy ne lenne túl rég ezen a szaron...?
Élvezd ki, h ebben a langyos szarban élhetsz még egy ideig, mert nem tart sokáig.
Aztán majd meglátjuk, a japán féle oltásálló verzió mit alkot a világban, én inkább a természetes megfertőződésben hiszek, szerencsére azzal is nagyon jól állunk.

nincs1agy 2021.04.14. 10:24:45

@birka menet: "Szerbiában több százan vizsgáltatják meg magukat, hogy az oltás után rendelkeznek-e elég antitesttel. "

Szegénykém, te sem vagy tisztában vele, hogy a vakcina nemcsak antitest védelmet biztosít. Hiába vergődtök, a tény az, hogy Shinofarmmal oltott milliók nem kerülnek kórházba covid fertőzéssel sem nálunk, sem Szerbiában, sem az Egyesült Arab Emírségekben, vagyis a vakcina hatékony..

nincs1agy 2021.04.14. 10:25:00

@Hakapeszi Miki: Dehogy..ebben kár reménykedni. 200 millió vakcinát nem tudnak addig szerezni nyugatról.

Sőt akár még az USA-ban is bekövetkezhet egy súlyosbodás:

www.portfolio.hu/gazdasag/20210322/hiaba-a-gyors-amerikai-oltasi-kampany-ujabb-jarvanyhullamra-figyelmeztet-a-szakerto-a-veszelyes-mutaciok-miatt-475286

white999 2021.04.14. 10:25:15

@nincs1agy: Ez már volt frissítsétek a software-t mesterséges uninteligenciában.

white999 2021.04.14. 10:25:33

@Exploiter:Logikai bukfenc, ha tavaly rekord kevés halott volt év elején, akkor elég egyértelműen a covid nyomta meg az éves halálozást. Kösz hogy miközben próbálsz menekülni szívatod a saját álláspontodat. Amúgy ezt is leszarhatod.

qubit.hu/2021/04/13/magyarorszagon-ket-hetre-becsultek-a-harmadik-hullam-legrosszabb-idoszakat-de-mar-het-hete-tart?_ga=2.198643432.678228671.1616672041-1940593758.1587931736

Ezt meg pláne.

hvg.hu/itthon/20210413_magyar_halalozasi_adatok_koronavirus

white999 2021.04.14. 10:25:39

@Emmett Brown: 80% a lélegeztetőgépről le nem kerülőre vonatkozott.

Boar. 2021.04.14. 19:23:46

@nincs1agy:
Cilikenénéd ezt ugatta:
"„nincs ok változtatni a Sinopharm-vakcina alkalmazásán”, de ha hivatalos adat jön a gyártótól vagy valamilyen hatóságtól, akkor megteszik a szükséges lépéseket, ahogy azt egyébként bármilyen más vakcina esetében is tennék."
Aha...tehát ha a kínai bevallja, hogy szart sem ér az áruja amiből sokmillió adagot már eladott...ez olyan életszerű...vagy ha a magyar hatóságok szólnak...persze, azok a magyar hatóságok amelyek amúgy nem vizsgálják a kínai szemét hatékonyságát, de ha vizsgálnák se szólhatnának mert kormányzati (üzleti) érdekeket sért a dolog...
Ez a pofátlanság...

Boar. 2021.04.14. 19:24:12

@Etniez: Az ismerőseim közül a negyven-ötvenes korosztályból majd egy tucatnyian haltak meg covidban. Olyanok is, akiknek nem volt semmi baja.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.04.15. 11:40:49

@Boar.: "a magyar hatóságok amelyek amúgy nem vizsgálják a kínai szemét hatékonyságát, de ha vizsgálnák se szólhatnának"

Nagyon egyszerűen és olcsón lehetne vizsgálni. De Ondó Viktornak nem érdeke. A kínaiak meg nem tudják vizsgálni, ők teszteléssel, karanténnal megállították a járványt.

nincs1agy 2021.04.15. 21:00:46

@Boar.: Több millió embert oltottak Shinopharmmal három országban. Hányan kerültek kórházba coviddal közülök? Tedd fel magadnak a kérdést, hogy ezen milliók közül hányan lennének mostanra a föld alatt, ha nem kapják meg Shinopharm oltását. Ezen nem tudtok túllépni.

Boar. 2021.04.16. 13:19:42

@nincs1agy: " Hányan kerültek kórházba coviddal közülök?"
Na hányan?
Te tudod a választ? Nem. Csak nyomod a demagóg faszságaidat.
Szerinted hogy derült ki, hogy kell a harmadik oltás is? Úgy bazdmeg, hogy kórházba kerültek és hullottak a beoltottak. A kínaiak meg elkezdtek mosakodni...
Amúgy:
index.hu/belfold/2021/04/14/megkapta-a-vakcinat-koronavirus-fertozes-belehalt-egy-64-eves-no/
telex.hu/koronavirus/2021/04/14/sinopharm-kinai-vakcina-oltas-antitest-sejtes-immunitas-vedettseg-teszt-sarkadi-balazs-vizsgalat

#szájbergyerek# 2021.04.17. 14:30:02

@Reding Roli:
Ebben a huszonvalahányezerben azért benne vannak olyanok is, akik nem kaptak időben kezelést de ugyan hagy írhassák már le, hogy kovidban haltak meg. Aztán ha volt életbiztosítása, nem fizet egy buznyákot sem, mert hivatalos papír van róla, hogy kovidban halt meg. Én mondom ebbű baj lesz more!

#szájbergyerek# 2021.04.17. 14:30:16

@white999:
Jól látod, sajnos átlagban ennyien távoznak el naponta az élők sorából kovidtól függetlenül is. Csak hát róluk nem szólnak a hírek...

#szájbergyerek# 2021.04.17. 16:47:06

@chrisred:
Nem én állítom, hanem a KSH de nyilván hazudnak...

chrisred 2021.04.17. 20:16:41

@#szájbergyerek#: Mert mit állít a KSH 2021-ről?

chrisred 2021.04.17. 20:16:57

@#szájbergyerek#: Átlagban ennyien halnak le általános lezárások, korlátozások és kötelező maszkviselés idején? A statisztikai adatokkal mindig az a probléma, hogy megfelelő ismeretek kellenek az alkalmazásukhoz.

"Megjelentette a Központi Statisztikai Hivatal a tavalyi magyarországi halálozásokról készített előzetes adatait.

"A járvány második hulláma óriási mértékben emelte meg a halálozást. 2019-cel összehasonlítva 2020-ban

októberben 18 százalékkal
novemberben 61 (!) százalékkal
decemberben 44 százalékkal többen hunytak el.
November az elmúlt 20 év leghalálosabb hónapja volt, december a második (16 141 haláleset)."

#szájbergyerek# 2021.04.21. 11:28:10

@chrisred:
Akkor bizonyára arról is van adatod, hogy máskor lockdown idején mennyi volt az annyi...
Amúgy az megvan, hogy az év nem csak október-november-decemberből áll...

chrisred 2021.04.21. 15:33:22

@#szájbergyerek#: Csak itt nem az éves halálozásról, hanem a covid halálozásról volt szó.
süti beállítások módosítása