Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2021.09.30.

Képes lesz Karácsony a visszalépésre?

Hakapeszi Miki

Végre újra van min rugózni, az előválasztás eredménye bizakodásra ad okot. Kissé paráztunk, hogy Dobrev túlnyeri magát, de ezt megúsztuk, Budapest összeszámolása után 2-3 százalékpont lesz a különbség Karácsony előtt, ez semmi. 

Lényegében eldőlt, hogy ha Karácsony és Márk-Zay közül az egyik visszalép, akkor le lehet verni a DK-t, meg lehet akadályozni, hogy Dobrev legyen a minielnökjelölt, ami a legrosszabb forgatókönyv lett volna.

Na de MZP vagy Karácsony lenne jobb? 

Géza kolléga már tegnap este kijelentette, hogy Karácsony lépjen vissza. Akárhogy agyalok rajta, egyetértek.

Gergőnek púp volt a hátára ez az egész, mindenki jobban jár, ha marad Budapest élén. Azt jól csinálja és ha a neki járó pénzt is visszakapja a város egy kormányváltással, még jobban fogja tudni. És nem kell esetleg egy hülyét választanunk helyette.

MZP mint nagyfőnök kockázatosabb, mint Karácsony, aki azért nagyon jó abban, hogy az őt támogató pártok között egyensúlyozzon és kordában tartja a DK-t, aki bármikor bárkit hajlandó hátba szúrni. De ezt be kell vállalni, mert ő tud hozni szavazókat nem csak a bizonytalanok közül, hanem úgy általában vidékről, ahol Karácsony a mostani eredmény alapján elképesztúen népszerűtlen. Egy pesti úrifiú. 

MZP igazi konzervatív, elég nehéz Gyurcsánnyal összemosva lejáratni, az egész Fidesz-kampány mehet a lecsóba, sok fogást nem tudnak rajta találni. Azt már tényleg csak a legagyhalottabbak veszik be, hogy Gyurcsány a saját feleségével elveszítetteti az előválasztást, hogy egy olyan alapvetően jobbos faszi nyerjen, aki mindig is erősen kritizálta őt.

Tehát Karácsony Gergelynél a labda, várjuk a bejelentést!

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr7216704818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ekrü 2021.10.01. 22:36:58

"MZP igazi konzervatív, elég nehéz Gyurcsánnyal összemosva lejáratni,"-Miért kéne összemosni bárkinek is Gyurcsánnyal mikor megteszi ő maga ezt a szívességet ingyen és bérmentve:
"A hódmezővásárhelyi polgármester hozzátette: a DK-val való tárgyalást sem zárja ki, Dobrev Klárával elmondása szerint több dologban ért egyet, mint Karácsony Gergellyel."
Szóval több dologban...Az már más kérdés,hogy a DK cseszett vele tárgyalni.

"Gergőnek púp volt a hátára ez az egész, mindenki jobban jár, ha marad Budapest élén. Azt jól csinálja "- Csinálja? Mit? Én úgy tudom jelenleg épp kampányol helyette...:))))))
Amúgy árulja már el valaki mennyire lehet csődben Budapest meg Hódmezővásárhely ha mindkettő polgármestere két évvel a megválasztásuk után menekül a város éléről? Annyira,hogy még másodhegedűsnek (miniszterelnök helyettes) is elmennének,csak megszabaduljanak az általuk igazgatott várostól...

dare 2021.10.01. 22:37:09

Karácsonyból nehezen nézem ki azt, hogy képes lenne visszalépni egy ilyen előválasztási buli után bárkinek is a javára, de ne legyen igazam.
Végülis azt is rosszul gondoltam, hogy Márki-Zaynak esélye lesz majd bejutni a második fordulóba.
Ezek után ha visszalépne a főpolgármester javára, azért az jó nagy favágás lenne saját maga alatt.

D. Klári 2021.10.01. 22:37:53

Ne parázzon! Úgy csináltuk, hogy annyira ne lógjon ki a lóláb. :-)

D. Klári 2021.10.01. 22:38:03

Ne hülyéskedjen. Gergő még magát sem tudja kontrolálni, nem hogy a DK-t! Nyugodjon meg, fogjuk Gergő kezét nem eresszük. Csak akkor kap szabad kezet, ha alá kell írnia.

D. Klári 2021.10.01. 22:38:18

Nyugodjon meg. Gergelyt nem fogjuk visszaléptetni. Mi sem vagyunk hülyék, még ha annak is látszunk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.01. 22:38:38

Mi kisemberek kénytelenek leszünk a második fordulóra jobban mozgosítani Gyurcsányné győzelme érdekében.

Valószínűleg ugyanis Sorosék már kiadták az ukázt MZP-nek, hogy lépjen vissza.

Rodney_2 2021.10.01. 22:38:48

Kivételesen egyetértek :)

evilwolf 2021.10.01. 22:38:54

Egy szabolcsi a fővárosban.
És lassan beteljesedik a sötétség.

midnight coder 2021.10.01. 22:39:00

Igazából azzal, hogy Gyurcsányné ennyire túlnyerte magát, legalább 10%-ot nyert Orbánéknak.

Bubu64 2021.10.01. 22:39:05

Nekem más a véleményem. Az egész előválasztás arról szól, hogy nincs pártpolitikai üzletelés,visszalépegetés(kivéve, ha olyan terhelő bizonyítékok vannak, mint tocsa, vagy a DK-s nő esetében, nem tudom visszalépett-e,szerintem jobban tenné), a választók döntik el ki legyen Orbán kihívója.Persze ez attól függ az adott jelöltek szimpatizánsai mennyire hajlandók elmenni szavazni. Adott a konzervatívoknak a feladat, ha le akarják váltani Orbánt, aki lábbal tiporja a konzervatív és keresztény értékeket. Ha Karácsony visszalép, akkor csalódni fognak a szavazói, a választókkal nincs szerződés, hogy kötelező másra szavazni, ajánlott az összefogás kedvéért, de ugye tudjuk milyen az egyszeri választó.Nem biztos, hogy Márky- Zayra leszavaznak.

Botond Sólyom 2021.10.01. 22:39:27

Remek írás, tökéletesen egyetértek vele.

dare 2021.10.02. 00:47:29

@Bubu64: Felesleges szerintem is a visszalépés a másik javára.
Karácsony és Márki-Zay szavazói nem túlságosan azonosak, nem fognak a másik jelöltre szavazni csak azért, mert így több esélye lesz annak Dobrev Klára ellen.
Sőt, én inkább úgy látom, hogy Karácsony visszalépése esetén pont annyian szavaznának le közülük Dobrevre ( ha nem többen), mint Márkira.
Márki-Zaynak úgy lenne inkább több esélye, ha mind a hárman indulnak, de tuti vissza fog lépni a "nagy esélyesek" javára.
Mert 4 évente a nagy esélyeseknek mindig teret kell adni a bizonyításra.

birkamenet 2021.10.02. 00:47:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mi kisemberek kénytelenek leszünk a második fordulóra jobban mozgosítani Gyurcsányné győzelme érdekében."

Nagyon helyes, mogósítsátok is csak mind a kétmilliót. Ismerve a kétmillió fidernyák birkuci szellemi színvonalát, áprilisban is majd Gyurcsánynéra fogtok szavazni, mert a birkucik emlékezni fognak rá, hogy "Há a múttkor is aszonták, hogy arra kell! Há akkor most is arra kell, há még szép!"

Oszt így hozzátok majd össze Gyurcsányné háromharmados győzelmét!

birkamenet 2021.10.02. 00:48:10

De nnak is igaza van, aki aszongya, hogy tökmindegy ki lesz a minielnök, mert azon áll vagy bukik az áprilisi gyözelmük, hogy addig hajlandóak-e felszántani az országot a vidékjárással, illetve aktivizálni az ottani jelöltjeiket, hogy minden héten húzzanak be 4-5 falulátogatást. És vigyék el a jó hírt, hogy Budapest nemcsak hogy fideszmentes övezet lesz 2022-ben, hanem börtönbe vágják a fideszes tolvajbandát.

Ezt megérti a vidéki sutyerákja, meg látja is, hogy van más is mint orbán. Ekkor vidéken is összejöhet a kétharmad, nemcsak Budapesten.

birkamenet 2021.10.02. 00:48:49

Az eldölt, hogy MZP nem lesz minielnök jelölt mégse, elvileg jobb lett volna bárkinél, mert marha érdekes lett volna, hogy a fidrnyák hazugsággyár beszart volna az erölködéstöl, hogy lejárasson egy 7 gyermekes ex fideszest.

De a legfontosabb az, hogy van ez az elkúrt magyar "értelmiség", amelyik már rég tudja, hogy orban egy börtönre érett gengszter, de síkhülye megérteni, hogy ha nem is szimpatizál a ballibbantakkal, de legalább ne szavazzon orbánra. Mert a hülye azt hiszi, hogy kell szavaznia valakire.
MZP - mint a fideszböl lelépett értelmiség - viszont nagyon jó esély arra, hogy megérteti ezzel a bambaagyú "értelmiséggel", hogy az ellenzeki oldalon is megtalálják a polgárt, illeve polgár jelenleg csak ellenzeki oldalon van. Ha ezt MZP meg tudja csinálni, akor a fidernyák maffia födcsuszamlásszerü vereséget szenved.

Boldeone2 2021.10.02. 00:50:03

Úgy tűnik, a lehető legjobb döntèst hozhatják : miniszterelnök ès miniszterelnök -helyettes . Márky- Zay az első, Karácsony a második pozícióban
Szakértő kormány : először a demokrácia alapjait kell helyreállítani, a működèsi feltètelket megteremteni
Meg kell egyezni az összes párttal, ès a közös alapok, irányelvek alapján programot alkotni
Mindenkinek meg kell èrteni, az összes ellenzèki párt szavazóinak , hogy csak a Márky- Zay ès Karácsony együttműködès kèpes legyőzni Orbánt , ha Orbán úriember marad , ès nem lèp lukasenkói útra ...

sírjatok 2021.10.02. 07:30:18

@birkamenet: "Ezt megérti a vidéki sutyerákja"

aztán csodálkoztok, miért veszítetek vidéken :)

Hauptrichter2 2021.10.02. 07:30:46

Támogatnám én ezt a megoldást, ha nem lennének mögötte ott a pártok, akiktől hosszabb távon - legyünk realisták - kb. ugyanazt várhatjuk, mint a fidesztől. Valami könyvben olvastam ezt jól megfogalmazva - na erre kéne még (az egyébként létező és jó) megoldást megtalálnia a duó-nak - mondjuk csak akarat kérdése, nem olyan nehéz megtalálni, én szívesen segítek:
"...A hangzatos pártprogramok mögött a hagyományos pártoknál valójában sokszor a következő elképzelés áll (mást mondanak, de ezt gondolják):
„...A programunk az, hogy nyilván látványos ígéretekkel először győznünk kell. Amint ez megvan, először is megszilárdítjuk az anyagi pozícióinkat.
Nehogy már úgy kelljen küzdenünk a népért, hogy az előző kormánypárt SLEPPje jól megszedte magát, luxus-Mercedesekből vigyorog ki ránk, nekünk meg semmink sincs.
Az állami közbeszerzéseket azonnal átirányítjuk a saját SLEPPünkhöz, minden állami pénzcsapot látszólag elzárunk, de aztán még bővebben nyitjuk meg a mi SLEPPünk
számára – ld. [magyar verzió] MNB fizetések és létszám 2010-ben, 2012-ben és 2017-ben.
A korábbi kormánypárt részéről a felháborodást kordában tartjuk azzal, hogy pontosan tudják ők is, mivel zsarolhatók, így hamar kialakul az „én nem lépek a te lábadra, te nem lépsz az én lábamra” egyensúly...
Ja igen, a választók és a választóknak tett ígéretek... Valami hangzatos témával kiszúrjuk a szemüket – belefér még a büdzsébe valami látványosabb rezsicsökkentés? – aztán a saját
bizniszeink felépítése mellett ha marad egy kis idő, az ország ügyeivel is foglalkozunk – persze csak ha az nem tesz keresztbe a mi gazdagodásunknak...” ..."

birkamenet 2021.10.02. 13:47:43

@sírjatok: ""Ezt megérti a vidéki sutyerákja"
aztán csodálkoztok, miért veszítetek vidéken :) "

Te sírócska, én nem politikus vagyok, hanem vélemény mondó. Az meg nem az én gondom, hogy rendre megsértődtök, ha a neveteken vagytok nevezve. Teccik tudni az orvos se kíméli meg a hibbantakt azzal, hogy "másképp gondolkodónak" fogja nevezni. Hanem kiadja a papírt, hogy az illető agyilag konyec.

C. Robert 2021.10.02. 13:47:57

A poszt megírása óta kiderült, hogy Karácsony Gergő Budapesten sem tudta behozni Dobrev Klárát, így maradt a 7 százalékpontnyi különbség. Egy okkal több, hogy Gergő visszalépjen.

apro_marosan_petergabor 2021.10.02. 13:48:36

Valóban MZP alkalmasabb, mert Karácsony bármire alkalmatlan, ezt Zuglóban és Budapest élén is megmutatta. Egyedül karrierje érdekli, hasznosat még nem tett. Semmit. MZP-nek nagyon nagy, nem lötyög, egyszerüen leesik róla a miniszterelnöki zakó. Egyesetleges 50,5%-os helyzetet nemigen tudna kezelni, erőtlen és kiskaliberű hozzá. De Gyurcsánynál százszor jobb. Más kérdés, hogy egy ilyen alacsonya arányú győzelem esetén ez a koala szétzsarolná a miniszterelnököt, s 1-2 év alatt mindent lerohasztanának értelemszerüen, amit a polgári kormányzás felépített.

Ekrü 2021.10.02. 13:48:47

@D. Klári:
"Nyugodjon meg, fogjuk Gergő kezét nem eresszük. Csak akkor kap szabad kezet, ha alá kell írnia. "- Na ez éppen úgy igaz Márki-Zayra is.Sőt rá még jobban. Egy olyan miniszterelnök aki mögött nincs a parlamentben egyetlen egy pártocska sem,ráadásul nincs médiája azzal azt csinálnak amit akarnak.Vagy teszi amit mondanak vagy megy a levesbe...

"Szakértő kormány : először a demokrácia alapjait kell helyreállítani, a működèsi feltètelket megteremteni "-Persze,szakértő kormány...Olyan mint anno a Draskovics félékkel volt?
Szerinted majd a DK,Jobbik,Mszp képviselői eltűrik,hogy helyettük külsősök legyenek a kormány tagjai?Nem ,hogy megbuktatnák,hanem meg sem szavaznák.
Mikor jöttök már rá,hogy a miniszterelnököt és a kormány tagjait NEM a választók,hanem a parlament szavazza meg? A választók CSAK képviselőkre,pártlistára szavaznak.Na azt meg elcsesztétek már, ezzel a sok DK-s jelölttel....

Bunkóné Barom Ildikó 2021.10.02. 13:48:57

@sírjatok:

Ő is vidéki.Veszprémi. Többek között róla írta Mécs Janó a kerekes bőröndös szösszenetét.

body_andras 2021.10.02. 13:49:07

Karácsony visszalépési hajlandósága egyenes arányban van a Fidesz befolyásával az MSZP-ben. Ha valóban megteszi, akkor nagy valószínűséggel a TóCsa bukásával komoly csapást szenvedett el a szociknál a Fidesz-lobbi. Ha viszont Karácsony nagyon elkezdi MZP-t győzködni arról, hogy legyen a miniszterelnök-helyettese, akkor jobb lesz, ha MZP menekül a tárgyalóasztaltól!

CSOKKI MÁLNA 2021.10.02. 13:49:17

@Boldeone2:

Komolyan olyanok vagytok, mint Hitler a bunkerben '45 tavaszán.
Ha ez a brigád nyerni is tudna, akkor is egy rendkívül instabil kormánytöbbség jönne csak létre.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.10.02. 13:49:44

Nincs rajta fogás bár nem olyan tökös mint dobrev

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.10.02. 13:50:05

Márki zay lenne a leg ideálisabb nincsm

Bogyó 2 2021.10.02. 13:50:23

@sírjatok:
@birkamenet: "Ezt megérti a vidéki sutyerákja"

aztán csodálkoztok, miért veszítetek vidéken :)

Jogos. Főleg, hogy Orbán, Jakab, Karácsony és Márki-Zay is vidéki.
És ha országosan nézzük a legfővárosibb jelöltre - Karácsonyra, vagy a legfővárosibb pártra, a Momentumra is összességében nyilván többen szavaztak a 7-8 millió vidékiből, mint a másfél millió pestiből. És akkor most ők is sutyerákok. Nyilván el lehet őket is idegeníteni.

Bogyó 2 2021.10.02. 13:50:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mi kisemberek kénytelenek leszünk a második fordulóra jobban mozgosítani Gyurcsányné győzelme érdekében."

Egyre világosabb, hogy nem elég, hogy tisztességtelenek vagytok, mert már nyíltan fel is vállaljátok.

Kisemberek= a Lőrinc-pénztár pörgetése érdekében hazug propagandával megetetett kisemberek.

Bogyó 2 2021.10.02. 13:50:58

@dare: "Karácsony és Márki-Zay szavazói nem túlságosan azonosak, nem fognak a másik jelöltre szavazni csak azért, mert így több esélye lesz annak Dobrev Klára ellen."

Szerintem meg de. És elég sokan gondolják még ezt így. Hülyeség is volna a szavazók részéről, ha miniszterelnök a jelöltem akkor szavazok rájuk, ha az én jelöltem csak miniszterelnök-helyettes lehet, akkor már otthon maradok. Ez a fideszesek gondolkodás módja, ők nem tudnak kompromisszumokat kötni, csak ha beleverik a fejüket a betonba.

C. Robert 2021.10.02. 13:51:11

Karácsony visszalépése még inkább kívánotos így, hogy a poszt írása után kiderült, hogy Budapesten sem tudta behozni Dobrevet, és végül nem 2-3, hanem 7 százalékpont lett a különbség.

Bogyó 2 2021.10.02. 13:51:21

@Bubu64: Nincs igazad, az előválasztás nem arról szól, hogy ne tárgyaljanak a pártok, ne kössenek szövetséget, kölcsönösen előnyös visszalépéseket. Ez pont a választók érdeke is. Különböztesd meg azt az esetet, amikor úgy lép valaki vissza, hogy gyakorlatilag egy jelölt marad, attól, hogy két egymáshoz közel álló irányzat nem szeretne két szék közül a padlóra kerülni egy nevető harmadik mellett. A te logikád esetén gyakorlatilag nincs értelme egy többfordulós választásnak. De pont azért fontos a kétfordulós választás, hogy az erősen elutasított (jellemzően szélsőséges) pártoknak kisebb legyen az esélyük hatalomra kerülni. Vegyük pl. azt az esetet, hogy az emberek egy normális polgári közegeben szeretnének élni, de három párt is van amely ezeket az értékeket megjeleníti. Van egy keresztény-szociális párt, egy a vidéket képviselő agrárpárt, meg egy a városi polgárokat, munkásokat képviselő szocdem párt. Mondjuk 25-25-20%-os támogatással. Ezek a pártok alapvetően megegyeznek a demokratikus alapelveket illetően, nem törnek kizárólagos hatalomra, nem akarnak évtizedeken át egyedül kormányozni, saját értékrendjük mellett elfogadják a többiek értékeit is, csak ők nem azokat képviselik elsősorban. Azaz demokraták. És feltűnik egy erősen szélsőséges fasisztoid-náci párt, amely 30%-os támogatású. Hiába akar az emberek 70%-a demokratikus körülmények között élni. Egy egyfordulós választásnál a náci párt viszi a mandátumokat a maga 30%-os támogatásával, mert relatíve az a legtöbb. A kétforduló pont azért jó, mert a demokratikus pártok tudnak egyezkedni a visszalépésekről, de hogy ennek legyen értelme, attól még a szavazókra is szükség van, tehát nem igaz, hogy a szavazók feje fölött döntenek teljesen, mert hiába lép a szocdemes vissza, ha a szavazói megsértődnek, mert ők se tudnak csak egy pártban gondolkodni mint a nácik. Egy demokratának kell, hogy legyen másodlagos pártpreferenciája vagy harmadlagos is. Ha csak egy párt lép vissza, és ezt lekommunikálja a választók felé, már akkor van esély rá, hogy pl. leszavazzanak a szavazói, mondjuk a szocdemek az agrárpártra. Főleg, ha úgy teszi, hogy cserébe meg amaz a párt lép vissza az ő javára más körzetekben. Ez egy üzlet a két párt között, de a választók részvételével lehet azt lebonyolítani, őket is be kell vonni, ezért nem etikátlan ha nem észszerű ez. Így mindkét pártnak lesz képviselete a Parlamentben, s ez a szavazók vágya is. Ha mindenki kitart a végsőkig, vagy csak egy forduló van, akkor a náci párt győz minden körzetben 100%-ban a 30%-os támogatottsággal. Akkor ez most miért is volna jó a mérsékelt pártok támogatóinak? AZ ilyen rendszernek csak kétpártrendszerben van értelme, de mi nem vagyunk azok. Ha nem az ó pártjukra lehet csak szavazni, akkor már mindegy is, hogy ki győz? Felelős ember így nem gondolkodhat. A visszalépőket már konszenzusosan, sokszor abszolút, 50% fölötti többséggel támogatják a polgárok. Mindenképpen demokratikusabb, eredményesebb, és nagyobb eséllyel jutnak kormányra azok, akiket valamennyire a többség elfogad.

Bogyó 2 2021.10.02. 13:51:33

@midnight coder: És akkor most mondd, hogy valójában ez nem Orbán(Habony) show, ahol az elsődleges kesztyűbáb Gyurcsány?! Gyurcsány teljesen Orbán kottájából játszik, s valójában pont a többiek a zavaró tényezők.

Fritz Gerlich 2021.10.02. 13:51:47

Reméljük Karácsony Gergő kitart és nem lép vissza Márki-Zay javára, mert nagyon nem kell ennek az országnak egy Fidesz kettő pont nulla. Márki ugyanis jobber konzi aki leszarja az elszegényedő középréteget és szociális érzékenysége kábé annyi mint a Fidesz-vezéreknek.

Bogyó 2 2021.10.02. 13:51:55

@D. Klári: Eddig se lógott ki a lóláb, hiszen már háromszor nyert Orbán, a Gyurcsány-show kulcsfigurája!

KiülökADombtetőre 2021.10.02. 13:52:03

@Hauptrichter2: Lehet, hogy pont így van, ahogy írod, de ha időnként lecseréljük a lopós bandát egy másikra, azzal mégis mindenki jobban jár. "Az ők már nem lopnak, mert már loptak eleget" tévhit. Minél többet loptál annál jobban megy a jövőben.

Maláj tigris 2021.10.02. 13:52:24

Szerintem is MZP lenne a legjobb választás csak..... Tegyük fel megnyeri a második fordulót majd a választásokat is. Utána vajon mi lesz? Nincs mögötte párt, komoly szervezet egy év alatt kicsinálják, lemondatják vagy beáll a sorba (értsd a Gy.Feri által felállított sorba) mint tette azt Kari Geri meg Parizeres Peti.

Ekrü 2021.10.02. 13:52:38

Amúgy az egész visszaléptetésdi azon bukik,hogy ez a 600ezer előszavazó az aktív keménymag. Dobrev és Karácsony esetében a törzsszavazók,ők emiatt egyáltalán nem biztos ,hogy rászavaznának másra,Sőt Karácsony esetében még az is előfordulhat ,hogy ha kierőszakolják a visszalépését akkor juszt is a Dobrevre fognak szavazni.Hisz a szavazói szemében Karácsony lett a második,sokkal több szavazóval mint Marki-Zay.
Marki-Zay esetében meg lehetnek Jobbikosok,LMP-sek,Momentumosok,de miután ők a saját képviselőikre mentek szavazni és csak a jobb híján húzták az x-et Markira ezért nem valószínű,hogy második fordulóra elmennek,mert már nincs miért.

Bogyó 2 2021.10.02. 13:52:43

@Ekrü: "Amúgy árulja már el valaki mennyire lehet csődben Budapest meg Hódmezővásárhely ha mindkettő polgármestere két évvel a megválasztásuk után menekül a város éléről? Annyira,hogy még másodhegedűsnek (miniszterelnök helyettes) is elmennének,csak megszabaduljanak az általuk igazgatott várostól... "

Hát, hallod ez aztán tényleg ez az orbáni gondolkodás. Az önző hatalommániás hozzáállás, amely nem is érti, ha valaki a nemzetet és nem a saját ambícióit szolgálja ki elsősorban. Caesar mondta, hogy inkább lenne bíró egy faluban, mint második ember a birodalomban. Igen, ezt mondja egy egomániás.
De, tudod, egy miniszterelnök-helyettesi, sőt egy miniszteri pozíció is nem kicsit magasabb rang, mint egy pár tízezres város polgármestersége. Sokkal nagyobb befolyást, sokkal több lehetőséget jelent a köz szolgálatában. Persze egy normálisan, demokratikusan működő Kormányban. Ja, hogy ebben a Kormányban, ahol a miniszerek kinevetik a térdelő focistákat, de térden csúsznak Orbán előtt, vagy legalábbis kussban vannak,ahol megszokták, hogy csak végrehajtják, amit a vezér éppen megálmodik, onnan ezt tényleg nem lehet érteni.
Úgyhogy nem kell ehhez csőd - amiért amúgy a Fidesz igyekszik mindent megtenni - elég az elhivatottság.

Bogyó 2 2021.10.02. 13:52:47

@Ekrü: "Miért kéne összemosni bárkinek is Gyurcsánnyal mikor megteszi ő maga"
Úgy tűnik tényleg nem tudsz különbséget tenni az összemosás és a több dologban való egyetértés között.

1956-ban Nagy Imre és Mindszenty több dologban is egyetértett, pl. 1.Hála Istennek, hogy megszabadultunk Sztálintól. 2. Soha ne kerülhessen többé Rákosi az ország élére 3. Vonuljanak ki a szovjet csapatok az országból.
A te nagyokos logikád szerint akkor Nagy Imre Mindszenty embere volt vagy fordítva.
Pedig nem. Hanem arról van szó, hogy a Fidesz annyira túltolta a biciklit, hogy már szinte bárki bárkivel összefog,hogy eltakarítsák őket.

Nem mindig tudom eldönteni, hogy tényleg ennyire egyszerűek vagytok, vagy ez színjáték a fogyatékosoknak?

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.10.02. 13:53:34

Hehe, te kis naiv. Nem itthon dől el, hogy ki fog indulni Orbán ellen. Sokkal komolyabb a tét annál, hogy a háttérhatalom a balfék magyar lippschikre bízza a döntést.:D

különvélemény 2021.10.02. 13:54:17

Ügyes taktika a pórnép megvezetésére ez a bohóckodás, mintha nálunk elnöki rendszer lenne.
Mindegy ki nyer, úgy is Gyurcsány fogja diktálni a tempót, bár hiába, mert egy hatpárti kormány működésképtelen, még abban sem fognak tudni megegyezni, mikor legyen május elseje.
Ráadásul Gyurcsány már megpuccsolt egy miniszterelnököt, még egy már igazán nem számít.

D. Klári 2021.10.02. 14:08:27

@Ekrü: Maga jól látja a helyzetet. Nem véletlen hogy azt a két embert ejtettük, akiknek még van hátországa. Gergő és Márki pártjainak a tagsága összesen nem tesz ki tíz embernél többet. Ha ők lennének a miniszterelnökök, akkor mi adnánk a kormánytagokat és a kezüket továbbra is mi irányítanánk.

D. Klári 2021.10.02. 14:15:49

@Bogyó 2: Ejnye bogyóka nem érti mire gondoltam. Ezt nem kellett volna megnyernem, főleg nem ennyire. Elég lett volna csak egy sima továbbjutás.

Argus_ 2021.10.02. 14:19:50

@Fritz Gerlich: Márki-Zay egy Fideszéhez nagyon hasonló rendszert teremtene, ami valószínűleg nem lopna ennyit mint a mostani és demokratikusabb is lenne viszont ugyanúgy hanyagolná az elszegényedő középréteget, mint minden jobbos vezetés. EZÉRT volna jobb Karácsony szocdem jellegűbb kormánya.

D. Klári 2021.10.02. 14:22:21

@Veszéjben a lyogállamiság !: Ágikám ez így van. Te is tudod hogy Jakab nem esett ki, de ki kellett hogy ejtsük.

D. Klári 2021.10.02. 14:27:59

@Argus_: Teljesen mindegy hogy Márki vagy Kari. Nincs emberük, Gergőnek még akarata sem. Kénytelenek lennénk mi DK-sok adni a kormánytagokat és onnan kezdve az történne amit mi akarunk.

Bubu64 2021.10.02. 15:16:45

@Bogyó 2: Igen, az mind igaz, amit leírtál. Egy parlamenti választásra, de még nem tartunk ott. Orbán pont azért törölte el a két fordulós választást, hogy esélye se legyen a többi pártnak összefogni és visszaléptetni embereket, az erősebb javára, aki esetleg leválthatja. Az pedig, amit a szélsőségesekkel kapcsolatban írtál ebben az esetben nem releváns, mert a múltja alapján szélsőségesnek nevezhető Jobbik kiesett a megmérettetésen. A Momentumos FGY-nek sem jött be, hogy csak a fiatalokat célozta meg. Tehát ez nem magyarázza az összefogást.

Bubu64 2021.10.02. 15:25:10

@evilwolf:Kicsit mellé lőttél. Mesélj légyszí a csornai Bronsonról, a pápai Kövérről,akinek a tájszólása is megmaradt, nem beszélve Fejér megye szülöttéről! Debrecen kupakolós civiséről,Mr. 20%-ról, aki nem a legélesebb kés a fiókban. Inkább gondolkodj mielőtt leírsz valamit!

Bubu64 2021.10.02. 15:29:17

@sírjatok: Ez az, mondom ezt, úgy, hogy a fővárosban élek. Nem kellene lenézni azokat, akik vidéken élnek.

Bubu64 2021.10.02. 15:31:49

@Maláj tigris: Mi van, ha Orbán mögé áll be, sokan ettől tartanak.

Ekrü 2021.10.02. 15:48:15

@Bogyó 2:
"De, tudod, egy miniszterelnök-helyettesi, sőt egy miniszteri pozíció is nem kicsit magasabb rang, mint egy pár tízezres város polgármestersége. "-Aha.és ezek után azt mondod,hogy nekik nem a pozíció számít....Már csak azt felejtetted el hozzá tenni,hogy több pénz is jár érte...
Tudod,ennél a kettőnél még Demszky is sokkal tisztességesebb volt,mert ő legalább nem használta ugródeszkának Budapestet....
Az meg,hogy neked mi a véleményed Orbán Viktorról vagy a kormányról nem érdekel.Utálod Orbánt szíved joga,de ne várd,hogy egyetértsek.
(Amúgy a térdelő focistákat én is kinevetem.Egyrészt nem kéne bevinni a sportba a politikát,másrészt ugyan már mi közünk van hozzá? Vezekelni azért mert egyszer valaha az ükükük apám valamit elkövetett,háát,hülye aki megteszi.)

Ekrü 2021.10.02. 15:56:13

@Bogyó 2:
"Úgy tűnik tényleg nem tudsz különbséget tenni az összemosás és a több dologban való egyetértés között. "-A baj az,hogy Marki-Zay saját bevallása szerint több dologban ért egyet a Dobrevvel,mint a Karácsonnyal.Szerinted akkor kivel fog tudni majd együtt dolgozni?
A másik pedig az,hogy tök mindegy ,hogy mit mondanak ők ketten,diktálni a Gyurcsi fog a DK-val a háta mögött.Innentől kezdve pedig tök mindegy hogy hívják a miniszterelnököt vagy a helyettesét ők nem mások mint lecserélhető bábuk.

Horst Walter 2021.10.02. 16:25:48

K.G.-nek három 0% felé konvergáló "pártja" van. MZP for President !

dare 2021.10.02. 16:41:08

@Bogyó 2: Hasonlóak abban, hogy kevésbé gondolkoznak végletekben, mint pl egy Dk-s vagy egy Jobbikos szavazó, de nem a megállapodásukra értettem azt, hogy azért nem szavaznának át a másik jelöltre, mert az így hátrább pozicionálja magát a másikkal szemben, hanem mert mást irányt képviselnek.
Nem éles ellentétben állnak egymással ugyan, de Márki-Zay azon kijelentése pl, hogy több mindenben egyetért Dobrev Klárával mint Karácsony Gergellyel, az a Karácsony szociálisan érzékenyebb szavazóinak elég világos üzenetnek tűnik azért a közeljövőre nézve.
Nem tudom, lehet igazad van, de ha én Karácsony Gergely szimpatizánsa lennék, akkor egy ilyen kijelentés után zsigeri Orbángyűlölet ide, egységes ellenzék és értelmes javaslatok oda, de lehet nem szavaznék arra az emberre, aki az euró bevezetését az első pontban szabja meg a visszalépésének zálogául.
Karácsony is elmondta, hogy támogatja az euró bevezetését, de előbb a költségvetési hiánnyal kell megküzdeni, ha ez megtörténik, akkor hajrá, semmi akadálya a továbbiakban, de jelen esetben ezt még szóba hozni is olyan valóságtól elrugaszkodott elképzelés, amit nem tud még támogatni retorikai szinten sem az itt élő lakosság jelentős száma.

De lehet én látom rosszul, és a döntsük meg az Orbán rendszert sok embernek elég lehet ahhoz első körben arra, hogy akár Jobbikos Dk-s jelöltre, Karácsony szavazói Márki-Zayra (vagy fordítva) is szavazzanak majd akár a választáson, de lesz majd második kör is.
Meg harmadik, meg nagyon sok, és én azokra gondoltam inkább, akik több körön vagy szavazáson keresztül gondolkoznak így.
2018-ban még én is elhittem azt, hogy létezik a tudatos szavazó, aki mindig minden körülmények között tud hozni felelős döntéseket, és nem csak a saját, hanem a másik érdekeit is figyelembe veszi minden egyes döntésekor.
A tudatos választó nem egyenlő a felhergelt tömeggel.
A Dk és a Jobbik nagyon jól tudja tüzelni a híveit, és a felhergelt emberek tudnak egy cél érdekében együtt szavazni akár a választáson, viszont Márki és Karácsony szavazói között már több tudatos választó van, nekik nem elég már csak annyi, hogy néha meglobogtatnak előttük egy O1g-s (vagy stop Gyurcsány) zászlót, és máris sikerül őket akár együtt is mozgatni.
Ha viszont igen, ha tudnak úgy is kompromisszumot kötni a másikkal, hogy a harmadik inkább az elsővel ért egyet, és nem a másodikkal, akkor az tényleg a siker receptje lehet.
Hamarosan kiderül ki hogyan gondolja ezt, vagy inkább úgy írom, hogy melyik szavazó mennyit is változott az elmúlt 3 év alatt.

Bambano 2021.10.02. 19:28:27

ha itt visszalépés lesz, akkor ez egész pontosan mitől is előválasztás? hogyan lehet kijelenteni, hogy a köznép dönt, ha utána tologatják a bábukat a sakktáblán? (és a bábuk zöme sötét paraszt :P :P :P )

addig töketlenkedik az ellenzék, amíg meggyőzik az ellenzéki szavazók jelentős részét, hogy a fideszre kell szavazni.

Rodney_2 2021.10.13. 22:35:14

@dare: Az euro bevezetésnek vannak kritériumai, pl a költségvetési deficit alacsony volta, de az államadósságnak is 60% alatt kellene lenni, most meg 80%. Ezen kellene dolgozni úgy, hoyg nemzetközileg is az egyetlen szoci/ balos program az osztogatás hitelből.
Más kérdés az euro bevezetés értelmetlensége: meg kell nézni a számokat. Portugália, Olaszország, Szlovénia, Szlovákia (a görögöket most kihagynám a sorból mert az egy durvább történet) az euro bevezetés után komoly gazdasági válságba került és lemaradni kezdett az EU országok átlagához képest. Az euro kb csak a németeknek, osztrákoknak és hollandoknak jó, a többiek szívnak miatta.

Bubu64 2021.10.13. 22:35:28

Képes volt, de vajon így jobb lesz? Ez a nagy kérdés.
süti beállítások módosítása