Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2022.04.04.

Az újabb brutális Fidesz-győzelem legfontosabb oka

Hakapeszi Miki

Óriási pofont kaptak a kormányváltásban reménykedők tegnap, az újabb kétharmad még a kormányközeli kutatóknál sem volt benne a pakliban. Kommunikációs szinten is előkészítették a sima győzelmet, nagyon úgy tűnik, hogy még a fideszesek is meglepődtek az arányon.

Előre tehát nem látta szinte senki, de ami érdekes, hogy az utólagos magyarázatgyártások során a legfontosabb rendszeresen kimarad, vagy csak nagyon halványan jön elő. 

Tudjuk, tény és ezren elmondták, hogy mennyire lejt a pálya. Talán a várakozásoknál is jobban beütött a hazug propaganda, sokan elhitték azt, amit a tévében hallottak. Vagyis a hazugságot arról, hogy mit csinálna MZP. De a legfontosabb nem ez, hanem a pénz. És nem csak az a kurva nagy adag zsé, amit a választási osztogatás keretében vágtak hozzánk.

A legszegényebbek elmondták, hogy örülnek, mert a Fidesz ad közmunkát, nem halnak éhen. A középosztályt nagyon vastagon kitömték a családtámogatásokkal. És nem csak a kampányban, hanem folyamatosan. Óriási pénzbőség volt eddig a világgazdaságban, ömlött hozzánk az uniós pénz, ennek csak egy részét lopták el, jutott belőle az embereknek is. Már csak azt kellett elhitetni velük, hogy ezt a jóságos Kádár Orbán küldi. 

A keresetek nagy mértékben nőnek évek óta, brutális reálbéremelkedés van. Magyarul sokkal jobban élünk, mint 4, vagy 8 éve. Ezek tények akkor is, ha vannak társadalmi csoportok (legkézenfekvőbb példa a tanárok), akikre nem igaz. Ez mindennek az alapja, csak erre jön az agymosás és a propaganda, minden alternatíva szisztematikus lejáratása. 

A teljesen félrement közvéleménykutatások miatt én se gondoltam, hogy ennyire bejön az, amit Zsiday Viktor, az egyik legprofibb magyar befektető közölt pár nappal a választás előtt a blogján. Amíg a zsebében dudort érez a magyar, nem pedig egy nagy lyukat, addig a jelenlegi rendszerben Orbán valóban leválthatatlannak tűnik.  

 

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

112 komment

Címkék: választás 2022

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr9417797205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rodney_2 2022.04.04. 17:40:05

Az USA-ban is van valami ilyen "indikátor", mint amit a Zsiday írt. Ez viszonylag természetes egy "tömegdemokráciában"

Mérnork 2022.04.04. 17:40:51

"A keresetek nagy mértékben nőnek évek óta, brutális reálbéremelkedés van"
Most szerintetek tényleg az a hülye, aki szereti, ha jobban él?
És esetleg nem kíván még 1 SZJA kulcsot kapni a nyakába, csak azért, mert sikerült egy normálisabb pozíciót és fizut elérnie a multinál és emiatt a baloldali milliárdos politikusok szerint ő "gazdag"?
Vagy mondjuk nem akar lemondani a gyerekek utáni adókedvezményről, csak mer a baloldal szerint csak a putrisék gyerekvállalását kell támogatni?

evilwolf 2022.04.04. 17:41:19

Most 2 helyen megírtam amit évek óta pofázok, hogy mi a fideszi győzelem titka:
Ellenzék?
Ugyan khérrem!
Nincs itt ellenzék, ahogy évek óta, 2010 óta írom és beigazolódik, egypártrendszer van, csak sok pártnévvel.
Az van, hogy elhitetik a néppel és a világgal, hogy van választási lehetőségük, pedig valójában nincs.
Az van, hogy a választást mindig Orbánnak kell nyernie, mint anno a Kádárnak. Ehhez kitaláltak maguknak egy kamu ellenzéket, amit láthattok, hogy úgy keverik a lapokat, hogy véletlenül se nyerjenek.
Mivel Gyurcsányné erősödött, ezért rá kellett tenni a Márkit, aki láthatóan agyi problémákkal küzd.
Márki tudott akkora hülye és bunkó lenni, hogy a Gyurcsányné által javított eredményeket romba döntse, s a fidesz sima 2/3-át hozza össze.
Gyurcsányék akarattal sem tudtak ilyen kretének lenni mint a Márki.
4 választás, amit a nagy barom összefogással akarnak megnyerni, állítólag. Dehogy akarják megnyerni, különben rég hanyagolnák azt a qrva nagy összefogást.
Már most boritékolhatjuk, hogy a következőt is behazudják a választóknak, összefogva győzik le a fideszt. Azt, te marha, hazudozz az otthoniaknak.
Tudod mi az összefogás? Átverés és tuti bukta, hogy a fideszt támogassa a kamu ellenzék.
Ez volt a 4. példa, hogy hülyére vették a szavazókat, összefogást és ellenzéket hazudva.

alöksz róz 2022.04.04. 17:41:22

"A keresetek nagy mértékben nőnek évek óta, brutális reálbéremelkedés van. Magyarul sokkal jobban élünk, mint 4, vagy 8 éve. Ezek tények akkor is, ha vannak társadalmi csoportok (legkézenfekvőbb példa a tanárok), akikre nem igaz. Ez mindennek az alapja, csak erre jön az agymosás és a propaganda, minden alternatíva szisztematikus lejáratása." - a kormánypropaganda azoknak szól, akikre nem igaz. a többieket nem befolyásolja, ill őket nem is kell meggyőzni.

HaCS 2022.04.05. 09:20:52

Nehogy agyvérzést kapj azért!

Hadd ciripeljenek a tücskök!
A hangyák csak mosolyognak a bajszuk alatt, és teszik tovább a dolgukat.

midnightcoder2 2022.04.05. 09:21:14

@alöksz róz: És azért a polgár itt élt Hornék alatt is, meg Fletóék alatt is.

Amúgy az ellenzéki politikusok szépen felmondják a valódi okot - azt amit én már hónapok óta mondok: a Jobbikos szavazó nem szavaz át a DK-sra és fordítva. És biztos vagyok benne, hogy ezzel amúgy az összefosás politikusai is tökéletesen tisztában voltak, csak ezt egyik sem akarta kimondani. Jól lehetett hülyíteni az egyszerű balfék szavazót azzal, hogy most összefogunk és jól elverjük Orbánékat.

accountant050915 2022.04.05. 09:21:26

@Mérnork: azt kívánom minden normálisabb pozíciót és fizetést elérő multisnak aki nem akarna mondjuk egy másfél millió feletti 20%-s kulcsot, hogy a 3 gyereke után (akire felvette a CSOKot) kelljen havi 600 ezer tandíjat fizetnie, ha nem lesz elég tanár aki órát adjon (egészségügy már megy magánba, következő az oktatás). Üdv.: egy 2 millió felett kereső multis.

Midnight Run 2022.04.05. 10:10:55

@accountant050915: Én is egy 2 millió körüli multis vagyok. Pontosan tisztábba is vagyok ezzel, amit mondasz. Rá is költöm a gyerekeimre az adókedvezményből maradt összeget, hogy ne csicskák legyenek, hanem a szellemi fölényükből adódóan bármilyen rendszerben ők legyenek a főnökök. Sajnos mindent nem tudok elkerülni, ha elüt egy autó, engem is ebbe a szar állami egészségügyben fognak ellátni.

Sajnos a többség tudatlan, tanulatlan és emiatt megvezethető. Ez egy ilyen ország volt mindig is, és sajnos ahogy látom, ilyen is marad. Észak-Balkán.

ben2 2022.04.05. 10:11:15

Tehát a két alternatíva közül az egyik pénzt adott, a másik pénzt vett el és meglepő, ha az előbbire szavaztak?
Persze erre az a válasz, hogy az a pénz eleve az embereké, mert az ország is az övék, stb. stb.

Nézzük hát más irányból a kérdést: az egyik gazdaságpolitikájának köszönhetően volt szétosztható pénz a kasszában, a másik meg - saját bevallása szerint - elk..rta és így nem volt.

Lehet, hogy nem azokat kellett volna indítani a választásokon, akik már többszörösen bizonyították, hogy nem szabad rájuk bízni a gazdaságot?

leponex 2022.04.05. 10:11:46

Amíg csak ezt a neoprimitív magyarázatokat tudja a mentális deficitben szenvedő ballib kiizzadni magából, addig garantáltan jöhetnek az 'Örök kétharmadok' (meltanyossag.blog.hu/2022/04/04/az_orok_ketharmad#comment-form).

Orbán ölég világosan elővezette két évtizedre szóló programját a kötcseiben:

"Meggyőződésem, hogy nem ellenkormányzást kell folytatni, hanem a nemzeti ügyek kormányzását kell megvalósítani. Ebből természetesen nagyon sok minden következik a kormányprogramra, a stílusra, a kormányzat felépítésének szélességére és még számos direkt politikai kérdésre nézve. Azt gondolom, hogy a jobboldalnak érdemes megvitatnia ezt a kérdést a következő időszakban, hogy hosszabb távon, tizenöt-húsz év távlatában milyen politikai erőtérben látja az ország érdekeit leginkább biztosítva. Jómagam ebben a vitában azt javaslom, hogy az állandó harcra berendezkedett politika helyett az állandó kormányzásra berendezkedett politikát válasszuk, ne a másik féllel folytatott folyamatos és állandó küzdelem határozza meg gondolkodásunkat, hanem bizonyos nemzeti ügyek meggyőző erejű képviselete. Természetesen verseny lesz, és a végén a választók fognak dönteni. A kérdés csak az, hogy milyen alternatívát kínálunk. A kétpártrendszer folytatását egy duális erőtérben állandó értékvitákkal, vagy azokat megfelelő helyre irányítjuk, és egy nagy kormányzópártra jellemző, állandó kormányzásra törekvő politikai erő magatartását, céljait jelenítjük-e meg a közvéleményben."

Ez van.

Kell egy jobb alternatívát kínálni a választópolgárok sokaságának, és akkor arra fognak szavazni.
Ennyire egyszerű.

De ha nem, hát nem.
Mehet tovább a nyafizás.

ben2 2022.04.05. 10:11:57

@accountant050915:

Szerinted a sávos adózás automatikusan megoldaná a közoktatás problémáit? Komolyan?

Nem az a kérdés, hogy akarnak-e a magas keresetűek több adót fizetni, ha látják, hogy van értelme, hanem amíg nem tudják garantálni, hogy a magasabb adó -> több pénz a közoktatásnak -> magasabb oktatási színvonal ok-okozati összefüggéseket nem tudja az állam garantálni, addig bocsi, de a pénz is jobb helyen lesz náluk.

Márpedig a tanarak akcióit elnézve most is pont azért sztrájkolnak, mert az állami pénz az szerintük alanyi jogon "jár" nekik, de cserébe nehogy már bármit is számonkérjenek rajtuk, mert az beavatkozás az oktatás függetlenségébe.

HypocritSlayer 2022.04.05. 10:12:27

A Jobbik magja visszatért Ábrahám kebelére, a valamikori MIÉP-esek közé, a többi meg szintén visszatért , ahonnan vétetett, az MSZP- DK-ba.
Nincs új a nap alatt.

A népszavazás meg megmutatta, hogy országos szinten a genderszemét 4-4,5% között van, a kozmopolita szemét meg 1,5 M-ra tehető, és a 3,4M pedig kiadja a Fidesz és Mi–Hazánk szavazóit.

Persze, Pesten ezek az arányok másként vannak, ott a szemét lokálisan torlódik.

Ez a 1,5 M szemét érdekes módon egyezik az állampolgárságra nemmel szavazók számával, nincs új a nap alatt.

Összevetve a 18-as választással, a matematika alapján a Jobbikból 3-3,5% átpártolt a Fideszhez, 6-6,6% a Mi Hazánkot alkotja és 8-9% pedig beleolvadt a moslékba.

Budapesten a moslék mindig is 50% fölött volt és lesz is, a megyeszékhelyek felén is, ez a nagyvárosok egyik tulajdonsága, hogy a deviáns, buzi, gyökértelen szemetet összegyűjti, relatíve felülreprezentálva vannak. Ezért is nyertek és nyernek önkormányzati választásokon relatív sok helyet, mert koncentrálódik-torlódik a szemét de ez kisimul az országgyűlési választásokon.

A 2019-es önkormányzati választások megyei eredménye egy az egyben visszaköszön a 2022-es országgyűlési választásokon, Budapesten is és az ország többi részében is.

A moslék, Budapest kivételével(ott 50+), mindig is max 40%-nyi támogatottsági helyen osztozik, ha Budapestet kivesszük, akkor max 35% az össz, ezen marakodnak mindig, egymás rovására.

Amíg ilyen mocsok az ellenzék, míg a bosszú és a O1G, no meg a gyűlölet hajtja, addig a Fidesz össze fog zárni és esélyük sem lesz az egyéni körzetekben 20-30 mandátumnál többet szerezni, az meg nem lesz elég.

A 2/3 fölötti eredménynek az egyik oka épp a moslékot támogató pulai féle intézetek fej-fej melletti kamu mérései állnak, mert mozgósítják a lustább fideszeseket, míg a moslék létszáma felülről korlátos.

#szájbergyerek# 2022.04.05. 10:12:52

Ez a kulcsmondat:

"ömlött hozzánk az uniós pénz, ennek csak egy részét lopták el, jutott belőle az embereknek is"

Erre olyanok állnak elő "ezek lopnak, váltsuk le őket", kampánnyal, akik idejében "világgazdaság pénzbősége" mellet üres volt az emberek zsebe.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.05. 10:12:53

@Mérnork: szerintem nem a jól kereső, multinál dolgozók szavazataival lett meg a kétharmad.

De igazad van, a fidesz mindenkinek azt ígérte, amit hallani akart. Kérdés, tartható-e?
Mert ha igen, akkor nem szükséges a "gazdagok" adóztatása sem, azaz ez az érv nem érv. Olyan üres propaganda, mint az MZP hábprúba viszi az országot, Zelenszkij beavatkozott a választásba, Brüsszel pénzeli az ellenzéket, stb.
Csak az a baj, hogy aki elhiszi, az szavazhat...

midnight coder 2022.04.05. 12:11:10

@Midnight Run: "Sajnos a többség tudatlan, tanulatlan és emiatt megvezethető."

Mert a többségnek milyen alternatívája van? Szavazhatnak Orbánék mellett Gyurcsányékra is. Az aztán megoldaná a problémáikat, pláne ezzel a sok tehetséges emberrel aki az összefosásban összegyûlt, MZP-vel az élen. A multi meg addig fasza dolog, amíg az indiánok nem olcsóbbak mint te vagy. Amíg 5 indián tesz ki egy magyar programozót, addig az indián nem olcsóbb. Ha már csak három, akkor billeg a dolog. És ott javul az oktatás. Itt meg nem. És ne jöjjön senki azzal, hogy de a Patás, mert Fletóék alatt sem volt lényegesen jobb. Ahogy az egészségügy sem. Lett volna alkalmuk megmutatni a bafékeknek is hogy hogyan lehet ezt jól csinálni. De csak az egészségügyi kasszát próbálták ellopni, szerencsére kevés sikerrel.

Sir Gombóc 2022.04.05. 12:11:27

@leponex: na ehhez képest Orbán folyton harcol valakivel, állandó a háborús retorikája. Tehát mit akartál mondani?

Sir Gombóc 2022.04.05. 12:11:39

@HypocritSlayer: aki leszemetezi embertársait csak azért, mert másképp látnak dolgokat, na az még csak nem is ember, csak egy hitvány aljadék. Oldaltól függetlenül.

David Bowman 2022.04.05. 12:12:22

Ahányszor leírod ezt a médiafölényt, annyiszor veszítetek párezer szavazatot. Az Index és az RTL a média 50 %a. Innen kezdheted a számolást.

ben2 2022.04.05. 12:12:40

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Csak az a baj, hogy aki elhiszi, az szavazhat... "

Ez már nagyon régóta így van, mert aki ma elhitte, hogy MZP háborúba vinné az országot, az tegnap még elhitte, hogy a fidesz 23 millió románt akar betelepíteni, hogy Kövér László fel akarja őket akasztani, hogy a kettős állampolgársággal a külhoni magyarok elveszik a nyugdíjukat, hogy Mikola István körmössel akarja móresre tanítani őket, és így tovább.

Tehát nincs új a nap alatt, csak közben a Fidesz is megtanulta manipulálni ezt a réteget és a saját kárán már megtanulta, hogy a jelöltjei ne hadováljanak olyanokat a kampányban, amit könnyedén ellenük lehet fordítani.

Etniez 2022.04.05. 12:12:45

@HypocritSlayer: Elolvasva téged, nem véletlenül tartják sötétnek a vidéket.

Mérnork 2022.04.05. 12:13:16

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nézd, én csak azt tudom, hogy én miért a fineszre dobtam a voksot, a többiek indokait ők tudják. Megcsináltak egy jó pár olyan intézkedést (1 kulcsos SZJA; családtámogatási rendszer; közmunka program, ahonnan pl. a mi környékünkön már a cigók átváltottak az rendes munkahelyekre; visszavettek külföldi cégektől stratégiai ágazatokat és a közüzemeket; stb.) amiket én kifejezetten jónak tartok és az ellenzék meg szépen megszüntetné. Városomban pár éve újították fel a kórházat, januárban volt műtétem, minden protekció és hálapénz nélkül. Tökéletesen sikerült és csak jót tudok mondani a körülményekről. Az oktatás amiért még savazzák fineszt. A nagy lányom 6 évig még a szoci korszakban járt iskolába semmivel se lett rosszabb a finesz alatt, mondjuk jobb se.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 12:17:57

@Mérnork: jól illusztrációja vagy a fidesz-szavazó gondolkodásának. ott vannak a népszerű intézkedések, amiket felsorolsz korrekten. aztán viszont lazán tényként benyögöd, hogy az ellenzék megszüntetné ezeket. pedig ők elmondták, hogy ezeket nem bántanák, a kormánypropaganda adta a szájukba, hogy megszüntetnék. bevettél egy hazugságot és ez alapján döntöttél. sokan voltak így, a háborús hazugsággal is, látjuk az eredményt.

Minden ballib bérretteg 2022.04.05. 12:18:35

Leírtam 2014-ben, leírtam 2018-ban, leírtam most is, és leírom 2026-ban is.

Gyurcsánnyal soha a büdös életbe nem fogtok győzni.

Nem tudom, hogy mással tudtok-e, de vele biztosan nem.

Áltathatod magad, de ez van. Ma is ő legelutasítottab, és az is marad. 2004 és 2006 örökre bele égett a nemzetbe.

nyelv-ész 2022.04.05. 12:18:55

Elképesztő pofátlanság a saját inkopetenciánkat, hülyeségünket a szavazópolgárokra kenni.

A hatpárti összefogás kezdettől fogva hiteltelen volt. Nem volt közös programjuk azon túl, hogy kormányváltást akartak.
Nem azt tolták előtérbe, aki az előválasztáson a legnépszerűbb volt.
Akit előtérbe toltak, nem kapott határozott stratégiát. Csak össze-vissza beszélt, könnyen kiforgatható baromságokat mondott. A magyarokat érintő létkérdésekről ordas marhaságokat nyilatkozott.

Fentiek mindenféle ellenpropaganda nélkül is a bukást eredményezték volna. Ezek után azon jajveszékelni, hogy milyen szörnyű is ez az ország - minimum bunkóság.

Lehetett volna a szájtépésen kívül tenni is valamit. Az MKKP egy minipárt, de ők a kapott pénzből hasznos dolgokat csináltak, adományoztak egy kárpátaljai kórháznak, stb. Talán róluk mindenki elhiszi, hogy nem csak a zsebüket akarják tömni - bár ők ezt tagadják :-) Talán ők legközelebb bejutnak a parlamentbe, a sok idióta meg kívül reked, és a szájtépés ("pártpolitika" ugyebár) helyett mennek majd kapálni.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 12:21:43

@nyelv-ész: a tényeknél maradva: az összefogás kényszer volt, az ellenzék vezetőjét előválasztáson választották az érdeklődők, program pedig volt, kiváló szakértők írták, bemutatták, nyilvános, elérhető. a többi véleményes, abba nem megyek bele.

dare 2022.04.05. 12:21:51

„A háború béke, a szabadság szolgaság, a tudatlanság erő.
Aki uralja a múltat, uralja a jövőt; Aki uralja a jelent, uralja a múltat is.”

Nancsibacsi 2022.04.05. 12:22:16

Az az eszmefuttatással a gond hogy 2002-2008 között is óriási pénzbőség volt, mégis sikerült 2006-ra kimeríteni a lehetőségetket - öszödi beszéd ugyebár. Szóval az egy dolog hogy az, hogy a világgazdaság hogyan muzsikál az egy felső korlátot szab egy ország működésének, de MINDEN VIDÉKI GOMBA látta, hogy az ellenzék jó körülmények között is csődbe tudja vinni az országot (az valójában csőd, amikor az IMF diktál a kormánynak, hogy mit csinálhat, csak technikailag nem az), ezzel szemben Orbán meg minden válságot úgy kezel hogy hamarabb lábal ki belőle az ország mint a többiek, és erősödünk a többiekhez képest.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 12:24:03

@Nancsibacsi: orbán még soha nem kényszerült válságkezelésre, 10-11 volt talán még enyhén annak mondható, de már az is kilábalás volt. majd most kezelhetnek, erről érdemesebb lesz pár év múlva ítélkezni.

Boldeone2 2022.04.05. 12:25:10

A fentebb említett okok mellett - szerintem - a legfontosabb ok, az a társadalmi alap , amely lehető teszi az orbánihoz hasonló, tekintèlyelvű, abszolutisztikus rendszerek lètrejöttèt. A magyar társadalom egy szellemileg ès anyagilag is "foglyul ejtett" társadalom. Tudjuk , hogy a diktátorok mekkora győzelmeket szoktak aratni, ha adottak az alapfeltètelek...A plurális demokrácia nem olyan rendszer: a politikai paletta, az országgyűlès , sok esetben a kormány is, a társadalom valós ès különböző èrdekcsoportjait kèpviseli. Ehhez persze kell egy valóban fejlett , polgári társadalom , egy lètező demokrácia- ès autonómia-igèny

Mindez premodern viszonyok között nem erős, a társadalom jelentős rèsze inkább uralkodót választ magának, egy erőskezű vezetőt. A "rend" , a biztonság? brutális győzelme a szabadság ès az autonómia felett
Szerbia , Oroszország , Magyarország - hasonló társadalmak: a premodern tömegek támogatják az anakronisztikus erőhatalmat, a polgári , szabadelvű, nyugatos polgárság a fővárosba , esetleg a nagyvárosokba szorul, kisebbsègben

Honnan jön a rengeteg szabad társadalom-ellenes ember? Ők "ugyanazok" az emberek, akik a világ ezen felèn bármilyen erőhatalmat üdvözölnek. A Kádár-rendszerben volt vagy 800 ezer párttag, ès az orosz csizma által vèrrel kitaposott rendszert általános közszeretet övezte. Akkor is csak maroknyi èrtelmisègi tiltakozó volt , mert a köznèp agyát átmosta a propaganda

Sajnos , most ugyanez van: belepedett Magyarországra egy mindent elburjánzó hatalom ès átírta a társadalom nagy narratíváit
A magyar egy sèrülèkeny társadalom.
Miután átírta a nagy narrtívákat már könnyű dolga volt: a populizmus pedig rövid válasza a narratíva kitalálójától a leghitelesebb.

Sir Gombóc 2022.04.05. 12:41:50

@nyelv-ész: az, hogy nem volt közös program, nem igaz. Volt. Be is mutatták.

Sir Gombóc 2022.04.05. 12:42:15

@Nancsibacsi: 2002-2008 között már nem volt óriási pénzbőség. Épp annak hiánya okozta a problémákat. Nem véletlenül alakult ki az a világgazdasági válság, az sem egyik napról a másikra lett.

leponex 2022.04.05. 12:43:23

@Sir Gombóc: :)
Orbán pontosan arról beszélt, amit azután csinált is.
Teljesen értelmetlen dolog a bal-liberális oldallal bármiről is érdemi vitát folytatni, nekik sohe semmi nem úgy van, soha semmi nem jó, mindent másként kellene csinálni. A kötcseiben ölég részletesen fel is sorolta...

Orbán a Parlamentben értelmes felvetésekre nagyon korrekt válaszokat adott -lásd Schifferrel való remek polémiák-, a primitív sértegetések meg részéről abszolút reakció nélkül maradnak.

MZP olyan kocsmaszint alatti primitív gyalázkodást folytatott, ami miatt szerintem még azok is elfordultak tőle, akik nem szívlelik O-t. A tolvajozás, gazemberezés hazaárulózás, putyinozás, tömeggyilkosozás, trágyával etetett gombázás, ostoba megvezetettek ....
Ezek után OV álljon vele le egy 'vitába'?

Én nem lennék ennyire szigorú, de egyetértek kommenteddel:
" aki leszemetezi embertársait csak azért, mert másképp látnak dolgokat, na az még csak nem is ember, csak egy hitvány aljadék. Oldaltól függetlenül. "

Orbántól mit tudnál idézni?

eßemfaßom meg áll 2022.04.05. 12:44:05

"Az újabb brutális Fidesz-győzelem legfontosabb oka:" az ellenzék.

Tapi2021 2022.04.05. 12:44:06

@Hakapeszi Miki: Mert a Covid válság lassan harmadik éve az nem válság. Ahogy a háborús/szankciós válság sem válság, amit már két hónapja kezelnek...
És, ahogy a 2010-ben padlón lévő ország felhozása sem volt válságkezelés...

A Fidesz eddig mindig egy ballib rombolás, elkúrás után vette át az országot. Kivéve, amikor magától vette át, és ilyenkor nem is volt az ország sosem a padlón! Még akkor sem, ha már harmadik éve válság van.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 12:48:32

@Tapi2021: a covid-kezelés véleményes, a gazdaságot előnyben részesítették, ennek az ára lett a világ egyik legrosszabb halálozási rátája. amúgy globálisan mindenhol nagy visszapattanás jött, nem látszik, hogy jobban kezelték volna az átlagnál így se. a mostani válságnak még az elején vagyunk, kommuninista intézkedésekkel söprik a választásokig a szőnyeg alá a problémákat, azt, hogy valójában hogy kezelik, majd évek múlva látjuk tisztán. ennyit a valóságról, ha nem narancsszemüvegen át nézzük a világot.

cavalry 2022.04.05. 12:49:25

Fel kellene fogni már végre, hogy az ország nyitott nyugat felé. Aki tehetséges és szorgalmas, nyelvet tanul, vagy csak egyszerűen bátor, az kimegy innen képzettségének és az IQ-jának megfelelő munkát végezni. A közép rétegeknek sokszor problémás a helyzete mert olyan ismeretei vannak ami kint nem vonzó a munkaadóknak.Egy tanár mosogatni mehet, amit szégyell. A totál képzetlen műveletlen még mosogatni sem tud kimenni, mert nem veszik fel, csak rá kell nézni. Ez a folyamatos szelekció lefelé szorítja az országot, a felmelegedés hazavágja a mezőgazdaságot is, a lehetőségek beszűkülnek. Az Orbán kormány nem tudja kezelni a dolgokat, azt osztogatja ami van, csak egyre kevesebb lesz, és nem itt hanem külföldön termelik a pénzt majd az emberek. Az ország egy nyaraló hely lesz ahol még ez eladható, a többi meg nyomortanya. Tök mindegy ki a vezető és melyik párt. Az esély csökken, nem érjük mi utol Ausztriát soha. A forrásokat nem hülyeségekre kellett volna elkölteni, még az oligacháinknak is meszeltek. Mondjon valaki egy magyar terméket ami menő a világban. (a lányokon kívül :) )

sírjatok 2022.04.05. 12:49:51

@Hakapeszi Miki: "aztán viszont lazán tényként benyögöd, hogy az ellenzék megszüntetné ezeket. pedig ők elmondták, hogy ezeket nem bántanák, a kormánypropaganda adta a szájukba, hogy megszüntetnék"

no de ha jók a fidesz intézkedései, akkor miért kéne leváltani?

Öreg, az úgy sehogy nem megy, hogy "mi mindent megtartanánk amit a fidesz csinált" mert ezt a fidesz maga sokkal hitelesebben képviseli, mint bármelyik ellenzéki párt.

és hát a történelmi tapasztalat is az, hogy de, az ellenzék megszünteti, ahogy megszüntette a 13. nyugdíjat vagy a kedvezményes lakáshitelt pl.

sírjatok 2022.04.05. 12:50:04

@Sir Gombóc: "2002-2008 között már nem volt óriási pénzbőség. "

Nálunk valahogy nem, a környező országok mégis bírtak 6-8-10%-okat nőni évente, míg mi kettőt meg nulla egész kettőt.

midnight coder 2022.04.05. 12:50:21

@Boldeone2: Igazából sokkal inkább arról van szó, hogy a demokráciának van egy optimuma. Ha annál kevesebb, akkor is szarul mûködik a társadalom, de ha túl van tolva akkor is. Persze, ez utóbbi azért kellemesebb, ergo ha nagy a jólét, akkor a polgár hajlamos túltolni a dolgot. Aztán persze ennek elõbb-utóbb sírás lesz a vége, és akkor visszabillen az inga.

Tapi2021 2022.04.05. 12:50:47

@Boldeone2: "Honnan jön a rengeteg szabad társadalom-ellenes ember? "

Egyértelműen balról! Tőletek!
Nézz szét a világban! Gőzerővel fogy a tolerancia ahol a ballib van hatalmon.

sírjatok 2022.04.05. 12:51:00

@Hakapeszi Miki: "orbán még soha nem kényszerült válságkezelésre"

kormány átvétele utáni gazdasági káosz, kitiltási botrányok + tüntetések 2014-ben, menekülthelyzet 2015-ben, krím annektálása, kovid, most meg az ukrán háború

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 12:52:58

@sírjatok: húha, te sajnos nagyon fogalmatlan vagy, hagyjuk is. gazdasági válságkezelésről volt szó. politikai, hatalomtechnikai oldalról valóban kiválóan teljesítenek, rá is baszik az ország rendesen.

Tapi2021 2022.04.05. 12:53:08

@Sir Gombóc: De, a 2008-as ingatlanlufi durranás előtt nagyon is bőség volt.

midnight coder 2022.04.05. 12:53:31

@cavalry: Mondj egy olyan európai terméket ami menõ a világban (és nem úgy készül, hogy a kínaiak még a márkajelet is odahaza teszik fel rá). A Nokia volt, de az is két t-vel, mert múltidõ.

Tapi2021 2022.04.05. 12:54:04

@Hakapeszi Miki: Terelsz. Nem arról beszéltél, hogy hogyan kezeltek válságot, azt mondtad, hogy nem is volt.
Pedig volt, van évek óta. Elég nagy válság az, amikor komplett ágazatok zártak be!
Megoldották? Meg.
Lehetett volna jobban? Ki tudja? Mindig lehet. Elméletben és utólag okosabban.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 12:55:52

@Tapi2021: ők ugyan nem oldottak meg semmit, az elvárhatónál sokkal kevesebb segítséget kaptak a leálló ágazatok, a munkanélkülivé válókat lealázták az extrém rövid segélyidőszakkal, közben faszságokra szórták a pénzt. ez inkább szánalmas.

dare 2022.04.05. 12:56:27

@ben2: Pont ezt akartam leírni.
Itt a lényeg a manipuláció.
Minél több ellenzéki médiatermék kerül ki a többség látóköréből, annál könnyebb lesz a Fidesznek a jövőben is a választásokat behúznia.
Persze nem mindet vegzálják (még), hagynak meg elrettentésül párat, amelyekbe ha néha szélsőséges szól valaki valamit, akkor azzal lehet tovább riogatni majd a saját szavazóit.
Vannak akiket nagyon zavar (pl engem), hogy így lehet csak választást nyerni, teljesen mindegy ki alkalmazza ezt és hogyan, ez szégyenletes bármelyik irányból is közelítünk hozzá.
Jól látszik, hogy talán a Fideszt lepte meg legjobban ennek a csodafegyvernek (média) a hatékonysága, álmukban se gondolták azt, hogy újra 2/3-dal tudnak nyerni a választáson, és most azért látszik rajtuk ez a felhőtlen öröm, mert látják azt, hogy nincs az a személy a világon, az a politikai erő, amely le tudná majd őket győzni választáson.
Jól bevált recepten pedig nem fognak változtatni, hülyék lennének ha gesztusokat gyakorolnának, és szélesíteni próbálnák az ellenzéki nyilvánosságot.
Az a jó a Fidesznek, ha az O1G-sek (szélsőliberálisok) kapnak minél nagyobb sajtófelületet, ha velük küzdhetnek csak meg a jövőben, és mindenki mást velük karöltve lehetetlenítsenek el továbbra is (MZP is majdnem több savat kapott tőlük, mint a Fidesztől).
Ez egy bevált recept, nem fog változni, nem érdeke egyik félnek sem az, hogy ez megváltozzon.

Tapi2021 2022.04.05. 13:21:08

@dare: Ne beszélj be magadnak ilyen ostobaságokat!

Az emberek a jobbat választották, mert nekik az a jó. Ennyi.

Tapi2021 2022.04.05. 13:22:13

@Hakapeszi Miki: Tönkrementek tömegesen? Nem! Újranyitott szinte mind? Igen! ...

Hagyjuk a hülyeséget.
A "mentés" ugyan miből ment volna? Abból, amit máshonnan vettek volna el, miközben drasztikusan csökkentek az állami bevételek is. Tehát kellett határokat húzni? Igen! ...
Ja, és közben hazaárulók megszavazták és maguk forszírozták, hogy NE KAPJON az ország pénzt az EU-tól, időben válságkezelésre!!!! (Mert az nem érdeke az ellenzéknek!)

SOSEM FELEDJÜK!!!

leponex 2022.04.05. 13:23:32

@Boldeone2: " A "rend" , a biztonság? brutális győzelme a szabadság ès az autonómia felett"

Már hogyan lehetne szabadság ott, ahol nincs rend?

" Jöjj el, szabadság! Te szülj nekem rendet" -írta Attila, jól látva hogy rend nélkül a szabadság anarchiára vált.
Autonómia is csak ott lehet, ahol van rend, van erős állam, aki biztosítani tudja ezt ahhoz, hogy szabadság lehessen.

A rend, a biztonság,a szabadság, az autonómia csak együtt tud fennmaradni hosszabb ideig.

Az echte 'liberális' bullshitedet tolhatod ugyan, de amikor a vidám adventi-karácsonyi 'nyugati' vásárokról készült képeken a soktonnás biztonsági betonkockákat, az állig felfegyverzett rendőrök, katonák tömegét látod, csak elbitzonytalanodsz egy kicsit magadban, lehetséges-é szabadság rend nélkül?
Ez lenne a vágyott szabadság?
De ha nem, hát nem.

Amikor az irracionalitásig hajtott 'liberális demokrácia' maga alá gyűri a rendet, maga alá kezd gyűrni minden másként gondolkodás ( ugye nem kell idéznem a woke, az eltörlés- kultúra pompás kezdeti eredményeit és következményeit - akkor kezd lenni egyre kevesebb szabadság.

Amikor szavakat tabusítanak, börtönnel fenyegetnek ha az aktuális 'liberális' tanítástól eltérsz, amikor bibliai idézet, egy el nem fogadott tortarendelés, egy megkövetelt állásfoglalás elutasításáért, ... állítanak bíróság elé, na akkor kezd vége lenni a szabadságnak és a rendnek.

Radnótinak eszavai eléggé figyelmeztetől lehetnének ma is:
's ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,
már azt is gyűlölték, akár a pestisest.'

És ez nem a 'populizmus' gyümölcse.

Nancsibacsi 2022.04.05. 13:24:19

@Hakapeszi Miki: Ja, hát végül is a Covid is csak némi felfújt tüsszögés, tudjuk :-D Igazándiból migrációs válság sincs, hiszen hülyeség meggátolni az afrikai agysebészek tömeges bevándorlását. Ez a háború a szomszédban, ez is csak dugóspuskákkal puffogtatás. Ez mind semmi - nem válság :-D

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 13:27:00

@Nancsibacsi: már csak röhögök az ilyen hígagyúakon, ez a fideszszekta vitakultúrája. olyat böfögsz, azon mulatsz, amit senki se mondott. más szájába adni a hülyeséget, legalább tanulsz a propagandistáktól. jelentkezz a megafonhoz.

dare 2022.04.05. 13:27:15

@leponex: "MZP olyan kocsmaszint alatti primitív gyalázkodást folytatott, ami miatt szerintem még azok is elfordultak tőle, akik nem szívlelik O-t."

A kocsmai gyalázkodást a Fidesz kezdte, amit MZP sajnos rosszul reagált le.
Mindig ez történik, alpáribbnál alpáribb módon támadnak bárkit, aki potenciális veszélyt jelent rájuk nézve, és ha nem regálja le sehogy az illető, akkor ráég, ha viszont lereagálja, akkor meg jön a halljátok hogy beszél ez velünk lemez.
Néha, tényleg csak néha nem lehetne belekukkantani egy kicsit a saját szemgödrébe a Fidesz megmondóinak, hogy nincs-e esetleg ott egy gerenda.
A trollkurzusból a Fidesz épített ki olyan erős fegyvert, amellyel nagyon kevesen merik csak felvállalni a harcot.
Aki viszont megteszi, azt sikerül mindig addig piszkálni, hogy nem tudja majd jól kezelni a helyzetet.
Beindul mindig egy hazugságcunami amire reagálnak, és biztos lesz olyan rész a szövegből, amit kiemelve lehet majd mutatni bizonyítékként az elhangzottakra, ha nem reagál, akkor addig mondják végtelenítve a saját hazugságaikat, amíg az a na na, még ezt mindig nem cáfolták meg, lehet akkor van benne némi kis igazság gondolathoz nem érkezik.

Ez a kocsmaszint, ha reagálsz akkor azért, ha nem reagálsz akkor azért lesz az.
És ki örül ennek a legjobban?
Biztos nem MZP, nem így tervezte ezt a kampányt ő sem.

dare 2022.04.05. 13:34:37

@Tapi2021: Azért megnézném ezt az emberek a jobbat választották opciót úgy is egyszer (persze erre semmi esély nincs), hogy nem ömlik az emberekre a propaganda.

"A manipuláció hatékonyságáról Hitlernek például az volt a véleménye, hogy: " A propaganda elsősorban az érzelmekre hasson, s csak kisebb mértékben az értelemre. Nem szükséges, hogy a nép tudatosan gondolkodjék, hiszen az emberek felfogóképessége amúgy is meglehetősen korlátozott, intelligenciájuk csekély, viszont igen gyorsan felejtenek. Ehhez képest a hatásos propaganda csupán néhány pontra szorítkozhatik, s a jelmondatokat addig kell ismételnie, míg a közönség minden tagja megérti, hogy hogyan kell értenie azokat."

konrada 2022.04.05. 14:40:12

@dare:
...ja hát van olyan akit csőbe lehet húzni, ebben igazad van.

...de biztos olyan kell?

Sir Gombóc 2022.04.05. 14:40:21

@sírjatok: aminek volt előzménye 2002 előttről..

Etniez 2022.04.05. 14:40:35

@Hakapeszi Miki: irigylem a türelmed, én egyelőre elengedem ezt.
Ma elkezdtem felvenni az angol állampolgárságot, ennyi tudok tenni magamért.
Az országért semmit, ha nekik ez kell, legyen meg az akaratuk.

A kommentelésből is vissza fogok venni, teljesen felesleges időtöltés.

Legyen szép napotok!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2022.04.05. 14:43:29

@Etniez: sajnálom, de maximálisan megértem. köszönjük a hozzászólásaidat, sokszor nekem nem volt türelmem és te voltál, aki próbálta elmagyarázni a valóságot. mi se hiszem, hogy sokat írunk, még annyira sincs értelme, mint eddig, de azért remélem még visszatérsz.

eßemfaßom meg áll 2022.04.05. 14:44:14

@dare: "hogy nem ömlik az emberekre a propaganda."

"a hatásos propaganda csupán néhány pontra szorítkozhatik, s a jelmondatokat addig kell ismételnie, míg a közönség minden tagja megérti"

"O1G"

"Nem tűri a lopás, ezért támadják"
"Hazudik, ezért fél vitázni"

Sir Gombóc 2022.04.05. 14:44:22

@leponex: Teljesen értelmetlen dolog a fidszes oldallal bármiről is érdemi vitát folytatni, nekik soha semmi nem úgy van, soha semmi nem jó, mindent másként kellene csinálni.

cavalry 2022.04.05. 16:06:54

@midnight coder: Mindenki ott gyártat ahol olcsóbb. Attól még az nem lesz kínai. Lásd IPhone.

Sir Gombóc 2022.04.05. 16:07:06

@sírjatok: no de ha jók a fidesz intézkedései, akkor miért kéne leváltani?

Mert lebontották a jogállamot, nincs jogbiztonság, ellenőrzés, számonkérhetőség.

Boar. 2022.04.05. 16:08:24

@leponex: "Az echte 'liberális' bullshitedet tolhatod ugyan, de amikor a vidám adventi-karácsonyi 'nyugati' vásárokról készült képeken a soktonnás biztonsági betonkockákat, az állig felfegyverzett rendőrök, katonák tömegét látod, csak elbitzonytalanodsz egy kicsit magadban, lehetséges-é szabadság rend nélkül?"
Khmm...nálunk elég volt egy járvány ahhoz, hogy mindent ellepjenek a gépfegyveres katonák. Nem csak a rendőrséget "erősítették" pl. közúti ellenőrzéseknél, hanem a köztereken is ott lebzselt a sok beöltözött dzsiájdzsó. Mert a köpcös békében, képzelt ellenség ellen nagyon szeret katonásdit játszani. Háborúban már nem annyira, mert ott valódi ellenség van aki visszalő.

dare 2022.04.05. 16:08:37

@konrada: Nekem nincs pártom, ezért engem semmi nem villanyoz fel jó ideje, viszont hiszek a demokráciában, és az előválasztás az a demokrácia ünnepe volt az olyanoknak, mint pl én.
Nem tudtunk mást csinálni, mint a számunkra legalkalmasabb jelöltet kiválasztani a jelöltek közül, nekünk eddig ér a jelenlegi tudományunk, sok esetben még eddig se, mivel sokan kerülik ezt a politikai húsdarálót, és nem tudunk olyan jelöltre szavazni, aki demokratikus normákat követ és vall.
Teljesen mindegy milyen jelölt indul el a Fidesszel szemben, csak az a lényeg, hogy teli szájjal lehessen róla üvölteni egy idő után azt, hogy a disznóólamat nem bíznám rá, és persze azt, hogy AL-KAL-MAT-LAN.

desvv 2022.04.05. 16:09:34

Meg talán nem kellett volna 1-2 ezer LMBTQWERT ember miatt szembe menni az egész társadalommal, mert ugye szivárványosék elfogadást várnak, miközben ők telibe szarják közel 10 millió ember véleményét.

És meg kellett volna hallgatni az ellenkező véleményeket is, nem pedig egyből címkézni őket nácinak meg homofóbnak, ill. cenzúrázni.

Felépítettek egy szép kis safe place-t a saját nyájuknak, csak hát a választáson pofánbaszta őket a valóság.

Boldeone2 2022.04.05. 16:09:36

@leponex: Az echte 'liberális' bullshitedet tolhatod ugyan "

- Az echte illiberális bullshitedet tolhatod ugyan, de: az lenne a szabadság , amikor egy államrezsim rátelepedik a társadalomra, amikor elsorvadnak a társadalmi autonómiák, amikor mindent a " vasvilág a rend határoz meg" ? Amikor felső kènyszerekkel , egy hatalmi elit uralma èrdekèben szerveződik az állam , s nem a közjót szolgálja ? Amikor minden jelenről\jövőről egy autokrata dönt a társadalomban ? Mond csak, nem bizonytalanodsz el magadban, amikor látod az illiberális rendszerek szisztematikus rombolást???
A migrációs "apokaliszis narratíva" elbukni látszik Nyugat- Európában. Nem vèletlenül vertèk meg az AFD- t , amely pont a legelmaradottabb területeken nèpszerű!

csak elbitzonytalanodsz egy kicsit magadban, lehetséges-é szabadság rend nélkül?
Ez lenne a vágyott szabadság?

- Nekem , az emberek tíz- ha nem százmillióinak a nyugat-európai , plurális demokrácia zsinórmèrtèk , vagyis: igen
Az emberek a lábukkal választanak : az illiberális rendszerekből menekülnek a liberális rendszerek felè, az a globális trend !
Nagy tömegek nem tolonganak az illiber demokráciák kapui előtt...Úgy könnyű antimigráns politikát folytatni , ha alig akarnak itt letelepedni! ( a nyugathoz kèpest, mindenkèppen..)

Amikor az irracionalitásig hajtott 'liberális demokrácia' maga alá gyűri a rendet, maga alá kezd gyűrni minden másként gondolkodás ( ugye nem kell idéznem a woke, az eltörlés- kultúra pompás kezdeti eredményeit és következményeit - akkor kezd lenni egyre kevesebb szabadság."

- Ez butaság, meg önellentmondás is egyben! Èppen a liberális demokrácia - szabad - rendje miatt terjedt el a a szèljobb populizmus , a felvilágosodas-tagadas , sok tekintetben újfasizmus , szabadon Európában !

... állítanak bíróság elé, na akkor kezd vége lenni a szabadságnak és a rendnek."

Az illiberális " demokráciában " nincs szabadság, csak rend. Ott állítanak bíróság elè, vagy több: be is börtönöznek , vagy megölnek , ahogy bálványotok Putyin országában! A liberális demokráciában jóval több a szabadság ès rend is van. Csak az rend nem az, amire ti vágytok, hanem a szabadság ès az autonómia rendje, nem pedig egy eszme, egy rezsim , egy felkent vezető rendje!

dare 2022.04.05. 16:09:47

@eßemfaßom meg áll: A Fidesz pont ezzel magyarázza a saját erős retorikáját.
De ahogy korábban is írtam, ha kiegyenlített lenne a pálya, akkor ezt joggal fel lehetne hozni és az orra alá dörgölni bármelyik ellenzéki választónak (akár nekem is, pedig én soha nem írtam egyiket sem), de brutális a fideszes médiatúlsúly, esély sincs arra, hogy érdemi párbeszédet lehessen folytatni veletek bármiről is, mert ezt vágjátok bárkinek a fejéhez.
Sokan pont ezért radikalizálódnak (és írnak ilyeneket), és ti pedig ennek örültök.
Ne mond azt, hogy nem örültök neki, mert ha nem örülnétek, akkor nem vennétek mindenkit egy kalap alá, és nem lenne mindenki balliberális rögtön, aki kritizálni meri a kormányt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2022.04.05. 16:09:56

Az elmúlt évtizedben ömlött az EU-s pénz. Ennek 5-10%-ával "kitömték" a zemberek zsebét, a "maradék" 90-95% pedig a stróman oligarchákhoz vándorolt.
Most nem lesz EU-s pénz, úgyhogy kínosabb lesz a helyzet. Kérdés, hogy a zemberek el fogják-e majd hinni, hogy nemmegszorítások oka is Soros, Gyurcsány és Brüsszel... ;-)

Wildhunt 2022.04.05. 16:10:01

@Tapi2021: se a 14-es háború, se a 15-ös menekültválság.

Andy73 2022.04.05. 16:10:09

Azt a dudort azért nem olyan sokan érzik, mint a blogger hiszi, és félő, hogy sokan ismét a lyukas zsebet fogják inkább. A gyorsuló inflációnál az élelmiszer árak még gyorsabban nőnek, kérdés, meddig lesznek hatósági árak. Közben a kamatoknal jobban emelkednek a lakáshitelek törlesztői, kérdés, hogy pl. a kamatstop meddig tart. A benzin áráról ne és beszéljünk, az valószínűleg Putyintol is függ, ahogy a hatósági gázár is. Mindesetre a béremelések aligha tartanak lépést az inflációval. A kampány sem erről szólt hanem a háborúról és a békéről...

Big Blaster 2022.04.05. 16:10:15

@leponex: szinte csak jobb alternatívák vannak, csak az embereknek az nem kell, mert nem látnak tovább az orruknál. Szerintem ennyi a megfejtés. Akkor lenne hajlandóság a változásra, ha megszorítások lennének. Akkor nagyon sokan "kiábrándulnának" a Fideszből, de lehet, hogy még akkor se. Ez itt Kádár népe. Elég egy tányér krumpli leves oszt' jóvan.

dare 2022.04.05. 16:10:17

Nem kritizáltam az ellenzéket, mert nem akartam azokat ostorozni, akik az országért akarnak tenni a maguk módján (a kormány felé erősen lejtett pályán), sok mindent tudnék most is írni arról, hogy mit kellett vagy nem kellett volna tenniük (nem azt, hogy ki hány percig beszéljen, hol ,ki előtt...stb), de egy dolgot emelnék csak ki ezek közül.
A Kelet vagy Nyugat nem volt elég erős üzenet, meg se közelítette hatékonyságban a háború vagy béke üzenetét.
Mintha nem is lett volna, pedig ez volt a fő üzenet az ellenzék részéről a háború kitörése óta.
A háborúk mindig a kormányoldalakat erősítik, mert ilyenkor lehet nagyokat mondani a kormányfőknek, lehet izmozni kicsit, és ilyenkor a tömegben az erős kezű vezető képe érvényesül jobban, a tekintélyelvűség, a családfő szerep, aki véd és oltalmaz, ezt preferálják inkább a választók minden más helyett.
Amelyik kormányfő nem tud élni ezzel a lehetőséggel, az nagyon béna lehet valljuk be.
Erre rossz válasz volt a Kelet vagy Nyugat.
A magyarság nagy része nem képes választani, nem is akar választani, lehet nem is tudna választani, éppen ezért nem is szabad rákényszeríteni őket a választásra soha senkinek sem a jövőben.
Ezt szerettem volna leírni korábban is, nálunk szocializmus volt (vagy kommunizmus, mindegy most ki minek nevezi) több mint 40 évig, és nem kapitalizmus.
Az emberek jelentős része nem akar választani a szocializmus és a kapitalizmus között, nekik inkább egy valamilyen elegy kell belőlük, és nem akarnak sem szocializmust, sem kapitalizmust igazán.
Márpedig a Kelet vagy Nyugat kérdés az sokakban így csapódik le, ezt az értelmezést takarja számukra, nem azt, hogy háborús bűnös Putyin, vagy demokrácia és nyugati szabadság, mert ezt fenntartásokkal fogják mindig is kezelni, bárki is mondja majd ezt nekik.
1000 éve nem sikerült választani, ez egy választási kampányban tehát nem lehet csodafegyver senkinek sem a kezében, még akkor sem, ha közben elég véres háború zajlik épp a szomszédban.
Legközelebb mérlegeljék majd egy kicsit alaposabban ezt a következő választási kampányra az ellenzék prominensei, mert ez olyan szlogen, ami nem fog eldönteni egy választást sem itt a jövőben.

És egy kis rockopera a könnyebb megérthetőség végett: youtu.be/MtRwJdD2Dxs

nyelv-ész 2022.04.05. 16:55:30

@Sir Gombóc: @Hakapeszi Miki: Köszi az infót. Hol érhető el ez a program? Ti olvastátok? Mert amit én láttam-hallottam-olvastam, abban csak a sok üres lózung volt. De szívesen elolvasnám, mi volt a nagy összefogás mesterterve kormányra kerülés estén.

ben2 2022.04.05. 16:56:24

@dare:

"A trollkurzusból a Fidesz épített ki olyan erős fegyvert, amellyel nagyon kevesen merik csak felvállalni a harcot. "

Ez az "úgy kezdődött a verekedés tisztelt bíró úr, hogy ő visszaütött" logika.

A Fidesz a saját kárán tanulta meg ("Kövér László fel akar kötni minket", "23 millió románt fognak betelepíteni", stb.), hogy a nyugati kampánytechnikákat alkalmaznia kell, mert vele szemben garantáltan alkalmazzák.

MZP azzal cseszte el, hogy a fideszes trollok a bőség zavarában már nem is tudták, hogy hirtelen melyik vállalhatatlan kirohanását fújják fel.
Gyakorlatilag elég volt bejátszani a vágatlan videót és már kész is volt a kampányanyag.
A Fidesz is átesett ezen, 2006-ban ugyanilyen "hatékony" volt Mikola István is, amikor szingli hordákról, meg körmösözésről beszélt. Nyilván nem azt mondta, nem úgy, nem azért, de bele lehetett kötni, szét lehetett cincálni, ezért belekötöttek és szétcincálták.

Valójában mindkét oldal ultrái is pontosan tudják, hogy minél alpáribb és elborultabb trollkodással állnak elő, annál kevésbé hatékony, sőt egy ponton túl kontraproduktív, de ha a másik fél szolgáltatja a muníciót, akkor önsorsrontás lenne nem lecsapni a magas labdákat.
Ez egy ilyen műfaj.

ben2 2022.04.05. 16:56:39

@dare:

A "kelet vagy nyugat" demagógiával már a rendszerváltás első napjától folyamatosan bombázzák a magyar lakosságot, így nem csoda, hogy immunissá váltak rá.
Az átlagember valójában egy dolgot szeretne átvenni a nyugattól: a gazdagságot.

Ehhez képest '89 óta a legkülönbözőbb társadalomkísérleti agyrémeket, a nyugati piaci érdekek gátlástalan kiszolgálását és brutális megszorításokat akarnak lenyomni a torkukon a "a nyugat sajna ezzel jár, be kell nyelni" dumával.

Így egy idő után az emberek úgy vannak vele mit a viccben a kismacska, amikor az apja elviszi b..szni, de megcsúsznak a tetőn és az ereszben kapaszkodnak órákon keresztül: "apa én szerintem ma már eleget b..sztam, inkább hazamegyek".

Tehát nem az volt a probléma, hogy a kelet vagy nyugat üzenetet elnyomta a háború vagy béke, hanem hogy túl sokan vannak ebben az országban, akik már a saját kárukon tanulták meg, hogy ne dőljenek be a nyugatozós mantrának.

white999 2022.04.05. 19:06:20

444.hu/2022/04/05/zuhanni-kezdett-a-forint-a-jogallamisagi-eljaras-bejelentese-utan

Fityisz trollok nygtassatok meg az öröm nem csak két napig tart. Most akkor vissza kell hívni a három betűs pénzintézetet?

white999 2022.04.05. 19:06:36

@Frady Endre: Covid válság megtaníthatott arra mindenkit, ha nincs pénz akkor is a fidesz holdudvar kapja. Ebből nagy szopás lesz az átlag fidesz szavazónak aki nincs a nagy pénzekhez bekötve.

leponex 2022.04.05. 19:06:59

@Sir Gombóc: :)
Kénytelen vagyok idézni megint, hogy mit is jelentett ez:
"Nincs egyetlen olyan közös érték, közös cél ebben a duális erőtérben, amit mind a két fél elfogadna, hanem folyamatos harcok zajlanak a legalapvetőbb kérdésekben is. Ha mi azt mondjuk, hogy családtámogatási rendszer, akkor ők megszüntetik; ha mi azt mondjuk, hogy kettős állampolgárság, akkor ők azt mondják: beözönlik 23 millió román. Állandó értékvitáink vannak. Nemcsak politikai küzdelmek, hanem értékviták is.

A legutóbbi időkig valóban ez a duális erőtér jellemezte a magyar politikai viszonyokat. Napjainkra azonban megszűnni látszik a rendszer dualitása, s egy centrális politikai erőtér van kialakulóban, ami egyrészt a jobboldali konjunktúrának, másrészt a mi megerősödésünknek köszönhető. Hogy így néz-e majd ki ez a politikai erőtér a választásokat követően is, azt nem tudom, csak szeretném, ha így nézne ki. Annyi azonban bizonyos: megvan a reális lehetősége annak, hogy a magyar politika következő tizenöt-húsz évét ne a duális erőtér határozza meg, amely állandó értékvitákkal, megosztó, kicsinyes és fölösleges társadalmi következményeket generál. Ehelyett huzamosan létrejön egy nagy kormányzó párt, egy centrális politikai erőtér, amely képes lesz arra, hogy a nemzeti ügyeket megfogalmazza - és ezt nem állandó vitában teszi, hanem a maga természetességével képviseli."

Ezért nincs értelme ( a 2002-t követő 8 államcsődbe vezető ballib kormányzás tapasztalatai alapján is) érdemi politikai vitának.

No meg ahhoz egy olyan politikust is kellene végre Orbánnal szemben felállítania a mostani ellenzéknek, akinek van koherens világképe, víziója Magyarországról, és azt a választópolgárok sokasága is támogatná.

Ölég szomorú, hogy Ferenc testvérünk régóta az egyetlen komolyabban vehető politikusféle. Jelentsen ez bármit is. Az ő Egyesült Európa víziójára túl sokan nem vevők.

white999 2022.04.05. 19:07:08

@Nancsibacsi: Ja, hát végül is a Covid is csak némi felfújt tüsszögés, tudjuk

Sikerült is vezető halálozással lehozni. Ha ez a siker mértéke neked ám legyen.

white999 2022.04.05. 19:07:15

@Tapi2021: De, a 2008-as ingatlanlufi durranás előtt nagyon is bőség volt.

Nyilván nagy bőség volt, ezért csináltak devizahitelezést. Mert mennyivel egyszerűbb ezt csinálni, mint 0% környékén levő kamatokat felvenni. Kösz hogy megvilágítottál te zseni vagy.

white999 2022.04.05. 19:07:26

@eßemfaßom meg áll: "Az újabb brutális Fidesz-győzelem legfontosabb oka:" az ellenzék.
Is de nyilán a blogger azért tette be Zsiday cikkét, hogy elolvasd. Látom nem ment.

white999 2022.04.05. 19:07:34

@leponex: Orbántól mit tudnál idézni?

Az ellenzék vért akar olaj helyett.

white999 2022.04.05. 19:08:01

@Minden ballib bérretteg: Szerintem Orbán ugyanennyire elutasított volt és lesz is hamarosan.

leponex 2022.04.05. 19:08:32

@ben2: Ez így van, sajnos.
A demagógia, a lejáratás, a karaktergyilok már régóta az arra fogékony választói réteg megszólításának eszköze.
O. 2002-ben megtanulhatta: a demagógiában IS sokkal jobbnak kell lenni, mint ellenfeleik.
Eltanulták tőlük, és a saját fegyvereikkel is rommá verték őket.
2006-ban még 'botrány' volt a telefonos agitálás:

"Engem is piszkálni fognak, mert az ellenfelet elmarasztalta az Országos Választási Bizottság, hogy telefonon országosan még biztattak szavazási részvételre, de következménye nem lett. Úgyhogy én is biztatok szombaton és vasárnap a talpon maradt összes kerületben az én hangomon megy a szavazásra való felhívás, amiért majd engem elmarasztal az Országos Választási Bizottság, a jogászok meg megvédenek, oszt jónapot. De az ellenfél is ezt csinálja, nem tudom mást tenni, ha az ellenfél is ezt csinálja, nekem is meg kell tenni." - mondja a felvételen Orbán Viktor."

leponex 2022.04.05. 19:08:48

@Boldeone2: Ne haragudj, minden mondatodra kisebb esszével lehetne válaszolni, láthatóan tényleg párhuzamos világokban élünk.

Egyre azért:
"- Ez butaság, meg önellentmondás is egyben! Èppen a liberális demokrácia - szabad - rendje miatt terjedt el a a szèljobb populizmus , a felvilágosodas-tagadas , sok tekintetben újfasizmus , szabadon Európában ! "

Még azt sem veszed észre, mennyire igazad van :)

PONTOSAN így van, így lehet: "liberális demokrácia - szabad - rendje miatt terjedt el a a szèljobb populizmus"

Tegyük hozzá: a mai 'liberálizmus' demokráciája, aminek vajmi kevés köze van már a klasszikus liberalizmushoz, annak az alapvető értékeit már rég semmibe veszi.

Szólásszabadság, a másik személy feltétlen tisztelete, a személy szabadság határai, - ezekből már rég csúfot űz a szent 'jogállami elvekre' hivatkozva.

A szélsőséges, abszolutizmusra törő, kirekesztő, a 'liberális demokráciát' erőszakosan, mindenfelé bombákkal, rakétákkal, fegyverekkel terjesztő 'liberális demokrácia' ( mai terminológia szerint a 'liberálfasizmus' )végtelenül intoleráns rendszer az, ami kitermelte a szélsőséges (széljobbról is, szélbalról is) reakciókat.

A tükröt, amelybe nem hajlandó belenézni.

Csak tolja tovább a süket mantrát az ő világszabadságot ígérő, mindenkire kötelező, de egyre több anarchiát, szélsőséget, terrorizmust generáló világnézetét.

A saját magad által teremtett fantommal viaskodsz, ki beszélt itt Oroszországról, Putyinról?
A Putyint válasszák meg az oroszok maguknak, az ő dolguk.
Azt gondolod, a primitív, önkényes, ostoba címkézéssel el van intézve minden?
Rosszabb vagy, mint a megboldogult Tudományos Fantasztikus Szocializmus jegyzetünk volt a főiskolán ;-)

leponex 2022.04.05. 19:09:06

@Big Blaster: " szinte csak jobb alternatívák vannak, csak az embereknek az nem kell, mert nem látnak tovább az orruknál. Szerintem ennyi a megfejtés. "

Asszem, ezt hívták kommunizmusnak.
MI (a Párt) tudjuk, mi a jó nektek, ha beledögletek akkor is az lesz!

eßemfaßom meg áll 2022.04.05. 19:09:59

@Frady Endre: "a "maradék" 90-95% pedig a stróman oligarchákhoz vándorolt." Ahhoz képest meg elég szegények azok a strómanok. Nem lehet, hogy mégis épült mondjuk út meg felújult a kórház abból a pénzből és az magyar rosszstrómanoligarha pont ugy gazdagodott közben ahogy a jóeurópaiértékrendűutépítőkoncorcium tulajdonosa és vezetése is gazdagodott amikor ők építették ezeketkorábban? Vagy te ismersz olyan jómultinacionális céget amelyik abból él hogy veszteséget termel?

eßemfaßom meg áll 2022.04.05. 19:10:15

@dare: "de brutális a fideszes médiatúlsúly,"

A legnézettebb adó az RTL amit mindenki ingyen nézhet, a neten mindenki azt olvas amit akar, print újságot már a kutya sem olvas, hogy darabra több a fideszközeli média az semmit sem jelent.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2022.04.05. 19:10:31

ideológiák ??? mentális defektek .... mémek ...

Mivel most sem voltam szavazni, mint már több mint két évtizede, most sem ért semmiféle csalódás., így szomorú sem vagyok. Akkor mennék először, ha ezt valaki felvállalná :

Párthatalom Nélküli Állam

A politika egy áltudományi ág. Közvélekedésre való apellálás érvelési hiba a fő összetevője. A belőle következő jog sem más mint áltudomány a négyzeten. Mint minden ilyen áltudományos biznisz .... ez is jól jövedelmez a benne fenn lévőknek.

A jövőben visszanézve úgy fogjuk a mai kort tekinteni, mint a modern kémia korszakában visszamenőleg az alkímiát. Valami sötét és buta bugyornak.

white999 2022.04.05. 19:10:47

@Mérnork: Most szerintetek tényleg az a hülye, aki szereti, ha jobban él?

Azt azért tegyük hozzá, hogy -10%-os eladósodéás mellett covid járvány idején nem megtermel hatékonyabb jobban teljesítő gazdaságból, hanem hitelből a választások miatt. Ez azért nagyban árnyalja a képet, mert nem fog jobban élni a magyar csak ebben a pár, hónapban évben. Azután meg vissza kell fizetni a lóvét.

white999 2022.04.05. 19:11:05

@ben2: Márpedig a tanarak akcióit elnézve most is pont azért sztrájkolnak, mert az állami pénz az szerintük alanyi jogon "jár" nekik, de cserébe nehogy már bármit is számonkérjenek rajtuk, mert az beavatkozás az oktatás függetlenségébe

Nyilván az origoból tájékozódsz hogy a tanárok mit akarnak. A pénz mellett kb minden szar amit a fidesz intézkedésnek hozott.
Magas munkateher, amit még a normális felett túlórában sem fizetnek ki. Ezzel szemben legalább a tankönyvek szarok de nemzetiek,csak tanításra nem alkalmasak. A tanárok mellett a diákokat is túlterhelik,hogy a minden napi testnevelés mellé legyen (az elmúlt 10 évben nem lettek Adoniszok ennek ellenére a gyerekekből, mert a mozgást nem így kell megszerettetni, mondom én aki világ életemben sportoltam. Most is és soha nem azért mert kellett)még hely énekelni imádkozni stb. Sajnos kémia és biológia és fizika tanár nincs így ezeket nem is kell lassan tanítani. Nyelvet matekot szigorúan magánban pénzért, mert az iskolai keret erre nem alkalmas. Akkor mire van egyébként? Agyonterheltség adminisztráció miatt mert az idejük 30%-a arra megy el hogy bebizonyítsák dokumentálják, hogy dolgoznak. Csak ennyit követelnek de ebből neked a bér jött le, nyilván ahhoz ismerni kellene tanárt hogy fogalmad legyen mi megy, nem elég papíron lerajzolva látni egyet, hogy így néz ki egy tanár.

white999 2022.04.05. 19:11:08

Előre tehát nem látta szinte senki, de ami érdekes, hogy az utólagos magyarázatgyártások során a legfontosabb rendszeresen kimarad, vagy csak nagyon halványan jön elő.

Mivel Zsidayt olvastam már a választás előtt ezért engem annyira nem lepett, meg ahogy annak idején is a fideszes trollok által zseniálisnak kikiáltott Orbán is 2006 ban azzal kampányolt hogy szarabbul élünk. Közben a szocik osztogattak és az emberek nem éltek szarabbul. Annak is ellenzéki bukta lett a vége pedig tudjuk, hogy orbán a legzseniálisabb politikus nem is a világon de teljes univerzumban még pár parszeknyivel azon is túl. A zsenialitása abban mutatkozott meg, hogy a gazdaság miatt megzuhanó szocikat kivégezte. Erre ha kevesebb is az esély de az ellenzéknek a mai naptól ezzel kellene foglalkozni, hogy készen álljon ha jön a baj. Igaz itt a közrádióban nem fogják bemondani az öszödi beszédet tehát kicsit lejteni fog a pálya.
Ja és a fityiszesek ezt tényt ignorálják amikor leírom nekik és önfelmentésnek tartják, pedig a az önfelmentés a zorbán zsenialitásába vetett hit meg a fantaszikus győzelem, holott csak egy klasszikus de ugyanakkor brutális mértékű osztogatás történt. Mint a kereskedelemben amikor nem viszik el a szar terméket csak a végtelenségig agyon promózva diszkont áron. Utána ordítani, hogy a világ legjobb terméke. Bravó.

midnightcoder2 2022.04.05. 20:53:02

@ben2: "Márpedig a tanarak akcióit elnézve most is pont azért sztrájkolnak, mert az állami pénz az szerintük alanyi jogon "jár" nekik, de cserébe nehogy már bármit is számonkérjenek rajtuk, mert az beavatkozás az oktatás függetlenségébe."

Ezt azért látod így, mert az Orbánék agyhalott propagandájából tájékozódsz. Valójában azért sztrájkolnak, mert Pl. az iskolák jó része Kádár idejében volt utoljára felújítva, hogy egy 40 éves pedagógus nem tud egyszerre enni is és lakbért is fizetni a fizetésébõl Pesten, stb.

midnightcoder2 2022.04.05. 20:53:12

@white999: Ez azért nem ugyanaz, mint amikor Fletóék megduplázták az államadósságot a nagy jólét kedvéért.

midnightcoder2 2022.04.05. 20:53:39

@Andy73: "A gyorsuló inflációnál az élelmiszer árak még gyorsabban nőnek, kérdés, meddig lesznek hatósági árak. "

Egész Európa szívni fog. Minél inkább embargózzák Putyint annál jobban. A nyugat-európai növénytermesztők egy része már most leállt a gázzal fűtött üvegházakkal. Nem jön az ukrán kaja, az orosz gabona. Egy rakás pénz elmegy az LNG kikötők építésére, ráadásul úgy hogy közben kérdés hogy mi áll majd le energiahiány miatt. Lesz ebből akkora válság az egész világon, hogy a fal adja a másikat, és az EU fogja indítani. Ami amúgy a mi legnagyobb felvevőpiacunk is.

csorsza 2022.04.05. 20:53:44

Dehát nem azért kell dolgozni a politikusnak, h jobban menjen az ország szekere, és jobban dudorodjon a pógár zsebe? Mi más lenne a cél?

dare 2022.04.05. 20:53:54

@eßemfaßom meg áll: Az Rtl klub nem mossa az emberek agyát, a tv2 viszont igen.
Nem az számít ki mit néz, az számít azon az adón amit néz mit adnak, mit mondanak a nézőknek benne.

Boldeone2 2022.04.05. 20:54:28

@leponex: PONTOSAN így van, így lehet: "liberális demokrácia - szabad - rendje miatt terjedt el a a szèljobb populizmus"

Tehát, akkor mègis lètezik a szólás - ès sajtószabadság nyugaton , van " szabad rend " , azzal ellentètben amit a szèlsőjobb állít. A szèlsőjobb sivalkodás ( hogy ezt a csúnya szèljobb által gyakran használt szót használjam- nem több, mint "fearmongering ", hiszen terjedhet a szèlsőjobb populizmus , amely sok esetben már a 30- as èvek ordas eszmèit üdvözli, mègsincs igazán gátja
Olyan sok embert mèg nem ültettek le a politikai nèzeteièrt , ellenben az illiberális államokkal !

Tegyük hozzá: a mai 'liberálizmus' demokráciája, aminek vajmi kevés köze van már a klasszikus liberalizmushoz, annak az alapvető értékeit már rég semmibe veszi."

A klasszikus liberalizmus kb 150 ève èlte reneszánszát , azóta megváltozott világ : a nyugat - európai típusú szociális demokrácia egy több èvtizede jól működő politikai rendszer! Ne te mond már meg - mint kibic- a nyugatiaknak , hogy hogyan èljenek, milyen èrtèkeket valljanak ! Oké?

Szólásszabadság, a másik személy feltétlen tisztelete, a személy szabadság határai, - ezekből már rég csúfot űz a szent 'jogállami elvekre' hivatkozva."

- A szólásszabadságnak is vannak határai : a jogban kb az , ha " present danger " megállapítható, pl közvetlen erőszakra buzdítás egy kisebbsèg ellen
Azon lehet vita , hogy hol lehet a határ , az USA lazább , a nèmet szigorúbb , országfüggő!

A szélsőséges, abszolutizmusra törő, kirekesztő, a 'liberális demokráciát' erőszakosan, mindenfelé bombákkal, rakétákkal, fegyverekkel terjesztő 'liberális demokrácia' ( mai terminológia szerint a 'liberálfasizmus' )végtelenül intoleráns rendszer az, ami kitermelte a szélsőséges (széljobbról is, szélbalról is) reakciókat."

- Jaj, hagyjuk már az "abszolutizmusra törő liberális demokráciát" ! Semmi alapja nincs ! A modern liberális demokrácia alapvetèse a plurális, autonómiákra èpülő társadalom , vagyis eleve ellentmondás az állítás!
A " liberálfasizmus " egy eleve oximioron szó. Anno, Jürgen Habermas , egy balliberális filozófus " linke fasizmus "- ról beszèlt, ti csak átvettètek , de rosszul

tükröt, amelybe nem hajlandó belenézni.
Csak tolja tovább a süket mantrát az ő világszabadságot ígérő, mindenkire kötelező, de egyre több anarchiát, szélsőséget, terrort generáló világnézetét.

- A tükörbe azoknak is bele kellene nèzni , akik az illiberalizmus mantrájat tolják! Az illiberalimusból nem következik semmi jó , csak az elnyomás, szolgaság , a kiszolgáltatottság , majd vègső formájában a nyílt terror!
A liberális demokráciák köszönik jól vannak! HDI alapján , a világ első 20 országa magasan fejlett , teljes " liberális " demokrácia !
Nincs sikeres illiberális út , ahol együtt van a jólèt ès szabadság! Hiába kiabáltok, szemmel látható a különbsèg , a "zsinórmèrtèk " a nyugati típusú , liberális demokrácia ès többi " illiberális " rendszer között!

dare 2022.04.05. 20:54:30

@ben2: "Valójában mindkét oldal ultrái is pontosan tudják, hogy minél alpáribb és elborultabb trollkodással állnak elő, annál kevésbé hatékony, sőt egy ponton túl kontraproduktív"

Ez nem pont így van.
Van a jó zsaru-rossz zsaru szerep minkét oldal mögött.
Bármilyen elborult ocsmányságot le mernek írni, mindig a jó zsaru szerep kompenzálja azt amit leírnak az ultrák.
Kontraproduktív?
Akkor nem alkalmaznák.
Mzp-nél azért volt furcsa ez, mert ő volt a jó zsaru és a rossz zsaru is egyben.
Ezt nem szabad csinálni senkinek, látjuk a következményét, ezt ki kell szervezni az "ultráknak".

Az úgy kezdődött pedig már egy kicsit túl van szerintem tolva.
Már az első szavazóknak is ezt írják vagy mondják a fideszesek 12 év Orbán rendszer után.
Semmi közük hozzá, hogy mit csinált a baloldal 12 éve, őket az érdekli mit csinál az Orbán kormány.
Ha Dánia szintű közigazgatásunk lenne, vagy Skandináv oktatási rendszerünk, vagy bármi, ami arra ösztönözné őket, hogy maradjanak az országban, akkor nem kéne azzal foglakozni többet ki kezdte, csak az számítana ki oldotta meg a konfliktust.
Meddig fog még működni vajon az elmúlt 8 év?
Ha 3 év múlva beüt valami krach, akkor is azt fogják majd mondani, hogy mer a Gyurcsány alatt jobb vót?
15 év után is?

Rodney_2 2022.04.05. 23:11:54

Kb annyi történt, hogy a 2014-ben és 2018-ban kb 20%-ot elért Jobbik szavazóiből 6% a Mi Hazánkra szavazott (kemény mag??) 4-5% átszavazott a fideszre, a többi meg nem ment el szavazni az általuk gyűlölt balliberális trágyadombra. Ezt én az összefogás elejétől fogva így gondoltam, így logikus. Ebben nincsen semmi extra diktatúra, csak a lenézett hülye vidékiek (Jobbikosok) mégsem agyhalott birkák, hanem vannak elveik (most az mindegy hogy milyenek)

Bobacska 2022.04.05. 23:12:10

@HypocritSlayer: Nem lehet az ellenzék nálad gyűlölködőbb, de hát lelked rajta.

Libsikéim, bekaphatjátok! 2022.04.05. 23:12:24

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Csak az a baj, hogy aki elhiszi, az szavazhat..."

Ugye milyen szar ötlet is a demokrácia?

birkamenet 2022.04.05. 23:13:37

Olyan nincs, hogy minden közvélemény kutató fej- fej melletti eredményt jelez egy nappal a választás előtt is, majd a fidesz ugyanúgy nyer 20 %ponttal, mint mindig, mintha nem lenne semmi a rovásán már 12 éve. Ez nonszensz, itt lukasenkoi választási eredmények futnak mindenki orra előtt!

Olyan sincs, hogy a kormánypárti szavazók rejtőzködnének, ez csak az ellenzékiekre ugaz. De azokra se 20% pontnyi aránnyal.

És olyan sincs, hogy Budapesten, ahol nem lehet se szavazót, se szavazat számlálót megvásárolni, ott de facto kiirtották a fideszt, de ha egy lépést mész Budapesten túlra, akkor 70%-nyi szellemi fogyatékosból áll az egész ország.

Szóval ezt a vidéki lukasenkoi választási rendszert alaposan meg kell vizsgálni, nem pedig beszopni, hogy vidéken már csak birkák vannak, emberek meg nem.

alöksz róz 2022.04.05. 23:14:22

@Boldeone2: "Ne te mond már meg - mint kibic- a nyugatiaknak , hogy hogyan èljenek, milyen èrtèkeket valljanak ! Oké?" - ezen má tényleg csak röhögni lehet :D

senki nem akarja nekik megmondani.
azt nem szeretnénk, hogy ők akarják nekünk megmondani.

élhetetlen 2022.04.05. 23:14:32

@HypocritSlayer: Érdekes eset vagy. „Amíg ilyen mocsok az ellenzék, míg a bosszú és a O1G, no meg a gyűlölet hajtja”. Bezzeg téged nem a gyűlölet hajt, de azért számold meg, hogy hányszor írtad le, hogy szemét, és moslék, ebben a pár sorban. Nyilván ott voltál a „békemeneten”, ahol hasonló jó érzésű, toleráns, katolikus, és nagyon magyar emberek vettek részt. Szép példány vagy. „mozgósítják a lustább fideszeseket, míg a moslék létszáma felülről korlátos.”. Az általad mosléknak nevezett emberek létszáma tényleg felülről korlátos, de Einsteint idézve: „A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. Bár az elsőben nem vagyok biztos„. Tényleg több a hülye, mint a gondolkodni tudó.

Kyria 2022.04.06. 00:11:40

@Hakapeszi Miki: Akkor mi is jó illusztrációk vagyunk, vázolom a családot: testvérem mérnök 2 diplomával, én és a párom az államigazgatásban dolgozunk ketten összesen 5 diplomával (a félreértések elkerülése érdekében egyszerű alkalmazottak vagyunk és dolgoztunk már a rendszerváltás előtt is és azóta sok-sok Kormány alatt), aztán másik testvérem közgazdász egy diplomával mint sereghajtó és mindannyian a FIDESZ-re szavaztunk. Előtte megnéztük az ellenzék Vezetőjelöltjének beszédeit, megnyilvánulásait (először azt hittük, hogy amit a vidéki emberekről nyilatkozott, az a legalja, de aztán jött a fiatalok/vér/olaj eszmefuttatás, amivel még azt is képes volt alulmúlni + nem felejtettük el a Gyurcsány-korszakot sem). Nem kellett ide FIDESZ propaganda, elintézték ezt saját maguk. A magam részéről még annyit tennék hozzá az április 3-i ellenzéki vereség utáni magatartást látva, hogy gusztustalan volt. A mai brüsszeli műsor pedig azt váltotta ki belőlem, hogy holnap bármit is jelentsen be Orbán Miniszterelnök Úr, ha az Brüsszellel kapcsolatos lesz, én támogatom.

alöksz róz 2022.04.06. 00:11:57

@élhetetlen: "Tényleg több a hülye, mint a gondolkodni tudó." - igen, főleg budapesten.
ott nagyon látványos ez.

élhetetlen 2022.04.06. 00:12:25

@Minden ballib bérretteg: „Gyurcsánnyal soha a büdös életbe nem fogtok győzni.”, „Ma is ő legelutasítottab, és az is marad”. Einsteint idézve: „A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. Bár az elsőben nem vagyok biztos„. Mi a baj Gyurcsánnyal? Bevallotta, hogy hazudtak, és IMF hitelt vett fel. Orbán naponta hazudik, de nem vallja be, és deviza kötvényt bocsát ki, amiben az a „jó”, hogy azt sem tudjuk, kinek tartozunk. Tavaly valaki azt írta, hogy de a kötvény az befektetés, aztán írtam neki, hogy annak, aki veszi, annak, aki kibocsájtja, annak adósság. Szóval ilyen értelmi szinten utasítják el Gyurcsányt. Engem nem érdekel, nekem mindegy, hogy Orbán még mit ad el az araboknak (pl Párizsi udvar), eladhatja a várat is, és bármilyen középületet áttolhat magán alapítványba, megveheti strómanon, vagy a vején keresztül az egész Balaton partot. (Ja, egy dolog zavarna, mivel most a nyaralómat három oldalról a Valton főnöke birtokolja, ha kipöckölnének onnét, mert volt már ilyen). Nem áltatom magam, csak zavar, hogy ezt az emberek nem látják.
süti beállítások módosítása