Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.01.10.

Tündér Gyuri utolsó dobása

Hakapeszi Miki

Rossz hírem van György: szorul a hurok. A magyar feritél újra csak baszik összejönni, már nem szügyig, hanem bőven nyakig állunk a szarban gazdaságilag. Persze az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez még kevés lenne ahhoz, hogy féltsd a segged. Tudjuk, a full diktatúrákat leszámítva nincs a világon még egy ország, ahol a tiédhez hasonló teljesítménnyel helyén maradhatott volna gazdasági miniszter. Nem is gondoltam az elmúlt hónapokban arra, hogy a Nagyfőnök elengedné a jobb kezét. De most azért pár dolog megváltozott. Hamarosan véged lesz, mint a botnak.

Értem én, hogy menekülni próbálsz. Két és fél év unortodox fiskális elcseszés után ott az utolsó menedék, a jegybank. Ami nem ment miniszterként, majd menni fog MNB-elnökként. Hiszen helyes volt a fiskális politika, csak ez a gennyláda Simor köpött vég nélkül a levesbe, miatta nem lendült fel a gazdaság. Na majd most. Elég csak szólni a hitelezésnek, hogy induljon be, bizisten megteszi. Ahogy eddig a GDP, ugye? 

Kicsit se zavar, hogy azok a módszerek, melyeket belengettél, nagyrészt hatástalannak tűnnek? Hogy a bankok a plusz likviditást hitelezés helyett inkább kiviszik az országból, amíg jogbizonytalanság van és unortodox gazdaságpolitika? Hogy fedezet nélkül a jenkik szinte korlátlanul nyomhatnak pénzt, de a kis szaros Magyarország nem? Ha meg kell fedezet, akkor csak kicsit tudsz lecsípni a devizatartalékból a nélkül, hogy növelnéd a sérülékenységet, gyengítve a forintot?

Az is normális, hogy azoktól akarod most átvenni a gazdaságélénkítés módszerét, akiket eddig csak anyáztál? Akikre ráfogtad, hogy miattuk nem indul be a magyar gazdaság? Európai, amcsi és brit pénzpumpát akarsz idehozni? Most már az a jó, hogy a mocskos spekulánsok lubickolnak az olcsó forrásban, a bankok meg eltőzsdézik a pénzt? 

Az a baj ember, hogy kicsúsztál az időből. Eddig kellett volna felpörgetni a gazdaságot, de most már baszhatod. Megbukott az eddigi modell a választási győzelemre. Nincs regisztráció, nem lehet annyira elcsalni a választást, amennyire szerettétek volna. Marad az undorító demagógia a négyzeten és ígérgetés a köbön. Versenyelőny egy van nálatok: ti vagytok kormányon, osztogatni is tudtok. Persze csak ha van miből. Te elintézted, hogy ne legyen. Pedig látod, vernék már néhányan a faszoddal a csalánt.Rózsa már nyomná az életpálya-modellt, Viktornál meg alap a nyuggerek kitömése, ha már a fiatalokat elveszítette a felsőoktatási gigaelkúrással. Magáncégek kontójára osztogatni csak egy határig lehet, az államnak is a zsebébe kell nyúlnia. 

Egyikre sincs pénz a költségvetésben. Semmire sincs. Nem hogy osztogatásra, de tavasszal akár szoríthatsz is meg újra. Vagy az utódod, ja igen, értem, ügyes.

Mit mondasz a Vezérnek, ha azt mondja, Gyurikám, adni kell a népnek. Azt, hogy nincs miből? Gondolod, hogy elfogad egy ilyen választ? Elég neki az, hogy bekkeljünk ki pár hónapot, kerüljünk ki a túlzottdeficit alól és utána ami a csövön kifér? Pár hete még lehet, hogy az volt, most már aligha. Neki pénz kell. Kurva sok pénz, mert csak egy cél van: 2014.

Tényleg annyi a stratégia, hogy futsz át a jegybankba, utánad az özönvíz, ki nem szarja le a költségvetést? Gondolod, hogy ezt Viktor bekajálja? Ugye nem véletlen, hogy miközben veszettül pedálozol, egyre terjed a hír, hogy bukod az MNB-t.

De ha mégis sikerült benyalni magad Simor székébe, mi lesz? Más lapátolja utánad a szart az NGM-ben, de hitelezés, növekedés akkor se jön. Tényleg azt hiszed, hogy ha összejön a terv, akkor az utódod viszi el a balhét a minisztériumban, te pedig röhögsz a markodba a jegybankban akkor is, ha buktok 2014-ben? Szinte kizárt. De ha ez lesz, akkor annál lejjebb már tényleg nem süllyedhetünk.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

277 komment · 1 trackback

Címkék: unortodox MNB Matolcsy választás 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr295009994

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hunhon nyugdíjba vonul 2013.01.10. 21:21:16

Ha nem tetszik a rendszer, az ember szavazhat a hangjával vagy a lábával. Azaz vagy elmegy (exit), vagy megpróbál  változtatni a helyzeten (voice).  A gazdaságtanban az első számú opció (exit) a default setting. Feltételezzük, hogy ha valami...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Khonsu 2013.01.10. 17:57:14

Bár alig várom már 2014-et, lehet hogy mégis az lenne a legjobb, ha a Fidesz nyerne. Mégpedig azért, mert akkor az egész elkúrás rájuk omlana, mint Gyurcsányra 2006-ban, és olyan szinten semmisülnének meg mint az MSZP. De mivel az egész párt Viktor köré épült nem tudnának mást előrántani a kalapból, és hosszú időn át vonszolhatnák a holt terhet magukkal, míg apránként a kisgazdák sorsára nem jutnak...

Csak ámulok és bámulok 2013.01.10. 18:14:19

Nem kell attól tartani, hogy ez a Fineszes társaság ne üresen adná át az államkincstárt, mint ahogy korábbi regnálásakor is tette...

Csak, hát a magyar egységsugarú átlagszavazó plusz a 13. havi ígéretével megvett nyuggerek és az útlevérért bebolondított határon túliak még össze tudnak annyi szavazatot hozni, hogy kormányon maradnak még négy évig. Utána a Kárpát-medencét fel kell szántani és bevetni sóval, mint ahogy a rómaiak tették Karthago-ban, hogy írmagja se maradjon ennek a tehetségtelen bandának, amit úgy hívnak, hogy magyarok.

Artie 2013.01.10. 18:17:30

"Az is normális, hogy azoktól akarod most átvenni a gazdaságélénkítés módszerét, akiket eddig csak anyáztál? Akikre ráfogtad, hogy miattuk nem indul be a magyar gazdaság? Európai, amcsi és brit pénzpumpát akarsz idehozni? Most már az a jó, hogy a mocskos spekulánsok lubickolnak az olcsó forrásban, a bankok meg eltőzsdézik a pénzt? "

Ez priceless, kedves szerző barátom, ez priceless.

Kár, hogy a fidesz-szavazók ezt nem értik.

NIPREDIL 2013.01.10. 18:22:44

Anyám nyugdíjas, de biztos nem fog a fideszre szavazni, a gyerekei meg az unokái jövője neki kicsit fontosabb.

politikus-omm 2013.01.10. 18:25:07

Hakapeszi Miki

Nyakig állunk a szarban? Mondj már pár dolgot ami jobb volt Bajnai alatt. De olyat ami mérhető és bizonyítható.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.10. 18:25:26

Hat, en elobb fogok spongyabobra szavazni, mint Viktorra!

breezer 2013.01.10. 18:33:51

Amúgy ha most eltekintünk a zorbántól meg "az emútt nyocc évetől" tudtok mondani igazán jó magyar politikust(nem köcsög semmirekellő szónokot) az elmúlt köbö 100évből?

breezer 2013.01.10. 18:36:01

Olyanokra gondolok, akik nem csak pofázni tudtak, hanem jó gazdasági, bel és külpolitikai döntéseket hoztak.

Állam-vizsga 2013.01.10. 18:36:58

@Khonsu: nekem is ez a véleményem már régóta. Sajnos a fidesz bukik akkor az országot is magával rántja.

bárisnya 2013.01.10. 18:38:28

@hogyne,persze,igazad van!:

például nekem volt állásom.
a gyerekemet fölvették a jogi egyetemre, államilag finanszírozott képzésre.
az anyám tudott még vajat és felvágottat venni.

barom

Állam-vizsga 2013.01.10. 18:40:45

@breezer: elmúlt száz év? Nem, mindegyik csak a saját hatalmát akarta erősíteni vagy megszerezni. Akár hazaárulással. Egyik se az ország érdekében cselekedett.

bárisnya 2013.01.10. 18:44:00

@bárisnya:
barom, aki írja.
Omm mesternek szólt volna
bocsi

horgi1 2013.01.10. 18:53:52

@politikus-omm: Lényeges magasabb a volt a bérek vásárló értéke. Nem kellett minket, a zembereket kiskorúsitani,hogy a számláinkat fizetni tudjuk. Gondolok itt a 10%-os rezsicsökkentés "zseniális" ötletére.Rendes bérek kellenek és munkahelyek és fizetjük a rezsinket. Nem gyámság alatt lévő, tehetetlen hülye az ország aktív korú lakossága.Viktorod agyament mondatához, hogy egy szolgáltatás nem lehet nyereséges nincs mit hozzáfűzni.Befektetés az energia szolgáltatás is, ha nem nyereséges annak a levét a szektorban dolgozók és a fogyasztók isszák meg.Jövőre az iskolák után a családokat veszi át az állam?
Én sokkal jobban éltem anno Bajnai idején. A bérem jelenleg kicsit alacsonyabb,mint Bajnai idején,de a kiadásaim nem kis mértékben emelkedtek.Ennek ellenére magam szeretném a számláimat fizetni még pedig olyan módon, hogy tisztességes munkáért tisztességes juttatást kapok.Minden mérhető és bizonyítható,nézz körül!Jelenleg haldoklik a gazdaság és az egész társadalom lassan leépül.A fiatalok menekülnek az országból, mert nincs munka. Soha nem látott kivándorlási hullám van és már nem csak a fiatalok körében. Így volt ez Bajnainál?

politikus-omm 2013.01.10. 18:59:00

@horgi1: Annyit kértem hogy legyen mérhető és bizonyítható.

Azt nem kértem hogy karakterre írj sokat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 18:59:11

Ez a Tündér Gyuri jó, először nem is volt világos, hogy ki az. :D

horgi1 2013.01.10. 19:03:22

@politikus-omm: Ki vagy te,hogy itt követőzöl és oktatgatsz? Talán gondot jelent ennyi karakter tanulmányozása és feldolgozása?
Arra válaszolj mi van az országból meneküléssel és ezekkel az intézkedésekkel melyekkel kiskorúsítanak minket!

2013.01.10. 19:06:44

@politikus-omm:

"Mondj már pár dolgot ami jobb volt Bajnai alatt. De olyat ami mérhető és bizonyítható. "

Az államadósság. ;)

politikus-omm 2013.01.10. 19:07:59

@horgi1: Te szóltál hozzám. A 3 mondatomat sem sikerült értelmezned. Dumákat máshova, köszi.

ursus artos 2013.01.10. 19:09:09

Ez a poszt egy olcsó eszközökkel operáló, gyenge Varánusz utánzat.
Nyakig a szarban? A ktv. 2012-ben sem szállt el.
Mindazonáltal a deviza tartalékok jelenlegi szintje a jó szint? Ennél csak feljebb, de lefele sosem?

ursus artos 2013.01.10. 19:11:19

@Csak ámulok és bámulok: "Nem kell attól tartani, hogy ez a Fineszes társaság ne üresen adná át az államkincstárt, mint ahogy korábbi regnálásakor is tette..."
Igen, vannak lyen városi legendák. A 2002-es új kormány első száznapos programját miből valósította meg? A nyuggereknek miből "adták vissza azt a 19 ezer forintot, amit Orbán Viktor elvett tőlük"?

horgi1 2013.01.10. 19:13:12

@politikus-omm: Talán gondot jelent ilyen mennyiségű karakter feldolgozása?
Arra válaszolj, hogy Bajnai idején miért nem kiskorúsítottak minket és miért nem volt ilyen jelentős a kivándorlás!

politikus-omm 2013.01.10. 19:13:25

@ursus artos: Majdnem 10%-ot esett az a devizatartalék csak decemberben...

2013.01.10. 19:13:43

@politikus-omm:

Nem hiszem azt én, hogy ezt fail lenne!
És biztosan nem hiszem, hogy azt számok nélkül kijelentheted!
De itt egy másik az előzővel összefüggő.
A bajnai kormány idejében volt 3000 mrd Ft-nyi megtakarításunk a manyupban.
Na abban biztosan nem állunk olyan jól.

Tartós Béka 2013.01.10. 19:13:43

Ezt az agyatlan fröcsögést meg hogy bírtad összehozni?
Ki hazudta nektek pár ballib szennymédiumon kívül, hogy Matolcsy menne a jegybankba?
Téged láthatóan abszolút nem zavar, hogy egyedül a saját elmeroggyant hülyeségeiteken háborodtok fel, és pont annyira vagytok intelligensek, mint a saját farkát kergető qtya, amelyiket rövid úton megcsapja az ideg, mert sosem éri utol.
Na a te stílusodban írtam, hátha sikerül megértened.

horgi1 2013.01.10. 19:14:55

@politikus-omm: Ez válasz helyett érkezett? Téged minősít és te kérdeztél. Ha nem bírod a kritikát minek érdeklődsz?

politikus-omm 2013.01.10. 19:16:47

@MikeBoy: Abban nem, a manyup pénzt elhasználták. A GDP arányos államadósság viszont alacsonyabb. A többi:

1) a költségvetés stabil, hiány 3 % alatt
2) szja 16%, sose volt ilyen alacsony elvonás
3) nyugdíjak reálértéken maradtak
4) csökkent az államadósság
5) stabil a forint
6) 2013-ban 3 % infláció
7) a devizahitelesek megkönnyebbültek
8) a rezsi csökken mindenkinek 10%-al
9) nagy adókedvezmény a családoknak
10) béremelés az egészségügyben

És még lehet 13. nyugdíj, bár remélem nem lesz.

horgi1 2013.01.10. 19:18:19

@politikus-omm: Te kérdeztél,én békésen elmondtam a véleményem. Mire fel ez a Fideszes fröcsögés? Ez akkor fordul elő a kevésbé iskolázott emberekkel ha nincsenek igazán kézzel fogható érveik.

horgi1 2013.01.10. 19:19:51

@politikus-omm: Három mondatodat nem sikerült értelmeznem? Nem is írtál 3 mondatot!

politikus-omm 2013.01.10. 19:23:24

@horgi1: Én nem kérdeztelek hanem te szóltál hozzám, de könnyünek találtattál.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.01.10. 19:25:18

Off
Egy kis olvasnivaló a Bajnaitól megváltást remélőknek (nyugi, semmi Békemenetes szar):

jozan-parasztok.blog.hu/2013/01/10/bajnai_es_az_mszp_a_gyatra_hazassag

2013.01.10. 19:26:44

@politikus-omm:

Jajjajajj! Ne fussunk már annyira előre, ha kérhetem, ez nem választási kampány no! ;)

Szóval hogy is van ez a manyup vs államadósság?
Számoljunk már egy kicsit, mert ne legyen ilyen vége a sztorinak.
Én csak a logikus peremfeltételt adom meg, ha lehet aztán a számolást rád bízom, mert azt miért ne.

Tehát példakánt: ha van 100 adósságod és 50 megtakarításod és a megtakarítást eltünteted (értsd nullázod), de az adósság 75 lesz, akkor csak az ostoba tuk az, aki azt gondolja ez jobb lett az meg rosszabb és 1:1, hanem az okos tuk azt mondja, cseszd meg a 100 és 50 jobb volt, mint a 75 és 0 hékás.

No akkor, ha megértetted miről is van szó, akkor ennek szelemében számold az államadósságot please!

politikus-omm 2013.01.10. 19:26:52

@punkfrog: A kormány kimentette a devizahitelesek egy részét. A frankárfolyam nem a kormány büne.

politikus-omm 2013.01.10. 19:31:29

@MikeBoy: Értem én amit mondasz, de ugye az állam kifizeti a nyugdíjakat ma is, tehát a userek nem bukták el a pénzüket, ami felett eddig sem rendelkezhettek.

Másrészt akinek megérte a manyup rendszerben maradni, maradtak.

Harmadrészt se te se én nem tudjuk, hogy mire ment el(elment-e) az összeg, ezt majd 2014ben kell mérlegre tenni.

Negyedrészt a stílusról szólva Orbán elismerte hogy ez a lépés olyan volt, amilyen. Azért csinálta mert ezt választotta IMF helyett.

punkfrog 2013.01.10. 19:33:59

@politikus-omm: "A frankárfolyam nem a kormány büne. "

ezt mondtad a Gyurcsány kormány idején is.Ugye!

A kormány egy devizahitelest sem mentett ki.

punkfrog 2013.01.10. 19:35:11

@MikeBoy: +1
értené ő, csak tiltja a vallása!

horgi1 2013.01.10. 19:35:31

@politikus-omm: Miért is találtattam könnyűnek (általad rövid ü-vel)? Hol marad az indoklás? Bármilyen véleményt elfogadok, de az agresszív, ellenséges,gonoszkodó,primitív hozzászólásokkal nem tudok mit kezdeni. Te kérdeztél mindenkit, hogy mondjunk példákat ugyan miért is volt jobb az élet Bajnai idején. Elmondtam a véleményem, amit megéltem. Különösebben nem vagyok Bajnai rajongó,de amit leírtam azok érzelem mentes,száraz tények. Erre tőled emocionális töltetű szítkozódást és anyázást kapok. Kedves. Köszönöm, hogy ilyen kellemesen "elbeszélgettünk".
Búcsúzom.

nincs1itt 2013.01.10. 19:36:34

@politikus-omm: A MANYUP, 3000! milliárdjával SEM sikerült, az államadósságot a tervezett szint alatt tartani, mivel az EU NEM GDP arányosan, hanem nominálisan kéri elszámolni, az önkormányzatok kintlévőségeivel együtt.
Tehát az 1-ső pont ugrott...
A SZJA 16% sem 1 kulcsos, hanem 2 kulcsos, az elvonás, NEM CSAK SZJA-ból áll, er go a 2. pont kamu...
A nyugdíj a vásárlóerejéből cca 3%-ot veszített, az emelkedő és főleg a nyugdíjasokat érintő kiadások miatt... 3. pont kilőve
Az államadósság csökkenés fentebb cáfolva..
A forint annyira stabil, hogy csak na, magam emláxem 320 forint/ 1 Eur feletti árfolyamra
2013 alig 10 napja van, kicsit korai az egész éves inflációra TIPPELNI, amit a GKI is 5-6% közé jósol
A rezsi a lakosságnak csökkent 10%-al, de pl a nagyfogyasztóknak - pékségek, gyártó üzemek - átlagosan 15-20%-al EMELKEDETT, szerinted ki a pillanat fizeti majd meg??
Aha, a zegykulcsos, semmi külön kedvezményes rendszerben, kinek van "nagy" adó kedvezménye??
Olyat emeltek, hogy az eü. dolgozók külföldre vándorlása meghatványozódott, gondolom qrvára sokallták a pénzt, ezért kevesebbért mentek hazánkívül...
Rózsabimbóm, a 13. havi nyugdíj az a 12., ugyanis, ha január 1-én van az első nyugdíjas napod akkor, februárban kapsz először nyugdíjat, er go, 2013-ban 11-szer kapsz nyugdíjat.. ez a fizetésekre is igaz...
Gratulálok!

2013.01.10. 19:39:59

@politikus-omm:

Nem, nem érted, hogy mit mondok, mert akkor válaszoltál volna.
Amire én céloztam annak a nyugdíjhoz semmi köze.
Még egyszer a nyugdíjhoz semmi köze.

Amit én mondok az-az, röviden, mert látom nem úszom meg a számolást: ha van 82 hiányod és 10 megtakarításod, akkor, ha nincs 10 megtakarításod, de lesz mondjuk 78 hiányod, akkor mi is van?

Felhívnám a figyelmed, hogy a számok és számolás nem teljes, de legalább most már remélem érthetőbb.

almodhi 2013.01.10. 19:40:06

@politikus-omm:

"Mondj már pár dolgot ami jobb volt Bajnai alatt."

Hogy ne terheljelek hosszú posztokkal, csak kért dolgok kezdőbetűit írom ide:

aábcdeéfghiíjklmnoóöőpqrstuúüűvwxyz

politikus-omm 2013.01.10. 19:41:20

@horgi1: Amikor megszólítottál, 3 mondatomra reagáltál. Az utolsó így hangzott: Olyat ami mérhető és bizonyítható.

Erre írtál 12 sor bullshitet.

punkfrog 2013.01.10. 19:41:42

@politikus-omm: "6) 2013-ban 3 % infláció"

ebben a tíz napban talán tartani tudták még :)

politikus-omm 2013.01.10. 19:43:41

@nincs_itt: 'SEM sikerült, az államadósságot a tervezett szint alatt tartani, mivel az EU NEM GDP arányosan, hanem nominálisan kéri elszámolni, az önkormányzatok kintlévőségeivel együtt.'

- Ezt kifejthetnéd és akkor továbblépünk, az EU deficithatár természetesen GDP arányos, nem nominális. Az önkorik adósságát még nem is tudjuk.

politikus-omm 2013.01.10. 19:45:07

@MikeBoy: Igen, értettem előbb is. Nem tudod bizonyítani hogy nincs 10 megtakarításod, valahol máshol a ktgvetésben tehát ez egy feltételezés.

almahaboru 2013.01.10. 19:46:44

@politikus-omm: neked bármit irhatott volna, ugye? Üdv a pártközpontnak...

röhögő 2013.01.10. 19:46:52

@politikus-omm: Euro 265 volt, benya 350. Kenyér? Tej?

nincs1itt 2013.01.10. 19:47:27

@politikus-omm: Mókus örs, narancsos tagja, a hiányt 2012, 2011 - es évekre vizsgálják, a 2013-at majd 2014-ben. Maradjunk annyiban, hogy a túlzott deficit eljárás is azért folyt/folyik, lebegtetik, mert nem adják meg a kért módon és formában az adatokat... Szóval, illene a döglött dakota, durva magas lóról, meg a MN, MH kamu hírei és siker-jelentési mögül kitekinteni...

2013.01.10. 19:48:13

@politikus-omm:

Csak a kedvedért még genyább leszek és szétszedem azt, amiben igazad van Bajnaihoz képest a 3%-os hiányt.

Ez ugye a költségvetésről szól, most figyelj:

A Bajnai szegény még félrerakta a manyup pénzt. Ez éves szinten GDP 1-1.5% pontosat nem tudok bocsi. Azt a manyup pénzt, amit a jelenlegi kormány meg elkölt és félre már nem tesz!

Tudod ez mit jelent? Azt, hogy ha a manyuppal foltozzák a költségvetést, pedig kicsit foltozzák ezt tudjuk, akkor a mostani 3%-os hiány kb. 5,5 6%-os Bajnai hiánnyal van pariban.
Ez érthető volt? ;)

nincs1itt 2013.01.10. 19:49:16

@politikus-omm: Komolyan klinikai eset vagy, :"Nem tudod bizonyítani hogy nincs 10 megtakarításod, valahol máshol a ktgvetésben tehát ez egy feltételezés." ember a költségvetés, cirka 2 hetet élt meg, változtatás és mexorítás nélkül, ott egy vas megtakarítás nincs!!

2013.01.10. 19:51:03

@politikus-omm:

"máshol a ktgvetésben tehát ez egy feltételezés"

Költségvetésről szó nem volt az előbb még.
Azóta már igen. De az más téma.
De az előbb nem.
Államháztartási hiányról volt szó, amit forszíroztam és megtakarításról (manyup), amit elfelejtettél figyelembe venni.

röhögő 2013.01.10. 19:52:21

@politikus-omm: Hazudsz baszd meg! A GDP arányos adóterhelés nőtt. Úgyhogy ne gyere nekem a rezsiccsökkentéssel ami még sehol.
Euro mennyi volt? Benzin?

röhögő 2013.01.10. 19:53:41

@politikus-omm: "A frankárfolyam nem a kormány büne. " - Akkor a Gyurcsányé sem volt ugye?

ursus artos 2013.01.10. 19:54:39

@nincs_itt: "ember a költségvetés, cirka 2 hetet élt meg, "
A tervezet az igen.
De az a ktv, ami két hetet élt meg, az dr. Veres Jánosé...

ob.szerver 2013.01.10. 19:55:48

@politikus-omm:

"Mondj már pár dolgot ami jobb volt Bajnai alatt."

Minden makro rosszabb, mint Bajnai alatt. (Persze, már a kérdés is rossz. Bajnai csak 1 évig volt min.elnök, történetesen az elmúlt 80 év legnagyobb világválsága idején, vagy azt közvetlenül követően, ahogy nézzük.)

Azok a makrók amelyek látszólag jobbak, manipuláltak (államadósság: manyup, munkanélküléség,: közmunkások). A hiány 3% alatt van, de amiatt, mert nincs manyup, ami egymagában 1,5% volt, amiatt, hogy tavaly közel 5%-kal csökkentek a reáljövedelmek, ill. szektorális különadók miatt, amelyek recesszióba lökték a gazdaságot. Hja, így lehet hiányt tartani.

Évtizedek óta nem tapasztalt nyomor, kilátástalanság, tömeges emigráció, menekülő tőke (külföldi és magyar vállvetve) Javulásra, fellendülésre még csak esély sincs. Fideszparadicsom 2010-2014.

béla a görög (törölt) 2013.01.10. 19:56:09

@breezer: számomra egy korrekt politikus volt.
Teleki Pál. Felmérte tetteinek következményét és főbe lőtte magát.

Orbántól nehéz eltekinteni mert az én életemet kurja szét békeidőben. Az én nyugdijamat államositotta. Nem mondhatnám, hogy nem személyes a dolog.

Jó politikus nem nagyon volt. Voltak politikusok akik kevésbé rossznak tekinthetők másokhoz képest.
A szoclibek legalább megpróbálták elfogadtatni, hogy mindennek ára van. (fontos) Kádár (a kommunisták) legalább kipattintotta a hatalomból az egyházakat és a nemeseket. Csökkentette az 'elit' létszámát. (fontos)
Ettől még nem lettek jó politikusok vagy kormányok. A versenyhelyzettől féltek. Nem korrekt embereket kerestek, hanem megbizhatót. Hatalmukból adódó helyzeti előnyükkel visszaéltek, korruptá váltak. Nem egy adott ember hanem annak környezete. De ez vitte magával a politikust is. És a hatalmi ellensúlyokat sem igazán fogadták el. Ki jobban, ki kevésbé tolerálta. Ezért nem találsz jó politikust.
Plusz ma már egy átlagember nem óhajt a nyakán 'elit'-et. Lásd az önkormányzatok. Azok legalább megpróbáltak alkalmazkodni. Megpróbáltak szolgáltatóvá átvedleni. A kormányok kevésbe. Valami miatt az a fixa ideájuk hogy ők az 'elit'. A szoclibek itt is próbáltak rugalmasabbak lenni átmenni kvázi szolgáltatóvá.
Az egész Orbán-kormány 2.5 éve valami 'elit' restaurációnak tekinthető. Az összes lépésük rombolásuk ehhez igazodik.
De ki a francnak kell a nyakába XXI. században 'elit'? Dolgozni akarsz, fogyasztani és fizetni. Előbbre jutni, felhalmozni. Ehhez versenyezned kell. Az 'elit' viszont ellened dolgozik. Neki a versenyhelyzet egyenlő a halállal. Ők lefölözni akarnak.

politikus-omm 2013.01.10. 19:58:02

@MikeBoy: 'A Bajnai szegény még félrerakta a manyup pénzt. Ez éves szinten GDP 1-1.5%'

- Bajnai lehívott egy nem kis IMF pénzhegyet is, aminek az első törlesztőrészlete, nem fogod kitalálni, idén volt. Ez kamatos pénz, a manyup nem az!

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 19:58:34

@béla a görög: Szolgáltatóvá átvedleni......
Ezen mekkorát röhögtem már!DD

politikus-omm 2013.01.10. 19:59:04

@nincs_itt: Te talán maradj meg annál hogy az EU nominálisan nézi a ktgvetési hiányt. Nem muszáj beszélgetni velem.

nincs1itt 2013.01.10. 19:59:46

@ursus artos: Ejnye-bejnye a rövidtávú memóriával vannak gondok!! Hányszor módosította György a látnok a költségvetési "tervezetet"?? Emlékeim szerint kb.4 alkalommal, a többiről még! nem tudunk, azok majd jönnek, amikor a fejőstehén MOL, kénytelen lesz beismerni, hogy tisztességtelen magas áron adta az üzemanyagot...

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:00:24

@béla a görög: Na igen,amúgy igazad van.
Bele beszélték a tök agyukba,hogy ők az elit.
Ki kéne belőlük ezt a téveszmét valahogy kezelni.D

nincs1itt 2013.01.10. 20:01:13

@ursus artos: Ejnye-bejnye a rövidtávú memóriával vannak gondok!! Hányszor módosította György a látnok a költségvetési "tervezetet"?? Emlékeim szerint kb.4 alkalommal, a többiről még! nem tudunk, azok majd jönnek, amikor a fejőstehén MOL, kénytelen lesz beismerni, hogy tisztességtelen magas áron adta az üzemanyagot...

politikus-omm 2013.01.10. 20:02:55

@ob.szerver: Minden makro rosszabb, mint Bajnai alatt.

3 makro

Bajnai GDP minusz6,7
Orbán GDP +1.1/+1.7/minusz?1?

Hiány Bajnai 9 v. 10% Orbán 2 v. 3%

Államadósság kevesebb. A mindenmakro az mi, olyat nem ismerek.

nincs1itt 2013.01.10. 20:03:45

@ursus artos: Ejnye-bejnye a rövidtávú memóriával vannak gondok!! Hányszor módosította György a látnok a költségvetési "tervezetet"?? Emlékeim szerint kb.4 alkalommal, a többiről még! nem tudunk, azok majd jönnek, amikor a fejőstehén MOL, kénytelen lesz beismerni, hogy tisztességtelen magas áron adta az üzemanyagot...

2013.01.10. 20:05:29

@politikus-omm:

Most komolyan a költségvetés témában ezt:

"A Bajnai szegény még félrerakta a manyup pénzt. Ez éves szinten GDP 1-1.5% pontosat nem tudok bocsi. Azt a manyup pénzt, amit a jelenlegi kormány meg elkölt és félre már nem tesz!"

félbevágtad így

'A Bajnai szegény még félrerakta a manyup pénzt. Ez éves szinten GDP 1-1.5%'

és visszadobtad így

"Bajnai lehívott egy nem kis IMF pénzhegyet is, aminek az első törlesztőrészlete, nem fogod kitalálni, idén volt. Ez kamatos pénz, a manyup nem az!"

Ami az államadósság témája?
Erre most mit mondjak:
sajnálom, de Te lettél hamar könnyű öregem. :)

nincs1itt 2013.01.10. 20:06:15

@politikus-omm: Tényleg nem muszáj... Annyi hülyeséget hordasz össze, hogy az nekem fáj!
Az FT(Fájnelsön tájmsz) blogját olvastad?? Akkor guglizd ki és fordíttasd is le magadnak a gúglival..
Rád fog férni...

ursus artos 2013.01.10. 20:07:43

@nincs_itt: a tervezet azért tervezet, mert az még tervezet. Azaz, módosítható. Nincs ezzel semmi gond...
A ktv-t akkor mondjuk bukottnak, amikor pót ktv-t kell benyújtani. Ilyen nem volt.

nincs1itt 2013.01.10. 20:10:22

@politikus-omm: "Az államháztartási hiány fogalma a folyó piaci áron vett bruttó hazai termék arányában kifejezett, tervezett vagy tényleges államháztartási hiányt jelenti, azaz az állam nettó hitelfelvételének a piaci áron számolt GDP %-ában vett értéke."

Vagyis, nem GDP arányos, hanem nominálisan, %-ban kifejezett érték...

nincs1itt 2013.01.10. 20:13:00

@politikus-omm: "Az államháztartási hiány fogalma a folyó piaci áron vett bruttó hazai termék arányában kifejezett, tervezett vagy tényleges államháztartási hiányt jelenti, azaz az állam nettó hitelfelvételének a piaci áron számolt GDP %-ában vett értéke."

Vagyis, nem GDP arányos, hanem nominálisan, %-ban kifejezett érték...

2013.01.10. 20:14:33

@nincs_itt:

Ez a hiány értelmezés így azért nem tökéletes.
Hozzátenném, hogy egy szám nem is jelent sokat akár GDP arányában van akár nominálisan.

Chalky White 2013.01.10. 20:16:00

@politikus-omm: olvasgassál baszdmeg, már ha fel bírod fogni az orbán seggének nyalásától elfáradva, ezt itt:

www.portfolio.hu/gazdasag/eldolt_feladta_egyik_fontos_celjat_a_kormany.178007.html

politikus-omm 2013.01.10. 20:16:04

@MikeBoy: Hogyne lenne az államadósság témája a manyup pénz. Ebből mentek a folyó ktgek hogy ne kamatos IMF hitelből menjenek.

ügyfélszolgálatos 2013.01.10. 20:16:13

@politikus-omm: Te kábé olyan értelmesen nyilatkozol mint a Gyula vitéz télen - nyáron c. filmben az iqbetyár kocsmatöltelékek... :)
Mondjuk téged nem olyan vicces megfigyelni, szóval egy kicsit erőltesd meg magad lécci!

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:16:16

@politikus-omm: Én személy szerint pont telibe szarom a te és az általad hamisított hülye statisztikákat!
Elég ha végig megyek a Bartók Bélán vagy a belvárosban bárhol és látom a rohadt sok zárva lévő üres üzlethelyiséget!

ob.szerver 2013.01.10. 20:16:21

@politikus-omm:

Ugye egy év közepén hivatalba lépő miniszterelnöknek nem az azévi makrókat tulajdonítod?

Akkor pontosítsunk:

GDP: Bajnai: 1,3, Orbán -1,5

Hiány: Bajnai 4,1 Orbán 2,8 (különadókkal, manyup nélkül, 5%-os reáljövedelem csökkenéssel.)

Államadósság: Bajnai 80%, Orbán 78% (10%-nyi manyup elfüstölve, 4 mld eurónyi devizatartalék, ami újabb 3%-4% eltüntetve)

Ezeket a makrókat csak ismered.

politikus-omm 2013.01.10. 20:18:30

@nincs_itt: ''azaz az állam nettó hitelfelvételének a piaci áron számolt GDP %-ában vett értéke."

Vagyis, nem GDP arányos, hanem nominálisan, %-ban kifejezett érték...''

Arról nem én tehetek hogy ellentmondasz annak amit beidézel.

Brix 2013.01.10. 20:18:32

Az a legnagyobb baj, hogy nem Matolcsy nyaka körül szorul a hurok, hanem mi nyakunkon...A forint középárfolyama már majd 294 az euróhoz képest, és még hol van vagyunk még a beígért 4%-os alapkamattól, meg a jegybanki devizatartalék lenyúlástól! A fideszesek és a politikai-gazdasági elit már rég kimentette a megtakarításait ebből az országból, nekünk meg jön a 320 forintos euró árfolyam. Orbánék úgy hozták össze tavaly is a majd európarekord inflációt, hogy közben csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Az ipari termelés volumene pedig a 2010 előtti szinte esett!

béla a görög (törölt) 2013.01.10. 20:20:47

@Dr. Furia: Most mit mondjak helyette?
Alapvetően az állam és közigazgatás egy ugyanolyan szolgáltatás mint a viz vagy villany. Lásd oktatás, egészségügy, közrend, stb. A szoclibek megpróbálták ezt levinni a fogyasztás szintjére, minnél nagyobb egyéni választási szabadságot és lehetőséget engedve az egyénnek és a legkevésbé belepofázni a dolgokba. (oktatás, eü). Ezért nevezem én szolgáltatásnak.
Ettől még korrupció és amit korábban irtam igaz, de legalább megtették azt, hogy próbáltak alkalmazkodni. És az emberek megszokták, hogy lehetőségeik vannak.
Nézd meg ez a falusi parasztot, szétcsesz mindent, csak hogy csökkentse a lehetőségeket az egyén mozgásterét.

ügyfélszolgálatos 2013.01.10. 20:21:06

@Brix: Az a baj hogy az ilyen omm féle támogatóknak mindegy mert vakon hisznek. Göbbels-nek is hittek még akkor is amikor már az oroszok Berlint ágyúzták...

politikus-omm 2013.01.10. 20:21:48

@Chalky White: A kamatkiadás részkiadás. A makroadat az éves teljea GDP vagy az éves teljes áht. hiány meg ilyenek.

- Te sem arra vagy kíváncsi, hogy az adódban mi hogy nő, ha többet kapsz a kezedbe.

politikus-omm 2013.01.10. 20:23:40

@ob.szerver: Hazudsz. Kérem a linkeket. Milyen minusz 1.5? Milyen devizatartalék?

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:24:19

@Brix: Kimentették a megtakarításaikat...
Kíváncsi lennék hogy milyen formában vannak a megtakarításaik ezeknek a burzsoáknak...
Csak mert az euro is eléggé bicsaklik megfele.
Svájc egy hotspot ,bármikor robbanhat,egy puskaporos hordó kellős közepén van és egyáltalán nem biztos,hogy harmadszor is megússza szárazon.
Nem is tudom mibe menteném a lóvémat,ha volna egy milliárdom,keményen gondban lennék vele.
Szinte mindegyik ország megbízhatatlan.
Az egyetlen aminek az ára emelkedik azok az energiahordozók és az élelmiszer.
De szerencse hogy ilyen miatt nem kell hogy fájjon a fejem.D

ob.szerver 2013.01.10. 20:26:05

@Brix:

"Az ipari termelés volumene pedig a 2010 előtti szinte esett!"

Az ipari termelés úgy esett 6,9%-ot, hogy munkába álltak olyan, a szoclib alatt elhatározott óriásberuházások, mint az Audi, Mercedes, Opel. Ezek nélkül az ipari termelés bőven 10%-kal esett volna.

És mindez egy munka alapú társadalom, és európai termelési központban.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:27:37

@béla a görög: Nem látom tisztán,hogy mi lehet a célja valójában.
Nem értem a logikáját mert az nincs neki.
Szerintem nincs célja.Ő csak a számokkal bűvöl ha kérik.Egy kiszolgáló ember,egy báb.
Tehát nem ő a mérvadó.
A háttéremberek az igazi felelősök,akikkel a média nem is foglalkozik igazán.

Eric Teodor Cartman 2013.01.10. 20:28:14

Veled együtt, vagy te kiválasztott vagy?

2013.01.10. 20:28:20

@politikus-omm:

Most komolyan!
Képes vagy egy témát kielemezni?

Elindítom helyetted, csak értsd meg.
Bajnai vs Orbán kormány

Hiányról.

Átadáskor: 82% - 10% manyup - 2% IMF tartalék = 70%
Most: 78% - 0 manyup - szar MOL makett(kb 2%, de csökkent) = 76%

A számolás azonban nem teljes!

Ha akarod teljessé teheted, de ne kezdj el össze vissza kavarni, mert minden paraméterben van pro és kontra, de ettől még a végét kell megtalálni a dolgoknak.

hackbard.celine 2013.01.10. 20:28:50

@politikus-omm: te valami fidióta vagy? Már azt is megkérdőjelezed, amit a pártsajtó elismer?
A GDP csökkenése -1,5% 2012-ben.
A devizatartalék terhére történt az IMF törlesztés.
Tagadod a tényadatokat?
Most nulláztad le az összes korábbi hozzászólásodat (mondjuk eddig is baromságokat írtál).

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:29:05

@ügyfélszolgálatos: Gondolj bele,ha volna egy milliárdod.
Mindért aranyat vennél?
Azt hova tennéd?

Szevasztok 2013.01.10. 20:31:15

@politikus-omm: "- Bajnai lehívott egy nem kis IMF pénzhegyet is, aminek az első törlesztőrészlete, nem fogod kitalálni, idén volt. "

Öregem, ha olyan sötét vagy, hogy összekevered a hiteltörlesztést a költségvetéssel, akkor legalább ne írnád ki a homlokodra nagy betűkkel, hogy hülye vagy!

Eric Teodor Cartman 2013.01.10. 20:31:51

Azt gondolom, hogy szakadt volna bele a fejük az anyjukba a balliberálisoknak.

hackbard.celine 2013.01.10. 20:32:06

@MikeBoy: átadáskor az utolsó 2010Q1 negyedéves adat 79,6% volt. A kasszában pedig 1240 Mrd lehívott de fel nem használt IMF pénz volt (a GDP 4%-a)

ügyfélszolgálatos 2013.01.10. 20:32:08

@Dr. Furia: Nos nyilván ha lenne egy milliárdom nem itt osztanám az észt. Egyébként ha jól tudom lehet tárolni bankokban azt a mennyiséget, volt is cikk róla itt az indexen. Mondjuk én tuti vennék műkincseket (arra is mindig van kereslet), meg még egy csomó minden mást is. Több lábon érdemes állni.

2013.01.10. 20:34:01

@Dr. Furia:

"Azt hova tennéd? "

Ez lenne a legnagyobb gondod? :)

politikus-omm 2013.01.10. 20:35:17

@hackbard.celine: 2012es GDP adat nincs. Ha van kérem.

A devizatartalékhoz Orbánnak mi köze van?

horgi1 2013.01.10. 20:35:24

@politikus-omm: Mi is történt a magánnyugdíj megtakarításunkkal? Volt ilyen szemérmetlen lopás Bajnainál? Hol vannak az egyéni számlák a megtakarításainkkal?

Melchi Zadok 2013.01.10. 20:35:43

most komolyan, ti azzal a politikus-omm-mal vagytok képesek leállni vitázni bármiről, aki szerint a tavaly költségvetés volt az elúlt 10 év legjobbja. vagy aki szerint matolcsy példamutató válságkezelésének az eredményei már jól látszanak?
van még épelméjű ember ebben az országban, aki egy ilyen félkegyelmű síkhülye droiddal leáll vitázni?

2013.01.10. 20:36:31

@hackbard.celine:

Még rosszabb Orbánnak.
De mindegy is, írtam azt, hogy nem teljes.

Mondjuk mi lett a többivel?
Azt hittem csak a MOL pakett pénze volt.

ügyfélszolgálatos 2013.01.10. 20:37:02

@melchi zadok: Szerintem szeretik a kihívást. Elvégre széllel szemben a legnehezebb pisálni.

ob.szerver 2013.01.10. 20:37:25

@politikus-omm:

Nem lenne jobb, ha azt mondanád:

- Én támogatom a rezsimet, mert én jobban élek (mert csókos vagyok / mert az egykulcsossal jól jártam / stb.), és minden mást leszarok.

Ez egy legitim álláspont lenne. De te ehelyett folyamatosan hazudozol és csúsztatsz, letagadod és hamisítod a nyilvános tényadatokat.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:37:50

@MikeBoy: Elég nagy gond lenne szerintem.D
A másik gondom az,hogy max 7 nullával vagyok képes számolni.
Tehát ha bejön az egymillárd millforint mert elbasszák a dolgokat,akkor én nem fogom tudni kezelni a kp-t.SSS

2013.01.10. 20:37:51

@politikus-omm:

"2012es GDP adat nincs"

E helyett 2013-as infláció az aztán bőven.
Ez egyre jobb lesz. ;)

hackbard.celine 2013.01.10. 20:38:55

@politikus-omm: a harmadik negyedéves év/év adat rendelkezésre áll.
Orbánnak annyi köze van a devizatartalékhoz, hogy össze-vissza hazudozik az adósságról, közben azt felejti el előszeretettel, hogy a lehívott IMF lóvé az a devizatartalékba ment, ezzel csökkentve az ország kiszolgáltatottságát és piaci sebezhetőségét.
Az összes adósságlózung marhaság volt, csak számmágia valós tartalom nélkül.
Tolod az agitprop paneleket, utoljára válaszolok, szóval ne fáraszd magad.
Ha ezért fizetnek, megérdemled, ha magadtól vagy ennyire birka, akkor is.

Egyallampolgar 2013.01.10. 20:40:13

@politikus-omm:
Nem fárasztalak tört számokkal. Gondolom alsótagozatos vagy. De Bajnai idején:

- volt debreceni húsüzem
- 7500 fővel többen dolgoztak a komáromi Nokia üzemben.
- Két helyet estünk S&P besorolásban.
- Volt 1 db hazai légitársaság. Az irányított leépítés, vagy az újrakezdés lehetőségével.

2013.01.10. 20:40:26

@Dr. Furia:

"A másik gondom az,hogy max 7 nullával vagyok képes számolni."

Válts erős pénzre baby. Mondjuk az EUR is megteszi, ha már nekünk nem sikerült.
És máris jó lesz az a 7 nulla.... ;)

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:43:28

@MikeBoy: Nekem nincs pénzem,most csak a gondolattal játszadozunk.
Nagyon kevés jó megoldás lenne véleményem szerint.
Ismervén a világ jelenlegi zavaros állapotát a megbízhatatlan bankokat és országokat és szart sem érő pénznemeket.

hackbard.celine 2013.01.10. 20:44:29

@MikeBoy: Ha valóban komolyan vették volna az adósságcsökkentést, akkor most 63-65%-on kéne állnia.
Semmi érdemi változás nem történt, pontosabban történt, az adósság újrafinanszírozása éves 120-150 Mrd-al több, tehát újratermelik az adósságot magasabb kamatkiadás mellett.

ügyfélszolgálatos 2013.01.10. 20:45:16

@nincs_itt: Á ezt nem tudja elolvasni mert nincsenek képek benne.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:46:32

@nincs_itt: Na tessék,tényleg inflációt akar eltolcsy.
Lehet tényleg meg kell tanulnom hamarosan a 18 nullával és fényévekben történő számolást.)

2013.01.10. 20:48:03

@Dr. Furia:

Elárulom neked én bízok Matolcsyban és........................ shortolom a forintot.
Ha ügyesen csinálja 340-350 körül néhány hónap múlva ki is lehet szállni.

Frank99 2013.01.10. 20:48:45

könyvelőként a Balaton mellett 2 éve azt látom, hogy azóta 30%-a megszűnt a vállalkozásaimnak, a munkaképes emberek -asszony, gyermek itthon marad- kimennek, kimegy a festő, mázoló, a kőműves, a gipszkartonos, a vizes-gázos szüneteltet, fizeti a 6390,- et (januártól a 6660,-at.)

és ez egy KIEMELT rész nem?????? EZT nem látja, csak aki ott él, a fideszes bértoll, az látja az utalt pénzt, OSZT jó napot!

Magyarország német gyarmat-lsd. audi, mercedes, és ennyi. Minden szar onnan jön, azok rabszolgái vagyunk, és mondhatom, hogy hála Istennek...

megvesszük a lesejtezett Mercedes buszt, ahogy megvettük a szemét ISDN-t is, amit ők levettetek.. NEM erről szól? dehogynem. Merkel füttyent, mi csináljuk.. Félreértés ne essék, ÖRÜLÖK? hogy EZ legalább van... AMÍG ŐK így gondolják...

addig van

2013.01.10. 20:49:34

@Dr. Furia:

Most épp 293.7, ami sajnos inkább rossz hír, de ne legyünk telhetetlenek.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 20:50:13

@MikeBoy:
Csak nehogy egymillárd millforintban kelljen számolnod és problémát okozzon neked is mint az ősöknek,amikor elértéktelenedett a pengő.
El sem tudom képzelni,hogy a lakosság hogy tudott ilyen összegekkel számolni.SSS

2013.01.10. 20:52:37

@hackbard.celine:

Abban egyetértünk, itt csodát lehetett volna tenni ahhoz képest, ami van ezekkel a pluszokkal.

rosencrantzhu 2013.01.10. 20:53:18

@politikus-omm: na ugye akkor ez a lista jó volt most a lakógyűlésre hülyíteni a népet, és akkor nézzük az igazat:
1) a költségvetés stabil, hiány 3 % alatt <---> részben igaz: a ktgvetési fegyelem egyelőre példás, bár már mutatnak jelek a lazítási szándékokra. az idei büdzsét ezer kockázat fenyegeti, nagyon valószínű, hogy újabb csomag kell ahhoz, hogy a számok összejöjjenek.

2) szja 16%, sose volt ilyen alacsony elvonás <---> dehogynem, a jövedelemskála jelentős részében lényegesen alacsonyabb volt az elvonás. akinek szerencséje volt, annak a vállalkozása kompenzálta, aki meg nem, az így járt.

3) nyugdíjak reálértéken maradtak <---> ezt tényleg ne add már elő, a legnagyobb parasztvakítás még a politikusi közhelyek között is. törvény írja elő az inflációval való nyjemelést, régebben ennél gálánsabb volt a rendszer, de ma már csak erre futja.

4) csökkent az államadósság <---> az államadósság hajszálra annyival csökkent 2010 közepe óta, amennyi állampapírt einstandoltak a manyup-okból. Ha ez nem lett volna, adóságcsökkenés sem lenne. Ennek meg azért annyira nem kellene tapsikolni. Azért van ez ui. így, mert nem bír nőni a gazdaság, ahhoz meg bizony egyre több köze van a kormánynak.

5) stabil a forint <---> 2010 közepétől 2013 elejéig a ft megjárta az euróval szemben a 260-at és a 325-öt. most épp 294, és jó nemzetközi hangulatban gyengül

6) 2013-ban 3 % infláció <---> kicsivel több, de ezen nem veszünk össze, viszont tegyük hozzá, hogy egy piaci realitásoktól elrugaszkodott rezsicsökkentés adja a csökkenés nagyját, a másik részét meg a zsugorodó lakossági fogyasztás. ami mellett persze lehetne még alacsonyabb is az infláció, ha a kormány évtizedes szokása szerint nem megint az árakba beépülő adókkal próbálná stabilizálni a 2011-ben szétvert ktgvetést.

7) a devizahitelesek megkönnyebbültek <---> mármint akik végtörlesztéssel kimenekültek, a többiek meg éppen ezért jól beszopták a gyenge forinttal.

8) a rezsi csökken mindenkinek 10%-al <---> nem értem, miért kell érte egyáltalán fizetni?

9) nagy adókedvezmény a családoknak <---> az egyetlen, ami még társadalompolitikailag is üdvözölhető.
10) béremelés az egészségügyben <---> két év fagyasztás, és szja-terhelés növelés után ez akkora gesztus, hogy mindenkinek azonnal lábadjon könnybe a szeme.

És még lehet 13. nyugdíj, bár remélem nem lesz.

2013.01.10. 20:54:26

@Dr. Furia:

Ha úgy lesz, kapsz valami drágaszágot a sok nullából! :P

hackbard.celine 2013.01.10. 20:59:29

@rosencrantzhu: a költségvetési hiány csak azért lesz 3% alatt (önkorik nélkül a jelenlegi adat 607 Mrd, ami több az elfogadott költségvetésnél!), mert cca. 200 Mrd ÁFÁ-t visszatartottak még 2012Q1-ben. Szóval ez is csak parasztvakítás, a valós adat az EU számítás szerint 4% felett lenne.
Hogy is volt az hogy költségvetési trükkök százait vetették be és ki is mondta?
A mostani ezotéria sem különb, sőt.

politikus-omm 2013.01.10. 21:01:47

@ob.szerver: Én támogatom a rezsimet, és jobban élek, mert dolgozom és jó állásom van.

A te számaidat megerősíthetnéd valamivel, mert sosem látta őket senki.

politikus-omm 2013.01.10. 21:02:58

@hackbard.celine: Negyedév nem kell. Utolsó év +1,7 - utosló szoci év minusz 6,7.

béla a görög (törölt) 2013.01.10. 21:04:27

Orbán célja tisztán 'elit' restauráció - szerintem.
Ehhez embereket gyűjt. Az emberek meg jóizűen garázdálkodnak a mozgásterükkel ami növeli az 'elit' restaurációt.
Simicska meg a többi aki 8 évig finanszirozta, meg szimplán pénzre hajt.

Ilyen szempontból tényleg nincs jelentősége Orbánnak, hálózatszervező, ideológiai vezető.

Igen, vannak akik befektettek a hálózatba (simicska, stb.) azokat lehetne piszkálni valóban. Bár szerintem az ő motivációjuk a 'legtisztább' - befektetés/haszon.
Meg pintér szerepét...
Ők bújnak is mint a p...a.
A többi ember aki teriti/szétfolyatja az állami pénzt, lecserélhető. (ők vannak is a kirakatban, a médiában.)
Gondolom erre gondoltál.

politikus-omm 2013.01.10. 21:04:48

@nincs_itt: Te komolyan belinkeltél egy blogot forrásnak?

Nem akarod inkább elmondani újra, hogy az áht. hiány az Eu-ban nem GDP arányos?

politikus-omm 2013.01.10. 21:05:43

@Egyallampolgar: Ezek makroadatok? Influenzajárvány is volt Bajnai idején...:))

politikus-omm 2013.01.10. 21:10:29

@rosencrantzhu: Lehetne jobb, csak ugye ez az ellenzéktől nem hiteles.

De sírás úgyis lesz, a magánemberek részéről, mikor nem sírtunk?

on the other hand 2013.01.10. 21:10:58

@politikus-omm: ó de szép :) ami szar adat, abból inkább visszaidézed a 2011-est, ami meg majd egyszer talán jó lesz, ott meg már 2013-assal dobálózol.

A magyar gazdaság jó kis recesszióban van, ez a helyzet, akár kell neked, akár nem. Az utolsó szoci év 2010 volt, amikor is nem volt recesszió, se 6-7%, de kisebb. Nem mintha a nyamvadék szocikon múlna, hogy épp mikor tör ki a globális válság és mikor nem, és hogy az ilyen összehasonlításnak nincs is persze semmi értelme.

2013.01.10. 21:11:11

@politikus-omm:

Utolsó nekem is.
Ez biztosan nem blog.
Nézd meg azt a 2012-es adatot!

www.ahkungarn.hu/fileadmin/ahk_ungarn/Dokumente/Wirtschaftsinfos/HU/Statistik/Konjunkturdaten_hu.pdf

Jobb felső sarok az ominózus adat! ;)

Frank99 2013.01.10. 21:12:59

@Frank99:
erre írjál ellenkezőt, fidesz troll, hogy nem így van..

erre.
aki teheti feketézik, a KATÁT 3 vállalkozó választotta, a KIVÁT 2 db.... aki teheti azonnal táppénzre megy, azonnal szüneteltet.... nem minden a Pest... SŐT...

politikus-omm 2013.01.10. 21:13:06

@MikeBoy: Most meg előrejelzéssel traktálsz? Minuszos lesz 2012 az nekem sem új, csak hát mit jelent ez?

Hogy váltsunk Bajnaira? Nemkéne.

2013.01.10. 21:15:23

@politikus-omm:

"Most meg előrejelzéssel traktálsz?"

Nézd már meg még egyszer!

Frank99 2013.01.10. 21:15:47

@politikus-omm:
hát arra nem is.

de egy kancsal szemmel a fingja sincs hova nézőre sincs szükség, az biztos.

:-)

tündér lala....

2013.01.10. 21:16:45

@politikus-omm:

"Minuszos lesz 2012 az nekem sem új, csak hát mit jelent ez?"

Hogy a Gyorsnaszád felszáll a Holdra, ha nem vigyázunk.....

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:17:15

Szerintem legyen az infláció 10%.
Akkor a lakosságnál több pénz lesz, a gazdagoknak meg főhet a fejük.:)
Most hány %-nál is tart az infláció?

ob.szerver 2013.01.10. 21:19:43

@politikus-omm:

"Én támogatom a rezsimet, és jobban élek, mert dolgozom és jó állásom van."

Ez teljesen rendben van. Esetleg tedd még hozzá,hogy leszarom, hogy a lakosság 90%-a rosszabbul él mint 3 éve, a létminimum alatt élők részaránya 40%, és a Horthy korszak óta nem éhezett ennyi gyerek. Rokonszenvesnek nem nevezném, de racionális és legitim dolog az egyén részéről a saját zsebe szerint szavazni.

A gond azzal a több százezerrel van, akik ugyan vesztesei a rezsimnek, de nem látnak át a nemzetieskedő, szabadságharcos, unortodox szitán, és a saját megnyomorításukra szavaznak.

Frank99 2013.01.10. 21:20:01

@MikeBoy:
semmi baj, csak üljenek rajta azok, akiket gondolok...(unk.)

politikus-omm 2013.01.10. 21:20:30

@MikeBoy: Nincs 2012es éves adat a tábládban.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:20:55

Most ne jöjjön senki a devizahitelesekkel hogy bedőlnek,mert a csórók már rég bedőltek, aki meg gazdag annak meg tökmindegy, mert úgy is tudja fizetni tovább.
Lehet hogy a kúrmány is ezt szeretné éppen?
Csak mert annyira szajkózzák hogy a devizások rögzítsenek sos-ben.
Ez csak úgy felmerült most bennem...

politikus-omm 2013.01.10. 21:21:44

@ob.szerver: Miért, ők nem szarták le a dolgozó embereket 8 évig? Ez felesleges.

Frank99 2013.01.10. 21:21:45

@ob.szerver:

ezekkel nem sok mindent tucc' tenni, te is tudod.
vagy rádöbbennek, vagy inkább nem...

hackbard.celine 2013.01.10. 21:23:04

@ob.szerver: és tegyük hozzá, hogy a rezsim támogatói és jelenlegi haszonélvezői sem örök életükre nyertek privilégiumot a jólétre. Amint a szépen felépített díszletvilág összeomlik, akkor nekik fog legjobban fájni, mert a többség már túlélőmódba kapcsolt.
Csak akkor már késő lesz észbe kapni.

politikus-omm 2013.01.10. 21:23:55

@nincs_itt: Figyu mondom nem muszáj, és ha napi értékü hírnél többre nem tellik akkor kímélj meg! Nem jobb rettegni a Portfólió napiadagján?

nincs1itt 2013.01.10. 21:24:20

@politikus-omm: Idióta, az tudod, nem bajerzsóti blogja, de nem is doubravszky gyurkájé...

Frank99 2013.01.10. 21:24:55

amúgy épp véletlen, 293,69 az euró épp most néztem rá...

REMÉLEM lesz 320 is.... és akkor talán az idióta troll formátok máshogyan fog gondolkozni.

2013.01.10. 21:26:25

@politikus-omm:

De előrejelzés sincs ám barátom.
A 3/4-ed éves adat van.
Mit gondolsz, mi lesz a vége?
Te, aki a 2013-as inflációt volt pofád benyögni január 10-én az előbb, itt vakoskodsz ezen, hogy még "csak" 3/4-ed éves az adat és romló a tendencia?

Mennyire akarod még kiröhögtetni magadat?

De mindegy, ahogy írtam befejeztem. Nem vagy vitaképes!

szemi90 2013.01.10. 21:27:15

@politikus-omm: Ez egyszerű! Ha még nem volt.
ÁFA! 25 vs. 27%
Nem vagyok nagy matematikus de szerintem ebből a kisebb a jobb.

hackbard.celine 2013.01.10. 21:29:29

@Dr. Furia: a devizahitelesek "megmentése" sincs még lejátszva. A végtörlesztés szép lassan bírósági szakaszba kerül. Ha kiderül, hogy a magyar állam úgy módosította visszamenőleg a felek közötti szerződéseket, hogy annak a magántulajdon szentsége látta kárát (pl. az Erste igencsak ráfaragott), akkor befigyelhet egy 260 Mrd Ft+kamatai kártérítés a bankok felé.
Ki is fogja fizetni? Miért is csempésztek be ilyen tárgyú adómódosítás törvényt valamelyik 2011-es salátába (az AB persze kiszúrta).
Meglesz még ennek is a böjtje.
Meglepő, hogy a haszonélvezők között ott a teljes fidesz vezérkar incl. ogy biodíszlet?
Lehetett volna ezt jól is csinálni, de szerintük csak izomból ért a büdös kapitalista, munkásököl vasököl, oda csap ahova köll. Narancskommunizmus alapvetés.

2013.01.10. 21:30:01

@Frank99:

Keresztényi szeretet és megbocsátás hola? :P

2013.01.10. 21:30:34

@szemi90:

Na jó, ezt az egyet nyerted! :P

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:32:03

Inflációt fognak csinálni.
Erre hajaznak.
És párhuzamosan elinflálják a tartozást is egyúttal.
A lakosságot kevésbé érinti,észre sem fogják venni szinte hisz alig költenek az emberek.
Meg matolcsy nyilatkozata is ott van,hogy bűn volt erősen tartani a forintot.
Tehát a szándék a magasabb infláció.
Van valami hiba a logikai levezetésben?

Pussy Riot (törölt) 2013.01.10. 21:32:04

Amit már tudni lehet kormányváltás esetére:
(és ez csak az elmúlt egy hónap)
Ingatlanadó.
A személyi jövedelemadó emelése.
ÁFA 27% marad.
Termőföldpiac liberalizálása.
Nyugdíjak befagyasztása.
További IMF hitel.

hackbard.celine 2013.01.10. 21:33:11

@MikeBoy: 7%-al csökkent az ipari termelés év/év novemberre (az az utolsó tényadat a KSH-tól), 17%-al csökkent az exportra termelő feldolgozás, az export pedig 1,5%-al alacsonyabb az előző évesnél.
Ebből lesz majd nagy fellendülés, főleg, hogy a beruházási ráta alig 14%, ami az amortizációt sem fedezi.
De a fideszbarmoknak hiába érvelsz számokkal, tényekkel, nem veszik észre.
Szerintem te se etesd tovább, ennyi trollkodással már bemutatkozott.

politikus-omm 2013.01.10. 21:34:54

@szemi90: A kisebb a jobb, igen. De ha SZJA és ÁFA között kell választani, örülök hogy az ÁFA nőtt.

ob.szerver 2013.01.10. 21:35:16

@politikus-omm:

"Miért, ők nem szarták le a dolgozó embereket 8 évig?"

Az emútkétévben brutális, és (földrajzilag, történelmileg) szinte példátlan jövedelemátcsoportosítás történt (nevezzük az egyszerűség kedvéért úgy, hogy) a szegényektől, (nevezzük az egyszerűség kedvéért úgy, hogy)a gazdagok javára. Adóváltozások, végtörlesztés, rezsicsökkentés stb.

Miért is? Valamiféle átmeneti áldozat árán elérendő hosszútávú nemzetgazdasági haszon érdekében? Lófaszt. Azért, hogy Orbánnak és bandájának több maradjon a zsebében. Az, hogy te is jobban jártál, az nem több, mint collateral benefit (járulékos haszon).

2013.01.10. 21:35:22

@Dr. Furia:

Igen van.
Matolcsy nem képes egy ilyet végiggondolni.
Megcsinálni meg végképp nem képes. ;)

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2013.01.10. 21:37:40

@Frank99: lesz az meg 500 is nemsokara.... a jelenlegi allapotok legtalalobb analogiaja a kartyavar. Eleg egy kisse erosebb fuvallat nyugatrol, es ugy omlik ossze ez a tundermese, mint a pinty.
szomoru, hogy meg mindih nem latja a 2/3-ad, hogy az orszag fuggetlenseget pont a fidesz baszta el vegeleg. Erdekervenyesito kepessegunk nulla (koszonve a gyulolkodo kulpolitikanknak), gazdasagi eronk nulla (koszonve a tundermesemondoknak). Gyarmatta lettunk.
Az elit vagyona mar regesreg kinn, a tennikepes, fiatal ertelmiseg elhuz, maradnak az ehberert kulizo tudatlan prolik, es a nyomorgo gettotoltelekek.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:37:40

@MikeBoy: ÁÁÁÁ nem annyira hülye az mint látszik.
Egy akadálya lehet csak.
Hogy ő vagyonukat mindez,milyen formában érinti vagy sem.
Ha nem,megcsinálják,ha igen,akkor nem csinálják meg.

politikus-omm 2013.01.10. 21:38:51

@hackbard.celine: Bajnai alatt az ipari termelés 18%-kal esett vissza éves szinten, ezzel nem kéne huszárkodni.

Ez német gazdaságfüggő, akkoris most is.

Frank99 2013.01.10. 21:39:01

érdekes, komoly érvek jöttek, trollok elmentek, vagy csak vacsi ?

vagy most nyomoznak le???

:-)

2013.01.10. 21:39:48

@Dr. Furia:

Átmentik devizába a pénzt és már mehet is az inflálás.

hackbard.celine 2013.01.10. 21:41:03

@Pussy Riot: ja, ezt kérte az IMF, láttuk az óriásplakátokat.
Ingatlanadó már évek óta van, a XII kerület többszörösére emelte (Pokorni), törvény szerint a felső határa az ingatlan értékének 3%-a (a fidesz vezette be)
Az egykulcsos szja szükségszerű megváltoztatása elodázhatatlan, a szlovákok már léptek, Orbán nertárs a másfélkulcsost mostanra egykulcsosította, a költségvetésben továbbra is ott tátong -450 Mrd, 260 ezerrel kevesebb adófizető fizet kevesebb adót. A gombnyomkodók ott a dunamenti nagy házban meg 850 millióval többet visznek haza. Szép húzás volt, csak az egész ország látta kárát.
A termőföldek 60-70%-át haveroknak szétosztogatni, nem annyira termelőbarát, mint tudjuk.
Az IMF hitel 120 Mrd-al kevesebb adósságszolgálatot termelt volna 2012-re, mint a szabadságharc, 2013-ban az eddig kibocsátott kötvények alapján ez 140 Mrd többlet lesz, összességében 560 Mrd-al állunk rosszabbul.
Éljen a Párt.

politikus-omm 2013.01.10. 21:45:56

@ob.szerver: A szegényektől és brutális...:DDD

Nem ám a bankoktól, multiktól. Olyanokhoz nem nyúlnak a kommunisták.

Frank99 2013.01.10. 21:46:12

@politikus-omm:

azért fel kellene eleveníteni, hogyan is történt...

nagypofájú vezér, a csuhások térdre mellett a ruszkiknak soha!!!!!!!!! elszólással elzárt mindent, ami kelet felé hajlott (ugyan most már visszemenne, de a pofájába röhögnek, joggal..)

Na, akkor a "Libás", akkor dőlt össze, mert a forgalom jórésze odairányult..... és innentől persze a Bajnai a hibás....

de vannak még, akiknek kicsit hosszabb a memóriájuk, mint a tengeri szivacsnak, akit troll narancs droidnak híjnak'"....

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:46:46

@Frank99: Ne legyél már paranoid ennyire.

nincs1itt 2013.01.10. 21:48:12

@politikus-omm: Tényleg, nem kellene neked is Matolcsy jósához fordulnod? A napi gazdasági változások, nem úgy jönnek mint a fenti félnótás unortodox agymenései, hanem folyamatok, amik a korábbi tettek, döntések eredményei és azokból, kiszámítható történések. EZ A VALÓSÁG.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:49:08

@nincs_itt: Pedig ezeket előre ki lehetne sakkozni.
Ha matolcsy szeretne és tudna sakkozni.

nincs1itt 2013.01.10. 21:50:04

@politikus-omm: A multik és bankok, RÁD és RÁM az az RÁNK hárítják a hülye döntések következményeit. Lásd tranzakciós adó, mobil adó stb...

ob.szerver 2013.01.10. 21:50:44

@hackbard.celine:

"a rezsim támogatói és jelenlegi haszonélvezői sem örök életükre nyertek privilégiumot a jólétre."

A szomorú az, hogy az állammaffiát irányító Orbán/Simicska/Nyerges triumvirátus generációkra biztosította a jólétét, amit senki nem fog visszaszedni tőlük.

Ha nem tételezzünk fel Lajosról olyan kapzsiságot, hogy nem osztja vissza Viktornak a felét, amit neki köszönhetően keres, akkor nagyságrendileg el lehet képzelni a pénzvagyonát. A községi gázszerelő/polgármester/akadémiaelnök strómanon keresztül már Orbáné fél Fejér megye. Az alcsúti kertje végében meg most épül 4 milliárd közpénzből Orbán saját "ékszerdoboz" stadionja.

Ezek már megmaradnak nekik. Akár észhez kapnak a birkák, akár nem. A nagy többségük sohasem fog.

politikus-omm 2013.01.10. 21:51:22

@hackbard.celine: egykulcsos szja szükségszerű megváltoztatása elodázhatatlan, a szlovákok már léptek

- ne reménykedj, a szlovákok havi milla fölött vezettek be 25%-ot(a cucik 150nél már 36%-ot...:DD)

a költségvetésben továbbra is ott tátong -450 Mrd

- Akkora hiány tátong hogy rekorderek vagyunk a 2012es számokkal Európában.

ott a dunamenti nagy házban meg 850 millióval többet visznek haza.

- nyilván SZJA kötelesek és alkalmazottak mint te...:)))

Az IMF hitel 120 Mrd-al kevesebb adósságszolgálatot termelt volna 2012-re, mint a szabadságharc, 2013-ban az eddig kibocsátott kötvények alapján ez 140 Mrd többlet lesz, összességében 560 Mrd-al állunk rosszabbul.

- majd írd meg hogy ez kinek a véleménye.

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2013.01.10. 21:52:19

@Dr. Furia: tud o sakkozni, csak nem fekete/feher, hanem pirospettyes seggu babukkal :)

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:52:38

Vajon hány %-ig mennek el?
Ez több kp-t eredményez a lakosságnál,lehet ezért a 13.havi nyugdíj ötlete is.Pénzt kell szórni kifelé.
A közhangulat is javulhat,de valszeg az az utolsó ami érdekli őket.
A gazdaságot vajh mennyire pörgeti fel,ha több kp lesz benne?
Csak hangosan gondolkodom,nem kell válaszolni.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.01.10. 21:52:59

@ob.szerver: a bajnai által eltapsolt 9 milliárd euro IMF pénzt vhogy nem látom itt a kis összehasonlításodban...

politikus-omm 2013.01.10. 21:53:26

@nincs_itt: Ha így van (részben van így) akkor is fogyasztási típusú adó lett az SZJA helyett, ami 100% pozitív.

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 21:55:14

@politikus-omm: Az hány nulla is?
Lehet hogy már ők sem tudják követni.D
Továbbá még most sem tudom melyik a rosszabb.
Ha nekem tartoznak,vagy ha én tartozom másnak?
Ezt még nem sikerült megfejtenem a mai napig sem.)

- duplagondol 2013.01.10. 21:55:21

Ha már egy kalap alá veszi a szerző a 13. havi nyugdíjat és az életpályamodellt, legyen megemlítve, hogy a tanárok 2008 óta egy cent béremelést sem kaptak, a nyugdíjak pedig évről évre az infláció felett emelkednek. Mondd egy 83 ezerből megélő pályakezdő tanárnak, hogy nincs pénz. Mire van akkor? Ha már az oktatás smafu?

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 22:02:09

@- duplagondol:
Tanárreform.
Jön a DVD tanárbácsi és tanár néni.
Minden kisiskolás kap egy DVD csomagot egész évre.
Majd hazaviszi és minden nap beteszi a lejátszóba és megtanulja.
Havonta vizsga a csillagszállóban ( a szabad ég alatt).
Ennyi.

hackbard.celine 2013.01.10. 22:02:34

@ob.szerver: no igen, ahogy a korábbi legitim választások nyertes polgármesterét elintézték ott a csútiak az egy tipikus történet. Hozunk egy új szabályt, ami arra már nem vonatkozik, akit kineveztünk.
(Akik nem emlékeznének, csútországban azt történt, hogy úgy döntöttek, lejárt köztartozással rendelkező nem töltheti be a polgármesteri tisztséget, kirúgták a választásokon győztes függetlent és a mostani polginak lazán elengedték a köztartozást. Pontosabban saját maga engedte el.)
Vadkeleten élünk, ez van. Alkotmányos narancsokrácia.
Hiszen formálisan minden a legnagyobb rendben.

ob.szerver 2013.01.10. 22:02:47

@FILTOL:

Milyen 9 milliárd euro, vadbarom?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.01.10. 22:03:47

@politikus-omm: Azt a kétbites rohadék hülye agyatokat nektek fi fideszafaszok! Hát hogy jön most ide, hogy mi volt Bajnai alatt? Csak rajta jár az eszed? Rá is maszturbálsz? Komolyan kijövök a béketűrésből már...

nincs1itt 2013.01.10. 22:05:02

@politikus-omm: Direkt jó, nem? A bérek csökkenek, a fogyasztási jellegű adók pedig virgoncan emelkednek, szaporodnak... Na, ahogy a hangok is megmondták a buksi fejedben, teljesen normális vagy... Ja, a GDP és a %-ok, olvasd el még egyszer alaposan... Meg fogod érteni, ahogy megérted azt is, hogyan lesz a kevesebb, több, a tudás, tudatlanság, a háború pedig, béke! Az elmúlt 23 év lexarabb kormánya a jelenlegi, pedig igazán neház volt a többit alulmúlni...

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 22:05:03

@pocakos focista: És képzeld.
Nem hallott a készülődő éhségmenetről sem.

nincs1itt 2013.01.10. 22:06:31

@politikus-omm: Direkt jó, nem? A bérek csökkenek, a fogyasztási jellegű adók pedig virgoncan emelkednek, szaporodnak... Na, ahogy a hangok is megmondták a buksi fejedben, teljesen normális vagy... Ja, a GDP és a %-ok, olvasd el még egyszer alaposan... Meg fogod érteni, ahogy megérted azt is, hogyan lesz a kevesebb, több, a tudás, tudatlanság, a háború pedig, béke! Az elmúlt 23 év lexarabb kormánya a jelenlegi, pedig igazán neház volt a többit alulmúlni...

hackbard.celine 2013.01.10. 22:06:41

@FILTOL: fuss neki még egyszer, de ezúttal ne a szokásos kannásborgőzös lendületből. Bajnai nem tapsolt el 9 Mrd-ot, szépen bekerült az IMF lóvé az MNB devizatartalékba és onnan megy a törlesztés is.
Az MNB a lehívott pénzeszközöket továbbhitelezte a ker. bankoknak, akik azt kamatostól visszafizették.

2013.01.10. 22:07:03

@nincs_itt:

Én sem értem, miért nem 40% az ÁFA és 0% az SZJA!? :)))

- duplagondol 2013.01.10. 22:09:13

@Dr. Furia: Azt mondtam, 83 ezret keres egy pályakezdő tanár. Igény szerint leírom neked még egyszer: 83 ezret.

hackbard.celine 2013.01.10. 22:09:21

@nincs_itt: 36-ról 39%-ra emelkedett az össz adóprés.
De ezt hiába magyarázod annak, aki leragadt az egykulcsos istenítésénél.

quendelapo 2013.01.10. 22:10:02

Ez jó szöveg.
Csak az a helyzet, hogy ezt a sok agyatlanságot igazából nem Tündér Gyuri találkta ki, hanem a Nagyvezír. Gyuri csak végrehajtotta és közben hadovált agysebészekről meg piros seggpöttyökről, fertélről és banánról.

ob.szerver 2013.01.10. 22:10:11

@hackbard.celine:

Oszkó - mintha látnok lenne - mondta a pár hete, (amihez persze nem kellett túl nagy előrelátás):

„Én bízom abban, hogy a 2014-es választáson az fog kihullani, aki 23. havi nyugdíjat ígér. Az értelmes beszédre lesznek nyitottak a választók.”

Ha meg mégsem, akkor ez az ország csak megkapja azt, amit megérdemel. Ámen.

politikus-omm 2013.01.10. 22:13:15

@nincs_itt: Válság van, a bérek csak csökkenjenek. Nem azt kell csinálni, amit a szocik hogy teljesítmény zéró hitelből élünk jól.

A fogyadó sokkal jobb mint ha az SZJAval a melóst terhelik.

Az elmúlt 23 év legjobb kormánya a jelenlegi, amit az is bizonyít hogy egyedüli 2x megválasztott kormányfő és jobb ha megszokod mert marad.

nincs1itt 2013.01.10. 22:13:30

@MikeBoy: Piha!! Lehet az 70% is!! Nem??? de!!! Az SZJA, meg legyen negatív, akkor máris remek a zegyensúly, bezzeg a zemmúttnyóccév, akkor nem volt ilyen remek ötlet.
Szóval a jó gazdasági kilátások mellett, a német! gazdaság pozitív előrejelzése után is a forint esett egy olyat, mint a nagykabát... Hiába, na, aki tud, az tud!!!

hackbard.celine 2013.01.10. 22:14:47

@- duplagondol: köszönhetően a szép új közmunka rendszernek a pályakezdők még a közmunkában sem jogosultak a minimálbérre, a fidesz levitte 47 ezerre a nettól 62 ezerről. A nem diplomás pályakezdő fiatalok között a munkanélküliek aránya 30% felett van.
Szép kilátás a 47 ezer Ft.
Lassan közel 100000 közmunkás lesz. Közben a versenyszférában 35000-el csökkent a munkahelyek száma.

nincs1itt 2013.01.10. 22:15:19

@politikus-omm: Most tényleg kiírtad magad az épelméjűek köréből!! Te szerencsétlen fogyatékos, ha a melósnak csökken a bére, akkor vásárolni sem tud, vagyis hiába emelik a fogyasztási adókat... Maradjon csak, kit érdekel

rohadjmegARCgeci 2013.01.10. 22:16:12

Nem tudom ki hogy van vele,de bennem felmerül a kérdés,hogy hogyan képesek finanszírozni a bődületes és folyton növekvő hiányokat és kiadásokat a piszlicsáré bevétel mellett?
Mert erre csak egyetlen logikus válasz van.
Nem szeretném leírni hogy mi az.

- duplagondol 2013.01.10. 22:21:17

@hackbard.celine: Ha valaha a falhoz állítják Orbánékat, remélhetőleg az elsők közt olvassák a fejükre, hogy engedték a vállalatoknak a közmunkások kölcsönzését.

hackbard.celine 2013.01.10. 22:24:53

@- duplagondol: L. Simon (aki nem tudná ő a törpét követő, zsidó kurvák seggéről értekező kulturális államtitkár) szőlőbányájában konkrétan rabokat dolgoztat. Annál olcsóbb munkaerő nincs.
És egyesek szerint ez is rendben van.
A rabok is boldogabbak.
Így megy ez.

2013.01.10. 22:47:37

@Artie: Honnan értené az átlag fideszes, hogy "priceless"?

Ők nagyrészt oroszul tanultak kötelezően. :-)

AzBence 2013.01.10. 23:06:18

@DR. DR. DR. rasztaparaszt:

Sajnos nem gyarmattá lettünk, hanem k#rv#t csináltak belőlünk. Ez a baltás kiadásával vált nyilvánvalóvá! Pénzért bármit! Azt hitték, majd tőkeemelés lesz! Az azeriek tökeemelése után, már az a kérdés, hogy mennyi a tarifa, gumival, vagy gumi nélkül. De az is lehet, hogy felvásárolják a magyar lisztet, és jönnek dagasztani! Kicsiny országunk Azerbajdzsán gyarmata lesz Dagesztán néven. Az is lehet, hogy a seggpötty már a felkészítés a George MaTROLLcsy menetre.

Csak szeretnénk gyarmattá lenni!

punkfrog 2013.01.10. 23:14:37

@politikus-omm: "Válság van, a bérek csak csökkenjenek. Nem azt kell csinálni, amit a szocik hogy teljesítmény zéró hitelből élünk jól."

csökkenjen a te béred! idióta!!!
a második mondatodban meg elismered, hogy jól éltünk a szocik alatt!
Te nem helyi hülye vagy! :))))

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2013.01.10. 23:22:04

A sok elmebeteg vízió helyett, amit az Alkotmány címszó alatt adott ki ez a prosztó szellemi képességü fidesz, azt foglaltam volna Alkotmánybva, hogy a nyugdíjak mértékét a pártoktól és kormányoktól független szakmai bizoccságnak kell évröl évre megállapítania. Méghozzá úgy, hogy a nyuggereknek együtt kell sírni meg nevetni az aktív korosztállyal. És nem csak a nyugdívót tekintve, hanem a természetbeni meg egyéb jutattásokkal egyetemben. Tehát ingyen utazással, meg hasonlókkal egyetemben.

Aztán ezzel fel lett volna számolva a magyar gazdaság legnagyobb mételyezésének a módszere. A politika hirtelen észrevenné az értéktermelö aktív korosztályt, meg a jövö befektetését: az ifjúságot.

politikus-omm 2013.01.10. 23:24:25

@punkfrog: A szocik alatt az olyan kamuroki minimálbéres adócsalók éltek jól mint kegyelmed...:)

cellular 2013.01.10. 23:46:56

Most komolyan mindenki vs. politikus-omm játék van?

A fenti ominózus listát az Orbán kormány érdemeiről több nick is bekopizta különböző blogokba.Ha ilyet látok, tudom, hogy nem kell komolyan venni, az adott nickek ugyanonnan jönnek.

Szerintem erre kár az időt pazarolni, ráadásul teljesen elcsesződik ettől a komment rész. Pár értelmes vita vagy párbeszéd elsüllyed.

Nincs véletlenül egy olyan mondás, hogy ne etesd a trollt?

politikus-omm 2013.01.10. 23:52:41

@cellular: Ugyan egy számot sem sikerült megcáfolni, és semmiben sem sikerült Bajnait előrébb hozni a fidesznél, de miért lenne ez probléma?

politikus-omm 2013.01.10. 23:54:21

@danesdzsu2: Te nyomtál valamit nekem, de nem értem mit akarsz vele.

punkfrog 2013.01.11. 00:24:41

@politikus-omm: csak szólok, hogy nem szükséges "kegyelmed"-nek szólítanod! :)tartogasd a Kuminnak!
a "kamuroki,minimálbéres adócsaló" meg oximoron! használd nyugodtan a guglit.:)

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.01.11. 00:35:25

Off

Függetlenebbek lettünk-e? Elmélkedés az államadósságról.

jozan-parasztok.blog.hu/2013/01/11/fuggetlenebbek_lettunk-e

Szalmonella 2013.01.11. 00:48:52

@szemi90: Folytathatjuk is!

Telefonadó: most van, Bajnainál : nem volt!
Tranzakciós adó: most van, Bajnainál : nem volt!
Szektorális különadók sora: most van, Bajnainál nem volt!
Stb,stb,stb

babo81 2013.01.11. 00:49:15

@politikus-omm: Lehetsz elvakult Fidesz-fan,de azért nem kéne vaknak és süketnek tettetni magadat! Mondd,te hol élsz?Mert biztos nem ezen a bolygón. Qrva sok a munkanélküli(kitörésre lehetőség igen csekély)a gazdaság döglődik,az adóterhek nőnek csakúgy mint az árak! Csökken a rezsi? És akkor most ki kell nyalni a seggüket? Hát nem! Amennyit elvettek tőlem az elmúlt két és fél év alatt az ennek a sokszorosa! Próbálnak most egy kicsit kompenzálni (késő)és nagy barom aki bedől nekik!Ez a bagázs teljesen tönkretette az országot! Szerinted itt minden rendben van...akkor kérdem én miért menekülnek annyian külföldre? Talán azért mert itthon dübörög a gazdaság,a fizetésből MINDENKI nagyszerűen megél,SŐT tud tartalékolni. Van jövőkép és létbiztonság. Mindenáron Fidesz? Én nem adnám el a lelkem az ördögnek. Bár nem vagyunk egyformák. Szerencsére!

agyamputáltak 2013.01.11. 00:52:21

@politikus-omm: így nem, mint most. de nem is ez a lényeg. te egy szélsőliberális fasz vagy (vélemény), ezt lehet képviselni, de vállald mások nemtetszését is :)

babo81 2013.01.11. 00:54:12

A süket szövegre,hogy mi volt négy meg nyolc éve,nem vagyok kiváncsi! Engem a jelen érdekel,meg az ,hogy hónapról hónapra egyre szarabbul élünk!

agyamputáltak 2013.01.11. 00:54:53

@agyamputáltak: ja igen, ezzel csak az a gond, hogy nem kizárólag ti basztok rá közép ill. hosszútávon, hanem az egész ország. mire ráeszméltek, késő lesz.

politikus-omm 2013.01.11. 00:57:14

@babo81: Akkor írj valami makroadatot amiben Bajnai vagy Gyurcsók mester jobb mint a fidesz.

@agyamputáltak: Az agyamputáltak nemtetszését büszkén vállalom.

politikus-omm 2013.01.11. 00:58:15

@agyamputáltak: Persze, OV baszta el 98-02ben hosszú távra....nem mindenki hülye, különben.

politikus-omm 2013.01.11. 01:00:14

@babo81: Csak azért kell kicsit a múltba révedezni, mert a múlt lesz Orbán 2014es alternatívája. És aki nem tanul a hibájából ügye az megismétli.

Szalmonella 2013.01.11. 01:07:09

@politikus-omm: Nézd meg, hogy cseszte szét a 2002 utáni költségvetéseket a 2001-ben elindított kamattámogatásos lakáshitelek terhe. Többszáz milliárdra duzzadt az ebből származó kiesés! Matolcsy már akkor megmutatta, mire képes!

babo81 2013.01.11. 01:11:53

Ember!!! Nem vagyok én közgazdász. Magasról teszek rá mi volt az elmúlt száz évben! Mondom mi a lényeg:ÉN,A CSALÁDOM,ÉS JÓ PÁR ISMERŐSŐM napi szinten anyagi gondokkal küszködik a JELENBEN!ÉRTED?!?!?!

politikus-omm 2013.01.11. 01:12:23

@Szalmonella: Nézd meg, hogy cseszte szét a 2002 utáni költségvetéseket a 2001-ben elindított kamattámogatásos lakáshitelek terhe.

-Ennél te többre vagy hivatott. Ha szétcseszte akkor miből osztogatott Megyó? Semmiből? Miért nem szüntette meg a lakáshitelezést rögtön?

Ugyeugye?

Szalmonella 2013.01.11. 01:18:47

@politikus-omm: Megszüntetni lakáshitelezést egy kormány sem tud, maximum csökkenthette a támogatás mértékét, ami persze népszerűtlen.

Ezt később meg is lépték, mert fenntarthatatlan volt a Matolcsy-féle csodamódszer!

Az osztogatás meg nem a Fidesz óriási teljesítményéből történt, hanem hitelből, amiből persze jutott autópályákra, infrastruktúrafejlesztésre is.

politikus-omm 2013.01.11. 01:23:00

@Szalmonella: amiből persze jutott autópályákra, infrastruktúrafejlesztésre is.

-amik PPPben épültek magántőkéből

2004 óta állunk túlzottdeficiteljárás alatt, ha minden igaz 2013ig. Ezt nehéz lesz úgy kimagyarázni hogy a fidesz büne.

babo81 2013.01.11. 01:23:13

Mondok egy példát:én hiszek valakiben,az elveiben. Aztán látom,hogy az a valaki rossz úton jár és a döntései miatt családok szegényednek el,emberek menekülnek ebből a kilátástalanságból. Akkor győz a józan paraszti ész. Hidd el arra mindenki támaszkodhat! És te is észreveszed milyen pocsék az emberek hangulata! És hidd el sokan vagyunk! Sajnos!

politikus-omm 2013.01.11. 01:25:16

@babo81: Egyáltalán nem hiszek senkinek az elveiben. Érdekből szavazok, mint minden normális ember.

Szalmonella 2013.01.11. 01:29:30

@politikus-omm: Tévedsz. Csak az M6-os bizonyos részei épültek PPP-ben, a legtöbb beruházás nem.

Egyébként meg az bizonyos elátkozott PPP megújította a felsőoktatási infrastruktúrát jellemzően 1,25-1,5%-os hitelezői marzsokkal. Ezeket akarják most lecserélni 7-8%-os új hitelekből. Nagyon okos! Egyenesen unortodox!

agyamputáltak 2013.01.11. 01:31:11

@politikus-omm: akkor hogy bírsz a tükörbe nézni???

agyamputáltak 2013.01.11. 01:32:41

@politikus-omm: ÖNÖS érdek nem mindig elég, normális ember mérlegeli a következményeket is. ezért vagy szélsőliberális fasz mint már mondtam :)

agyamputáltak 2013.01.11. 01:33:36

@politikus-omm: MOST baszta el, az az időszak smafu volt, ehhez képest, sőt

babo81 2013.01.11. 01:33:40

@politikus-omm: Már látom kár veled vitatkozni! Nálad Orbán az Úristen és mindenki aki más véleményen van az mehet a levesbe! Meg se hallod a másik ember érvelését. Tűzön vízen át követed a "vezéredet" szar lehet ennyire függni valakitől! :( Még valami: ha tudod,hogy itt fikázzák a Fideszt miért olvasod? Miért?!

agyamputáltak 2013.01.11. 01:34:38

@babo81: lehet, hogy észreveszi, de értsd meg, hogy leszarja, mert csak ő számít és a most. most ő jól járt. ennyi :)

politikus-omm 2013.01.11. 01:44:16

@Szalmonella: a felsőoktatási infrastruktúrát jellemzően 1,25-1,5%-os hitelezői marzsokkal. Ezeket akarják most lecserélni 7-8%-os új hitelekből.

- Gondolom megosztod velem hogy honnan tudod.

politikus-omm 2013.01.11. 01:45:04

@agyamputáltak: Most mit baszott el és kihez képest?

babo81 2013.01.11. 01:45:23

@politikus-omm: érdekből?! Akkor már értem! Eladod a lelked. Csak nem kaptál termőföldet vagy Fidesz közeli üzleti érdekeltséged van? Tudod mit? Qrva mindegy,a hozzád hadonló empátiát csak hírből ismerő érdekemberek teszik tönkre az ország jövőjét! Elég volt mára,menj te is pihenni,hogy regge friss legyél és továbbra is lelkesedj azért a népnyomorító bandáért! Jó éjszakát mindenkinek!

politikus-omm 2013.01.11. 01:47:12

@babo81: Mondok egy példát:én hiszek valakiben,az elveiben. Aztán látom,hogy az a valaki rossz úton jár és a döntései miatt családok szegényednek el,emberek menekülnek ebből a kilátástalanságból. Akkor győz a józan paraszti ész. Hidd el arra mindenki támaszkodhat! És te is észreveszed milyen pocsék az emberek hangulata! És hidd el sokan vagyunk! Sajnos!

- Ezek az érveid? Ilyenekkel a kocsmában érveljél. Ez fullbullshit. Csak azt hagytad ki hogy 2008ban még jól fizető munkahelyed volt, de most tavasszal kirúgtak és segélyed sincs...:)Nemá, ok?

politikus-omm 2013.01.11. 01:48:04

@babo81: Én mindent érdekből csinálok. Csak az idióták cselekednek másként.

agyamputáltak 2013.01.11. 01:49:26

@politikus-omm: ha ezt komolyan kérdezed, akkor nincs miről beszélni :D szerinted minden jól megy? :DDD fantasztikus. csak úgy robogunk.

politikus-omm 2013.01.11. 01:50:53

@babo81: Miért, te elvből akarsz kormányt váltani az saját érdekeiddel szemben? Ennyire hülye vagy?

agyamputáltak 2013.01.11. 01:53:12

@politikus-omm: az ország jól felfogott ÉRDEKÉhez képest, mégis mihez képest??? :)

agyamputáltak 2013.01.11. 01:55:03

@politikus-omm: akkor egyetértünk azzal, hogy elbaszta, hisz szerinted sincs minden rendben. márpedig nekik van most ráhatásuk, tehát ha nincs rendben, annak jó részét ők okozták/nem oldották meg. haladunk. :)

politikus-omm 2013.01.11. 01:56:31

@agyamputáltak: Az ország érdekéről megoszlanak a vélemények. Van aki szerint nem azeladósodás az ország érdeke, csak mint példa.

De azt kérdeztem hogy KIhez képest baszta el Orbán?

Csak hogy érezzem hogy tart valahová ez a vita.

politikus-omm 2013.01.11. 01:57:41

@agyamputáltak: sosem volt minden rendben, és sosem lesz, sőt mindenrendbenországot nem ismerek.

Ennél komolyabban, oks?

komplikato 2013.01.11. 04:30:27

@MikeBoy: "Ha ügyesen csinálja 340-350 körül néhány hónap múlva ki is lehet szállni."

Hát, pár éve az elemzők (2008) arról beszéltek, hogy kb. 340-nél van a határ pont ahol beomlik a forint a fenébe ... de tévedhettek is, meg sok minden változott.
Majd meglátjuk ...

komplikato 2013.01.11. 04:33:08

@politikus-omm: "Az ország érdekéről megoszlanak a vélemények. Van aki szerint nem azeladósodás az ország érdeke, csak mint példa."

Ez a valaki nem véletlenül az a személy, aki úgy rinyált az EU-nak egy jó kis 7%-os hiány engedélyezése végett? Sikertelenül.

2013.01.11. 08:05:16

@komplikato:

Azóta inflálódtunk kicsit.
És a határpont is inflálódott kicsit. ;)

rohadjmegARCgeci 2013.01.11. 08:10:38

@politikus-omm: Remélem hamarosan te is megérzed a közhangulat romlását,ha minimum egy kapanyelet állítanak abba az ostoba troll fejedbe, te gyökér!

rohadjmegARCgeci 2013.01.11. 08:12:01

@komplikato: Na tessék.
A cél az infláció.
Nem érdekli ezeket az sem,hogy az eu mit szól hozzá.

felcsutisuttyo 2013.01.11. 08:25:49

Egy ilyen KUSZASZEM...meddíg él? ....

rohadjmegARCgeci 2013.01.11. 08:42:15

@felcsutisuttyo: Nem sokáig.A stressz hamar kinyírja ami a lopással jár együtt meg a rossz lelkiismerettel.
De ha felfordulna,neked akkor sem lenne jobb,hidd el.

nincs1itt 2013.01.11. 08:44:51

@politikus-omm: Na, figyu te agyhalált lábon kihordott narancs agyú:

hu.wikipedia.org/wiki/Milton_Friedman

Ez a közgazdász, akit olvasgatnia kéne bonyolult tekintetű idiótának és a mélynövésű segédfocistának.
Bár, kicsit magas lesz nekik mint a lónak a hátúszás, de hátha...
Az egyedik Orbán kormány is azért bukott olyat, mint a Titanic, mert olyan durva jó volt. Hát hogyne!

Önnek megyünk (törölt) 2013.01.11. 09:36:16

Szegény balos kommentelők kétségbeesetten próbálják a 2002-2010-es időszakot valahogy restaurálni, hogy nem is volt az olyan rossz. Ami meg rossz volt, az nem is akkor, nem is így. Kicsit lehetnétek velük megértőbbek, elvégre úgy igyekeznek :)

politikus-omm 2013.01.11. 09:57:13

@komplikato: Na,látod te azt nézed ki mit rinyált én meg a könyvelést nézem.

danesdzsu2 2013.01.11. 10:04:32

@politikus-omm: ha a hozzászólásomban rákattintasz a nickedre, akkor megtalálod azt a hozzászólást, amelyre válaszoltam.

babo81 2013.01.11. 10:06:53

@politikus-omm: kocsmába nem járok!(nincs miből!)és ha lenne sem ott verném el! Miből gondolod,hogy 2008-ban jól kerestem? 60 ezret vittem haza te suttyó! Szar volt,kevés volt De volt! Segély?! Ne röhögtess már!Arról a három hónap könyöradományól beszélsz ami hidegvízre sem elég?! Nem vagyok hülye,csak reális! Lehet,hogy a te érdekeidet figyelembe veszi Orbán elvtárs,ehhez csak gratulálni tudok! Abban igazad van, nincs olyan,hogy mindenkinek jó legyen,de olyannak se szabadna lennie ami most van:

wirth6 2013.01.11. 10:14:19

@Csak ámulok és bámulok: Látom elég rossz véleménnyel vagy magadról.

babo81 2013.01.11. 10:14:20

@babo81: Mégpedig az van,te és társaid jól élnek,de qrva sokan SZEGÉNYEK!!!! Világos? Nézz körül,figyeld meg hova tart ez az ország! Ne legyél elfogult seggnyaló. Ês mégvalami:rendkívűl visszataszító,amilyen nagyképű sznob alak vagy!!!!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.11. 10:16:58

uncsi. Matolcsyt anyázni persze nem tévedés, de valami újat kéne mondani az írásban, mert ez így KURVÁRA UNALMAS.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.11. 10:18:22

@Önnek megyünk: "Szegény balos kommentelők kétségbeesetten próbálják a 2002-2010-es időszakot valahogy restaurálni, hogy nem is volt az olyan rossz. "

tényleg nem volt rossz. nem is menekültek annyian az országból, mint most. még a recesszió alatt sem. 2002-2007 meg kifejezetten jó volt

babo81 2013.01.11. 10:33:22

@rabelais: Egyetèrtek! Qrvára unalmas az öreg,húzzon a picsába!Vigye magával az idióta észrevételeit(piros pötty)ès jöjjön végre olyan aki ért a gazdasághoz és nem csak "meséket"olvas!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.11. 10:40:16

@babo81: Matolcsy is unalmas, de ez a blog is. Egykutya. Mindkettőnek van kedvenc gazdája. Ebben is egykutyák.

politikus-omm 2013.01.11. 10:50:54

@babo81: Mármint Orbán tehet róla hogy 2008ban 60.000et kerestél? Váltsd le 600at fogsz keresni.

babo81 2013.01.11. 11:03:33

@politikus-omm: Te mekkora egy balfasz seggnyaló vagy! Menj,ne szennyezd itt a légkört számolgasd inkább a bevételedet Dagobert bácsi! Remélem egyszer kifogy az aranytartalékod. Majd akkor ugass,ha nem lesz miből a számlákat kifizetni te érzelmi nyomorék!

Lacdelo 2013.01.11. 14:42:22

Orbàn populizmusa Magyarorszàgot tönkre teszi gazdasàgilag.

Mindenki aki a populista Fideszre szavaz az Magyarorszàg felemelkedése ellen szavaz!

Lacdelo 2013.01.11. 14:47:15

A Fidesz szapulta az MSZP-t az orszàgadòssàg emelkedése miatt. Most màr vilàgos, hogy ők is legalább olyan rosszak lettek volna!

Husz_János_Puszita 2013.01.11. 20:18:32

Most ez komoly, hogy Matolcsy nyakába varrjátok az egészet? Ő csak megvalósítja a Vezér vízióját.

Szalmonella 2013.01.11. 23:21:46

@politikus-omm: Részese voltam finanszírozói oldalról a beruházásoknak.
süti beállítások módosítása