Safarov barátunk még csak átszállással utazhatott haza ünnepeltetni magát, de az aljas baltás gyilkos kiadatásának megvan az első kézzelfogható eredménye: a Wizz Air járatot indíthat Budapestről Azerbajdzsánba. Mehetünk Bakuba olcsóér, hurrá, már megérte, nem?
Szijjártó Petike természetesen a keleti nyitás stratégiájának fontosságát hangsúlyozta és sok új turistáról beszélt, amikor a nagy bejelentést közösen tette meg a Wizz vezérével, de alighanem Váradi József volt az, aki nagyokat röhögött magában.
A kormány nagyjából azért nyit kelet felé és bandázik akár az azeri elnökhöz hasonló legócskább arcokkal, mert az európai homokozót már telerosta és nagyjából senki sem áll vele szóba. A Wizz azonban nagyot kaszálhat azzal, hogy a kormány kitúrja neki a repülési jogokat olyan zsíros útvonalakra, melyeken monopolhelyzetbe kerül.
Micsoda kontraszt: az azeri kapcsolatok hatalmas fejlődésére az atv híradója szerint azt hozta fel példának Petink, hogy eladtunk nekik 500 tehenet. A Wizz ennek örömére kap egy sika-kasza-léc útvonalat. Félreértés ne essék, kurvára nem sajnálom tőlük, profi cég, magyarok találták ki, az pedig a biznisz része, hogy kihasználják a dilettáns kormányok aktuális politikai törekvéseit. Itt is csak ennyi történik és ez nem rossz.
Az pedig már hab a tortán, hogy szépe lassan haladunk abba az irányba, melyről már posztoltam. Mit is gügyögött Petike? Megindultak a tárgyalások a Wizz Air, a Miniszterelnökség és a Magyar Turizmus Zrt. között, hogy a Wizz Air keleti terjeszkedése milyen módon tud szerepet játszani országunk népszerűsítésében. Nos, ez tipikusan egy nemzeti légitársaság feladata.
Lassan felvállalhatnák, hogy hagyták a picsába bedőlni a Malévot, de már találtak egy olyat, melyre rá lehet aggatni a trikolórt. Fapadosként szarabb minőség, de legalább profik csinálják és nem kerül egy fillérbe se.