Lassan Töhötömnek is itt kéne lennie, de üres a beton Ferihegyen. A'lmos vezért, a Sólyom Airways első vén madárját még augusztus közepén idehozták, hadd skubizza a 22 éves vasat a sok népnemzeti repülőbuznyák. Két napra jött volna, de 5 óra lett belőle, az ünnepség zárultával kimenekítették az országból, s azóta se mozdult el Angliából.
Nagyjából augusztus végéig szinte kétnaponta érkezett valamilyen bejelentés az új magyar nemzeti légitársaságtól, aztán mintha egy hirtelen mozdulattal elzárták volna a hírcsapot. Szar került a palacsintába, ez nem vitás, inkább az a kérdés, hogy csak hónapokkal elcsúsznak az indulással a dilettáns balfaszok, vagy megy az egész cég a lecsóba, mert a patent üzleti tervre rácuppant titokzatos befektetőknél is leesett végre a tantusz.
Idézzük most fel hangos kacaj nélkül Vágó vezérigazgató néhány emlékezetes nyilatkozatát.
Július 9. Augusztus elején felszállhat az első járat, idén hat gép a flottában.
Július 18. Augusztusban elkezdődik a jegyek értékesítése.
Augusztus 19. Első charterjárat szeptemberben, első menetrend szerinti járat október elején.
Augusztus 30. Jövő héten jön A'lmos és egy testvére, szeptemberben nyilvánossá válik az üzleti terv, kiderül a finanszírozók kiléte, év végére 12 gép, a fapadosok kiszorulnak Ferihegy 2-ről.
Ehhez képest hol tartunk? Nincs itt egyetlen gép se és a működési engedély megszerzése is odébb van. Úgy pofázták bele a vakvilágba a közeli indulásról szóló terveket, hogy ha mindent megfelelően beadnak az engedélyekhez, a hatóságnak akkor is 90 napja lett volna az elbírálásra. De kiderült, hogy folyamatosan hiányt kell pótolniuk, annyira fogalmatlanok.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke szerint a cég kommunikációja nincs összhangban azzal, amit ők a benyújtott adatok alapján látnak. Magyarul kamuznak. Ehhez tegyük hozzá azt, amit blöffencs Vágó nyilatkozott: az eddigi finanszírozást a magyar tulajdonosok biztosították, az arabok majd jönnek, ha szükség van rájuk. Vagyis vannak szerződések gépekre, meg veszik fel az embereket, de még mindig nincs egyetlen komoly légiipari szaki sem a csapatban. Valószínű, hogy még hónapok, mire engedélyt kapnak (ha egyáltalán kapnak) és az állítólagos finanszírozók se küldtek eddig egy huncut vasat se.
Tök egyértelmű, hogy a Sólyom vezetőinek lényegében egyetlen szavuk sem volt igaz. Matolcsyt idéző, a realitásokról tudomást nem vevő álomkommunikáció, a megvalósítást illetően pedig elképesztő hozzá nem értés. Nem lenne meglepő, ha a várt finanszírozás soha se érkezne meg, de ha igen, biztos, hogy egy ilyen dilettáns módon vezetett légitársaság még annál is gyorsabb halálra van ítélve, mint ami az iparági trendek alapján eddig is várható volt.
Az egyetlen dolog, mely elviselhetővé teszi ezt a gigantikus átbaszást, az az egyik tulaj faszbukos-tecsős performansza, amin három feles után akár röhögni is lehet.