Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.09.23.

Hamar kipukkadt a Sólyom-lufi

Hakapeszi Miki

Lassan Töhötömnek is itt kéne lennie, de üres a beton Ferihegyen. A'lmos vezért, a Sólyom Airways első vén madárját még augusztus közepén idehozták, hadd skubizza a 22 éves vasat a sok népnemzeti repülőbuznyák. Két napra jött volna, de 5 óra lett belőle, az ünnepség zárultával kimenekítették az országból, s azóta se mozdult el Angliából. 

Nagyjából augusztus végéig szinte kétnaponta érkezett valamilyen bejelentés az új magyar nemzeti légitársaságtól, aztán mintha egy hirtelen mozdulattal elzárták volna a hírcsapot. Szar került a palacsintába, ez nem vitás, inkább az a kérdés, hogy csak hónapokkal elcsúsznak az indulással a dilettáns balfaszok, vagy megy az egész cég a lecsóba, mert a patent üzleti tervre rácuppant titokzatos befektetőknél is leesett végre a tantusz.

Idézzük most fel hangos kacaj nélkül Vágó vezérigazgató néhány emlékezetes nyilatkozatát. 

Július 9. Augusztus elején felszállhat az első járat, idén hat gép a flottában.

Július 18. Augusztusban elkezdődik a jegyek értékesítése.

Augusztus 19. Első charterjárat szeptemberben, első menetrend szerinti járat október elején.

Augusztus 30. Jövő héten jön A'lmos és egy testvére, szeptemberben nyilvánossá válik az üzleti terv, kiderül a finanszírozók kiléte, év végére 12 gép, a fapadosok kiszorulnak Ferihegy 2-ről.

Ehhez képest hol tartunk? Nincs itt egyetlen gép se és a működési engedély megszerzése is odébb van. Úgy pofázták bele a vakvilágba a közeli indulásról szóló terveket, hogy ha mindent megfelelően beadnak az engedélyekhez, a hatóságnak akkor is 90 napja lett volna az elbírálásra. De kiderült, hogy folyamatosan hiányt kell pótolniuk, annyira fogalmatlanok.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke szerint a cég kommunikációja nincs összhangban azzal, amit ők a benyújtott adatok alapján látnak. Magyarul kamuznak. Ehhez tegyük hozzá azt, amit blöffencs Vágó nyilatkozott: az eddigi finanszírozást a magyar tulajdonosok biztosították, az arabok majd jönnek, ha szükség van rájuk. Vagyis vannak szerződések gépekre, meg veszik fel az embereket, de még mindig nincs egyetlen komoly légiipari szaki sem a csapatban. Valószínű, hogy még hónapok, mire engedélyt kapnak (ha egyáltalán kapnak) és az állítólagos finanszírozók se küldtek eddig egy huncut vasat se.  

Tök egyértelmű, hogy a Sólyom vezetőinek lényegében egyetlen szavuk sem volt igaz. Matolcsyt idéző, a realitásokról tudomást nem vevő álomkommunikáció, a megvalósítást illetően pedig elképesztő hozzá nem értés. Nem lenne meglepő, ha a várt finanszírozás soha se érkezne meg, de ha igen, biztos, hogy egy ilyen dilettáns módon vezetett légitársaság még annál is gyorsabb halálra van ítélve, mint ami az iparági trendek alapján eddig is várható volt.

Az egyetlen dolog, mely elviselhetővé teszi ezt a gigantikus átbaszást, az az egyik tulaj faszbukos-tecsős performansza, amin három feles után akár röhögni is lehet. 

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

65 komment

Címkék: átverés Sólyom

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr995529215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2013.09.23. 05:56:13

... es tenyleg volt, aki komolyan vette. Ha igaz, hogy egy pilota azert jott vissza kulfoldi pilota poziciobol, merthogy itt a solyom, wehehe :> Na azt sem veszi mar fel egyetlen valoban foldet elhagyo gepre senki emberfia :> Annyira gyaszosan orbani szanalmas mar ez, hogy meg kinosan sem tudott mosolyogni az ember.

rolldog 2013.09.23. 08:27:12

Nagyon kompetens, szakerto csapat ez a Solyom menedzsment. Remelem tanacsadoi teruletre is kibovitik s tevekenyseguket mert en joszivvel biznam rajuk indulo vallalkozasom alapjainak a letetelet. Kar, hogy sokan nem ertik meg meg ezzeket az unortodox vallalatiranyitasi modszereket (ugye kedves szerzo ur), pedig ketseg sem fer hozza, hogy a mai oktatasi rendszer mar csak ilyen szakembereket fog kitermelni...

tomigonzo 2013.09.23. 10:48:32

A cikk jo mint altalaban de ez egy eppeszu embernek nem hir es nem ujdonsag ;)

Julius Riviera 2013.09.23. 11:04:06

Hölgyeim és uraim, kedves képviselőtársak! A technika roppant egyszerű. Nem a repülésről van itt szó kérem. A S'lyom Érláinsz valójában nem akar repülni, és nem is akar légitársaságként versenyhelyzetbe kerülni. Mit akar? Foglaljuk össze a népnemzeti tőkekaszálási technikát:

1. Készítünk valamilyen vállalkozást, aminek neve és / vagy termékei annyira népnemzetiek, hogy az igazi népnemzeti zombik lefossák tőle a lábuk szárát. Ez az elv ugye látható a S'lyom esetében. Teljesen mindegy, hogy milyen befektető pénzeli a panamát, netán az undorító New York TelAviv tengely mentén, vagy esetleg Dubaiból, két európai kurva kefélése közben rányommantva az Enter gombra, és utalva némi játékpénzt a közép európai macskajancsiknak. Ebbe persze x befektetőnek is lesz némi okossága, de ezzel most nem foglakozunk.

2. Népnemzeti vállalkozásunk igazi vérmagyar népnemzeti öntudattal és dilettantizmussal megkezdi népnemzeti szempontból áldásos tevéknységét. Amit a S'lyom eddig csinált, felveszegettek néhány muksót, bérelgettek egy pár irodát. Idővel repülgetni is fognak. A lényeg, hogy csinálnak valamit, de ez teljesítményben mélyen alatta lesz a nagypofával előadott terveknek. Tűnjön úgy, hogy működik, de ne nagyon: legyen benne a népnemzeti pártmédiában, és a népnemzeti macskajancsik sokasága a tv előtt kapjon népnemzeti, keresztény-demokrata szempontból is elfogadható orgazmust attól, hogy a S'lyom tevékenykedik.

3. Most jön a kaszálda: hopp a népnemzeti választások előtt bejelentjük, hogy a mocskos kapitalista, imperialista, finánctőkés légitársaságok (jelzők korábbi Foxi-Maxi pártiskolai tankönyvből gyújthetők, még a Kádár korból), aljas tevékenységükkel csődbe vitték a remekül prosperáló S'lyom Érláinszt. A népnemzeti fotelparasztoknak persze hallgatunk arról, hogy van olyan a világon, hogy verseny, és ebben leszerepeltünk -> nyilván, mivel irreális piaci pozíciót határoztunk el magunk számára. Na mindegy, a lakájmédába be kell nyomni az olyan híreket, amelyek azt tartalmamzzák, hogy népnemzeti légitársaságunk csődje a külföldi multik ország elleni támadásának része. Ez után kérvényt írunk a cár-atyuskához, hogy segítsen és adóforintokból segítse ki a légitársaságot, amely országunk megújulásának igazi népnemzeti szimbóluma.

4. Cár-atyuska segít, tákolmányba kerül a nemzeti légitársaságról szóló kiegészítés: állam fenntartja, mert ennek a kiváló és okos népnemzetnek kijár, hogy népnemzeti seggét külföldre népnemzeti (vagy annak látszó, 1.-es pont) repülőgép vigye. Jó drága lesz, de majd csinálunk egy különadó törvényt a többi légitársaságra, akiknek minden profitját elvesszük. Szavazás, hétfőn, kihirdetés kedden, bevezetés hó végén. Így van egy kurva drága és állam által népnemzeti légitársaságunk, kinyírtuk a konkurrenciát, és a légitársaság vezetőjeként jólfizető állásunk van. Lehet visszaadni a kölcsönt az 1. pontban szereplő befektetőknek.

Ennyi a történet.

Myrath 2013.09.23. 13:57:35

@Talicska Zsolti, államtitkár, 24Mrd Ft magánvagyon:

Szerintem ez az egész a befektetők lehúzására készült. Ha jön pénz akárhonnan le fogják nyúlni oszt csőd. (vagy jónapot)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.09.23. 16:07:06

@Myrath: Ezt írd le ékezetek nélkül is, mert így nem tűnsz szakértőnek...

biododírium 2013.09.23. 16:21:47

Én megmondtam. Ennek a Szólium dolognak már az ötlete is röhejes volt.

Szelid sunmalac 2013.09.23. 16:23:51

A Solyom most azert nem tud szarnyalni, mert az elmult nyolcev! Meg a mocskos libsibolsik keresztbe tesznek neki! A rohadt hazaarulok! Kulonben is! Mit keres az Oszko? Vagy hol?

lobster thermidor 2013.09.23. 16:33:27

Én bizony isten drukkolok nekik!
Ha sikerülne Sólyoméknak valahogyan összehozni egy - két ulibuli járatot, akkor még sokáig jól mulathatnánk a pórul járt agyhalottakon, akik megették ezt a "nemzeti" mesét, és jegyet vettek a járataikra, valamint azokon a f@szságokon, amiket a Homárra fognak irkálni az átb@szott utazni akarók.

pszichonauta 2013.09.23. 16:35:37

Sajnos van benne valami, remélem nem ez a forgatókönyv.

Link elek 2013.09.23. 16:40:24

igazi fideszes projekt:
1. hangzatos lozungok
2. latvanyos kezdo lepesek
3. kussolas
4. krva nagy bukas, amit velunk fizettetnek ki

a solyomnal meg a 4. pont hatra van

Visionstar 2013.09.23. 16:43:48

Én személyesen ismerem a Lucsik Janit, kollégák voltunk anno. És nem tudok napirendre térni afelett, hogy egy ilyen faszsághoz ad(ta)ja a nevét. Amúgy jó srác.

apanna 2013.09.23. 16:44:23

Neked minden napod egy öröm, hogy a kormánynak ez sem jön össze. Minél szarabb, neked annál jobb. Gondolom naponta feszül a mely-kakasod....

Trog_Air 2013.09.23. 16:45:29

"Ehhez képest hol tartunk? Nincs itt egyetlen gép se és a működési engedély megszerzése is odébb van. Úgy pofázták bele a vakvilágba a közeli indulásról szóló terveket, hogy ha mindent megfelelően beadnak az engedélyekhez, a hatóságnak akkor is 90 napja lett volna az elbírálásra. De kiderült, hogy folyamatosan hiányt kell pótolniuk, annyira fogalmatlanok." - ez a mondat ugy hulyeseg, ahogy van. En dolgoztam repulos cegeknel, (voltam nominated postholder is) nem egyszeru az engedelyek megszerzese.
Nagyon, de nagyon keves olyan eset van, amikor beadod az engedelyt, es a 90. napon postafordultaval erkezik is az osszes OL, AOC, CAMO engedely, FOM-ot, MOE-t, CAME-t, QM-et, ASM-et, OM-et egybol lattamozza is a hatosag es ra is uti a pecsetet. Tudok olyan esetet is mondani, amikor ket ceg adott be ugyanolyan szoveggel (!) kezikonyvet jovahagyasra (csak a cegnev, cim meg a lajstromok kulonboztek) - a ket ceg strukturaja teljesen ugyanaz, es az egyiket elfogadta a hatosag, a masikra meg hianypotlasra bekert ezt-azt. :)

Trog_Air 2013.09.23. 16:47:30

@Talicska Zsolti, államtitkár, 24Mrd Ft magánvagyon: A 4. pontod tuti nem fog bejonni :) Ha kicsit korulnezel a szakmaban, mar meg is erted, hogy miert.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.09.23. 16:54:28

De igenis van haladás, láttam már Sólyom Airways-es (vagy Holding-os, group-os?) céges Skoda Superbet, szép nagy volt és drága, és ment az úton. Osztjónapot!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.23. 16:56:50

A szkértőknek igaza lett: 80% blöffre tippelt, 20% valamelyik arab légitársaság trójai falovára. Most leigazoltak egy marketingest és egy értékesítőt a Qatar Airways-től, így már van 2 emberük, aki látott légitársaságot belülről.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.09.23. 16:57:14

A legjobban azok a hozzáértő kommentek tetszenek, melyek ebbe is belekeverik a Fideszt, meg a kormányt... :) Istenem....

brumeszkosz 2013.09.23. 17:07:30

Kell ez nektek??? Jó ez nektek??? AKKOR RAGADJATOK ÖSSZE ORBÁN CIGÁNNYAL!!!!

Morgan kapitány (törölt) 2013.09.23. 17:07:51

Olyan ez, mint a skandináv Bitboys videokártyafejlesztő cég története. Bejelentettek egy brutális videokártyát, rácuppant a sok lúzer gamer magazin és hypolták ezerrel. Évekig nem mutattak egy prototípust sem, viszont egyre nagyobbakat ígértek, hehe.

Vágó már légügyi hatósági vezetőként is egy ... hmm ... inkompetens alak volt, csak akkor a beosztása megvédte attól, hogy az emberek rákiabáljanak az utcán, hé, maga miért nem húz zsákot magára, mert pont úgy néz ki mint egy...

Pamuk 2013.09.23. 17:11:23

Ritka jó összefoglalója a történteknek.
Igazi bátor szókimondó írás. és stílusos is...

Bár én őszintén szurkolok nekik, hogy összejöjjön a cégük. Ennyi dilettantizmussal biztosan lesz a foglalási rendszerükben annyi elütés vagy félreprogramozás, hogy mindig legyen egy olcsó jegy valahova. Cserébe még az öregecske gépecskéket és a turult is elnézném nekik.

Bár így hogy ezen gondolkodom, még az is kérdés, a leendő pilóták repültek-e már...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2013.09.23. 17:23:08

"Madárját", ez ugye az, amit magyarul úgy mondanak, hogy "madarát"?

nincs1itt 2013.09.23. 17:26:12

@jobbdemokrata: Cica-mackó, ééérdekes, de pont olyankor pottyanik egy ijjen az öllünkbe(mármint népnemzeties árvéjsz), amikor az Ellentengerkicsi Díszdakotta a fősámán a tipiben...

wrstjnethn 2013.09.23. 17:33:59

Mikor elkezdtek erről az egészről cikkezni, azt hittem a Kész Átverés Show promója. Minden egyes újabb bejelentés rátett egy lapáttal a hülyeségből. Esküszöm csak azt tesztelik, mekkora balfaszságot képes a nép bekajálni. Először a cégnév, aztán a repülő festése meg neve, aztán arab befektetők, majd repülés helyett liszt és étolajüzlet... Aztán szilveszterkor majd Jáksó parókában hozzábasz egy üveg pezsgőt Álmos vezérhez, hogy kiderüljön, csak kartonból van!!

komplikato 2013.09.23. 17:41:35

@Morgan kapitány: A példa jó, csak szvsz nem sokan értik azok közűl akik nem követték anno az esetet. Ugyebár közben kihallt a piac és maradt két szereplő, akik magasan tartották az árakat, de legalább vigyáztak rá, hogy ne legyen kirívóan nagy technikai ugrás két generáció között, ezért volt egy mesiás várás a BitBoys esetén, akik rájátszottak és jól palira vették a szaksajtót és olvasóit.

Totof 2013.09.23. 17:55:59

@lobster thermidor: Mémá? Az első kísérlet idáig se jutott el. A harmadik próbálkozásra lehet, hogy egy egész napot itt tölt a gép, vagy (horribile dictu) indul egy charterjárat Egyiptomba. Visszafele majd a negyedik próbálkozással jönnek az utasok.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.23. 17:59:59

@jobbdemokrata: amikor néhányan bátorkodtak kétségeiket kifejezni, a jobbos kommentelők egyből a szokásos süketeléssel jöttek: ti nem vagytok magyarok, nem drukkoltok annak, ami magyar. persze jó részük már csak heccből csinálta, maga sem gondolta komolyan. a dolog arról szólt volna - a hülyeség lecsupaszítása után - hogy mi a franctól lesz az rögtön érték, hogy valami magyar? példának ott állt rögtön a malév: attól, hogy a mi kutyánk kölyke, még senki nem repült vele. ment a lájkolás a facebook-on, hogy ne szűnjön meg, de azért a londoni és dublini mosogatófiú is inkább a ryanairt választotta. ja, mert az olcsóbb! ilyenkor valahogy megszűnnek a nemzeti érzelmek...

a történet lényege annyi lenne, hogy hadd szabadjon már néha kételkedni dolgokban. a józan ész már viszonylag sok országot felépített, a mértéktelen hülyeség kevésbé.

Dilis Csávó 2013.09.23. 18:00:53

Valamelyik okostoni talalt egy gazdag arabot, akit jol beetetett. Miutan elvert 1-2 millio dollart, az arab magnas felebredt es kiszallt. Valszeg megkerdezett valakit a legekozlekedesi bizniszbol, vagy csak utanaszamolt hany hagyomanyos legitarsasag maradt meg, es hozzajuk kepest mekkora a Ryan (303 gep, 175 rendelve), az Easy (195 gep, 169 rendelve), vagy akar a Wizz (45 gep, 70 rendelve).
A Malevnak mennyi gepe is volt? Elarulom, 2012-ben 23. Ennyit az uzleti modellek sikeressegerol.

egyorrú 2013.09.23. 18:05:50

Az egyik tulaj HR , AFA csalás miatt 2 évet ült börtönben .

Szúnyog 2013.09.23. 18:27:51

Hányni lehet ettől a szartól, de nem csoda, az index címoldalra szinte csak ilyenek kerülhetnek ki.
A niemand szerző nép-nemzetizik egyet, meg képbe hozza Matolcsyt, ugyan egyiknek sincs semmi köze az egészhez.
Meg elmond mindenkit ilyen-olyan hülyének, mintha ő maga bármihez is értene. Talán először azon gondolkodjon el, miért ír az, aki nem tud!

banurr 2013.09.23. 18:46:05

Ajánlom elolvasni ... Több mint érdekes ...

www.solyomair.com/index.php/beszallitoi-jelentkezes

és a legszebb
www.solyomair.com/images/docs/felhivas_mba.pdf
A negyedik oldal különösen érdekes ...

Bretschneider detektív 2013.09.23. 18:53:03

@balage_81 reloaded: Én kaptam minden szart a nyakamba a HVG-n és a Nol.hu-n, alig győztem törölgetni. Pedig csak a grafikai anomáliákra világítottam rá, ami nekem elsőre elárulta, hogy lekvár van a palacsintában. :-)

Bretschneider detektív 2013.09.23. 18:55:19

@Szúnyog: Ha van kedved, olvass már utána ennek a Sólyom légből kapott társaságnak, annak interpretálásának, utána fikázz. Az elején az egész kormány ott állt mögötte, a teljes közmédiájával, meg lehet hallgatni az ömlengő majd mentegetőző riportokat a Kossuth hangtárában...

De hát úgyse fogsz, annyira nem foglalkoztat, csak idegyössz útálkodni.

Rob67 2013.09.23. 18:56:29

@Szúnyog: Azert lehet benne valami.
Egy nagy bloff volt. Arra okoskodtak, hogy hatha erre a nagy nepnemzeti luzungra kenytelen lesz beszallni a kormany is meg a nemzeti erzelm vallalkozasok is.
Jo trukk volt, sajna azonban nem jott be :)

komplikato 2013.09.23. 18:58:36

@Szúnyog: Ha újabb kamú hírcsokor lenne az egekben szárnyaló Sólyomról, akkor lenne rendben vagy mi? :D

monddazigazatmar 2013.09.23. 19:09:04

Mutasson már valamelyik nagyon szakértő egy olyan oldalt, vagy hivatalos cuccot, amiben Sólyom együtt szerepel a kormánnyal. Eddig semmi ilyenről nem volt szó. Az a helyzet, hogy nektek attól áll a faszotok, hogy cikiztek bármit ami pirosfehérzöld.

vénkujon 2013.09.23. 19:18:22

szeretnék már végre látni egy igazy, nonprofit, magyar légitársaságot. ez jár nekünk.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.09.23. 19:20:33

@nincs_itt: igazad van! cigánygyilkosságok pedig olyankor pottyanik az öllünkbe, amikor a "demokratikus" erők kormányoznak...Micsoda összefüggések te agyament!!! :)

@balage_81 reloaded: a Malévot az ellenzék akarta megmenteni, és a cúnya kormány nem segítette ki időben...Még egyszr, mert a te szöveged nem erre vonatkozott: a Sólyom Airlines-nak nincs köze a kormányhoz...Ez tény, a te szöveged pedig demagóg ködösítés :)

Rorikas 2013.09.23. 19:24:44

@monddazigazatmar: Nektek viszont mindentől áll a faszotok ami pirosfehérzöld.

yard 2013.09.23. 19:29:16

Talán kis időre másba kéne fogni, a magyar tengeralattjárózást megteremteni, egy ügyvezető igazgató, helyettes, két titkárnő elég volna. Ja, meg az Omszki tó kikötőnek.

Szúnyog 2013.09.23. 19:35:13

@komplikato: Nem gondolom, hogy ez rendben van. Csak azt mondom, hogy utálom, amikor középszerű firkászok mindenkit hülyéznek, miközben ők maguk maximum pár gyenge cikkecskét tesznek le az asztalra.
S utálom, amikor a fikázásba belekevernek mindent, amire épp köpni akarnak, függetlenül attól, hogy köze van-e a témához.

komplikato 2013.09.23. 20:11:07

@Szúnyog: Ez szerintem csak egy blog.

high up! 2013.09.23. 20:23:48

@Szúnyog: "A niemand szerző nép-nemzetizik egyet, meg képbe hozza Matolcsyt, ugyan egyiknek sincs semmi köze az egészhez."

Aha. Tájékozódj már magától Orbanescu udvari nyálcsorgatójáról, Bajjer Zsótiról, hogy hogyan is reágálta le ez a gazdasági kóklerkodó a SZAKMAI kritikákat. Teccik tudni, ennek a svábbogárnak mindenki libsi, akinek a fejében több van, mint egy fidióta birkamenetelőnek. Ennek még fidióta beteg Bajjernek az elméjében a gazdasági törvények mind libsik:

BAJJER KÉT KÉZZEL FALJA A PIROSFEHÉRZÖDRE FESTETT SZART:

Lassan egy hónapja röppent fel a hír, hogy Sólyom Airlines néven új magyar légitársaság kezdi meg működését. Komoly flottával, arab pénzügyi háttérrel, magyar tulajdonosokkal, prémiumkategóriában, kidolgozott üzleti tervvel.

Már a hír másnapján beindult a szokásos cinizmus. Cinizmus, gúnyolódás, röhögés, hitetlenkedés. Hirtelen tele lett a nyilvánosság névre hallgató közvécé repülésügyi szakértőkkel, akik felírták a budi falára saját maguk okosságait. (...)

Eh, hagyjuk a fenébe! Gondoljunk inkább arra, hogy a Kun Bélával Nyugatra menekült vörös emigráció ugyanezt csinálta. Amikor megnyílt például a Gellért gyógyfürdő, azzal írták tele a nyugati lapokat, hogy ne jöjjenek Budapestre fürdeni, mert a budapesti fürdők vize pestissel fertőzött. Ezek jogfolytonosak, ezek semmit sem változtak lassan száz év alatt. Ezek kiütést kapnak, ha magyar trikolór alatt történik valami. A mi türelmünk pedig hatalmas – de nem végtelen. Ezt kéretik észben tartani.”

yard 2013.09.23. 20:30:27

A szóvivő azt mondta róla: a kormány komolytalannak tartja az egészet, és semmilyen formában nem fog részt venni benne.
Tarfikmutymuty ide, bajjer oda, ez volt a tény.

high up! 2013.09.23. 20:43:42

@yard:

Aztán a szóvivő nem mondta meg véletlenül, hogy mitől is használhatja akárki is a piros-fehér-zöld díszitést?

Teccik még emlékezni, hogy a amgyar állam mekkora háborúban állt az olaszokkal, azoknak a piros-fehér-zöld szalámija miatt? Vagy a szlovákokkal a Tokai hegy neve miatt?

A Szólyom meg csak ripsz-ropsz lenyúlhatja a megtévesztést?
Láthatóan nem lettél tájékoztatva arról, hogy a háttérben kik osztoznak és mennyit az arab pénzek lenyúlásán a FAKE pirosfehérzöld logo alatt.

weinmaker 2013.09.23. 20:51:18

Ez valakit meglepett?

budy01 2013.09.23. 20:53:47

@Visionstar:
Én is ismerem személyesen (igaz nem egy dicsekedni való dolog, és szerintem sokan vannak ezzel így), de azt, hogy jó srác még a nevével egy mondatban sem szerepeltetném...

Szúnyog 2013.09.23. 21:07:43

@high up!: és???? bajernek a mentalitással (mentalitásoddal?) kapcsolatban igaza is van.
Amúgy meg kinek mi köze is van ehhez az egészhez?

Poszt Olok001 2013.09.23. 21:08:30

@Szúnyog: Sajnos igencsak mögötte ällt a kedves vezer a karäval együtt, mert ugye kell nemzeti (bär semmi nemzeti nincs benne) legitärsasäg. Az mäs kerdes, hogy amikor kezdett a katyvasz sürüsödni, akkor nagy nemzeti vezetöink bekussoltak olyannyira, hogy azóta is alapälläsban van a pofa. Kb. mint amikor viktätor hazajött es egy nap alatt akarta elintezni a felsöoktatäs problemäjät, vagy amikor az utdijrendszert "bevezettek". Azota is nagy a kuss a sok hozzäertötöl.

@monddazigazatmar: kifejezetten undorito mikor nagy nemzeti celnak ällitanak be egy egy baromsägot. Attol, hogy egy 22 eves repülö fostalicskära räfestenek egy paprikät, adnak neki egy vilägszerte kiejthetetlen nevet, meg nem lesz nemzeti. Mäsik undorito dolog, ahogy (valodi) NEMZETI jelkepeket kisajätit egy undorito politikai pärt.

yard 2013.09.23. 21:14:00

@high up!: ők nemzeti légitársaságnak mondják magukat, ami annyit tesz (szerintük), hogy magyar emberek a tulajdonosok (nem a befektetők). Ha magyar ember magyar céget alapít, miért ne használhatná a magyar színjelzést?
ARABOKAT LENYÚLNI? Nem olyanok.
Ez vóna:
"Másfél éve tárgyaltak először a fejlesztési tárca vezetői az indulását tervező Sólyom Airlines vezetőivel, de még ma, a konkrét üzleti terv ismeretében is komolytalannak tartják a cég elképzeléseit. A kormány semmilyen formában nem száll be a vállalkozásba, és más módon sem segíti az indulását."

magua81 2013.09.23. 21:47:11

ez egy bloff volt aminek a kormanynak nem sok koze van. Azt hittek a befektetok hogy a magyarosch jelkepekre racuppan a kormany, es megnyitja a soha el nem allo penzcsapot. Ennek a kormanynak (is) sok piszkos dologban van benne a keze de itt nem errol van szo. Egyszerubb a sztori mint ahogy sokan hiszik.

tisztapista 2013.09.23. 22:18:45

Sólyom nem komoly ember, nincs mögötte politikai támogatás. Attól hogy egyszer köztársasági elnök volt, még nem lett a jobboldal megmondóembere. Szavazatokat maximum Bajnainak hozhat.

Vágó meg maradjon a TV-s vetélkedőknél.

Mi? Hogy légitársaságról volt szó? Ez biztos csak valami vicc, ugye? Sólyommal és Vágóval?
Ha
Ha
Ha

McVities 2013.09.23. 22:30:26

De időközben megjelentek a Sólyom márkájú termékek: népnemzeti liszt, cukor, étolaj, stb. Majd ezek kötelező tartásából kitermelik a repülőgépek árát! :)

nandras01 2013.09.23. 22:45:21

@monddazigazatmar: tévedsz.
nekünk egy jó nőtől áll a farkunk, ellenben amikor kamuzással, meg hasbaakasztással találkozunk, akkor azt a nevén nevezzük.
mint pl. ezt sólyom szélhámosságot is.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.09.24. 09:31:16

Fideszes nemzeti szar!

Ennek a bandának mennie kell!

lobster thermidor 2013.09.24. 12:52:22

@high up!:

Hát a Bayer Zsolt már csak tudja, hogyan mennek a dolgok, hiszen komoly repülésügyi szakértővel van dolgunk.
Szóval gyakran szokott ő repülni, persze nem géperejű masinával, hanem az alkoholmámor szárnyain.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.24. 20:35:37

@jobbdemokrata: én a szavazókról beszéltem, nem a pártról. és szarok rá, hogy mit akart az ellenzék (mintha te kifogásoltad volna az előbb, hogy a sólyom-ügybe mindenki belekeveri a fideszt. te szerencsére kihagytad az ellenzéket, ugye?).

továbbra is tény, hogy a jobbos szavazók akkora számként tekintenek mindenre, ami "magyar", hogy a fal adja a másikat. erre írnám (ha értenéd) hogy ez nem így van, amikor már a pénztárcába kell nyúlni. pedig amennyi fideszes van, ha mind malévval utazott volna...

Balikaa 2013.09.25. 09:55:58

Szerintem megalapították a légitársaságot (illetve szerették volna, de az ex-légügyi hivatal vezér nem tudja, hogy kell engedélyt kérni), majd bíztak benne, hogy kapnak egy kis állami apanázst. A Felcsúti Messiás megnézte, hol szerepel a Közgép a történetben, majd amikor rájött, hogy sehol, nem érezte, hogy meg kéne nyitni a pénzcsapokat.
A nemzeti érzelmekről csak annyit, hogy azért, mert egy darab sz@ar piros-fehér-zöldbe van csomagolva, csak egy darab sz@r marad.

svega 2013.09.26. 19:52:12

Csak nekem tűnt fel, hogy a képeken ácsorgó repcsikben nincs hajtómű? Az csak úgy nem kerül ki uk-muk-fukk és a két turbina ára kiadja az öreg gép értékének 20-30%-át. Valami nagyon bűzlik itt. Adja isten, hogy ezt csak 1 milliárdba kerüljön nekünk.

qwasder 2013.09.27. 08:10:44

@svega: Gyorsan be lehetne tenni oda két hajtóművet, ha akarnának. Egyelőre az látszik, nem akarnak. Valószínűleg nem teljesültek tételek. Vagy csak ez volt kifizetve, hogy lefessenek gépeket és ott álljanak.

Ha egy szakmai ellenérv elhangzott, akkor a jobberbarmok meg azonnal ráugrottak bárkire és mocskolták. Most nem tudom hol és mi körül ugrálnak (belga), bizonyítandó mélységes f....águkat.

nandras01 2013.09.28. 10:51:05

itt az új koncepció!
belföldi járat győr- bp viszonylatban.
ebben az a jó, hogy akár fel sem kell szállni, az m1- esen végig lehet gurulni :)

www.origo.hu/gazdasag/20130928-a-solyom-a-peri-repterrel-targyal.html?sec-1

Zedder 2013.10.10. 18:26:45

Na akkor várnám meaculpázni a sok Sólyom hívőt, akik oly hangosak voltak itt is... Na jó, erre a bejegyzésre már elfogyott a többség lendülete.:)

index.hu/gazdasag/2013/10/10/fizeteskeptelen_a_solyom/

A csaló az csaló marad. Akkor is, ha nemzeti lófaszba öltöztetik.