A Malévot nem Váradi Wizz-góré nyírta ki azzal, hogy felnyomta az uniónál, normális piaci versenyben tök esélytelen volt a lezüllött, szétlopott nemzeti légitársaság. Hagyjuk most már azt, hogy lehetett volna helyette indítani egy újat, egy faszántost, de Viktorék vagy hülyék voltak hozzá, vagy szartak rá, úgy gondolták, csak a hazug szavak szintjén van szükség egy új Malévra. Lényeg, hogy mára kurvára megnőtt a Wizz Air, de akkorára, hogy túlsúlya kezd nyomasztó lenni. Jövő nyáron lesz vagy 8 lila gép Pesten, Ryanairből meg talán 3, másnak pedig nincs is itt bázisa.
Persze fapados ország miért is akarna magasabb szintű légiszolgáltatást, nincs is azzal nagy baj, hogy fapadosarányban Ferihegy egész Európában majdnem a legjobban teljesít. De a Wizz néha már olyan, mint az OTP a bankoknál: szinte monopóliumként viselkedik és ez egyre irritálóbb. Nem a rendszerhibákkal van a baj, amikor ezt meglátja a csomagért fizetni kívánó júzer, max. mond néhány nagyon cifrát:
Dühítőbb, hogy egyre drágábbak a budapesti jegyeik és pofátlanul emelik a szolgáltatások árát is: mi az már például, hogy egy szaros gurulós bőröndöt nyáron a hosszabb útvonalakon ha nem is 1,2 millió forintért, de 20 euróért vihetek fel a gépre, mikor mindenki másnál ez ingyenes.
Igencsak egészséges lenne tehát, ha valaki jól picsán rúgná őket, de ha tisztességes versenyt feltételezünk, erre igazából eddig is csak egy cégnek lett volna esélye. Legyünk jó fejek, ne röhögjünk még egyet szerencsétlen Sólyomon, nem róluk van szó. A Wizz nagyon kis költséggel dolgozik, ha nagyon versenyezni akar, simán leveri az easyJetet is. Pár éve porbafingó kis cégként még nem bírta volna a versenyt pénzzel, de ma már jól megy nekik, hamarosan kaszálnak is a tulajok, ha sikerül tőzsdére vonulniuk.
Sajna egyetlen cég van csak, mely el tudná érni, hogy visszavegyen a Wizz az arcából. A Ryanair, a legfapadosabb és legparasztabb diszkontcég már eddig is kicsinálhatta volna Váradit és csapatát, de van némi tulajdonosi összefonódás köztük, így nem meglepő, hogy élni hagyta. Most viszont, amikor a lilák éppen nagyon elkurvulnának, végre egyértelmű változás állt be az ír bunkóéknál, s ez talán elindít valamit.
Az utasok eddig is ugattak, hogy az olcsó jegy nem minden, szolgáltatást is kéne nyújtani, de a Ryanair übertahó főnöke általában azt válaszolta, hogy mindenki bakaphatja (szó szerint). Most viszont, hogy leállt a szekér, csökken a profit és nem csak az utasok üvöltenek, hanem a részvényesek is satuba fogták O'Leary tökeit, jobb belátásra tért a vadbarom. Amikor pár éve egy család balhét csinált abból, hogy 300 euróért állítottak ki a reptéren nekik öt nyomorult beszállókártyát, őket is elküldte a faszba, majd megemelte a díjat 60-ról 70 euróra. Most viszont szégyenszemre levitte 15-re.
E mellett kihajítják az oldalukról a foglalást rém idegesítővé tevő captcha kötelező kódbeütést és ami a legnagyobb kikúrás a Wizzel, az eddig is ingyenesen felvihető gurulós bőrönd mellé mostantól még egy kis táska felmehet a gépre, vége az utasok véget nem érő vegzálásának, hogy a kis retikült is suvasszák be az egyetlen kézipoggyászba, különben hatalmas bünti, vagy nem utaznak. Összességében azonos ár mellett mostanra a Ryanair lett a jobb választás, eddig mindig a Wizz volt az. Van jó pár közös pesti útvonaluk, ez biztos betesz valamennyire a liláknak.
Elég rémes, hogy a legtahóbb légitársaság fejlődése kell ahhoz, hogy a második legtahóbbá váló magyar hátterű cég észhez térjen, de örüljünk neki, éleződhet a verseny, s a nélkül javulnak a szolgáltatások, hogy árat tudnának emelni az érintettek. Az pedig külön jó lenne, ha a Ryanair újra komolyabban venné a magyar piacot és akkor hiába kap monopol, vagy duopol útvonalakat a Wizz állami segédlettel, nem tudna annyira randalírozni itt a keleti nyitáson közösen ügyködő Szíjjártó-Váradi páros.