Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.10.30.

Lajos, mitől lesz talált pénz a jogos követelés?

Szárnyathy Géza

Az önkormányzati adósságállomány nagyjából felének átvállalását Kósa Lajos úgy értelmezi, hogy most az állam baromira jó fej. Egyébként Lajos pontosan kicsoda is ezen a meccsen? Ő magát egyértelműen csatárnak tartja, de legalábbis a hetes számot íratná a hátára, szerepe szerint azonban - tekintettel arra, hogy ő csak egy kurvasok hitelt felvett polgármester, akinek most a segge alá nyúltak - leginkább ahhoz a szódásszifonalj vastagságú szemüveget hordó, folyton lógó taknyú kissráchoz hasonlít, akivel a Felcsút FC portása egy busszal szokott járni, ezért egyszer vasárnap délelőtt az öreggel bemehetett az öltözőbe.

Lajos ehhez képest mintha szerepzavarban lenne. Neki csendben kellene vigyorognia, hogy a stadion meg a villamos mellé kap tízmilliárd forintot, és hangos röhögésekkel kellene elvonni az olyanokról a figyelmet, mint Balassagyarmat egyébként szintén fideszes polgármestere, aki nem átallotta nemtetszését kinyilvánítani. Mert szerinte mégse járja, hogy most a jól gazdálkodók érzik hülye lúzernak magukat. De Lajos ennél nemesebb feladatra vágyik. 

Ő majd elmondja. Hogy mennyire király dolog is történik, s a bankoknak is inkább örülniük kellene. Mert ez nekik "talált pénz". Hogy tetszettél mondani? Ezek szerint Debrecennek például nem is állt szándékában visszafizetni azt a húszmilliárd forintot, amit innen-onnan felvett? Hanem egy nagy lengetőset mutatott volna, hogy ezt nektek, nem pedig törlesztést? Ja, Lajos, ehhez képest tényleg talált pénz ennek a zsetonnak a fele. 

Én alapvetően egy trágár tapló vagyok, de fussunk neki mégy egyszer, mi a talált pénz, Lajos? Adott kockázatú ügyletet beáraztak a bankok és az önkormányzatok, majd anélkül, hogy ez az ügylet komolyan veszélybe került volna, jön valaki és közli, hogy akkor ez kérem egy terített betli és egyébként újraosztást kérünk? Félreértés ne essék: nem a bajba jutott önkormányzatokat, nem a csőd szélén tántorgókat akarják megsegíteni. Az önkormányzatok az idén és jövőre kezdenek kemény törlesztésbe, vagyis nem is lehet tudni még, ki fogja ezt bírni és ki nem. Nem az a deal, hogy a csődtől megmentettek hitelének egy részét átvállalja az állam, hanem a teljes állomány felét el akarják tüntetni.

Ez nagyjából annyira talált pénzt, mintha Döbrögi egy kiadós botozás után Lúdas Matyi tíz libájából elvinne kilencet, a tizedik fostosra meg azt mondaná, ezt itt hagyom neked kölyök, lásd kivel van dolgod. Lajos, inkább azt mondd meg, milyen dealt ajánlotok, amelynek fényében ez talált pénz? Akkora az arcod, hogy oldalazva férsz csak be a lengőajtón, úgyhogy tutira van valami visszataszító ajánlat a farzsebben. Az lesz, hogy az állam egy összegben ráönti a bankokra a pénz egy részét, mondván jobban jártok, puhapöcsök, ha elfogadjátok az aprót? 

A végtörlesztés, az árfolyamgát és a bocs, de mégis marad a bankadó után valami ezekhez méltó ötletet tudok csak elképzelni az önkormányzati zsével kapcsolatban is. Mondjuk az állam átvállalja a 612 milliárdot, a bankoknak meg azt ajánlja: mi elfelejtjük a bankadót, ti meg elfelejtitek ezt a 612 milliárdot. Ha nem tetszik, akkor meg teszünk róla, hogy ez legyen az utolsó 612 milliárd, ami a számlátokra érkezik. Persze az is beszédes lesz, mit mond majd a remek kis ajánlatra a Bankszövetség. Egyszer végre mondhatná azt is, hogy Viktor, egy nagy lófaszt.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

150 komment

Címkék: önkormányzat adósság Kósa Lajos

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr644879908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kutchek (törölt) 2012.10.31. 07:31:01

"Egyébként Lajos pontosan kicsoda is ezen a meccsen? Ő magát egyértelműen csatárnak tartja, de legalábbis a hetes számot íratná a hátára,"

Inkább a 20-ast.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.10.31. 07:54:48

@Lord_Valdez:

Mindennek ára van; annak is ha valaki -- akár alku eredményeként -- nem fizeti vissza a felvett hiteleinek egy részét.

Szuverén adósság esetén a "nem biztos hogy tud" és a "nem akar" nehezen megkülönböztethető: mindaddig amíg az állami bevételek meghaladják az esedékes törlesztés mértékét, szigorúan véve az állam képes ("tud") fizetni. Az pedig hogy politikailag járhatatlannak ítéli meg a kormányzat hogy olyan mértékben csökkentse a belső kiadásait hogy képes legyen fizetni a szuverén adósságainak esedékessé váló törlesztéseit, inkább a "nem akar" kategóriába esik.

Szerintem (és most a véleményem következik:) abban hogy Mo-n a központi kormányzat átvállalja az önkormányzatok adósságának egy részét (felét?) az igazi veszély nem ott jelentkezik hogy aztán (akár részlegesen) nem fizeti azt vissza (hiszen annak a következményeivel tisztában van), hanem
- az üzenet a jól (vagy jobban) gazdálkodó önkormányzatoknak valóban az: "balekok voltatok, vettetek volna fel több hitelt és költöttétek volna a pénzt jobban, akkor most jobban jártatok volna" (moral hazard)
- mi akadályozza meg hogy a "megmentett" önkormányzatok ne vegyenek fel további hiteleket? (lehet hogy erre hoznak törvényt, csak én nem hallottam róla?)

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2012.10.31. 07:57:07

@collateral collector: "Azt nem értik meg az emberek, hogy egy külföldi tulajdonú bank nem tud csak úgy bezárni, csomagolni és elmenni innen. Ez a csapdája a bank-biznisznek. Egy banknak az eszközei a követelései. Nem tudja őket egyszerre gyorsan behajtani, "visszahívni" a kihelyezett pénzt, maximum eladni tudná a követelés-csomagját, de ki venne ezek után bankot Magyarországon?"

A hosszú lejáratú hiteleket nem tudja behajtani egyhamar, de például nem újít meg vállalati és önkormányzati folyószámlahiteleket...

Steve123 2012.10.31. 08:00:45

Talált pénz, nem talált pénz, a lényeg az elosztás. A kormány ad pénzt egyes önkormányzatoknak. Méghozzá a rosszaknak. Ez olyan, mintha az ittasság baleset esetén enyhítő körülmény lenne, hiszen szegény nem volt teljesen ura magának. Itt egy ezzel kapcsolatos írás.

kerdezzbatran.blog.hu/2012/10/28/balga_hangya_onkormanyzatok

Én azokat támogatnám, azoknak adnék többet, akik jól gazdálkodnak, akik jól használták fel a múltban a keveset.

notib 2012.10.31. 08:06:41

Szárnyathy Géza: Gézám, Te a saját szavaid szerint "trágár tapló" vagy, ugyanis a lényeget nem látod...

az, hogy a Kósa időnként baromságokat beszél,az is igaz, de az államnak kutya kötelessége az adósság
átvállalása, mivel ezek nagy részét, maga az állam, az egymást követő kormányok, különösen Fletó és a most agyondicsért Bajnai által kivéreztetett önkormányzatok, melyeknek a kötelező feladatai folyamatosan nőttek, az elvonások ugyanakkor drasztikusak voltak, az egyre csökkenő kvóták még a napi működéshez is kevesek voltak, még a pályázatokhoz szükséges önrészt is csak kölcsön felvételével tudták megoldani, ráadásul igen sok önkormányzat szintén belefutott, a kormányok által akkor biztonságosnak ítélt devizaalapú hitelekbe is....

ebben az esetben az állam nem " jó fej "
hanem kármentést végez, az általa is előidézett adósságcsapdából való kimenekülés érdekében...

és ne feledd, az önkormányzatok, maguk az emberek, Te, Én, mindenki, nem egy elvont dolog...

fairplay50 2012.10.31. 08:07:04

Mielőtt tényleg mindenki elkezdené sajnálni a bankokat érdemes elolvasni a ma reggel érkezett email-t:

Az ERSTE BANK HUNGARY ZRT. a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvényben előírt tájékoztatási kötelezettségének eleget téve, ezúton tájékoztatja Önt, hogy a Bankszámlavezetés és betéti ügyeletek ÁSZF Mikrovállalatok részére 5.2.3.a) 3., valamint az Üzleti Bankkártya ÁSZF Mikrovállalatok részére 11.3.a) 3. bekezdése alapján a Bank a Mikrovállalati Pénzforgalmi Hirdetményben (200 millió forintnál alacsonyabb éves nettó árbevételű vállalkozások, mikrovállalatok részére) közzétett egyes bankszámlavezetési és pénzforgalmi díjait 2013. január 1-jei hatállyal módosítja. A módosítás oka a jogszabályban előírt közterhek miatti banki költségek emelkedése.

Tehát szó sincs arról, hogy simán lenyelnék a rájuk rótt plusz terheket! Egyszerűen átterhelik egyrészről a vállalkozásokra, másrészről a lakosságra. Ugyanúgy, ahogy a Telkók(lerek) tették júliustól.

Magyarán semmi gond, fizetünk egy kicsit több adót (pl. tranzakciós adó, stb.)és a fentiek szerint kifizetjük a multikra kirótt terheket is. CSAK ne az lenne a hivatalos kommunikáció, hogy a lakosságot és a (kis)vállalkozásokat nem érintik a különféle sarcok kivetése.

Ha egyébként olyan nagyon rosszul menne a bankoknak akkor Csányi elvtárs mi a fenéből él és virul mind a mai napig?

Kókadt-szegfű 2012.10.31. 08:14:24

FEJTÖRŐ, egyeseknek,
… MIÉRT van az amikor a szocialista diktatúra van hatalmon, EGY RÉTEG , mint aki megőrült veszi fel a hiteleket, az ÖNKORMÁNYZATOK, meg a LAKOSSÁG egy köre is, -biztos évtizedeken át arra GYÚRNAK, hogy megbuktassák, a balliberális hordát, ha megbukott a gyalázatos EMBER és NEMZET-RABLÓ mszmp=mszp HORDA, és a rendszerük, hirtelen sietne visszafizetni mindenki… hogy is van ez, a Fidesszel EZEKNEK, MEG JÖN az ESZÜK is!?!?

giorgione80 2012.10.31. 08:15:50

Irdatlan nagy lopás ez az adósságátvállalás.

A kis polgármestereket megkenték a bankok, hogy vegyenek fel hatalmas hiteleket.

Utána az adófizetőkkel fizettetik vissza.

Irdatlan nagy fehérgalléros maffia ez a rendszer.

Kókadt-szegfű 2012.10.31. 08:18:17

Hosszú, hosszú, évekig fizethetjük… fizethetitek
... a nemzetünk, a magyar családok legnagyobb ellenségének a szocialista maffiózók és az
őket évtizedeken áthatalomban tartó SLEPP okozta, óriási
nyomort és szegénységet!
Mint azt éljük, élitek a mindennapjaitokban a szocialisták 2008-ra minden tönkretettek, minden kiüresítettek,
2010-re minden hol KÁOSZT és fejellenséget, NYOMORT és a munkanélküliek millióit hagyták maguk után
.. 35-40 éves járművek a BKV-nál
... eladott vízművek, csatornaművek, gázszolgáltatók,
eladott, kiüresített cukorgyárak, eladott bankok,
eladott szállodák, eladott biztosítók, felszámolt Tsz-k,
gazdaságok,
eladott konzervgyárak, bezárt üzemek,
gyárak százai, kirabolt eladósított MÁV, Malév,bezárt szénbányák, elkótya-vetyélt feldolgozó, és
élelmiszeripar
… a külföldi multiknak átjátszott szolgáltatóipar
.. 2010-re a neobolsevisták gyurcsányi, veres, bajnai, oszkó mindent annyira tönkretettek, újra kell szervezni az országot..

Kókadt-szegfű 2012.10.31. 08:21:38

@giorgione80:
Világos, hogy mi történt, amiért
2010-ben az éhező milliók, a megélhetési hitelek felvételére kényszerült tömegek, a nemzetidegen szocialistákat kidobták az ablakon, a trükkös hazug eszméjükkel együtt!!

"Magyarország államadóssága
2002-ben 52% körül volt, a
kormányváltásra
2010-re 82,5%-ra növelték a külföldiek ügynökei, a szocialista-liberálisok.

Ember, érti? 27%, 27%!
8 év alatt 27%-kal növekedett csak
az államadósság..

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.31. 08:22:17

@notib: teljesen igazad van. De a devizahitelesek megmentése sem arról kellett volna szóljon, hogy pl Kósa, akinek 40 millás hitele volt, tudjon jól végtörleszteni, hanem hogy aki beszopta, az ne kerüljön az utcára. Most sem az lenne a cél, hogy Hódmezővásárhely, Debrecen meg hasonlók megússzák a hitelfizetést. Ugyanis ezek az önkorik nem szorulnak rá erre, meg tudnák oldani a fizetést. Arra kellene költeni, hogy Esztergomban elvigyék a szemetet és legyen közvilágítás, és hogy a pályázni képtelen kis faluban is legyen gáz meg csatorna meg 3,5 G. Ezzel nem is lenne bajom.

Kókadt-szegfű 2012.10.31. 08:25:19

FEJTÖRŐ, egyeseknek,
… MIÉRT van az
amikor a szocialista diktatúra van hatalmon, EGY RÉTEG , mint aki megőrült veszi fel a hiteleket,
az ÖNKORMÁNYZATOK, meg a LAKOSSÁG egy köre is, -biztos évtizedeken át arra GYÚRNAK, hogy megbuktassák, a balliberális hordát,
ha megbukott
a gyalázatos EMBER és NEMZET-RABLÓ
mszmp=mszp HORDA, és az EMBER és NEMZET-RABLÓ rendszerük, hirtelen sietne visszafizetni mindenki
… hogy is van ez, a Fidesszel
EZEKNEK, MEG JÖN
az ESZÜK is!?!? ... némelyeknek!!!!!!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 08:26:34

@gébics: Én láttam már gerinces bankárt. Ugyanúgy mint gerinces péket, meg orvost, sőt matektanárt is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.31. 08:26:38

ha nem is Debrecennek nem állt szándékában fizetni, de hogy Kósának nem az biztos.

Kókadt-szegfű 2012.10.31. 08:27:57

Mint az itteni néhány fő,
magyart gyűlölő szocialista foxi-maxi gyűlölet-gyártostól, a bérírnok hiéna-kórus huhogóitól,
nap mint nap megtudjuk...
2010-ig a tejjel-mézzel folyó Kánaán volt!
a népek, a „munkásosztály” vasvillával szárítgatták a pénzt a padláson,
nehogy bepenészedjen,
dolgozott mindenki, az üzemeinkben, gyárainkban, szénbányákban, cukorgyárainkban, bankjainkban, konzervgyárakban
a bárányok meg odatelepedtek az oroszlánok mellé,
... csak hát jött az Orbán, és
azonnal vége lett ennek az idilli békének meg az aranykornak,
a 2008-ban már IMF lélegeztető gépén a vergődő Magyarországon!!

Kókadt-szegfű 2012.10.31. 08:30:16

FEJTÖRŐ, egyeseknek, és az értelmes embereknek..
… MIÉRT van az
amikor a szocialista diktatúra van hatalmon,
EGY RÉTEG , mint aki megőrült veszi fel a hiteleket,
az ÖNKORMÁNYZATOK,
meg a LAKOSSÁG egy köre is??????????
Pedig nagy a jólét
és ráadásul
dübörög
a gazdaság is!!!

A kormány ez alatt mit csinált???

kvadrillio 2012.10.31. 08:35:41

rafináltan dörzsölt a Fidesz.....arra való hivatkozással játszotta át az iskolákat, óvodákat az egyháznak, hogy nincs pénze az önkormányzatoknak a fenntartásukra...Most meg konszolidálja őket, átvállalja az adósságukat, csóró gyerekek viszont már a papok karmaiban vergődnek !

Ügyes ! ...mondhatnánk....de inkább szemét, aljas manipuláció !!!!!

Netuddki. 2012.10.31. 08:35:49

Rakjuk csak össze a darabkákat! Egy verzió erre az egészre:

1. Az elmúlt8évben nem az orbánnál volt a buxa ezért a fideszes önkormányzatokon keresztül finanszírozták a fideszt. Na ezért adósodtak el nem a cucik adósították el őket mint állították.
Vajon a kósa miért kap stadiont a viktortól? a két szép szeméért? Vagy ott van mindjárt lézerdzsoni. Csak azért kapaszkodott ilyen magasra mert ennyit ér? Lóphaszt! Ezek mind csorgattak szépen az orbánnak az elmúlt8évben. Amilyen ostobák még el is tudom képzelni róluk, hogy ezt tették. És ez még csak a jéghegy csúcsa, és kézen-közön az összes pénz nemcsak a fidesz kasszában landolt.
Nem véletlen, hogy 2006 után ugrott meg az eladósodása ezeknek az önkormányzatoknak. A fideszesek azt gondolták "nyernek" aztán újra jön a tejjel-mézzel folyó kánaán. Nem így történt.

2. Most, hogy a fidesznél van a buxa ezt a felhalmozott adósságot el kéne tüntetni. Igen B+! Nem arról van szó, hogy az állam egyik zsebéből a másikba rakosgat. Alaposan ki kellene vizsgálni mire költötték azt a pénzt amit felvettek! Ezt az orbán fidesze soha nem fogja megtenni. Miért is tenné?

3. Ha "véletlenül" 2014-ben nem megint a fidesz nyerne akkor tiszta lappal lehet kezdeni a pártfinanszírozást az 1. pont szerint.
Nagyon remélem akik 2014-ben az ország élére kerülnek ezt meg fogják akadályozni azzal, hogy minden forint közpénzzel elszámoltatnak és elszámolnak. Azt is remélem, hogy ezt a fideszes önkormányzati bundát is ki fogják vizsgálni. Mondom kivizsgálni, és nem a szőnyeg alá söpörni...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 08:36:51

@notib: Mi az már megint, hogy Gyurcsány és Bajnai által kivéreztetett önkormányzatok? 2006 után hány önkormányszat volt fideszes kézben? Hány önkormányzat döntött a hitelek felvételéről devizában? A problémás önkormányzatok közül hánynak volt már 2006 óta fideszes vezetése?

Jajj de unom már ezt a folytonos elmútnyócévezést...
Az emlútnyócévnek és a belőle kovácsolt politikai tőkének egyetlen eredménye van. A 2/3-ad. Annak pedig gondolom örülnek, akik állandóan Gyurcsányoznak. Gyurcsány talpát kéne csókolgatniuk, mert a vezérnylőtábornoknak soha nem lenne 2/3-a az ámokfutáshoz nélküle.

kvadrillio 2012.10.31. 08:38:50

Kósa meg egy dúsgazdag újgazdag lett, mióta kezében a debreceni jogar, maffia-vállalkozásai jól jövedelmeznek és sok milliárdos állami, orbáni pénzeket nyomnak telhetetlen bendőjébe folyamatosan...

kvadrillio 2012.10.31. 08:40:34

..nem véletlen, hogy a maffiafőnök Vizoviczkyn ek stabil bázisa volt Debrecen...

Netuddki. 2012.10.31. 08:41:02

@Kókadt-szegfű: Kedves kókadt fütykös! A cucikat és a fideszeseket is egyaránt tolvajnak tartom. De ringassátok csak magatokat abban a hitben, hogy CSAK a cucik meg a libsik utálnak benneteket. Jobban mondva ez nem is utálat inkább megvetés olyanok iránt akik ellopják az ország pénzét és jövőjét. Nagyon remélem ezért még egyszer a börtönben fogtok megrohadni...

"Kókadt-szegfű 0 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2012.10.21. óta tag."

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 08:42:33

@kovi1970: Könyörgöm, ne válaszolj neki!!!

Olyan mint egy rohadék vírus. Beindul tőle, ha választ kap és még többször másolja be a baromságait. Én csak azon csodálkozom, hogy nem bannolták még ki a picsába.

Netuddki. 2012.10.31. 08:46:45

@Szárnyathy Géza: "De a devizahitelesek megmentése sem arról kellett volna szóljon, hogy pl Kósa, akinek 40 millás hitele volt, tudjon jól végtörleszteni, hanem hogy aki beszopta, az ne kerüljön az utcára."

Arról kellett volna szólni, hogy kivizsgálják a hitelezés körülményeit és jól megbüntetik a bankokat a törvénytelenségek miatt, újraszámolják és forintosítják a "devizahiteleket", amik nem is voltak valódi devizahitelek.

E helyett az történt, hogy megint eladták a zembereket aprópénzért, a banki adó fejében. Igen, azt gondolom, hogy megegyeztek a bankokkal az állampolgárok kárára. Azok kárára akiket szolgálniuk kellett volna és nem kijátszani...

Netuddki. 2012.10.31. 08:48:41

@ormány triktor: Mint jeleztem volt, számomra nem vitaképes:

"Kókadt-szegfű 0 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2012.10.21. óta tag."

Attól még baszogathatom az ilyen gyökereket, éééérteeem? Muhaha!

2012.10.31. 08:48:54

@neoteny: Mond neked valamit az EU rövidítés? Merkel?

Netuddki. 2012.10.31. 08:49:43

@ormány triktor: +Meg jobb is ha tudja hol a helye az "ilyennek".

2012.10.31. 08:51:35

@Kókadt-szegfű:" A kormány ez alatt mit csinált???"

A kormány el volt foglalva a politikai csatározásokkal.
Egyébként semmi baj nem lett volna, ha nem jön a válság. (mármint nem szállt volna el a frank)
Politikailag lett volna baj egyébként is, a szadesz meg Gyurcsány túllihegte saját fontosságát.

Mézesmázos Mózes 2012.10.31. 08:51:50

@gébics: Láttam. Magamat például annak tartom. Hidd el, ott is dolgoznak becsületes emberek.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.10.31. 08:59:32

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ah, szóval a görögök fizetni akarták az állami hiteleik törlesztéseit, de megjelent az EU Merkel vezetésével és kényszerítette őket hogy ne fizessenek, ill. kényszerítette a hitelezőik egy részét hogy leírják az görög államnak nyújtott hiteleik egy részét.

Ez nagyon csúnya dolog volt az EU és Merkel részéről.

2012.10.31. 09:00:37

@Kókadt-szegfű: az államadósság:

- a Bajnai-kormány megalakulása előtt: (2009.03.31.): 20 447,38 Mrd forint,

- a Bajnai-kormány megbízatásának megszűnésekor (2010.05.31.): 19 933,4 Mrd forint,

miközben a kormányzás megkezdésekor megörökölt több, mint 6 százalékos recesszió miatt nagyságrendileg ezer milliárdnyi adóbevétel esett ki egyébként is a költségvetésből,

- 2011 végi új csúcs: 20 955,5 Mrd forint, miközben 2011 során több ezermilliárdos nyugdíjpénztári megtakarítás vált semmivé. "Ezt nem látni közgazdasági vakság, nem elismerni több, mint udvariatlanság."

Tehát, ha nem volnál agyhalott, látnád, hogy egy viszonyszámot nézegetsz. A viszonyszám, mint nevéből adódik, két szám viszonyítása egymáshoz.
Ha a GDP-hez viszonyítjuk, mint jelen esetben, akkor a GDP alakulása befolyásolja az eredményt.
Lásd még: válság, 2008-ban.
Namost Gyurcsányra és a szocikra fogni az USA ingatlanhitelezési botrányát, kissé túlértékelése a szerepüknek a világban.

2012.10.31. 09:02:50

@neoteny: Nem. Kár, hogy szemellenződ inkább cinikus megjegyzésekre ragadtat, mint a tények vizsgálatára.
A görögök nem tudták volna elérni, hogy hitelezőik elengedjék a követeléseiket. Szükséges volt az EU támogatása ehhez.
Te ennyire nem vagy tájékozott a dolgokban?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.10.31. 09:12:24

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"A görögök nem tudták volna elérni, hogy hitelezőik elengedjék a követeléseiket."

Dehogynem: államcsődöt jelentenek.

"Szükséges volt az EU támogatása ehhez."

Az EU támogatására ahhoz volt szükség hogy az államcsőd nyílt bemondása helyett részleges államcsődöt mondhassanak -- és ez ne akként kerüljön ki- vagy bejelentésre. De ez nem változtatja meg a tényt hogy a görög szuverén adósság egy része leírásra ill. egyes hitelezők számára rosszabb feltételű átütemezésre került.

belekotty 2012.10.31. 09:14:49

@kovi1970: Kókadt szegfő Ándi bácsi másik nickje. Nem ismered fel?

blah 2012.10.31. 09:16:42

A bankok ugye nem terhelik át a bankadót a zemberekre. Ezt tegnap kaptam:

Az ERSTE BANK HUNGARY ZRT. a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvényben előírt tájékoztatási kötelezettségének eleget téve, ezúton tájékoztatja Önt, hogy a Lakossági Bankszámla és Lakossági Betét ÁSZF VII. 4.2.a) 3., valamint a Lakossági Bankkártya ÁSZF 12.1.a) 3. pontja alapján a Bank a Lakossági Bankszámla és Betéti Kamat Hirdetményben közzétett egyes bankszámlavezetési és pénzforgalmi díjait 2013. január 1-jei hatállyal módosítja. A módosítás oka a jogszabályban előírt közterhek miatti banki költségek emelkedése.

Mérges 1234 2012.10.31. 09:22:19

@kovi1970:

Megint keydődik a nem is volt valódi deviyahitel mantra.....

Amíg ebben az országban agyhalottak vanak, addig nem jutunk semmire.

Ámde egyetértek veled, hogy rendbe kellett volna tenni a devizahitelek körüli mizériát, nem csak egy szük csoportot kimenteni.

Nem tudom mi van Orbánnal, látszi, hogy jót akar, de mndig szarul sül el. VAgy nem ért hozzá, vagy eleve nem is akar jót?????

Esetleg a körülötte lévők hülyék? Mondjuk Matolcsynál ez megál.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 09:24:36

@blah: Természetesen átterhelik.

Ha nekem lenne egy pékségem, és Matolcsi kitalálná, hogy holnaptól 5 Ft-os különadót vet ki minden egyes kiflire (és 2 Ft-ot a kiflicsücsökre a nyugdíjvédelmi megbizott kedvéért), egészen biztosan beleépíteném az árba. A 2%-os ÁFA emelésnél sem volt ez kérdés. Ahogy a pékség, úgy a bank is gazdálkodó, tulajdonosai vannak.
Amúgy ha a bankok gondolkoztak is, hogy csak részben terhelik át a tranzakciós illetéket, miután a kormány duplázta a tétet, már nyilván nincs erről szó.
Nem kéne bevenni a szijjártói magasságokba mutató lózunkgt: "ne a zemberekkel fizettessék meg". Hát kivel bammeg? A lemmingekkel, vagy a békemenetelőkkel? Ufókkal? Mindent az emberek fizetnek meg, még a korányt és simicskát is az emberek tartják el, kedves "hülyefideszesek". Lehet hozzá tapsikolni, meg védeni a mundér becsületét, csak hát minek (ez nem blah-nak szól).

2012.10.31. 09:24:38

@Kókadt-szegfű: olyannyira a költségvetési egyensúly romlására vezethető vissza, hogy az elsődleges egyenleg
önmagában 19,6 százalékponttal növelte az adósságot. Ezt mérsékelte az a tény, hogy a növekedés
adósságcsökkentő hatása (12,3 százalékpont) közel duplája volt a reálkamat adósságnövelő
hatásának (6,3 százalékpont)
Bár az adósság az utolsó három évben tovább növekedett 13 százalékponttal, a szerkezete teljesen
megváltozott. A költségvetési konszolidációnak köszönhetően az elsődleges egyenleg semleges
hatással volt az adósságállományra. Azonban hiába csökkent 2 százalékpontra a reálkamat hatása, a
gazdaság teljesítménye a recesszió miatt nem csökkentette, hanem növelte az adósságrátát (3,4
százalékponttal). Ezen kívül nagy szerepe volt a növekedésben az egyéb tételeknek is, ezek közül is
leginkább nemzetközi szervezetektől kapott hitel egy részének átcsoportosítása az MNB-nél vezetett
devizaszámlára, valamint a devizatartalékok növelésének."

Hogy te is megértsd: a hitel egy részét az MNB és államkassza tartalékának feltöltésére használták.
A forint árfolyama romlott a válság miatt. (lásd: frank menekülődeviza)
Csökken az export. Csökken a vállalatok beruházási kedve. Csökken a foglalkoztatottság.
Ezzel szemben az adósság soha nem látott összegre rúg, most, 2012-ben, miközben elköltötték a manyup egy részét. Ami nem baj, csak célszerűbb nem figyelembe venni, ugyanis egyszeri megoldás volt, sajnos nem hozott változást, nem nőtt a gazdaság teljesítőképessége, és a hitelösszeg sem csökkent.

2012.10.31. 09:30:29

@neoteny:" Dehogynem: államcsődöt jelentenek."

1. az volt a kérdés, hogy a görögök kaptak-e adósságelengedést a hitelezőikről. Azt írtam, nem.
A görögök nem olyan hülyék, mint te, hogy az államcsődre úgy tekintsenek,mint egy csodafegyverre.

Ott van Argentína esete.
Államcsőd, életszínvonal romlás, a gazdaság csak Brazília hathatós segítségével marad talpon.
Aztán jön 2008. Brazília sem tud kimaradni a dekonjunktúrából, ráadásul a többi Dél.Amerikai ország is basztatja az Argentína kiemelt státusa miatt. Argentína az IMF-hez fordul.

Tudod, ha lehet, minden normális ország elkerüli a 30-40 %-os pénzromlást.

2012.10.31. 09:31:30

@neoteny: Az államcsőd egyébként sem jelenti a követelések elengedését.
Lásd apeh-magyar állampolgár

Mérges 1234 2012.10.31. 09:36:53

@kovi1970:

" A cucikat és a fideszeseket is egyaránt tolvajnak tartom. "

Én azt nem értem miért nem látják be az emberek, hogy megint emberesen át vannak kúrva, miért nem látják, hogy ez a szar, alig, vagy éppen semmivel nem különbb?

Döbenet, dől a méádiából a siker, miközben mindeki érzi, hogy szar van, ezt nem lehet a végtelenségig elfedni. Sőt tényleg úgy tűnik az elszegényesedés felé evezünk...

Rémbódess 2012.10.31. 09:37:56

@giorgione80: "A kis polgármestereket megkenték a bankok, hogy vegyenek fel hatalmas hiteleket."

Szerintem nem a bankok etették meg őket. Mivel a legeladósodottabb önkormányzatok szinte mind fideszesek, ezért véleményem szerint bújtatott pártfinanszírozást folytattak évekig, hitelből. És valószínűleg az volt a deal, hogy "bátran vegyétek fel a hiteleket és abból csurgassatok a pártkasszába, mert ha egyszer nyerünk, akkor lenullázzuk az erre felvett hiteleiteket". Szerintem ez zajlik most...

blah 2012.10.31. 09:52:17

@ormány triktor: én értem és nem is számítottam másra, csak a kancsal hivatkozott piaci versenyre ami szerinte nem teszi lehetővé, hogy a bankok átterheljék az ügyfelekre...

Mr. Waszabi 2012.10.31. 09:59:02

A kormánynak ez a húzása már nem a bankok elleni harcról szól. Arról szól, hogy Magyarországon már nincs jogbiztonság, aki idehozza a delláját befektetési céllal, az nem lehet biztos benne, hogy a kormány erőből nem nyúlja-e le.
Mindeközben a kormány foggal-körömmel vakítja a fél világot, hogy mindent megtesznek a növekedés beindulásáért. Szóval, szép a költségvetési számok kikozmetikázása, csak épp arról feledkeznek meg, hogy mindezt azért kellett megtenni, hogy a gazdaság szempontjából megbízható legyen az ország , hogy itt gyárak épüljenek, termelés legyen és az növekedjen. Nem az állam fog sikeres vállalkozásokat alapítani, jelzem, legalábbis olyan volumenben biztosan nem, ami szükséges volna.
És Orbán ezen ellentmondó lépések közt fogja a fejét, hogy nem érti, miért nem elég az EU-nak, amit tesznek? Ez dilettantizmus a köbön.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 10:04:12

@blah: Ez így is van, a verseny nem tenné, de mivel egységes adóemelésről van szó a bankok együtt mozognak. Illetve dominanciája miatt amúgy is az otp árazza a piacot. Majd az lesz a szép, hogy újabb köcsögségként tavasszal jön majd a kartellgyanú, jó nagy bírséggal, pedig szó nincs kartellről. És a bírságot a banki díjakban megint a zemberek fogják megfizetni.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:09:24

Nem értem itt mi a probléma.

A piacon ez mindennapos. Valaki megveszi a szar hiteleket és felajánlja a banknak, hogy a felét egyben kifizeti.

Hagyjuk már ezt a fideszes önkormányzatokat, az adósságok 90%-a MSZP-s és több éve behajthatatlan. A bankok mindenféle kedvezményekkel nyomták a milliárdokat, a lufi kipukkadt, ennyi. Ha tehenészet szívja meg, ilyen a piac, ha bank, akkor veszélyben a demokrácia?

Épp azért lehetett és kellett is így dönteni. Sem a bankok nem tudtak már hitelezni, sem az önkormányzatok nem tudtak moccanni az adósságuk miatt, állt az egész rendszer. Nem volt ez jó senkinek.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:10:13

@ormány triktor: Te nem fogod a bírságot banki díjakban kifizetni, mert az is egy piac.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:11:40

@Mr. Waszabi: Ez jó. Felajánlok neked mindenféle hitelt, nem is kell más tőled fedezetként csak egy hatalmas jó napot aztán a kormány engem mint bankot mentsen meg a saját hülyeségem miatt.

Hol élsz te, a szocializmusnak vége.

Mérges 1234 2012.10.31. 10:12:32

@Anti Anyag:

"Épp azért lehetett és kellett is így dönteni. Sem a bankok nem tudtak már hitelezni, sem az önkormányzatok nem tudtak moccanni az adósságuk miatt, állt az egész rendszer. Nem volt ez jó senkinek."

Ez idáig rendben is van, megint a módszer a gáz, illetve remélem megakadályozzák, hogy a mindeféle hülye polgármesterek, újfent eladósítsák városaikat.

Attól tartok az utóbbi lépés megint kimarad.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:14:02

@blah: Nem tudják a bankok átterhelni az ügyfelekre, mert abban a pillanatban másoknak is meg fogja érni, hogy bank legyenek.

Lsd. pld. itthon a Teszkónak, tőlük (nem támogatott) lakáshitelt vehetsz fel.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.31. 10:17:11

@Anti Anyag: de még ki sem derült, mennyi a szar hitel! "az adósságok 90%-a MSZP-s és több éve behajthatatlan" - ez nem így van.
nem tudom, mit értesz "mszp"-s hitelen, azt hogy akkor vették fel? igen, 2006-tól kezdett felfutni a hitel és kötvény buli, de ezek javát még el sem kellett kezdeni fizetni, milyen szar hitelről beszélsz? a jó hitel felét meg ugyan miért akarná a bank elveszíteni?
az önkorik egy sor feladatot elveszítettek, de így azokra költeni sem kell, teljesen más lesz a finanszírozási rendszer, nem lehet az előző évek tapasztalatai alapján következtetéseket levonni

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 10:17:21

@Anti Anyag: Én nem? Tök jó. Akkor majd Te? Csak mert a részvényesek nyereséget, minél kissebb veszteséget várnak gondolom. A birságok (főleg ha milliárdos nagyságrendűek) ezt csökkentik. Tök mindegy, hogy piac-e. A banki piac amúgy is csak részben árérzékeny.

Ejj, annyiszor megfogadtam hogy nem beszélgetek veled, hiszen csak egy fidesszoponc vagy, abból is a legszervilisebb fajta, aki bármiféle intézkedéshez tapsikol még akkor is, ha arra nemzetrontást kiáltott, ha az mszp tette. De nehéz megállni, mert annyira nagy hülyeségeket írsz.

2012.10.31. 10:18:09

@Anti Anyag:" A piacon ez mindennapos. Valaki megveszi a szar hiteleket és felajánlja a banknak, hogy a felét egyben kifizeti."

Ez annyira "mindennapos", hogy az állam nem ezt az utat választotta a devizahitelek esetén. Pedig mennyivel egyszerűbb lett volna! Átvállalja a hiteleket, feleárat kell fizetni a magánszemélyeknek, azt is forintban, az állam meg kiváltja a hiteleket a bankoknál, félpénzen!

Csak hogy tisztában légy vele: követelést szoktak venni, nem tartozást.
Tehát ha az állam megveszi mondjuk féláron a bankok követelését, az OK.
Akkor ugyanis megállapodik az állam és a bank.
Tehát fordítva ülsz a lovon, bár ez dakotáéknál nem szokatlan.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:19:23

@Mérges 1234: Nézd, a mai bankok sem ugyanolyanok már mint a tegnapiak, tehát a pm. nehezen fog már eladósodni, de valószínűleg kormányszankciók is lesznek. Tippem szerint támogatott központi önkormányzati hitelfelvételi rendszert készítenek elő, mint a lakáshiteleknél és ezért is vehették meg a Takarékbankot.

A kormányok ilyen helyzetben mindig is fel fogják "vásárolni" a reménytelen önkormányzati hiteleket, mert egyrészt olcsóbban válthatják be, de ami a fontosabb, biztosítania kell az önkormányzatok működését.

2012.10.31. 10:20:35

@Anti Anyag: " Ez jó. Felajánlok neked mindenféle hitelt, nem is kell más tőled fedezetként csak egy hatalmas jó napot aztán a kormány engem mint bankot mentsen meg a saját hülyeségem miatt."

És most helyettesítsd be a bank szót az önkormányzat szóval. Hol élsz te,a szocializmus alatt?

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:20:45

@Szárnyathy Géza: Semmit, az önkormányzatok többsége egyszerűen hosszabb távon MSZP-s volt.

Nem kell ezen megsértődni, a dolog nem politikai, Jobbikos is eladósodott volna, csak maradjunk a realitásoknál.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:23:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ez lovaglás a szavakon, a lényeg az, hogy az állam központilag rendezi a hiteleket.

Az állam feladata az önkormányzatok működésének biztosítása, így biztosan másképp csinálja mint magánszemélyek esetén.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:24:04

@ormány triktor: Azzal beszélgetsz akivel akarsz, de pld. a Tesco megjelenése a hitelpiacon kurvára nem a te álláspontodat igazolja.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:27:25

@Könnyen elkaptuk, uram!: A bank és az önkormányzat között az a különbség, hogy a kormány az önkormányzatot minden esetben megmenti. A bankot nem feltétlenül.

Ezen nem nagyon érdemes problémázni, politika. Te szavazol, te "készíted" a jövő szavazóit és adófizetőit, te vagy az, aki biztosan működteti a kormányt. Nem pedig a bankok.

2012.10.31. 10:29:04

@Anti Anyag:

"Az ország iránti elköteleződés meggyengülése elsősorban abban csapódik le, hogy az itteni bankok nem itt hitelezik ki az anyáik pénzét, ami a magyar gazdaságnak most nagyon kellene, hanem a szomszédos országokban. Ehhez magyarországi betéteket kell gyűjtsenek, amivel kiválthatják a külföldről kapott pénzt. „Vannak bankok, akiket már nem is érdekel a profittermelés, egyetlen céljuk van, hogy minél több bankbetétet begyűjtsenek” – mondja névtelenül nyilatkozó, a szektort elemzőként ismerő forrásunk.

Az anyabanki források felszabadítása és hazaküldése azért fontos cél, mert ezzel csökkenteni lehet a magyarországi kiszolgáltatottságot, emelett pedig a pénzügyi stabilitás is javul. Ha a bankok elérik, hogy az itteni hiteleiket nagyjából az itteni betéteikből finanszírozzák, szükség esetén – mondjuk ha a piaci feltételek, körülmények tovább romlanak – a mostaninál kisebb veszteségekkel tudnák bezárni a magyar boltot."

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 10:30:51

@Anti Anyag: Bucifej, ezt írja a Tesco honlapja:

-----------------
Hozzon biztos döntést a bizonytalan pénzügyi helyzetben.
Garantáljuk hogy a Tesco Pénzügyi Partnernél:

Több mint 25 bank hitelajánlatait találja egy helyen
Kiválasztjuk az Ön személyes pénzügyi igényeinek legmegfelelõbb ajánlatot
Pénzt és időt takarítunk meg Önnek
MINDEN SZOLGÁLTATÁSUNK DÍJMENTES
----------------------------------
Ez nekem eléggé olyan, mintha a Tesco nem hitelezne, hanem pénzügyi közvetítőként működne. Érted a különbséget? Nem? Nem baj. Ez meg az én álláspontomat igazolja azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e veled beszélgetni.

blah 2012.10.31. 10:31:31

@Anti Anyag: baszki akkor velem biztosan csak vicceltek...

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:32:48

@ormány triktor: Bucifej a nővéred. Ha vitatkozni akarsz, előbb légy udvarias. Én is az vagyok veled. (legalábbis amíg be nem "mutatkozol").

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:36:12

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, az a jelenlegi állapot és én úgy látom, ezt akarja a kormány megváltoztatni úgy, hogy a lengyelekhez hasonlóan növeli a magyar bankok arányát, állami pénzekkel száll be a bankrendszerbe és kiszorítja a betétgyűjtő piacról is a külföldi érdekeltségű bankokat.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 10:38:15

@Anti Anyag: No, igazad van, tényleg nem akarlak sértegetni, csak nem szeretem ezt a fajta szolgai áltudományos kommunikációt, amit pár kedves elvtársaddal együtt folytattok, és itt már nagyon kilógott a lóláb. Mindegy, nekem te a továbbiakban nem vagy.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:39:25

@ormány triktor: Na mindegy, mégis reagálok rád. A Teszkó azt csinálja, hogy összegyűjti az igényeket és nem te, egy igény birtokában, hanem ő kétezer igény birtokában tárgyal a bankkal. A keletkezett hasznot pedig megosztja veled.

Szóval eleve az a bank, akik semmiképp nem mondanak le a teljes hasznukról és még díjakat is emelnének, azok itt nem játszanak.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:41:26

@blah: Most ezt nem értem mire írod? Miben vicceltek?

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.31. 10:42:24

@Anti Anyag: nem sértődés, csak nem értettem
a központi önkorm-hitelezés tetszetős felvetés

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 10:45:15

@Szárnyathy Géza: Szerintem állami pénzzel és némi állami szabályzással szerintem jó üzlet is.

fideszék nyilván ezt az iszonyatosan nagy piacot akarják megmozgatni.

blah 2012.10.31. 10:47:38

@Anti Anyag: visszaolvastam a többi kommentet, hogy mire írhattad, nálam a bankadó volt a téma. Arról írtam, hogy azt terhelik át az ügyfelekre.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 10:53:34

@Anti Anyag: Értem. Láttál te már hitelközvetítőt működni? Ezek oda viszik a hitelt, ahonnan éppen a legnagyobb ügynöki jutalékot kapják. A Tesco nyilván más és szívjóságból teszi. Ezzel pedig megakadályozza, hogy a bankok mondjuk a számlavezetési díjakba beépítsék a tranzakciós illetéket, vagy az egyéb bírságok miatt emeleljenek egyes díjakat, ugye? Mi van?

Olyan vagy, mint a példaképeid. Nem tudod, mikor kell leállni.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 11:00:31

@blah: Teljesen nem tudják, mert ez is egy piac. Minél jobban ki tudja egy bank gazdálkodni, annál kevésbé fogja rád terhelni, tehát te oda mész. A többi tönkremegy, kivonul.

Az én bankomnál (vállalkozásom bankja, egy dinamikusan fejlődő magyar bank) pld. nem jelent meg a bankadó, nekem nem lettek magasabbak a bankkal kapcsolatos kiadásaim.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 11:02:03

@ormány triktor: A hitelnél te döntöd el mi újság. Számtalan hitelt vehetsz fel és ha megnézed a hitelezési díjakat, a bankadó előtt is nálunk volt a legdrágább a hitel. Ezen el lehet gondolkodni, hogy miért.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 11:04:50

@ormány triktor: Ezzel a fideszezéssel pedig hagyjál már, én sem jellemezlek, pedig nyilván nem lenne nehéz.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 11:12:46

Na tessék, épp most olvasom:

"Szabadulnának?

Nekem kéthetente kínálnak fel eladó bankokat – utalt a nyilvánosság háta mögött zajló bankpiaci háttérmozgásokra az Erste elnök-vezérigazgatója, Jelasity Radován egy pénzügyi konferencia panelbeszélgetésén. A mozgásokat a kormány is szívesen látja, erre utal, hogy az utóbbi hónapokban a miniszterelnök is jelezte, szeretné, ha bankrendszer fele magyar kézbe kerülne."

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.31. 11:13:43

@Anti Anyag: Meglepődnél, ha a jellemzés alatt azt érted, hogy "judeoliberálbolsikomcsi"... :-)

blah 2012.10.31. 11:20:36

@Anti Anyag: az én bankom az Erste, ők megtették, kis banknak ugye nem mondható a Citi sem és ők is. Azt nem tudja senki sem megmondani, hogy részben vagy egészében terhelik át, viszont egy biztos, hogy nem nyelik be csak úgy.

blah 2012.10.31. 11:24:34

@Anti Anyag: ezzel a példával csak a dolog természetét próbálom körülírni. Lehet itt kis bankokra hivatkozni, nekik ez piaci rés, egy morzsa amire le kell csapniuk. Ők ebből élnek, viszont piaci pozíciójuk nem teszi lehetővé, hogy bizonyos dolgokat meglépjenek. Ezért nem számít mérvadónak amit tesznek.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 11:30:24

@ormány triktor: Ez a része nem érdekel. Bármilyen kormányintézkedést is úgy értelmezek, hogy a helyükben én hogyan csinálnám. Az pedig nem érdekel, hogy az eljárás liberális, vagy nem, mert vállalkozóként sem ideológiai alapon hoz az ember döntéseket, ha csak nem akar tönkremenni.

Leállt az önkormányzati hitelezés a beragadt hitelek miatt? Pontosan azt csinálnám mint Orbánék. Konszolidáljuk, de úgy, hogy kérjük meg az árát.

A piacnak eleve van egy értéke. Az önkormányzati piacnak pedig különösen nagy értéke van, ezt Orbánék a jövőben vagy meg fogják fizettetni, vagy eleve nem is engednek a közelébe külföldieket. (Utóbbira tippelek).

Ott az állam nyakán egy valag pénz, ami szinte költségekkel jár, ugyanakkor külföldiek tarolják az önkormányzati hitelezési piacot, amely pedig jóval tutibb mint a lakossági.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 11:36:09

@blah: Szerintem csak ott nem nyelik be, ahol nincs versenyhelyzet, vagy ahol el lehet a terméket ezzel is sózni, pld. hitelkártyák.

Azért az nem úgy megy, hogy semmi gond, ráhátékázom az ügyfeleimre. Épp most van kint egy index cikk e tárgyban, pici részét idéztem is.

Ha Orbán a bankrendszer felét magyarrá akarja tenni, elég nyilvánvaló, hogy olyan helyzetet kell teremtenie, hogy ezek meg is éljenek. Tőke harcol tőkével és Orbánnak el kell érnie, hogy pld. az Erste anyabankja ne akarja már megmenteni a magyar bankjait.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.31. 11:43:07

@blah: Ez egy átalakulás. Röviden, Orbánék szorítják ki az idegen bankokat.

Te nem károsodsz, mert a kölcsönhöz jutni önmagában nem hasznos. Ugyan fellendíti a gazdaságot, de ezért később súlyos árat kell fizetni.

Kölcsönhöz jutni megalapozott háttérrel, az hasznos. Ez a piac azonban már jóval kisebb és ezért folyik most a harc. A rengeteg külföldi tőke az elsőhöz kell, a másodikat 50%-ban már magyar tőkéből is lehet, sőt érdemes fedezni, ráadásul kicsi a kockázat és tuti a haszon.

A 2006 körüli idők soha nem jönnek vissza és nem is szabad engedni, hogy visszajöjjenek.

blah 2012.10.31. 12:09:24

@Anti Anyag: várjál, azt nem tudja Orbán elérni, hogy a nagy bankokat, amik jellemzően külföldiek, csak úgy kiszorítsa. Ha azt látják, hogy veszélyben a piac kivásárolják a kisebb konkurenciát. Egy Erste nem fogja engedni, hogy pl egy szintén nagy OTP csak úgy lenyúlja a piacait. Sokkal nagyobb tőke és erő áll mögöttük mint amit akár a magyar állam is tudna képviselni. Ez tiszta szélmalomharc.
Azt sem mondanám, hogy a vállalati piac kisebb lenne a lakosságinál. Jelenleg lehet, hogy nincs jó állapotban de ennek szerintem kevés köze van a megemelkedett közterheknek, bárki bármit is mond. Illetve annyi köze van, hogy a befektetők nem látják kiszámíthatónak a gazdasági környezetet, pont az ilyenek miatt, de ezt már sokan elmondták. A lakossági hitelezés meg emiatt gyenge, kevesebb a pénze az embereknek (és nyilván a kockázat vállalási hajlandósága is) az előbbiből kifolyólag.
A 2006 körüli idők meg vissza fognak térni idővel, amikor elegendő tartalék lesz majd újra a gazdaságban és fenntarthatónak minősítik a folyamatokat újra könnyebb lesz hitelhez jutni boldog boldogtalannak. Lásd az amerikaiakat akiknél ismét elkezdődött a jelzálog hitelek továbbértékesítése...

neoteny · http://word.blog.hu 2012.10.31. 16:10:32

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"1. az volt a kérdés, hogy a görögök kaptak-e adósságelengedést a hitelezőikről. Azt írtam, nem."

economictimes.indiatimes.com/news/international-business/greek-total-debt-falls-sharply-after-writedown/articleshow/13351856.cms

21 May, 2012, 03.03PM IST, AFP
Greek total debt falls sharply after writedown

ATHENS: Greece's unsustainable debt mountain has fallen sharply, official figures showed today, after an unprecedented private creditor writedown helped ease the burden on the struggling eurozone country.

The office of the state comptroller said total debt, based on indicative figures, tumbled 23.8 per cent to 280.3 billion euros ($370 billion) at the end of March compared with 368 billion euros at end-December.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.10.31. 16:12:48

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Az államcsőd egyébként sem jelenti a követelések elengedését.
Lásd apeh-magyar állampolgár"

Az állampolgár mióta tud államcsődöt jelenteni?

Mr. Waszabi 2012.10.31. 20:05:42

@Anti Anyag: mellébeszélsz. De reggel óta változott a kép, mindazt alátámasztva, amit írtam. Kósa kinyilvánította, hogyan képzelték az adósságátvállalást finanszírozni.
Egy olyan kormány, amelyik a 4-5 %-os svájci frank alapú önkormányzati hiteleket saját kibocsátású, 8-10%-os hozamú forint államkötvényeivel kívánná "kifizetni" (mire ez megvalósul, ismét annyi lesz a hozam, nyugi), nos, nem tesz mást, csak még nagyobb adósságba kever téged és engem. Mert hogy mindezt az adófizetőknek kell majd kifizetni, lejáratkor. Másfelől, az államkötvény manapság egy bizonytalan hozamú váltót jelent, ugyanis az csak lejáratkor váltható vissza az ÁKK-nál kibocsátáskori hozammal, lejárat előtt a másodpiacon csak az aktuális piaci hozammal értékesíthető, azaz, amit hajlandóak érte a vásárlók kifizetni. Ez pedig a kormány gazdaságpolitikájának függvénye, azaz, ha megbízhatósága szarul áll, akkor esetleg csak 2%-on.
Ami a szocializmust illeti, nem én élek ott, hanem az Orbán kormány, de nagyon. Állami tulajdon, központosított hatalom, hatalmi döntések tekintet nélkül az alapvető gazdasági mechanizmusokra, miközben semmire nincs anyagi fedezete. Ebbe döglött bele az szocializmus is, hogy nem volt elegendő forrása. A hit kevés lesz ehhez, az a benyomásom, mivel mindez már egyszer csúfos kudarcot ért.

2012.11.01. 08:53:17

@Anti Anyag: Talán nem olvastad, amit írtam, talán nem elég egyértelmű, de a magyarországi megtakarítások nem elegendőek a hitelezéshez.
Miből fog a Magyar Állam hitelt nyújtani a vállalkozásoknak? Felvesz hitelt a piacról, és továbbadja????

2012.11.01. 08:56:32

@neoteny: Ne haragudj, de a beidézett angol szöveg nem releváns. Ugyanis amit én mondtam, az az, hogy a görögök esete azért más, mert nem kaptak volna adósság elengedést, ha az EU nem lép közbe az érdekükben. Ez a mi esetünkben úgy tűnik, nem valószínű.

2012.11.01. 09:00:10

@neoteny: "Az államcsőd egyébként sem jelenti a követelések elengedését.
Lásd apeh-magyar állampolgár"

Az állampolgár mióta tud államcsődöt jelenteni?"

A példát, mint olyat nem ismered? Hallottál már olyanról, hogy valaminek a lényegét egy egyszerűbb dologgal világítunk meg?

2012.11.01. 09:04:49

@neoteny:" A BBC hozzájutott a Nemzetközi Valutaalap egyik munkaanyagához, amely szerint csődbe engedhetik Görögországot, miközben megerősítik az európai mentőalapot és feltőkésítik a görög csőd miatt bajba jutó bankokat. Angela Merkel német kancellár azonban kerülné a csődöt, mert "akkor egy árva lélek se fektetne Európába".
Forrás: AFP

Merkel: Nem tehetjük meg, hogy elvesztjük a befektetők bizalmát

Bár hivatalosan nem beszélnek az európai vezetők a görög államcsőd lehetőségéről, a háttérben az adósság rendezéséről születnek forgatókönyvek - írta a BBC brit közmédium egy birtokába került munkaanyag alapján. Ez 50 százalékos adósságelengedést, vagyis gyakorlatilag a fizetésképtelenség elismerését tartalmazza."

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.01. 15:42:58

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"a görögök esete azért más, mert nem kaptak volna adósság elengedést, ha az EU nem lép közbe az érdekükben"

És én erre írtam azt hogy dehogynem kaptak volma, ha nyílt államcsődöt jelentenek.

A görögök nem tudták fizetni a szuverén adósságukat, ezért annak egy része leírásra került a hitelezőik egy része által. Az összes leírásra került volna, ha nyílt államcsődöt jelentenek; az EU-val történt tárgyalások eredményeként az államcsőd csak részleges volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.01. 15:45:53

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Az állampolgár adóssága az adóhivatal felé nem példa az állam szuverén adósságára a hitelezői felé.

2012.11.01. 16:48:33

@neoteny: Én meg erre írtam, hogy okosabbak, mint te, mert tisztában vannak az államcsőd következményeivel.
A példát meg arra hoztam, hogy noha elengedik a hitelét az államnak, de a továbbiakban sokkal nehezebb lesz a helyzete.

A magánszemély-nav viszonylat pedig arra példa, hogy hiába nem fizeted az adósságodat, lesznek következményei. Például a későbbi fizetésedből tiltják.
Tehát mindkét esetben igaz az, hogy nem tudsz tiszta lappal indulni.

2012.11.01. 17:01:06

@neoteny:" Miért nem érdemes egy államnak csődbe mennie?

Egy államcsődnek rövid távon szörnyű hatásai vannak. Mivel az államnak nincs pénze a közszolgáltatások – államigazgatás, egészségügy, oktatás, közlekedés stb. – fenntartására, az ott dolgozók kifizetésére, a közszférában minden leáll. A munkanélküliség hatalmasra ugrik. A magánszférából a nagybefektetők, főként a külföldiek, már a csőd első jelére kimenekülnek (nem akarják, hogy a beruházásaik és a bevételeik minden értéküket elveszítsék). Ennek következtében a magánszférában is hatalmas munkanélküliség keletkezik.

A bankszámlákat, különösen a devizában tartott megtakarításokat, zárolják, de ha a bankok is csődbe mennek, akkor senki nem tudja kivenni a pénzét. Ez az ismert hatáshoz vezet: a bankok megrohamozásához. Egy ilyen roham (utoljára a Postabankot ostromolták meg Magyarországon) bankok sorozatának azonnali összeomlásához vezethet – az akkori Horn-, majd Orbán-kormánynak ezért alaposan ki kellett tömnie pénzzel a Postabankot 1998-ban.

A becsődölt országot egészen biztosan leminősítik (minket már nincs hová). A közgazdászok összességében 6-10 százalékos GDP-visszaesésre számítanak a csőd bejelentése után és a külkereskedelmi forgalom csökkenésére. A nemzetközi mosolyszünet 5-15 évig tarthat. Ha a külvilág és a hitelezők úgy ítélik meg, hogy az ország egyszerűen nem tudott fizetni, megértőbben bánnak vele, mintha pusztán csak beintene. Az államcsődök – még az átmenetiek is – az adott kormány, de legalábbis az adott pénzügyminiszter bukásához szoktak vezetni.

Mi van akkor, ha...

Ha egy állam úgy spekulál, hogy az adósságszolgálat nélkül szufficites a költségvetése (az Orbán-kormány például), akkor persze a fenti katasztrófa nem feltétlenül vagy csak sokkal enyhébb formában következik be. A nemzeti valuta biztos mélyrepülésbe kezd, a nemzetközi befektetők kivonulnak és néhány évig nem is jönnek vissza, a külföldi pénzügyi befektetők nem állnak szóba Magyarországgal, de a magyar kézben lévő vállalatok és az állami szféra nem dől azonnal össze. Csak fokozatosan – a kisvállalatok ugyanis még annyira sem jutnak kölcsönökhöz, mint manapság, nem beszélve a lakosságról.

Ebből az a probléma eredhet, hogy a belső fogyasztás nem nő, a munkanélküliség viszont igen. Ha sikerül is beszedni az adókat, akkor is kisebb lesz az adóalap, vagyis a beszedhető adó is. Tehát újabb lyukak keletkeznek a költségvetésben; és így tovább.

Sajnálatos problémák

Nagyobb a baj, ha egy fizetésképtelenné váló állam az országon belül működő bankoktól kölcsönzött.

Ha az állam – Magyarország esetében az önkormányzatok – nem a hazai, hanem külföldi valutában adósodtak el az országban működő bankoknak, akkor akár szufficites az állami költségvetés, akár nem, az önkormányzatok beomlanak, de azoknak a bankoknak a többsége is, amelyek kölcsönöztek nekik.

A közszolgáltatások leépülnek – iskola, egészségügy, és így tovább. Kivéve persze, ha államosítják őket, mert az állam átmeneti megoldásként felhasználja a vésztartalékait, esetleg hozzányúl a bankrendszer, legalábbis a Nemzeti Bank devizatartalékaihoz. Ha az állam átveszi ezeket a közszolgáltatásokat, akkor az önkormányzat bedől ugyan, de az iskola nem feltétlenül. Ha a lakosság van eladósodva, pláne devizában, az ugyancsak fájni fog.

Az amúgy is összeomlóban lévő bankokra a hazai fizetőeszköz elértéktelenedése miatt hirtelen rászakad egymillió ingatlan, kocsi meg miegymás – amit az emberek devizahitelben vettek. Ki fogja ezeket megvenni? Megengedheti-e a nemzeti kormány, hogy külföldiek vásárolják fel a hirtelen egy havi zsebpénzért megkapható lakásokat? Tegyük fel, hogy ilyenkor az állam államosítja a szóban forgó jelzálogbankot, és egyszerűen szert tesz, igen olcsó áron, egy szép ingatlanportfólióra.

Mint a két értekezés kifejti, a „D” szó (angolul a csőd – default) hallatán a legtöbb döntéshozó elsápad, és menekülőre fogja. Pedig – érvelnek ők – a lakosság ugyan biztos nagyon megszenvedi a dolgot, de 10 éves távlatban akár jó üzlet is lehet az államcsőd."

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.01. 17:06:03

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"tisztában vannak az államcsőd következményeivel"

De annyira nincsenek tisztában vele hogy biztosítsák azt hogy fizetni tudják az esedékessé váló részleteket.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.01. 17:09:21

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"hiába nem fizeted az adósságodat, lesznek következményei. Például a későbbi fizetésedből tiltják."

Eredetileg az adósság elengedéséről írtál, nem a generikus "következményekről".

2012.11.01. 23:39:05

@neoteny: "De annyira nincsenek tisztában vele hogy biztosítsák azt hogy fizetni tudják az esedékessé váló részleteket."

Mármint ki? A kormány vagy a nép?
A görög kormány tisztában van vele.
A magyar is. Szó sincs arról, hogy Orbán államcsődre játszana. Még egy rezsim sem élte túl.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.01. 23:43:12

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"A görög kormány tisztában van vele."

Akkor miért nem tették?
süti beállítások módosítása