Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.12.10.

Viktor belebukott a devizahitelesekbe

Hakapeszi Miki

Úgy tűnik, maga a Fővezér is személyes kudarcnak érzi, hogy a 450 ezer érintett devizahiteles nagy része magasról  szarik a megsegítésükre kitalált árfolyamgát konstrukcióra. Akárhogy erőlködnek a bankok és a kormány közösen, az érintettek csak nem akarják vállalni az 5 évig csökkenő törlesztőrészleteket. Egy friss hír szerint ezért kitolják a jelentkezésre rendelkezésre álló időt három hónappal, egészen márciusig.

Ennél nagyobb faszságot nehéz lett volna kitalálni. Az árfolyamgát 2.0 egy olyan konstrukció, mely jól össze lett rakva. Érzékelhető mértékben segít, de mégse túl sokat, a terheket pedig az állam és a bankok közösen viselik. Bőven elegendő időt is adtak a devizahiteleseknek arra, hogy eldöntsék: belépnek, vagy sem. Kurvára elszámolta magát minden szakértő: eleinte 80-90 százalékos arányban bíztak a bankok, de október végéig alig 20 százalék jelentkezett. De ha így döntöttek, így döntöttek. Ha nem kell a segítség, akkor nem kell.

Korábban részletesen elemezgettük a lehetséges okokat, s elég egyértelműnek tűnt, hogy a többség szimplán hülye, hogy nem él a lehetőséggel. De ehhez azzal a feltételezéssel éltünk, hogy tényleg ez az utolsó mentőakció a törlesztéssel nem csúszó hitelesek számára. Mától ez megdőlt, alapjaiban változott a helyzet: a kormány még idiótább, s lehet, hogy mégse spekulált annyira rosszul az a devizahiteles, aki úgy gondolkodott: ráérünk, lesz még jobb is. Hiába zárták ki kategorikusan többször is az újabb devizahiteles-mentések lehetőségét a bankok és a kormány is, a mai üzenet ezzel épp ellentétes. 

Ha érintett devizahiteles lennék, mától én is arra gondolnék: hova is siessek? Az a minimum, hogy kivárok márciusig, s ha a Vezér továbbra is hetente biztat a belépésre, akkor pont az ellenkezőjét csinálom. Az egy dolog, hogy rá van írva a demagóg fejére: nagyon le szeretné tudni a problémát, most még verné a bankok farkával a csalánt. Viszont simán lehet, hogy velünk még kezdeni akar valamit a kampányban, egyre inkább benne van a pakliban, hogy tényleg lesz jobb konstrukció. A bankokkal kötött egyezség ugyan kizárja, de azt már úgyis rég felrúgta. Bármit megtesz majd a szavazatokért, főleg, hogy épp a hetekben bukta be a nem teljesen narancsagyú egyetemisták voksait is.

Meg egyébként is: épp ma nyert egy devizahiteles jogerősen pert az OTP ellen. Ugyan egy technikai jellegű apróság miatt és ha nem vagyok OTP-s és nincs ugyanaz a baromság elcseszve a szerződésemben, akkor kenhetem a hajamra, de hátha ebből is elindul valami. Főleg hova siessek?

A kiszámíthatóság, szavahihetőség sose volt erőssége ennek a kormánynak. Az árfolyamgát-határidő kitolása is annyit jelent, hogy oda se kell figyelni arra, amit mondanak, holnaptól bármi máshogy lehet. Mostantól márciusig tényleg inkább az a hülye, aki elindul a bankba megkötni a szerződést. Az árfolyamgát jó ötlet volt, de kiderült: nem elég jó a hiteleseknek. Innentől nincs jó megoldás. Ha a kitolás után nem jön semmi, elriasztottak egy csomó embert a belépéstől, a kormány maga rúgja bele a konstrukciót a pöcegödörbe, a pénzügyi rendszer stabilitása csökken. Ha meg lesz új, jobb, akkor Viktor személyesen is nagyon átbaszta az eddig belépőket. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

173 komment · 4 trackback

Címkék: hülyeség devizahitel árfolyamgát Orbán Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr454958530

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Milyen stratégiai megállapodás? 2012.12.11. 12:34:55

A hetedik nagyvállalati stratégiai megállapodást írta alá a minap a Kormány, melynek kapcsán csintalan nemzetgazdasági miniszterünk újabb emlékezetes performanszt adott elő.  Kínzó költői kérdések feszítenek.  Mi értelme van ennek az egésznek...

Trackback: Irodalomi ajánló: Hogyan legyünk diktátorok? 2012.12.11. 09:40:19

Nem tudom megállni, hogy ne másoljak be ide egy rövidke részletet abból a történelmi regényből, amit épp olvasok. Hogy miért? Szerintem mindenki rá fog jönni, ha az idézet végére ér. A francia népet - jelentette ki Naudé - nagy elővigyázatossággal k...

Trackback: Kakisztokrácia: a szar, ahol élünk 2012.12.11. 00:31:50

A kakisztokrácia az a kormányzási forma, amelyben a hatalom a legdilettánsabb és/vagy legjellemtelenebb emberek kezében van. Görög eredetű, a κάκιστος (kakistos, “legrosszabb”), és a -κρατια (-kratia, “kormányzás”) összevonásábó...

Trackback: Mennyivel drágább idén a karácsony, mint tavaly volt? 2012.12.11. 00:09:28

Egymás mellé tettem a TESCO friss és egy éve kiadott akciós újságját az élelmiszer árakkal. 20 tétel árát néztem meg, amelyeket a városomban a tavalyi és az idén december elején kiadott újság is tartalmazott. A bejgli ára ugyanannyi, mint egy éve volt,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a2148116 (törölt) 2012.12.11. 09:26:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: hazudsz mint az MSZPs fajtád általában:
a frank már 2009-ben 180-200 forint felett volt ráadásul a kormány átadás 2010 júniusában volt amikor szintén már 210 felett volt a frank.

Ha meg megnézzük a tendenciákat akkor jól látható hogy nem csak nálunk erősödött hanem az Euró válság kezdete miatt egész európában. A frankhitelesek meg tömegével dőltek be már 2008tól. Lehet őket utálni de ha ők nincsenek akkor nem 2006tól 0 a gdp növekedésünk (míg máshol akkor még 6-7% volt), hanem már 2004-2005től...

igazi hős 2012.12.11. 09:27:00

@873ujr3rk: Nem azért. Az egész devizahitelezés megmentés nagyjából nullszaldós ahhoz képes, hogy hagynak bedőlni 1-2 százezer lakáshitelt: bukik a hiteles, a bank és viszik magukkal az egész építőipart.
A gyerekeink az Matolcsyt és a főnökét fizetik meg a tandíjjal, meg persze a focit, aminek -a felsőoktatással szemben- kell az állami támogatás.

igazi hős 2012.12.11. 09:28:37

@igazi hős: "az Matolcsyt" = Matolcsyt. (A jelzőt kitöröltem, de a névelőt nem.)

Moan 2012.12.11. 09:35:38

@sudribunkó:

Igen...ebben igazad van. Tényleg mindig is kockázatos volt a devizahitel...Sőt, ha szigorúan vesszük, bármilyen hitel az, hiszen még a forint hitel esetén is előfordulhat, hogy fizetésképtelenné válik a hiteles. de az is tény, hogy ha a világ úgy működik, hogy nincs esélyed másképp mondjuk egy lakáshoz jutni, akkor mégis kénytelen vagy bevállalni. Így kénytelen vagy azt is aláírni amit a bankban eléd tolnak, még akkor is, ha te amúgy egy okos és a dolgos, jóra való ember vagy. Aztán jön egy válság, amit nem a Fidesz csinált, hanem egy csomó pénzmágnás karöltve a fogyasztói társadalommal és a mindent összeharácsolni akaró politikusokkal és máris ott vagyunk, hogy te is a devizahiteleseket szapulod azért, mert az adóban többet vesznek el tőled, mint amit szíved szerint fizetnél...
Ez a devizahitelezéses dolog sokkal összetettebb annál, hogy leakadjunk ott, hogy "a sok hülye balfék devizahiteles".

Moan 2012.12.11. 09:38:25

@igazi hős:

Nos igen... Sőt...azokról a milliárdokról nem is beszélve amit nem tis tudunk pontosan, hogy hova megy és miért... Lásd a legutóbbi amerikai alapítvány esetét...

sudribunkó 2012.12.11. 09:45:09

@igazi hős: Néha azt hiszem ti valami mesevilágban éltek és azt képzelitek hogy az állam tele van pénzzel, amit aztán a kormány vagy szétoszt jóságosan a népnek, vagy valódi gecik módjára hülyeségre eltapsolják. Nyilván mennek pénzek olyan baromságokra is mint foci stadionok, de azért azt meg kellene érteni hogy olyan hogy ingyenes tanulás olyan nincs. Ha nem a diák fizet érte akkor megint nekem kell. Úgyhogy a sok kis tüntető fosköcsögnek megintcsak azt ajánlom hogy húzza meg magát mint a devizahitelesek, örüljenek a 2%-os kamatozású diákhitelüknek. Bármelyik bármikor felveheti és mehet tanulni, akkor mégis mi a problémájuk? az hogy majd egyszer nekik ezt vissza kell fizetni és nem az egészet én fizetem helyettük? Nekem kéne kimenni tüntetni az utcára hogy ne 2% kamattal kapják a diákok a hitelt mert az az én zsebemre megy. Legyen 5% és akkor mindenki örül!

cönde 2012.12.11. 09:47:07

@Stenonis: Az excell táblád valamit nagyon elszámol, barátom

sudribunkó 2012.12.11. 09:49:13

@Moan: Tökéletesen igazad van! Azért vagyok ennyire egyoldalúan a devizahitelesek ellen mert lépten-nyomon azt látom hogy ők meg csak a kormányt szapulják és a saját felelősségüket csak nagyon ritkán ismerik be. Viszont egyetértek, nem kizárólag az ő hibájuk hogy ide jutottunk.

kamatadókamatadó 2012.12.11. 09:49:35

Hát a sok komment alapján, akkor rohadjak meg. Mert devizahitelt vettem fel. És vagyok olyan köcsög, hogy nem használom ki az árfolyamgátat.
Szóval a poszthoz hozzászólva: Tegyük fel, hogy már "csak" a tőkét törlesztem. Így az árfolyamkülönbözet egy másik számlán ugyan úgy kamatozik. Ha öt évig félreteszem a nyereséget és tegyük fel, hogy be is fektetem, akkor mennyit nyerhetnék rajta? Miután visszafizettem a különbözeti számlát... Na jó azt se egyszerre kell visszafizetni, de a lényegre akarok rávilágítani. Spec én semmit nem nyernék vele. Nagy segítség.
Bementem a bankba, kiszámoltuk és az jött ki, hogy az árfolyamgát miatt 5 év múlva nagyobb lenne a törlesztőm, mintha hagynám az egészet a francba. Mellesleg én nem siránkozok, tudom fizetni (50-ről "csak" 80-ra ment fel a részlet) és jut még erre-arra is. De mindenesetre megnyugtató tény, hogy van közöttünk olyan devizahitelmentes állampolgár "aki eltart engem". Örülök neki. Aki ilyet ír az bekaphatja. Eltartom én saját magam meg a családom és szarok az ő adóforintjára.
Ja, meg azért sem sírok (még), mert ha forintba vettem volna fel a hitelt, akkor kapásból 80-al kezdek. Úgyhogy akár még vissza is mehet 50-re. (Na jó ezt nem gondoltam komolyan) Amíg ez a kormány van hatalmon addíg biztos nem.
Na, szóval a posztoló egy kicsit jobban meggondolhatta volna mit ír és nem kellett volna ennyire cinikusan.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2012.12.11. 09:52:06

Hm...
Sajna, még sokan elhiszik, hogy lesznek választások Orbán életében! Hm... 2014-ben sok minden meg fog változni... Hm...

2012.12.11. 09:53:14

2005-ben alártam egy hitelszerződést, svájci frankban. Alaposan körüljártam a dolgot, nem szakmunkásképzős, gyorstalpalt hitelközvetítővel, hanem rendes banki ügyintézőkkel tárgyaltam. Kiszámoltam, hogy az akkori frank és forint kamatok mellett 240 forint/frank árfolyam alatt a frankhitel a nyerő. A pénzből vettem egy teljesen átlagos családi házat, amit saját pénzből talán jövőre tudnék megvenni, aztán szépen kezdem törleszteni. Örültem, ha erős volt a forint, bosszankodtam ha gyenge, de TARTOTTAM MAGAM A SAJÁT AKARATOMBÓL MEGKÖTÖTT SZERZŐDÉSHEZ. A bank is ugyenezt tette. Most is azt gondoom, hogy jó üzletet csináltam.

Moan 2012.12.11. 09:56:19

@sudribunkó:

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a diákhitel kamata nem 2%, hanem a többszöröse. :)

De jó egyébként, hogy felhozod, mert ha hozzákapcsoljuk ahhoz a hőbörgéshez, hogy "Aki hitelt vesz fel az egy pöcs!", akkor máris ott vagyunk a kérdésnél: "Mégis mit a fenét csináljunk akkor?" :D

Ha valaki hitelt vesz fel az ostoba...de hogy legyen okos, ha nincs pénze egyetemre? :)
Jó mi? :)

Stenonis 2012.12.11. 10:00:27

@cönde:

Szerintem nem, mivel nem csak én ellenőriztem. ;)

De majd visszatérhetünk 5-6 év múlva a témára.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.11. 10:07:41

@É2I: Sajnos nem mindenki alá tol apuci egy kulcsrakész lakást, vagy ülteti olyan pozícióba, hogy kp-re meg tudja venni.
Bár szerintem meglepődnél, hogy mennyi adót-illetéket fizetett már be egy ilyen köcsög devizahiteles.

Az ilyen "ne az én adómból" fazonokról szokott kiderülni, hogy igazából minimálbérre bejelentett zsebbeborcsis okosbamindent szakik.

Stenonis 2012.12.11. 10:08:39

@CyberPunK:

A kamatelengedés miatt nyerek több, mint 600 000 forintot, a lakástakarék miatt 288000 forintot.

És akárhogy számolok kamatos kamattal (a gyűjtőszámlán a tőke és a kamat összesen kb. 720000 HUF), az előbbi feltételek miatt jól fogok járni a rögzítéssel.

Természetesen a számítások a mostani árfolyamra vonatkoznak.

2012.12.11. 10:09:34

@a2148116: És 2010 júniusában ki volt kormányon?????

2012.12.11. 10:17:39

@a2148116: Árfolyamváltozások
apps.pszaf.hu/hitkalk/Arfolyam.aspx

Akkor nézegessed. A pszáf szerint 2010 május végéig egyszer volt 200 fölött a frank, 2009 elején, a fidesz alatt egyszer volt 200 alatt, de csak egy pillanatra. Ja, a tények makacs dolgok.

TiZ 2012.12.11. 10:24:01

@öszödi mém: Te nagyon hülye! Járai Zsigmond MNB elnök neve, elnökségének ideje -tól -ig, valamint az akkori jegybanki alapkamat mértéke, változása nem mond neked semmit?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.11. 10:29:12

Nem a FIDESZ kormány engedélyezte a deviza hitelezést, hanem a Böszmeség... ez az ő buktájuk...

makacs szennyeződés 2012.12.11. 10:36:42

@sudribunkó: "Néha azt hiszem ti valami mesevilágban éltek és azt képzelitek hogy az állam tele van pénzzel, amit aztán a kormány vagy szétoszt jóságosan a népnek, vagy valódi gecik módjára hülyeségre eltapsolják."

hajszál pontosan ez utóbbit látom.
a szürreális tündérmese is stimmel.

"Nyilván mennek pénzek olyan baromságokra is mint foci stadionok..."

nyilván?

"...de azért azt meg kellene érteni hogy olyan hogy ingyenes tanulás olyan nincs."

nincs hát. az én szüleim 40 évig fizettek adót, abból valahogy kijött az én "ingyenes" tanulásom.

"Ha nem a diák fizet érte akkor megint nekem kell."

dehogy kell.
vegyél rólam példát: én 2013-tól pont annyi adót fogok fizetni az államnak, amennyit az állam a gyerekem felsőoktatására szán, meg úgy általában, amennyi a jogállamiság fenntartásának ránk eső része. (0 Ft.)
így korrekt, nem?

de még az is lehet, hogy inkább felvetetem majd a gyerekemmel a diákhitelt, és amikor megkapja a diplomáját, egyoldalúan szerződést módosítok, és nem fizetem vissza, hanem mégis neked kell megfizetned. nyilván. nyilván ez tök rendben van.

korrekt leszek és jogszerű, mint velem szemben az állam.

még eldöntöm még addig. puszika.

2012.12.11. 10:37:08

@Stenonis: Azt hozzáadtad, hogy a forint kamatai a maradék futamidőre mennyi pluszt jelentenek?
Hiszen a védett időszak lejárta után vissza kell fizetned, ráadásul nem lehet egy összegben betörleszteni, tehát a bank ott fogja az extra profitot beszedni rajtad.

CyberPunK 2012.12.11. 10:38:09

@Stenonis: Mondtam, kamatos kamat. Az a 720000 ft 5 év alatt 12%-on számolva felmegy 1268886 forintra. És ez csak 5 év és csak optimális 12%!

2012.12.11. 10:39:18

@Con Storm: Nem a hitellel van baj. A frank árfolyamával.
Egyébként a fidesz általi államilag támogatott , forint alapú lakáshitel mennyivel jobb? Ja, semennyivel? Vagy nem is érted, miről beszélek, ugye?

CyberPunK 2012.12.11. 10:42:26

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem csak az a geciség, hogy nem lehet egy összegben kifizetni, hanem hogy először a devizahitel tőkéje fog csökkeni és csak a végén a forinthitelé. A forinthitel kamata meg magasabb jóval a devizánál. Arról nem is beszélve, hogy az ltp-ről összejött pénz vagy lófasz se lesz devizában, ha magas lesz akkor is az árfolyam, vagy amúgyse számít majd ez az egész, ha visszamegy az árfolyam. Nagyon finom konstrukció lett ez.

2012.12.11. 10:45:21

@CyberPunK: Tehát a felgyűlt forint tőkét a futamidő végéig egy magasabb kamaton fogod fizetni, mert az úgy jó. Természetesen az árfolyamváltozást majd kompenzálják, na nem kamatváltozással, mert az tiltott, hanem kezelési költség emeléssel, egy szeri díjakkal, stb.

CyberPunK 2012.12.11. 10:51:14

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem, nem tiltott a kamatemelés, évek óta játszák azt, hogy ha negatív irányban változik valami, akkor emelnek mint az állat, ha pozitív, akkor alig csökkentenek. A jogszabályok csak az irányt mondják meg, a mértékét nem.

Fogadnék rá, hogy akik belépnek az árfolyamgátba, azok egy forintot nem fognak megtakarítani a mostani szinthez képest. Sajnos a többieknek ez viszont emelkedést jelent majd. :(

vasgyuszi 2012.12.11. 10:56:21

@Hakapeszi Miki: "...többségnek megérné, ha vállalná, hogy nem éli fel azt a különbséget, amit a havi törlesztőben nyer. ..."

Nem vagyok érintett, de szerintem ezen vérezne el a többség, mert már most sem tudja fizetni a törlesztot, ergo nem lesz felszabaduló tényleges pénze a kevesebb törlesztovel, csak éppen nem halmozná a mínuszt. Ebbol a szempontból nézve teljes kudarc az árfolyamgát és tökéletesen felesleges. Nem nyújtana megoldást a lecsúszó tömegnek.

Ezzel csak a gondolatmeneted hiányosságára hívtam fel a figyelmet, de nem foglalok állást devizahitel kérdésben se pro se kontra. Nincsen és nem is volt hitelem.

Beren 2012.12.11. 10:57:25

Nem szeretném az árfolyamgátat, ha nem muszáj, az alábbi okok miatt:

1. Tudom fizetni a jelenlegi megemelkedett részletemet. Az árfolyamgáttal viszont besöpröm a problémát a szőnyeg alá és egy későbbi, beláthatatlan időpontban fog a nyakamba szakadni.

2. Hiába takarékoskodom közben, nem törleszthetem előre az új hitelt. Amit így megtakarítok és a devizahitel előtörlesztésére fordíthatok, az érdemben nem fogja csökkenteni a két hitel együttes költségét, tehát nem fogok jobban állni 5 év múlva a jelenlegihez képest, csak öregebb leszek.

3.A második hitelt a devizahitel megszűnése után is kell fizetnem.

4. Őrült mennyiségű per zajlik éppen a devizahitelek szerződései ellen, több kevesebb sikert is fel mutatva. Ha kérem az árfolyamgátat, azzal egy külön szerződésben mégegyszer elismerem a fennálló tartozást, tehát, ha ezekből a perekből egyszer lenne is valami, akkor attól biztosan el fogok esni. (Már 40e forintot "magától is" visszaadott a bank, mert kiderült, hogy törvénytelenül szedte be:o))

Rövidtávon gond lehet viszont, ha (inkább amikor) a kormány hozzányúl a Jegybankhoz. Akkor biztosan megint elszabadul a forint és lesz egy bő fél év hullámzás. Ez márciusban várható, de összességében azt várom, hogy max egy évig fog tartani, mert 2014 tavaszán választások lesznek, aztán minden visszaáll kb. a jelenlegi szintre, vagy inkább kicsit alá.

Ha rosszul kalkuláltam, már kinéztem egy szép kemény falat a hitelezett házam oldalán, oda fogom verni a fejem..

Melampo 2012.12.11. 10:59:18

@Spiro: Ne vívj velük, nem érdemes, legtöbbjük úgy látom csak írni tud olvasni nem. Vagy tud, de nem szokott. A poszt szerzője pedig valószínűleg nem ekkora ökör, csak jól fizetik érte.
Számomra mindig is rejtély volt és még ma is az, hogy magánbankok miért hitelezhetnek túl a világon szinte mindenhol,az értékét esetenként többszörösen meghaladóan büntetlenül egy-egy szűk szegmenst egy adott gazdaságban. A szemérmesen csak pénzügyi buboréknak elkeresztelt szándékos túlhitelezést miért nem szabályozzák. Ez egész egyszerűen egy köztörvényes bűncslekmény.
Mert amennyiben nincs korlát, akkor az izlandi példa a normális, aki csődbe viszi a befektetőit az ő maga is csődbe kell, hogy menjen. Spanyolország és Görgország az élő példa arra, hogy az ingatlanpiac, vagy a vállalkozói szektor indokolatlan és indokolhatatlan túlhitelezésével hogyan lehet egy országot igen jó helyzetből államcsőd közeli pozícióba hozni. Az a csoda, hogy eddig egyedül Izland volt az aki racionális döntést hozott.
Amint ezt megpróbálja akadályozni egy kormány, azonnal felzendül a habzó szájjal fasisztázó hörgőkórus.A tőke szabad mozgásával szemben a monetáris politika eszközeitől megfosztva nem létezik eredményes fiskális politika. Ez egy álom. Az a politikus aki ilyen helyzetben bármit is ígér az pontosan tudja, hogy nem tudja majd teljesíteni amit ígért. Csak az időt próbálja húzni. És reménykedik.

makacs szennyeződés 2012.12.11. 11:00:05

hát igen, a 2013-as Nagy Bankrablás.

van még olyan lemming, aki forintban tartja a pénzét?

mesélje már el, milyen érzés.

Beren 2012.12.11. 11:01:14

Még valami:

Megtörtént eset, hogy az árfolyamgát megkötése után a bank simán felemelte a kamatokat, így a delikvens az árfolyamgáttal együtt is kb. ugyan ott volt. (az egyoldalú szerződések ilyen jópofa lehetőségeket biztosítanak)
Erre rákérdeztem a bankunktól, mikor ajánlották az árfolyamgátat és azt mondták szó szerint: erről nem adhatok információt.

naat2 2012.12.11. 11:03:53

Aki azt mondja, hogy lakást _kellett_ venni, annak megfordult a fejében, hogy lakás és lakás között óriási különbségek vannak? Minőségben és árban egyaránt. Márpedig a devizahitelesek nagy része elhitte, elhitette magával, hogy neki - akár kétszer annyiért is - új lakásba (házba) kell költöznie, mert a használt az égő, ez a színvonal neki jár, mert megérdemli. Ez is egy kockázati elem volt az árfolyamváltozás mellett - már a második, ami csak és kizárólag a hitelt felvevő döntése volt, de persze rajta kívül mindenki rohadt szemét hülye.
Nagyot akart a szarka, nem bírta a farka...
Valóban az a legidegesítőbb, hogy az ő megalapozatlan jólétüket a megfontoltabban viselkedők (pl. kevésbé költekezők és a megtakarítók) fizetik most ki.

vasgyuszi 2012.12.11. 11:05:19

@CyberPunK: :)))
Bazz, ez mekkorát fog még szívni, amikor rájön... Aztán majd lehet megmenteni a megmentett devizahiteleseket is ;)

CyberPunK 2012.12.11. 11:10:38

@vasgyuszi: Én csak azt nem értem, hogy a sok "szakértő portál" mi a fészkes fenéért nem hangoztatja, hogy emberek, oltári átbaszás ez, maximum akkor lépj bele, ha nélküle kenyérre se jut. Tényleg nem értem, hogy miért nincs egy tetves független média független szakértőkkel ebben az országban.

CyberPunK 2012.12.11. 11:14:39

@naat2: Szeretném tisztelettel megkérdezni, hogy volt tanácsi lakásban tetszik lakni, vagy esetleg tíz-húsz évvel ezelőtti állami támogatású hitellel vett-e sajátot?

Nem minden devizahiteles poénból vett lakást, és nem jellemzően csodapalotát.

Tudom, én vagyok a hibás, hogy nem tetves cigánynak születtem, mert míg én szopok a hitellel, addig az alattam lakó két autóval rendelkező cigánycsalád cc 10000 ft-t fizet havonta az önkormányzatnak.

Nem kell ám a médiának elhinni, hogy devizahitelt csak 20-30 millás házakra vettek fel.

makacs szennyeződés 2012.12.11. 11:18:02

képzelem, ahogy a két zseni vakarja a fejét, hogy hát jön a február-március, mindjárt elkezdjük kirámolni a lajossal, ami még a trezorban maradt, ezek meg nem akarják aláírni a forint szétdőléséből adódó 5 éves probléma-elcsúsztatást, patópál-szerződést, csőd-elodázást, csőd-bebiztosítást.

nem értik. pedig 5 évvel később bedőlni mennyivel jobb, hisz akkor már lehet, hogy megint "nem a magyarok" kormányoznak majd.

csak vakarják a fejüket, és nem értik.
hisz ezek teljesen totál hülyék, akkor meg miért nem írják alá?

- te, lejár a kilakoltatási moratórium is, nem fogják ezek ránkgyújtani a kossuth teret felcsútostul?

- gyurikám, te csak bízz az 5000 éves agysebészetben. 2010-ben meg lett mondva, hogy most mi jövünk. na. azt mondjuk én sem értem, miért nem tolják 5 évvel odébb a csődjüket. van ötleted?

- nincs. szerintem adjunk még nekik egy utolsó lehetőséget, hátha februárban már érzik, hogy kénytelenek belemenni.

- rendben, gyurikám.

Melampo 2012.12.11. 11:21:15

@CyberPunK: Kurva egyszerű. Egyrészt mert azt nem olvassa senki, csak a bulvárt, másrészt vagy azonnal megveszik, vagy igen rövid időn belül lehetetlenné teszik a működését. Próbálj meg csak racionális, közérthető kommenteket feltenni a nagy portálok front oldalán megjelenő blogokra. Néhány hét alatt mindenhonnan le leszel tiltva.

vasgyuszi 2012.12.11. 11:22:29

@CyberPunK: Ne tetézd! :))) Még szívrohamot kap, ha rádöbbented, oszt fizethetitek ezt a bedolt hitelt is ;)

Crescendo 2012.12.11. 11:24:45

@dzsugasvili: nem ertem a felhaborodasod a blog cime elarulja, hogy milyen tipusu dolgokrol fogsz olvasni... orult otletekrol. Es tartja is magat ehhez a poszt. :) talan kap nemi penzt is valami penzintezettol, hogy propagalja ezt az arfolyamrogzitest.
Sokkal jobb ez igy, hogy az allam kipotolja adofizetoi penzen a bank nyereseget (aka arfolyamrogzites), mint hogy a banknak kellene veszteseget elkonyvelnie a CHF hitelezesnek nevezett devizaspekulacio utan. :(
De ha a vezer azt kivanja, hogy a nep tamogassa bujtatott modon a bankokat, akkor kotelessege a nepnek ezt megtenni.

CyberPunK 2012.12.11. 11:25:29

@Melampo: Ez jogos sajnos.

@vasgyuszi: De hátha másnak kinyílik a szeme, és jobban átgondolja ezt az átverést, mielőtt vakon belemegy.

vasgyuszi 2012.12.11. 11:28:16

@makacs szennyeződés: ... és milyen szomorú, hogy ezekbol ennyit lehet reálisan kinézni! Frappánsan összefoglaltad.

debreceni.blog 2012.12.11. 11:32:16

"Szóval ez a „nincs tandíj, diákhitel van" duma azért mégiscsak a józan ész határának illegális átlépése."
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3496_orban_a_szarban

mojoking77 2012.12.11. 11:32:46

@Állam-vizsga: Gondolom nem allamilag tamogatott Feszekrako konstrukciban vasarolt lakashitled van. Ha megis, akkor most virtualisan megsimogattam a fejed,mert kidobtal egy kis penzt az ablakon, ugyanis a bank a gyujtoszamlan felhalmozodott hitelre 15-18%-os kamatot szamol fel szemben a lakashitel 4.99%-val. Mi leultunk, kiszamoltuk, es 280 Ft-os CHF arfolyamnal (vgig 60 honapig) fizetnenk ugyanannyit, mint igy. Ugyhogy ugyes voltal, meghivlak egy asvanyvizre. Bar utolag belegondolva, azt irtad, hog ytelefonaltal, majd bementel es megkototted. Hat igen, ez igy megy. Nem kellett kozjegyzohoz menni, nem kellett tulajdoni lap semmi egyeb. Rem ugyes gyerek vagy te, es veletlenul sem egy ossze vissza hazudozo megmondoember

Crescendo 2012.12.11. 11:34:41

@CyberPunK: valoszinuleg azert nincs fuggetlen media, mert az nem lenne rentabilis.
A mostani mediat allami tamogatas (celzott ill. adokedvezmenyek) / bank / gyogyszeripar tartja el. Nekik kellene ezen erdekcsoportok ellen fellepni? Alapszabaly: nem harapjuk azt a kezet, ami enni ad.
Inkabb a nep a gaz, hogy nem csak nezi / olvassa, hanem ELHISZI, amit ugyes propagandistak alacsony intellektusu embereknek napi megvezetesre felkinalnak. De ha van junk food es erre ra lehet szokni, akkor bizonyara van junk information is hasonlo tulajdonsagokkal. :(

Szyl 2012.12.11. 11:40:39

@naat2:
sanszos hogy saját maguk fizetik az árfolyamgátat aki igénybe veszi mert akinek sok pénze volt az vég törlesztett aki stabil munkája van az most is fizeti és adózik is mert aki nem tudja fizetni és elmaradásba van az nem vehet fel árfolyam gátat aki meg nagy gazdag vállalkozó minimálbéren az meg nem 10-20 milláért vesz lakást és szintén kiesik a körből, ráadásul a segíííjes tesókákat is mi fizetjük adófizetők úgy hogy ők csak elvesznek de nem adnak a közösbe.... szal akkor te kit is fizetsz és ki kerül sokba az aki nem akarja kihasználni az árfolyamgátat?

johevi 2012.12.11. 11:49:59

Egész pontosan:
A jogosultak 20%-a vette igénybe, ezeknek meg kb a fele ( több politikus pl ) úgy fizette ki röhögve, hogy felbontott a bankbetéteit... Tehát nem is azokat mentették meg vele, akiket akartak, hanem azok jártak jól, akiknek amúgy is volt/van pénzük.

peti6 2012.12.11. 12:01:34

@Melampo: A poszt "szerzője" igenis egy nagy ökör, és magasról le van szarva a libsi dumájával.....
Egyszerűen nem értem, hogy veszik a bátorságot maguknak az effajta barmok, hogy ilyen ökörségeket firkálgassanak....

Spiro 2012.12.11. 12:01:49

@Melampo:
Azért nehéz a buborékokat és a túlhitelezést szabályozni, mert ezt csak utólag lehet felmérni. Ráadásul amennyiben a bank megfelelő fedezet mellett hitelezett (vagy legalábbis akkori tudása mellett ezt feltételezte), akkor inkább a hitelfelvevőt terheli a felelősség a lufi fúlyásért.
(bár pl: a lakáshitelesek úgy élik meg, hogy a lakásukat vesztik el, de a buborék miatt egy 25-35%-kal túlárazott dolgot vásároltak meg, így az önrészük gyakorlatilag a rossz spekuláció miatt veszik el, amikor a piac visszaáll a normális szintre – deviza és THM szívás, már csak „hab a tortán”)

Az alapvető probléma –szerintem- a tőkeáttételes hitelezés, illetve ennek eltúlzott mértéke, és ennek szabályozatlansága, mert ezzel lehet a lufit hatalmasra fújni (ráadásul ez a piacoknak is rossz jelzést küld, ami végső soron túltermelési válságot okoz –itt hiányzik a tervgazdaság :-)).

Ha belegondolunk, a tőkeáttételes hitelezés, az élet minden területén fennáll és ráadásul nagyon nehéz azt ellenőrizni, hogy a mögöttes fedezet nem valami többször terhelt valami, így a megtérülés eleve lehetetlen.

Etniez 2012.12.11. 12:02:27

@CyberPunK: Testvérem pont ezt szopta be, őt is rávették (gondolom az ebben érdekelt ügyintéző...) az OTP-nél, hogy kössön lakastakarékos szerződést, mert hogy az milyen jó. Próbáltam lebeszélni, nem sikerült sajnos.
Pont a legnagyobb árfolyam elszállás közepette fordult bele a hitelébe, cirka 1 milliót bukott vele.
Felejtsétek el, olyan mint a lottó. Bejöhet, de nem tervezhető!

Kakimaki0123456789 2012.12.11. 12:12:24

Jaj hat mit csodalkoztok? Ez nem a problema megoldasarol szol hanem a jo legyen a PR-rol. Hogy az egyszeru fidesznyik azt higgye a Vezer csinal valamit, gondoskodik rola, megtorolgeti a taknyos nozijat stb.
Ha valakinek rossz a memoriaja hadd frissitsem fel: zsebszerzodesek, osztrak virtsaft. Teljes kudarc volt; a beharangozo megvolt, az eredmenyekrol pedig melyen hallgat a fizetett sajtojuk.
Ennyi, Orban hazudott, hazudik es hazudni fog, barmit iger NEM ugy lesz, eleve nem is gondolja komolyan az igereteit, a leir szava 0-t er, csak azt tartja be amire erovel rakenyszeritik.

Elstron 2012.12.11. 12:15:33

@Patricius1: Puskát nyomtak a fejedhez, hogy devizahitelt vegyél fel? Meg úgy összességében, miért kéne bárkinek is segítenie rajtad?

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2012.12.11. 12:15:47

@Stenonis:
Sajnos az vagy.
1. A gyűjtőszámlát nem lehet sem elő-, sem végtörtleszeni. Mennyit fizetsz ki 8 év alatt 550.000 Ft hitelre, banki forint kamattal?
Használd az excelt, ha már azt írod tudod használni.
2. A lakáskasszát, csak a devizahitel előtörlesztésére (vagy végtörlesztésére fordíthatod, de az ahhoz v.szinűleg kevés)fordíthatod, lehet, hogy 235 Ft*-os árfolyamon, de közben a forinthiteled már ketyeg.

Etniez 2012.12.11. 12:21:47

Egyébként üljön le mindenki és gondolja végig, hogy mit csinált, hol tartott kettő évvel ezelőtt.
Majd gondolja ugyanezt végig öt évre visszamenőleg.
Aztán tízre.

Én pl három éve még egy irodában könyveltem, ma Londonban hordom a pizzát. Sosem gondoltam volna. Te mit csináltál 3 évvel ezelőtt?

Egyszerűen ezek az intervallumok nem tervezhetőek. Sem forintban, sem devizában. Mindenki szidja a devizásokat, holott a bankok húzzák le őket, az árfolyam elszállás nem ad okot ekkora felárra. Sem az ország gazdasági helyzete.
Ha forintban vették volna fel a hitelt, akkor is megtalálták volna a bankok, hogyan húzzák le az ügyfeleket.
Megtalálták volna a lehetőségét annak is, nyugodjatok meg.

Szar a magyar jogrendszer, nincs jogbiztonság. A bank azt csinál, amit akar, minden kockázat az ügyfelé.

Ez az egyik fele. A másik, a hungarian dream, mindenki elhitte, hogy ott tartunk, ahol a nyugat. Sajnos nem, most van az ébredés.

Ez nem jó senkinek, reméljük a magyar nép tanul belőle.

Én viszem a pizzát, hogy meglegyen a lakásom hitel nélkül. Inkább itt kint töltök el 3-4 évet, mint aláírjak 25-35 évre bármit is.
TERVEZHETETLEN!

igazi hős 2012.12.11. 12:21:49

@sudribunkó: Egészen tisztában vagyok a pénzügyekkel, jobban mint hinnéd. Sőt számolni is tudok. Például azt, hogy az én diplomám hozott ennek ez országnak nettó félmillió Euro bevételt, kb. 10 év alatt. Emellé odateszek egy max középfokú végzettségű embert és a képzésem költségeit, akkor elég látványos, hogy melyikkel jár jobban az ország.
Van ahol értik, hogy a fejekben több munkaerő van, mint a kezekben. Ott nem azt képzelik, hogy elég sok összeszerelő üzem és kisgazdaság kell a felemelkedéshez. A német gyári munkás azért keres jól, mert a német mérnök jól dolgozik. Ha nincs mérnök, akkor a német melós annyit fog keresni, mint a kínai. Mi ezt az utat lőttük be magunknak.

Etniez 2012.12.11. 12:24:03

@soulclipse: Az én történetem, igazi számokkal:

Kifizettem a motorom végül, két évvel korábban. Megkaptam a végső elszámolást.

1 milliót vettem fel, euróban, 276-os árfolyamon, 2008-ban. Önrész 30%, futamidő 5 év.

Papíron ez nekem jól nézett ki, rövid futamidő, közepes önrész, euró (nem frank, mert annak az árfolyamához semmi köze a forintnak, míg az euróhoz igen). Az árfolyam mai szemmel kicsit gyenge, de 2008-ban nem tűnt olyan vészesnek.
Azóta volt 317 is a Forint, de jellemzően a 280-290-es sávban mozgott.

Az Erste kib*szott egy kicsit velem, mivel a hitelt eladási áron folyosították, a törlesztőt meg vételin számolták ki, a kettő közötti differencia a mai napon is 15 Forint. Tehát amikor a 276-ot kiszámolták, akkor is 280 fölött volt az árfolyam. Mondhatnám, hogy átvágtak, de aláírtam és tudtam mit írok alá. Szóval ez nem höbörgés, csak a tények kedvéért. Többek között az ilyen lépések miatt (is) szidják a bankokat. Ha jól tudom, akkor ezt már megszüntették, MNB közepet kell használni. Vagy csak a lakáshiteleknél? JGab?
Szumma, minden törlesztőt 1500 Forint mínuszból kezdi az ember (60 hónap X 15 = 90.000 Forint) , még a kamatra is számolnak árfolyam változást :)
Tehát már alapból 90.000 Forintot hozzá adnak a hiteledhez. Aztán kicsit elszállt a magyar gazdaság (is), lássuk a szummát:

Felvett hitel 2009.09.02-én: 1.038.400 Forint (3.944 Euró)

Összesen fizettem (2012.11.21-ig): 1.585.162 (ebből 35.000 lezárási díj)

Tehát kaptam 3 év 2 hónapra egy milliót 546.762 kamatra.

Tanulságot levontam.

Lencsés István 2012.12.11. 12:28:48

" .... A 450 ezer érintett devizahiteles nagy része magasról szarik a megsegítésükre kitalált árfolyamgát konstrukcióra. .... "

Mert hülyék .

Melampo 2012.12.11. 12:29:37

@Spiro: abban tökéletesen egyetértünk, hogy az alapvető probléma a tőkeáttételes hitelezés, illetve ennek eltúlzott mértéke, és ennek szabályozatlansága. Erről beszélt végre valaki, azt hiszem Róna Péter néhány napja egy riportban. A pénz kétféleségének a meg nem különböztetése teszi ellenőrizhetetlenné a pénzpiacokat.A hitel kibocsátója úgy számítol le egy váltót a más nevében, hogy semmiféle felelősséget nem vállal érte. A fedezet lehet bármilyen bizonytalan értékű "értékpapír". Egy tőkeáttételes hitelezés esetén nem csak nagyon nehéz azt ellenőrizni, hogy a mögöttes fedezet többször terhelt valami-e, de a legtöbb esetben eleve nulla értékű fedezet volt mögötte, mivel a fedezet piacképessége már eleve megkérdőjelezhető volt. Egy leszámítoló bank milyen alapon hárítja át bárkire is a veszteségét. Ő csinált hülyeséget egyedül, nem segített neki senki. Ez egész egyszerűen fedezetlen pénz kibocsátás, amit egy normális világban pénzhamisításnak hívnak.

CyberPunK 2012.12.11. 12:30:08

@Lencsés István: Esetlegesen ezt számokkal is alátámasztanád, vagy csak trollkodsz?

Lencsés István _ 2012.12.11. 12:32:11

@CyberPunK: Csak trollkodok . Magam is idióta volnék .

Melampo 2012.12.11. 12:36:16

@Elstron: Olvasd el és meg fogod érteni, hogy miért kell segíteni rajta.
melampo.blog.hu/2012/08/26/dogoljon_meg_minden_devizahiteles

CyberPunK 2012.12.11. 12:37:51

@Lencsés István _: Shit, már azt hittem lesz egy kis számháború. Valahol azért remélem, hogy tévedek a saját számításaimban. :(

Elstron 2012.12.11. 12:45:54

@Melampo: Ökörség az egész, főleg a kommentek, veled az élen. Közgazdasági nonszensz.

Egyébként nem azt mondtam, hogy hagyják magukra szerencsétleneket. De az adott kommentelő stílusa eléggé bicskanyitogató volt.

Reszelő Aladár 2012.12.11. 12:47:14

A lényeg, hogy lesz mindig valaki, akinek semmi sem jó. Akinek minden - az emberek érdekében - tett lépés pusztán kampányfogás.
Az emberek úgy általában tudjuk, hogy nem túl okosak. Egyenként sem. Ha nem tudnak egy általad is jónak vélt lehetőséget kihasználni, annak több oka lehet.
- nem kell
- nem érdekli
- nem érti
- nem tudja hogy kell
- nem bízik
- spekulál

Na most te a legutóbbival gyanusítod őket. Azokat, akiknek a pénzügyi képzettsége bizonyítottan alacsony. Azokat, akik drága bankszámlákon tartanak lekötetlenül, látra szóló kamatra nagyobb pénzeket. Vagy otthon kp-ban.

Amúgy nem értem a eszmefuttatást.
Arról beszélsz, hogy aki hitelt vett fel a fizessen. Mert te nem fogsz helyette. Aki viszont diplomát akar, az ne fizessen, mert te szeretnél.

A magánnyugdíjból takarodjon az állam, mert bár sosem volt a te pénzed a járulék (nem része a bruttódnak), ők mégis ellopták.
Az oktatásban viszont perkáljon mindenki után. Hogy miből?
Természetesen itt jön képbe az IMF. Hitelből lehetne például sok államilag finanszírozott hely.

A lényeg, hogy minden szar. Neked. Sajnállak ezért.

Lencsés István 2012.12.11. 12:54:19

@CyberPunK: Trollkodni alapból nem lehet név nélkül , a tényt meg nem kell alátámasztani , ez nem érv .

hümhüm 2012.12.11. 12:56:05

Nem értelek benneteket, devizahitelesek. Gőleg nem a svájci frankosokat.
Orbánnak meg a mostani kormánynak édeskevés köze van ahhoz, hogy szar szerződést kötöttetek, hogy mohók és türelmetlenek voltatok, és hogy most sokat kell fizetnetek. Főleg, ha valami fogyasztási hiteletek van. Elmentek a francba.
Ha valaki könnyíteni akar a helyzeteteken, azt megköszönni illik, nem köpködni.
Megnéztétek egyáltalán, hogy mik voltak az árfolyamok az évek során?
Nos, az euró árfolyama mostanság mindössze 4.5%-kal magasabb, mint Bajnai idején volt az átlagárfolyam, és alacsonyabb, mint a 2008-as krach kitörése után. Akkor bizony 300 fölött is járt, miként 2009 elején is.
Tehát alapvetően az egyik probléma az, hogy a válság előtti árfolyamhoz (256 Ft) képest a válság kitörése után szar lett a forint helyzete. Az okokat ismerjük. Ehhez semmi köze a mostani kormányzatnak.
A másik probléma, amiről senki nem beszél a hőzöngők közül, és nem tudom, felfogják-e egyáltalán, hogy a svájci frank menekülő valuta lett az eurozóna pénzügyi és gazdasági válsága miatt. 2008 január 1-én 1 Euró 1.66 svájci frankot ért, míg manapság már csak 1.21-et. Azaz ugyanazon mennyiségű svájci frankért 37%-kal több eurót kell kipengetni. Ehhez aztán sem Orbánnak, sem a magyar kormánynak semmi köze nincsen. Emiatt olyan magas a frank/forint árfolyam. Ha ugyanolyan lenne az euró és a frank egymáshoz képest számított árfolyama, mint 2008-ban, akor a svájci frank hiteleseknek mindössze 170 forintos árfolyammal kellene számolni. Ez már egészen más, ugye?
Van természetesen egy harmadik tényező is, ez pedig az, hogy a bankok a válságra és a bizonytalan pénzpiaci helyzetre való hivatkozással a devizák középátfolyamához képest a vételi és az eladási marzsot (a két árfolyam különbségét) kb. az ÖTSZÖRÖSÉRE emelték! Ehhez szintén semmi köze a mostani kormányzatnak, mert ezt már 2009-ben is így csinálták. Érdekes lenne megpiszkálni, hogy miért....
Na, ezért kell sokat fizetnetek most...

Reszelő Aladár 2012.12.11. 12:56:54

@Kakimaki0123456789:
Te pedig sikerember vagy. Bármi a amit a fejdebe veszel, az sikerül, összejön és megcsinálod.
Évtiezedek munkáját elvégezni szép dolog nem? 2 év alatt nem jön össze? Akkor takardojanak. Majd jön valaki más(?), aki megint megpróbálja, neki sem jön össze és majd őt is elkergetjük.

Gyurcsányéknak volt 8 évük. Lett államadósság, lett 7,5°% recesszió amikor más még vígan növekedett, és lett 9% hiány is.

De csak a mostaniak hazudnak.

Amúgy te mire tennéd fel az életed? Elárulom semmire se.
Amúgy a miniszterelnök már 1988-ban is ott volt, most is ott van, és szerintem még marad is egy darabig. Szerencsére.

Ha ezt élőban mondanám neked, biztosan pofánvágnál. Utolsó érvnek kétségkívül ütős lenne...
Hibázik? Igen? Te szoktál?

Lencsés István _ 2012.12.11. 12:58:28

@CyberPunK: Az érveket névvel alátámasztani ténykérdés . Számokkal trollkodni nem szoktam név nélkül sem .

Stenonis 2012.12.11. 13:00:58

@CyberPunK:
Csak azt nem értem, honnan veszed a 12%-os kamatot...

A hitelkamat az utolsó 3 havi BUBOR átlag értéke (jelenleg olyan 6%).

Légyszi így gondold át újra amit eddig írtál.

CyberPunK 2012.12.11. 13:11:58

@Lencsés István _: Neten nem a név számít, hanem az adatok ellenőrizhetősége. Persze csak szerintem.

@Stenonis: Az a 3 havi Bubor az az árfolyamgát időszakára igaz. 5 év után, ha lejárt, akkor piaci kamatozású hitel lesz belőle, de a törvények szerint elsődlegesen a devizahiteled tőkéjét és a kettő hitel aktuális kamatait fogod fizetni. Már ami kitelik belőle a maximálás miatt. Tehát 5 év után az a forint kamat piaci kamatozással kezd el szépen gyarapodni. így már világos?

Melampo 2012.12.11. 13:12:52

@Elstron: Szabadna érveket is hallanom, vagy te is a szokásos frusztrált neveletlen, vagdalkozó vagy?

Stenonis 2012.12.11. 13:13:58

@soulclipse:

A jelenlegi árfolyamokkal és BUBOR-ral számolva...

A hitelszámlán 425329 HUF tőke tartozás gyűlik fel.

A havi törlesztőrészlet 4981 forinttal fog nőni a rögzítés után a teljes hitelidőszak végéig.

A teljes tartozás (tőke+kamat): 896580 forint, amiből a kamat 471251 forint.

A rögzítés miatt havi 20806 forinttal csökken a törlesztőrészletem. Az árfolyamgát végéig van 56 hónap, ami összesen 1165136 forint megtakarítás. Ha kivonom a töke és kamattartozást, akkor a rögzítésen tisztán nyertem 268556 forintot. Ehhez jön még a 288 000 forintnyi állami támogatás a lakáskasszához, h egy 4 éves lakáskasszát nyitok.

Szóval a jelenlegi BUBOR és frank árfolyamot figyelembe véve én nagyon jól fogok járni.

2. Igen előtörleszteni szeretnék a lakáskasszából. De a fentieket figyelembe véve, nem értem miért jelentene ez problémát.

CyberPunK 2012.12.11. 13:14:10

@CyberPunK: Tehát 5 év után az a forint kamat piaci kamatozással kezd el szépen gyarapodni.

"Forint kamat" helyett forint hitel.

Ixos 2012.12.11. 13:14:36

@Stenonis: @fagyospityóka: ja, egeszen jovo 1-2 ev mulvaig, amikor az arfolyam atlepi a 240-et, es ki tudja hol all meg, a trendbol kiindulva nem fog megallni itt...akkor mit fogsz mondani, jo uzletet csinaltal? es meg ki se tudsz szallni belole, mert a toke mar ugy elszallt, hogy eselyed sem lesz vegtorleszteni...

hiteltortenet.blog.hu/2012/05/26/a_kockazatokrol

Elstron 2012.12.11. 13:17:13

@Melampo: Nem, simán csak közgazdász vagyok. Az egész irományod tankönyvszerűen marhaság. De legalább sikerült bevezetned a tőkeáttételes hitel fogalmát, ami így önmagában is értelmezhetetlen. :)

CyberPunK 2012.12.11. 13:17:23

@Stenonis: Azért, mert a forinthitelt nem tudod előtörleszteni, csak akkor, ha a devizahiteledet is kifizeted. A törvényben benne van, hogy ha előtörlesztesz az mindig a devizahitelből történik elsődlegesen, a forint szépen kamatozik tovább, csak épp piaci feltételekkel. Ezek után áruld el, honnan veszed, hogy a kamatod a forintra csak 471251 ft lesz? Az az összeg csak arra vonatkozik, hogy a gyűjtőszámlán ennyi jön össze az árfolyamgát alatt. De utána az még nagyon szépen kamatozni fog tovább, amíg ki nem fizeted mind a kettő hiteledet.

Stenonis 2012.12.11. 13:20:46

@CyberPunK:

Igen, az én szerződésemben az szerepel, hogy gyűtőszámla lejárata után 6 havi BUBOR alapján kamatozik.

Melampo 2012.12.11. 13:28:33

@Elstron: Örülök, ezek szerint Róna Péter, Boros Imre és még sokan mások ebből a korosztályból mind hülyék vagyunk. Lehetséges, nem zárom ki.
De lehet, hogy újra elő kellene venni azokat a tankönyveket. Vagy még inkább más tankönyveket kellene kézbe venni mint amelyekből eddig tanultál.

Stenonis 2012.12.11. 13:29:43

@CyberPunK:

A gyűjtőszámla felgyülemlett kamata 59166 forint.

Mivel az első hónapban 5682 forint után fizetek 31 forint kamatot. A 2. hónapban 5713 forint után 63 forint kamatot és így tovább 2017.06.15-ig. Akkor a havi kamat 2304 forint lesz.

Mivel nem egyszerre veszem fel a hitelt, hanem minden hónapban az árfolyamgát különbségét-kamatelengedés.

Elstron 2012.12.11. 13:30:36

@Melampo: Linkeld már be, hogy Róna Péter hol mondott ilyet.

CyberPunK 2012.12.11. 13:31:08

@Stenonis: MKB: A győjtıszámla-hitel kamata a rögzített árfolyam alkalmazási idıszakában a 3 havi BUBOR1 mértékével, azt
követıen pedig a Bank által a kapcsolódó devizakölcsön céljával azonos célra nyújtott forinthitelre meghatározott
piaci kamat mértékével azonos.

www.mkb.hu/dl/media/group_463afc792a1fd/group_4f4f4f94f1383/item_3818.pdf

OTP: a rögzített árfolyam alkalmazási időszakot követően a forint piaci hiteleknek
megfelelő 3 havi BUBOR+ kamatfelár

www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Gyujtoszamlahitel_QA_20120402.pdf

Unicredit: A rögzített árfolyamon történő törlesztés időszakát követően a bank a gyűjtőszámlahitelre az Ön devizaalapú hitelével egyező célú forinthitel aktuális piaci kamatát számíthatja fel.

www.unicreditbank.hu/maganszemelyek/hitelek/felelos_hitelezes/kormany_es_a_bankszovetseg_megallapodasa.html?defaultLanguage=hungarian

Én azért megnézném még egyszer azt a szerződést. A 12%-ot egyébként a PSZAF használja előszeretettel.

www.pszaf.hu/fogyasztoknak/hitelek/fizetesi_nehezsegek/arfolyamgat_120509.html

Stenonis 2012.12.11. 13:31:47

@CyberPunK:
Reklám helye: ERSTE
Ja és 1 hónap alatt lement az egész, pedig a versenyszférában dolgozok. Mindent intéztek, csak be kellett mennem aláírni és a helyileg legközelebbi közjegyzőhöz elsétálni.

CyberPunK 2012.12.11. 13:32:29

@Stenonis: Értsd már meg, hogy az az összeg csak az árfolyamgát idejére vonatkozik, nem a teljes futamidőre!

CyberPunK 2012.12.11. 13:35:55

@Stenonis: www.hsz.hu/rovatok/akt/erste0406/
Itt speciel ők nem is írnak az árfolyamgát utáni kamatról, szóval lehetséges, hogy tényleg csak 6%-on megy majd tovább, bár ezt kétlem. De akkoris kamatot kell számolni futamidő végéig és nem csak árfolyamgátra.

Stenonis 2012.12.11. 13:39:18

@CyberPunK:

Az árfolyamgát végéig összegyűlik 60 ezer forintnyi kamat.

A teljes hitelperiódus végére (az ERSTE jelenlegi BUBOR + kamatfelár kamatait figyelembe véve) lesz 471251 forintnyi kamat.

A 425000 forintnyi hitelre kifizetek 471251 forintnyi kamatot. A jelenlegi BUBOR+kamatfelárt figyelembe véve.

De nyerek az ügyleten 556556 forintot. Csak lakástakarékkal kombinálva éri meg.

Stenonis 2012.12.11. 13:49:01

@CyberPunK:

Figyi, az egyik barátom az Ersténél dolgozik.
Minden héten együtt focizunk.
Vele számoltuk át alfától-ómegáig az egészet.
Természetesen csak az aktuális CHF/HUF árfolyamot, BUBOR-t és Erstés kamatokat tudtuk figyelembe venni.

Nem hinném, hogy direkt azért dolgozott néhány órát az egész kalkuláción, hogy engem átbasszon.

CyberPunK 2012.12.11. 13:52:58

@Stenonis: Nézd, te tudod. Én elmondtam mindent, amit lehetett, levezettem mindent amit lehetett. Ne lepődj meg azon, ha jópár évig a piaci kamatozás miatt jóval magasabb lesz az a kamat. Ugyanis a gyüjtőszámlát a végén törleszted csak.

De legyen igazad, én rosszat nem akarok, viszont azt ne felejtsd el, hogy míg az állítólagos hozamot öt év múlva realizálod, addig a végszámlát sokkal később kapod csak meg...

Melampo 2012.12.11. 13:59:11

@Elstron: Na végre megtaláltam.

Heti Válasz
XII. évf., 49. szám, 2012. dec. 6. 22. old.
Hiteltelenek

KopaszMercis 2012.12.11. 14:16:05

@Moan:
Ha valaki a bloggert hulyezi le es devizahiteles, az azert kerult bajba mert egy egyugyu primitiv fasz. Azokhoz szoltam, akik lehulyeztek a bloggert ES devizahitelesek. Azok kerultek azert bajba mert primitiv egyugyu suttyok.

Ne csodalkozz, hogy szegeny ember vagy ;)

cönde 2012.12.11. 14:28:26

@KopaszMercis: Én devizahiteles vagyok, és ugyan nem most, de az előző írásában lehülyéztem a bloggert. Akkor magamra veszem a te lehülyézésedet. De azért a véleményem csak-csak leírom: azért néhány értelmes, számokra linkekre utaló írás is volt, értelmes kommentekkel. Te már negyedjére-ötödjére írsz, ugyanazt: aki a bloggert hülyézi, plusz devizahiteles, meg téged hülyéz, meg a f.. m tudja kit hülyéz az suttyó. Volt pár hozzászólás, de a te írásod a legsuttyóbb.

igazi hős 2012.12.11. 14:33:30

@Etniez: Ha levontad volna a tanulságot, akkor nem így számoltál volna. Ugyanis teljesen más egy 3 éves futamidejű hitel, mint egy 5 éves, amit 3 év után lezársz. És nem csak a 35000-es lezárási díj a különbség. Számold ki, hogy mennyivel alacsonyabb az 5 éves törlesztője, azt szépen kamatoztasd fel a 3 év 2 hónap alatt és vond le az általad kifizetett pénzből. És egyből nem lesz olyan ijesztő a kamat, amit kifizettél.

igazi hős 2012.12.11. 14:58:53

@Melampo: Téged nem ismerlek, Boros Imre biztosan az. Csak azt nem tudom, hogy pénzért vagy magától hülye.

Stenonis 2012.12.11. 15:29:50

@CyberPunK:

Leírtam, hogy mekkora kamat gyűlik fel a gyűjtőszámlán. Kb. 60 000 forint

Mivel az első hónapban csak kb. 5000 forint a hitel, ezért erre a kamat 31 forint. És ezt szépen tőkésítik.

Tehát nem egyszerre veszek fel 400000 forintot és egyből fizetem rá a kamatokat.

Az tény, hogy a végén a gyűjtőszámla kamatrészét is tőkésítik és ebből számolják a hitelkamatokat (BUBOR+X%).

Ezért fizetek vissza (a mostani kamatszinten számolva) több kamatot, mint amennyi a tőke.

De lakástakarékkal kombinálva nyerek az üzleten 100 000 forintot (természetesen a mostani helyzetet figyelembe véve).

Igen, 5 év alatt realizálom a hozamot és ebből előtörlesztem az alap lakáshitelem.

Ha 300 forint lesz 1 svájci frank és 20%-os a BUBOR, akkor meg úgyis mindegy lesz, hogy mekkora lesz a gyűjtőszámlám miatt a tartozásom...

De akkor mindenkinek mindegy lesz.

2012.12.11. 15:53:00

@Ixos: Mint írtam, 2005-ben vettem fel a kölcsönt. Elnézést azt nem írtam, hogy 10 évre. Azt is írtam, hogy töresztettem, tehán nem a fix törlesztőrészletnek csúfolt, gyakran kamatra sem elég bohózatot fizettem be havonta, hanem kőkeményen az éppen esedékes frank összeget. Mára már a kölcsön (értsd tőke és az eddigi összeds kamat és költség) 85%-a már vissza van fizetve (egy hatalmasat előtörlesztettem 148 forint/franknál). Innen már egy 300-as frank árfolyamot is ki tudok gazdálkodni (nem mintha örülnák neki). Ha ugyanezt a kölcsönt forintban vettem volna fel, akkor az első két évben lecsókolbászon kellett volna éljünk, így csak pár nap nyaralásról kellett lemondani (helyette a gyönyörű új kertünket élveztük). Persze lehetett volna rosszabb is, de kockázat nélkül nincs nyereség. Az én nyereségen az volt, hogy akkor, 2005-ben elviselhető költséggel megvehettem valamit, vállalva az a kozkázatot, hogy később, amikor egyébként a család jövedelme nagyobb, esetleg ez a költség is magasabb lesz (az is lett). Egyszóval: a speedmotor, az angol telivér, a forgópisztoly és a (deviza)kölcsön nem való akárkinek, nem elég csak a havi törlesztő összegét nézni, sokkal több dlgot kell mérlegelni. Talán a következő generáció unokáinak majd meglesz hozzá a gazdasági kultúrája.

Husz_János_Puszita 2012.12.11. 17:02:14

Szerintem nem hülyék, szimplán nem bíznak a kormányban és minden okuk megvan rá.

Husz_János_Puszita 2012.12.11. 17:07:46

@Kőmíves Kelemen: Be fogják dönteni a Forintot, a vezér sosem beszél a levegőbe. Megmondta, készüljünk az árfolyam ingadozására. A háromszoros bóvli előtt is szólt, támad a hanyatló imprilista ballib finánctőke. Tudtam, hogy készülnek valamire. Most is készülnek valamire.

Vegyen devizát, aki tud.

Husz_János_Puszita 2012.12.11. 17:14:20

@kzolika:

"Az a 20 ezer, ami most megtakarítás, megy egy lakáskasszába, abból rövid futamidő esetén lesz ~1,335e HUF, elő kell vele törleszteni és máris nem 140-re ugrik a törlesztő. "

Kivéve, ha a zállam úgy dönt, kölcsön veszi a lakáskasszád, mert kell neki, megvédeni.

KopaszMercis 2012.12.13. 16:18:18

@cönde:
Akkor sikerult celt erjek, ha en voltam a legsuttoybb ;) ha meg egy bloggert lehulyezo hulye devizahiteles mondja, az kifejezetten bok ;)
süti beállítások módosítása