Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.04.11.

Szijjártó Péter bemutatja: indul a Baltás Air

Hakapeszi Miki

Safarov barátunk még csak átszállással utazhatott haza ünnepeltetni magát, de az aljas baltás gyilkos kiadatásának megvan az első kézzelfogható eredménye: a Wizz Air járatot indíthat Budapestről Azerbajdzsánba. Mehetünk Bakuba olcsóér, hurrá, már megérte, nem?

Szijjártó Petike természetesen a keleti nyitás stratégiájának fontosságát hangsúlyozta és sok új turistáról beszélt, amikor a nagy bejelentést közösen tette meg a Wizz vezérével, de alighanem Váradi József volt az, aki nagyokat röhögött magában.

A kormány nagyjából azért nyit kelet felé és bandázik akár az azeri elnökhöz hasonló legócskább arcokkal, mert az európai homokozót már telerosta és nagyjából senki sem áll vele szóba. A Wizz azonban nagyot kaszálhat azzal, hogy a kormány kitúrja neki a repülési jogokat olyan zsíros útvonalakra, melyeken monopolhelyzetbe kerül.

Micsoda kontraszt: az azeri kapcsolatok hatalmas fejlődésére az atv híradója szerint azt hozta fel példának Petink, hogy eladtunk nekik 500 tehenet. A Wizz ennek örömére kap egy sika-kasza-léc útvonalat. Félreértés ne essék, kurvára nem sajnálom tőlük, profi cég, magyarok találták ki, az pedig a biznisz része, hogy kihasználják a dilettáns kormányok aktuális politikai törekvéseit. Itt is csak ennyi történik és ez nem rossz.

Az pedig már hab a tortán, hogy szépe lassan haladunk abba az irányba, melyről már posztoltam. Mit is gügyögött Petike? Megindultak a tárgyalások a Wizz Air, a Miniszterelnökség és a Magyar Turizmus Zrt. között, hogy a Wizz Air keleti terjeszkedése milyen módon tud szerepet játszani országunk népszerűsítésében. Nos, ez tipikusan egy nemzeti légitársaság feladata.

Lassan felvállalhatnák, hogy hagyták a picsába bedőlni a Malévot, de már találtak egy olyat, melyre rá lehet aggatni a trikolórt. Fapadosként szarabb minőség, de legalább profik csinálják és nem kerül egy fillérbe se.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

43 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr625217317

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.12. 13:52:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esefe 2013.04.12. 05:52:32

Felvállalhatnák? Elismerték. Kénytelenek voltak. Hagyták, mert nem tehettek mást.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.04.12. 15:22:50

@esefe: Elismerték?

Én úgy emlékszem a Malév is elmúttnyócév volt...

Mária 2013.04.12. 19:04:37

Biztosan nagyot fog kaszálni, tekintettel arra, hogy a piaci ár töredékéért lesz kénytelen hozni-vinni a fideszes sleppet.

KopaszMercis 2013.04.12. 21:00:26

Van még itt olyan ember, aki ferihegyről jár és nem a schwechátról? Ekkora még mindig itt a szegénység?

Measurer 2013.04.12. 21:13:24

Ez igy rendben is volna. Legközelebb 2013 június 18-ra van jegy Budapestről Bakuba,a Gejdar Alijev nk-i repülőtérre, 18 eFt, diszkontjeggyel 15 eFt. Ez a nyári tárgyalásokhoz éppen jó időpont.Addig össze kell gyűjteni mit is akarunk az azeriektől.
(Visszafelé feltehetőleg nagyobb lesz a poggyász.)
radarfigyelo.hu/2013/04/11/a-wizz-air-azerbajdzsanba-repul-uj-budapest-baku-utvonal/

MacChicken (törölt) 2013.04.12. 21:15:50

Azért a Wizz nem rossz a fapadosok között. A keleti terjeszkedést meg igencsak indokolja az, hogy a Ryanair sorban dönti be a Wizz nyugati útvonalait. Itt Corkban pl. egyszerre három lengyel útvonalról túrta ki a Ryan a Wizzt. Sajnos, mert a Ryanairnél pofátlanabb és szakadtabb szar nem sok van.

Makkasz 2013.04.12. 21:46:49

Ahogy Ford mondta: "Nagy égés lesz ez hapsikám".

Az egész baltásgyilkos, Eon tározó vásárlás jó drágán, Putyinseggnyalás, paksodaadás és tározóadás, rezsicsökk entés vonulat óriási beégés lesz. Ez az, amikor maffiózó-üzeletemberként viselkedik egy politikus, de elfelejti, neki a bolha-elefánt prából a bolha szerepe jutott.

Nagy égés lesz.

Azon már ma is lehet röhögni, gohy miért nem a szomszéd romániának adunk el tehenet, mindenki jobban járna, az azeriek vehetnének argentín marhát, mi meg egész EUnak kialkudott áron vennénk a gázt. Az modjuk túl racionális lenne.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.12. 21:49:36

Áj-áj-áj. A Wizzer az nem Oszkó birodalom. Az meg emútnyócév.

Makkasz 2013.04.12. 21:49:38

@MacChicken: "keleti terjeszkedés":)))))))

Ez mit jelent? Szerintem semmit.
De játszunk el a gondolattal, hogy egy hobórtos elmehibbant vezér akaratán kívül ennek lehet értelme. Kik utaznak oda? Miért? Meddig?

Más. Miért szorít ki minket Ryan máshonnét? Innét miért nem? Jó az az üzletpolitika amit csak az állam finanszíroz és seni másnak nem kell.

Emlékszem Torgyán chilei csresznyéjére.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.12. 21:51:36

@esefe: Már hogy szerinted. De neked soha nincs igazad.

MacChicken (törölt) 2013.04.12. 21:57:43

@Makkasz: Eh, magyaráznám, de minek? Tanulmányozd a térképet, a Boeing 737 és az Airbus 320 sorozat hatótávolsági adatait és talán te is rájössz majd a lényegre.

Makkasz 2013.04.12. 22:24:48

@MacChicken: Ahhoz semmit nem kell tanulmnyozni, hogy lássam, olyan útvonalon ahol korábban senki sem utazott direktbe, átszállással évent 5-en, arra most a kormány "jóvoltából" van kereslet, egyébként a kutyának nem kell, és teljesen életszerűtlen hogy forgalmat generáljon később, az nem stratégia, meg terjeszkedés, vsak egy nagy marhaság.

Egyébként meg olyan gépet kell lízingelni ami illeszkedik a kereslethez, útvonalakhoz, nem a géphez keresünk utat, csak ha teljesen elmentek otthonról.

MacChicken (törölt) 2013.04.12. 22:30:54

@Makkasz: Hogyne. Neked teljesen igazad van, szakértő vagy. Ámen. Olyan gépet kell lízingelni, hogyne. Gazdaságosság nem számít. Hogyne. A versenyképesség főleg nem számít. Hogyne.

Makkasz 2013.04.12. 22:40:58

@MacChicken: Ha az hogy illeszkedik a kereslethez és útvonalakhoz az nem egyenlő a versenyképességgel, tényleg hülye vagyok.

Ha nincs olyan gép ami ott gazdaságos, ahol nekem vevőim vannak, be kell zárni, nem elverni befektetők pénzét.

Nem ámen. Ingyen segítek, hogy az összevisszaságból kézenfogva kivezesselek.

Azerbajdzsán. Terjeszkedés. Ízlelgesd a hülyeséget.

MacChicken (törölt) 2013.04.12. 22:47:10

@Makkasz: Vezess mester! Óh mondd, milyen gépet vegyen a Wizz, hogy versenyképes maradjon? A380 jó lesz? Esetleg 747?
Talán te nem fogsz Bakuba repülni, de bármilyen meglepő számodra, ott is emberek élnek, akiknek vonzó lehet az, hogy olcsón elérjék Európa nagyvárosait egy átszállással, európai és az európai légtérre engedéllyel rendelkező nem életveszélyes légitársaságokkal. A Malév is repült hasonló útvonalakat, olyanokat amire te vagy én nem vettünk volna jegyet, mégis megérte üzemeltetni.
Nem kell mindent összekötni a baltás gyilkossal és a debil orbán-szijjártó páros hatalmi és kapcsolati törekvéseivel.

Lajosforras 2013.04.12. 23:43:06

aztán majd mikor mindenhova betolták őket, ők meg invesztáltak, befuttatták a járatokat, vagy megveszi állambá' a komplett céget a valódi értékének a kétszereséért, vagy egyszerűen államosítja.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.12. 23:58:41

@MacChicken: Pontosan, a Ryanairnél rosszabb nincs. A Wizz tényleg jó a fapados kategóriában, de már van hibrid modell is, azt azért nem közelítik. És bármennyire jók, hiányzik a Malév-szintű kiszolgálás azokról az útvonalakról, ahol csak fapadosok maradtak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.13. 00:00:52

@MacChicken: A Malév azért repült egy csomó balkáni és keleti úticélra, mert az állam ezt kérte tőle. Üzletileg azzal indokolták, hogy a Ferihegyről nyugatra induló járatokra hordják az utasokat, de ezek az útvonalak vastagon veszteségesek voltak.

M. Péter 2013.04.13. 00:44:12

@Távmunkás: Nekem pont ellenkező a tapasztalatom.

Rohadjmegorban 2013.04.13. 05:10:57

Ebből az egészből az a lényeg, hogy sajnos az örmények nem váltották be az ígéretüket!

Rob67 2013.04.13. 08:38:57

@MacChicken: A Malév is repült hasonló útvonalakat, olyanokat amire te vagy én nem vettünk volna jegyet, mégis megérte üzemeltetni...
Hat a 'megerte' szoval azert vitatkoznek.
Vagy valami elkerulte a figyelmedet? Mi tortent a Malevval?
Vagy kinek erte meg?
Adofizetokent nekem nem. A Malevba pumpalt adobefezetett tizmilliardjaim eluszasan nem sokat segitett a nemzeti szinum legitarsasag hazafias mitosza.
Mar megbocsass, ha vallalkozol es a piac nem veszi a termekedet, akkor nem jo a szolgaltatasod. Ez egyszeru. Ehhez nem kell repulesi szakertonek lenni.
Mondom ezt mint kulfoldon elo magyar es vallakozo. Ha nem jol teszem a dolgom akkor a jovo honaptol ehen halok.
Akkor megerte?

Globetrotter2014 2013.04.13. 08:58:15

mentális deficit, most már értem miért kapta a blog a címét.

Kedves posztoló pl képben van hogy miként nőtt fel a legnagyobbak közé a Ryanair?

Van egy egyedi helyzet (bedőlt Maláv, eléggé sikeres fapados), ebből kell valami kihozni.

Nagyon gáz amikor a posztoló ugyanazt a fröcsögő amyenést produkálja akár kell akár nem.

Lenne rengeteg ok kritkára, de a kevesebb néha több, az ilyen hőzöngésekkel az értelmes kritkáit értékeli le a szerző...

niklex 2013.04.13. 09:36:43

Kifizették már a Malév dolgozók elmaradt bérét és végkielégítését? Nem
Kifizették már a MALÉV jegyet megvásárolt, de el nem szállított utasokat? Nem.
Igéretük szerint indítottak új nemzeti légitársaságot? Nem.

Kommunikációs önlengés van-e? IIIIGEN

M_R 2013.04.13. 09:48:54

Azt azért nem kell elfelejteni hogy a Váradi "Wizz" Józsika egykori MALÉV-vezér MALÉV vagyon elkótyavetyélő nagy hatékonysággal kalapálgatta be a szegeket a MALÉV koporsójába. Gyakorlatilag ő végezte el a piszkos munkát Orbanescunak, aki csak ájvékolgatott, hogy jájj, jájj hátaz elmútnyócévmijatt há dikmán bedűt a málév..

MacChicken (törölt) 2013.04.13. 10:00:59

@Rob67: @Távmunkás: Azért keveritek ám a dolgokat rendesen. A Malév nem azért ment csődbe, mert a járatai veszteségesek voltak. Más légitársaságokhoz képest igen telített járatokat üzemeltetett jó útvonalakon és nagyon jó időpontokban. A probléma az volt, mint kis hazánkban sok mással is, hogy egy pilótára jutott kétszáz földi aktatologató, a pártok talicskával tolták ki belőle a pénzt, adósságspirálba került és a leküzdése helyett még gépeket lízingeltek. Az összeomlás jogos volt, eggyel kevesebb szemét viszi az adófizetők pénzét.
Azt viszont be kell látni, hogy a Wizz nem húzhatja fel a kesztyűt az etikátlan Ryanairrel a saját területén, mert nem képes rá. Más, nem telített piaci területeket kell keresnie, mint pl. az AirBerlin is tette. Nem egy járatról van itt szó, csak az irányról. Ha nem megy a bakui dolog, be lehet zárni, ugyanúgy, ahogy bezártak más járatokat is.
Ennél sokkal többet írtam eredetileg, de törölnöm kellett, mert max 1000 karakter. Többet nem kommentelek ide...

vajdasagi 2013.04.13. 10:11:51

@MacChicken: Lehet, hogy a Wizz alulmarad az etikátlan Ryanair-rel szemben, de a Wizzair egy jó légitársaság. Én szeretem őket, és ezt attól függetlenül is, hogy magyar munkavállalók százait foglalkoztatja, tehát a gazdaságunknak is hasznos.

Emellett még a "miénk" egy kicsit a Wizzair. Legyünk rá büszkék, addig, amíg rendesen szolgáltatnak. (Jelenleg azt teszik.) És repüljünk velk sokfelé - lássunk világot. Hátha végre polgárosodunk, és hátha nehezebben vezetnek meg minket a gonosz és semirekellő politikusaink.

Amúgy az nagyon meglepne, ha Azerbajdzsán felé nagy lenne a forgalom :-) És szűrjük ki a repülőtereken a baltákat.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.04.13. 10:33:25

@ZF2: probléma? milyen fröcsögés? szövegértés? épp azt írom, hogy ha már van ez az elbaszott keleti nyitás, akkor onnantól win-win, de igazán jól a wizz jár.

@MacChicken: nem mi találtuk ki az ezer karaktert, nekem is annyi. meg másol is. szóval ez ne zavarjon.

@vajdasagi: épp hogy ne maradjon alul a ryanairrel szemben, olyan útonalakat keres, ahova a köcsög írek nem tudnak utánanyúlni. ezért nagy kasza nekik a baku.

MacChicken (törölt) 2013.04.13. 10:34:55

@Hakapeszi Miki: Nézz utána, máshol nincsen limit. Elhiheted, kommentelek egy ideje. :)

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.04.13. 10:35:21

@Mária: ez baromság. a wizz üzleti vállalkozás, jórészt amcsi tulajokkal. ha nem megy a járat, bezárják, nincs kedvezmény semmilyen politkusnak. ez a járat se a magyarok miatt lesz jó, hanem az azeriek jönnek majd vele olcsón európába.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.04.13. 10:36:15

@MacChicken: ok, eddig itt se volt és én nem állítottam át semmit, ebből gondoltam. megnézem, kösz.

Mária 2013.04.13. 10:58:21

@Hakapeszi Miki:

A köztévé fél nyolcas híradójában mondták be nagy ujjongva valamelyik este.

Csak baromság lehet :)))

Zedder 2013.04.13. 11:04:54

@Távmunkás: " A Malév azért repült egy csomó balkáni és keleti úticélra, mert az állam ezt kérte tőle. Üzletileg azzal indokolták, hogy a Ferihegyről nyugatra induló járatokra hordják az utasokat, de ezek az útvonalak vastagon veszteségesek voltak. "

Aha, nyilván veszteséges volt egy BUD-SKP-BUD 150e Ft-ért (!), amikor egy BUD-FRA-BUD vagy BUD-ZRH-BUD 30-40e Ft volt... Na persze.

És ezek nem egyszeri kiragadott példák, a balkáni járatok kibaszott drágák voltak mindig, miközben nyugatra fillérekért lehetett repülni a malévval.

Globetrotter2014 2013.04.13. 11:14:24

@Hakapeszi Miki: a fontos épp az hogy a wizz-t he hagyják kidőlni, ha már a Malévet ennyire kunyírták.

A keleti nyitást nagyon jobbos szemellenezvel lehet csak pozitívan fogadni, (így a poszt talán kisit nyitott kapukat dönget, mégha maximálsian jogos is)

De szerző a wizz támgoatás kiritzálásával inkább rázza a pofononfát. Kell egy légitársaság amely a "nemzeti" (értdsd nem kereskedelmileg kifizetődő, de járulékos hasznonnal járó) járatokat viszi. ÉS erre most a wizz a legjobb jelölt.

Szóval, problem?

krausz2 2013.04.13. 11:21:50

Ennek a "hülyegyereknek" nem sikerült semmit mondania a cikkben Wizzair-re. A végén el is ismeri - de ilyen erővel azt is elismerheti- hogy Orbánék húzása jó volt.A kormányokon keresztül -adóforintokat emésztő- nagyképű MALÉV vezetőkön átívelő pénzszivattyút eltakarították.
Ezt megtehetnék persze az undorító, pénzéhes és a libalegelőn /Ferihegy II./ csillagászati összegeket /parkolás pl./ horror profitot bezsebelő repülőtéri szolgáltató eltakarításával is.
De ha az már nem megy legalább konkurenciát állítanának nekik ha mással nem Ferihegy I. feltámasztásával.
Milyen kapitalizmus az ahol nincs verseny??

Ja, MAGYAR!!!! Jó lenne ha erről írnál OKOSKA!!!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.04.13. 11:39:05

@ZF2: problem nincs, de a wizz soha nem fog gazdaságtalan, csak járulékos hasznot hozó járatot vinni. ha a kormány erre vár, akkor baszhatja. baku kereskedelmileg is jónak tűnik, ezért röhög a wizz a markába. mert az ország szert se nyer vele.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.13. 16:46:19

@MacChicken: A Malév 60-70% közötti kapacitáskihasználtsággal működött, miközben a vetélytársak 80% felettivel. A Malévnál az anyagköltség meghaladta a bevételeket, míg például a Lufthansa esetén a fele volt. Ezek komoly problémák, a politikai kifizetések pedig csak tovább rontottak rajta.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.13. 16:50:40

@Zedder: A balkáni járatokon 150 ezerért 10 ember, a nyugati járatokon 30-40 ezerért ült 200 ember. Melyik volt veszteséges?

Egyébként az utolsó két évben a 26990 forintos akciókban voltak keleti úticélok is, de sok nyugati kimaradt.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.14. 10:25:04

@MacChicken: Csak néhány blog, ahol szintén van karakterlimit: Varánusz, Vastagbőr, Örülünk Vincent, és szerintem a Blog.hu-hoz tartozó összes blogon bevezetésre került az 1000 karakteres hozzászólási limit. De neked erre nem kell figyelned.

fehérfarkas 2013.04.14. 15:06:05

Egy dolog Orbán politikáját jogosan bírálni, és egy teljesen más dolog olyan országot fikázni, amiről fogalmunk sincsen. Aki megnézi Bakut hogyan néz ki most 2013-ban (22 évvel a Szovjetuniótól való függetlenné válása után) és összehasonlítja Budapesttel, az utána többé nem fikázná azt az országot.

Persze Azerbajdzsán nem skandináv demokrácia, de mi talánk annak számítunk?
Szerentem egyesek minden szovjet utódállamot Fehéroroszországgal kevernek, pedig a Balti államok már EU tagok, és Azerbajdzsán is nagyon sokat fejlődött és modernizálódott az elmúlt 2 évtizedben. Vajon Budapest meg tudott volna rendezni egy olyan színvonalú Eurovíziós dalfesztivált, mint Baku?

Orbán politikáját 1000 helyen lehet jogosan kritizálni, de más népek fikázása elég nagy bunkóság, és ráadásul még tudatlanság is. Csak azt bizonyítja, hogy az adott személyeknek mennyire nem ismernek semmit ami keleten van, és mennyire a kelettel szembeni előítéleteik sütnek belőlük, a valós ismeretek helyett.

fehérfarkas 2013.04.14. 15:13:47

@fehérfarkas: Persze hatalmas tömegek azért sem fognak ide jönni Azerbajdzsánból, mert a lakossága kisebb mint hazánké. De ez ok arra, hogy a Kaukázus egyik leggazdagabb és legfejlettebb országába ne legyen közvetlen repülőjárat Budapestről? Aki szerint igen, az semmit sem tud sem a modern globális világról, sem az üzeltről, sem az idegenforgalomról, csupán a keletiekkel szembeni sztereótípáit puffogtatja, ami semmivel sem jobb, mint a szélsőjobboldal zsidózása.
Az, hogy valaki a zsidókat utálja és nézi le, vagy a anbloc a keletieket, vagy az arabokat, törököket, vagy az azerieket abban semmi különbség nincsen. Csupán a zsidó helyére egy másik népcsoportot tesz be.

Én örülök, hogy a Kaukázusba végre van közvetlen repülőjárat Budapestről, és hosszú távon az üzleti kapcsolatoknak is jót tesz. Inkább bővíteni kellene a repülőjáratokat minél több országba, mert a Malév csődje óta egy csomó keleti országba csak Bécsből lehet eljutni.

MacChicken (törölt) 2013.04.16. 17:09:23

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: banditapolitika.blog.hu/2013/04/15/facebook_velemeny_veszelyei
Itt pl. 5000 karakter a limit.
De valszeg mindenhol 1000, igaz? A lenyeg, hogy megmondtad a tutit.

fehérfarkas 2013.04.22. 13:37:03

Vajon ki tudja, hogy Azerbajdzsán földrajzilag Európa része? És tagja az Európa Tanács (Council of Europe) államainak (nem keverendő össze az Európai Tanáccsal - European Council, ami az EU tagintézménye)?

Bár a magyar nyelvű wikipedia már Ázsiához számítja, de az angol nyelvű wiki ugyanúgy Európához, ahogyan rengeteg hivatalos földrajzkönyv is. Ugyanis a Kaukázusig tart Európa és nem ér véget Ukrajna keleti határánál. Még akkor sem, ha a magyar nyelvű wiki szerzői földrajzilag kicsit tudatlanok is (már megint olyan wiki cikk, ahol sokkal jobb lett volna, ha csak simán egy az egyben lefordítják az angol változatot, mert a magyar változat nem csak hiányos, hanem pontatlan is). Nem kellene Európa 10,180,000 km2 földrajzi területét csökkenteni, és a kaukázusi országokat csak azért Ázsiához sorolni, mert politikailag nem nyugati liberális demokrácia, és vallásilag nem római katolikus keresztény (azért így fogalmazok, mert a magyar wiki a keleti keresztény Örményországot is Ázsiához sorolja, pedig az is Európa része). Ennyi erővel Boszniát és Albániát is átrakhatnánk valamelyik másik kontinensre.
Ezt le kellett írnom, mert nagyon sok hozzászóló nemcsak azt sem tudja mi is az Azerbajdzsán és hogyan is élnek ott az emberek, hanem abban is sötétség van sokak agyában, hogy az még Európa része (viszont a vele szomszédos Irán már nem).
süti beállítások módosítása