Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.05.30.

Brüsszel lealázva, Kádár népe ünnepel

Hakapeszi Miki

Orbán Viktor zseniális politikus, ennek legfrissebb bizonyítéka az ország kikerülése a túlzottdeficit-eljárás alól. Nagy kár, hogy undorítóan zseniális. Amit tud, nem az ország érdekében kamatoztatja, hanem a leghánytatóbb eszközöktől sem visszariadva rendel alá mindent saját politikai és sleppje gazdasági céljainak.

Kádár óta nem ismerte fel egy hazai politikus sem nála jobban, hogy a birka népnek mire van igénye. A hülye átlagmagyar pont leszarja, hogy mi zajlik a világban, de szereti azt hinni, hogy ezer éve mi fingjuk a passzátszelet. Körülöttünk mindenki elbaszott lúzer, a tótnak büdös a hónalja, a románnak szőrös a talpa, Brüsszelben meg csupa seggfej okoskodik. Az állam adjon mindent ingyen, de adót ne kelljen fizetni. Ha valami sikerül, én vagyok a király, ha meg gajra megy, mindenki más a hibás. Ha a szomszéd kertje zöldebb, szívlapáttal csapjuk agyon.

Hülye átlagmagyar arra a politikusra tud felnézni, aki alatt nagy magyarnak érezheti magát. Egyértelmű, tiszta üzeneteket akar, nem baj, ha egy büdös szó se igaz belőlük. A demokrácia alapelvei szóösszetétel már gyanús kutyulmány neki, amikor pedig a fékek és ellensúlyok felszámolásáról hall, így kérdez vissza: hú baszki, lezuhant a lift? Kurvára nem érdekli, vagy nem veszi észre, hogy demagóg politikusok hülyére veszik, hazudnak neki, harsány kacaj kíséretében basszák át a palánkon. Nyilvánvaló lopás és korrupció nem probléma. Trafik és föld kizárólag haveroknak, közbeszerzés meg Lajosnak? Haggyámá, a komcsik nem ezt csinálták?

Viktor félelmetes hatékonysággal elégíti ki a hülye átlagmagyar igényeit és építi saját hatalmát. A 2010-es kormányváltás után, amikor el akarták ereszteni a költségvetési hiányt, úgy rúgták picsán őket Brüsszelben, hogy hazáig szálltak. Egy hétvége alatt kényszerből született meg az unortodox gazdaságpolitika, mely igen sikeresnek bizonyult abban az értelemben, hogy a jórészt cégekre lőcsölt kemény kiigazításokat csekély szavazatvesztéssel abszolválták. A birkáknak ellenségkép kell, ezért minden szart az unióra és a profithajhász külföldi vállalatokra kentek. Tökélyre fejlesztették a hihetően hazug kommunikációt, amikor a takonyra azt mondják, hogy pisztáciás tejszínhab, a többség még ezt is benyeli.

Hülye átlagmagyar bizsergő nemi szervvel nézi, hogy a különadókkal szétszopatják a mocsok bankokat és telkó cégeket. Le se szarja, hogy a folyamatos kapkodással olyan bizonytalanságot teremtettek, hogy senki sem indít nálunk új beruházást, évekre kinyírták a növekedést. Az meg fel se tűnik neki, hogy a különadók nagy részét az érintett cégek áthárítják, a telefonálás és a bankolás is a kormány intézkedései miatt drágult, az utazás költségét pedig elképesztő sunyi módon növelték. 

Politikailag óriási ötlet volt a rezsicsökkentés, átlag hülyemagyarnak eszébe sem jut, hogy már középtávon igen negatív következményei lesznek. Azt is elviselte, hogy lenyúlják a nyugdíját, nyilván megoldja majd valahogy az állam, hogy 30 év múlva is kinyalja a nyuggerek valagát. Kádár népe röhögve nézi, hogy szétkúrják a következő nemzedék jövőjét, a lényeg, hogy most úgy látszik, a kis magyar Dávid tökön szúrta az uniós Góliátot.

Ha csak az elmúlt néhány napot nézzük, a birkáknak nyilván fel sem tűnik, hogy miután kiszivárog a pozitív brüsszeli verdikt, Lézer Janó még gyorsan kirúgja a neki nem tetsző arcokat az eljárásra hivatkozva. Belengetik a reklámadót, kedden azt mondják, ha kikerülünk, nem vezetik be, szerdán meg azt, hogy basszátok meg, mégis. Ezzel beismerik, hogy kell a sleppnek még egy kis konc, ahogy Géza kolléga is sejtette, de nem lényeg: vastökű Viktor megmutatta, a magyart nem csicskáztathatják brüsszeli aktakukacok.

Az, hogy kikerültünk az eljárás alól, annak elismerése, hogy egyetlen makroadatunk javításáért valóban mindent megtett a kormány. Ha csak a hiányszámot nézzük, Orbán valóban helyretette azt, amit Medgyessy és Gyurcsány durván szétbarmolt. A baj az, hogy rossz módszerekkel, rövid távú hatalmi érdek mentén feláldozva az ország közép távú növekedési potenciálját. De a Vezérnek csak az számít, hogy a külső hatalom kevésbé pofázhasson bele az ő országa dolgaiba, ahhoz ugyanis szerinte rajta kívül senkinek semmi köze.

Az egészben a legszomorúbb, hogy a gigantikus átverés Kádár népének nem tűnik fel: nagyon úgy fest, hogy komoly alternatíva híján az elvetemült zseni még legalább öt évig csiszolgathatja népbutító-országrontó politikáját.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

367 komment · 3 trackback

Címkék: hazugság Orbán Viktor EU túlzottdeficit-eljárás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr725332956

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Túlzott deficit eljárás az ellenzékkel szemben 2013.05.30. 22:24:45

Elegünk van a Bajnai-Mesterházy-Gyurcsány tengely folyamatos nyikorgásából! Elegünk van a véget nem érő brüsszeli csodavárásból! Elegünk van Paul Lendvaiból és a demokrácia-rettegő ballib megmondó emberekből! Valódi, hiteles és tettre kész ellenzéket a...

Trackback: Gondolatok az ajándék lóról 2013.05.30. 18:14:28

Orbán Viktor születésnapjára ajándékot kapott, szabadon felhasználhatja idehaza azt a politikai tőkét, amelyet az Unió kötelezettségszegési eljárásának várható felfüggesztésével be lehet seperni. A rulettasztalon – úgy tűnhet számára – bejött a vaban...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.30. 13:39:13

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2013.05.30. 19:43:25

@Makkasz: Te mire vagy képes a profitért? A TŐKE tulajdonsága, hogy profit maximalizálásra törekszik, (nyilván a tőkés irányít)Írjam le a marxi tételt? Fölösleges, nyilván tudod. Szóval nem igazán válaszoltál, Te miként jutottál az eredeti tőkéhez. Ha már a korrupciónál tartunk, ez is a tőke, és tőkés érdeke. Te akarsz többet keresni, és ha módodban áll akkor meg is fogod tenni.
Had ne hozzak akár nyugati példákat is. Itthon igazi vadkapitalizmus van, egészen addig amíg az alul lévők meg nem elégelik ezt, és rájönnek, hogy lehet ezen változtatni. Mindig az ember végeredményben aki korrumpál, vagy nem korrumpál. Független attól, hogy állami vagy nem. Más az indok, de a végeredmény ugyan az. Ha lenne valódi következménye ezeknek a cselekedeteknek, valószínű, hogy meggondolná mindenki, tegye, vagy sem. Most arra telik, hogy azt baszogassák, aki nem tud ellene tenni.

2013.05.30. 19:50:46

Ölég felháborító poszt ez!

"A hülye átlagmagyar pont leszarja, hogy mi zajlik a világban, de szereti azt hinni, hogy ezer éve mi fingjuk a passzátszelet."

Csak a liberális világpolgár, a hazátlan, elvtelen pézhajhász, puposlelkű "én egyéniség vagyok, bár amit tudok a kutyának sem kell" Gerendás fajtájú senkiházi ír ilyet a saját hazája népéről!

Void Bunkoid 2013.05.30. 19:56:20

@Makkasz: igen, bizony igazad van.

Max annyi az egyetlen hozzávetnivaló, hogy sokszor lehet találkozni azzal a szöveggel, hogy a bivalybasznádiak is fizetik a négyesmetró költségeti többszázezer forint per év per főre kiszámolva - ám, ha lenne (most így nem találok hirtelen) egy ilyen szép kördiagramos fizetési/befizetett szja-s kimutatás, akkor erősen sejtem (már csak az átlag állásportálokon meghirdetett állások lokációi alapján is), hogy ha lakhely szerint néznénk az szjabefizetőket, bizony a befizetett lóvé jó 75-80 százaléka budapesti lakcímű befizetőktől jön...

J.László 2013.05.30. 19:56:30

Kíváncsi vagyok, mikor veszik észre a ballibbantak, hogy csak maguk alatt vágják a fát, ha hülye pöcsnek néznek mindenkit, aki nem az ő nótájukat fújja.

Makkasz 2013.05.30. 19:57:07

@camilló: Milyen eredeti tőkéhez? Világ életemben alkalmazott voltam, kezdő, szakértő, vezető, igazgató.

Nem a szabadversnyes kapitalizmus ami a világ összes gondját megoldja, de jobb nincs.

A tőke eredete nem a korrupció, hanem akinek nincs tudása, képessége hogy a versenyszférában jövedelmet szerezzen, elmegy politikusnak és lop.

Cégek egymás közt soha nem korruptak, a dolgozók lehet próbálkoznak, ki is penderítik őket. Az állami szférában kötelező a korrupció. Ha nem lenne állami szféra, nem lenne korrupció.

A profitért a szabályoknak megfelelően mindenki annyit tesz amennyit akar. Aki nem a szabályok szerint jár el az bűnöző.

Magyarországon nincs vadkapitalizmus (bármi jelentsen is ez), 1989-94 közt volt egy felszabadító időszak, mikor mindenki próbálkozott. Azóta megy az állam növelése, az emberekre rátelepedés.

Ne írj le Marxi tételeket. A valóság az hogy a szabadversenyes kapitalizmusnál jobbat még nem találtak ki. 1914-ben Wilson (amerikai elnök), rájött hogy a tőke, a monopóliumok túlzott hatalommal bírnak.

Ezért vannak a elgszigorúbb szabályok a versenykorlátozók ellen mindenütt. Nem a kapitalizmus, hanem annak egy vadhajtása ellen.

Hol vagyunk mi ettől. A dinnyekartellért a balfasznak börtönben kéne ülnie.

A magyar versenyhivatal egy rakat politikailag betolt félkegyelmű seggnyallanc.

A pénzért te is sok mindenre képes vagy. Dolgozol napi 8-10-12 órákat. Távol vagy szeretteidtől.

A profit nem valami undorító, szemét dolog, normális. Rómaiak rájöttek hogy szabad akkor lehetsz, ha rendelkezhetsz az időddel. Ehhez kell pénz, jövedelem.

Nincs ebben semmi szégyelnivaló, az a sikeres aki több pénzt tud keresni. Aki korrupcióval, hatalmával való visszaéléssel akar pénzhez jutni, bűnöző. Ez játszódik szemed láttára, nem zavar???

A vállalkozások tartják el az egész orszgágot. Ennek ellenére a vállakozó, rossz, negatív kifejezés. Ilyen beteg gondolkodást még nem láttam.

A vállalkozó nem tudja korrupcióval szerezni első millióit, tőkéjét, azt csak a politikus tudja.

Bill Gates, Steve Jobs, Zuckerberg ki a faszt korrumpált? Milyen világod van neked?

Nem csak az államból, fejéséből lehet élni, van másmilyen világ is.

Makkasz 2013.05.30. 19:59:14

@J.László: Nem hiszem. Egyáltalán miért álatalánosítasz. Nem mintha baloldali lennék, csak kilóg a lóláb, te általánosítasz.

Aki ezután a 3 év után hitelesnek és hasznosnak találja a kormány politikáját, az azért hibban agyú.

LallyPop 2013.05.30. 20:00:33

@Void Bunkoid: A budapesti állásokban dolgozók fele Bivalybasznádi. Ha esetleg majd nyugdíjba mennek és visszaköltöznek, lehet hogy nem akarnak ott sem sivatagot találni.

Makkasz 2013.05.30. 20:00:53

@Lindalinda: Pedig tényleg nem a magyarok fingják a passzátszelet. De mérteükhöz képest, jelentősek vagyunk. Ha Eu a test, mi a kifakadás előtti seggen lévő kellemetlen kelés vagyunk.

Szar vezetővel, elnyomott, gondolkodni képtelen, szabadságukat szarért-hugyért eladó emberek.

LallyPop 2013.05.30. 20:03:27

@Makkasz: Nem mondanám hogy a Nyeu politikusok bármivel is okosabbak lennének, elég zéró teljesítménnyel kezelték a válságot.

LallyPop 2013.05.30. 20:05:11

@J.László: Nem fogják észrevenni, ahogy az SZDSZ sem vette észre. Ez minden magyar embernek jó, csak szépen lassan lemorzsolódnak.

J.László 2013.05.30. 20:06:32

Mit is mondott legutóbb "a hülye francia" Brüsszelről?

Makkasz 2013.05.30. 20:07:31

@Ándi bácsi: Lennél te német nyugdíjas abban a válságban amit ők élnek meg.

Vagy a példátlanul szar helyzetű USA.ban, ahol most 7.4 % a munkanélküliség, 5-e bürokráciával, 0 közmunkával, 600.000 Ft nettó visz haza a postás.

Nincs felmentés a rengeteg ordas lopásért sem az előző, sem a mostani kormánynak-. Ébredj fel, nem válaságot kezelnek, csak lopnak folyamatosan.

Orbán Viktor egy aljas tolvaj.

Makkasz 2013.05.30. 20:09:23

@Ándi bácsi: Mindenesetre abban igazad van, EU nem nagy mester a válasákezelésben, egyrészt a hatalmasra nőtt államok, szociális háló miatt, másrészt az olyan tetűfészkek miatt mint ciprus, görögország vagy Mo.

zobod 2013.05.30. 20:10:00

@Ándi bácsi: igen, a fidesz egyértelmű sikere hogy megmutatta, van alternatívája a Brüsszel-IMF féle költségvetési stabilizációnak. Sokféle gazdaságpolitika van, ez nem egy egzakt tudomány. Ugyanahhoz a célhoz sokféleképpen el lehet jutni. Nem biztos, hogy csak azokkal kell megfizettetni egy stabilizáció árát, akiknek Brüsszel és az IMF a nyakába szerette volna varrni. Méltányosabban is meg lehet osztani a terheket.

Táskás Tóni 2013.05.30. 20:16:40

@zobod: Mi a cél? Az államadósság a 3000 milliárd ft mnyp-i vagyon elkúrása mellett is 23340 milliárd ft. Ennyi soha sem volt.
Más célok viszont valóban teljesültek. Szabadrablást csinált a fidesz a gazdaságban és a földekkel, elég csak 500 milliárddal kitömött Simicskára gondolni....
Öt helyett estünk vissza a versenyképességben, Ukrajna is megelőzött minket.
Orbán már csak a Gyurcsány-Bajnai által idehozott mercedes-sel dicsekszik.Osztjónapot.

LallyPop 2013.05.30. 20:17:03

@Makkasz: Totálisan irreleváns mennyit keres a német és mennyi a nyugdíja. Soha nem voltunk a közelében sem. Igy okosabb magunkhoz v. szomszédainkhoz méredzkedni.

ob.szerver 2013.05.30. 20:18:52

A droidok remekül eldiskurálnak egymás között, de egyik sem hajlandó válaszolni 19.34-kor tisztelettel feltett kérdésemre:

- Tulajdonképpen mit is ünneplünk most?

LallyPop 2013.05.30. 20:20:23

@Makkasz: Az EU egész gazdaságában Ciprus, Mo.+Gör. kb. 1%, ez is teljesen irreleváns. Másrészt Mo. sehogy sem fér be az előző kettő mellé, mert a nagyon kevés jól teljesítő között van. Nem életszínvonalában, mert azt Brüsszel leszarja, hanem a ktgvetési stabilitásában.

LallyPop 2013.05.30. 20:21:55

@ob.szerver: Azt hogy 2014ben biztosan buktok.

ob.szerver 2013.05.30. 20:27:34

@Ándi bácsi:

Meg sem próbálsz egyszer értelmes kommentet írni?

Én is szomjazom a sikert, én is szeretnék önfeledten veletek ünnepelni, ha csak egy egészen icinyke-picinyke, akár csak mikroszkóppal kivehető eredményt látnék. Azért, mert nem mindenben értünk egyet, még nem kell hogy megfosszatok a közösen megélt diadal felemelő élményétől.

- Tehát, tulajdonképpen mit is ünneplünk most?

Rémbódess 2013.05.30. 20:28:38

@camilló: " Nyugaton megtalálták azokat a törvényeket, amik nem teszik lehetővé, hogy egy állami vállat vezetője felelőtlenül vezesse a rábízott céget."

Igen, sok helyen megoldották, hogy élesen elkülönüljön egymástól az állam szabályozó szerepe és a tulajdonosi tevékenysége. És mivel nem keveredik a kettő, szinte elképzelhetetlen, hogy az állam, mint szabályozó, saját magának, mint tulajdonosnak hozzon kedvező szabályokat.

zobod 2013.05.30. 20:30:39

@Táskás Tóni: A GDP arányos adósság, amit figyelni kell, az adósság mértéke nominálisan önmagában csak adat, nem információ. Egy héten belül te vagy a harmadik aki ebbe csimpaszkodik, most ez az új mantra? Viszont biztos nem hallottál a most beinduló, a mercedessel összemérhető audi beruházásról, a hankook fejlesztésről, a mercedes azon döntéséről hogy a cla gyártást is idehozzák - ezek csak az autóipari fejlemények. Egyébként a mercedes beruházás idecsábításában a kecskeméti fideszes polginak és körének volt oroszlánrésze, mielőtt még nagyon a magatokénak éreznéd. Az pedig baromira nem érdekel, ha az egyik elit (a fideszes) kivágja a picsába a másik elitet (mszp) és csókosait a tutiból. Ez az ő belharcuk. Demokrácia deficitnek beállítani enyhén szólva túlzás. Annak pedig, aki Ukrajnában szívesebben vágna üzleti vállalkozásba, mint Magyarországon, csak gratulálni tudok, tegye.

LallyPop 2013.05.30. 20:30:39

@ob.szerver: Óriási eredmények vannak, igaz, csak annak, aki dolgozik.

Makkasz 2013.05.30. 20:50:13

@Ándi bácsi: "Totálisan irreleváns mennyit keres a német"

Miért, mi a különbség? Miért a szomszédokho kell hasonlítani? Ők felhúztak még egy hasonló népességű országot magukhoz? Mi? Nem lett kapitalizmus. Ennyi.

Ha nem lenne a nagy állam igénye, a tolvaj politikus elit, akkor mindenki jobban élehetne. Teljesen értelmetlen ami ott folyik, válságkezelés csak ürügy a magánvagyonok ellopására, a demokrácia lebontására.

"Az EU egész gazdaságában Ciprus, Mo.+Gör. kb. 1%, ez is teljesen irreleváns. Másrészt Mo. sehogy sem fér be az előző kettő mellé, mert a nagyon kevés jól teljesítő között van."

Valóban, a hiányon kívül jó mutató egy sincs. A hiány is úgy sikerül, hogy három évvel ezelőtt elloptak 10%-nyi GDP-nek megfelelő magánnyugdíjat. ÍGy aztán nagyon nehéz:))))

Kevesebb mint EU gazdaság 1%-a? Egyrészt hasadra ütöttél, ez nem így van, másrészt nehéz elmagyarázni a német választónak, hogy az EU pénzből soha korábban még ennyit nem kapott Magyarország (2012), a pénz ellenére csökkent, nőtt az adósság, elrabolták a nyugdíjpénzt, és a balfaszfőnök szabadságharcos hadat üzent a német nyugdíjasnak (ha EOnt üti, Suezt üti, őket üti).

Ezért helyes a hasonlatom, hogy a seggen lévő keléshez hasonló Moszág, ugye arra se mondhatni hogy létfontosságú szerv, mégis igen kellemetlen mielőtt kifakad.

Az államadósság a nyugdíjlopás ellenére 82%-on (amúgy GDP 92%-a fölött lenne), esik a GDP, 11% felett a munkanélküliség? Mi az a jó mutató amiről szeretnél beszélni?

Miért kéne a szomszédokhoz hasonlítani?
Ezt ismerem, a fidesz hangadók belebőgnek egy oltári baromságot, példákat a mikrofonba, ti meg Beeee-beeee, mentek utánuk.

Minden ember normális igénye a jólét, gazdagodás, boldogság, boldogulás.

Magyarország rosszul teljesít. Ami folyik katasztrófa.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2013.05.30. 20:50:21

@ob.szerver:
Ne basztasd már, a ti ismételt bukásotokon tényleg van mit ünnepelni. Főleg, ha nagyobb lesz, mint a 2010-es.
Egyszerűen csodálatos érzés nekünk azt látni, hogy Miniszterelnök Úrék minden, általatok kezdeményezett összecsapást megnyertek, és sehogy se bírjátok kikezdeni őket. Még törvénytelenül se, nemhogy törvényesen.

Táskás Tóni 2013.05.30. 20:50:53

@zobod: Nem a százalékot kell visszafizetni, hanem az adósságot. Azt figyelem, sőt hozzáadva az elkúrt 3000 milliárdot, ebben világbajnok lett a fidesz. Az összes beruházást pedig Gyurcsány és Bajnai hozta ide, amivel most Orbán a mellét veregeti.
Inkább annak gratulálj, aki Orbán ellenére még idehozza a pénzét...

ob.szerver 2013.05.30. 21:01:53

Feladom.

Mivel második napja azt tapasztalom, hogy a blogszféra egy része diadalt ül, amiből én is szerettem volna kivenni a részem, másfél órája feltettem azt az egyszerű és tiszteletteljes kérdést, hogy

- tulajdonképpen mit is ünneplünk most?

és noha hemzseg a blog a droidoktól, egyetlen értékelhető, az öröm okára rávilágító választ sem kaptam.
Így azután hogyan is ünnepelhetnék veletek?

Mélységesen csalódott és kiábrándult vagyok. Olyan érzés, mintha kizártak volna a Nemzeti Együttműködés Rendszeréből.

ördöngös pepecselés 2013.05.30. 21:05:13

@ob.szerver:

ne add fel! :P
"tulajdonképpen mit is ünneplünk most?"

Azt hogy végre 9 év utánn kikerültünk a tulzott defficit eljárás alol, és végre javult az ország megitélése és jönek a beruházások, vagyis munkahelyek!
Cáfold! :))

zobod 2013.05.30. 21:06:45

@Táskás Tóni: butácska okfejtésed alapján pl. a szaudiak borzalmas helyzetben vannak hozzánk képest, hiszen több mint 120 milliárd dollár nominálisan az adósságszint náluk. Igaz, hogy ez a GDP-jük 13%-a, de az Táskás Tóni szerint nem számít, hiszen nem a százalékot kell kifizetni hanem az adósságot. Akkor mi sokkal jobb helyzetben vagyunk mint ők, ugye mester?

Aki ide hozza a pénzét, az igen jó üzletet csinál, ha portfolió befektetés akkor magyarázni sem kell miért. Ha FDI és ha tevékenysége egybeesik a gazdaságpolitikán csapásirányával akkor a kormányzat stratégiai partnerévé válhat. Viszont, ha egykor azért jött ide, hogy egy fejlődő ország intézményi hiányosságait kihasználva, ki tudja milyen korrupt ügyletekkel megkaparintsa majd lefölözze a piacot, hát akkor most lassanként végre olyan közeget talál, ahol koppanni fog. Az mszp-szdsz idején ez persze nem így volt, meg is lett az eredménye. Ki mit képvisel, annak kedvez, annak akar jót.

J.László 2013.05.30. 21:08:12

@ob.szerver:
Ha teszem azt, 8 év Orbánizmus után Bajnai miniszterelnöksége alatt került volna ki Magyarország az eljárás alól, a Tejútrendszer másik végéig érne a ballibsi hurrá-propaganda.

LallyPop 2013.05.30. 21:09:46

@Makkasz: A tolvaj politikus elit itt szocializálódott, a plebsz semmivel sem erkölcsösebb de pl. semivel sem kisebb a korrupció Olaszországban, ahol mégis magas az életszínvonal. Tehát ez egy dolog, rossz dolog de önmagában nem magyarázat.

A nagy állam igénye európai sajátosság, tényleg rombolja a versenyképességet, cserébe növeli az életszínvonalat, és csökkenti a bérkülömbségeket. Az állam Mo-n amúgy is jóval kisebb mint Németországban v. Franciaországban. Tehát ez sem mond semmit önmagában.

A manyup rég nincs, a hiány viszont a rendes sávban mozog. /abba nem menjünk most bele, hogy a manyup időkben adóból pótolták ki az állami alapból hiányzó manyup pénzt, hogy a pillanatnyi jogosultak megkapják a pénzüket, tehát 1x ktge volt a pénztárkezelésnek és még1x annkak, hogy ez növelte a hiányt közvetve az adósságot/ A manyup 5let nem ördögtől való de a kötelező manyup és főleg annak itthoni megvalósítása rossz megoldás volt.

A jó mutató relatív. Jobb mintha kormányváltás lenne. A GDP egyébként 2010 óta nőtt, az adósság meg 78%. www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/adossagnyomas-mero sokat változtat rajta az árfolyam, bár a devizakitettség is csökkent. A hiány is a fele, az alapkamat is a fele. Az SZJA is a fele. A munkanélküliség ugyanaz, mint 2009ben. A GDP növekedés a 2013Q1ben először magasabb a németnél a válság kezdete óta.

Miért kell a szomszédokhoz hasonlítani? Mert Ghánát sem az USAhoz szokták hasonlítani, mert más a története, a múltja. Ahogy nekünk is, a szomszédainkéval rokon. Utoljára ugye az 1. OV kormány alatt előztük meg őket a fontosabb makroadatokban, azóta rendesen el lett baszva ez-az. De már legalább nem ássuk tovább a gödröt.

Nero Bianco 2013.05.30. 21:13:59

@Balibgeczyk:
"És ha jön a 9%-os szja meg még egy ujabb nyugdíjemelés, rezsicsöki hullám akkor..."

Akkor az ország tönkremegy, mert ezeket az őrültségeket nincs miből finanszírozni.

De ezt a fidesz is sejti, ezért aztán a távoli jövőbe helyezi ezen jótétemények megvalósulását.

Ha majd simicskalajos kezében lesz mondjuk az áramszolgáltatás egy része, akkor mindjárt indokolt lesz az azonnali 25%-os áremelés, mert ugye a fejlesztések meg a biztonság meg a lajos zseb nem elhanyagolható tényező.
:))))

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.30. 21:14:17

@Fejesrob: Azért mert egyvágányú vagy. Aki nem tapsikol, az hülye. Pedig ez a felfogás csak téged minősít.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2013.05.30. 21:17:24

@ob.szerver:
Te itt alapvető félreértésben vagy. Mi nem veled szeretnénk ünnepelni. Politikai ellenfelünk vagy. Nekünk akkor jó, ha neked rossz, és neked most szerencsére elég rossz. Alig várom, hogy jövő áprilisban teleszórjam konfettivel a kis hajadat.

Nero Bianco 2013.05.30. 21:18:57

@zobod:
"Egyébként a mercedes beruházás idecsábításában a kecskeméti fideszes polginak és körének volt oroszlánrésze"

Na, csak átírjuk a történelmet. :))))

De a fideszes mítoszok szerint ha a szocik hoznak külföldi befektetőt, akkor az az ország lerablása, ha a fidesz, akkor meg isten áldása.

Ez van, ez egy ilyen hülye ország, ahol szeretik a minél nagyobb baromságokat.

Nero Bianco 2013.05.30. 21:21:58

@Balibgeczyk:
"jönek a beruházások, vagyis munkahelyek!
Cáfold! :)) "

A beruházási ráta jelenleg az amortizációs ráta alatt van, úgyhogy ebből növekedést kalapálni nem nagyon lehet.

LallyPop 2013.05.30. 21:26:37

@Nero Bianco: 'A beruházási ráta jelenleg az amortizációs ráta alatt van, úgyhogy ebből növekedést kalapálni nem nagyon lehet.'

- akkor valszeg csoda történt.

ob.szerver 2013.05.30. 21:26:39

@Balibgeczyk:
@J.László:

19.34-kor éppen azt fejtegettem ki, hogy Bajnai 2010-es költségvetésében is 3% alatt volt a hiány (manyupot nem számolva), de sokkal kevesebb adóval, és kisebb átlagos adóterhelés mellett, és mégis 1,2% növekedést elérve.

Tényleg ne nyissunk már vitát arról, hogy minden makrogazdasági mutató szerint a 2010-es év messze jobb volt mint a 2012-es.

Tehát még mindig nem tudom:

- tulajdonképpen mit is ünneplünk most?

J.László 2013.05.30. 21:29:32

@ob.szerver:
Jópofa, amikor egy mondatban panaszkodtok a "magas adóterhelésre" és fikázzátok az SZJA csökkentést.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.30. 21:29:57

@J.László:
"Ha teszem azt, 8 év Orbánizmus után Bajnai miniszterelnöksége alatt került volna ki Magyarország az eljárás alól, a Tejútrendszer másik végéig érne a ballibsi hurrá-propaganda."

És mit pofázna Szíjjártó? Hogy Bajnai nyalja az EU seggét? Bagatellizálná, hogy nem is számít az eljárás? Az internetes papagálykommandó meg hűséges pincsikutyaként ismételgetné annak az ellenkezőjét, amit most ismételget.

Makkasz 2013.05.30. 21:30:43

@Ándi bácsi: Látom a tények nem ingatnak meg az alternatív valóságba vetett hitedben. Gyere ki a mátrixból Neo!

Dobálod megint a példákat, de nagyon rosszul. Lehet Olaszországban nagy a korrupció, de demokrácia és verseny van 70 éve, és már korábban is az volt.

Németo, Franciao. aligha dolgozik 70-80%-os adóékkel, ráadásu megintcsak demokráciáról, kapitalizmusról beszélünk (mondjuk ez utóbbiból Franciao. kiírja magát). Létezik valódi, versenyképes gazdaság. A nyugdíjasok félretették a nyugdíjat maguknak. Ezek nálunk nincsenek meg, sántít az ide rángatott példád.

Államadósságról nagyon "alultájékozott" vagy (Zigit idézem, de korábban én is ezt láttam Eurostat honlapján):
Tények az államadósságról.
2002Q1:8326,9 milliárd Ft,a GDP 53,2 százaléka.
2002q2:8602,8 milliárd Ft,a GDP 53,6 százaléka.

2010Q1:21073,6 milliárd Ft, a GDP 82,0 százaléka.
2010Q2:22120,8 milliárd Ft, a GDP 85,3 százaléka.

2012Q4:22380,9 milliárd Ft, a GDP 79,2 százaléka.
2013Q1:23340 milliárd Ft, a GDP 82,2 százaléka.

(Az adatok forrása:MNB, Eurostat)

Adj hozzá 3000 mrd államosított nyugdíjat, 26340 milliárd Ft ami 92,5%

Ha kilépsz a műtrixból, ezt látod.

A nyugdíj csak magán lehet, minimális állami résszel. Az államnak nem feladata hogy gondoskodjon állampolgárai jólétéről, hanem lehetővé kell tennie hogy jólétet teemthessenek magunknak, a magántulajdon szentségének és a demokráciának védelmével, kicsi állammal, fejlett rendszerekkel (oktatás, bürokrácia).

A növekedés egy Matolcsy-Varga váltáskor szándékosan a valóságosnál nagyobb GDP esés után következett be.

Év-év alapon továbbra is GDP visszaesés van, tehát kisebb a GDP 2013 első negyedévében mint 2012 első negyedévében, egészen pontosan 0,3%-al sikerült felcsökkenni.

Ami egyébként tényleg pozitív 2012 utolsó negyedévéhez képest, de látszik hogy Varga belépett, a számok hihetetlen sebességgel változnak (pl hiány is kisebb lett a vártnál 2012-ben), majd hatalmas visszaesés után jelentős növekedsé, miközben semmi értékelhető pozitívum nem történt, sőt. Munkanélküliség tovább nőtt. Államadósság tovább nőtt. Minden 120 fős cégnyitásnál orbán vág szalagot személysesen. Kérdem mitől nőtt a GDP?

Szerintem humbug az egész, de a humbug is csak -0,3 %-ra elég.

Gyere ki a mátrixból.

GDP nem éri el a 2006-os szintet. Most aztán igazán rosszabbul élünk mint hét éve.

Egyébként kár nagy számokkal dobálóz nni, meg elvekkel, meg hogy lenne jobb.

Ki-ki számolja ki, mennyivel tud több élelmiszert, venni, nagyobb lakást fenntartani, többet utazni, jobb autót használni. Nézze meg mennyivel javult a biztonsága (pl. munkahely, nyugdíj), kilátásai (gyermekek oktatása, munkalehetősége). Utána nézzen körül, hogy élnek másutt.

Ezután döntse el. Nem kell a falmelléki duma, a hazugságtenger (jobban növekedett a magyar gazdaság mint a német, bruhahahahah). Előtte te magad mondod hogy semmi a magyar gazdaság a némethez képest:)))

Etess mást az értelmesnek tűnő szöveggel, a lapos csúsztatásoknak, propagandának nem az én agyam a felvevőterülete.

Szóval:

Az államadósság nőtt, rekordszinten van. Nem az árfolyamingadozás miatt.

Év-év alapon 0,3%-ot esett a GDP.

Nő a munkanélkülisés.

Állva tapsoljak?

LallyPop 2013.05.30. 21:31:29

@ob.szerver: Bajnai 2010 egy harmadában volt miniszterelnök, hogy pontosítsunk.

wotan 2013.05.30. 21:34:03

@Le_Penseur: igen, Hülyemagyar örül annak, hogy kevesebb gázszámlát fizet. Annak is örül, hogy továbbra is kaphat EU támogatást. Annak is örül hogy büszke lehet az országára. Okosmagyar ennek nem örül. Ja igaz ő csak okos (mindig) de nem magyar (soha).

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.30. 21:36:07

@Ándi bácsi: Hát ezt jól kifundáltad. Most aztán sarokbaszorítottad keményen. Gratulálok.

KopaszMercis 2013.05.30. 21:37:03

Képzeld el, mennyire hülye az átlag magyar szavazó polgár? Megvan... tényleg képzeld el... ő az aki 2/3-ot adott a fidesznek.

Na ha meg van, hogy mennyire hülye, akkor gondolj bele abba, hogy minden második még nála is HÜLYÉBB, hogy kijöjjön az átlag...

Nesze neked horror...

ob.szerver 2013.05.30. 21:37:44

@Kurtz ezredes:

"Nekünk akkor jó, ha neked rossz..."

Nem is akarom leplezni, hogy ezek a szavak mennyire rosszul esnek. Ti mindig a nemzetre, a magyarságra hivatkoztok, sőt a képviseletét állandóan kisajátítjátok magatoknak. Én is a nemzet, a magyarság része vagyok, adófizető állampolgárként kiveszem a részem a közteherviselésből, örülök a nemzet sikereinek, szomorú vagyok a kudarcai láttán.

Hogyan okozhat neked örömet egy honfitársad vélelmezett balsorsa?

Végtelenül elkeserítő.

ob.szerver 2013.05.30. 21:39:51

@Ándi bácsi:

"Bajnai 2010 egy harmadában volt miniszterelnök, hogy pontosítsunk."

Gazdasági szempontból azé az év, aki a költségvetést csinálta.

A GDP alakulás szempontból fél év alatt még elbaszni sem lehet semmit.

Hogy pontosítsuk.

Nero Bianco 2013.05.30. 21:40:36

@Ándi bácsi:
"akkor valszeg csoda történt. "

Momentán nem történt semmi.
Még csökkenünk.
Lassuló ütemben.
Plusz bejött a merci gyár a GDP-be, de ehhez orbánéknak semmi köze.

Mr. Waszabi 2013.05.30. 21:42:42

Ravasz ez a Brüsszel. Úgy szopatja meg Orbánt választási évben, hogy észre sem veszi, hogy tövig nyomták neki a dákót.
2 éve hallgatjuk, hogy minden megszorító intézkedés oka a deficit eljárás. És most mi lesz? Kihúzták alóla a sámlit, elfogyott az ellenség hirtelen. Kifogyott a töltény hirtelen, pont, amkor a lginkább szükség volna rá. Kíváncsi leszek, mi lesz az ügyeletes ellenség az EU helyett. Magyar ember már nem lehet, mivel az összes vállalkozási szektort pofán vágta már Viktorunk az emúttháromévben, leszámítva talán a pornót. De azt is csak azér' valszeg, mer' ilyen szót szájára sem vehet egy álkeresztény nemzetvezető, nemhogy foglalkozzon vele adózásilag.

Amadeus62 2013.05.30. 21:42:49

@wotan:

A hülyemagyar nem látja át, hogy mivel jár ez a rizsacsökkentés a közeljövőben, mivel nem az ÁFA csökkentéssel történt ez...

Amadeus62 2013.05.30. 21:44:36

@Mr. Waszabi:

"Úgy szopatja meg Orbánt választási évben, hogy észre sem veszi, hogy tövig nyomták neki a dákót."

Bízzunk benne!
Fidesz, Orbán nem egyenlő Magyarország !

fehérfarkas 2013.05.30. 21:45:43

@Balibgeczyk: "Én meg értem ha te a rezsinövelést támogatod! De az igazság az hogy az ország nagyrésze jozan és egyetért, hogy több ezer forinttal csökkent a rezsi! :D
És ha jön a 9%-os szja meg még egy ujabb nyugdíjemelés, rezsicsöki hullám akkor még a végén 3/4-es Fidesz-KDNP kormányunk lesz. IGY LEGYEN!!"

Nem a rezsinövelést támogatom, hanem csupán egy szemfényvesztéssel nem lehet megetetni.
Az általatok annyit szidott Bajnai alatt 30%-kal olcsóbb volt a rezsi. Ugyanis a Fidesz az ÁFÁ-t 27%-ra emelte + idén 2 új adót bevezetett a közműcégekre + megemelte az állami vállataloknak fizetett díjakat (METÁR, MVM, MAVÍR).
A lakossági energiaárak 3/4-ét az adók és az állami cégeknek fizetendő díjak teszik ki. Ha ezeket nem emelte volna a Fidesz, akkor most 30%-kal lenne olcsóbb az energiaszámlánk.

A 9% SZJA-t majd megnézem. És miből fogja majd a költségvetést finanszírozni, ha a 16% SZJA mellett a 3 év alatt 2700 mrd megszorítást kellett bevezetni + idén is lesz megszorítás + közben ráadásul még így is emelkedett az államadosság.
A túlzott deficiteljárásból épphogy kikerültünk a nagy megszorítás révén, és jövőre meg újra kerüljönk vissza?
Vagy a választások után a 9%-ot felemeli 29%-ra?

wotan 2013.05.30. 21:47:05

@Amadeus62: ha jól értettem, a szolgáltatók nyeresége csökkent. Ez volt az ellentétel. ÁFA-csökkentés? Jó lenne, de hogy jön ez ide?

Mr. Waszabi 2013.05.30. 21:47:37

Milyen demokratikus ország az, ahol az NGM és MNB orbitális hazugságait nem kell egyiknek sem kiigazítania, hanem ezt újságírók teszik meg, s utána nem kell lemondania senkinek, legfeljebb az újságírónak, amiért szíveskedett oly illetlenül viselkedni, a közpénzből fizetett minisztérium és nemzeti bank nettó hazugságait leleplezendő?
Az már csak a hab a tortán, hogy az AlJazeera kommentálja elrettentő példaként Magyarországot. Van mit ünnepelni, valóban.

Mr. Waszabi 2013.05.30. 21:54:37

@Amadeus62: nincsenek illúzióim, ez Matolcsy és Orbán terepe. A zembereken fog múlni, mi lesz jövőre. De nyilván, ha Orbán bekapja, akkor a hívei is bekapják. Mert az életben egy dolog biztos: ha a fönök szpik, akkor a beosztottak is, sőt, hatványozottan. Bukni nem úgy szégyen, ha fegyverrel levernek valakit, hanem ha magától dől meg a saját hülyeségébe fúlva, idegenkezűség kizárva.
Hát, ezért vannak ilyen közállapotok, meg némaság itt, szerintem.
Már ma látszik, hogy egy homokszem megállította a nemzet gőzmozdonyát könnyedén: megszűnt a túlzott deficit eljárás, amellyel takaródzva sarcoltak boldog-boldogtalant országszerte. Pont a kampány kezdetén. Mit fognak mist hazudni, a hátralevő 9 hónapban? Szinte hallom az éjszakába túlórázó fidesz frakciót, ahogy kattognak a kerekek az agyakban. De, aki keres, az talál, majd lesz valami képtelen ellenség megest.

ob.szerver 2013.05.30. 21:58:23

@wotan:

"ÁFA-csökkentés? Jó lenne, de hogy jön ez ide?"

Mit mondott ma a Miniszterelnök úr? Azt, hogy, ha a gazdaság eredményei a II. félévben megfelelők lesznek, akkor további rezsicsökkentésre kerülhet sor.

Ez nem jelenthet mást, mint áfacsökkentést.

Máskülönben mi köze lenne a magyar gazdaság eredményeinek ahhoz, hogy további hatósági áras rezsicsökkentéssel elveszik a szolgáltatók saját tőkéjének részét képező eredménytartalékát (Laciné miniszter előrejelzésének megfelelően), kirabolva azok - közte bizonyosan sok magyar - kisrészvényeseit.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2013.05.30. 22:01:56

@ob.szerver:
Ismét el kell szomorítsalak, te ugyanis annyira vagy az én honfitársam mint ez:
hu.wikipedia.org/wiki/Benedek_Lajos_%28katonatiszt%29
Vele ellentétben viszont benned az a szimpatikus, hogy nagyon messze vagy a győzelemtől, de azért annyi funkciód még maradt, mint légynek a levesben, vagy mint kavicsnak a cipőben. Kicsit rosszabbá teszed a környezeted életét.

Teszek egy kísérletet, hátha most mégis be tudsz állni ünnepelni. Igen, az Európa-hírű gazdasági szakember 2010-es csodaköltségvetését még nem tudtuk elérni, viszont annak lehet egy kis ünneplést rendezni, hogy a 2003-as, 2004-es, 2005-ös, 2006-os, 2007-es, 2008-as és 2009-es költségvetéshez képest idén is kisebb lesz a hiány. A GDP-arányos államadósság nem fog nőni olyan ütemben, mint a 2005, 2006, 2007, 2008, 2009-es évek bármelyikében, csökken a devizaadósság, idén lesz a legalacsonyabb az implicit reálkamat, az ország pénzügypolitikáját pedig a szabadon választott magyar vezetés fogja irányítani, nem ti.

Mr. Waszabi 2013.05.30. 22:04:37

@fehérfarkas: nem a kieső SZJA bevételek miatt kellett több ezer milliárdos megszorítás, csak mondom. Hanem azért, mert a dologi kiadási, illetve beruházási oldalon az elmúlt 3 évben nem volt hajlandó a kormány egy centet sem engedni, azért.
Nem tudom, feltűnt-e, hogy csak egy héttel ezelőtt határozták el, hogy a beruházásokat felfüggesztik. Ha ezt korábban meglépik, akkor pl. Simicska nem kereshetett volna 300 milliárdot. Mennyi hiánytz okozott az egy kulcsos? 300 milliárdot? Vagy 600-at? Mindegy, a lényeg, hogy annyira nagyot szerintük nem, hogy a Közgép kistafírozása, meg az szándékosan eladósodott fideszes önkormányzatok állami hitelátvállalása ne fért volna bele a tervekbe. Orbitális átbaszás történt itt kérem, ezzel a egykulcsos okozta hiány az oka mindennek konteoval, ez a helyzet. Ha csak a manyup pénzek sorsát nézzük, ugyan miért nem értékesítették a 600 mrdos részvényhányadot, ha akkora a baj? Inkább a nép izzadjon ki 800-at, tök logikus.
Az a kérdés, hogy ki kit néz hülyének. Szerintem a tucat majom a színpadon nézi annak az ország lakosságát. Merthogy a saját híveiket is palira vették, ugye. Ez nem pártpolitika, hanem a hatalom pofátlan politikája. Legalább adtak volna adókedvezményt a fidesz szavazóknak, akkor legalább lehetne mondani, hogy hát legalább az emberek fele jól járt. De ilyesmi nem történ az emúttháromévben, azaz őket is átverték, csont nélkül.

Nero Bianco 2013.05.30. 22:04:45

@Mr. Waszabi:
"Mit fognak mist hazudni, a hátralevő 9 hónapban?"

Szerintem a fidesz spin doctorok már azon versenyeznek, hogy ki tud a valóságtól leginkább elrugaszkodott hazugságot prezentálni.

A reklámadót is meg fogják etetni a néppel, efelől kétségem nincs.
A hardcore kemény magnak a kertévék a szálka, nekik lehet nyomatni, hogy remek ötlet, az átlag meg hallani sem fog róla leginkább.
Akkorát fognak taknyolni hogy abba belegebed az ország.
Vagy szépen elücsörög a mocsárba, hogy hát végül is így is jó, úgysem lehet tenni semmit.

Azt a félmilliót kell megvenni, amelyik uralkodni tud, a többi le van szarva.
Ez a nagy mesterterv.
A jobbágy ritkán lázad, és nem gyakran.
Ezt azért a fideszben tudják.
A 2010-es lázadás 10 éven belül nem megismételhető.

Szabványok 2013.05.30. 22:05:41

Számomra mára a "rezsicsökkentés" lett a leggusztustalanabb szó. Nem, nem a hangzása miatt, hanem a kommunista hangulata miatt. Karakterisztikusan sugározza a rövidlátó hülyék együgyűségét.
Harc a rezsicsökkentésért!
Érvek, számok, tények, jövő nem számít. Egy a jelszónk: rezsicsökkentés. Az árban 10% a szolgáltató árrése, de csökkentsük 30%-kal az áram árát az árrése terhére!
(Arról nem is szólva, hogy az áram ingyen van. pont annyi gyün be az egyik dróton, mint amennyi a másikon kimegy. Az energia áráról van szó.)

Mint cseppben a tenger tükröződik a 'rezsicsökkentés'-ben az egész kommunista kommunikáció az "Arccal a vasút felé"-től, a "300%-ra teljesítjük a tervet"-en keresztül, a kádári "Ebben az ötéves tervben 400000 lakás épül"-ig.

Semmi nem számít, ha egyszer azt mondtuk legyen magyar narancs, akkor lesz magyar narancs!
Hogy átverés az egész? Kit érdekel?
Semmi nem számít, ha egyszer azt mondtuk legyen rezsicsökkentés, akkor lesz rezsicsökkentés!
Hogy átverés az egész? Kit érdekel?

Építünk majd 100000 nézős Népstadiont, mert cirkusz kell a népnek, ha beledöglik akkor is.
Lesz majd Nemzeti Építőtábor a Hanság mocsarainak lecsapolására.

Nero Bianco 2013.05.30. 22:08:54

@Nero Bianco:
"A jobbágy ritkán lázad, és nem gyakran."

Ezt elcsesztem. :)))

A jobbágy ritkán lázad kétszer egymásután nagyon közeli időben.

fehérfarkas 2013.05.30. 22:16:35

@Mr. Waszabi: "nem a kieső SZJA bevételek miatt kellett több ezer milliárdos megszorítás, csak mondom. Hanem azért, mert a dologi kiadási, illetve beruházási oldalon az elmúlt 3 évben nem volt hajlandó a kormány egy centet sem engedni, azért. "

Leálltak az autópálya és gyorsforgalmi útépítések. A panelprogram lelassul. Új motorvonatokat és mozdonyokat nem vettek. Az egyészségügy finanszírozása drasztikusan csökkent. A szociális támogatások drasztikusan csökkentek. A felsőoktatás támogatása 1/3-dal csökkent.
Új vasútvonalfelújítások nincsenek, csupán a szocik alatt megkezdetteket folytatják (bár ez nem is számítató igazából kiadáscsökkenési oldalon, mivel a Közgép drágábban csinálja mint a korábbi kivitelezők).

"Az a kérdés, hogy ki kit néz hülyének. Szerintem a tucat majom a színpadon nézi annak az ország lakosságát. Merthogy a saját híveiket is palira vették, ugye. Ez nem pártpolitika, hanem a hatalom pofátlan politikája. Legalább adtak volna adókedvezményt a fidesz szavazóknak, akkor legalább lehetne mondani, hogy hát legalább az emberek fele jól járt. De ilyesmi nem történ az emúttháromévben, azaz őket is átverték, csont nélkül."

A hozzászólásodnak ezzel a részvel viszont egyetértek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.30. 22:25:13

@ob.szerver: Ne lepődj meg, ez a filozófia. A fidesz ellenzékben ezt vallotta 8 éven át. Minél rosszabb az országnak, annál jobb a fidesznek. Meg is tettek mindent, hogy rossz legyen, és meg is lett a gyümölcse.

zobod 2013.05.30. 22:31:08

@Nero Bianco: mit írunk át? Van valami alapszinten közöd hozzá, hogy történt? Mert úgy tűnik, csak a gyurcsányi propaganda maradt meg benned, a tényeket nem ismered. Zomborék, meg az általuk megbízott ITD adták az érdemi teljesítményt, amire a böszme rátelepedett. "Hatalmas" hozzájárulása az volt, hogy a baden-wüttembergi tartományvezetőnek jelezte hogy mi is indulnánk, Kecskemét, nem csak a lengyelek meg a románok.

Lassan már megint ott tartunk, mit a 2000-es évek elején, mikor az Orbán kabinet eredményei a ballib propaganda szerint kizárólag a Bokros csomag hozadékai voltak. Komolytalan...

fehérfarkas 2013.05.30. 22:32:42

@Mr. Waszabi: "em a kieső SZJA bevételek miatt kellett több ezer milliárdos megszorítás, csak mondom. "

A kieső SZJA bevételek önmagában tényleg nem indokoltak 2700 mrd ft megszorítást a 3 évben. Azok kb évi 500 mrd Ft-nak felelnek.

Nero Bianco 2013.05.30. 22:37:41

@zobod:
"mit írunk át?"

Baszod alássan, kormányzati támogatás nélkül Kecskemétnek nulla volt az esélye.

Nem Kecskemét teljesítményét vonom kétségbe, hanem azt, hogy mindenki mindent kurvagyorsan elfelejt.

Még azt is, ami működött.

Tele a tököm az olyanokkal, akik minden sikert maguknak vindikálnak és minden kudarcért másokat hibáztatnak.

És persze negligálják mindenki teljesítményét, akik nem ők.

Ráadásul a mercédesz gyár sztori az jól visszakövethető a neten is, bármit próbálsz most ráhazudni.

Jolka40 2013.05.30. 22:38:11

@Balibgeczyk: A nagypénzű beruházók azért jönnek ide, mert itt nevetségesen olcsó a munkaerő.

Mr. Waszabi 2013.05.30. 22:38:52

@Nero Bianco: na látod, nem tanulták elég pontosan a történelmet. Mert azért mindig volt egy hatát, amikor a nép leverte a hatalmistákat, mint vak a poharat. Lehet, nem végleg, de azért mindegyik önhittel megkóstolták a saját vérét, csak hogy érezze az ízét. Ez is nemzeti mentalitásunkhoz tartozik. Átlag 50 évente volt valami pitty-putty. Épp időszerű a következő. Ha már forradalom, legyen igazi, ne csak immelámmal. Végül is belefér, hisz forradalmat akart Viktor, nem ? De. Nagyon igyekszik rá a fiú, egyfolytában piszkálja a pofonládát.

zobod 2013.05.30. 22:43:06

@Nero Bianco: én nem a netről ismerem a történetet baszod. Amennyit a Gyurcsányék ahhoz hozzátettek, azt a román és a lengyel kormány is megtette Európa egy jó időre utolsó nagyméretű új autógyárának megszerzéséért.

Engem meg az idegesít, mikor az eredményből a részét módjával kivevő hozzájáruló főszereplőnek akarja magát feltüntetni, és ennek érdekében kihasználja médiabefolyását. Vagy szerinted azé az érdem, aki azt a legmeggyőzőbben tudja a magáénak feltüntetni?

LallyPop 2013.05.30. 22:43:29

1. handabandázol
2. Én nem a Q1es államadósságadatot vitatom, márc. végével 82 volt, most meg 2 hónappal később mint linkeltem 78(erősödött a forint)

3. Ez az add hozzá a manyupot csak a ballib médiában létezik, soha sehol senki nem adja hozzá sehol. Nem lett ugyanis magasabb az államadósság semilyen szakmai módszertan szerint. Tehát ismét fantáziálsz.

Ettől még az adósság növekedése megállt, olcsóbb a hitel, az SZJA a fele, a hiány a harmada, az infláció a fele a Bajnai félének. A munkanélküliség meg ugyanaz. És ez jó.

Mr. Waszabi 2013.05.30. 22:44:53

@fehérfarkas: épp ma jelent meg egy összefoglalás az elmúlt 3 évben kirótt új adónemekre. Ha összeadod, mit karistoltak ezeken össze, sokkal több bevételt fogsz eredményül kapni, mint évi 500 milliárd.
Vannak kétségeim azért az 500 milliárdos szja hiányt illetőleg. Szerintem ezt csak az NGM hazudja, hogy féken tartsa a jól keresőket, érezzék magukat rosszul, és feléjük fordítsa a szegényebbeket, hogy legyen kire haragudni. Holott az egészet ez a kormány okozta. Ugyan miért is nem módosították az egykulcsost mondjuk 12-re és 20-ra, amikor kiderült, hogy elbaszták a tervezést és a szegényebbek rosszul járnak? Szándékosan, mert az oszd meg és uralkodj volt a céljuk, jól látható ez a retorika, úgy 15 éve ezt gyakorolja a szentem, most se hazudtolta meg magát. Elég marha volt a nép egyik fele, hogy ezt nem vette észre 2006 óta. De manipulálni csak azt lehet, aki szeretné, hogy manipulálják. Mindig kettőn áll a vásár, erről nem szabad megfeledkezni.

LallyPop 2013.05.30. 22:45:51

@ob.szerver: A ktgvetés egy terv. Nem tervezni, hanem végrehajtani nehéz.

Nem is sikerült soha egyetlenegy ballib kormánynak sem a közelébe sem kerülni a tervezett adatokhoz.

Nero Bianco 2013.05.30. 22:49:12

@zobod:
"Vagy szerinted azé az érdem, aki azt a legmeggyőzőbben tudja a magáénak feltüntetni? "

Semmiképp sem gondolom, hogy a fideszes városvezetésé a legfőbb érdem.
De nem is a legkisebb.

A kecskeméti mercédesz projekt lehetett volna a példa, de nam az lett, hanem az utólagos baszakodásoké.

A "nehogy már gyurcsány bármit is jól" mítosza fideszes berkekben.

Én meg ezt a mítoszt nagyívben szarom le, mert ennél azért sokkal többet tudok a dologról.

LallyPop 2013.05.30. 22:51:39

@Mr. Waszabi: A szegényebbek örüljenek hogy a jól keresők fizetik nekik a közvilágítás, az orvost meg a sulit. Lófasz a seggükbe.

Amadeus62 2013.05.30. 22:57:17

@Ándi bácsi:

Meg a kurva anyád!
Lófasz az orvos, tanár seggébe is, ugye?!

Mr. Waszabi 2013.05.30. 22:59:44

@Jolka40: nem annyira nevetségesen. Különben nem mennének újabban sorozatosan a szomszédos országokba helyettünk, amiről aztán kussol a kormány mind a 80 szóvivője. Mert a szomszédoknál a nettó kereset nem rosszabb, vagy jobb a miénknél, ellenben alacsonyabbak a közterhek és az államuk sem képzeli azt, hogy ők szarták a világ köldökét. Értem ez utóbbi alatt, hogy hatékonyabban, azaz olcsóbban és gyorsabban működnek, mint a miénk. Akár egy egyszerű engedélyeztetés során is.
Az a kormányzati maszlag, amit ez a kormány hint Magyarország nagyságáról, nos, az ugyanaz, mint a szocreálban a number one tejipar, number one tibi csoki, number one ikarus, meg még sorolhatnám a 30-40 évvel ezelőtti kormányzati népbutító propaganda leporolt elemeit. Amikről már 1990-ben mind kiderült, hogy lófasz nagy hazugság volt csak, mert bármelyik szomszédunk akár jobbat is csinált ezeknél.
Ébredni kéne már, hogy a hazugság az nem teremtő erő, csak romboló. Teremtő erő a teljesítmény lehet, amit az ember /azaz, az ország gazdasága/ letesz az asztalra és kapkodnak érte a vevők 3 kézzel, egymást taposva a lehetőségért. Na, ez nincsen, csak mondom. Ez a valóság, szemben a kormányzati hazudozással. Nőjünk már ki az önbutító imidzsből, hogy mi vagyunk közép-kelet európa don juanjai, mert már minden szomszéd lehagyott minket. Körül kell nézni náluk és látni fogod, hogy nagyon át vagyunk verve - kormányzatilag, itt és most.

Amadeus62 2013.05.30. 23:01:24

@Mr. Waszabi:

Hát a tibi csoki tényleg egy nagy szar. Kevesebb pénzért minőségit veszek.

zobod 2013.05.30. 23:01:27

@Nero Bianco:

"emmiképp sem gondolom, hogy a fideszes városvezetésé"

Tehát fogalmad sincsen róla, hogy kinek mi volt a hozzáadott értéke a történetben.

"ennél azért sokkal többet tudok a dologról."

Nem úgy tűnik. Sokkal inkább úgy tűnik hogy volt egy feltevésed, aztán mikor az meginogni látszik, inkább ignorálod ami ezt alátámasztja. Pedig felsoroltam, de magad is utánajárhatsz bizonyára benne van a korabeli sajtóban: miért estek ki a románok, hogy került képbe a lengyel helyett más helyszín, miért pont Kecskemét, mennyi volt a kormány szerepe és mennyi a helyi önkormányzati stábé és az itdh-é. Mégegyszer, nem arról beszélünk _szerinted_ kinek mi volt a szerepe, hanem hogy valójában ki mivel járult hozzá a pozitív döntéshez.

LallyPop 2013.05.30. 23:07:41

@Amadeus62: Hol láttál te szegény orvost, hülyegyerek?

Hol láttál gazdag tanárt? Térben/időben?

Mr. Waszabi 2013.05.30. 23:08:49

@Ándi bácsi: ha azt nézed, hogy ez a kormány tudatosan a cselédséget akarja újra kinevelni, akkor szerintem ez nem jó hozzáállás. Hazafi az, aki valamely felelősséggel viszonyul az országa sorsához és ebbe a szegényebb sorsúak, kevesebb lehetőségbe születettek is beletartoznak. Az szomorú, hogy az a miniszterelnök, aki a Horthy rendszerben a kőbányából sosem mászhatott volna ki, még érettségizni sem, nem hogy politikusnak, nos, az nem gondol erre, elfelejtette, ő honnan is jött, s hogy azért jöhetett, mert mások más időkben nem így viszonyultak ő hozzá, miként ő most az ország lakosságához. Kibaszottul meg lenne ám sértődve, ha Aczél elvtárs kikelvén a sírból hazabaszná a bányába, mondván, meggondoltam magam, inkább kotorj a bányában, ott a helyed, zsellérnek születtél, maradj is ott, és kussolj, örülj, hogy levegőt vehetsz.
De az ilyen feledékeny, önhitt emberek szoktak a legnagyobbat zuhanni az életben, ez is valóság.
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy akárkinek akármilyen magasra viszi az Isten a dolgát, ne feledkezzen meg arról, hogy honnan kaparkodott fel, s hogy a szerencséjét nem ő szarta, hanem kapta ajándékba. Szerénység? Kiveszőfélben levő fogalom ma itt. Pedig nem ártana.

Mr. Waszabi 2013.05.30. 23:16:20

@Amadeus62: nema tibi csoki a hibás ezért, ezt azért lássuk. Jó volt az a maga idejében, csak nem az volt, aminek később hazudták. Mert a 70-es években még nem hazudtak sem az ikarusról, sem a tibi csokiról, sem a tejiparról vagy a lehel hűtőről, amely bosch licensz volt:) A hazudozás már csak a 80-as években történt, amikor kellett vakítani a népet, mert szarba süllyedt a gazdaság.
Onnét lehet tudni, hogy most is nyakig ér a szar, hogy hazudnak, s egyre orbitálisabbakat. Nincs új a nap alatt, legalábbis Orbán nem fogja feltalálni, mert annyira mintakövető, mint egy max. 6 általánost végzett magyar felnőtt. Az emberi éretlenséget, gyerekkori traumákat sajnos nem kompenzálja semmilyen egyetem, még akkor sem, ha tényleg elvégezte az illető. Remélem, Döblingben nem ugyanazt a szobát kapja majd, mint Széchenyi. Szégyen volna utóbbira nézve.

Nero Bianco 2013.05.30. 23:26:39

@zobod:
"Tehát fogalmad sincsen róla, hogy kinek mi volt a hozzáadott értéke a történetben."

De van.
Pont elég ilyen ügymenetben vettem részt ahhoz, hogy meg tudjam ítélni, ki hazudik, ki csak fényezi magát és ki az aki nagyjából értelmesen látja a helyzetet.

És azzal is tisztában vagyok, hogy anno hogyan ment pölö a kecskeméti ügymenet.
És nem a sajtóból, de ez mindegy is.

Tényleg amúgy sikertörténet, csak kár hogy nem folytatódott 2010 után.

LallyPop 2013.05.30. 23:27:51

@Mr. Waszabi: Ha kapitalistává teszi a kormány az adórendszert akkor az a baj, ha rezsit csökkent akkor kádárista....

LallyPop 2013.05.30. 23:29:20

@Mr. Waszabi: 'Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy akárkinek akármilyen magasra viszi az Isten a dolgát, ne feledkezzen meg arról, hogy honnan kaparkodott fel, s hogy a szerencséjét nem ő szarta, hanem kapta ajándékba.'

- Akinél az hogy ki mire viszi szerencse dolga, az vallásos/marxista. Ilyen ember a közügyekbe ne szóljon bele, ha lehet.

Beru 2013.05.30. 23:48:52

A kommentek döntő többsége a bizonyíték, hogy sajnos a cikkírónak igaza van.

agyamputáltak 2013.05.30. 23:56:40

tökéletes helyzetkép. lásd a kommenteket. :)

agyamputáltak 2013.05.30. 23:57:03

@Beru: nem frissítettem, megelőztél :)

agyamputáltak 2013.05.30. 23:58:07

@Ándi bácsi: két elbaszás egyidőben. elismerést érdemel. :)

Mr. Waszabi 2013.05.31. 00:48:12

@Ándi bácsi: félreértés van kérem - de nem az én készülékemben.
A lehetőségeket senki sem magának teremti, az adott s legfeljebb felismerheti és élhet vele az ember.
Például, ha Orbán 20 évvel korábban születik, akkor nem a Bibó kollégiumban tervezgethette volna a rendszer megdöntését Aczél elvtárs szárnyai alatt, sőt, még csak jogász sem lehetett volna, hanem mondjuk legfeljebb bányamérnök és legjobb esetben hátralevő életét ma is az otthoni bányában tengetné, mint a falu megbecsült bányamérnöke. Lefeljebb. De mivel 20 évvel később született, így más lehetőségek adódtak számára, amikkel élhetett és élt is. Szeme volt hozzá, hogy mikor, miből mit lehet kihozni, de nem ő döntötte el, mikor s milyen körülmények közé szülessen, honnan hová léphessen, s ennek okán az összes többi sem rajta múlott. Ugye logikus?
Tehát az a materialista (nem marxista), aki elhiszi, hogy ő szarta a lehetőségeket is, amelyeket nem ő okozott. És ha csalódott vagy kudarcot vallott élete során, mert félreértette mindezt, akkor az csak azért történhetett, mert keverte a szezont a fazonnal. Mint például Orbán, aki nem érti ezen gondolkodásmódja miatt, hogy akármilyen erős, tehetséges ember, jogokat illetőleg semmivel sem illeti meg több őt, mint bárki más emberfiát e földön. Mert például nem királynak született, csak egyszerű magyar állampolgárnak, ugye.
Kontrasztot azok az emberek képeznek velük szemben, akik szerények. Ezt a tulajdonságot pedig a belátás alakítja ki bárkiben, aki hajlandó beismerni magának, hogy nem ő a világ teteje, hogy más emberek is tehetségesek és ugyan olyan jogokkal születnek a világra, mint ő maga. Mert nem ő sem vesz több levegőt, vagy szarik többet másoknál, azért. Nem nagy különbség, ám egy egy ember élete ténykedéseit tekintve azért igen lényeges szélsőségeket tud okozni. Például, egy szerény ember nem basz széjjel egy egész országot pusztán az önös ambíciói okán és főleg nem fér rá a pofájára, hogy a hozzá nem értése, önzése megtestesüléseként egyértelműen megnyilvánuló károkozást sikernek hazudja.

Mr. Waszabi 2013.05.31. 01:13:27

@Ándi bácsi: nem bonyi ám ezt eldönteni, hogy hogy a jó. Jó az, amikor az állam elvégzi a maga feladatát, és szabályozza a piac működését. De ez csak addig lehet tiszta, amíg maga nem lép fel piaci szereplőként, mivel hogy onnantól maga felé fog hajolni a keze. Értsük ugye, hogy ha enyém a hatalom és a paicra is beteszem a lábam, akkor minden alkalommal, amikor döntenem kell a piacot érintő ügyekben, akkor a magam piaci érdekei szerint fogok hegedülni, azaz oda az ártatlanság és a pártatlanság.
Ennél fogva az államnak nem konkurenciát kell teremtenie a piaci vállalkozások között vállalkozásként megjelenve, hanem részrehajlás nélkül szabályozni a többieket úgy, hogy az a piac minden szereplőjének érdekeit azonosa mértékben szolgálja. Mert emígy csak az lesz, hogy az állam által kiszorított kapitalista helyét az állam foglalja el. Ez pedig diktatúra, vagy királyság, vagy nevezhetjük bármi másnak, csak demokráciának és piacgazdaságnak nem. Ez utóbbiból lehet fejlődése országnak, társadalomnak, azaz a benne élő embereknek, azonos eséllyel, nem pedig egy kinevezett, önjelölt arisztokrata rétegnek.
Nos, jelenkormány egyelőre nem is ismeri (el) ezeket a dolgokat, nem hogy tervezné, s pláne cselekedné.
De mondok még vadabbat: elhiszi, hogy a piacon nem kell verseny, nem szükséges profit sem. Jajj, de ismerős mondatok, ugyan, hol hallhattuk ezt már korábban? Segítek: kommunizmus, Magyar Népköztársaság, 1948-1988. A pluralizmus éveit már nem számolom bele, mert az már kapitalizmus volt majdnem.
Sommázva, Orbán ma a legkomunistább politikus Magyarországon. Mert nem az számít, hogy ki mit mond, hanem amit tesz. Thürmer Gyula elveiben lehet kommunista, de nem csinálja, aza nemokoz zavart az erőben, milliwattnyit sem. Azaz papírkutya csak. Orbán fennhangon szidja a kommunistákat, miközben tevőlegesen újraépíti a z államkommunizmust, nem teljesen mellesleg az ország lakosságának, társadalmának egyértelmű és tudott kárára. Mert csak a nagyon hülye ember lép bele tudatosan olyan gödörbe, amelybe egyszer már beszorult.

fehérfarkas 2013.05.31. 08:01:40

@Mr. Waszabi: "Átlag 50 évente volt valami pitty-putty. Épp időszerű a következő. Ha már forradalom, legyen igazi, ne csak immelámmal. Végül is belefér, hisz forradalmat akart Viktor, nem ? De. Nagyon igyekszik rá a fiú, egyfolytában piszkálja a pofonládát. "

Csakhogy OV úgy gondolja, hogy majd ő vezeti a forradalmat és nem pedig ellene vezetik.
Szívesen megnézném ennek az unortodox szabadságharcos fülkeforradalmár arcát, amikor valódi ortodox forradalom lenne. Persze ellene meg a slepje ellen, és azzal kezdődne, hogy a repülőtereket meg a határokat lezárnák a forradalmárok, hogy a hatalmon levők közül senki ne tudjon külföldre menekülni még álruhában sem.

fehérfarkas 2013.05.31. 08:08:44

@Ándi bácsi: "A szegényebbek örüljenek hogy a jól keresők fizetik nekik a közvilágítás, az orvost meg a sulit. Lófasz a seggükbe."

Azok a jól keresők most éhen döglenének, ha a szegények mindegiyke elhúzna külföldre dolgozni, és ott fizetné az adókat (nemcsak az SZJA-t, hanem a fogyasztásioakat is a fogyasztásaik után). Meg ugye termelni is ott termelnének (mivel ott dolgoznának) és növelnék a GDP-t.
Addig nagy a szájuk a hozzád hasonló gazdagoknak és jól élőknek, amíg tömegek vannak, hogy olcsón dolgozzanak és termeljenek, ti meg a profitot zsebre tegyétek (de azt is ciprusi offshore bankokba vigyétek ki, és szlovák rendszámú autókkal járjatok, csakhogy ne itt adózzatok! Képmutató szélhámos banda vagytok!)

fehérfarkas 2013.05.31. 08:18:02

@zobod: Kecskemétnek max annyi beleszólása volt, hogy ott legyen és ne Miskolcon vagy Fehérvárott.
Az ilyen nagy multik kormányszintű tárgyalásokat folytatnak, és az alapján döntik el melyik országba mennek gyárat építeni.
Kecsekemétnek azért volt esélye a többi várossal szembenm mert egyrészt volt autópályája, másrészt mert a szocik nem büntették a fideszes vezetésű városokat (szemben a I. Orbán-kormánnyal, amelyik a szoci vezetésű városokat kifejezetten büntette). Mondhatta volna azt is a szoci kormány, hogy Kecskemét helyett Fehérvárott legyen a gyár. Logisztikailag, infrastruktúrálisan és a beszállítók miatt (hiszen Fehérvárott a sok multi miatt már kialakult egy rájuk épülő beszállítói kör) ráadásul még sokkal jobban is járt volna a Mercedes. De a szoci kormány mégis inkább azt mondta, hogy Kecskeméten legyen, mert az Alföldet is fejleszteni kell, nemcsak Budapestet és Dunántúlt.

fehérfarkas 2013.05.31. 08:34:07

@Ándi bácsi: "Ha kapitalistává teszi a kormány az adórendszert akkor az a baj, ha rezsit csökkent akkor kádárista.... "

A többkulcsos sávos adórendszer mióta nem kapitalista? Akkor a skandináv államok, Németország, Franciaország, Ausztria, Svájc nem kapitalisták? Jó tudni ezt. Mindig tanul valami újat az ember :D :D :D

Nem a rezsicsökkentés a baj, hanem ahogyan megoldották. A rezsi 3/4-ét adók és az állami cégeknek fizetendő díjak (MVM, METAR, MAVIR, stb) adják. Ezeket az elmúlt 3 évben drasztikusan megemelte a kormány. 30%-kal magasabb a gáz és villany rezsije csak ezen tételek miatt (még idén is 2 új adónemet vezetett be az energiaszolgáltatókra). Már azzal 1/3-val csökkentette volna a rezsit, ha csak annyi adót (és állami cégeknek fizetendő díjat) tenne rá, mint a Bajnai-kormány idejében volt.
A csökkentést pedig a cégekhez jutó bevételből törvényi kötelezéssel, utasítással csinálta. És a további rezsicsökkentést is a cégek szebéből finanszírozná a kormány, és nem pedig az adók és az állami vállalatoknak fizetendó díjak csökkentéséből.

Hogy egyszerű példával megvilágosítsam, amit talán te is megértesz: képzeld el ugyanezt egy kisbolt esetében. Egy kisboltot talán el tudsz még képzelni, ugye?
Szóval képzeld el, hogy a kormány megemeli a kisbolt adóterheit, amik ugye az árba beépülnek (hiszen valamiből azt a kisboltnak ki kell gazdálkodni, és miből gazdálkodná ki, ha nem a bevételéből, amit az eladási árai határoznak meg?). Emiatt a kisboltos kénytelen árat emelni. Erre a kormány, hogy népszerűnek tűnjön a választók szemében azt mondja, hogy csökkenjenek a kisbolt árai. De ezt nem az adóterhek mérséklésével csinálná, hanem a kisboltost törvényben kötelezné a saját profitjának a csökkentésére.
És az az ami nem kapitalista, hanem kommunista megoldás.
Ráadásul rendkívül káros is, mert a profit csak egy bizonyos határig csökkenthető, mert utána már profit helyett veszteség lesz. A veszteséges kisbolt pedig bezár. És utána mondjuk tényleg nem lesze drága semmi a kisboltban: mert nem lesz majd kisbolt sem, és aru sem.
Csak ez a közgáz összefüggés a kommunista Viktornak nem jutott el az agyáig. De remélem te Viktorral ellentében megérted és fel tudod fogni :)

fehérfarkas 2013.05.31. 08:49:20

@Mr. Waszabi: "De mondok még vadabbat: elhiszi, hogy a piacon nem kell verseny, nem szükséges profit sem. Jajj, de ismerős mondatok, ugyan, hol hallhattuk ezt már korábban? Segítek: kommunizmus, Magyar Népköztársaság, 1948-1988. A pluralizmus éveit már nem számolom bele, mert az már kapitalizmus volt majdnem. "

Ebben azért vitatkoznék, mert szerintem nagyon jól tudja, hogy szükség van profitra. Székházügy, Vegyépszer, Happy End, Ezüst Hajó, Közgép, földmutyi, trafikmuty, stb mint azt mutatja, hogy nagyon is jól tudják, hogy szükség van profitra. De a profitot csak maguknak akarják. Hogy csak nekik legyen profitja, másnak meg ne.
Pont azért mert piacképtelenek, versenyképtelenek, és nem bírják a konkurenciát. Mert nagyon jól tisztában vannak az értéktelen képességeikkel, hogy piaci versenyben, egyenlő feltételek melletti versenyben alulmaradnának. Pont ezért szorítják ki a 2/3-dal visszaélve törvényileg (sokszor még visszamenőleg is módosítva a törvényeket) a konkurenciát.
A külföldi energiaszolgáltatók távozása utánra már meg vannak azok a fideszes cégek, akik a helyükre kerülnének. Az egyik ilyen cég épp mostanában próbál Szegeden új erőművet építeni. Persze a jogszabályokat kijátszva, és arra próbálja rávenni a szegedi önkormányzatot, hogy a jelenlegi szolgáltatónál kb 30%-kal drágábban vegye majd át tőlük az energiát. Ugye nem lep meg téged, ha azt mondom, hogy eme cég mögött is a Simicska-Nyerges féle üzleti csoport áll?

nyünyüge 2013.05.31. 09:02:20

@fehérfarkas:
"A rezsi 3/4-ét adók és az állami cégeknek fizetendő díjak (MVM, METAR, MAVIR, stb) adják. Ezeket az elmúlt 3 évben drasztikusan megemelte a kormány. "

Meg is lett az eredménye. Miközben az állam a közműszolgáltatókat nonprofit cégekké próbálja átképezni, az MVM nyereségesebb, mint valaha.
A társaság anyavállalati mérleg szerinti adózott eredménye 53,7 milliárd, konszolidált adózott eredménye 73,6 milliárd forint volt tavaly.

www.vg.hu/vallalatok/energia/csucsokat-dontott-az-mvm-404749

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2013.05.31. 11:24:23

Hakapeszi Miki, te fajankó! Ugye tudod, hogy az írásod egy rasszista, antimagyar hőbörgés, amivel kiírtad magad a demokratikus közbeszédből? Esetleg próbálj meg írni egy cikket a hülye átlagzsidóról is, várd meg a reakciókat, aztán rájössz, miért!

@Miazmás:
Úgy tűnik, a szabadon rajzó félműveltek egyre szívesebben mossák el a gyarmattartó és a szövetséges fogalma közti jelentékeny különbséget. A kommentelés lehetősége és a liberalizmus kapcsolatával sem vagy nyomon pajtás. Szerinted a konzervativizmus arról szól, hogy mindenki kussoljon? Ha igen, akkor te a konzervativizmust is kevered a kőkemény fasizmussal. Egyáltalán van olyan politikai fogalom, amivel tisztában vagy?

@fehérfarkas:
A profitból veszteség lesz, és bezár a kisbolt. Megszakad a szívem. Arról elfelejtettél írni, hogy ez az amúgy külföldi "kisbolt" a privatizáció során felvásárolta a magyar kisboltot, és a hazaáruló kormányok (Horn, Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai) segítségével monopol helyzetbe tornászta magát (lásd: az E.ON 2006-os nagybevásárlása a magyar földgáziparban). Így aztán annyi pénzt szedhetett a szolgáltatásaiért, amennyit nem szégyellt, és talicskával hordta ki a magyarok pénzét külföldre, nyereség címke alatt. Persze mindezt a már említett, hazaáruló kormányok által megépített, törvényi bástyáktól védve. És ennek most vége lesz. Azon meg kár aggódni, hogy nem lesz, aki megoldja a "kisbolt" szolgáltatását, a privatizáció előtt sem volt fennakadás.
Az, hogy a magyarok pénzét kitalicskázó külföldi "kisboltért" aggódtok, és hangosan drukkoltok neki a magyarok törvényes kormányával szemben, leplezetlenül megmutatja, hogy kinek az oldalán álltok valójában. Most már akkora bajban vagytok Bajnaistul, Gyurcsányostul, Szanyikapitányostul, hogy leplezni sincs erőtök és kedvetek mindezt. És ennek mi, a jók, őszintén örülünk.

nyünyüge 2013.05.31. 11:35:07

@Gudea enszi:
hát nézem ezt az elmúltnyócban vegetáló CBA igenmagyar CBA üzletláncot.
Akinek marketingigazgatója nélkül évek óta nem hangozhat el élelmiszer kereskedelemmel, élelmiszer biztonsággal kapcsolatos riport a tévében.

Na ez az igen elnyomott üzletlánc csak úgy hirtelenjében felújította tetőtől talpig:

-a kelenföldi városközpont gigaméretű (volt spar,match,...meinl..) boltját
-a Krisztina krt.elején levő boltot
-most belezte ki a Margit híd budai hídfőjén levő boltot
...............

sunika 2013.05.31. 13:05:53

A blog írójának!
Hülye volt a te drága anyukád, amikor világra hozott!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.06.02. 21:25:41

@Ándi bácsi: Érdekes, amikor a gyenge növekedésünkről vagy a magas munkanélküliségről van szó, akkor a nyugathoz mérjük magunkat. Mert a szomszédainkhoz képest is rohadtul le vagyunk maradva.
süti beállítások módosítása