Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.09.20.

Gordon, a béna demagóg

Szárnyathy Géza

Be kell vallani, az ellenzéknek nagyon nehéz dolga van. A rezsicsökkentéssel akkorát húzott a Fidesz, mint Nero a fáklyaként használt keresztényekkel, gladiátorharcokkal és ingyen kajával. A legjobb pillanatban találta el, mi kell a népnek, mitől lehet teljesen behülyíteni, ilyenkor nincs ellenszer, kár hadakozni. Ha megpróbálsz észérveket használni, megkapod, hogy te vagy az idióta, ha neked nem kell az ünnepség és a tömegbe szórt aprópénz. A párhuzamot most nem bontanám ki teljesen, egyrészt mert nem szeretem az efféle démonizálást, másrészt mert ezen írás tárgya nem Viktor.

Hanem Gordon. Aki a minap megmondta a tutit: minden 30 év alattinak lesz munkája vagy munkát garantáló képzést kap. Hát izé. Én kívánom, hogy minden 30 alatti munkanélküli higgye ezt el és oda tolja az ikszet jövőre, de ez mégis csak akkora baromság, mint... nem, akkora baromság nincs, mint az egymillió munkahely, de azért karcolja.

Mert mi is itt a gond? Látszik, Bajnaiék erősen agyalnak azon, milyen szöveggel álljanak elő az egyszerű, bizonytalan honpolgárok megszólítására, és minden populárisabb téma izzadságszagú. Mi legyen, mi legyen? Rezsicsökkentést fikázni nincs értelme, még nagyobb rezsicsökkentést ígérni mégiscsak ciki, azt csinálja az MSZP, az áfacsökkentést meg minden parlamenti párt elsütötte. Marad a foglalkoztatás. És hát akkor legyenek a fiatalok, azok úgyse tudják, hogy mi a szart akarnak, hát ígérjünk nekik munkát.

De nem ám úgy, hogy ez az Együtt-PM számára prioritás és blabla, mert a bevezetőnél elalszik mindenki. Finggal se lehet ajtót kitámasztani, itt se szarozzunk, legyen az állítás komoly: nálunk nem lesz 30 alatti munkanélküliség. Nem ja, biztos nem. Most egy pillanatra  vegyük komolyan ezt az állítást, ami valószínűleg eredeti formájában úgy hangozhatott: szeretnék olyan országban élni, ahol minden 30 év alattinak van munkája vagy tanul.

Gordon többek között az egymillió munkahelyet hangoztató baromság elleni érvként mondta el, hogy egyszerűen lehetetlen gyorsan munkahelyeket gründolni, az ráadásul nem is az állam dolga, hanem a vállalatoké. Nincs egyelőre annyi erő a gazdaságban, először azzal kell foglalkozni, hogy néhány év alatt érdemen nőni tudjon a foglalkoztatás. Vagyis a semmiből nem lesz álláshely. Akkor hova rakjuk a fiatalokat? Rugdossuk ki az öregeket? A nők csak szüldössenek 50 éves korukig, utána úgyis öregek lesznek és életbe lép az első pont? Vigyük tovább a közmunkát, de csak adott kor alatt? Tartson 30 éves korig a tankötelezettség? Gordon, mi a faszt akartál ezzel a hülyeséggel?

Ezzel egy darab szavazót nem szerez az Együtt, savazót viszont annál inkább. Nem mintha ez sokat számítana, úgyse egy hülye nyilatkozaton múlik a krumplitermés, de akkor se értem. Ennyi hű de lelkes ember és nem tud egy zsebhabonyárpit összeszedni, aki leoltaná az ilyen felesleges ökörségeket? Ez kábé olyan, mintha egy gimizenekart szerződtetnének az Old Boys elé: összehugyozzák magukat, mert egy negyed stadionnak kell zenélni.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

119 komment · 3 trackback

Címkék: hülyeség Bajnai Gordon

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr995524317

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.09.20. 13:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Saját bizalmasa támadta hátba Bajnai Gordont 2013.09.20. 13:11:42

. Kihívja párbajra Gordoncio Bajnol Parrilla de Gas az őt aljasul hátba támadó Pedro Coñulót? Milyen fondorlattal gyilkolja le señor Bajnol karakterét a vérig sértett Francisco? Tövig rágjuk a körmünket a köztévés híradó szappanoperáján. Kónya Péter ...

Trackback: A "szenvedélyes" Bajnain röhögött a köztévé híradója 2013.09.20. 13:10:36

. Főműsoridőben kapott háromperces blokkot Gyurcsány és Bajnai üzenetváltása szenvedélyről, hatalomról, harcról. A faarccal nyilatkozó Bajnai és az élénken gesztikuláló Gyurcsány veretes mondatait nem kicsit manipulatív szándékkal játszották be egymás...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2013.09.20. 12:11:43

@CSENDES: Ebből látszik, milyen hülyék kerülnek EU biztosi székbe. (gondoljunk pl. Kovács Lászlóra, a nagy "szakértőre") Egyébként hogy egy biztos mit vár el, az a magánügye, az nem jogszabály. Nálunk amúgy még nem rossz a helyzet, de mit kezd majd egy spanyol vagy görög kormány az 50%os fiatalkori munkanélküliséggel, az rejtély... No persze mind fel lehet venni közmunkásnak.

CSENDES 2013.09.20. 12:12:11

@Bogas: Mit tehát? Legelső hozzászólásomban leírtam. Ez uniós cél. uniós forrásokból.Megvalósítható. Érthető, már annak aki érteni akarja.
ja, hogy nem akarja? Akkor marad a rezsicsökkentés, mert az érthető. A rezsicsökkentéstől azonban még nem jönnek haza a fiatalok, s nem lesz itthon munkájuk.

CSENDES 2013.09.20. 12:13:12

@Blogger Géza: Gejzír! Menj szerintem vissza a Varánusra. Ahogyan azt látom, elfoglalt vagy ott reggel óta.

gabuscica 2013.09.20. 12:14:18

A gondolatmenet tehát az, hogy mivel Orbán = Mussolini = Kádár = Hitler = Lukasenka = Kim Dzsong-Un = Nero, ezért Bajnai hideghónaljú.
A helyzet azonban sokkal egyszerűbb.
Gyurcsány (kicsit megkésve) észrevette, hogy első számú riválisa, Bajnai nem bohóc. Ezért maga ámokfutásszerű bohóckodásban tört ki, hogy Bajnait leszorítsa.
Nem kéne ezt túlbonyolítani, skacok.

Bogas 2013.09.20. 12:17:09

Kedves Csendes!

Nézd el nekem, hogy mindent idegenkedve fogadok, ami részben Dorosz Dávidtól és Szabó Timikétől jön. Más témában (fegyvertartás) volt egy igéretük még a választások előtt. Azt mondták, tűrhetetlen ez a szigor, és enyhíteni kell a feltételeket.

Amikor a fegyvertörvény módosításáról vitáztak a képviselők, ez a két díszpinty szépen felállt és azt mondták, hogy "Az LMP (akkor még LMP) nem támogat a témában semmiféle könnyítést". Kis hazugság volt, nem is érintett túl sok embert, de hazugság volt. Azóta felőlem igérhetnek örök életet meg ingyen sört is!

CSENDES 2013.09.20. 12:19:36

@Bogas: Rendben, abban egyetértünk, hogy itt az elmúlt húsz év alatt nem sok ígéretet teljesítettek, amit meg betartottak, abba majdnem beledöglöttünk.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.09.20. 12:20:03

@Mitzimackó: @Jhonnyq: @parandroid: @tobeor:
csak így ömlesztve, mindannyiótoknak szól: azért, mert valakivel szimpatizálsz, még nem azt jelenti, hogy minden mondatát be is kell nyalni, ez egyelőre még Európa, és mivel gondolkodó emberek vagyunk (én az vagyok) illethetem kritikával a saját bandámat, körömet, haverjaimat sőt még rokonaimat is, nemhogy egy pártot.
egyébként nagyon szép dolog, hogy kapjon munkát minden 30 alatti, aki dolgozni akar, vagy tanuljon és akkor fasza lesz, de ha nincs munkahely, akkor hova menjenek dolgozni? Európában a legnagyobb foglalkoztatásbeli probléma, hogy megállíthatatlanul nő a fiatal munkanélküliség. És erre nem lesz sajnos megoldás, hogy tanulj meg angolul és legyél informatikus, mert ennyi informatikus nem kell. Ha nincs gazdasági fejlődés, ha nincs bővülés, akkor nincs aki munkahelyet teremtsen. És ezen az sem segít, ha az uniós pénzek 90 százalékát felnőttképzésre fordítják.

tobeor 2013.09.20. 12:25:28

@Szárnyathy Géza:
1. Magyarországon képzett szakemberekből HIÁNY van. Ha összes 30 alatt munkanélkülit kiképeznénk informatikusnak meg ipari szakmunkásnak, ápolónőnek, stb.,akkor MINDENEK lenne melója. Sőt, egyre nagyobb a hiány.
Van hiányszakmád?
Válogathatsz az állások között!
Ezt már előbb is leírtam, de hát nem bírod felfogni.

2. Idéztem egy hazugságot a postodból. Nem látom hogy meg tudtad volna védeni. Azt hiszed ha nem beszélsz róla akkor ügyesen terelsz? vagy akkor már nem hazugság?

E.Csaba 2013.09.20. 12:26:33

Ez a poszt szerintem jól sikerült.Egyetértek.
Nem a célokkal van a baj, hanem, hogy túlzásba esett Bajnai.Nem fogom a kommunikációs szakemberekre nem is tudom ki az,talán Szigetvári (jól írom a nevét?), azért nem , mert ez vastagon gazdasági kérdés,amiben Bajnai jó.Nem lett volna ezzel a kijelentéssel semmi baj, ha kihagyja, vagy felcseréli azt a szót, hogy "garantálja". Ezt egy liberális gazdaságpolitikustól, aki a szabadpiac híve, nagy baklövés volt.Pont ugyanerre utaltam egy másik blogban, hogy ez alulról súrolja az "egymillió munkahely" felvetést és sajnos úgy látom, az E14 beszállt ebbe a demagóg versenybe és most már nincsenek sokkal lemaradva a Fidesz és MSZP mögött..

vladimir964 2013.09.20. 12:27:10

Mivel szólíccsa meg a pógárokat? Íme: ingyen sör, legális fű, adómentesség és segély mindenkinek. Garantált tarolás!

CSENDES 2013.09.20. 12:30:41

@E.Csaba: Ez a poszt nem sikerült jól. Különösen azért, mert a HVG-nek az ugyanilyen témájú felvetésére, már kiadták a nyilatkozatot.
Tehát, Szárnyathy kollega a tegnapi HVg-s felvetésre hajazó posztot tett ki. Ami mára cáfolva lett.

2013.09.20. 12:31:38

Tiszelt Deficit!

"minden 30 év alattinak lesz munkája vagy munkát garantáló képzést kap. "

Bajnai Gordon nem ezt mondta.

Legközelebb jobban olvassa el, amiről cikket akar írni.

E.Csaba 2013.09.20. 12:32:40

@CSENDES: Nem olvastam a cáfolatot , elismerem.Belinkelnéd?

bulista 2013.09.20. 12:32:43

@CSENDES: Ha nem qúr szét naponta 4-5 blogot a vonalas fidesznyik dumájával, akkor felkopik az álla szegény Kóklernek.

Jhonnyq 2013.09.20. 12:33:19

@Sandokohn - a maláj jiddis: Ó papikám nem nyomornak hívják azt,hanem valóságnak és közel sem álomnak.
Nem figyelsz.

CSENDES 2013.09.20. 12:34:45

@CSENDES: Oszt, ha kicsit gondolkodott volna, vagy netán utána olvas, Ilyet is találhat hozzá:
"A 7 régiónkból 4 jogosult lesz támogatásra az EU új ifjúsági munkahelyteremtési programjából. Ez 2014-2020 között nagyságrendileg 15 milliárd forint uniós forrást jelent. Ráadásul ehhez hozzáadódnak az Európai Szociális Alapból megszerezhető, ennél is jelentősebb támogatások. (Andor László a G20-on)

Jhonnyq 2013.09.20. 12:38:50

@Szárnyathy Géza: Talán nem arról kellene itt regényt írni,hogy mit ígér egy olyan ember aki nincs kormányon,hanem arról,hogy mit tesz és tett az aki ott van jelenleg is.
Kritizálhatsz bárkit persze ez szíved joga de kár a tűzoltókat szidni ha nem foglalkozol azzal aki a tüzet táplálja.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.09.20. 12:46:02

Mivel ezt az országot csak az oktatás tudja hosszú távon talpra állítani, az az ígéret, hogy a 30 alattiakat (akiknek nincs munkájuk) képzésben részesítik, egy nagyon értelmes elképzelés. Körülbelül az első, amit ebben a korán kezdődött kampányban hallottam.
Inkább képzésre fordítsuk az erőforrásainkat, mint narancsmutyikra, stadionokra és közműcégek privatizációjára!

E.Csaba 2013.09.20. 12:46:59

@CSENDES: Elolvastam.Nem győztél meg.Valóban nem ígér mindenkinek garantáltan állást..csak 50000-nek és a másik 50000-nek olyan képzést,amivel 4 hónapon belül foglalkoztatni kell őket,várható EU-s direktívára hivatkozva.Azért még ez is meredek ígéret.Most már csak azt kérdezném meg, hogy ha járulékkedvezményt kap hét régióból négyben a fiatalok,az 55 évesnél idősebbek, a gyerekesek, a hátrányos területen élők, akkor ki fog adózni?
Az egyedülálló, 25-55 év közöttiek és ők tartják el az országot?Én ebbe a csoportba tartozom,azért vagyunk egy páran.Nekünk mit ígértek?

CSENDES 2013.09.20. 12:52:52

@E.Csaba: Figyelj! A járulékkedvezmény most is érvényes. Nekem is van egy frissen végzett diplomás vegyészem. Üzemvezetőt csináltam belőle, egy évig kedvezményes járulékos volt.
De a válasz ott van, további szociális támogatási alap igénybevétele.

Arra a kérdésedre pedig, hogy mit ígérünk, egyet válaszolhatok. Én nem vagyok Együtt-PM aktivista:-))
Csak én megpróbálom használni az agyamat, mielőtt lefikázok valamit.

CSENDES 2013.09.20. 12:54:15

@CSENDES: Kérdéseddel fordulj iii kollegához.::

tobeor 2013.09.20. 12:57:42

@Frady Endre:
"ezt az országot csak az oktatás tudja hosszú távon talpra állítani"

PONTOSAN. Ezt a mondatot kéne kiírni ebben az országban minden házra, autóra, és az emberek homlokára. Itt kezdőik az értelmes beszéd, ez a megoldás kulcsa. Ezt kéne minden politikusnak harsognia, ás egymást túllicitálva ígérni hogy melyik ad több pénzt (okosan) az oktatásra. Ezért is jó, hogy Bajnai is ebbe az irányba megy el. Ezzel beváltotta a reményt, hogy értelmes és a nemzet érdekében tesz.

Aztán hogy nálunk mi folyik most az oktatásban, az tuggyuk....

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.09.20. 13:01:02

@tobeor: Igen tudjuk. Az én feleségem is pedagógus...

PEDAGÓGUS

Tanár ír a fatáblára
Krétával. Mindkettő ára
S vérnyomása is nő. Bére
Csökken csak az évvégére.

Osztályharcol s fáj a háta:
Nagy a gerinckopás ráta.
Ritkán pihenhet meg teste,
Dolgozatot javít este.

Éhbér mellett jövőt épít,
Néha mereng, miért épp itt.
S vonzza bár a Temze partja,
Túró Rudi itthon tartja.

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/04/pedagogus.html

E.Csaba 2013.09.20. 13:05:34

@CSENDES: A járulékkedvezmény jó pár éve létezik.Eddig túlnyomórész a tartós munkanélküliekre kihegyezve
Nekem nincs üzemvezetőm, nekem közel száz olyan munkatársam volt,akik addig dolgozhattak,amíg a kedvezményt kapták utánuk,aztán jött a váltás.
A járulékkedvezmény bármennyire is szimpatikus erősen piactorzító.
Te is felvettél egy vegyészt és örültél neki, hogy 1 évig kapod a kedvezményt utána, valószínűleg te vagy a céged ezzel egy ugyanolyan képzettségű embert szorított ki a munkaerőpiacról, aki sajnálatos módon idősebb.Te munkaadói,én munkavállalói oldalról közelítettem meg.Hagy fikázzam már,amit csak egy kommunikációs blöffnek tartok, ha téged meggyőzött az nem jelenti azt, hogy mindenki így látja..

♔batyu♔ 2013.09.20. 13:05:36

Meglepődik valaki azon, hogy Bajnai könnyedén hazudik?
Legfeljebb majd azt mondja 2014-ben az átkozódó híveknek, hogy "Nem értettünk hozzá".

Zakk (törölt) 2013.09.20. 13:07:36

@Jhonnyq: amihez a gordonka eddigi életében hozzányúlt az tönkre ment úgy hogy neki minden esetben milliói vagy milliárdjai maradtak. Tele vannak a bíróságok a bajnai gordonhoz hasonló üzletemberek ügyeivel. Sok sok ezer embernek tartoznak vagy más cégeknek de majd ok megoldjak okosba.. A helyzet az hogy Bajnai egy igazi céglovag és mint ilyen egy erkölcstelen gazember aki a törvényesség határain billeg szinte minden gazdasági társulásával. Gazember. Keressetek egy hiteles és tisztességes embert és akkor lesznek szavazatok is talán..így max a zsidó liberál értelmiség budapesti tagozata szavaz majd rátok, ami mint tudjuk minden alkalommal 4-5 % körül mozog és csodalatosan pont annyi mint a megboldogult SZDSZ szavazat számai.. Bekaphatjátok :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.20. 13:09:25

"minden 30 ev alattinak lesz munkaja"

igy van
csak kulfoldon

CSENDES 2013.09.20. 13:11:07

@E.Csaba: Nem, konkrétan egy 35 éves 2 gyermekest rúgtam ki, mert termelés közben "elfogyott" a termék, és alkoholos állapotban leltük. Ez többszörös kockázati tényező. A fiút meg leltem. Helyette.

kekec8 2013.09.20. 13:13:18

Ez a libás akar kormányozni 2014-ben???

VÁHÁHÁÁÁÁÁÁBRÜHHÜÜÜHŰŰŰŰŰŰ!!!!

Szopjatok le MIND! :)))))

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.20. 13:13:30

@Blogger Géza: Sikáljuk a narancsot, sikáljuk a narancsot. Nehéz meló, mert a narancs nagyon szaros lett...
Itt viszont a szoci és a PM szimpatizánsok kutyázzák egymást, nyugodtan megtehetnéd, hogy hátradőlsz és röhögsz. De te nem teszed meg, ha egyetlen mondatban is 'báncsák a Viktort. No ez a kutyahűség, gratulálok.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.20. 13:15:54

@Jhonnyq: majd jövő áprilisban meglátjuk kinek lesz igaza. Azért köss időben egy párnát az arcodra :-)

czjanos 2013.09.20. 13:24:19

Bajnai Gordon szövegeit nem mondatonként kell értelmezni, hanem összefüggéseiben (sokaknak persze, ez nem megy vagy nem akar menni). Mire is gondolok? B.G. azt mondta, hogy először a bizalmat kell vissza szerezni. Bokros Lajos (és mások)szerint is ez nem egy évekig tartó folyamat. Egy "adóalkotmány" megszülése szinte hetek alatt megtörténhet. Ha van bizalom, jönnek a befektetők. Ha van bizalom, a külföldi anyabankok is megindítják a hitelezést. Ha van bizalom, a vállalkozók és az egyének is bátrabban mernek beruházni. Ha megindul a beruházás, új munkahelyek jönnek létre. Ha lesznek új munkahelyek, nő a lakosság bevétele és vele együtt a fogyasztása is. Ezzel párhuzamosan nő az állami bevétel. Tudom, ez így utópisztikusnak tűnik, de ha B.G.-nek (és társainak) lesz lehetősége elindítani ezt a folyamatot, akkor 2015-re tényleg reális elképzelésnek tűnhet az 1,5-2 %-os gazdasági növekedés.

nem várt fordulat 2013.09.20. 13:24:34

@Zakk: "Tele vannak a bíróságok a bajnai gordonhoz hasonló üzletemberek ügyeivel"

Ehhez mi köze van Bajnai G.-nak?

Majd akkor pampogj, amikor van jogerős bírósági ítélet ellene. Ja, hogy az nincs, addig marad a sárdobálás.

$pi$ 2013.09.20. 13:25:07

"Én kívánom, hogy minden 30 alatti munkanélküli higgye ezt el és oda tolja az ikszet jövőre, de ez mégis csak akkora baromság, mint..."

Hogyan akarhatod? Nem megondta a mester, hogy nem igaz eszközökkel választást nyerni nem igaz országhoz vezet?

Ez a baj veletek, erkölcstelenek vagytok!

"nem, akkora baromság nincs, mint az egymillió munkahely, de azért karcolja"

Szóval a tíz-év-alatt-egymillió-munkahely az nagyobb baromság mint a jövőre-három-és-fél-millió-jól-fizető-munkahely?

Akkor gratulálok!

tobeor 2013.09.20. 13:29:21

@$pi$: Ti beszéltek erkölcstelenségről, ti aki mutyiországot csináltatok? Akik havernak adják a közbeszerzést, a százmilliárdokat, akik havernak adják a trafikot, földet, 100 ft-ét szerzik az aláírást, kiadjátok a baltás gyilkost, és egyfolytában hazudoztok?
Bőr van a képeden :D

_most_ 2013.09.20. 13:30:00

@$pi$: ne, hogy jön ki a 3,5 millió 30 év alatti munkavállaló, a 30 év alatti nem azt jelenti, hogy 0-30 éves korig, a gyerekeket ne számold bele :D

szist 2013.09.20. 13:34:27

sz.Géza !

Ne ezt a szerencsétlen "üzletembert" fikázd már!
A tanácsadóinak (sz.viktor és társai)köszönheti a béna kampányát. A gordon nem ért ilyesmihez, bár illene 3-ig elszámolnia előre, hamár tévedhetetlen gazdasági "szakembernek" van kikiálltva!
Sajnálatos a balos erőlködésük,sajnálatra méltó ahogy kapkodnak mostmár, hiszen a maszop lekőrözte őket. Gordon azt hitte az indulásakor, hogy millióan állnak a zászlaja alá, támogatni fogja amerikán kívűl a magyar nép többsége is!? Most már éátja ,hogy elment a hajó...

$pi$ 2013.09.20. 13:35:54

@tobeor: "Ti beszéltek erkölcstelenségről"

Ti? Milyen ti? Erről kérlek a Gyurcsány Ferenc beszélt, őt idéztem. Ő mondta, hogy igaztalanul nem kéne már választásokat nyerni... a sors fintora (és Ferenc erkölcsének fő ismérve), hogy később kiderült éppen ezen a választáson úgy nyertek, hogy közben erősen kellett ügyelniük nehogy kikerüljön valami papír arról, hogy mire készülnek.

A lényeg: nincs ti! Van a Feri, ő mondta és vagyok én, én idéztem.

@_most_: "ne, hogy jön ki a 3,5 millió 30 év alatti munkavállaló"

Jó, nincs, én úgy számoltam, hogy a legtöbb munkavállaló. Olyat ugyanis nem lehet csinálni, hogy minden 30 év alattinak lesz munkája, mindenki más meg marad munka nélkül.

Mindenesetre a lényeg, hogy 10 év alatt 1 millió sokkal szerényebb cél.

vakapad 2013.09.20. 13:35:54

@E.Csaba:

Bajnai ezt ígéri megtenni. Mert problémamentesen megtehető, azaz nem kommunikációs blöff. Hogy ez jó-e, vagy rossz, az nem tartozik a tárgyhoz, ítélje meg mindenki maga, fikázza akár, oszt szavazzon, ahogy gondolja, de ne azt tessen fikázni, amit nem ígért.

Megjegyzendő még, hogy ha esetleg kormányváltás lesz, és csak annyit tesznek, hogy abbahagyják a gazdaság jelenleg folyó permanens bazgatását, már sokkal több munkahely várható.

$pi$ 2013.09.20. 13:39:02

@szist: Bajnai egyféleképpen tudná a szekértelmét az ország jobbítására felhasználni: ki kellene mennie franciaországba (vagy valami hasonló helyre) és meglépni a többször is bevált forgatókönyvet a helyi mezőgazdasában. Itthon meg csinálnia kellene egy céget, ahova szittyózza a kinti pénzt.

De persze a hazai forgatókönyv külföldon nem mindenütt működne. :)

_most_ 2013.09.20. 13:41:35

@$pi$: egymillió új munkahely teljesen irreális, persze nem lóg ki a szokásos Orbán hülyeségek közül, nehéz eldönteni, hogy Orbán ennyire fogalmatlan, vagy ennyire hülyének nézi a szavazóit, gyanítom utóbbi :D

politikailagnemkorrekt 2013.09.20. 13:41:53

@parandroid: "Munkát garantáló képzés"... hát micsoda baromság már ez a szóösszetétel?! Vannak képzések persze, amelyek növelik az esélyedet a munkaerőpiacon. Persze. De "garantálni"? Ez kb. olyan, mint valami sz@r MLM -duma. "Fél éves visszafizetési garancia, ha nem nő vissza a haja, és nem lesz sűrűbb, mint 20 évesen". Hát persze. Persze nem demagóg, hisz Gordon mondta, demagóg meg, mint tudjuk, csak a patászorbán lehet ebben az országban.

tobeor 2013.09.20. 13:42:22

@$pi$:
Továbbra is kérem, hogy ti a baltás gyilkos, a trafikumtyi, a Simikcsa-mutyi, a földmutyi, az aláírásmutyi, a minden-mutyi hívei hogy meritek szátokra venni az erkölcs szót? Ti vagytok maga az erkölcstelenség.

nem várt fordulat 2013.09.20. 13:43:37

@$pi$: persze persze, ezt ismerjük. majd 2009-ben lesz gyorsan még 900 000. mert hol is állunk most? és közmunkások nélkül?

politikailagnemkorrekt 2013.09.20. 13:44:33

@czjanos: Szép kampányszöveg. Egy szórólapon is vállalod majd az arcoddal tavasszal, vagy annyit azért nem fizetnek? Muhahahahaha!!

czjanos 2013.09.20. 13:50:25

@politikailagnemkorrekt: Tévedsz, Kedves Barátom, én nem kapok 100 forintokat (mint a Fidesz aláírás-gyűjtői) a gondolataimért. Azt meg majd meglátjuk, hogy elolvassa-e valaki az Együtt-PM pártszövetség illetékesei közül és felteszik-e a szórólapjukra? Ha így lenne, azért sem kapnék- és nem is kérnék pénzt. Annak viszont kifejezetten örülnék, ha igazam lenne és nem a saját sikeremnek örülnék, hanem a korszakváltó kormány sikerének.

Outlooker 2013.09.20. 13:52:43

Mivel ez egy Unios javaslat nem vmi korszakalkotó újjítás ezzel kampányolni vagy csak azt idézni. Politikai oldaltól függetlenül mindenki le fogja/akaja hívni a pénzeket. Mindenki tudja, hogy a jelenlegi oktatés nem piacképes és át kell alakítani, törekvés van de az eredmény kétséges.

Az nagyon gyenge igéret, hogy az adott EU lehetőségeket ki fogjuk használni, ezt bárki mondhatja akér a jobbik is, ez így semi.

Kim Jong Un 2013.09.20. 13:59:48

@czjanos: hala istennek, ezek a hatalom kozelebe se fognak kerulni meg egyszer, hogy szetbasszanak megint mindent.

czjanos 2013.09.20. 13:59:48

@Outlooker: Az azért nem lenne mindegy, hogy ezekből az EU-s pénzekből népi turulszobor-faragókat vagy pl. CNC forgácsolókat képeznének.

czjanos 2013.09.20. 14:00:32

@Kim Jong Un: Észak-Koreával nem vitatkozom.

Erő e-meló 2013.09.20. 14:02:00

Bajnai nyugodtan ígérhet bármit, a kíbicnek semmi se drága
Úgy látszik belátta már (vagy inkább Szigetvárinak van annyi esze), hogy ez a választás vesztett játszma, még a saját oldalán is a lúzerek körét futja csak a reménytelenül gyenge csapatával együtt. Így aztán beígérheti akár a libapásztorok 13. havi fizetését is, úgyse lehet majd rajta számonkérni

nem várt fordulat 2013.09.20. 14:03:55

@Erő e-meló: "ez a választás vesztett játszma". ezt majd akkor, amikor meg van a hivatalos végeredmény.

$pi$ 2013.09.20. 14:06:34

@tobeor: "Továbbra is kérem, hogy ti a baltás gyilkos"

Mit baltásgyilkosozol itt öcsém? Gondolod, hogy én engedtem el vagy valami közöm van hozzá? vagy Gordonnak van hozzá köze, aki a munkahelyet ígérte. Vagy Gyurcsánynak, aki elmondta, hogy nem igaz eszközükkel nem kellene választást nyerni?

@vakapad: "Hol mondta?"

A száján, hogy érted azt, hogy hol mondta? Valami tévéstúdióban, honnan tudnám, hogy hol?

@karacsi_maci: "persze persze, ezt ismerjük. majd 2009-ben lesz gyorsan még 900 000. mert hol is állunk most?"

2009 nem lesz, hanem volt. Itt az index szmlálója[1], nézd meg. Ez alapján viszonylag reális a dolog. Persze az index feltételezte, hogy lineáris a változás, dehát mit lehet tenni.

"és közmunkások nélkül?"

Ezt a módszert ismerem:
(1) alacsony a hiány, de mi lett volna, ha nem einstandolják a nyugdíjkasszákat
(2) alacsony az infláció, de mi lett volna, ha nem növelik az adókat
(3) növekszik a foglalkoztatottság, de mi lett volna, ha nem lennének közfoglalkoztatottak
(4) az mszp bedönötte az országot, de mi lett volna, ha nem lett volna világválság
(5) oké, 2006-ban is bedöntötték a gazdaságot, de mi lett volna, ha a fidesz nem szól bele
(6) gyurcsány egy hazug áruló, de mi lett volna, ha nem bukik meg vele

Figyelj: ha a nagymamámnak áramszedője lett volna, akkor villamos lett volna. Nem volt áramszedője, nem lett villamos. Ha az mszp nem dönti be az országot, akkor jobban állnánk, tán még közfoglalkoztatásra sem lenne szükség. Bedöntötték, egy csomóan az utcára kerültek. A fidesz csinált közmunkát, egy csomó ember úgy döntött, hogy az neki segít, ha nem csináltak volna közmunkát, akkor ezeknek az embereknek nem lenne munkája.

Ha lenne zsé, ha nem hágtak volna a nyakára, ha nem lett volna oly sokáig 3% feletti a hiány, ha nem lenne magas az államadósság, akkor lehetne most 10% a hiány, lehetne most nagy kölcsönöket felvenni, lehetne most rábeszélni az embereket a hitelre és akkor nem kellene közmunka. De ez sajnos a múlté. A vastag években hatalmas hiányt halmoztunk fel, most a sanyarú években plána megszenvedünk. :(

[1] index.hu/gazdasag/2013/09/01/elszamolt_a_kormany_30_ezer_embert/

ijontichy 2013.09.20. 14:08:01

@poszt: First of all: szvsz a rezsócsökkentésnek nagyobb a füstje, mint a lángja. De! Múlt héten meghallgattam a Gordont. Hát, én se nagyon értem (illetve értem én, csak jogos a kérdés) mi a fenét akar?
Az teljesen rendben van, miszerint a jövedelemszerzés lehetősége (üzleti-gazdasági tér), valamint a jövedelemszerzés képessége (és annak jövőbeli kilátásai) a Fidesz hároméves dúlása nyomán elég csehül áll. De ebben a szövegben nincs lendület. Lófütty ez nem marketing. Továbbá ez a "majd lesz ajánlatunk a Fidesznek", ez meg micsoda már?
Ennél azzal is bőven több szavazatot szerezhetnek, ha csak konokul annyit hangoztatnak, hogy Mo. jövőbe vezető útja kizárólag Orbán és körének politikai hulláján keresztül vezethet. Továbbá, valami hihető üzenet kéne a hátrányos helyzetű kistérségekben élőknek miszerint " a tízdeka párizsid ugyan nem lesz azonnal húsz velünk, de legalább azért a tízért nem kell a lokális úr narancsbőrös seggét megcsókolnod, és Igen! meg tudunk tőlük védeni!"
Ez az úriemberes kampány ugyan senkit meg nem mozdít. Gordon láthatóan még mindig nem hiszi el, hogy az Orbánnal való küzdelemből nem maradhat ki a pöcegödörben való birkózás. A Fidesz mindent!!! meg fog tenni a 2014-es győzelemért, hisz csak így legitimálhatja a négyévnyi ámokfutását. Az ellenzéket elnézve ez sikerülni is fog.

Erő e-meló 2013.09.20. 14:09:04

@szist:
"Gordon azt hitte az indulásakor, hogy millióan állnak a zászlaja alá, támogatni fogja amerikán kívűl a magyar nép többsége is!? Most már éátja ,hogy elment a hajó... "

Elment a hajó, elvitte a kislibát a hangliba, ebből lett a nagy tragédia:

mulatos.network.hu/video/betli_duo/geribetli_gabor_egy_kis_kivancsi_kacsa

tobeor 2013.09.20. 14:09:17

@$pi$: Bizony közöd van hozzá, mert te vagy ennek az erkölcstelen mutyikormánynak a támogatója, és még neked van képes erkölcsöt emlegetni...

$pi$ 2013.09.20. 14:15:01

@tobeor: "Bizony közöd van hozzá, mert te vagy ennek az erkölcstelen mutyikormánynak a támogatója", és még neked van képes erkölcsöt emlegetni...

(1) soha nem támogattam őket
(2) most nem róluk volt szó
(3) minden ok és bizonyíték nélkül erkölcstelenséggel vádolsz, ami nyilván erkölcstelen
(4) ha a fideszt támogatnám az simán véleménnyilvánítási szabadság lenne és nem nevezhetnéd erkölcstelenségnek
(5) erkölcstelennek nevezni valakit a politikai véleménye miatt nyilván náci szokás

Erő e-meló 2013.09.20. 14:18:01

@szist:
"Gordon azt hitte az indulásakor, hogy millióan állnak a zászlaja alá, támogatni fogja amerikán kívűl a magyar nép többsége is!? Most már éátja ,hogy elment a hajó... "

Bajnai a legnagyobbat azzal veszítette, hogy a legfontosabb támogtója, Hillary Clinton szerencsénkre agylágyulást kapott, és elvonult a picsába a színtérről. Charles Gatinak azóta nem sok szava van az új külügyi vezetésnél, így már nem tudja Gordonka politikai karrierjét hathatósan egyengetni, legfeljebb meghívatja néha felolvasást tartani az egyetemre

Jelenleg úgy nagyjából beleszarik az amerikai felső vezetés, hogy ki lesz a minelnök Magyarországon. Szóval új szelek fújdogálnak immár, csak idehaza próóbálják az "Amerikából jöttem" szöveggel eladni nekünk Gordont

nem várt fordulat 2013.09.20. 14:18:10

@$pi$: a 2009-ért elnézést, benéztem, 2019 értelemszerűen. a többi amit írsz, meg kamu...

kurvára nem alacsony a hiány, pontosan ugyanott tartunk, mint ahonnan indultunk 2010 -ben.

azért az ne legyen már teljes értékű munkahely, ahol ímmel-ámmal szedegetik az avart napi 6 órában 37e forintért. a csekkeket nem lehet befizetni ebből, nem hogy fogyasztani. amúgy, ha jól tudom, ez nem választás kérdése, ha pl. szeretnél segélyt.

ez is max 5 hónapra. ebből tarts egy telefont, amin keresztül tudsz telefonálgatni, internetet, amin keresztül tudod nézni az álláshirdetéseket.

ugye ez valami vicc? a versenyszférából hozd a számokat.

Outlooker 2013.09.20. 14:19:18

@czjanos: :) Hát épp ez az nincs ötlet az üzenet mögött, de jól hangzik.

czjanos 2013.09.20. 14:20:28

@$pi$: Bizony, ha az a "támogatott politika" tele van erkölcstelenséggel, akkor a támogatóját is nyugodtan lehet erkölcstelennek nevezni.

nem várt fordulat 2013.09.20. 14:21:21

@$pi$: ööö, ha pol-potot támogatnám, az sima véleménynyilvánítási (nem hasonul az ny) lenne, és semmi erkölcstelen nem lenne benne? csak úgy kérdem, nem tudom mi a helyes válasz.

$pi$ 2013.09.20. 14:34:11

@karacsi_maci: "kurvára nem alacsony a hiány, pontosan ugyanott tartunk, mint ahonnan indultunk 2010 -ben."

Összekever a hiányt az adóssággal. De persze nevezhetjük, ahogy akarjuk, csak így szokták.

"azért az ne legyen már teljes értékű munkahely, ahol ímmel-ámmal szedegetik az avart napi 6 órában 37e forintért."

Jó, ne legyen. És?

"ez nem választás kérdése, ha pl. szeretnél segélyt."

Dehogynem. A segély nem kötelező és a közmunka sem. Választhatsz.

"ugye ez valami vicc? a versenyszférából hozd a számokat. "

Viccelsz? Miért hoznék én neked számokat? Ott a szélsőbaloldali index, akik állandóan a jelenlegi kormány ellen fújnak. Az ő számlálójukat hoztam példának, ha nem tetszik, akkor hozz másikat.

Ha megbízható számokat tudsz, engem meg lehet győzni, de nyilván ne gyere a "szerintem vonjunk le belőle ennyit-meg-annyit" módszerrel. Nem ismerlek annyira, hogy forrás nélkül elhiggyem a számaidat, ez nyilvánvaló.

"tarts egy telefont, amin keresztül tudsz telefonálgatni, internetet, amin keresztül tudod nézni az álláshirdetéseket"

A minap takarítottak a környéken, ahol lakom. Mondanom sem kell, hogy ez a fidesz előtt nem volt és én személy szerint örülök neki. Egy millió kölföldi egyetemista megy el minden nap az utcán, szerintem gazdasági szepontból is van haszna, hogy tisztaság van.

A takarítók közt volt egy akkora roma asszonyság, hogy ilyet még söpörni nem láttam. Hihetetlen volt. Nagyon örültem, egy kicsit úgy éreztem, hogy közös célért dolgozunk, egy társadalomba tartozunk és van esélyünk egy szebb életre.

De azért nyilván nem hinném, hogy azok, akik ott sepertek amúgy egész álló nap az internetet böngésznék a kurrens álláshirdetésekért. ;)

$pi$ 2013.09.20. 14:37:37

@karacsi_maci: "ööö, ha pol-potot támogatnám"

Ha nem tudnád, hogy mit csinált, ha nem lennél elég tájékozott, akkor nyilván nem lenne erkölcstelen a támogatása. Senki sem kötelezhető arra, hogy a világon mindenkiről mindent tudjon és soha ne tévedjen.

Sokan a mai napig is támogatják Kádárt mert abban az időben a csajoknál komoly sikereik voltak. Nem bűn az, nosztalgia. :)

vakapad 2013.09.20. 14:39:42

@$pi$:

Aha. A száján mondta. csak azért kérdeztem, mert rákerestem a szövegre, és csak blogok jöttek ki, normál újságszerűség nem. Jó lenne bizonyságot szerezni arról, hogy nem csak egymás között mondogatjátok.

$pi$ 2013.09.20. 14:41:05

@czjanos: "Bizony, ha az a "támogatott politika" tele van erkölcstelenséggel, akkor a támogatóját is nyugodtan lehet erkölcstelennek nevezni."

"In normal times, evil would be fought by good. But in times like these, well, it should be fought by another kind of evil. "

"Normális időkben a gonosz ellen a jó harcol. A mai időkben mint, nos, a gonosz ellen egy másik fajta gonosz harcol."

(szabadfordítás tőlem)

$pi$ 2013.09.20. 14:43:02

@vakapad: "Jó lenne bizonyságot szerezni arról, hogy nem csak egymás között mondogatjátok. "

A youtube-on keresd az Orbán/Gyurcsány választási vitát. Ha a blogokból tudod a szöveget, akkor szerintem meg tudod találni kulcsszavak alapján... én láttam a youtube-on, de már nem emlékszel, hogy pont hol, de nyilván sok példányban fenn van.

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 14:46:06

@$pi$: meglehetős tájékozatlanságra utal, hogy szélsőbaloldalinak hiszed az indexet. Nézz utána a tulajdonosi háttérnek (vastagon Fidesz-közeli oligarchák), elemezd a publikációk egész rendszerét és irányultságát, és rájössz, hogy alapvetően jobboldali, és eléggé fideszes. Csak ők tudnak európai módon megnyilvánulni. Egyéb esetekre nyugtatóul ajánlom az mno.hu-t.

Pagnar 2013.09.20. 14:46:15

@toportyánzsóti: @Mitzimackó: @Jhonnyq:

Most pedig szepen fogjuk meg egymas kezet, es enekeljuk el egyutt az INTERNACIONALET.

Ugy-ugy szepen artikulaljal te is gordonka ott az elso sorban !

Jolvan ugyesek vagytok, lefekves elott meg nezhettek egy kis ATV-t, de ne maradjatok fent sokaig, mert holnap koran kezdjuk a kommentelest.

Kalman olga neni kepet pedig odatettem a parnatokra, o majd vigyaz, nehogy a csunya orban bacsival almodjatok.

ui: a kurva anyatokat.

$pi$ 2013.09.20. 14:50:51

@sorhajóhadnagy: "egész rendszerét és irányultságát, és rájössz, hogy alapvetően jobboldali, és eléggé fideszes."

Az index mint fideszes média. Besza-behu, hát nem tudom te hol élsz...

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 14:57:01

@$pi$: a magyarországi gazdasági folyamatok jelentős része a mindenkori kormánytól függetlenül alakul. A válság okozta nemzetközi pánik megtépázta 2008 és 2012 között a magyar pénzügyi stabilitást, amelyet tavaly nyáron az EKB és a FED által produkált hitelbőség állított helyre. Ebben tehát mázlink is volt, a "pávatánc" ezért érhetett véget - egyelőre - azzal, hogy az IMF védőháló égető szükségessé elmúlt. A jelenlegi kormánypárti kétharmad azonban erős kísértést jelentett eddig is arra, hogy Orbán Viktor miniszterelnök sajátos, egyedi gazdasági berendezkedést honosítson meg országunkban. Ennek lehetnek nyertesei, és bizonyára lesznek vesztesei. Csak az nem biztos, hogy a patriarchális gazdaságmodell (etatista, központosított, az állami tulajdonlásra épülő és a politika által vezérelt) hosszabb távon bírja-e a világpiaci és EU-n belüli versenyt. Szerintem a Fidesz sok problémát helyesen ismert fel (előtte persze a szocik is, de a szükséges megoldásokat a Fidesz rendre megfúrta), a megoldások ötletei talán biztatóak is még, de a végrehajtás katasztrofális. Ez a háború hosszabb távon csak feltétel nélküli kapitulációval végződhet.

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 15:00:02

@$pi$:

Akkor hadd tágítsam látókörödet:

Az index ugye nem egy független vállalkozás (mint ahogy azt még sokan hiszik) hanem a CEMP nevezetű médiabirodalom része, amelyet a következő személyek vezetnek: dr. Spéder Zoltán – IT (igazgatótanács) elnök, dr. Nobilis Kristóf – IT tag, vezérigazgató, Balogh Gabriella – IT tag. Az indexes mellékágak (velvet, totalcar, blog.hu, inda) mellett a Portfolio.hu-nak, a Napi Gazdaság-nak, a Bookline.hu-nak, az Infórádió-nak, az Etarget-nek, és még másoknak is tulajdonosa a CEMP. Nobilis Kristóf egyébként nem túlzottan ismert milliárdos, és kimondottan visszafogott életet él. Az üzletember évek óta törekszik a médiabirodalmának a további fejlesztésére. 2007-benaz egykori „ősfideszes” lapot az UFI-t (Utolsó figyelmeztetés) is megvásárolta. Az UFI eredetileg a Fidelitas (a Fidesz ifjúsági szervezete) hírleveléből nőtte ki magát. A két kisebbségi tulajdonos Ablonczy Bálint, valamint a vezető szerkesztő, korábban a Fidelitas alelnökeként is tevékenykedő Balogh Ákos Gergely.

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 15:02:59

A CEMP, vagyis Spéder - aki a Fidesz tervei szerint a takarékbankok lenyúlását felügyeli - a Napi gazdaságot néhány hete eladta a Századvégnek. Micsoda ármány, mi?

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.09.20. 15:11:05

A fogalmazásból mindenesetre kitűnik, hogy minden (jogos v. jogtalan) kritikája ellenére a blogger Bajnai-drukker.

vakapad 2013.09.20. 15:14:14

@$pi$:

Hát, végre megtaláltam:

"Nem igaz VÁDAKKAL választást nyerni, az nem igaz országhoz vezet."

Sajnos nem módszert mondott, hanem vádat. Apró különbség. Javasolnám a jövőben ebbeli formában való használatát.

vakapad 2013.09.20. 15:27:46

@sorhajóhadnagy:

Két megjegyzés:

1./ A jelenlegi kurzus gazdaságpolitikájának nem lehetnek nyertesei, és lesznek vesztesei, hanem mindkét esetben vannak. Nagyon konkrétan vannak.
2./ A gazdaságpolitika jelenlegi teljes igyekezete arra irányul, hogy az egyre kevesebb pénzt egyre célzottabban ossza el (a./ haveroknak és b./ megnyerendő választóknak).

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 15:30:22

@Erő e-meló: Így van. Washingtonban, Moszkvában, Pekingben és egy sor fővárosban totálisan lesz..ják, ki lesz a miniszterelnök. Azt is, hogy ki most. Magunknak választjuk, magunk viseljük el. Demokrácia van. Én azért nem hangsúlyoznám túl azt az állítólagos amerikai támogatást. A világ azért nem teljesen mindenben működik úgy, ahogy a Magyar Nemzet megírja.

toportyánzsóti 2013.09.20. 15:31:10

@Pagnar: Mi közöm anyád bánatához,megtehette volna hogy lenyel sperma korodban szegény kurva?!Pár szavazatot megint összehoztál a jobberek ellen tahó sperma!

toportyánzsóti 2013.09.20. 15:33:53

@Pagnar: Cseréltess chippet gyűlöletdroidka,ez az internacionálés lejárt lemez,mióta viktorbán kilépett a liberális internacionáléból...

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 15:36:28

@vakapad: Csak arra próbáltam célozni, hogy hosszabb távon azok, akik nyertesnek érzik magukat, szembesülhetnek egy olyan gazdasági helyezettel, amikor a kormány vagy az állam már nem tud nekik kedvező körülményeket garantálni. Vagy átvállalni a veszteségeiket.

Két hete még minden új trafikkoncesszió-tulajdonost nyertesnek lehetett tartani. Ma már korántsem.

A rezsicsökkentésről, pontosabban rezsiharcról pedig a ma reggeli rádiószózatból tudhattunk meg újabb dolgokat. Vajon hosszabb távon nyertes lesz-e egy államosított közműcég, amelynek - esetleg - azért nem lesz profitja, mert a hatalom által kijelölt beszállítóknak kell garantált nyereséget jelentő megbízásokat adni? Arról ugye nem beszélt a mi kormányfőnk, hogy a közműcégek alvállalkozói se hajtsanak extraprofitra...

Persze csak a keserű tapasztalat beszél belőle. Ugyanígy nem tudom, lehet-e majd nyertesnek tekinteni az újra megnyíló, de veszteséges szénbányák menedezsmentjét. Megannyi érdekes kérdés.

2013.09.20. 15:37:16

@Szárnyathy Géza: Ha nincs gazdasági fejlődés, ha nincs bővülés, akkor nincs aki munkahelyet teremtsen."
Kedves Géza! Mielőtt valamit kijelentesz , jó volna, ha ellenőriznéd. Mivel Magyarország egy kitett gazdaság, így meghatározza az EU és a UK fejlődése. Tehát ha ott van kereslet IT munkaerőre, akkor ez egy lehetőség. Azért, mert te kategorikusan kijelented, hogy nincs, nem biztos, hogy neked van igazad. Inkább azt kéne megoldani, hogy itt maradjanak a szakemberek, és a kész terméket (software, akár) adjuk el.

$pi$ 2013.09.20. 15:38:30

@vakapad: "Sajnos nem módszert mondott, hanem vádat. Apró különbség. "

Apró, nem szószerint idéztem. Eszközt írtam egyébként, nem módszert, de mindegy.

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 15:39:03

Pradon, hacsak a miniszterelnök úr által "szociális szenet" termelő bányákba nem a kedvezményezettnek kell leszállni néhány csille fekete gyémánt kitermelésére...

nem várt fordulat 2013.09.20. 15:59:12

@$pi$: "Összekever a hiányt az adóssággal. De persze nevezhetjük, ahogy akarjuk, csak így szokták.
"

Sosem féltem beismerni, ha tévedtem, ez esetben is ez történt, figyelmetlenség volt, elnézést, nem szándékos csúsztatás.

Azt viszont ne mond már nekem, hogy egy 6 órában elmolyolgató közmunkás annyi értéket teremt, mint a 8-12-14 órában gályázó, a versenyszférában dolgozó ember. nyilván ott is vannak alibi állások, de nagy általánosságban nem ez a jellemző. nem a közszolgák és a közmunkások tartják el az országot.

csinálhatjuk azt is, hogy azt mondjuk, mindenki munkát végez aki él (a szó tudományos értelmében fizikai szempontból ez még igaz is), és jé, így 100% -os a foglalkoztatottság.

nem támadom azokat az embereket, akik közmunkát végeznek, sőt, az ötlet is jó, hogy próbáljuk visszaterelni az embereket a munka világába.

@sorhajóhadnagy szavaival értek egyet miszerint:
"sok problémát helyesen ismert fel ... de a végrehajtás katasztrofális."

amihez nyúlnak abból szar lesz. ez az igazság.

mondj egy intézményt, amit ezek a fiúk állítottak fel, vagy módosítottak, és működik? (a mutyin és a lenyúláson, az árokásáson, illetve az alpári és lekezelő megnyilvánulásaikon kívül, mert ezekben verhetetlenek).

Emilke mesél 2013.09.20. 15:59:53

Ennyi az értelmi képessége politikai elitünknek, vagy ennyire néznek hülyének minket.
Hacsak úgy nem gondolta gordonka, Valahol Európában. DDD

Erő e-meló 2013.09.20. 16:12:21

@sorhajóhadnagy:
Nem tom mit ír a MN, mert nem olvasom. Az viszont tény, hogy Bajnainak szép summákat gründoltak össze Amerikában, ezt ő maga is feltüntette a honlapján.

Annyi a változás, hogy az ottani Külügy vált passzívvá Clintonné kihullásával, ami nem jelenti azt, hogy ezután már vékonyabban fognak csordogálni a kampánypénzek alapítványoktól, magánszemélyektől. Biztos megvan az okuk rá amiért támogatják Bajnait, és ez nem csak az Amerikára jellemző önzetlen humanizmus (ezt viccnek szántam), de egy dolgot kiemelnék. Amerikai elnökjelölt nem fogadhat el külföldről támogatást, fordítva viszont minden megengedett.

Tényleg jól van ez így hogy ilyen aszimemetrikus két ország viszonya, hogy mindig onnan mondják meg nekünk a frankót?

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 16:43:14

@Erő e-meló: Fura, mert ilyen kontextusban erőteljesen a radikálisabb jobboldali médiabirodalmak (vagyis a CEMP nem, de a Liszkay-féle MN-HírTV, a Széles-féle Magyar Hírlap-Echo TV és a Bencsik-féle Demokrata) tálalták a történetet, tehát valószínűleg nem a Népszava hasábjain tetted magadévá az álláspontodat. De azért egy-két finomítás: külföldi szervezetektől magyar pártok fogadhatnak el támogatást, alapítványok pedig még inkább, és Bajnai esetében - ha jól tudom - erről volt szó. Ez ugye távolról sem kampányköltség. Megint csak bevett gyakorlat, hogy egyazon ideológiai táborhoz tartozó politika szervezetek támogatják egymást, megint csak alapítványokon keresztül. A vonatkozó gyakorlatnak a Fidesz esetében magad is utánanézhetsz (Naumann, Wörner és Adenauer alapítványok). Ez működési költségekre és rendezvényekre használható. Tavaly ugye az elfogulatlan (!) Heti Válasz csütörtöki számában megjelent cikk szerint "a volt miniszterelnök Haza és Haladás Alapítványát az amerikai Center for American Progress (CAP), vagyis egy, a Demokrata párthoz közeli baloldali liberális kutatóintézet szponzorálja". A lap sugalmazta azt, hogy Bajnai tevékenysége "minden tekintetben kompatibilis az IMF és Hillary Clinton elvárásaival".

Vagyis: nem elnökválasztásra adták, nem az amerikai kormány adta, a támogatás megfelel a jogszabályoknak. Tessék alaposabban utánanézni a dolgoknak.

Szúrófény 2013.09.20. 17:09:45

@orgoványi erdőjáró:
„a „szocializmus vezérei” aljas talpnyaló módon alkalmazkodtak nemcsak „saját” nemzeti burzsoáziájukhoz, hanem (maguk váltak azzá 1989-ben!) éppen saját államuk érdekeihez, hiszen az úgynevezett nagyhatalmak többsége már régóta számos és gyenge népet kizsákmányol, és leigáz”. LENIN: Állam és forradalom Előszó.

$pi$ 2013.09.20. 19:49:27

@karacsi_maci: "Azt viszont ne mond már nekem, hogy egy 6 órában elmolyolgató közmunkás annyi értéket teremt, mint a 8-12-14 órában gályázó, a versenyszférában dolgozó ember."

Jó, nem mondom. :) Nyilván jobb lenne, ha ezek az emberek versenyképes fizetésért versenyképes munkát végeznének. Ismerem közmunkást, aki ilyet végez, de nyilván nem mind ilyen. Találgathatnánk, hogy mennyire, de annak megint nem sok értelme lenne, ugye?

Erő e-meló 2013.09.20. 20:20:16

@sorhajóhadnagy:
Akkor kanyarodjunk vissza a lényeghez: az USA-ban az elnökjelöltek nem fogadhatnak el szponzorpénzeket külföldi érdekeltségtől. És ez nem csak egy halott jogszabály, hanem visszatérő kampánytéma: átszimatolják az ellenjelölt forrásait, és ha kiderül hogy külföldről szponzorálták, abba nagyot lehet bukni.

Hogy miért van így, azt nyilván könnyen kitalálod: mert akkor a külföldi szponzorok érdekeit képviselnék, a hazai szponzorok és a választóik helyett. Az, hogy fordítva ez nem működik, és közismerten expanziós szervezetek, mint a Center for American Progress beleavatkozhatnak a magyar választásokba, jól mutatja, mennyire alárendelt helyzetben vagyunk.

Vagy komolyan gondoltad, hogy százmilliós nagyságrendű pénz, amit a választásokra készülő Bajnai alapítványának tolnak, nem kampányköltségre megy? Talán Szigetvári Viktor családi kasszáját akarják gyarapítani vele?

Nem kell hülyének nézni a zembereket.

sorhajóhadnagy 2013.09.20. 21:22:52

@Erő e-meló:
Akkor megismétlem, ha nem lett volna világos az első olvasatra:

1. Bajnai nem amerikai elnökjelölt
2. A Haza és Haladás alapítvány, akárcsak bármely más közéleti alapítvány, szabályosan és jogszerűen fogad el támogatásokat. Akárcsak más magyar pártok, jelesül a Fidesz alapítványai, egészen természetesen. Vagy tiltja valami?
3. Úgy minősíted az nevezett amerikai támogatást, ahogy akarod, ha nem tetszik, hát nem tetszik. Én nem az amerikaiaktól (vagy a németektől, vagy a britektől) féltem a hazai demokráciát.
4. A bujtatott kampánypénzek kezelésében a hazai pártoknak jóval nagyobb tapasztalata van. A PAC támogatását átutalták, lekönyvelték, nyilvánosságra hozták, ahogy a törvény előírja. 5. Hazai vagy nemzeti érdekcsoportjaink ennél nagyságrendekkel nagyobb illegális pénzügyi támogatásokkal szoktak nekivágni a választási kampányoknak - a jobb- és baloldal pártfinanszírozó mágusai, illetve a gazdasági holdudvarok milliárdokkal dobálóznak, amelyeket semmilyen ellenőrzés nem mutat ki.
6. De látom, neked kiforrott elképzeléseid vannak, politikai véleményed megingathatatlan, ezért nem is kísérletezem azzal, hogy meggyőzzelek. Élj boldogul, jó éjszakát.

Erő e-meló 2013.09.21. 00:54:16

@sorhajóhadnagy:
Eddigi politikai pályafutása során Bajnai végig bábuként viselkedett. Először Gyurcsányt szolgálta ki zokszó nélkül (amit azóta se hallottunk tőle), aztán engedelmesen elfogadta hogy őt szemelték ki az utódjául, anélkül hogy bármit is tennie kellett volna ezért

Miniszterelnökként leosztotta az IMF-től kapott pénzt a kívánságaiknak megfelelően. Jelenleg se több, mint a nemzetközi pénzvilág kívánságainak magyar hangja. Ezenkívül Internacionálét énekel, narkósokkal cimborál, buzifeszten tapsol mikor hogy akar megfelelni az éppen aktuális elvárásoknak

Emiatt bármilyen összehasonlítás a fidesszel, amelyik kétségkívül szuverén szereplője a magyar politikai közéletnek, teljesen inadekvát a szponzoroknak való megfelelni akarás szempontjából. Sok mindent lehet mondani Orbánra, de azt hogy olyan bábfigura lenne, mint Bajnai, teljesen komolytalan

Bajnai viszont mindig is úgy táncolt, ahogy fütyültek neki, és nem is leplezi különösebben hogy ebből áll a mutatványa. Én viszont nem akarok olyan magyar kormányfőt, aki gyarmati tisztségviselőként tekint a megbízatására, de ha téged ez nem zavar, akkor szavazz Bajnaira

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.21. 08:30:45

Ez k jó.Elfogytak a szavazós aranyígéretek?
Beszarás.
Valami olyasmin kéne törni a fejüket hogy minden nőt és férfit nyugdíjba küldenek 55 évesen és csá.Az így felszabadult munkahelyeket meg a fiataloknak adják.Továbbá elintézik hogy végre ne az inaktívak keressenek jobban.

Fekete Sámuel 2013.09.21. 13:50:53

Ezek a baloldaliak csak tetvek. Jövőre le lesztek darálva.

Husz_János_Puszita 2013.09.21. 17:43:01

Eleve hülyeség munkával kampányolni. Zemberek nem munkát akarnak, hanem pénzt.:)
süti beállítások módosítása