Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.01.30.

Megint lecsapott a forintgyilkos

Hakapeszi Miki

Debilkével nem sokan barátkoztak az osztályban. Bandzsa volt, mellé még hülye is, de az arca méretes. Akármit kérdeztek tőle, mindig ugyanazokat a faszságokat szajkózta. Amikor kiállt felelni, már mindenki röhögött, mert betéve tudták, mit fog mondani. Mégis megkapta az ötöst, mert a jóságos tanárnéni megszánta. De Manci nénit egyszer csak elvitte a szélütés. Jött helyette Genyabá és minden megváltozott. Kiment Debilke nagy arccal felelni, a tanár pedig a haját tépte. Kapta a kapákat zsinórban, de addig nem volt hajlandó a baromságain változtatni, az orcájából meg visszavenni, amíg apucinak meg nem üzenték: ki lesz baszva a suliból.

Nagyjából így működik a mi jeles jegybankelnökünk is. Mindenki tudja, hogy dilettáns hazardőr, pontosan tudható volt az is, hogy ha egyszer éles szituba kerül, elfüstöl, mint szar a jégen. Csak az volt kérdés, hogy mikor jön el az a perc, amikor már kurvára nem mindegy, hogy mit beszél. Március óta vakarja a seggét a Szabadság téren, azóta egyszer sem volt olyan negatív a külpiaci klíma, mint most. Ugathatott bármit, a világban irgalmatlan pénzbőség volt, senki le se szarta, mint mond a kis szerencsétlen. Ennek lett vége, most vizsgázik ténylegesen MNB-elnökként a legendás feritélkirály, aki miniszterként már jópárszor megfingatta hazája devizáját.

Hónapok óta nyilvánvaló, hogy a magyar kötvénypiaci hozam már egyáltalán nem vonzó, egyre olcsóbb a forint ellen spekulálni, a feltörekvő piacokon pedig folyamatosan nő a feszkó. Nem gond, Gyuri szerint mi büszkén és keményen állunk, mint papfasz a lagziban. Mit nekünk török válság, mit nekünk pénzpumpa-visszafogás (a jenkik éjjel megint vágtak 10 milliárd dollárral), a gazdaságpolitika zseniális, ha meg esik a forint, azt csak az ország elleni, itthonról szított judeobolsevik támadás okozhatja. Véletlenül se az, hogy amikor nyugtatni kellene, idióta nyilatkozatával olajat önt a tűzre, két éves mélypontra lökve a forintot. 

Valami egészen nagy pofára esés kellene ennek a fószernek ahhoz, hogy észhez térjen. Vagy egy maflás felülről. Utóbbira továbbra sincs nagy esély, valószínűbb, hogy a mocsok piac diadalmaskodik. Ha nem lesz olyan mázlija, hogy a hangulat megjavul, addig feszíti majd a húrt, hogy a 340-es forint adja a másikat, aztán pánikszerűen emelheti vissza a kamatot. Szopnak a devizahitelesek, meg amúgy az egész ország, s csak a miatt örülhetünk, hogy a maffiahatalom veszít néhány szavazatot. 

Megéri?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

351 komment

Címkék: hülyeség Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr265789117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2014.01.30. 15:25:37

@high up!: erről eszembe jutott a rogántóni

hogy az úgy hasonlít a papgájra éÉ'rted, nagy az orra, gülüszeme van, buta, frázisokat ismételget stb.

múltkor voltam a monori kisálltbörzén és láttam beszélő papagájt .. olyan volt, hogy mondtál neki valamit és a papagáj mondta ugyanazt ugyanúgy, beszarás (szerencsére nem szartam be)

na, hát a rogántóni is ilyen b+

nyomja a sódert, mint süket a csengőt, .. tenni az' lófütyüllőt nem tesz, csak nyomja a sódert, mint a papagáj

(döbrögi és ludasmatyi is belekeveredett már, legközelebb a tévémaci és misimókus jön szerintem)

Gyorgy Nagy 2014.01.30. 15:28:36

Devizahitelesek nagyon szeretik TEHETSÉGtELEN Gyurit ! Mi meg a "rezsi csökkentést meg a 27%áfát !

káeurópaibankoló 2014.01.30. 15:29:06

@ROBERTO:
Tök mindegy, hogy kutyaeledel szintű, 47 ezerből erre telik. A kutyaeledel is étel, életben tart, szemben a semmivel. nem kéne ilyen flegmának lenni azokkal szemben, aki a feritélben csak ezt tudja megvenni. Ha meg a kereskedőnek nem éri meg forgalmazni, nem fogja. Az aki a 170 forintos szlovák tejet is nehezen fizeti meg, majd bősz magyar kebellel fogja megvenni a 300 forintos magyar tejet, mert eddig brutális hasznot hoztak ezeknek a kereskedőknek, igaz? Költői a kérdés, akkor a nemzeti tejet áruló kereskedő milyen brutális haszonnal adja a 300 forintos tejet? (Mekkelek kérdés mekkelek egyszerűségű világnézetedre...)
Az 1,7 millió valós friss statisztikai adat.
Az egyoldalú kamatemelést megszenvedték a forinthitelesek is, róluk is szóltam. Mit tett a kormány 4 év alatt ez ügyben?
Lehet, hogy nem fogod sajnálni a bankokat, amelyek hiteleztek nekik, de elég nagy a kitettségük a magyarnak nevezett bankoknak is. Ha meg dülöngélnek a bankok, akkor lehet majd csak okoskodni. Majd lehet magyarázni azoknak, akik az adott bankban tarják a pénzüket, és hiába vennék fel a fizetésüket. Gondolom ez az eshetőség téged is izgatna. Vagy te nagy magyar hazafiként devizában külföldön tartod a pénzedet? Ja, bocsi, nem tudtam, hogy neked érdeked a forint gyengülés. Csak ki akkor itt a labanc meg spekuláns itt?

belekotty 2014.01.30. 15:33:15

@ROBERTO: Meg a szállítás a benya miatt.

káeurópaibankoló 2014.01.30. 15:34:05

@dr kíváncsivagyok: A támogatott forint hitel a bevezetése óta több mint 1500 milliárdjába került az adófizetőknek. Igen, még a koszos spekuláns devizahiteles adófizetőknek is. Egyelőre nm látszik, hogy ők is részesültek volna ilyen adományból a köztől, ellentétben azokkal, akik a 3 kérót vették meg a rózsadombon kiadásra.

1valaki67 2014.01.30. 15:42:21

Ja, figyu fiúk!

Gondolták volna, hogy a világban a kibaszott nagy adósságválság közepette, a nettó adósság zéró.

Ugyanis, valakinek az adóssága, mindig másvalakinek a vagyona. (Egyébként a pénzzel ugyanez a helyzet, mivel a pénz hitelpénz. Amennyi pénz van a gazdaság szereplőinél, más valakiknek fillére pontosan annyi a tartozása.)

Namármost

A globális ZLB (zero lower bound) világában - vagyis 0% kamatok mellett -, ha nincs pl. az államoknak adóssága, a befektetőknek nincs pénzügyi vagyona.

Ugyanis, ha a kamat elérte a zéró alsó korlátot, és az állam leépíti az adósságát, nincs helyette más aki eladósodni kívánna, illetve kamatcsökkentés hiányában nem lehet már erre a gazdasági szereplőket ösztökélni!

Ergo, amennyivel csökken az államok adóssága, annyival csökken a "befektetők pénzügyi vagyona."

Szép, mi? Vagyis globális szintre van emelve egy olyan valami elleni küzdelem - az adósság elleni küzdelem - ami globális szinten zéró. Na ezért jár Európa -és mi is -ott, ahol.

Cudar egy világ ez a makroökonómia, igaz?

Na jó, mennem kell további jó mulatást!

CSENDES 2014.01.30. 15:47:06

@belekotty: Remek, csak egy alapvetően anyagigényes terméknél ez nem megy. És sajnálatos módon nem porcelánokat gyártunk, meg nem svájci órát.:-(

gnme 2014.01.30. 15:49:09

@1valaki67: ezzel a tudással nem lehet pálinkafőzőt tervezni, akkor nekem mire jó?
:-)

elwood 2014.01.30. 15:49:09

@1valaki67: ritkán olvasni ekkora marhaságot a bérblogger géza társaságán kívül, csak nem matolcsy úr személyesen ?

vajdasagi 2014.01.30. 15:53:22

@lehunyjaketszemet: "Jókat röhögtem a sok Fidesz fanatikus hozzászólásain :D komolyan, irigylem Orbánt és Matolcsyt...bármit tehetnek, akármit. A sok idióta lenyeli, nemcsak, hogy örülnek neki, de még a legrosszabb döntéseiket is igazolják :DDD ha nem Gyurcsánnyal, akkor a külföldi bankárok szemétkedésével, vagy a hétfejű sárkánnyal. Azért nem gyenge, hogy ennyi hülye van, erre már tényleg lehet birodalmat építeni. Orbán zseni, az tuti. "

+1

ROBERTO 2014.01.30. 15:54:05

@káeurópaibankoló: nem veszek szlovák tejet 170-ért, 180-ért beszek a termelőtől nyers tejet, fölözetlent!

Ne védd a kutyaeledelt evőket, mert a saját ostobaságuk miatt eszik azt! Nem érdemes az óccsó kutyaeledelt megvenni, mert drágább, mint a normális kaja. A normális kajából kevesebb is elég, de pl a kenyér jobb és olcsóbb, ha magadnak sütöd, mint a felfújt szemét amit a boltban kapsz.
De ne menjünk bele mélyebben a részletekbe, mert nem ez a blog az élelmezési tanácsadás helye.

Ami viszont az esetlegesen magasan maradó forintárfolyam hozománya lehet, hogy a drágább importot kiváltja a helyben előállított élelmiszer, a növekvő megrendelések idehaza generálhatják a beruházási igényt, ahol pedig beruházások vannak, ott egyre több lesz a termelés, egyre több embert alkalmaznak, egyre javul a fizetőképes kereslet....
Van egy ilyen nézőpont is.

CSENDES 2014.01.30. 15:57:45

@káeurópaibankoló: "Az 1,7 millió valós friss statisztikai adat. " Stimmelős lehet.

Én is lehidaltam, már csak azért, mert a lakossági hitelek száma cca. 5442 ezer darab szerződést mutatott. ebben mondjuk benne van 2905 ezer darab folyószámla hitel is.

gnme 2014.01.30. 16:00:00

@ROBERTO: én azt vettem észre, hogy mióta a malomból privatizált liszttel süt a rokonságom, kevésbé vagyok rosszul a fehér pékárutól, tehát néha ehetek is belőle, kisiklás nélkül

ebből azt a tanulságot vontam le, hogy az a liszt, ami a boltok polcaira kerül, egy egészségtelen olcsó felházasított *ar

CSENDES 2014.01.30. 16:03:08

@ROBERTO: De mekkora ötlet: "hogy a drágább importot kiváltja a helyben előállított élelmiszer, a növekvő megrendelések idehaza generálhatják a beruházási igényt"

Oszt' hol a tőke (hitel), hogy a beruházási igén kielégülést nyerhessen???

Blogger Géza 2014.01.30. 16:03:30

@fvipera: Erről beszélek. Nem kellett volna 8 hónapot várni a következő vágással 2012 augusztusáig pl.

Blogger Géza 2014.01.30. 16:05:38

@Blogger Géza: Illetve az első vágással nem kellett volna várni 2012 augusztusáig...

gnme 2014.01.30. 16:08:36

@CSENDES: még ha volna is tőke (adna a bank zsét, amit most baxik...) mikorra térülne meg ilyen járulékterhek és rezsiárak mellett, addig leunokázik az unokám és hatszor felborul a világgazdaság

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.01.30. 16:14:02

Már megint ez az árfolyam mizéria. Ennek a kormánynak az első másfél-két éve attól zengett, hogy milyen gyenge a forint, államcsőd lesz, 400-as euró stb. Egyik sem lett.

Most a forint benézett 310 fölé, aztán visszaerősödött 309-re. Láttunk már ilyet, a devizapiac folyton ingadozik, pánik van, ennyi. Pár hét, esetleg egy hónap múlva elül az egész, egyelőre még olyan a helyzet, hogy komolyabb beavatkozás nélkül is lehet kezelni.

fvipera 2014.01.30. 16:14:27

@Blogger Géza: kinek nem kellett volna várni? simornak? korábban azt írtad, kuszaszem kezdte a vágást. akkor most ki várt?

Blogger Géza 2014.01.30. 16:22:16

@fvipera: Nem tudom, az ki, de Matolcsy a magyar mennyiségi lazítást kezdte el, amire Simor nem volt hajlandó. És végre levitte a kamatszintet a levihető mértékre, amit Simor és bandája szintén elmulasztott.

fvipera 2014.01.30. 16:27:32

@Blogger Géza: látom, nem érted. akkor jó egy kamatszint, ha azt nem kell sikítva megemelni, továbbá nemcsak a rövid hozamokat húzza le. a hosszú hozamok egyértelműen mutatták, hogy csak átmeneti az örömködés. nem tudod ki kuszaszem?

nincs1itt 2014.01.30. 16:29:51

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: már adtam egy elég jó kis táblázatot, azóta nem válaszoltak, neked is szépen mutatja, mit is ért el a szabaccságharciális gyorsnaszád:

fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1797581_10151874434007312_1867598929_n.jpg

nincs1itt 2014.01.30. 16:31:36

@1valaki67: Nem haragszom, sőt! Örülök, hogy a rengeteg tudásodból egy ilyen mály és kimerítő válaszra futotta.
Taníccs még!

1valaki67 2014.01.30. 16:34:51

@elwood:

Drága elwood!

Az alapgondolat sajnos nem saját! Történetesen - bevallom - Paul Krugman nobel-díjas közgazdásztól loptam.

Cambridge-ben tartott egy konferenciát Keynes Általános Elméletének 70. évfordulója tiszteletéből.

Az előadásra rákereshet itt: "Mr. Keynes and the Moderns"

Kezdi már sejteni, hogy Ön mennyire setét?

nincs1itt 2014.01.30. 16:36:09

@Blogger Géza: Barátom, ha egyetlen számot leírnál, ha egyetlen táblázatot hivatkoznál, akkor megfontolnám, hogy komolyan vegyelek. De ameddig, nem megy más, mint a nem úgy van ahogy te mondod, addig maradsz a troll kategóriában. Betettem két táblázatot, mindkettő tételesen és számszerűen cáfolja az összehordott agit.propot, erre te megveregeted a vállam? Elárulnád, honnan ez a magabiztos tudás? Csak nem? Narancshámozón szerezted!
Figyelj, hajlandó lennék elhinni, hogy Mo. jobban teljesít, amennyiben nem ennek ellenkezőjéről győződhetnék meg, nap, mint nap.
Tégy egy kísérletet, hátha sikerül!

1valaki67 2014.01.30. 16:36:12

@nincs_itt:

Sorry, önt reménytelennek látom!
Remélem, azért nem haragszik.

Üdv,
Jó egészséget, vigyázzon magára!

Blogger Géza 2014.01.30. 16:36:24

@fvipera: Hát ez elég gyengusz definíció, ezek szerint ha felviszem 30%-ra, az jó kamatszint, mert nem kell sikítva felemelni??? :D

Blogger Géza 2014.01.30. 16:38:05

@nincs_itt: Olvasd vissza, rengeteg számot leírtam. Ha nem ismered fel a számokat (ez sok mindent megmagyaráz abból a mérhetetlen mennyiségű sületlenségből, amit összehordtál), azon sajnos nem tudok segíteni.

Mindfield 2014.01.30. 16:39:46

"A nyugati,de főleg amerikai libsi körök folyamatosan ütni-vágni fogják a forintot."

Igen, tudjuk, az egész világ pont ellenünk esküszik össze. Furcsa módon más államok nem állnak olyan sz*rul, mint mi (Szlovákia pl), őket miért nem cseszteti úgy a "karvalytőke", he?

nincs1itt 2014.01.30. 16:40:23

@1valaki67: Nem tesz semmit! erre a válaszra számítottam, modorosságodtól. Nem haragszom, mert nincs miért, nem cáfolta mindazt amit leírtam(ezért nem is haragudnék, üdítő színfolt lenne a fidióta palettán), pusztán ignorálni próbál. Legyen szép napja, NER-társ! Eurázsia még mindig Óceániával harcol? Négy láb jó! Két láb rossz!
A gyenge forint a jó!
Ne idegesítse magát, csak nyugodtan!

Wagem 2014.01.30. 16:41:59

@dr kíváncsivagyok:
Mocskos az anyád lucska te toprongy.
Válogasd meg a szavaidat,vagy takarodj innen a buzik oldalára..nol..stb.
Vagy hallgasd a klubrádiót a ciánossal vagy a drága bolgárral.Ott azt kapsz amit hallani akarsz.
Gyíkfasz.

fvipera 2014.01.30. 16:42:28

@Blogger Géza: ezt mondtam volna? tudod, mit jelent a "szükséges, de nem elégséges" feltétel?

csak ilyen emberre futotta kubatovnak?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.01.30. 16:42:38

@nincs_itt: Én is kikerestem egy hasonló adatsort az MNB.hu oldaláról. Mert az Internet az nem felejt. Csak a sok egyszeri narancsbolsi ezt nem képes megérteni. Ők most is úgy védik az imádottjukat, mintha tegnap kezdte volna politikai pályafutását.

nincs1itt 2014.01.30. 16:44:28

@Blogger Géza: Gézám, meg ne haragudj, de nem keresgélem a gyöngécske szösszeneteidet(amire emlákszem, hogy leírtad számokkal, kétszáztíz milliárd, ez valóban sok számjegy, de semmi több). Dobj kérlek egy hivatkozást, amiben tételesen felsorolásra kerülnek az általad, katekézisként szajkózott "eredmények, felcsökkenések, stb.)
Jó ideje ismerjük egymást, ahányszor hivatkozom a saját állításaimat alátámasztó, kormányhoz hű forrásokból származó, tábázatokat, grafikonokat, azonnal lehülyézel. Értem, hogy így eccerűbb, de azért egyszer megpróbálhatnál érvelni is, valós adatokkal!

fvipera 2014.01.30. 16:44:32

@Wagem: pedig majd mindennap bohócot csinál belőletek, csak nem veszitek észre. szélesebb lenne a horizont, ha eltávolodnál az ülepétől. definíciószerűen. próbáld meg

1valaki67 2014.01.30. 16:47:56

@nincs_itt:

Na álljunk csak meg egy pillanatra kedves "itt sincs'!

Én még önhöz sem szóltam, amikor ön lenézően így szólított meg:

"Cukorborsóm, tudod attól esett pofára a forint,..."

Így hát "modorosságból" nem kívánok leckét venni öntől.

Remélem, azért nem haragszik.

Wagem 2014.01.30. 16:49:21

@Mindfield:
Azért,mert ők éppen nem készülnek olyan választásra,amit a "karvalytöke"mindenáron meg akar nyeretni a talpnyalóival.
Csak emlékezz vissza.
A kúria döntése előtti két-három napra.
Akkor még fenn áll a veszélye annak,hogy számukra kellemetlen is lehet a döntés.
Fel is tornázták a forintot 296-ról 307-re.
Majd miután kedvező döntés született,már az nap szépen visszatornászta magát a forint a döntés előtti állapotba.
Helyreállt a rend.
Már mint az ő mocskos rendjük.

fvipera 2014.01.30. 16:49:57

@1valaki67: nem kétséges, hogy igazad van. csak tovább kellett volna folytatnod. a probléma globális megoldása csakis az lehet, hogy a megtakarítók elveszítik a vagyonukat (az adósok megszabadulnak a a hiteleiktől). ennek azonban több módja van: egyike ennek az elinflálás. orbánék régi komcsi logika szerint ebben hisznek, csak az a fránya devizaadósság zavarja őket ebben.

Wagem 2014.01.30. 16:53:47

@fvipera:
Nem elég széles a kb.4 millió Fideszre szavazó horizont?
Pár köteles botrány,aljas szembehazudozás pár Törökzsóti,böszmefogás..és meglesz a 4/5 is.

elwood 2014.01.30. 17:01:20

@1valaki67: ja ja, én pédául úgy gondolom, hogy a pénzt a jegybankok teremtik, amennyi kell. és nem kell messzebb menni mint a mostani qe, ahol a semmiből tartozás lesz.

Kim Jong Un 2014.01.30. 17:02:02

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: teeeee, teeee utolso ballib szar! Jobb lett volna ha apad inkabb a takaroba ken teged te szar ballib geci!

Nembaj, aprilisban ugyis felvagjatok az ereiteket mocskos fergek!!!

Kim Jong Un 2014.01.30. 17:03:34

@nincs_itt: aztan ballib mocsok vagy e te allat?

nincs1itt 2014.01.30. 17:04:05

@1valaki67: Ismét a tárgynál vagyunk. Csak a szokásos, megsértődik kegyelmed, amiért nem szólítottam vitéznek, esetleg méltóságos úrnak. Majd ezzel revolverez, mert a témáról lövése sincs, legfeljebb hittételei.
Tényleg felesleg megsértődni.

zobod 2014.01.30. 17:05:40

@ROBERTO: az exportőröknek kedvező, a magyar fizetési mérleg komoly többletet mutat. A magyar gazdaságszerkezet olyan, hogy akár a fogyasztás akár a beruházások jelentős bővülése az import megszaladását is okozná. Nem kell ide erős forint, csak az lenne a vége mint a szoclib korszakban. Nem is a mostani forintárfolyammal, inkább a gyengülés gyorsaságával van a baj.

Egyébként ez most inkább tűnik trendfordulónak, mint átmeneti viharnak, a fed qe kivezetésével gyenge forintra _ÉS_ magas kamatra kell készülni, majd belátja ezt az MNB is... meg lesznek még más következmények is, alighanem már az idei év végére vissza lesz vonva a legtöbb olyan intézkedés, amiknek a hátterét a pénzbőség okozta.

nincs1itt 2014.01.30. 17:08:33

@Kim Jong Un: Az IQ nindzsa is megszólított!! Istenem, van egy jó napom!
Körbeírom, mi is vagyok. Na az az izé ott a nyakadon, amit nem használsz másra mint sapka tágításra, azzal szoktak MÁSOK gondolkodni. Szóval, gondolkodó embernek tartom magam, semmi többnek. Ha liberális vagyok azért, mert válaszolok egy ekkora bunkónak, mint te, akkor liberális, ha érdekel a másik élete és boldogulása, akkor meg baloldali is. Egyébként fontos ez a témával kapcsolatosan. Tudom, te durva jól keresel, mert éppen shortolsz, és te ettől leszel kijafaszagyerek.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2014.01.30. 17:12:48

Ki lehetne számolni hogy eddig hány tízezer forintot húzott ki az emberek zsebéből a megnyilvánulásaival. Nem csak a deviza hitelesek szívnak miatta...

nincs1itt 2014.01.30. 17:14:24

@Kim Jong Un: Egyem a kifinomult stílusodat... Na szóval, áprilisban SEM vágja fel senki az ereit, mert érdektelen számomra, hogy ott Háccsó Hátasztánban éppen ki fog hazudni NEKTEK. Már nem is sajnállak titeket - eddig azért előfordult - TI(fidióták) házhoz mentek a seggbe lófaszért! Akkor TI(fidióták) azt szeretitek.

belekotty 2014.01.30. 17:16:08

@Kim Jong Un: Milyen szépen megtanított téged az anyanyelvedre a mamád! :-)) Nem semmi műveltsége lehet!

"aztan ballib mocsok vagy e te allat? "

"teeeee, teeee utolso ballib szar! Jobb lett volna ha apad inkabb a takaroba ken teged te szar ballib geci!

Nembaj, aprilisban ugyis felvagjatok az ereiteket mocskos fergek!!!"

belekotty 2014.01.30. 17:17:36

@Wagem: Ja, a Gyurcsánnyal is ezt csinálták, nem?

nincs1itt 2014.01.30. 17:28:07

@1valaki67: Na mázas bögre ezt is ki tudod süketelni???

index.hu/bloghu/dinamo/2014/01/29/_legyen_jobb_a_gyerekeknek_i_resz_honnan_indul_t_unk

130.000 gyerek alultáplát, 40.000 BIZTOSAN éhezik 21%-ról(2009) 26%-ra nőtt a szegénység a GYEREKEK körében.
Na most modoroskodj, te tudatlan, Fidesz seggnyaló bugris!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.01.30. 17:28:17

Kéretik a blog nemes hagyományaihoz és színvonalához illő kommentelési színvonalat fenntartani és tartózkodni a vitapartner dehonesztáló minősítésétől. Szeretnék nem kikúrni senkit.

Larry Silverstein 2014.01.30. 17:31:59

@nincs_itt: Nem kell etetni a cigánygyerekeket, még megnőnek.

Én karmolom ezt a politikát, szavazok is rá majd ha eljön a zideje.

ROBERTO 2014.01.30. 17:35:17

@CSENDES: A csányi félék megoldják a hitelproblémáikat, legfeljebb kivonják egyes megtakarításaikat a tőzsdéről (majd sírnak mások hogy zuhan a tőzsde)...

Apropó, lehet, hogy ez előre be volt tervezve, és a szükséges beruházások már meg is indultak? :-)

belekotty 2014.01.30. 17:44:48

@Larry Silverstein: Nem is vártunk mást tőled, mint azt hogy neked tetszenek az éhező cigánygyerekek.

1valaki67 2014.01.30. 17:48:35

@elwood:

"a semmiből tartozás lesz" Hmmm.... Biztos ön ebben?

És hogyan?

Kim Jong Un 2014.01.30. 17:50:21

@nincs_itt: haha ballib szar! Ha mindegy lenne, nem osztanad itt az eszt falazva a boszme vezerednek! :D Nembaj, aprilisban ugyis megorulsz te szarszemet senki!!! Nem lesz kar erted. Eggyel kevesebb segelyes.

Cirmos Cica 2014.01.30. 17:59:38

@Mindfield: Mélységesen egyetértek, ki a barom akinek van képe még most is a Fideszt védeni?

Még arra sem képesek, hogy azt összehasonlítsák, hogy két évvel ezelőtt volt (2012 Orbán kormány) alatt ennyire gyenge a forint. Normális országban rendkívüli kormány ülést ekkor hívnak össze, nem pedig félkarú rabló ügyben.

Cirmos Cica 2014.01.30. 18:03:21

@Kim Jong Un: A sekélyes gyűlölködőknek fenntartott blog nem ez, így menjél el mentelmi vagy menj a kurucinfóra, ha nem tudsz gyűlölködésen kívül értelmesen hozzászólni.

Cirmos Cica 2014.01.30. 18:05:26

@Kim Jong Un: Nem biztos hogy áprilisban de fogod még te a ballibek valagát nyalni...Készülj!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.30. 18:11:18

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Az MSZP alatt a forint 235-ről (2002) ment fel 275-re.
Ez több mint 17%-os valuta romlás.
Mindezt akkor mikor az MSZP alatt mind az emberek, mind az állam devizakitettsége 10%-ról megugrott 90% közelébe.

A Fidesz alatt 310-el számolva nincs 13% a romlás, és a devizakitettség lecsökkent 50%-ra.

Ezt add össze hülye MSZP csicska !

nincs1itt 2014.01.30. 18:12:52

@Kim Jong Un: Gondoltam emelem a nívódat, de neked jó a csúti Rámszesz "szintje". Ahogy mondtam, magasról teszek a magyar politikára. Erőlködj, szerény képességű fidióta. Kár beléd...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.30. 18:14:31

@Cirmos Cica:

Elmebeteg mindenki aki az MSZP-re szavaz.
Szerencsére mára az MSZP bázis csak a 50-60 plusszos munkásőrökben, ÁVH-sokban, pufajkásokban kimerül, meg az ingyenélő segílyesekben, akiket autóval szállítanak minden választásra.

A tény az, hogy 2002-ben minden gazdasági mutató szerint a Szlovákok elött voltunk, 2010-re mindenben utolsóak lettünk.
Közben végletekig eladósították az embereket, és az országot, valamint megduplázták a munkanélküliségi rátát.

Az agyament MSZP csicskák maradtak csak a hazugságaikkal.

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !

nincs1itt 2014.01.30. 18:14:49

@Larry Silverstein: Rendben! Szavazz, akire gondolod. Nem az én problémám... Csak az jutott eszembe, ha mások is így gondoltak volna cigány gyerekekre, akkor Orbán Viktor hol lenne most? Szinteden mozogva, hogy értsd.

Wagem 2014.01.30. 18:15:04

308-körül az euro.
Alakul ez.

zobod 2014.01.30. 18:20:02

@nincs_itt: ezt a baromságot honnan a f@szból szedi a sok hülye rasszista pöcs? Pl. te? Egyébként meg, ha az lenne, akkor mi van.

nincs1itt 2014.01.30. 18:25:04

@zobod: Te biztosan nem láttad még azt a bajszos/kalapos fényképet. Mellesleg pont lexarom, hogy milyen a származása!
Hazudik és pont! Számít, hogy cigány esetleg dél-vizigót?

torró 2014.01.30. 18:57:46

Mindenről elfogulatlanul! Én azért figyelnék. ilyenre is.
index.hu/gazdasag/2014/01/30/cnbc/
Temeti a forintot a CNBC. Mi van a háttérben?

ursus artos 2014.01.30. 19:18:05

@high up!: "az anyád valagának fogom én kiszámolni neked 2007-2010 átlag GDP-jét!"
Akkor ne hablatyolj!

Kim Jong Un 2014.01.30. 19:18:38

@torró: magyar ballib kiszolt a new yorki zsido haveroknak. 11ben pont ugyanezt probaltak, akkor sem jott be. Mocskos ballib gecik dogoljetek meg!!!!!

Mindfield 2014.01.30. 19:19:52

@Wagem: "Azért,mert ők éppen nem készülnek olyan választásra,amit a "karvalytöke"mindenáron meg akar nyeretni a talpnyalóival."

He? Milyen talpnyalói? Az MSZP? A baloldal? Olyan nincs. Vagy az a problémád, hogy többpártrendszer van? Esetleg az, hogy egyes pártokat jobban preferál a külföld, mint másokat? Nem kell rájuk szavazni!

"A kúria döntése előtti két-három napra.
Akkor még fenn áll a veszélye annak,hogy számukra kellemetlen is lehet a döntés.
Fel is tornázták a forintot 296-ról 307-re.
Majd miután kedvező döntés született,már az nap szépen visszatornászta magát a forint a döntés előtti állapotba.
Helyreállt a rend.
Már mint az ő mocskos rendjük. "

Hát, ha a kormány olyan döntést hoz, ami a befektetőknek nem tetszik, akkor bizony a piac reagál. Ilyen a kapitalizmus. Ezt lehet mocskosnak nevezni, most ilyen van, tudod, hogy régebben más volt.

De az eredeti mondanivalóm: Lettország, Észtország, Szlovákia is onnan indult, ahonnan mi, sőt lentebbről, még sincsenek hasonló problémáik, próbálnak evickélni a nemzetközi helyzetben, próbálnak feljebb jutni. Mi meg melldöngetve keménykedünk olyanokkal, akik egy legyintéssel elintéznek minket. Egy diszkóban sem fogsz odamenni 3-4 kigyúrt kidobóhoz kötözködni, mert te úgy gondolod, hogy neked ehhez jogod van. Ha mégis, annak következményei lesznek.

ursus artos 2014.01.30. 19:20:40

@dr kíváncsivagyok: "Ma meg Eltolcsi agyament hulyeséget árazza be a piac ! "
A kamatcsökkentés agyament hülyeség?
Aha.

ursus artos 2014.01.30. 19:25:33

@Hakapeszi Miki: "Kéretik a blog nemes hagyományaihoz és színvonalához illő kommentelési színvonalat fenntartani és tartózkodni a vitapartner dehonesztáló minősítésétől. "
Kéretik szinvonalas bejegyzést írni, és a dehonesztáló kifejezésekkel csínyján bánni, pláne, ha nincs igazunk!
Szal, jellemző az a képmutatás amit csinálsz: rögtön a a posztod egy alapos "dehonesztálással" indul aztán meg csak pislogzs, hogy mi ez a kocsma itt.
Olyan vagy mint most az emeszpé: kicsit visszakaptak a pofájukba 2002-ből, aztán csak picsognak...

2014.01.30. 19:41:25

@nincs_itt:
Ebből a grafikonból egyvalami látszik számomra.
Mind a Gyurcsány, mind a Bajnai, mind az Orbán kormány egyformán teljesített, egyforma tehet(ségtelen)séggel rontották egyre mélyebbre a Forint árfolyamot, hosszútávon egy nagyjából egyenes vonalon.
Mind a három társaság egyvalamit érdemel, nagykaliberű gépágyú sorozatot a pofájukba...
Magyar Atomot a magyar parlementre, amikor mind bent vannak.

2014.01.30. 19:47:51

Egyre biztosabb, hogy Matolcsy Gyurcsány téglája!
Még egy kis világpiaci támogatás és éppen a választásokra dönti be a forintot...

high up! 2014.01.30. 20:24:57

@ursus artos:

Miért nem mész vissza a közmunkádra barátom, ahelyett hogy szégyent hoznál a pénzügy tudományra?
Vagy már megrajzoltad az összes napocskát meg felhőcskét?

nincs1itt 2014.01.30. 20:32:07

@ursus artos: Természetesen nem az! De nem mindegy, hol, ki és milyen alapon teszi!
Ugye az világos előtted is, hogy Matolcsy sok minden, csak nem gazdasági szakember, a magyar gazdaság, sok minden csak nem prosperáló. Innen rád bízom...

Geza16V 2014.01.30. 20:33:44

Na, végigolvastam a kommenteket. Megérte. 1000x jobb, mint a Showder Klub, végigröhögtem az egészet.

high up! 2014.01.30. 20:40:27

szegény Hibbant Gyurka, benézte az unortodox rálátásával, hogy az előadásán nem a fidióta birkái ülnek Tovaris Orbanescuval az élen, hanem szakmeberek, befektetők.

Ennyi kokit meg sallert már jó pár hónapja nem szedett össze a hibbantja ilyen rövid idő alatt.

J.László 2014.01.30. 20:41:40

2010 óta olvassuk minden nap az indexen, hogy jön a 400 Ft-os euró.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.30. 23:14:26

@Blogger Géza: 2010 előtt nem volt jelentős tényező a külföldön dolgozók száma, manapság az. A közfoglalkoztatottak száma is megduplázódott és teljes állás helyett részmunkaidőben dolgoznak, hogy többen legyenek.

Blogger Géza 2014.01.31. 07:08:16

@Online Távmunkás: Dehogynem volt jelentős, csak kevesebbet beszéltek róla.

"Magyarországra 2,166 milliárd dollárt utaltak haza 2012-ben külföldön élők, ami a GDP 1,7%-a. Ez néhány száz millió dollárral kevesebb annál, amit 2007-2008-ban utaltak haza."

apro_marosan_petergabor 2014.01.31. 07:19:59

Vajon mennyi pénzébe Kerül sorosgyurkának a választásig tartó HUF elleni - egyébként kiszámítható, és várt - támadás?
Kétségtelen, tellik rá az öreg "fillantropnak" a bennfentes részvény kereskedelemből és a taposó akna gyártásból elég jól megszedte magát.
40 évvel fiatalabb új arája, Tamiko meg öt gyereke meddig tűri a vén tolvaj efajta költséges hobbyjait?
Gyurka mindenesetre meghozta a pénzkereseti lehetőséget azoknak akik a forint hullámvasutazásában gondolkoznak. Gyuribá, köszönjük.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.01.31. 08:01:24

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ide figyelj te csökött agyú Fideszes gyökér. Az MSZP alatt 2002-2009 között összesen nem ment fel annyit az Euro árfolyam, mint a Fideszed év alatt. Az erről szóló adatokat az mnb.hu oldalán megtalálod. És közben volt egy világválság is 2008-ban. A válságot a Bonsai Duce és Kusza Szem 2011-re legyőzték (ők mondták) szóval most fejezd be a fröcsögésedet te idióta barom. Kíváncsi vagyok, hogy a kormányzó párt mivel fizeti ki a mocskolódásaidat, de jó lenne, ha végre kihúznád a fejedet a Bonsai Duce seggéből és végre vennél egy mély levegőt és elkezdenél gondolkodni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.31. 09:26:46

@Blogger Géza: A hazautalás összege nem egyenlő a külföldön dolgozók számával. Miközben a hazautalt összeg csökkent, a KSH által nyilvántartott külföldön dolgozók száma még tavaly is 10%-kal nőtt.

ursus artos 2014.01.31. 10:32:33

@high up!: "Miért nem mész vissza a közmunkádra barátom..."
Nagyon mellé lőttél, kisfiam, de mindig ez van nálatok, ott a másik oldalon...

ursus artos 2014.01.31. 10:35:04

@nincs_itt: "Matolcsy sok minden, csak nem gazdasági szakember,"
Hát mi, autószerelő?
Vagy szerinted nem létezhet olyan adórendszer, ami nem a fizetésedet, hanem a fogyasztásodat terheli. Csak az ortodox gazd. pol. működhet. Mert ez esetben a közgazdaságtan nem tudomány...

Blogger Géza 2014.01.31. 11:37:38

@Online Távmunkás: Nem egyenlő, de egy egzakt indikátor. (Nyilván erről soha nem lesz pontos statisztika, lévén, hogy sokan feketén dolgoztak kinn.) Évi 10% növekedésnél nem lehet azt mondani, hogy korábban nem volt jelentős.

nincs1itt 2014.01.31. 12:50:26

@ursus artos: Tudod, a közgázon szerzett diploma, nem feltétlenül jelenti az univerzális szakértelmet. Matolcsynál pedig végképp nem találkozott a makrogazdasági ismeret a pozíciójával. Sokan és sokszor elmondták róla, hogy orbitális marhaságokat mond és tesz. Az autószerelő a Kubatov.
Minden adórendszer erre a két "pillérre" támaszkodik. A hangsúlyok eltérőek országonként.
Remélem a M. Friedman féle módszerről hallottál már...
De egy olyan országban, mint Mo., ahol a termelés a nulla felé konvergál, alapvetően importra szorul mindenből!, a GDP túlnyomó részét "multik" állítják elő, ott a fogyasztást szűkíteni, bizony oktondi dolog - égbekiáltó baromság -, mindezt megfejelni az alapkamat esztelen csökkentésével, már nem hiba, hanem bűn. Ajánlom japánt megfigyelni, Abe Shinzo előtt és azóta!

Most egy kicsit személyesebb leszek, az 1 kulcsos adó, neked eccerinek jó, viszont a költségvetésnek NEM. Vagyis a központi ellátórendszert kell szűkíteni, ami a fogyasztás magas adóztatása miatt nem tud magánosodni.

Mr Neanderthal 2014.02.01. 16:11:09

ha Vityaeknak aprilis elott vissza kell kullogniuk az IMF-hez, akkor mar megerte :)

Csekkliszt#10 2014.02.02. 20:52:20

@nincs_itt:
Azt mindig tudtuk róla, hogy gyáva. Nem ő tehet róla, persze, csakis a jobb keze. Még jó hogy nem skizofrén szegény, akkor mit mondana?

nincs1itt 2014.02.02. 21:20:33

@Csekkliszt#10: Megvan mit mondana:
nol.hu/belfold/az_onos_eso_miatt_orban_beallt_katasztrofavedonek?ref=sso
szerintem az a manus skizofrén...

www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/orban-nem-lett-tele-utrol-lecsuszott-autokkal-az-orszag-420842

Mutass még egy miniszterelnököt, aki ilyesmikkel foglalkozik! Ez egy elmebeteg!!

Csekkliszt#10 2014.02.03. 00:09:58

@nincs_itt:
Köszi. Nem tudom sirjak-e, v röhögjek. Az egész elterelés, h a jó, a gondos, szerető és nyájával törődő népvezéri, Mátyás királyi hazug mítoszt erősítse, miközben egy politikai és gazdasági maffiát irányít, mely Mo-t szervezetten és aljas módon kirabolja. És a sok barom ezt beszopja. 300 Ft-ért az anyjukat is meg, de többször 3000 Mrd forint rablás kapcsán tapsikol. Mi vagyunk a leghujebb barakk, nekúnk tényleg Mohàcs kell :-(( bár attól még inkább erősödik a toposz, h báncsák a magyart, miközben ezt a szemetet mi termeljük ki.

nincs1itt 2014.02.03. 10:20:04

@ursus artos: Te figyelj, reggel megint esett a forint... biztosan jól gondolod, amit...
süti beállítások módosítása