Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.05.08.

Milliárdos csalásért nem jár börtön

Szárnyathy Géza

Megvan az iregszemcsei cégtemető ügyében az ítélet. Lehet örülni, mert ebben a kretén országban azért csak felfüggesztett börtön jár, ha csalárd módon cégeket veszel annak biztos tudatában, hogy ezzel a tettel az államot és számos céget is komoly anyagi kár ér. Összesen 23 vádlott ellen indult eljárás, ám letöltendő börtönbüntetést csak ketten kaptak, akik felhajtották a cégeket és összehozták az üzletet a vevők és a cégektől szabadulni akarók között. No, azért nem a sitten fognak nyugdíjba menni, ketten együtt kevesebb, mint négy évet kaptak nem jogerősen. Ehhez egyrészt 89, másrészt 134 rendbeli közokirat-hamisítás kellett. 

Ha abból indulunk ki, hogy a cégek tulajdonosai azért akartak megszabadulni a cinkes társaságoktól, mert ott ki nem fizetett követeléseket, adótartozást halmoztak fel, akkor valószínűleg nem húsz forinttal tartoztak. Ha minden cégben százmillió forint tartozás volt - valójában az ilyen elhagyott cégek több százmilliós vagy akár milliárdos tartozást hagynak maguk után, de maradjunk egy visszafogott becslésnél -, akkor összesen a 164 eltüntetett cég 16 milliárd forint kifizetetlen tartozást halmozott fel.

Azt gondolom, hogy Zuschlag és a hozzá hasonlók tök jogosan kaptak hat vagy akárhány évet azért, mert százmillió forintot sunnyogtak el, osztottak szét vagy tudomisén, hova dugdosták. De egy ilyen bűnbanda hogy a büdös picskóba úszhatja meg mindösszesen három év tíz hónappal? Milyen válogatott töketlenkedés kell ahhoz, hogy ezért ne varrják be az embert öt-tíz évre? Már a miheztartás végett. Költségvetési csalásért 500 millió forint elkövetési érték felett már ennyi letöltendő jár, márpedig az évek alatt ennek sokszorosa jött össze - évente is több százmilliós volt a be nem fizetett adó.

Akkor? A fináncok 2009-ben kezdtek el nyomozni az ügyben. Ma 2014-et írunk. Ez nagyjából mindent megmagyaráz. A hatóságok szó szerint töketlenkednek, húzzák, mint a Kft. zenekar az Afrikát a koncertek ráadásakor. Még a Vp istenes, legalább nagyjából tudják, mit kell keresni - most az adóhatósággal kiegészülve még inkább, már ha akarnak találni valamit, persze. Az igazán nagy károkat a rendőrök és az ügyészség szokta okozni a hozzá nem értéssel, le nem foglalt iratokkal, hiányos ügyekkel és egyebekkel. Gondolom, ha nem lehet mit körberajzolni krétával, az nem is olyan izgis feladat.

Mindenesetre ez így nagyon gáz. Ha ennyire ordító és hírhedt esetben nem sikerül megfelelő bizonyítékot összeszedni, akkor igazán nincs mitől félni: lehet csalni és hazudni főállásban, mert még ha el is kapnak, még ha vallok is magam ellen, akkor sem képes a hatóság összeszedni annyi muníciót, hogy leültessenek. Menjünk mind fantomizálni!

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

90 komment

Címkék: adócsalás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr326134548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lajos Csánó 2014.05.08. 07:00:08

Magyarország jobban teljesít!Még szerencse,hogy jogállam van Magyarországon!

hogyéáadja 2014.05.08. 10:34:34

Milyen milliárdos csalásról beszélsz? Benne van a cikkben az összeg, nem olvastad el?

vadi3 2014.05.08. 10:52:20

@hogyéáadja: "az adóhatóság pedig több érintett vállalkozást is feljelentett, azok abban az évben összesen 392 millió forintos adótartozást halmoztak fel."
De elolvastam. Itt arról ír, hogy több vállalkozás. Ha jól tudom 164 vállalkozásról volt szó. Azok közül csak többet jelentett fel a NAV, de nem az összeset. Mind a 164 cég azért elég soka adósságot tud felhalmozni.
Olvasni, gondolkodni..

polgári kór 2014.05.08. 10:58:09

Valóban sokkal súlyosabban kéne büntetni a gazdasági bünözést.

Persze az is eredmény hogy lebuktak és elítélték őket egyáltalán. Nem is kicsi.

nick066 2014.05.08. 11:15:30

Ki kellene tüntetni őket. Minden adóforint, amit nem az alcsúti törpejézus költ focira vagy osztogat el a haver-vállalkozók között, az job helyen van így: becsületes(ebb) magyar családoknál.

monddazigazatmar 2014.05.08. 11:25:45

Én mostanában beszéltem egy könyvvizsgálóval, és ő mondta, hogy ilyen cégeladásokat már nem lehet megcsinálni valami új szabályozás szerint. Régen az volt, hogy kerestek egy szerbet, vagy albánt, aki megvette a céget, aztán sose találták meg.

A dolog másik része, hogy nem ezek az okosok tartoztak, vagy sikkasztottak el pénzt, hanem 10 ezerért a saját nyakukba öntötték a szart. Az ügyvédnek (a főgeci) a tárgyalása még nem volt meg, a két intéző kapott 2-2 évet + 5 milla elkobzást.
Szerintetek annak a szerencsétlen nincstelen hülyének (hajléktalannak), aki 10-20 ezerért nevére vesz 100 milla tartozást, mégis mit kéne büntetést adni? Akasztást?
Egyébként is 2008-2009 ben működtek, szóval @Lajos Csánó: bazd meg, igen, jobban teljesít.

sterimar 2014.05.08. 11:30:40

@nick066: Ja, papa, csak amikor majd a gyerekedet nem látják el időben a kórházban, mert az összes épkézláb orvos és egésszégügyis külföldre távozott, akkor majd máshogy fogod gondolni.

Laciii 2014.05.08. 11:31:11

@vadi3:
Azért a 100 millió/db "visszafogott" becslés nehezen alátámasztható.
Adócsalásra épülő cégeknél nem kell összekötő, ezek valószínűleg kisebb halak voltak.

Ettől még szigorítani kéne.

sterimar 2014.05.08. 11:37:12

@monddazigazatmar: A tartozást nem ők halmozták fel, de maradjunk abban, hogy tartozást fölhalmozni önmagában nem bűncselekmény, ez jóhiszemű működés következtében is bekövetkezhet, ez a piacgazdaság sajátja, cégek bizony néha eladósodnak és végül csődbe mennek. Ezért van a legtöbb gazdasági társaság esetében a tagoknak korlátolt felelősségük.

Viszont itt a vádlottak eleve rosszhiszeműen jártak el, a céget átvételük után kiürítették és bedöntötték. Ez bűncselekmény, és ha jól értem a sajtóból, akkor it nem pár ezer forintot kapott hajléktalanokról van szó. Nekem is alacsonynak tűnik ez a böntetés, bár tényleg nem ismerük az ügy minden részletét.

polgári kór 2014.05.08. 11:38:21

@sterimar: majd apokalipszis is lesz, főleg ha IMF se lesz.

A cucik is mondták 4 éve.

nick066 2014.05.08. 11:42:10

@sterimar: ez már most is így van. az (amúgy nem igazán épkézláb) orvosoknak meg a nehezen megkeresett és leadózottt saját pénzemből tömöm a zsebét most is miközben a szarfaszú istened meg szotyizik a lelátón.

vadi3 2014.05.08. 11:46:35

@Laciii: Igazad van. Adócsalásból a 10Ft/db is éppen elég.
Sajnos az általad nem említett nagyobb halaknak megvannak a megfelelő összeköttetéseik, így őket a NAV nem is akarja elkpani (lásd pl cukros ÁFA csalás).
A szigorítás sajnos semmit sem ér mindaddig amíg csak azokat fogjuk el, akik nincsenek a pikszisben

Pan Modry 2014.05.08. 11:48:49

@polgári kór:
mar most is csorok vagytok kiskomam!!!

te pont olyan proszto vagy mint a ballibek

Pan Modry 2014.05.08. 11:49:39

@vadi3:

ez a magyarok hibaja, 24 eve rinyaltok, es utana mindig ujravalasztjatok ugyanazokat az arcokat

sterimar 2014.05.08. 11:50:02

@nick066: Kicsit frusztráltnak tűnsz, fussál két kört a homokozó körül, az segít.

Egyébként meg a saját pénzedből fizess a saját ellátásodért, ez rendben van, ne máséból.

Laciii 2014.05.08. 11:52:22

@vadi3:
Normálisan a nagyhalak nyakoncsípése is a szigorítás része kéne, hogy legyen. Sajnos nem túl normálisan működnek a dolgok.

Pan Modry 2014.05.08. 11:54:47

@sterimar:

ezert kell magankorhazban menni, de leginkabb elhuzni kulfoldre ahogy az orvosok teszik, ki a fasz akarja olyan orszagban felnevelni a kolket ahol ennyi kozpenzt koltenek fasz stadionokra, mialatt az oktatas szinvonala egy nagy rakas kaki!

Pan Modry 2014.05.08. 11:58:10

@sterimar:

szerintem is ez lenne rendben, de akkor jon a kerdes hogy miert fizetnek az emberek TB-t es egeszegugyi adot/jarulekot????

monddazigazatmar 2014.05.08. 12:03:30

@sterimar:
Akkor előbb olvass, aztán kommentelj...

"bíró ismertette: a cégtulajdonosok 170-220 ezer forintot fizettek azért, hogy eladhassák köztartozással terhelt cégüket. Az összegből az ügyvéd 70-80 ezer forintot, a "vevőkért" felelős negyedrendű vádlott 50 ezer forintot, az új cégtulajdonosok pedig 8-10 ezer forintot kaptak."
At ügyvédet még nem tárgyalták- külön tárgyalása lesz. 2 szervező kapott 2 évet- meg 5 milla elkobzást. A bűncselekmény meg annyi volt, hogy az anyja nevét aláhamisította.
Nem forogtak ott milliók, nem ezek tartoztak, adott esetben nem is tudták, hogy mekkora a cég tartozása.
Cégnek lehet tartozása- magad mondtad hogy igen. Eladhatod a céget nyereséggel vagy tartozással? igen. Megveheti bárki? Igen. Be tudod utána hajtani a hejléktalan/csórón? Nem. Akkor mit kéne csinálni? Lelőni őket?

Mondom, állítólag manapság ilyen esetben visszamenőleg is megrángatják az eladót, és ellenőriznek az adásvételnél- mert a rohattorbán meg a fideszmaffia hozott ilyen törvényt....

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.05.08. 12:12:11

Sajnos Magyarországon nagyon gyenge a gazdasági búncselekmények felderítési aránya, szinte a nullát közelíti, pedig mindenki ismer bőven adócsalókat...

@monddazigazatmar: Milyen hajléktalanokról beszélsz? A két börtönbüntetésre ítélt ember az összekötő volt, akik felkutatták a céget bedöntő eladókat és fiktív vásárlóknak.

nick066 2014.05.08. 12:16:11

Soha nem kérek számlát, blokkot, nyugtát pl.
- a szerelőtől, aki vasárnap éjjel a 20 eves autójával kijön gázkazánt javítani
- a fodrásztól, akinek délután 4-kor én vagyok aznap az első vendége (Magyarország jól teljesít, már a haja se nő az embereknek! Hajrá!)
- a pizzafutártól, aki 2 fokban esőben motoron! szétfagyott ujakkal alig tudja elvenni azt a kis aprót

Ezeknek a pénzeknek minden egyes forintja pontosan ott van jó helyen, ahova adtam: becsületes szorgalmas Magyar családoknál. Egy fillért sem akarok belőle orbán tahóparaszt tokás-zsíros 'vállalkozó' haverjainál látni.

És ha van rá cégtemető, trükk, hamisító aki segít ezeknek, ha halálra akarják adóztatni bírságolni őket, annak csak örülök.

monddazigazatmar 2014.05.08. 12:21:01

@Online Távmunkás: Én azokról akik a nevükre vették a cégeket. "az új cégtulajdonosok pedig 8-10 ezer forintot kaptak."
Most ne azon akadj fent, hogy hajléktalanok-e, vagy csórók, vagy drogosok, vagy simán hülyék - normális ember, akinek van bármilyen értéke nem vesz a nevére százmilliós adósságot 8-10 rongyért.

Mitzimackó 2014.05.08. 12:22:42

@nick066: ja, biztos simics és tsa is ilyen cégeket adott el akkoriban, naponta legalább 13-at :-) bolond vagy te, komám, ha azt hiszed, hogy a pizzafutár ad el több100milliós tartozást felhalmozó céget: az ad el ilyet, aki a pizzafutárt éhbérért foglalkoztatja, és be se jelenti! :-)

vadi3 2014.05.08. 12:24:13

@nick066: Sajnálattal közlöm, hogy a szerelőt aki vasárnap éjjel gázkazánt javít, a fodrászt akinek nincs vendége és az említett pizzafutárt is egy-egy próbavásárlás után jól megbünteti a NAV, mert nem adnak számlát.
Ők azok akik sosem fognak a cégükben milliós nagyságrendű köztartozást felhalmozni, így soha nem is lesz szükségük cégtemetőre.
Ellenben azok akik cégtemetőben tüntetik el adósságaikat, biztosan azonnal új céget alapítanak és azt is jól becsődöltetik, nem a halálradóztatás miatt, hanem azért mert úgy nagyobb a haszon.

monddazigazatmar 2014.05.08. 12:24:27

@nick066: Jaj, te nyomorult. Kurvára nem akarsz 27% kal többet fizetni se a gázszerelőnek, se a fodrásznak, mert egy fillérbaszó vagy, aztán játszod itt az eszedet. Képmutató senki vagy, hiába találsz filozófiát az adóelkerülésedre. Nyilván Bajnai alatt adóztál mint a kis angyal...

Mitzimackó 2014.05.08. 12:24:29

@Online Távmunkás: nem, nem alacsony, csak ELTŰNNEK az elkövetők.

sterimar 2014.05.08. 12:30:25

@monddazigazatmar: Jogos, bár a másod és harmadrendű vádlottak, akik az értelmi szerzők is lehettek, nem kaptak sokat.

nick066 2014.05.08. 12:30:32

@monddazigazatmar: Képzeld, még többet is adok annál, mint amit kérnek.

nick066 2014.05.08. 12:32:32

@monddazigazatmar: nem 27% az adóteher (az cask az ÁFA) van még van 70-féle másik ado, jó, ha 100 Ft-ból 30 marad.

monddazigazatmar 2014.05.08. 12:39:11

@nick066: Na persze. Megsúgom neked, hogy a gázszerelő, meg a fodrász, az így is úgy is fizet adót, okoskodva elcsalva, de kell fizetnie maga után. Hidd el, hogy jobban jár, ha kifizeted a plusz 27%-bruttó árát a szolgáltatásának. Csak te ahhoz ruppótlan vagy, és csinálsz egy filozófiát. Hagyjuk már a képmutatást.

monddazigazatmar 2014.05.08. 12:44:17

@sterimar: Azoknak a szerepét nem olvastam.
De, továbbra is él, hogy az összes bűn amit elkövettek az a okirat hamisítás volt. (Meg lehet, hogy ha már lúd, akkor legyen kövér alapon még számlázgattak kicsit)
Céget lehet csődbe vinni.
Céget lehet adni venni.
Nem itt volt a károkozás.
És ha az új szabályok alapján utána lehet menni az eladóknak, akkor majd lesznek igazi bűnösök is. Mondom, én úgy hallottam, nem tudom, hogy mennyire hatékony az egész.

nick066 2014.05.08. 12:44:44

Mivel jár jobban ? azt se értem miről beszélsz. amikor a fodrász 1600-ot kér, akkor adok neki egy kétezrest és jó gyrosan elköszönök, hogy ne legyen ideje a nyugtatömbbel bajlódni. szerintem leállok vele az áfán alkudozni ? hány eves vagy ? 11 ?

Mészáros Laci 2014.05.08. 12:45:32

@polgári kór:

Amikor az Enron botrányt követően Amerikában szigorították a gazdasági bűncselekmények büntetését, az átmeneti időszakban sorbanálltak a cégvezetők az IRS-nél, hogy még a régi, kedvezményes büntetést kapják, ne a húsz évet.

Mészáros Laci 2014.05.08. 12:47:34

@nick066:

Ennek őszintén örülök. Tudod én évente kb ötmillió forint adót fizetek a költségvetésbe, a szívem hasadna meg, ha nem lennének ingyenélők.

polgári kór 2014.05.08. 12:51:07

@Mészáros Laci: Biztos úgy vót. Én nem vótam ott.

monddazigazatmar 2014.05.08. 12:56:16

@nick066: Ha tőled 1600 at kér a fodrász, akkor te miért feltételezed azt, hogy nem ír nyugtát, nem üti a pénztárgépbe? Ha beüti akkor megy a csúti patáshoz, ha nem üti be, akkor meg nem becsületes és szorgalmas magyar családtag. De mondjuk ez téged semmilyen szinten nem érint, semmi közöd hozzá, hogy mit csinál.
Ha a gázszerelővel meg úgy kezded, hogy "olcsón" meg "nem kell számla", akkor meg ugyanugy benne vagy az adócsalásban, mint ő-ha belemegy.

nick066 2014.05.08. 12:56:46

@Mészáros Laci: és termelsz is valami GDP-t vagy csak az iratokat tologatod vmi orbáni hivatalban a tákolmány asztala mellett ?

polgári kór 2014.05.08. 12:59:44

@monddazigazatmar: a síbérletemről nem kértem számlát Tauplizban (A), nem is kaptam..:)

Sok a lovaglás ezen, de ez az oka hogy a magyar ember többet keres, mint amennyi a fizetési papírján van. Ezzel mi a baj? Az alkalmazottak járnak ezzel rosszul, de nem kötelező azt csinálni.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:01:24

@nick066:

nettó adóbefizető vagyok.
egyébként kicsit utánaszámoltam, több az.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:02:12

@polgári kór:

Annó dacumál a portfolió írt róla.

nick066 2014.05.08. 13:02:57

@monddazigazatmar: közöm nincs hozzá, csak örülök neki ha magára költi. És azért feltételezem, hogy így tesz, mert látom a körülményeket, kb. az éhelhalásra elég, ami a költségei levonása után marad, egyszerűen nem jut már belőle a csúti patásnak.
Sehogy nem kezdem a szerelővel, örültem, hogy jött. és annyit adtam amennyit kért a végén, még fel is kerekítettem.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:04:26

@polgári kór:

"de ez az oka hogy a magyar ember többet keres, mint amennyi a fizetési papírján van. Ezzel mi a baj?"

Az a baj, hogy az állami szolgáltatásokat az a kisebbség tartja el, akinek nincsenek "számla nélküli" bevételei -- de ezeket a szolgáltatásokat mindenki szeretné igénybe venni, az a többség is, aki adót csal. Az eredmény a szolgáltatások lepusztulása és a legálisan dolgozók versenyhátránya a csalókkal szemben.

Laciii 2014.05.08. 13:06:23

@monddazigazatmar:
Azért ha a 100ezres bringát 5 ezerért veszed az aluljáróban te is tudod, hogy lopott ugye?

Az eladási árból egyértelmű, hogy üzleti alapon lett eladva, vagy azért, hogy más vigye el a csődöt, akitől nem tudnak semmit behajtani.
Az eladó tudja, hogy rajta be lehetne hajtani a pénzt, mert adófizetés helyett bömöst vett.

polgári kór 2014.05.08. 13:06:56

@Mészáros Laci: az igen! úgy megijjedhettek az Enronosok hogy elmentek dolgozni a Lehmann-hoz.

polgári kór 2014.05.08. 13:09:29

@Mészáros Laci: Ezt lehet így is értelmezni. Alkalmazotti szempontból.

Csakhogy egy kis/mikrovállalkozó az államnak nem kerül pénzébe, egy alkalmazott meg soxor tízmilliókba kerül(az hogy egyáltalán létrejöjjön a melóhelye, és ne szlovákiában jöjjön létre), szóval nem ilyen eccerü ez sem.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:12:53

@polgári kór:

amerika nagy ország, a szélhámosok olvasztótégelye.

polgári kór 2014.05.08. 13:16:20

@Mészáros Laci: a szélhámos ott is ugyanaz a nem olvadó FAJta, mint itt..:)

nick066 2014.05.08. 13:17:13

@Mészáros Laci: végiggondoltam, hogy milyen állami szolgáltatást veszek igénybe, nem jut eszembe olyan, amiért ne fizetnék közvetlenül.
Az utakért (már a kátyúkat annak nevezzük) az üzemanyag adójában, matricával. Az irataimért, a tulajdonnyilvántartásért az állam ezzel kapcsolatos költségeit sokszorosan meghaladó illetékekkel. Magánorvoshoz járok, azt is ritkán.
Van még vmi ?

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:18:37

@polgári kór:

nem, nem alkalmazotti szempontból lehet megérteni, hanem adófizetői szempontból.

a gondolatmenet gyenge pontja, hogy az államnak azért nettó bevételei vannak attól a kisebbségtől, aki adót fizet. mégpedig azért, mert a legális alkalmazottak döntő többsége nem kerül "pénzébe" az államnak, hanem bizony befizet az állam zsebébe, nem is keveset.

igaz, hogy néhány beruházástámogatást látványosan elbasztak (vagyis, számunkra nem látható okból kapott soha meg nem térülő támogatást), de a többséggel jól járt az állam, mert egy-egy nagyobb új gyár beszállítói és kiszolgálói összesen többször annyi embernek adnak munkát, mint a gyár saját alkalmazottai.

Én, Claudius 2014.05.08. 13:19:04

@nick066: Ha nem szóltál volna, bölcs maradtál volna!! Szerinted még arról is Orbán tehet, ha rossz az idő, vagy lopnak a cigányok?? Logikus következtetés szerint akkor Orbán maga az Isten. Akkor meg húzd meg magad, ne beszélj hülyeségeket, különösen olyasmiről, amihez nem értesz. Ezek a cégek főleg egymásnak tartoztak, nem Államnak, a veszteség után meg nem kell adót fizetni, tehát adótartozás sincs. Vesztesek csupán azok a cégek, akiket nem fizettek ki a partnereik.

Dinkainka 2014.05.08. 13:24:00

Csak annyit mondanék Kaya Ibrahim és Josip Toth.
És persze a hosszúbájtok éjszakája az Apeh-nál.

polgári kór 2014.05.08. 13:25:46

@Mészáros Laci: 'a gondolatmenet gyenge pontja, hogy az államnak azért nettó bevételei vannak attól a kisebbségtől, aki adót fizet.'

számok nélkül akárki akármit mondhat. annyi biztos hogy az össz SZJA bevétel az ÁFA fele, azt meg fizeti a sunnyogó kisvállalkozó is, arra a részre is ami 'adócsalásból' nála maradt.

béla a görög (törölt) 2014.05.08. 13:29:26

Jogászkormány.
Ha ellopod orbán szolgálati autóját golyót a hátadba meg 6 évet kapsz ha pénztmosol a fideszcigányokoknak ejnye-bejnye-t kapsz.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:31:46

@polgári kór:

Amerikában a nagy halak nem szokták felfüggesztettel megúszni.
- Az Enron elnökét, Kenneth Lay-t 30 év fenyegette, börtönbe vonulása előtt hirtelen meghalt.
- A vezérigazgatót 24 évre ítélték
- A pénzügyi igazgatót hat évre
- A főkönyvelő öt évet ült (vádalkut kötött)
- A stratégiai igazgató öngyilkos lett a vádemelés előtt.

Szóval belőlük nem lett Lehmann-vezető.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:33:37

@nick066:

igen, az adócsalók ezzel szokták magukat mentegetni, hogy "alig vesznek igénybe állami szolgáltatást, és az is szar minőségű"

én nem tudok semmit tenni azért, hogy a csalók ne csaljanak. csak egy kérésem lenne: saját maguknak ne hazudjanak. nem kerül semmibe otthon, tanúk nélkül magadnak bevallani.

nick066 2014.05.08. 13:36:18

@béla a görög: Ha egy nyomorult telefont ellopnak az orbán-esküvőn, akkor (milliókért) 60 embertől vesznek DNS mintát.
Ha Mari nénit és Béla bácsit a ledolgozott életük után legyilkolják, akkor nincs pénz DNS-re, ha esetleg van, akkor is 3 évet all sorban az ügy a bűnügyi laborban, de azt is csak akkor, ha még előtte nem zárják le a nyomozást.

polgári kór 2014.05.08. 13:37:03

@Mészáros Laci: OK. Az elnök és a vezérigazgató ugyanolyan mint a portás, csak más a munkaköre.

A nagy halak a tulajdonosok, velük mi van?

Abban egyetértek, hogy a magyarnál komolyabban veszik, néha, a kirívóan durva ügyekben, ami eljut a világsajtóba, mint az Enron/Lehmann.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:37:51

@polgári kór:

"számok nélkül akárki akármit mondhat. annyi biztos hogy az össz SZJA bevétel az ÁFA fele, azt meg fizeti a sunnyogó kisvállalkozó is, arra a részre is ami 'adócsalásból' nála maradt. "

bizony, a három fő adózási csoport a vagyonadó, a forgalmi adó és a jövedelemadó közül legnehezebben érvényesíthető a vagyonadó, legkönnyebben pedig a forgalmi adó.

azokban az országokban, ahol a legtöbb a csaló, a kormányzat átteszi a hangsúlyt a jövedelemadóról a forgalmi adóra. ez történt nálunk is az elmúlt kb 6-8 évben. persze a forgalmi adóval is lehet csalni, főleg az EU-ban.

polgári kór 2014.05.08. 13:38:38

@nick066: 'Ha egy nyomorult telefont ellopnak az orbán-esküvőn, akkor (milliókért) 60 embertől vesznek DNS mintát.'

- tele volt vezető politikussal a hely. Ha egy ilyen telefonját lopják el, az nemzetbiztonsági ügy, nem telefon lopás.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:43:11

@polgári kór:

"A nagy halak a tulajdonosok, velük mi van?"

Az Enron nyílt részvénytársaság volt. A felsővezetés nagy összegű részvényopciókat kapott. Amikor a dotkom lufi kipukkanása miatti recesszió az enront is elérte, a cég részvényei kezdtek esni. A csalás, amiért a menedzsmentet bevarrták, lényegében az volt, hogy kozmetikázták a pénzügyi adataikat, így a részvények árfolyama ismét emelkedett, így jobb áron el tudták adni a lehívott opcióikat, az alkalmazottakat közvetlenül a bedőlés előtt a (csalással felpumpált árfolyamú) részvényekkel fizették ki. amikor az enron végül bedőlt, a részvények árfolyama a századrészére esett. vagyis a tulajdonosoknak semmije nem maradt, a top menedzsment pedig azt hitte, hogy boldogan élhet a bahamákon a párszáz millió dollárból.

nick066 2014.05.08. 13:50:40

@Mészáros Laci: Egy normális országban három csoportra osztható az állam bevétele.

adók: ezért nem kapsz közvetlen szolgáltatást, az állam az általános dolgokat tartja fent ebből

járulékok: ezért kapsz ellenszolgáltatást, pl. egészségügy, nyugdíj, stb.

illetékek: ez cask az adott államigazgatási eljárás KÖLTSÉGEIT hivatott fedezni.

Ezzel szemben nálunk:
egy katyvasz az egész, már új elnezéseket is alig tudnak kitalálni, van már hozzájárulás, alap, díj, termékdíj, meg még egy tucatnyi követhetetlen kategória. (csak azért mert derék vezetőink félnek az 'adó' szót kimondani ?)

Csak adónemből van vagy 200 féle. Sőt nálunk pl. a bírságok is szerves része a rendszernek, aminek a bevételével terveznek, tehát eleve olyan a szabályrendszer, hogy bárkire bármikor kiszabható legyen. (egy elveszett bizonylat akár milliós birságot is eredményezhet, csak a hivatal rosszindulatán műlik bárkinek a jogszerű tönkretétele ebben az országban)

A másik meg, hogy a klasszikus kategóriák összemosódnak, nálunk a járulékért nem kapsz semmit (a táppénzedet a munkahelyed adja, tudtad ?) vagy pl. az illeték a adóként működik: Egy ingatlan, gépkocsi átirási, nyilvántartási díja miért is függ az értéktől, teljesítménytől ? Egy forgalmi engedély kiállításának költsége ugye nem többszázezer forint ? pedig ILLETÉKKÉNT fizetjük.

polgári kór 2014.05.08. 13:51:04

@Mészáros Laci: 'amikor az enron végül bedőlt, a részvények árfolyama a századrészére esett. vagyis a tulajdonosoknak semmije nem maradt, a top menedzsment pedig'

- ezt azért kiegészíteném, amikor a részvények árfolyama esni kezdett, az pont azért volt, mert a tulajdonosok jobban értesült része már tudta hogy meg kell szabadulni a papírtól. Akiknek semmije se maradt azok a kisrészvényesek tömegei.

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:51:05

@polgári kór:

"Abban egyetértek, hogy a magyarnál komolyabban veszik, néha, a kirívóan durva ügyekben, ami eljut a világsajtóba, mint az Enron/Lehmann."

Amerika annyiban speciális, hogy a népességben még mindig jelentős a WASP réteg: nagyon szorgalmasak, türelmesek, végtelenül puritánok és bizonyos értelemben kegyetlenek. nem lehet őket megvesztegetni, sőt, attól durvulnak be igazán. akinek ilyen bíró jut a tárgyaláson, simán kap harminc évet könyvelési csalásért.

wasp ~ white anglo-saxon protestant

Mészáros Laci 2014.05.08. 13:54:25

@polgári kór:

biztosan a tulajdonosok jobban értesült része, meg a nem teljesen hülye befektetők is, mert aki nem csak az árfolyamok görbéinek formáját nézegeti (lásd még béljóslás), hanem a cég kilátásait, működési környezetét (portfolio nyelven "fundamentumok"), az korábban láthatta, hogy az enronnak rosszul áll a szénája.

nick066 2014.05.08. 13:54:40

@polgári kór: " nemzetbiztonsági ügy, nem telefon lopás"
Ja, még benne volt a nemzetbiztonsági SMS: hétvégén lemegyek alcsútra a meccsre, viszek szotyit. Viktor.

polgári kór 2014.05.08. 13:56:45

@nick066: Nem lehet elég óvatos a zember mióta Obama (is) lehallgatja.

polgári kór 2014.05.08. 14:01:55

@Mészáros Laci: Orbán is WASP, magyar specialitásokkal. Kicsit setét, nem anglo de protestant, a saxon az nemtommi. De mo-n is a protestánsság a 'polgárság' oszlopa. Na meg a bibsik.

Mészáros Laci 2014.05.08. 14:07:49

@polgári kór:

"fehér angolszáz protestáns" (de azt hiszem amerikában már nem szabad mondani, ahogy a négert, feketét, színesbőrűt, vakot, süketet, féllábút sem)

Orbán, hát, bizonyos értelemben WASP, csak ebben a pozícióban már megjelennek a WASP hagyományok mellékhatásai is (a WASP gyerekeket általában verik otthon).

Mészáros Laci 2014.05.08. 14:08:57

@polgári kór:

:)

na csóközön mindenkinek, vár a frissítő munka, a csákány, az ásó a lapát nyele.

polgári kór 2014.05.08. 14:11:02

@Mészáros Laci: 'ebben a pozícióban már megjelennek a WASP hagyományok mellékhatásai is (a WASP gyerekeket általában verik otthon).'

Na és? Csak nem fertőztek meg téged a liberális kórsággal, hogy jobb, ha a gyerekek verik a szülőt?

Mészáros Laci 2014.05.08. 15:12:43

@nick066:

Ez már nagyon messzire vezet, úgy értem az államháztartás bevételei és kiadásai stb. Nehéz ám belátni, hogy semmi nincs ingyen, de a piaci viszonyok "szabadon engedése" is nagyon torz rendszerhez vezet, az állam létezése nemigen kerülhető meg; az államnak viszont vannak működési költségei és korlátozott hatásfoka stb. A gyenge minőségű szolgáltatás is szolgáltatás (pedig a kopott, büdös BKV busz is ott van reggel a megállóban és elvisz munkába - gyalog ugyanez az út kurva fárasztó lenne). A pénz nem marad bent az államban, amit pedig a bulvársajtó "lopás" néven szeret pellengérre állítani, összegszerűen elenyésző, összevetve azzal a kárral, amelyet az okoz, hogy a politikusok rövid távú szempontjai felülírják az ország (stratégiai) érdekeit.

monddazigazatmar 2014.05.08. 15:40:50

Jaj, de szeretem, amikor ennyi okos van egy rakáson.
Az a legjobb, hogy ilyen blogokon mindig a szent emberek írkálnak, akik böcsülettel fizetik az adókat, sőt, még többet is, mint amit kellene.
A másik azzal jön, hogy ausztriában a síbérletéről kapott e számlát, a harmadik meg, hogy lop a fidesz.
Bassza meg, olvasni ki tud? 2008-9 es bűncselekmény, ami most került itélethozatalra. Pár kis szerencsétlent megrángattak, 2-3 komolyabb sumák kapott 2 évet, a főfasz tárgyalása meg még később lesz. A rendszer olyan volt, hogy akik ténylegesen okozták az adócsalást azok hátradőlhetnek, mert ők még enyje bejnyét se kaptak.
Ez meg állítólag már nem így megy, mert a rohattfidesz hozott olyan törvényt ami bezárta ezt a kiskaput, és a jövőben azok is el lesznek kapva akik a céget eladják csövesnek, meg szerbeknek. De azért nyilván rohaggyonmegazorbán, hát végül is indexblogon vagyunk, ott mindennek erről kell szólnia

2014.05.08. 15:43:51

@nick066: Erre mondaná egy fityisznyik, hogy kifinomult adórendzerünk van :)

2014.05.08. 15:47:11

@polgári kór: anglo-saxon = angolszász, vagyis angolok, skótok, írek, hollandok és egyesek szerint a skandinávok és a németek is. Ebből a németek egy része és az írek nem tartoznak a WASP kategóriába, lévén katolikusok.

2014.05.08. 15:49:22

@monddazigazatmar: Megérted, hogy senki nem akarja feljelenteni magát. Másnap hajnalban már jönne a Q7.

polgári kór 2014.05.08. 15:49:28

@fagyospityóka: és a zsidók? mármint a protestáns zsidók, azok fehérek?

2014.05.08. 16:05:04

@polgári kór: azt nem tudom, de biztosan nm angolszászok

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.05.08. 16:53:21

@monddazigazatmar: Azok a csórók nem is kaptak se börtönt, se milliós büntetést.

@Mitzimackó: Hogy tűnnek el? Talán nem is keresik őket, mert az ügyészek és a rendőrök fel se fogják, hogy a NAV miről beszél...

tinipuma 2014.05.08. 18:46:26

A fő gond a felelősségre vonással van. A gazdasági ügyekben dolgozó nyomozók, ügyészek, bírók nagy részének fogalma nincs az üzleti életről. Nem tudják mit keressenek, milyen iratokat kéne lefoglalni, mit kellene kérdezni a tanúktól.
Kikerülve az egyetemről (általában jogi) beállnak egy hermetikusan zárt rendszerbe, fingjuk nincs arról, hogy mi van kint. És döntenek.
Sajnos a tényleges szakértelemmel rendelkező emberkék a másik oldalon vannak. Nem csoda: aki jó szakember, ért a gazdasághoz meg a joghoz is, az nem megy el köztisztviselőnek potom pénzért.
Amíg az igazságszolgáltatásban dolgozóknak túl nagy falat egy ilyen ügy elintézése, addig ne számítsunk semmi jóra.

Kovács Nóra Anna 2014.05.08. 18:53:59

@tinipuma:
Erre vannak az igazságügyi szakértők. (Könyvszakértő, adószakértő a legkülönbözőbb szakosodással.)

megfigyelt 2014.05.08. 19:49:08

@vadi3: Drága @vadi3. !!!
A gondolkodás alapfeltétele az ÉSZ nem pedig a narancs-sínű szemüveg amivel a FIDESZ seggét nyalják.

Cégügynök 2014.05.08. 20:02:18

Ennyi hüjjjjjéétt egy rakáson:-DDDDDDD

polgári kór 2014.05.08. 20:15:34

@Kovács Nóra Anna: mondjuk tényleg nincs. ez így van mindenhol a világon.

Amjg pl. az US. tőzsdefelügyeletnél az ügynökök a 100adrészét keresik a brókereknek, nyilván az alja megy az egyetemről ügynöknek.

megfigyelt 2014.05.08. 21:08:14

@Cégügynök:
Biztosan nagyon tájékozott a politikai MAFFIÁBAN.Joszip Toth, Kaja Ibrahim . Biztosan tudja azt is ki is a VARGA TAMÁS és pontosan tudja mennyivel több ÁFÁT csalt 3 MILLIÁRDNÁL az Interpol hozta haza, FIDESZ POLT PÉTER megkegyelmezett neki. Valószínű ismeri az 1998-2002-es Orbán kormány Székely Zoltán nevű kormány párti képviselő KAC támogatási dolgait, tájékozódjon mielőtt minősíti a saját HÜLYESÉGÉT.

Szúrófény 2014.05.09. 05:01:36

@vadi3:
A törvény olyan, mint a pókháló, amely megfogja a kisebb állatokat, a nagyobbak azonban átjutnak rajta. A dongó beléje jutva széttépi, s kirepül belőle, a kis légy azonban fennakad benne.” Temesvári Pelbárt
.
„hol a bűnözők a törvényhozásban ülnek, soha törvény elé nem kerülnek!” Bölcsességek könyve! Ókor Óta tudott!
Szent Ágostonnak az a sokszor idézett mondása, hogy igazságosság nélkül az állam is csak egy rablóbanda,

Mészáros Laci 2014.05.09. 10:41:44

egy pillanatig sem szeretném mentegetni ezt a pécsi exhibicionista fószert, de az arányosság jegyében tényleg kinézett volna 5-8 év letöltendő az iregszemcsei csalóknak.

index.hu/belfold/2014/05/09/ket_es_fel_evet_kapott_a_pecsi_egyetemen_maszturbalo_ferfi/

Cégügynök 2014.05.09. 22:19:31

A jog olyan mint a foci. Minden idióta azt gondolja ért hozzá.....

Cégügynök 2014.05.09. 22:20:46

Fogalmatlan marhák dobálóznak pl az "arányossággal"....

kvadrillio 2014.05.12. 18:59:00

"Holokauszttagadó cikket töröltetne az ügyészség a kuruc.infóról

Hír24
kuruc.infoholokauszttagadás
2014. május 06. 10:03

8

A végrehajtásra jogsegély útján nyílik csak lehetőség, mivel a portál szervere Amerikában található.

A Budapesti II. és III. Kerületi Ügyészség az illetékes bíróságon indítványozta egy a kuruc.info honlapon megjelent, holokauszttagadó megállapításokat tartalmazó cikk és az ahhoz fűzött hozzászólások végleges hozzáférhetetlenné tételét – közölte kedden a Fővárosi Főügyészség. Az írást 2013. július 19-én, 21 óra 40 perckor tették közzé „Elbocsátó levelek, fizetési kimutatások, precíz adatkezelés - "unortodox" dokumentumok Auschwitzból” címen, szerző nélkül. Az ügyészség szerint a cikkhez hozzászólók nagy nyilvánosság előtt tagadták a holokauszt tényét, illetve kétségbe vonták, jelentéktelen színben tüntették fel."

...remélem elengedik ezt a fazont, mert a legérdekesebb infók a kurucinfón találhatók !!!!!
süti beállítások módosítása