A felcsúti fejlesztések gyöngyszeme azt jelzi, hogy a kormányfő szívén viseli a hazai keskeny nyomtávú vasutak sorsát és a turisztikai célú fejlesztéseket. A nagyfőnök szűk körben be is jelentette, hogy földijeim, tovább kéne építeni a kisvasutat mindkét irányba. Fasza, de most lássuk, hogy csak akkor látja-e így a kis nagy ember, ha a saját faluja és stadionja a kedvezményezett, vagy akkor is, ha teszem azt felüti a fejében némi racionalitás, ha simán túllép a saját homokozóján és jót akar tenni alattvalóival is. Íme 3 kisvasút, amely eddig is megérdemelte volna a támogatást és még mindig reménykednek a túlélésben, illetve a segítségben.
Bugaci kisvasút
Nyilván Felcsút az ország turisztikai gócpontja, de a puszta és Bugac még mindig sokaknak vonzó lehet. Hét éve csukták be még a mocskos elődök a Kecskemét környéki tanyavilágot felfűző vonalakat, így aztán egy ottani megnyitón is elmondhatná viktor, hogy a büdös komcsik bezárták, ő meg feléleszti. A pálya persze ma csak rohad, ahogy múlik az idő, úgy lesz egyre kisebb az esélye annak, hogy még vonatok járjanak rajta. Igaz, hogy nagyon kicsi volt a forgalom, igaz, hogy a tanyasiak sem igen zötykölődtek vele már az utolsó években. De épp turisztikai célokra lehetne használni, egy alapítvány ki is dolgozta a terveket. A kormány felesleges pénzszórásaival összevetve semmi összeg kellene az újranyitáshoz és a hatékony üzemeltetéshez.
Nyírvidéki kisvasút
Ezen a bezárás előtt is komoly utasforgalom volt, bár folyamatosan csökkenő. Mivel lófasz volt itt 30 évig, nem felújítás, az emberek elkezdtek átszokni a buszra. Normális pályán, új mozdonyokkal abszolút nyerő lehetne a vasút és nem csak a Nyíregyháza-Sóstó közti turistaforgalomban, hanem a megyeszékhely hivatásforgalmában is. Itt is csak egy kis pénz és figyelem kellene, ráadásul sok tízezer választó szívét dobogtatná meg a vasút, amit a mai napig rengetegen hiányolnak Ibránytól Dombrádig. Igazán gusztustalan húzás volt sutyiban elkezdeni egy mozdony felújítását, majd amikor a helyiek azt hitték, hogy van remény, elvinni a gépet Felcsútra. Ezt lehetne most jóvá tenni.
Kemencei kisvasút
Ez az emberekről szól, arról, hogy meg kell-e őket becsülni. Pár tucatnyi önkéntes társadalmi munkában építette vissza a vasutat, amit elvittek az árvizek. Már négy kilométeren jár nyári hétvégenként, de még hiányzik egy hosszabb szakasz. Lehet hülyézni azokat, akik szabadidejükben talpfát fektetnek és sínt barkácsolnak, meg pénzért kajtatnak. De a Börzsöny egyik érdekes színfoltja ez a kisvasút, az elhivatottság mintapéldája. Az ilyen embereket kellene megbecsülni és támogatni. A felcsúti vasútra szánt pénz töredékéért földhöz vernék a seggüket és csinálnának egy olyan vonalat, amelyen mindenki szívesen zötyögne. Nem úgy, mint Felcsútra, ahova a híveken kívül mindenki csak a hányingerét visszatartva utazik.
Nem vagyok teljesen naiv hülye. Csak eljátszottam a gondolattal. Szinte biztos, hogy egy büdös petákot sem fog kapni egyik se, minden marad úgy, ahogy volt. Ha mégse, akkor örömmel folytatom a posztot.