Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.11.21.

Utalványok: amikor az EU is barom

Szárnyathy Géza

Az Európai Bizottság szerint sérti a szabad szolgáltatásnyújtás és letelepedés szabadságát, hogy a kormány (állam) kikúrta a francia utalványforgalmazókat a béren kívüli juttatások piacáról. Egészen pontosan a piacon vannak, csak épp nem bocsáthatnak ki kedvezményes adózású utalványt, csak normál adózásút - a különbség több mint húsz százalékpont. És hát ugye melyiket is fogja vajon választani a munkáltató? Szóval nagyjából úgy vannak a piacon, mint az a szerencsétlen, aki úgy próbál szalonnát sütni, hogy két méterre ül a tűztől, de csak egyméteres a nyársa. S persze amikor hátrazavarták, búcsúzóul még hátba is verdesték: de hát baszod, mi a gond? Van szalonnád? Van nyársad? Van tűz? Akkor meg?

Szóval ez nem tetszik a bizottságnak, és kormánynak küldött indoklással ellátott véleményében négy hetet adott a válaszra. Nem érdekes különösebben az ügy jogi háttere, az állam egyértelműen visszaélt hatalmával, lenyúlta a három francia bizniszét, köcsög volt, kész. De mégis mi a lószart csinált eddig a bizottság? És most mit kapkod, hogy négy hét alatt válasz kell neki?

A történet ugye 2011-es, akkor rakta le a gyalut a kormány és írta át az egész béren kívüli juttatásos szabályozást azzal, hogy csak a Bözsi-utalvány és a Szép-kártya maradhat kedvezményes (a pénztári befizetés és a sallangok mellett). A kormány vagy Trianonért akart visszavágni vagy egyszerűen le akarta nyúlni ezt a piacot, ami nagyjából 250 milliárd forintot ért. Az utalványosok saját bevallásuk szerint roppant kicsi, a kritikusok szerint roppant nagy jutalékot szedtek be az utalványok után. Tíz százalékos jutaléknál ez 25 milliárd forint. Ennél kevesebbért is hajlandók voltak már emberek ennél nagyobb aljasságokra. Persze ezt sikerült ész nélkül csinálni és sokakat elriasztani: 2,5 millió munkavállaló helyett 1,5 millió kap utalványt és 250 milliárd forint helyett csak nagyjából 100 milliárd forint értékben.

És akkor jön Brüsszel, hogy azonnal magyarázzuk meg, mi a fasz történt itt. Most? Most már minek? Ez a piac le lett felezve: a teljes béren kívüli juttatás értéke jó ha eléri azt a szintet, amit egy évvel ezelőtt még csak az utalványosok produkáltak. Kedves bizottság, mi a szart tetszettek csinálni egy éven át? Mi a halálért nem lehetett ezt a kérdést a szaros törvény megszavazása után azonnal feltenni? Akkor mondjuk februárra már le lehetett volna dózerolni a Bözsi-utalványt a francba, s talán a piac nem szenvedett volna el ekkora visszaesést.

Mondjuk az lesz a cirkusz vége, hogy a kormány el lesz zavarva a sarokba, ott térdel kicsit a kukoricán - Viktor, ezt a hülyeséget kiradírozzátok a pöcsbe, cserébe mi majd meggondoljuk ezt a túlzottdeficit-eljárást -, aztán szépen a franciák visszajöhetnek. 

Aha, de hova is? Mert azért arra kár számítani, hogy keddről szerdára hirtelen visszaáll minden a korábbi kerékvágásba. Ha el lesz kaszálva a cucc, akkor újabb huzavona lesz, mire megint átírják a törvényt - nyilván ezt elkapkodni nem fogják a fiúk, meg hát nem is nekik fontos. Valamikor az utalványosok elkezdenek majd kampányolni, hogy halló, visszajöttünk. Szóval megint lesz egy átmenet. Addig meg újabb lusták, bizonytalanok, életuntak és ki tudja még ki mindenki hagyja ott a picsába az egészet és adja ki bérben a korábbi juttatás felét, vagy tér át Szép-kártyára. A csigaevők kapnak valami kis satnya szart, a korábbi fasza piacuk negyedét, ellenben Brüsszel kurvára elégedett lesz, mert megoldotta a problémát. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

157 komment · 1 trackback

Címkék: utalvány cafetéria EU Erzsébet-utalvány Szép-kártya

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr564918590

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: újabb településen cserélik fideszes politikusok arcaira az óvodai jeleket 2012.11.22. 15:54:43

- Újabb településeken cserélik fideszes politikusok arcaira az óvodai jeleket, márciusra pedig nem marad olyan óvodai csoport az országban, ahol ne történne meg az átállás! - jelentette be sajtótájékoztatón Giró-Szász András kormányszóvivő, aki elmondt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rokakutya 2012.11.21. 20:47:22

Oszt akkó? Általában egyet szokok veled érteni, de most nem értem a felhogadást. Nőtt egy állami tulajdonú NÜSZ Kft aki lenyúlta a francia magáncégek piacát. Nem gondolod, h egy állam/ország/kormány/stb, ha bizonyos támogatni tervezett szolgáltatásokat ( pl munkavállalók hideg és meleg élelmiszereinek forgalmazása ) adókedvezménnyel ösztönöz akkor már a szocik idejében is indokolt lett volna a cafeteriában adható pénzhelyettesítő eszközök beváltási jutalékát szabályozni és adóztatni??!

kikukac678 2012.11.21. 22:06:53

Ember :-))), neked van eszed!!! Tok jó a poszt, tele logikával. A megmondós stílust is csípem, pont annyira kemény amennyire az köll.
Konyvjelzozve vagy, csak igy tovább !!!

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.21. 22:12:57

@rokakutya: az egy dolog, hogy az egész utalványos szart bezúznám a francba, de ez most nem ide tartozik
a posztból nem derül ki, mi a gondom? az, hogy ha már egyszer szét lett túrva ez a piac és ez által ugrott egymillió ügyfél, akkor nem kellene még egyszer ezt megcsinálni - ha az eu-nak annyira nem tetszik, nem kellett volna megvárnia, hogy kiépüljön a teljes rendszer, mert ha most belebarmol, akkor többet árt, mint használ

Venyigeszu 2012.11.21. 22:51:59

T. Géza!
Egy apróságot elfelejtesz: az Eu-nak nem ez az első lépése az ügyben. Volt már formális, informális egyeztetés, tárgyalás, figyelmeztetés, stb.
Így az a szál, amire az egész posztot felfűzted, hiteltelen.
És a visszaesett piac is vissza tud egy év-két alatt erősödni - ahogy annak idején is megerősödött nem innen, hanem a nulláról.

A többiben nagyjából igazat adok neked.

rokakutya 2012.11.21. 22:55:41

Biztosan mindenki érti, h mi a gondod, de nekem kellett még ez a két mondatod - miheztartás végett.
Másrészt igen. A szociknál adtam üdülési csekket a beoknak, most meg nem. Nem éri meg. A Fidesznél idén januártól emeltem bért, mert azt közlönyölték ha nem, akkor nem pályázhatok. Három alkalmazottra, 40eFt-al több járulékot utalok havonta mint tavaly, oszt nem nyertem lófaszt sem. Megmondta Kordagyugyi egy éjszakai kertv-pókeren ha tíz leosztás után nem tudod ki a balek akkor te vagy az! A tanulópénzt mindenki befizeti. Jövőre húsz forintot nem emelek :(

nemecsek ernő áruló 2012.11.22. 09:55:57

@poszt: Ezért erőlteti Merkel a föderációs európát, mert a jelenlegi rendszer bizony ilyen lassan működik, ergo semmire nem jó!

Szevasztok 2012.11.22. 09:56:29

Most akkor az a baj, hogy az EU mostani beavatkozása nem segíti a francia cégeket?
Ez ezerszer inkább pozitívum, hogy az EU-nak ELVBŐL van problémája a lenyúlással és nem gazdasági okokból.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 09:59:24

Hány magyar cég bocsát ki a franciáknál kedvezményes államilag támogatott kártyát?

Mert ha 0, akkor jól tette Orbán. Állami pénzből keletkezett hasznot, ugyan miért kellene a franciáknak lenyúlniuk? Mert jó az érdekérvényesítésük az EU-nál?

Hihetetlen, hogy naponta kaszálnak el bennünket az EU-ba ilyenek miatt, miközben másik oldalról nyomják az országot, hogy takarékoskodjon.

Ezek valahogy úgy képzelik, hogy az összes állami pénzes mézes bulikat külföldiek nyúlják le, míg a kormány takarékoskodjon más módon az adófizetők rovására.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 10:01:58

@rokakutya: Elfelejtettél belépni a kerületi Fidesz alapszervezetbe.

Rémbódess 2012.11.22. 10:05:58

@Anti Anyag: Úgy látszik nem érted a problémát, de hadd ne én legyek most, aki felvilágosít.

A fő gond a piacok szetbaszásával, a cinikus vállvonogatással, stb. van.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 10:11:22

@Rémbódess: Itt miben baszták szét a piacot? Egy alapból nyereséges dolgot átvettek a franciáktól.

Idáig a franciák uralták, mostantól nem. Milyen piacokról beszélsz, ez egy fix piac egyetlen résztvevővel.

mbond 2012.11.22. 10:15:38

@Anti Anyag: Senki nem gátolja, hogy magyar cégek is bemásszanak a francia picra.
Képzeljük csak el fordított esetben. Mondjuk Franciország találni hasonló intézkedéseket magyar cégek kárára. Na lenne itt akkor aztán felháborodás, trianononozás, sz*rházi, öntelt, mocskos franciák emlegetése.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.22. 10:24:09

@Anti Anyag:
Ez a dolog nem csak nekik volt nyereséges, hanem mindenki másnak is. Nota bene még az államnak is.
Az állam vesztett azzal, hogy egy működő piacot átvett.
Bizony, ez jó volt a munkáltatónak, mert olcsóbban tudta fenntartani a dolgozói elégedettséget.
Jó volt a vendéglátóknak, mert az emberek könnyebben költik az utalványokat.
És jó volt az államnak, mert több adó jött be belőle.

Mad Mind 2012.11.22. 10:25:27

@Szárnyathy Géza:
Az ügyeknek menete van. Rákérdeztek már többször is, de csak mostanra jutott el odáig az ügy, hogy komolyan hivatalosan várjanak választ. Ezt a kormányunk is tudja, azért mer ilyen pofátlan lenni, mert minden komolyabb probléma csak egy-két évvel a pofátlanság után jön vissza kísérteni.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.22. 10:27:25

@mbond: "Senki nem gátolja, hogy magyar cégek is bemásszanak a francia picra.".

Te valószínűleg valami állami alkalmazott lehetsz. A legjobban épp a franciák védik saját belső gazdaságukat az EU-ban. Nem hogy szolgáltatást nem adhatsz el, a legtöbb esetben még terméket sem.
Az, pedig, hogy te magyar cégként államilag finanszírozott szolgáltatásba kapcsolódj bele, tehát nem kell uralnod a piacot, csak bekapcsolódsz, ez teljességgel elképzelhetetlen.

Azzal együtt ezzel én egyetértek, pontosan így kell csinálni. Akik bennünket oktatnak, épp azok csinálják így.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.22. 10:30:14

@Szevasztok: Az a baj, hogy volt egy 100, amit csinált A, aztán B-nek megtetszett és lenyúlta. Ám a lenyúlás közepette 100-ból 70 lett. Most jön C, és azt mondja, ez így nem jó (amúgy igaza van), és mindent tessék visszacsinálni. Csak a végén az irigyelt 100-ból 50 lesz. De mindegy, mert így korrekt. Mintha úgy akarnánk megvédeni a nyulaktól a káposztaföldet, hogy ráküldöm a könnyűlovasságot.
Mit akarunk? Érvényesíteni a jogszabályt mindenáron, akkor is, ha azt, amiről valójában szó van ezáltal megzúzzuk?

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.22. 10:33:03

@Mad Mind: ebben igazad van, de a bírák nyugdíjazását érintő ügy kb negyed ennyi ideig tartott
az EU hasonlóképpen hosszú ideig tökölt azon is, hogy szabályos volt-e az autópálya meg vasútépítésnél az áfa kezelése - kiderült hogy nem,áfára nem jár támogatás, ami által több tízmilliárd forintot kell villámgyorsan másra költeni - maga a támogatás ugyanis formálisan nem vész el, fel lehet használni másra, csak ugye mikor, ha 2013-ban lejár a programozási időszak?

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 10:34:22

@Rémbódess:

"A fő gond a piacok szetbaszásával, a cinikus vállvonogatással, stb. van"

Nézd, a cinikus vállvonogatásért a viktort már az 1.0-ás korában pofán kellett volna baszni. Ma ennél csak TÖBBET érdemel.

Egyidejűleg osztanom kell azt a véleményt, hogy ezt a "piacszétbaszást" (az állam hasznára) már 15 éve meg kellett volna lépni.

Viktor egy bűnöző, de néha azért vannak jó lépései.

Laciii 2012.11.22. 10:40:19

@Szárnyathy Géza:
És akkor nézd meg mit csináltak a németek/spanyolok a napelemekkel. "Szétbazták" a piacot, mert nekik úgy jó, ők miért különbek, nekünk miért nem lehet?

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2012.11.22. 10:41:03

@Szárnyathy Géza: Ha jól értem, te azért akarsz megtartani egy alapvetően jogszerűtlen és pusztító lépést, hogy nehogy tovább romoljon a helyzet? A logikáddal az a baj - szerintem -, hogy ha visszaáll az eredeti állapot, akkor lehet, hogy 50% lesz, de vissza tud esetleg erősödni újra 100-ra, mert működni fog a leállított piaci rendszer, míg a jelenlegi esetben, ahol a kormánynak valami okból nem érdeke, hogy mindenhol elfogadják az utalványt, csak a haveroknál, jobb esetben is csak stagnálni fog ez az állapot.

Laciii 2012.11.22. 10:44:20

@Sparhelt:
De ez nem piaci rendszer, állam nyúl bele adókedvezménnyel.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 10:49:45

@Anti Anyag:

"A legjobban épp a franciák védik saját belső gazdaságukat"

Pontosan. A munkaerőpiacukat sem voltak hajlandóak sokáig megnyitni számunkra, nagyon helyesen.

Amúgy egy baromi jó példa erre a francia "ön-gazdaság védelemre". Nézd meg a francia filmeket, a közbeszerzési (rendőr, mentő, stb) autók mind KIZÁRÓLAG francia gyártmányúak. Nagyon helyesen.

Hangosan gondolkodva csak azt nem értem, hogyha a franciák egy 206-os pözsóval jól kijönnek a rendőrségen, akkor nálunk egy magyar gyártmányú suzuki sx4-es miért nem jó...?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.22. 10:55:24

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
Egyébként ez a nagy francia piacvédelem egy városi legenda.

"According to the World Trade Organization (WTO), in 2009 France was the world's sixth-largest exporter and the _fourth-largest importer of manufactured goods_.[144] In 2008, _France was the third-largest recipient of foreign direct investment among OECD countries_ at $117.9 billion, ranking behind Luxembourg (where foreign direct investment was essentially monetary transfers to banks located in that country) and the United States ($316.1 billion), but above the United Kingdom ($96.9 billion), Germany ($24.9 billion), or Japan ($24.4 billion)."

A francia autók pedig csak azért népszerűek, mert aránylag olcsók...
Sőt, Viktor állításával ellentétben francia földet is vehetsz külföldiként.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 10:56:25

@Sparhelt:

"míg a jelenlegi esetben, ahol a kormánynak valami okból nem érdeke, hogy mindenhol elfogadják az utalványt, csak a haveroknál, jobb esetben is csak stagnálni fog ez az állapot"

Így van. Ezzel a kérdéskörrel valahogy senki nem foglalkozik... Furi.

gono 2012.11.22. 10:57:18

10 % az nagyon sok.
nincs az annyi

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 11:01:08

@Lord_Valdez:

"olcsók"

Aham értem. Tehát akkor a következő helytálló:

A flottás Suzuki Sx4 DRÀGÀBB, mint a Ford Focus kombi vagy pedig a Skoda Octava kombi. Menj már...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 11:02:55

@Lord_Valdez:

"Jó volt a vendéglátóknak, mert az emberek könnyebben költik az utalványokat"

Ez pont úgy hangzik, mint amikor meglépték a nyerőgépek leszerelését, hogy "a szegény kocsmárosok, meg a kisfaszom". Kérlek, ne komolytalankodj...!

==T== 2012.11.22. 11:03:22

@mbond: Hát ezt benézted. A CBA például próbálkozott üzletet nyitni a franciáknál, de tudtommal csúnyán ráfaragtak.

a lényeg, hogy a nagy tagállamok védhetik a belső piacaikat (eleve az euróval is ezt teszik, mert annak árfolyam-kiegyenlítő tulajdonsága nekik kedvez), a kicsiknek meg kuss.

tcsan34 (törölt) 2012.11.22. 11:04:31

A Bözsi utalványt hatalmas lelkesedéssel, de nulla hozzáértéssel, a kormányra jellemző agyatlansággal hozták létre. Csökevényes a felhasználhatósága, és kicsi a váltható összeg. A Sodexho még mindig nagy összegben váltható, mindenhol elfogadják, még ha némileg rosszabbul is adózik. Ha havi 5000-nél több a cafetériád, muszáj Bözsi mellé mást is venned. A Szép kártya szerintem a legnagyobb vicc, a hírekben csak a lenyúlásról, meg a problémákról cikkeznek. Inkább tolom ugyanazt a pénzt az egészségpénztárba, és költöm el majdnem ugyanarra. Ezek után aki védi az állami eszközöket, csak pártszimpátia alapján teszi.

johevi 2012.11.22. 11:05:46

Miért most? Mert most jutottak el oda... Lásd bírák visszahelyezése ügyében is most döntöttek, amikor 2 éve nyugdíjasok már

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.22. 11:06:28

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
Csak, hogy tisztázzuk a rendőrségi jármű közbeszerzés során meghatározott követelményeknek kell, hogy megfeleljen.
Ennek megfelelően
1. rendszerint nem teljesen széria jármű, hanem van rajta módosítás, amit vagy vállal az adott gyártó, vagy nem.
2. egyedi ajánlatot tesz a gyártó
3. kellő mennyiségű korrupció is körül veszi.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.22. 11:12:04

@Sparhelt: most már mindenhol elfogadják a Bözsit
alapvetően én egyáltalán nem tartanám meg az utalványokat, de ha már vannak, akkor célszerű volna abból az irányból közelíteni a kérdést, hogy meg is maradjanak - ergo nyíljon ki a piac, de ezt már nem kellene tovább tördelni
@gono: akkor mennyi? csak mert eléggé titkolták - a Bözsi 6+2, az se kevés

Behajtó70 2012.11.22. 11:12:41

Na lássuk ezt a magyerellenes kirohanás hisztériát:

"lenyúlta a három francia bizniszét, köcsög volt, kész"

Eredeti állapot: Az állam fizet francia (miért nem magyar?) cégeknek, hogy azok magyar munkavállalóknak adjanak kajajegyet.

Tehát szerinted ez így a helyes, a megfelelő, a kívánatos, és ezt megszüntetni az köcsögség.

Értjük!

A menátlis deficit blog jelen esetben valóban az ami nálad éppen fenn áll: mentális deficitben szenvedsz. (bár szerintem csak egy franciabérenc gerinctelen balfasz vagy, pont mint a négymancs libamáj ügyben!)

De tovább: "A kormány vagy Trianonért akart visszavágni vagy egyszerűen le akarta nyúlni ezt a piacot".

Lenyúlni? Kitől is? Mit is? Azt amit juttatásként a magyar állam fizet? Miért lenyúlás az, ha a magunkét mi akarjuk használni, anélkül, hogy a külföldiek sápot szedjenek belőle???

Komolyan mondom, hogy nem vagy normális! Sőt! Kifejezetten károsan ostoba vagy!

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 11:22:08

@Lord_Valdez:

Nos:

1: a magyarországi rendőrautók teljesen szériafelszereltségűek, ugyanis az előre meghatározott "futás" után a civil piacra kerülnek. Egy kibaszott gumibottartó sincsen beépive.
Írd és mond, egy az egyben civil széria.

2: mégis milyen ajánlatot tud tenni egy gyártó, ami überelheti
=> a 25%-os árkülönbséget,
=> a Suzuki (magyar) piac meglendülését,
=> tízezrek (beszállítókkal) munkahelyének megvédését?

3: az előző felvetésemre magyarázat a korrupció.

...szerintem.

2012.11.22. 11:23:10

2011. év 2010. év 2009. év
Értékesítés nettó árbevétele 5 155 423 eFt 5 157 107 eFt 5 694 499 eFt
Adózott eredmény 1 985 404 eFt 2 601 563 eFt 3 236 714 eFt
Árbevétel arányos eredmény %  38,51 50,45 56,84

Aki tud számokat is olvasni,annak. Állami támogatásból ennyi egy nem állami cégnek. Mutassatok bármilyen versenyszférában lévő céget, aki 50% körüli árbevétel arányos nyereséget termel. Az állam annak adja a támogatást akinek akarja, hiába hőzöng akárki. Az állami támogatás nem szabadpiac.

Szelid sunmalac 2012.11.22. 11:24:06

@Behajtó70: "Azt amit juttatásként a magyar állam fizet?"

Most akkor fejtsd ki kerlek, hogy a magyar allam hogyan is fizeti ezeket az utalvanyokat!

grani 2012.11.22. 11:29:04

Ez most kit érdekel? Mármint ez a piac ? utalvány? Minek? Adják ide a pénzt és ne utalványosokat hízlaljanak. Ezt az egész ügyet úgy ahogy van fel kell számolni, mármint az utalványokat. Szép kis pénzmosoda.
Az EU meg tehet egy szívességet...

Démonmac1 2012.11.22. 11:31:00

@grani: Az eu folyamatosan szivességeket tesz, különben importálhatnád a szalámidat jó kis vámmal a Németekhez:)

Démonmac1 2012.11.22. 11:32:22

@grani:Ilyenkor úgy elfelejtődik az a rengeteg pályázat, meg támogatás, amit EU-s pénzből. Szidni sikk, gondolkodni nem

2012.11.22. 11:33:29

@grani:

"Ez most kit érdekel? Mármint ez a piac ? utalvány?"

Azokat nagyon érdekli, akik évente 2-3 milliárdot kerestek rajta. Mutatja ezt ez a poszt is.

Az utalványok célja ez lenne, apuci ne a kocsmában meg a nyerőgépben verje el a lóvét, hanem kaját vegyen anyuci a gyereknek. Az kérdéses, hogy utalvánnyal ez megoldható-e.

Laciii 2012.11.22. 11:48:24

@Démonmac1:
Meg a cukrot, ja azt elintézték. Akkor a csirkét, az se húzza már sokáig mióta a brazil ketreces csirke már megfelelő minőség...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.11.22. 11:49:39

Én nem igazán értem, hogy miért véditek az utalványos cégeket, hiszen ez az egész dolog az adókedvezményről szól. Miért kellene az adókedvezményt egy külföldi cégen keresztül közvetíteni? Csak azért, mert anno valamelyik kormány így vezette be?

Amit a kormány lépett, az egyszerűen a pénzcsap elzárása. Teljesen érthető és indokolt. Egy veszteséges állam ne fizessen olyan szolgáltatásért, amit maga is el tud végezni feleannyiért, sőt így pluszinformációkhoz jut a zemberekről!! Gondolj bele, hogy szinte első kézből meg tudja állapítani, hogy ki mire költi azt a kedvezményt, amit az állam adott neki, tudni fogja hol szorítson a többlet bevétel érdekében. Tudod, a Nagytestvér mindent lát....

A másik pedig, hogy ha a zunió nagyon kötekszik, széles mosollyal lehet neki átengedni az egész kafetéria piacot, és egy mozdulattal megszüntetni MINDEN adókedvezményt. Aztán amikor mindenki távozott a piacról, akkor a kormány másnéven kiadja újra a szép kártyát... adókedvezménnyel, és nem korlátoz senkit az újra beléphetnek, csak épp olyan feltételek mellett, amit nem tudnak teljesíteni. Ehhez csak egy jogász kell, az pedig a fityisznek van elég.

Ez a scenario jobb mint a mostani rendszer?

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: Nem, teljesen igaza van, aki nem tudott elmenni nyaralni, vagy volt nyaralója a Balatonnál, az valóban az étteremben költötte el az utalványt, azaz valóban jó volt a vendéglátóknak... És a másik, hogy az ember könnyebben ment 1 hétre szállodába, ha az utalvány fedezte a teljes ellátás felét...

EMU 2012.11.22. 11:52:28

Ilyen ügyek pedig tucatjával vannak és lesznek, mert orbánék nem értik a piacot, nem értik a versenyt, nem értik európát, az Uniót. Nem orbánt meg az országot támadják ezekkel az uniós eljárással, hanem azt a magyar érdeket védik, hogy a magyar vállalkozók, cégek, emberek egyenlő eséllyel prosperálhassanak bármelyik uniós országban. Mert ha orbánék logikája érvényt nyerne az unióban, fingani sem járhatna uniós országba a magyar, nemhogy vállalkozni, kereskedni, szolgáltatni. Többek között ezért is bunkó, ócska és primitív orbán egyoldalú, mohó gondolkodása.

kkkchris 2012.11.22. 11:55:36

@Behajtó70: Kicsit durva megfogalmazás de alapvetően egyetértek a logikával:
MIÉRT kell egy ÁLLAMILAG kiadott utalványt ami kedvezményes adózás miatt van, ami utána a KERESKEDELMI egységekhez megy ÁTCSORGATNI _BÁRMILYEN_ magán cégen??? Hogy lenyúljon jutalékot kockázatmentesen, fix nyereség? Mire fel? HVG-ben volt cikk erről a 3 cégről pár hónapja, nem kis nyereséggel működtek.

Nekem határozottan az a véleményem hogy az itthoni külföldi cégek baromira hozzászoktak a hatalmas nyereségekhez (telekomcégek, bankok, francia utalványosok, lehet még sorolni), aztán amikor rosszabbul megy akkor rögtön mennek picsogni az EB-hez. Ott csesztük el de nagyon hogy ezt ELEVE megengedtük, AKKOR keményebben kellett volna fogni, most pedig nem visszaállítani mindent elég kifogásolható eljárással, mert az tényleg gáz azt el kell ismerni.
Mostani hír hogy valamelyik kiskereskedelmi cég versenyhátrány miatt EB-hez akar szintén fordulni - érdekes módon a 90-es évektől kezdve amikor kapták az adómentességektől elkezdve a mindenféle kedvezményeket az természetes volt.

Geszti mondta hogy ha munkavállalóként teljesíted a lehetetlent akkor a főnököd felveszi ezt a napirendi pontjaid közé. Beletalált sok mindenre igaz, átvitt értelemben is.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.11.22. 12:00:11

@EMU: Ezt kivételesen benézted, mert az egész sz@ros kafetéria rendszer alapja az adókedvezmény, amit a kormány ad a munkavállalót foglalkoztató munkaadónak, azért, hogy a munkavállaló által elköthető jövedelmet bizonyos gazdasági szegmens felé terelje, illetve hogy a munkavállaló bizonyos tevékenységeket elvégezzen pl.: rekreáció.

Az, hogy ennek a közvetítése eddig a versenyszférára volt bízva, ahol ezen k@rva jól kerestek a közvetítő cégek, inkább korrupció eredménye, mintsem az ésszerűségé. Hogy most ezt megszüntették, inkább üdvözlendő, és szerintem ezt jól csinálták.

Aláírom, hogy kiverte a biztosítékot a franciáknál az aranytojás tojó tyúk levágása, de melyik az az állam, amelyik önként és dalolva engedi át a "civil szférának" az adó újra elosztásának lehetőségét?

Lóf@szt az EU s@ggébe!

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 12:00:38

@Laciii:

Nos, a cukor az érdekes dolog. Ez kollektíve ilyen drága egész Európában.

A cukornál a fejlődő országok (Afrika) exportját segíti elő az EU (ENSZ). De tudjuk, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze... :)
Tehát a globál EU-gazdaságnak annyira azért nem rossz húzás a "cukor"-dolog.
Amenniyben erre gondolsz.

Ha pedig arra gondolsz, hogy a magyar termelőket megfolytották, akkor tévedésben vagy, ugyanis a kvótáinkat a magyar parasztok maguk választotta "szürke eminenciásai" adták el kurva jó pénzért, és bojkottálták a répa-leadást a cukorgyárak felé. Most meg jó lenne az üzlet.

Hát túró a fülükbe a kedves paraszt-gazdáknak, ugyanis ebben a világban "egy fasszal legfeljebb egy pinát lehet megbaszni egyszerre".

kkkchris 2012.11.22. 12:02:16

még egy érdekes adat a HVG-ből aki az ár mindenhatóságát gondolja beszerzésnél: akár 15-20%-al is drágább lehet valami ha itthoni a termék mert a + adóbevételek + itthoni munka teremtéssel miatt még így is jobban jár az ország.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 12:02:34

@Magánvéleményem:

"Nem, teljesen igaza van, aki nem tudott elmenni nyaralni, vagy volt nyaralója a Balatonnál, az valóban az étteremben költötte el az utalványt, azaz valóban jó volt a vendéglátóknak... És a másik, hogy az ember könnyebben ment 1 hétre szállodába, ha az utalvány fedezte a teljes ellátás felét..."

Ember, gazdasági kataklizma van Magyarországon, tényleg az a legfontosabb, hogy mi a fészkes fene lesz a balatoni vendéglátósokkal (is)...!?

zotyesz11 2012.11.22. 12:07:44

Hát igen, a Medgyessy jól beszélt franciául, a Vitya pedig sajnos nem érti a beszédüket...

-Mit makogsz franciaköcsög?!

KG2000 2012.11.22. 12:08:51

Csak azt nem értem, miért is jó a posztosnak, ha a franciák kiviszik a profitot és az nem Magyarországon marad? Mert az biztos, hogy a magyar állam megoldása a magyarok 99%ának egyértelműen előnyös, mert több lesz a költségvetési bevétel. CSak a francia cégek magyarországi alkalmazottjainak káros valamint az ÁVHs-terrorista széslőjobboldali-náci MSZP-SZDSZ-LMP-Milla-Bajnai bandának, vagyis az ország max. 1%-ának.

Egyébként pedig a kormány akkor cselekedne okosan, ha teljesen megszüntetné a cafeteria-jegyek lehetőségét és másképpen engedne adómentes támogatást a munkavállalóknak. A cafeteria-jegyek értelme csak az, hogy azokat csak Magyarországon lehet elkölteni, magyar főként vendéglátóipari szolgáltatóknál. Olyan megoldást kell keresni, amely a magyar vendéglátóipart (és kiskereskedelmet) a cafeteria-jegyek TELJES megszüntetése után is támogatja.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 12:10:54

@kkkchris:

"drágább lehet az itthoni termék".

Sajnos ez igaz.
Ennek ellenére példálóznék:

Németország közbeszerzési autópark: kizárólag német gyártmány.

Francia közbeszerzési autópark: kizárólag francia gyártmány.

Csehország közbeszerzési autópark: kizárólag cseh gyártmány.

Olaszország közbeszerzési autópark: Európából mindenhonnan.

Spanyolország közbeszerzési autópark: Európából mindenhonnan.

Magyarország közbeszerzési autópark: Európából mindenhonnan.

A német, a francia és a cseh gazdaság ível felfelé.

Az olasz, a spanyol és a magyar gazdaság a tönk szélén van.

Érzed a kontrasztot?

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 12:14:57

@KG2000:

"Csak azt nem értem, miért is jó a posztosnak, ha a franciák kiviszik a profitot és az nem Magyarországon marad?"

Aham persze. Meg Cipruson. Meg a Kajmán szigeteken. Jobb esetben a (Lázár fívéres CBA-val együtt) Svájcban.

Nagyon naiv vagy.

KG2000 2012.11.22. 12:18:54

@Magánvéleményem: Igazad van a mostani helyzetet illetően, de szerintem a valódi megoldás a cafeteria-rendszer teljes megszüntetése lenne. Mást kell kitalálni a hazai vendéglátóipar támogatására, teljesen mást, ami nem jár évi csaknem egymilliárd Euro Franciaországba való kitalicskázásával.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.22. 12:19:42

@KG2000: az első bekezdésed teljes hülyeség, nem írtam, hogy szeretem a franciákat, az öklendezést meg hagyjuk

a második résszel maximálisan egyetértek

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.22. 12:22:26

Mellesleg ez nem állami pénz volt. Az állam annyit adott hozzá, hogy az így adott jövedelem után kevesebb adót kellett fizetni.
Ezen cégek bevétele az elfogadó helyek által fizetett jutalékból származott.

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
"mégis milyen ajánlatot tud tenni egy gyártó, ami überelheti"
Pl. tudja tartani a határidőt.

Mondok egy megtörtént esetet. Anno az Ikarus ajánlott egy buszt Kadhafinak. Ő kért év végéig 5000-t. Ezzel az üzlet kútba is esett, mert ezt a mennyiséget, ilyen határidővel az Ikarus nem tudta vállalni.

KG2000 2012.11.22. 12:22:26

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: Aha, szóval nektek a franciák hálapénzt fizetnének, ebből a logikából ez következik.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.11.22. 12:24:34

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: Most az van, de nem mindig volt az! Amúgy pedig a vendéglátóipar az egyik legélőmunkaigényesebb szektor, és ez segíti a munkaerő megőrzését... azaz nem hülyeség fenntartani a rendszert, támogatni a vendéglátóipart.

KG2000 2012.11.22. 12:26:15

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: Jó, azért árnyalt a kép Magyarországot illetően, mert nincs magyar tulajdonú autógyár, egyébként a cseheknél sem. Másrészt Magyarországon munkát ad az Audi és az Opel is, meg a Suzuki is, vagyis ha a VW konszern termékeit veszi a magyar állam vagy Opelt, akkor meg lehet egyezni a fejlesztésekben. Egy biztos: Suzukit nem nagyon vesz a magyar állam, pedig nem ártana.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.11.22. 12:27:55

@KG2000: ha lenne magyar gyártású trabant, támogatnám, hogy politikus csak olyan autót kaphasson szolgálati célra :-) minden extra nélkül... :-)

Peetee 2012.11.22. 12:27:56

Nem kell kiforgatni az Eu-t, ez 1 szelet a tortából.
A gond azzal van, hogy mindent monopolizálnak a Fideszes urak, lassan már a víz is csak új folyhat ki a csapból ha előtte imádkozunk a Vezérnek térdepelve a mosdókagyló előtt!

Igen, a Bözsi-utalvány is ebbe a körbe tartozik, de mint mondottam egy 1 kis szelete a rothadó tortának...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 12:46:20

@Lord_Valdez:

"Mondok egy megtörtént esetet. Anno az Ikarus ajánlott egy buszt Kadhafinak. Ő kért év végéig 5000-t. Ezzel az üzlet kútba is esett, mert ezt a mennyiséget, ilyen határidővel az Ikarus nem tudta vállalni"

Suzukiról beszélünk. Kapacitív gyártósorról beszélünk. Magyarország lecserélendő kb 2000 darab rendőrautójáról beszélünk (kezdetben).

Minden más csak mellébeszéd. Ne haragudj.

komplikato 2012.11.22. 12:50:48

Aki szerint az egész Bözsi/Szép kártya biznisz a magyra piac védelme, azok szerint a három MAGYAR cafetéráis cég kinyírására mi szükség is volt? Nem csak franciák voltak ám idehaza.

Másik kérdés mi köze volt a "piacvédelemnek" ahhoz, hogy a hülye éhbéres dolgozók cafetériáját a béka segge alá csökkentették? Azért egy csórónak 5-6-7.000 az sok pénz volt ám!

Annak mi köze volt a piacvédelemhez, hogy halálra szívattak egy csomó "multit", míg ugye a nagy "magyar üzletlánc" (elég nagy, a Tesco utáni legnagyobb Európában!) meg véletlenül hónapokkal előbb kapott engedélyeket a Bözsire? Aminek bevételei SEM itthon fognak adózni persze ...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 12:51:05

@Magánvéleményem:

"Vendéglátóipar"

Nézzük csak:

-90%-ban NEM ad számlát.
-90%-ban MINIMÁLBÉRRE (vagy csak simán feketén) van az alkalmazott személyzet bejelentve.

Csak így hirtelen ennyi jutott eszembe. Hogy honnan tudom? Csináltam és tapasztaltam.

Tehát ez is mellébeszélés.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 12:52:38

@Lord_Valdez:

Bár csak így ívelne a magyar gazdaság is. Ez természetesen a múltra is értendő.

Ez mellébeszélés.

komplikato 2012.11.22. 12:52:54

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
OFF: Nem akarok a vitába folyni, mert autókhoz nem értek, de a Suzuki olcsóságát nem némely hiányossága adja? A hazai gyártású Opel pl. miért nem jó? :D/OFF

VT Man 2012.11.22. 12:54:35

@gono:
"10 % az nagyon sok.
nincs az annyi "

De megközelíti. Ha jól tudom, a munkáltatótól kb. 2-5%-ot nyúlt le a francia cég, az éttermektől pedig szintén 2-5%-ot. Az 4-10% között van, valószínűleg étterem mérettől is függött.

VT Man 2012.11.22. 12:55:40

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
""Vendéglátóipar"
Nézzük csak:
-90%-ban NEM ad számlát.
-90%-ban MINIMÁLBÉRRE (vagy csak simán feketén) van az alkalmazott személyzet bejelentve."

És gondolom a vendéglátóiparos főnökök voltak a legjobban felháborodva, hogy a szemét orbán kivezette az adójóváírást, ezért több adót kell fizetniük a kamu minimálbér után..

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.22. 12:56:51

Pont ugyanezt csinálta a magyar alkotzmánybíróság is MNYP ellopás ügyben. Ez már csak ilyen dolog úgy látszik.

komplikato 2012.11.22. 12:58:40

@KG2000: Mint írtam, szerintem a rendszer egyrészt kiszúrás volt a magyar cégekkel IS, másrészt meg nagyon úgy néz ki anyagi érdekeltsége volt benne pár havernak, valamint úgy gondolom, hogy aki cég jól járt vele és "magyar", az se ide adózza ám le ...

Viszont pl. osztrákoknál a legutolsó eldugott kis büfében vagy boltban is lehet cafetériával fizetni és mit ad Isten ezek jó része Sodexho, Check Dejuner, stb. Ne magyarázza már el nekem senki, hogy az osztrákok ennyire szeretik a franciákat, vagy azt, hogy ott is le van zsírózva a kormánnyal.

komplikato 2012.11.22. 13:00:30

@VT Man: Érdekes megközelítés, nekem a kártyás fizetés utáni jutalék rendszer szúrja a szememet, amit a kártya használok többsége nem is tud, hogy létezik. Utána meg lehet csodálkozni az emelkedő árakon, meg azon, hogy vagy 10-15 évig tartott mire egy sima élelmiszer boltban el is fogadták a kártyákat ...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 13:06:17

@komplikato:

"A hazai gyártású Opel pl. miért nem jó?"

Mert 1999 óta nincsen Magyarországon gyártott Opel. Kisebb alkatrészek vannak itt gyártva, de komplett autó az nincs.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 13:07:55

@VT Man:

"És gondolom a vendéglátóiparos főnökök voltak a legjobban felháborodva, hogy a szemét orbán kivezette az adójóváírást, ezért több adót kell fizetniük a kamu minimálbér után..."

Pontosan.

De ettől orbán még szemét.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 13:16:40

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:

@komplikato:

"Komplett autó..."

Jó-jó, ez azért így sarkos. Az Opel az valóban belefér(hetne) a közbeszerzésbe az itt legyártott motorok és váltók számának tekintetében.

Tehát kérnék elnézést.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.22. 13:19:01

sok olyan van, mikor az EU is barom...

Politizátor · http://westwing.blog.hu/ 2012.11.22. 13:19:09

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: Szerintem azért nincs Suzukijuk a desztóknak, mert jogszabály írja elő, hogy egyenlő eséllyel induljon bármilyen gyártmány egy közbeszerzésen. És ha nem így lenne, az EU pattogna. Nyilván más a lobbisúlyod, ha EU alapítóként, 6,5 Magyarországnyi lakossággal, 15 Magyarországnyi területen garázdálkodsz 18 Magyarországnyi GDP-vel...

ex-dr. vuk 2012.11.22. 13:22:04

Ez az egesz utalvanyosdi egy megveszekedett baromsag.
Kitalaltak mar a fizetoeszkozt, ugy hivjak, hogy Forint. Ujrahaszonisthato, nem kell minden fizeteshez ujat nyomtatni belole aztan pedig megsemmisiteni. MI A FASZRA JO EZ???

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.22. 13:25:03

@ex-dr. vuk: no erről fog szólni egy következő poszt :-)

HomicideWatch (törölt) 2012.11.22. 13:29:57

@gono:
5% a munkáltaótól, 5% az elfogadótól. Volt az annyi.

Jimbo75 2012.11.22. 13:30:07

Ki nem szarja le? Csigazabálóknál 90%-ban francia cégek vannak, alig engednek be külföldit, mi a faszt ugrálnak nálunk, ha ők is hasonló elbírálást kapnak? Így jártak.

Tömjén Zsolt 2012.11.22. 13:32:36

Kezdettől nem értem miért a franciáknak kellett hülyére keresniük magukat azon, hogy színes papírdarabkákat osztogattak, ami mögött magyar pénz állt. Örülnék, ha egy alulfizetett brüsszeli tintahal elárulná, hogy miért volt jó ez nekünk.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 13:39:20

@Politizátor:

"Nyilván más a lobbisúlyod, ha EU alapítóként, 6,5 Magyarországnyi lakossággal, 15 Magyarországnyi területen garázdálkodsz 18 Magyarországnyi GDP-vel..."

Kb. tíz éve egyszerre és egy körben összesen 3.000 darab Octaviát adtak át. Ez csak egyszeri átadás.

Csehország EU-s csatlakozása 2004-ben volt.
Magyarországé szintén.

Akkor most milyen lobbirol beszélünk?

Globetrotter2014 2012.11.22. 13:47:43

@Anti Anyag: na ez érdekes, mondj már példákat.

@Jimbo75: sétálj egyet Párizsban és nlézd meg mekkora a francia autók aránya.

menj be egy nagyobb hiperbe fosz látni nem kevés Müller terméket. Sőt, megelpő de akát Egri Bikavért is ha szerencséd van.

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: nem csak a suzuki gyárt nálunk. Amellett hogy eléggé kolrátozott a kínálata, a konkrét esetben alkalmatlan is.

Jimbo75 2012.11.22. 13:50:43

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:

ROTFL:

"A legjobban épp a franciák védik saját belső gazdaságukat"

Pontosan. A munkaerőpiacukat sem voltak hajlandóak sokáig megnyitni számunkra, nagyon helyesen.

Amúgy egy baromi jó példa erre a francia "ön-gazdaság védelemre". Nézd meg a francia filmeket, a közbeszerzési (rendőr, mentő, stb) autók mind KIZÁRÓLAG francia gyártmányúak. Nagyon helyesen.

Hangosan gondolkodva csak azt nem értem, hogyha a franciák egy 206-os pözsóval jól kijönnek a rendőrségen, akkor nálunk egy magyar gyártmányú suzuki sx4-es miért nem jó...?

Nem ismerős a szöveg?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.11.22. 13:52:00

@ex-dr. vuk: Arra, hogy irányítottan és követhetően költsd el, kvázi arra jó, hogy a mindenkori kormány mondja meg, mire költheted a fizetésed.

Globetrotter2014 2012.11.22. 14:06:33

@Jimbo75: nem mind francia gyártmány. Van amit külföldön gyártanak. 206ost pl szerintem már rég nem Franciországban gyártják.

Amúgy bevett szokás hogyha egy gyártó veszi a fáradtságot hogy áthozza a gyártósorát akkor annak az import modeljeit veszik. NEM csak azt amit ott gyárt, pláne ha azok alkalmatlanok,

A munkaerőpiac pedig közös döntés volt. Mi is kértünk derogációkat cserébe.

-Sarq- 2012.11.22. 14:06:49

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:

Sőt, nem állnak meg a közbeszerzésnél, ismerek olyan francia céget a versenyszférában, akiknek az itteni leányvállalatuk dolgozói is csak francia autót kaphatnak, manageri szinten is.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 14:08:57

@ZF2:

"konkrét esetben alkalmatan is".

Kezit csókolom, a 206-os pözsó Franciaországban vagy a Skoda Fabia Csehországban nem alkalmatlan?

Amúgy pedig igazad van, van lehetőség:
Audi TT.
Audi A3.
Mercedes A.
Mercedes C.

Most komolyan beszélsz?

Az Opel a Suzuki után a legjobb alternatíva, amit válszthattak. Ugyanis már választottak.

Globetrotter2014 2012.11.22. 14:10:36

@Jimbo75: a 206ost pl Szlovákiában gyártják jó ideje.

nu pagagyí 2012.11.22. 14:11:35

A kafetériát leginkább a közszférának találták ki, ahol alacsony fizetésekkel illik fitogni. A jegyeket cetliket, SZÉP kártyát, ingyen fogorvost, üdülőt, miegymást nem szokták bérnek venni ilyen helyeken. Az jár.

Globetrotter2014 2012.11.22. 14:14:22

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: érstd már meg nem azért hozzák ide a gyártást hogy mi vegyük, hanem hogy aztán európáa eladják. ez elég nagy szivesség. Rináylhatzs hogy nekik is megéri de hidd el szivesen átvenné más is, ha mi ranglon alulinak tartjuk az audikat merdeceseket.

Melleselg az Opel és a VW is nagyon sok mindent (alkatrészeket) gyárt nálunk, nem csak az összeszerelés számít.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 14:24:41

mennyi is az OTP éves profitja? olyan 140 milliárd körül? aminek a 45%-át adják a külföldi leányok. tehát bátran találja ki ukrajna, szlovákia, stb. a belső piac "védelmét" és ugrott is majd 80 milliárd. plusz MOL, Richter és sorolhatnám

gondolom olyankor egyetlen hazafi sem pattog, amikor azt olvassa, hogy az amerikai traktorokba a Rába exportálja a futóművet

akkor sem, amikor állami pénzek miatt venné el a profitot a franciáktól, de elfelejti, hogy a magyar gazda ugyanúgy kap pénzt, hogy termeljen, a profit - ha tud egyáltalán csinálni - meg nála marad

és ha már itt tartunk, merci gyár, suzuki gyár, opel és még kistököm, amik mind-mind kapnak adókedvezményt. akkor vegyünk el évi 1000 db mercedest és tegyük a kedves vezető és udvartartása segge alá, mert nehogymá! az alja németek állami pénzből... hörr-hörr!

nagyszerűen megy ez gyerekek, működik az állami észosztás, mégse kidobott pénz a sok százmillió a kampányokra meg színes füzetecskékre

legközelebb vegyétek el anyátok nyakláncát, ha a főseggfej áldását adja rá

2012.11.22. 14:28:04

Ezt most jól csinálta a fityesz. Az EU meg le van szarva. Van olyan, hogy "határon átnyúló szolgáltatás", de mindenki nagy ívben tesz rá. Ha meg már kúrni kell: minket 20 éve kúrnak kajánul röhécselve, ideje kicsit fordítani a dolgokon. Ha böfögnek valamit a Bizottságból, 1xűen le kell szarni. Ahogy a többi is teszi.

komplikato 2012.11.22. 14:29:45

@doggfather: "sok olyan van, mikor az EU is barom..."
De az is igaz, hogy a magyar kormányok "böszmeségeit" a méretei ellenére sem tudja überelni az EU? Még ha próbálkoznak is?

Egy uborka görbületi álprobléma samfu például a magyar állami telefoncég "sikeres" megoldásához képest.

komplikato 2012.11.22. 14:31:22

@balage_81 reloaded: "mennyi is az OTP éves profitja? olyan 140 milliárd körül? "

érdekes, sokan egyből az OTP, vagy MOL példa ugrik be.

Ha már cafeéria a téma, a "magyar üzletlánc" CBA-val mi van? Az 5700 bolt közül mennyi van az "anyaországban"? :D

komplikato 2012.11.22. 14:32:13

OFF: Létezik, hogy a billentyűzetnek csak a bal oldala nem megy rendesen? T, Y, C, Shift?/OFF

Stabilo 2012.11.22. 14:33:43

az ilyenfajta naivitás teszi tönkre ezt az országot...
többet kellene olvasnod erről a témáról, meg úgy egyáltalán az egész piaci folyamatokról...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 14:33:53

@balage_81 reloaded:

OTP bank? Privát szféra. Nem mellesleg offshore háttérrel. Mit érdekel engem, ha megszabadítják a 45% bevételétől. Csak tessék. Csányi bácsinak azután sem kellene garasoskodnia.

Amerika nem Európa.

Hörr-hörr bizony. Valóban van értelme a füzetecskéknek. Olvasd csak bátran...

Laciii 2012.11.22. 14:34:59

@balage_81 reloaded:
A stílus maga az ember.
A cafeteria nem normál piaci rendszer, mint az OTP meg a többi. Ez egy állam által kreált kedvezményes rendszer amibe tényleg nem kéne kintről beleszólni.

Laciii 2012.11.22. 14:37:00

@komplikato:
Ha bal oldalra öntötted a kakaót akkor van :)

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.22. 14:38:47

@Anti Anyag: Te, figyelj ide, ezt azért nem mondhatod komolyan! Milyen támogatás?
Itt alapvetően arról van szó, hogy van egy szolgáltatás, ami a következő:
utalványt kell nyomtatni + meg kell szervezni az elfogadó helyeket + az utalványok-pénz oda-vissza váltást meg kell oldani.
1. A szolgáltatásért, mint már többen írták a franciák összesen (munkáltató+ elfogadó helyek) 4-10% jutalékot szedtek.
2. A piac többszereplős volt: a szolgáltatást igénybe vehették a sodexho-nál, check dejeunner-nél, ticket restaurant-nál + kihagyhattam még vkit.

Most: piac 1 szereplős (monopólium), mert a +20% adótartalommal vehetsz másikat nem logikus alternatíva és egységes 8%+ÁFA jutalék van mindenkinek.
Szép kártyás elfogadóhelyekről csak lehúzós árazást hallottam eddig, de lehet, hogy nem figyelek oda rendesen. Egyébként.

komplikato 2012.11.22. 14:45:42

@HomicideWatch: Ketten is leírtátok az 5+5%-ot. Én nem vagyok egy matek zseni, de azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy ennek a nagyobbik fele "profit" és az üzemeltetés, emberek fizetése, cég költségek meg majdnem zéró.

És ismét kérdezem, hogy pl. az Első Magyar Cafetéria kinyírása az miként jön a "szemét franciák" témához?

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 14:55:13

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: @Laciii: gratula srácok, nem sikerült megérteni, miért írtam. nekünk is vannak multicégeink. innen érdemes átgondolni újra ezt a piacvédő baromságot. nehogy más is feltalálja, mert akkor nem tudom ki fogja finanszírozni a videotont

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: te különösen hülye lehetsz, mert annyi legalább mehetne, hogy ha az OTP nyereséget veszít, az itthoni munkahelyek és plusz hitelezés felszámolását is jelenti. persze ha csak addig jutsz, hogy a nyereség azért jó, mert a tulaj ettől gazdagabb lesz, akkor nem is érdemes veled nagyon elmélyülni a témában.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 14:57:50

@HomicideWatch: gondolom ideje felszámolni merci gyárat is. elvégre abban is volt állami adókedvezmény. de gondolom boldogabb lennél, ha szlovákiába menne. a kínaiak meg, akiknek meg épp a faszát szopjuk, sőt, kiderült, hogy rokonaink is, ők egész városokat építenek fel befektetők kedvéért, csak szólok

mbond 2012.11.22. 15:00:20

@Anti Anyag: Azt hiszem az a Franciország inkább Belgium és most ősszel jutnak, jutnának oda, hogy nyissanak egy boltot. Gyakran járok Brüsszelben, de még nem láttam.
Mindenestre fenntartom, hogy ha az amúgy itthon oly' nagyon elnyomott szegény CBA melletti belga kisbolt az adókedvezmények sokszorosát kapná, mint Lázárék, akkor lenne itthon sipákolás!

Laciii 2012.11.22. 15:06:45

@balage_81 reloaded:
Azt értsd meg, hogy a cafeteria nem piac. A merci adókedvezménye annyiból piaci, hogy az államok versenyeznek, teljesen más kategória.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.22. 15:07:29

Előbb egy KRETÈN ezt írta:

"hogy ha az OTP nyereséget veszít, az itthoni munkahelyek és plusz hitelezés felszámolását is jelenti"

Még mindig külhonról beszélünk.

Amit nem értek, hogy miben befolyásolja a (kreténje szerint) a magyar munkaerő-piacot az OTP külhoni amortizációja...

Ááá, megvan! Ha beledobok India partjainál egy kavicsot az óceánba, (a modern technikával kimutatható) fodrozódást tapasztalhatok az Egyesült Államok partjainál. Hogy erre nem gondoltam.

A másikra rá sem kérdezek...

KRETÈN, kérlek te ne reagálj a mondandómra...

exdr.posthumus incathedra deBill Vérmókus (törölt) 2012.11.22. 15:17:23

Kicsit más, de ugyanaz:
Két hónapot adott Brüsszel a Telekom-adó megmagyarázására. Januártól ez ugye megszűnik, helyette itt van hoo, a közműadó. Mirül is beszélünk? A befizetett lóvét visszakapni esély sincs. Mondhatnám ügyes. Az EU meg kapja be.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 15:27:57

@Laciii: ha több szolgáltató van, és versenyeznek egymással, akkor az piac. vannak szektorok, ahol magyarázható közérdekkel, hogy az állam szigorúbban diktál, persze. ezt az utalvány-piacon viszont nem látom, az egyetlen érv a trollok fejében is az, hogy "ne a multiké legyen". de ez is szakértelmet igénylő piac, ahol indokoltabb az ő jelenlétük, az állam láthatóan segghülye hozzá. ezt egyébként a korábbi és az új rendszer közötti különbségek, a kevesebb elfogadóhely és persze az ismert magyar mutyivilág erősíti is, meglepő módon a CBA-fivérek voltak az első kedvezményezettek. fentebb már leírta valaki, a magyar oligarcha hová menti a pénzét, hogy nem a kispárna alatt tartja az hótziher. de ha valakit zavar, hogy egy multi állami segítséggel profitot csinál, akkor szóljon telefonon brüsszelbe, hogy ne támogassák a magyar vállalkozókat más tagállamok pénzéből

Flúgatlan 2012.11.22. 15:29:31

A franciák kipenderítése a kajajegy-piacról teljesen jogos lépés volt. A hőbörgő nyugatiak (élen a franciákkal) ennél sokkal erősebb lépésekkel védik saját piacaikat. Miért ne szabhatná megy egy ország, hogy az adókedvezményeket kiknek adja?

Mellesleg: úgy tudom, hogy pl. a Szép Kártya után kevesebb a levonás, azaz több marad a vendéglátóhely zsebében, mint az Üdülési Csekk esetén. Ha jól emlékszem, az Üdülési Csekkes fizetés 6%-a ment a szervező céghez, Szép Kártya esetén 1.5%. Na, a 6% az durva lenyúlás volt. Húzzanak a fenébe ezek az élősködők!

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 15:30:32

@balage_81 reloaded: ... mert az is ugyanez a logika, csak itt a magyar gazdánál/oligarchánál/péknél landol a lóvé. más adófizetőé.

egyébként teljesen mindegy, hogy melyik kormány döntés mennyire helyes vagy nem, a végén úgyis mi szopjuk meg, mert elmegy a tőke és nézhetjük egymást három babszem osztogatása közben. az lesz a szép világ

grani 2012.11.22. 15:35:27

@Démonmac1: Hát én itt kint ülök Moszkvában és még most is kérdik, hol a magyar kolbász? Hát nincs. Pedig igény lenne. Viszont van itt rengeteg német kolbász, ami régen nem volt. Szóval, hogy is van ez?

komplikato 2012.11.22. 15:38:31

@Flúgatlan: Még 1x kérdem, a "franciák elzavarásának" mi köze a 3 kinyírt magyar cafetéria céghez? Semmi.
És a cafetéria szét adóztatásához és csökkentéséhez?
Semmi.
Így ebben a formában nem piacvédés az egész, hanem egy értelmetlen rendszer toldozása, de még azt is haveri zsebekbe kiszervezéssel.

grani 2012.11.22. 15:40:13

@Démonmac1: Na ja. Támogatás. Minden egyes EU-s euróhoz oda kellett tenni a magyar eurt is. Mégpedig többnyire kölcsönből, kamattal. Aztán meg a pályázatokon majd nyolcvan százalékban külföldi cégek nyertek. A franciáknál pont fordítva van ez.
És most vannak sehova se vezető, gazdasági hasznot nem hozó autópályáink, alaguttal, völgyhiddal, rengeteg fenntartási költséggel valamint baromi jó nagy adóságunk. Hála neked EU, hogy gyarmatisítottál és hála nektek, EU propagátorok, hogy ennyire meghűlyítettétek a népet, hogy be is lépet. A svájciak meg hülyék, hogy nem léptek be és most nagyon szívják.
Az EU a németek és franciák közös vállalkozása Európa gyarmatosítására. Egymás ellen nem ment évszázadokig, hát akkor most összefogtak.

komplikato 2012.11.22. 15:40:21

@Flúgatlan: "Mellesleg: úgy tudom, hogy pl. a Szép Kártya után kevesebb a levonás, ..."

Ehhez képest a SZÉP kártyával elérhető szolgéltatások másfél, kétszeres vagy háromszoros árai nem lehúzás.

xunilo 2012.11.22. 15:40:38

"Ez a dolog nem csak nekik volt nyereséges, hanem mindenki másnak is. Nota bene még az államnak is.
Az állam vesztett azzal, hogy egy működő piacot átvett.
Bizony, ez jó volt a munkáltatónak, mert olcsóbban tudta fenntartani a dolgozói elégedettséget.
Jó volt a vendéglátóknak, mert az emberek könnyebben költik az utalványokat.
És jó volt az államnak, mert több adó jött be belőle. "

Tévedés. Ezek a semmirekellő lenyúló utalványos cégek kerestek rajta 10%-t, minimum. Nade milyen pénz 10%-t tették zsebre (és vitték ki az országból...)? Megmondom: adófizetői pénzt, a mi pénzünket, amit tőlünk az állam levont. És visszaadta egy részét kedvezményként. Aminek egytizedét lenyúlták. Ez most megszűnt. A kevés jó Fidesz intézkedések egyike.

G Hardy 2012.11.22. 15:41:19

Csipem azt a sok idiotát, akik sajnálják a bankokat, a multikat és a sok szovinista francia, osztrák stb. céget, akik kwázi-monopolhelyzetre tettek potyán szert ebben a "modszerváltás" után lepusztult országban.
PS: Franciaországban, de Ausztriában sem vehetsz termöföldet, (nem egy nyaralorol vagy tanyárol beszélünk...) akármit is mond akármelyik nagyokos.
Ez az "elmegy a töke" duma is szánalmas.

komplikato 2012.11.22. 15:43:48

@G Hardy: Erre szoktam mondani, hogy nem kéne újra feltalálni a langyos vizet (persze sok pénzért), hanem itt vannak az osztrákok a szomszédba, lehetne másolni a piacvédelmi módszereiket. De nem. Itt inkább tovább kísérleteznek ugye, aztán lesz a kapufából fogpiszkáló ...

Laciii 2012.11.22. 15:51:15

@balage_81 reloaded:
Nem az utalvány-piacról hanem a cafeteria-piacról van szó.
Az egyiket ki kell építeni a másikat az állam teremti.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 16:03:36

@xunilo: az állam folyamatosan biztosít adókedvezményeket, amivel egy iparág fellendítése, helyzetbe hozása a célja. nem volt ez másként a cafetériával sem, amit a mellékelt ábra szerint ezek a gaz francia cégek elég jól megszerveztek pár év alatt, mert a dolgozók örömmel vitték a kisboltostól a wellness-szállóig bárhová a pénzüket. nota bene, nem volt muszáj utalványt kérni, volt, aki internet-hozzájárulást kért, volt, aki egészségpénztárit, na ahhoz a franciáknak semmi közük nem volt. de ha ennyire zavar valakit, hogy az állami kedvezményből a multik gazdagodnak, akkor legyen szíves és válaszoljon arra, hogy a szép-kártyáján lévő pénzt csak magyar vállalkozásoknál költi el, vagy akad köztük külföldi tulajdonú is esetleg. mert ha igen, akkor tök mindegy ki a közvetítő. vagy esetleg vizsgáljuk meg minden egyes költés előtt, hogy átmegy-e a magyarságteszten az adott kereskedő.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 16:07:42

@Laciii: értem, de ha az állam egy piacot akar kreálni, akkor azon miért ne jelenhetnének meg a piaci szereplők? ahogy autópályát se állami cég épít, mégis az állam adja rá a pénzt. repteret szintén.

az adókedvezmény meg azért mókás dolog, mert a TAO-t pl futball-klubok veszik igénybe leginkább, ami kőkemény piaci alapon megy és a profitok is szépen magán zsebben maradnak. csak az azért nem baj, mert a mostani kurzus éppen szereti a focit. de onnan is nyugodtan el lehetne venni a kedvezményt ilyen alapon

Laciii 2012.11.22. 16:21:48

@balage_81 reloaded:
Megjelenthetnek, ahogy írod vannak is. Miért ne szűkíthetné a kört?

A focitól meg el kéne venni a kedvezményt, teljesen más alapon.

Netuddki. 2012.11.22. 16:27:18

Kisebb munkával kapcsolatos adók kellenének nem ilyen utálványos, kártyás pótcselekvés. Azt meg magasról leszarom, hogy közpénzből a franciákat vagy valamelyik fideszes havert támogatom teljesen feleslegesen...

Zarathu 2012.11.22. 16:29:34

@komplikato:
"Ehhez képest a SZÉP kártyával elérhető szolgéltatások másfél, kétszeres vagy háromszoros árai nem lehúzás."

Konkrétum? Vagy csak hallottam, hogy hallotta valaki valakitől?

Ahová ebédelni járok, ott a Szép kártyásoknak még olcsóbb is, mert többnyire nem adnak jattot.
Ismerőseim még nem panaszkodtak a kártyára, pedig használják néhányan.

Netuddki. 2012.11.22. 16:34:33

@xunilo: "Tévedés. Ezek a semmirekellő lenyúló utalványos cégek kerestek rajta 10%-t, minimum. Nade milyen pénz 10%-t tették zsebre (és vitték ki az országból...)? Megmondom: adófizetői pénzt, a mi pénzünket, amit tőlünk az állam levont. És visszaadta egy részét kedvezményként. Aminek egytizedét lenyúlták. Ez most megszűnt. A kevés jó Fidesz intézkedések egyike."

Mint előbb már említettem qrvára nem érdekel, hogy a francia viszi ki a boltosoktól lenyúlt 5%-10%-ot vagy valamelyik megélhetési politikusnak lesz belőle itt nagybirtoka...

Netuddki. 2012.11.22. 16:37:54

@Zarathu: Konkrétan 4%-5% jutalékról regéltek anno. Most ha csak azt nézzük, hogy a kisker árrés kb. 10%, akkor ez qrva nagy lenyúlás a nagy semmiért. De ne gondoljátok, hogy ezt a kereskedők lenyelik, ennyivel többe kerül minden...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 16:49:51

@Laciii: "Miért ne szűkíthetné a kört?" - fogyasztóként egyértelműen rosszabbul jártam a kártyával és még sok tízezren. szerintem ezért ne szűkítse. plusz a kampányok megint csak állami százmilliókból.

azt nem értem, hogy sokan miért nem fogják fel, hogy amikor az állam elkezd megjelenni egy piacon - nemzeti érdekből persze - akkor annak mindig az a vége, hogy a fogyasztó többet fizet az adott áruért, szolgáltatásért ahelyett, hogy választhatna a versengő cégek között, akik lenyomják egymás árait. milliónyi jó példa van a fapados légitársaságoktól a diszkont élelmiszer-láncokig

Laciii 2012.11.22. 17:01:23

@balage_81 reloaded:
"fogyasztóként egyértelműen rosszabbul jártam a kártyával"
Akkor kérd a másikat. Ja hogy nem amiatt jártál rosszabbul. Ok-okozat felismerést kéne gyakorolni.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 17:06:16

@Laciii: milyen másik utalvánnyal és módon kaphattam volna ugyanúgy 15 ezer forintot adómentesen havonta, amit kajára lehetett költeni? ja, változtassam meg a szokásaim egy kormánydöntés miatt. sajnos még nem passzolok a NER-rendszerébe, de igyekszem.

Laciii 2012.11.22. 17:09:49

@balage_81 reloaded:
"ja, változtassam meg a szokásaim egy kormánydöntés miatt."
Amikor bevezették a cafeteriát nem mondtál rá nemet, szóval változtattál a szokásaidon.
Nem a szép kártya miatt jártál rosszabbul hanem amiatt, hogy a kormány megszorít és az egész cafetéria rendszert nagyjából lehúzta.

Laciii 2012.11.22. 17:11:43

@balage_81 reloaded:
De te biztos Bajnai ÁFA emelése után is mindenért ugyanannyit fizettél, mint előtte.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 17:14:42

@Laciii: tévedés, ugyanúgy kaját vettem belőle, ahogy vettem volna forintból is. pont az volt az utalvány-rendszer nagy előnye, hogy viszonylag nagy mozgásteret adott a felhasználónak. ellentétben az új döntéssel, ami egyértelmű szívás.

ne magyarázd ki a dolgot, mert ahogy egyre jobban ferdíted, biztosan mész a fideszes kommunikáció irányába

Laciii 2012.11.22. 17:16:27

@balage_81 reloaded:
Ez új, az általam említett "hogy a kormány megszorít és az egész cafetéria rendszert nagyjából lehúzta" mióta fideszes kommunikáció?

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 17:16:30

@Laciii: máris bizonyítottad a feltevésem, jól van. akkor itt be is fejezném, mert láthatóan kibújt a szög a zsákból. bajnaizz csak komám, majd ha a te szádtól vonják el a falatot, akkor meg beszéld meg magaddal a tükör előtt, ha senki nem lát

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.22. 17:18:31

@Laciii: azóta, hogy csűröd-csavarod a dolgot, mint szíjártó legszebb napjaiban. és még bajnaizol is egyet a végén, oké. de csak a rend kevéért: az ÁFÁ-t bajnai csak visszavitte a korábbi szintre, matolcsy pedig emelt rajta még 2%-ot, ezzel elérve hogy az eu-ban itt legyen a legmagasabb. öngól. szasz.

Laciii 2012.11.22. 17:19:46

@balage_81 reloaded:
Ki bizony, érveid nincsenek csak pártszíneket látsz.

Laciii 2012.11.22. 17:21:20

@balage_81 reloaded:
Jaj, de gyorsan megfutamodsz, a Laciii 2012.11.22. 17:16:27 mi a válasz?

ex-dr. vuk 2012.11.22. 21:05:07

@Magánvéleményem: es hova iranyitjak?.. kajat igyisugyis veszel. plane 5000 ft ertekben egy honapra. nemtokmindegy???
ertelme nincs az egesznek.

Balt 2012.11.23. 15:24:37

@mbond: "Senki nem gátolja, hogy magyar cégek is bemásszanak a francia picra."

Na, erre azért kíváncsi lennék. Kezdhetjük mindjárt a libamájjal...

mbond 2012.11.23. 15:46:00

@Balt: Kicsit kevered a szezont a fazonnal, kedves barátom.

A Franciaországban fogyasztott libamáj kétharmada Magyarországról származik. A franciák azt akarják elérni, hogy a franciaországi libamáj kaphasson egyedi minősítést, jelölést. Pont úgy, mint itthon a magyar termék címke, besorolás. Eddig a Magyarországról származó libamájnál azt tüntették fel elsősorban, hogy melyik francia településen dolgozták fel.
Vagyis ez még csak annyira erős sincs, mint pl. egy hungaricum levédetése. Ahhoz pedig végképp nem hasonlítható, ami itthon az utalványokkal kapcsolatban történik.

Laciii 2012.11.23. 15:54:29

@mbond:
Szúrja is a szemüket rendesen.

"A Négy Mancs osztrák–francia alapítvány elérte, hogy Németországban és Ausztriában bojkottot hirdettek egyes áruházláncok a magyar libamáj ellen."
www.halas.net/component/content/article/4953

Persze nekik lehet.
www.ng.hu/Civilizacio/2005/10/Francia_kulturalis_orokseg_lett_a_libatomes

mbond 2012.11.23. 17:23:25

@Laciii: ronda dolog a négy mancs dolog nem vitás és nem is azt mondom, hogy minden jó, amit mások csinálnak. A gond azzal van, ha nem civil szervezetek hülyeségeiről van szó, hanem állami, kormányzati beavatkozásról.

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 20:12:06

Ha rajtam múlna kidobnám az egész cafeteria rendszert a kukába. Drága mint a bűn, ezerfelé kell adminisztrálni, a dolgozó nem arra költi, amire akarja. De ha már utalvány, akkor ezerszer inkább a francia. Alacsony jutalék, korrekt, gyors ügyintézés, rohattkapitalistáéknál már csak így megy. Az Erzsébet egy katasztrófa, a SZÉP kártyáról inkább nem írok, mert szétverem a monitort.

Az egész drága, agyonbonyolított, diszkriminatív, versenyellenes. Nem baj, majd kivetnek egy új adót a büntetésre, kifizetjük azt is.

Zarathu 2012.11.26. 10:26:58

@kovi1970:
"kovi1970 2012.11.22. 16:37:54
@Zarathu: Konkrétan 4%-5% jutalékról regéltek anno. Most ha csak azt nézzük, hogy a kisker árrés kb. 10%, akkor ez qrva nagy lenyúlás a nagy semmiért. De ne gondoljátok, hogy ezt a kereskedők lenyelik, ennyivel többe kerül minden... "

Szövegértés? Én a 2-3*os ár lehúzásról beszéltem, hogy annak van-e valóságalapja.

Nancsi 2012.12.01. 14:07:12

Franciák cége vastagon kente a maszopot, ezért volt nekik megengedve az, hogy jóformán nulla munkával lenyúlják a 6%-át az utalványokra költött összegnek (ugye ez szép kártyánál 1.5%). Kajajegy ugyebár 18eFt/fő/hó, kapjon mondjuk 500 ezer ember ilyet (mert van aki kevesebbet kapott, van aki semmit), az 9Mrd/fő/hó, azaz 108Mrd/év. Ennek a 6%-a 6,48Mrd, mínusz a minimális munka, ami volt vele (postázás, számlavezetés ), plusz az a mennyiség, amit nyertek az el nem használt utalványokon (ugyanis az az ő pénzük maradt), plusz az a kamat, amit szintén nyertek azon az időn, ami a munkáltató megvette, dolgozó megette, elfogadó beváltotta intervallumban eltelt. Pofátlanul nagy nyereséggel dolgoztak - nagyon helyes, hogy az ilyen gennyeket takarítják az országból. Lehetne a többi, kvázi állami feladatot ellátó, de azon vastagon meggazdagodó magán céget is.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.01. 15:10:45

@Nancsi:
Azért legyen az tiszta, hogy a 6%-ra költött összeg nem állami pénz volt, ezt a jutalékot az elfogadó fizette.
Ebben a nagy munka a hálózatszervezés volt (egyszeri költség), nem a postázás (állandó költség). Először rá kell dumálni egy rahedli elfogadóhelyet, hogy nekik ez majd jó lesz és szerződés kötni velük. Azért tűnik nagynak a nyereség, mert az állandó költség alacsony, az egyszeri magas.
Ezt az állam úgy oldotta meg, hogy hagyta, hogy kikaparják neki a gesztenyét, majd lenyúlta a kész hálózatot (0 egyszeri költség) és átadta az OTP-nek, KHB-nek és MKB-nek (ez utóbbi még csak nem is magyar magáncég).

A kedvezményhálózatok üzemeltetésében semmi (kvázi)állami feladat nincs. És más ilyen van még (pl. Supershop), csak azok után nem jár adókedvezmény, ezért nehéz megideologizálni, ha belenyúlnának.

Mellesleg az utalványrendszer 1989 óta létezik, bár tavalyi formája 1996-ban jött létre..
süti beállítások módosítása