Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.12.16.

Nyertek a diákok, Orbán menekül

Hakapeszi Miki

Az örömhír: talán még sose volt Viktor ekkora szarban. A brüsszeli sajtótájékoztatóján előadott, kényszeredett hebegés-habogásba csomagolt hazudozás már egyértelműsítette, hogy nagy meglepetésként érte a diákok tökös kiállása. A nemzeti kusslegyen rendszerében ugyanis nem szokás fellázadni amiatt, hogy a Vezér épp az ellentétjét csinálja annak, mint amit korábban demagóg módon mondott. Lépnie kellett.

Ha nem ebben az országban élnék és nem az én gyerekeim jövőjét cseszné tönkre szisztematikusan ez a droid, talán még mulatni is tudnék azon, ahogy maga alá temeti az általa épített ganéhegy. Így viszont csak a reménykedés marad: ha tényleg van csak egy csepp vér a pucájában, akkor most helyből pofáncsulázza magát és teljes visszavonulót fúj felsőoktatás-ügyben. Egyelőre azonban inkább az látszik, hogy látja a bukót, de semmi sem érdekli, csak minimalizálni igyekszik saját veszteségét.

Szombat délutánig egy alternatíva merült fel komolyan a hírekben: A Vezér kitart a drasztikus keretszámcsökkentés mellett, de a diákhitel 2. még kedvezőbbé tételével próbál kedveskedni a diplomára vágyóknak. Na ez lett volna a létező leggázabb verzió. A tandíjhitel esetleges komoly felfutása akkora károkat okozhat az országnak, mint Orbán első országlásának csúcselbaszása, a lakáshitelek állami támogatásának égbe emelése. Valahogy kevés szó esik arról, hogy ha a diákok valóban erre rácuppanva finanszíroznák tanulmányaikat, az mennyire nyírná ki a költségvetést. Kurvára. Megint az lenne, hogy mi kitaláljuk, aztán utánunk az özönvíz. A lakástámogatást is az utódok szopták be, ez az időzített bomba is másnál robbantaná a költségvetést.  

De lehet, hogy mégse ez lesz. Eddig a jó hír. A rossz az, hogy kiderült: szokás szerint büdös fingjuk nincs, mi lesz. A Vezér romkocsmás fellépése után kiadott nyilatkozatból az látszik, hogy a felsőoktatás ügye pont az kicsiben, mint az egész kormányzásuk. A költségvetési kényszer alatti koncepciótlan sodródás, eszement baromságok erőből átlökése, majd ha valamiért borul a bili, akkor minden korábbi nyilatkozat tagadása, hazudozás, ész nélküli kapkodás, kármentés. Most ugyanaz van, mint amikor 2010-ben azt akarta, hogy elszálljon a hiány, abból lesz majd gazdasági növekedés. Brüsszel megmondta, hogy kiscsávó, azt nem lehet, másnapra kitalálta, hogy ő lesz a nagy adósságcsökkentő és 3 nap alatt új gazdaságpolitikát hirdetett. Isszuk a levét azóta is.

A felsőoktatás ugyanez. Belátta, hogy az eddigi terv megbukott, mert túl nagy lenne a szavazatveszteség 2014-ben. Csináljunk hát másikat. Három nap alatt nap bazmeg, a semmiből - mert amit benyögött a 240 pontról, az szakmailag értelmezhetetlen. Miközben lassan lezárulnának a jelentkezések a jövő évi helyekre, most kezdik újra a nullárol kitalálni, mi a fasz legyen. Viktornál persze nincs lehetetlen. Rózsikám, van három napod, addig pedig úgy próbálok kommunikálni, hogy kiderüljön: változtatok, meghallgatom a kritikákat, de mégse vagyok vesztes.Pedig de, látja mindenki, akinek nincs narancs az agya helyén.

Nyilvánvaló, hogy egy ilyen helyzetből jó nem sülhet ki, de mivel a tegnapig élő verzió annyira alulmúlhatatlannak tűnt, lehet, hogy annál valamivel jobbat találnak ki. Ha úgy nézzük, már megérte, a diákok nyertek. De Viktor reakciójából az is látszik: a normális út, hogy az érdekeltekkel egyeztetve kialakítsunk egy szakmailag megfelelő koncepciót, továbbra is kizárt. Ilyenre csak akkor van esély, ha senki sem dől be a kommunikációs trükköknek és majd egy másik kormánynak ad az ország lehetőséget az értelmes párbeszédre és az érdemi munkára. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

185 komment · 4 trackback

Címkék: tandíj egyetemista Orbán Viktor felsősoktatás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr584967761

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Spiclikommandó is szolgálja Orbánt az egyetemisták ellen? 2012.12.17. 14:17:37

Hangulatjelentést kérhetett a Fidelitas-csemetéktől Viktor, ezt tálalta a közmédia úgy, mintha a tiltakozó diákok küldötteivel egyeztetett volna, TEK-hadsereg védelmében, egy felkapott és drága romkocsmában. Lépjük át azt, hogy Orbán a tiltakozó diákok...

Trackback: Beletört Orbán foga az egyetemistákba 2012.12.17. 13:59:56

Fogműtéte miatt nem beszél a diáktüntetések második hetének első napján a Parlament rendkívüli ülésén Orbán – írja az Index. A portál szerint a miniszterelnök a hétvégén komoly fogászati műtéteken esett át, ezért nem tud beszélni. Mi történhetett...

Trackback: A nem-nemzeti, nem-együttműködő nem-rendszer 2012.12.17. 12:17:45

Orbán Viktor szombaton délután a Főváros egyik legdivatosabb szórakozóhelyén találkozott néhány fidelitasos fiatallal, és rövid egyeztetés után két és fél perces videó-üzenetben a helyszínen adta elő a teljes magyar felsőoktatás átalakításának legfriss...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2012.12.16. 10:03:39

Ez egy nagyon-nagyon elkapkodott cikk. Semmiféle győzelemről nem beszélhetünk! Ez egyelőre nem több egy kommunikációs trükknél, azt világosan látni kell. Nem hangzott el sem egy terv, sem egy elképzelés. Nincs szó az egyetemi oktatók bérezéséről, nincs szó az egyetemek finanszírozásáról (mert ugye ha se tandíj, se oktatásra fordított összeg emelés nem lesz, akkor miből is tartják majd fenn az egyetemet?)

Másrészt ha a diákság szempontjából győzelem az, ha egy ultra gyenge középiskolai teljesítményt reprezentáló 240 ponttal be lehet jutni az egyetemre, akkor az ország sokkal nagyobb gondban van, mint eddig gondoltuk... Mert mennyiben is segíti ez a színvonal emelkedését?

Másrészt: ha eddig szó volt - nem emlékszem pontosan a számokra - 10000 állami és 40000 részösztöndíjas helyről, akkor ez után nem kell mást tenni, mint az elmúlt 10 év statisztikái alapján belőni úgy a pontszámot, hogy 30000-n legyenek kb. felette. Más kérdés, hogy így egyes szakok esetleg a nyakukba kaphatnak majd mondjuk 5000 hallgatót... akkor is, ha senkinek nem kellenek. Ebből is látszik, hogy ez kivitelezhetetlen. Ha pedig szakonként maradnak a számok, akkor mi változott? Semmi, csak több lesz a költségtérítéses hely, mint eddig, a színvonalat pedig tovább erodálják, miközben emberek ezreit ringatják hamis illúziókba. DE: leszerelik a tüntetést is, mert az ellen azért elég gáz tüntetni, hogy magas a ponthatár, legyen már könnyebb az egyetem. Ez nem kapna ilyen széles társadalmi támogatást.

Ergo: ha az győzelem, hogy nem változik semmi, hogy tisztán csak a gazdasági kérdések maradnak napirenden a minél egyszerűbb bejutás mellett, és szó sem esik a színvonalról, az ország fejlődését elősegítő szakok preferálásáról, az egyetemek anyagi helyzetének rendezéséről, akkor nagyobb vesztesek vagyunk, mint eddig valaha gondoltuk, és erről már nem is a kormány tehet.

Továbbra is tartom a múlt hét eleji véleményemet:
wisconsin.blog.hu/2012/12/09/174_a_lo_tuloldalan

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.16. 10:22:38

@_Maverick: félreértettél valamit szerintem. a győzelem annyi, hogy kukázták az eddigi koncepciót. az újról viszont nem lehet tudni semmit, a tegnapi beszólás a keretszámok eltörléséről szart se ér. én is azt írtam, hogy kommunikációs hadművelet az egész, a baj pedig az, hogy most a nulláról indul az egész. majd ha kiderül, hogy mit akarnak, akkor lehet elemezgetni. ha végül kevésbé vágják le a felsőoktatás finanszírozását, akkor kapásból meg is bukott a költségvetés. nagy szarban vannak.

laci0011 2012.12.16. 10:23:10

@_Maverick: Okosabban is promótálhadnád magad.

laci0011 2012.12.16. 10:30:09

Miki igazad lehet,viktorka el sem hitte hogy ebből probléma lehet.Nyárközépi akkulemerülése óta zakkant próféta üzemmódban van szegény,most mélyen megsértődhetett.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2012.12.16. 10:40:23

@Hakapeszi Miki: Ok, bocsánat. Túl sok túl pozitív írást olvastam reggel már erről, és a győzelem szó bármilyen összefüggésben emlegetése számomra igen zavaró volt.

antiforradalmár 2012.12.16. 11:11:02

Nagyon jó ez a cikk! A droid bajban van! :d

coni 2012.12.16. 12:03:30

Látszólag a felnőtt társadalmat meg tudta félemlíteni,de a fiatalok nem féltik a kilátástalan egzisztenciájukat ezért bátran fel mernek lépni, a fenyegetettség ( lásd kilistázás MNO )ellenére.
Ha valakinek nincs veszteni valója az nagyon ijesztő tud lenni.

1bitang 2012.12.16. 14:18:49

A diákoknak könnyű. Van Mo-on 5(?)nagy központ, itt lehet mozgósítani, tömörülni. A diákok mit veszthetnek? (klasszikust idézve: csak láncaikat).
De lehet-e (pl.) az ugyancsak érintett pedagógusokat, akik szétszórva élnek, dolgoznak sok ezer helyen? Ők nem csak láncaikat veszthetik, hanem munkájukat, jövedelmüket. Lehet(ne) őket tömöríteni, egyidőben egységes fellépésre mozgósítani?

szist 2012.12.16. 15:27:07

hakapeszi M..
Milyen cím ez?
Nyertek a diákok. orbán menekül!?
Mit is nyertek, orbán hová menekül?
micsoda seggfejek vagytok,ti ballibesek
mégha igaz is lenne mit nyernek?
esetleg több en tudják letenni az egyetemet(pl. a szociologus karon, vagy a filozófusin ) és akkor mi lesz?
ennyi semmittevőt nem bír el ez a kis ország, ha ki akarnak "tántorogni" fizetniük kell !
Ha itthon maradna ez a sok léhűtő ki tartja el?
Azért tüntetnek,mert nincs elképzelésük ,hogy mit is akarnának dolgozni..
vagy dolgozni azt nem is akarnának felnőttként?
lehet...
Mint ahogy gyurcsány és bajnai libás mondta 2 éve : nincs ingyen ebéd!!
ezt felejtik el sokan : fiatalok és idősek

szist 2012.12.16. 15:32:00

@szist:
az is igaz : ugatni az könnyű
megirni egy ilyen blogot zsozsóért ,mégcsak érthető, de mi a célod maki?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.16. 15:48:47

@szist: jó hogy mondod baszod, elfelejtettem számlázni. szerinted kinek küldjem? segítség: múlt héten egy másik troll szerint a bankok fizetnek, előtte pedig valaki azt írta, hogy a fidesz.

CZAGA 2012.12.16. 15:51:02

Na, és hol a francban dolgozzanak? He? Van munkahely? Van ipar? Van mezőgazdaság? Nincs itt már semmi sem...nyomor az n.diken!

Emóció 2012.12.16. 16:26:44

@szist: hogy te mekkora egy sötét balfasz vagy

te valószínűleg fűteni jártál egyetemre, vagy te voltál a büfés, különben nem írnál ekkora baromságot - az egyetemet nem teszik le, legfeljebb a vizsgákat, a szociológia nem kar, hanem szak, és a bölcsészek nem tántorognak sehova, legfeljebb a teszkóba melózni, mert tudod, te nagyon barom, jellemzően épp a bölcsészeket nem kell eltartani

amúgy giganagy jobberként hogy mered leírni azt, hogy szociológia diploma?

szist 2012.12.16. 16:28:42

@Hakapeszi Miki:
ANNAK SZÁMLÁZZ FASZFEJ AKI MEGBÍZOTT - evvel az igen gyenge - címében is - átejtő bloggal!
Én nem fizetnék rá : esetleg 1 Forintot
írd meg a cimed
hakap-eszik
Látod hogy miket írtál, czaga már kapcsolt is: hol dolgozzanak?
pl. számítógéppel vezérelt gépen, ill. annak beállításait végezhetnék, de nem
a diákok 10-12 évig akarnak az almamáterben reiszolni
A fejedet elnézve kukker te is azt tetrted
sok szabadságod volt mi?

szist 2012.12.16. 16:30:35

@Emóció:
hogy te mekkora falusi bunkó vagy!
fogadom tanácsadó vagy a libásnál
esetleg a sasorrnál (DK)

laci0011 2012.12.16. 16:48:34

@szist: Demokratikus kultúrpolgár vagy,ne is tagadjuk.

épészmérnök 2012.12.16. 16:52:14

@szist: érveid sziklaszilárdak, érvelésed brilliáns. Nem érdemlünk mi meg téged, aranyapám.

labrabbit 2012.12.16. 16:55:44

@szist: Ennyi semmittevőt tényleg nem bír el az ország: Girosz, Kósa, Szíjjártó, a sok kinevezett polgikörös, Lászlóné, jaj, nagyon sokan vannak és sokba kerülnek.

épészmérnök 2012.12.16. 17:00:59

Először történt meg, hogy egy egész országot megmozgató kérdésben Orbán visszavonult.
Ez persze tőle csak taktikai visszavonulás, mégis győzelem a diákok részéről.

Nem számoltak azzal, hogy az intelligencia gyorsaság és rugalmasság szempontjából huszonéves korban van a csúcson, és a diákok ráadásul naponta edzik az intellektusukat. Rájuk hat legkevésbé az agymosás.

Igaza volt annak a gimnazistának, aki ezt írta a táblájára:

GONDOLKODOM, TEHÁT PROBLÉMA VAGYOK

szist 2012.12.16. 17:03:44

@saravad:
igazad van sorolhatjuk még : gyurcsán, bajnai,szekeres,kovács,molnár és a többi mszp-s, szdsz-es
és ezeket tartottuk el min. 16 évig
elötte meg 40 évig !
ehez nem szólsz érdemben?

gipsz1234 2012.12.16. 17:09:38

@szist: Gyenge vagy, érvelni nem tudsz csak csapkodsz mint fuldokló a vízben. Bár el kell mondani hogy nehéz védeni egy olyan kormányt amelyik őrültségek és gazemberségek garmadáját követi el.

gipsz1234 2012.12.16. 17:11:07

@szist: "igazad van sorolhatjuk még : gyurcsán, bajnai,szekeres,kovács,molnár és a többi mszp-s, szdsz-es
és ezeket tartottuk el min. 16 évig
elötte meg 40 évig !
ehez nem szólsz érdemben?"
Te szoptattad tán a kis Gyurcsányt és Bajnait?

szist 2012.12.16. 17:12:49

@Emóció:
te és a gipsz!
úgy emlékszem 14 éve mindkettőtöket és rúgtam ki az egyetemről
és ráadásul jó az arcmemóriám is
két léhűtő ide csapódtatok mára...
meg kell élni valamiből
gyenge emberek vagytok

poor 2012.12.16. 17:14:06

@szist:
Már azt hittem nem jön egy gágogó barom se. Na de itt van és fidiota. Mit mondott 4 éve barom vezéred?

eduard72 2012.12.16. 17:16:08

@szist: Kedves szist!!!
Te bizonyára egy nagyon magyar ember vagy,aki szereti honfitársait.
Az is nagyon tetszik a stílusodban,hogy oly szeretettel nyílvánulsz meg irányukba.
Tiszteled mások véleményét és még csak véletlenül sem akarod rájuk erőszakolni a véleményed.

gipsz1234 2012.12.16. 17:18:38

@szist: Gyenge tanáraid vannak a fidesz troll képzőben. Próbálkozzál saját gondolatokkal. Ja hogy az egy fideszesnek nem megy!

DarthVader 2012.12.16. 17:27:43

@épészmérnök:

:)))

Nem tudom, távozása betölti-e majd azt az űrt, amit az ittléte támasztott...

labrabbit 2012.12.16. 17:36:46

@szist:
Muszáj visszamutogatni, mivel ennek a kormánynak 0 a teljesítménye, azzal nem érvelhetsz. Ja, bocs, nem 0. Negatív.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.12.16. 17:40:29

@szist: Csak az utolsó bekezdésedre reagálnék, annyit, hogy akkor 2008-ban mi a bánatos kurva anyjáért volt jó kikövetelni és megrendezni a s"szociális népszavazást"? Akkor még fúj tandíj, fúj vizitdíj, fúl kórházi napidíj. Most már a tandíj megvan (még ha a pocakos fociástáék nem is nevezik annak. Kíváncsi vagyok, hogy a másik két tétel mikortól kerül bevezetésre, mert hogy be lesznek vezetve abban biztos lehetsz.
Remélem, akkor te is az utcára fogsz menni.

szist 2012.12.16. 17:41:08

@poor:
neked szerencséd volt anno nem jelentkeztél a felsőoktatásba..
szerencsédre
ilyen kretének a közelébe sem kerülnek
akkor?
ki mellett beszélsz?
a gipsz meg az emocio sajnos próbálkozik,
el nem tudták végezni, de olyanok mellett vannak
akik eltüntetik a szakdolgozataikat a könyvtárból
otthon meg minek?
ennyi félművelt ballibsi - szarba vannak, nincs kinél próbálkozzanak, megpróbálnak oda csapódni bizonyos körökhöz ( akik épen felfutóban vannak)
de 1 év múlva jön a lejtő , akkor kihez csapódtok bunkók?

DarthVader 2012.12.16. 17:46:29

@szist: úgy látom, erősen frusztrál, hogy nem tudod, melyik percben melyik érvet kell tá,ogatni: a tandij mellettit vagy ellenit.

Lehiggadsz, hazamész, kivered. Békésen nyáladzol.

Emóció 2012.12.16. 17:48:20

@szist: ez másodszor olvasva is megdöbbentően humortalan volt, édes komám

szist 2012.12.16. 17:48:34

@DarthVader:
vigyázz hogy jobban vedd a levegőt
nehogy egyszerre elfelejtsd!
sajnálnálak
kellenek a félkegyelműek is

szist 2012.12.16. 17:49:47

@Emóció:
én is megvagyok döbbenve, hogy merészel ennyi féleszű írogatni egy majdnem komoly blogba

szist 2012.12.16. 17:52:34

@eduard72:
akkor olvasd el feletted a hozzászólót
poort
talán így megérted, bár nemhiszem

gipsz1234 2012.12.16. 18:27:40

@szist: Szellemes riposztra nem számítottam tőled és nem csalódtam. Nagyon verejtékszagú minden mondatod. Nem reagálok többé arra amit írsz. Egy ilyen szellemi kisegérrel mint te vagy nem nagy dicsőség feltörölni a padlót.

poor 2012.12.16. 18:30:12

@szist:
Unom már ezeket a karaktergyilkos fidiotákat. Te csak azt tudod ismételni amit a pártközpontban mondanak. Ez az egész "nemtandíj" rávilágít a Fidesz mentalitásra. Nem baj ha rossz az országnak csak mi legyünk hatalomban. Nem bírom elviselni, hogy mindenhol Én vagyok a fizető és még hülyének is néztek a "nem megszorítással". Vitatkozni talán libázás nélkül próbálj!!!!

szist 2012.12.16. 18:35:15

@Hakapeszi Miki:
hogyhogy csak egyet látsz ?
6 szemmel..?
kukmál szemű

izomagyú 2012.12.16. 19:16:22

szist fáradjon a Lendvai utcai pénztárunkhoz

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.16. 22:46:44

Azt hiszem inkább egyfajta erőgyüjtés és zavarkeltés zajlik, mintsem meneülés.

eduard72 2012.12.17. 01:56:10

@szist: Tudod,emberek vagyunk,s különbözőek.
Bizonyára nagyon keresztény is vagy.
Mint ilyen,elfedtél egy keresztényi tanítást,ne ítélkezz,hogy ne ítéltessenek.
Te ezt teszed,ítélkezel,minősítesz,majd csodálkozol,ha veled is ez történik.
Ráadásul csak vagdalkozol,érvelni nem.
Tipikus fidesz imádó tünetek.
Aki nincs velünk,az ellenünk.
Aki nem úgy gondolkodik ahogy mi,az nem ember,nem magyar,nem keresztény......
Sajnálni tudlak,nem is,ez szánalom amit érzek.

Zabaalint (törölt) 2012.12.17. 09:40:44

Nem látott be semmit. Sima kommunikációs stratégia. Vagy elhiszed, hogy kidolgoztak egy koncepciót, amelyet aztán szombaton feladott Orbán, és szerdáig megszületik az új koncepció? Mert ha ez igaz, akkor még sokkal nagyobb baj van, mint a szerintem hihetőbb verzió szerint, hogy volt egy koncepció, ami jóval enyhébb, mint amit bejelentettek, de azért az is kemény lett volna, ha elsőre azt jelentik be, a 10 ezres keretszám után viszont arra már jóval kevesebben fognak hőbörögni. Ezt a kommunikációs stratégiát a Fidesz gyakran eljátszotta. Ha nem így van, és tényleg 3 nap alatt születik meg a koncepció, akkor jobb lenne elmenekülni ebből az országból, mert eddig sem becsültem sokra az eszüket, de ez az arrogancia 40-es iq-val társítva mindennél veszélyesebb.

dadddd 2012.12.17. 09:51:36

"Belátta, hogy az eddigi terv megbukott,..."

Tipikus diktátor! Pfujj!

kohn-orsós-munteanu-francois 2012.12.17. 09:55:29

@szist:

ez itt mind te vagy:

féleszű
kukmál szemű
buzikám
hülye vagy
fatökű bibsi
Undorító gennyes alak
gennyes ember
hozzá hasonló balfasz
töketlen és még bunkó is
hugyagyú
szennyedék
benyalsz
pöcsfej vagy
szaros élete
élj a pokolban
halvány fingod sincs
hozza a csládból
analfusz
kussolva
dunkelkopf
Irma fiu
mehetnél a büdös p..ba!
gyerekarccal, mint egy szüzike adja elő mondókáját
ökör
kapanyél seggyaló bérenc - féreg!
idétlen seggnyaló
nagyon hülye
lökött pichológus
lusta , ágybanfetrengő , tohonya
pártcsinovnyik
elfogúlt
károgóóóóó
tollbajnok

Sir Galahad 2012.12.17. 10:01:57

"...és majd egy másik kormánynak ad az ország lehetőséget az értelmes párbeszédre és az érdemi munkára." Na, én erre leszek nagyon kíváncsi. Tudniillik Viktorék azért kapkodnak és idétlenkednek, mert az eredeti elképzeléseiket - a poszt szerzője is leírja szépen - Brüsszel keresztül húzta, és egy csúnya kényszerpályát szabott nekik: tessék tartani a hiányt, bármi áron, s közben szó nélkül törleszteni az előző kormányok által hátrahagyott adóssághegyet. Gyanítom, a következő kormány ugyanilyen kényszerpályán lesz, maximum abban válogathat, hogy hogyan osztja meg a terheket, ki járjon rosszul és ki még rosszabbul. Lesznek, akik az új módinak örülni fognak, de legalább ugyanannyian, akik nem. És ha kényszerpályán van a kormány, akkor az egyeztetés sokkal többet annál nem jelent, mint hogy mindenkit udvariasan meghallgat, de a végén mégiscsak kénytelen valakinek a nyakába önteni a vödör szart.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.17. 10:02:25

@kohn-orsós-munteanu-francois: állj le. még egy ilyen és repülsz. kulturáltan, ha kérhetem.

Muad\\\'Dib 2012.12.17. 10:04:40

Rohadtul gáz, hogy egyre jobban szét van cseszve az amúgy is borzalmas felsőoktatás. Az egész kormányzati produkció dühítő, elkeserítő, gusztustalan, pedig sokan azt gondolták, hogy hátha lesz értelmesebb koncepció végre a több évtizedes ámokfutás után.

"...De Viktor reakciójából az is látszik: a normális út, hogy az érdekeltekkel egyeztetve kialakítsunk egy szakmailag megfelelő koncepciót, továbbra is kizárt..."
Mondjuk azért érdekes lenne tudni kik azok az érintettek? A HÖOK szarrágó semmirekellő vezetői, akik kiskirálynak képzelik magukat a szemétdombjukon? Esetleg a megélhetési oktatók, akik hasznos tevékenységet életükben nem végeztek vagy az egyetemi gazdasági vezetők, akiknek a legfontosabb hogy tudnak minél több támogatást elegánsan szétlopni?
Természetesen minden kategóriában tisztelet a kivételeknek...

873ujr3rk 2012.12.17. 10:10:12

lame dolog hagyni a fideszkommandónak széttrollkodni mindent. kedves bloggazda miért nem baszod ki a picsába az ilyen férgeket ?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.17. 10:16:17

és ami megbukott azt nem ő találta ki, hanem "valaki".

De amit majd egyszer elfogadnak a diákok azt természetesen ő találta ki egyedül.

kohn-orsós-munteanu-francois 2012.12.17. 10:17:16

@Hakapeszi Miki:

kedves szerző

az idézőjelet kifelejtettem, de a kommentem kizárólag ctrl c ctrl v-vel készült, az illető eddigi 82 kommentjéből, azt hittem ez egyértelmű lesz , sorry

Szobadísz 2012.12.17. 10:18:33

Köszönöm minden fiatalnak, akik most - helyettem is - demonstrálnak, kiállnak a változtatásért és szembesítik a hatalmat a folyamatosan arrogáns és cinikus hazugságaikkal.
Ez a kormány csak az erőből ért.

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.12.17. 10:19:00

Néhány száz kardigános bölcsész megfutamította a jog- és néptipró fasiszta diktátort? A jog- és néptipró fasiszta diktátor a közvélemény nyomásának hatására visszakozni kényszerül egy viszonylag súlytalan kérdésben? A jog- és néptipró fasiszta diktátor képes arra, hogy a döntéseit felülvizsgálja és tiltakozók által megfogalmazott követelésekhez igazítsa?

Nyugodtan megállapíthatjuk, hogy itt tombol a diktatúra!

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.12.17. 10:19:00

Néhány száz kardigános bölcsész megfutamította a jog- és néptipró fasiszta diktátort? A jog- és néptipró fasiszta diktátor a közvélemény nyomásának hatására visszakozni kényszerül egy viszonylag súlytalan kérdésben? A jog- és néptipró fasiszta diktátor képes arra, hogy a döntéseit felülvizsgálja és tiltakozók által megfogalmazott követelésekhez igazítsa?

Nyugodtan megállapíthatjuk, hogy itt tombol a diktatúra!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.17. 10:20:32

@kohn-orsós-munteanu-francois: ok, értem, remélem ezzel a trollkodásnak vége.
@873ujr3rk: jogos a felvetés, határeset volt, szórakoztatóan tették helyre a többiek, maradt.

Parajpuding 2012.12.17. 10:28:03

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: na mi van te nyomoronc? nem látogatják a sz*rszagú blogodat?

Parajpuding 2012.12.17. 10:30:30

@szist: remélem nálad véget ér ennek a primitív véglény családfának a folytatása.

syllogz 2012.12.17. 10:32:48

@Sir Galahad:

Ez a kenyszerpalya meg lehet, hogy igaz is.

De attol meg lehetne _nyilvanosan_ egyeztetni a legtobb esetben a tobbi fellel is.
Igy szepen el lenne magyarazva, hogy most ennyi van, ebbol ennyit lehet kihozni, masik felnek milyen otlete van, stb.

Ehelyett most az latszik, hogy egyes bizottsagok elorukkolnak valamilyen otlettel, anelkul hogy barkivel egyeztetnenek, vagy legalabb kikernek mas hozzaertok velemenyet, es megmondjak a tutit, punktum.

Vagy maskep:
nem csak a dontes vegeredmenyet kell kommunikalni (amiben a Fidesz altalaban jo volt), hanem a dontes folyamatat is.
Ez lehet, hogy mas kormanyoknal is hianyzott, de nalam ez a leginakbb szembetuno demokracia-deficit.

Erdemes megnezni, hogy a nemeteknel milyen es mennyi temaban folyik ossz-tarsadalmi parbeszed, aminek a vegen eleg sok velemenyt figyelembe vesznek, vagy legalabb elmondjak, hogy egyes dolgokat per-pillanat miert nem lehet figyelembe venni (marmint a jog-alkoto szerint).

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2012.12.17. 10:34:35

@szist:

Te tajgetosz szökevény. Ritkán látni ilyen tahót mint te barátom.

Nem az a tahóság, amit leírsz, de ahogy írsz. Te nem hogy az egyetem/főiskola közelében nem jártál, de szerintem még a szakmunkás képzőből is kimaradtál.

Lehet valaki troll, de trollkodni is ésszel kell. Na szerintem még képezd magad ez ügyben, mert jelenleg trollnak gyenge vagy embernek meg bunkó.

Ha meg komolyan írod amiket írsz, akkor gyorsan keres meg egy orvost. Tudod a magas vérnyomás vezető halálozási ok, nem venném a szívemre ha agyvérzésbe meghalnál egy idióta politikai kérdés miatt. Hidd el nem ér annyit egy politikus se, hogy belehalj egy agyvérzésbe miattuk.

2012.12.17. 10:35:05

Most attól függetlenül, hogy dögöljön meg a zorbán, azt nem értem, hogy gondolja bárki azt, hogy a hitellel finanszírozott oktatás jobban terheli a költségvetést, mint a teljes finanszírozás. Végeredményben a különbség az, hogy a diák is hozzájárul.. Az eddigi rendszerben az a pénz az csak úgy van?

blah 2012.12.17. 10:38:41

Gondolkodjatok már el azon, hogy 27 milliárd mekkora tétel a költségvetésben amikor 800 milliárdos volt csak a legutóbbi kiigazítás… Ez az egész egy parasztvakítás. A kisdobosok elbasszák majd jön az örsvezető és megoldja a helyzetet. Na lehet lapozni.

Putyilov gyári melós 2012.12.17. 10:41:34

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:

Stefike!

A dikatúrákra, diktátoroka pont az a jellemző, hogy csak az erőből értenek, tárgyalni, megegyezésre, engedményekre nem képesek csak ha erővel rákényszerítik őket erre.

Hogy Orbán csak egy gyenge pojácadiktátor, hát ez a ő egyéni sorstragédiája. Lenne ő keményebb is, de elfogyott a Viagrája.

Putyilov gyári melós 2012.12.17. 10:52:33

@Lrdx:

Az állam jövőre 124 milliárdot költ felsőktatásra.

Simicska Lajos idén 300 milliárdos állami megbízásokat kapott.
Az MTVA agymosópropagandájára 88 milliárd van a jövő évi költségvetésben.

Talán rajtuk spórolja meg az állam a hitelfelvételt!

irógép 2012.12.17. 10:54:34

Félre értés ne essék nem Orbánt akarom védeni!! Mert sok sok baromságot csinál!!
De olyan mulatságos nézni, vagy inkább szomorú, hogy ha Orbán nem hallgat az emberekre azért fasz, ha meg még is és változtat akkor azért fasz!!!
Mondjuk valóban az elmúlt években még csak nem is változtatott soha senki, hanem következetesen kitartott mindenki a faszságai és hazugságai mellett!
A pénzügyről meg annyit, hogy ha ingyenes az oktatás, azt az állam fizeti akkor, tehát a költségvetés terhére!!
A sok droid megérthetné, hogy az ingyenes oktatás nem azt jelenti, hogy akkor az nem kerül senkinek semmibe:)
Hülye kormánynak szánalmas ellenzéke van, akiknek majd ha nyernek, ugyan úgy elő kell teremteni a pénzt arra a sok demagóg és populista ígérgetésre amit nyomatnak!! De hát ellenzékből semmi sem drága, és ezt a mostani ellenzék is fojtatja sajnos, azért nem lesz itt érdemi változás!!
A sok droid meg majd csak néz, hogy hát el lett küldve Viktor, azt még sem lett kóbászbúú a kerítés!!!

The brain 2012.12.17. 10:54:39

Az első mondat után már szakadtam a röhögéstől.Nem is volt fontos tovább olvasnom.Blablabla Orbán blablabla

Putyilov gyári melós 2012.12.17. 11:00:27

@irógép:

Mondom!

LÓFASZ PÉNZT KÖLT A MAGYAR ÁLLAM FELSŐOKTATÁSRA!

A jövő évi költségvetés 15-16000 milliárdos, a GDP 26000 milliárd környéke.

Ebből költ az állam 125 milliárdot egyetemekre.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.12.17. 11:01:31

Van Orbánon sapka? Nincs! Akkor geci. Ohó, ott a sapkája! A kurvannyát.

Petykabá 2012.12.17. 11:06:08

@Sir Galahad: Pszt! Ne mond el nekik. Annyira megnyugtató a hülyeorbánozás, kár lenne kiábrándítani őket egy értelmes gondolattal...

irógép 2012.12.17. 11:06:23

@Somló November: ígv van, röviden tömören ez a lényege, annak amit az ellenzék művel!!!!!

Arthur55 2012.12.17. 11:06:45

@_Maverick:

Idézet Tőled "Másrészt: ha eddig szó volt - nem emlékszem pontosan a számokra - 10000 állami és 40000 részösztöndíjas helyről"
Ha nem emlékszel pontosan akkor ne próbálj közgazdászkodni

Oszt jónapot

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.17. 11:07:47

Orbán fogműtéte miatt nem beszél a parlamentben!

Orbánnak kurvára fáj a foga!

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.17. 11:08:49

Orbán fogműtéte miatt nem beszél a parlamentben!

Orbán krétát evett, így ma nem kell felelnie!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.17. 11:09:23

Az meg sem fordult a fejetekben, hogy a diákok neveléséhez hozzátartozik az önszervezés oktatása is?!

Szerintem Orbán már réges-régen készült erre!

A sajtótájékoztatóban közölt, nem érti miért a főiskolások tüntetnekkel elindították a középiskolások szerveződését is!

A higgadtság, hogy nem beszéltek össze vissza, hogy a költségvetésből nem vették ki a lóvéjukat...

Valamint, hogy a a tanácsadói szerződéseket csak felsőoktatási intézményekkel lehet majd megkötni, mint kutatási hozzájárulás és kiírás?!

Érdekes dolgok nem?!

Talán a FIDELITASZ nem volt beavatva?! Nem küldték el a hiéna pártokat a diákok?!

Egyszerűen Orbán demokratikusan gondolkodik, és konzultálni akart a diákokkal a sorsukról! A levelezés nem működött!

Orbánnak a minimumot kell adnia a közpénzből mindenre.. az a tökös aki kiharcolja a magának járót! A diáktüntetésekkel támogatottságot szerzett arra, hogy a keretrendszert eltörölje, mert a kevésbé tehetséges gyermekeknek is van joguk tanulni, ha akarnak a felsőoktatásban!

Gera 2012.12.17. 11:10:14

Szerintem az előző ötletet kb fél óra alatt dolgozták ki, úgyhogy 3 nap bőven elég lesz az újabb agymenésre.

Arthur55 2012.12.17. 11:11:51

@szist:
VityeSS mameluk, klónozott, mogyorónyi aggyal

kelevaleez 2012.12.17. 11:11:52

nem tudom orbán veszít-e, nem is érdekel. de mindent elmond róla és kormányáról, hogy egy ilyen horderejű döntésre három napot szán.

én nem fogok elmenni innen, olyan minelnök még nem született, hogy erre rá tudjon venni, de a kevésbé szerencséseknek én is csak ezt tudom ajánlani: pucoljatok, örült van a kormánynál.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.17. 11:13:25

@Putyilov gyári melós: Mindig bírtam, hogy a pénzügyis matekzsenik csak milliárdig tudnak számolni!

Fiúk... utána a billió jön... 15 ezer milliárdot nem mondunk.. az 15 billió!

MATEMATIKA 1-es alá!

Petykabá 2012.12.17. 11:13:34

@Szobadísz: "Ez a kormány csak az erőből ért."

Na látod ez a fejlődés, mert az előző abból sem értett, szétverték a hídfoglaló néniket, meg, aki éppen rossz helyen nézelődött okt 23-án, vagy esetleg nem tetszett neki a rendszer. Ja bocs az csőcselék volt, azok nem is voltak emberek, aha értem. De rossz ez a kormány a erőből ért, akkor ez fejlődés. De az emberek nem fejlődnek, és még csak eszükbe sem jut, hogy a nagy jólétnek talán azért szakadhatott vége, mert nem finanszírozzák hitelből a továbbiakban.

Köcsög Orbán nem tömi á szádat kóbásszal! Ha meg sírni kezdesz és kóbászt ad, akkor ne ilyen kóbászt adjon, hanem gépsonkát bazze. Rohadt diktátor az ilyen: előbb ingyenhitel aztán ingyensuli. Ez valamit akarhat baze. Biztos le akar igázni Téged személyesen. Egész nap csak ez jár Orbán fejében, hogyan tudnám a kisembert megalázni...

irógép 2012.12.17. 11:18:26

@Putyilov gyári melós:
Én a dupláját költeném rá, mert nekünk tényleg ez a jövőnk!
Csak faszságokat beszélnek az ellenzékből is!!! Mert nem csak a hitel terheli a költségvetést!! Ha ingyenes lesz, akkor rá kell tolnia az államnak csomó lóvét, ami a költségvetést terheli majd ugyan úgy!!
Én sem értek egyet ezzel az átalakítással így, csak szánalmas amit az ellenzék művel megint!! De hát megszoktam már ezt is, és semmi jót nem várok tőlük sem !!

FIDES AGITÁTOR 2012.12.17. 11:19:21

Hajnali megbeszélés!

Árpi beszartam, nem akarok, nem merek beszélni a Parlamentben.

Én sem javaslom!

Te, de mit mondjunk?

Hát, a faszom tudja! Nem mondhatjuk, hogy beszartál, mert az végbélrák!

Fáj a szívem?

Miért fájna, dúsgazdag vagy!

Fáj a faszom!

Az sem jó, attól még tudsz beszélni!

Elhíztam, nehezen veszem a levegőt a dudva miatt!

Az sem jó!

Fájjon a fogad, az amit két milliárdért dobtunk a szádba!

Akkor viszont az orvosom, mit mond, hiszen 2 milliárdért már jó fogakat csinálnak.

Fájjon a fogad, ne pofázz vissza, mert ......

Petykabá 2012.12.17. 11:20:20

@kelevaleez: Annyira szánalmas ez a meneküljetek duma, abba kellene már hagyni. Hova menjenek Indiába? Vagy Kongóba? Ja Németországba, Svájcba. Olyan szar helyen élünk, hogy kb. 10 ország van a földön, ahová innen érdemes menni, kimondom amit te nem mertél:

Kizárólag ORBÁN tehet arról, hogy nem Magyarország a legnagyobb jóléti állam a Földön.

Egyes összeesküvés elmélet hívők azt gondolják, hogy Magyarország 20 éve nem tud fejlődni, csak eddig folyamatosan hitellel kompenzálták, most meg ez elmarad, mert egy idióta miniszter kitalálta, hogy adósságcsökkent. Micsoda hülyeség, mindenki tudja, hogy 70%-os államadósságnál, még nem kell nekikezdeni a csökkentésnek. Persze ezt nehogy elhidd. Ha más miniszterelnök lenne, mondjuk Bajnai, akkor azonnal aranyat fakasztana a Dunából, és mindenki azonnal kétsvájc életszínvonalon élne.

2012.12.17. 11:23:21

@irógép: Orbán? Hallgat? Már elnézést, de lófaszt, ez nem "hallgatás", hanem a nem-bejelentett, hidakat, kormányhivatalokat elfoglaló tüntetéstől beijedés. Amire beböfög 1 nap alatt egy 180 fokos-nak látszó fordulatot. Biztos átgondolt. Ami valójában ugyanabban az irányban még nagyobb gázba taposás. Mert mostantól mindenki röghöz van kötve és mindenki veheti fel a diákhitelt. Éljenéljen.

kelevaleez 2012.12.17. 11:29:13

@Petykabá:

bocs, de szerintem nem olvastad elég figyelmesen el amit írtam.

függetlenül az eddigi tevékenységétől (meg az elmúlt nyolc, meg az elmúlt húsz évtől), pusztán a tény, hogy egy ilyen méretű átalakításra három napot szám, ez számomra azt jelenti, teljesen hülye.

és ahol egy hülye vezeti az országot, ott nem érdemes maradni. már csak önvédelemből sem.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.12.17. 11:29:56

@Con Storm: "Egyszerűen Orbán demokratikusan gondolkodik, és konzultálni akart a diákokkal a sorsukról!"

lol! ez a hét vicce. (ezt így hétfő délelőtt megelőlegezem neked.)

különben a kormány tevékenységénél már csak az elkeserítőbb, hogy hányan tapsolnak hozzá még mindig.
épeszű ember tisztában van vele, hogy a tandíj egy szükséges rossz. de azzal is, hogy egy reformot nem romkocsmákban szokás megoldani 20 perc alatt.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.12.17. 11:32:49

@Con Storm: "Egyszerűen Orbán demokratikusan gondolkodik, és konzultálni akart a diákokkal a sorsukról!"

lol! ez a hét vicce. (ezt így hétfő délelőtt megelőlegezem neked.)

különben a kormány tevékenységénél már csak az elkeserítőbb, hogy hányan tapsolnak hozzá még mindig.
épeszű ember tisztában van vele, hogy a tandíj egy szükséges rossz. de azzal is, hogy egy reformot nem romkocsmákban szokás megoldani 20 perc alatt.

FIDES AGITÁTOR 2012.12.17. 11:56:17

@Con Storm:

Orbánnak kurvára fáj a foga! Nincs erre pénz!

FIDES AGITÁTOR 2012.12.17. 11:56:40

@Con Storm:

Orbánnak kurvára fáj a foga! Nincs erre pénz!

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 11:58:36

@_Maverick:
"240 ponttal be lehet jutni az egyetemre"
Ezt nem mondta!
A pontszám a legobjektívebb szabályozó eszköz a létszámok alakítására. Sajnos a mai számítási rendszer sem kellően finom, hogy finoman lehessen hangolni a létszámokat.

FIDES AGITÁTOR 2012.12.17. 11:59:44

Hoffmann Rózsának mije fáj!

sanyix 2012.12.17. 12:01:54

azért poén hogy mindig az megy a 2 oldal között, hogy amit a másik mond annak az ellentétét kell mondani. Pár éve maszopék akartak tandíjazni, viktorék mondták nem kell tandíj. Most viktorék akarnak tandíjat maszopék szerint meg nem kell.

És a segghülye választó ezek után is e két oldal között fog ingázni 4 vagy 8 évente :D

belekotty 2012.12.17. 12:02:52

@szist: "elötte, ehez" EHHEZ, sem ELŐTTE sem utána nem szólnánk érdemben. :-))

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.17. 12:07:07

@FIDES AGITÁTOR: Ez valószínűleg hiba a mátrixban.. fekete macska effektus... dézsa vű

Jesszus... jönnek az ügynökök...

Zabaalint (törölt) 2012.12.17. 12:07:22

@kérődzőgiliszta:
A mai számítási rendszer pont a létszám alapján határozza meg a pontszámokat, ha a pontszámmal akarsz létszámot határozni, akkor ehhez képest csak szarabb lesz az eredmény a várt létszámhoz képest.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.17. 12:10:22

@kérődzőgiliszta: A tanulmányi eredmények alapján minél magasabb pontszáma van egy diáknak, annál haszontalanabb az oktatása! Ugyanis a jól tanuló diákok intelligenciája alacsonya... úgy mint a nagyon rosszul tanulóké!

A kreativitás nem tanulmányi eredményhez kötött!

Nagyon kevés jól tanuló diplomás alapít saját céget, vagy vállalkozást... Míg a legtöbb a tanulatlan szakmunkásokból kerül ki...

Érdekes dolog nem?!

Szevasztok 2012.12.17. 12:11:22

@Con Storm: "Fiúk... utána a billió jön... 15 ezer milliárdot nem mondunk.. az 15 billió!"

A mai angol nyelvvel átitatott világunkban, ha valaki billiót ír, akkor mindig vissza kell kérdezni, hogy most hogyan is érti (gyk: billion = milliárd). Szerintem az ezermilliárd teljesen rendben van.

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 12:11:49

Ha jól értem, egyeseknek az fáj, hogy OV nem kardlapoztatott, nem lövette ki az egyetemisták szemét, és nem törölte el az államilag finanszírozott felsőoktatást.
Késsé csalódott az ellenzék, mert váratlanul érte OV bejelentése.
Az is furcsa, hogy a Fidelitas-os egyetemista az nem egyetemista, őket nem hallgathatja meg OV, ha konzultálni akar az érdekeltekkel, csak a Gyurcsányista bagázst.

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 12:13:21

@Con Storm: Szívesen olvasnám a forrásodat! Légy szíves ne titkold, honnan szedted a sületlenségeidet!

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 12:15:45

@Zabaalint: Ha netán még egyszer elolvasnád, amit írtam! Pont azt állítom, hogy nem kellően finom a rendszer az egyes szakokra felvehetők létszámának a finom szabályozására! De, gondolom, az objektivitásán nem fogunk vitatkozni!

Szevasztok 2012.12.17. 12:16:41

@kérődzőgiliszta: "csak a Gyurcsányista bagázst."

A HÖOK-ra és vezetőjére ezt mondani... khmm nem árulkodik túlzott tájékozottságról.

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 12:19:30

@Szevasztok: Ezt én nem írtam! Tudatlan és tájékozatlan te vagy, ha azt gondolod, hogy a Fidelitason kívül csak a HÖOK létezik!

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 12:22:05

@Szevasztok: Bocsika, (leírom még egyszer, mert mintha eltűnt volna a válaszom) csak te gondolod azt, hogy a Fidelitason kívül csak a HÖOK létezik.

hower 2012.12.17. 12:28:07

@kérődzőgiliszta: Jó, hogy leírtad, nagy kár lett volna érte, ha elveszik örökre...

Alonee 2012.12.17. 12:28:44

@szist: Én megértlek, ennyi ésszel biztosan gonosz dolognak tűnnek, a kiművelt emberfők.

N48 2012.12.17. 12:29:05

Miért gondoljuk, hogy a tandíjhitel támogatása és a törlesztés esetleges átvállalása nagyobb teher a költségvetésnek, mint a teljes állami finanszírozás?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:29:38

Orbán még nem menekül, elég megnézni az eddigi hivatalos kommunikációját. Várjuk meg, hogy szerdán milyen döntés születik a kormányülésen.
Remélem, hogy az egyetemi jelentkezési határidő előtt legalább 1 hónappal kiderül, milyen felvételi és állami támogatási rendszer lesz 2013-ban...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.17. 12:30:40

A diákok is csak olyanok, min a egyszeri nyugdíjas pornósztár, akit már csak úgy lehet felizgatni, ha elveszik a nyugdíját.
Bármit, csak dolgozni ne kelljen. Méltó egyedei ők is a rendszernek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:33:45

@N48: Szerintem nem lenne nagyobb teher, mintha bárki szabadon mehetne államilag támogatott képzésre...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:34:58

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Neked nincs senkin a családodban, aki 18 év alatti és szellemi munkát szeretne végezni felnőve?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:37:51

@kérődzőgiliszta: A Fidelitas szervezte találkozóval csak az a probléma, hogy úgy próbálták a találkozót beállítani, mintha a tüntető diákokkal beszélgetett volna Orbán jóízűen, nem a saját pártja ifjúsági tagozatával. Nyugodtan egyeztethet velük, de ne a diákség képviselőiként beszéljenek róluk, hanem nevezzék néven a pártjukat.

Fahrenheit451 2012.12.17. 12:39:44

Igazságosabb lenne a felvételi rendszer ha nem számítana pontnak a nyelvvizsga mert manapság csak gazdagék engedhetik meg maguknak,akik így a szegényektől veszik el a helyet ez az igazság.

FIDES AGITÁTOR 2012.12.17. 12:40:29

Duna TV:

Orbán beszél a parlamentben, mondja Kövér, Index mondja: NEM

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:44:16

@Con Storm: Honnan vetted ezt az intelligenciára vonatkozó sületlenséget? Saját kútfő vagy valmelyik építkezésen mesélték a 8 általánossal küszködő munkások?

Egyébként a magyarországi vállalkozások alapítása az esetek döntő többségében semmilyen kreativitást nem igényelt, viszont az innovatív termékekre és szolgáltatásokra épülő vállalatokat szinte kizárólag diplomások vagy egyetemisták alapították az utóbbi évtizedben.

2012.12.17. 12:45:08

aki ingyenes felső oktatást akar, az egy tolvaj, elakarja lopni a többi adófizető pénzét!

a nagyon nagy részetek egyszerűen barom és erkölcstelen, csak az orrotokig látok, az égvilágon semmi sem zavar benneteket, csak az ha nem kaptok meg ingyen valamit mások kárára

csak annyival vagytok jobbak a cigányoknál és hasonlóknál, hogy ti direktben nem öltök naponta öregasszonyokat, gyerekeket és nőket, és nem loptok szét minden veteményest és fém lelőhelyet, de amint van lehetőség lopni az adófizetőktől, lopni az államtól, akkor azonnal ész nélkül támogatjátok az ingyenességet

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:46:58

@painkiller21: Igazságosabb lenne a felvételi rendszer, ha a nyelvvizsga nem lenne pluszpont, hanem minimumkövetelmény lenne egy könnyített középfokú vizsgának megfelelő teszt megírása.
Az a gond, hogy a diplomához szükséges nyelvvizsgát egyetemen tanulva sem szerzi meg az érintettek jelentős része...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.17. 12:47:57

OFF:

az hagyján, hogy nyertek a diákok, de nyert a józan ész a KDNP elmebaja felett:

index.hu/belfold/2012/12/17/elmeszeltek_a_csaladvedelmi_torvenyt/

sanyix 2012.12.17. 12:55:19

@Távmunkás: nem kell ahhoz diploma, ész kell hozzá, amit a diploma sem tud adni ;)
meg kéne érteni hogy az egy papír, senki nem lesz több tőle.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:55:30

@Barát Csaba: Van diplomád?

Én államilag finanszírozott szakon tanultam, mert az országban a legjobbak között volt az érettségi és a felvételi eredményem is. Az 5 éves egyetemi tanulmányaim mellett végig dolgoztam, mert a szüleim egy fillérrel sem tudtak támogatni. Ez alatt az idő nagyjából kétszer annyi adót és járulékot fizettem be, mint amennyi a tandíj lett volna. A végzés után diplomásként jobban fizető munkám lett, a következő 5 évben pedig nagyjából a tandíj tízszeresének megfelelő összeget fizettem be az államnak. És még nem számoltam az áfát és a jövedéki adót...

Ha nem lenne diplomám, akkor feleennyi adót sem fizettem volna az érettségi utáni 10 évben, mert jóval alacsonyabb lenne a fizetésem. Vagyis ez egy jövedelmező befektetés volt az államnak, nem osztogatás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.17. 12:55:34

@Távmunkás: De van. Csak mi nem más nyakán élősködve szeretnénk előre jutni. Én nem gondolom azt, hogy nekem csak úgy JÁR, mert szép vagyok. Majd kifizetjük. A sajátomat is kifizettem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 12:57:07

@sanyix: Mondhatod, hogy nem kell diploma, ha a munkáltatók már titkárnőtől is diplomát kérnek...

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 12:59:20

@Távmunkás: Valóban ezen mesterkedik az ellenzék! Kormányoldalról nem hangzott el ilyen. Legalább is én nem találkoztam vele. Ugyanakkor pedig a Fidesz számára is nyilvánvaló volt, hogy a szimpatizánsaik is tüntettek ellenük a kiszivárogtatott keretszámok miatt. Ebbe az is belefér, hogy azok között a Fidelitasosok között, akikkel OV találkozott, is lehettek ilyenek.

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 13:01:49

@Barát Csaba: Ugye, aki meg beteg, az is a mások pénzén gyógyul! Rád is rád férne egy kis kezelés! A mi pénzünkön!

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.17. 13:06:13

@kérődzőgiliszta: a faék egyszerűségű gondolataidat oszd meg a fidesz honlapján, de itt ne kérkedj vele, hogy sötét vagy. orbán viktort meghívták a tüntetők képviselői. velük konzultált? nem. akkor meg nem mosdasd.

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 13:06:42

@sanyix: Lehet, hogy rajtad 5-6 év egyetemi tanulmány sem segítene! Én azért úgy érzem, nagyon sokat tanultam az egyetemen! Oktatóként sem éreztem soha, hogy felesleges lenne a munkám! De, szerintem, nem egy helyről szereztük a tapasztalatainkat!

Szociknak vége 2012.12.17. 13:09:32

Megint bravúrosan csinálta Orbán.

Megvolt a cél(hogy vagy itthonmunka vagy ktg visszafizetés), ehhez hozzádobtak 3 lapát szart(keretszám, tandíj), majd jött a sajtóbalhé, tüntetés, tárgyalás, az eredeti cél meg be lesz nyelve csont nélkül.....:)))

A fidesz mindent elér amit akar.

Airgüzü 2012.12.17. 13:09:41

@szist: Az általad összehordott sok baromság és együgyű fröcsökődés közepette nem tudod azt elképzelni, hogy valaki pártszmpátia nélkül, független állampolgárként, vcsak úgy, az életét látva, a dolgokat megtapasztalva alkosson véleményt? A dolgok rendkívül szarul mennek, a demokrácia csak szavakban és lózungokban létezik, amit Istened, orbánnak köszönhetünk. Ez tény, mint ilyen makacs dolog...

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 13:10:13

@balage_81 reloaded: Szavaid világítanak! Ezek szerint mindegyik fiatalt ismerted, akikkel OV találkozott, és tudod róluk, hogy nem tüntettek! Mond csak, te a CIA-nak, vagy a KGB-nek dolgozol?

2012.12.17. 13:10:59

@Távmunkás: nem érdekel a siránkozásod, te is csak loptad a pénzemet az ingyenes felső és egyéb oktatásoddal, és elveted olyan embertől a munkahelyet aki mondjuk régebben végzett mint te

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 13:14:44

@Barát Csaba: Barátkozz meg azzal az opcióval, hogy akinek a helyére ment, az nyugdíjba ment!
Tudod, az ilyesmi diplomások gyógyítanak majd meg téged is! Meg azokat a butuska gondolatokat, amiket csekélyke írástudásoddal idekapartál, is egy diplomástól tanultad!

jo20000 2012.12.17. 13:14:51

Lehet mondani, hogy egyetértek. A jelenlegi rezsimmel szemben nem lehet már túl durván fogalmazni, annyira szarkupac az egész, orbánnal, girosszal, most már az alkotmánybírósággal, az MMA-val, az MTVA-val, az NMHH-val, a leendő MNB elnökkel, az összes miniszterrel együtt – akik közül néhánnyal szemben képes vagyok némi szánalmat érezni, de hát aki disznók közé keveredik… :-) Ezek hülyék, elemezni is kár őket. Minden lázadás és eszmélés nettó öröm - beleértve a diákok akcióit is természetesen.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 13:16:45

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem azért jár az állami támogatás, mert valaki szép, hanem azért, meg az átlagnál jobbak a tanulmányi eredményei. Azért ezt nem kellene összemosni a szociális segéllyel meg az egyetemistáknak adott szociális támogatással.

Tudod miért kell államilag finanszírozott felsőoktatás? Mert anélkül megszűnik a felsőoktatás és a kutatás-fejlesztés Magyarországon. Mert jelenleg az a helyzet, hogy az oktatásra alig költenek a magánemberek és ebben jelentős szerepet játszik az is, hogy nem is engedhetik meg maguknak. Az pedig nem normális dolog, hogy az ország felét kizárod a felsőoktatásból jövedelmi alapon. Az állami finanszírozás nélkül pedig bezárhatna a legtöbb egyetem, viszont Magyarországon a kutatásra-fejlesztésre sem költ senki az egyetemeken kívül, csak a multik és maroknyi magyar vállalkozás.

Én azt tartanám előremutató megoldásnak, ha a felvételi eredmény alapján nem örökre szóló, hanem fél éves állami támogatást kaphatnának a legjobbak. Utána pedig a tanulmányi eredmény alapján minden félév végén megállapítanák, kinek jár állami támogatás és ki fizet tandíjat. így elkerülhető lenne az államilag finanszírozott lébecolás (a szülők által finanszírozott lógás nem).

sanyix 2012.12.17. 13:21:16

@Távmunkás: attól még nem kéne, csak hát a begyepesedettség, és a hülyeség az terjed. Na meg szét kell nézni milyen "szakemberek" választják ki a leendő dolgozót, és találják ki a követelményeket ;)
Figyeld meg hogy pár évtized múlva már az utcaseprőtől is diplomát kérnek valami "okos" indokkal, legalább is ha nem változik meg az oktatási rendszer, vagy a munkáltatók hozzáállása (bár ez változásra van kényszerítve, hiszen csődöl be minden, részben az "intelligens" dolgozóválasztás miatt).

@kérődzőgiliszta: így igaz, semmi újat nem tudnának mondani 5-6 év alatt (legalább is ami hasznos) ;)
Főleg úgy hogy olyasfélék oktatnak mint pl te.

jo20000 2012.12.17. 13:22:53

@Barát Csaba: Atyaúristen, téged meg mivel idegesítettek fel ennyire? :-) Gyakran gondolom, hogy tényleg el kell menni ebből az idegbeteg kaptárból - bárhová, bármi áron, akárhány évesen. Jaj, egy kicsit offtopic lett, de így jött ki :-)

jet set 2012.12.17. 13:23:42

Mi döntené be a költségvetést? A kamattámogatás kb. 20-30Mrd lenne. Ez az az összeg, amennyivel kevesebbet kapnak az egyetemek, szóval nullszaldós lenne a történet.

foodlfg 2012.12.17. 13:27:30

tetszik a bejegyzés stílusa. :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.17. 13:34:41

@Távmunkás: "Az pedig nem normális dolog, hogy az ország felét kizárod a felsőoktatásból jövedelmi alapon"

Megreccsent a monitorom ekkora demagógiától. Az helyes, ha valakit kizársz a tömegközlekedésből vagyoni alapon? (nincs pénze jegyre)

Vagy valakit kizársz az egészségügyi rendszerből vagyoni alapon? (Nincs pénze gyógyszerre)

Vagy szelektálod mondjuk a moziba a bejutást vagyoni alapon? (aki megveszi a jegyet az jut be)

Sajnos ez egy ilyen világ. Mindenért fizetni kell. Akkor legalább csak azok mennek egyetemre, akik tényleg komolyan gondolják.
A szegény gyerek is el tud menni, diákhitelből.
Ja hogy nem éri meg? Hát nekem sem, más gyerekét előnyhöz juttatni az adómból a sajátoméval szemben. Ez már csak ilyen kis verseny.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.17. 13:36:13

@Távmunkás: Amúgy nem tudom most hogy van, de amikor én tanultam, a tandíj egy része adóból jóváírható volt. Talán ezt kéne kiterjeszteni, hogy a szülők adójából is jóváírható legyen, ha már a kis csemetének büdös a munka.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 13:44:42

@Barát Csaba: Nem vettem el senki munkahelyét, fejlődő céghez mentem dolgozni, újonnan létrejött munkahelyre. És mint írtam, az államtól kapott pénzt többszörösen visszafizettem, jobban járt velem az állam, mintha banki feltételekkel adott volna hitelt.
Te miért nem használtad ki az ingyenes felsőoktatási lehetőséget?

sanyix 2012.12.17. 13:46:46

@Távmunkás: "bezzegamerikában" viszont ki van zárva a felsőoktatásból a "fele" meg sok más bezzegországban is. Ez van, nem lenne szükséges a boldoguláshoz (egy normális rendszerben) így ez luxus. Akinek kell, fizessen. Így is azt mondja a szajkó hogy "de a diplomások milyen jól keresnek" tessék lehet bizonyítani, ha jól keresnek akkor nem gond a hitel sem.
Persze nyilván nem ez a gond, hanem az hogy tétje lesz a dolognak, nem lehet lébecolni "lesz valahogy" alapon, mint ahogy ma teszi a felsőoktatásba járók 80%-a.

Szociknak vége 2012.12.17. 13:48:07

Megint bravúrosan csinálta Orbán.

Megvolt a cél(hogy vagy itthonmunka vagy ktg visszafizetés), ehhez hozzádobtak 3 lapát szart(keretszám, tandíj), majd jött a sajtóbalhé, tüntetés, tárgyalás, az eredeti cél meg be lesz nyelve csont nélkül.....:)))

A fidesz mindent elér amit akar.

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 13:57:15

@MetroGoldwinMayer: Kéne egy tökös ügyvéd, aki felvállalja, hogy nekimegy a röghöz kötős szerződésnek. Szvsz több törvényt is sért, nem is beszélve a Helsinki Egyezményről.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 13:59:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Az egészségügyi rendszerben sürgősségi alapon kap ellátást az is, aki nem fizet semmilyen járulékot. Arról meg ne is beszéljünk, hogy az ellátásra jogosultaknak csak a 35-40%-a fizet járulékot.

Szerinted miért létezik állami jövedelem-újraosztás? Ez az állam legfőbb funkciója jelenleg Európában...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 14:00:56

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Az adóból már nem leírható tandíj legalább 5-6 éve, csak a korábban végzettek élhetnek még ezzel a kedvezménnyel, ugyanúgy, mint a lakáshitelek adókedvezményével.

2012.12.17. 14:02:48

@Távmunkás: és rajtad kívül hányan jelentkeztek bazdmeg arra az állásra? 100-an, ezren? hagyjatok már a hülye kifogásaitokkal, a dolog nagyon egyszerű ingyenes felső oktatás = lopás, plusz egyébként is nagyon túlképzés van max 1-2 szakmát leszámítva, plusz egyébként sincs elég munkahely

okostojgli (törölt) 2012.12.17. 14:03:55

Nem mai darab, de ideillik:

"Felköp, alááll. Ezen semmit nem változtat, hogy még régen köptek fel. Most jön vissza, egyenes vonalú, egyenletesen gyorsuló mozgással. Amit ebben a témában Orbánék előadtak ellenzékben, az adatbázisért kiált, napi idézetgenerátorért; egyszerűen azért, mert úgy igazságos, ha visszakapják az arcukba, amit maguknak főztek."
w.blog.hu/2011/03/02/a_rossz_tanulo_felel

ursus artos 2012.12.17. 14:07:15

Nekem az tetszik, hogy elit gimnazisták tüntetnek az esélyekért, meg a jövőért...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.17. 14:12:19

"Nyertek a diákok, Orbán menekül"

Cölöpteknős mindig visszavonul, ha erőt tapasztal. A fiatal fityiszesek is be vannak sz*rava, mert ki fog ezek után belépni a fidelitaszba? Fekete György? ;)

Minden esetre a diákok (még) nem nyertek. Ha nem megy frontálisan, megy majd oldalról. Kivet majd valami adót, amit az egyetemek fognak megszívni és akkor majd nem fognak tüntetni... :(

ursus artos 2012.12.17. 14:17:50

@TrueY: "Ha nem megy frontálisan, megy majd oldalról. Kivet majd valami adót, amit az egyetemek fognak megszívni és akkor majd nem fognak tüntetni... :("
Mindenféleképpen az lesz a vége, hogy tanulni kell. Tanulni kell az ingyen felsőoktatáshoz a középiskolában és tanulni kell a diplomához az egyetemen.
Nyilván szar, hogy vége a lébecolásnak, de ez van.

Lencsés István 2012.12.17. 14:21:30

A diákok nem nyertek , és ORBÁN nem menekül . A költségvetés pedig rendben van , köszöni szépen .

Szociknak vége 2012.12.17. 14:31:56

@kérődzőgiliszta: Ugyan dehogy sért.

A diáknak nem kötelező állami pénzen tanulni, saját maga vállalja szerződésben a feltételeket.

És még akkor sincs röghöz kötve, ugye. Bármikor elmehet ahova akar. Ehhez Putricselli is kevés lenne.

SZMLT 2012.12.17. 14:32:04

Szánalmas blog... Orbán menekül? Te blogíró! Hülye vagy-é?
Hát hogy barom vagy az biztos, több szót nem is érdemelsz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 14:33:01

@sanyix: A "bezzegamerikában" elég sok magyar diák azért tanul ösztöndíjjal, mert jövedelmi alapon osztanak tandíjmentességet, cserébe dolgozni kell az egyetemen havi pár órát meg nyári táborokban segíteni. Például a Harvard esetében a határ nagyjából havi 1,2 milliós családi jövedelemet jelent a teljes ingyenességhez és a diákok 70%-a kap valamilyen támogatást a tandíjhoz.

SZMLT 2012.12.17. 14:33:45

Honnan termelődnek ki ezek a csenevész eszű, kontraszelektált barmok mint ez a blogíró véglény???

OdettésaMacskák 2012.12.17. 14:38:58

inkább csuknának be egy pár egyetemet, mint pl. Gábor Dénes Főiskola, Kodolányi Dénes Főiskola Modern Üzleti Tudományok Iskolája (vagy mi a neve)

csukjanak be karokat és szakokat: BME-gazdsági szakok (kar), Szent István Egyetem-gazdasági szakok (kar), meg ámblokk minden olyan egyetemen és főiskolán a gazdasági karokat és szakokat, ahol az egyetem nem tradícionálisan közgazdászképzéssel foglalkozik

máris marad a BGF és a Corvinus, Pécs, Debrecen meg Szeged (hirtelen több nem is jut eszembe)

ezeken visszaállítják az eredeti állami helyek számát

problem solved, csak olyan helyen képeznek közgazdászt ahol legalább egy kicsit is értenek hozzá (én is az egyikre jártam a felsoroltak közül)

pontszámot diszkréten megemeljük, csak matekkal és törivel lehet bejutni, ha kell emelt hozzá csak matekkal lehessen

máris csak az megy oda akit érdekel, és nem számológéppel adja össze a 3000-et meg az 5000-et (faszán láttam egy ilyen csajt anno számvitelen)

Rózsika elmegy hímringyónak Kelet-Szerbiába

művészképzés keretszámait nem emeljük, mert pont annyi értelme van mint a májas hurkába szilvalekváros tejfölt tenni -> nagy(on) fos lesz belőle

na ez persze most csak a közgazdászok kérdése, a többire nincs rálátásom, de hasonló analógián elindulva szerintem megoldható az összes képzési kérdés

csak frekventáltan, bizonyos iskolákban tanítsák az egyes szakmákat - ez főleg Budapestre igaz, hiszen a vidéki nagy campusok nagyon zsírkirályak így ahogy vannak

be kell zárni minden fölösleges felsőoktatási intézményt

így nem kell a diákokat faszom tandíjjal meg hitelekkel sanyargatni, és az oktatás színvonala is javul

a többé nem támogatott iskolák forrásait odaadják a megmaradóknak -> több a letta, több a fizetés, több a fejlesztés

diákpajtások nem mennek hulladékiskolákba

szigorítják emellett a szabályozást, jelenleg pl. 5 tárgyfelvétel (legalábbis a BGF-en)után kibasznak, ha nem teljesíted

legyen ez kettő, félévenként 2 vizsgalehetőséggel

megpróbálnak odafigyelni hogy ne legyenek nagyon buzik az oktatók, és ne szopassák orrba-szájba a diákot

diák cserébe bejár órára és tanul -> nem vesztegeti az idejét fölöslegesen

aki megcsúszik, tehát pl. akinek 3 év alatt el kell végeznie az iskolát, és e fölött teljesít mindeképpen fizeti az alap fölötti féléveket, kivétel ezalól az erasmus, betegség, stb. hasonló (tényleg) értelmes kifogások

mindezek mellett az állam szakképzési helyeket csinál, a bezárt felesleges intézmények oktatóit akár át is lehet képezni (nyilván nem a statisztika oktatót géplakatossá) de azért amennyiben lehetséges hát csináljuk

lehet akár a szakmunkát végzőknek adókedvezményt nyújtani, hogyha hajlandó néha elmenni oktatni

de ez már csak ötletelés, és szerintem annyira nem elrugaszkodott a valóságtól

nekem ez a szubjektív véleményem, lehet vele vitatkozni, de szerintem sokkal több realitás van abban, minthogy Gábor Dénes és társai (van olyan álláshirdetés - elég sok - ahova odaírják hogy pl. Gábor Déneses diplomát nem fogadunk el)
fenntartását továbbra is finanszírozzák, miközben a diákok perkáljanak mint a kurvaélet

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.17. 14:49:47

@kérődzőgiliszta: az úgynevezett NÉP találkára hívta orbánt. ő az, aki pár lakásba becsönget és kész a nemzettel való konzultáció, mert az a pár lakás már a NÉP. amikor a baloldali kormányt kell kritizálni. most elment pár ismeretlennel beszélgetni. ha te beszívtad, hogy ezek bárkit képviselnek és ez nem egy trükk, te sem vagy más, mint egy kádári kisember. proli.

atti.atti 2012.12.17. 14:52:24

Attól, mert valaki blogot ír, miért kell attól csúnya szavakat használni azt nem tudom.

Egyébként a költségvetést nem nyírja ki, mert ez egy nagyon egyszerű kiskapu Brüsszellel szemben. Ugyanis ha teljesen ingyen lenne a felsőoktatás akkor magasabbak lennének a költségvetés kiadásai, magyarul Brüsszel megint kérhetne egyenlegjavító lépéseket. Viszont ha a diáknak nem kell fizetni akkor amikor tanul de a költségvetés fizet a Diákhitelen keresztül az azért más, mert itt már nem nagy kiadások vannak a papíron, hanem az államnak kintlévőségei, követelései vannak és ez egy egészen más helyzetet eredményez Brüsszel felé.

sanyix 2012.12.17. 15:02:14

@Távmunkás: Tehát fizetős. Én is ezt írtam.

DIldiko 2012.12.17. 15:11:47

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Csak a diplomás majd a tudása miatt sokkal jobb állást fog kapni, magasabb lesz a fizetése és több adót fog befizetni az államnak, mint ha csak középiskolai végzettsége lenne. Akkor könnyen munkanélküli lehet és évekig segélyt kell neki adni.
A társadalomnak kizárólag haszna van a kiművelt emberekből. Hiába van kőműves, meg autószerelő, ha nem készül autó amit szerelni kell és nincs a ki megtervezze a házat, amit a kőműves sokadmagával felépítene.
Egy mérnök tudhat autót szerelni, de egy autószerelő nem fog tudni autót tervezni!

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.17. 15:12:56

Diákok! Mondassátok le Orbán Viktort!
Ha én diák lennék, innentől nem a tandíjak mérsékléséért tüntetnék. Nem is a közpénzből finanszírozott helyek számának növeléséért tüntetnék. Nem is Hoffmann Rózsa távozásáért tüntetnék. Innentől fogva én bizony Orbán Viktor távozását követelném.
Figyelem!
Az, hogy Magyar Nemzet főszerkesztője vélhetően az Orbán-kormány megrendelésére személyes adatokat jelentetett meg az újság címlapján, azért, hogy az adatok tulajdonosait megfélemítse, megalázza, és elérje, hogy visszavonuljanak a közélettől, az nem vicc, hanem egy újabb hadüzenet a demokráciának.
*Amennyire a lentebbi képen kivehető, azt nem közlik olvasóikkal, hogy a szerintük “feltűnően hosszú ideig” diákoskodó vezetőitek alapképzésen, mesterképzésen, vagy doktori képzésen tanulnak. Azt sem írják, hagytak-e ki évet bármilyen okból, és azt sem, hogy amennyiben az adófizetők finanszírozzák a képzésüket, akkor a közpénzből finanszírozható 10 félév teljesítését követően mennyi tandíjat fizetnek.
Ugyanaz az Orbán Viktor rendelhette meg ezt a listát, aki ma délután diákokkal ült le tárgyalni. Nem, nem veletek, elégedetlen diákokkal, nem is a képviselőitekkel, hanem valaki másokkal. Erről pedig azt gondolom, hogy ezek a mások bizony előre kiválogatott statiszták voltak, ha voltak ugyan egyáltalán, és a tárgyalás híre nem kamu.
A közrádió híreiben minden esetre azt mondják, hogy Orbán Viktor diákokkal tárgyalt. Azt nem teszik hozzá – hiszen nem is lenne igaz – hogy veletek, a tüntető diákokkal, illetve képviselőitekkel tárgyalt. Arról viszont hallgat a közrádió, hogy ha nem veletek, akkor kinek a megbízásából és miféle diákokkal tárgyalt.
Egyel több ok arra, hogy innentől ti, utcára vonuló hallgatók ne a tandíjak mérsékléséért tüntessetek. Ne is Hoffmann Rózsa távozásáért tüntessetek.
Tüntető diákok! Orbán Viktor nemtelen eszközökkel, igaztalanul próbálta megszégyeníteni vezetőiteket!
Méltó módon adjatok a méltatlan támadásra választ! Igen, szervezkedjetek! Állítsátok magatok mellé szüleiteket, oktatóitokat, professzoraitokat! Állítsátok magatok mellé barátaitokat, ismerőseiteket! Állítsátok magatok mellé az egész országot! Már a világ is figyel rátok!
Mutassátok meg, hogy nem nektek, és nem a ti vezetőiteknek kell szégyenkezniük!
Mondassátok le Orbán Viktort!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.17. 15:24:21

@DIldiko: "Csak a diplomás majd a tudása miatt sokkal jobb állást fog kapni, magasabb lesz a fizetése"

Mondjuk Pedagógus - Szobafestő viszonylatban?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.17. 15:26:33

@DIldiko: Egyetértek. Megindokoltad, miért is a saját gyerekem támogassam önerőmből, és ne a másikét az adómon keresztül.
Gondolom Te inkább a rendszer élvezője, mint fenntartója vagy, azért látod másként.

Don Quixote de la Ferko 2012.12.17. 15:32:16

@irógép:

"A pénzügyről meg annyit, hogy ha ingyenes az oktatás, azt az állam fizeti akkor, tehát a költségvetés terhére!!
A sok droid megérthetné, hogy az ingyenes oktatás nem azt jelenti, hogy akkor az nem kerül senkinek semmibe:)"

Komolyan azt hiszed, ezt agyilag fel is fogják?
A lelkiviláguknak az a lényeg, hogy a családi költségvetésben ne szerepeljen a tétel, az meg fel sem merül a buta agyukban, ha ő nem fizet, máshonnan veszik el. Egy ilyennek nehezen tudod megmagyarázni, hogy pl. az útépítések, útfelújítások elmaradása áttételesen az ő zsebéből veszi ki a lóvét, mert fel sem fogja, hogy a futómű felgyorsult elhasználódását neki kell állni, nem az államnak.
Ezekben még az a szép, hogy habzó szájjal tud acsarogni a fizetős iskolák ellen, de a bevételükből eredő magasabb oktatási színvonalat bezzeg ő is elfogadná a gyerekének az "ingyenes" államiban.

Ez van. Buta országnak buta vezető jár, a kétharmad ennek legjobb példája.

nemecsek ernő áruló 2012.12.17. 15:34:39

"ez az időzített bomba is másnál robbantaná a költségvetést"
Ez a cél.

nemecsek ernő áruló 2012.12.17. 15:38:52

@SZARHÁZI MOCSKOS LIBERÁLIS TETŰK !!: 1952-ben a minisztériumban a szamizdatokat olvasgatva ugyanezzel a hangsúllyal, ugyanezt a kérdést tették fel. Csak akkor "reakciós mocsok" volt az elfogadott megnevezés.

kérődzőgiliszta 2012.12.17. 15:52:31

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Jajj, neked megígérték, hogy ha fizetős lesz az egyetem, nem kell adót fizetned?

Reszelő Aladár 2012.12.17. 15:54:05

Posztolókám. Neked biztos, hogy semmi sem jó, ami a mostani vezetéshez kötődik.
Ők már '88-ban is a diktatúrát építették...
Ha megvágja a keretszámokat az a baj. Ha visszakozik az baj.
Tud ő számodra olyat csinálni, ami tetszene? Igen tudom, ha lemondana. Bár neked még az is kevés lenne. Ha a halálát is megkapnád, akkor még utoljára a temetés számláján csámcsognál. Majd naponta járnál ki gyalázni a sírját, mert csak gyűlölni vagy képes.

Mit tett ellened? Addot anno támogatott hitelt? Emelte a nettódat, támogatja a családod?

Kérném tőled, hogy majd amikor jön a kampány, akkor a jövedelmed jelentős részét elköltve kezdj légyszives kampányolásba. Szervezz sztrájkokat! A lényeg, hogy eltakarodjanak. Hogy ki jön utánuk az mindegy. Inkább jöjjön a Bajnai, akkor lesz IMF is meg tandíj is, viszont nem hazudnak majd. Megígérik, hogy fájni fog, és tényleg fog. Te pedig ünnepelhetsz.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.17. 15:57:29

@Szevasztok: Akkor ha angolul akarná mondani, tökéletesen rendben lenne a trillion kifejezés...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.12.17. 15:58:06

@Magyar diákok, ne bízzatok a sunyi orbáni dumákban: Nagyon igazad van! Ezt még megtoldanám annyival, hogy ezek után a csinosabb diáklányok le is szophatnának... :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.17. 15:58:52

@kérődzőgiliszta: Nem igazán érted, úgy látom, hogy amikor "azállamfizeti", azt igazából ki is fizeti... :-(

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.17. 16:02:15

@félázsiai nemecsek ernő áruló: A költségvetés jövőre így is úgy is felrobban...

3 billió, vagyis angolul trillion forintot kell visszaperkálni év közepén! az a költségvetésünk ötöde, vagyis az operatív költségvetés harmada kb...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.17. 16:41:44

@Magyar diákok, ne bízzatok a sunyi orbáni dumákban: Az, hogy a Magyar Nemzet címlapján személyes adatok jelentek meg, valószínűleg személyes adatokkal való visszaélés. Viszont az örömteli, hogy végre nagyobb nyilvánosságot kapott, hogy az egyetemi HÖK vezetőket nem ész alapján válogatják, ők is politikusok. És ugyanilyen egyetemi HÖK vagy régebben KISZ vezető volt a kormányból elég sok ember...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.17. 17:09:26

Nem hiszem egyébként, hogy ez nem így lett volna megtervezve.

Ők sem lehetnek annyira hülyék, hogy az emberek egyszerűen benyalják rezzenéstelen arccal a tandíjat, ha az narancshéjba van csomagolva, pláne miután annak ellenzése volt kvázi a kormáyváltó programjuk.

Inkább szerintem az az eset, mint a viccben, amikor a csaj felhívja az apját és elújsgolja, hogy udvarol neki egy arab akinek nincs munkája, elcserélné három tevére, de már terhes, és milyen fantasztikuan fognak élni a Szaud-arábiai sivatagban, stb., aztán hogy apjának megkegyelmezzen, kiböki, hogycsupán arról van szó, hogy megbukott matekból.

Kitaláltak egy reformot, beadták annak a brutkóbb verzióját, majd Viktor leszállott a mennyekből, és közös nevezőre hozott mindenkit, s lám cár atyuska milyen bölcs, jóságos és igazságos Salamon: adott valamit a kecskének is, és a káposztából is maradt valami.

peti6 2012.12.17. 17:16:46

@kelevaleez: Pajtás.....Ki a fasz tart téged vissza????Eredj máshová, ahol sok hülye vezeti az országot, de ott takarítanod, mosogatnod, füvet kell nyírnod a semmit nem érő diplomáddal, ha egyáltalán van.....
Ez a diáktüntetés pedig egyáltalán nem a diákokról szól, ez az ellenzék provokációja, csak a hülye nem látja.....
Láttam nyilatkozni ezeket a "diákvezéreket", szerencsétlenek még beszélni sem tudnak, még a szocik által kitalált követeléseket sem tudják eldadogni....

DIldiko 2012.12.17. 17:41:10

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ha szerinted a szegény, de okos gyerekek taníttatása nem közfeladat, akkor inkább te vagy a jelenlegi rendszer élvezője.
Az én 2 fiam tandíja a mostani árakon számolva kb. 5 millió Ft lenne - szerinted a 80ezer Ft-os közalkalmazotti fizetésemből hogy fogom kifizetni? Miért gondolod, hogy egy mérnök nem tud többet, mint egy segéd- vagy szakmunkás? Miért gondolod, hogy gyerekeinket a tandíjat fizető milliárdospalántáknak kell tanítaniuk, illetve gyógyítaniuk majd?

DIldiko 2012.12.17. 17:44:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Még ott is - nem láttam még hivatalosan minimálbérnél jobban kereső szobafestőt. Viszont a pedagógus kicsit jobban keres, bár fizetése a béka feneke alatt van - no de majd az életpályamodell - olyan 50 év múlva.
Ha nem csak a közalkalmazottakat nézzük akkor viszont messzemenőkig igaz a dolog. A versenyszférában viszont tényleg majdnem tisztességesen fizetnek - viszont elvárják a diplomát és a nyelvtudást (nem nyelvvizsgát) a takarítónőtől is lassan.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.18. 08:37:03

@DIldiko: "Az én 2 fiam tandíja a mostani árakon számolva kb. 5 millió Ft lenne - szerinted a 80ezer Ft-os közalkalmazotti fizetésemből hogy fogom kifizetni? "

Az a furcsa, hogy teljesen természetes számodra, hogy akkor fizesse ki más. A boltban is így vásárolsz? Ruhára ne dobjunk össze? Te sem magadnak szültél gyereket, csak világra hoztad őket, aztán tartsa el őket valaki...
El kell menni a drága csemetéknek dolgozni, és estin, levelezőn befejezni. Rengetegen csinálták, én is így voltam vele.
Ja hogy akkor dolgozni kell. Nem lehet merengeni a romkocsmában, vagy szájbaköpő versenyt rendezni a koleszban... Jaja, ez gáz.

'Nem születtél királylánynak, dolgozol' oszt veszel!'

"Miért gondolod, hogy egy mérnök nem tud többet, mint egy segéd- vagy szakmunkás?"

Na, ezt vajon miből szűrted le?

DIldiko 2012.12.18. 12:19:23

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A közoktatás része a felsőoktatás is. Ezáltal az állam feladata. Annyit tehet, hogy a pontszámokat megemeli és az egyetemeknek nem fejkvóta alapján adja a pénzt, így azok akik éppen csak kettes eredménnyel érettségiztek nem fognak egyetemre, főiskolára menni és ott akár 5-8 évig is végezni egy 3 éves képzést. Érdekes, ez a világ összes többi országában természetes, csak nálunk nem!
Ez a gondolkodás kicsit természetellenes. Akkor miért fizetek adót (szja, áfa, jövedéki, és még legalább 50 féle), ha nem kapok érte cserébe semmit?! Egészségügyi ellátásért fizetni kell, oktatásért fizetni kell, nyugdíjam nem lesz - mert nincs aki kitermelje, segélyt nem kaptam - miért fizettem 25 éve az adókat? Miért fizetik a szüleim a fogyasztási adókat?

DIldiko 2012.12.18. 12:29:53

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Amúgy ha a fizetésem tisztességes lenne, kit érdekelne a dolog. Simán ki tudnám fizetni. De a mesterségesen nyomott közalkalmazotti fizetésből szinte senkinek nem lesz esélye. Sőt az összes egyszerű munkásnak sincs esélye kifizetni a milliós tandíjakat. Viszont bármelyik politikus mellényzsebből kifizeti majd. Ezek szerint az ő gyerekeik tanulhatnak a szegény szülők gyerekei meg nem! Valószínűleg ezért találták ki Európa legmagasabb tandíját nálunk! Az árak és a tandíj már messze elérte az átlagot, sőt meg is haladta, csak a bérek nem érik el az átlag felét sem!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.18. 22:47:08

@ursus artos: "Mindenféleképpen az lesz a vége, hogy tanulni kell."

Ezt nem értem. Eddig is tanulni kellett. Kivéve a csókosoknak, akik helyett valaki más írta a diplomájukat, doktorijukat. De azért nem ez a jellemző.

"Tanulni kell az ingyen felsőoktatáshoz a középiskolában és tanulni kell a diplomához az egyetemen.
Nyilván szar, hogy vége a lébecolásnak, de ez van."

Ne általánosítsunk! Nekem két diplomám is van. Az első "ingyen", a második saját zsebből.
süti beállítások módosítása