Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.01.26.

Az év blöffje a Malév-utód indulása

Hakapeszi Miki

Bombasztikus a hír, írja mindenki, a tévé is bemondta, hamarosan indulhat a Malév utódja. Dobbanhat a szív, szinte hihetetlen, hogy kibírtuk majd egy évig nemzeti légitársaság nélkül. Egy apró bökkenő van csak: a Hungarian World Airways nem több néhány idióta vágyálmánál és szinte biztosan lófasz sem lesz belőle.

Hagyjuk még egy kicsit az alapkérdést a zséről. Érdemes előbb elképedni az állítólagos új légitársaság weblapján. A célokról szóló veretes bullshitgyűjtemény mellett megtekinthető a gépek kinézete is, persze csak erős idegzetűeknek. Nyilván két felest fizettek egy full alkesz grafikusnak, aki elővett valami ezer éves újságot és öt perc alatt megtervezte a dizájnt. Ehhez hasonlót valóban csak akkor lehet manapság látni, amikor a légitársaságok a retróhullámra felülve poénból 50 évvel korábbi festéssel látnak el egy-egy madarat. 

Az kiderül, hogy Sóskút cityben lakik a világot leigázni kényszülő új magyar nemzeti légitársaság, s profikhoz méltó előrelátásra utal, hogy már az is megvan, hány kilós lehet az utasok feladott és kézipoggyásza. A leendő főnök mobilja is megtalálható, így aztán a nagy felfedezést tevő német sajtómunkás könnyen elérhette az illetékest, aki beböffentette, hogy 2013-ban már repülni fog a cég. Jürgen meg benyelte.

Annyira nevetséges az egész, hogy szinte fáj leírni: a régió kis nemzeti légitársaságainak reszeltek. Az adófizetők pénzét irreálisan sokáig zabáló Malév hálisten már egy éve megdöglött, az Aerosvit épp most purcan ki látványosan, a Lotban is csak a barom lengyel állam tartja a szuszt. A nagyok is folyamatosan egyesülnek, a hosszú távú járatokra ráhordó gépeken kívül alig repül már Budapestre hagyományos légitársaság, tarolnak a fapadosok. A Malév unión kívüli repülési jogaiból a nyereségesen üzemeltethető útvonalakat már kérte és meg is kapta a Wizz Air.

Persze egyetlen esetben akár el is indulhat a Malév utódja. Ha van olyan eszement lúzer, aki abban éli ki magát, hogy beletol alsó hangon százmilliárd forintot egy ilyen tuti halott koncepcióba. Korábban ázsiai befektetőkre számítottak, most már a magyar kis és középvállalkozások is felmerülnek befektetőként. Utóbbiak siralmas helyzetét ismerve újra felmerül a kérdés: nem vicc ez az egész?

Mindenesetre ennél gyorsabban egy vagyont elbukni tényleg nemigen lehet. S mivel ekkora balfaszság ép elmével senkiről se feltételezhető, maradjunk annyiban: elolvastuk, jót röhögtünk, foglalkozzunk értelmes dolgokkal.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

176 komment

Címkék: parasztvakítás Malév Hungarian World Airways

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr745044129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@korovjov 2013.01.26. 12:51:43

Ezt a szöveget átolvasta már valaki, aki esetleg tud is angolul? o_O

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2013.01.26. 12:55:00

@@korovjov: Átolvastam. A google translatornál sokkal jobb, de látszik, hogy magyarul gondolkodva próbálták meg összerakni az angol nyelvű szöveget. Ez enyhén szólva komikus hatást eredményez és az oldal ebből a szemponbtól valóban nem vehető komolyan.

2013.01.26. 13:02:22

@Mítoszromboló: majd ha valaki közlekedni akar menjen gyalog, vagy volánnal ugye? mert olyan kicsik vagyunk...
mekkora fasság.

Mítoszromboló 2013.01.26. 13:05:24

@$pi$: A Malév vitát én lezárnám, a google sose fogja kidobni egy cég pénzügyi beszámolóinak adatait, erre meg nem fecsérelném se a pénzem se az időm, hogy pénzügyi jelentéseket kérjek ki és nézzek át. Ahogy elnézem te se nagyon tudod felidézni a nyereséges időszakot, pedig ha volt, azt valahová érdemes lett volna felírni a többi veszteség mellett, mert az már csodaszámba ment.

Az önerő alatt azt értem, hogy egy cégtől elvárható, hogy a saját lábán megállva működtesse magát. Az engem nem érdekel, hogy kivel milyen megállapodásokat köt hitelről és finanszírozásról, de ne az állam pénzét szipkázza. Betelt a pohár és lekapcsolták ennyi.

A haderő kapcsán a Svájc tekintetében valóban tévedtem elismerem. Ugyanakkor az egy röhejes megközelítés, hogyha NATO tagállam támad meg, akkor nincs védelem. A NATO tagság eleve kizárja a NATO tag elleni támadás lehetőségét, de ha mégis így lenne, mesélje már el valaki, hány percig tudná feltartóztatni a magyar haderő akármelyik ellenséges támadást? Ezért beszéltem arról, hogy egyszerűbb egy telefont megejteni és Olaszországból felszáll 25 F akármilyen gép és tarol ahol kell, mint etetni itt egy olyan haderőt, ami gyakorlatilag nem jelent védelmet semmi ellen. De ehhez még kell kis idő, mire felfogjuk, hogy egy EU-ban nem külön külön kell hadsereget működtetni, hanem egy hadsereg van, amit az EU egésze pénzel és tsá. Az USA hadereje se államokra van bontva, ahol mind állomásozik és gyakorlatozik a sok tízezer katona, amior 4 perc alatt bárhová odaérnek a gépeik.

Buncog 2013.01.26. 13:07:26

Malév: a világon a legdrágább légitársaság volt. A büféje is. A parkolója is! (Az még most is az)

ÖRÜLÖK, HOGY KIMÚLT!

Rocko- 2013.01.26. 13:07:45

jól van, a napi büfögés meg volt, menjél szépen vissza a sarokba játszani pistike.

@korovjov 2013.01.26. 13:08:58

"Additional services and convenient scheduling in one of Europe's major transit point you want to create is Hungary. Visitors to the country for our passengers are to ensure the necessary conditions for a pleasant stay in a well-trained, helpful staff dedicated to."

Ez nem google translate, ez a 11.-es Marcika angol házi feladata után kiadott extra, csokiért meg mecsboxért, hogy hozzávágnak még egy Országh-Magay-t... nem, szerintem még ő is tud minimálisan egyeztetni, meg törekszik legalább egy mondatot értelmesen lezárni, már ha legalább magyarul tud gondolkodni. Emellett egészen biztos vagyok benne, hogy a szöveg megalkotásáért, mint a "Nemzeti Légitársaság Honlapjának Kapuja A Világ Felé Projektmenedzsment Kreatív Asszisztensének", ki is utalták a megfelelő, 100-200K-s gázsit. Kérdem én: a torkonszart színvonalat félretéve miért épp abban folytatja ez a cucc a fennen hirdetett Nagy Előd hagyományait, amiért azt végül kipicsázta a Nagy Büdös Gazdasági Mindenható?

Mítoszromboló 2013.01.26. 13:09:23

@A csótány is ember: Cáfold meg! 2 óra alatt akárhová elérek kocsival, miről beszélsz? Mondjuk nem is értem, melyik válaszomra volt ez válasz?! Ha el akarsz utazni, eddig is meg tehetted, most is megteheted. Csak nem Malév zászló alatt. Úgyhogy nem értem hol itt a probléma?!

2013.01.26. 13:12:08

@Buncog: Sem a parkoló, sem a büfé nem a MALÉV-é.
Mindkettő az LRI tulajdona, a MALÉV-nek semmi köze nem volt hozzá.
De ettől még a véleményed lehet negatív, csak azt érintse amiről beszélünk.

Mítoszromboló 2013.01.26. 13:17:16

@...elmúlik...: Jogos kérdések és felvetések. Mint írtam, sok múlott azon, hogy kiket ültettek a Malév élére és a döntéshozó testületben hány dilettáns ücsörgött, akit oda helyeztek csak. A Wizz air piaci alapokon működik már a kezdetek óta. A Malévet meg mióta létezett az állam pénzelte. Vajon miből tanulta volna meg egy kocsi vezető, hogyan kell profitot termelni, ha valaki folyamatosan teletöltötte a zsebét? Meg az is egy kérdés hol és mit tanultak azok a vezérek? Marx és Engels elveit és a kapitalizmust elítélő KGST gazdaságpolitikát vagy valami működő képes modellt nyugaton Soros Gyuri bácsi egyik alapítványába? Dilettánsokkal nem lehet nyereségessé tenni egyetlen céget sem. A Wizz Air előtt le a kalappal, így kell működtetni egy légitársaságot. Kiadások a padlón, bevételek pedig optimális szinten. A legapróbb részletekig meg lehet figyelni, hol égetik el a közpénzt az egyes cégek. A Malév 1000 sebből vérzett, sajnos a vezetők és a döntés hozók dilettánsak voltak.

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2013.01.26. 13:17:54

@...elmúlik...: Ha már pontosítunk: LRI elég régen nincsen, Budapest Airport van helyette. Német tulajdonban. És valóban ők kérnek sok pénzt mindenért. :)

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2013.01.26. 13:18:44

@one male individual: ..és hogy magamat is helyesbítsem: nem német tulajdonban, csak hosszútávú német üzemeltetésben van a reptér.

2013.01.26. 13:19:03

@Mítoszromboló: Igen, több átszállással (lassabban) mint eddig, holnap tán azt se mert teszem azt a Lufthansa megszüntet pár járatot.
Van olyan ember is, aki mondjuk nem csak Békéscsabáig szeretne menni.

Mítoszromboló 2013.01.26. 13:23:24

@A csótány is ember: Ha a Lufthansa megszüntet pár járatot, annak oka van. Ha valaki ért a légi közlekedéshez akkor ők azok. A legkényelmesebbek a közvetlen járatok ez igaz, de nehéz nyereségesen működtetni. A cél pedig, hogy oda érj, ahová akarsz. Gazdasági válságban meg hótra leszarják, hogy neked 3x kell átszállnod, örülj, hogy valaki elvisz és egyáltalán leszáll ebbe az országba még. Nem is értem hova a jó francba kell sietni mindig, amikor olyan rövid az élet. Régebben 2 hét utazással is elvoltak az emberek, most meg, hogy 2-őt át kell szállni, nyafogunk, hogy 3 óra helyett 5,5 óra az út. Ne siettesd az életed, főleg az utazást ne.

$pi$ 2013.01.26. 13:23:52

@Mítoszromboló: "Ahogy elnézem te se nagyon tudod felidézni a nyereséges időszakot"

Te tetted a kijelentést, elég súlyos kijelentés, neked kellene bizonyítanod. Én rákerestem a google-el, komolynak látszó források számolnak be különféle nyereséges időszakokról. Nézz utána, hadd ne én idézgessem be ide őket.

"Az önerő alatt azt értem, hogy egy cégtől elvárható, hogy a saját lábán megállva működtesse magát."

Jogos. Én is írtam, hogy életképtelen volt a Malév, de ez nem azt jelenti, hogy soha sem volt nyereséges.

"Ugyanakkor az egy röhejes megközelítés, hogyha NATO tagállam támad meg, akkor nincs védelem."

Nem az, benne van a Nato alapszerződésben.

"A NATO tagság eleve kizárja a NATO tag elleni támadás lehetőségét"

Dehogy zárja ki. Maximum ha már megtámadtak, akkor mehetsz panaszra és méltatlankodhatsz, hogy zárják ki a Nato-ból az agresszort.

"mesélje már el valaki, hány percig tudná feltartóztatni a magyar haderő akármelyik ellenséges támadást?"

Hát ez az! És akkor az a megoldás, hogy megszüntetjük a hadsereget? :)

"De ehhez még kell kis idő, mire felfogjuk, hogy egy EU-ban nem külön külön kell hadsereget működtetni, hanem egy hadsereg van, amit az EU egésze pénzel és tsá."

Jah, ez elég naív elképzelés. Viszont amit az egész EU pénzel azt ugyanúgy pénzeljük mi is és nyilván komolyabb összeggel, mint amivel most megússzuk a hadsereget.

"Az USA hadereje se államokra van bontva"

Sokkal egységesebb az USA mint Európa, úgyhogy lehet, hogy ez a jövő, de azért nem a közeljövő. Én is úgy látom, hogy ez a helyes út, de nem hiszem, hogy mostanában lesz. Egyelőre még az adó, a törvények, a gazdaság, a jegybank meg minden országokra bomlik, messze vagyunk még az igazi egyesítéstől.

2013.01.26. 13:29:22

@Mítoszromboló: Szerinted az ideális az lenne, ha a cégek lovaspostával dolgoznának pl videokonferencia helyett? Vagy ha 2 hetes szabim azzal telne el, hogy 6 nap oda 6 nap vissza? a mai világban ez nem jó. Ok nyaralásra ott a fapados, de ven (lenne?) olyan cég, aki pl rendszeresen utaztatna más országba, sőt más kontinensre. A Lufthansa pont leszarja, hogy ha kiveszi az adott járatot 2 forintot megspórolva, Magyarország 10-et veszít. Azt gondoltam mindenki számára egyértelmű, hogy miért van szükség egy 'rendes' társaságra a fapadosok mellett. Nem az ingyenszendvicsért, hanem a csatlakozások garantálásáért.

2013.01.26. 13:40:13

@one male individual: Igazad van, későn jutott eszembe, és már nem akartam javítani:-)

2013.01.26. 13:48:26

@Mítoszromboló: Jogos. Ettől függetlenül egy hazai légitársaság megmentését előbbre valóbbnak tartok, mint megannyi stadiont.
És amennyiben sikerült volna de-politizálni a MALÉV-ot, horribile dictu talán még akár nyereséges is lett volna. Vagy null-szaldós. A presztízs pénzbe kerül, ez pedig talán megért volna annyit, amennyit sok más baromságra elköltenek.
Emlékszem még, amikor a jelenlegi MOL vezér egyszerre három nagy cég vezetője volt (Takarékbank, MOL, MALÉV). Amikor lemondott a MALÉV-nél, nos akkor lehetett egy olyan háttér-alku, ami nem publikus, vagy csupán elengedték a MALÉV kezét. A fiúk szerintem már akkor leírták a céget, pedig ez nem tegnap volt.

avionics 2013.01.26. 13:48:29

Szeretnék eloszlatni néhány tévhitet a Malév nyereségessége szempontjából. A Malév jó nevű, korrekten működő, európai társvállalataival összehasonlítva is rendben lévő vállalat volt a működését tekintve. A nyugati bérek töredékét kereső, elhivatott, jól képzett, repülésben dolgozó munkatársak tettek erről évtizedeken át. Az utaslétszám évről évre nőtt, de hát a cég a politika első számú kifizetőhelye volt, aki ezt nem látja az inkább foglalkozzon más témával. Az állandó tőkeinjekciók kis része jutott a légitársaságnak, a politikai hatalom élt a gazdasági hatalmával és így vagy úgy rendre lenyúlta a nagyobb részt. A Malév csőd után jól látható hogy a gazdasági szakemberek által beharangozott közel 1%-os GDP visszaesésben rendesen benne van nemzeti légitársaságunk megszűnése. Ez az összeg pedig többszöröse a Malév kb. 120 milliárd körüli árbevételének. A különbözet magánzsebekbe és pártkasszákba vándorolt. Ráadásul elvesztette a munkáját több ezer jól képzett ember, a közvetett még vagy 10 ezer mellett. 2011 telén a Malév kitűnő működési eredményeket produkált, de az évizedek alatt felhalmozott több 10 milliárd hitelállomány törlesztése és a kamatok felőrölték az erejét. Nincs az a nyereség ami erre fedezetet nyújtott volna. Nem volt képes a politika rendezni ezt a helyzetet. Véleményem szerint a Fidesz kormány felelőssége nem akkora mint elődjeié, de ha ez így marad, ha ebben az országban csak külföldi összeszerelőüzemek meg krumplitermelés marad csak, lemaradásunk behozhatatlan lesz.

doricska 2013.01.26. 14:03:48

Szép napot minden Hitetlen Tamásnak! Annyi tipikusan magyar fröcsögés után akkor most következzen egy ajánlat. Uraim! Melyikőjük vállalja, hogy kifizeti a repülőjegyem az első járatra? Hálistennek nem kerül olyan sokba, mert az ő szerencséjére (és az én szerencsétlenségemre) nem a tengeren túlra vezet majd az első útjuk. Most legyenek elég tökösek bevállalni... Mert dumálni azt tudnak...Szóval ki fizeti ki a repjegyem?:)

$pi$ 2013.01.26. 14:11:47

@doricska: És te mit vállalsz be? :)

doricska 2013.01.26. 14:13:20

Én azt, hogy elrepülök szabadságra. Nem elég? :) Én ugyanis TUDOM, hogy repülni fog, nem is olyan soká...

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.26. 14:13:47

Bridge around the World

Ennek van bármi értelme ?

is 2013.01.26. 14:14:38

@azbesztos: Aholis az ügynöke Orbán volt, ugyanis nála fordult veszteségesbe a MALÉV, ő találta ki, hogy pénzszivattyúnak használja.

$pi$ 2013.01.26. 14:15:24

@dr. KING SCHULTZ: Igen, ez azt jelenti, hogy egy Bridge nevű egyén szeret utazni és bejárja az egész világot.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.01.26. 14:17:33

Én elhiszem
Vége a válságnak
Kokó mondja plakátról

bananarepublica 2013.01.26. 14:18:14

Minarik Ede a mosodas szindroma?

is 2013.01.26. 14:18:19

@avionics: "A nyugati bérek töredékét kereső,"

Na ja, de még vegyük hozzá, hogy pilóták és sztyuik számára olyan szakszervezeti, repülési és egyéb feltételek voltak, amik a világon sehol, a MALÉVnél valahogy mindig eggyel több crew kellett egy géphez, mint máshol. És egy pilóta bizony nem a nyugati bérek töredékéért dolgozott, hanem pont ugyanannyiért.

A MALÉV tényleg kifizetőhely volt és ezért ment csődbe, de a dolgozók nem kerestek olyan rosszul.

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2013.01.26. 14:19:17

@doricska: Legyen igazad, szívből kívánom. Nem is annyira titkolt vágyam, hogy egyszer még visszatérek a repüléshez. Szóval drukkolok. :)

doricska 2013.01.26. 14:22:00

@one male individual: Szerintem ne várj túl sokat. Hamarosan már önéletrajzokat is lehet küldeni. :)

Airgüzü 2013.01.26. 14:23:38

Ennyi sületlenség összehordása esetén csak azt tudom elképzelni, hogy a blogozó valami konkurrens cég alkalmazottja, vagy megbántott, megsértett ember. Ennyi rosszindulatú mocskot ilyen silány stílusban megfogalmazni - elég szégyenteljes.

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2013.01.26. 14:23:43

@doricska: Csiky Laci tán még emlékszik rám, de majd küldök, ha kell. ;)

doricska 2013.01.26. 14:25:39

Ő olyan, hogy emlékszik, ez kétségtelen, de azért ha munkát akarsz, küldj önéletrajzot és készülj a felvételire. Merthogy az is lesz.

doricska 2013.01.26. 14:26:44

@Airgüzü: Szerintem csak egyszerűen a "minél rosszabb, annél jobb" tipikusan magyar mentalitás egyik eléggé primitív képviselőjéről van szó.

pucros 2013.01.26. 14:28:00

@doricska: Ráadásul azt is tudod, hogy mikor és hova. Sőt, véletlenül pont akkor és ott van dolgod.

is 2013.01.26. 14:29:01

@doricska: Ha TUDOD, akkor vegyél náluk jegyet, azzal rizikózol. Ha nem jön be, ott buksz. Ha bejött, repülhetsz szabadságra.

doricska 2013.01.26. 14:29:45

Csak annyit tudok, hogy Európa lesz az első desztináció. Dolgom nem lesz ott, azt tervezem, hogy városnézni megyek. És néha kiülök egy parkba mókusokat etetni meg olvasni.

doricska 2013.01.26. 14:31:10

@is: Az biztos, hogy senki mással nem fogok soha többé repülni majd. Ezek a szar fapadosok a Hitetlen Tamásoknak valók.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.26. 14:32:08

Hát öcsi, ekkora mentális deficit mellett nem kellene másokat kritizálnod. Annak a gépnek a festése pl. kifejezetten jó...
Hogy a cégből mi lesz, az más téma, de elég nagy lúzer lehetsz a szövegedből ítélve.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.01.26. 14:33:59

Ez kamu. Egy indonéziai szerver-bankban bejegyzett honlap, ami a nagy Magyar-Nemzeti Légitársaságot hivatott promotálni.

Az a probléma, hogy ezt a kamut átvette minden HÍRADÁS, ami mégrosszabb, hogy tényként kezelik.

Kicsit olyan szaga van ennek a HWA "sztorinak", mint a szegény Ángyán Józsi bácsit lejárató MTVA-s "NApraforgó-blog"-os kreálmánynak. Utána azt is tényként kezelték.

Nem lennék meglepve, ha ezt a HWA-s honlapot is az MTVA indította volna.

Szar ország ez, mindig mondom.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.26. 14:34:13

@doricska: itt inkább arról van szó, hogy ha tényleg csak az alapítók pofája nagy, akkor nem a jegy megvétele lesz problémás...
Sokkal nagyobb gondot fog okozni, hogy élve hazajuss az út után.
Lásd néhány afrikai ország, meg szovjet utódállam légitársaságai, amelyek pl. az EU-ból ki vannak tiltva a műszaki állapotuk miatt.

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2013.01.26. 14:34:41

@doricska: Tűnjek bár nagyszájúnak, de sebaj: köszönöm, van munkám, szeretem is, stabil is. Ez fontos. A légiközlekedés érdekel, talán még értek is hozzá valamennyit. Hazai repteres/repülős körökből sokan ismertek, ismernek. Ha valaki pont velem szeretne dolgozni a repülésben, megtalál. De az is lehet, hogy ezen a téren már lejárt a szavatosságom. Ami nem baj, mert legalább másfelé vitt az utam. Annyi tartalékom sajnos nincsen, hogy kockáztathassak és próba szerencse alapon elmenjek dolgozni egy olyan légitársasághoz, ami pont azon a piacon készül versenyezni, ahol a nála sokkal erősebbek teszik ezt már nagyon régen. Ez nem magyaros fanyalgás, ez tény. Ezzel együtt tényleg drukkolok. Viszont a weboldalt mielőbb tegyétek rendbe, úgy a dizájn mint a nyelvhelyesség szempontjából. Per pillanat nem árulkodik profizmusról. Ez sem fröcsögés, hanem ezt látom. De nyilván figyeltek a visszajelzésekre és hamarosan változtattok, igaz?

doricska 2013.01.26. 14:36:08

De éppen arról beszélek, hogy nem nagy a pofája az alapítóknak. Ezt honnan veszed? Másfél éve szervezik a légitársaságot, nem a Malév megdöglesztése után kezdték. Nem is ismered az alapítókat. Szerintem várd meg, hogy mi lesz belőle, és aztán beszélj.

navan 2013.01.26. 14:36:58

Ha ebbol a "Bridge around the World"-tortenetbol akar csak egyetlen szo is igaz, akkor nagyon nagy a baj. Adott egy ember (Csiky ur), aki meg bemutatkozni is keptelen (lasd a CV-t), valamint adott egy (allitolag) bejegyzett ceg, ami minosithetetlenul ostoba es arcpirito hibakkal sulyosan terhelt szovegben irja le "celjait". Ennyire telik, kedves Magyarorszag??

jabloko 2013.01.26. 14:37:58

HWA is nagy ötlet, a Horror Writers Association-tól a Hoes With Attitudes-ig az asszociációs lehetőségek korlátlanok. Magyar Világlégitársaság, ennek a formulának egyáltalán mi értelme van? Különben is, akkor már tessék merni magyot álmodni, és beleszőni minimum az univerzumot. Esetleg, ha orosz pénz lesz benne, akkor lehet kozmosz is.

doricska 2013.01.26. 14:39:01

@one male individual: A látszat ellenére nem tartozom az alapítók közé, csak ismerem őket. Én nem tudok változtatni, mert nekem nincs ebben feladatom. De közvetítek, ha gondolod. És Te meg, ha jó pilóta vagy, akkor úgyis hamarosan ott landolsz majd náluk. De azt ne várd, hogy hívjanak. Az önként jelentkezőkből is rengetegen ki fognak hullani a vizsgákon. Tudjuk, miért.

doricska 2013.01.26. 14:40:50

No, akkor én most innen elhúzok. További szép vitatkozást, hitetlenkedést, fröcsögést mindenkinek. :)

Dr. Sör Kálmán · http://www.itallexikon.hu 2013.01.26. 14:42:15

A magyar légitársaságnak egy szárnyas nokiás doboz kéne logónak.

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2013.01.26. 14:46:34

@doricska: Nem vagyok pilóta, sosem voltam. Sajnálatos módon a Malév csődjét követően sem változott az a kép, melyben rendre csak a pilóták és a stewik jelentek meg a nyilvánosság előtt, mint a légitársaság alkalmazottai. Pedig voltak/voltunk még ott 1-2 ezren, akik a földön végeztük a dolgunkat, és a földi meló nélkül sem utas, sem csomag nem került volna a repülőgépbe. Erről ennyit. Nem,nem várom, hogy hívjanak, attól pedig nem félek, hogy kihullanék a felvételin. És ne értsd félre: nekem a légitársasági munka legfeljebb nosztalgia, a régi szép idők emléke, stb. Ha fix megélhetést szeretnék (márpedig azt szeretnék), akkor nem mehetek egy enyhén szólva furcsa 'kampánnyal' és összetákolt weboldallal megjelenő légitársasághoz dolgozni, még elméletben sem.

balambher 2013.01.26. 14:48:37

@SzerződésSertés: Az elmúlt 10-15 évben úgy elszálltak a repjegy árak, hogy nemcsak "a fillérbaszó magyarok" akarnak fapadossal repülni.
Ez persze a hír és a blog lényegi mondanivalóját nem érinti.

fingerbangs 2013.01.26. 14:55:56

@doricska: Amit eddig mutattak az nagyon hiteltelenne teszi oket, errol beszelnek itt azok akik erre erzekenyek, te ugye nem, de teged meg az jellemez hogy meg a jegy arat is itt probalod osszetarhalni, ami valljuk be illik a hwa-rol kialakult kepbe

No offense

navan 2013.01.26. 15:03:14

"Big aeroplain comeing! Many! Passangers attention! Bridge around the World bring Magyar smile! Akcios!" :-)

Bocsanat

Mrazenec 2013.01.26. 15:07:11

@$pi$: Luxemburgnak van saját hadserege, részt vállaltak az afganisztáni, a koszovoi és az iraki misszioban is...nagysagukhoz kespest eleg markansan... amit leirsz ai igaz. amugy meg az EU-t es a NATO-ot osszemosni ergyasag...

aranyhorcsog (törölt) 2013.01.26. 15:17:30

@doricska: asszem holnap megalapítom a Magyar Űrhajózó társaságot.

A szomszéd tesója majd összedobja a weboldalt, a kommunikáció ugye a legfontosabb. (értsd: nem baj, ha tök hülyék vagyunk, majd csak akad aki dolgozik helyettünk, mi meg majd gazdagszunk és pózolunk)

A többit meg majd kitaláljuk, ahogy egy nagy (159cm-es) ember mondta: akkor kell átmenni a hídon, ha odaértünk :-)

esef 2013.01.26. 15:22:18

úrjézus, ez egy mekkora f.szság...

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.26. 15:22:49

@aranyhorcsog: az a nagyember véletlenül nem azonos azzal, akitől az ország fotelforradalmár miniszterlenököcskéje tanult? ;-)

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2013.01.26. 15:37:03

a függőleges vezérsíkon tényleg elbaszott a logó, de a gép festése sztem teljesen rendben van.

Jetstream 2013.01.26. 15:48:07

@Garp: "Helyette jól járt a WizzAir...."

Tudtommal a Wizz nem járt jól. Bejött a Ryan, és a budapesti járatokon árháborúznak, míg az egyik fel nem adja, addig égetik a pénzt. Olyan árakkal repül(nek/tek), amivel vonattal mondjuk talán a Balcsira lehet elérni.

Mítoszromboló 2013.01.26. 15:50:32

@...elmúlik...: Teljesen egyetértek veled. Sok más dologra is el lett herdálva a pénz. Szomorú.

Mítoszromboló 2013.01.26. 16:04:28

@A csótány is ember: Sajnos ez ma már nem működő modell. Ehhez kicsik vagyunk, megint csak azt mondom. Lufthansa, KLM, British Airways és csókolom. Ennyi lefedi az EU-t. Nem lehet, főleg most már nyereségesen működtetni egy "rendes" légitársaságot. Én is rühellem a fapadost, de a pénz nagy úr, mindenhol. A nagy légitársaságok se tudnak versenyre kelni az olcsó, alacsony színvonalú légitársaságokkal. Épp azért, mert az utasok 90%-a nem magát az utazást tartja fontosnak, hiszen akkor vonattal vagy busszal menne, hanem az ott eltöltött időt, ahová megy. Innentől kezdve marad 3 réteg. Az egyik, magasról tesz az utazás minőségére, csak egy dolog érdekli: az ár. Ebből van 80%. Van 10%, aki kényelemben, nagyobb gépen és magasabb színvonalon akar utazni. Ezek többnyire üzlet emberek, akik hosszabb távra vagy gyakorta utaznak és nem mindegy a kényelem. A maradék 10% meg egyáltalán nem utazik repülővel, hanem, mivel számára maga az utazás jelenti az élvezetet, felpattan egy nemzetközi gyorsra és azzal utazik. Kérdés, hogy ki az a 10% az országunkban, aki 1. Gyakran utazik és 2. Üzleti célzattal fontos a kényelem a presztízs helyett. Amíg itthon a fuldoklás megy, hát nem sok cég vagy magánszemély van, aki egy nemzeti légitársaságot választana a fenti igények miatt. Én Ázsiába és az USA-ba utazgattam, ahová nagy gépek mennek, de Budapestől Frankfurtig fapaddal kell beérnem minden esetben. Ez van.

Istenadta 2013.01.26. 16:09:54

Na látom már megint egy trollnak odanyomtak a kezébe egy szar laptopot, hogy élje ki magát blogokban, meg elégítse ki a szexuális igényeit netes pornóval... -.- Prémium légitársaság mindenképp kell, a business utasoknak, utazási irodák package útjai miatt, plusz minden normális ország repteréről indulnak tengeren túli járatok... Nálunk ez a Malévval együtt megszűnt, pedig lenne rá igény. Szóval kussoljál ragyás képű nyomorék! ;) (nem értem ilyenek, hogy kerülnek oda az ndex blogajánlójába, csak azért mert vki káromkodik?! Szomorú... )

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.01.26. 16:23:19

@Istenadta: kár hogy nincs nap leghülyébb kommentelője díj.

@doricska: egy dolgot azért még elárulhatsz, ha ennyire bennfentes van. honnan a picsából lesz erre pénz?

wrstjnethn 2013.01.26. 16:23:29

A nevet nem teljesen értem de lehet, csak az volt a lényeg, hogy nagy szavak legyenek benne. A Hungarian meg Airways adott volt, a harmadikat a marketinges erőltette bele. A logó elég gyenge, akár mosóporon is lehetne, a gépek festése a kék-arany kombóval pedig valami arab fapadosra emlékeztet. Mindegy, meglátjuk mi sül ki belőle. Szurkolok, mert én fapadosra be nem teszem a lábam. Mindenesetre jó hír, hogy az állam nincs benne, nem a mi adónkból megy a mutyizás.

2013.01.26. 16:32:19

Nem is a repülés a drága, hanem a repülőtéren való üldögélés. Egy 150-170 ezer forintos tengerentúli repjegy árának fele-kétharmada a reptéri illeték. Ezért drágult meg nagyon repülés, nem a légitársaságok miatt. A sok biztonsági intézkedés, kényelmi beruházás sokba kerül.

Nekem onnantól lett gyanús, amikor olvastam, hogy Airbus 340-est is akarnak venni. Innentől kamunak tűnik erősen.

padlogaz 2013.01.26. 17:07:32

időnként megkérdezem, bár értelmes választ még nem hallottam rá: az adott gazdasági-piaci környezetben ha valamit, akkor miért nem egy közös, közép-európai (pl. magyar-szlovák-horvát) légitársaságot lenne érdemes gründolni, pl. a SAS mintájára? nekem úgy eléggé adná magát...

2013.01.26. 17:21:53

@Mítoszromboló: Kényelmet ki nem szarja le. Amíg nem Ryanair elmegy.
De ha egyszer azt mondják nem megy a fapadosod Frankfurtig, buksz vagy 1000 eurot a másik jegyen, és nem érsz oda az eseményre amiért egyébként mennél?
Amint már egyszer említettem, nem az 50 centes szendvics hiányzik sokaknak az 1.5 órás úton, hanem a csatlakozás garanciája. Az meg ha drága akkor azért, mint a roamingdíjak. Csak.

csaba03 2013.01.26. 17:45:34

@Mítoszromboló: "Ugyanakkor az egy röhejes megközelítés, hogyha NATO tagállam támad meg, akkor nincs védelem. A NATO tagság eleve kizárja a NATO tag elleni támadás lehetőségét"
Nana! A NATO-tag Görögország és a NATO-tag Törökország Ciprus miatti háborúja akkor mi volt?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.01.26. 17:55:26

@padlogaz: az se működne, túl kicsi lenne, mindenhonnan kevés a forgalom, de kapásból három bázis. a sas eleve rossz példa, épp összeomlóban van az is, bukott a modell.

Tamás Csacsicska 2013.01.26. 18:31:41

@pezsmapatkánykenguru:

HungArian World AIrways, Inc. = HAWAII.

Ezzel azután kész is az alapítók filozófiája (üdv. Matolcsy Karcsi! – megint nagyot álmodtunk!) Vagyis hát "havaj" - ahogy ezt nálunk mondani szokjuk.

jack o'neill 2013.01.26. 19:26:25

Húbazdmeg mennyi hülye van már megint szabadon!
Hogyaszongya " Svájc, Luxemburg és egy rakat ország tudja és érti, hogy felesleges és költséges a saját hadsereg működtetése"!
SVÁJC??? Bazdmeg, aki ennyire suta, miért nem megy vissza a kis fészbúkjára? A svájci fegyveres erők akkora maflást tudna leverni sok európai országnak, hogy besírsz! SIG Sauer? Mowag? Mond valamit?

M_R 2013.01.26. 19:59:21

@Tamás Csacsicska: Ez egy 11.7 millió jegyzett tőkével rendelkező "cég". Ennyiből még átfesteni sem lehet egy A320-ast, az meg vicc hogy 5 A320-ast üzemeltetni. Külön "érdekesség: Sumit Mitra
Director, Airline Development, HWA Inc. Egy UAE-ben ügyeskedő indiai csóka :)

A chairman-nek meg yahoo-s e-mail címe van :)

NIKI LAURA 2013.01.26. 20:54:23

@one male individual: Megvan,te vagy Vlaszák Lajos,a légitűzoltó!:)

ComLo 2013.01.26. 21:35:06

@Szárnyathy Géza: Sajna nem voltam itt egész nap még nem tudtam végigolvasni a válaszodra írt reakciókat, lehet hogy már leírták többen, azért csak megteszem én is.

Egy prémium légitársaság fenntartása nem csak a légitársaság hasznában nyílvánul meg. Vegyük azt amit már én és sokan említettek, hogy már egy közepes méretű nemzetközi cég sem reptet fapadossal, mert a céges policy ezt írja elő. Ha nincs prémium járat, nem jönnek ide, kvázi nincs forgalom amit a fapados vagy akárki más betöltene. Nincs viszont itthon generált munkahely, adó, járulékok stb stb.

Lehet más azzal érvelt hogy azért kellett volna megmenteni mert hogy "nemzeti". Ez így tényleg bullshit. Sőt még az is hogy meg kellett volna menteni.

Ésszerűen felépített prémium légitársaságnak viszont lett volna értelme. Sőt én még azt is mondom ésszerű keretek között az állami dotációnak is lett volna értelme (már ha ez kevesebb mint amit kimutathatóan hoz adóbevételben).

Abban is sok igazság van, hogy maguktól csak a nagyra növő légitársaságok maradnak fenn. De egyrészt ez lehetett volna a MALÉV egyik kulcsa. Ha a környéken kelet felé ők maradnak az egyetlen komoly légitársaság, akkor a régióban is megnőtt volna Budapest szerepe.

De persze nem mehetünk el amellett hogy ez már a "mi lett volna ha" kategória. Most valami újat csinálni, már sokkal sokkal rizikósabb, személyes véleményem szerint inkább bukás mint siker. A kieső üzleti forgalom átkerült a környező országokba, a magyar prémium légitársaság elvesztette a pozícióit a piacon, a brandet felépíteni újra, baromi sok pénz, sok munka lenne, és egyáltalán nem biztos hogy sikerrel járnának. Szóval a részemről tartom hogy a MALÉV-ot fel kellett szántani, de nagyon rossz söntés született, amin már viszont nem érdemes változtatni.

És tartom hogy ez a HWA "dolog" még viccnek is rossz.

Orszag 2013.01.26. 22:58:49

@navan: Dafuq? Lehet, hogy Dolan bácsi is jobb szlogeneket írt volna. Moleev, pls.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.27. 00:07:58

Tessék mondani: Közpénz nélkül indul? Mert akkor menjen.

osszetortlelkek 2013.01.27. 03:09:08

Nem olvastam végig a kommenteket, de még egy dolog, ha még nem írta senki:

Feltűnő, hogy a flottában szerepel az A340-es típus, amiről jó tudni, hogy idén januártól nem is gyártják, a légitársaságok pedig szabadulnak tőle ahogy tudnak (amelyik madár szerencsés abból cargo gép lesz), ugyanis irdatlanul gazdaságtalan az üzemeltetése a négy hajtóműnek köszönhetően, főleg például a kapacitásban vele partiban lévő két hajtóműves B777-eshez képest.

Szóval valóban bullshit az egész....

Frick László Emlékzenekar 2013.01.27. 03:51:21

Tellyessen 1et túdog érteni a T. Író Urrall! Szerintem is a kis hűjje gőcsőggök takaróggyanak, az erősek a vágányok. Ez a rengye a világnak, az eröseb gútya baszik! Minden kis gőcsögg tuggya meg, aki ugrálna! Szops Bercijék is fútatnák a kis loncsos bulájikat a kaminyonporkolóba oszt teszik a fejüket, de maj megnézem én, hatójukat, amikor mink rájukmenünk negyvenen, pofáznak i?

M_R 2013.01.27. 05:39:45

Gyanús hogy az "indiai kapcsolat" majd szerez "kici óccó" repülőket, olyan állapotban amit már egy skanzenbe sem állítanának ki Európában.

tiolio 2013.01.27. 07:48:41

Fáj a szívünk a Malév szakemberei után, de előbb utóbb bejött volna valami nagy baleset, annyira szarul működött. Előtte minden párt lopkovicsra használta, de a nemzeti faszom kormányának már van honnan pénzt lopnia, úgyhogy bedőlhetett nyugodtan.

De ez az új, ez tényleg kamu, pláne ha valaki csak kicsit is tájékozottabb ebben a témakörben. De ha van egy kis paraszti esze és üzleti érzéke, máris látszik, mi ez a fos.

Teljes káosz, koncepció, üzleti tervezés, elképzelés hiánya, teljes megalapozatlanság.

Nem baj, valaki otthon jól elvan vele.

Amennyiben mégis megjelenne egy ilyen felfestésű szar, nagy ívben elkerülendő.

Vagy ráültetjük az Orbán Viktort meg a sleppjét.

tiolio 2013.01.27. 07:55:55

@Olga vagyok: jó arcú a pasas, életveszélyes típus.

Air Cargo menedzser is volt, az igen.
Na meg "I am looking for new possibility.."

Egy korty halál...:) Épp olyan mint az Orbán-Matolcsy tengely.

Mr. Waszabi 2013.01.27. 08:06:27

Muszáj új nemzeti légitársaságot alapítania a kormánynak. Azért, mert ezzel szeretnék ki magyarázni a régi átgondolatlan becsődöltetését - meg azt kiszolgáló, kapcsolódó több tízezer magyar munkavállalóét -, legalábbis koncepcionális szinten. Az mégis csak rosszul néz ki, ha ott figyel egy át nem gondolt csőd projekt a portfóliójukban. Az egyértelműen nem siker.
Hát most próbálják kikalapálni a gazdasági hozzánemértésüket, az intézkedésnek látszó ténykedés szintjén, hogy jövőre úgy nézzen ki ez a buli, mintha egy átgondolt, hosszútávú koncepció része lett volna a Malév-csőd.
Gondolom, majd Budai fogja védeni a bíróságon, miszerint, dehogy is basztunk el több száz milliárdot feleslegesen az adófizetők pénzéből, csak unortodoxan gondolkodunk, amit a kedves bíróság nem érthet. Ezért kérjük a kedves vádlottak felmentését. Valami ilyesmire megy ki a buli. Van ám felelős gondolkozás kérem.

Mr. Waszabi 2013.01.27. 08:16:07

@Tamás Csacsicska: erősen hajaz az Ezüst Hajóra ez a HAWAII név, nem de?
Lehet, megántőkéből fogják megoldani, mondjuk Simicskáéból, ellenben a nemzeti légitársaságot megillető jogi státuszát bebetonozzák az alap törvénybe, azaz egy csomó állami kötelezettségvállalást. Amit persze egy erősen esélyes nem kétharmados későbbi parlament kezét is megkötné. Nem lennék meglepve.

*azta* 2013.01.27. 08:55:14

úgy hallottam, hogy az első útjára ezt is a miniszterelnök viszi majd! biztos lesz olyan boldog, mint a mercedes volánja mögött!
;)

Tapmancs 2013.01.27. 09:04:25

@padlogaz: A SAS is folyamatosan a csőd szélén táncol, pedig az "skandináááviaaa", ahol:

1. nincs korrupció (a többség szerint, pedig van)
2. kicsit magasabb a vásárlóerő
3. nagyon drágák a repülőjegyek pl Norvégián belül, ahol nincs konkurencia, eltekintve a Norwegian-tól, de az sokszor lehetetlen időpontokban repül.

Az államok tartják életben a SAS-t, ugyanúgy mint mi anno a Malévot. Szóval ez sem működő modell még jobb feltételek mellett sem.

Kivancsi 2013.01.27. 10:50:44

ami allami az ilyen lesz!

fenteslent.blog.hu/2013/01/26/felmillios_negyzetmeterar_a_pusztaban?utm_source=kilepes&utm_medium=link&utm_term=2013_01_27&utm_campaign=inda_kilepo

kicsit sarga, savanyu es nagyon draga...
de legalabb a mi adonkbol ellopva :):)

MAV,
BKV,
iskolak,
egeszsegugy,
mobil telefon tarsasag,
gaz eloszto,
autopalya,
E-utdij rendszer,
stadionok,

egyebek... a cimbikhez allokalva....

ropy 2013.01.28. 10:47:02

Elég sokat foglalkozok design-al, mainstream-mel és áramlataival (repüléssel is valamennyire), ezzel a festéssel semmi gond :o) sztem bejövős lesz minden szempontból - ha vannakilyenek. Márha nem direkt gyűlölködni szeretnék, ok életnagyságú modell az még nincs.
A retro az örök és könnyen modernizálható irányzat , ha erre lenne mégis igény. A logo viszont tényleg érdekes... mármint a betűösszetétel maga, de azért meg lehet egy ilyet is szokni =))
muszály mindent ilyen negatívan magyarok ? (?) :D

M_R 2013.01.28. 14:22:53

@ropy:
"ha vannakilyenek"

"Márha nem direkt gyűlölködni szeretnék"

"muszály mindent ilyen negatívan magyarok"

nem muszály márha vannakilyeneknek lenni.. Menj vissza az iskolába ne ide írogass kisgyerek.

Taxomükke (UK) 2013.01.28. 23:30:38

Kulonben meg mi a faszomnak repkednek ide-oda azok, akiknek nem jo a fapad? Mar feltalaltak a videokonferenciat, ha nincs ido utazni, akkor gyorsabb is, olcsobb is. Mindenki maradjon a valagan. Nna.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2013.01.29. 10:49:43

Mert az Azori-szigeteken mégiscsak jobb rom(a)stratégiát tárgyalni. Bár Lufthansával vagy KLM-el is lehet menni. :)

barikad.hu/magyar_cig%C3%A1nyk%C3%A9rd%C3%A9s_az_azori-szigeteken-20111205

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.29. 13:01:10

@Taxomükke: egyél videon eredeti olasz pizzát! :DDD
(ekkora állatok miért jutnak kommentelési lehetőséghez?)

M_R 2013.01.29. 18:23:39

@Taxomükke:

Te szellemi rövidnadrágos.. Nézd meg videón a Colosseumot, a svájci Alpokat, a Csendes-óceánt...

Másik: ha egy üzletember repül, akkor tuti nem fapadossal. Neki drága az ideje, nem fog a mucsaröcsöge-alsón levő reptérről 2 órát vonatozni amíg elér a célállomásra.

A fapad tipikusan a kispénzű turisták és a ráérő világjárók számára lehet vonzó. Na meg menj fapaddal mondjuk valahova Frankfurt közelébe aztán reménykedj hogy eléred a "nem fapad" járatodat mondjuk Bostonba. Vagy vissza, ha 10 percet késik a tengerentúli járat, a fapados nem várja meg. Sőt előfordul hogy 10-15 perccel előbb indul mint a menetrend. És akkor buktad a jegyedet...Ott ragadsz.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.30. 01:18:40

@Rókus Póka: nézd, hogy frusztrált vagy anyád kurválkodása miatt, azt nem itt kéne levezetned.
Dicső fideszünk tönkretette a MALÉV-et, de ez nem jelenti azt, hogy most akkor sürgősen újat kellene alapítani. Mert ugye volt oka annak, hogy a MALÉV becsődölt. Elég jó oka. Nincs szükség egy légi BKK-ra, egy újabb orbán rokon vezetésével.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.30. 01:20:17

@Rókus Póka: egyébként megtanulhatnál végre magyarul! Nem tudom, miért van az, hogy épp a magadfajta, magyarkodó söpredék dicső tagjai nem tudnak magyarul... Talán mert annyira buták vagytok?

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.01.30. 13:23:17

Az efféléket, mint Rókus Póka azonnal kiirtjuk a picsába, kár is próbálkozniuk.
Többek között ezért (cenzúrázott verzió, azért másolom be, hogy maradjon nyoma gyökérség Csimborasszójának):
Aki nem akar új magyar légitársaságot az húzzon el a jó büdös k...a annyába, pl.: te kis b...i Hakapeszi Mikike. Mindent kritizálni az megy mi te kis g...i.

Mítoszromboló 2013.03.17. 13:06:26

@dr. KING SCHULTZ: Híd a világ körül. Nekem teljesen érthető. Képzelj el egy hidat, ami az egész földet körbe veszi. Gondolom arra szeretne utalni, hogy mindenhová eljutsz vele. Más kérdés, hogy kalandfilmbe illő az ígérete.

M_R 2013.07.06. 11:59:10

Úgy tűnik már el is érte a vég a HWA-t...

A végrehajtás elrendelésének időpontja: 2013. május 16.
A végrehajtás ügyszáma: 7128413729
A végrehajtást elrendelő megnevezése: APEH Pest Megyei Adóigazgatósága Hátralékkezelési Osztály 5.
Az értesítés (indítás) kiállításának időpontja: 2013. május 16
süti beállítások módosítása