A kormányülések ugyebár zártak, a bársonyszékek koptatóinak még a mobiltelefonjukat is kinn kell hagyniuk. Ritkán szivárog ki bármi is. Legutóbb azonban beküldtünk egy ballonkabátos, napszemüveges egeret diktafonnal a hátán, s mire kijött, ennyit tudott felvenni:
- … kínai barátaink visszakoznak reptéri gyorsvasút ügyben. Azt mondták, ezt ők saját pénzből, saját kockázatukra meg nem építik, sőt, még csak hitelt sem adnak rá nekünk, mert tudják, hogy úgyse tudnánk visszafizetni. Namost, a gyorsvasút be lett ígérve, mit mondjunk?
- Ráfogjuk a Veres Janira, ő miatta dőlt be a MALÉV, ezért nincs utas a reptéren, ezért nem életképes a gyorsvasút.
- Vagy fogjuk rá az Oszkóra, ő nyomta föl a MALÉV-ot az európai bíróságnál.
- Nem jó, fiúk. Kiderült, hogy amióta nincs MALÉV, több a turista, mert az olcsó fapados jegyek vonzzák őket ide. Évtizedekig lapátoltuk a MALÉV-be a lóvét, és most derült ki mekkora hülyeség volt. Örüljünk, hogy megszabadultunk tőle.
- Na de főnök, a munkahelyek, a nemzeti trikolórt viselő légitársaság,…
- Arra ott a Wizzair! Rajta a zászlónk, olcsó is, és ha átszólok Váradinak, még a 65 éven felüliek is ingyenesen repülnek majd.
- Főnök, ezt azért nem kellene, rosszemlékű.
- Miért? Neki bejött.
- (halk susmorgás messzebbről: „nem jött be neki”)
- Szerintem inkább maradjunk a vasútnál. Ha már nincs reptéri vasút, legyen valami más vasút. Kinek van ötlete?
- (újabb halk susmorgás messzebbről: „mossunk le egy vasúti kocsit!”
- Nyissunk újra még néhány bezárt mellékvonalat?
- Az nem érdekel senkit.
- Amiket újranyitottunk, azokon sincs utas.
- Csak pattanásos képű vasútfotósok.
- Nem baj. Nem utaztak vonattal a népek, se eddig, se azóta, de örültek, hogy velünk ünnepelhettek. Még valami?
(Pár másodperc csend)
- Főnök, itt van ez a Budapestet elkerülő vasút, a v0. Tudod, amit a kő miatt kértél. Megbíztunk egy mérnökcsapatot, hogy rajzoljon valami nyomvonalat. Épp a héten készültek el vele. Ugyan a megtérülése erősen negatív, mondjuk úgy, óriási bukta, tök felesleges, mire ez kiderül, már úgyis mindegy. Ott menne el a nyomvonal Felcsút mellett, egész közel a bányához. Két Duna-híd is lenne rajta, ennek a hidászaink is örülnének, mert addigra pont levonulnak az M0-hídról, kéne a meló. Lajos is nyaggat, hogy valami nagyprojekt kellene már.
- Már lassan a Kékestetőre is vasutat építünk, és még nem elég neki?
- Főnök, itt nem csak erről a szó. Nekimentél a rendőröknek, tanároknak, diákoknak, rokkantaknak – már csak a vasutasoknak nem. Ők a mi hű bázisunk. Most adhatsz nekik még egy mézesmadzagot.
- Na de ez tehervasút. Nem utazik rajta senki.
- Ez igaz… de máshol sem utaznak vonattal. A vasút azért van, hogy a vasutasoknak legyen mivel bejárni dolgozni.
- Na jó…. Petya akkor ezzel állj ki ma, hadd rágják. Szokásos cuccokkal, munkahelyteremtés, építőipar, stb.
- De főnök… A mostani vasútépítéseinken is cseh meg német munkaerő dolgozik.
- Hogy a francba? Nem erről volt szó! Na mindegy, Peti, menjél, mondjad.