Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.07.06.

Orbán Viktor a hibás termék

Szárnyathy Géza

Amikor csütörtökön, miután a Kúria elkaszálta a másodfokú ítéletet a devizahiteles kontra OTP ügyben a Fidesz közölte: a bíróság a bankok mellé állt, azt gondoltam, ez a mikronnyi demagógia nem ér meg egy bejegyzést.  De persze ez csak a kezdet volt, a főnök szokásos Kossuth rádiós kinyilatkoztatása alkalmával igyekezett összefoglalni a lényeget. Viktor két irányból intézett támadást: egyrészt mint devizahitel ügyekben roppant jártas jogász, másrészt mint nagy küzdő és hős és ember a gáton. 

Szerinte eddig az ügyvédek hülyeségekkel foglalkoztak, mert azok nyilván mind idióták, hozzá képest. Mert nem azzal kellene itt pöcsölni, hogy most akkor az árfolyamkülönbözet egy vagy két százalék vagy százalékos-e egyáltalán. A lényeg, tisztelt hölgyeim és uraim az, hogy a devizahitel vajon hibás termék vagy sem. Ezzel kellene foglalkozni. És meg is magyarázza: mindenhol a világon ismert az a jogintézmény, amely arról szól, hogy nem árulhatok akkor sem hibás terméket valakinek, hogy ha elmondom neki, hogy könnyen lehet, a termékem hibás. 

Most hagyjuk is azt, hogy vajon melyik bank mondta azt bármikor is bárkinek, lehet, hogy a termék hibás, mert itt sokkal érdekesebb dolgok is vannak. A hibás termék kérdés ugyanis annak a Róna Péternek a saját kis baromsága, akit a Fidesz oly mélységes lenéz, utál és semmibe vesz. Kétségbe vonják a diplomáját, a szakmai tekintélyét (most egyáltalán nem számít, hogy amúgy jogosan vagy sem), lényegében egy baromságokat összehordó vén hülyének állítják be. Aztán pittypattyputty, jön doktor Orbán és elmondja, hogy itt mindenki hülye, érvként pedig Rónát idézi. 

Miért volt erre szükség? Az nyilvánvaló, hogy marhára nem szeretné, ha a csürhe az ő utcájában lebzselne heteken át, és ezt önmagában meg is lehet érteni. Meg amúgy se eszkalálódjon ez a szar itt nekünk nyáron. Úgyhogy valamit mondani kell. De mit? Nyilván valami hangzatos kell, de olyat, amiben azért túl sok kézzel fogható dolog nincs, nehogy magyarázkodni kelljen később. Így került metafizikai síkra a probléma. Hibás termék - nem hibás termék, az itt a kérdés. És ezzel eleddig nem tudott mit kezdeni az igazságszolgáltatás - teszi hozzá doktor Orbán, de azt azért tudnia kellene, hogy több folyamatban lévő ügy is van épp e tárgyban. Csak az államról, kormányzatról el lehessen terelni a figyelmet, nem, nekünk semmi közünk az egészhez. Pedig az ő korábbi kormánya épp annyira felelős a devizahitelezés elburjánzásáért, mint az összes többi.

De azért itt nem lehet megállni, nem lehet elméletekkel szarakodni. Kell valami más bűnbak, és hogy a kormány mindent megtett. A kabinet háromszor is szembenézett a devizahitelek problémájával, hiszen létrehozta a végtörlesztés, az árfolyamgát és az eszközkezelő intézményét - mondja minden bizonnyal szemrebbenés nélkül. "Nem azt magyarázzuk, hogy mit miért nem lehet, hanem a kormányzat eszközeit bevetjük. Az igazságszolgáltatásnál nem ezt látom."

Aha, nem látja. Miért a kormánynál mit lehet látni? Előáll a fasza ötletekkel, aztán a bankokkal fizetteti meg. Illetve ha nem, akkor mint az eszközkezelő, szart se ér az egész. Mint a viccbéli rabbi: ötleteim vannak még, de neked van még libád? Más pénzén, más energiáján, más felelősségén baromi könnyű szembenézni bármivel, erre aztán nem kell annyira büszkének lenni.

Amúgy mit is kellene csinálnia az igazságszolgáltatásnak? Mert ez az állítás, hogy szart se csinál, akkor lenne helytálló, ha most sem hozott volna ítéletet, ha továbbra is csak vakarózna, tökölődne. Ehhez képest a bíróság tette a dolgát: ítélkezett. Mi nem tetszik ebben? Netán ki lett adva az ukáz, hogy pusztuljon a bank? És ez lett helyette? Kevésnek bizonyult az egész testület lefejezése, az új arcok odapakolása? Nyilván rohadtul bosszantó, hogy akit korábban a saját emberének hitt, az először a közelmúltban elküldte a vérbe, hogy ugyan ne pofázzon már bele egy szaros kis politikus a bíróság dolgába, aztán meg a Kúria kérdezgette a Pszáf Karcsit, végül meg ez az ítélet. 

Pedig milyen kis fasza forgatókönyv lett volna: a Kúria elmeszeli az OTP-t, minden mocskos bank összeszarja magát, és jöhet Viktor, aki gálánsan ajánl valamit, hogy jó, nem kell egy összegben leírni az egész hitelállományt veszteségként. Ezért cserébe ezer érvre elköteleződik az összes szarrágó, s így a legjobb időben színre tud lépni az új állami bank. És ezt a remek tervet ezek meg elbaszták.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

145 komment

Címkék: devizahitel róna péter Orbán Viktor Kúria

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr615392376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H.Sandor 2013.07.06. 07:25:44

A devizahitelt azért lehetett eladni,mert igény volt rá.A felvevőnek évekig jelentős haszna származott belőle,aminek nagyon örült,holott az apróbetűs részben leírtak már akkor is ketyegtek.
Orbán valóban sokat segített a devizahiteleseknek,legalábbis azoknak a csókosoknak,akik a fidesznek "számítottak".Egyébként ismerek olyan egyszerű háziasszonyt,aki a józan eszére hallgatva idejében és veszteség nélkül ugrott ki a devizahiteléből.
Akiken Orbánék nem segítettek,azok megsegítésére a hatalom nem áldozhat több pénzt,mert a kasszát már többször is lenyúlták.A takarékok lenyúlása pedig lehet hogy Orbánnak a torkán akad.Ráadásul közeleg a választás.
Orbán időt akar nyerni,úgy akar pedagógus béremeléssel manipulálni,hogy ne azonnal kelljen kifizetni.A nyugdíjasoknak pedig olyan utalványokat akar adni,amit a haldokló szolgáltatási ágazatokban lehetne felhasználni és a tényleges költségvonzata csak jövőre jelentkezne.

nandras01 2013.07.06. 11:37:04

amit orbán művel, az a pávatánc minősített esete.
a gond csak az, hogy a droidsereg bőnyállal kajálja és még a szája szélét is megnyalogatja hozzá.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.06. 13:36:51

A jelenlegi kormany akar le is sz...na a devizahiteleseket, hiszen a problemajuk meg a szaguldo gazdasag, az ugralo panon puma es a gazdasagi geniusz Bajnai idejeben keletkezett...Nem sz..jak le, de akkor legalabb a ballibdemok ne hisztizzenek!

Doryyka 2013.07.06. 13:41:13

@H.Sandor: vegre egy ertelmes ember! Tovabba: konyorgott a bank valakinek, hogy vegye fel a hitelt, akar forint, akar deviza?
Meg tovabba: minimalis onerovel baromi olcso forinthitelt lehetett felvenni, uj lakasra. Meg mindig jobb, mint a devizahitel, csak gondolkodni kellett volna...

Pan Modry 2013.07.06. 13:42:34

@jobbdemokrata:
Ami rossz a fidesznek, az jo az orszagnak!

kvadrillio 2013.07.06. 13:48:12

"A miniszterelnök feleségének a demonstrálók képviselői azt mondták, hogy eddig 3 ezer ember halt bele a devizahitelek okozta "anyagi csődbe", és felidézték, hogy Orbán Viktor 2008-ban kijelentette: senkit nem hagynak az út szélén."

...DEBASSZAMEG AZ A MAGASSÁGOS KITALÁLT JÓ KURVA ÚRISTEN 3 EZER EMBER HALT MEG A DEVIZAHITELE MIATT MAGYARORSZÁGON ?! ÉS A HOLOKAMUSOKAT 5,6 MILLIÓ DOLLÁRRAL KÁRPÓTOLJÁK MEGINT ???!!! EZEKET A SZERENCSÉTLEN ÁTBASZOTT HITELESEKET MEG NEM AKARJÁK KÁRPÓTOLNI ???!
HOGY DÖGÖLJÖN MEG A KORMÁNY MINDEN TAGJA ÉS A CSALÁDJUK, ROKONUK IS, EZÉRT A BANKOKKAL ÖSSZEFONÓDÓ PIRAMIS-PILÓTAJÁTÉKUKÉRT AMI MIATT 3 EUZER EMBERNEK KELLETT MEGHALNIA !

Blogger Géza 2013.07.06. 13:52:52

Azt, hogy ez így egy hibás termék, nem Róna Péter találta ki...

kvadrillio 2013.07.06. 13:53:56

Kiderült: félelmetes piramisjáték zajlik a világ túloldalán - Portfolio.hu
www.portfolio.hu/.../kiderult_felelmetes_piramisjatek_... - Translate this page
Aug 9, 2012 - Növekvő likviditási kockázataik és időről időre előkerülő tőkemegfelelési problémáik mellett egy piramisjáték elven működő banki gyakorlat ...
Itthon: Villanyszerelő a milliárdos piramisjáték főszereplője - HVG.hu
hvg.hu/.../20121204_Piramisjatek_ugylet_PSZAF_csa...‎Translate this page
Dec 5, 2012 - Villanyszerelő a milliárdos piramisjáték főszereplője ... mint testvére a lapunknak fogalmazott, "nem ért a banki ügyletekhez", ugyanakkor " túl jó ...
Index - Gazdaság - Ez volt a piramisjátékok csúcsa
index.hu/gazdasag/vilag/madpir090127/‎Translate this page
Feb 5, 2009 - Ez volt a piramisjátékok csúcsa - Évizedeken át sikkasztotta a végül 50 ... bankok és pénzügyi befektetők mellett jótékonysági intézmények és ...
Index - Gazdaság - Piramisjáték vezetett a bankcsődökhöz
index.hu/gazdasag/vilag/lehm080916/‎Translate this page
Sep 16, 2008 - Piramisjáték vezetett a bankcsődökhöz - Az elmúlt tíz évben senki nem ... Ugyanakkor viszont a bankok, melyek részben a hitelkihelyezés ...
Lottó-átverés Magyarországon! Ez a legújabb piramisjáték
www.penzcentrum.hu › Vásárlás‎Translate this page
Sep 28, 2012 - Átverés, piramisjáték a közösségi lottózás. ... bankban elhelyezett rövidtávú betétek és hitelek hozamát, ami hatással van a banki kamatokra.
Charles Ponzi - a piramisjáték atyja - steksz
steksz.blog.hu/.../charles_ponzi_a_piramisjatek_atyja‎Translate this page
Dec 28, 2009 - Angolul a piramisjáték neve: Ponzi sheme. ... kapott állást, ahol fiókigazgatóságig vitte, a bank viszont összeomlott, ugyanis a konkurenciánál ...
Gallup Monitor - Piramisjáték és korrupció
http://www.gallup.hu/Gallup/.../010310_gki_diosi.html‎Translate this page
Mar 14, 2001 - Diós Erzsébet: Egy piramisjáték gazdasági és korrupciós összefüggései. A tanulmány célja ... A banki kapcsolat. Korrupció a büntetőeljárás ...
Emgoldex - a legújabb piramisjáték? - Kiszámoló blog
kiszamolo.postr.hu/emgoldex-a-legujabb-piramisjatek‎Translate this page
Dec 20, 2011 - Ha mind a 2 kérdésre a válasz: “NEM”, akkor PIRAMISJÁTÉK-ról van szó ...... hogy megküldöd a cég adatait (előző évi mérlegét, banki adatait, .
Piramisjáték: milliókat vesztettek az ügyfelek - Napló
veol.hu/.../piramisjatek-milliokat-vesztettek-az-ugyfele...‎Translate this page
Feb 12, 2013 - "Nem csaptam be senkit" - jelentette ki határozottan a balatonfüredi B. Sándorné, akit az ügyészség piramisjáték szervezésének bűntettével ...
Magyar Narancs - Belpol - Sírba szállt
magyarnarancs.hu/belpol/sirba-szallt-83236‎Translate this page
Milliárdos átverés nem létező banki termékekkel ... ám közülük néhányan úgy nyilatkoztak: információik szerint a piramisjáték szervezőjének segítői voltak.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next

ursus artos 2013.07.06. 14:04:37

Nem megy neked ez a varán_stílus...

BKV reszelő 2013.07.06. 14:05:29

@jobbdemokrata: Aha, magyarország jól teljesít...

Zati 2013.07.06. 14:15:19

@nandras01:

"a gond csak az, hogy a droidsereg bőnyállal kajálja"

Sajnos tévedsz!

Ma reggel találkoztam egy régi jó ismerősömmel. Tanult, nem egy idióta és ami a lényeg még csak nem is profitál a fideszkormány "megvédéseiből".

Röviden azt mondta nekem (sajnos politikára terelődött a beszélgetés véletlenül), hogy a fidesz is lop meg az mszp is lopott de jobban (sic) és legalább ezek csinálnak valamit.

Kérdeztem mit?

-devizahitelesek megsegítése
-rezsicsökkentés

Ezeket a válaszokat kaptam....:(

Ha ő ezt kondolja akkor nagy baj van....
Jön még 4 vagy 8 év..sajnos

Mr. Waszabi 2013.07.06. 14:21:59

Ne viccelj már. Képzeld el, hogy a bankokat az adósok fejik meg, mi maradna akkor a kormánynak? Semmi.
Másfelől meg, ha az adósok kiszabadulnak börtönükből, ugyan mivel tarthatná őket pórázon? Mit ígérgetne? Azonnal lefoszlana az emberek szeméről a homály a nagyobb gond elhárultával, mert hirtelen szembesülnének az egészségügy, oktatás, munkalehetőségek beszűkültével, na meg az orbitális általános drágulással. Utóbbit csak azért nem vették észre eddig, mert nem igen vettek semmit.
A FIDESZ kormánynál láthatóan egy szabály van: csak azt csinálják meg, amiből nekik személy szerint vagy érdekkörüknek pénzügyi hasznuk származik, persze mindig mások vagy a köz pénzének rovására.
Itt ez a mai gyöngyszem: MALÉV újratöltve. Csődbe vitték 70 mrd miatt, amivel okoztak százmilliárdokra tehető kárt, úgy a költségvetésnek, mint tízezernyi magyar munkavállalónak, utasoknak, hogy az orosz hitelezőt ne is említsem. Persze, nem felejtették el módosítani a nemzeti légitársaságról szóló törvényt, amely immár akár magán tulajdonú is lehet, viszont állami privilégiumokat birtokol, például garanciavállalásokat, vagy kizárólagos szolgáltatások nyújtására jogokat. Persze, annak bevétele már nem a büdzsét gazdagítja, a bevétel, profit a magánszférába vándorol. S láss csodát, alig egy évvel a MALÉV csődbevitele után már meg is alakul az új, persze magán tulajdonú társaság. Valakiknek nagyon megérte, közben meg az adófizetők fizetik a Matolcsy- és Varga- csomagokat százmilliárd számra. Így kell hülyére venni a népet. Aztán még eljátssza itt a a sértődött hülye gyereket Orbán, hogy megint támadják a magyar sikert, kritikákat fogalmaznak meg gazdaságpolitikájával szemben. Valóban sokat és keményen dolgozott, mert eddig rajta kívül senki nem tudott úgy ellopni itt több ezer milliárdot, hogy a keze nem ért hozzá. Arsene Lupin tanulhatna tőle.

holinthewol 2013.07.06. 14:25:00

Mit sírtok? :D Én azt hittem Magyarország a világ legjobb helye, ráadásul, köztudottan a legokosabb emberekkel van teletömve. Nincs itt semmi gond. Igaz, hogy az EU-s pénzek egyik legnagyobb haszonélvezője, nettó felvevő, ha nem lennének EU-s pénzek, már szétpotyogtak volna az iskolák és a kórházak :D meg nem lenne 2 méter biciklisút sem, meg sorolhatnánk, de fúúúúúúúúúúj EU :D fúúúúúj, emellett itt vették fel, arányaiban a világon a legtöbb kockázatos hitelt, gyakorlatilag ez a sok pénz mind eltűnt :D sehol semmi fejlesztés, fejlődés, kivéve a gombamód szaporodó wellness szállodákat :D ahová, ha felmegy 300 fölé a forint, euró árfolyam, akkor a szlovákiai magyar turisták átjárnak és generálnak egy kis forgalmat, amúgy meg mennek tönkre :D Szal, jó hely ez, teli géniusszal akik az MSZP, Fidesz között pattognak, attól függően, hogy épp melyik ígér zsírosabb ingyenlevest, most a Fideesz a rezsicsökkentéssel mindent arat, 2014-ben még akkor is nyerni fognak, ha Orbánról kiderül, hogy titokban Tarlóssal él vadházasságban és van egy közös gyerekük is.

blacklord 2013.07.06. 14:25:21

@kvadrillio: te, ember, ha már valaki meg kell, hogy dögöljön, akkor inkább te legyél az. :-) Mindezt amellett, hogy a jelenlegi kormányzatnál károsabbat a magyar társadalomra nem hordott a hátán a nép vagy 25 éve... A devizahiteles azért nem egy csillogó szemű, bucifejű áldozat. Belement egy komoly kockázatba, és a túlnyomó többség még a brutális árfolyamveszteség után is kisebb törlesztőrészletet fizet/fizetett, mint ha forinthitelt vett volna fel annó. Nyilván szar dolog a relatív pozícióvesztés, de ez nagyjából azt jelenti, hogy NEM kellett volna a hitelt felvenni, mert nem volt rá fedezet. És ahogy Amerikában is emberek millióit tették ki a házukból 2007-2009 között, úgy sajnos a magyar állampolgároknál is ideje lenne, hogy megtanulják, hogy valamilyen szinten felelnek a saját döntéseikért. Kifejezetten káros, hogy úgy teszünk, mintha minden mindegy lenne, akármilyen hülyeséget is csinálsz, az állam valahol majd úgyis a hónod alá nyúl és megment. Pont ez a mentalitás (mind állampolgári, mind kormányzati oldalról) az oka annak, hogy pusztul a köz- és felsőoktatásunk ill. az egészségügyünk - mert a források ilyen hangzatos, de végsősoron káros dolgokra mennek el (a szent tehén nyugdíjasok a másik téma).

kvadrillio 2013.07.06. 14:31:02

Milliók jönnek, mennek a Lévai családban
Szolnok megyében terjeszkednek Lévai Gizelláék, tudta meg a Népszabadság, Az iratokban 275 millió forintos földre tettek vételi ajánlatot. Az ajánlattevő állítólag Lévai Anikó, a miniszterelnök feleségének szolnoki testvérének férje és fia volt.

Ma, 05:48
[A+ A-] [Nyomtatás] [Küldés e-mailben] Ossza meg!

Lévai Gizella családtagjai helyben lakó családi gazdálkodók, így a több mint 300 hektár egybefüggő szántóra elővásárlási joguk van - szerepelt a dokumentumban. A tulajdonjog helyett azonban az eladó cég, a Kunhalom Agrária Kft. került új tulajdonoshoz. A majd' 4000 aranykoronás termőföldre tett vételi ajánlat szerint 30 millió forint előleg fizetése után annak megtételekor, a fennmaradó 245 millió forint az adásvételi szerződés megkötésekor esedékes.

HIRDETÉS

A Tisza egyik kanyarulata alatt fekvő, egybefüggő területre tett együttes ajánlatot elfogadta a tulajdonos Kunhalom Agrária Kft. A Fegyvernek Szapárfalu majorjában székelő cég a sajtóhírek szerint súlyosan el volt adósodva. Az osztrák többségi tulajdonosa azóta megvált a tulajdonától is, az új tulajdonos, egyelőre nem szerepel a nyilvántartásokban.

Véletlen egybeesés lehet, hogy Vajszlón a körjegyzőségen a hirdetőtáblán található egyik vételi ajánlat. A háromoldalnyi írást a szolnoki Lévai Gizella és a hegyszentmártoni Garai Dávid írta alá. Garai 2013. június 7-én 300 millió forintos ajánlatot tett Lévai Gizella mintegy 215 hektárnyi, Zaláta község határában található földjére. A 19 éves fiatalember a dokumentum szerint 140 millió forintot ki is fizetett: negyvenet utalt, százmilliót készpénzben adott át.

A Lévai tulajdonában lévő Dráva-parti szántók és legelők általában 9-12 aranykorona értékűek, ez gyenge földnek számít. A fiatal gazdának mégis megér hektáronként 1,4 millió forintot, ami ma Magyarországon már igen jó árnak számít. A gyengébb földekért hektáronként 500-700 ezer forintot adnak átlagosan.
Korábban egyébként Lévai Gizella tagadta, hogy testvére lenne a miniszterelnök feleségének, de azt elismerte, hogy rokonok. A találgatások így sem szűntek meg, mert arra sincs válasz, hogyan tud egy 19 éves fiatalember 300 millió forintért megvenni egy birtokot. Az is érdekes kérdés, hogy miért készpénzben fizetett. Az pedig nyilván a szerencsés véletleneknek köszönhető, hogy a fiatal gazdálkodó éppen Lévai Anikó egyik rokonával futott össze földvásárláskor.

Népszava /

ajjj...ejjjjj....EZ A LÉVAI CSALÁD, HOGYEZMENNYIRE GAZDAGEGY CSALÁD ! 19 ÉVESEN 300 MILLIÓJA VAN A GYEREKNEK !HMMM.HMMMMM...NU, AKKOOO ÉRTEM AZT A SOK ZARÁNDOKLÁS KÖRÖSZTÜL-KASULÉ A VILÁGBAN..._:o))))

kpityu2 2013.07.06. 14:35:44

Liberalizálni kell a drogkereskedelmet. Ha a sok hülye megveszi, az ő baja.

gdpadakozo 2013.07.06. 14:38:48

"Orbán Viktor a hibás termék"
telitalálat

Ha jól tudom, van olyan jogszabály, hogy pszichopata vezető nem ülhet kormány elé.
Nincs véletlenül ilyen arra a vezetőre, aki a kormány élén áll?

Jenyei 2013.07.06. 14:38:49

@kvadrillio: A homlokuk verejtékével szerezték, és Kaya Ibrahimnak ehhez semmi köze. Aki az ellenkezőjét állítaná -vagyis hogy lopott pénzből, lopott bányából gazdagodott volna meg az Orbán család- az hazudik, mint a vízfolyás, és ballibsi buzeráns barom.

peti6 2013.07.06. 14:41:36

@kvadrillio: Te BAROM! MELYIK KORMÁNYRÓL BESZÉLSZ??
Mert a devizahitelek 98%-át a Medgyessy-gyurcsány-bajnai kormányok idejében vették fel, és ezt az egészet az Orbán kormánynak kell megoldani...
Kapjál már a fejedhez, már ha van, mert az írásodból nagyon úgy tűnik, hogy nincs.....

ob.szerver 2013.07.06. 15:05:47

@Mr. Waszabi:

"már meg is alakul az új, persze magán tulajdonú társaság."

Semmi sem alakul, csak az újabb MaNem-es médiahekk. 500e Ft-os törzstőkéjű cég, 8m utas forgalommal. Az Emirates és a Turkish versenytársa. Naggyon komoly.

dr Smittpálelnökúr 2013.07.06. 15:08:32

@peti6: bajnai a kötelező elem nálatok? Bajnai alatt válság volt öcsi, akkor már nem ment a deviza hitelezés. De ez téged ne zavarjon!

dr Smittpálelnökúr 2013.07.06. 15:11:37

@Doryyka: minimális önerővel, olcsó forinthitelt lehetett felvenni???
Hol? Mikor? Kitől?

Ha komolyan írtad ezt a hulyeséget, akkor vagy fidesznyik vagy, vagy idióta.

dr Smittpálelnökúr 2013.07.06. 15:13:58

@peti6: ja, és senkit nem kéne megmenteni, ha a forint árfolyamával nem akarna nyerészkedni a felcsúti tahó.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.07.06. 15:14:37

A devizahitel tényleg elbaszott egy termék, teljesen beszűkíti az ország és a gazdaságpolitika mozgásterét, abszolúte a környezeti feltételek ingadozásától teszi függővé a hitelfelvevőket, a belső fogyasztást, és közvetve a növekedést.

A vesenyképességi deficit, az állami túlköltekezés és a nyakló nélküli eladósodás mellett ez az oka annak, hogy kb 8-10 éve egy helyben toporog az ország.

Orbán meg vetít és ködösít, a lényeg, hogy jófejnek tűnjön, és ne mondjon semmi konkrétumot. De a "hibás termék" szerintem helyénvaló, sőt én inkább káros, gazdasági függéshez vezető terméknek mondanám, Róna Péternek ebben szerintem teljesen igaza van.

zeddez 2013.07.06. 15:14:41

@peti6: erre e lehetőséget, még 2001-ben Orbán-ék adták meg Járai elvtárssal, amolyan választási kampány része volt
csak beszopták, mert nem nyerték meg a választást

"A lakossági devizahitelezést széles körben lehetővé tevő jogszabályt 2001-ben fogadták el, az első Orbán-kormány és az Orbán Viktor által jegybank elnöknek jelölt Járai Zsigmond MNB elnöklése idején.
Ha valakit hibáztathatnak a Fidesz politikusai a devizahitelekért, akkor az csakis Orbán Viktor, Járai Zsigmond és a Fideszes parlamenti többség."

nu pagagyí 2013.07.06. 15:15:09

@peti6: Ahogy modod. A megoldás az lehetne, hogy a Medgyessy, Gyurcsány és Bajnai kormányok alatti árfolyamokat és a CDS-s felárban kifejeződő bizalmat, ez a kormány is eléri. EZ esetben nem lenne oka a palánkon átb*tt devizahiteseknek az örjöngésre. Az elkúrás gyors volt, a kormányváltástól számítva egy hónap elég volt az árfolyamok és a CDS felár tönkretételéhez. A visszaállítás nehezebb lesz. Akarat és szívós munka is kell hozzá, utóbbi sajnos kormányunknak nem erőssége. A cél igazi kihívás lenne egy ilyen formátumú politikusnak, mint szeretett Orbánunk. A ciklus végére azt kéne elérnie, hogy legalább azokat a mutatókat hozza, ahogy az országot átvette.

A saját kormánya által generált devizahitel probléma károsultjai közül, Orbán csak haverokon segített. Azokon, akik elég gazdagok voltak és a Fideszes önkormányzatokon, akik az előző ciklusban szervezett permanens hözöngés és az általuk bonyolított választási csalások pénzügyi igényeire vettek fel svájci frank hiteleket. Le kellett volna csukni az összes felelőtlen polgármestert, de inkább velünk, adófizetőkkel fizettették meg az általuk okozott kárt.

2013.07.06. 15:18:34

Ha az Ember Aki Soha Sem Hazudott valóban segíteni akarna a devizahiteleseken, akkor egyetlen dolgot kellett volna csupán tennie: bevezetni a magáncsődöt, hogy aki bukik, az csak a lakást és az eddig bele fektetett pénzét bukja, és nulláról újrakezdhesse az életét. Ennyi kéne, nem több.

nu pagagyí 2013.07.06. 15:20:03

@Józsi bá': A részvény is hibás termék ezek szerint, nem beszélve a lottóról, amelyik azt igéri Te is gazdag lehetsz. Ennyit a hibás termékről. Mindenki tudta, hogy devizahitelt vesz fel, azt is, hogy naponta változik az árfolyam. Bízott a szerencsében. Nem találta el az öt számot. Pech.

salamander 2013.07.06. 15:24:14

@blacklord: Na öregem... ezzel a dumáddal Te vagy A KAPITALISTA ugye, azt gondolod. Ideje lenne gy könyvet elővenni és átolvasni hogy lásd értsd miről is van szó s devizakölcsönök esetében.
De ha már ekkor tuskó vagy (mert alap nélkül szidod a hitelfelvevőket - meggyanúsítva azzal, hogy kisstílű számításból mentek bele tömegesen a devizaalapú kölcsönszerződésekbe) akkor elárulom neked, hogy nagyon nincs igazad. Miért? azért, mert ez a jelenség egy nagyszabású pénzügyi szolgáltatás amit nálunk jogszerűtlenül és igen nagy haszonnal alkalmaztak a magyar bankok. Ezért aztán a válság következtében az adósok közvetlenül a kölcsönt nem felvevők pedig közvetetten járnak nagyon rosszul. Magyarul az egész ország, aki Magyarország területén él az mind nagyon megérzi ennek a hibás működési gyakorlatnak a következményeit. Tehát Te is szívsz, csak használni kellene a fejedet, mielőtt beállsz a süketek sorába és elkezdesz okoskodva marhaságokat mondani.
A gazdaságot nagyrészt ez a devizaadósság (Állami önkormányzati illetve magánszemélyek tekintetében) állította fejre, ha nem vetted volna észre. Ha ez nincs, illetve korrekt mértékű lett volna nem kell IMF hitel, nem kerültünk volna a béka segge alá.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.07.06. 15:28:28

@nu pagagyí:

Nem, a többségnek fingja sem volt róla, hogy ez ilyen buli.

Ha az ember köt egy hitelszerződést, a bankos hölgyemények elsősorban a fedezetről, a különböző járulékos biztosításokról szeretnek beszélni. A díjaikról, a kockázatokról nem annyira szeretnek.

Nem mondták el, a sok fajankó - meg ha el is olvasta a szerződést - nem fogta fel, mert szövegértésből nulla.

Ezzel az erővel 500000%-os hozamot is lehetne ígérni egy Brókernet szerű szenny cégnek. De nem lehet, mert a PSZÁF nem engedi az efféle átbaszásokat. Legalábbis szeretnék ebben hinni.

nu pagagyí 2013.07.06. 15:36:52

@dr Kangörény: Ha rajta vagy a pozitív Kubatov-listán, akkor fordulj bizalommal a helyi pártalapszervezet banki és pénzügyi befektetéssel foglalkozó titkárához. Ugyanott 10%-kal kamatozó államkötvényt is vásárolhatsz és befizetheted az állami költségvetésből prosperáló céged pénzét, adómentes személyi kifizetéssé konvertáló életbiztosításra. Ha kedvet érzel a devizaügyletekhez, hírlevélben tájékoztatnak arról, mikor fog megszólalni Matolcsy és mikor teszi helyre Varga. A titkárnál feliratkozhatsz a következő koncessziós tenderre is. Pillanatnyilag a koncessziós alkohol árusítás előkészítése folyik, de tervezik a kávé, a banán és a narancs árusítás koncesszióját is. Komoly igény lenne a kaotikus ásványvíz piac megregulázására is.

nu pagagyí 2013.07.06. 15:39:08

@Józsi bá': Sajnálom a többséget. Én 2008-ban forinthitelt vettem fel, most viszont nagyon szeretnék devizahitelt, de nem adnak.

nandras01 2013.07.06. 15:40:39

@Zati: a droidnak is több fokozata létezik.
van, amelyik teljes agyamputáción esett át és van olyan is, amelyiknek maradt még némi szürkeállománya, de azt sem használja.
a te ismerősöd lehet, hogy ebbe a második kategóriába esik, de attól még droid marad.
aki ma, az internet, a korlátlan tájékozódási lehetőség korában elhiszi az alig, vagy egyáltalán nem leplezett kormányszócsői működésű hírharsonák agymosását, az bizony droid.

azt pedig, sajnos én is egyre valószínűbbnek gondolom, hogy '14 után is ez a sáskahad marad a nyakunkon.
de akkor meg is érdemeljük. nekünk mindig mohács kell...

nu pagagyí 2013.07.06. 15:46:00

@Józsi bá': Még csak annyit. A devizahitelt felvevőket az Orbán-kormány tette tönkre, mert gazdaságpolitikája azon alapul, hogy gyengíti a forintot, így próbál az olcsósított országba befektetőket vonzani. Utóbbi, láthatóan nem sikerült, így az előbbire sem lenne szükség. Mindenesetre, ha a kormány szándékosan kárt okoz valakiknek, elvárható, hogy kompenzálja őket. Az Orbán-kormány azonban inkább elődeire hárítja saját felelősségét ebben az ügyben is. Egy hazugsággal több, vagy kevesebb, nem számít nekik. Igazat ugyanis még nem mondtak semmiről.

tryclops 2013.07.06. 15:50:26

@peti6: Segítek. Az úr arról beszél, hogy az első Orbán-kormány engedte ki a szellemet a palackból a kamat-támogatott lakáshitellel. Az ötlet szokásos O.V. féle átgondolatlan baromság volt, azt hitték, hogy majd a felfutó építőipar fizet annyi adót, ami finanszírozza a kamattámogatást. Annyi esze már megint nem volt egyiknek se, hogy megnézze mennyi szja is jönne be egy szakképzetlen segédmunkás után, és akkor még nem is beszéltem a feketegazdaságról, ami finoman szólva is jellemző a építkezésekre.

Hozok neked pár számot, hogy legyen ki rálátásod a dologra.
Átlagos kamattámogatás: 7%
Lakáshitel állomány 2004: ~2300 milliárd Ft.
Kamattámogatás a ktsg.ben 2004: ~160 milliárd

Ekkor lőtték le a szocik a programot, és itt indult a devizahitelezési boom. Most lássuk, kb mi lett volna 2010-re, ha minden marad a régiben.
Lakáshitel állomány 2010: 5240 deviza + 2656 forint hitel: 7896 milliárd forint.
Ennek a 7%-a: 552 milliárd forint.

Ekkorka lett volna a költségvetési hatása Viktorod zseniális ötletének évente. Csak összevetés képpen a manyupoknak évi 360 milliárd miatt kellett menni a levesbe. És szeretném látni, hogy mennyit fordított a kormány 2010 óta a devizahitelesek megmentésére, mert pofázni lehet a devizások megmentéséről, meg a szar helyzetről, de amíg a számla nem éri el az évi 500-550 milliárdod addig az a nagy büdös helyzet, hogy még mindig jobb biznisz a költségvetésnek a devizahitel mint a kamattámogatott forinthitel.

(forrás: epa.oszk.hu/00000/00017/00102/pdf/1hegedus.pdf)

Doryyka 2013.07.06. 15:52:21

@holinthewol: az tetszett s legjobban, anikor fuuuuuj EU, aztan meg megyunk penzt kuncsorogni arvizre.

vakapad 2013.07.06. 15:54:09

2010 március:
1 CHF = 185 HUF

2013 július:
1 CHF = 239 HUF

Doryyka 2013.07.06. 15:57:34

@dr Kangörény: ilyenem van, 2005-ben vettem fel, iden lejar. Kerdezz batran :)))

tryclops 2013.07.06. 15:59:45

@tryclops: Bocs, elnéztem a számokat a KSH oldalán, a 7896 milliárd az a teljes lakossági hitel.
A lakáshitelek így néztek ki:

2010: 4284 milliárd
7%: 300 milliárd

2012: 3511 milliárd
7%: 245 milliárd

A többit fenntartom.

Don Quixote de la Ferko 2013.07.06. 16:38:14

Sagítek, nem orbán a hibás termék.
orbán csak megtanulta a kommunista apucitól, hogyan kell másokat átverni, mások sárba tiprásával magasra jutni. Jó tanítvány lett.

A hibás agyú termék az, aki rá szavaz.

Don Quixote de la Ferko 2013.07.06. 16:44:33

@peti6:

Csak szólok, orbánod írta alá a devizahitelek felvételének lehetőségét 2001 körül, még mielőtt az akkor még okos nép kibaszta a készülő királyságából.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.07.06. 17:29:19

meg kellett volna venni az mnyp-lóvéból a devizahiteleket kb 80%-os áron a bankoktól és kész. törlesztenének az államnak kisebb kamaton forintban és visszatölthető lenne a lóvé 20 év alatt az mnyp-számlákra. a bankok szabadulnak a toxikus hitelektől, a fogyasztó jól jár, az államnak lesz fizetőképes polgára, stb. ez hülyeség?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.07.06. 17:35:55

A Fidesz nevű entellektüel klikk elárulta az Embereket. Orbán Viktor az egyedüli esély, hogy megmentse őket.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/07/az-entellektuel-klikk-arulasa.html

Pepibubó 2013.07.06. 17:47:48

"A felvevőnek évekig jelentős haszna származott belőle."

A deviza-hitelből a felvevőnek "haszna"? Ez vicces.
Ilyen "haszonra" gondolsz?:
23 millió felvett hitel, 3 év alatt 14 millió visszafizetve, fennálló tartozás 34 millió.

Akkor nem a felvevő volt oly barom, hogy ragaszkodott ehhez a típusú hitelhez, hanem a bank NEM ADOTT forinthitelt. Kizárólag "devizahitelt" adott a többség részére, mert erre volt kifundálva a csalás.

A "nem kényszerítettek senkit a hitel felvételére" érv ha megállna, mint magyarázat, akkor az összes uzsora bűncselekményt mától meg nem történtté lehetne tenni.

Lehet?!

birkakhoz 2013.07.06. 17:50:56

Orban az ugyved igaz 50 eves kora ellenere meg nem sikerult dolgoznia es ugy el mint egy kiraly, azert most tobb fronton is beszolt mint szakerto! Orban a polihisztor!
Ez az most majd ezt kajaltatja mindenkivel hiszen A KIS O MINDENHEZ JOBBAN ERT MINDENKINEL RAADASUL MINDIG NEKI VAN IGAZA MINDENBEN!Szerintem ilyen tipuso tudatlan felorult , gyakorlatiassag teljes hianyaval csak ROMBOLNI TUD DE AZT NAGYON , MARADI ,RUGALMATLAN PARASZT GENGSZTER, MENTAL HIGENES PROBLEMAKKAL . El kell zavarni mielott 8 millio ala nem sullyed a nepesseg , bar lehet mar tul keso rendbehozni a nagy tudatlansagbol fakado pusztitasat.Le Orbannal le a maffiajaval !

tryclops 2013.07.06. 18:01:28

@balage_81 reloaded: Hmmm, érdekes ötlet. Mondjuk azt is számold bele, hogy ebben az esetben a manyup hozamok a forinthitelek kamatával lennének egyenlők. Ez kb a klasszikus porfólió környéke lehet, tehát a növekedési- és a kockázatosabb porfólió kilőve. Másik oldalról viszont befektetési kockázat is eltűnne a rendszerből.
Az tuti, hogy a jelenlegi állapotnál jobb lenne...

balage_81 reloaded (törölt) 2013.07.06. 18:05:05

@birkakhoz: a stábja erősen dolgozik azon, hogy úgy tűnjön, mintha valaha dolgozott volna. így 20 év után rájöttek, hogy ez ciki:

mandiner.hu/cikk/20130605_arvizi_orjaraton_jart_orban

nem véletlenül hangzik el a kis története, amin tarlóséknak röhögniük kell.

ettől függetlenül egy naplopó a faszi és az is marad

felcsutisuttyo 2013.07.06. 18:38:17

A HÜVELYKMUTYI NEM TERMÉK, HANEM EGY TUMOR BETEGSÉG! KI KEL ÍRTANI MAGYARORSZÁG TESTÉBŐL!

regress 2013.07.06. 19:04:16

@birkakhoz: a felcsuti mekkmester bármihez hozzá nyúl,szarrá válik.ezért én levágnám a kezeit

vénkujon 2013.07.06. 19:22:57

semmit. de semmi egyebet nem kellett volna tenni a zseniális fideszkormánynak, mint nem beletenni minusz negyvenet az aktuális devizákba.- svéci meg euro. utána meg nem kifelé menni az unióból hanem fordítva. befelé. árfolyamgát a faszomat... meg maguknak a végtörlesztés. pfej.

nikk rivers 2013.07.06. 19:24:55

@Pepibubó: "..a bank NEM ADOTT forinthitelt."

Adott.
Téged átvertek.

Köz-Legény 2013.07.06. 19:29:47

Itt mindenkit átvertek.

A devizahitel balhé, a "nemzeti légitársaság", stb. mind ELTERELÉS. Orbán gigantikus brüsszeli égését kell eltakarni, és kell a "zaj", kell valami, ami az embereket elfoglalja, hogy ne Orbánról beszéljenek.

Nekem személy szerint az tetszett, amikor Orbán kijelentette:

"A többség ne parancsolgasson a kisebbségnek, nem mondhatják meg nekünk, hogy mit csináljunk!"

Vazzeg, Viktor, MI A TÖKÖT CSINÁLTATOK AZ ELMÚLT HÁROM ÉVBEN?????

okostojgli (törölt) 2013.07.06. 20:19:07

@dr Kangörény: "Bajnai alatt válság volt öcsi"

Nálad a pont.
Lényeg, hogy kretén @peti6: jól megaszonta.

Reszelő Aladár 2013.07.06. 20:25:02

A lényeg hogy Orbán a hibás. Bármit csinál vgy mond az csak jó lehet. Ö az ember, aki az igaz-hamis játékban is 50-ből 50-et ront.

Az igazságszolgáltatás független, szinte úgy ítél ahogy akar, talán a törvény sem korlátozza.
Így döntöttek, mi köze ehhez a kormánynak?

bonafide 2013.07.06. 20:29:02

@Doryyka: Demagóg! Minden devizahiteles (legalábbis az értelmesebbje) kalkulált egy bizonyos ésszerű árfolyamkockázattal, de a görög válságot, és az utána következő folyamatot - ami a CHF ilyen erősödését hozta - még szakemberek sem tudták megjósolni! Ez egy vis major helyzet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.06. 21:05:04

@peti6:

" Te BAROM! MELYIK KORMÁNYRÓL BESZÉLSZ??
Mert a devizahitelek 98%-át a Medgyessy-gyurcsány-bajnai kormányok idejében vették fel, és ezt az egészet az Orbán kormánynak kell megoldani...
Kapjál már a fejedhez, már ha van, mert az írásodból nagyon úgy tűnik, hogy nincs....."
- Nem kell megoldani, de sertepertél körülöttük, mert addig is lehet gyurcsányozni, no meg esetleg pár szavazatot besöpörni. És ha ez még nem elég nyereséges, akkor ócsázni is lehet.

- Ellenben ha már kormányok felelősségénél tartunk, az agyontámogatott orbáni lakáshitelt a Meggyesi kormánynak kellett megoldani.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.07.06. 21:12:35

@Pepibubó: Érdekes, nekem lett Ft hitelem. Még harcolni sem kellett érte, ha jól emlékszem. Bementem a bankba és lett.

Pepibubó 2013.07.06. 21:21:28

@nick rivers:
"Téged átvertek."

Egyetértünk.

@maffiabaloldal az új mantra 2014re:

Fuss neki még egyszer! Szövegértés...

f864850 (törölt) 2013.07.06. 21:22:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"agyontámogatott orbáni lakáshitelt a Meggyesi kormánynak kellett megoldani. "

Ja kurva jól megoldotta: eltörötlte az egészett a picsába...
Szerinted a környező országokban miért nem futott fel a devizahitelezés? mert volt támogatott lakáshitel....

Medgyessyéknek pedig kellet a pénz a szociális demagógiára (amiben az MSZP világbajnok ugye): 13 havi nyugdíj, 13. havi fizetések, közalkalmazottak bérének 50%os emelése, ilyen-olyan segélyek emelése (munkanélküli, családi pótlék...)nem hiába dobtak össze 7-8-9%os hiányokat...

A a lakáscélú devizahitelezés 2003 és 2009 között futott fel a fidesznek ehhez semmi köze. Ez mélyen az MSZP és az SZDSZes sara. Lehetett 2001ben is devizahitelt felvenni mikróra meg kocsira, de nem is ezek döltek be 2010re.

Amúgy lehet itt szidni most a devizahiteleseket 1000-el, de talán nem árta elfelejteni, hogy a 2002 utáni 3-4%os gazdasági növekedések (amivel még így is a leglassabbak voltunk a régióban) részben nekik köszönhető. Barátból ellenség lett pár év alatt. na ezért nem fog jövőre nyerni a dilettáns mszp banda, az újjukat sem mozdították anno azokért akiknek köszönhetően 2006-ban nyertek.

@tryclops: igen ez 4,25 ös alapkamatnál 7%os támogatás, komolyan ilyen szintű dilletáns marhaságor szerinted ki szopja be?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.06. 21:28:56

@f864850:

"Ja kurva jól megoldotta: eltörötlte az egészett a picsába... "
- Jól tette!

"Medgyessyéknek pedig kellet a pénz a szociális demagógiára"
- amit együtt szavaztak meg a fidesszel...

"A a lakáscélú devizahitelezés 2003 és 2009 között futott fel a fidesznek ehhez semmi köze. Ez mélyen az MSZP és az SZDSZes sara."
- Ez a hitelpiac szereplőinek a sara, pártsemlegesen. No meg az alacsony pénzügyi kultúránk következménye.

"Amúgy lehet itt szidni most a devizahiteleseket 1000-el, de talán nem árta elfelejteni,"
- Hogy olyan hiteleket vettek fel, melyek már akkor, a mai szemmel alacsonynak mondott árfolyamokon is éppen tudtak fizetni. Irdatlan nyereségeket elkönyvelve a forinthitelekhez viszonyítva. Ezek az emberek majd mind maguknak köszönhetik a bajt, mert nem vették komolyan, hogy emelkedhet a törlesztő. Az induló részletet épp ki tudták sokan fizetni.

f864850 (törölt) 2013.07.06. 21:29:37

@tryclops: "a kamat-támogatott lakáshitellel. Az ötlet szokásos O.V. féle átgondolatlan baromság volt,"

igen de szerencsére az MSZP-s szakértelem zseniálisan átlátott a szitán beszüntette a kamat-támogatást, és ezzel magyaország nem került abba a szürnyű helyzetbe mint a lengyelek, szlovákok, csehek, észtek, litvánok...

Jééé ez épp az ellenkezője annak ami a valóságban történt....

Egyszerűen hihetlen, hogy mennyire szemellenzős vagy..

f864850 (törölt) 2013.07.06. 21:36:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"- Ez a hitelpiac szereplőinek a sara, pártsemlegesen. No meg az alacsony pénzügyi kultúránk következménye."

ők csak azt teszik amit a törvény lehetővé tesz.

"Irdatlan nyereségeket elkönyvelve a forinthitelekhez viszonyítva."

dehülyevagy istenem, a forinthitel volt irreálisan drága nem a devizahitel olcsó.

A többség nem kapott volna forinthitelt mert nem lett volna hitelképes ARRA-> nem vesznek fel hitelt-> leáll az építő ipar-> lassul a GDP.

"Ezek az emberek majd mind maguknak köszönhetik a bajt"
Barátból ellenség, de mondom irogassátok csak a marhaságokat ezek az emberek SOHA többé nem fognak az MSZPre szavazni. Egyszerűen semmi felelőséget nem vállal szeretett pártod te meg simán nyomod a propagandát.. Szánalmas.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.06. 21:42:21

@f864850:

""- Ez a hitelpiac szereplőinek a sara, pártsemlegesen. No meg az alacsony pénzügyi kultúránk következménye."
ők csak azt teszik amit a törvény lehetővé tesz. "
- Ahogy a törvény azt is lehetővé teszi, hogy a sok saját baromsága miatt pórul jártat ne segítsük ki közpénzből.

"Irdatlan nyereségeket elkönyvelve a forinthitelekhez viszonyítva."
dehülyevagy istenem, a forinthitel volt irreálisan drága nem a devizahitel olcsó.
- Dehülyevagy. Hisz a végeredmény ugyanaz, amit leírtam.

"A többség nem kapott volna forinthitelt mert nem lett volna hitelképes ARRA-> nem vesznek fel hitelt-> leáll az építő ipar-> lassul a GDP."
- Hisz írom: Erejükön felül adósódtak el.

- Nincsen szeretett pártom.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 21:59:16

ha egy ember felvett HITELT egy ingatlanra es a vegen kiderult hogy tobb a hitel mint az ingatlan erteke akkor azt le kellene nyomni a bankok torkan, elvegre arra vette fel a hitelt

Orban csak pofazik meg demagogoskodik, taknyol itt ossze-vissza de azt ami JARNA azt nem adja oda, nem kepes lenyomni a bankok torkan, igaz volt itt elotorlesztes ami tobbnyire a gazdagokat akiknek volt keszpenzuk segitette ki de azt akit tenyleg durvan becsaptak azt nem

anyadmajma 2013.07.06. 22:01:37

@Pepibubó: Te olyan hülye vagy, hogy nem kéne hitelt felvenned, mert tuti belebuksz, aztán meg sírsz majd, mind a fűrdőskúrva. Pont mint most.
Amúgy mindegy milyen hitelt veszel fel, mire visszafizeted, pont a dupláját adod vissza a pénzintézetnek.
Az ilyen ostoba tudatlan emberek miatt tudtak a bankok ennyi devizahitelt eladni.
Amúgy 140-145 ft os frankon felvett hitel esetében 210-215ft os frankkal számolva volt ugyanannyi a törlesztő, mint a forinthitelnél.

f866643 (törölt) 2013.07.06. 22:04:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: na jó még egy nekifutás aztán feladom:

"Erejükön felül adósódtak el."

hasonló fizetéssel rendelkező cseh, lengyel, szlovák... polgártarsaink simán kaptak hitel UGYANOLYAN kondíciókra saját valutájukban mint mi devizában. (és mint már mondtam magyar devizahitelesek nem lettek volna hitelképesek saját valutában míg a hasonló keresetű cseh, szlovák.... igen), náluk nincs is hasonló kaliberű probléma mint nálunk.

"""- Ez a hitelpiac szereplőinek a sara, pártsemlegesen. No meg az alacsony pénzügyi kultúránk következménye."
ők csak azt teszik amit a törvény lehetővé tesz. "
- Ahogy a törvény azt is lehetővé teszi, hogy a sok saját baromsága miatt pórul jártat ne segítsük ki közpénzből."

Ez nem a saját baromságuk mert mint már mondtam: cseh, lengyel, szlovák, észt.... barátaink nem azért nem vettek fel devizahitelt mert olyan hűdekurva okosak hanem mert nem is TUDTAK és mert volt KAMAT-TÁMOGATÁS.ú

Ezt a két dolgot pedig az MSZP baszta el.

"Nincsen szeretett pártom." Ennek ellenére kb copy-pasteled az mszp hivatalos álláspontját az ügyben, de ez is csak véletlen ugye?

anyadmajma 2013.07.06. 22:04:33

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Hm, miért is? Amikor felvette, kapott egy szerződést a közjegyzőtől, amit felolvastak neki, majd ő aláírta. Abban drágaságom, ez is benne volt. Kockázat nélkül nincs üzlet.

Electrolo 2013.07.06. 22:05:03

@nu pagagyí:
Nem, a devizahitel felvevöket a saját ostobaságuk tette tönkre. A pénzhez való hozzáértésük teljes hiánya (no meg persze a bankok felelötlensége).
Egy normál paraszti ésszel gondolkozva: felveszek én olyan valutában hitelt amiben nem kapom a fizetésem ? Vagy miböl gondolták, hogy az árfolyam CHF/HUF az elkövetkezö 30 évben ugyanannyi marad ?
Vagy azt hitte, hogy ezentul ö is CHF-ben kapja a fizetését ?
Igen, nagyon is igaz, a devizahitel hibás termék, mert a hülye, ostoba, felelötlen emberekben azt az érzetet kelti, hogy olcsón jut egyszerre sok pénzhez és azt gond nélkül vissza fogja tudni fizetni.
Valaki itt jött, hogy a lottó, meg a szerencsejátékok ugyanolyanok... De a nagy különbség, hogy azt rögtön ki kell fizetni tehát már az elején meg van nehezítve az ügy, ezt meg csak alá kellett írni ....ez sokaknak pedig nem felelösségvállalás.
És most mit kéne csinálni OV-nek ? Már csináltak eleget. Az állam több pénzt a hülye emberek felelötlenségére nem áldozhat, föleg nem mások kárára...

Ennyi.

anyadmajma 2013.07.06. 22:07:28

@f866643: De a saját baromságuk. Meg a parlamenté úgy egészben, párt nélkül.
Mert ugye a kormány nem lépett fel ellene, az ellenzék nem tett semmit ellen. Mindkét oldal nagyon jól élt belőle.
A sok ostoba ember meg elhitte, hogy itt a kánaán, és úgy élünk, mint a németek.
hiába magyaráztam nekik.

Lordofearth 2013.07.06. 22:08:46

@peti6:
A pontosítás végett. A Fidesz-kormány alatt találták ki a devizahitelezést és maga Járai volt az egyik "atyja" ennek...úgyhogy a Fidesz is vastagon benne van és akkor még Szász Károly szerepéről nem is beszéltünk......úgyhogy bal és jobb oldal mehet a k.anyjába egyaránt

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 22:09:08

@anyadmajma: azert mert jelzaloghitel!
annyi hitelt kapott a delikvens, amennyit a bank biztonsagosnak gondolt hogy be tudja hajtani, az hogy elkurtak a bankok, nem kicsit hanem nagyon, abban nem csak a devizahiteles felelos

jo tudom en hogy mentek akkoriban a dolgok, ment a bankos kiscsajnak ev vegen a bonusz tobbnyire azert mert jol megzsugaztak az ertekbecslest, es valo igaz hogy idiota volt aki devizahiteleskent ebben a csalasban reszt vett, de ilyenkor kellene hogy belepjen az allam, es lenyomja a bankok torkan a veszteseget (es nem akkor kellene belepjen amikor extra adokat kell a bankoktol beszedni)

Lordofearth 2013.07.06. 22:10:35

@Elektro_ló:
Jézus faxa, te mennyire abnormális dolgokat mondasz....gondolj már utána, mert rémálmaid lesznek....

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 22:14:37

@Lordofearth: pontositanek...
Orban teli szajjal harsogta hogy az onkurmanyzatok csak nyugodtan adosodjanak el hiszen az is Gyurcsany hibaja, es nemely helyeken annyira jol sikerult, hogy eleinte Hodmezovasarhelynek massziv bonusza volt rajta(1-2 Mrd Ft), hiszen okosan VIP HUF kotvenybe tolta be a penzt
akkoriban a banki kapcsolattarto is tutti megkapta a szazalekat hiszen a jo dontesnek sok atyja van, csak amikor kiderult hogy rossz a befektetes akkor lett a bank az egyeduli ertelmi szerzo :)))

anyadmajma 2013.07.06. 22:15:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: hm, azért egy jelzáloghitel nem egészen erről szól, sehol a világon.
Persze, morálisan igazad van, csak sajnos ez nem így működik. De amikor 2010-11 ben pl. törvényjavaslat keletkezett az uzsorakamatról, akkor ez a kormány szépen leszavazta.
Mert az sem normális, hogy a svájci jegybanki meg az irányadó euró alapkamat 0 körül van, a magyar bankok meg 8-10%ot számítanak fel hitelkamatra. És ettől lesz kb duplája a törlesztő. A 240-es frank miatt csak kb a felét nőtte volna.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.06. 22:18:44

@f866643:

"hasonló fizetéssel rendelkező cseh, lengyel, szlovák... polgártarsaink simán kaptak hitel UGYANOLYAN kondíciókra saját valutájukban mint mi devizában. (és mint már mondtam magyar devizahitelesek nem lettek volna hitelképesek saját valutában míg a hasonló keresetű cseh, szlovák.... igen), náluk nincs is hasonló kaliberű probléma mint nálunk."
- Ez nem változtat a tényen, miszerint a magyarok erejükön felül adósodtak el.

- A kamattámogatás egy faszság volt.
- Hitelt felvenni nem alanyi jog.

"Nincsen szeretett pártom." Ennek ellenére kb copy-pasteled az mszp hivatalos álláspontját az ügyben, de ez is csak véletlen ugye?"
- Elképzelhetetlen, hogy a saját véleményem egyezik egy pártéval? Bár az is lehet, a nyakópista olvasta a kommentjeimet, és az lett az mszp álláspontja.

ijontichy 2013.07.06. 22:19:14

@poszt: "És ezt a remek tervet ezek meg elbaszták."
Hát igen. Szar ügy, hogy a tudomány még mindig nem képes Matolcsyt klónozni. Meg Rogánt és Lázárt. Pszáf Karcsi, meg a sok porbafingó bíró helyére. Hja kérem, így nehéz istennek lenni. ;-)

Szabványok 2013.07.06. 22:24:42

@Józsi bá': "Nem, a többségnek fingja sem volt róla, hogy ez ilyen buli."
Remélem most már van.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 22:25:23

@anyadmajma: en.wikipedia.org/wiki/Mortgage_loan
The word mortgage is a French Law term meaning "death contract", meaning that the pledge ends (dies) when either the obligation is fulfilled or the property is taken through foreclosure.[1]

itt le van irva, az mas kerdes hogy a bankok a sajat hulyeseguket szeretik masokon elverni...

ijontichy 2013.07.06. 22:29:06

@H.Sandor: Két devizahitelt futtatam meg. Ésszel. Tökéletesen elégedett vagyok úgy is, hogy a másodikat 2009 februárjában zártam. És igen, én is ismerek olyan nem x. darab diplomást, aki teljesen józanul gondolkodva tárgyalt a bankjával és vett fel devizahitelt. Nem is panaszkodott soha, pedig ő is beleesett egy kicsit a "jóba".
Hányadék ez a kormánykommunikáció. Mert adott volt ugyan egy hiteles részhalmaz, amelyik menthetetlen. Emellett egy másik, aki bajba került, de menthető*. Nem arra ösztökélt bankot, adóst, önmagát, hogy tárgyaljanak, dolgozzanak ki konstrukciókat... egy lóf@szt! Bedobta a végtörlesztést azoknak, akiknek ez nem mentőöv, hanem ajándék volt, ezzel okozott egy csomó veszteséget a bankoknak, rongálva ezzel a (*) kategóriások esélyeit. És most áll a trágyahalom tetején és büszkélkedik. :-(

anyadmajma 2013.07.06. 22:29:41

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Jaja, de pl a wikipédia valahogy nem minősül hivatalosnak, bár sok okosság van benne.
De hidd el, a világon minden bank úgy ad hitelt, hogy be tudja hajtani, bármi történjen is.
A lakáshitel egy dolog, de pl egy vállalkozói hitel már bizony kemény kockázatot képvisel, de mondjuk egy autóhitel meg egyenesen fedezet nélküli hitelnek számít.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 22:37:55

@anyadmajma: most olvastam utana es nyugaton is ratenyerel a tirpak bankja a masik ingatlanra, de attol fuggetlenul nalunk beirhatnak az alkotmanyba... annyi sok hulyeseg van benne, hogy ez csak feldobna :)

raadasul hosszu tavon ez az arakat fekezo tenyezo is lehetne, hiszen csak ugy vehetnenek ingatlant emberek, hogyha meglenne ra a fele penz, szoval nem olyan rossz dolog ez, hogy limitaljak a jelzaloghitelt ilyen modon

A szerelő 2013.07.06. 22:39:17

"Orbán Viktor a hibás termék"
Helyesbítek: Orbán Viktor a hibás melléktermék :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 22:41:48

@ijontichy: igen ez igy tortent, hogy azokat segitette ki aki mellenyzsebbol kikapta a penzt :)))

anyadmajma 2013.07.06. 22:47:15

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ja, és ha nem elég a vagyonod, akkor még majd vonják a fizetésedből is a maradékot.
Egész jól is lehet járni egy hitellel, csak ésszel kell felvenni meg hitelezni is.
Bár mondjuk 6-7 évvel ezelőtt senki sem hitte, hogy fél év alatt kb felét fogják érni a lakások. de azért elég sok dolgot lehetett előre látni.

Lordofearth 2013.07.06. 23:11:12

@anyadmajma:
Ez így van - magam 50 millió-t vettem fel és a thm 6,2% volt. Lazán kiszámoltam, hogy akkor ez annyi amennyi, hosszú távon is jobb mint a forint hitel...jöhet. a kezdeti 360-380 ezerből 440, majd 550, majd 880.000 ezer lett. Nos azt kell mondanom, ez semmiképpen nem nevezhető normálisnak...és mindez 1,5 év alatt jutott el ide, hol van még 18,5 év..:o)ergo valakiknek "odafent" nagyon kell, kellett a pénze az embereknek....persze legyen ideges az, akinek tartoznak, szokták mondani.....így van....én nem vagyok ideges, sőt kitűnően alszom.....

anyadmajma 2013.07.06. 23:17:53

@Lordofearth: Ja, lazán kiszámolták mások is, csak nem jól számolták.
Az emberek azért vettek fel devizahitelt, mert így több volt a folyósított pénz. A lakásárak meg azért mentek fel, mert mindenki kapott hitelt, mindenki tudott venni, ergo nőtt a kereslet.
Szóval elvileg a rendszer jó, mindenki jól jár. az építő, a bank és az adós-vevő. Most ott tartunk, hogy csak az építő kaszált, a másik ét fél szarban van.

mirigy187 2013.07.06. 23:23:56

@nu pagagyí: ÍGy van. Amíg a frank 2010 márciusában 184 Ft volt addig decemberben már 210 körül mozgott.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.06. 23:37:45

@Lordofearth:

"Lazán kiszámoltam, hogy akkor ez annyi amennyi, hosszú távon is jobb mint a forint hitel...jöhet. "

- Mennyit kalkuláltál árfolyamváltozásra?
- Miket vettél figyelembe, mikor az árfolyamváltozás mértékét próbáltad megbecsülni?
- Utánaszámoltál-e, hogy mekkora árfolyamnál mennyi lesz a törlesztőd, és valóban annyi lett-e?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 23:46:23

@Lordofearth: tenyleg nem normalis 50 millat lakas celu ingatlanra felvenni...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.06. 23:52:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: talan ez az idezet segit eloszlatni a ketsegeidet:

"Pedig a magyarázat egyszerű. Sok bank kínált az első fél évben nagyon kedvezményes, akciós kamatot és a tőketörlesztéstől is esetleg eltekintett. Ezen túl kombinálták a hitelt egy lakástakarékkal, ahová még az elmaradt tőketartozás összegét sem kellett megfizetni, így négy éven át nem hogy csökkent volna a tőketartozás, hanem egyenesen nőtt évről-évre."
az hogy mi a kerdes es minek a megoldasa azert keress ra a guglin :) de igy kezdodik:
“Amikor felvettem a hitelt, még csak havi 40 ezer volt a törlesztőm, most pedig már 138 ezer forint”

Ez az egyik leggyakrabban hallható panasz a devizahitelesektől, csak éppen van benne egy hatalmas csúsztatás.

Pendejo 2013.07.07. 00:24:15

Nekem az egész eddigi devizaügy kapcsán a jelenlegi kormány hozzáállását tekintve egyvalami hiányzott leginkább.
Mégpedig az, hogy legalább burkoltan elejtsék, hogy "Együttérzünk DE ebben sajnos nekünk is benne van a kezünk, sajnáljunk."
Ez pedig jól mutatja a kormánypárt és a vezérük gerinctelen patkány mivoltát ami az összes többi intézkedésüket is beszövi.
Se Orbán se egyik talpnyalója a két ciklus alatt soha, de soha egyetlen egyszer sem álltak ki a nép elé lehorgasztott fejjel, hogy bocs fiúk, ebben tévedtnük. Egyszer sem. Most sem.
Nem állítom, hogy ezzel akár egy ellenzéki szavazót is nyernek - viszont az emberek egy része garantáltan kicsit más szemmel tekintene rájuk.
Itt nem lehet mentség, hogy az elmúltnyolcév alatt sem nézett senki magába (bár ez speciel pont nem igaz, mert a másik főpatkány még ha zárt ajtók mögött is, de megtette)

A devizahitelek kapcsán a mosom kezeimet mentalitás egyszerűen undorító. "Hibás termék" mondja és közben a háta mögé mutat.
Ez az állandó magam mögé mutogatás már amúgy is kurvára unalmas. Mint a kisiskolások a tornasorban amikor az egyikük egy emberesebbet fingik. Itt tartunk bazzeg. Itt tartunk!
Hülyére veszik a népet. Hülyére vették 2010-ben amikor kánaánt ígértek - hazudozás nélkül, korrupció nélkül, de felemelkedéssel, növekedéssel - hülyére veszik most és jövőre is ezt fogják tenni. Elszomorító, hogy még mindig tömegek dőlnek be nekik.

Wagеm 2013.07.07. 06:36:11

@f864850: "Medgyessyéknek pedig kellet a pénz a szociális demagógiára (amiben az MSZP világbajnok ugye): 13 havi nyugdíj, 13. havi fizetések, közalkalmazottak bérének 50%os emelése, ilyen-olyan segélyek emelése (munkanélküli, családi pótlék...)nem hiába dobtak össze 7-8-9%os hiányokat..."

- Miért? A lakáscélú hitel támogatása nem szociális demagógia?

$pi$ 2013.07.07. 07:11:10

@Elektro_ló: "Nem, a devizahitel felvevöket a saját ostobaságuk tette tönkre. A pénzhez való hozzáértésük teljes hiánya (no meg persze a bankok felelötlensége)."

Ha igaz amit mondasz, akkor a felvevő az áldozat (aki tudatlanságba esett és tudatlanságban volt tartva), a bank pedig az elkövető, aki tudta, hogy baj lesz, mégis részt vett a tranzakcióban.

Ez a csalás bűncselekményének klasszikus definíciója, ez van a törvényben is, a bank tehát bűnös, a hiteles pedig az áldozat.

Lordofearth 2013.07.07. 08:16:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Persze..csak én " magával a CHF-el" számoltam ki a változásokat, hiszen "devizaalapú, nem igaz?

De nem számoltam az "adminisztrációs", illetve a "drágább beszerzésű devizával, forrással"...nos ez a két utóbbi volt az egészben a kockázat, de nem kicsi, mert itt csalhattak a legjobban a bankok..ezt a "kiskaput" nem vettem észre és 1,5 év alatt 5x emeltek kamatot, adminisztrációs és egyéb költséget. Ez ellen pedig nem tudsz védekezni, mert Te a "devizaárfolyamot" veszed figyelembe kizárólag, de a lehúzás nem ebben jelent meg.

Lordofearth 2013.07.07. 08:31:39

Nos, nézzük a lehetséges magyarázatokat. Svájc jelentkezik, hogy nem tudja jól befektetni a pénzét, Svájcban kénytelen 1-1,5%-os kamattal pénzt kölcsönözni, de ezt egyre lejjebb kell vinnie, ha valamit tudnak a bankok Magyarországon a CHF-el kezdeni, akkor csináljanak valamit. A bankok ilyen alacsony forrás láttán azonnal osztottak-szoroztak, felállították a rendszerüket. Igértek 4-6%-os kamatot és a "kisbetűket".Pontosan tudták, hogy az emberek tömegével fognak jelentkezni és teszik be "zálogba" értékeiket. Megszervezték a faktoring, közjegyzői részét is a dolgoknak, a közjegyzőknek is vissza kellett osztani a munkából származó részt. A hitelközvetítők 2-4%-ot kértek a megszerzett pénzből, ekkor jöttek létre a nagyobb bróker cégek.

Hihehetlen nagy pezsdülés volt, mindenki észrevette benne a "nagy pénzt" - csak a devizahiteles nem a bekódolt bukást. A bankoknak eszük ágában sem volt 20 évig hitelezni 4-6%-ra, hiszen ez a forinthitelnél sokkal rosszabb lett volna. Ők gyors és nagyarányű nyereséget akartak.

Amíg a földi halandó legfeljebb 1-2 hónappal látja előre dolgait, addig a bankok, pénzügyi szervezetek 5 évre előre. Ők "tervek alapján dolgoznak". Ahol ezek a dolgok eldöntöttek voltak, ott pontosan tudták előre, belülről már voltak jelei a "mérgezett papírok" hatásainak. Össze is dőlt minden, de őket, a bankokat ez nem érte váratlanul. Kis "türelmi időt" adtak, eszük ágában sem volt egyezkedni. A "kamatokat, költségeket" addig emelték, amíg meg nem találták az adós "gyenge pontját", azaz azt a pontot, ahol már fizetni nem tud. Ekkor minden erejüket már csak az adós "kivégzésére" fordították. Jellemző díj a "hitelfelmondási díj", ami a felvett kölcsön összegének 6%-a.....sem ezek a költségek, sem az esetleges végrehajtási illetékek, költségek nem voltak a szerződésben. Ha veszel egy autót, pontosan tudod, hogy mire vonatkozik a garancia és mire a szavatosság. Ennél a devizaalapú "hitelnél" nem volt se garancia, se szavatosság......ez egy "rövidlejáratú" hitel volt hosszú távra igérve...

Lordofearth 2013.07.07. 08:37:28

De ha lehetne visszapörgetni a tv-reklámokat, az újságok hírdetéseit, dőltek a CHF-s ajánlatok hihetetlen biztonságosnak és kedvezőnek titulálva. Én úgy gondolom az emberek "itt dőltek be", a büntetőjogi felelősség a "fogyasztók megtévesztéséért" bizony fennállhat...

Netuddki. 2013.07.07. 10:05:54

"jön doktor Orbán"

Csak úgy doktor úr ő, ahogyan én orvos...

Beszél majd az utókor, kiről? Na kiről?

Netuddki. 2013.07.07. 10:07:28

@Lordofearth: Főleg, hogy előre tudtak a bankok a frankárfolyam emelkedéséről. De az árfolyam ennyire elszaladásával szerintem nem számoltak...

Lajosforras 2013.07.07. 10:14:57

haverom vett egy lakást 14 millióért, 10m svájci hitellel. úgy tűnt, nem tudja fizetni,bement a bankba, hogy tessék, vigyék a lakást, megszünteti a számláját,felszámolja az itthoni életét, külföldre távozik. azt a pánikot...! :D még a fiókvezető is kirohant, hogy ilyet nem lehet. a miért kérdésre nem volt épkézláb válasz.

moloy 2013.07.07. 10:15:16

@tryclops: Még egy dologra felhívnám a figyelmedet:
A 7%-os kamattámogatás, illetve a pénz felvételéhez az is kellett, hogy az építkező bemutassa a költségeit, azaz a számláit. És ez volt a - szerintem - zseniális húzás, mivel ezzel a fekete-munkát tette lehetetlenné. Kiszámolnád, hogy a felvett hitelek alapján mennyi ÁFA folyhatott be a költségvetésbe? Kiszámolnád, hogy a számla-bevételek alapján mennyi jövedelemadó és egyéb járulékos adó lett megfizetve?
Üdv.
(Meg kell jegyezzem, hogy hozzászólásod reményt adhat normális vitára, mert logikusan érvelő, nem pedig trágár, köpködő, mint a hozzászólók 80-90%-áé!)

Lordofearth 2013.07.07. 10:36:09

Nos, úgy gondolom, ez a cikk a normális állapot és valójában ez adhat reményt a devizahiteleseknek

www.hitelszovetseg.hu/komoly-bajban-a-hitelezok-a-kuria-itelete-kivegezte-a-bankokat/

2013.07.07. 10:37:20

@nu pagagyí: Mindenki tudta, hogy devizahitelt vesz fel, azt is, hogy naponta változik az árfolyam. "

Bocs, arra azért nem számíthattunk, hogy a fidesz első szereplése alkalmával bezuhan a forINT. Azért az euro 270 volt, mikor átvette Orbán, azóta sose!
Pedig válság volt még.
Azért ha az elmúlt három évben mintegy 15%-kal kevesebbet kellett volna kifizetni a devizahitelre, nincs szükség árfolyyamgátra. Vagy ha volna munka....

Lordofearth 2013.07.07. 10:42:41

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ergo, a szándékosság a Fidesz részéről egyértelmű (??) ..ja

2013.07.07. 10:49:22

@Lordofearth: Eddig nem mentem el. Inkább azt mondanám, hogy volt két hülye....

2013.07.07. 10:51:12

@Lordofearth: De az is igaz, hogy Orbán először arra játszott, hogy a hiánycélt kicsit felfelé módosíttatja az EU-val. Hogy lehessen pörgetni a gazdaságot, jól jött volna az export.

ekat 2013.07.07. 10:53:46

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben: Így van, csúsztatás. Én is felvettem 2008-ban 13 000 000 forintot CHF-ben, nem kértem se kedvezményt, se halasztást az elején, és egyáltalán nem nőtt elviselhetetlen mértékűre a törlesztőrészlet, a kamat is csak valami nevetségesen kicsit emelkedett. (Egyébként annyi a válság előtt is írtak / mondtak mindig, hogy 30% árfolyamváltozással kalkulálni KELL.) Nincs is senki a környezetemben, akinek gondja támadt volna, pedig többen vettek fel devizahitelt. Aki tudta, hogy mit csinál, az igazából nem kerülhetett az egzisztenciáját fenyegető bajba. De hát mint a Provident óta tudjuk, itt mérhetetlenül sok a hülye....

csárlszbrunzol 2013.07.07. 11:00:21

"Aha, nem látja. Miért a kormánynál mit lehet látni? Előáll a fasza ötletekkel, aztán a bankokkal fizetteti meg. Illetve ha nem, akkor mint az eszközkezelő, szart se ér az egész...
Más pénzén, más energiáján, más felelősségén baromi könnyű szembenézni bármivel..."

Nem vitatom a komplett bejegyzést, de emelett nem lehet elmenni szó nélkül. Mégpedig épp azért nem, mert mintha ugyanazt a demagóg faszságot lehetne belőle kiolvasni, amivel aktuális kormányunk mossa a nép "agyát".
Egyet tudomásul kell venni: az államnak a zemberek adják össze a lét. "Saját" pénze nincs. A rossz hír, hogy azért vannak hatalmon, hogy eldöntsék, mire, hogyan költik el a mi, közös pénzünket. Ha a bankét, akkor azt (amit persze azok beszednek tőlünk); ha pedig közvetlenül az adófizető egyének lóvéját, akkor azt. Ez a kormányzás (egyik) lényege. Az államé pedig, hogy pénzért cserébe szolgáltat. Szóval ne tessék azon csodálkozni, hogy MÁS pénzét KÖLTI az állam, mert ezért van.

Lordofearth 2013.07.07. 11:02:50

@ekat:
Az arányok nem egyformák. Ha valakinek a törlesztője 70-ről nőtt mondjuk a duplájára, az nem annyi, mint akinek 380-ról 800 ezerre. Az arányok stimmelnek, de a nagyságok nem. De ez nem lényeges... A Provident egyértelműen a szegények mentsvára, akik még szegényebbek lesznek. A Providentet megtűrni annyi, mint a legális uzsorakamatra bólintani...

$pi$ 2013.07.07. 11:19:12

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Bocs, arra azért nem számíthattunk, hogy a fidesz első szereplése alkalmával bezuhan a forINT. Azért az euro 270 volt, mikor átvette Orbán, azóta sose!"

Ez marhaság már ne is haragudj! 2009 elején 315 forint volt az euró, 2011 elején meg elég sokáig volt 270 alatt. Nem is beszélve arról, hogy a 230-250 forintos euró árak a mesterségesen magasan tartott banki alapkamat miatt voltak, aminek egyenesági következménye volt a devizában való eladósodás.

Amikor 10% felett van a banki alapkamat, akkor a nemzeti valuta nem látja el a feladatát, mert nem lehet kifizethető hitelhez nyúlni. Ezért fordul a lakosság idegen állam fizetőeszközéhez.

Az, hogy mennyire volt mesterséges ez a 228 meg 240 forintos euró árfolyam, az abból is látszik, hogy az MSzP kormány alatt cirka fél év kellett a 228-315 ugráshoz. Ilyet a Fidesz nem produkált annak ellenére, hogy folyamatosan csökkentették az alapkamatot.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.07. 11:19:20

@Lordofearth:

"1,5 év alatt 5x emeltek kamatot, adminisztrációs és egyéb költséget."
- Mi alapján? LE volt fektetve ez a joguk a hitelszerződésben?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.07. 11:21:51

@Lordofearth:

"sem ezek a költségek, sem az esetleges végrehajtási illetékek, költségek nem voltak a szerződésben. "

- Mégsem hallottam eddig senkiről, akji ez alapján megnyert volna egy pert.

Lordofearth 2013.07.07. 13:36:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Persze - ettől egyoldalú a szerződés. Ha a bank ír egy levelet, hogy megdrágultak a források, a költségek, akkor ez ellen észrevételt tehetsz, de mást nem és tudomásul kell venned. Magyarul csak a fizetéshez van jogod, máshoz nincs.

borzimorzi 2013.07.07. 14:33:20

@peti6: Tényszerűen tévedésben vagy. A devizahitelezés az első Orbán-kormány idején kezdődött, és az összes ilyen hitelszerződés 20-25%-át meg is kötötték 2002-ig. Más kérdés, hogy akik csak 5-10 misit vettek fel és rövid, pl. 5 éves futamidővel, azok vissza is fizették még mielőtt a CHF elszabadult volna. Esetleg az utolsó pár részletük már vastag volt.

A baj akkor állt be, amikor ezek jól jártak, és a sok okos azt képzelte, ő is jól fog járni, sőt még jobban. 2002 táján beindult a lavina és 5-10%-os vagy az alatti önerővel kezdték a népek venni a sok tízmilliós ingatlanokat. CHF-alapú hitelből, 15-20-25 éves futamidőkkel. Na, ezek ráfáztak. De olyan nagyon nem tudom őket sajnálni, mert aki úgy vett magának 60-70 milliós ingatlant, hogy abból csak egy panel garzon ára volt a saját pénze, vagy még annyi se, a többi meg hitel, annak nem a zsömle a kicsi, hanem a pofája nagy.

Üdv:
b

Üdv:
b

borzimorzi 2013.07.07. 14:37:34

@Lordofearth: Aki elég hülye ahhoz, hogy ilyen szerződést aláírjon, az nem az eszével keresi a pénzt, az már biztos...

Üdv:
b

$pi$ 2013.07.07. 14:41:23

@borzimorzi: "Na, ezek ráfáztak. De olyan nagyon nem tudom őket sajnálni, mert aki úgy vett magának 60-70 milliós ingatlant"

Mer' ja, 60-70 milliós ingatlanok, a frankhitelesek nyilván ilyenek, persze... nagyon képbe vagy, azt le sem tagadhatnád. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.07. 15:11:35

@Lordofearth:

Ha a bank módosíthatja egyoldalúan a szerződést, ezt a tény a szerződésben rögzítve volt, akkor utólag emiatt nem kell felszólalni, hisz tök jogosan tette.

Nem is értem miről beszélünk.

Lordofearth 2013.07.07. 15:59:43

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Azért ez nem ilyen egyszerű...ha szólok előre, hogy tökön rúglak, akkor nem szólhatsz utána egy szót sem (?) amikor ez bekövetkezik...én szóltam (!)....nem, ez így nem mentesít "engem" sem a következmények alól.....hiába van beleírva, hiába szóltam előre...

Lordofearth 2013.07.07. 16:02:44

A szerződésekből sok minden hiányzik és sok helyen megtámadható, azonban nagyon jól megírták őket, pontosan ez lehet a vesztük. Ilyen szerződéseket csak akkor írnak, ha biztosak abban, hogy úgy is történik - bebuknak.

Lordofearth 2013.07.07. 16:04:23

A bankok cinkelt lapokkal játszottak, a devizahiteles pedig elhitte a dumát - stabil a CHF, a legstabilabb pénznem..::o) ez óriási dobás volt

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.07. 16:16:53

@Lordofearth:

"Azért ez nem ilyen egyszerű...ha szólok előre, hogy tökön rúglak, akkor nem szólhatsz utána egy szót sem (?)"
- Ha beleírjuk a szerződésbe, hogy szólhatsz és utána rúghatsz, akkor biza nekem szavam nem lehet. Más kérdés, hogy velem ilyen szerződést nem tudnál kötni.

"A szerződésekből sok minden hiányzik és sok helyen megtámadható, azonban nagyon jól megírták őket,"
- Szerződés. Azaz nem volt kötelező aláírni.

"A bankok cinkelt lapokkal játszottak, a devizahiteles pedig elhitte a dumát - stabil a CHF, a legstabilabb pénznem..::o) ez óriási dobás volt"
- Azt is elhitték, hogy jön a Télapó?
- Tény, hogy a CHF stabil volt, de ettől függetlenül nem írok alá egy ekkora szart.

- Amikor kocsit vettem, rengeteg helyre elmentem, volt nem egy olyan hely, ahol mikor meghallották, hogy kp-ben fizetek, és nem érdekel a hitelük, épp hogy ki nem dobtak a boltból. Volt ahol rá akartak beszélni, hogy a meglevő pénzemnél drágább-újabb-nagyobb-szebb kocsit vegyek, hisz a törlesztő csak ennyi meg annyi.
Ám én csak addig nyújtózkodtam, amíg a takaróm ért.
Ma van egy 13 éves KIFIZETETT kocsim (ami mellesleg jó állapotban van és nem olcsó márka). Van megint pénzem, és megyek lassan megint kocsit venni.
A sok bedőlt hitelnek hála olcsón tudok négy-hat éves kocsikat venni, mivel rengetegen anno pár éves használt kocsi helyett erejükön felül sznobultak egy nullkilométeresbe, amit elvitt a bank.
Ha eladnám a jelenlegi kocsimat áron alul, és összeraknám az így meglevő pénzemet, tudnék két-három éves kocsit is venni.
De jelen helyzetben inkább két kocsim lesz, mert kiszámoltam, hogy négy év múlva az akkor 17 éves és nyolc-tíz éves (amit most fogok négy-hat évesen venni) kocsi áráért feltehetőleg fogok tudni venni egy hat éveset, és ha továbbra is megközelítőleg ennyit tudok félretenni, már akár két hatéves kocsim is lehet.
Ha majd akkor csak egy kocsira lesz szükségünk, nekem is lehet még nullkilométeres kocsim. Csak az majd a sajátom lesz.

Lordofearth 2013.07.07. 16:42:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nincs két egyforma eset, még ha a látszat alapján össze lehetne mosni, akár mindet. Az én esetem pedig egyedi. Én ezért nem tekintem magam sem áldozatnak, sem szentnek. Tettem a dolgomat, az az 50 milla hiányzott a fejlesztésem következő ( nem végső ) menetéhez. Volt ( van ) egy drága hatalmas házam és ennyit megkockáztattam....eddig úgy alakul minden ahogyan kellett. De azért okozott némi zűrzavart ez a svédcsavar a bankok részéről. Ezért magasabb fokozatba kapcsoltam....még nagyobba mint amit az elején el akartam érni.....de innen már nincs visszaút.

Mindenkinek megvan a maga által megszabott terve, feladata, nekem is, neked is. Ezt el kell végezni, ha belahalsz akkor is. Ettől ember az ember. Utólag minden tettem igazolható és helyeselhető...ez is.

Az autók már nem érdekelnek..3.0 V6 220LE 6-gangos automata váltós gépem van. Ki van fizetve. Meg más is...engem a dolgok csak annyira érdekelnek, kerül amibe kerül, hogy amit elterveztem, meg is valósítsam.....jó úton vagyok. De lelassultam a bankok miatt....eközben meg mások előre törtek, lehagytak - csak ennyi a gondom.

Lordofearth 2013.07.07. 16:46:38

A pénzügyi terv készítése minden családnak, adósnak kötelező. Mindig kell lennie B, C vagy D tervnek, mi van ha....én most az E tervnél tartok, de igen rugalmasan. Út és irány rengeteg van, ameddig szabad vagy és magad irányítod dolgaidat, addig okay...de ha körbekerítenek és már nem mozdulhastz...nos, akkor beszélgetni kell...:)

makospacal 2013.07.07. 17:16:16

Én ezekre szeretnék választ kapni:
- miért verték át a 2008 előtti hitelvelvevőket azzal, hogy eltörölték az intervenciós sávot így a devizahitel elvesztette a "biztonságosságát".
- miért verték át a 2008 február utáni hitelvelvevőket azzal, hogy az intervenciós sáv eltörlése után tovább nyomták a dev hiteleket, miközben a bank azt hazudta, hogy a dev hitel biztonságos.
- miért verte át a kormány a dev hiteleseket azzal, hogy azt propagáltatta a bankokkal, hogy a dev hitel biztonságos, hiszen 2010-ben már lesz euro, így nem kell félni a dev-ban való eladósodástól. Közben elkúrták, tudták, hogy nem lesz euro, mégis engedték a dev hitelezést.
- hogy merészelte a bank azt állítani, hogy a devizahitel árfolyam kockázatát ellensúlyozza (majd) a kamat, ami a frank referenciakamatát követi majd. Mindenki tapasztalta, hogy nem követte, pedig a frank jegybanki alapkamata jelentősen csökkent, asszem 0-ra.
- mi lett volna a közjegyzők feladata az én pénzemen? Hogy tájékoztassanak ezekről a dolgokról? Azt hiszem többek között igen.
- hogy képzelte a cigánygyerek kormánya, hogy tudatos forintgyengítő kormányzással gyakorlatilag aláírták a dev hiteles lakosság és önkormányzatok halálos ítéletét. (apropó az önkorikat most mentik, kérdem én milyen jogon a te és én pénzemből)?
- és végül ki tudja milyen okból tartották az egekben a forint hitel kamatát....bár nyilvánvaló, hogy miért.

No hát ilyenek és még sorolhatnám.

Engem már ne mentsenek meg (isten ments), csak ezekre válaszoljanak.

2013.07.07. 18:20:55

Svájci frank alapú devizahitelt vettem fel autóra, amit kb. 2 évvel ezelőtt az utolsó fillérig visszafizettem kamattal, árfolyam veszteséggel együtt. Lakáshitelt nem vettem fel, mert úgy gondoltam, hogy egyelőre nem tudok ilyen terheket vállalni. Most akkor én is sírjak és kérjem vissza a banktól a pénzem egy részét utólag? Minimálbérre vettek fel az emberek sok-sok milliós kölcsönöket, és most sírnak, hogy a csúnya bank átverte őket. Amíg kedvezőbb volt a forint hiteleknél a konstrukció, és konkrétan nyertek, addig senki sem szólt egy szót sem, addig minden rendben volt. Most már a bankárokat akarják felkötni, meg a nem szájuk íze szerint voksoló képviselőket.

2013.07.07. 21:55:40

@f864850: 2002-ben azért kellett korlátozni a kamattámogatott lakáscélú forinthiteleket, mert azt hosszabb távon nem tudta volna már finanszírozni a magyar állam.

2013.07.07. 22:05:08

@$pi$: 30 milliós ingatlanokat simán vettek hitelre. Most pedig előtörleszthettek éppen azok, akik eddig is elcsalták a jövedelmüket és volt megtakarított pénzük, vagy eleve befektetési céllal vásárolták, és most eladták. Most is azok maradtak a szarban, akiknek sosem volt pénze és most sincs.

$pi$ 2013.07.07. 22:45:21

@Zoltanius: "30 milliós ingatlanokat simán vettek hitelre"

Az eredeti kijelebntés implikálta, hogy a frankhitelesek 60-70 milliós ingatlanokat vettek ezért nem kell sajnálni őket. Nem az volt a mondás, hogy "volt olyan, aki 30 milliós hitelt vett".

"Most is azok maradtak a szarban, akiknek sosem volt pénze és most sincs."

Úgy van. Mint pl. én. És nem 60-70 milliós ingatlant vettem. :(

blacklord 2013.07.11. 16:47:00

@salamander: köszönöm bölcs meglátásaidat, "öregem".
"Miért? azért, mert ez a jelenség egy nagyszabású pénzügyi szolgáltatás amit nálunk jogszerűtlenül és igen nagy haszonnal alkalmaztak a magyar bankok." Jogszerűtlenül? Ezt szerintem a bíróság dolga eldönteni, ha morális ítéletet akarsz hozni, akkor talán inkább az erkölcstelen a helyes kifejezés.
Az, hogy az árfolyamrés korrekt volt-e vagy sem, amúgy egy jó kérdés. Szerintem nem, különösen a válság utáni években nem (amikoris a "jó" adósok fizethették meg a bankok kockázati tartalékát az igencsak szélesre nyílt kamatfelár formájában). De ez alapvetően egy pénzügyi szabályozási kérdés, és itt a PSZÁF és a kormány felügyeleti szerepében vannak vaskos hiányosságok. Az is botrányos, hogy ennek az intézkedésnek az elmaradása után különadókat kaptak a bankok a nyakukba, ráadásul anélkül, hogy deklarálták volna, hogy az ebből befolyt pénzt csakis a devizahitel-problematika megoldására lehet fordítani. Hogy összefoglaljam a dolgot: mindenki hülye volt. A hitelfelvevő, hogy úgy gondolta, hogy biztos poénból van hitel a) jóval olcsóbban mint hitel b) (és nem azért, mert nagyobb a kockázata), az állam, hogy éveken keresztül szart bele, majd a krízis kitörése után se volt képes semmilyen értelmes közbeavatkozásra, és legvégsősoron a bankok, akik a saját hülyeségüket nyögik azóta is (mert ez a helyzet, akármennyire is úgy tűnik, nekik se egy habostorta).
Ezen túlmenően szerinted én mikor jelentettem ki olyat, hogy akár én, akár a magyar lakosság ne járt volna rosszul az egésszel? Nálad alapvetően, ahogy lakosságunk sajnálatosan nagy százalékánál is, az olvasottak értelmezésének képességével van némi gond. Az, hogy tömegesen bebuknak hitelek, az velejárója egy kapitalizmusnak időről időre (ld. USA történelme a 20. században), különösen akkor, ha az állami szabályozó se áll - finoman szólva - a helyzet magaslatán. A probléma az, hogy ebben a helyzetben a kormány porhintéssel, majd a legkevésbé rászoruló réteg "kimentésével" (aki le tudja tenni egy összegben a hitelét, annak nyilván hatalmas nehézséget okoz a törlesztőrészlet továbbfizetése) folytatta, és azóta is mindössze egy konkrét célt nélkülöző bankadó és egy kilakoltatási moratórium tellett tőle. Aki ezek után csodálkozik azon, hogy földbeáll a gazdaság, mert a szemét bankok nem hiteleznek, az túlmutat az ostobán. De megismétlem, elég nehéz úgy vitatkozni, ha te a felvetett pontokat nagyjából ignorálod, helyettük másokat olvasol beléjük, majd azokra se adsz kielégítő válaszokat. :-)

bankvezér 2013.07.11. 18:34:24

A poszt alapján én úgy látom, hogy a szerző nem tudja, hogyan működött kezdetben a devizahitelezés és hogyan működik most.
Az összefüggéseket sem ismeri. Így ez poszt nem más, csak egy indulathalmaz.
Pedig lehetne értékes írás is, csak akkor először a valós tényeket is bele kellene írni!!!

bankvezér 2013.07.11. 18:46:41

@Zoltanius:
Ilyen csendes, önként a vágóhídra menő barmokból kellene sok, mint amilyen te vagy.
Akkor a bankvezérek bizakodóan tekinthetnének a jövőbe. :))

2013.07.12. 19:18:04

@bankvezér: Nem nevezném önkéntes vágóhídra menő baromnak azt, aki kifizeti a tartozását, ahelyett, hogy bankárokat akarna akasztani.

bankvezér 2013.07.12. 20:33:24

@Zoltanius:
Hát persze, aki azt is elismeri tartozásnak, amit soha nem kapott kézbe, - gyakorlatilag csak az ellenérdekelt fél bemondása alapján, - nos az is derék ember. :)))

bankvezér 2013.07.12. 20:41:46

@Lordofearth:
"A bankok cinkelt lapokkal játszottak, a devizahiteles pedig elhitte a dumát - stabil a CHF, a legstabilabb pénznem..::o) ez óriási dobás volt ."

Miért, talán nem az igazat mondták? Éppen az a baj, hogy a CHF nagyon stabil. A forint, azonban amiben törleszteni kell, egyáltalán nem stabil. A CHF-nak iszonyatos nagyságú aranyfedezete van, - több mint 3 ezer tonna. (A dollár mögött valamivel több mint 8 ezer tonna.)
A baj az, hogy a bankok azt nem mondták, hogy ennyi arany van a CHF mögött. ( A forint aranyfedezete jelenleg 3,5 tonna. ) :DDD

Lordofearth 2013.07.12. 21:17:54

Ja bizony, ebből a szempontból nézve inkább a forintot kellett volna minősíteni..:o)

Azt is tudod hogy hol őrzik a svájci aranyat??..:o)
Megnézném, hogy hamis-e vagy valódi ez az aranymennyiség....

Huckleberry Finn 2013.07.30. 22:17:56

@Pepibubó: 3 éven keresztül havi átlag 388.889,- forintot fizettél? Mert ha nem, akkor a matek nem stimmel.

Huckleberry Finn 2013.07.30. 22:23:25

@bankvezér: A felsorolt devizák egyike sem arany fedezetű. Az más kérdés, hogy jegybankok egyéb eszközként tartanak aranyat. De azt képzelni, hogy a forgalomban lévő dollárt fedezni tudod 8 ezer tonna arannyal, azt jelenti, hogy nem érzékeled pontosan a nagyságrendeket.
Ha a forint mögött 3,5 tonna arany lenne, már rég földbe állt volna.

Huckleberry Finn 2013.07.30. 22:24:27

@bankvezér: Ha elköltötted a kölcsönt, akkor kézbe kaptad. Kis kockás papírra írd össze mire ment el a lóvé.

2016.03.04. 10:59:23

@Pepibubó: A Forint értékvesztésekor, nem követeltétek a fizetésetek "értékállóságát!" Indexállását a svájci Frankhoz!

2016.03.04. 11:00:47

@Zoltanius: Demokrácia? Ez a hazug népképviselet egy az állatvilágban teljesen lehetetlen, perverz helyzetet hozott létre. A vágómarhát a mészárosok letaglózzák: szegény marhák nem tehetnek róla. De van-e olyan örült képzelet, mely elképzelje, hogy a szarvasmarhák zászlós felvonulásban, éljent rikoltozva Kossuth-nótát énekelve válasszák meg azokat a mészárosokat, aki letaglózza őket? — megint Szabó Dezső! Mi mindent megírt ez az ember! Mi változott az óta? Talán a hülyeség lett nagyobb, a fal lett simább, melyről lepereg az intés, mint a borsó!
"Aki a keresztény táborban a magyarságot a múlt ideológiájához akarja kötni, s az, ki a szükséges megújhodást a zsidó táborban igyekszik megvalósítani: egyenlően a magyarság halálán dolgozik, jó- vagy rosszhiszeműen!" Szabó Dezső 1921
süti beállítások módosítása