Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2021.02.26.

Orbán ismét úgy döntött: tomboljon a vírus, az emberélet nem számít

Hakapeszi Miki

Kitűnő volt a mesterterv, de tényleg. Persze kizárólag hatalomtechnikai oldalról nézve. De sose tudjuk meg, bejött volna-e, mert szembejött megint a valóság. A vírus. Az egyetlen ellenfél, akit nem tudnak lekaraktergyilkolni, aki valóságos és veszélyes.

Nem hülyék a magyar tudósok, nyilván megmondták az optörzsnek, hogy ha ezrek mászkálhatnak szabadon át például Szlovákiába és vissza, akkor a brit mutáns nem fog megállni Rajkánál, vagy Bánrévénél. Mégis ment a nyitás kommunikációs előkészítése, bízva abban a fantasztikus tudományos érvben, hogy hátha szerencsénk lesz. Hát nem volt. 

Most, hogy bedurrant a harmadik hullám, egy egyszerű eldöntendő kérdéssel szembesült Orbán. Szigorít, vagy nem. Eddig elég laza lockdown-ban voltunk, de sokan ezt is nagyon nehezen viselik. Főleg azok, akiket ott hagytak a picsába az út szélén: lásd full vendéglátó, szállás és rendezvényszektor - mínusz a haverok. Nyilván baromi nehéz a nyitásról szóló duma után egyszer csak azt mondani, hogy bocs, mégse, szigorítani kell. Ahhoz vér kéne a pucában, hogy kimondja: gáz van, Soros ránk küldte a mutánsokat a zöldhatáron a migránsokkal, most pár hétre szigor kell, hogy utána enyhíthessünk.

A másik út, hogy elengedjük a járványt, haljon bele feleslegesen több ezer ember, kit érdekel? Orbán ez utóbbit választotta. 

Ez egészben az a durva, hogy pár hét zárás gazdasági kára minimális. Ráadásul látjuk a végét, ez most már valószínűleg csak egy kis intermezzo. Két hónap múlva, vagy négy, vagy hat, nem tudjuk, de az oltottság leviheti kordában tartott szintre a járványt, lehet újra életünk. Most csak az volt a kérdés, hogy felelősen dönt, akár a néplélek ellenében, veszítve pár szavazatot, vagy az őszi késlekedés után újra ezreket küld a halálba. 

Emlékezzen mindenki jövő tavasszal erre a döntésére.  

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

206 komment

Címkék: Orbán Viktor koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr9616441396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 19:28:25

@Buchhalter: imádom, amikor a laikus senkik lehülyézik a tudósokat. amikor a tudatlanság önbizalommal és magabiztossággal társul.

Etniez 2021.02.28. 19:28:30

@Reding Roli: én covid osztályon dolgoztam tavaly, nem kaptam el. Kézmosás, személyi higiénia, ffp3 vagy sebészi maszk, ennyi a titok.
A maszk cssk azokat védi meg, akik helyesen használják.
Ezért kapja el sok ember, aki maszkot is visel, azt hiszi elég annyi.

birkamenet 2021.02.28. 19:29:04

@Reding Roli:

Csak az a baj az orbán mosdatásoddal, hogy ő saját magát nevezte kontrollhatatlan egyszemélyi járványfelelősnek. Aztán azzal i ditott, hogy tagadta az általános maszkviselés szükségességét.

A többi elkúrásait itt már felsorolták, de a legnagyobb népirtási tette az, hogy mind a mai napig szarik a minimális kontakt kutatásra és tesztelésre. Teccik tudni, az azonositott meg kórház a szállitott covid betegnél szarnak arra, hogy a családtagokat, az utolsó napokbeli kontaktjait összeirják és tesztelésre utasitsák. Nem, a covid beteg az megy a statisztikába meg a lélegeztetőgépte, mindenki akit meg megfertőzhetett, rohangat a világban továbbra szabadon és terjesztheti a virust. Elkúrta, nem kicsit, nagyon. Nem értett hozzá.

élhetetlen 2021.02.28. 21:15:39

@Az apokalipszis lovasa: Szegény Orbán! Mit töri a fejét, hogy a népnek mi lenne jó. Szabad vakcina választás, és „a Moderna része az európai uniós vakcinabeszerzési programnak, ezért a közös uniós keretből Magyarország lakosságarányosan vásárolhat a vakcinájából. Csakhogy az uniós keretből lekötött mennyiség a fele annak, amennyi Magyarországnak eredetileg lakosságarányosan rendelkezésére állt volna: 3,5 helyett 1,74 millióra tettek igénybejelentést.”. Hogy is van ez? Nem kell ide sok Moderna, mert akkor lehet, hogy sokan azt választanák, de előbb el kell sózni a kínait, nehogy úgy járjanak, mint a lélegeztető gépekkel. Hogy látod?

laci_52 2021.02.28. 21:16:51

Mit kellene még szigorítani? Lassan 4 hónapja lesz, hogy kőkemény korlátozások vannak érvényben, az emberek egyre rosszabbul viselik már a mostani helyzetet is. Jön a tavasz, nem fogják tűrni tovább a bezártságot, húsvétkor mindenfelé bulik lesznek.

A legnagyobb hülyeség most az este 7 órás üzletzárás és a 8 órakor kezdődő kijárási tilalom. Biztosan akkor erősödne a járvány, ha még két óra hosszat vásárolhatnánk és csak este 10 órára kellene otthon lenni??

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 21:21:41

@laci_52: "Mit kellene még szigorítani? Lassan 4 hónapja lesz, hogy kőkemény korlátozások vannak érvényben".

Ez a legnagyobb tévedés. nálunk lófasz szintű korlátozások vannak, szinte sehol nem volt ekkora lazaság európában. a lockdown ott kezdődik, hogy suli bezár, pláza bezár, kaszinó is. csak élelmiszer és patika marad nyitva, esetleg a fodrász és jó, ha nincs lakhelyelhagyási tilalom.

ha a lófasz szint kevés, elég egyértelmű, hogy mi az egyetlen megoldás. persze nehéz elmagyarázni az embereknek, ha eddig azzal lettek hülyítve, hogy be vagyunk zárva, de hamarosan nyithatunk.

a nagy hohohorgász 2021.02.28. 21:22:19

@Hakapeszi Miki: de ahány tudós annyi válasz... melyik az igaz szerinted???

Ménár Atya 2021.02.28. 21:22:55

@Etniez:
Nem akarlak megzavarni a hitedben de ez sem így volt, az ellenzék folyamatosan nyekergett, mint most is, a pesti út csak kapóra jött az ellenkezőjének bizonyítására.
Ráadásul végig azt hangoztatták, hogy a világon a legrosszabb volt a védekezés Mo.-n, aztán a számok nem ezt mutatták júliusban.
Ha valamikor elbaxta az inkább a nyár volt, amikor a sok kretént ki,meg vissza engedte külföldről, ill ősszel komolyabb zárás kellett volna (iskola .sport stb)
De valójában nem nagyon hiszek semmilyen adatban nyár eleje óta , amikor a vakáció kezdetekor, hirtelen a legfertőzöttebb országokban is nulla lett a halottak száma.
Igazából,szerintem senki sem tudja,hol mi alapján veszik kovid halottnak az embereket.
A várható átlagéletkor felett nem is számolnám őket, értelmetlen.
Az adatok pedig azt mutatják, hogy a nagyobb részük ilyen.

Buchhalter 2021.02.28. 21:24:18

Reding Roll tudós? Én eddig nem sértegettelek.laikus senkik lehülyézik a tudósokat.@Hakapeszi Miki
Vagy ez most hogy jött a részedről? Különben napi szinten találkozom a munkahelyemen idióta diplomásokkal.És hogy valaki tudós az nem jelent semmit.Ha az emlékeim nem csalnak Einsteint is le akarták járatni a tudós társai erre föl ő kapott Nobel díjat.Szerintem átmentél a személyeskedés kategóriába , ami nem áll neked jól.

élhetetlen 2021.02.28. 21:24:46

@/\ngel: „Na persze..és talán karácsonyra le is szállítják esetleg”. Magyarországnak eredetileg lakosságarányosan rendelkezésére állt volna Modernából, 3,5 millió adag, de a kormány csak 1,74 millióra tettek igénybejelentést. Úgy gondolom, hogy amit nem is kérünk, azt meg soha nem szállítják le. De nem kell ide sok Moderna, mert akkor lehet, hogy sokan azt választanák. Előbb el kell sózni a kínait, nehogy úgy járjanak, mint a lélegeztető gépekkel. Hogy látod?

Reding Roli 2021.02.28. 21:25:26

@birkamenet: Egyetèrtek ,hogy rengeteget hibázott Orbán , mivel a populizmus egy olyan hatalompolitikai eszköz, amely a racionális gondolkodásban minden vezetőt megakadályoz ..De, mindenèrt nem lehet Orbánt hibáztatni , pl hogy behozta a kínai ès az orosz vakcinát ...Ha igaz az , hogy nem jön elèg ütemben a Pfizer ès a Moderna ( ha igaz, hangsúlyosan ...) Állítólag Modernából le lehetett volna kötni 3,5 milliót, de drága volt? ,ès csak 1,774 milliót kötöttek le ...
A kínai vakcina felhasználása talán segít felgyorsítani az oltást , ès az oltási terv átszervezèse, amit most próbálnak ..
Nekem is vannak averzióim a kínai vakcinával kapcsolatban , de kèt dolog között lehet választani : elfogadjuk nem politikai ügykènt kezelve a keleti oltóanyagokkal való oltást , lehet egy picit többet kockáztatva , vagy várunk a Pfizerre ,Modernára ami lehet hogy csak augusztusra lesz meg egy 40-50 èves embernek ...Mindenkinek egyènileg kell mèrlegelni , hogy mit vállal be, de szerintem az nem volt hiba, hogy lehetőség van ezekkel az oltóanyagokkal is oltakozni, ès hamarabb vèdettsèget szerezni...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 21:30:07

@Reding Roli: egyetértek. jó, hogy hoztak mást is a lassan érkező nyugatiakon túl, jó, hogy lehet választani. az viszont gáz, hogy hazudoznak a vakcinákról is. és bűn, hogy indoklás nélkül nem adják az eu-jóváhagyott astrát az öregeknek, akiknek a pfizer hiányában csak a ki tudja milyen kínai marad.

Reding Roli 2021.02.28. 21:30:56

@Buchhalter: Elkèpesztő ostobaságokat nyomatsz, teljes meggyőződèsből:

kormányzati portálon naponta megnézheted, hogy az elhunytak 90 % halálos beteg volt" - írod ...

Elgondolkoztál azon amit idefirkantottál? Szerintem te abszolút nem vagy vitakèpes covid úgyben! Vajon Böröndi Tamás vagy Balázs Fecó halálos betegek voltak , ès azèrt vitte el őket a covid ? Olyanról , hogy akut respiarciós distressz szindróma hallottál már? Mert az vitte el el a betegek nagyon jelentős többsègèt, covid miatt kialakuló kètoldali tüdőgyulladás, ès sokszervi leàllas ! A CT- n is jól beazonítható, sajátos kèpet ad a covid tüdőgyulladás , miben már 40-50 es emberek is elmennek, mert az újvariansok veszèlyesebbek mint az eddigiek .
Nagyon sok embernek csak magas vèrnyomasa volt, amit mèg èppen èvtizedekig kontroll alatt lehetett volna tartani, ha nincs covid fertőzèsük...Milliós a magas vèrnyomas - betgsègben szenvedők tábora Magyarországon , de azok az emberek mèg èvtizedekeig èlhettek volna , ha nem jön a covid!

Amit az oltasokról hazudtál , az is kapásból cáfolható:
www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-israel-vaccine/in-boost-for-covid-19-battle-pfizer-vaccine-found-94-effective-in-real-world-idINKBN2AO2UA
Itt vannak a hivatalos izraeli eredmènyek, azaz a Pfizer vakcina hatèkony , de a többi vakcina is ! Nem vèletlenül adatta már be magának szinte az összes miniszterelnök , államfő : Biden ( Moderna) Netanjahu,( Pfizer) Orban( kínai ) Putyin ( orosz ) , Fauci (Moderna ) , stb..

Akinek egy csepp esze van , az beoltatja magát , ezt teszi mindenki , aki elfogadja a józan èsz realitásait , ès a tudomány primátusát a veszèlyes tudatlanság felett!

Etniez 2021.02.28. 21:30:58

@Ménár Atya: Tudnál mutatni egy hírt, ami alátámasztja az állításod?

Mert én úgy emlékszem, hogy az elején még nagy volt a csend es a fegyelem, senki nem kommentált semmit.

Ebbe robbant bele a Pesti úti - ügy.

Etniez 2021.02.28. 21:31:00

@Hakapeszi Miki: Pont ezt akartam írni, december óta a, legnagyobb szórakozás a bevásárlás.
Még egy szaros parkba se lehet menni, illegállba futok reggelente...

Az otthoni lezárás nekem nyaralás volt.

felső határ nincs 2021.02.28. 21:52:05

@Hakapeszi Miki: Az Astrat pont a nemetek kezdtek nem ajanlani a 65on felulieknek, Merkel se kerte, mert 66 eves

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 21:54:11

@felső határ nincs: pont ma ismerték el, hogy hülyék voltak. de van eu jóváhagyása, britek oltanak vele gond nélkül öregeket ezerrel, a magyar hatóság is jóváhagyta. aztán egyszer csak valaki azt mondta, mégse. a kínairól meg nincs elég adat és ők se oltanak otthon öregeket vele. ez azért elég nagy különbség

felső határ nincs 2021.02.28. 21:54:51

@Reding Roli: "Amíg ilyen szemlèletben èlnek nem kevesen ,akik tagadják a maszkhordás vèdelmi hatásosságát, ès nem akarnak oltakozni , nem lesz meg a nyájimmunitás soha, mivel a köreinkben szabadon terjed vagy tobzódik majd a vírus"

Azt hiszem elment a maradek eszed is.
A vilagtortenelemben soha semmilyen jarvanyt nem allitott meg a maszk...a spanyolnatha jarvanyban 100 eve is alkalmaztak, megis tobbszor korbement a vilagon

Nyajimmunitast meg szinten soha nem ertunk meg el vakcinazassal a tortenelemben. Ellenben minden jarvany magatol szunt meg, a termeszetes immunizalodassal. Es a vakcinazas elott is volt 100ezer ev emberi tortenelem.

Csak 1 eve mondogatjak a TVben, te meg ettol azt hitted hogy ez tudomany....:)

Etniez 2021.02.28. 21:55:04

@Hakapeszi Miki: Nem értünk egyet.
Hoztak rendes tesztelésen át nem esett vakcinákat, magyarok a tengerimalacok.

Körbe nézni oké, szart venni nem.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 21:58:16

@Etniez: igen, ebben ezek szerint nem értünk egyet. szerintem ha fényezés helyett elmondják, hogy ez egy bevizsgálatlan cucc, akkor jó az, ha mindenki eldöntheti, kéri-e, vagy nem. mert az tuti, hogy a betegségnél sokkal jobb bármelyik vakcina, ebben inden virológus szaki egyetért. nekem is kurva nagy dilemma, a többire még várhatok fél évet.

felső határ nincs 2021.02.28. 22:17:09

@Hakapeszi Miki: Hazugsag

www.euronews.com/2021/02/26/angela-merkel-did-not-refuse-the-astrazeneca-vaccine-despite-this-being-reported

Itt a magyarazkodos cikk, Merkel nem adatta be ezt a vakcinat, es Nemetorszagban nem ajanlott 65 folott.

Ezt probalja tagadni a cikk nagyon benan. Ertheto, oriasi a felhaborodas Nemetorszagban hogy 1,4 millio vakcina van raktaron, es az atoltottsag alacsonyabb mint pl. Magyarorszagon.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 22:19:14

@felső határ nincs: szerintem állj le, mielőtt helybe mész egy újabb lófaszért

"Hamarosan az idősek számára is engedélyezik Németországban az AstraZeneca vakcina alkalmazását, miután az ország oltási bizottságának vezetője elismerte, hogy tévedés volt azt javasolni, hogy csak a 65 éven aluliak számára adják a vakcinát."

telex.hu/kulfold/2021/02/28/nemetorszag-koronavirus-astazeneca-idosek-oltasa

driver70 2021.02.28. 22:20:07

@Reding Roli: Ennyi hülyeséget egy komment én már régen olvastam

Fokozzuk akkor

Csak 1 féle vakcina van 5 néven (made in china )
Lehet feliratot választani ,tehát demokrácia van Szerintem egyiket sem kell erőltetni

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 22:21:04

@driver70: tőled most szépen elköszönünk, van az ostobaságnak egy olyan szintje, amit már nem tolerálok.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.02.28. 22:21:45

@birkamenet: Nagyon hamarosan szembesülni fogsz vele, hogy Európa nagyrészt orosz és kínai vakcinát fog használni. Egyszerűen azért, mert nincs más elérhető.

Reding Roli 2021.02.28. 22:22:35

@Hakapeszi Miki: Az egèsz járványkezelèsben a transzparencia hiányát látom az egyik legfőbb probèmának...Látszik, hogy Orbán őrlődik, szerintem nem is mindig hallgat az Egèszsègügyi Tudományos tanácsára , llletve , kèslekedik a döntèsek meghozatalában....Persze, az is lehet hogy fèlnek tőle, ès nem mernek bizonyos dolgokat javasolni sem ...
Pl most lezárják az általános iskolákat, vagy sem ... Úgy tűnik sajnos , hogy a "harmadik hullám" az iskolások között is terjed , ők meg hazaviszik ...
Minden nap kèslekedès újabb èletekbe kerülhet ...Most proaktív politikát kellene folytatni , odacsapni valahogy a felfutó járványnak , ès utána kicsit majd lehet lazítani ...Persze, nem sok eszköz maradt mostanra, tudom...Valahogy időben gátolni\lassítani kellett volna a brit ès cseh mutáció országba kerülèsèt, mert innen már csak vèrt lehet izzadni , hogy ellaposítsuk a járványgörbèt...
Van egy olyan fèlelmem, hogy egy idő után le fog lassulni az oltakozási kedv , ès nem jön lètre a várt nyájimmunitás sem , a vírus- ès oltásszkeptikusok miatt , az elszúrt kormányzati kommunikáció miatt, azok akik meg tavaly már átestek a fertőzèsen , idèn tavaszra - nyárra èppen elveszíthetik az immunitásukat , ha addig nem oltanak rá...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 22:30:04

@Reding Roli: pontosan. nagyon be van most szorulva orbán. most a nagy járványfelfutás miatt nőni fog hirtelen az oltakozási kedv, ha rosszindulatú lennék, attól tartanék, hogy ezért hagyja korlátozás nélkül robbanni.

de onnantól, hogy lefelé kezd konyulni a görbe, annyi is lesz.

felső határ nincs 2021.02.28. 22:30:28

@Hakapeszi Miki: hat ez nagyon megnyugtato

Merkel nem keri, mert oreg hozza, de amint botrany lett belole, egybol engedelyezik

Ki ne rohanna ezek utan beadni?

xDDDD

a nagy hohohorgász 2021.02.28. 22:30:40

Te mi alapján cenzúrázol? Egyet benne hagytál te buta fasz..

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 22:32:57

@a nagy hohohorgász: lehet, hogy kivételesen vállalhatót írtál.

amúgy a gyalázkodókat és a kapitális ostobaságot írokat kúrom ki.

a nagy hohohorgász 2021.02.28. 22:46:49

@Hakapeszi Miki: nézd meg amiket kihuztal tőlem, és írd meg hogy mi volt a baj. Amit meg benne hagytál arra legalább valaszolhatnal... értem hogy tudsz válaszolni, de ez nem az én hibám.....

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.02.28. 22:49:51

@a nagy hohohorgász: nem tudom már visszakeresni, de nem is akarom. hidd el, ami nem gáz, mindent átengedek

Reding Roli 2021.02.28. 22:50:00

@felső határ nincs: Ennyi hülyesègèrt kár volt nicket váltanod , mert nem mondtál okosabbakat, mint az előzőn!

" vilagtortenelemben soha semmilyen jarvanyt nem allitott meg a maszk."

A " világtörtènelem " során mèg soha nem volt általános maszkhordás , illetve milyen maszkok voltak a spanyolnátha idejèn ? A korabeli fotókon latható: pl csak az orra akasztott bőrparittya , ma pedig sok esetben laborban tesztelt, kiváló minősègő FFP2, FFP 3- as maszkok vannak , ami kiszűri a levegőben lèvő partikulumok nagy rèszèt, ( 90% felett ) sőt , ha mindkèt fèl viseli , a sima sebèszeti maszk is jól véd , ez a protokoll most a hazai klinikumban, nem covid osztályon , ès működik . Termèszetesen ezek mellett mèg jó ha tartja az ember a távolságot , és sokszor mos kezet, így Jó esèly van rá hogy elkerüli a vírust !

Nyajimmunitast meg szinten soha nem ertunk meg el vakcinazassal a tortenelemben. Ellenben minden jarvany magatol szunt meg, a termeszetes immunizalodassal."

Dehogynem èrtünk el ! Erre számos pèlda van, pl a kanyaróra az 1969 után születettek kaptak egy oltást , a 75 után születettek ( ha jól emlèkszem ) kettő oltást ..
A szomszèdben , Romániában ès Ukrajnában pár ève tombolt a járvány , rengeteg halálos áldozat volt , de nálunk alig - alig törtènt valami ! Miért ? Mert a lakosság többsège már immunizalva volt, a 69 utáni generációban ..

A Covid esetèben sem lehet várni a " termèszetes immunizacióra " , mert akár tízmilliók hallhatnak meg èvek alatt , mire elèr mindenkit, miközben a vírus mutálódhat, ha túl sok ember hordozza , és indul újra a folyamat ..A covid alig mutat olyan ciklikusságot mint az influenza : ha tud, egyfolytában és gyorsuló ütemben terjed , az r0 megközelíti a 4- et az új variánsok esetèben , az influenza r0- ja kb 1,1-1,3 átlagosan ..
Csak egyetlen esèly van az emberisègnek megállítani : minèl több embert beoltani, ès a továbbfejlesztett oltásoknak minèl jobban utankövetni az új mutációkat . ...

a nagy hohohorgász 2021.02.28. 23:27:37

@Hakapeszi Miki: hát nem hiszem el.... szerintem meg ami nem kifigurazhato hanem egyértelműen gáz számodra azt kicenzurazod.... éljen a liberalizmus

felső határ nincs 2021.02.28. 23:46:59

@Reding Roli: Hat pedig en varni fogok

Nekem be nem adjak a kiserleti vakcinajukat
40 eves vk, egeszseges, FLU ellen se szoktam oltakozni, ez se veszelyesebb

birkamenet 2021.03.01. 07:06:20

@Reding Roli:

Orbán csak és kizárólag azért hozott be 6 milliónyi kinai szajrét, mert vaskos provizió járt érte.

A semmire se használható kinai lélegeztetőgépekkel, az egyszerse használatos kinai kesztyűkkel, és gagyi maszkokkal ugyanezt a néphülyitést egyszer már eljátszotta. Lebukott a szarokkal, rá is száradt majd az egész, mivel nem kényszerithette az emberek 10 ezreit, hogy feküdjenek màr be a lélegeztetőgépre, van tehát hazsna a szajrénak. A vakcinákkal ezt megteheti és pont ezt teszi.

kvp 2021.03.01. 07:07:41

Itthon is kialakulna a termeszetes immunitas oltas nelkul is, csak ez kb. 200 ezer halottal jarna az elso 3 evben. Ennel az oltasok azert jobbak. A jarvany megallitasahoz teljes hatarzar es teljes kijarasi tilalom kellene. Az utobbi csak kb. 6 hetig, de akkor a szemetet sem viszi ki senki, de meg a kutyat setalni sem. Aki otthon ehen hal az ugy jart mint nehol a kinaiak. Ez utobbit Magyarorszagon egyszeruen nem lehetne betartatni. Minden mas csak jobb-rosszabb potcselekves, ami relativ kis haszonnal jar. Egy iskola es plaza bezarast lehetne meg meglpeni, de az sem hasznalna annyit, hogy a 3. hullam megalljon tole, esetleg ha mellette a varosi elelmiszerboltok is bezarnanak 6 hetre.

Az oltasokrol annyit, hogy az aktiv hordozo virusosak veszelyesek es teszteletlenek, az mRNS alapuak eseten fogalmunk nincs, hogyan mukodnek emberi szervezetben, mert korabban be volt tiltva a technologia es most jon az amerikai DNS alapu, amitol meg a tudosok egy resze is idegbajt kap, mert nagyon nagy a hibazas lehetosege. Meg vannak az indiai es kinai elolt vakcinas oltasok, amik lehet nem tul hatasosak (foleg idosek eseten nem), de legalabb mellekhatasuk se nagyon van. Ugyanilyen 150 eves technologiaval keszul az eves influenzaoltas is. Ha az oltott emberek ugyan megbetegedhetnek, de senki nem hal meg, mar jobban allunk.

Mi lesz a jarvannyal? Lezarasok nelkul kb. 3 ev alatt elvinne mindenkit aki erzekeny ra, utanna olyanna valna mint az europai koronavirus, kellemetlen, de csak az idos betegek szamara halalos es nekik se feltetlen. Ha maradnak a lezarasok es a reszleges atoltottsag miatt szabadon fejlodhetnek a durvabb mutansok (mert mestersegesen kiirtjuk a gyengebb valtozatokat), akkor tobb mint 3 ev lesz, potencialisan evtizedek vagy kenytelenek leszunk erre is evente oltast kapni, mint az influenzara. (nyugati oltasokbol lehet felevente 2-ot, az angolok mar a 6. honap utan adando 3. oltast tesztelik)

Etniez 2021.03.01. 07:53:02

@felső határ nincs: De az.

A Covid pont azért veszélyes, mert egy csomó egészséges emberen átmegy nyom nélkül, egy kis százalékot viszont sürgősségire rak.
Nem halnak bele, de több heti-havi időre kiüti. Jó pár ilyet láttam.

A maszk engem covid osztályon megvédett, már fentebb írtam. 3x köhögöt az arcomba covidos kevesebb, mint fél méterről..

Kivlov 2021.03.01. 08:31:04

Sajnos nem.
Úgy döntött, hogy inkább sz*rjon be a gazdaság. Mert mindenki más is így csinálja, és egyedül ő sem mer mást. Kár.

padlogaz 2021.03.01. 09:32:19

"...Orbán ismét úgy döntött: tomboljon a vírus, az emberélet nem számít..." -- hát, egy ilyen poszt előtt érdemes lett volna legalább az elmúlt egy hónap politikai nyilatkozatainak utána nézni.
január végén és február elején az ellenzék kezdett az "óvatos nyitás" mellett kampányolni, pl.
2021. január 25., újhelyi istván, mszp: "Ujhelyi szerint a színházak, mozik, cirkuszok, tánc- és zeneművészeti előadások esetében is, ha az üzemeltetők vállalják a szigorú előírások betartását (például megadott sortávolság üresen hagyása, folyamatos maszkviselés és fertőtlenítés), valamint a normálistól emiatt eltérő, csökkentett bevételt, akkor megfontolandó az újranyitás engedélyezése."
2021. február 1., fekete-győr andrás, momentum: "A szabadtéri vendéglátóhelyeket és piacokat ötven százalékos kapacitással nyissák ki. A mozikat és a színházakat csökkentett kapacitással ki kellene nyitni. A belföldi turizmus engedélyezése: csökkentett kapacitással nyissanak ki a szállodák és a vendégházak."
linkek itt:
www.facebook.com/dr.ujhelyi.istvan/posts/4165386783475476/
azonnali.hu/cikk/20210201_nyissanak-ki-a-vendeglok-szinhazak-szallodak-a-momentum-is-nyitasi-tervvel-jelentkezett

miközben már európában elszabadult a brit mutáns R=8-as fertőzőképességgel. szerencsére orbán nem fogadta meg ezeket a bölcs tanácsokat, hanem azóta is fenntartja a korlátozásokat.

birkamenet 2021.03.01. 09:50:22

@padlogaz: "miközben már európában elszabadult a brit mutáns R=8-as fertőzőképességgel. szerencsére orbán nem fogadta meg ezeket a bölcs tanácsokat, hanem azóta is fenntartja a korlátozásokat. "

Csak az egyeduralmát tartja fenn. A füledet meg nyisd ki, ha az M1 meg az Álhír TV tombol: félóránként jönnek a fizetett kormányreklámok, hogy "MI AZTÁN KINYISSUK AZT A GAZDASÁGOT!"

Miközben tehát ez el van döntve, addig közpénztolvajék sok milliárd forintot akarnak elégetni azzal, hogy a nép konzultálja már meg nemzeti alapon, hogy akkor mégis nyitni kell.

Ja kérem, az orbáni kormányzás az első perctöl kezdve mindig a társadalok legostobább millióra hajtott.

felső határ nincs 2021.03.01. 09:51:07

@padlogaz: "miközben már európában elszabadult a brit mutáns R=8-as fertőzőképességgel"

xDDD

A valosag

A világ szakemberei arról beszélnek, hogy meglepő ütemben csökken az esetszám, ezzel szemben nálunk a legnehezebb hetekről beszélnek a politikusok és szakértők.

Letoha Tamás kutatóorvost idézzük: "Miközben a hazai szakemberek szerint a járvány valaha legdurvább heteinek nézünk elébe, a nemzetközi szakemberek már arra keresik a választ, miért csökkenek vilagszerte a COVID esetszámok. A Financial Times cikke ezt boncolgatja."

A hivatkozott cikkaz alábbi gondolatokkal indít: "A globális fertőzési arány 2021 eleje óta rohamosan csökkent, a heti több mint 5 millió esetről február közepére 2,5 millióra. A legerőteljesebb csökkenés néhány olyan országban következett be, amelyet 2020 végén a legsúlyosabban érintettek, beleértve az Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Dél-Afrikát, Izraelt és Portugáliát. Ezen esetek mindegyikében az esetek aránya az elmúlt hónapban több mint 50 százalékkal csökkent."

mediaforras.com/mashol-csokken-nalunk-no-493

birkamenet 2021.03.01. 12:05:53

@Reding Roli: "A kínai vakcina felhasználása talán segít felgyorsítani az oltást ,"

Ennyi erövel pálinkával is olthatnád magad, az is öli a vírust, annak sincs gyógyászati dokumentációja, viszont a "mellékhatásáról" mindent tudunk. Tehát a jelenlegi állásban ezerszer biztonságosabb mint a kínai svihákság.

És persze a pálinka oltásra is el lehet mondani: Jobb ezzel oltatnia magat az embernek, mint semmivel.
Na egssünkkrree!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.03.01. 12:09:11

@birkamenet: ez már fennakad az ostobaságszűrőmön, többet ekkora baromságokat nem engedek át nálad se.

inebhedj - szerintem 2021.03.01. 12:10:16

Én meg nem értem, miért lenne jó a szigorítás?

Egyelőre az látszik, hogy ahol nem volt (ilyen mértékű) korlátozás, mint nálunk van 5. hónapja, ott sem rosszabbak az adatok, nálunk az 5. hónapja zajló korlátozások ellenére mintegy öntörvényűen nő vagy csökken a fertőzöttek száma (igazából az egyetlen görbe, amivel a fertőzöttek számának görbéje valamelyest párhuzamosságot mutat, az az elvégzett tesztek száma), az is jól dokumentált, hogy a fertőzöttség, majd felgyógyulás sem eredményez védettséget, legfeljebb 1-2 hónapig, a vakcinával beoltottak továbbra is fertőznek, tehát ha eddig sem, úgy az oltás után sem oldható fel a korlátozásuk, valamint az, hogy a nagy átoltottsággal és korlátozással kombináló országokban ugyanúgy ingadozik (most éppen nő) a fertőzöttség, mint máshol.

Szóval ugyan mi indokolná a számon kért szigorítást?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.03.01. 12:13:48

@inebhedj - szerintem: amit írtál, abból a fele se igaz, így nehéz rá érdemben válaszolni. egyszerűsítsük le arra a vitathatatlan tényre, hogy a kontaktszám csökkentése az egyetlen megoldás a gyors felfutás letörésére, nézz rá a brit, ír, vagy portugál görbére, ők szintén beleszaladtak a brit variánsba és elég jól lenyomták.

bda 2021.03.01. 12:15:17

Én a múlt héten gyógyultam meg ebből a szarból. Az ország déli részén lakom Pécs környéke. Bennem felvetődik a kérdés, ha kijárási korlátozás, meg mindenféle tiltás ellenére sikerült megbetegednem, akkor van-e egyáltalán bármi értelme ennek a szigornak? Jó magam igyekeztem vigyázni, maszk, kézfogás kerülése stb.

birkamenet 2021.03.01. 12:45:54

@Hakapeszi Miki:

Azért a szarkazmust nehogy feketelistára tedd már, maradjon ez a szórakozás meg a mélybúvalbaszottbúvottpoéntnemértőnemszeretőmagyarlélek a mélynemzetimagyaroknak.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.03.01. 12:48:30

@birkamenet: ha lejön, hogy szarkazmus, nyilván oké. de miután sokan teljesen komolyan azt gondolják, amit írtál, ez nagyon nem egyértelmű. most először kellett szórnom több vírustagadó vadbarmot, mint sima ostobát és gyűlölködőt.

birkamenet 2021.03.01. 12:49:03

@kvp: "A jarvany megallitasahoz teljes hatarzar es teljes kijarasi tilalom kellene."

Ez a határlezárási blöff már tavaly októberben megbukott. Szeptembertöl Orbán teljes határzárat rendelt a napi 200-ra felfutó új fertőzöttek száma következtében, mert ugyebár a jól ismert beteg soviniszta lelke megállapította, hogy: "Külföldiek hozzák be a magyarokra vírust!"

Szeptember óta tehát határzár van, azóta is töretlenül kúszik fel a napi új fertözöttek száma, jelenleg 4300. F.sse ér tehát a határzár, az meg pláne nem fog menni, hogy a globális áruforgalmat és szükséges személyi mozgást szüntessük meg akárcsak egy hétre is.

kunzoo 2021.03.01. 12:49:16

@felső határ nincs:
Nyilván ahol túl sok fertőzött volt, ott most leszálló ág van. A Föld nagy, nyilván nem egy napon fertőz meg mindenkit a vírus. Emiatt van ahol felszálló ágban van, máshol ugyanakkor csökken. Mint a hullámzó víz egy ládában, csapódik ide oda.

kunzoo 2021.03.01. 12:49:40

@bda:
A korlátozásnak nem az a célja hogy senki ne betegedjen meg hanem az hogy EGYSZERRE ne betegedjenek meg sokan. Az kicsinálná az intenzív osztályokat. Nem is a halottak száma az érdekes hanem az hogy a tüneteket mutató fertőzöttek szűk tíz százaléka kórházba kerül, ezen belül a szűk fele az intenzívre kerül. Aztán ha autóbalesetben megsérül valaki, nem biztos hogy el tudnák látni. Már az is nagy eredmény hogy az eü személyzet védett mert beoltották őket.

kunzoo 2021.03.01. 12:49:54

@bda:
Már az sem semmi hogy egy éve van itt a vírus és meg csak most "kerültél sorra" pont ez az értelme. Most már van annyi ismeret a betegségről hogy tudnak vele mit kezdeni a dokik. Az elején ment a gyógyszerkísérletezés, adtak a betegeknek ezt azt aztán vagy hatott vagy nem. Most már legalább nem hatástalan gyógyszerekkel kezelnek.

inebhedj - szerintem 2021.03.01. 16:28:41

@Hakapeszi Miki:

Nekem is az a gyanúm, hogy semminek sem igaz a fele se, de mit tegyünk, ha ebből kell gazdálkodnunk, ahogy Neked, úgy nekem is, mindenesetre én a mindenféle "hivatalos" adatok és mindenféle nyugati és hazai, kormánypártos és ellenzékes adatok alapján írtam, amit írtam.

De abban igazad van, hogy jó eséllyel fele sem igaz, így a levezetésem is simán téves, ahogy a poszt szerző és a bármely hozzászóló levezetése (ide értve a Tiedet is) pontosan ilyen valószínűséggel az.

Mondjuk persze megállapodhatnánk abban, hogy kizárólag megbízhatatlan információk és összefüggések alapján beszélünk, írunk össze-vissza mindannyian, lehetne ez az eszmecsere alapja, így egy füst alatt le is kerülhetne a terítékről a téma, és foglalkozhatnánk végre olyan dolgokkal, amikről több és megbízhatóbb információnk van, pl. Ti is örültök, hogy VV Merci reppelni fog?

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:29:49

@törökkoppányi: a jó öreg megfázást okozó vírusok nem tűntek el a koronavírus megjelenésével és jóval hatékonyabban fertőznek annál. Biztosan van azok között köhögő, prüszkölő emberek között covidos is, de a nagyobb részük nagy eséllyel csak megfázott vagy épp allergiás.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:30:21

@Buchhalter: és már akkor is hülyeséget beszéltél, mint most, ennyit a szürkeállományodról. Mivel sem akkor, sem most nem fogtad fel, hogy a maszk viselés nem az egyéni védelemről szól, ahhoz már jól illeszkedő FFP minősítésű maszkok kellenének. És azokat sem ártana helyesen hordani.
Arról viszont vannak tudományos vizsgálatok, hogy még egy többrétegű szövetmaszk is nagymértékben képes korlátozni a belőled a környezetedbe kijuttatott kórokozók mennyiségét.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:30:39

@quercuserdész: csak az fogja Istent emlegetni, aki olyan környezetben nevelődött, él. Nekem valószínűleg az eddigiek alapján az "Óh, b..zd meg!" lenne az utolsó szavam.. :-)

A többiben viszont egyetértek.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:30:51

@birkamenet: nem tudom, mennyi a valóság abban a történetben, hogy több körzeti orvoshoz is gyártási tételszám nélküli kínai vakcina került..

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:31:02

@Etniez: pontosan. Nem kellett volna más, mint őszinteség, átláthatóság, operatív törzs helyett szakembereket az előtérbe tolni, a politikát meg hátra..

Macropus Rufus 2021.03.01. 16:31:30

@MEDVE1978: " legtöbb oltásból az első immunizál már 50-70%-ra."
csak egy kis javítás: ezek nem immunizálnak semmit. Csak a tüneteket nyomják el. A vírus továbbra is élni és virulni fog a beoltottak szervezetében. A test kb. úgy fog viselkedni mint egy immunhiányos emberé. És azt minden vírulógus és infektológus tudja, hogy az ilyen immunhiányos emberekben alakulnak ki (többnyire)a mutációk...
Véleményem szerint ezekkel az oltásokkal jól meg fogjuk járni.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:31:57

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: nyugatról abban az ütemben szállítanak, ahogy előre látható volt, csak sokan ezt nem akarják elfogadni. Tavaly nyáron ugye arról cikkeztek, hogy ha lesz engedélyezett vakcina, akkor is több hónap, mire felfut a gyártás. na ehhez képest már nem egy vakcina van, hanem több is. És, mint olvasható, de ez sem új hír már, hogy az oroszoknál is gond van ám a gyártási kapacitással. Ezen csak az lepődik meg, aki barlangban élt eddig.

Exploiter 2021.03.01. 16:32:25

@birkamenet:

Szlovákia itt van a szomszédban, mégse kíváncsi rá senki, mi zajlik ott.

Lásd még:
legsikeresebben védekező ország ősszel
lezárások orrba-szájba
teljes népesség teszt
kétszer
politikai válság, gazdasági válság, társadalmi megosztottság
már hónapok óta népességarányosan több halálozás mint itt
a sokadig hullám éppen

jelenleg itt tartanak:
index.hu/kulfold/2021/03/01/egy-sor-szigoritas-tarsasagaban-jon-a-kotelezo-ffp2-es-maszk-szlovakiaban/

Már csak két hét szigor, csak két hét.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:32:52

@Buchhalter: te, "gondolkodó" ember. Az AIDS-re oltás valóban nincs, de olyan gyógyszerek már régóta, amikkel tünetmentes teljes életet élhetsz anélkül, hogy másokat megfertőzz. Gyakorlatilag nullára redukálták az esélyét, hogy egy kezelt beteg továbbadja..
A többi "érved" is így viszonyul a valósághoz.

Macropus Rufus 2021.03.01. 16:33:52

@felső határ nincs: "A vilagtortenelemben soha semmilyen jarvanyt nem allitott meg a maszk...a spanyolnatha jarvanyban 100 eve is alkalmaztak, megis tobbszor korbement a vilagon"
azért a spanyolnátha idejében nem létezett ffp2/ffp3-as maszk vagy ami még ennél is komolyabb. Am. pont a maszkviselés indirekt módon cáfolta azt amit állítasz, nevezetesen, hogy soha semmilyen járványt nem állított még meg a maszk.
Tudnál valami számadatot mondani a 2020 év végére várt influenza szezonról? Mert, hogy az nincs. Sehhol a világon nincs influenza járvány. Akkor ugye a maszk az ellen véd. Ezt minden vírusokkal foglalkozó doki meg tudja neked erősíteni.

Továbbá: ha az egyorrúak nem ezt a szaros semmire nem jó szövet maszkot hordanák akkor talán csökkenne a fertőzések száma is. Lévén, hogy a szövet maszk pontosan semmitől nem véd meg. Ha megvédene akkor nem kellett volna sok pénzért ffp2 meg ffp3-as maszkokat anno kifejleszteni, hiszen a mari néni fejkendője is véd. Hát nem. Egyáltalán semennyire sem véd. A professzionális maszkok azok védenek. (a szövet maszknak egyáltalán nem is kellene lét jogosúltsággal bírnia semmilyen helyzetben, mert az semmitől sem véd meg senkit. De a magyar finnyás, és jaj nem kapok levegőt. Ezért hordja. Aztán csodálkozik, ha ennek ellenére elkapja a nyavalyát. Am. a szövet maszk tipikusan arra jó, hogy hamis biztonságérzetbe tartsa a viselőjét.)

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:34:04

@Hakapeszi Miki: ha igaz, minden második oltásra regisztrált visszautasítja a kínai vakcinát. Ez eddig nem egy sikertörténet.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:34:31

@Hakapeszi Miki: igazából nincs dilemma, mivel ha a kínait bevállalod, azt sem kapod meg 1 hónapon belül, ha nem vagy abban a korcsoportban, amit épp oltanak. 50 év alatt szvsz minimum 2 hónap, mire sorra kerülsz. És ekkor még kb. 2-3 hét, mire kialakul a védettség. Így a most felfutó járványt oltás nélkül kell mindenképp valahogy kibekkelni. Így már lehet, hogy érdemesebb megvárni egy másik vakcinát, későbbi beadással, így a következő szezonra lesz meg a védettséged.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2021.03.01. 16:38:19

@Sir Gombóc: pont azért dilemmáztam, mert ha sokan nem kérik, lehet, hogy mégis sorra kerülök és nem akkor akarom eldönteni pár perc alatt. bevállalni és nem elmenni szemétség már csak szegény háziorvossal szemben is. szóval ha most hamar jönne, lehet, hogy bevállalnám, de ahogy írtad is, májusban már nem fogom. de az is számít, hogy beengednek-e a nyugatival máshova, nyáron már jól lenne utazni egyet.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.01. 16:38:44

@Sir Gombóc: Fentebb valaki belinkelt egy 24.hu-s cikket, amelyben az áll, hogy a lengyelek nem kapják meg időben a lekötött amerikai vakcinákat. Meg is látszik az átoltottságukon: 3-4-szer népesebb ország nálunk, és kb annyi embert oltottak be, mint mi..

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:39:03

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: aztán meg ne lepődj, mert:
1, az oroszok sem tudják leszállítani az ígért mennyiséget, mert náluk is kapacitás problémák vannak.
2. az EU által jóváhagyott vakcináknak is szépen fut fel a gyártása, bár a vártnál lassabban, de kb. áprilisra már a gondok megoldását várják.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:39:12

@Reding Roli: a Sinopharm vakcinája kb. kétszer annyiba kerül, mint a Modernáé. És ebben az alkotmányos együttható nincs benne.

Sir Gombóc 2021.03.01. 16:39:31

@kvp: hú ennyi hülyeséget.
A vektor alapú (ezt nevezed aktív hordozósnak) vakcina már létezik más betegségre, nem most találták ki.
Az mRNS-en régóta dolgoznak, sosem volt betiltva.
Amit DNS alapúnak gondolsz, az az mRNS...

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.01. 18:08:56

@Sir Gombóc: Mi sokkal jobban állunk átoltottság tekintetében mint a lengyelek. Azért, mert használunk kínai és orosz vakcinát is. Ennyi..

a nagy hohohorgász 2021.03.01. 18:10:14

A blog. Hu n bevallottan itsok ,bolcseszek politikai hulladékok vagy unatkozó faszkalapok (én)írnak, rajtam kívül még is mindenki úgy ír mint a jövő Semmelweis Ignáca.... az ötlött fel bennem hogy lehet hogy még sem én vagyok(csak) a faszkalap?????

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.01. 18:10:25

@Sir Gombóc: " gondok megoldását várják. " Várni a Jézuskát kell meg a húsvéti nyuszit. Most cselekedni kell.

Betteli 2021.03.01. 18:10:42

@Vén motoros: Szerintem ezek a halmazok máshogy is alakulhatnak. A legtöbb barátom, családtagom és ismerősöm nem kormánypárti, viszont mindenki beoltatja vagy beoltatná magát bármivel, *most azonnal*. Pár ismerősöm, aki meg fideszes, egyúttal oltásellenes is. Biztos más is van így ezzel. Szóval bármi előfordulhat: lehet, hogy az liberális értelmiség beoltatja magát, az orbánista népek meg nem, és pont a fordítottja áll elő...

kunzoo 2021.03.01. 21:29:14

@Sir Gombóc: egy hónapja márciusra ígérték a gondok megoldását. Az Astra gyakorlatilag feladta a szerződés teljesítését. Ráadásul ezen cuccok kifejlesztésébe előre milliárdokat öltek.

kunzoo 2021.03.01. 21:29:25

@Sir Gombóc:
A politika kell. A virológiai szakember totális zárást akart volna, a gazdaságiak semmilyet. Ezért kell a politikus.

horrorpornó bábszínház 2021.03.01. 21:29:55

@Macropus Rufus:
Ezt a hülyeséget honnan szedted?
Már az első adag hatására is elkezd antitesteket termelni a szervezet, azaz ha annak a beadása után kapod el a vírust, akkor jóval lassabban fog szaporodni a szervezetedben, és jóval kisebb mértéket ér el a végén.
Ez tünet formájában úgy jelentkezik, hogy jóval enyhébben betegszel meg, vagy nem is lesznek tüneteid. És semmiképp nem halsz bele, ami általában nagy előny (néhány itteni idióta esetben kifejezett hátrány az egész emberiségre nézve, de ezt most hagyjuk).
A vírus akkor is szaporodni fog a szervezetedben, ha teljesen vakcinálva vagy, csak hamarabb pusztítja el a szervezet, de ez néhány nap - addig fertőzhetsz, még ha nincsenek is tüneteid. A védettség a vakcinált szervezetben sem azonnal lép fel (ha az oltás után 1-2 hónappal fertőződsz meg), ahogy a vírus belépett. Az antitestek ugyan jelen lesznek, de eleinte kis számban,
akkor kezdenek villámgyorsan szaporodni, amikor valamelyik találkozik egy vírussal, és kiadja a riadót a szervezet számára.

horrorpornó bábszínház 2021.03.01. 21:30:36

@Macropus Rufus:
Mondjuk az FFP2-es és FFP3-as maszkokat nem is vírusok ellen fejlesztették ki, hanem a levegőben levegő egyéb részecskék (porszemcsék, pollenek stb.) ellen.

A többrétegű szövetmaszk egyébként a Covid tökéletesen véd, ha megfelelően rakod fel.
Nézd meg Kínát, egyszerű szövetmaszkokat hordanak, még sincs 2. meg 3. hullám. Mert betartják a szabályokat. Mindenki. (Nem kell Kínáig elmenni, elég a X. kerületi kínai negyedbe, én szoktam oda járni kajálni meg vásárolni is, egész nyáron is minden (= MINDEN) kínai maszkban járkált, amikor itt nem is volt kötelező.

@Hakapeszi Miki:
Utazhatsz már most is, a BKV elég sok helyre elvisz.
Sokkal többre nyáron se számíts.

@Sir Gombóc:
Nevezheti, mivel a vektor magyar neve (ebben az orvosi értelemben) hordozó. :-)

Az mRNS-en annyira régen azért nem dolgoznak, Karikóék úttörők voltak ebben. És hát ez az első éles alkalmazása.
DNS - hátha ő tud valamit, amit te nem. :-)
(Én sem.)

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
Azért a lófaszt. Az oroszból 100 ezer jött be eddig, a kínaiból 500 ezer, de ezek közül néhány tízezret oltottak csak el eddig. Az oltottság nagyrészt a nyugati vakcináknak köszönhető eddig.

@a nagy hohohorgász:
De, te vagy. De tényleg nem egyedül, vannak itt bőven fidesztroll társaid is.

@Betteli:
A fideszes és a van agya kifejezések kölcsönösen kizárják egymást, szóval ne csodálkozz.

birkamenet 2021.03.01. 21:31:15

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "Mi sokkal jobban állunk átoltottság tekintetében mint a lengyelek. "

Akkor egy kategóriában van Orbanisztán a csontszegény afrikai országokkal, akiknek Kina ingyen dobja oda a teljesen széthazudott bóvliját, csak hogy elmondhassa, hogy már 40 millió ember van a kínai vakcinával beoltva!

F.sza egy társasággal büszkélkedsz, én azért az állandóan fake megoldásokban utazó illibernyák klub helyett maradok az ellenőrzött keretek között müködő európai klubbokban.

birkamenet 2021.03.01. 21:31:21

Most is reklámozhatna a fidesz a nótát, ahogy a 90-es években:

Hallgass a Viktorra,
Oltassál ruszkival!(meg kínaival)

Sir Gombóc 2021.03.01. 21:31:23

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
Nem kell ész nélkül rohanni. A 3. hullám felfutását valószínűleg érdemben már nem befolyásolja a vakcinázás, ahhoz már késő. Tudományos igényességű publikációk híján egy nem ellenőrizhető hatású vakcinára bízni magad felelőtlenség, bárki, bármit mond. Az oroszok már publikáltak, a kínaikon van a sor.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.01. 22:11:27

@Sir Gombóc: Rohadtul nem mindegy a harmadik hullám görbéjének alakulása szempontjából az átoltottság.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.01. 23:07:49

@birkamenet: Az Egyesült Arab Emírségek is Sinofarmmal oldanak, akárcsak mi. A kínaiak pedig többféle vakcinát gyártanak.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.01. 23:08:28

@horrorpornó bábszínház: Önmagában a nyugati vakcinák nem lesznek elegendőek a megfelelő átoltottság eléréséhez. Sorra szegik meg a határidőket. Látni kell, hogy számukra az elsődleges az USA és GB megfelelő szintű átoltottága.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.01. 23:10:31

@Sir Gombóc: "Tudományos igényességű publikációk híján egy nem ellenőrizhető hatású vakcinára bízni magad felelőtlenség," Várni a soha meg nem érkező vakcinára, az a felelőtlenség, A Sinofarmot számos kutatóintézet,egészségügyi szolgálat ellenőrizte.A egyesült Arab emírségekben is ezzel oltanak

Vén motoros 2021.03.01. 23:12:46

Ma hét óra felé az SZTK-ban megkaptam a SINOPHARM oltást. Az én háziorvosomon kívül még két másik háziorvos is oltott SINOPHARM-mal. Velem együtt főleg nyugdíjasok vártak oltásra, én 69 vagyok, a nyuggerek 3/4-e nálam idősebb, 1/4-e nálam fiatalabb volt. Maga az oltás 2 perc, ami lassította, hogy a nyugdíjasok jó részének vagy netje nincs, vagy nyomtatója, és ezért nem tudta az otthon kinyomtatott "Beleegyezési nyilatkozat"-ot előre kitöltve megávcal hozni. Ott kapargálták a papírt, és ki nem jól lát, ki nem jól ír, ki mindkettőt gyakorolja, lassan ment. Ott az volt a közhangulat, hogy az a fő, hogy beoltottak, nekünk a SinoPHARM is jó. Hárman is hivatkoztak arra, ha Orbánnak meg Áderenk jó volt, nekik is jó lesz. Többen is mesélték, hogy velük egyidős barátjuk meghalt COVID-ban, ezért is jöttek el az oltásért. Ez nem egy "ellenzéki" oltókörzet volt, az biztos!
Logisztikailag ez az előre feltöltött injekcióstű, ahogy a SINOPHARM érkezik, nagyon megkönnyíti az orvosok munkáját. Szerintem óriási ötlet a kínaiaktól. Másrészt otthon, LAKÁSON oltani a mozgásképtelen öregeket (98 éves anyám is ilyen) nem is nagyon lehet mással, csak ezzel. Sőt, biztos, hogy nem lehet! Most gondold el, felszív egy adagot a modernából vagy a Pfizerből, a speciális fecskendőt zsebredugja, és gyorsan kiszalad a betege lakására? Viccnek jó. Az előre csőre töltött injekcióstűben kiszerelt vakcina nagy találmány, nemcsak a logisztika szempontjából, de még PR szempontból is.

John Doe3 2021.03.02. 10:00:02

@felső határ nincs: Tényszerűen nem mondasz igazat, és ez sajnálatos. A variola verát (aka feketehimlő) 15-30% halálozásával együtt sikerült teljesen kiirtani, nyájimmunitás révén, amit széleskörű átoltottsággal értünk el. Nincs miről beszélni veled...

John Doe3 2021.03.02. 10:00:12

@Macropus Rufus: ez egy érdekes megközelítés, de szívesen olvasnék róla peer-reviewed cikket is. Így csak sajnos fake.

John Doe3 2021.03.02. 10:00:51

@MAXVAL birсaman közíró: Hol? Az internet tele van olyan posztokkal, hogy regisztráltam is, rizikócsoportban is vagyok, mindenfajta oltást elfogadnék, oltás meg sehol.

Reding Roli 2021.03.02. 10:01:30

@Sir Gombóc: Valóban többe kerül a kínai vakcina, azonban ennek nemcsak politikai okai lehetnek, -bár azt sem lehet kizárni- hamem valóban többe kerül : lassúbb, nehèzkesebb ès kevèsbè konzisztens az előállítása, a hagyományos technológián alapuló vakcináknak .mint a modern mRNS- es alapú vakcináknak
Az igazság az, hogy èn most próbálom körüljárni ezt a Sinopharm vakcinát nemzetközi forrásokból , hiszen oly sok a bizonytalanság körülötte ...
Nem lebeszèlni akarok senkit , csak közlök nèhány infót:
A Sinopharm egy 51% - ban a kínai állam ès 49% - ban Fosun Pharma , a Fosun International egy hatalmas holding tulajdona , amely a vègső soron a kínai pártelithez , Gou Guanchanghoz vezet, aki a CPPCC a kínai állam tanácsadó testületènek tagja ès van még másik 2 tulaj is. Ez Kína egyik legnagyobb magánholdingja , Európában is számos ingatlan, banki, egèszsègipari befektetèsük van, a járvány ekejèn ők vitték maszkot Milanóba...Az egèszsègipar ès maganklinikak a fő profiljuk ...A kezdetekben a Pfizer- Biontech- el is együttműködtek ...
A vakcinájukat már tavaly tèlen jóváhagyták az Emiratusban, majd Bahreinben , Marokkóban, , Argentínában , Fülöp- Szigeteken , Peruban, majd Szerbiában , vègül az EU- tag Magyarországon Orban Viktor beoltatta magát , sőt elkeztèk az öregeket is oltani ...amivel a nyugat első számú kísèrleti nyulai lehetünk...Hatalmas pirospont Kínától, hiszen a kínai "korona -diplomacia " egyik èlharcosa lettünk....2024- ben jön hozzánk a Fudani Egyetem , ahol a másik kèt Sinopharm tulaj èrdekelt lehet , ès a kínai profok ki fognak járni a magyar egyetemekre is "vendègtanítani "
Egèszsègügyi oldalát tekintve, az oltóanyagnak:
A kezdeti tesztek Kínában zajlottak pár száz , majd pár ezer emberrel , ( Phase 1-2) a többi ( phase 3) pedig már az öböl - országokban ...
Abu Dhabiban 31 000 ezer emberen tesztelték , 120 különböző nemzetisègen , ès 86%- os lett az oltás hatèkonysága , de 100% - ban megvèd a súlyos betegsègektől...A gyártó szerint , vèd a mutációk ellen is..
A technológia az , hogy a vírust bèta - proliolactone-al inaktiválják, majd hozzáadnak egy alumínium tartalmú oldatot ( ez kicsit elgondolkodtató) hogy felerősítsèk az oltóanyagra adott antitestes, T and B cell immunitást
Nagyjából ennyi az információgyűjtèsem eredmènye .. Sem rá, sem lebeszèlni nem akarok senkit ...Ha Orbánèk nekem nem adnak mást , akkor elfogadom ezt is...Bízva ,hogy labortiszta az oltóanyag , ès az alumínium oldat nem okoz semmilyen allergiás reakciót...Egy előnye lehet mèg a kínai vakcinának: a vírus összes fehèrjèjèvel megismerkedik a szervezünk, így talán a mutációkat időben felismeri majd. Hátránya lehet , hogy a sok vírusfehèrje közül vakamelyikkel szemben több esèllyel lehet eltúlzott immunreakció

John Doe3 2021.03.02. 10:01:36

@birkamenet: nem Orbán védelmében, de fussunk neki még egyszer: a lélegeztetőgépek kapcsán igazad van, viszont a Sinopharm vakcina: 1. generációs, azaz a technológia több ezerszeresen bizonyított. 2. A kínaiakra jellemző, hogy olyan minőséget gyártanak, amilyet a megrendelő kér. A vakcina jó minőségű, mert ha csak egy haláleset lenne, akkor fejek hullanának (szó szerint). 3. A drágaságot a technológia, valamint az egyes kiszerelés indokolja -- ismerve azt a tényt, hogy a regisztrált behívottak fele(!) el sem megy beadatni az oltást, igen nagy mennyiségű, más kiszerelésben kidobandó vakcina marad meg -- persze valószínűleg így is túl van árazva, és megy a NER-kasszába, de legalább használ, nem úgy, mint a 15000 lélegeztetőgép, ami a raktárban fog elrohadni.
Én inkább attól vagyok ideges, hogy a pofázás meg ezerrel a vakcináról, de tényleges tömeges oltást nagyon nem látok.
A "hosszú távú mellékhatások" fantomját meg engedje el mindenki, addig is, amíg nem nevez meg valaki hiteles forrásból egyetlen (!) olyan oltóanyagot (NEM GYÓGYSZERT), amelynek kapcsán ilyen ténylegesen felmerült. Laikusok kedvéért: vakcinát max 1-2x kap az ember évente, gyógyszert folyamatosan, az alkalmazás ideje alatt, ami hetektől évekig tart.

Sir Gombóc 2021.03.02. 17:30:39

@horrorpornó bábszínház: Karikóék 20-25 éve dolgoznak az mRNS technológián, arra már mondhatjuk, hogy régóta. Sőt Ő már a 80-as években is ezzel foglalkozott.

horrorpornó bábszínház 2021.03.02. 22:20:37

@Sir Gombóc:
20-25 év nem tűnik annyira régótának, pláne ilyen területen. Az első eredményeket pedig (A wiki szerint) 2005-ben érték el, ami pláne nem tűnik hosszú időnek.

De ha lehetne, én is ezt a vakcinát választanám.
Aztán majd kapok, amit kapok, majd amikor már lehet.

Sir Gombóc 2021.03.03. 21:56:41

Ez ugyan a másik kínai, de a működési elve ugyanaz:
www.origo.hu/tudomany/20210302-a-virus-brazil-variansa-ki-tudja-kerulni-a-coronavac-antitesteit.html

"a P.1 (a brazil variáns) képes kikerülni az olyan inaktivált víruson alapuló vakcina által termelt semlegesítő antitesteket, mint a CoronaVac"."

LibsiPszicho 2021.03.05. 11:36:44

@Buchhalter: Igen, ÁLTALÁBAN több évet vesz igénybe új vakcinák, gyógyszerek, stb. kifejlesztése, mert nem az egész világon mindenki dolgozik rajtuk, nem összehangoltan, és nincsen beléjük öntve ilyen összegek, mint most. Van egy természetes idői ablaka a fejlesztési fázisoknak, a többi érőforráson múlik csak.

Neee, az orosz, a kínai, meg a nyugati vakcinák, egymástól függetlenül mind kb. 1 év alatt készültek el... Meg Kína és Oroszország is előbb a saját népességüket oltatták be, mielőtt exportálni kezdenek. Biztos, mert... 1) azokban az országokban a tudomány valahogy...szarabb, bár erre semmi más nem utal 2) direkt meg akarják ölni az embereket, főleg saját magukat.

Vagy esetleg ez arra utal, hogy valóban kb. 1 évbe kerül a kifejlesztés. Mint mondjuk minden egyes évben az influenzával.

Az AIDS az egy szindróma, jó? Amit a HIV ún. retrovírus okoz, amit biztos nem furcsa, hogy nem tudsz. De olyan jól tájékozott vagy, valamit a hatásmechanizmusról biztos tudsz. Úgy...felszínesen. Anélkül, hogy belemennék a retrovírusokba; a vakcinák azon alapulnak, hogy ilyen-olyan módszerrel megtanítják az immunrendszernek a vírussal szembeni védekezést a fertőzést 'imitálva'. De ezt ugye csak olyan vírussal lehet megcsinálni, amire LEHETSÉGES, hogy az immunrendszer képes reagálni. (Már azon kívül, hogy kipusztul a francba a vírus eredményeként.) Na, a HIV-ből még soha senki nem gyógyult meg. Nincs immunválasz, nincs vakcina.

"Az elhunytak 90%-a halálos beteg volt" - Na, ez honnan van?! Ja, hogy úgy érted, hogy az élet halálos betegség, aminek során elkerülhetetlenül halálra oxidálódunk előbb, vagy utóbb.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.05. 15:40:48

@Sir Gombóc: A hagyományos, elölt víruson alapuló technológia egyszerűen azért véd jobban a mutánsok ellen is ,mert a teljes vírust tartalmazza, és ezzel szemben képződik az immunválasz, míg az RNS vakcinák csak egy bizonyos részt.
Az RNS vakcinák kifejlesztése elsősorban azért volt fontos, mert az egyre nagyobb számú autoimmun illetve immunhiányos betegeknek nem adhatók a hagyományos vakcinák..

Vén motoros 2021.03.05. 23:33:08

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
"Az RNS vakcinák kifejlesztése elsősorban azért volt fontos, mert az egyre nagyobb számú autoimmun illetve immunhiányos betegeknek nem adhatók a hagyományos vakcinák..."

Hát nem tudom! Nekem arthritis psoriaticá-m van, amely kifejezetten autoimmun betegség. 03.01-én oltottak a SinoPHARM-mal, azóta sincs seemiféle tünetem, és az autoimmun begeségem sem "lángolt fel". Azt ugye, nem tudni, hogy az oltás "megfogant"-e, vagyis elkezdődött-e valamilyen immunreakció a szervezetemben, de bajt nem okozott!

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.06. 22:00:33

@Vén motoros:

www.endokrinkozpont.hu/hirek/kapjanak-e-vedooltast-az-autoimmun-betegek

"Védőoltásnál kis mennyiségű, legyengített kórokozót juttatnak a testbe. Ennek következtében ellenanyag termelése kezdődik meg és így a szervezetet a későbbiekben már felkészülten éri a baktérium vagy vírus támadása, könnyebben megbirkózik vele. A fentiek alapján érthető tehát, hogy autoimmun eredetű betegség esetén az oltás megfontolandó, mivel hatására az alapbetegség fellángolhat – magyarázza Prof. Balázs Csaba. Mivel az autoimun betegségek gyakran társulhatnak (autoimmun bél-, vese- idegrendszeri-, bőr betegségekkel), ezért ezek kiújulásának is nagyobb a kockázata. Az oltásnak ezért mindig egyéni megítélésen kell alapulnia."
süti beállítások módosítása