Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.08.15.

Állunk a pusztában, seggünk kilóg

Hakapeszi Miki

Valaki lenyúlta a növekedést. Ki lehetett? A kiscica, az IMF, a titkos háttérhatalom, esetleg a rézfaszú bagoly? Nem tudjuk hova lett, csak az biztos, hogy kifingott, szublimált, felszívódott. De nézzük inkább az elmúlt három évet és legalább mulassunk.

Az ország valamennyi makromutatója romlik, 2010 második fele éppen ezért a pénzügyi és gazdasági stabilizáció időszaka. Matolcsy szerint a tervezett intézkedéseikkel 2013-tól a térség leggyorsabban fejlődő gazdasága lehet a magyar. (2010. június 17.)

Átmenetileg különleges intézkedésekkel, brutális beavatkozással tartható a hiány - ismerte el Matolcsy. Az egyetlen mentség, hogy a válságadók átmenetiek, kivezetésük után pedig megmarad az egyensúly. 2013-2014-re összességében 10-15 százalékos GDP-bővülést, 2015-ig  pedig 400 ezer új munkahelyet ígért a miniszter.(2010. november 5.)

A nemzetgazdasági miniszter szerint a Széll Kálmán Tervvel és az Új Széchenyi Tervvel megalapozható egy 4-6 százalék közötti gazdasági növekedés, és az intézkedések az államadósság csökkentése révén beállítják az ország potenciális növekedési ütemét. "Ne gondoljuk, hogy egy százalék körüli a növekedési képességünk" - hangsúlyozta, kiemelve: Magyarország a két említett tervvel és egyéb lépésekkel képes legalább 4-6 százalék közötti gazdasági növekedést felmutatni, és ez alapoz meg egy 300 ezerrel magasabb foglalkoztatási szintet. "Sereghajtóból éllovasok szeretnénk lenni, ez gazdaságtörténeti áttörés lesz" - jelentette ki a miniszter. (2011. március 1.)

Itt formálódik ki „az a gazdasági és térszerkezeti fordítókorong, amely Európa jövőbeli megújítási övezeteit az elkövetkező évtizedekben” közvetíteni és átalakítani képes. Ezt a forgó, transzformáló helyet a tervezet végül "Kelet-Európai Banánként" nevesíti, melynek mi vagyunk a közepe. Mint a dokumentum írja: „A hagyományosan fejlett nyugat-európai magterülethez kapcsolódva kialakult egy – a szakirodalomban alakjánál fogva Kelet-Európai Banánnak is nevezett – kelet-közép-európai centrum térség is, amelynek központi részét képezi a Prága-Bécs-Pozsony-Budapest négyszög.” (2011. december 2.)

Matolcsy: növekedési fordulatot kell vennie a gazdaságnak 2012-ben. (2011. december 1.)

Matolcsy: 2013-ban növekedési fordulat jön. (2012. december 10.)

Íme, az eredmény:

gdpportf.png

Magáért beszél. Újabb fél év telt el, 2013 is megy a lecsóba. Az előző negyedhez viszonyítva 0,1 százalék a bővülés, gyakorlatilag egy szőrős bunkó. Ez is nagyrészt a mezőgazdaságnak köszönhető, ami időjárásfüggő makonya, meg a Merdzsónak, amit még a kommerek zsíroztak.

Állunk a pusztában, gatyánk lobog, seggünk kilóg, gyomrunk korog. És várjuk lelkesen a jövő heti nyilatkozatot: 2014-ben növekedési fordulat várható. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

221 komment

Címkék: recesszió parasztvakítás IMF GDP Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr175461260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemzeti Hozzászóló 2013.08.16. 09:40:22

@progressive attack: És még volt mellette nyugdípénztári vagyon, ill. az utolsó, le nem hívott IMF-részlet is, összesen kb. 3500 md huf. Nem mondom, hogy csodát műveltek, de az biztos, hogy erősebb volt a gazdaság és a benne rejlő potenciál, mint ma.

Nemzeti Hozzászóló 2013.08.16. 09:43:42

@Blogger Géza: Ez igaz, de a legtöbbet a másik komcsik által idetelepített gyárak, ill. a kiugróan jó mezőgazdaság nyomta a latba. Sajnos ez nudli. Egy kis eső vagy aszály és lazán mínuszos a vége - kivéve persze, ha nemmegszorítanak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 09:46:35

@Blogger Géza: Amikor dobogós a növekedés, akkor fontos a negyedéves eredmény, amikor csak 6 rosszabb van, akkor nem fontos?

room_101 2013.08.16. 09:50:54

@Blogger Géza:

A régi szép zemútthuszévben anno a Horn-Orbán kampányvitában még olyan szinten ment a licit, hogy 5 vagy 7% lesz-e a növekedés.
Most osszad el ezt tízzel, és még mindíg olyan számokat kapsz, ami az álom kategóriába tartozik.
Szóval nincs egyáltalán miért aggódni, hisztizni meg pláne nincs.

Blogger Géza 2013.08.16. 10:00:19

@Nemzeti Hozzászóló:

"2010 Szeptemberben Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke a Parlamentben bejelentették a győri gyárbővítést."

" Az Opel legutóbbi nagyberuházását, a Flex motorgyár bővítését 2010 szeptemberében jelentették be."

A magyar Suzuki 1991-ben alakult.

A két negyedévet nézve átlagos 0,4% név/név bővülés szerintem még így is elég jó Európában.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 10:03:01

@tisztapista: Mezőgazdaságunk tönkretétele? A magyar gazdák az EU-s támogatásból élnek évek óta, anélkül már senki sem fektetne be egy fillért sem a szektorba. A mezőgazdaságunkat még a kommunizmus alatt tették tönkre, amikor a minőség helyett a mennyiségi termelésre álltak át.

Blogger Géza 2013.08.16. 10:03:09

@room_101: Kicsit más volt a világgazdasági környezet... Az eurózóna kb másfél éve van recesszióban.

belekotty 2013.08.16. 10:08:33

@Blogger Géza: Értjük. A világgazsasági válság mindenkit felment, csak a szocikat nem 2008-2009-ben. Értjük.

belekotty 2013.08.16. 10:09:40

@Online Távmunkás: És mennyi időbe tart a mezőgazdaságban mennyiségről átállni minőségre?

sas70 2013.08.16. 10:10:21

@Blogger Géza: Egy pici probléma azért van ezzel, nem erről volt szó! Ja, vagy erre azért nem gondoltunk, hogy a szar a nyakunkba folyik?! Mekkora pech, hogy előre megmondták. Nem a bolsik, nem a jobbik, hanem azok a közgazdászok akik korábban mértékadónak számítottak a fideszes körökben is. De ki nem szarja le? Majd megmagyarázzuk a hülye népnek, hogy most jobban él, mint az eeemút nyóc évben és amúgy is örüljön mindenki, hogy luk van a seggén, mert Magyarország jobban teljesít! A lónak a közerkölcsbe ütköző része a nemes hátsófelükbe, meg a tiédbe is, mikor azt akarod megmagyarázni, hogy most mennyivel jobb mindenkinek!
A király márpedig meztelen és ezt jórészt a nemzeti gyorsnaszád kusza ámokfutásának köszönhető! Anno a "népnyúzó" Bokros-csomag után helyre állt az államháztartási egyensúly, beindult a növekedés, elkezdődött a fejlődés. Most kb. ugyan akkora népnyúzás után lófasz sincs, csak hülye, üres duma! És ha még a 'únijós pénzeket is bukjuk, akkor még ennyi sem lesz!

belekotty 2013.08.16. 10:12:15

@wmіkі: Mi van Miki? Van már munkád, vagy még mindig a szüleid tartanak el?

mojszipupi 2013.08.16. 10:15:31

De cserébe legalább épülnek a stadionok, az Orbán bányák posztkommunista monopol helyzetben működhetnek, az állam nyíltan elvehet több ezer milliárdot az emberektől, és kaptunk még jó mi kis felcsúti mikulásunktól több mint 30 új adót és bármikor államosítás alá kerülhet bármi amiben a drága kormányunk csak egy pici kis fantáziát is lát.
Csodálkozunk? ...

Amadeus62 2013.08.16. 10:16:02

Hülye ez a varga-matolcsy-orbán trió, csak nem forog. Bár foroghatnának, a sírjukban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 10:20:49

@Blogger Géza: Most a két negyedév alatti átlag +0,35% ötödik helyre elég, előtte a két negyedév alatti átlag -0,25% pedig a mezőny alsó felére volt csak elég.
Az éves növekedés jelenleg a 10-12. helyre elég a 22 országból, ahol már vannak adatok. Ez középmezőnyt jelent.

Elég szomorú, hogy az EU-ban már csak Romániában és Bulgáriában alacsonyabb az egy főre jutó GDP, mint Magyarországon. Az elmúlt 12 év gazdaságpolitikájának köszönhetően már Szlovákia és a balti államok után Lengyelország is elhúzott mellettünk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 10:26:19

@belekotty: Elég sok időbe, mivel nem a vetőmag váltása a legkomolyabb lépés, hanem a földeket meg kellene tisztítani a rossz minőségű növényvédő szerek maradványaitól és a parlagfűtől, stb. Persze nem megy egyik napról a másikra az emberek gondolkodásának megváltoztatása sem.

LallyPop 2013.08.16. 10:29:21

@sas70: Tavaly év végén minden külföldi elemző recessziót jósolt, nem volt egy kivétel sem.

Sajnos nem jött be, az itthoni növekedési várakozást igazolta az idő.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.08.16. 10:34:03

Szerintem egy neobolsevik kiscica volt, aki még...de lehet hogy ez fennakadna a szűrőn. Szóval mindannyian tudjuk hogy miféle is ő. Ja, és a fasza rézből van neki is.

room_101 2013.08.16. 10:34:25

@Blogger Géza:
Érdekes, mikor valami gyurcsányi, vagy ki mondta ezt, amit Te most itt, akkor valszeg nem helyeseltél.

Egyébként szánalmas az orbán is, ő is csak a válság végében reménykedik, és hónapról hónapra próbál túlélni.
Ezért nem küzdött igazán, hogy gyurcsányt lelökje a székből, ezért konfiskálta el a nyugdíjpénztárakat, ezért vetette ki az első különadókat. Most is ezért talált ki újabbakat, hogy a választásokig kihúzza. Na de ebből nem lesz kilábalás.
Mert ugye nyugdíjat csökkenteni, egészségügyet fizetőssé tenni, az azonnali politikai öngyilkosság. Ami most folyik, az meg a lassú agónia.
Persze sokkal jobb egy lerohadt országban kormányon lenni, mint egy prosperálóban, de ellenzékben.

And37 2013.08.16. 10:37:20

@tcom: "a szavazási együttható a befizetett adómilliók után szorzódna. "

Tehát bármely, állami pénzeket milliárdos nagyságrendben lenyúló, alvállalkozóit tönkretevő "ügyes" üzletember 1000x többet ér, mint egy tisztességes munkában megöregedett takarítónéni?

LallyPop 2013.08.16. 10:41:09

@And37: Naná. Ez most is így van egyébként.

nnnnnnnn 2013.08.16. 10:42:33

"Magáért beszél."

igen, szépen kirajzolódik a képen, hogy a fidesz mérföldekkel jobb mint az előző kormány.

CICMÓK 2013.08.16. 10:44:40

"Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtá(u)k. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit ők(mi) csináltunk. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtá(u)k az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondana(un)k, az nem igaz."
Gyurcsány Ferenc

And37 2013.08.16. 10:47:01

@Ándi bácsi: most így van, de ha a szavazáskor is nyíltan érvényesülne, abból rövid úton lincselések lennének, mivel a szegény ember négy évente se tudná kiereszteni a gőzt. Gondolom.

LallyPop 2013.08.16. 10:49:18

@And37: Ez így lehet. A zemberek jobban szeretik ha hazudnak nekik. Pedig ha amúgy lenne nem lenne fekete párt/kampányfinanszírozás, ami miatt a takarítónő így is úgy is úgy szavaz ahogy az erős emberek akarják.

A korrupció megszünne, a mai rendszerbe meg bele van kódolva.

sas70 2013.08.16. 10:53:25

@Ándi bácsi: Ez nem növekedés, ez lófasz! A visszaesés mértékéhez képest, meg óriási nagy lófasz! A lehetőségeinkhez képest, meg szégyen!

belekotty 2013.08.16. 10:54:23

@Online Távmunkás: A parlagfűnek ehhez mi köze van? A rossz növény védőszer pedig néhány év alatt eltűnik.

@Ándi bácsi: "A zemberek jobban szeretik ha hazudnak nekik. " - Akkor ezért mondtál egymillió új adózót?

belekotty 2013.08.16. 10:55:57

@Ándi bácsi: "A korrupció megszünne, a mai rendszerbe meg bele van kódolva. "
- Hmmmm... nem is emlékszem mikor értettünk egyet. Most igen.

LallyPop 2013.08.16. 10:58:46

@sas70: A Bajnai féle elqráshoz képest meg eléggé rendben van.

elwood 2013.08.16. 10:59:01

Türelmetlenek vagytok. A robusztus növekedés az mindig jövőre jön.

Az idei év még kockázatos, de jövőre beindul a robusztus növekedés, a válságnak pedig vége. Matolcsy György 2012 június

index.hu/gazdasag/2012/06/08/matolcsy_magyar_tundermeserol_beszelt_a_cnn-en/

LallyPop 2013.08.16. 11:01:25

@elwood: Nincs ennek semmi jelentősége, amíg az MSZP az alternatíva.

nnnnnnnn 2013.08.16. 11:04:53

én azt nem értem 2009-ben mér volt -8 %-os GDP csökkenés amikor megállt a határon a válság?

elwood 2013.08.16. 11:05:00

@Ándi bácsi: neked az mszp az alternatíva, de az országnak számára azért lenne jelentősége, hogy növekedünk vagy nem.

Netuddki. 2013.08.16. 11:08:27

@$$$=$$$: "igen, szépen kirajzolódik a képen, hogy a fidesz mérföldekkel jobb mint az előző kormány."

Nem B+ te troll! A fidesz kormány nem jó kormány. ha hasonlítgatod a maszophoz, ha nem. Ennyi...

sas70 2013.08.16. 11:09:04

@Ándi bácsi: Vedd le a szemellenzőt, vedd fel a szemüveged és nézd meg jobban az akkori számokat.
Attól meg, hogy az egyik hülye, nem kötelező a másiknak is hülyének lenni, pláne amikor azt állítja magáról, hogy ő nem az! A gazdaság meg kurvára nincs rendben, sokkal nagyobb és mélyebb problémák vannak most, köszönhetően a hároméves elkúrásnak!

LallyPop 2013.08.16. 11:11:12

@elwood: Igy van, most növekedünk az Mszp alatt meg vagy nem...:) Bár az adósság nőtt legalább.

LallyPop 2013.08.16. 11:12:12

@sas70: Te is összeadhatod a 2006-10 és a 2010-13 növekedési számokat.

Meg fogsz lepődni.

citrix 2013.08.16. 11:16:01

A Rézfaszú Bagolyra tippelek,az vihette el a növekedést.A közmédiát hallgatva-nézve ezzel szemben csak fantasztikus eredményekről,javulásról,hitelek visszafizetéséről,új (köz)munkahelyekről,bér és nyugdíjemelésekről hallani.A pártállam édes bája:szórják a fehér port a hülyék pedig szippantják és elalélnak a gyönyörtől.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 11:19:53

@belekotty: A közhiedelemmel ellentétben a parlagfű nem csak a vasúti töltéseken és az üres telkeken található, hanem a szántóföldek is teli vannak vele.

Rive 2013.08.16. 11:21:15

@Online Távmunkás: plusz öntözés kiépitése, csomagoló- és fagyasztóüzemek, logisztikai és kereskedelmi kapcsolatok kiépitése, minőségi munkaerő kiképzése, eseleg néhány üvegház (geoterm. fűtéssel), eszközpark, helyi kiskirályok lefizetése (vagy kiirtása), satöbbi-satöbbi-satöbbi.

Konkrétan vagy beengedik végre a külföldi mezőgazdasági cégeket egy szabályozott környezet keretein belül (pl. csak a legelmaradottabb térségekre, fix munkaerőkvótákkal, fix idejű bérleti szerződésekkel, efféle) és akkor jön a know-how, vagy marad a félfeudális 'majdültetünkvalamitkevésbőloszt'aziselégazeulóvéhoz' hozzáállás.

nnnnnnnn 2013.08.16. 11:26:07

@kovi1970: sajnálom hogy fájdalmat okoznak neked a tények meg az igazság, de csak nézd meg az ábrát. bár az értelmi színvonalad nyilván még annál is alacsonyabb, hogy egy ilyen egyszerű grafikont értelmezni tudj, ezért is vagy maszop szavazó.

belekotty 2013.08.16. 11:29:05

@Online Távmunkás: Még mindig nem értem mi köze a parlagfűnek a minőségi termeléshez.

elwood 2013.08.16. 11:31:20

@Ándi bácsi:
szóval a 2006-2010-ig terjedő időszaknál tud jobbat mutatni a fidesz, a többinél nem.

egy gyurcsány plusz világválság kombó amihez képett jobban teljesít.

ez a mérce amit ki tudott tűzni célnak. ennyit tud.

LallyPop 2013.08.16. 11:36:53

@elwood: 98-02-ben meg a 02-06hoz képest teljesített sokkal jobban.

Evvan, és mivel 2014ben is a maszop akar kormányt váltani, miről beszélünk?

elwood 2013.08.16. 11:40:57

@Ándi bácsi: te a maszopról, más másról.

redriot77 2013.08.16. 11:41:02

@Sir Galahad: "Ugyanakkor ami a gazdasági növekedést illeti, az külső és belső tényezők sokaságán múlik. A gazdasági válság még nem ért véget, hullámzik, változik minden, jó sokáig naivitás lesz masszív növekedést remélni."

2009-ben a Fidesz hanyag eleganciával figyelmen kívül hagyta a külső tényezőket, az IGAZI gazdasági világválságot. Most pedig összeomló Európáról, haldokló Unióról beszélnek, és arról hogy csak az ő módszereik működőképesek, minden más kudarcra van ítélve. Pedig ha jobban megnézzük odakint már elállt vihar, csak ők ordítanak itt és billegtetik a csónakot: a csehek, a lengyelek, a szlovákok már leköröztek minket, másik ligába kerültünk: Bulgária, Románia, Moldova közt talán még lehetünk mi az éllovasok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 11:41:05

@Ándi bácsi: 1996-tól találtam negyedéves GDP-adatokat:
Orbán 2: +0,2%
Bajnai: +0,1%
Gyurcsány 2: -4,6%
Gyurcsány 1: +7,1%
Medgyessy: +9,5%
Orbán 1: +14,7%

profilo 2013.08.16. 11:41:20

@elwood:

És a legdurvább az egészben az,hogy 2013-ban még mindig vannak olyan agyatlanok,akik a kombó első tagja után áhitoznak.

:)

Gera 2013.08.16. 11:41:36

@Ándi bácsi: Szerintem meg egy rakás szar mindkettő és nem érdekel, hogy melyik az édesebb. Az ilyen "Németország idén csak 1 százalékkal nőtt, ezért lett a mi növekedésünk csak -2 százalék" típusú bullshitek meg rohadt unalmasak már.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 11:43:24

@belekotty: Szerinted egy gyakorlatilag csak kézzel kiirtható gyomnövény, ami jelen van az egész országban a kedvező éghajlat miatt, hogyan befolyásolja a növénytermesztést?

elwood 2013.08.16. 11:43:46

@profilo: az egy százalék körüli. ha csak annyi ütődött lenne az országban nem itt tartanánk.

LallyPop 2013.08.16. 11:45:25

@Online Távmunkás: Van adat akármennyi. Én ciklusokat néznék, nemigen érdekel hogy a komcsik évente puccsolták meg egymást.
Másrészt az sem mind1, hogy a GDP növekedés/csökkenés közben hogyan alakült az adósság.

Rob67 2013.08.16. 11:47:53

@tisztapista: Nem uncsi ez a visszamutogatas naribari?
Akkor legalabb fod a 'halal faszara' meg az is hitelesebb mint az eveken keresztuli fonok mentes...
Igy szolna helyesen: a magyar gazdasagi novekedes elment a halal f@szara, mindannyiunk szeretett harcos Orban Viktora pedig utana ment azonnal...

Mar ne haragudj, de sem az elet sem a munkahelyem nem fogadja el azt az ervelest tolem, hogy azert basztam el a munkamat, mert az evekkel azelott tavozott kollega hagyta itt.
A munkaltatom engem problema megoldonak alkalmaz, ergo meg kell oldanom. Duma nincs. Csak szazmillios bukta ha nem teszem.
Te milyen munkahelyen ejtozol ahol ez meg elfogadhato?

LallyPop 2013.08.16. 11:50:25

@Rob67: Szar példa.

Ha csak az évekkel ezelőtt távozott kolléga az egyetlen alter. pályázó az állásra...

elwood 2013.08.16. 11:52:58

@Ándi bácsi: "Másrészt az sem mind1, hogy a GDP növekedés/csökkenés közben hogyan alakült az adósság. "

nem bizony. orbánék úgy tartották szinten, hogy eltüzeltek 3000 milliárd megtakarítást.

profilo 2013.08.16. 11:55:11

@Rob67:

Szarul helyezkedtél barátom.
Politikusnak vagy meteorológusnak kellet volna menned.Ezen hivatások gyakorlóitól úgy látszik sokak számára elfogadható a hanyag munkavégzés és a tévedés lehetősége.

Így maradsz közöttünk,gürcölő adófizetők között.

tcom 2013.08.16. 12:00:12

@And37:

Nem, én az SZJA-ra gondoltam. Szerinted Simicska milliókat fizet be havonta? Talán ő is minimálbéren van.

tcom 2013.08.16. 12:00:49

@faszén:

Már mi jó? Mire gondoltál?

Blogger Géza 2013.08.16. 12:00:58

@belekotty: 200-2009: Akkor a válság alatt Mo még nagyobb válságba került. 2013: Az eurózóna mostani válsága alatt Magyarország növekszik. Azért ez nem mindegy.

Lencsés István 2013.08.16. 12:02:45

A GDP most is növekedett tehát nem kéne hazudni , pláne fosva ....

Blogger Géza 2013.08.16. 12:05:20

@sas70: A Bokros-csomag nem beindította, hanem lelassította a növekedést. Akkor két év alatt kb 20%os reálbér-csökkenést okozott. Most reálbér-növekedés van. (Akár 2013-at, akár az egész ciklust tekintve.) Ezért sem érzik úgy magukat az eberek, ahogy szeretnéd.

Blogger Géza 2013.08.16. 12:07:53

@elwood: A szoci kormányok ennél sokkal több nemzeti vagyont "tüzeltek el" privatizáció formájában, és hiába adtak el mindent, az adósság nem csökkent, ellenkezőleg. Most fordított tendencia van: csökkenő adósság mellett nő a nemzeti (állami) vagyon MOL, Rába...

deruyter 2013.08.16. 12:08:35

Mivel a cikk GDP-ről, meg növekedésről szól ehhez szólnék hozzá. Szerény tudásom alapján a GDP növekedés alapja a termelőeszközökbe való befektetés. És nyilván keresleti oldalról a belföldi és külföldi kereslet. A humán részével nem foglalkozom, mert a munkaerőpiaci kínálat összetételét valószínűleg az oktatás milyensége rövid távon nem befolyásolja. Az adó és jövedelempolitika már inkább. Nem tudom, hogy végeztek-e bárhol az NGM-ben vagy egyéb helyen ilyen vizsgálatot, de amennyire én tudom az kvázi paradigma, hogy fogyasztás és termelés érdemi növekedése csak viszonylag erős középosztállyal érhető el. Véleményem szerint a fidesz itt mellélőtt mert az egykulcsos szja-jával, sokkal feljebb húzta meg azt a jövedelmi szintet, ami felett a nettó jövedelem nőtt. A másik meg, a beruházási ráta, ami most már évek óta csökken. Melyik magyar vállalkozó akarna komoly beruházásba fogni, amikor azt látja, hogy bármikor bedönthetik a cégét fidesz-haveri konkurencia kedvéért. Vagy ha nemakkor csak nem jut semmilyen közbeszerzéshez. A külföldi cégek meg minek jönnének/invesztálnának, ha folyamatosan az az üzenet, hogy bármikor a nyakukba varrhatnak egy különadót. Ugyan már. Az a néhány nagy autóipari cég meg azért jön, mert ők meg az a méret, amelyik kijárja magának a különleges elbánást. De közben rengeteg cég megy csődbe vagy vegetál, jobb esetben csak kivár. Pedig lenne kereslet, mert a fő exportpiacaink jól teljesítenek (németország, ausztria) csak éppen a belső problémák miatt ezt nem tudjuk meglovagolni. Na de megteszik ezt helyettünk a szomszéd országok. Na de mit várhattunk egy olyan miniszterelnöktől, aki nem konyít a gazdaságjoz és még arra sem volt képes, hogy olyanokkal vegye körül magát akik értenek.

rushman 2013.08.16. 12:09:37

Szerintem a bagoly volt!

faszén 2013.08.16. 12:11:33

@tcom: A Kádár korszak leírására.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 12:39:15

@Blogger Géza: a magánynugdíj-megtakarítás nem volt egész véletlenül a nemzeti vagyon része?

az államadósság 2-3%-ot csökkent. az mnyp-pénz önmagában az adósság 10%-át tette ki.

a szocik privatizáltak, amiből az államkasszában bevételek jelentek meg (a privatizációt mellesleg antallék kezdték).

a fidesz úgy növelte az állami vagyont, hogy a mol-csomagra imf-hitelt használt fel. ennek kamata évi 20 milliárd, a mol-osztalék meg 10 milliárd. és nem látom, mitől lesz nekem jobb, hogy most van 21% állami tulajdon a mol-ban. olcsóbb lett a benzin?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 12:40:55

@Blogger Géza: és mielőtt azzal jönnél hogy visszafizettük az imf-hitelt: más hitelekből, amiknek ugyanúgy van kamata. a mol-üzlet színtiszta bukás, a rába állami tulajdonrésze ismét csak lufi, semmit nem oszt vagy szoroz a gazdaság versenyképességét tekintve.

de ha pl a kétharmad azt elérte volna, hogy magyar buszokat vegyen a bkv és ne merciket a bank miatt, sokkal többre mennél az ilyen érveléssel

Blogger Géza 2013.08.16. 12:47:52

@balage_81 reloaded: Á, akkor az lenne a bajod: csúnya állam direkt beleavatkozott a gazdaságba... Hálistennek a Rába rekord jó évet zárt enélkül is.

Blogger Géza 2013.08.16. 12:49:26

@balage_81 reloaded: Ugye csak a leghülyébbek akarják egy darab év osztalékfizetéséből (ami még csak nem is a nyereség) levezetni egy hosszú távú befektetés hasznát.. (Ami messze nem csak a profit, teszem hozzá.)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 12:54:32

@Ándi bácsi: Ha a ciklusok érdekelnek:

GDP
Fidesz 2010-2013: +0,2%
Szocik 2002-2010: +12,1%
Fidesz 1998-2002: +14,7%

Az államadósság Horn és Orbán alatt csökkent, Antall és az "elmúltnyócév" alatt nőtt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 12:56:03

@Blogger Géza: Az mekkora haszonnal jár az országnak, hogy a Rába rak össze Volvo buszokat (amivel egyszer már megbukott) és kinyírják az összes magyar buszgyártót?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 12:58:09

@Blogger Géza: annak több értelme lenne, mint ennek.

"Ugye csak a leghülyébbek akarják egy darab év osztalékfizetéséből ..." - mivel a felvett hitel a gdp-arányos államadósságot több, mint 1,5%-kal növelte, a jelek szerint jó ideig finanszírozni kell majd ennek a kamatát is.

de hiába váltasz témát, arra még nem válaszoltál, hogy a 3 ezer millárdos mynp-vagyon nem nemzeti vagyon volt-e? kik birtokolták? a kínaiak?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 13:13:28

@Blogger Géza: amúgy zseniális terelés: elvertek 3 ezer milliárdot az engedélyünk nélkül, és vettek 500 milliárd imf-hitelből részvényt, ami már csak 380 milliárdot ér. meg 10 milliárdért rába-részvényt.

ez tehát 3000 vs. 510 - és a mi gézánk szerint nőtt a nemzeti vagyon:)))

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 13:15:46

sőt, az 500 valójában adósságként jelent meg, tehát pénzt váltottunk részvényre. reálisabb azt mondani hogy 3000 vs 10 milliárd. utóbbi is a költségvetésből. mert ugye a vagyon akkor nő, ha pluszban jelenik meg. de mennyivel nő az én vagyonom, ha az 1000 forintom ami a pénztárcában van, részvényre fordítom? ugyanannyim van, csak más formában.

illetve most még annyi sem, mert a mol-csomag kevesebbet ér, mint amennyiért vették, az osztalék meg kevesebb, mint az 500 mrd finanszírozása kamatokkal.

és NŐTT a nemzeti vagyon. géza, te egy vicces fiú vagy!

LallyPop 2013.08.16. 13:22:11

@Online Távmunkás: A következtetés pedig nyilvánvaló: Orbán a legalkalmasabb magyar ME evör.

elwood 2013.08.16. 13:23:12

@Blogger Géza: "csökkenő adósság mellett nő a nemzeti (állami) vagyon MOL, Rába... "

apró tények azért nem zavarják össze a tisztánlátásodat ugye. 3000 milliárd eltűnik ( legyen neked minusz MOL minusz Rába 2450 millárd)

10% állami vagyont eltapsolnak, az adósság meg csökken 1-2%-ot.

elwood 2013.08.16. 13:24:30

@Ándi bácsi: ha minden ciklusra kap orbán 3000 millárdnyi talált pénzt, abból jól ki tudja húzni a négy évet. de szerintem már a következő négy évre sem lesz mit felélnie.

belekotty 2013.08.16. 13:27:10

@Online Távmunkás: Mi köze a parlagfűnek a minőségi termeléshez? Szarabb lesz tőle a búza vagy a kukorica? Esetleg az alma vagy a dinnye?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 13:28:03

@elwood: de azt is rosszul számolja a lelkem, mert a mol-csomag imf-hitelből lett vásárolva. és azóta lement az értéke, vagyis már kevesebbet ér, mint amennyiért vettük. miközben a hitelt finanszírozni kell más hitelekből.

vagyis vettek 500 mrd-ért mol-részvényt, kapnak 10 milliárd osztalékot, finanszírozzák kb 20 milliárdért a hitelt, amiből vették (mellékes hogy imf, vagy más hitel) és ez a csomag most ér kb 380 milliárdot, vagy kevesebbet.

és nőtt a nemzeti vagyon, érted.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 13:30:18

@Blogger Géza: majd elfelejtettem, az mnyp-megtakarítás éppen 20 év múlva jött volna jól, hogy kiegészítse a nyugdíjak akkori kifizetését. ez is egy hosszú távú befektetés lett volna, ami hiányozni fog. de gondolom a te rendszeredben itt nem számít a hosszú táv, csak akkor, ha mol-részvényekről van szó, amikre az elmúlt években ráfizettünk. ügyi vagy!

LallyPop 2013.08.16. 13:40:11

@balage_81 reloaded: Bár ilyen /kötelező/ Manyup a nyugati világban sehol nincs, és a világbank szakértője is erősen elhatárolódott tőle, az mszp-s féleszüek biztosan elhiszik hogy ez évente fix deficitet okozó nyugdíjmodell überfasza..:)

elwood 2013.08.16. 13:58:49

@Ándi bácsi: "a világbank szakértője is erősen elhatárolódott tőle"

mindenben rá hallgatsz ?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 14:01:24

@Ándi bácsi: Erre térjünk vissza 2018-ban, amikor kiderül, hogy 8 év alatt mit tud csinálni.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 14:02:31

@Ándi bácsi: itt a nemzeti vagyonról volt szó. ez a megtakarítás eltűnt, nincs többé. nyugodtan próbáld meg értelmezni is azt, amit olvasol, hátha nem írsz hülyeségeket

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.16. 14:19:13

@belekotty: Szerinted gyomot irtani viccből szoktak vagy azért, mert elvonja a haszonnövényektől a tápanyagokat és a vizet?

blah 2013.08.16. 14:28:08

@Ándi bácsi: ahhoz képest milyen deficites találmány volt az mnyp nem ismerek olyat aki ne kapott volna vissza valamennyit, én pl 2004 óta voltam tag és kaptam 365e.-t... biztosan nagyon szarul jártam volna ha nem szűnik meg a nyugdíjpénztáram...

rolldog 2013.08.16. 14:50:04

@tisztapista: na ez mar tenyleg kronikus mentalis deficit :) A legjobb helyen vagy baratom. Mutass mar nekem egy masik olyan teruletet a gazdasagban, amelyik annyira szubvencionalva van, mint a mezogazdasag? Mutass mar egyetlen videki parasztot, aki nem szazmiliomos alaphangon es boldogan vagja ki a szolotokeit sulyos milliokert? Egy traktor alaphangon 30 misi, bar tudom, ezt nehez egy bkv berletesnek meg csak elkepzelni is...

Ajtony 2013.08.16. 15:26:15

@blah: Ott a gáz, hogy a MNYP-d miatt adókból kellett fizetni a szüleid nyugdíját + a MNYP tag maga dönthette el, hogy egyben, vagy mekkora futamidő alatt akarja megkapni a pénzt - utána meg ment volna segélyért, mert az állami (40%) ebben a formában semmire se lett volna elég. Magyarországon az állami nyugdíjat váltotta volna a részben magánnyugdíj. A kezdetkor felálló MNYP-ak közül több mint harminc becsődölt - azaz az oda betett pénz elúszott. A MNYP-ak a befizetések 85%-át írták jóvá évente (a többi költség volt?), míg egy bankba betéve ugyanez 100% lett volna kamat nélkül (valójában kb. 101-102%). Egy MNYP-be befizetett 100 Ft kb öt év múlva érte el a befizetett összeget, ami közben az infláció miatt már csak 85-90%-ot ért. Ha kiszámoltad volna, hogy a 2004-es befizetésed, és a többi, vásárlóértéken mennyit ért volna 2011-ben, nem írtál volna hozamról. Ez eddig a matek része volt.

blah 2013.08.16. 15:42:04

@Ajtony: te ugye vágod, hogy a reálhozam infláció feletti részét csengették ki? És azt, hogy a költségvetés későbbi tehermentesítése miatt jött létre? Vagy, hogy most vajon miből fizetik a nyugdíjat?

elwood 2013.08.16. 16:21:48

@Ajtony: ez annyira matek, hogy ebben egy szám sem igaz.

harminc pénztár becsődölt ? forrás ?

állami nyugdíj 40% helyesen 75%
mnyp jóváírás 85% helyesen 95% de ennyiért 25 évig kezelik a pénzed

Ajtony 2013.08.16. 16:42:24

Komoly gondok vannak a bejegyzéssel: a logika nem jobbos-balos. A matematika egzakt tudomány. Egy folyamatból kiemelni egy elemet - nem logikus. A GDP változása egy kis, ráadásul volt szocialista országban nem független a gazdasági nagyhatalmak gazdasági teljesítményétől, így rövid távon nem vizsgálható. Magyarország kormányaira általában jellemző volt: balliberális kormányok idején nő az államadósság, ideig-óráig kicsit biztató az életszínvonal változása, majd ennek áraként ciklus végére megérkezik a megszorítás. Ennek tanúi lehettünk 94-98 között, amikor "több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak" szlogennel nyertek, majd némi osztogatás után feltornászták a jegybanki alapkamatot 25% környékére (MNB statisztika). Mindezt úgy, hogy felszámolták az állami vagyon nagy részét - köztük a kikerülhetetlen és biztos nyereséget adó közszolgáltatókat eladták üveggyöngyért.
A jobbos kormányok: deficites folyamatokat és üres kasszát örökölnek. A ciklus felén túl jutnak el a kárelhárítási minimumra - ami többnyire lakossági elégedetlenséggel jár együtt (a 2008-2009-es IMF-EU hitel törlesztése 2011-től kezdődött, és 2014-ig tart, ami önmagában a bukás egyik záloga). Többnyire vállalják a rendkívül népszerűtlen intézkedéseket (szolgálati nyugdíj, vásárolt rokkantság, az országnak full rossz MNYP, a növekedés ellenes adórendszer, stb). Mire sikerül egy lassú, de stabil növekedési pályára állítani az országot, a népszerűségük 0, a demagóg és populista ellenzék már ismét nyerő helyzetben van - és kezdődik előröl minden. Rövid véleményem: a ma ötveneseinek szétkúrták az életét.A szüleiket látva a gyerekeik már csak a világ naposabb oldalán látják a jövőjüket. A tehetséges és szorgalmas emberek jó része elment, vagy el fog menni - marad a középszerű és nem túl dolgos + aki a kora miatt már nem akar, vagy tud elmenni. Az elit (műszaki tudományok, egészségügy, kvalifikált szakmák) eltűnése balkanizálni fogja az országot.

Ajtony 2013.08.16. 16:52:03

@blah: a szolidaritás elvű nyugdíj alapja = a ma befizetett járulék a ma kifizetett nyugdíj alapja. Ez 50%-os foglalkoztatottság és alacsony infláció mellett működőképes modell. Nem kell elfelejteni: volt egy rendszerváltás ami hiperinflációval járt, azaz a mai forint 1:20 arányban romlott a régihez képest (van ami 1:10, de van ami 1:20-nál is rosszabb)

elwood 2013.08.16. 17:01:22

@Ajtony: nagyon pártsajtóból tájékozódsz, közelébe sem kerülsz a valóságnak.

orbán 98-ban egy a bokros csomag után jó irányba fejlődő gazdaságból csinált egy osztogató lanyhuló növekedést produkálót. ( fenttarthatatlan lakáshitelezés ) . bajnaitól is jobb helyzetet vett át mint ahova jutott.

üres kasszát örökölt, persze, bár nekem lenne 3000 milliárdos üres kasszám. amit nyom nélkül költött el mert nem csökkent az államadósság.

vállalják a népszerűtlen intézkedéseket, amiket "gyurcsánybajnai"-nál nemzethalálnak hívnak, (áfaemelés, jöv. adó emelés, tandíj, vizitdíj, 13. havi nyugdíj leállítása, gyes 2 évre csökkentése)
az náluk hősies vállalása népszerűtlen intézkedéseknek ( áfaemelés, jöv. adó emelés,tandíj, korkedv. nyugdíj )

az IMF hitel semmit nem jelent. a hiteligény folyamatos.
a válság alatt nem volt hitel, amiből törlesszünk, adott az IMF.
enyhül a válság, ad más, ebből törlesztünk tovább.
ugyanúgy egyik hitelből fizetjük vissza a másikat.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.08.16. 17:12:22

@Ajtony: ismerős neked az a mondat, hogy "ne az emberekkel fizettessék meg" ? hát a "szociális" népszavazás? szerinted 1998-ban hány százalékot bővült a gazdaság? segítek, 5% felett. és 2002-ben, amikor már volt diák- és kedvezményes lakáshitel, meg széchenyi-terv semmire sem jó fürdőberuházásokra? akkor meg 3% felett, ne is fáradj. lehet kritizálni és van is miért a baloldalt, de azért ezt így leegyszerűsíteni enyhén szólva pofátlanság.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.16. 17:38:50

Azert nem fejlodunk mert elavult gazdasagtant hasznalunk. Unortodox szamitasok szerint - stadionszorzoval, trafik bevetel hanyadossal - most hagytuk le norvegiat es svajcot.

A kormany rosszul kommunikal plusz evi tiz level az nem eleg az allampolgaroknak, lassuk be.

Szamiz67 2013.08.16. 23:51:42

Lassan eljutunk arra a szánalmas szintre hogy a Blogger Géza félék a Rába negyedéves jelentésével fogják igazolni, hogy na ugye micsoda növekedés..., meg Széles gazdasági csoda ötletét (amit ugye pont választás előtt félévvel oszt meg Széles úr velünk) már előre beszámítják 3.000 milliárd értékben a nemzeti vagyonba...

2013.08.18. 10:59:32

@Blogger Géza: Ugye csak a leghülyébbek akarják egy darab év osztalékfizetéséből (ami még csak nem is a nyereség) levezetni egy hosszú távú befektetés hasznát.. "

Ugye csak a leghülyébbek akarják egy darab negyedév adatával igazolni a növekedést. Persze az éves változás ilyenkor figyelmen kívül hagyandó.
Jó látni, ahogyan sikongva tapsolsz, mikor torkodra nyomják a bránert.

2013.08.18. 11:13:05

@Blogger Géza: "2013 első félévében a naptárhatás kiszűrésével nyert adatok szerint 0,1 százalékkal nőtt a magyar GDP, a szezonálisan is szűrt adat viszont 0,1 százalékos visszaesést jelez. (A KSH egyébként az előző negyedéves adaton is módosított utólag, a növekedés 0,7-ből 0,6 lett, az éves alapú visszaesés pedig 0,3 százalék helyett 0,5 százalék.)"

Igen, Gejza, VISSZAESÉS!
ennek örülj! Istenem, miért vagy te ennyire hülye?
süti beállítások módosítása