Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.09.08.

Ingyenes nemzeti bankszámlát!

Hakapeszi Miki

A nagy trafikmutyerátor péntekre szabadnapot kapott, így Doktor Ötkernek jutott a megtiszteltetés, hogy beleszellenthesse az éterbe a legfrissebb fideszes agymenést: kötelezni kell a bankokat, hogy adjanak havonta ingyen két ATM készpénzfelvételt. Óriási ötlet, főleg azután, hogy a valódi szakértők mellett a kormányhoz közelálló szakbarbárok is többször elmondták már: vissza kell szorítani a készpénzhasználatot, hajrá bankkártya. Még a tranzakciósilleték-emelésnél is figyelembe vették, hogy az elektronikus csatornákat kevésbé húzzák le, erre jön a belvárosi bájgúnár és egy laza kézmozdulattal lehúz a klotyón mindent, ami a jó irányba mutatott.

A narancsagyúakon kívül mindenki egyből levágja, hogy ebből mi lesz ebből: júzer ingyen, két részletben kiveszi a pénzét a számlájáról, kártyás fizetésnek, utalásnak, csoportos beszedésnek meg annyi, hiszen az fizetős, sőt drága marad. Éljen és virágozzon a sárga csekk, faszok!

Ennyit a szakmai háttérről, most keverjük bele a politikát. A nagyarcú fideszes főbránerek agyműködésének megértéséhez vissza kell ugrani két hónapot. Június elején kiderült, hogy a fiúk szokás szerint elszámolták magukat, sokkal kevesebb jön be a tranzakciós illetékből, mint amit Debil Gyuri megálmodott. Gyors döntés: emeljük meg. A bankoknak két hónapra előre kell közölniük a kondíciós listák változását, június végén, július elején mindenki ki is találta, hogyan hárítja át az ügyfelekre az illetéket. Most, szeptemberben életbe léptek az emelések, jönnek a papírforma összegzések, hogy lám, mocskosmód megugrottak a banki díjak, s legdurvább az emelés a bankkártyás kápéfelvételnél. Ha idegen automatából veszel ki pénzt, a gatyád is rámehet.

Mire gondol ilyenkor a fideszes politikus? Először: tarthatatlan állapot, szarházi bankok. Másodszor: szívassuk őket még jobban. Harmadszor: igen, amit rikkancs Tóni bejelentett, itt a szög egyszerű megoldás, legyen ingyenes a kápéfelvétel. Mert mi azt akarjuk, mert mi döntünk mindenről, mert mi megtehetjük.

Mi jöhet eztán? Nyúl Béla nyilván bead egy módosítót, a kétharmad megszavazza. A bankok emelnek mást, leginkább a kártyák éves díját. Két hónap múlva, novemberben az agytröszt kapcsol, baszkula, megint kikúrtak a néppel. Tonyó bejelenti, hogy ezer forintban maximálják a kártyák éves díját. Másnap Végh Béla beadja a módosítót, az alattvalók meg nyomják a gombot. A bankok kínjukban megemelik a folyószámlák havidíját. Februárban kiderül, még így csak alig lesz olcsóbb a bankolás. Ráadásul a kártyahasználat visszaesése miatt a fiúk megint bebukják a várt illetékbevételt, kilyukad a költségvetés. De ki nem szarja le, a kormány rendeletben szabályozza a folyószámladíjakat, meg bónuszként az ügyintéző kisasszonyok minimális mellbőségét. A nép örül, Fidesz lazán nyer, a gazdaság tovább hanyatlik, Viktort királlyá koronázzák.

Ugye nem? 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

177 komment

Címkék: hazugság választási kampány bankbetét Matolcsy ATM

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr375499861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.09.08. 08:50:21

Egy dolgot kihagytál: a magyar ember megelégeli ezt a csiki-csukit, és kiviszi valamelyik határ menti bankba a pénzét, és onnantól szlovák/osztrák bankszámláról utalgat és vesz fel pénzt.

farcsika67 2013.09.08. 10:07:50

kb ezt magyaráztam én is reggel az asszonynak, csak hogy értse. most egymásra licitálnak, mint a sakkban, lépsz, arra majd én is, utána megint te jössz és így tovább. ez egy gazdaságpolitika?

mivanmivan 2013.09.08. 10:46:01

Van még egy opció szerintem, ha teli lesz a hócipő, egyszerűen kivonulnak az országból. (Vagy elkezdik a belföldi ügyfeleknek is a külföldön vezetett bankszámlát ajánlani :P )

pirimogyoró 2013.09.08. 11:16:29

@mivanmivan: Amíg annyira primitívek vagyunk (alsó jövedelmi szinten), hogy öklöt rázva szidjuk a bankokat, addig ez a nagy, ősnemzeti, őskeresztény népcsoport azt csinálhat, amit akar, úgyis "éljenviktor" lesz belőle :)

toportyánzsóti 2013.09.08. 16:24:02

El lesznek ezek zavarva az azeri répába!Arra kapták a felhatalmazást,hogy nyugalmat jólétet teremtsenek!Most állandó zűrzavar van és csökkenő éltszínvonal,hazugsággal kelnek fekszenek,közötte meg lopnak csalnak,mindenkit hülyének nézve királykodnak! Bebukták már a nemzeti konzultációt és a rezsimcsökkentő aláírásgyüjtést!Ha nyerésre állnának már kiírták volna az időközi választásokat..

apanna 2013.09.08. 16:27:57

" a kormányhoz közelálló szakbarbárok is többször elmondták már: vissza kell szorítani a készpénzhasználatot, hajrá bankkártya."-Ha a jó nép nem akar kártyával fizetni, akkor nem is fog. És a többség nem is akar.

Bicepsz Elek 2013.09.08. 16:57:29

A cikkiro egy phaszfej!!!. Kulonben megvmi van ha pl. a vizszolgaltato csak ugy levon 100 000 forintot a banszamlamrol nert szerinte en annyit fogyasztottam a honapban? Meg is b.szodnek!!!
Munkaheleyekt oriznek meg a sarga csekkekkel!!!

soseleszekelső 2013.09.09. 09:12:54

@Bicepsz Elek:
Állíttass be limitet, hogy mennyit vehet le a vízszolgáltató, te szerecsecsomag.
Arról nem beszélve, hogy banki utalás <> beszedés

A kp használat a feketegazdaság üzemanyaga, mindenki, akinek több esze van egy marék lepkénél, érti, hogy a mértékét sokkal inkább visszaszorítani kéne, mint növelni.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.09. 09:15:15

@toportyánzsóti:
"El lesznek ezek zavarva az azeri répába!Arra kapták a felhatalmazást,hogy nyugalmat jólétet teremtsenek!"

A francokat lesznek elzavarva. Arra kapták a felhatalmazást, hogy szemétgyurcsány, köcsögmultik, köcsögbankok, köcsögeu, rossz dolog a piaci verseny, stb., stb., és végig ennek megfelelően kormányzott. A proli meg soha nem fogja beismerni magának, hogy ez az út nem a jólétbe, hanem a szegénységbe vezet, sőt annál inkább vágyik az atyáskodó állam után, azaz még többen fognak a kommunista Fideszre szavazni.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.09. 09:18:00

Egyébként meg a világ abba az irányba halad, hogy egyre kevesebb legyen a készpénz forgalom. Az adócsalók kivételével a kizárólag elektronikus pénzforgalom mindenkinek jobb lenne, gyakorlatilag el lehetne lehetetleníteni az adócsalást, és ezzel párhuzamosan normálisabb mértékű adókat kivetni. Nyilván mutyiországban ez nem érdeke a többségnek, nem véletlenül haladunk széllel szemben az ellenkező irányba, de óriási tévedés, hogy ezt a szemét, nép érdekeit nem képviselő állam tenné önkényesen, nem, ez konkrétan a nép akarata.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.09. 09:20:15

@soseleszekelső:
"A kp használat a feketegazdaság üzemanyaga, mindenki, akinek több esze van egy marék lepkénél, érti, hogy a mértékét sokkal inkább visszaszorítani kéne, mint növelni."

Hacsak nem érdekelt a feketegazdaságban. Ez pedig mindenki néhány százezer multinál dolgozó, az állami alkalmazottak és a nyugdíjasok egy jelentős része kivételével.

tobeor 2013.09.09. 09:25:27

Ez a gondolkodás amit a Fidesz képvisel, ez maga a kommunizmus.

Állami hatalommal megszünteti a magáncégek piaci logika működését, és részben ingyenességet erőltet rájuk.

Ennyi erővel törvénybe is iktathatnák, hogy veszteségesen kell üzemelniük.

Nem tudom, próbálta már ez az ország a kommunizmust? Azért térünk vissza, mert bevált?

tobeor 2013.09.09. 09:28:43

www.mfor.hu/cikkek/Orban__a_tranzakcios_ado_nem_lehet_tobb_egy_ezreleknel.html

"Orbán: a tranzakciós adó nem lehet több egy ezreléknél"

Most mennyi is?
4?
5?

mrZ (törölt) 2013.09.09. 09:32:25

Az készpénzből keletkező inflációs adó sokkal nagyobb jövedelmet hoz az államnak, mint amennyi a költsége.
Ha a bürokráciának döntenie kell hogy a bankok jövedelmét növeli vagy a sajátját, akkor természetes hogy a készpénz a nyerő.
A kp használathoz kapcsolódó szürke és fekete gazdasági kár sokkal alacsonyabb mint az átutalásos gazdasági bűnözésé. És míg az előbbi kiszolgálja a szegényebbeket/választó!!/, az utóbbi még ki is fosztja őket.

sterimar 2013.09.09. 09:34:51

@Ensiada Arkoveitie: "A proli meg soha nem fogja beismerni"

Légy erős, a proli most is a baloldalra szavaz, mint eddig mindig. Ez már most kezd kirajzolódni, lásd Szigetszentmiklós vs Vác belváros.

Elég sokat tennék rá, hogy 2014-ben nem Csepelen fog a jobboldal tarolni, a bal meg nem Budán. Úgyhogy relax.

sterimar 2013.09.09. 09:38:28

@soseleszekelső: "kp használat a feketegazdaság üzemanyaga,"

A Bajnaiék sem készépnz alapon lopták ki a lóvét offshore-ba.

tobeor 2013.09.09. 09:44:58

@sterimar: Már hétfő fél tíz elmúlt, hogy hogy csak ilyen későn kezditek a bajnaizást? Mi fog szólni a gazdi? És mond, ha tudsz valami lopásról miért nem teszel feljelentést? vagy bűnpártoló vagy?

@mrZ: Aki "az átutalásos gazdasági bűnözés"-ben akar kaszálni, annak - elárulom neked - már régen külföldi bankszámlája van. nem is egy.

Sőt, azt is elárulom neked, hogy már minden komolyabb cégnek külföldi bankszámlái vannak, akár akar bűnözni akár nem.

A tranzakciós adó ugyanis nem más, mint szent háború a magyar pénzforgalom, azaz a magyar gazdaság ellen, fő célja a pénzforgalom kiűzése Magyarországról, és ezt sikerrel is teszi.

VT Man 2013.09.09. 09:48:17

@Kőmíves Kelemen:
A legolcsóbb szlovák/osztrák bankszámla 5 euro/hó körül van (kb. 1500 ft/hó).

Mondjuk ez lassan már kezd versenyképes lenni..

De egy nehéz probléma van: hogy teszel rá Forintot, veszteség nélkül?

Mérnork 2013.09.09. 09:49:02

Mekkora geciség mán, hogy az ember ingyen juthat a munkabéréhez!!!
Inkább az a szemétség, hogy valakinek a havi 70000-es fizetéséhez kötelező bankszámlát fenntartania, mer különben a feketegazdaságot erősíti a mocsokja.

jogalany 2013.09.09. 09:49:38

Az ötlet jó, a dolgozó többségnek kedvez a havi két ingyenes kp felvétel.
Aki kommunista beütéssel vádolja a Fideszt az hazudik. Olyan messze áll tőle, mint a szocik a néptől.
Ha ezt a havi két alkalmat nem vezetik be, akkor én is kp.-ben fogom kérni a pénzem. Jogom van rá.
Ha fizetőssé teszik a bankkártyás fizetést akkor leszokok a kártyás fizetésről, és még a bankszámlát is megszüntetem.

VT Man 2013.09.09. 09:50:08

@Ensiada Arkoveitie:
Na ez az, és teljesen jogos a poszt: oltári baromságot csináltak a tranzakciós adóval.

A kp felvét magas díja pedig arra ösztönzi az embereket, hogy ha már egyszer felvették a pénzt, azt lehetőleg sose fizessék be bankszámlára, és aki csak teheti, kp-ben kér és ad ki pénzt.

Ez a kártyás vásárlások kinyírása, visszaszorítása.

mrZ (törölt) 2013.09.09. 09:52:05

@tobeor:
Köszi hogy elárultad, most már csak azt áruld el hogy miben mond ez ellent annak amit írtam, és minek köszönhetem prosztó stílusodat?

OkoskaTo:rp 2013.09.09. 09:52:23

Volt a Horthy-korszakban bankkártyázás? Na ugye, hogy nem? Akkor meg a készpénzezés az egyetlen üdvözítő megoldás.

tobeor 2013.09.09. 09:52:25

@VT Man:
Elő találat guglin: Egy tavalyi cikkben a szlovákiai CSOB bankot ajánlja a kiszamolo.hu.

- Forintos vállalkozói számla
- havi 3 euró számlavezetés
- havi 60 cent bankkártyadíj
- számláról pénzt felvenni kártyával a magyar K&H automatáiból lehet, 20 centért (60 ft) összegtől függetlenül.

kiszamolo.hu/megusztad-a-tranzakcios-adot/

tobeor 2013.09.09. 09:53:23

@mrZ: Tényleg nem érted hol mond ellent neked? :)

tobeor 2013.09.09. 09:54:23

@mrZ: A stílusomban pedig nem volt semmi prosztó.

I_Isti 2013.09.09. 09:57:21

@jogalany: Ha én cég lennék, és valamelyik baromarcú munkavállalóm kp-ben kérné a fizetését, akkor attól levonnám azonnal a kp kezelési költséget.

Eddig minden banknak volt olyan számlacsomagja, amiből vagy az összes, vagy havi limitált számú kp felvétel ingyenes volt. Erre jött orbánviktátor és a többi baromarc, és ezt elintézték a tranzakciós adóval, hogy nehogymá' ingyér lehessen pénzt fölvenni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.09. 09:58:44

@mivanmivan: Az utóbbit több szempontból is jobban díjaznám. Kivonulni nem tudnak. Pont ezzel él vissza a kormány.

CSENDES 2013.09.09. 10:00:23

@I_Isti: Én is ezt mondtam a munkavállalóknak. Mert most, hogy utalom, nem vonom le. De ha készpénzben kérik, a tranzakciós illetéket rám hárítják.

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2013.09.09. 10:01:53

Jesszusom mi kerülhet ki a főoldalra :/

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.09. 10:02:41

@PonyvaMester: Hát ez az. Szerintem mostantól ne is olvassad az indexet.

Amúgy mi a bajod ezzel az írással?

tobeor 2013.09.09. 10:05:38

@mutymurutty: Kivonulni nem tudnak, de alvó-zombi bankká változni tudnak. Többség már meg is tette. Testben itt vannak, lélekben nem. Ez amolyan belső emigráció.

Ez az egyik oka a gazdasági vergődésnek is. Nem látják el gazdasági funkciójukat, ez az eredménye a kormány pénzügyi szektor-ellenes háborújának, a pénzügyi szektor nem látja el a funkcióját, mert a kormány ellenérdekeltté tette.

Ha valamelyik bank még nyereséges merne lenni, azonnal kapna a nyakába egy kurva nagy taslit, és egy új adó formájában azt is elszedné Orbán. A profit: bűn. Nemzetellenes. Csak hülye bank akarna ebben az országban nyereséget, vagy bármilyen működést egyáltalán. Jobb nekik bezombulva, őrlángon elleni.

XcuseMe 2013.09.09. 10:09:09

Ha szemtől szembe állna elém ennek a sz*rságnak az írója , csak azon gondolkodnék , hogy előbb köpjek vagy üssek...Mi a baj a havi 2x ingyenes felvétellel ? Az hogy a csóri dolgozó ha már kötelezik a cégnél a folyószámla nyitásra , felvehesse ingyen a pénzét ? El megy az a f*szomba akinek ez nem tetszik...
A számláim befizetésénél is megmaradok a csekkeknél.Nekem ne vonogassanak le jogtalanul...Mert megteszik és elintézik egy elnézéssel , te meg ott állsz egy fillér nélkül és fuss a pénzed után.Hiába van beállítva limit , tartozás esetén joga van vonni.Úgyhogy húzzák a f*szukra azt is..
A készpénz megléte ellen hőbörögni meg aztán igazán nagy baromság.Már most drágák a bankok , mi lenne ha nem lenne más alternatíva...? Segítek...Elpofátlanodnának és elszállnának az árak..Nem véletlenül lobbiznak a kp ellen , az ilyen barmokkal együtt mint a bog írója...Ki fizetett neked hogy ezt a cikket megírd te majom...?

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 10:09:14

Sose értettem mi a gond a készpénzzel. Több ezer éve megbízhatóan működik, egyszerű, gyors, biztonságos.

I_Isti 2013.09.09. 10:12:23

@XcuseMe: .Mi a baj a havi 2x ingyenes felvétellel ?

Csak az, te szerencsétlen magyar, hogy

EDDIG MEGVOLT, CSAK A DRÁGA ZSEBFÜHRERED TRANZAKCIÓS ADÓJA MIATT SZÜNTETTÉK MEG!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.09.09. 10:13:30

@XcuseMe: A számláim befizetésénél is megmaradok a csekkeknél.Nekem ne vonogassanak le jogtalanul...

Hallottál te már egyedi utalásról vagy kártyás fizetésről? Te indítod a tranzakciót, a szolgáltató nem fér a számládhoz, mint a beszedésnél.

Egyébként havi sokszázezer beszedésből mennyi a jogtalan? Állítom, hogy az is gyakrabban fordul elő, hogy a postán rosszul adnak vissza.

sterimar 2013.09.09. 10:13:58

@mutymurutty: "Amúgy mi a bajod ezzel az írással?"

Nem baj van vele, csak nem a megfelelő helyen van. Ez az a színvonal, amit egy munkanélküli segédmunkás böfög fel két sör között egy külvárosi kocsmában. Na, oda való, nem címlapra.

sterimar 2013.09.09. 10:16:53

@I_Isti: Olvasd el mégegyszer az írást, okostojás. Ugyanis itt nem azon van felháborodva a felböfögője, hogy megszűnt az ingyenes kp felvétel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.09. 10:17:30

Ingyenes készpénzfelvétel helyett legyen újra ingyenes és adómentes a kártyás fizetés, azzal többet nyerne az ország.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.09. 10:19:29

@I_Isti:

"Ha én cég lennék, és valamelyik baromarcú munkavállalóm kp-ben kérné a fizetését, akkor attól levonnám azonnal a kp kezelési költséget. "

- Mennyi a mértéke? Milyen jogszabály teszi lehetővé?

Netuddki. 2013.09.09. 10:19:41

Abból a pénzből amit értelmetlenül kidobtak az "új kasszákra", az összes boltot el lehetett volna látni banki terminállal. Aztán meg lehetett volna állapodni a bankokkal, hogy ha már ilyen tömeges lesz a kártyahasználat, akkor mindezért valami elfogadható mértékű jutalékot szedjenek. Szóval erről ennyit.

Amúgy az ingyenes készpénzfelvételt támogatom, lehúzás amannyit most felszámolnak érte. Igen az orbán adóval együtt...

falomb 2013.09.09. 10:20:30

@mivanmivan: ez nem is lenne rossz ötlet, hogy egy külföldi tulajdonú bank lehetővé tenné, hogy az itteni fiókjában, itt leazonosítva nyithassak egy külföldi fiókjukban bankszámlát. Csak az aláírt papírokat kellene átküldeniük a kinti fióknak, az ügyfélnek meg teljesen külföldi számlája lenne kiutazgatás nélkül.

Nincs olyan magyar leánybank, ahol erre esetleg már van lehetőség?

Netuddki. 2013.09.09. 10:21:23

@I_Isti: "Ha én cég lennék, és valamelyik baromarcú munkavállalóm kp-ben kérné a fizetését, akkor attól levonnám azonnal a kp kezelési költséget."

Hüljjjje! Ha te cég lennél akkor a munkavállalódat minimálbérre jelentenéd be és a többit zsebbe, kp-ban fizetnéd...

I_Isti 2013.09.09. 10:23:09

@kovi1970: Frászt, akkor közmunkásokkal dolgoztatnék, de ez már az aljának a legalja...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.09. 10:24:17

@sterimar: Igen. A stílus olyan. illeszkedik ahhoz az országirányítási szinvonalhoz, amiről szól.

felucca 2013.09.09. 10:26:26

Az emberek 80%-a (most optimista voltam) csakis készpénzben gondolkodik.

Én magam kérdezem meg ezredszer a legjobb batátomtól, amikor együtt ebédelünk, hogy mi a faszért pénzt vesz elő a pénztárnál a tárcájából, miért nem a bankkárttyát? Ó, az nem jó, azért felszámol a bank eztmegazt.
Bemegyek a papírboltba, mondom, kártával fizetnék. A nőci bámul rám. Biztos? Mondom, naná! Hát, maga tudja, nem lesz az drága? Mondom, nem, így lesz olcsó. Néz rám hitetlenkedve.

Szóval, amíg ilyen ostobaságok forognak az átlagember fejében, addig Viktor a nyerő. Ki van ez találva. Az emberek elsöprő többsége kibasz havonta az ablakon 5-10 ezer Ft-ot, mert idegenkedik a gonosz multi kártyájától. Kizárólag arra használja, hogy pénzt vegyen ki az ótómatából.

szuperkrumpli 2013.09.09. 10:27:48

Éljen a készpénz! Élen a feketézés! Éljen a párt!
Gyagyás kormányunk az elektronikus fizetés helyett löki az embert a lekövethetetlen kp. használatra! Igazi ostoba fasz csapat!

I_Isti 2013.09.09. 10:30:29

@felucca: De ez itt is látszik a hozzászólásokból: az, hogy a fizetését átutalták a számlájára, sok ember számára még nem jelenti azt, hogy az ÖVÉ. Csak akkor érzi a saját birtokában a pénzt, ha kp van a zsebében.

Csak beugrottam 2013.09.09. 10:31:23

Nem értem mi a probléma ?

Amikor KÖTELEZTEK a számla megnyitására a munkabér átutalására akkor azzal nyugtatgattak ,hogy "Nyugi 2 KP felvétel ingyenes lesz" na ez szép lassan eltűnt és hosszú időn keresztül nyúlták a pénzemet mindenféle címszavakkal.Csak az új MT teszi lehetővé ,hogy ismét KP-ban kérjem a fizetésemet.

Azzal meg egyetértek ,hogy bráner a fidess ,hiszen a KP használat csökkentése is hozna bevételt szépen.

" az MNB becslése szerint most a GDP másfél százalékát, 388 milliárd forintot vesz ki a társadalom zsebéből az, hogy fizetünk dolgokért. Pedig ebből 103 milliárdot is meg lehetne spórolni, ha kevesebbet használnánk készpénzt, és az összes papíralapú fizetési megbízást lecserélnénk elektronikusra."

Csak hát ez nem lenne olyan "szabadságharcos" egónövelő megoldás.

zsg? 2013.09.09. 10:36:35

Utolsó kérdés: de igen.

Flúgatlan 2013.09.09. 10:36:37

Jajjj! Ne csak magatokat nézzétek!

Ahol én vásárolok/fizetek szolgáltatásért, ott tényleg az esetek 80-90%-ában tudnék kártyával fizetni. De én egy nagyvárosban élek, időm nagy részét a belvárosi részeken töltöm.

Sokan azonban, akik akár csak peremkerületben laknak/dolgoznak, de pláne falusi ismerősök sokkal többször kénytelenek készpénzzel fizetni. Van számlájuk, arra kapják a fizetést és onnan utalják a vízszámlát, stb., de a kisboltban nincs kártyás fizetési lehetőség, az iskolába kp-vel kell a menzát befizetni, stb.

Úgyhogy hiába beszélnek mindent a szakértők (ugye azokról a pénzügyi szakértőkről beszélünk, akiknek fingjuk sincs a pénzügyi válság okáról, kikerülés módjáról és akik érdekeltek abban, hogy a bankok kezeljék a pénzt), sokaknak a jelentős, havi rendszerességű kp-felvétel kikerülhetetlen. Ilyenkor igenis van értelme a havi 1-2 ingyenes felvételnek.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 10:38:14

Nem volt szép tőled, amit így hétfő reggelre idemocskoltál, de jövök én, és megmondom a tutit:

Hiába akarjátok eltitkolni, az átvert, becsapott fogyasztók kezében is vannak ám eszközök.

Emlékszik még valaki arra az időre, amikor bejöttek a biztosítócégek és a KGFB?
Egy ideig ment a népnyúzás, aztán jött az ellenméreg: sofőregyesületek. Oké, a MÁV-os befuccsolt, de a Köbe máig él és virágzik. Szeretjük.

Lényegében, ennek a bankármaffiának is a fogyasztók fognak előbb-utóbb véget vetni. Ugyanis, semmi akadálya, hogy jöjjenek a közösségi bankok, persze az állam gyámkodása alatt, hogy ne lehessen garázdálkodni velük.

Na, ez beteszi nektek az ajtót, kedves liberálbolsevisták!
Bele sem tudtok kötni, mert ennél demokratikusabb pénzkezelés aztán tényleg nincs.

Igen, igen, a bankárkodás demokratizálását, ha úgy tetszik fészbukosodását, Open Project-té válását vetítem elő most éppen.
:-)

Szociknak vége 2013.09.09. 10:38:27

Havi 2 ingyenes készpénzfelvét. Jaj de rossz a zembereknek jaj jaj. Miki hozza a formáját.

Hajrámaszop!

Kiloptaelanevem 2013.09.09. 10:38:36

Semmi baj sincs a cikkel, akinek nem tetszik, az ne olvassa el. Akinek baja van az írással az egyáltalán mit keresett index címplapon? Benézett, hogy mibe lehet belekötni ma?

Grafithuszar 2013.09.09. 10:39:14

@XcuseMe: Úgy látom nem sikerült megérteni amit olvastál _NINCS_ ingyenes készpénz felvétel. Valamilyen módon úgy is rád fogják terhelni (számlavezetési díj, kartyadij stb..) A munkáltatód meg ugyanúgy megtalálja a módját hogy rád hárítsa a díjat ha közvetlen tőlesszeretnéd felvenni (nincs karácsonyi pénz, nincs cafeteria, nincs kávégép stb...)

Szociknak vége 2013.09.09. 10:44:29

@Grafithuszar: Igy van. Minden maradjon úgy ahogy van hisz minden jó nagyon. Mondták a bankok is Török Zsoltinak.

Rezsicsökkentés se legyen mer úgyis rátokterheli az Úristen. Valahogy mégis 1% az infláció, valahogy nem terhelte ránk az Úristen.

bkkzol 2013.09.09. 10:45:38

Tetelezzuk fel, hogy a bank is egy vallakozas. Ha huzamosabb ideig nem termel nyereseget akkor a tartalekokbol el, ha elfogyott beazar. Ha ez megengedheto, normalis vallalkozasnal akkor miert rinyalnak itt rendszeresen. Hitelt regen nem helyeznek ki sajet tokebol. Jottek es mennek. Ennyi. Azok meg csinaljnak alapitvany a sajat penzukbol akik a szegeny bankokat akarjak tamogatni, semmi akadaja.

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 10:49:27

@felucca:

Nem értem mi költsége van a készpénzhasználatnak?
Elvégzem a munkát, a főnök ideadja a pénzt, elmegyek a papírboltba kifizetem a gémkapcsot és készen is vagyunk.

Ellenben ha a munkám után átutalják a bért, minden egyes tranzakciónál adót fizetünk, plusz számlavezetés, plusz bankkártya költség.

Ráadásul szerintem semmivel se biztonságosabb mint a készpénz.

Kis ember 2013.09.09. 10:52:59

Drága nagyapám mindig azt mondogatta, mikor a kommunisták annak idején hasonló hülyeségeket csináltak:
"Rendeletekkel nem lehet egy országot irányítani".
Ha ma élne, csak szomorúan bólogatna, hogy már régen megmondta, a kommunisták nem változnak.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.09.09. 10:55:24

@portis: Nem értem mi költsége van a készpénzhasználatnak?

- A főnöknek a bankszámláról kell kivennie a pénzedet, fizeti utána az adót

- A boltosnak pénzszállítóval kell a bankba vitetnie (vagy maga viszi, de akkor a költség a kirablásának a kockázata)

szerintem semmivel se biztonságosabb mint a készpénz

Ezt mivel tudod alátámasztani?

Grafithuszar 2013.09.09. 10:55:29

@Shalala Lala: Nem. Nem jó minden úgy ahogy van.

Amúgy csak úgy halkan megkérdezném ha 1% alá menne az infláció mondjuk negativba -2, - 3% százalék lenne, akkor szerinted az jó lenne nekünk?

mrZ (törölt) 2013.09.09. 10:57:54

@Kara kán:
>>Igen, igen, a bankárkodás demokratizálását,
>>ha úgy tetszik fészbukosodását,
>>Open Project-té válását vetítem elő most éppen.
Én pedig állami bankban kötelező e-pénztárca jellegű számlát, amiben az összes jövedelmed és kiadásod át fog futni.
A közösségi rendszerek hivatalos pénz nélkül/barter, alternatív pénzek/ lesznek, kizárólag élőmunka szolgáltatások részére.
Az állam nem fog lemondani az azonnali adófizetés bevezetéséről, de csak a termékeket tudja kontrollálni.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.09.09. 11:01:30

@Ensiada Arkoveitie: Igen, jön a kommunizmus:
Idézet Marx Károlytól:

"A tőkések a munkásosztályt egyre több és több drága áru, épület, és technika megvásárlására fogják buzdítani.
Ezzel együtt arra ösztönözve őket, hogy egyre több drága hitelt vegyenek fel mindaddig, amíg a hitelek visszafizethetetlenekké válnak. A bedőlt hitelek csődbe juttatják a bankokat, amelyeket emiatt államosítani fognak, és mindez végeredményben a kommunizmus megszületéséhez vezet."

Karl Marx, 1867

Na, akkor félig megvolnánk!

I_Isti 2013.09.09. 11:13:43

@mrZ: Ja, és ha Sára királylány is férjhez megy, és éppen nincs a zállamkasszában péz, akkor fogja magát a kerály, és lecsippant mindenkitűl mondjuk egy ezrest, hogy az útat végig lehessen aszfaltoznyni a palotáig.
Sőt. Akkor megteheti majdanán a kerály, hogy 'a' alattvalónak, mer ő egy szarházi maszopos nem ad kamatot a fizetésére, míg 'b' alattvalónak pedig szíp kamatot adik, mer ő' meg benne vanik a fidesz flottájában. íGy aztán mindneki előbb-utóbb fidesztag lesz, és eljött a kánaán m. agyarországra.

Brix 2013.09.09. 11:14:17

A 6 ezrelékes tranzakciós adó betette a kaput a bankolásnak! Mindezt azért kellett bevezetni, mivel a 16%-os kamatadó nem hozta a várt bevételeket. A kancsal nem fogta fel, hogy kisebb kamatra kisebb lesz a kamatadó is, így még plussz Eho-t vetett ki és tranzakciós adót emelt.
Viszont ,arra nem számítottak, hogy tömegesen fogják kivenni a megtakarításokat a bankokból. Az adómérték túllépte azt a szintet, amikor már elgondolkoznak az emberek hogy megéri-e ezekkel a feltételekkel benttartani.
A legjobb védekezés euróba-dollárba váltani a forintot és kivenni a bankból. Amióta a Fidesz kormány van, azóta brutálisan gyengült a forint és ha ez a politika fog folytatódni , akkor csak nyerni lehet a devizával. A lakosság egy nagyobb mértékű pénzkivonással akcióval, térdre tudná kényszeríteni a bankokat és a kormányt is. Ezt kellene megszervezni! Elég volt a további sarcokból!

VT Man 2013.09.09. 11:24:26

@Kara kán:
"Emlékszik még valaki arra az időre, amikor bejöttek a biztosítócégek és a KGFB?
Egy ideig ment a népnyúzás, aztán jött az ellenméreg: sofőregyesületek. Oké, a MÁV-os befuccsolt, de a Köbe máig él és virágzik. Szeretjük."

Pontosítok: a MÁV biztosító befuccsolt, és mindenki fikázta, hogy olyan olcsón nem lehet szolgáltatni, azért ment csődbe.

1-2 évvel később a "nagy" biztosítók is ugyanolyan olcsón adták a szolgáltatást.

Milyen érdekes.

VT Man 2013.09.09. 11:25:15

@Csak beugrottam:
" az MNB becslése szerint most a GDP másfél százalékát, 388 milliárd forintot vesz ki a társadalom zsebéből az, hogy fizetünk dolgokért.'

Hahaha... És hová kerül ez a 388 milliárd? Az államhoz vagy a bankokhoz?

Szociknak vége 2013.09.09. 11:33:14

@Grafithuszar: Hogy az egy százalék jobb-e, mint a gyurcsányos 4% vagy a bokrosos 20%?

Gondolom sokan ezt maguk is meg tudják ítélni..:)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 11:40:25

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

Ez szép volt butuska!

Én ennek ellenére hiszek az állam szerepvállalásában, persze az elmúlt évszázadok tapasztalatait fel kell használni.
Az nem baj, ha lesz a sok-sok magánbank mellett egy-két állami és közösségi bank is, amolyan referenciapontként.

@mrZ 2013.09.09. 10:57:54
"Én pedig állami bankban kötelező e-pénztárca jellegű számlát, amiben az összes jövedelmed és kiadásod át fog futni."

A pénztárgépek bevezetésével az állam, pontosabban az adóhivatal már megszerzi a kontrollt a kiskereskedők felett, ÉS SENKI NE LEGYEN OLYAN NAIV, HOGY A BEVÉTELEK/JÖVEDELMEK ELLENŐRZÉSE MAGÁNEMBEREK ESETÉBEN nem lesz a következő lépés. Akinek nincs vaj a fején, annak nincs félnivalója. Így leegyszerűsödik a vagyonvizsgálat is.
Egyébként a bankszámládba már ma is betekinthetnek a fináncok, csak az eljárás lesz egyszerűbb.

Mindenesetre, ha a dolog vége nem a vagyon alapú adózás lesz, hanem a jelenlegi buta, USA-gyakorlatot másoló jövedelem-alapú adózás, akkor igazságtalan marad továbbra is az egész adórendszer.

I_Isti 2013.09.09. 11:41:20

@Shalala Lala: Ha mindenki éhen halna, az lenne a legjobb, mert az éhen halt alattvalók nem vesznek kaját, így az élelmiszerárak leesnének, így 0 százalék lenne az infláció.

felucca 2013.09.09. 11:41:31

@portis: "....Nem értem mi költsége van a készpénzhasználatnak? ..."

A készpénzhasználatra egy hatalmas és drága logisztika épül, ami biztosítja, hogy ott legyen és annyi készpénz, amikor és amennyi kell, ne vesszen el, ne lopják el, ne rongálódjon, stb.

Az eletronikus bankolás egy amúgy is meglévő rendszerbe integrálja a vásárlások és fizetések rendszerét, minimális többletköltséggel.

Valamiért a metróban is leszoktak az egyforintosok bedobálásáról, pedig milyen egyszerű, több ezer éves módszer volt. Valószínűsítem, hogy ott és akkor az egyforintos érmék kezelése, begyűjtése, osztályozása, visszaosztása további 50 fillérbe került, tehát irtózatosan drága rendszer lehetett, arról nem is szólva, hogy utólérhetetlen, hogy a Gizike menet közben mennnyit tett zsebre belőle.

De hát mint tudjuk, fálázsiai származékok vagyunk, tehát irány a készpénzhasználat, mer' az jó.

I_Isti 2013.09.09. 11:43:50

@Kara kán: "Akinek nincs vaj a fején, annak nincs félnivalója"
Hülye-e vagy? Aki viktor barátja, annak nincs félnivalója, aki pedig nem, annak fognak vajat találni a fején. Ez ilyen egyszerű.

Grafithuszar 2013.09.09. 11:45:31

@Shalala Lala: Az hogy a 20% sok senki nem vitatja, de hiszed vagy sem a túl alacsony infláció sem jó. Mo-n is azért alacsony mert egyrészt a rezsicsökkentés mesterségesen levitte másrészt ami nagyobb baj nincs fizetőképes keresletet. Matolcsy 0%-os hitele sem ért sokat mert senki nem vesz fel hitelt. Az meg tényleg tragédia lenne ha deflációba menne át (Pl. - 2% infláció vagyis 2%–al csökkennek az árak )

Szociknak vége 2013.09.09. 11:51:18

@Grafithuszar: Az EUban is ugyanilyen nulla közeli az infláció.

Kapsz is hitelt 2-3% kamatra. Jaj de szar dolog.

fvipera 2013.09.09. 11:51:49

érdemes forgatni Kornai "A hiány" című könyvét. az argentínok ismerik már

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 11:55:26

Egy dolgot nem akarnak megérteni ezek a libsibolsik:
Sztem a Viktorék sem akarnak mindent államosítani, hanem alternatívát akarnak kínálni az embereknek.
Legyen csak szépen állami bank is, meg takarékszövetkezet, meg más egyéb, és ha bírja a versenyt a priváttal, akkor oké. Mert az sem korrekt, hogy a multik titokban megállapodnak, árkartellt csinálnak, és az őket képviselő liberális politikusok szabadpiacról dumálnak.
Tiszta vizet kell önteni a poharakba!

Silent Bob 2013.09.09. 11:56:58

@Kara kán: Ezzel csak az a baj, hogy mit próbáltak bebukott, pl. állami mobilszolgáltató, így marad az államosítás, versenytársak nélkül, az megy. (talán)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 12:02:36

@Silent Bob:
Azt az állami mobilszolgáltatót meg sem próbálták.
Az is működne, de sajnos a Fideszben, meg az általuk működtetett államapparátusban is annyi hülye van, hogy csak.

Nekem ne mondja senki, hogy amit a teszkó vagy a Lidl meg más piszlicsáré cégek meg tudnak csinálni, az az államnak nem menne.
Oké, ezek mind más hálózatán szolgáltatnak, de mostanában elég olcsó lett a hálózatépítés, köszönhetően az olcsó kínai hardvernek.
Az államnak tudtommal meg már most ki vannak építve a tornyai, hisz a vészrendszerük azokon megy.

Silent Bob 2013.09.09. 12:03:37

@Kara kán: Nem azt mondom, hogy elméletben nem menne, hanem hogy ezek gyökerek hozzá.

Szociknak vége 2013.09.09. 12:05:34

@Silent Bob: Eleve libbant hazugság az államosítás visítozás maga.

A mai államosítás nem államosítás, hanem vásárlás.

A komcsi államosításra meg mindenki emléxik, aki nem komcsi. Ügye.

Silent Bob 2013.09.09. 12:08:04

@Shalala Lala: Így van, ez inkább a maffia stílusú "visszautasíthatatlan ajánlat".
Az már csak külön jó, hogy amit "vásárolnak" azt általában piaci ár fölött teszik, aztán elbasszák/életképtelen az egész további állami beavatkozás nélkül, amit megint csak te meg én fizetünk ki.

CSENDES 2013.09.09. 12:09:25

@Kara kán:"Sztem a Viktorék sem akarnak mindent államosítani, hanem alternatívát akarnak kínálni az embereknek."

Nem, konkrétan "reprivatizálni" akarják.

"Bár a Magyar Állam fontos tulajdonosi pozíciót szerez a szektorban, azt a szektor átalakítására,
professzionalizálására, és átszervezésére fordítja, és az így feljavított és megerősített szektorban
pozícióit megfelelő időn belül értékesíteni kívánja, ha az általa elindított pozitív folyamatokat
visszafordíthatatlannak látja." (preambulum)

CSENDES 2013.09.09. 12:13:19

@Shalala Lala: www.parlament.hu/irom39/11651/11651.pdf
És legalább olyan komcsi módszerrel.

Erőszakkal többséget szereznek mások vagyona felett, majd kiosztják a haveroknak.

Ideológiai katyvasz is jár hozzá:"Ezek a barátok azáltal teszik még erősebbé a hatalmukat, hogy erejüket egyetlen barátra összpontosítják, aki meg kell hogy értse a politika ősrégi szabályát, hogy akik szövetkeznek, azokkal jól kell bánni, hogy szívükön viseljék az ügyet."

Grafithuszar 2013.09.09. 12:32:21

@Shalala Lala: Mit értesz EU alatt? Pl Németországot? Mennyi is az EUR alapkamata? Mondjuk igaz lassan az MNB is levágja annyira csak az a különbség hogy az EUR ez elbirja a Forint meg nem

Infomáció 2013.09.09. 12:43:39

addig nem fog visszaszorulni a készpénz használat amíg pénzbe kerül az utalás, a pénzfelvétel stb.

Szűcslaci 2013.09.09. 12:48:35

@Shalala Lala: a setétek nem emlékeznek, mert nem is akarnak.

dr Smittpálelnökúr 2013.09.09. 12:51:04

Imádom, amikor funkcionális analfabéták nem értik az írott szöveg tartalmát, csak a betűt látják utána pedig meg aakarják osztani a véleményüket.

Nektek írom, ostoba, tudatlan bunkók:

Eddig szinte minden banknál volt ingyenes pénzfelvételi lehetőség. A szeretett vezető azonban annyira pénzéhes, hogy újabb sarcot vetett ki a bankokra, amit azok érthetően veled fizettetnek meg. Átállsz KP fizetésre.
Amikor a világ normálisabb részén az elektronikus fizetés terjed. És hivatalosan a felcsúti bugris is ezt favorizálja.

Kb. erről szólt ez a poszt.

Szánalmas csürhe vagytok, mind orbán seggében tartjátok a nyelveteket!

toportyánzsóti 2013.09.09. 12:53:37

@Ensiada Arkoveitie: Szintedet sikeresen belőtte prolizásod.

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 13:00:19

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:

Jó, de ha be sem rakja a bankszámlára akkor mi van, rakja a trezorba, fizetéskor meg a zsebembe. :)

Tőlem még nem loptak el készpénzt pénzt, ugyanakkor egyik nap miközben a fürdőszobában fogatmostam hallom jött egy sms, aztán mégegy, és mégegy. Mire megnéztem 5 átutalás történt a számlámról általam nem ismert címre. Mire felhívtam a bankomat le is fogyasztották a számlámat több tucat átutalással.

Az igaz hogy nem ért kár, mert a bankom valahogy visszaszívta a pénzt, de ekkor megrendült a bizalmam a bankkártyák biztonságában.

Másrészt a a ciprusi eset is elgondolkoztató...

KovA 2013.09.09. 13:04:37

Én egy kicsit másképp látom.
Annak idején még a munkáltató fizette ki a fizetést. Borítékban kp.-ban és ingyen.
Egy szép napon bejelentették, hogy mostantól kötelező számlát nyitni csak oda utalnak fizetést.
És hogy a dolgozónak könnyen menjen kizárólag egy adott banknál a cég el is intézi a számlanyitást, a dolgozónak csak aláírni kell. Aki máshol nyit az intézze magának. Alig akadt persze olyan.
És gondolom az ügyfélszerzésért kaptak az igazgatók némi zsebpénzt a banktól.

De akkor még két automatából való pénzfelvétel ingyenes volt magától értetődően.

Mert nagy lett volna a felháborodás, hogy pénzünkbe kerül pénzünkhöz jutni.

Aztán valahogy mégiscsak hozzászoktattak bennünket ehhez is.

Vagyis a bank megkerülhetetlen és fizetős közvetítője lett a bérünknek - jóllehet elég sok pénzen csücsül addig is míg fölvesszük és alighanem használja pillanatnyi feleslegünket.
Természetesen ingyen.
Eszébe se jut fizetni érte. Jóllehet a néhai átutalási folyószámlán lévő pénzért automatikusan is járt valamennyi kamat.
Most már csak költségek vannak. Ha kicsit gazdaságosabban szeretnénk tárolni a pénzt - le kell kötni. Meglehet reálhozama nem lesz csak mérsékeltebb inflációs vesztesége.

Egyszóval a bankok túszul ejtették a fizetésünket : vérszívó szélhámosok. Ennyi.

Ahhoz képest, ha most korlátozott számban de ingyen juthatunk a saját pénzünkhöz - az csak valami vissza abból ami valamikor magától értetődő volt.

A banknak pedig ott a lehetőség hogy megédesítse nekünk a pénz bankszámlán ültetését - amíg fel nem vesszük végülis neki dolgozik. És amit neki dolgzik, abból csurratson cseppentsen nekünk is, hogy minél később és minél kevesebb pénzt vegyünk fel az automatából.

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 13:06:35

@felucca:

""A készpénzhasználatra egy hatalmas és drága logisztika épül, ami biztosítja, hogy ott legyen és annyi készpénz, amikor és amennyi kell, ne vesszen el, ne lopják el, ne rongálódjon, stb.""

Mondják ezt a bankok... Belátom nekik jó üzlet a bankkártya, a felhasználónak kevésbé. Amúgy persze használja csak aki akarja, de lefélázsiazni azt aki nem akarja használni, szerintem túlzás.

A tapasztalatom szerint jelenleg a készpénzhasználat olcsóbb, gyorsabb és biztonságosabb mint a bankkártya.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 13:08:06

@portis:

Ha infláció lesz, például, az minden fizetési eszközt érint.
A ciprusi eset egy huszárvágás volt. Kulturáltabb formája az adóemelés.
Pl. eddig fizettél mindent összevetve 46% adót, holnaptól felemelik 60%-ra. A kisebb kulcsot még valahogy elbírtad, de a nagyobbat nem. Ekkor, ha vállalkozó vagy, vagy felszámolod a céget, vagy adót csalsz, ha élni akarsz.
Tehát úgy lettél becsületes adózóból bűnöző, hogy a kisujjad sem kellett megmozdítanod.

béka85 2013.09.09. 13:11:31

Hamarosan tuti nemzeti ATM-ek lesznek!

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 13:14:47

@portis:

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:

Az üzleti élet is átláthatóbb és biztonságosabb lenne a készpénzhasználattal mint az átutalással. Itt az árú - itt a pénz.
Szemben a mostani itt az árú majd akkor utalsz 30 nap múlva, persze a pénz nemjön, udvarias telefon, aztán anyázós telefon, aztán ügyvédi felszólítás, aztán per, aztán három év múlva végrehajtás... stb.

I_Isti 2013.09.09. 13:22:03

Magyarországon tényleg mindenki ennyire hülye a pénzügyekhez?

Ha semmi másért, akkor csak ezért kiérdemeljük a nemzethalált.

nyünyüge 2013.09.09. 13:23:41

@Flúgatlan:
Van értelme persze, ezért is volt a legtöbb banknak ilyen tartalmú csomagja (kb. mostanig, a százhuszonegyedik újabb bank...tató nemzetgazdaságmentő ötletig.

Csak hát ennek a feneokos gondoskodó államnak meg éppenséggel nem a bank...tató ötleteken kellene járatnia a nagy eszét, hanem éppenséggel azon, hogy kistelepüléseken, kisboltokban, ... miként tudná elősegíteni a készpénzforgalom visszaszorulását.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 13:24:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Igen, emiatt írtam, hogy nagyobb hatósági kontroll kellene az esetleg ilyen egyesületi alapon szerveződő bankok stb. fölé.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 13:25:28

@nyünyüge:
"kistelepüléseken, kisboltokban, ... miként tudná elősegíteni a készpénzforgalom visszaszorulását"

A logikus az lenne, hogy az új e-pénztárgépek bankkártyát is tudjanak kezelni. Ha nem tudnak, az hatalmas hiba.

Szociknak vége 2013.09.09. 13:25:57

@Grafithuszar: Ja ezt gondolták Gyurcsányék is volt is 10% alapkamat meg 13% hitelkamat.

De jó is vót!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.09.09. 13:27:14

@portis: Az üzleti élet is átláthatóbb és biztonságosabb lenne a készpénzhasználattal mint az átutalással.

Te, neked Matolcsy mellett kellene dolgoznod, akkora gazdasági zseni vagy.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.09. 13:29:13

@portis:
"Az üzleti élet is átláthatóbb és biztonságosabb lenne a készpénzhasználattal mint az átutalással"

Meg repülő nélkül is biztonságosabb lenne, mert nem lennének repcsikatasztrófák.
Ugye nem gondolod komolyan?

A megoldás az általad említett problémára megint egy számítógépes varázslat lenne.

Vagyis, a vevő számlájáról a pénzt a bank automatikusan elvonná - mint akkreditíveknél - és átutalná az eladónak.
Ha meg nincs pénz a vevő számláján, akkor létre sem jönne az ügylet, legfeljebb, mint rendelés szerepelne.

A modern technológiát nem utálni vagy kiiktatni kell, hanem ésszerűsíteni, korrigálni, és kihozni belőle a jót.

Félkifli 2013.09.09. 13:36:19

A gond az, hogy ezt nem most, utólag, összehányás-szerűen kellene módosítgatni, hanem már 20 éve meg kellett volna tenni. alkottak volna egy rendeletet, hogy Magyarországon bank milyen feltételekkel működhet, (közte x db ingyenes készpénzfelvétel, a hitelek nem lehetnek változó kamatozásúak, csak referenciaindexhez kötött lehet a kamat, éves kártyadíj ennyi meg ennyi, stb.)
Ha ez így lett volna, és úgy jön ide adott bank, elkezd működni, majd nem teljesíti a feltételeket, akkor lehet azt mondani, hogy "komám, bolt bezár, ne nézz hülyének", így utólag viszont ez a tipikus "van rajta sapka azért, nincs rajta sapka azért.." esetének tűnik, ezt inkább a bankokkal, kompromisszumos alapon és nem ultimátummal kellene rendezni, csak ehhez érteni kellene a diplomáciához, de itt már a politikai hozzáértésnél elakad a kerék, hol van ahhoz képest még a diplomáciai érzék.

Szóval adott esetben, és néhány pontban még jót is akarnak a fiúk, csak már nem tudni, hogy épp agymenésük van, valaki egyéni érdekei mentén rángatja a szálakat, vagy őszinte - pillanatnyi - segíteni akaró rohamuk van.

A legeslegnagyobb gond az, hogy eljátszották a hitelüket és talán már elkezdték észrevenni, felfogni, hogy populizmussal nem fogják visszaszerezni (sem a szavahihetőségüket, sem a szavazatokat - bár ez utóbbiért még fogunk látni ettől cifrább osztogatós megmozdulást).
Most már akár egy éppkézláb, vállalható, ésszerű intézkedés esetén is mindenki azt nézi, hol van benne az átverés.

I_Isti 2013.09.09. 13:39:27

@portis: Láttál már valaha az életben egyben mondjuk 50 millió forintot?
Szerinted mennyi ideig tartana, amíg megszámolnád?

Nem, nem géppel, mert kézzel IS végig kell számolni.

Elmondom: te még egy nap alatt sem bírnád megszámolni, még akkor sem, ha egy címletű bankjegyekben lenne.
Ha különböző címletekben, akkor nagyjából soha nem végeznél vele.

És ez még nem is egy 10 ezer főt foglalkoztató cég havi bér fizetése, hanem egy jóval kisebbé.

Ha 50 millió forintot egy darab nejlonzacskóban tárolod és szállítod a villamoson, akkor igen nagy kísértés, hogy az első szembejövő lecsap, és magához veszi.
Ha pedig már borítékolva van, akkor nem egészen biztos, hogy egyedül egyáltalán elbírod. (Akkor érméknek is kell lennie benne, mert nem 00-ra végződik mindenkinek a fizetése.)

Mennyivel egyszerűbb egy munkáltatónak a bérszámfejtő program kimeneteként megjelenő listát Gizikével átutaltatni. Ahhoz csak Gizike kell, és nem kell Julcsi, aki meg tudja számolni a pénzt, Géza, aki képes arra, hogy elhozza a bankból, Tamás, aki tud autót vezetni, autó, ami nem rohad le menet közben, benzin az autóba, boríték, Iluska, és Berci, aki képes arra, hogy a megszámolt pénzt beborítékolja, fizetésenként 300 darab egyébként 13 forintos boríték, meg egy csomó idő.

Kis ember 2013.09.09. 14:00:59

@portis:
Valószínűleg üveggolyóbizniszben utazol. Gondolod a vállakozó majd 3 millió forint kp-vel a táskájában fog rohangálni?

nyünyüge 2013.09.09. 14:13:12

@Kara kán:
Hát pedig nem tudnak.
Egy nemzetközi szabványokkal kialakított bankkártya-elfogadó rendszert és egy hirtelen felindulásból kitalált online pénztárgép-rendszert 2013 januári visszamenőleges hatállyal összeházasítani még a NER kormányának sem sikerülhet :)

felucca 2013.09.09. 14:17:58

@portis: "....A tapasztalatom szerint jelenleg a készpénzhasználat olcsóbb, gyorsabb és biztonságosabb mint a bankkártya...."

Amennyiben készpénz van nálad, lehet. Amennyiben viszont készpénz van nálad, akkor az neked nagyon sokba került.
Mondjuk biztonságosnak meg nem mondanám, az első sarkon elvehetik tőled. Gyorsabb? Próbáltad már PayPass-szal?

KovA 2013.09.09. 14:24:28

@portis: Nem az átutalással van a baj. Meg lehet azt oldani tecnikailag, hogy előbb utalsz, de lefoglalva marad a pénz a számlán - amíg az áru átvételét nem igazolod, se te se ő nem férsz hozzá addig amíg a vásárlás teljesülése/nem teljesülése nem egyértelmű Aztán vagy továbbmegy a pénz vagy vissza. Megoldható és nem is drágább egy ilyen rendszer. Nem kell kőbe legyen vésve a 30 napos átutalás.
A baj nem az - a baj a kiszolgáltatottság, hogy nem jutsz a pénzedhez, hogy a bank arról sápot ne szedjen. Minden pénzt megcsapol ami átfolyik rajta és kikényszerítette hogy átfollyon rajta. Nem éri be azzal a haszonnal ami abból van, hogy átfolyik rajta - amiről könnyen lemondok, mert ha nálam van a pénz a szalmazsákban nekem nem nyereség - neki viszont igen amíg nála van.
Beérhetné ezzel és egy szót sem szólnék.
Ők akartak minden pénzt - bérkifizetést magukhoz, ők tudják miért. Ha nekik ez akkora többletmunka, hogy pénzt kell szedni érte, akkor miért akarták ?
Miért kényszerítették az embereket, hogy bankszámlájuk legyen ?

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 14:29:40

@Kara kán:

Semmi gondom a modern technológiákkal, sem a bankokkal. Ugyanakkor szerintem semmi szükség hogy a bankok résztvegyenek a mindennapos pénzmozgásokban. A bankkártya használat is csak azért terjedhetett el, mert mesterségesen próbálják csökkenteni a készpénzhasználatot. Szerintem több problémát okoz mint amennyit megold.

Grafithuszar 2013.09.09. 14:33:55

Úgy érzem ez a nemzet tényleg megérett a pusztulásra. Amikor a jelenlegi világban azt bizonygatják hogy a papírpénz a legjobb megoldás és a pénzt a párna alatt akarják tartani akkor ehhez már nem lehet sokat hozzáfűzni...

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 14:34:02

@felucca:

""Mondjuk biztonságosnak meg nem mondanám, az első sarkon elvehetik tőled. ""

Telivannak a hírek a bankkártya visszaélésekkel. :)

"""Száz magyar bankkártya-tulajdonosból hat kártyájával már történt visszaélés a G Data cég felmérése szerint, melyet az it cafe portál ismertetett."""

Silent Bob 2013.09.09. 14:36:45

@portis: Melyiknél van nagyobb esélyed visszaszerezni a pénzt?
Ha leemelnek a kártyádról, vagy ha megszúrnak a sarkon, mert szatyorban viszed fizetésedet/üzleted bevételét/házad árát?

Pendejo 2013.09.09. 14:39:02

A dolognak van egy olyan üzenete is, hogy most hősként adják elő azt (ingyenes kp felvétel), aminek a megszűnését tulajdonképp nekik köszönhetjük.
Mi lesz a következő? Kivetnek pár kamu extraadót aztán választás előtt mellet döngetve megszüntetik? Ki veszi ezt be?
Amúgy meg nem hiszem el, hogy van olyan sötét aki a készpénzes fizetés valamint a készpénz alapú bérek arányának visszanövelésében látja a jövőt.
Az ne zavarjon, hogy minden egyes járókelő tálcán kínált potenciális lehetőség lesz a bűnözőknek, hogy mást ne mondjak.
Íme ti vagytok a fidesz potenciális szavazótábora, akiknek minden hülyeséget el lehet adni. Gratula.

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 14:46:34

@Silent Bob:

Az hogy készpénz van nálam vagy bankkártya az sajnos csak azután derül ki miután leszúrtak.

Úgy gondolom egyébként hogy a háza árával senki se sétálgasson éjszaka kivilágítatlan helyen, de teljesen felesleges egy átlagfizetés elköltése kedvéért bankkártyát használni és bankszámlát fenntartani.

KovA 2013.09.09. 14:49:43

@Grafithuszar: Nem hozzáfűzni kell meg vélekedgetni, hanem számolni. Mibe kerül nekem a konyhapénz számlán vezetgetése és kezelése vagy mennyit hoz és ugyanez mennyibe kerül nekem, ha a "párnámban tartom" ? És ha netán az utóbbi az olcsóbb - nos arról én nem tehetek, hanem a bank aki nem tudja kezelni. Ha neki nem gazdaságos ingyen odaadni az én pénzemet akkor miért kell egyáltalán odaadni nekik ?
Ki mondta, hogy tartogassák ?

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 14:50:32

@Grafithuszar: OK! Milyen előnyöket tudsz felhozni amellett hogy a fizetésemet bankszámlán tartsam, és bankkártyával fizessek?

Silent Bob 2013.09.09. 14:50:37

@portis: Ez így van, de minél kevesebben mászkálnak készpénzzel, annál kisebb lesz az ilyen jellegű bűncselekmény, mert ki akarna bankkártyát rabolni.
Ellenben, ha tudják, hogy kess van nálad, nagyobb eséllyel rabolnak ki. Plusz ha megtörtént az eset, a kártyát le tudod tiltani, a pénzt viszont baszhatod.
És ha az a rendszer lenne, amit te mondasz, hogy nem kellenek a bankok, akkor mindenkinek készpénzzel kéne mászkálni, annak is aki házat vesz. )

Silent Bob 2013.09.09. 14:53:15

@KovA: Alapvetően, ha ha Pártunk és Kormányunk nem sújtaná mindenféle kibaszott adóval és ehoval (ez bazdmeg, hogy a már adózott és járulékokkal terhelt pénzem után még egyszer fizetek, csak mert bankban van a világ legnagyobb pofátlansága) akkor bizony, ha minimálisan is, de jobban megérné bankban tartani.

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 14:56:03

@Silent Bob:

Jó, jó én is úgy gondolom a bankoknak meg van a maguk szerepe a gazdaságban, de továbbra is úgy látom nem feltétlenül kellene a mindennapos kereskedelemben és pénzmozgásban résztvenniük.

Silent Bob 2013.09.09. 14:57:44

@portis: Szerintem nincs ezzel baj, legalábbis én szeretek kártyával fizetni, csak kicsit azért elgurult a gyógyszer náluk is, hogy minden szopást háromszorosan terhelnek tovább.

Grafithuszar 2013.09.09. 15:05:16

@portis: A számlavezetési díj 0 forint, ha neked nem annyi akkor keress másik bankot, mert nem ő a szemét, hanem te vagy hülye hogy ezt hagyod.
Nem kell magaddal pénzt cipelni, és félni attól hogy ellopjak miközben tv-t venni mész
Ha hirtelen kell pénz nem kell hazamenni érte hogy a párna alól kivegyed
Nem kell órákat a postán sorban állni a csekkek miatt
Le tudod kötni a pénzed, így kamatozik, a párna alatt meg csak veszít az értékéből
Több banknál 1-4% közötti kedvezményeket is kaphatsz a vásárlásaid után (Pl multipont, vagy hitelkártyák kedvezményei
Ha betörnek hozzád a párna alól elviszik a pénzed a bankot hiába rabolják ki nem veszik el a pénzed

És még sorolhatnám...

KovA 2013.09.09. 15:06:16

Eddig sem érte meg és ezután sem éri meg.
A tranzakcióadózás előtti időkben is túszul volt ejtve a pénz - ahogy már elmondtam - a bankoknál.
A tranzakcióadóztatás nyilván megterheli a bank költségeit de elsősorban ahol nagy pénzek mozognak egyuttal fékezi a spekulációs pénzmozgásokat.

Az viszont igaz, hogy megterhelő a bankba utalt bérek (kisemberek) szempontjából is.
Az más kérdés, hogy a bank részben vagy egészben a nyeresége terhére benyeli vagy továbbterheli az ügyfélre,vagy osztozik vele rajta.
Esetleg mondhatna olyat is, ha a kormány kétszeri ingyenfelvételt akar akkor kétszeri felvételt nem adóztat.
De ezek kutyulások rossz mellékhatásokkal. Egyszerűbb a jövedelemadóból elengedni a pénzfelvételbe továbbterhelt tranzakciós adót - így tisztán közteherelosztási kérdés lesz a kisemberre nézve többletteher - és egyéb káros mellékhatások nélkül.

nyünyüge 2013.09.09. 15:11:17

@Silent Bob:
talán leginkább nem a bankok tehetnek róla (most éppen!), hogy nem hosszú távra és az ügyfélmegtartásra gondolnak, hanem az azonnali bevételre.
Most már úgy működnek, mint a balatoni strandon a lángosos. Ma van kánikula, ma van vásárló, ma kell annyi bevételt megszerezni, amennyit csak lehet.
Egy cseppet sem érdekli, hogy a vásárló visszajön-e holnap vagy egy év múlva. Hiszen azt sem tudja, mi lesz holnap. Újból kánikula lesz, és sok vendég, vagy "fagy, meg hó és halál". Azt sem tudja, hogy jövő hónapban mennyi lesz a helypénze, azt sem, hogy egyáltalán beengedik-e a strandra, ...........

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.09.09. 15:11:37

Tyűbazmeg, nem hiszek a szememnek. Tényleg a kommentelők nagyobbik fele nem érti, mi a baj a kápéhasználattal és miért megy minden épeszű ország az elektornikus csatornák felé? Nem fogja fel, hogy a tranzakciós illeték bevezetésééig okosan bankolva olcsóbb, kényelmesebb és biztonságosabb is volt a számlázás-kártyázás a cash-nél? Most értem igazán, miért áll jól a Fidesz, csak sajna az épeszűek azt is látják, hogy választást lehet nyerni idiótákra lőve, de középtávon durván romlásba döntik az egész országot.

KovA 2013.09.09. 15:14:59

@Hakapeszi Miki: Nem érti, de te majd elmagyarázod.
Konyhapénznyi fizetés bankszámlán kezelésére nem igaz szerintem, hogy olcsóbb volt - kényelmesebb, biztonságosabb talán de olcsóbb biztosan nem.

KovA 2013.09.09. 15:17:22

@Hakapeszi Miki: Mennyi sápot is szedett a bank jellemzően a bankautomata használat után az ügyfélnek - illetve bolti vásárlásnál - melynek költsége nyilván érvényesítve van az árakban az árakban...

Silent Bob 2013.09.09. 15:18:27

@nyünyüge: Ezt értem, de ez már minimum akkor elkezdődött, amikor elkezdődött a válság 2008-ban és minden árfolyam növekedést többszörös kamatemeléssel jutalmaztak, de csökkenteni általában elfelejtettek.

Balt 2013.09.09. 15:28:13

"mindenki egyből levágja, hogy ebből mi lesz ebből: júzer ingyen, két részletben kiveszi a pénzét a számlájáról, kártyás fizetésnek, utalásnak, csoportos beszedésnek meg annyi, hiszen az fizetős, sőt drága marad. Éljen és virágozzon a sárga csekk, faszok!"

Hátizé, ugye a többség azt is veszi, hogy a sárga csekk így még mindig drágább, mint a csoportos beszedés/átutalás. A lényeg viszont jogos: a két ingyenes pénzfelvét költségét valahol a kártyát aktívan (és "rendeltetésszerűen") használók fogják megfizetni, attól tartok... Itt csak egyvalaki járhat jól: a bank - ez nyilván vmi természeti törvény.

Pendejo 2013.09.09. 15:28:34

Csak adalékul: régebbről van egy angol visa kártyám. Az éves díja teljesen ingyenes, fizetés vele külföldön is ingyenes, készpénzfelvételi díja külföldön 1.5% (ott náluk ingyenes). Pedig nem tartok rajta vagyonokat sőt évek óta nincs rá befizetés. Még papíralapú számlainformációt is küldtek a szerencsétlenek havonta (!) ugyancsak bérmentve (!) a hazai címemre. Ezt mondjuk lemondtam mert nem volt rá szükségem.
Nos a fasza kis banki adóknak köszönhetően lassan az itthoni, anno ingyenesnek indult számlám fenntartása többe kerül, mintha az előbbit itt, azaz nekik külföldön használnám - még a devizaváltással együtt is.
Na ez a vicc.

Balt 2013.09.09. 15:31:20

@Ensiada Arkoveitie: Aham. Már alig várom a "Visszaállítjuk a 48%-os szja-t!" plakátokat. :))

Balt 2013.09.09. 15:34:28

@jogalany: "Ha fizetőssé teszik a bankkártyás fizetést akkor leszokok a kártyás fizetésről, és még a bankszámlát is megszüntetem."

Ezt egyébként én is fontolgatom, de legalábbis nem árt bevillantani a bankoknak...

campobaszo 2013.09.09. 15:37:24

Azért kell a havi két ingyenes készpénzfelvétel,mert a kenőpénzeket nem lehet banki utalással intézni.Elvinné az egész rezsicsökkentést,ha minden fekete millió után ezreket kéne kipengetni.

Balt 2013.09.09. 15:45:39

@Online Távmunkás: Jogos. Bár sztem ezt kikényszeríti a verseny (jobb helyeken, azaz hosszabb távon itt is), mert a bankok többségénél talán ingyenes maradt a kártyás vásárlás. Annak a gyakorlati megvalósítása is időszerű, hogy egyablakos (uram bocsá': egy "telefonos") ügyintézéssel bankot lehessen váltani a szla összes attribútumával (beszedési megbízások, hitel, lekötés a másik bank aktuális kondícióival), mert bár sztem van erre előírás, még úgy se megy, mint a telefon számhordozás esetében.

Anomália Dinamika 2013.09.09. 15:50:20

@campobaszo: Pontosan. És a kp mozgást sokkal nehezebb követni, bizonyítani. Akinek meg nincs takargatnivalója, az ne sápítozzon, a haladásnak ára van. És joga van mindenkinek nem használni mobilt, mert bemérik, meg nem bankszámlázni, mert akkor tudni fogják, mennyije van, meg elköltözni lakatlan vidékre, hogy a távvezeték 50Hz-e ne újítsa ki az agyrákját. Meg lemaradni a XXI. századról.

komplikato 2013.09.09. 15:57:13

@Flúgatlan: "Ilyenkor igenis van értelme a havi 1-2 ingyenes felvételnek."

Mielőtt Tóni meg a haverjai tökön rúgták a bankokat volt ám havi 2 (volt ahol több!) ingyenes pénzfelvételi lehetőség!
Ezért a mostani Fidesz/Rogán "megvilágosodásról" szól a régi mondás, hogy "feltalálták a langyos vizet".
Másrészről civilizált országban nem csak a kivét, de jó esetben a számla fenntartása is INGYENES.

@Balt: "... a bankok többségénél talán ingyenes maradt a kártyás vásárlás."
Ööö, soha sem volt ingyenes. Nem véletlenül terjedt idehaza olyan marha lassan a terminál a boltokban, mert nem a vevő, a boltos fizeti és nem keveset. Olyan helyen éri meg csak, ahol sokkal magasabb a terméken a haszon.

komplikato 2013.09.09. 16:02:42

@Anomália Dinamika: "Akinek meg nincs takargatnivalója, az ne sápítozzon, ..."
Eddig a kormányig az ember úgy érezte, hogy a magánvagyona legalább biztonságban van. Most nem. nem ok nélkül. Ennek sok köze nincs a haladáshoz vagy ahhoz sáros az illető vagy sem. Normális országban nem is paráznak ilyesmi miatt akik mentálisan éppek.

Balt 2013.09.09. 16:03:38

@KovA: Ebben is van vmi: a bank tegyen jobb ajánlatot annál, mintha a párnaciha. Tudom, 4% alatti alapkamat mellett nem könnyű, bár a másik oldalon ott vannak a még mindig 20% fölötti személyi hitelek. Egy kicsit szélesre szaladt az olló Mo.-n...

Balt 2013.09.09. 16:04:43

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Erről beszélek. Papíron sem egyszerű, hát még a valóságban.

Balt 2013.09.09. 16:06:40

@komplikato: OK, ez persze így van, akkor épp itt az ideje, hogy kicsit visszafogják magukat. (Lásd még: Visa vs. EC/MC háború.)

Balt 2013.09.09. 16:12:06

@Pendejo: "Mi lesz a következő? Kivetnek pár kamu extraadót aztán választás előtt mellet döngetve megszüntetik? Ki veszi ezt be?"

Elméletileg mindaz, aki 2006-ban elhitte az "mi vagyunk az igazi adócsökkentés kormánya, istenemre mondom" (lol) tirádát.

komplikato 2013.09.09. 16:19:05

@Balt: "bár a másik oldalon ott vannak a még mindig 20% fölötti személyi hitelek."
Na igen a TV reklámban napi szinten ott figyel a 28%-os THM, pedig az alapkamat a béka alatt van. érdekes.

A bankkártyás fizetés lehúzása meg más országokban nem így van, mert pl. van ahol egy doboz gyufát is lehet venni kártyával. Nálunk meg az alapdíj + % téma miatt van ahol kerek perec megmondja, hogy pl. 1000 Ft alatt nem hajlandó elfogadni, mert akkor még bukik is rajta.

Grafithuszar 2013.09.09. 16:54:15

@Hakapeszi Miki: Mert a magyarok nagy része pénzügyi analfabéta. Bemegy az ótépébe, mert hát ugye más bank nem is létezik, vagy ha mégis, az ugye nem állami bank, tehát nem lehet benne bízni. Nem zavarja hogy 1995 óta havi 5000 forintot fizet számlavezetési díjként és, hogy már az otp-nél is lehetne tizedannyiért számlát vezetni. Kártyát nem használ, ha pénz kell akkor bemegy személyesen a bankba és kiveszi a pénzt (az ügyintéző persze mindig mondja, hogy ATM-ből olcsóbb, de ő nem bízik az ilyen "masinériákban")

Katasztrófa....

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 17:05:31

@Hakapeszi Miki:

Ettől az okosan bankolva kifejezéstől kiráz a hideg.

Talán biztonságosabb, de miért olcsóbb és kényelmesebb a készpénz mint a kp.?

Kis ember 2013.09.09. 17:10:46

@Hakapeszi Miki:
Annak idején Rákosi mondta, hogy tízmillió fasisztával kellene felépítenie a kommunizmust.
Nos én régóta mondom, hogy tízmillió kommunistával próbáljuk bevezetni a kapitalizmust.
Vagy hogy tízmillió jobbággyal a polgári világot. :(

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 17:19:37

@Grafithuszar:

Rendben, értem hogy van 0 számlavezetési díj, de a kp. sem kerül semmibe.
Cipelni pénzt? két-három húszezres könnyebb mint a bankkártya.
Tévét és egyéb nagy értékű tárgyat jó ha évente egyszer vesz egy átlagember....
Mire kellene hirtelen pénz?
Törzsvásárlói kártyát elvből nem használok szerintem konzumidiótáknak való.
Tudnál arról valami adatot hogy a vagyon elleni bűncselekmények csökkentek mióta léteznek bankkártyák? Személy szerint nekem soha nem loptak el pénzemet, bankkártyás problémáim viszont már voltak, bár igaz ott sem ért anyagi kár.

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 17:28:58

@KovA:

Még a kényelmességet is kétségbe vonom, hiszen be kell írnom a kódot, néha alá is kell írnom, elvétve elkérik a személyimet is. Mi ezen a kényelmes?

Ráadásul a bankkártya használat köztudottan felelőtlen vásárlásra csábít....

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 17:30:50

@portis: elnézést, helyesen:

Talán biztonságosabb, de miért olcsóbb és kényelmesebb a kártya mint a kp.?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.09. 17:48:00

@Balt: Ha jól tudom, akkor már van egyablakos bankváltás, erre a bankok készítettek is bankváltási útmutatót (PSZÁF vagy MNB sugallatára), de nagyon sokáig tart, mert például egy hitelkártya számlát 30 napig nyitva kell hagyni a kártya visszaadása után is.

Grafithuszar 2013.09.09. 19:01:42

@portis: "de a kp. sem kerül semmibe." De. ponthogy igen, csak közvetve fizeted meg.

"Törzsvásárlói kártyát elvből nem használok szerintem konzumidiótáknak való"
Törzsvásárlói kártya az nem hitelkártya. A kettőnek semmi köze nincs egymáshoz.

És még mindig ott van szerintem a legnagyobb érv, hogy a bankban levő pénz, ha lekötöd/befekteted akkor kamatozik. A párna alatt meg csak veszít az értékéből.

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 19:11:41

@Grafithuszar:

Közvetve megfizetjük a bank székházát, irodáját, az alkalmazottak fizetését is, meg persze a bankkártya előállítását, és a bankkártya használatát még akkor is ha nem én fizetem hanem a kereskedő.

Persze ha kölcsönadom akkor kamatozik, de kamatozik akkor is ha a szomszédomnak adom kölcsön, vagy a vállalkozásomnak.

soseleszekelső 2013.09.09. 20:22:31

@portis:
Szerinted a bankban ingyen címletezik ki a havi fizetésre való összeget?
Ingyen viszi ki a pénzszállító?
Ingyen van, hogy kiboritékolják?
Ingyen van, húgy a melósok munka helyett a boritékért állnak sorban?

Azért kényelmes a kártya, mert mindig van nálad 'pénz', Anélkül, hogy gondoskodnod kéne róla.

Grafithuszar 2013.09.09. 21:24:10

@portis: "Persze ha kölcsönadom akkor kamatozik, de kamatozik akkor is ha a szomszédomnak adom kölcsön, vagy a vállalkozásomnak. "

Ugye ezt most nem mondod komolyan? Szerinted egy bankban lekötött pénz ugyanannyi kockázattal jár mint a szomszédnak kölcsön adni?

Akkor tulajdonképpen kijelenthetjük hogy semmi szükség a bankokra? Elvégre az egyetlen funkciójuk, hogy vezetik a számládat, meg bankkártyát csinálnak, és persze ezért jól lehúznak? Mindenki használjon készpénzt, a bankokat meg tiltsuk be?

Akkor halkan megkérdem, szerinted ki fog új pénzt teremteni?

portis · http://www.online-szallas.com 2013.09.09. 22:58:31

@Grafithuszar:

Ahogy írtam is semmi bajom a bankokkal, fontos szerepük van a gazdaságban. Ennek ellenére úgy érzem feleslegesen vannak jelen a mindennapi pénzmozgásban. De tegye mindenki azt ami neki a legjobb és legkényelmesebb.

Viszont a készpénzhasználatot mesterségesen próbálják korlátozni és ez szerintem helytelen.

hot-spot (törölt) 2013.09.10. 21:00:10

Mi a picsa bajuk van a készpénzzel,hogy ennyire be akarják tiltani?

hot-spot (törölt) 2013.09.10. 21:02:56

Mire végre kiszarják a faszfejek magukból az alanyi jogon járó jövedelmet ott Brüsszelben,addigra emezek betiltják az összes készpénzhasználatot,költekezést és nem lesz más,csak Erzsébet utalvány.SSS
Állatok!

hot-spot (törölt) 2013.09.10. 21:05:26

@Grafithuszar: Az eddig megismert bankok kora lejárt.
Nekik is újítaniuk kell és bővíteniük a szolgáltatások körét.Majd nem csak egy sima mezei bank lesz mint eddig és nem csak abból él hogy ide oda vezetgeti a számlamozgásokat,hanem majd átalakulnak befektetési társaságokká is kínjukban.
És majd annak adnak hitelt,aki befektet és a profiton hajlandó lesz osztozni a bankkal.
Pont.

bigmac 2013.09.11. 12:17:50

Mióta lehet fizetést kápéban felvenni? Tudtommal régóta nem...törvény van rá...

bigmac 2013.09.12. 21:49:24

@droid_: okoska épp te találtál be ezzel régebben máshol...még be is linkelted az mtk ide vonatkozó balladáját...a vita trágya akkor az volt hogy szvt vagy mtk...különben is te vagy a nagy complexbőllinkelgetős:p

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.09.14. 17:04:39

@bigmac: rosszul emlekszel. a berfizetes hataridejerol volt szo, te tevesen a szamviteli torvenyre hivatkoztal, es nem a te kedvedert lettek belinkelve jogszabalyok, hanem eleve vita folyt errol.

munkahelyiterror.blog.hu/2013/06/14/miert_hazudik_a_munkaero-kolcsonzo_ceg/fullcommentlist/1#c20033404

en nyilvan most sem tudok olyan torvenyt belinkelni, ami a te allitasodat igazolja, mert szerintem nincs ilyen szabaly, ezert kertelek teged, hatha te megis tudsz.

bigmac 2013.09.14. 17:49:25

@droid_: ugyanarról beszélünk....és ha bennevan a törvényben hogy 10.éig számlán kell kennie a pénznek az nem azt jelenti számára kell mennie a pénznek? :D Aki kápéra kapja az nincs bejelentve kábé....szerintem

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.09.14. 19:28:26

@bigmac: nem. a berfizetes hatarideje es a modja nem ugyanaz. az mt-ben nincs benne, hogy bankszamlara kell utalni a fizetest. semmi hasonlo nincs benne.

bigmac 2013.09.14. 20:34:08

@droid_: az lehet hogy te úgy olvasod hogy nincs benne de attól még nem lehet...asszem pénzmósás elleni bohóckodás...ha nem hiszed akkor erre fele keresgélj...asszem..

bigmac 2013.09.17. 03:38:52

@portis: mindig is a kápé marad a király....aki mást mond az balek...

Vagy szeretné rajta tartani a kis szemét kezét az ember pénzén

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 16:37:52

@sterimar:
Valóban, a proli most is balra fog szavazni, csak már jó ideje a Fidesz a baloldali párt.

Prolik pedig Budán is ugyanúgy élnek, csak vannak köztük, akiknek anyagilag bejött az élet, de attól még gondolkodásmódban prolik maradtak.
süti beállítások módosítása