Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.09.16.

A MÁV-nak legjobban az utas van útban

Szárnyathy Géza

Két vállalat van Magyarországon, amelyik magasról szarik az ügyfeleire és erre még külön ideológiát is gyárt, vagy a valós és fontos előírások mögé bújik: a Posta és a MÁV. Ha nem kapod meg a csomagodat, vagy azt összetörve, szétbarmolva, megtaposva szeded össze egy ablaktalan raktárban egy unott spinétől, ha a postás szarik felvinni az ajánlott levelet a másodikra, mert ő nem lopta a lábát, majd te szépen beballagsz munkaidőben a szaros kis szelvényeddel és kiállod a sort, ha folyamatosan az előző lakó leveleit kell kidobálnod a postaládából, mert sehol sem tudod megértetni, hogy abban a nyomorult kéróban te laksz már tíz éve és nem Gipsz Jakab, akkor mindig megkapod, hogy te csak egy büdös proli vagy, aki csak ne akarjon itten semmit.

Te ne ugass, amiért elhagyták a leveled, csomagod, mert a Posta nem vállalja, hogy a küldemények száz százaléka célba ér, és te, balfaszkám, éppen abban az öt százalékban vagy mindig, aki ráfaragott, elég meló nekik a sok ajánlott szarért felelősséget vállalni. Vagyis nyugodtan le lehet nyúlni a cuccok öt százalékát, cseszheted, nem hogy kártérítést nem kapsz, de még egy Bohóc csokit sem, Sajnáljuk, öcsém! felirattal. Nem, ez egy ilyen üzem, te meg kapd be. Te csak ne hívd fel a figyelmüket semmire, például, hogy az albérlődet már évek óta kirúgtad, úgyhogy lehetőség szerint ne hurcolásszák ki se az ajánlott szelvényeket, se más szart, hanem alapból küldjék vissza feladónak. Te igazold magad személyivel, lakcímkártyával és adószámmal, utána esetleg felvesznek valami panaszt, aminek persze következménye nem lesz, mert a szaros levelek továbbra is nálad landolnak majd.

Nem, ez nem szolgáltatás, mi hivatal vagyunk, te meg vegyél fehér inget, és köss nyakkendőt, ha akarsz valamit. Egyébként meg vegyél biztosítást, telefont, sorsjegyet, kajajegyet meg ki tudja mi szart, mert ettől vagyunk ügyfélbarátak. Nem, nem azért, mert megkapod azt, amit a törvény szerint egyetemes szolgáltatásnak hívnak, azért te legyél hálás.

És a MÁV. Bocsánat, elkúrtuk, de néha van ilyen, amúgy meg nem kell majrézni, a száz méter két mozdony között elég sok ám. Igen, én elhiszem, hogy a vasút veszélyes üzem, és ez ilyen incidenst töviről-hegyire ki kell vizsgálni, addig se bakter, se vonat el nem mozdulhat, amíg nincs rögzítve minden esemény. Jó. De az utas baromira nem tartozik a rögzítendő esemény közé, cserébe viszont nem kellene úgy kezelni azt a több száz barmot, aki ül a kocsiban és vár, mint néhány zsák krumplit.

Persze, meg lehet magyarázni, hogy nem lehet ám nyílt pályán futkosni mindenféle hülyének, mert életveszélyes. Ez természetesen így van. Ugyanakkor a vasút, ezen belül pedig a MÁV Startnak nevezett képződmény azért van, hogy embereket szállítgasson A-ból B-be. Szóval nem lehet a fizető utast otthagyni egy vonatban, hogy majd ha lezajlik a helyszínelés, akkor majd el lesznek szállítva. Nem lehet a szabályzat és egyéb előírás mögé bújni és a fejükre szarni. Teljesen mindegy, mi módon, de azokat az embereket ki kellett volna hozni a vonatból és vissza kellett volna kísérni az állomásra.

Nem kell itt süketelni, hogy a helyszín megközelíthetetlen, egy kilométert azért le lehet sétálni. Ha már az incidens helyszínéül szolgáló vágány le van zárva, akkor két bakter segítségével azon a vágányon szépen vissza lehetett volna sétálni, a szomszéd vágányokon elvégre 15 kilométer per órás sebességkorlátozás volt érvényben, ne adj isten, egy motorvonatot oda lehetett volna küldeni külön engedéllyel meg kisfaszommal, hogy szépen csorogjon vissza az utasokkal Kelenföldre. Nem pedig vállvonogatva elintézni, hogy a szerencsétlenek végignézzék, hogy megy el mellettük a következő szombathelyi vonat.

Ha pedig a szabályzat ezt nem teszi lehetővé, akkor az a szabályzat szar - nem kell naponta ötször efféle eseményeket rögzíteni, úgyhogy az ilyen kilengések nem is lennének mindennaposak. Ha a vasút azt akarja, hogy az emberek utazzanak a koszlott, tetű lassú vonatokkal, akkor legalább ennyit illene megtenni. Mert nem azért vannak az utasok, hogy néhány egyenruhás mozdonyokat tudjon huzigálni Záhony és Hegyeshalom között.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

116 komment

Címkék: MÁV Posta

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr625515966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eino81 2013.09.16. 12:55:56

Velünk a múlt héten esett meg egy ilyen: Csehországban, Prágától vagy 40 km-re, este 9kor a vonatunk elé ugrott egy öngyilkos. Azonnal megállt a vonat, szerencsére az állomás 100 méterre volt. Begyalogoltunk, a mentő, tűzoltó és a rendőr 5 percen belül kint volt, pedig nagyobb város nem volt a közelben. Jött értünk egy üres vonat 20 percen belül... Magyarország még nem Európa...

protézisesh 2013.09.16. 13:08:12

oké, csinálnak két fotót, krétával berajzolják, hogy itt állt a józsi vonata, itt meg a ferié, aztán az egyik szépen visszatolat kelenfődre. He?

halaloszto 2013.09.16. 13:15:42

@Monsterhumster: annak eselye hogy kitori a labat leszallaskor osszevetve annak az eselyevel hogy 3-4 ora etlen szomjan alatt rosszul lesz?

teged zarnanak be valahova ennyi idore, bizots megertened hogy a szabaly az szabaly.

szivbol kivanom hogy ne sikeruljon a szakmadban elhelyezkedni.

Vajk

gz0zg74 2013.09.16. 13:18:48

Tisztelt "MONSTERHUMSTER"! Hát valószínüleg ellógtál néhány órát a tanulmányaidból, ha egyáltalán tanultál valamit is a témában! A bokakitörős dologban még csak-csak egyet is tudnék érteni, de abban , hogy nem a MÁV a hibás ( illetve az alkalmazottja), már legkevésbé sem ! Ismerd meg az érvényben lévő MÁV forgalmi utasításokat, aztán véleményezz ! 3 féle felelős lehet( bár ebből is a harmadikat életszerűen ki lehet zárni) : 1./ mozdonyvezető, 2./ forgalmi szolgálattevő, 3./ az a szerelő , aki a mozdony üzembiztonságáért felelős( napi vizsgáját végezte). Az információ közlés hiányosságával egyet értek, sajnos az magyar sajátosság.

zsitva 2013.09.16. 13:20:07

Az egyik hozzászólóval ELLENTÉT-ben én nem végző közlekedésmérnök jelölt vagyok, hanem közlekedésmérnökként végeztem 1974-ben.
Utána évtizedekig oktattam közl.mérnök JELÖLT-ket.
Nálam a jelölt úr biztosan egyest kap kollokviumon ha olyan butaságokat beszél, mint amiket az első hozzászólásban írt.

Az oktatás mellett műveltem is a közlekedést, gyakorlatban.
Amit itt többen megvalósíthatatlannak tartanak, vagyis mellé állítani egy másik szerelvényt, átszállítani az utasokat azt kettő esetben, ugyanennek a MÁV-nak a hálózatán már személyesen is megtettem.
Természetesen nem egyedül, hanem egy szervezet egyik csavarjaként.
De működött.
A MÁV-nál, magyar vasutasokkal, magyar vasuti kocsiból magyar vasuti kocsiba.
S nem állt meg a világ.
S nem került 5 órába csak mintegy másfél-két óra volt.
Mindkettő esetben a másik szerelvénnyel bevittük az utasokat a következő állomásra.
Egyik esetben Ácsra, másik esetben Ebesre.

zsitva 2013.09.16. 13:22:44

@jpmjpm: Egyébként mennyit rostokoltak ott az utasok?

-------------------

kb. 240 percet.

Piimpa 2013.09.16. 13:26:39

@kukukac: na a máv csicska is megérkezett. teljesen jó volt a hangnem, még mindig sokkal jobb, mint a máv úgynevezett szolgáltatásának okádék színvonala.

KevinMulder 2013.09.16. 13:27:07

@Monsterhumster: Nem sikerült. Remélem nem ilyen balekok fogják a jövőben a közlekedést tervezni.

Monsterhumster (törölt) 2013.09.16. 13:29:57

@halaloszto: Már elhelyezkedtem laza 2 éve, novemberben megyek abu dzabiba dolgozni, biztos a nem hozzáértésem miatt.
A szabály az szabály, attól hogy kényelmesebb lenne pár embert leölni, még nem teheted meg.
@naezjó?: Nem utaspartner, de az sem, ha pár ember megmurdál. Néha nem olyan egyszerű ezt elkerülni, mint ahogy képzeli pár ember.
@KaSzi: A probléma hogy fogalmad sincs a MÁV összetételéről, és hogy miért állt a vonat ott, és úgy ahogy állt. Nem lehetett jobban, gyorsabban megoldani, a jogszabályalkotók sajnos ezt nem tették lehetővé. Hogy a kallerok viselkedését a MÁV-al azonosítják, az pedig szerintem az utazóközönség problémája.

A sejtelmes nem máv alkalmazott meg az, ami. Nem akarok vádaskodni, nem az én tisztem, de a rendelkezésre álló információk alapján véleményem szerint ez a forgatókönyv a legvalószínűbb.

Ha pedig valakit hibáztatni akar a tömeg akkor a teljesen inkompetens jogalkotókkal kezdje, és ott is fejezze be. A MÁV politika, ami éppen rossz kezekben van.

ninimimi 2013.09.16. 13:32:07

@Monsterhumster: A hazai közállapotok legelkeserítőbb eleme az a felfogás, amely a normális társadalmakban az átlagnál tisztábban látásra hivatott, átlagnál tanultabbak nézeteire nálunk jellemző. Amelynek díszpéldánya a szösszeneted.

Láthatólag igen büszke vagy rá, hogy ismered a "túlemelés" - percek alatt megérthető - műszaki fogalmát, de kioktató véleményt nyilvánítasz olyan társadalmi kérdésben, amely 40 év kommunista diktatúrájának szellemi hagyatékában vergődő népünk helyzetét minősíti éppen.

A kommunista állami mamutok, köztük a MÁV, posta "méltó" örökösei a mai napig se fogták fel, hogy kutya kötelességük a nép tisztességes szolgálata. Érthetetlen számukra, hogyan működnek az ilyen szolgáltatók egy valódi, bejáratott demokráciában. Ez pedig így is marad, amíg a diktatúra szemléletének a gyökerét is ki nem írtjuk. Amire viszont semmi remény, ha a társadalom legképzettebb kisebbsége sem tudja ezt felfogni.
Üdvözöl: egy másik okleveles mérnök

Pretoryan 2013.09.16. 13:33:19

@Monsterhumster: MÁV alkalmazott nem lehet hibás ezt mindenki tudja, a váltót pedig Gizi néni állítgatta át, a sarki zöldségestől hazafelé, véletlenül mert beleakadt a gurulós szatyor.

Jah hogy ma elkezdődött a váci állomás felújítása úgyhogy ma csak 45 percet késtem a munkahelyemről, a káosz szó nem tudja leírni azt ami zajlott. A vonat max sebessége nem érte el a 40km/h-t átlagban pedig simán 30 alatt volt!

halaloszto 2013.09.16. 13:33:48

@Monsterhumster: nem a hozzaerteseddel van gond, hanem a hozzallasoddal. Abu Dzabi az tokeletes, pont megfeleloen messze van.

Vajk

citrix 2013.09.16. 13:34:09

Szerintem (sokat vonatoztam és láttam ezt-azt de laikus vagyok,nem ismerem a máv mindenre (sic!) kiterjedő forgalmi utasításait) a pécsi IC-t vissza kellett volna tolatni Hárosra.Ezzel minimálisan vágta volna el a szombathelyit,majd Hárosrról a szabaddá vált pályán irány Kelenföld.Utasokkal teli vonatot a legrövidebb ideig szabadna a nyílt pályán vesztegelve hagyni ha nem történt baleset,mozdíthatatlan állapotot előidéző esemény.Egy idő után spontán elkezdenek leszállni,bóklászni a sínek között ami tényleg életveszélyes.Átszállítani másik szerelvényre peron nélküli pályán... próbálja ki valaki egyszer még fiatalon,csomagok nélkül is milyen ügyes dolog.Minél hamarabb visszatolatni a közelebb megfelelő szabad kitérővel rendelkező állomásra és az élet megy tovább.Nem történt baleset,az előidéző okot lehet később elemezgetni utasok nélkül is.

Monsterhumster (törölt) 2013.09.16. 13:34:34

@gz0zg74: És a három felsoroltból szerinted minden esetben mindegyik MÁV alkalmazott?
Ja nem.
Kapufa.

galicius 2013.09.16. 13:35:48

Monsterhumster!Igérd meg,hogy a szakmádban csak is olyan helyre mész el dolgozni,ahol emberekkel nem kell foglalkoznod.Javaslom is,hogy messzire kerüld el őket.Nem neked való.Tudod,elgondolkodtam azon,amit írtál.Az jutott eszembe,hogy ennél azért nagyobb katasztrófák helyszínét is sikerült megközelíteni embereknek.Gondolj csak egy pár repülőgép szerencsétlenségre.Igaz,ott nem kellett vizet vinni a szerencsétleneknek.Vagy gondolj a legutóbbi Spanyol vasúti katasztrófára. Az meg már milyen mondat,hogy a szabály nem teszi lehetővé.Mit nem tesz lehetővé?Már megbocsáss,de ha olyan értelmiség fogja vezetni a nagyvállalatokat,mint te,akkor egy hasonló szituban az emberek fel fogják dobni a talpukat,mert a szabályzat nem tesz mást lehetővé.

KergeK@csa 2013.09.16. 13:36:51

@kukukac: Az az 1km a valóságban kb 15 méter volt a mozdonytól, ugyanis ott van a zajszigetelő falon egy ajtó, túloldalán meg normál utcák, lakóövezet, kb 200 méterre pedig a 19/49-es villamosvonal.

Ennyit az 1 km-ről, meg a nehéz megközelíthetőségről, ami miatt vizet sem tudtak vinni az utasoknak.

Bambano 2013.09.16. 13:38:18

csak a mélyen nagyon hülye idióta vezetők aszalják 4 órán át teljesen feleslegesen az embereket.

oké, én tudom, hogy a máv a Megint Állunk Várunk betűszava.

másrészt amíg egy rendesebb szerelvény féktávolsága kilométer körüli, addig két szembemenő vonatnál 100 méter (oké, első hsz alapján legyen 135 méter, tökmindegy) távolság enyhén szólva sem megnyugtató.

Ennyiért egy japó főnök már régen önkezével szalámizta volna magát.

Bambano 2013.09.16. 13:42:18

hagy kérdezzem már meg, a teljes vonat volt mozdíthatatlan? pontosan miért is?

miért nem lehetett két gépet beküldeni mindkét irányból, átakasztani rájuk a személyvagonokat és kihúzni őket? a két eredeti vontató meg maradjon ott, oszt méricskéljenek rajta, amit akarnak.

még egy kérdés: a vonatok állítólag megközelíthetetlen helyen voltak. és akkor a bűnügyi helyszínelők hogy kerültek oda? Hoppanáltak, mint harry potter? ha a bűnügyi helyszínelő oda bírt kerülni valami csoda folytán, netán vitte magával a nyilván pillekönnyű helyszínelő felszerelést, pár karton víz már lehetetlen küldetés lett volna pluszban?

naezjó... 2013.09.16. 13:43:32

@Monsterhumster: "Hogy a kallerok viselkedését a MÁV-al azonosítják, az pedig szerintem az utazóközönség problémája."

No comment, ne folytasd szerintem.

Bambano 2013.09.16. 13:46:14

@citrix: ha a vagonok végére rátoltak volna másik vagont, akkor a szokásos belső átjárón át lehetett volna vinni az embereket egy tartalékvonatra, amivel később elviszik.

Lesből Támadó Szárítókötél 2013.09.16. 13:46:34

Azért egy apróságra felhívnám a posztoló figyelmét.

index.hu/belfold/2013/09/15/a_mav_szerint_megkozelithetetlen_volt_a_vonat/

"A készenlétes balesetvizsgáló 10:45-kor kapott értesítést és Kelenföldre 11:25-kor érkezett. A MÁV balesetvizsgáló bizottsága a helyszínelést 13 órára befejezte, részükről indulhatott volna a vonatforgalom. A rendőrség 12:45-kor érkezett a helyszínre, a saját vizsgálatát 14:03-kor fejezte be,"

Arra lennék kíváncsi, hogy a rendőrséget vajon mikor értesítették, hogy kb. akkorra értek ki, amikorra a MÁV befejezte a maga vizsgálatát? A MÁV közleményben a "részükről" szó nekem azt sugallja, hogy a rendőrséget is ugyanakkor értesítették, de amíg a MÁV-nak 40 perc kellett a kiérkezéshez, addig a rendőrségnek 2 óra.

KolompárRómeó 2013.09.16. 13:47:55

A MÁV-nak 5 ellensége van: a 4 évszak és az utasok.

David Bowman 2013.09.16. 13:48:37

@Monsterhumster: Azért az elveszett 3 és fél óráért is felelős a máv. Felszorozzuk 300 utassal, az több hónap jogtalan fogvatartás.
A "mindenki dögöljön meg, csak ne legyen felelős" meg a legundorítóbb hozzáállás a világon.

Agnes Pasztor (törölt) 2013.09.16. 13:51:31

Szerintem a BKV-t is be kellett volna venni a felsorolásba a MÁV és a Posta mellé.

Én a szombathelyi vonaton ültem, így elmondhatom, hogy már induláskor tele volt annyira, hogy a folyosón is nyomorogtak az emberek.

Így különösen jó lehetett ott állni 4 órát - ezért is pattantunk meg sokan azonnal amikor a kaller végigjárt és közölte, hogy a magas rangú szakértő urak kiérkezéséig várjunk türelemmel másfél órát.

Ha én másfél óra alatt válaszolok egy sürgős problémára amitől több száz ember függ akkor másnap már nem kell bemenjek dolgozni.

naezjó... 2013.09.16. 13:52:10

@ninimimi: kiváló megfogalmazás, örülök, h vannak még, akik így látják.

Bambano 2013.09.16. 13:52:53

@Agnes Pasztor: ha a mávnál mindenkit kirúgnának, aki valamit ennyire rosszul csinál, már 25 éve megszűnt volna munkaerőhiány miatt.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.16. 13:53:41

"de amíg a MÁV-nak 40 perc kellett a kiérkezéshez, addig a rendőrségnek 2 óra."

A balesetvizsgálók későn értesítették a rendőrséget?.

"Az az 1km a valóságban kb 15 méter volt a mozdonytól, ugyanis ott van a zajszigetelő falon egy ajtó, túloldalán meg normál utcák, lakóövezet, kb 200 méterre pedig a 19/49-es villamosvonal.

Ennyit az 1 km-ről, meg a nehéz megközelíthetőségről, ami miatt vizet sem tudtak vinni az utasoknak."

Hát igen a MÁV érdekesen áll hozzá a dolgokhoz.
Volt olyan baleset, ahol a elhalálozott mozdonyvezetőt hozták ki felelősnek, mert úgy volt egyszerűbb.
90-es évek eleje.

Lesből Támadó Szárítókötél 2013.09.16. 13:55:30

@Bambano:

Ha jól sejtem, az egyik "helyszín" az a váltó volt, amelyet a Kelenföldről induló vonat felvágott. Namármost ha azon áttolják a mentesítő vonatot, akkor ugrik a helyszín.

David Bowman 2013.09.16. 13:57:09

@kukukac: Majd én eldöntöm, hogy vissza akarok és tudok-e menni a sinem. Ők csak nyissák ki az ajtót. Aztán dugják föl maguknak a szabályzatukat.

vittore 2013.09.16. 13:57:45

@Monsterhumster: Lehetsz hozzáértő, nincs jogom kétségbe vonni, bár a 6-8 méteren belüli megállás 15km/h ról egy kicsit neccesnek tűnik, DE jelen esetben mindenféle szakértő magyarázat értelmetlen. Esemény van, meg kell oldani /emberek bárhogyan, de elszállítása, tájékoztatás, ívóvíz biztosítása/na erre képtelen a MÁV, mert egy töketlen vízfejű intézmény.
Ettős függetlenül verhetem én itt a billentyűzetet, úgy sem lesz /valódi/ felelőse a történteknek.

Mészáros Laci 2013.09.16. 13:58:40

@Izo:

önfelfújó csúszda szerintem is kéne minden vasúti kocsira, a lépcső alá.

Mészáros Laci 2013.09.16. 13:59:43

@vittore:

"emberek bárhogyan, de elszállítása"

hordágyon...?

Bambano 2013.09.16. 14:00:12

@Lesből Támadó Szárítókötél: elfogadom. mondjuk nekem nem kerülne négy órába, hogy egy széttrancsírozott váltót megszemléljek.

@David Bowman: ha el is fogadjuk, hogy az utasok nem hagyhatták el a vonatot, azok a mávos alkalmazottak, akik nyilván jobban képzettek sínen mászkálás témakörben, még oda tudtak volna menni vízzel...

Bambano 2013.09.16. 14:03:49

@Mészáros Laci: elég lenne egy, kis táskában minden mozdonyra, és amikor helyzet van, a legutolsó kocsi végére felakasztani. nem volt az a vonat olyan hosszú, hogy 4 óra alatt ne érjen le az utolsó utas is...

vagy ha nem minden mozdonyra, akkor pár ilyen a nagyobb vontatási főnökségekre, és amikor mentesítő vonatot kell indítani, arra feldobják.

jött volna másik vonat, arra felszállnak. amire szintén lehetett volna vagy ideiglenes lépcsőt, vagy, mivel az országban egyébként is sok helyen van peron nélküli megálló, felszállnak maguk.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.09.16. 14:05:18

@Monsterhumster: Te tipikusan a "szolgáltatóért vannak az ügyfelek" kommunista filozófia agyament elveit vallod a sajátodnak, írhatnám hogy ezért tart itt az ország, de még igazam is lenne. Remélem hamar eltakarodsz külföldre és nem itt boldogítasz minket.

ciconia 2013.09.16. 14:13:42

Én egy olyan vonaton ültem az adott időben, ami Nagytétény-Diósd állomáson lett állomásoztatva hosszabb ideig emiatt az összetorlódás miatt. 120 perces késéssel értünk be Kelenföldre.

Az utasok többsége a vonaton cuccokkal utazik, szép nagy kerekes bőröndökkel, amik kiválóan tudnak gurulni azokon a kavicsokon kőzuzalékon ami a sinek mellett van. Utas leröpül, pláne 80 évesen igazán könnyedén a kavicságyba, bőröndje utánaröpül, és már indulhat is a gyaloglás Kelenföldre vissza a kőzuzalékon.

Aki ezt a posztot irta, úgy tűnik, hogy még életében nem ült vonaton két bőrönddel, két gyerekkel, de még egyszál magában se próbált leszállni olyan helyen ahol nincs magasitott peron.

Az ötletes ideiglenes lépcsőt emlegetőknek irom, hogy a kőzuzalékos kavicságyra azt se lehet letenni.

A MÁV tájékoztatáson lehetne amugy javitani, mert a kalauz csak annyit mondott, hogy bizonytalan ideig áll a vonat. De az utasoknak van ám mobilinternetje, ugyhogy többet tudtak a kalauzoknál, és igy tájékoztatták őket.

ciconia 2013.09.16. 14:19:24

Egyébként azon a vonaton, amin utaztam, semmi gáz nem volt az utasokkal, nem volt semmi hisztéria. adtak vizet az utastársak a szomjas kisgyereknek, nem volt olyan forróság éppenséggel, hogy szomjan kellett volna halni egy felnőttnek, és az emberek többsége szokott vinni innivalót magával a vonatra. Egy olyan repülős mobil csuszdára meg nem tudom hányan vállalkoztak volna. Inkább az ücsörgés bizonytalan ideig...

Nem voltak sérültek a vonatokon. Üldögélő emberek voltak.

efi 2013.09.16. 14:19:26

Még jó, hogy nem tűz volt a vonaton, aminek eloltását, majd a helyszínelést az utasoknak az égő vagonokban kell kivárni, mert ugye nyílt pálya, meg túlemelés, miegymás.
Továbbá el nem tudom képzelni, hogy a rendőrök, mint a vasúti szakmai utasítások nagy ismerői, mégis mit helyszíneltek - pláne ennyi ideig - 2 össze nem ütközött vonatnál. Számukra kvázi semmi 'látnivaló' nem volt. Nem csoda, hogy ilyen későn értek ki, gondolom prioritás szempontjából egy sarki autós koccanás is nagyobb jelentőséggel bír, így először oda mentek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.16. 14:20:35

@Monsterhumster: Másik szerelvény melléáll, egy mobilrámpát áttesznek, amin az utasok szépen átsétálnak, mint egyik hajóról a másikra. Bezzegadeutschebahn vasútnál létezik ilyen. Nálunk miért nem?

A túlemelés miatt abszólút nem veszélyesebb leszállni a nyilt pályán.

kukukac 2013.09.16. 14:22:29

Kedves Mindenki

Ha és tisztelettel szólítok meg valakit akkor az még nem bunkóság. Ja de most vettem észre, hogy ezt az oldalt többé nem olvashatom, mert és nem vagyok elég b*kó, p*raszt, f*szozó, k*pd be meg a többi nyalánkság. Kérem senki ne válaszoljon mert most iratkoztam le az egészről. Mert most jöttem rá miért van ez a cikk a "Holnaptól nem leszek itt" cikkek között. Volt szerencsém. A kocsmában is jobb hangulat lehet, de nem tudom mert nem járok kocsmába. Hogy én milyen elmaradott vagyok. Csak a szövegezéshez volt némi hozzáfűznivalóm és máris kocsmában éreztem magam a válaszok olvasása közben. Te jó ég. Hová jutottunk. Én nem mert menekülőre fogom. Egyébként van valaki aki ott volt. Na ő mondhatna véleményt de szerintem ő sem ütne ehhez hasonló szintet. Ehhez fel lehet nőni de nem kötelező. A 8 osztály igen.
Sajnálom, hogy megzavartam e bájos csevegést.

ciconia 2013.09.16. 14:22:35

És még annyit, hogy mi Nagytétény-Diósd vasutállomáson álltunk másfél órát. Volt a vonat mellett peron, az állomásról el lehetett volna menni kocsival, gyalog, és mégis csak néhány ember szállt le. Pedig a kalauz mondta, hogy ide akár taxit is lehet hivni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.16. 14:26:26

@halaloszto:

"szivbol kivanom hogy ne sikeruljon a szakmadban elhelyezkedni.

Vajk"

- De csak szigorúan a köz érdekében!

Bambano 2013.09.16. 14:33:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: vigyázni kell ezekkel az eldugott, megközelíthetetlen helyekkel, mert kitaposott ösvény vezet oda, a gugli streetview szerint.

minden bizonnyal megközelíthetetlen, ha rendesen ki tudták járni a füvet....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.16. 14:35:13

@Illegális pártmunkás:

"Volt olyan baleset, ahol a elhalálozott mozdonyvezetőt hozták ki felelősnek, mert úgy volt egyszerűbb.
90-es évek eleje."

- Mikor? Hol? ???

Cathcart_ezredes 2013.09.16. 14:36:21

@Eino81: 3 éve Szeged felé öngyilkos beugrott a vonat elé: 2 és fél órát álltunk úgy, hogy a megállótól kb. 200 méterre lehettünk. Néztük ahogy elmennek mellettünk a vonatok, de a kaller úgy őrizte az ajtókat hogy le ne szálljunk, mintha minimum fegyencek lettünk volna. Ment az ordítozás, népfelkelés, aztán hogy-hogynem leengedtek minket és szép libasorban elmentünk az állomásra, ahova nem küldtek értünk külön vonatot, hanem az érkezőkre kellett felpréselődni, már akinek sikerült.
Kb. 5 éve szintén Szeged felé Kecskemét közelében óriási vihar: felsővezeték szakadás, a vonat szemből elkapta, vészfék, majd az oldalra kilendülő vezeték 5-6 helyen beverte a vonat ablakait, ott is ahol ültem. A kabinban lévő csaj sokkot kapott, én több helyen véreztem kezemen (az volt a szerencsém, hogy a remek szigetelés miatt a csukott ablakon keresztül beesett az eső, emiatt odébb ültem fél méterrel az ablaktól). Az összevérzett ingem miatt írtam nekik levelet, hogy ha lennének oly kedvesek fizessék ki, erre írtak egy iszonyat alázós levelet, hogy a tisztítási költséget vállalják csak... Nem ezen akartam nyerészkedni, de akkor az a nyomorult 3-4 ezer forintos ing is elég sokat számított a kasszában.
Szarja össze magát a MÁV meg az is aki védi...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2013.09.16. 14:37:20

@Monsterhumster: @zsitva: mint pályakezdő és mint tapasztalt közlekedésmérnököket szeretnélek kérdezni titeket, jelen esetben - műszaki szemmel nézve - mi lehetett az oka, hogy egyik szerelvényt sem vontatták be semelyik állomásra.

(Ebesre emlékszem, 3 vagy 4 vágány van, tehát ott van kihúzó, Kelenföldön szintén iránybaállítható lett volna a vonat.)

Bambano 2013.09.16. 14:38:55

@ciconia: a mávnak kellene ideiglenes lépcsőt csinálni, ők nyilvánvalóan nem tudják, hogy mennyi a sínpár távolsága, terhelhetősége, tehát lehetetlen számukra egy olyan lépcsőt összehegeszteni, amit rátesznek a sínre és rátolnak a vagon végére.

ha egy mávos felhív, jó pénzért megmondom neki a nyomtávolságot.

de mindegy, legyen igazad. a valódi probléma nem az, hogy az általam beszórt 6-8 féle ötletet nem valósították meg, megértem, amatőr vagyok a vasúthoz. A probléma az, hogy semmi mást sem valósítottak meg, ez fáj itt sok hozzászólónak. Meg az, hogy laikusként is nyilvánvaló f..ságokat nyilatkoznak.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.16. 14:39:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

90-es évek eleje.
Úgy emléxem, hogy a
Balmaznyújork-Debrecen vonalon, a Db-i mozdonyvezetők mindannyian tudták, hogy ki volt a hibás, de az az illető életben maradt.

Bambano 2013.09.16. 14:45:03

minek is szólok bele ebbe az egészbe, nem vagyok elég gazdag ahhoz, hogy tömegközlekedéssel járhassak, marad az autó.

Gera 2013.09.16. 14:52:25

Amúgy egyetértek, de annyit hozzáfűznék, hogy nehogymá a postás döntse el, hogy ott lakik-e az adott címen valaki. Egyébként meg sokkal megnyugtatóbb tudni arról, hogy kik-mik hiszik azt, hogy ott lakik valaki, aki nem lakik ott. Nem kerül semmibe kivágni a szemétbe az illető postáját.

Erdőtársulás 2013.09.16. 15:13:26

Én is arra lennék kíváncsi amire már páran rákérdeztek, hogy mi lett volna akkor, ha tényleg ütköznek, ha utasok sérülnek meg?
Akkor is "megközelíthetetlen" lett volna ez a szakasz? Ott haltak volna meg?
Ez most nem is igazán "milettvolnaha" kérdés, hanem "mileszha"!

dr. vuvuzelafan 2013.09.16. 15:14:56

@jpmjpm:

A hivatalos MÁV közlemény szerint 10:43-kor történt a "majdnem baleset", Kelenföldre 14:15-kor húzták vissza a személyvonatot, az IC 14:25-kor indult tovább a Keleti felé. Azaz eszerint is közel 4 órát kellett egy helyben ücsörögni a vonatokban. Ha jól látom a menetrendet, akkor a Tubes IC-nek 9-kor kellene Kelenföldön lennie, ehelyett 14:25-kor indult el a helyszínről, ami már majdnem 5 és fél óra késés. Késést lehet (kell) belekalkulálni az utazásba, de 5 és fél órát étlen-szomjan, ülve tűrni azért elég kellemetlen.

Olvasói beszámolókban szerepel olyan is, hogy a Somogy IC (menetrendszerinti érkezési ideje: 9:15) 12:09-kor még mindig nem ért be. Ezek szerint más vonatoknál is több órás késések léptek fel.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.09.16. 15:17:08

@Gera: Nem a kézbesítő, hanem a postahivatal, és nem az a fő gond, hogy valamit nem lehet elintézni, hanem a stílus, hogy mégis hogy képzelem.

vittore 2013.09.16. 15:26:35

@ciconia: Folyamatosan terelsz. vagy nem érted a cikk lényegét. Senkit nem érdekel, hogy az utasok megoldották maguknak a vízellátást. Nem az ő dolguk lett volna. A történet arról szól, hogy a MÁV és a rendőrség közösen valami elképzelhetetlenül működés és cselekvésképtelen rendszert alkotott. Álljon elém és nézzen a szemembe, aki azt állítja, hogy ma Magyarországon hasonló esetben megközelíthetetlen egy helyszín. Basszus nem a Himalájában kanyarog az a szerencsétlen vasút.

Kakimaki0123456789 2013.09.16. 15:39:22

Ja a MAV nem azert van hogy az utasokat szallitsa; hanem azert hogy az allami penzeket atcsatornazza a gazdasagi holdudvarhoz.
A szemelyszallitas csak fedotevekenyseg.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 15:41:32

@Monsterhumster: Nemrég módosították jogszabályok, na persze. Itt 1 km volt a távolság, amit nem tudtak áthidalni, de pár éve volt egy gázolásos történet, amikor a világ végén, 10 km-re a legközelebbi településtől, nyáron 40 fokban. Akkor is ugyanígy kezelték, a kedves utas üljön 3 órát a vonatban, közben a másik vágányon legalább 10 szerelvény húzott el.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 15:42:54

@Kakimaki0123456789: Még a végén kiderül, hogy a MÁV a titkosszolgálat fedőcége :)

David Bowman 2013.09.16. 15:43:51

@ciconia: Vaze, Rákoson pl. NINCS peron. Bemondják a vonaton, hogy a leszállók legyenek különösen óvatosak, oszt nyóc. Vagy Kőbányán.
És akkor az éppkézláb emberek legyenek a bénábbak túszai? Aki tud, és akar, hagy menjen.

David Bowman 2013.09.16. 15:46:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
És akkor még volt a film a két jappán szuperexpresszről...

zoli_ 2013.09.16. 15:47:11

@Monsterhumster:
"Szerencsére mint végzős közlekedésmérnök, talán értelmesen hozzá tudok szólni az alapvetően értelmetlen poszthoz."

Tévedsz, nem tudsz. Alapjában véve, remélem a diplomádat sem kapod meg, ilyen problémamegoldó képességgel!!!!

Tudod vegyük azt, hogy ott van a vonaton több száz ember. Akiket el KELL látni. Nem érdekel, hogy a katasztrófavédelem hoz két mobil lépcsőt, és megáll 499-es busz, hogy hogy elvigye az utasokat. Nem érdekel az idióta hozzáállásod, hogy ez a szabály és kuss.

Ha nagyon érdekel a szabály, olvass alkotmányt. Az az alapszabály, hogy az embereknek joguk van a saját életükhöz, és az ilyen felfogással ami neked van, azzal több órát veszel el az életükből.

A mávnak meg inkább kártérítést kellene fizetnie (és mielőtt belekötsz, rohadtul nem érdekel, hogy máv trakció, vagy start, vagy máv stop, vagy bármi), egy ilyen akció után. Nem a jegyek árának 25%-át visszafizetnie. Az emberek ideje pénz, amit meg kell téríteni.

David Bowman 2013.09.16. 15:53:14

@Erdőtársulás: Én egy hasonló esetben leugrottam a vonatról, és elszaladtam. (Nem tudom, a faszorrú piros vonaton mit csinálnék a zárt ajtóval.)
Különben mindenki más nyugton maradt. Nekik lett igazuk. Végülis a másik vonat úgy 100 méterre nagy csikorogva megállt.

zoli_ 2013.09.16. 16:01:42

@David Bowman:
1. Te csak szólj HAL-nak hogy nyisd ki az ajtót.Ja tényleg, ez 2001-ben sem jött be.... :D
2. Ha meg tele van csillagokkal, akkor meg nem mindegy??? :)

amúgy egy fél óra után simán letéptem volna az ólomzárat, és kinyitom az ajtót a piros vonatban...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.16. 16:16:39

@Monsterhumster: Jaja, kimagyarázás, kifogás, melléduma mindég van. Csak az utasok maradnak ott valahogy mindég az állomáson, vagy állnak órákat a nyílt pályán...

KevinMulder 2013.09.16. 16:29:08

@zoli_: Ha ez baleset, akkor én is simán használtam volna a vészkijáratot ...

Mészáros Laci 2013.09.16. 16:38:47

@Bambano:

Nyílt pályán méter körül van a lépcső magassága, onnan csak fiatal felnőtt utasok tudnak le- majd a másik vonatra felszállni, a többi kb kétharmad nem.

A csúszdát viccnek szántam, nagyon veszélyes (repülőgépeknél a lecsúszdázó utasok 10%-a megsérül).

A vasutasok szabály szerint cselekedtek, és sosem a rugalmasságukról voltak híresek. Lehet, hogy születik egy új szabály, de ezeket mindig a valós helyzetek szülik, nem lehet mindenre előre szabályt alkotni.

Egyébként vannak megreformálhatatlan szervezetek, a MÁV ilyen, de a Matávnál is iszonyú sokáig tartott, és még nincs vége.

Bambano 2013.09.16. 16:47:04

@Mészáros Laci: nem hiszek benne, hogy nyílt pályán más lenne a lépcső magassága, mint azokon a megállóhelyeken, ahol nincs kiépítve semmi. mégis megáll ott a vonat és nincs rapli.

A vasutasok aligha cselekedtek szabály szerint, ha nem néztek rá 4 órán át az utasokra. Legfeljebb a szabályok egy általuk fontosnak hitt részhalmazának megfelelően cselekedtek.

csak a matáv nincs monopol helyzetben és őket előbb-utóbb a piac megreformálja. mondhatnám azt is, hogy régebben 15-20 év alatt kaptál telefont, ma meg 2 nap alatt, azért ez már valami.

JohnHenry 2013.09.16. 16:55:07

@ciconia: máv, bkv számára te vagy a tökéletes utas: lexarod, hogy nem jutsz sehová, csak üldögélhess egy helyben. fizető utas vagy, esetleg ráérő nyögdíjas?

Bambano 2013.09.16. 16:58:45

@JohnHenry: a dkv számára meg én, fizetem a rakás pénzt és sosem zavarom őket utazási szándékkal.

apanna 2013.09.16. 16:59:41

Vácon élők épp ma szembesültek milyen is a káosz. Semmi felvilágosítás, tömegnyomor a pályaudvaron, senki nem tud, és nem mond semmit. Találd ki magad..
Valóban a MÁV nak a legnagyobb baja, hogy vannak utasok....

David Bowman 2013.09.16. 17:12:36

@zoli_: Az elszaladós ügyre mondtam. Jött belénk a másik vonat, de az utazó közönség rá se baszott. Én leugrottam a vonatról, és elszaladtam. Ezt most nem tudnám megtenni.

David Bowman 2013.09.16. 17:15:25

@Bambano: Most meg azok az utasok, akin lehetne pénzt keresni (mondjuk én) rég autóval utaznak. Ez is egy megoldás.

Mészáros Laci 2013.09.16. 17:19:40

@Bambano:

A vagonok legalsó lépcsője a síntől kb 61 centi magasságban van. A sín magassága további 15 centi, a fényképek alapján a zúzott kő maximum a talpgerendákig volt, de a vágányok között néhol 5-10 centivel is mélyebben volt. Ez azt jelenti, hogy 75-85 centiről kellett volna lelépni. Az egy méter, amit fentebb írtam, irodalmi túlzás volt. Mentségem, hogy nem vagyok vasutas, kicsit bogarásznom kellett a MÁV vagonok és sínek méretei után.

***

Ezzel együtt is minden megoldható lett volna, de a MÁV nem egy rugalmas szervezet, a kicsit katonás egyenruha mögött valóban katonás szevezet és szolgálati út van. Egyébként ez nem feltétlenül baj, a vasút ennek a merevségének is köszönheti viszonylagos biztonságát.

Van egymillió vasutas szabály. Nyílt pályán nem rakjuk le az utasokat, például mert a párhuzamos vágányokon forgalom lehet, és akkor azért sírna a sok blogger, hogy miért nem a biztonság volt az első.

Ez egyébként minden döntéshozó pozícióval így van: akármit is dönt, mindig lesz, aki jobban képben van, és a helyzet utólagos ismeretében megmondja, hogy mit kellett volna csinálni.

kis59 2013.09.16. 17:20:24

@Monsterhumster: Másik mérnökként elmesélem Neked, ilyenkor megoldható, hátulról másik szerelvény rátol, középajtó kinyit, utas átmegy.....Ha meg az egyik vezérlőkocsis - az IC biztos nem ilyen - valami dobogó kerít, utas lesegít, másikra felsegít

kis59 2013.09.16. 17:24:40

Bocs, márt többen is leírták.

Bambano 2013.09.16. 17:44:43

@David Bowman: én nem merem azt mondani, hogy az én relatíve magas fogyasztású autómmal is olcsóbb 1 személynek utazni, mint tömegközlekedéssel, mert valamelyik hülye még azt hiszi, hogy keveslem a benzin árát... a viccek akkor jönnek, mikor a három fős családom ül be egy autóba.

de az nonszensz, hogy az utaslétszám csökkenésére gyorsvonati pótjegy bevezetésével kellett reagálni.

aszekelyek 2013.09.16. 18:14:31

@Monsterhumster: egészen biztos, hogy semmiért nem vállanak felelősséget, akik ilyen szájtépést okádnak ide. MÁV fikázást. Szókimondó hely ez, ugye?
No akkar ez lehetett feltételezett terrorcselekmény helyszíne is. merugyi nem lehet azt tudni. egy sín, két szerelvény szembe... De tökfejéknek, persze rugózni kell ezen is.

Don Quixote de la Ferko 2013.09.16. 18:15:10

Be kell zárni a mávot. A sok zseni önjelölt problémamegoldó meg oldja meg a saját közlekedésének a problémáját.

Baromarcúak. Hiba történt. Azért, hogy ez ne fordulhasson elő többé, el kell viselni a kellemetlenséget, ami érted van baromarc, nem értem, mert én nem vonatozom.
Igaz érted meg nem kár, hiszen hogy mernek feltartani hatalmas-fontos mennivalódban, menni kell, a hiba le van szarva, egy baromarcot ez csak addig érdekli, amíg érintett, másért már nem kár.

Idióták.

aszekelyek 2013.09.16. 18:17:17

@kis59: jaj de jó és akkor is ez a protokoll , ha mondjuk meg van fenyegetve európai vasutak összessége, hogy majd ott fognak kicsit játszadozni bizonyos elemek?
Na neee. , mielőtt még bárki tudná, hogy egyáltalm mi történt.

Don Quixote de la Ferko 2013.09.16. 18:21:43

"Akiket el KELL látni. "

Valamelyik barom írta. Jót nevettem rajta.
Okoska. Az út 2-3-4 óra. Ez indulás után történt, tehát ha a te idióta gondolatvilágodat követjük, akkor az indulás után tíz perccel már éhező, szomjazó tömegek nyomorogtak, mert megállt a vonat, és várni kellett annyit, amennyi normál esetben az út lett volna. MÁV ellátás nélkül.
Vannak emlékeim hajdani vonatos-buszos útjaimról. Saját magamat láttam el előre, nem utólag visongtam ész nélkül, hogy a 10. perctől nem jött a szállító cégtől a manna.

Tényleg ennyi hülye van ebben a világban?

piszter 2013.09.16. 18:22:00

szerintem oda kellett volna szállítni egy kis kaját (szendvicsek) meg pillepalackban vizet, hogy az utasok normális körülmények között kivárhassák a helyszínelés végét. ennyi. ez lett volna a megoldás.

másrészt az egésznek egyáltalán nem lett volna szabad megtörténnie. valaki ordasnagyot hibázott. ami nem lenne baj, ha nem emberek élete forgott volna kockán. de forgott. magam részéről elvárom, hogy a rendszert biztonságosabbá, hülyeállóvá tegyék a jövőre nézve. ennyi.

aszekelyek 2013.09.16. 18:22:21

@zoli_: az egy ügyüek szerint biztos csak ez az egy szűáámított. ilyen , soha nem látott esetben. Hogyne. persze.

funfun 2013.09.16. 18:24:45

@ciconia: Eleve szabály, hogy vonatra csak két gyerekkel és két gurulós bőrönddel lehet felszállni. Vizet adtak az utasok a szomjas gyerekeknek? Milyen anya az, aki úgy ül fel két gyerekkel a vonatra, hogy a két gurulós bőröndbe nem tesz vizet? Biztos egy olyan ostoba picsa, amilyen te is vagy.

2013.09.16. 18:50:51

A MÁV és a POSTA maradt vissza a régi rendszerből, így nem csoda, hogy szarul működik...

Etniez 2013.09.16. 18:53:46

@Monsterhumster: Itten angliában az csinálná a vasút társaság, hogy

1, küld egy szerelvényt és pár sárga kabátos embert, hogy terelje át őket biztonságosan. Hoznának magukkal valami leszállást segítő eszközt.

2, vagy küld embereket, akik lesegítik az utasokat és biztonságos helyre kísérik. Próbálnának valamilyen segítséget nyújtani az utazással kapcsolatban (mentesítő járat, busz, akármi).

A MÁV meg simán hagyja őket órákon keresztül várakozni a semmi közepén 0 tájékoztatással.

És ebben az a no comment, hogy szerinted ez így jó.

Etniez 2013.09.16. 18:56:38

@naezjó?: Mivel velük, az unott pénztárosokkal és a késő, koszos és drága vonatokkal találkoznak, mégis miről-kiről alkossanak véleményt? :D

nincs1itt 2013.09.16. 19:57:33

@Monsterhumster: Hogy te milyen okos vagy! Nyilván van valami mérnöki magyarázata a tájékoztatás elmaradásának is, illetve annak is, hogy miért nem kaptak legalább ásványvizet az utasok??

nincs1itt 2013.09.16. 19:58:59

@Don Quixote de la Ferko: Nagyon okos, 2-3 óráig egy helyben álltak, és csak utána indultak tovább, tehát onnan még + óra az út....

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.09.16. 20:16:19

Én hálás vagyok a mávnak, miattuk tettem le a jogsit és vettem kocsit. Azóta JÓVAL olcsóbban utazom, és harmadannyi idő alatt érek a szüleimhez, 200 km-re. (Ketten megyünk). A vonatok környékét is elkerülöm.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.09.16. 21:02:28

@halaloszto: "annak eselye hogy kitori a labat leszallaskor osszevetve annak az eselyevel hogy 3-4 ora etlen szomjan alatt rosszul lesz?"

50%

2 éve ott ragadtunk a camponával szemben mert rászakadt egy faág a felsővezetékre
papi kivésznyitózta a piros motorvonat ajtaját, első mozdulattal eltörte a lábát a kövön
aki meg két szendvics meg egy liter víz nélkül indul utazni szombathelyre az erősen vessen magára
ettől függetlenül faszul lett megoldva a helyzet az tény.
bármelyik vonat megáll kelenföldön, kihúz, visszatol a szerelvény végére, kocsivizsgáló (van kelenföldön mindig) összerakja, utasok átsétálnak, átjáróajtók visszazár, balesetes vonatról leakaszt, másik vonat utasokkal visszahúz peron mellé
ennyi kellet volna

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.09.16. 21:06:19

@piszter: ez oké, de ugyanennyi várakozás van ha két várostól és az országúttól 5-10 km-re egy földúton megy ki egy traktor vagy egy crossmotoros a vonat elé, amit még a rendőrök is bajosan tudnak megközelíteni
és akkor esetleg még a mozdony is mozgásképtelen lesz, busz nem tud kimenni a sár miatt, szóval az, hogy mi miatt volt 5 óra állás, szinte mellékes.

de azt egyszerűen nem értem meg miért nem szállt le fél óra múlva mindenki és sétált vissza
vagy legalább másfél óra múlva amikor tudták hogy nemsoká jön a következő... én is gyalogoltam már be két kilométert is ilyenkor, leszállni kell tudni, ez max a nyugdíjasoknak okoz gondot de még őket is le lehet segíteni óvatosan.

jpmjpm 2013.09.17. 00:41:05

@Szárnyathy Géza: @dr. vuvuzelafan: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: pffff...

miért érzem azt, hogy a hatóságok/illetékesek/stb... hülyének néznek minket? ;)

David Bowman 2013.09.17. 15:42:12

A kapufa. Az a hülye akác.

zozo6296 2013.09.24. 22:54:34

@ciconia: Annyira buta vagy, hogy példát sem tudnék mondani.
Először is, képes voltál két órát ott ülni a vonaton, mikor az még csak nem is Bivalybasznád alsón vesztegelt, ahol napi két vonat jár, és még csak nem is nyílt vonalon.

Másodszor, "Az utasok többsége a vonaton cuccokkal utazik, szép nagy kerekes bőröndökkel"
Tényleg? Naponta több tízezren kerekes bőrönddel mennek szerinted munkába? Érdekes látvány lenne.

Két bőrönddel, két gyerekkel vonaton. Akkor már praktikusabb lenne autóval.
süti beállítások módosítása