Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.09.26.

Káosz ömlik az ATM-ből

Szárnyathy Géza

Van úgy, hogy leszakad a polc a szekrényben. Persze rikácsolhatsz, hogy túl sok cucc lett felpakolva, de valójában te cseszted el, amikor akkora barom nagy polcot túl kicsi csapokra tettél. Ott van a rohadt szekrény, falában a beletört csap, ami egy kicsit szét is barmolta a fát. Mit csinálsz? Tennél bele másik csapot. Csak egy másik lyuk kell. De hova? Mert a régi helyére nem lehet. Viszont szintben kell maradni, úgyhogy vagy a régi elé vagy mögé kell fúrni. Elé nem lehet, nincs hely, mögé sem, mert lebillen a polc. Na, marad a régi lyuk. Fogod a csapot, belepróbálod, nem jó, lötyög, szar, kihullik. Dugjuk bele egy tiplibe, akkor kitölti a rést. Franc rohassza meg, nincs akkora tipli. Na, késsel kettévágsz egy tiplit, a kis ívbe beleteszed a csapot és szigetelő szalaggal körbe tekered. Belenyomod a lyukba. Fasza, benne van. Diadalittasan közlöd, hogy megoldottad a problémát, mindenki ujjong, majd éjszaka leszakad a picsába az egész.

Vigyázz, most jön a képzavar.

Nagyjából így áll a tranzakciós illeték dolga is. Lett egy alapból béna adónem - egy létező, piacbefolyásolási célzattal kitalált adó félreértelmezése. Voltak vele gondok, például baszott befolyni a tervezett összeg. Jöttek a buhera intézkedések: jó, ha nem keletkezik elég bevétel, akkor a különbözetet fizessék be a bankok csak úgy, mert kell. De biztos, ami biztos - mert ezeknél sose lehet tudni - emeljük is meg, de jól. Eredmény: a bankok sorra szüntetik meg a kedvezményes számlákat, csomagokat, a keveset költő, sutyerák ügyfelek meg vagy fizessenek többet, vagy húzzanak a vérbe. A pislákoló pénzügyi kultúrát ezzel jól oldalba is pisálták. Mit mond a nagy tudományú miniszter? Válts bankot. Persze, lehet választani a szakóca és a husáng között.

Az egyetlen értelmes elem a szabályozásban a készpénzes bulik magasabb adóztatása volt. Mivel kellett a pénz, ezt is felemelték, ráadásul a hatezres plafont is megszüntették. Jött a felhördülés, hogy de hát ki a fasz kérte, hogy az én fizetésem számlára jöjjön, ez drága, meg amúgy is szegény nyugdíjasok. Franc essen bele, választások előtt nem lehet az út szélén hagyni ennyi szavazót, legyen havi kétszer ingyenes a kápé-felvétel. Hohó, de akkor Simicska Gyurcsány is kiveheti az osztalékát ingyen. Na ezt nem, csak 150 ezer forintig legyen ingyenes.

Ez az igazi fércelés. Valamikor valami ötletkezdeményből lett egy rohadt nagy káosz, leginkább azért, mert senki sem vette a fáradtságot, hogy végiggondolja, működik-e a dolog vagy sem, illetve milyen egyéb következményei lesznek az intézkedésnek. Ha ekkora terhet jelent a lakosságnak a tranzakciós illeték, akkor talán lejjebb kellene vinni a mértékét. De ha ezt nem lehet, akkor miért a készpénzfelvételt, miért nem az átutalást támogatják? És miért épp 150 ezer forintig? Miért nem az átlagnyugdíj vagy a minimálbér? 

Már várom, hogy mikor fog leszakadni ez a polc is a francba. Mert le fog, bár valószínűleg nem ma.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

115 komment

Címkék: hülyeség díjcsökkentés tranzakciós illeték ingyenes ATM

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr365533901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gera 2013.09.26. 14:21:55

Hát ja, nagyjából fingjuk nincs, mit csinálnak. Így születnek az elbaszott százoldalas szabályozások, amik hetente változnak, mert valakinek mindig eszébe jut, hogy kicsit toldozgatni kellene valahol.

Ebben a készpénzfelvételes játékban pl kifejezetten érdekes, hogy ha az egyszeri pógár felveheti ingyen, ellenben a kártyás fizetés pénzbe kerül, akkor miért is ne venné fel? Ezzel kapásból adnak egy pofont a készpénzhasználat visszaszorításának.

informatiKUS 2013.09.26. 14:25:30

Ez úgy ahogyan van egy nagy szar. Amíg nem volt ez a diletáns banda, nekem havi 2 kp. felvét összegtöl függetlenül ingyenes volt a saját ATM-böl. Akkor mi ez a könnyítés? Újra feltalálták a spanyolviaszt. Király. Ami eddig is ingyenes volt, újra az lesz. Hurrá!!!

aVs 2013.09.26. 14:25:35

@Mária: teee nem pont erről szólt az egész, hogy a "taknyolást" kéne mellőzni? :-))))

colonel Tigh 2013.09.26. 14:32:30

Köszönjük Eme... izé, Mária! Jézusom... már csak a gyurcsánybohócos tag hiányzik és helyben vagyunk.

baliY 2013.09.26. 14:33:37

@szist: Kit*r*lheted az ingyenes pénzfelvétellel, ha a bank közben megemeli a számlavezetési díjadat. Mert fel fogja. Vagy egy másik díjat emel meg. Vagy szimplán csak csökkenti a betétekre adott kamatot (húú ez már bonyolult, na mindegy).
JAAA hogy gondolkodni is kéne? Segítek. Mindenképp ki fogjuk fizetni, és mindenképp "mi" fogjuk kifizetni a tranzakciós adót. "Mi" akik dolgozunk, vagyis te is, aki állítólag "szegény" és "dolgozó" vagy, és én is aki "gazdag" és "nem dolgozó". Egyébként az összes többi hülyeséget is mi fogjuk kifizetni, nem csak a tranzakciós adót.

tryclops 2013.09.26. 14:34:37

Nem az a baj, hogy nagy az isten állatkertje, hanem az, hogy alacsony a kerítés....

@szist:
ad1: évek óta kb 3000 Ft-ot fizetek netre. Van akinek ez is sok, de havi 150 ropiból már telik rá. Ha meg nem, még mindig ott a faluház vidéken kisnyugdíjasoknak is.
ad2: Szvsz a logikus megoldás az lenne, (ha már hatósági árasdit akar játszani a kormány), hogy a bankkártyás illetéket csökkentjük, és olcsósítjuk a kártyaterminálok telepítését. És akkor már a kínainál is tudsz kártyával fizetni. Sőt, képzeld el, már piacon is láttam kártyás fizetést. Bámulatos hol tart már a tudomány, ugyi?
Járulékos haszon1: minden pénzmozgás látszik, nehezebb eltitkolni a bevételt, emelkednek az adóbevételek. A kici kinaiknál is. Online pénztárgépes móka nélkül is.
Járulákos haszon2: Az emberek a bankban tartják a pénzüket a párnaciha helyett, így a bankok több hitelt tudnak kihelyezni. Nem utolsó szempont, amikor jegybanki tartalékból akarnak lóvét a bankok segge alá tolni, hogy adjanak már hitelt...
Járulékos haszon3: Kevesebb papírpénzt kell legyártani évente. Mert az se olcsó ám, öcsisajt.

És egyébként meg: Elmész az anyád valagába, ha keveset keresel akkor gondolkozz el azon, hogy ez miért van. Lehet hogy nem kellett volna kibukni az általánosból 6.-ban? Szálj magadba irigy fasz.

User2.0 2013.09.26. 14:34:39

Ezt a mondatot csak én nem értem?: Voltak vele gondok, például baszott befolyni a tervezett összeg.

Gera 2013.09.26. 14:38:11

@baliY: Ja, hát az külön vicc, ha úgy lesz "ingyenes", hogy közben a banknak a tranzakciós adót ugyanúgy ki kell csengetni, mert akkor nyilván ugyanúgy kifizetteti velünk.

Gera 2013.09.26. 14:40:46

@User2.0: Bevezették a tranzakciós izét, de a költségnövekedések miatt átalakuló bankolási szokások miatt valami fele-harmada kezdett befolyni a tervezettnek, úgyhogy jól megemelték az illeték mértékét, a bankokra meg kiróttak egy egyszeri adót az ügyfelek okoskodása miatti kiesés pótlására.

User2.0 2013.09.26. 14:42:40

@Gera: Nem az a baj, csak az, hogy a délutáni kávé kimaradt és nem tudtam összerakni a mondatot. Most megittam és megvilágosultam :)

szist 2013.09.26. 14:47:54

Bocs Faszfejek,nem tudhattam, hogy ez a "demokraták oldala ... és a kormány fikázása és a sok féleszű erre buzdítása a célod kedves szárnyatlan gézabá
a viszont nem látásra !

Szevasztok 2013.09.26. 14:49:12

@szist: Hát pl ezért káros az egész cécó:

"Ha csak annyi készpénzt tartanánk, mint egy átlagos nyugati ország, akkor éves szinten 127 milliárd forintnyi kamattal lenne több pénzünk. A tranzakciós adó ráadásul ráerősíthetett a kialakult helyzetre: az adó bevezetését megelőző időszakban – 2012 végén – közel háromszor annyi pénzmennyiség áramlott készpénzbe, mint a megelőző három év során. Ezzel pedig a lakosság további kamatveszteséget kénytelen elkönyvelni."

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.09.26. 14:50:12

@Zedder: A legtöbbet az segítene a kérdésben, ha azt az utolsó mocskos szemét magyar postát rákényszerítenék, hogy a kártyás fizetést ne tekintsék készpénzfelvételnek.

@aVs: Nekem van állandó nethozzáférésem, mégse vagyok hajlandó netbankolni, meg mobilbankolni se. Legyenek a bankfiókokban erre szakosodott terminálok, amiken lehet beszkennelt csekkel utalni és készpénzt befizetni(!) is, mint Németországban!

@Mária: Anyám ilyenkor odébb teszi a polcot egy másik szintre. Ha emiatt szűkösség lenne, az egész szekrényben átrendezi a polcokat. :-)

Gera 2013.09.26. 14:50:52

@szist: Ugyan mi mást lehet ennek kapcsán csinálni, mint a kormányt fikázni? Aki annyira hülye, hogy beveszi azt a szöveget, hogy a kormány megvédi a kispénzűeket a miatta emelkedő banki költségektől, az reménytelen.

Szevasztok 2013.09.26. 14:51:48

@no-night: "a kártyás fizetést ne tekintsék készpénzfelvételnek."

Te a postán mit vásárolsz, amit kp felvételnek tekintenek?

VT Man 2013.09.26. 14:54:28

Tényleg bukás az egész.

Most az történik, hogy mindenki lehetőség szerint kp-ban kéri a pénzt és kp-ban fizet vele. Mindenki sok pénzt tart otthon, és csak minimálisat a bankban.

Mondjuk a banki kamatok (2-3% maximum) se nagyon vonzóak..

szist 2013.09.26. 14:56:21

@tryclops: te faszfej - kénytelen vagyok ezt írni rád-rátok
"ott van a faluház vidéken a nyugdijasoknak is"...
nem zavar,hogy nem értenek hozzá és a szántástól, vetéstől,betakarítástól megdagadt kezük nem a billentyűk nyomogatására való?! Eszetlen barom fikázók !!! Miért nem a Bajnailibás, vagy a gyurcsótány pártjában osztjátok az észt ?! vagy ingyen szórólapozhatnátok , aláírást gyüjthettek nekik? Hálásak lennének az ilyen agytumorosoknak biztosan!!!

baliY 2013.09.26. 14:58:09

@Gera: Bevallom őszintén, meg sem fordult a fejemben hogy az adót engedik el 150 000 HUF-ig amennyiben azt KP-ban veszik fel. Pedig szép is lenne, igaz talán nehéz lenne ellenőrizni.

Az eredeti gondolatom az volt hogy amolyan Fidesz módra a bankoknak írják valahogy elő hogy "temostingyenesenadodakészpénzt". Netet fürkészve egyelőre úgy néz ki hogy az eredeti gondolatom volt a helyes.. Ebből levontam azt a következtetést hogy az agyamban sajnos irreverzibilis folyamatokat indított el az elmúlt négy év.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.09.26. 15:00:11

@Szevasztok: Például a levélfeladást.

Kp-támogató pedig nem vagyok. Nekem az lenne a legjobb, ha mindenhol fizethetnék kártyával, illetve mint mondtam, lennének ilyen terminálok. A netbank és a csoportos beszedés az, ami nálam nem játszik.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.09.26. 15:01:02

Ez az egész pénzfelvételért fizetés meg az is hogy minden banknak saját automatái vannak egy kurvanagy idegesítő fasság. Finnországban ez úgy van, hogy van kurvasok OTTO automaatti és abból veszel ki annyi pénzt amennyit akarsz tökingyen, akár OP, akár NORDEA akár HAndelsbank akár Danske bank.
És a kártyás fizetés is ingyen van, mert a bolt fizeti be helyetted. Ezért csak a nagyon kicsi retkes helyeken nincs kártyával fizetés amúgy mindenki kártyával fizet.

Szevasztok 2013.09.26. 15:02:06

@szist: " Eszetlen barom fikázók !!!"

Egyetlen érvet mondj, ami miatt ez jó. (Már az "OV-nak mindig igaza van"-on kívül.)

belekotty 2013.09.26. 15:04:12

@szist: Hülye vagy, kész. Vedd már észre hogy mindenki annak néz!

Mária 2013.09.26. 15:06:29

@aVs:

Van egy vélhetően farostlemez szétkúrt bútorlap, amiből kiharapott először darabot az eredeti tipli, másodszor meg az, amit a poszter fúrt mellé.

Mit lehet ezzel csinálni, ha nem azt, amit írtam? Kirakni az egészet az utcára a következő lomtalanításkor?

zuzanda 2013.09.26. 15:08:51

"Ha ekkora terhet jelent a lakosságnak a tranzakciós illeték, akkor talán lejjebb kellene vinni a mértékét"

talán nem kéne, h legyen, bmeg, first of all.

hungarisztán, retardia.

Szevasztok 2013.09.26. 15:11:31

@no-night: "Például a levélfeladást."

Hát azt a kis összeg miatt nem lenne gazdaságos kártyával fizetni. Arra egy e-cash lenne az optimális.

Zedder 2013.09.26. 15:14:01

@Szevasztok: állítólag a csekkbefizetés is KP felvételnek minősül, de én már vagy 10 éve nem láttam sárga csekket, szóval passz.

Mária 2013.09.26. 15:15:03

@Zedder:

"Egyébként miért is kell felvenni a pénzt csekkbefizetéshez? Netbankon már évek óta lehet sárga csekket is befizetni."

1. Mekkora is most az internet penetráció? 60 százalék?

2. Ezen belül hány százaléknak van OTTHON is netje, ahonnan BIZTONSÁGGAL intézhet tranzakciókat? 40 százalék?

3. A piacon, ahol minden olcsóbb, mint a multinál, és jobb is, a kofák hány százalékánál lehet kártyával fizetni? NULLA százalék?

4. A faluban, ahol a szegények döntő többsége él, a kisboltok hány százalékában lehet kártyával fizetni? NULLA százalék?

5. A falusi szegények hány százaléka engedheti meg magának azt a luxust, hogy hetente 5-600 forintért, havonta 2-3000 forintért beutazzon a legközelebbi városba, ahol a multinál kártyával is lehet fzetni? NULLA százalék?

Zedder 2013.09.26. 15:16:53

@Szevasztok: levélfeladás, jó kérdés, hogy mennyire kis összeg. Én már csak hivatalos ügyekben levelezek, akkor pedig alap a tértis levél, merthát magyar hivatalok... És általában akkor már bevárom az ügyeket, és batch-elve intézem (pl. lejárt SZIG miatti adatbejelentés kismillió helyre), simán összejön 5-10 ezer forintnyi levélfeladási költség is...

Nálam kb. 1000 HUF a kártyázás alsó határa, de amióta van paypass, néha párszáz forintot is lecsippantok. Ahol élek, ott kb. 10 euró felett veszem elő a kártyát.

Szevasztok 2013.09.26. 15:18:04

@Zedder: "állítólag a csekkbefizetés is KP felvételnek minősül, "

A postán? Mert az nem vásárlás, tehát csak kp felvétel lehet.

Szevasztok 2013.09.26. 15:19:50

@Zedder: "Ahol élek, ott kb. 10 euró felett veszem elő a kártyát."

Igen, kb az a határa a gazdaságosságnak. A kisebbekre meg kéne már az e-cash nagyon...

Mária 2013.09.26. 15:20:05

@Zedder:

" a magyar internetpenetráció 2012-re elérte a 66 százalékot."

Nézd meg korosztályonkénti bontásban, és látni fogod, hogy jellemzően a 18 év alatti diákok, a 18-25 év közötti, jellemzően városi, részben szintén diákok turbózzák 60%-ra a statisztikákat.

A 25-40 közöttiek so-so, a 40+ korosztály viszont erősen le van maradva.

Zedder 2013.09.26. 15:20:13

@Mária: örülök, hogy a bútorszereléshez hasonlóan itt is sikerült megragadnod a lényeget, gratulálok!:)

Mint leírtam, a tavalyi adatok szerint a penetráció 66% körül volt, feltételezhetően ez növekedett az elmúlt 12 hónapban. Nyilván ez azt jelenti, hogy igen, ennyi embernek van OTTHON netje, azért hívjuk penetrációnak.

Ezzel szemben a másik trollocska 5 millió "szegény" emberrel jött, akiknek esélye sincs netre. Do the math.

További jó trollkodást, ignore on.

Szevasztok 2013.09.26. 15:21:09

@Mária: "NULLA százalék?"

És akkor ez most így jó? Vagy inkább kéne ezen a területen is egy kis 21.század? Vagy esetleg menjünk vissza a 19.-be?

Mária 2013.09.26. 15:23:38

@Zedder:

"örülök, hogy a bútorszereléshez hasonlóan itt is sikerült megragadnod a lényeget, gratulálok!:)"

Le vagy te szarva.

Én meg online marketinges (is) vagyok, úgyhogy nálad biztosan jobban képben vagyok az internet hozzáférés kérdésében, te magabiztos idióta.

Ja, és a másik szakmám fémszobrász, úgyhogy a barkácskérdések se hoznak zavarba.

Mária 2013.09.26. 15:30:51

@Zedder:

"Nyilván ez azt jelenti, hogy igen, ennyi embernek van OTTHON netje, azért hívjuk penetrációnak."

Hülye.

Az internet-penetrációt úgy számolják, hogy megkérdezik a mintát, hány ember megy fel közülük HAVONTA legalább EGY ALKALOMMAL a netre.

2012-ben 60+ százalék ment fel havonta legalább egy alkalommal a netre.

Ebből szerinted az következik, hogy ezek az emberek egytől-egyig előfizetnek otthon a netre, vagy inkább az következik, hogy egy bizonyos százalékban mindenféle egyéb helyekről netezgetnek, ha lehetőségük van rá?

És ugye azt is tudod, nagyeszűkém, hogy "mindenféle egyéb helyekről" bankolni nem éppen biztonságos?

Meg ugye azt is tudod, hogy aki nem rutinos internethasználó, az jellemzően nem a barátja a netbankoknak?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.09.26. 15:31:53

@Szevasztok: az e-cash dologgal mire gondolsz? Mert azt én is látom, hogy sok helyen nyugaton alsó határhoz kötik a Visa és a Mastercard elfogadását, máshol pedig ezekkel nem is lehet fizetni, csak vagy Maestro-val (EC-Karte, ahogy mondja az átlag német boltos) vagy a különféle helyi kártyarendszerekkel (mint a belgáknál a Proton). Erre gondoltál?

tryclops 2013.09.26. 15:32:28

@szist: Lol, kisfiam, kapáltam már én paprikát, szedtem barackot, epret, tudom milyen amikor bedagad az ember keze a kétkezi munkától. Mégis érdekes módon telik belőle vidéken szép kocsira, traktorra, emeletes házra az embereknek, ha tényleg komolyan dolgoznak. Én is lehet jobban járnék, ha visszamennék parasztnak vidékre.
Egyébként meg gondolom annyival könnyebb sorban állni a postán a sárga csekkel, mint leülni a gép elé és elutalni egy jó pohár bor mellett az összeget.

Egyébként meg nem azt mondtad az előző posztban, hogy elhúzol innen a vérbe? Nem zavarsz, szórakoztatóan sötét vagy, csak tudod, az adott szó, meg ilyenek. :)

Szevasztok 2013.09.26. 15:34:41

@no-night: "az e-cash dologgal mire gondolsz?"

Amit letölthetsz a kártyád chip-jére a számlád egyenlegéből, és kp-ként fizethetsz vele. (De ez még sehol nem működik élesben...)

élhetetlen 2013.09.26. 15:38:20

@nandras01: Igazad van. Tényleg átgondolatlan ötletelések. Tegnap írtam valamire, megismétlem:
” A tranzakciós adó bevezetésekor az első gondolatom például az volt, hogy aki teheti, elmegy bankolni máshova. Megtörtént. Ezek után kiróják a bankokra az elüldözött ügyfeleik által be nem fizett adót pótló adót.” Ráadásul megemelik a tranzakciós adót.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.09.26. 15:38:36

@Szevasztok: Értem, akkor még azért nem hallottam róla. :-) Jó ötletnek hangzik, csak nálunk erre is kitalál(ná)nak valami adónemet...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.09.26. 15:39:56

@szist: tudom nehéz megérteni, hogy itt nincs szó politikáról, mindenki szarát ugyanúgy fikázzuk. Egy hét alatt voltunk már a kedves kommentelők szerint komcsik, libergecik és viktor seggnyalói. Szóval próbálj a tényekre koncentrálni, ha ugyanezt más banda csinálja, ugyanilyen poszt születik.

Szevasztok 2013.09.26. 15:40:24

@no-night: "Jó ötletnek hangzik, csak nálunk erre is kitalál(ná)nak valami adónemet..."

Technikailag már kész van 10+ éve, csak be kéne vezetni.

Mária 2013.09.26. 15:41:04

@tryclops:

"Mégis érdekes módon telik belőle vidéken szép kocsira, traktorra, emeletes házra az embereknek, ha tényleg komolyan dolgoznak. "

Ugye nem baj, hogy az építőipar évtizede a padlón van, úgyhogy azok a házak valószínűleg tizenplusz éve épültek, nem mostanában?

Ráadásul nem a párnacihából előhúzott vagyonkából, hanem jófajta, életre szóló hitelből, mivel köztudott, hogy a magyar mindig két számmal nagyobb vagyonkával akar dicsekedni, mint amennyit megengedhetne magának a nettó jövedelme alapján.

Mr. Waszabi 2013.09.26. 15:43:02

Jó ötlet. Már havi 1 ingyenes kp felvét 150-es limittel azt jelenti, hogy a lakossági ügyfelek számottevő része egyetlen tranzakcióban kiveszi a havi nettó fizuját, illetve ami abból a csoportos beszedési megbízások összegén felül marad neki szabadon. Magyarul, megint jelentősen vissza fog esni a befolyó illeték összege, amit ugyan majd lever a kormány a bankokon meg vállalati ügyfeleken, akik viszont a lakosságon fogják. Aztán majd a kormány mutogat, hogy mert a rohadt bankok meg cégek, hogy rabolják a szegény magyar lakosságot.

Szevasztok 2013.09.26. 15:46:36

@Mr. Waszabi: "Jó ötlet."

Már így is kb. 6-7-szer nagyobb a kp állomány nálunk, mint egy normális országban. Mi lesz ezután?

Mária 2013.09.26. 15:46:39

@tryclops:

" leülni a gép elé és elutalni egy jó pohár bor mellett az összeget"

Alkoholos befolyásoltság alatt intézni a netes pénzügyeket erősen ellenjavallt.

Akkor inkább zabáljon perkeltet netbankolás közben a magyar, jóféle ecetes házipaprikával, ha már mindenképpen negédes parasztromantikára vágysz.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.09.26. 15:48:16

A prolik nem akarják érteni.
A bank továbbra is kell adózzon a 150ezer forintos határig IS.

Tehát neked ingyenes, a banknak nem.

Next step: A 150 ezer Ft felvételi költsége bele lesz építve mindenki számlavezetési díjába. Ha tetszik, ha nem. Ha felveszed, ha nem. Sakk-matt.

Mr. Waszabi 2013.09.26. 15:54:59

@Szevasztok: szerintem feltalálja magát a magyar. Illetve feltalálja ismét a cserekereskedelem formáját, amikor pénz nem cserél gazdát, csak áru. Na arra varrjon adót valaki.
Korahajnalban vagy későeste elhagyott gyártelepeken vagy parkolókban cserél majd gazdát a házilag vágott csirke a zsák krumplival, vagy használt bútorral, mobillal, szerszámmal, esetleg konyhafelszereléssel.
Ez egyben kiváló táptalaja is lehet a 80-as 90-es években divatos csempész/szürkeimport korszak feléledésének.
Nonszensz, ami itt történik.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.09.26. 15:58:36

@Mr. Waszabi: "Magyarul, megint jelentősen vissza fog esni a befolyó illeték összege"
FYI: Arról soha nem volt szó, hogy ezután nem kell a banknak tranzakciós illetéket fizetni 150ezer Ft-ig.
Csak arról, hogy a zembereknek ingyenes lesz.
De a bank majd kifizetteti veled máshogyan. Csodák nincsenek.

házelnök 2013.09.26. 16:04:18

A vizitdíj miatt rohantak a gidák szavazni, ezek az aljadalmak röhögve a többszörösét veszik el.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.09.26. 16:16:35

@Prof. Dr. Sün:
"FYI: Arról soha nem volt szó, hogy ezután nem kell a banknak tranzakciós illetéket fizetni 150ezer Ft-ig."

Erről nincs egyértelmű infó, szerintem még azok se tudják, akik kitalálták, eszükbe se jutott, hogy ez kérdés. Ha a bank fizet, akkor nyilván megemel más díjakat, ahogy a korábbi posztban is írtam. Ha nem, akkor kiesik kurva nagy illetékbevétel. Ez alapján valóban az első verzió valószínűbb.

béla a görög (törölt) 2013.09.26. 16:23:10

Szerintem már esik szét a szekrény.
Úgy tapasztalom, hogy annyit zárolt a bankom ebben a hónapban - gyanítom a kezelési költség végett - mint az osztrák bankomnál a negyedéves költség.
'Köszönet' a kormánynak.

belekotty 2013.09.26. 16:26:09

@Mária: Fémszobrász online marketinges. Mindent értünk. :-))

nem várt fordulat 2013.09.26. 16:26:58

te nagyon buta vagy, de nem baj.

"mennyi nyugdíjas és kispénzűnek, munkanélkülinek van internetje, amikor még a megélhetésre sem futja"

Ha nem futja még erre sem, akkor miért kell megadóztatni azt, hogy felveszi a pénzét? még annyira se fussa?

"Most pedig ne arról ad véleményt, hogy nem is kellene ilyen adókat kivetni egy kormánynak, mert ez költöi kérdés"

Miért költői?

Faszfej

nem várt fordulat 2013.09.26. 16:38:48

@szist: "nem zavar,hogy nem értenek hozzá és a szántástól, vetéstől,betakarítástól megdagadt kezük nem a billentyűk nyomogatására való?!"

hát te teljesen kész vagy bazdmeg, kérek én is abból amit te toltál.

szegény Pista bácsi, kiszáll a maj` százmilliós traktorából amit eu támogatással kapott meg, és látom magam előtt a megdagadt kezét.

ha nem tudnám, hogy te ezt pénzért csinálod, komolyan aggódnék érted.

tryclops 2013.09.26. 16:43:55

@Mária: Jajj, ne fárassz már a hülyeségeiddel, a dolgos parasztnak mindig is volt és van pénze, más kérdés, hogy folyamatosan panaszkodik, hol az aszályra, hol a jégverésre. Oszthatod itt az észt a betondzsungelből, de én ebben nőttem fel, nem vagyok rá vevő. :P

Nem banki hitelből épülnek vidéken a házak, hanem a termésből: Amikor jó éved van, és eladtad a piacon az árut, akkor nem a bankba szaladsz a bevétellel, hanem veszel belőle 20 raklap téglát. Vagy egy traktort. KPból. Abból a néhány köteg húszezresből amit előveszel a reklámszatyorból. Ha nem hiszel nekem, kérdezz meg néhány mezőgazdasági gépet árusító kereskedőt. Meglepődnél a sztoriktól. :)

Amiről te beszélsz, hogy hitelezési válság, meg nem épülnek új házak, az a bérből és fizetésből élőket érinti. Nekik havi fix bevételük van, és hitelre van szükségük, mert nincs a kezükben egyszerre nagyobb összeg az ilyen kiadásokra. A mezőgazdaság nem ilyen, ott vagy nincs egy filléred se, mert vársz hogy beérjen a termés, vagy van, és akkor sunshine happiness.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.09.26. 16:52:57

@Hakapeszi Miki: Nincs infó, természetesen. Nem kötik az orrunkra, hogy az a rész úgy marad, mint eddig. Én egyetlen utalást sem láttam arra, hogy a tranzakciós adó alakulna át. Ne feledd: a tranzakciós adó alanya a bank. Az ötletelésben szerintem csak és kizárólag arról volt szó, hogy a zembereknek legyen ingyenes a felvétel.
Azaz teljesüljenek a "ne háríccsák át" illetve "ne a zemberekkel fizettessék meg" lózungok.

Aztán ha a bank emiatt megemeli a számlavezetési díjat, akkor lehet mutogatni a szemétbankra. Jól ki van ez találva. Orbán világosan kijelölte az irányt:
"Nem egészséges dolog, hogy a magyar bankrendszernek ilyen mértékben külföldiek a tulajdonosai, a cél az, hogy legalább 50 százalékban magyar kézben legyenek a bankok"

Az akció itt zajlik előttünk. Ehhez egyik oldalról megteremtik a bankellenes hangulatot, például a tranzakciós adóval, és a hiteleseket is bunkósbotként gátlástalanul felhasználják a bankok ellen.
Másik oldalról fű alatt államosítják a takszövöket.
Tényleg csak nekem egyértelmű az irány?

kvp 2013.09.26. 16:59:41

A keszpenzhasznalatot ugy lehetne visszaszoritani, ha kotelezove tennek minden penztargephez a kartyas terminalokat. Onnantol pedig csak egy lepes a hasznalatukat is kotelezove tenni. Akiknek nincs kartyajuk, azok szocialis alapon kaphatnanak egy magyar banknal egy szocialis szamlat, amihez jarna a kartya is. Ezutan lehetne beszuntetni a keszpenz hasznalatot, mondjuk ugy hogy egy adott idoponttol ezek az online kasszak mar csak bankkartyas fizeteseket fogadnanak el. Ha minden penztargep folyamatosan online lesz, akkor semmibe nem kerul mindhez kartyaolvasot kotni. Foleg ha a tranzakciokat nem is a bankokon hanem egy allami rendszeren vezetik at, tehat az osszes kartyas vasarlas tranzakcioja az allamon (mint egyfajta kozvetito bankon) keresztul kerulne a bankokhoz, igy ugyanis konnyebb ellenorizni oket. Amig a fenti rendszer nem valosul meg, addig a szegenyebbek szamara az atlagos csaladi letminimum szintjenek megfelelo osszegig (150 ezer huf) ingyenesse akarjak tenni a penzfelvetelt. Ez tipikusan egy ideiglenes lepes es az nagyjabol mindenkinek tiszta, hogy a bankok raverik az ugyfelekre, viszont alapdijban. Ez utobbi emelese eseten viszont akar meg is lehet buntetni a bankokat egy jo nagy osszegre.

ps: A postai szamlabefizetest en kulso bankos tranzakcios megbizaskent kezelnem, tehat ugyanugy mint amikor valaki egy atutalast idndit de nem a sajat bankjanak a rendszeren keresztul. Erre persze sok helyen nincs mod, de megoldhato, akar ugy is, hogy csekkbefizteskor a posta csak tovabbitja az atutalasi kerelmeket a kartyahoz tartozo szamlaszam szerint meghatarozott bank reszere, ami elvegzi a tenyleges atutalast.

_most_ 2013.09.26. 17:05:13

dehát ez így elég hülyeségnek tűnik, hisz az lesz az eredménye, hogy mindenki készpénzzel fog fizetni, ami abszolút szembe megy a pénzügyi fejlődéssel, még végén a fidesz visszahozza az árucserét is.

strucc007 2013.09.26. 17:19:26

Ugyan engem nem erint a problema, de...
az egeszben azt nem ertem, a bankok miert nem trukkoznem. Mindegyiknek van kulfoldi leanya, kozpontja. Miert nem csinalnak egy virtualis szamlat Magyarorszagon az osszes ugyfeluknek, melyhez egy kulfoldi bankban levo szamla tartozna. A virtualis szamla csak egy ugymond tovabbito szamla lenne, hasonloan az email aliasokhoz. Csak atfolyna rajta a penz rogton a kulfoldi szamlara :) Persze elobb ingyenesse kellene tenni legalabb az azonos penznemben kulfoldre torteno utalasokat (erdekes, itt az EUR zonaban kulfoldnek a nem EUR-os orszagokat ertik), de szerintem megerne...

strucc007 2013.09.26. 17:28:48

@Zedder: "Ahol élek, ott kb. 10 euró felett veszem elő a kártyát"

Nalam ossz-vissz 10 EUR szokott lenni, es ahol lehet, meg a 2-3 EUR-t is kartyaval fizetem. A legtobb helyen azonban hitelkartyakat nem, csak debit kartyakat, vagy a debit kartyan levo e-cash-t fogadnak el. A korlatlan kp felvet itt ingyenes, az ATM-ek nem a bankokhoz, hanem az altaluk alapitott ATM kezelohoz tartoznak. Nem is lehet tudni, melyik ATM melyik banke, amennyiben fiokban van az ATM, ugy vilagos, de a tobbinel nem tudni. Ingyenes az osszes EUR-os atutalas is az egesz EU-ba/bol (rohej, hogy a magyar bankok a fogadasra is koltseget szamitanak fel). Ingyen kartya az itt alap, ingyenes a hitelkartya is (ha kersz). Viszont van eves dij, kb. 60 EUR, negyedevenkenti reszletekben levonva, legalabbis az en bankomnal.

szist 2013.09.26. 17:32:35

@tryclops: mond már tudsz te olvasni ? ki írta rajtad kívül ,hogy

monddazigazatmar 2013.09.26. 17:52:39

A postán bármit csinálsz a kártyával kp felvételnek számit, ha lehet akkor abbol is a drágább fajta.

A bankok érdekein kívül, kinek is jó a kártyahasználat?
Mert a boltok biztos boldogak, hogy 2-4%ot levesz tőlük a bank, a vásárló esetleg minuszba megy, és fizetheti a kamatot, plusz szépen leellenőrizhető, hogy merre jártál, mit költöttél...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.09.26. 17:53:40

Eddig minden országban kudarcot vallott a tranzakciós adó.

Mind a 15 harmadik világbeli csóró országban, ahol próbálkoztak vele.

Ezt mindenki megmondta már a bevezetés előtt is, aki 3 percet guglizott a témában.

Be kellene már vezetni az internetet a minisztériumba, hátha ők is elolvassák.

Összefoglaló itt:
kiszamolo.hu/mar-tobb-orszagban-kudarcot-vallott-a-tranzakcios-ado/

monddazigazatmar 2013.09.26. 17:56:01

@strucc007: Hát, nem tudom, hogy milyen országban laksz, de túl szép, hogy igaz legyen amit írsz. Mert mondjuk miből él a bank arrafele?
Énnekem még nem volt olyan kártyám amiről a felvét ne került volna pénzbe, pedig 5-6 országból voltak eddig kártyáim a magyaron kivul.

Zedder 2013.09.26. 17:58:16

@monddazigazatmar: tuti van ilyen ország, mert ahol én vagyok, ott is hasonló a helyzet: számlavezetés ingyenes, KP felvétel ATM-nél tetszőleges számban és összegben ingyenes, bankkártya díj nincs... Egyedüli bánatom, hogy se nem visa, se nem mastercard, hanem valami helyi fos, de hát fizetni eddig mindenhol tudtam vele.:)

Kepa 2013.09.26. 18:19:16

Csak meg kell nezni, vagy kerdezni a nyugdijfolyosito intezetet, hogy mennyi kerelem erkezett azert, hogy ezentul ne szamlara utaljak a nyugdija, hanem kp-ben lakasra kerik az emberek. (Megsugom, tomeges a kerelem.)

Ez egy nagy ongol, marmint a tranzakcios illetek.

Kepa 2013.09.26. 18:22:29

@Kiszámoló: ez, igy van, csak megerositeni tudom.

Egyebkent ez is egy csoro orszag ... es igen-igen dolgoznak rajta, hogy csak lefele legyen a "jovo" !

Kniight 2013.09.26. 18:45:59

@Mária:

Azt azért tudjátok, hogy az átlag kisbolttól a bank lenyúl 4-5%-ot a kártyás fizetésnél. Tehát veszel egy 300 forintos tejet abból a bank lenyúl 15 forintot és kb lófaszt nem csinált érte. A boltos meg megvette a tejet 250-ért és keresett 35 forintot. abból fizeti az adót, próbál megélni, ha megromlott a tej, akkor bukja a 250 forintját, és ráadásul a bank is csak 30-40 nap múlva utal, addig is használja ingyen a 285 forintot.
Ki van ez találva gyerekek.
Ha az 5%ukból az állam elkér mondjuk 0,5-öt (magyarul a bevétel 10%-át) akkor meg sír a szájuk.
Valahogy nem tudom őket sajnálni.
Multit nem érdekli a dolog, helyből 100% haszonkulccsal dolgozik, és termelönek 150 forintot fizet, 60 napra. neki belefér a 15 forint. Mondjuk neki csak 7,5 mert eröböl targyal a bankokkal. A nyereséget meg hazaviszi.

Kepa 2013.09.26. 19:10:55

@Kniight: Lehet, hogy igazad van, a kisbolt - bank temaban, csak az allam, nem 0,5 % vesz el, hanem van tarsasagi ado, + kulonado + munkaber utan fizetendo ado + 27% AFA + erre kitalalta a tranzakcios adot ! Es az adok felsorolasa korant sem teljes.

strucc007 2013.09.26. 19:11:38

@monddazigazatmar: Van eves dij, ami magyar viszonyokhoz kepest nem is keves, kb. 18e HUF. De nem a szamlavezetesbol el egy bank sem, hanem a hitelekbol, es hogy naluk tartod a penzed.

2013.09.26. 19:11:59

@Kniight:

"Azt azért tudjátok, hogy az átlag kisbolttól a bank lenyúl 4-5%-ot a kártyás fizetésnél."

Rosszul tudod, 40-50%-ot valójában.

Zedder 2013.09.26. 19:18:43

@MikeBoy: "Rosszul tudod, 40-50%-ot valójában."

Forrás? Szerinted ki telepítene terminált, ha az összeg FELÉT lenyúlná a bank? Eszednél vagy?

2013.09.26. 19:21:57

@Zedder:

Bocs, igazad van 400-500%-ot akartam írni.

Netuddki. 2013.09.26. 19:34:29

Hiába no, ahol fát vágnak ott hullik a forgács is. Ja, hogy ezt a kádár mondta? Hát nem a kádár rendszert akarja az orbán restaurálni? Ahol persze ő van hatalmon és nem más...

Netuddki. 2013.09.26. 19:39:19

A bankok bekaphatják! 100euro-t utaltam Horvátországba, a bank lenyúlt +17euro-t. Legközelebb postán adom fel, borítékban...

Mária 2013.09.26. 19:39:36

@belekotty:

"Fémszobrász online marketinges. Mindent értünk. :-))"

És akkor még messze nem tudsz mindent.

nem várt fordulat 2013.09.26. 19:48:34

@Mária: "És akkor még messze nem tudsz mindent. "

Nem is kell, ennyi épp elég.

jet set 2013.09.26. 19:55:11

Mekkora összegről beszélünk? 900Ft-ról. Szóval havi 900Ft-ért basszák szét az egész rendszert és terelik vissza a népet a kp használat felé.

sudribunkó 2013.09.26. 20:37:09

@wmіkі: :D wmiki te istenbarma :D az evolúció nem olyasmi amiben hinni kell. vannak rá bizonyítékok amiket felkell fogni és megérteni. a hit az amikor olyan dolgokat szajkózol amikre az égvilágon semmi bizonyíték nincs, mégis hiszel benne mert sokkal egyszerűbb mint az igazságot bebizonyítani...

tisztapista 2013.09.26. 20:53:54

"Káosz ömlik az ATM-ből"

Az enyémből pénz ömlik. Kinél bankolsz?

Totof 2013.09.26. 21:12:43

@Szevasztok: Igenigenigen! Csináljunk internetadót, bitenként 1 ft.

Zedder 2013.09.26. 23:51:39

@monddazigazatmar: Deutschland über alles!

És ezen felül ha mégis lenne banki költségem, akkor az adóbevallásban egy bizonyos összegben az államtól visszaigényelhetném. A pontos részleteket nem tudom, mivel az idei lesz az első bevallásom. Mindenesetre szimpatikus, hogy az állam nem lehúzni akarja a bankokat, hanem akár a saját bevételeinek terhére még támogatja is az állampolgárokat abban, hogy bankoljanak. Alig párszáz km... Mégis fényévnyi távolság mentalitásban.

onmagam 2013.09.27. 00:13:55

@szist: Ez teljesen jogos felvetés, hogy a kispénzűek feltehetően gyakrabban vásárolnak kp. tehát nekik ez így kedvezőbb.
Viszont ha elfogadjuk, hogy kártyára és egyéb kp. kimélő eszközökre érdemes átállni (pl. éppen azért, hogy ne legyen érdemes a kínai piacon, számla nélkül vásárolni -> fehéredjen a gazdaság), akkor ez az intézkedés ezt nem segíti.
A kártyás fizetés tyúk-tojás probléma, nem lehet egyik napról a másikra mindenhol elterjeszteni, mivel az eladó a vevőre a vevő pedig az eladóra vár.
Viszont terelni lehet valamilyen irányba és az ingyenes kp. felvét pont nem segíti.
Vagyis egy meglevő szuboptimális állapotot rögzít, ahelyett, hogy előre mutatna.

nandras01 2013.09.27. 00:19:07

@_most_:
"dehát ez így elég hülyeségnek tűnik..."

jóreggelt!
az elmúlt három évben aludni teccett, hogy eddig nem tűnt fel, hogy a hülyeségen és a ripsz- ropsz megoldjuk, ja elbasztuk? nem baj, azt is megoldjuk - on kívül más nemigen történt errefelé?

onmagam 2013.09.27. 00:20:24

@szist: Már hogy ne lenne vadabbnál vadabb ötletelés? Valaha volt pl. olyan jelszó, hogy azért drágább a kp. felvét, hogy ne azt ösztönözzék.
Most meg hirtelen az ellenkezője, mert akkor nem gondoltak bele véletlenül, hogy majd választást is kell nyerni.
Aztán most abba nem gondolnak bele, hogy akkor erre a bankok majd az alapdíjat fogják emelni. Vagy lehet, hogy éppen belegondoltak, de úgy gondolják a választásokig belefér majd, hogy korlátozzák a bankok alapdíját.
Vagy az sem vadabbnál vadabb ötletelés, hogy a tranzakciós adónak semmi köze a tranzakciók volumenéhez, mert a fix összeget beszedik így is-úgy is?

onmagam 2013.09.27. 00:24:20

@_most_: Amerre haladunk lesz itt még ütemes "Éljen Viktor, Éljen a Párt" valamint hatalmas narancsszínű feliratok az újonnan "közösségi tulajdonba" került üzemek és termelő szövetkezetek falán!
Az árucikkekbe gyártáskor beégetett fogy. ár., merkúr és az összes többi kellék.

nandras01 2013.09.27. 00:25:56

@sudribunkó: hagyd a fenébe.
vmiki az internet hülyéje.

onmagam 2013.09.27. 00:27:42

@informatiKUS: tudod, a csokoládé fejadagot 4g-ról 6g-ra emelik!
(1984 alapján)

onmagam 2013.09.27. 00:33:25

@Gera: a másik lehetőség, hogy nem hülyék ezek, direkt akarják kicsinálni a kártyatársaságokat, mint annyi minden mást ebben az országban, hogy olcsón megkaparinthassák a piacot, esetleg a konkrét céget.

Az a baj, hogy ők tanulták meg Rákosi módszereit, hogy alkalmazhassák, és nem pedig a jónép, hogy ez felismerje és ebben őket megakadályozza.

kvp 2013.09.27. 01:05:52

"az egeszben azt nem ertem, a bankok miert nem trukkoznem. Mindegyiknek van kulfoldi leanya, kozpontja. Miert nem csinalnak egy virtualis szamlat Magyarorszagon az osszes ugyfeluknek, melyhez egy kulfoldi bankban levo szamla tartozna."

Mivel ez kapasbol 2 tranzakcio, tehat kapasbol 2x fizeti meg a tranzakcios adot, sot bankon beluli atutalasnal 4x, mert a ket virtualis szamla kozott is lenne 2 nemzetkozi tranzakcio. Aztan ott van a valuta vetel eladas koltsege/vesztesege vagy forint utalasnal a nemzeti bank altal kiszamlazott koltseg es a hataron ativelo tranzakcio koltsege, foleg ha a hatar az eu hatara is egyben. (Magyarorszag nem eurozona tag, ellen forint szamlat nem nagyon vezetnek kulfoldon) Ha ezt kellene a bankoknak hasznalniuk akkor menekulnenek ahogy tudnak vagy csak kulfoldi valutakban lehetne nalluk szamlat nyitni. Nem veletlen, hogy nem eri meg kulfodi szamlat hasznalni itthon, mar az azonos tulajdonosu magyarorszagi es a kulfoldi szamla kozti atutalasi dij is jelentos, tranzakcios ado nelkul is. Arrol nem beszelve, hogy ha a bankok kivinnek a valuta es forint beteteiket a nemzeti bankbol akkor megszunne a bank valutatartaleka, tehat egy ilyen muvelet a magyarorszagi bankok teljes vagyonanak zarolasat jelentene. Hozzateszem, hogy sok antikapitalista csoport javasolta pont ezt a lepest, viszont sajnos ez a forint konvertibilitasanak megszunesevel jarna, amit meg a bankok sem akarnak, mert akkor a teljes magyaroszagi vagyounk mellett a teljes hitelallomanyuk is azonnal lenullazodna, tehat minden vagyonuk es jovobeni beveteluk eltunne.

"Az a baj, hogy ők tanulták meg Rákosi módszereit, hogy alkalmazhassák, és nem pedig a jónép, hogy ez felismerje és ebben őket megakadályozza."

A lakossag jo resze a liberalis kaptializmus 20 eve alatt eljuttott odaig, hogy vegigneznenek egy teljes allamositast is. Tehat latjak mi van, de vagy nem erdekli oket vagy tamogatjak. Egyebkent a jelenlegi kormany nem kommunista hanem allamkapitalista modszereket alkalmaz. Ez a gazdasagi szemlelet jellemzo ma kinara es oroszorszagra, de ez volt jellemzo a masodik vilaghaboru elotti olaszorszagra is.

nandras01 2013.09.27. 12:10:54

@onmagam:
"tudod, a csokoládé fejadagot 4g-ról 6g-ra emelik!
(1984 alapján)"

fordítva volt az az emelés.
tudod, úgy ahogy az államadósság is felcsökkent :)

nandras01 2013.09.27. 12:12:29

@wmіkі:
"...hogyha a fizikusok szerint a víz 100 fokon forr, akkor miért szárad meg a ruha?"

és képzeld, a hajó meg vasból van és mégis úszik a vizen.
látod, bámulatos, hogy hol tart ma már a tudomány...

onmagam 2013.09.27. 20:13:08

@nandras01: Na akkor kikerestem a konkrét idézetet:

"Kiderült, hogy hálatüntetéseket rendeztek Nagy Testvérnek a csokoládé-fejadag heti húsz grammra való emeléséért is. Pedig csak tegnap jelentették be, gondolta, hogy az adagot heti húsz grammra csökkentették. Lehetséges volna, hogy ezt is beveszik az emberek, alig huszonnégy óra múlva? Igen, bevették."

nandras01 2013.09.27. 20:25:13

@onmagam: kösz a pontos idézetet, a regényt már nagyon régen olvastam, akkor, amikor még csak szamizdatként lehetett hozzájutni.
a filmet ellenben elég gyakran újranézem :)

mindez mellékes, a lényeg, hogy orwell igen pontos képet adott e téren is az emberi ostobaságról, hiszékenységről és szolgalelkűségről.
ismerős lenne számára a mai magyarország valósága...

2013.11.17. 11:18:15

@User2.0: Mi anyádat nem értesz ezen?Még én is megértem, a takarítónő!
süti beállítások módosítása