Szopóra áll a harc Budapesten, nyilván érzi ezt a főpolgi is. Kellenek a hangulatjavító májerkodások, ha azt akarja, hogy a Vezér újra őt tartsa a legjobb választásnak a poziért. Nem könnyű viszont villogni, mert ami faszaság a fővárosban történik, ahhoz a legritkább esetben van köze a gyökér politikusoknak.
Marad Pistunak egyrészt a négyes metró, görcsöl is ezerrel, hogy ha a különböző szoftverek nem állnak szóba egymással, vagy ha vezető nélküli üzem helyett hárman kell hogy basszák a rezet a fülkében, akkor is elinduljon jövő tavasszal. Nem gond, ha az éles üzemben is rossz oldalon nyílik az ajtó, majd ideirányítanak néhány közmunkást, hogy halásszák ki a lúzereket a szerelvény alól. Csak az számít, hogy amit az előzőek folyamatosan halasztottak, azt a jóságos István bácsi megoldja, átadja.
De nem elég a tömegközlekedők szavazata, az autósokra is rá kell repülni. Ez se egyszerű ügy, hiszen folyamatosan túrnak, sok a dugó, sík ideg mindenki. Igen furmányos megoldás tehát, ha először az indokoltnál is nagyobb káoszt okozunk, majd belibben a nagybetűs VÁROSVEZETŐ és javít a helyzeten.
Amikor két éve egy hirtelen mozdulattal buszsávot tettek a Budaörsi útra és úgy beállt az egész bevezető és a fél agglomeráció, mint a klinikai halál, a tiltakozások hatására Tarlós volt az, aki visszacsinálta a dolgot. Ezért nem lepne meg túlságosan, ha tudatosan próbálna feltűnni autósmentő szerepben.
A múlt hét elején egyszerre kezdték el a vágányfelújítást az Árpád hídon és Hűvösvölgy közelében. A kitűnő forgalomtechnikai intézkedések nyomán lényegében elvágták a várostól a Hűvösvölgyön túli területeket, Óbuda közlekedése összeomlott, a Szentendrein Budakalászig állt a sor a reggeli csúcsban szinte minden nap. Ám jött Tarlós és pénteken kiderült, lehet ezt másképp is csinálni, például kisebb dugót okozva.
Az mondjuk elég ordenáré taplóság, hogy a Budapesti Közlekedési Központ oldalára kitett tájékoztató anyag fele az előző garnitúra fikázásáról szól. Persze szopjon lovat Demszky, de ne már a közlekedési tájékoztatóban menjen az anyázás. Nyilván el kell magyarázni, hogy miért egyszerre ássák fel a fél várost, a szart pedig rá kell tolni az elődökre, de talán ne ott, ahol a praktikus infókat keresi a nép. Azzal, hogy Vitézy Dávidka ehhez a gányhoz adta a nevét, mostantól végképp hiába próbálja magát közlekedési szakértőnek beállítani, szügyig beállt ő is a politika mocskába.
Jó kérdés, hogy ha tegnaptól hirtelen meg tudták oldani, hogy csúcsidőben három sáv legyen járható az Árpád hídon kettő helyett, ha secpec át tudták programozni a lámpákat, ha meg tudták szüntetni a buszsáv egy részét a Hűvösvölgyin, ha külön kis utcára terelve előnyben tudják már részesíteni a buszokat ugyanott, akkor ezek mi a faszért nem jutottak a szakértők eszébe egy héttel korábban. Ha dilettánsok voltak, akkor Dávidkának illene vállalnia a felelősséget. Ha viszont szándékosan szopatták a népet, hogy Tarlós mester megmenthesse a helyzetet, akkor az egy gusztustalanul fineszes megoldás volt.