Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) koronavírus (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.11.01.

Végre megfingatják a Wizz Airt

Hakapeszi Miki

A Malévot nem Váradi Wizz-góré  nyírta ki azzal, hogy felnyomta az uniónál, normális piaci versenyben tök esélytelen volt a lezüllött, szétlopott nemzeti légitársaság. Hagyjuk most már azt, hogy lehetett volna helyette indítani egy újat, egy faszántost, de Viktorék vagy hülyék voltak hozzá, vagy szartak rá, úgy gondolták, csak a hazug szavak szintjén van szükség egy új Malévra. Lényeg, hogy mára kurvára megnőtt a Wizz Air, de akkorára, hogy túlsúlya kezd nyomasztó lenni. Jövő nyáron lesz vagy 8 lila gép Pesten, Ryanairből meg talán 3, másnak pedig nincs is itt bázisa.

Persze fapados ország miért is akarna magasabb szintű légiszolgáltatást, nincs is azzal nagy baj, hogy fapadosarányban Ferihegy egész Európában majdnem a legjobban teljesít. De a Wizz néha már olyan, mint az OTP a bankoknál: szinte monopóliumként viselkedik és ez egyre irritálóbb. Nem a rendszerhibákkal van a baj, amikor ezt meglátja a csomagért fizetni kívánó júzer, max. mond néhány nagyon cifrát:

                
pogyo5_1.png


Dühítőbb, hogy egyre drágábbak a budapesti jegyeik és pofátlanul emelik a szolgáltatások árát is: mi az már például, hogy egy szaros gurulós bőröndöt nyáron a hosszabb útvonalakon ha nem is 1,2 millió forintért, de 20 euróért vihetek fel a gépre, mikor mindenki másnál ez ingyenes.

Igencsak egészséges lenne tehát, ha valaki jól picsán rúgná őket, de ha tisztességes versenyt feltételezünk, erre igazából eddig is csak egy cégnek lett volna esélye. Legyünk jó fejek, ne röhögjünk még egyet szerencsétlen Sólyomon, nem róluk van szó. A Wizz nagyon kis költséggel dolgozik, ha nagyon versenyezni akar, simán leveri az easyJetet is. Pár éve porbafingó kis cégként még nem bírta volna a versenyt pénzzel, de ma már jól megy nekik, hamarosan kaszálnak is a tulajok, ha sikerül tőzsdére vonulniuk.

Sajna egyetlen cég van csak, mely el tudná érni, hogy visszavegyen a Wizz az arcából. A Ryanair, a legfapadosabb és legparasztabb diszkontcég már eddig is kicsinálhatta volna Váradit és csapatát, de van némi tulajdonosi összefonódás köztük, így nem meglepő, hogy élni hagyta. Most viszont, amikor a lilák éppen nagyon elkurvulnának, végre egyértelmű változás állt be az ír bunkóéknál, s ez talán elindít valamit.

Az utasok eddig is ugattak, hogy az olcsó jegy nem minden, szolgáltatást is kéne nyújtani, de a Ryanair übertahó főnöke általában azt válaszolta, hogy mindenki bakaphatja (szó szerint). Most viszont, hogy leállt a szekér, csökken a profit és nem csak az utasok üvöltenek, hanem a részvényesek is satuba fogták O'Leary tökeit, jobb belátásra tért a vadbarom. Amikor pár éve egy család balhét csinált abból, hogy 300 euróért állítottak ki a reptéren nekik öt nyomorult beszállókártyát, őket is elküldte a faszba, majd megemelte a díjat 60-ról 70 euróra. Most viszont szégyenszemre levitte 15-re.

E mellett kihajítják az oldalukról a foglalást rém idegesítővé tevő captcha kötelező kódbeütést és ami a legnagyobb kikúrás a Wizzel, az eddig is ingyenesen felvihető gurulós bőrönd mellé mostantól még egy kis táska felmehet a gépre, vége az utasok véget nem érő vegzálásának, hogy a kis retikült is suvasszák be az egyetlen kézipoggyászba, különben hatalmas bünti, vagy nem utaznak. Összességében azonos ár mellett mostanra a Ryanair lett a jobb választás, eddig mindig a Wizz volt az. Van jó pár közös pesti útvonaluk, ez biztos betesz valamennyire a liláknak. 

Elég rémes, hogy a legtahóbb légitársaság fejlődése kell ahhoz, hogy a második legtahóbbá váló magyar hátterű cég észhez térjen, de örüljünk neki, éleződhet a verseny, s a nélkül javulnak a szolgáltatások, hogy árat tudnának emelni az érintettek. Az pedig külön jó lenne, ha a Ryanair újra komolyabban venné a magyar piacot és akkor hiába kap monopol, vagy duopol útvonalakat a Wizz állami segédlettel, nem tudna annyira randalírozni itt a keleti nyitáson közösen ügyködő Szíjjártó-Váradi páros.

  

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

125 komment

Címkék: szijjártó péter wizz air Malév Ryanair Sólyom

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr235608629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.11.01. 10:36:02

@dr Smittpálelnökúr: elhiszem en, hogy ki lehet fogni jo arat is, csak a "legjobb valasztast" akkoris tulzasnak erzem. Megszamoltam, ugy 16-18 London-Bp returjegyet vettem az elmult egy evben, es ezek kozul az alkalmak kozul egyetlen egyszer sem volt jobb aron a wizz.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2013.11.01. 10:40:24

"Nem igazán értem, hogy mi a baj - a cikkből végül is az derül ki, hogy működik a verseny."

2 db szolgáltatóval? Az már verseny? Egyszerűbb kiegyezniük. És meg is teszik.

Pamuk 2013.11.01. 10:46:46

Tisztelt szerző!

Csúnyán is beszélsz, és néhol butaságokat beszélsz.
Egyetlen dologra lenne itt szükség, torzítatlan piaci versenyre. Ez persze azért nincsen, mert torz az egész magyar piac. Van egy, azaz egyetlen reptér, amelyik azt csinál, amit akar, de főleg sír, hogy neki még több pénz kellene.
Aztán itt van az idióta magyar átlag utazó, aki magától képtelen elmenni bárhova, marad néhány tízezer ember, akik a piacot alkotják.
Minden rendes cég háromszor meggondolja, hogy ide vigye a pénzét, vagy máshova.
Ettől függetlenül a Ryanairt kár fikázni, szerintem a legprofibb légitársaság.

Lord_M_ 2013.11.01. 11:00:18

Nem tom, nekem alapbol nem is az arakkal van bajom. A szolgaltatasok hianya is kb megemesztheto. Engem a foldi szemelyzet hozzaallasa idegesit. Lekopogom a fedelzeten meg nem volt semmi problema, de a kovetkezo dolog rendre kiakaszt:
- kesik a gep fel, egy, masfel, ket orat
- az emberek ulnek, allnak sorban - van aki morog, van aki elfoglalja magat
- hogy a foldi szemelyzet oszlassa a szomoru hangulatot, korbejarnak es randomra elokapnak embereket es a kezipoggyasz meretevel szarakodnak.
- hopp 1 centi, hopp 4 centi kilog (a kerekek) -- tessek fizetni mint allat...
Ezt nevezem "bocs, hogy kesik a jarat" hozzaallasnak.

Tovabbra is foldi szemelyzetet minositi, hogy amikor az egyik ketoras kesesnel az egyik utas megkerdezi hogy "tessek mondani, mi tortent, miert kesik a gep" akkor a valasz "mert kesik".

Persze, hogy vannak jo araik neha, meg ha az ember ugyes akkor nagyon jo araik...

Jaj, majd elfelejtettem - a racsos kontenerbe torteno kitereles? Hat ertem en, hogy nem akarnak buszt... mert azon lehet nehany eurocentet sporolni... de menjenek mar a fenebe (mindegyik)... azert a fapad nem azt jelenti, hogy az utasokat marhacsordakent kell kezelni (vagy epp majmokkent bezarni oket a ketrecbe)... Ez haborit fel a legjobban.

Azt meg se emlitem, hogy karacsonykor a BA csomaggal mindennel egyutt olcsobb volt mint a WIZZ minden nelkul :/

...

Wagem 2013.11.01. 11:04:11

Javítsatok ki,ha nem jól tudom..!A Wizz.véletlenül nem Magyar-Lengyel hátterű?

déjá vu39 2013.11.01. 11:04:39

Néha a Wizz olcsóbb, néha a Ray. Persze, ha mondjuk Helsinkibe akarsz repülni, akkor sem a Turku garázs-repülőtér, sem Tampere nem igazán jó választás a leszálláshoz (Az olcsó ár egyik titka, hogy rendszerint - persze nem kizárólag - nem fő repülőterekre repülnek.)

Nem igaz, hogy minden légitársaságnál benne van egy csomag a (a kézipoggyászon felül) a viteldíjban. Egyébként szerintem - légitársaságtól függetlenül - nem tartom rossz megoldásnak, hogy az olcsóbb viteldíjért cserébe külön veszed meg a poggyászszállítást.

Azt nem értem - valaki mondja meg, miért van így - hogy a 100-400 tonna felszállósúly mellett miért olyan borzasztó költséges a 20 kilós poggyászok szállítása. 100 darab 20 kilós poggyász tömege 2 tonna, a 100 t felszállósúly 2 %-a, azaz üzemanyagköltségben is 2 %, 100 € viteldíj mellett 2 € lenne. Magyarázza el valaki nekem.

Ha utazom, mindig megnézek először összehasonlító portálokat, majd az ott kiválasztott légitársaságok honlapjára is elmegyek.

Aki az északi országokba utazik, azoknak melegen ajánlom a Norwegian-t vagy a Baltic Air-t (nem reklámozni akarok, tájékoztatni). Amióta ők is repülnek, a Finnair budapesti árai is lementek jó néhány százalékkal. (A Malév eltűnése után legalább 50%-kal megemelkedtek). Ja kérem, az átkozott verseny átkos hatása.

A poszt írójához: Nem javít a mondanivalón a káromkodás. Szerintem erős véleményt formálni trágár szavak nélkül is lehet.

desw 2013.11.01. 11:12:01

@déjá vu39:

"Azt nem értem - valaki mondja meg, miért van így - hogy a 100-400 tonna felszállósúly mellett miért olyan borzasztó költséges a 20 kilós poggyászok szállítása. "

Ezzel az erővel egy 50 kilós ember is repülhetne szinte ingyen. A csomagokat ellenőrizni kell, ki- és bepakolni, személyzet, ...

Szerintem aki akar bőröndöt vinni, fizessen érte. Aki meg nem, annak legyen így olcsóbb a jegye.

Mészáros Ákos 2013.11.01. 11:32:32

Tisztelt szerző!

Ön miről beszél. A Wizz egy friss kutatás szerint a második legolcsóbb légitársaság. Csak a török Pegasus veri meg.

Amúgy az árakról annyit, hogy most voltam Isztambulban annyiért mintha lementem volna Miskolcra IC-vel. Pedig a Wizz nem kap évi 80 millárd forintot az adómból.

Mielőtt ír valamiről olvasson utána. Ma az olcsó fapadosok között (Ryen air is ilyen) sehol nincs ingyen a kézi potgyász, és A ryenair sokkal gecibb is mind a súllyal mind a mérettel.

Ha ezeket a költségekért nem óhajt pénzt fizetni, ajánlom bármely normál légi társaságot. Nekem az olcsó is megfelel.

Maharadzsa kicsi lánya 2013.11.01. 11:45:20

20 euro?! Na ne, statáriumot azonnal, Dunába lőni mindenit a Wizznél!!! Ez a piac, és a verseny, amit sokan nem szeretnek, mert akkor sokat, jól, és kitartóan kell dolgozni. Egyszerűbb nyavalyogni. Menj másik légitársasággal, oszt jóidő. Ja, hogy az még drágább??? Akkor miért nyígsz???

Shopping 2013.11.01. 11:51:57

@Mészáros Ákos: beszél Ön Magyarul???
Mert ha úgy gondolja hogy igen, akkor nagy a baj!
" potgyász"

Pedig azt hittem a 8 általános kötelező.
Jesszusom...

christophe 2013.11.01. 11:54:36

Bocs,de ennèl idiotàbb blog-ot règ olvastam.a Wizz egy szolgàltatàst nyujto magàncèg,annyit kèr a szolgàltatàsaièrt amennyit akar,vagy amit a piaci lehetosègek megengednek.Te az Utas,ha megfelel megrendeled,ha nem vàlasztasz màsikat.ENNYI.Ugy làttom a rezsikommando ugykodèse egyesek agyàra megy,ès komolyan azt hiszik,hogy kommunista modszerekkel lehet piacot szabàlyozni...

triumphator · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.11.01. 11:55:40

Ha Inglendbe kell röpülni, akkor ajánlom a Dzsettút.

bkkzol 2013.11.01. 12:01:56

A légitársaságok árairól nem lehet vitatkozni. Rendszerint a fapados vackok nem is olcsók. Ha nem veszed meg a jegyet 6 hónappal előtte vagy van egy csomagod...esetleg 2cm-el nagyobb ez a csomag akkor a puszta közepén leszálló gépek már drágábbak is, mint egy rendezett légitársaságé. Persze a "light margarint" is megveszi valaki.
Az viszont nyomasztó, hogy a "Welcome to Hungary" jegyében 300 forintot vagy 1 eurót szednek le a trollerek használatáért érkezéskor. Szép!

DVB 2013.11.01. 12:04:33

@triumphator: Mentem veluk, fantasztikus volt, mint egy buszon. Ulesek, zseb, asztal stb. Egy elovarosi Mercedes busz is tobbet tud :) Annyira olcso sem volt, bar eleg keson vettem jegyet. Plusz meg a kellemes utazokozonseg :) A legjobb ezekbol meg mindig az Easyjet.

2013.11.01. 12:10:25

Tény, hogy elkurvult a Wizz erősen, amióta a Malév nincs egyes áraik meredeken emelkedtek. Nem szívesen fizetek ki nekik 30-40e-et egy 500km-es útért de sajnos meg kell tennem mert más nincs...

nemsirunk 2013.11.01. 12:32:15

Semmi gond azzal, hogy fizetni kell a csomagért. Akinek nincs bőröndje, így nem kell fizetnie érte.

De az már probléma, hogy szemrebbenés nélkül törlik a járatot, ha nincs eléggé kihasználva.

Akkor is, ha már a székek felére megvették a jegyet. Na ezt nem engedném. Ehhez kellene olyan EU-s szabályozás, hogy ha már megvették a jegyet, akkor el KELL szállítani az utast, vagy olyan kártérítés jár az utasnak, hogy megemlegeti a légitársaság. Kivétel az lehet, ha kitör a vulkán és lezárják a légteret. Az nem kifogás, hogy műszaki probléma állt elő. Legyen készenlétben tartalék gép, vagy kössenek szerződést más légitársaságokkal egymás kisegítésére ilyen esetben.

A wizz árai sem azért ilyen alacsonyak, mert nem adnak kaját, de még csak nem is kis repterek használata miatt, hanem azért, mert rendkívül magasan tudják tartani a kihasználtságot azáltal, hogy a kevésbé megtelt járatot egyszerűen törlik, akár pár héttel az indulás előtt. Számukra nincs kockázat a jegyeladásban: ha tele lesz a gép, akkor bejön a pénzügyi terv és mehet, ha nincs tele, akkor visszaadják a jegyárat és kész. Persze a vásárláskori jegyárat, amiből 1-2 héttel az indulás előtt már nem lehet másik társaságnál jegyet venni. És ezt nem 1-2 kivételes esetben csinálják meg, hanem rutinszerűen, sorozatosan.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.11.01. 12:38:32

@NIKI LAURA: Hola, attól függ, ha Luton mellett laksz, akkor nyilván nem bumlizol át Stanstedhez. De a várostól pontugyanannyira van mindkettő, kb egy óra a busz mindkettőhöz, vonat is van ha luxus kell.

És valahogy a Ryan (stansted) nekem mindig olcsóbbra jön ki...
Az igazi szopás a gatwick az easyjettel, alig másfél óra a város, de persze aki délen lakik, annak meg az a jó...

nemsirunk 2013.11.01. 12:42:04

@Mészáros Ákos: Csak sajnos a wizz árai tönkreteszik a hagyományos légitársaságokat, így hamarosan nem lesz módom mással utazni.

A legjobb megoldás lenne olyan szabályozás (és efelé megy több nagy társaság is), hogy a bőröndért és más fedélzeti szolgáltatásokért is fizetni kell, így bőrönd nélkül olcsóbban lehetne utazni, de a menetrend tartását mindenáron biztosítani kell, az eladott járatokat csak brutális kártérítés fejében lehetne törölni.

Ezzel tulajdonképpen összeolvadna a hagyományos és a fapados modell.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.11.01. 12:44:00

Jópofa ez a Mentális Deficit. Egyszer a rezsicsökkentés ellen kampányol, aztán meg mellette. Nem skizofrén ez a dolog kicsit?

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2013.11.01. 13:03:48

2 hete senki nem nézte mi csomagot viszek fel, kár volt fizetnem...

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2013.11.01. 13:55:59

A Malév, a világ egyik legjobb légitársasága volt, a 90-es évek közepéig. Aztán a szocik úgy gondolták, hogy ez a saját kis játékszerük, amire persze költeni nem nagyon kell. Csak a Kovács László New Yorki útjai(!!!)évi 30-50 millió veszteséget termelt. Csak Kovács Úr! Gondolhatjátok még ki mennyi kárt okozott. Természetesen a Fideszes fiúk sem fogták vissza magukat az ingyen jegy nyújtotta kellemességtől. Ez egy fontos szeg volt a Malév koporsójában.

A legnagyobb stiklit persze senki nem feszegeti a Malév megszűnésével kapcsolatban, nyilván mindenki érdekelt a hallgatásban, mégpedig a mai légiforgalmazás egyik legfontosabb részét, a leszállási időket. Azok szőrén szálán eltűntek. Ezek a Malévos leszállási idők a legjobb európai reptereken csúcsidőben, bizony milliárdokat értek...darabonként. A Wizz kapott is néhányat ajándékba. A többi gondolom off-shore cégeken keresztül elvándorolt egy-két ázsiai társasághoz...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.01. 13:57:19

Az volt már, hogy "de mit keres Oszkó Péter a vizerben"?!

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2013.11.01. 14:00:56

@nemsirunk:

30-40 éve a repülés luxus volt. Ma néputazás. Haladni kell a korral. A hagyományosnak nevezett légitársaságokra nincs igény rövid távú utaknál. Ez a piacgazdaság. Nem kell ide semmilyen művi szabályozás. Jó emlékezni a klassz légitársaságokra, de elmúlt az idejük.

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2013.11.01. 14:06:11

Az az érdekes hogy a többség azt hiszi, hogy a különböző gépre felvitt csomagokért való pénzszedés az utasok szívatására van kitalálva, pedig csak egyszerű gazdasági ügy. Egy kilogramm plusz súly egy gépen, kerozin literekben mérhető plusz fogyasztást okoz. Ezt kell kifizetni és persze egy kis profit is ragad hozzá.

nemsirunk 2013.11.01. 14:39:56

@sparhert: Az nem művi szabályozás, ha egy megkötött és maradéktalanul kifizetett szerződés alapján teljesíteni is kell. Ezt az államnak kötelessége lenne kikényszeríteni a megfelelő szabályozás alkalmazásával.

A minimum az lenne, hogy feltűnő módon fel kellene tüntetni a foglaláskor, hogy az adott járat csak x% telítettség felett indul. Jó lenne látni egy kimutatást, hogy hány meghirdetett járatot töröltek, vagy késett 3-4 óránál többet az egyes légitársaságoknál egy évben.

A hagyományos társaságok is haladnak a korral, egyre több helyen különítik el a repülésen felüli szolgáltatásokat a repjegytől, így aki azt nem akarja igénybe venni az olcsóbban repülhet. Ez a normális útja a fejlődésnek.

desw 2013.11.01. 15:00:29

@nemsirunk:

"Az nem művi szabályozás, ha egy megkötött és maradéktalanul kifizetett szerződés alapján teljesíteni is kell."

Honnan lehet azt tudni, hogy egy járatot csak a kihasználatlanság miatt töröltek, vagy más ok miatt?

De persze, szabályozza ezt is az állam. Mi lesz a vége? Nyilvánvalóan áremelés, ritkább járatok, ...

nyikk 2013.11.01. 15:14:48

Leírom én is, mert sokan átsiklanak felette:ha nem tetszik, ne válasz őket!Mindig van alternatíva, választás, legfeljebb nem tetszik.

Dana Puhosh 2013.11.01. 15:20:43

Sima felhasznalo vagyok,aki evek ota repked viszonylagos gyakorisaggal.Kiallok a Wizzair mellett, kenyelmes , baratsagos,A legkomfortosabb a Magyarorszagra jaro fapadosok kozul.Rengeteg kedvezmegy kaphato es a nagymeretu kabinpoggyasz is inkabb elony,hiszen nem merik sulyat( ameretet is ritkan ellenorzik) A ryanair pl szuk,e csomagter kicsi, a ki es beszallas rendezetlen es mindig vegzaljak az utasokat a csomagok merete es sulya miatt,a birsagok magasak.
A Wizzair olcso gyors es ami a legfonotosabb,a magyar az elsodleges nyelv!!! A feliratok,a tajekoztatas magyarul torteniki!!!!A szemelyzet magyar!!!Nemcsak anemzeti buszkeseg miatt,mer ty mitagadas jo erzes magyarul hallani az utaskiserrot,de a magyar utasok tobbsege nem beszel angolul es a repulesi kultira hianyat nehany egyszeru szo,ertheto szoval a Wizzair athidalja .

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.11.01. 15:20:46

Látom sokan félreértették a posztot. Az volt a baj, hogy egyre kisebb lett a verseny az elmúlt évben és mivel a Wizz egy jól működő cég, egyetlen valaki tud vele versenyezni, a Ryanair. Csak eddig nem akart, most az az újdonság, hogy a Wizz fölé megy szolgáltatásban. Tehát csak örültem, hogy élesedik a verseny, ami jó.

nyikk 2013.11.01. 15:26:08

@Hakapeszi Miki: Mégis az írásod nagy része merő siránkozás...

Dana Puhosh 2013.11.01. 15:29:32

Nincs nagy verseny,altalaban mindegyik megtelik,az arakban nem jelentos a kulonbseg, a szolgaltatas szinvonala alapjan a Wizzair kiemelkedo,A Ryanair mindig az utolso valaszthato lehetoseg.Olyan mint egy repulo munkasjarat, az utast mar a honlapon lehuzzak es halalra farad mire az online jegyvasarlas vegere er masodik ,harmadik nekifutasra ,folosleges koltsegek nelkul..Gusztustalan,.Aztan meg retteghet a beszallaskor a csomagellenorzesnel. ill. a kutya nem segit az elhelyezkedesben,eroharc van ,a csomagokpedig legtobbszor az ules ala, vagy tavoli sarkokba kerulnek.Az jet2 meg az easy jet nem olyan szornyu, mondjuk atlagosan jo,de dragabbak,A Wizzair ulesei messze a legkenyelmesebbek, es van eleg hely-az ar pedig foleg azok szamara akik gyakran utaznak es igenybeveszik a kedvezmenyeket verhetetlen,Es ,ismetlem,MAGYARUL!

Dana Puhosh 2013.11.01. 15:30:09

Hakapeszi ,repultel mostanaban ezeken a jaratokon?

dr Smittpálelnökúr 2013.11.01. 15:34:18

@Hakapeszi Miki: tényleg áruld már el, milyen szolgáltatásról beszélsz?

kutya vacsorája 2013.11.01. 15:51:21

@PomberMaci: ??? piac és kapitalizmus ott van, ahol a fogyasztó tud választani (=verseny). ahol van a wizz meg a wizz, az nem verseny, hanem monopolhelyzet.
a wizz a legkotványabb kotvány. a kínzóeszköznek is embertelen üléseivel, a félnapos késéseivel, az országimázsnak is szánalmas csekkolópultjaival a terminálok legvégén a kukatároló mellett, az órákig tartó csekkolással stbstb.
és nem igaz, amit váradi beszél,h.ti.cserébe olcsóbb. a madridi jegy pl.fillérre annyi volt a malévnél az ucsó időkben, mint ezeknél a félkarúaknál.
egy szégyen az egész. fapad=pl.airberlin. ez ellenben egy nagy kalap szar. addig csinálják, amíg valami kurvanagy szerencsétlenség nem lesz:( én szóltam.
ja, és sztem már most is kvázi állami cég. mi másért repülne baltásországba?
nyilván nagy a tömegigény. aha.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.11.01. 15:52:11

@Dana Puhosh: persze. És eddig igaz volt amit írtál. Mindkettő 8 ezer ft pl. Londonba, akkor Wizz. Ezután egyértelműen Ryanair, ennyi. A Wizz meg kösse fel a gatyát, pont leszarom, hogy a fizetős kézi miatt több a hely a csomagtárolóban, ha gurulóssal akarok menni, megyek a Ryanairrel. Minden egyéb feltétel egyezősége esetén.

_-_-_ 2013.11.01. 15:58:02

Semmi ertelme nem volt az irasnak. Meg igy is sokkal olcsobb, kenyelmesebb, gyorsabb utazni mint kocsival.Tiz eve sirtal volna , amikor a legolcsobb jegy kerult otvenezerbe akkori fizetesek mellett.

desw 2013.11.01. 16:04:40

@kutya vacsorája:

"piac és kapitalizmus ott van, ahol a fogyasztó tud választani (=verseny). ahol van a wizz meg a wizz, az nem verseny, hanem monopolhelyzet."

Melyik célországba megy csak és kizárólag Wizz?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.11.01. 16:12:16

@desw: dubaj, azer,
@_-_-_: faszomat se érdekli mi volt tíz éve, a mostani helyzettel foglalkozom. arról ne írjak, hogy 2003-ban milyen volt a gazdasági helyzet irak után?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.11.01. 16:13:29

@desw: és meg egy sor kétoldalú kijelölés, ahova más fapados nem mehet: moszkva, isztambul, kijev, etc.

azaVallai 2013.11.01. 16:19:16

A fapadosokat főleg a hazait persze lehet ekézni, van is miért, de azért összességében nagyon jól jártunk velük. Most egy olyan helyen lakom (nevezzük Kijevnek) ahova annak idején két nemzeti légitársaság repült, most csak a Wizzair. És az Anno itt nem 10 év hanem 1 illetve 2. Akkor 70-100 Ft volt egy retúr, most 10-80, átlagosan 30. Ha megvenném a feledandó csomagot, a hosszúláb helyet, az elsőbbségit, egy szendvicset meg egy pofátlanul drága vizet akkor 55 lenne az átlag, ha meg előre tudom mikor hova megyek akkor kevesebb. Ennyiért aki akar ezerszer kényelmesebben utazhat mint anno turistán, „ingyen”-muffint majszolva. Persze ezek is pofátlanodnak, de még hosszú az út addig amíg visszasírom a régieket. A többi helyen ahol vannak hagyományos versenytársaik ott is jó szolgálatot tettek és jelentősen lenyomták a versenytársak árait. Nem véletlen, hogy Londonba olcsóbb repülni még a BA-el is mint Prágába a CSA-val, és sorolhatnám.

azaVallai 2013.11.01. 16:20:30

Árak ezer Ft-ban értendőek :-)

dex.ion 2013.11.01. 16:24:38

@vuvuzela importőr: 500 km akár vonattal is abszolválható lenne, 5-6 óra alatt, repülővel ez mennyi? check-in és out együtt mondjuk max 2 óra, út mondjuk 1, tehát cakkumpakk 3 óra. lehet, h a vonat kétszer annyi idő, de valszeg feleannyi pénz, és azért ennyit még sínen is ki lehet bírni szvsz.

nemsirunk 2013.11.01. 16:27:56

@desw: Honnan lehet tudni? Ha akkor nem volt időjárási katasztrófa, földrengés, háború, akkor nem lehet más indoka a járattörlésnek.

Be kell nézni az Index low cost topikjába, folyamatosan érkeznek hírek a Wizz törléseiről. Van amikor egy egész desztinációt, van amikor csak ritkítják a járatokat (a már részben eladott járatokat!!!). És itt nem arról van szó, hogy a reggeli gép helyett a délelőttivel kell menni, hanem majd 3 nap múlva, és esetleg egy pár száz km-re lévő másik reptérre.
Mi más oka lenne? Ennyi műszaki meghibásodás nem lehet, de ha mégis, akkor az is az ő hibájuk lenne, mert akkor borzalmas állapotban vannak a gépeik.

A fapadosoknál némi áremelés lenne, igen. De tisztességesebb viszonyokat teremtene. Ezzel az erővel a gazdaság minden területén be lehetne vezetni, hogy egyoldalúan és következmények nélkül el lehet állni a szerződésektől közvetlenül a teljesítés előtt (legfeljebb kell adni egy szendvicset meg telefonálási lehetőséget).

Meghirdetem, hogy építőanyagot tudok szállítani jóval az addigi piaci ár alatt, bízva abban, hogy majd a sok megrendelés miatt én is kedvezőbben kapom. Kifizetik a teljes vételárat, majd a szállítás előtt egy héttel bejelentem, hogy mégsem jött össze annyi rendelésem, így már nem éri meg szállítanom, de visszaadom a vételárat és kapnak egy szendvicset is. Biztos örülnének neki a vevők, ha akkor hirtelen kellene szállítót keresniük, 3x-os árért. De az alacsony áraimmal tönkretenném a többi szállítót, és onnantól kezdve a vevők csak reménykedhetnek a szállításban.

ijontichy 2013.11.01. 16:33:23

@poszt: ez most egy szép kerek hülyeség. A barikát szépen meg kell nyírni, akkor, amikor lehet mit nyírni róla, és kurvára nem érdekel, ha béget egy kicsit. A cég a tulajért van nem az ügyfélért! Ez a hülye ország ezt bő húsz éve képtelen megtanulni. Nem véletlen, hogy ott tart, ahol.
Keress más portékát, ha ez nem tetszik. Akkor vonyítsál ilyen hangosan, ha kartellezésen kapod őket. De ugye ilyet te sem állítottál?

desw 2013.11.01. 16:36:08

@Hakapeszi Miki:

De van nem fapados. Miért nem mész azzal?

2013.11.01. 16:48:46

@dex.ion: Sajnos ez speciel 10 és ez sem háztól házig visz. Kultúrált vidéken vonattal lenne 3-4 és akkor meg sem fordulna a fejemben semmi más.

tejcsokoládé (törölt) 2013.11.01. 16:56:15

Tobb oka is van, hogy nem utazom fapadossal
- nem olcso
- iszonyubunkotahok
- nalam a szolgaltatas ott kezdodik, hogy emberszamba vesznek, szerintem ez meg nem luxus
- amig szar va, legy is van,
Fizessenek csak masok azert a szarert amik ezek szolgaltatasnak neveznek...

blöff 2013.11.01. 16:57:26

@PomberMaci: látszik, hogy nem sikerült megérteni a cikket, csak idehánysz

BizA-i-Rr 2013.11.01. 17:36:58

Azért van itt sok ész, látom. Bírom, mikor nulla tudással osztják az észt emberek. A csúcs " moszkvába csak ő megy (ruszki szabályozás)" téma... mert az Aeroflot ugye senki, de pl. a kézenfekvőbb Kijevet (a teljesen értelmetlen Baku, Dubai Alsó-t már ne is említsük...) meg ne is hozzuk szóba, minek. Moszkva, az.

desw 2013.11.01. 17:43:21

@nemsirunk:

"Honnan lehet tudni? Ha akkor nem volt időjárási katasztrófa, földrengés, háború, akkor nem lehet más indoka a járattörlésnek."

Aha, értem! Pl. sztrájk nem lehet, vagy biztonsági probléma egy idióta miatt, vihar, hóvihar...

"A fapadosoknál némi áremelés lenne, igen. "

Na, feltaláltad a melegvizet! Ha többet vagy hajlandó fizetni, jobb szolgáltatást várhatsz.

Ti fapados áron vártok prémium szolgáltatást! Elég esélytelen!

grani 2013.11.01. 18:00:14

@sucec: na ne. Én Aeroflottal repülök. Fapadossal csak akkor, ha nincs más. Vagy akkor se.

grani 2013.11.01. 18:05:51

@dex.ion: Hetente járok Moszkva-Pétervár útvonalon. kb. 7OO km. A vonat ledolgozza 3 óra 4O perc alatt. Mondjuk kimenni az állomásra gyalog harminc perc, tömeggel 15-2O, taxival veszélyes, mert dugóba kerülhet az ember. A vonat Péterváron a központba érkezik. Ára a repülőút árával egyenlő.
Ugyanez repülővel. Ki a reptérre Aeroexpresszel kb. 1 óra. Becsekkolás szintén, repülés 1 óra, be a városba taxival megint egy óra. Ez négy óra. A repülőút árához még a taxiköltséget is hozzá kell számolni.
Vonattal jobban megéri.

ComLo 2013.11.01. 18:30:41

@nemsirunk: Az a baj hogy amit te szeretnél, az az un. nem fapados légitársaságok ismérve. Ott kapsz garanciát arra hogy ha megvetted a jegyet az el is indul. Vagy ha nem, akkor gondoskodnak rólad. Ez az egyik fő ok amiért olcsóbb a fapados. Szóval ahogy mondod, "lenne egy kis áremelkedés" és hopp ... már ott járnál kb mint a prémium társaságoknál.

ComLo 2013.11.01. 18:32:09

@kutya vacsorája: " fapad=pl.airberlin " Az Air Berlin nem fapados légitársaság.

dr Smittpálelnökúr 2013.11.01. 18:42:51

@tejcsokoládé: konkrétan tehát nem tudod megmondani, mi a bajod a fapadosokkal. Az, hogy nem olcsó, nem igaz. A többi pedig semmi konkrétumot nem tartalmazott.

anandasmide 2013.11.01. 19:50:48

A Wizz-nél is van ingyenes gurulós bőrönd,csak kisebb méretben (Milánóba +10 Euróért).Viszont a feladott poggyász a Wizz-nél lényegesen olcsóbb (15 euró 32kg-ig,szemben a Ryanair 50 euros max 15 kg-os csomagjával). Mindemellett a Wizz nagyobb gépeket üzemletet (leglábbis Bp-Milánó között),ergo jóval kényelmesebb is az utastér.
Kb.minden hónapban utazunk,Wizz-zel v. Ryanairrel,attól függően,h melyik olcsóbb.Szóval utánajártunk már mi is a Ryaniar újításainak,ami a cikk szerint majd jól megtanítja a Wizz-t.Ezek kb:
-a kézipoggyász mellett még egy kézitáska is mehet.Nekem eddig sosem szóltak a külön kézitáskáért,se Wizz-nél,sem Ryanairnél,de ez lehet pusztán csak szerencse,és amúgy ezt legalizálni tényleg jó pont.
- az élő teleshop mutatványt az éjszakai járatokon visszafogják.Halleluja!A Wizz-en ez amúgy sincs.
- a reptéren történő jegynyomtatás/check-in 70 eurorol (!!!) 15 eurora csökkent.A Wizz-nél ez eddig is 20 euro volt,amúgy meg ez az a tétel,ami normál körülmények között nem is játszik (pedig igen,mi is fizettünk már ilyen "szolgáltatásért").Szóval újabb halleluja.
Persze mindkét társaságnál van még mit csiszolni,de azt állítani,h a Ryanair forradalmi újításai majd megfingatják a Wizzt...

nemsirunk 2013.11.01. 20:06:17

@desw: "Aha, értem! Pl. sztrájk nem lehet, vagy biztonsági probléma egy idióta miatt, vihar, hóvihar..."

Dehogy érted. Ezek miatt törlik a járatokat hetekkel előre? Ne vicceljünk már! Ezerből egy van ilyen okok miatt. Néha lehet hóvihar meg sztrájk, emiatt jogos a törlés, de a Wizz sokkal-sokkal több járatot töröl. Amikor mondjuk heti 3-ról heti 1-re csökkent (félig eladott gépeket!), vagy egy hónappal az indulás előtt töröl, az nem a havazás miatt van.

Nálad már a szerződés teljesítése is prémium kategória??? Az én fogalmaim szerint a tisztességes üzletnek úgy kell működnie, hogy a légitársaság ajánl egy árat, én elfogadom, a szerződést megkötjük, a pénzt befizetem, (és most jön a meglepetés!) a légitársaság elvisz a célomhoz (akár úgy, hogy vesz nekem egy jegyet egy másik társaság gépére). És akkor már qrvára nem érdekel, hogy ez neki megéri-e vagy sem. Ezen gondolkodott volna az ár kiajánlása előtt. Ha nem visz el, akkor pedig fizesse ki először is a káromat (ami nem egyenlő a jegyár visszafizetésével). Azt várom az államtól, hogy akár erővel is kényszerítse tisztességes működésre ezeket a cégeket. Még akkor is, ha ettől drágábbak lesznek.

nemsirunk 2013.11.01. 20:21:12

@ComLo: A hagyományos társaságok is változnak, sorra hozzák létre a fapados-szerű cégeiket. Amit én várok az a tisztességesen működő fapados, vagy a csomagszállítási árat elkülönítő hagyományos társaság. Londonba mindig easyjettel megyek (azért is, mert nekem Croydonhoz Gatwick van legközelebb). Ezeknek van elég gépük ahhoz, hogy tartalék gépeket tudjanak állomásoztatni vész esetére.

Amúgy az igaz (ahogy írod is), hogy a fő oka a fapados olcsóságnak a gépek full kihasználása (csak akkor indítják el), és nem az a közkeletű vélekedés, hogy nincs ingyen muffin a fedélzeten. A kaja hiánya nem csökkenti érdemben a jegyárat, de még a kis repterek használata sem annyira jelentős megtakarítás.

Például meghirdetik extrém olcsón a jegyet, aztán indulás előtt pár héttel törlik a járatot és visszaadják a pénzt. Csakhogy közben tönkretették a párhuzamos hagyományos cég járatát, nem beszélve azon utasokról, akik valami programra mentek volna, vagy foglalásuk volt a célországban. Mert ezek akkor már csak többszörös áron tudnak jegyet venni, ha egyáltalán el tudnak utazni. És ezért a károkozásért nemhogy nem felel a fapados cég, hanem még haszna is van belőle, hiszen bevert egy újabb szeget a hagyományos cég koporsójába.

quadcore 2013.11.01. 20:24:36

A postoló nagyon ki lehet kelve valamiért a Wizzairre, talán nem tud olvasni, és egyszer nem vette észre, hogy mennyit fognak levonni a bankkártyájáról, és mindenre csak OK-t nyomott? Vagy még sose utazott repülővel sem, csak szerinte a Wizzair Orbán személyes légitársasága (mellesleg én is utálom Orbánt)? Nekem semmi bajom velük, minek fizetnék 80 ezret egy útra, amikor 20-ért, akár 10 alatt is elrepülhetek? Nagyon nagyon buta poszt, de már előttem is leszedték róla a keresztvizet, ahogy látom. Én nagyon sokat repülök, több olyan útvonalon is, ahol Ryanair és Wizzair is megy. Nem egyértelműen olcsóbb az egyik a másiknál, van hogy oda Ryan, vissza Wizz. Dehogy a Wizzair gépein sokkal udvariasabb a személyzet, kényelmesebb, tisztább, a gép (pl. vannak olyan luxusdolgok, mint hálós tartó az előtted lévő ülésen, a Ryan még azzal is spórolt), nincs teleshop végig az úton, az egyszer biztos. A sok utamból egyszer volt csak nagyobb késés Wizzel, mert lerobbant egy másik gép, és felborult a menetrend. Azt se fogom fel, hogy miért a tényleg szemét, utasszivató ír (nekem velük se volt bajom egyébként), nem magyar Ryanairnek kell drukkolni a magyar munkahelyeket teremtő Wizz helyett. Jaj, fizetni kell a gurulós bőröndért? Borzalmas. Akkor menj olyan légitársasággal, ahol nem kell, de még így is drágább.

christophe 2013.11.01. 20:32:56

@nemsirunk: '' Az én fogalmaim szerint a tisztességes üzletnek úgy kell működnie, hogy a légitársaság ajánl egy árat, én elfogadom, a szerződést megkötjük, a pénzt befizetem, (és most jön a meglepetés!) a légitársaság elvisz a célomhoz''
Ezzel egyetèrtek erre valoban lehetne kotelezni a szemèlyszàllito cègeket.Emiatt nyilvàn emelkedne 1-2euroval a repjegy àra de sztem ez mèg a belefèr kategoria...

pucros 2013.11.01. 21:40:52

De azt jól hallottam, hogy sokan csak azért röpködnek, mert ha olcsó, akkor miért ne?
Pedig nincs is ott semmi dolguk. Hát ez a hülyeség kérem.

Steppenwolf 2013.11.01. 22:04:17

@nu pagagyí: Melyik versenytársat üldöztek el Magyarországról a "hülyepolitikával"???
Bocs, erre kíváncsi vagyok, kifejthetnéd bővebben.
Csak azért kérdem, mert a Malév bedőlésével nem hogy csökkent, hanem nőtt a Ferihegyre járó légitársaságok száma. Ugye, a leglátványosabb a Ryanair volt, amely úgy ráugrott még aznap Budapestre, mint gyöngytyúk a takonyra (az már más kérdés, hogy nem igazán találta meg a számításait), és minden európai és közel-keleti úticélra, amelyre van valós igény és utas, jár hagyományos és fapados járat is.

A poszt meg egy merő buta fröcsögés. Aki nem akar Low Cost-tal menni, az kifizeti az esetenként akár sokszoros jegyárat és utazik hagyományossal. Bár jelenleg nem a fapados cégek vannak válságban... Milyen ez az ostoba piac, mi?
Arról meg nem a Wizz tehet, hogy ők az egyetlen magyar hátterű légitársaság és értelemszerűen megkapták a fontosabb bilaterális repülési jogokat, és ötöd- hatodannyiért lehet eljutni pl. Moszkvába még a fél háztartásodat motyóként magaddal víve is, mint amikor másfél éven át az Aeroflot egyedül repülhetett és annyit kért el a jegyekért, amennyit nem szégyellt.

bkrix 2013.11.01. 22:33:18

Én csak a csomag méretén vagyok kiakadva. 2 éve még egy normális kisbőröndöt fel lehetett vinni, és nem a szerencsén múlt, hanem visszafelé bele kellett tenni a dobozba,és belefért. Az idén egy sokkal kisebb (szerintem ennél kisebb kisbőrönd nincs is, kb. 2 bugyi fér bele) is túl nagynak bizonyult.

kutya vacsorája 2013.11.01. 22:49:25

@desw: budapestről? nézz a térképre, van egy pár.

Pszt! 2013.11.01. 22:54:05

Repülővel csak a gazdag gecik utaznak, azokat meg nem baj, ha lehúzzák!

2013.11.01. 23:25:52

@Mészáros Ákos: Téves. A Ryanair sokkal jobb, színvonalasabb szolgáltatást nyújt, azonos áron. Az Easy Jet sem mindig drágább, és Lutonból repül. különbség? A Wizel-en az utaskísérő baszik rá, hogy a 4 éves gyerekednek és neked egymás mellett legyen a helyetek. A Wizel leszarja, hogy a megvásárolt elsőbbségi beszállóddal a LEGUTOLSÓNAK kerülsz fel a gépre, mert a busz valamiért a sor végére került. A wizei baszik rá, hogy 180 cm felett nem férsz el az ülésben. Extra lábhelyet nem lehet venni kisgyerekkel. Egyébként feláras. Az Easy-nél, a Ryan-nál érdekes módon meg tudják oldani...

2013.11.01. 23:26:32

@Pszt!: Te, nagyonegyszerű gyermeke anyádnak. A repülés olcsóbb, mint a busz, az autó vagy a vonat!!!

2013.11.01. 23:28:04

@bkrix: Mondjuk én már úgy járok, hogy kinyomtatom az utazási feltételeket, ott a poggyász mérete, cm-ben megadva, és viszek magammal egy mércét is.

Borneó&Celebek 2013.11.01. 23:29:58

decembertől a Ryanair nem fog repülni Göteborgba, tud erről valaki-valamit? Miért, meddig, végleg? stb.

2013.11.01. 23:31:09

@pucros: Ja, tényleg! Mijafasz az a turista? Csak szalámiként értelmezhető. Velencébe csak az menjen, aki gondolát akar venni. Londonba csak a mosogatók járjanak, Amsterdamba csak a füvesek. Ekkora baromságot csak egyszerű logikával lehet .

2013.11.01. 23:34:33

@nemsirunk: Szerintem is messze az Easy a legjobb.

Sosevót 2013.11.02. 01:46:06

@NIKI LAURA: Laura ne ülj részegen gép elé :)
Vagy próbáld ki a wizzt. Tanulságos lesz székezés ügyileg. A pilótaképzését nem akarom itt bántani, mert azonnal hullanának a szakszók, oszt nekem abban végképp nincs érdekeltségem.
De a dubai járatnyitás hallatán pont a székezésük miatt napokig az utasaikon röhögtem :) Meg most is :D

Sosevót 2013.11.02. 01:51:51

A wizelet árazásáról pár mondat. Találomra bevertem egy dátumot Dubai célállomással. Egyezzünk meg abban, hogy oda nem igen indulunk két egyforma forintossal a zsebünkben.
Tehát Bécsi indulóval, tripplahetes fedélzetén 130ezer volt csomival, uez wízérnél 90ezer. S még mielőtt óbégatás lenne, hogy Bp, meg Bécs, meg egyebek szólok, hogy nem mindenki pesten lakik, szal lehet erre is, arra is repteret keresni.

Sosevót 2013.11.02. 01:54:47

@Sosevót: bocsi, ha előbb nem lettem volna érthető. Az előző példában szereplő 90ezret az említett útra akkor sem adtam volna a wizz konzervdoboz utaztatásáért, ha maga Váradi könyörög sírva, zokogva a küszöbömön!

EURO2000 2013.11.02. 02:18:09

Wizz-el csak az utazik,akinek semmi sem számít. Sem pénz, sem idő, sem menetrend. Semmi. Az ismerősem között a Wizz egyszerűen le van tiltva. Nem megy vele senki. Egyszer volt dolgom velük, pont akkor ment tönkre a Malév és visszafelé a Wizz jött felmentőnek. A nép fele már bevagonírozott (mindenféle méretű és db-számú kézitáskával). Akkor valamelyik Wizz-esnek eszébe jutott, hogy vegyük már elő a kézitáska mérő keretet, akasszunk le még egy kis lovét a Malévval utazó barmokról. Mint Auswitzban kiváogatták és félreállították a gyanús méretű kézitáskával sorban állókat, a többiek mehettek. Mi meg gyömöszöltük bele a keretbe, persze az enyém sem fért bele. A Maléves odaúton még jó volt, mert az egy kicsit nagyobb, visszafelé a Wizz ezzel is szivatta az utazóköszönséget. A lényeg a csaj már állította is ki a 80 pénzről a papírt. Egy kicsit elvesztettem a türelmemet (egyébként is már több, mint egy órát késett a gép) és a tárcámból kivágtam az asztalra 1200 pénzt, hogy itt van vigye, miért nem ennyit számít fel a szar táskáért, megfizetem, nekem ne számít. A csaj meg csak állt a pult mögött, nézett nagy szemekkel és makogta, hogy a szabályzat, meg stb. Még megkérdeztem,hogy az első felében felszállóknak nem volt szabályzat? De erre nem válaszolt. Végül elvette a 80 pénzta a kupacból a többit visszaadta. Én meg "have a good life"-al köszöntem el tőle.

szbszig 2013.11.02. 02:21:09

@Pszt!: Kikérem magamnak, nem vagyok gazdag geci, de hát hogy menjek a máltai meg a ciprusi kéthetes nyaralásaimra mégis? Vonattal?

zseketto · http://azeletstmoritzban.blog.hu/ 2013.11.02. 02:28:10

akinek nem tetszik, skyscanner es tsai...Nem kell olcson hig fost venni.

Egyebkent a szolgaltatas szerintem ar-ertek aranyban nagyszeru a wizzairnel. Bp-Milano (pesti transzfer elore megvasarolva pl. olcsobb mint a rablo taxisokkal) 100 eur incl 1 eves tagsagival, oda-vissza 32kg-s kofferral!

Nekem a bajom inkabb a turho paraszt magyar utaskozonseggel van. Egy hordanyi majom, vagy marha kulturaltabban viselkedik. A Ferihegyi csirkefarm, ahol varakozni kell meg egy vicc, kb. Afrika szinvonalat uti.

Sosevót 2013.11.02. 04:35:42

@sparhert: Ha úgy gondolod, hogy a pártkatonák ingyenes útjai bármit jelentettek volna a Malév koporsójában, akkor sztem hagyd ezt a témát.

Gerilgfx 2013.11.02. 04:36:55

azám, államosítsák nyugodtan a wizz airt, meg akkor már a ryanairt is orbánék nyugodtan, ha ott járnak. aztán 2-3 hónap múlva ezek is csődbemennek :D

ha meg nagyon ugrálnak a légitársaságukért az írek, majd lebombázza őket a nato a gecibe

Sosevót 2013.11.02. 04:41:42

@zseketto88: éééloo az egyik mondatodban az ár-érték arányt isteníted, a másikban a ferihegyi csirkefarm a probléma! Helóóó azt a kurva jó ár-értékedért pont a wizelet biztosítja neked! He! Mert van ott más is, csak azt az imádott légitársaságod nem kéri. Úgy gondolja a kedves utasának ez pont megfelel.

Sosevót 2013.11.02. 04:58:02

S a jó árkahoz egy gondolat. Most néztem jövő júniusra Bud-Rómát. 1000 forinttal olcsóbb az Alitalia. Úgy, hogy a poggyászokba még nem mentem bele!!!!!
Bécsből indulva 8000 forinttal, a Lufthansa meg pont uannyi. Nem tom van-e kérdés?

Sosevót 2013.11.02. 05:00:50

@Pszt!: Figyu már, te hombár agyú! Próbáltad már Londont autóval? Iggggazi hülye vagy.

2013.11.02. 07:42:52

A probléma itt, nem a poszt, vagy a poszt modora esetleg mondanivalója.

A probléma itt is pontosan az, ami miatt az ember gyűlöli az okmányrodát, az apeh-t, a postát, a blogokat, a kommenteket, a bankokat, a wizzairt és ferihegyet is...

Az a viselkedés és tökéletes elbutultság, ami itt is visítva, ordít a kommentek között.
Ezzel van a baj!
Hogy prosztóság nélkül még azt sem tudják leírni sokan, hogy a wizz kapja be!

nu pagagyí 2013.11.02. 07:45:50

A sok Wizz Airen háborgó utasjelölt sajnos nem tudta eltartani a Malév luxus szolgáltatásait. Ez van. Kevés pénzért kevés luxus jár. Akinek több kell, vegyen magángépet.

jog-ász 2013.11.02. 08:30:17

hol van már az amikor 6000ért milánóba repültem szilveszterkor, vagy 12000ért nápolyba a sky europe-pal..persze tönkre is ment

azaVallai 2013.11.02. 08:32:02

@Sosevót: Akkor örülj neki és vidd az olcsóbbat. Ezt hivják versenynek. Nézd még meg hogy ahova nem megy fapados csak "sima" légitársaság oda mennyi egy jegy és ahova megy fapados is (lásd vesrseny) oda mennyi.

2013.11.02. 08:39:42

A Wizzair nem mérhető a Ryanairhez. Előbbi egy tahó balkáni mentalitású rosszkedvű cég, utóbbi egy nyugati fapados.

Trog_Air 2013.11.02. 08:57:35

@Pamuk: A Ryanair rohadt messze van a profizmustol. Ami talan ott indul, hogy a cpt. tankolhat "extra fuel"-t.

Emlekszel a sok uzemanyag-hiany miatti Ryanair kenyszerre? Nem? Akkor segitek:

iho.hu/hir/keves-volt-az-uzemanyag-ryanair-kaland-valenciaban-120816

www.origo.hu/utazas/hirek/20130722-a-tuzzel-jatszik-a-ryanair.html

iho.hu/hir/repbiztonsagi-aggodalmak-ryanair-cafolatok-130816

Ha csak egy 10 perccel tovabb tart a rossz ido, akkor kb. 500 halottrol beszelnenk. Ebben a szakmaban nem lehet eletekkel jatszani.

Versenycsiga 2013.11.02. 09:10:52

Én már pitchán rúgtam őket. A Wizzairt és a Ryanairt is. Mindegyikkel volt egy negatív élmenyem, egy londoni út során az utazás overall drágábbra jött ki, mint a Malév. Nem beszélve, hogy egyszer törölték a járatot az utolsó pillanatban, ez nem csak engem érintett, hanem egy magasabb pozícióban lévő főnököt is. Akkor ő kiadta: ezeket a társaságot csak szorult helyzetben szabad használni. Így korábban Malévval, most meg British Airways-zel repülök.

Versenycsiga 2013.11.02. 09:16:26

@Trog_Air:
Szintén a Ryanair főmufti volt az, aki megtiltotta, hogy a dolgozók a munkahelyükön töltsék a telefonjaikat, mert az növeli a cég költségeit....

NickJ 2013.11.02. 09:22:54

@zseketto88: Szerintem is jó az ár-érték arányuk továbbra is, versenyképesek, és kifejezetten jó ötletnek tartom az ázsiai desztinációk beindítását. Hiába fröcsög néhány kretén, beleértve a posztírót is. A kutya ugat, a karaván halad. A Wizz bő 20%-kal tud növekedni idén is, ami szép eredmény egy ilyen országban.

@Sosevót:
"Egyezzünk meg abban, hogy oda nem igen indulunk két egyforma forintossal a zsebünkben."

Tévedés, Dubaj nem olyan nagyon drága, és a Wizz dubaji járatának is az lenne az értelme, hogy kb. ugyanannyiból lehessen Dubajba elutazni egy hétre, mint mondjuk Londonba vagy Madridba. A szállodaárak a nyugat-európai átlag alatt vannak, és mégiscsak egzotikusabb, télen meleg van stb.

Már többször repültem az Emirates-szel Bécsből Dubajba és nincs benne semmi extra, viszont időben jelentős kerülő és a tipikus 140e Ft-os ár soknak számít. A Wizz alapárai 60e-70e Ft körül szórnak nem akciósan, ennyiért jó vétel egy 2*5 órás út.

azaVallai 2013.11.02. 09:56:49

@Versenycsiga: Helyes hogy fingatod őket, ha nem vagy elégedett.
Azért felhivnam a figyelmedet, meg a többi olyan posztolónak is, aki azért nem akar repülni "ezekkel" mert mindig késnek, hogy a független statisztikák alapján ezek a cégek (na jó nem mind de a Wizz pont ide tartozik) kevesebbet késnek mint a hagyományosak. Ez részben azért van mert vadiúj flottával repülnek, nem ugy mint a hagyományosok, de talán azért is mert az üzleti modellük miatt kevésbé engedhetik meg maguknak a késést (kevés géppel, maximálisan pörgetve minél tübb viszonylatot teljesiteni).

Konkérétan:

www.flightstats.com/go/FlightRating/flightRatingByCarrier.do?airline=%28BA%29+British+Airways&x=36&y=4

www.flightstats.com/go/FlightRating/flightRatingByCarrier.do?airline=%28W6%29+Wizz+Air&x=19&y=8

Le lehet kérdezni járat szerint is, igy az elmult 3 hónapban BA 3 járata : 98, 90, 67%, mig Wizzair 98, 90, 83%.
easyJet funok figyelmébe, ott 100% mind2.

Lehet csemegézni, ellenpéldákat találni de a tendencia ott van.

radirpok123 2013.11.02. 10:15:00

Biztosan nem én vagyok a célközönysége a fapadosoknak, de nekem 10-ből 9-szer a Lufthansa pl. olcsóbbra jön ki, nem is beszélve a minőségéről.
Persze lehet, hogy akciósan 3300 Ft Göteborg jövő nyáron, de ki a füttyöm akar pont akkor pont oda menni? :-)
Ellenben konkrét példa: BUD-MAN-BUD most decemberben, a visszaút a karácsony előtti hétvégén. Ryanair 46eFt, viszont egy darab 20kg alatti bőrönd +20e, szóval 66eFt (és vagy indul, vagy nem?). Ehhez képest Lufthansa 64eFt, és 32 kilós lehet a bőröndöd. Ja, és ha valami van, akkor nem hagynak ott a sz@rban, hanem mész mondjuk a következő géppel (mert pl. Münchenből van napi 3 járatuk Pestre legalább).
Egy londoni út során meg az sem mindegy, hogy Heathrow-ról kell bemetrózni a városba (ami 5 font és 45 perc), vagy mondjuk Lutonról buszozni másfél órát 15 fontért.
Viszont a British Airways kukkant drága, arra tényleg igaz a többszörös szorzó. Nem is értem, ki megy velük és miért (leszámítva a céges utazókat).

Mercel 2013.11.02. 10:16:54

Azért a Millásreggelis srácok szerintem csodálkoznának egy sort ezen a fröcsögésen.
Ők ugyanis rendszeresen használják a fapadosokat, és pont a Wizz-ről vannak viszonylag jó véleménnyel.
Ez így elég fröcsögősre sikerült sok féligazsággal, kevés tényszerűséggel.

"Frigyes"

nemsirunk 2013.11.02. 11:36:02

@azaVallai: Ez a statisztika enyhén szólva is torzít. A lényeg a részletekben rejlik. Például on-time szerintük a <15 perc késés, ezután megkülönböztet 15-30, 30-45 és 45+ perc késéseket. Namármost én a <45 percet még késésnek sem tekintem, tökmindegy, hogy ezen belül hogyan oszlik meg. A lényeg az 1 óra után kezdődik. Nagyon nem mindegy, hogy a +45 perc mit jelent a valóságban: 50 percet, vagy 10 órát? A törlésnél sem mindegy, hogy mikor törlik a járatot, utazás előtt fél évvel, vagy 2 nappal? És az sem világos, hogy mit tekintenek törlésnek? Mert nálam egy 1 napos "késés" már törlésnek számít.

azaVallai 2013.11.02. 15:31:47

@nemsirunk: Hát persze, torzit.

Az egy napos késés az -igazad van - tényleg inkább törlés lenne, de ha a maximum késés 525 perc a Wizzairnél és 0 (azaz nulla) törlésük volt, akkor ugye abban egyetértünk, hogy hülyeséget irtál amikor:

"Be kell nézni az Index low cost topikjába, folyamatosan érkeznek hírek a Wizz törléseiről. Van amikor egy egész desztinációt, van amikor csak ritkítják a járatokat (a már részben eladott járatokat!!!). "

A tények makacs dolgok.

nemsirunk 2013.11.02. 16:32:49

@azaVallai: Milyen tények? Az általad linkelt statisztika értéktelen kamu, semmilyen adatot nem közöl a valódi késésekről és törlésekről. Ha szerinted tényleg az a meghatározó, hogy egy járat 10 vagy 20 vagy 30 perces késéssel indul-e, akkor te még nem utaztál repülővel. Ilyen késést simán behoznak repülés közben, nem is érdemes megemlíteni, nemhogy ez alapján összehasonlítani a társaságokat.

Méghogy nem törölnek! Csak olaszországi viszonylatban tele lehetne írni egy oldalt a wizz törölt járatok számával az elmúlt 1-2 évből. Vagy a bolgár járatokkal.

A tények tényleg makacs dolgok. Az eltorzított statisztikát pedig nem szabad komolyan venni.

Madár Fokker 2013.11.02. 18:41:42

@nemsirunk: "Be kell nézni az Index low cost topikjába, folyamatosan érkeznek hírek a Wizz törléseiről. Van amikor egy egész desztinációt, van amikor csak ritkítják a járatokat (a már részben eladott járatokat!!!). "

Vettem a fáradságot és rákerestem az index fórumon a wizzair törlés szavakra: A Wizzair-airbus A320 topicban az utolsó találat egy 2009.04.03-án íródott hozzászólás. Míg a Low-cost airlines-Olcsó légitársaság-nál pedig 2012.04.03-én kelt.

A tények tényleg makacs dolgok.

Sosevót 2013.11.03. 03:12:39

98%-os pontosság??? Na most, ha nem napi rendszerességgel lógatnám a golyóimat a reptéren, akkor megenném. Akkor!! Mert most ez a marhaság nálam nem ül!

azaVallai 2013.11.03. 08:14:17

@Sosevót: Ez egy viszonylatban egy járatra vonatkozik mindkét cégnél. Nyilván ez a Wizzair reggeli 6.00-ás és a BA 8.15-ös gépe. A reggeli gépekre majdnem igaz hogy Sosevót késés :-)
Az estieknél sűrűsödik.