Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.01.12.

De Szijjártó Péter mit keres a Wizz Airben?

Hakapeszi Miki

Szerencsétlen szánalmas Budai Gyula nem is gondolta, hasonló kvalitású kiflis szőke párttársával egyetemben mekkora szállóige kialakulását segítette, amikor Oszkó Péter Wizz Aires pályfutásán értetlenkedett. Szerény űrtartalmú elméjéig max annyi jutott el, hogy őt ugyan a büdös életbe nem hívják egyetlen piaci alapon működő cég igazgatóságába se, ahhoz ugyanis inkább némi szaktudás szükségeltetik, neki meg csak nyelve és arca van, az első méteres, a másik rusnya. Ahhoz képest, hogy a kis viktornyalonc dinnyemutyis arc komcsiközeli cégként próbálta bemutatni a Wizzt, mára egyre nyilvánvalóbb, hogy a rezsim egyik kiemelt kegyeltje a magyar alapítású légitársaság.

Haladjunk időrendben. Azt már fedje jótékony homály, hogy Váradi Joe-t a Fidesz alatt vadászták le meg Malév-vezérnek, majd a lopós szocik rögtön kirúgták. Jót tettek vele, egyből megcsinálta a Wizzt, amiről a fikázók is kénytelenek elismerni, hogy nagy sikertörténet, épp a tőzsdei bevezetését készítik elő, de nem ám a kis fing magyar börzére, hanem Londonba. Sokáig nem látszott semmi politikai szál a Wizznél, persze Váradit illik gyűlölni azért, mert felnyomta a Malévot Brüsszelben, siettetve a nemzeti légitársaságnak becézett pénznyelő trágyadomb felrobbanását. De a lényeg eztán kezdődött. 

Joe bácsi kinézett magának néhány útvonalat azokból, amiket a Malév repült, de ezek unión kívüliek voltak, engedélyeztetni kellett őket. Mondta, hogy megérné neki Moszkva, Isztambul, Dubaj és Kijev. De a magyar hatóságok fél évig csak a rezet baszták. Lószar se történt, sőt ekkor rongyolt neki a két tehetségtelen fideszes nímand Oszkónak és a Wizznek. Aztán valaki leszólt és hirtelen odaadták a Wizznek mind a négy útvonalat. Magyar oldalról megvolt tehát az engedély, de a kinti féltől is kellett az ámen. Ezt az oroszok és a törökök kurvára nem akarták sokáig megadni, de közben beszállt a buliba a korábbi hazugság és csúsztatásbajnok szóvivőből külgizda államtitkárra lett Szijjártó.  

Már az röhejes volt, hogy Petike és Joe együtt jelentette be, hogy a baltás gyilkos népszerűségét kihasználva azeri kapcsolatokat építünk, indul is járat Bakuba. Majd a titkárfiú rátett még két lapáttal, amikor a Wizz tudta nélkül elpöttyintette, hogy lesz indiai és tunéziai járat is. A hab a tortán a legfrissebb bejelentés, járat Donyeckbe. Óriási húzás, Ukrajna ötödik városa, nyilván lerohanják a magyar turisták a meddőhányókat és kohókat. Olyan, mintha Intercity indulna Kiscséripusztára, vagy Center alsóra, csak hogy létező vasútállomásokat említsek.  

A Wizz kiemelt figyelmet fordít a költségek lefaragására, a szarul muzsikáló útvonalakat kíméletlenül bezárja a faszba, lehetne hosszasan sorolni a példákat. Ehhez képest Bakuba pár ezer forint a jegy, utas alig, de nyomják rendületlenül, most meg ez az ukrán kaland. Tök egyértelmű, hogy van valami deal a háttérben. A Wizz repül kormánynak fontos útvonalakat és nyeli a bukót rajtuk, cserébe megkapja az engedélyeket zsíros célokra is, mint Isztambul, vagy Moszkva - ezeknél a kormány nyilván segített abban is, hogy török és ruszki oldalról is ráüssék a pöcsétet a papírra. És akkor még arról nem beszéltünk, hogy Lajos király Debrecenjéből sem szűnnek meg járatok, legfeljebb a célállmásokat variálják, hogy kisebb legyen a cummancs.

Szopják ezek egymás farkát, a vak is látja, ami leginkább azért visszataszító, mert Joe bácsi kel ki folyamatosan önmagából, ha valahol nem tiszta a verseny. Mocsok Malév állami pénzből élt, igen, a Budapest-Bukarest útvonalat meg azért szopta be a Wizz, mert az adófizetői pénzből kistafírozott Tarom árban alájuk ígért. Az persze rögtön faja, ha a magyar kormány az ő javukra torzítja a piacot, s nem kis részben ilyen hátszéllel válnak a magyar piac idegesítően túlsúlyos szereplőjévé.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

36 komment

Címkék: szijjártó péter wizz air

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr805753333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schmittpál 2014.01.12. 10:00:48

mentem bakuba wizzel. csontig tele volt, bár főleg azeriekkel. honnan veszed, hogy üres?

pirimogyoró 2014.01.12. 10:09:03

Mocsok Malév? Miből lett volna a Malévnek nyeresége? Nem volt semmije. A gépektől, a hangárokig mindent bérelnie kellett.
És a tisztelt állami vezetők sem a nemzeti légitársaságot preferálták, hanem utaztak minden mással.

zsaruvér 2014.01.12. 16:41:10

Isteni ! Nagyon tetszett az írás!

Mitzimackó 2014.01.12. 21:25:03

ezt azért nagyon bírom: "... majd a lopós szocik ...". bazmeg, mit tudsz? mert talán az ügyészséghez kéne neked is fordulni az 1876. feljelentéssel budai után!

pandacsökiboborján 2014.01.12. 22:09:18

a Wizzair lényegesen drágább más cégeknél,nem is fogom használni többet.És sokszor késnek is...Basszák meg...

barli 2014.01.12. 22:14:53

Szép, ízes magyar nyelv, gratulálok!

barli 2014.01.12. 22:17:54

Amúgy nálunk nyugatabbra is tesznek be ejtöernyös politikus szakikat nagy cégek felügyelöi bizottságába valami régi szívességért (lásd Németország, Pofalla két hete talán)

Gábor146 2014.01.12. 22:48:31

A Debrecen-London járatot 3-4 havonta használom és mindig tele a gép, főleg románok utasokkal.

putris72 2014.01.12. 22:50:40

Hát a Sz.Petike,az legalább a repkedéseivel,egy kis lóvét is hozott az országnak befektetéseket, beruházásokkal!A másik Petike,az inkább abban jeleskedett,hogy lehet adót kivinni az országból!A politika mindig benne van mindenbe,még akkor is ha sokszor a baloldalon ezt elfelejtik!Ma senki nem tudja megkerülni ki kerülni az adót kormányzópártot!

Guminyúl1 2014.01.12. 22:52:06

@pirimogyoró: Annak, hogy egy légitársaság bérli vagy tulajdonolja az eszközeit annak semmi köze ahhoz, hogy nyereséges e vagy sem. A világ légitárságianak túlnyomó többsége lízingeli a gépeit, mert nem hagynak állni n x 10m vagy 100m USD-t egy flottában. A Malév egy halálra ítélt légitársaság lett 2001 után, ahogy az összes kis nemzeti légitársaság, csak próbálták adóforintokkal tömködni rajta az egyre nagyobb lékeket. Tervezetten kellett volna leépíteni, hogy legalább Ferihegy ne szopjon akkorát. Pedig imádom a repülést, de az élet kemény.

blaubner 2014.01.12. 23:04:29

holland ismerőseim most jöttek wizzairrel eindhovenből bp-re, korábban a nevét sem hallották (azt sem tudták, hogy magyar), de teljesen oda voltak, hogy mennyire új és tiszta volt a gép és professzionális a kiszolgálás...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.12. 23:05:57

Mitol fapados a wizz air en azt nem ertem. Regen Londonba a malev olcsobb volt neha. Tengeren tulra meg ugye nem megy.

sterimar 2014.01.12. 23:14:15

@visszakettopadlogaz: "Mitol fapados a wizz air en azt nem ertem. "

Attol h szar a szolgaltatas.

NIKI LAURA 2014.01.12. 23:17:29

Hat Londont 100 ezrekert jartam britissel,ciprust min 70 ert Malevval...sorolhatnam,de 70-130 rugo volt mindig a jegy...Wizzel mog 10-20 ezer...olyan ez,mint a kotelezo biztositas: mindegy melyik ceg,csak occso legyen!
Kit erdekel itt a politika,vallas,stb...tizedbu utazok szinte uj gepeken,persze senki sem vesz fent semmit,meg egy szendvicset se,nemhogy parfumot horror aron...de a seggemet elviszi Piti peze akarhova....ERROL SZOL A VERS VAZEG.

Reszelő Aladár 2014.01.12. 23:57:42

Csodás, hogy elképzeljük, hogy nagy cégek és kormányok közt nincs összefüggés. Pedig van, például a külpoltitkának lehet gazdasági vetülete is, ahol a nagykövet nyomja a saját országa cégeit. Undorító mi? Főleg ha mi csináljuk. Ha más akkor az lobbi?
Egy légitársaság elég bajosan boldogul állami/hatósági kapcsolatok nélkül. A repülési jog pont ilyen dolog az EU-n kívül. Kétoldalú KORMÁNYKÖZI megállapodások rögzítik, hogy mely társaságok repülhetnek hova. Hiába tárgyalod le a domogyedovói reptérrel a dolgot, ha nincs Putyin és Orbán, akkor nincs pecsét.
Amúgy az azerieknek alighanem megéri a Wizzel repülni, az oroszokhoz sem sok fapados járt, Ukrajnába szintén.
Aztán ha állambácsi akar, akkor vehet majd részvényt, ha lesz IPO. Sőt akkor te is vehetsz majd. Bár ez úgyse fog tetszeni, valami bajod biztos lesz.
Posztoló! Annak örülök leginkább, hogy neked is csak 1 szavazatod van.

F173 2014.01.13. 00:00:59

@visszakettopadlogaz: "Mitol fapados a wizz air en azt nem ertem. Regen Londonba a malev olcsobb volt neha."
Ha nem vetted volna észre csődbe is ment a Malév a néha alacsony áraival!

gono 2014.01.13. 00:08:13

Csak pár fontos dolgot nem sikerült tisztázni:
- Miért lenne bukó a donyecki járat
- Miért olyan fontos a kormánynak

Csigataposó 2014.01.13. 04:39:04

@NIKI LAURA: Jo regen lehettel. Ilyen arkulonbseg egy BA, Malev, Easyjet, Wizzair kozt mar legalabb 4-5 eve nincs. A malev csodje ota meg szinte alig van kulonbseg. Egy tetszoleges BP-London return kb 50-55 a wizzairrel meg +10 ha van borondod es kb 70-75 BA-nel. En elmut ket evben haromszor repultem. 2 fo 1 boron mindharom alkalommal 20k belul volt az ossz kulonbseg. Anyit meg nekem meg ert a normalis parkolo, repter, be checkkolas, stb...

incze 2014.01.13. 05:04:00

@putris72: éspedig, mit és mennyit?

midnight coder 2014.01.13. 06:27:22

Jó szar post volt, nulla információtartalommal és trágya nyelvhasználattal. Amúgy a WizzAir tényleg nagyon fapados s fapadhoz képest is, mondhatni gagyi. De az is igaz, hogy a gépek tiszták és újak.

ropile 2014.01.13. 07:40:28

nemtudom. WizzAir el az repul, aki nem akar +100EUR aldozni a kenyelemre ( szinvonalas repter, nincs kuzdes a csomagokkal ).
Ezerszel inkabb Germanwings mint WizzAir, hamar low cost. RyanAir meg nem.

Pamuk 2014.01.13. 07:46:25

Nagyon nagyon csúnyán beszélsz tisztelt szerző.
Megtanulhatnád, méltatlan a nyelvezeted ahhoz, hogy másoknak ezen szóljál.
Ha nem fejlődsz úgy stílusban, mint témaválasztásban, avagy tartalomban, csak az internet legalja fog komolyan venni!

bkkzol 2014.01.13. 07:54:15

Nekem a sajat hazajat feljelento/el-be arulo vonal a kedvencem. Legyen az az MNB elnok vagy eu-s keviselo, de szep csapat az alkotmanybirosagunk is Mesterhazyval egyutt.

indapass90210 2014.01.13. 08:05:03

Szeretem az ilyen mindenkinek a kurva anyját cikkeket. Nagyjából rá is illenek a magyar valóságra, ahol minden üzleti és politikai szereplő egy szarházi.

indapass90210 2014.01.13. 08:08:27

@Dövan: illetve javítanám annyiban, hogy a politika közeli üzleti szereplők azok.

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2014.01.13. 08:49:51

@Pamuk: A szerző mondanivalója a zérushoz közelít tájékozatlan szedett-vedett írás, a stílusa pedig ennek megfelelő. Rühellem azokat a "szerzőket" akik káromkodással adnak nyomatékot semmitmondó szavaiknak.

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2014.01.13. 08:58:39

@midnight coder: Manapság a repülés már nem a klasszikus úri utazási forma. Régen kiváltság volt repülni még nyugaton is csak a jómódúak repültek. Mostanság a vonat modern változata, annak minden előnyével és hátrányával. Az a véleményem, hogy ezt már így kell kezelni és még mindig megvan a lehetőség, hogy az ember nagyságrendekkel magasabb áron luxus módon repülhessen. Szerintem ez így van rendjén.Azt azért ne várjuk, hogy a profitból ajándékképpen luxust kapjunk a "fapadosokon". Nem reális elképzelés.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.13. 09:45:18

nem semmi a stílusa a posztnak. :D

qwasder 2014.01.13. 10:40:55

@schmittpál: Azért mert voltál egy járaton, ami tele volt az átlag LF még nem megy nagyon fel...

funfun 2014.01.13. 11:25:09

Semmi baj a wizz-zel. Olcsóbb, mint az easy, sok helyre repül Bp-ről. Normális a személyzet is. Nincs rossz tapasztalatom. Törzskártyával még olcsóbbak a jegyek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.13. 12:49:16

Kinek adná az engedélyt a magyar kormány, ha nem az egyetlen olyan cégnek, aminek köze van Magyarországhoz?

Az összeesküvéselmélet, ha arra gondolunk, hogy a Malév brüsszeli feljelentése jó volt a kormánynak, mert nem kell tovább trükköznie a százmilliárdok lyukas vödörbe öntésével és még a szocikra is kenhették az egészet?

A Wizz Air nem a kormánytámogatástól lett a pesti reptér ura, mivel azok elenyésző hányadát adják a forgalomnak.
Az EU-n belüli útvonalakon a Wizz megnyerte a versenyt a Ryanair ellen, a Ryanair inkább máshová koncentrálja az erőit - ha jól tudom, a lengyeleknél hagyományosan erős Wizz-t arrafelé elég komolyan megszorongatták. Persze a magyar piac csak a Wizz-nek fontos, a Ryanair inkább lecsap a négyszer akkora lakosságú lengyel piacra.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.13. 12:58:36

@pirimogyoró: Pont akkor kezdett üzemi szinten nyereséges lenni, amikor csődbe ment. Egyébként régebben voltak saját gépei, csak a szovjet gépek nyugdíjazása után a Boeingek lízingelése melett döntöttek vásárlás helyett. Ki volt akkor a Malév főnöke?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.13. 13:02:30

@barli: A felügyelőbizottság általában évente egyszer-kétszer összeül és rábólint az előző évről szóló jelentésre és a stratégiai tervekre. Nagyon ritka, hogy tényleg beleszólnának bármibe. A felügyelőbizottságokat két célra használják: zsebpénz a haveroknak és ismert emberek leigazolása a céghez (a multik simán leigazolják egy másik menő multi vezérigazgatóját a felügyelőbizottságba).

A probléma akkor kezdődik, amikor a tényleges irányítás is a politikusok kezébe kerül és ők nevezik ki a teljes vezérkart.

anaman 2014.01.13. 15:05:13

Az hülyeség, hogy a ryanairnek nem fontos egy 10 milliós ország egyetlen, 2 milliós európai fővárosra koncentrált légiközlekedési piaca, amikor ebben az iparágban az utasszám 1%-nyi változása a vállalat sikerét vagy csődjét döntheti el.

anaman 2014.01.13. 15:08:53

A ryanair azért vonult vissza a magyar piacon, mert csökkenő nyeresége miatt most nem megy bele egy árháborúba egy olyan céggel, amelyik mögé teljes erővel beállt a magyar kormányzat. Felnyomhatná brüsszelben, de semmire sem menne vele, ráadásul saját maga is nyakig el van merülve hasonlóan korrupt és gennyes kis megállapodásokban. Abban az egyben igaza van a poszt írójának, hogy "joe" minden, csak nem úriember.