Szerencsétlen szánalmas Budai Gyula nem is gondolta, hasonló kvalitású kiflis szőke párttársával egyetemben mekkora szállóige kialakulását segítette, amikor Oszkó Péter Wizz Aires pályfutásán értetlenkedett. Szerény űrtartalmú elméjéig max annyi jutott el, hogy őt ugyan a büdös életbe nem hívják egyetlen piaci alapon működő cég igazgatóságába se, ahhoz ugyanis inkább némi szaktudás szükségeltetik, neki meg csak nyelve és arca van, az első méteres, a másik rusnya. Ahhoz képest, hogy a kis viktornyalonc dinnyemutyis arc komcsiközeli cégként próbálta bemutatni a Wizzt, mára egyre nyilvánvalóbb, hogy a rezsim egyik kiemelt kegyeltje a magyar alapítású légitársaság.
Haladjunk időrendben. Azt már fedje jótékony homály, hogy Váradi Joe-t a Fidesz alatt vadászták le meg Malév-vezérnek, majd a lopós szocik rögtön kirúgták. Jót tettek vele, egyből megcsinálta a Wizzt, amiről a fikázók is kénytelenek elismerni, hogy nagy sikertörténet, épp a tőzsdei bevezetését készítik elő, de nem ám a kis fing magyar börzére, hanem Londonba. Sokáig nem látszott semmi politikai szál a Wizznél, persze Váradit illik gyűlölni azért, mert felnyomta a Malévot Brüsszelben, siettetve a nemzeti légitársaságnak becézett pénznyelő trágyadomb felrobbanását. De a lényeg eztán kezdődött.
Joe bácsi kinézett magának néhány útvonalat azokból, amiket a Malév repült, de ezek unión kívüliek voltak, engedélyeztetni kellett őket. Mondta, hogy megérné neki Moszkva, Isztambul, Dubaj és Kijev. De a magyar hatóságok fél évig csak a rezet baszták. Lószar se történt, sőt ekkor rongyolt neki a két tehetségtelen fideszes nímand Oszkónak és a Wizznek. Aztán valaki leszólt és hirtelen odaadták a Wizznek mind a négy útvonalat. Magyar oldalról megvolt tehát az engedély, de a kinti féltől is kellett az ámen. Ezt az oroszok és a törökök kurvára nem akarták sokáig megadni, de közben beszállt a buliba a korábbi hazugság és csúsztatásbajnok szóvivőből külgizda államtitkárra lett Szijjártó.
Már az röhejes volt, hogy Petike és Joe együtt jelentette be, hogy a baltás gyilkos népszerűségét kihasználva azeri kapcsolatokat építünk, indul is járat Bakuba. Majd a titkárfiú rátett még két lapáttal, amikor a Wizz tudta nélkül elpöttyintette, hogy lesz indiai és tunéziai járat is. A hab a tortán a legfrissebb bejelentés, járat Donyeckbe. Óriási húzás, Ukrajna ötödik városa, nyilván lerohanják a magyar turisták a meddőhányókat és kohókat. Olyan, mintha Intercity indulna Kiscséripusztára, vagy Center alsóra, csak hogy létező vasútállomásokat említsek.
A Wizz kiemelt figyelmet fordít a költségek lefaragására, a szarul muzsikáló útvonalakat kíméletlenül bezárja a faszba, lehetne hosszasan sorolni a példákat. Ehhez képest Bakuba pár ezer forint a jegy, utas alig, de nyomják rendületlenül, most meg ez az ukrán kaland. Tök egyértelmű, hogy van valami deal a háttérben. A Wizz repül kormánynak fontos útvonalakat és nyeli a bukót rajtuk, cserébe megkapja az engedélyeket zsíros célokra is, mint Isztambul, vagy Moszkva - ezeknél a kormány nyilván segített abban is, hogy török és ruszki oldalról is ráüssék a pöcsétet a papírra. És akkor még arról nem beszéltünk, hogy Lajos király Debrecenjéből sem szűnnek meg járatok, legfeljebb a célállmásokat variálják, hogy kisebb legyen a cummancs.
Szopják ezek egymás farkát, a vak is látja, ami leginkább azért visszataszító, mert Joe bácsi kel ki folyamatosan önmagából, ha valahol nem tiszta a verseny. Mocsok Malév állami pénzből élt, igen, a Budapest-Bukarest útvonalat meg azért szopta be a Wizz, mert az adófizetői pénzből kistafírozott Tarom árban alájuk ígért. Az persze rögtön faja, ha a magyar kormány az ő javukra torzítja a piacot, s nem kis részben ilyen hátszéllel válnak a magyar piac idegesítően túlsúlyos szereplőjévé.