Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.03.25.

Unokáink is nyögik a 4-es metrót

Hakapeszi Miki

Három olyan arc áll majd pénteken kaján vigyorral a Gellért téren, akik korábban nagyjából a halál faszára kívánták azt a projektet, melyet épp felavatni készülnek. A durva az, hogy alapvetően igazuk is volt: a 4-es metró az elmúlt évtizedek legnagyobb elkúrása, de ha már valakik belekezdtek, mégiscsak be kellett fejezni. Amikor a törpe csodacsatár első ciklusában nem akarta finanszírozni, jól tette. Amikor Vitézy kölök még civil közlekedésguruként elmondta, hogy kapitális faszság a szigetmetró koncepció, jól beszélt. Amikor pedig Tarlós mester úgy döntött, hogy kiköpni már nem lehet, inkább gyorsan lenyeli a szargolyót, igazából nem volt más választása.

Tényleg kár, hogy Demszkyt nem engedik oda a szalagvágáshoz. Ő volt az, akik nyomatta az egészet minden szakmai érv ellenére. Kivárta Viktor első bukását, majd megpróbálta Fletóval finanszíroztatni ezt a kulahalmot a 10 évvel korábbi megvalósíthatósági tanulmány alapján. De nem érdemes lemenni a részletekig: most, hogy az átadás kapcsán mindenki rácuppan a metróra, kérdezzen rá legalább egy tökös firkász Demszkynél, hogy mégis, miért kellett ezt? Ki, hova és mennyit osztott, hogy feltétlen ki kellett szórni az ablakon közel 500 milliárd forintot, hogy a világ rajtunk röhögjön a méregdrága, sehonnan sehova nem vezető metrónk miatt.

Az egésznek ugyebár akkor lett volna valami értelme, ha érezhetően gyorsítja az eljutást, csökkenti az átszállások számát és belátható időn belül esetleg meg is térül. Egy alagútba bújtatott elővárosi vonatos megoldással, kevesebb állomással erre lehetett volna esély, tudta minden szakmabeli. De persze a pofáját senki se merte kinyitni, hiszen az állam dönt és ő adja a megbízást, aki meg akar élni, ezt elfogadja. Most már kezd körvonalazódni a végkifejlet, mely igencsak lehangoló.

Legutóbbi metrós posztunkban leírtuk, kik és mennyire kúrnak rá a felszíni közlekedési hálózat metróhoz kötött átalakításával, s annyi pozitívumot bírtunk felfedezni, hogy legalább kicsit csökken a kapacitás, spórol valamit az állam. Persze az is lófasz lett volna azokhoz a tervekhez képest, melyekkel a metrót tervezték: villamos megszűnése a Szabadság hídon, meg Kiskörúton, ilyenek. De azóta lakossági nyomásra átírták a lájtos terveket is: a 7-es buszt nem ritkítják meg, a Rákóczi úton a Blahától kifelé több járat lesz mint eddig, a 114-es családot mégis meghagyják a Kosztó térig, megatöbbi.

A lényeg, hogy Tarlós úgy döntött, választási évben ne legyen kapacitásszűkítés. Összekutyulták a rendszert, amiben csak annyi a ráció, hogy minél több busz hordjon a metróra, az agglomeráció szálljon át Kelenföldön, a budaiaknak meg ne maradjon gyors hetesük, mert még kiderülne, hogy egy vagány buszsofőr megelőzné a metrót. A Blahától keletre, ahova nem ér el a metró, már maradhatnak a gyorsok. Ebből az lett, hogy például a 107-es járat félúton gyors, félig lassú lesz. Eddig legalább lehetett tudni, hogy amiben E betű van, az kihagy megállókat, mostantól fingja nem lehet az utasnak, hogy amire felszáll, abból nem lesz-e a valahol gyorsjárat.

De a lényeghez vissza: nagy kövér 0, vagyis nulla a spórolás a felszínen. Vagyis: van egy feleslegesen, kibaszott drágán épített és picsa sok pénzért üzemeltethető metró, amit egyáltalán nem kompenzál semmilyen buszos-villamosos spórolás annak ellenére, hogy elég sok lúzer plusz átszállásra kényszerül, vagy csak belassítják a buszát. Ennyit tud a 4-es metró.

De annyira mindegy: Demszky már rég elnyerte méltó büntetését, mondjuk pont kurvára nem a metróért. A narancsosok viszont belövik a ziccert: épp a választás előtt bizonyítják be, hogy igen, ők meg tudták csinálni. Ettől ugyan sokkal több szavazójuk Pesten nem lesz, de nagyon ügyesen kommunikálva néhány billegő körzetet akár át is fordíthatnak. Amikor pedig a pontagyú birkamenetesek az ingyenes hétvégén az automatának szánt, de dupla vezetővel biztosított metrón döcögnek, megerősödhetnek tévhitükben, hogy ezekre a fiúkra van szüksége az országnak. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

107 komment · 2 trackback

Címkék: négyes metró 4-es metró Tarlós István Vitézy Dávid ingyen utazás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr955877461

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mesterházi és a dinoszauruszok a metróban 2014.03.31. 13:09:05

"A hamarosan nyíló dínópark a Zala megyei Reziben. Kampány után ide visszajövünk majd a gyerekekkel, imádni fogják "mesterházi, fészbuk   orbán átadja ezt is majd hamar, mint a négyes metrót, megtörtént az elszámoltatás amúgy: nem hívták meg dems...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.03.25. 13:52:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovag Mihály 2014.03.25. 05:49:08

miért nem arról írsz, h benácult az mszp? valami miatt már ők is kíváncsiak arra, h van-e országgyűlési képviselőnek a magyaron kívül más állampolgársága. hogy is van ez?

zsaruvér 2014.03.25. 06:39:25

Mint a dombban alagutat építeni. Körülbelül annyi értelme van a 4-es metrónak. De mivel megvan nálunk mind a kettő már nem is tudom mi hiányzik a boldogságomhoz. Talán ha az összes politikust elzavarnánk a picsába az jót tenne nekem meg az országnak is.

Csekkliszt#10 2014.03.25. 09:21:46

Teljesen egyetértek a poszttal. Mindentől függetlenül egy normális országban Demszkyt meg kellett volna hívni az átadásra, ez a minimum protokoll elvárás, függetlenül h a kurrens korrekt főpolgármester mit gondol róla. Persze ha egy köztársasági elnöknek szabad nem kezet fognia egy saját maga aláírt, ellen jegyzett díj átadásakor, akkor minden mindegy.

Ui
Talán meg annyi, hogy csutivityának nem szakmai érve volt a metróépítés ellen: egyszerűen utálta Pestet, amiért ott az általa félt " értelmiség" lakik, akik az akkori választáson inkább a másik oldalra szavaztak, így akart betenni nekik a bosszúálló gonosztörpe.

István Tamasi 2014.03.25. 11:39:05

Első megközelítésben a 4-es metróra igenis szükség van. Közelebbről megnézve a többszöri áttervezés, az építés halogatása és egyéb balf..ságok valóban nagyon sokat rontottak és drágítottak rajta.

PAPÓ38 2014.03.25. 13:39:01

Legyen 100 metró, de az árát a fővárosiak fizessék meg, ők használják nap mint nap. Vidéken már utak sincsenek, városok mellékutcáin az aszfalt rég elporladt. Utat utoljára rendesen Antal József idejében javítottak tavasszal ... Sorolhatnám még, de minek. Pedig ha vidéken nem sz@rnak Pesten nem esznek.

István Tamasi 2014.03.25. 13:51:15

@PAPÓ38:
1. Ha a fővárosiak nem sz@arnak, a vidékiek még mindig nyereg alatt puhítanák a húst, jurtában laknának és mécsessel világítanának.
2. az autópályák -amiknek túlnyomó része Antall után /sőt az M7 még a rendszerváltás előtt/ épült vajon Pesten vagy vidéken vannak??
3. A vidéki utakat és azok karbantartását meg fizessék csak a vidékiek?
Megjegyzés: Életem felét vidéken, másik felét Bp-en éltem /csak hogy ne lehessen elfogultsággal vádolni/.

floborm 2014.03.25. 13:58:14

"Mindentől függetlenül egy normális országban Demszkyt meg kellett volna hívni az átadásra (..)"

...meg már vagy négy éve az ehhez kapcsolódó tárgyalássorozatra a bíróságra.

Tényleg, és aláhúzottan tényleg-tényleg érdekelne h Demszky ennyire sokat lopott, vagy tényleg ilyen szánalmasan dilettáns városvezető volt. Oké, bizonyos fokú kombinációt is elfogadok.

István Tamasi 2014.03.25. 14:04:00

@floatleft:
Már kb másfél évtizede használhatnánk a 4-es metrót, ha annak idején a fitymasz és vezére nem fekszik keresztbe az oroszok azon ajánlatának, hogy az államadósság fejében kompletten megépítik és ellátják szerelvényekkel is. Most bezzeg vett tőlük méregdrágán két olyan atomreaktort amiknek a gyári-tervezési hibái szakmai körökben világszerte ismertek /lásd a csehországi temelini atomerőművet/.

floborm 2014.03.25. 14:56:58

@István Tamasi: te szerencsétlen...

1.: "Az orosz államadósságból való metróépítés gondolata 1995-96-ban ismét feléledt. (..) Ennek beszült költsége 514 millió ECU (1996-os áron!).
1997. március 5-én a kormány a tanulmányra alapozva úgy határozott, hogy épüljön meg a 4-es vonal első szakasza, 514 millió ECU költséggel, amelynek finanszírozása a Kormány és a Fpváros között 60-40%-ban oszlik meg."

Segítek: 1997 még masszívan a Horn kormány.

2.: "szakmai", "világszerte", "ismertek"...hát persze. Igaz a Nemzetközi Atomenergia Ügynökségnek is megfelelt (sg.hu/cikkek/44891), dehát lelkes demokratikus ellenzéki (muhaha) aktivistát ez nem zavar.

btw na nem mintha atomenergia párti lennék veszettül, de olyan marhaságokat írsz h megfilmesítésért kiállt.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.03.25. 21:00:15

tényleg szar, főleg a röhejesen közel lévő megállók miatt, meg amiatt (ahogy Miki is írta) kb semmivel sem lesz rövidebb az utazási idő.
viszont!! pont amiatt mert olyan szar amilyen, viszonylag gyorsan meg kéne toldani mindkét irányba és nem "minden fánál álljon meg" stílusban.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.25. 21:03:08

Buta narancskomcsi, Demszky után majd rohansz vezéredhez is, hogy miért késett 15 évet az átadás a mocskoskodásai miatt?

dez01 2014.03.25. 21:05:34

@fghjk: Igen, kármentés... Csak nagyon drága.... 1 megálló nyugatra a virágpiacig. 3 megálló keletre, 1 a hungária körút, 2 abosnyák, 3 a rákosizé lakótelep.

Ennyi.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.25. 21:07:28

Buta narancskomcsi, azt is megkérdezed majd orbán vezéredtől, hogy ki a felelős azért, hogy a választási hajrában a birka szavazóknak szóló muszájjá avanzsált átadás miatt élő emberekkel tesztelték a rendszert, akikkel aláíratták, hogy ha gáz van, akkor az üzemeltető nem tartozik semmiféle felelősséggel?

Mensikov 2014.03.25. 21:10:24

Azt gondolom a 4-es metró akkor lenne igazán jó ha egy korszerű modern kelenföldi átmenőpályaudvar épülne a jelenlegi lepukkant helyén. Tessék példát venni Berlinről. Ja és könyörgöm legyen már metró a reptérig...

hujegyerek 2014.03.25. 21:16:04

Kár, hogy nem tudsz írni, apukám. Ha minden mondatban háromszor szerepel az elkúrt, összebaszott meg a picsa szó, akkor az lófaszt sem ér, hogy a te stílusodban fejezzem be a mondatot...

Tyreo 2014.03.25. 21:19:33

@cenzuratroll bosszanto: Döbbenet, hogy ha egy blogon, ahonnan amúgy rendszeresen tiltják ki a Fideszesek (pletykák szerint), és folyamatosan ekézte a kormányt az elmúlt 4 évben, egyszer megjelenik egy mszp-t jogosan fikázó poszt, azonnal fideszkomcsi lesz belőlük. De szavazz csak nyugodtan a "demokratikus ellenzékre", úgyse fogod fel, hogy ezzel a Fideszt segíted.

pepin_nymburk 2014.03.25. 21:19:33

@cenzuratroll bosszanto: te se menj Kapcsoltam játékba zsenikém. A 4-es metró szerelvényei hónapok óta tesztfutást csinálnak üresen. Ha az átadás előtt emberekkel is tesztelik a rendszert, akkor gondolom kötelező beleegyezésüket kérni először.
Gondolom a klinikai gyógyszerkísérletekben világszerte résztvevő emberek döntéséért is OV a felelős, mi?

Hajdú Peter 2014.03.25. 21:29:40

Akarhogy is, de Orban viktor ezt is megcsinalta.
A mocskos mszp akarhogy tiltakozott a metro ellen, akkor is sikerult.
Mocskos mszp.

Mészáros Laci 2014.03.25. 21:31:23

hát kb egyetértek, az indulatokkal is.

Amadeus62 2014.03.25. 21:39:47

A fél metró a 47-es villi vonalán közlekedik. Ennek tényleg lófasz értelme sincs.
És mi a fasz van a Bosnyák térrel? Nem úgy volt, hogy az lesz a pesti végállomás?!

DR. Smit Pal 2014.03.25. 21:45:38

Demszkit csak azert kene meghivni az atadasra, hogy belokjek az egyik metrokocsi ala, amiert 20 ev alatt szinte lerombolta Budapestet.
Tobb kart okozott, mint a masodik vilaghaboruban a Nemet, Orosz, Amerikai hadseregek egyuttveve.

ob.szerver 2014.03.25. 21:54:49

Menő a metrót fikázni és ebben szinte megvalósul a sehol máshol nem tapasztalható konszenzus a politikai ellenfelek között. Csak annyit kérdeznék ezzel kapcsolatban, hogy
- a jelentősebb európai városok közül, melyikben van kevesebb lakos/km metróhossz mint Bp-en?
- a jelentősebb európai városok közül, melyikben nem volt új metró avatás az elmúlt 24 évben?

Aki pedig sokallja a kivitelezési időt, forduljon bátran Orbán Viktorhoz, aki megbüntette a várost mert nem átallotta elhajtani a lehengerlő karizmájú Latorczai Jánost az 1998-as választáson. Vajon idén mi lesz a büntetés, ha módjában fog állni, hogy kiszabja?

eßemfaßom meg áll 2014.03.25. 21:57:52

@István Tamasi: két ilyen kapitális baromságot egy kommentben produkálni mindenképpen dícséretes teljesítmény:)

eßemfaßom meg áll 2014.03.25. 22:01:45

@ob.szerver: ha már ott vagy és kérdezel, még azt is megkértdezhetnéd, hogy
- Melyik jelentősebb európai város országát kellett imf hitellel megmenteni a csődtől

Thou 2014.03.25. 22:04:33

Milyen megtérülésről beszél a nagyon tájékozott postíró? Közösségi közlekedés barátom sehol a világon nem nyereséges. Nem erről szól ugyanis. Ebből látszik, hogy kurvára nem értesz ahhoz amiről írsz.

Beru 2014.03.25. 22:07:58

@ob.szerver: A rövid, emiatt értelmetlen metrót fikázza mindenki. Nem általában a metrót. Rövid, mert aki bejön Palotáról, vagy Zuglóból 7-es busszal, az minek szálljon át rá, ha ugyanott jár és még plusz jegyet sem kell venni? Ugyanígy Budán. Sehonnan sehova vezet. És értelmetlen, mert a 4-es metró nagy részén jár a villamos, ráadásul a keleti és Kelenföld között vonat is közlekedik - ha már kötött pályás közlekedés. Rövid, ezért értelmetlen. Metrót nem így építenek a jelentősebb európai városokban.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.03.25. 22:14:15

@Beru: @ob.szerver: pont ezt akartam válaszolni én is, ez nem politikai kérdés, hanem szakmai: ilyen metrót nem szabadott volna és ez akkor is látszott, amikor eldöntötték. Ahogy korábban is írtam, annak lett volna értelme, ha az elővárosi vonatokat leviszik a csőbe, és megáll Kelenföld és a Keló között kb. 4 helyen.

quadcore 2014.03.25. 22:16:28

@Thou: Te nagyon buta vagy. A legjobb amikor a buták érzik okosnak magukat. Itt nem a közösségi közlekedés nyereségességéről van szó. A világon mindenhol úgy építenek metrót, és csak úgy ad az EU támogatást bármilyen tömegközlekedési fejlesztésre, ha annak jók a megtérülési mutatói. Ez nem azt jelenti, hogy az emberek jegyet vesznek rá, hanem pl. hogy időt lehet vele spórolni, amit az átlagbérrel számítva kijön a megtérülési mutató, vagy kisebb lesz a környezetterhelés, stb.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.03.25. 22:17:03

@Tyreo: Miafasz? Itt sose volt politikai nézetek miatt kitiltás, nagyokat röhögünk az elmebeteg trollokon. Kábé zsidózásrét és kurvaanyázásrét szoktunk kicsűrni droidokat, szerencsére nem kell túl gyakran.

ob.szerver 2014.03.25. 22:18:28

@Beru:

"Metrót nem így építenek a jelentősebb európai városokban."

Gondolom közlekedési mérnök vagy, aki behatóan tanulmányozta európai városok metróberuházásait. Rövid? A hármas metrót 4 szakaszban adták át 14 év alatt. A fideszes városvezetés aktáiban gondolom ott lapulnak a tervek a meghosszabbításra. Vagy ez talán komplexebb feladat mint utcákat keresztelni át?

Beru 2014.03.25. 22:26:14

@ob.szerver: Nem, nem vagyok közlekedési mérnök. De a foglalkozásom miatt van szerencsém (?) politikusokat kérdezgetni, így hát Tarlós István válaszát idézném, melyet nekem adott: egyelőre nincs tervben a négyes metró második fázisának elkészítése, anyagi okok miatt. Mellesleg sokat utazom és isten bizony nem láttam még olyan metrószakaszt, amelyik ilyen rövid lett volna. Lehet hogy van, de nem láttam még, főleg villamossal és vonattal párhuzamosan. De ha már európai városok, akkor az egyik kedvencem a stuttgarti. Elővárosi vonatok és metró együtt. bárhonnan, bárhová eljuthatsz. Remek! mapa-metro.com/en/Germany/Stuttgart/Stuttgart-Stadtbahn-map.htm
De a barcelonai is klassz és folytathatnám. A mi négyesünk nem ilyen lett. Lesz. Sajnos.

Amadeus62 2014.03.25. 22:26:59

"Ettől ugyan sokkal több szavazójuk Pesten nem lesz, de nagyon ügyesen kommunikálva néhány billegő körzetet akár át is fordíthatnak."

Ugyanmár...ez nem közvetlen pénzbeni juss mint a rezsicsöki.

Amadeus62 2014.03.25. 22:28:55

@Beru:

Mondjuk a bécsi U6-os a Gürtelen és az U2-es nagy része, ami a Ringen közlekedik, ott villamos is megy a földfelszínen. Szóval az is érdekes dolog.

body_andras 2014.03.25. 22:34:33

Elmondom, nekem mi bajom van a 4-es metróval: talán még megérjük, hogy eljut egyszer a Bosnyák térig, de hogy a külvárosokat is bekösse (és a rengeteg fityfasz buszt és villamost tehermentesítse), arra még az unokáink is hiába fognak várni. Mindezt úgy jóslom meg, hogy figyelembe vesszük az eddigi problémákat az idővel meg a pénzzel (egyikkel se spóroltak).
Az olyan helyeken, ahol nincsenek dubai olajmilliárdosok, és nem épül több száz kilométernyi metró a semmiből egy év alatt, bizony nem kezdenek úgy építkezni, hogy fűt-fát igérnek az elején, aztán csodálkoznak hogy tíz év múlva se vált be. Racionálisan felmérik a helyzetet, és hosszú távra(!) ütemezik a dolgot, figyelembe véve a rendelkezésre álló és a következő években várható erőforrásokat, valamint prioritásba helyezve a közlekedési szempontokat (a politikai faroklengetés meg giccsparádé helyett).
Nálunk Milánóban épp az ötös metró épül (a négyes időközben lemaradt), és eddig két SZAKASZT adtak át. Merthogy az elején úgy döntöttek, hogy több szakaszban lesz átadva - elvileg nálunk is ez lesz, gyakorlatilag várhatunk a további szakaszokra mint a sült galambra, többszázmilliárd elfecsérelt és ellopott forint után.
Az első szakasz a város szélétől az első átszállási lehetőségig épült meg, tavaly adták át. A második egy lépéssel beljebb hozta a metrót és egy fontos közlekedési csomópontig jutott. A harmadik pedig egy másik irányba folytatódik tovább, megint kifelé egy külvárosba.
Tehát ha ugyanezt elképzeljük a mi drága négyesünk esetében, én így "építettem volna": első lépésben legyen valami a nyugati agglomeráció és Kelenföld között (a másik vége lehetne akár Zsámbék is). A másodikban jusson el a Fővám térig, ahol már eléggé belvárosban vagyunk és ott a hármas metró is. Következő lépésben jöhetne a Keleti pályaudvar, aztán a Bosnyák tér, végezetül pedig Újpalota vagy valamelyik Rákosborzasztó.
Ezalatt pedig lassan, fokozatosan tűnne el egy csomó pöfögő busz és sávfoglaló villamos a felszínről. Ha pedig több metróvonal épülne így, szakaszosan kívülről befelé haladva, eltűnne rengeteg ingázó autós is, legalábbis az autó biztosan, az utas meg vígan metrózgatna. S mire minden elkészül, már játszi könnyedséggel lehetne kitiltani az összes autót a nagykörúton belüli zónából, mert a felszíni tömegközlekedés járműkapacitása ide összpontosítana.
És ha mindezt valaki ilyen szakszerűen eltervezte volna mondjuk 1990-ben, azzal az ígérettel hogy 2020-ra tényleg minden kész lesz (mert annyi államadóssággal az embernek ne legyen pofája csodákat ígérni), akkor most tényleg lenne valami értelme a dolognak - azon kívül hogy még többet költöttünk a pénzünkből, ami nincs.
Annyi szerencsénk van, hogy van elég HÉVünk, amiből lehet még metrót csinálni, ill. lehetőségünk arra hogy elővárosi vasúti járatokat fejlesszünk. Az már más kérdés, hogy tudunk-e élni vele. Persze hogy nem, mert ez is a politikusok játszótere, a szakemberek meg örülhetnek ha megélnek abból hogy mások hülyeségeit megcsinálják.

Beru 2014.03.25. 22:36:52

@Amadeus62: ja, igaz, de az U6-os azért jön valahonnan. Messziről. Tehát be tudsz vele jönni a városba. Míg a mi négyessünkkel nem.

Beru 2014.03.25. 22:37:16

@Beru: négyesünk. Természetesen.

Amadeus62 2014.03.25. 22:39:40

@Beru:

Ez igaz. Ha jól tudom kimegy az SCS-ig délen.

NemNick 2014.03.25. 22:40:34

Hakapeszi:
Két dolog:
1. Nem tízéves tervek alapján ment a pályázat, hanem az 1970-es évekbeli terveket használták. Meg lehet nézni.

2. "Demszky már rég elnyerte méltó büntetését"
Valamiről lemaradtam?

Amúgy igazad van, de minek írsz nyilvánvalót?

alien 2014.03.25. 22:43:45

@PAPÓ38: Ja az adó meg hol folyik be?

ob.szerver 2014.03.25. 22:44:11

@Beru:

"anyagi okok miatt"

Hát igen, az egész ország alapvetően anyagi okok miatt ilyen elbaszott hely. Persze nem csak.

Én nem értek a közlekedéshez, ráadásul a 4-es kívül esik az útjaimon. De ha összehasonlítom - nem London vagy Párizs, de - Bécs, Stockholm vagy Prága hálózatával, akkor a mienk a 4-essel együtt sincs a környéken sem. Szerintem inkább örüljünk annak, hogy lett végre egy új vonal, és hogy 2010-re már olyan stádiumban volt, hogy még Orbán sem tudta leállítani. A közlekedési szakemberek meg szűrjék le a tanulságokat az elkövetett hibákból.

Beru 2014.03.25. 22:45:05

@body_andras: Ez az. Bejönni a városba és nem autóval. Ez a lényeg. Ezért lett volna jobb, ha kívülről kezdik itt is. Palotáról, Bosnyákról, virágpiacról..

huss 2014.03.25. 22:51:11

@hujegyerek: nagyon egyetértek. Rendben, hogy laza internetes hírportál vagyunk, de egy hasonló stílusban handabandázó részeget még a kocsmából is hazahajtanak a haverjai.

Beru 2014.03.25. 22:51:57

@ob.szerver: nekem a négyes utamba esik. És ezért tudom, nem fogok leszállni a hetes buszról, csak hogy veszítsek egy csomó időt az átszállással, ha már bejöttem Zuglóból és ugyanarra tart a büdös Ikarusz is, ami befüstöli az egész Rákóczi utat. Nem én leszek az egyetlen, aki marad a buszon, melyek tovább szennyezik a levegőt és amiket nem vált ki a metró... ezért szomorú és érthetetlen ez a rövid metró. Na és persze örülünk ennek a metrónak, szuper, hogy javul a statisztika, csak az én pénzemből ne értelmetlen dolgokra költsenek. És ne azután szűrjék le a hibákat, miután ráköltötték a pénzem. Találtam volna jobb helyet is az adómnak.

Beru 2014.03.25. 22:56:19

@ob.szerver: örülünk is az új metrónak, szuper, hogy javítja a statisztikák, csak az a baj, hogy az én, meg a te pénzedből épült. Nekem ne utólag vonják le a tanulságokat a szakértők, hanem mielőtt elköltik az adómat. Tudtam volna jobb helyet is találni annak a pénznek.

JohnHenry 2014.03.25. 22:57:57

@pepin_nymburk: tévedésben vagy, 1-2 hete közalkalmazottakat "kérnek fel" a metró tesztelésére, szóval már javában megy az utasokkal való béta-tesztelés.

JohnHenry 2014.03.25. 23:02:52

amúgy meg kicsit skizoiod egy poszt, a szerző kifejezi utálatát Demszky, mint minden baj okozója iránt, majd megállapítja, hogy választási évben Tarlós nem nyúl hozzá a felszíni közlekedéshez, konklúziója ezekután, hogy szar a 4-es metró és demszkyzik még egy sort.

ezután a kommentelők zokon veszik, hogy egy-két racionálisabb olvasó elküldi a picsába a szerzőt.

béla a görög (törölt) 2014.03.25. 23:04:36

Ebben kurvára nem értünk egyet.
1) Mégis hol akarsz közlekedni ha nem a föld alatt?
2) Jaj Budapest, mennyi műemlék, jaj vigyázzunk rá - aggyá pénzt, jaj Budapest, kerületek engedély kell, aggyá ezt, azt, civilek, közművek - drága, ja hát ez is benne van
3) Bosnyáktól, Palotáról, virágpiactól kellett volna kezdeni - de fúrták ahogy a csövön kifér
---
leszarom mit bohóckodnak a fideszesek. Nálam fehércigány mind. Orbán eléször keresztbetett neki, mert egy büdös falusi paraszt.

nézd meg mit művelnek ezek a szerencsétlenek most.
1) egyidőben újitják fel a budapestre bemenő kertvárosi vonatokat (vác/esztergom) - én közlekedtem a váci vonalon a szerencsétlen a 20 perces menetidőt nem bírja tartani nem hogy a reggeli csúcsot, ezek meg erre a pályára meg a körvasútra akartak volna metrót ráengedni - merhogy menjen a felszínen mert olcsóbb... csak épp közlekedni nem tudnak.

Nézd meg ezek a nyomorultak mit műveltek az esztergomi vonallal. és mennyiért.

2) a sugárirányúval egyidőben nekiesnek az 1-es és 3-as villamosnak körbe a hogy kell.

amihez hozzányúlnak az szar.

Szóval pesten közlekedni kell, a belvárosban közlekedni kell és ha az autókat ki akarod szórni a francba a belvárosból - már pedig akarod, meg egyáltalán tömegközlekedni akarsz a szaros műemlékeid között akkor nem olyan rossz a metró.

JohnHenry 2014.03.25. 23:06:00

@Amadeus62: kérdezd meg Tarlóst, miért nem nyúl hozzá választási évben a felszíni közlekedéshez :-/

Bosnyák lett volna, de miután Orbánék négy évre fagyasztották a témát, a folyamatosan emelkedő költségek miatt rövidíteni kellett a vonalat.

ob.szerver 2014.03.25. 23:10:47

@JohnHenry:

"1-2 hete közalkalmazottakat "kérnek fel" a metró tesztelésére"

Igen ezt én is hallottam. A közalkalmazottak pedig választhattak, hogy részt vesznek a metró sebességi tesztjén oly módon, hogy futnak a metró elől úgy, hogy megállónként kapnak 100 méter előnyt (az ötletet a Kontroll-ból vették) vagy részt vesznek a birkameneten. Önkéntes alapon, mondani sem kell.

Tyreo 2014.03.25. 23:18:30

@Hakapeszi Miki: Akkor őket. Valahol valaki felsorolta, hogy a ballibsi blogok hol mennyire cenzúráznak és akkor említett titeket is. Azért írtam az állítólagot..

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2014.03.25. 23:27:17

a poszt toló gondolom egy vidéki fasz, aki még soha nem járt csúcsforgalomban a Rákóczi úton.

és ez még a legkisebb probléma vele.

mondjuk a BKK is egy hülye, én megszüntettem volna a 7-es járatokat a metró vonalán, ha már ilyen bénán valósult meg az egész.

béla a görög (törölt) 2014.03.25. 23:36:59

@Hakapeszi Miki: "Ahogy korábban is írtam, annak lett volna értelme, ha az elővárosi vonatokat leviszik a csőbe, és megáll Kelenföld és a Keló között kb. 4 helyen."

És hol volt az az akkori ellenzék, ma hatalmon lévő párt (segítek a Fidesz) amelyik azt mondta volna, hogy MELLÉÁLLOK egy ilyen tervnek!!! (amit leírtál) Helyette volt a szarszagú csúti parasztgyerek amelyik beintett. Csak miheztartás végett: Demszky a 20 évéből elég sokat fideszes kerületek mellett irányított! Azok meg akkor sem voltak szégyenlősek, megmondták mi az ára! (Ja hogy sokba kerül!) És így készült el az a kurva luk.

Nem elég ám a zsidókat, liberálisokat, szocikat, budapestieket, értelmiségieket utálni - KÖZLEKDNI IS KELL egy világvárosban ahova reggelente beesik a büdös vidéki paraszt aki utálja pestet, de amit nyújt neki azt akarja, szóval Tarlós szenilis bölcsességei, Orbán kisebbrendűségi bosszúja és regélései valamint a fideszes taplók furás-faragása és népi ideológiája az KEVÉS egy NAGYVÁROSBAN amelyik a GDP elég jelentős százalékát előteremti. Ellentétbe a szar fideszesekkel akik begyűjtik a földeket csak azért hogy az EU-s támogatásokból megéljenek. Meg az őstermelő parasztok - jaj támogassuk, stb, stb.

allesmogelijk 2014.03.25. 23:53:46

Amilyen az ország, olyan ennek a posztnak a stílusa: alávaló, alpári, paraszt. Ez még akkor is így van, ha igaza van. De ha valaki nem tudná, mi jár annak, akinek igaza van ... Na, ez van Mo-on, és máshol sincs nagyon máshogy. Nőjetek fel gyerekek és ha nem tetszik a hely, vándoroljatok elfele. Mert azt legalább már lehet. Ennyi a plusz az előző évtizedekhez képest - úgy értem, a "változás" előtthöz képest. De illúzióitok ne legyenek.

Egyallampolgar 2014.03.26. 00:01:06

@Hakapeszi Miki:

Mint közéleti blogger szerintem helyénvaló, hogy elemzi a metro körüli ellentmondásokat. Azonban a metrovonal építésével kapcsolatos gondolatai aránytalanok. Érdemes lett volna utánaolvasni miért is kell a 4-es metro. Ajánlom a Városi Közlekedés 2010. évfolyam 6. számában Pintér László cikkét.

Kiragadva néhány gondolatot:
A főváros 12 főirányából (itt bonyolódik az összes utazás 40%-a, a maradék 60% helyi körzetekben zajlik) öt irány már az 50-es években sem volt megfelelően kiszolgálható felszíni közlekedéssel.

Mára a Dél-Budai forgalom áramlatok a legnagyobbak a városban.

Az első szakasz 740 méteres átlagos állomástávolsága megegyezik a 3-as metrovonal (Lehel tér- Nagyvárad tér) belső szakaszával.

A budapesti utazások 90%-a a városon belül történik.
A metro szállítóképességéhez más városi közlekedési eszközzel nem lehet közelíteni. A villamos szerelvény hossza korlátozott a közútra illeszthetőség és a hossz szerint romló utasszám egyenlőtlenség miatt (ezekből adódik a max 50 méter).

A metro drága, mert nagy összegekből épül. De ha ezt a pénzt más felszíni eszközökre költjük az nem oldja meg azt a problémát amit a metro hiányában fellépő elégtelen szállítókapacitás jelent.

A 4-es metro most elkészülő szakasza nem elixir. Már csak azért sem mert csak az első szakasz készült el a Kelenföld-Bosnyák tér tervből.
Tovább kell építeni.

.Gordon Gekko. 2014.03.26. 00:05:54

Demszkyékhez az Adriára lemegy-e a metró?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.26. 01:15:34

A négyes metró hibái már a kettes felújításakor elkezdőtek. ÉS noha nem szoktam demszkizni, de a M2-GHév összekötésnek Demszky tett keresztbe. Ezen összekötés elvetésével elvetettünk egy koncepciót is, a fonódó metróét.

A 4-es metrót hosszabbítani kell Budán, de bűn a Virágpiacban gondolkodni. Mi van a Virágpiacnál? Semmi! Mindössze az átszállás helyét tesszük arrébb. Miután Örmezőn egy újabb buszterminált építünk.

Ha hosszabbítjuk a 4-est, akkor minimum Budaörsig, de inkább Biatorbágyig kellene hosszabbítani. Budaörs déli oldalán ma még elférne, közvetlen elérné a lakótelepet is, a Budapark megálló szimmetrikusan terhelné a vonalat, mert míg reggela budaörsi ingázók befele jönnének, addig a budaparki dolgozók meg kifelé mennének....
A Budaparktól Biatorbágy már csak akarat kérdése. Onnan meg a Talentis program vihetné tovább, mely immár 15 éve fűt-fát igért a zsámbéki medencének, többek között gyorsvasutat....

Keleten minimum Újpalota, de inkább Csömör-Mogyoród-Fót valamelyikére kellene kivinni.

Le kellene számolni a metró a városhatáron megáll dogmájával is. Gyorsvasútban kell gondolkozni.

A budapesti hálózati elemek remek adottságokkal rendelkeznek már most egy világszínvonalú gyorsvasút kiépítéséhez, azonban nagy hátrány az egyes hálózati elemek különbözősége.

Villamos

Hannoveri villamos - remekül alkalmas gyorsvasútnak is, a normál villamoshoz képest azonban magasperonra tervezték.

Földalatti - ami tulajdonképpen egy villamos, csak mások a méretei a villamoshoz képest, így noha műszakilag tudnának egymás vonalain menni, utasforgalomban erre nincs esély.
Metró - Orosz rendszerű alsósines nehézmetró, felszínen is csak zártan vezethető az áramsín miatt
Hév - Kvázi nagyvasút, de az áramnemen kívül még pár más dolog is különbözik
Vonat - A diesel üzeműek képesek járni a HÉV pályán, ez látszott amikor a Desiro bejárt a Margit hídhoz. A villamos üzemű szerelvények azonban képtelenek a jelenlegi metróalagútban közlekedni, mert oda a 25kV vezeték nem fér már be.

Látszik a megoldás: Egységesíteni kell a járműparkot, hogy egy átjárható hálózat jöhessen létre. Vagy az átszállási kapcsoaltokon kell drasztiukusan javítani, pl Népligetnél lehetne Metró-Vasút átszálló pont. Ahogy a Egomi vonat Szentendrei HÉV között is lehetne egy modern átszálló állomás.

.

.

Az, hogy a mostani M4 hány helyen áll meg, sokadrangú kérdés. Persze én sem vagyok boldog a sétametróról, a fura vonalvezetés sem tetszik, de lássuk, hogy ezek apró pontok csak, a lényegi javulás máshol érhető el, sokszor kisszerű dogmák lebontásában hatalmas előrelépési potenciál rejtőzik...

.

A vezető nélküli módhoz: Sok ilyen metró van. A legegyszerűbbeknél a peronon is van fal és ajtó, így védendő a beesés ellen. Mi itt is a drágább rendszert választottuk.....

nu pagagyí 2014.03.26. 06:11:29

Ez a metró azért került ennyibe, mert húzták-halasztották. Nem indok az a metró ellen, hogy valahogy most is el lehet jutni A pontból B-be, a metró teljesen más minőség, mint egy felszíni csettegő. A Fidesz mostani tevékenységét elnézve, nekik csak annyi bajuk lehetett, hogy nem ők és haverjaik lapátolhatták ki a pénzt belőle. A metrót természetesen nem Demszky tervezte, hanem szakemberek, olyan területeket köt be a városba, amelyek eléggé mostohagyerekek voltak ebből a szempontból. Csak akkor nyer igazán értelmet a beruházás, ha az eredeti terveknek megfelelően kiépül. A nyomvonalat nem csak a mostani állapot szerint kell megítélni, térszerkezeti döntés. Az a rész fog fejlődni, ahová elér majd. Ha valaki összehasonlítja a prágai és budapesti metróvonalakat, akkor meg fog lepődni, a két hasonló adottságú városban a metrók nyomvonala is hasonló, nem hiszem, hogy véletlen. Az sem indok, hogy helyette mennyi minden mást lehetett volna csinálni. Rajta!

tomtyi 2014.03.26. 06:29:59

@Hakapeszi Miki:
26 évig éltem a Déli Pályaudvar rendező részére néző ablakú lakásban (Avar utca). Az ott élő pár ezer ember az elmúlt minimum negyven évben semmit sem kívánt jobban, mint hogy tovább vigyék a metrót Kelenföldig, vagy levigyék a vasutat a föld alá, akár úgy, hogy egyszerűen betakarják. Rengeteg zajterheléstől és kosztól mentesítette volna a környéken élőket. Bár minden vasút okozta problémát meg ez a megoldás sem orvosolt volna. Pl. a ruszki dízelmozdonyok gránitbontó rezgése ellen aligha lett volna elég a puszta lefedés. Olyan jó a rezgéscsillapításuk, hogy a lakásban volt olyan hely, ahol egyszerűen nem lehetett megmaradni, amikor 300 méteren belül parkoltatták a mozdonyokat, alapjáraton járatva a motort. A 20. század eleji tipikus nagyméretű üvegablakok tábláinak rezgését LÁTNI lehetett, amikor rá raktuk a kezünket.

Fazakas László 2014.03.26. 06:54:02

@zsaruvér:

Ááá, nem voltak ott semmiféle dombok!
Az építkezés idejében "V" alakban kivágták az egészet, megépültek bele a csövek (alagutak) - aztán szépen visszahordták rá a "hegyeket".
Az ottaniak (már akik arrafelé laknak és mindent láttak)
mindmáig csak azon röhögnek ...

Fazakas László 2014.03.26. 07:05:39

Én mindmáig csak azon csodálkozom,
miért kellett az építési helyek költségét még azzal is alaposan megdrágítani, hogy minden egyes mélyállomás helyen 2-3 toronydaru "ténykedett"?
Volt tán valami csókos, alighasznált féligrozsdás torony-darukat bérbeadó elvtárs-haverja az építtetőknek? (onnan a Pestet elhagyó régi 5-ös Ócsai út végéről?) A toronydaru legtöbbször és általában a toronyházak építésére való - ám itt?
Hsiz odaállhatott volna a billencs-ZIL vagy a betonmixer a lyukhoz, s belőle az anyag egy surrantó által lefolyik a "pincébe" ...

Tehát - minek kellett oda az a sok sok daru - Demszky elvtárs?
Visszaosztottak tán némi jattot az ócskavas-daru bérbeadók?

hamisnero 2014.03.26. 07:17:52

@JohnHenry: ha ez igaz, akkor ez nem teszt, hanem csak szellemvasutazni viszik az arra érdemes közszolgákat. (ha már megszűnt a vidámpark)

Nemzeti Dohányos 2014.03.26. 07:19:15

@Thou: Ilyenekre úgy szoktak megtérülést számolni, hogy utazási nyereség időben x utasok száma x átlagkereset. A jelenlegi formában minimális nyereséget jelent egyes útvonalakra. Mondjuk nekem személy szerint a felszíni közlekedés átalakítása jelent nem kis nyereséget.

Nemzeti Dohányos 2014.03.26. 07:21:01

@Beru: Azért ne feledjük, hogy a hármas metró is Nagyvárad tér - Deák tér viszonylaton kezdte, sok értelme annak se volt. Annyi a különbség, hogy azt továbbépítették, bár be még mindig nem fejezték.

hambig 2014.03.26. 07:42:34

@Csekkliszt#10: Normális országban demszkyt régen felakasztották volna.

hamisnero 2014.03.26. 07:49:29

@Fazakas László: óriási poén, a nap kommentje, bearanyoztad a reggelem.

konrada 2014.03.26. 07:58:45

Ez a 4-es egy hibás koncepció volt. A kiindulási alapja az volt még a 60'-as években, hogy a Gazdagrét, Örmező környékén felhúznak a megyerekhez hasonló méretű alvóvárosokat, ahonnan az akkor centrális szerkezetű - hivatalok, boltok a központban - városba bejuthatnak az ott lakók.

Már a 90'-es évek elején látható volt, hogy a tervezett nagy lakótelepek nem épülnek meg akkora méretben, és a centrális városszerkezet is bomlik azáltal, hogy a bevásárló központok a a város széére kerültek - ezzel mintegy marginalizálták a belvárost a bevásárlói szempontból - illetve a számítástechnika fejlődése a hivatalok decentralizálását, az internetes ügyintézés fejlődését hozta, így a belvárosi hivatalok tömegvonzása is megszűnt. (Mindezek nem csak a vásárló, ügyintézői forgalmat, de az azt kiszolgáló munkahelyek számát is csökkentették.)
Ráadásul a modern városépítészet (nyugati minták alapján) emberközpontúságot helyezi előtérbe a városi gyorsautós közlekedés helyett. Azaz nem a gyalogosok közlekedését lassítja az autósok előnyére úgy, hogy a föld alá kényszerítéssel, felszini hálózat csökkentésével növeli az autóutak áteresztő képességét, hanem a felszini tömegközlekedés előnybe hozásával, és így a gyalog megteendő távolságok csökkentésével gyorsítja azok célbaérését, teszik élhetővé a városban élőknek a várost. (Mert rájöttek, ahol a városközpontok gyakorlatilag autópályacsomópontok lettek, onnan a bent lakók kiköltöztek az aglomerációba, hiszen gyorsabban lehetett bejutni autóval a belvárosba, mint tömegközlekedéssel pár utcával arrébb menni.)

Ezért hibás a 4-es metró koncepciója. ...s ami az akadályozók kritikáját illeti: szó nem volt Demszkyék terveiben arról, hogy figyelnének valamiféle kritikára, vagy más - korszerűbb - koncepció alapján akarnának fejleszteni. Teljesen kötött volt a terv.
...azt meg a józan paraszti ész alapján - de gondolkodó urbanisták szerint sem - lehetett támogatni.

Pamuk 2014.03.26. 08:00:27

Elég vacak fikázós írás lett Hakapeszi. Most büszke vagy magadra?
Bár... még messze vagy attól, hogy blogger légy...

nu pagagyí 2014.03.26. 08:13:38

@konrada: Ellentmondasz saját magadnak. A metró pont a gyalogosoknak adja vissza a felszínt.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.26. 08:13:57

@pepin_nymburk:

Okoska, a világ normálisabbik részén a terhelési próbát súllyal, nem emberekkel végzik. Ha figyelmesebben olvastál volna, sehol nem tagadtam az üres próbát, csak azt jeleztem, hogy a hozzád hasonló észlény birkák bármikor annyira okosak, hogy bármikor helyettesítik a homokzsákot, ha éppen azt írja elő a vezérük, hogy a rohamtempóban befejezett metrót a magáénak mondhassa, hogy a hozzád hasonló észlények éltethessék érte.

konrada 2014.03.26. 08:27:28

@nu pagagyí:
Már hogyan??? Azzal, hogy lesétálsz a föld alá, és a felszini tömegközlekedéshez képest minimum 2x nagyobb megállótávolságok vannak??
...mert az igaz, hogy valóban sokkal többet lehet sétálni ez esetben, hogy célhoz érj, csak az nem biztos, hogy akarsz is.

...de egyébként ki is próbálhatod, hogy értsed: Próbálj elérni valami köztes célt a 3-as metró vonalán a Váci úton, vagy az Üllőin.
3 dolgot fogsz megtapasztalni:
1. Baromi sokat kell sétálni azokhoz a városrészekhez képest, ahol tömegközlekedés van.
2. Mindkét út városi pálya, emiatt nem túl vonzó gyalogos környék.
3. Ezért üzleti szempontból ezek panganak.

misiapu71 2014.03.26. 08:45:34

@István Tamasi: igaz lenne amit irt ha nem budapestre menne az összes autopálya.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.03.26. 10:13:23

@Tyreo: örülnék, ha megtalálnád és belinkelnéd, érdekelne, mint írtak rólunk. Főleg, hogy kurvára nem vagyunk ballibsi blog, csak sokan azt hiszik, hogy ha valaki fikázni meri a csodacsadárt, akkor az csak libbant lehet.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.03.26. 10:20:12

@béla a görög: szerintem most nem olvastál elég figyelmesen. nem a metróval önmagával van a probléma és a kommentelők véleménye is inkább csak abban tér el, hogy a hosszabb vonallal ez megérte volna, vagy sem. szerintem úgy is baromság lett volna, ahogy a világban mindenhol máshol, az elővárosi vonatot kellett volna levinni a föld alá a metróhoz hasonló útvonalon. Nyilván az angolok is hülyék, hogy nem új metrót, hanem Crossrailt építenek.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.03.26. 10:21:41

@tomtyi: egyéni szocprobléma, én elköltöztem volna. persze igaz, hogy mondogatták, hogy majd bezárják a délit, de sose szabad ezeknek hinni.

Fazakas László 2014.03.26. 10:36:45

@Nemzeti Dohányos:

Jó, jó, de ott megvoltak a hosszútávú infrastrukturális tervek.
Arról volt szó a legelején, hogy északon majd a Káposztásmegyeri lakótelepig megy ki a vonal, délen-délkeleten pedig a Ferihegyi reptérre.
Aztán megrekedt a végén Újpest városrész közepén és a Köbányai-Kispesti vasutállomáson minden!
Onnan aztán bőven lehet menni világgá, mert nyoma sincsen - még csak a terveknek se ...

Vahakomb 2014.03.26. 10:38:19

A metró érdekes, de rövid távolságon haszontalan. Mennyivel egyszerűbb felugrani egy villamosra, s pár perc múlva leugrani a célállomáson. A metróra meg le kell sétálni, lobogtatni a hajat a mozgólépcsőn, aztán ugyanezt visszafelé is. Áh, nekem nem hiányzott!

konrada 2014.03.26. 10:52:58

@Fazakas László:
...már a 3-as is el lett qra, amikor nehéz metrónak építették akkor, mikor már Párizsban készült a RER (A 2-es még rendben van, az 50'-es években még a nehéz metró dívott.)

...de az még más kor volt. Mára ez a nehéz metrós koncepció hibás lett, helyette akár ugyanazon a vonalon a Keletihez, akár a Bajcsy alatt a Nyugatival összekötve városi vonatként sokkal több értelme lett volna.
S nem biztos. hogy a szükséges nagyobb űrszelvény annyival dobta volna meg az árat, mint az a haszon, hogy az aglomerációból közvetlen belvárosi hozzáférés teremtett volna, miközben értékes - most a fejállomás jelleg miatt fordításra szükséges vágányok által elfoglalt helyeken értékes telkek szabadulnak fel.
(S maradjunk a RER példánál: a Notre Dame-hoz vonattal lehet menni, a D'orsay meg a világ egyik leglátogatottab múzeuma Párizs egyik legdrágább részén.)

Fazakas László 2014.03.26. 11:32:56

@konrada:
Már maga az elgondolás nyomvonala és tagoltsága nagyon beteg dolog volt. Inkább gigantománnak mondanám - és az ára, költségei után valójában az is lett.
Ha én jövök egy vonattal - mondjuk Székesfehérvár felől, akkor vagy leszállok Kelenföldön (egy eléggé lepukkadt, szocreál "átmenő" vasutállomáson), vagy továbbmegyek a Keletibe. A vonatjegybe belefér ...

Aztán - hol is áll majd meg ez a metró?
Kelenföld - semleges (legfeljebb ott a lakótelep) na meg tán a vonat?
Bikáspark - na ott például egyáltalán mi van? (legfeljebb valami másik lakótelep)
Újbuda központ - magyarul az Allee áruház és a Fehérvári úti piac környéke
(meg egy kis lakótelep)
De nagyjából 5 percnyire gyalog a Móricz Zsigmond körtértől)
Móricz Zsigmond körtér - hoppá!
Ott mi van? Nagyjából egy nagyobbfajta útkereszteződés az egész ...
Szent Gellért tér - a szállodán és fürdőn kívül még valami? A csóró népség nem igazán jár arra ...
Esetleg a Gellért hegyi falevél- és tobozgyűjtő kirándulók ...
Fővám tér - hmmm.
A Szabadság hídon átsétálva a Szt. Gellért tértől - kb. 5-10 perc.
Látványossága, más funcionálisan logikus valamije?
Talán maga a Vásárcsarnok - s a Váci utca kezdete.
Kissé messzebb onnan a már-már kihalás szélén álló Cet, no meg némi egyetemi diákság ...
Kálvin tér - úgy nagyjából 5-8 perc gyaloglás a felszínen a Vámház csarnoktól. Talán a csomópont maga egy kissé befolyásoló tényező lehet, de nem egy nagy szám. Vagy a Nemzeti Múzeum ... talán?
Mindig azon gondolkodtam, ha már oly közel vannak ezek a mélyállomások egymáshoz, a kettő helyett miért is nem csináltak CSAK egyet - a két felszini akármi között. Aztán az állomásnak mindkét végén lett volna egy-egy kijárata a felszínre.
Sokkal olcsóbbnak és logikusabbnak tűnhet ...
Mint pl. megvalósultan az Újpest Városkapu-nál.
Rákóczi tér - na ott aztán tényleg nincsen semmi!
Oda a Blaha Lujza téri 2-es metró kb. 5-8 perc, a Corvin negyed meg úgy 15-20. Megállónak eléggé nagy luxus, és hogy csupán a vásárcsarnokba mehessen a jónép. "Ha túl drága valami a Vámháznál, akkor átugrom a Rákóczira" ... a metróval.
János Pál pápa tér - ott szintén a nagy semmi a környéken. Talán a Baross tér és a II-es metro - úgy bő 10 percnyi gyaloglással.
Keleti pályaudvar - szép nagy csomópont, de más egyéb semmi. Talán a Tesco és a sok seftes bakelit-arc az állomás és aluljáró körül. És talán az egyéb átszállási lehetőségek.
Mindenesetre ez a vonal - az ésszerűségét tekintve vetekedik azzal a nagy építkezéssel, mint amilyet valamikor a gigantomán román diktátor elvtárs - Nicolai Ceausescu építetett a Fogarasi hegyeken át - a Balea tó környékére. Szó se róla, szép út, jó út, alaposan meg is izzassza a sofőröket (mert jó magasra sikeredett /bőveb 2000 m felettire/ tehát télen általában járhatatlan, így fél éven át le van zárva) ám egy szép és nagy kirándulást megér,
viszont célszerűsége még fenn a hegyen az átvezető alagúttal együtt is Argyasudvarhelyre - SEMMI! Látványos és tökre értelmetlen!
Aki Pitesti (Bukarest) felé akarna menni, az inkább elmegy Nagyszeben után Nagytalmács-Rimnicu Vilcea felé nagyjából egy síkabb terepen, mintsem magas hegyeket, szerpentineket másszon meg - fenn egy ócska alagúttal és fel-le a sok-sok hajtűkanyarral.
Távolságban nem nyer vele semmit! Mint a drága, szép, és elég látványosra sikeredett demszky féle metróval.

apr494 2014.03.26. 11:36:17

Nem értem, miért kellett egy belvárosi metró.
Nem értem, miért kellettek székesegyház méretű, luxus kivitelű állomások 300 méterenként.
Nem értem, hogy mennyivel lesz kisebb a felszíni forgalom, amikor egyetlen buszjárat sem szűnik meg, sőt..
Nem értem, hogy miért kellett ez az egész.
Ennyi pénzből a teljes felszíni hálózatot, járművestől, pályástól, utasbeléptetésestől, irányítóstól + a meglevő metrót együtt, rendbe lehetett volna tenni.

Csekkliszt#10 2014.03.26. 11:44:16

@hambig:
Biztos, h fel kellett volna akasztani Demszkyt? Nem a kezét levágni és Dunábalőni, amit annyira szeretsz, nem-náci bajtársam??
Ahogy te Faludy képekkel illusztrálod szakasztársaidnak hova vezet a liberalizmus, én meg a hozzád hasonlók kommentjével, hogy hova a nácizmus. Gratulálok.

narmer 2014.03.26. 11:51:44

Szerzőnek ezer százalékig igaza van.Nem metrózom, mert rosszul vagyok a föld alatt, számomra a piros 7-es a megoldás. Kórházba járok, a Blahától a Szt. Imre kórház 13 perc busszal.Minek ide metró?Ha marad az eredeti koncepció vagy kimegy KÁposztásmegyerre VAN ÉRTELME, de így?És mit keres a Köztársaság tér a megállók között? MERT OTT VOLT PÁRTHÁZ? A két megálló közt van 50 méter?

Arni83 2014.03.26. 11:58:28

Lehet hőzöngeni a kellemetlenségek miatt, de azt látni kell, hogy az igazi bűnös a 4es metró építésének csúszásával és költségeinek növekedésével kapcsolatban Demszky és kis barátai, akik teljesen szétlopták ezt a város és a BKV-t is! Remélem méltóképpen megbűnhődnek érte egyszer. Vagy többször.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.26. 12:33:37

@Hakapeszi Miki:

"az elővárosi vonatot kellett volna levinni a föld alá a metróhoz hasonló útvonalon. "

Nagyvonatnak drágább lett volna az alagút, drágább állomások kellettek volna (hosszabbak), És kellett volna a keleti ág is. Tehát többe került volna.

A jelenlegi vonalvezetés nagy hibája, hogy a Skálától a Bikás parkig nem áll meg. Ha már arra megy, akkor az FMH-nál is minimum meg kellett volna állnia, ahol egy új lakótelep épült, de egy másik lakótelep (Értsd: potenciális utasok) alatt is elrobog...

A jó az lett volna, ha a Bartók Béla alatt hozták volna.

Paczalpörkölt 2014.03.26. 12:36:36

1. A metró jó dolog, csak nem így, nem ennyiért, és nem ilyen korrupció árán.
2. A Fityisz egyik legfőbb bűne a szememben, hogy Demszkáj még szabadlábon van. Erre nincs bocsánat!
3. Legalább 2 megálló teljesen fölösleges, amiknek az árából biztos meg lehetett volna hosszabbítani még egy megállóval valamelyik irányba a végénél.
4. Ötlet: Budaörs felé felszíni vagy itt-ott felszín-közeli megoldással érdemes lett volna meghosszabbítani, akár úgy is, hogy a rengeteg ottani nagy áruházzal kifizettetni a költségek egy jelentős részét, cserébe ők is kapnának egy megállót. Szerintem megérné nekik is.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2014.03.26. 13:42:20

@ob.szerver: nem a közlekedész szakembereknek kell leszűrni a tanulságot, ők nyilván nem 10-20 éves tervek és tanulmányok alapján építenék meg. Ezt az akkori városvezetés kúrta el...

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2014.03.26. 13:49:42

@JohnHenry: na ez a legnagyobb hazugság, f@szság amit valaha hallottam! Persze az hogy nem megy el a Bosnyákig az is a fidesz hibája. Ha mondjuk akik mindenáron belekezdtek ebbe a szerencsétlenségbe, nem raboltak volna annyi pénzt és nem kötöttek volna olyan korrupt szerződéseket, hogy több mint duplájára nőjenek menet közben a költségek... akkor be lehetett volna fejezni a bosnyákig.

Tyreo 2014.03.26. 14:30:28

@Hakapeszi Miki: Régen volt már nem emlékszem. Amúgy blogonként kb fél mondat jutott ilyesmi stílusban, hogy mocskos ballibsik, cenzúra
ha nem azt mondod amit ők, akkor cenzúra stb..
Nem igazán volt mérvadó..

PAPÓ38 2014.03.26. 15:57:11

@István Tamasi: Budapesten kevés "őslakos van", nagy része vidékről származott oda, csak már szégyelli. Valószínűleg te is gy vagy közülük.
Mi puhítjuk tovább a húst a nyereg alatt, ti meg marjátok egymást halálra ott ahol vagytok.

2014.03.26. 18:47:26

Demszky elment Palotás után, az meg a Princz után.

Nemzeti Dohányos 2014.03.26. 19:09:27

@Fazakas László: Azért minden szarba nem kell ostobán belekötni, nem gyártanak külön mélyépítő törpe-toronydarut, hanem a normál toronydarunak hosszabb a kábele, mint a magassága, oszt jó erre is. A gerendákat meg be kell emelni valamivel. Másik lehetőség, hogy olyan kegyetlen Don Toronydaru, hogy Londonig elér a keze, mert a Crossrail állomásait is biza toronydaruval építik.

Nemzeti Dohányos 2014.03.26. 19:13:45

@Fazakas László: A terveknek annyira nyoma van, hogy hamarosan be is adják az északi hosszabbítás pályázatát. Persze "némileg" segíti az ügyet, hogy az EU csak akkor ad forrást felújításra, új szerelvényekre, ha új pálya is épül.

Nemzeti Dohányos 2014.03.26. 19:22:34

@Fazakas László: Kelenföld, Móricz, Kálvin, Keleti csomópontok, oda egyértelműen kell állomás. A Gellért téren azért ott van még kis hazánk egyik legnagyobb egyeteme is, bár megértem, ha eddig nem tűnt fel. Fővám tér ugyan ez, bár itt kétségtelenül elfogadható érvek vannak egy közös Kálvin-Fővám megálló mellett, két kijárattal. Ugyan ez a Fehérvári útra is igaz, annyi kiegészítéssel, hogy ott ugyan volt sok buszjárat végállomása, de ezeket amúgy is tökre szétbarmolták, tehát mégsem igazi érv.

Azzal egyet értek, hogy sokkal jobb lett volna egy vasúti alagút Kelenföld - Móricz - Kálvin(Fővám) tér vonalon, ahonnét szétágazna, egyik ág megállás nélkül menne a Keletibe, másik a Deák érintésével a Nyugatiba. De sajnos nem ez épült meg, ezzel kell együtt élni és ebből kihozni a legtöbbet.

2014.03.26. 20:02:30

És nem lesz benne metró vezető.

gmihaly 2014.03.26. 22:15:22

Titánkáim! Menjünk vissza egy kicsit az időben, 42 évet. Az Erzsébet-hídon, a Kossuth Lajos utcában, a Rákóczi és a Thököly úton villamosok zötyögtek. Az állami személygépkocsit használó és a magánhasználatú személygépkocsival rendelkező elvtársurak és úrnők, valamint úrelvtársak és elvtársnők az elegántos Népköztársaság útja mintájára egy hozzá hasonlatos sugárutat óhajtottak a város közepén, villamos nélkül. A metró és a villamos együttes jelenléte szerintük "átfedés" volt, a villamos húzta a rövidebbet. Hogy ne legyen egyből gyalázat, azért buszsávot jelöltek ki az út szélén. Akkoriban a szovjet kőolaj rendkívül olcsó volt és a villamost helyettesítő buszok azoknál korszerűbb, csilivili járgányok voltak. Tömték a kobakunkat, hogy ez így mennyivel és miért jobb. Aztán jött az olajválság, megdrágult az üzemanyag, az autós elvtársurak és úrnők, valamint az úrelvtársak és elvtársnők megrettentek, hogy elqrás esetének fennforgása miatt lebukás és bünti lesz az átqrt főelvtársak részéről, és elkezdtek lapulni, mint tehénlepény a fűben. Valamint az akkor 3-asra számozott metró tervét is benyújtották. Mindezekkel, és más mesterkedésekkel sikerült elterelni a figyelmet az ősbűnről, a Rákóczi úti villamos megszüntetéséről. Manapság a BKK vissza akarja építeni ezt a villamosvonalat, amivel a jelenlegi buszcsorda jelentős részét ki tudná váltani, de most is elég nagy az ellenállás az autóslobbi részéről.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.26. 23:08:32

@gmihaly:

A buszcsordát trolival is ki lehetne váltani, no meg olyan metróval, amely megy is valahová.

2014.03.27. 04:49:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A trolik ráznak.Egy trolizás = egy közösülés a nagyfeszültséggel.
Kinek hiányzik ilyen?

Fazakas László 2014.03.27. 05:59:04

@Nemzeti Dohányos:
"ha eddig nem tűnt fel"

De feltünt, hisz jártam oda én is. Csak én mindig a Petőfi híd felől mentem.
Mindenesetre tény, néhány 10 ezer egyetemista miatt teljesen felesleges luxus metró-mélyállomást építeni.

A vasuti alagutak ötletét azért én elvetném, hisz a vonat így is be tud menni Kelenföldtől a Keletibe, ha annyira nagyon akar. A Déli összekötö vasuti hídon át.

Nemzeti Dohányos 2014.03.27. 09:02:45

@Fazakas László: Nem a keletibe menés a lényeg, hanem a közvetlen belvárosi kapcsolat Móriczra, Kálvinra, Deákra, és hogy ezzel nem végállomásozna Pesten egy halom elővárosi vonat, hanem például Fehérvárról elmenne Vácra, meg mindenféle kombinációt elő lehet állítani adott irányokra. És ez akkor már nem csak az ingázóknak jó, ha a vonatok nem kerülgetik a fél várost egyik pályaudvarról a másikra, akkor már városon belüli közlekedésre is használhatóak, a ráhordó buszhálózatok megfelelő alakításával.

fradi65 2014.03.28. 13:15:57

Fradi meccsre azzal jártam !!!!!!!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.31. 13:25:24

az ilyen folytonos káromkodás is mentális deficit

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.31. 14:19:15

@Csekkliszt#10: demszkit egy igazi kompetens kormány börtönbe hívta volna, nem az átadásra, így sajnos logikailag a fideszt is vkinek be kell hívnia demszki mellett a börtönbe

Kekszemu 2014.04.02. 21:34:36

Villamost a Rákoczi-útra nagyon jó ötlet. A felszíni közlekedés visszahozná az életet a környékre. A Rákóczi utat pedig két sávosítani kell, széles járdával végig fásítva a Keletiig és bicikli sávokkal. Egyébként nagyon sok régi képet találni a háború előttről, mikor a járda volt a megálló is egyben.
süti beállítások módosítása