Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.04.20.

A fiúk a jegybankban rabolnak

Hakapeszi Miki

Tök hülyék vagyunk, hogy ez eddig nem jutott eszünkbe. Hogyan is lehet a nép pénzét úgy elkölteni mindenféle faszságra, hogy senki se ugathasson bele? Olyan intézményen kell átfolyatni a zsét, mely annyira független, hogy mi irányítjuk, de senki se ellenőrizheti. Bónusz, hogy ha nincs pénze, nyomtathat magának. Baszki, zseniális: a Magyar Nemzeti Bank.

A második bekezdésben gyorsan túllépünk azon az apróságon, hogy mennyire kicsi visszhangja lett annak, amit az index leleplezett. Elenzéki politikusok visítoztak, a jegybank cáfolt, meg visszaperelt, de még a blogoszférát sem mozgatta be az ügy. Pedig csak erre kéne visszautalni: emberek, mi is volt itt két éve? Simorékat azzal basztatták, hogy pazarlóan működtetik a jegybankot, ezek után van pofájuk a fiúknak százmilliárdos tételben az MNB-n keresztül kifolyatni a gempát.

A rezsim azzal okozza a legnagyobb kárt, hogy droidokká silányítja az épelméjűeket is. Lassan nem tudnak annyit és olyan pofátlan módszerekkel lopni, hogy megüsse az ingerküszöböt. Ha holnap zsákban hordják el a spanok a devizatartalékot, az se érdekel majd senkit se.

Ebből következőleg kár azon sápítozni, hogy ha a választás előtt kiderül a jegybankrablás, akkor lehet, hogy nincs meg a kétharmad, mert néhány körzet átfordulhatott volna Budapesten. A rendszer lényege mit se változott volna, csak egy bolhapinányival nehezebb lett volna üzemeltetni. Ez a választási eredmény nem a Fidesz győzelme, hanem az ellenzék és a nagyarcú balos értelmiség picsa nagy buktája, amire szépen rámegy a gyerekeink jövője is. Már csak egy dolgot lenne jó tudni: hogy működtetik ezt a rendszert?

Ez a Matolcsy nevű iqbajnok például most irányítja a történéseket, vagy csak sodródik az eseményekkel? Ráhagyják, hogy trollkodjon a kamatcsökkentéssel, de a kincstár kulcsa másnál van? A legvalószínűbb sajna az, hogy a rezsim működtetői tudják, mire alkalmas, ezért hagyják, hogy dorbézoljon a saját kis álomvilágában annak fejében, hogy néhány komoly ügybe nem ugat bele, azt a főnöke intézi. Akik a szálakat mozgatják, előre kitervelten tettek egy olyan arcot az MNB-be, aki önnön nagyságától elalélva fel sem fogja, hogy mi történik körülötte. Amíg a kiscsávó a farkát méricskéli és három kocka duplóval molyol, a nagyobbak rég elhordták a teljes villányvasutat és az összes értékes dömpert a kisszobájából.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

187 komment

Címkék: nyúlás MNB Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr676055450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.20. 16:32:07

@Kovács Nóra Anna: "Oké, de abban az országban szavazzanak, ahol adóznak. Ne más f....ával verjék a csalánt."
Ez gondolom a külföldre szakadt (LMP szavazó) "hazánfiaira" is vonatkozik.

Kovács Nóra Anna 2014.04.20. 16:32:54

Jó így beszélgetni itt.
Most komolyan kérdezem:
Nyugat-Európában miért nincs ez így? Hogy szétlopják az országot a politikusok? Itt a politikusok köztörvényes bűnözők (lennének, ha nem állnának a törvény felett). De pl. Angliában, Németországban, stb... ez miért nincs így????
Tudom, naiv kérdés, de nem provokálni akarok, légyszi-légyszi, valaki fejtse ki logikusan, hogy ott miért nem emelték állami szintre a lopást, csalást, stb?

a kormány embere 2014.04.20. 16:38:38

" Ha holnap zsákban hordják el a spanok a devizatartalékot, az se érdekel majd senkit se. "

Még van belőle???? Micsoda hanyagság!!!

a kormány embere 2014.04.20. 16:41:05

@Kovács Nóra Anna:
Mert azokban az országokban a magyarok, nincsenek többségben.Még.

Éhes_ló 2014.04.20. 16:41:31

@Kovács Nóra Anna: a te nevelésed, büszke lehetsz rá.

A magadfajták szerint bármelyik 45 éven komancsok által kifosztott ország - Magyarországon kívül - aranybánya és csakis buktor a hibás, hogy nem annyit keres itt egy taknyos 18 éves, mint a kies ejrópaji társa párszáz km-el nyugatabbra, vagy a tótoknál, lengyeleknél, litvánoknál, mert ugye ott kánaán van hozzánk képest.

Szerintem pedig nem buktor hibája.
Jobb lenne, ha nem veszítenétek el a józan eszeteket, mert ha így nyomjátok, tányleg bebetonozzátok buktort évtizedekre.
Vegyétek elő a jobbik ezseteket és gondolkodjatok egy picit.
Nehéz, de talán menni fog.
Akkor rájöhettek, hogy buktor és böszme rendszere csak a hab a nektek is nekem is alaposan előkészített fostortán, ami legfeljebb csak azért bűzösebb, mint a lengyeleké, cseheké, mert miénk és idenyomták a pofánkba.
K-ejrópa szarban van.
D-ejrópa szarban van.
Ejrópa szarban van.
Mi pedig ejrópában vagyunk fél lábbal minimum.

Ha van buktoráknál jobb ötlet, lehet vele előállni és demokratikus támogatást szerezni mellé.
De nincs.
Csak a jobbik jön fel mint a tajavíz, mindenki más bukik le a szadesz után a pokolra.
Miért?
Ezen gondolkodtatok már.

Ne nyomd itt a szarmagyarozást és a genetikei gojdumát, hanem gondolkodj el. Ha képes vagy rá.
Képes vagy rá?
Képesek vagytok rá?
Van válaszotok a kifosztott, megfélemlített kisiskolásoknak, szétvert arcú öregeknek?
Van válaszotok a munka nélkül maradtaknak?
Nem volt olyan, amit elhittek volna nektek.

Akkor magatokban keressétek a hibát, ne a népeteket akarjátok lefikázni, leváltani!

Oltalom 2014.04.20. 16:42:01

@Kovács Nóra Anna: Ki mondta, hogy ott nem lopnak??? Ahogyan Moldova írta: "A strandon mindenki belehugyozik a medencébe, de arra rászólnak, aki a trambulinról teszi" Nálunk arra sem...

Éhes_ló 2014.04.20. 16:48:01

@Kovács Nóra Anna: Állami szinte emelték.

Keresgélj Augusta helikoterek, Lockheed, Gripen, sarko, berlusconi: mind olyan korrupciós és hatalmi visszaélési botrányok voltak, amik fellebbentették a fátylat a kifinomultabb ejrópaji korrupciós módszerekről.

Nagyobb tétekben játszanak, kifinomultabb meccseket, de semmivel nem kevésbé korruptabbak mint a mi mezei banditáink.
Az ő lábuk is sajtszagú és az ő szaruk sem rózsaillatú, még ha nem is tolják a pofádba nap nap után mint elqróét, buktorét.

Ott több pénzből több "embert" vesznek meg és a körjáték 69 éve folyik, nem 24 éve.

Lovag Mihály 2014.04.20. 17:04:38

@Kovács Nóra Anna: 2014.04.20. 16:30:26

marha csórók lehettek meg a lányod osztálytársai is, ha csak úgy megengedhetitek a külföldi egyetemet.. ti aztán tényleg senyvedhettek.

xvxvxv 2014.04.20. 17:06:01

azért az milyen már, hogy ezek a tetves tolvajok a kurva anyjukat is szétlopják két mise közt (6 milliárd borókai lányának marketingre? tudnak élni...), és amikor erre mások diplomatikusan felhívják a figyelmet, rögtön megjelenik a világlúzere közalkalmazott fidesztálib, a könnyes szemmel a Vezérért 20 éve menetelő ostoba, cseléd birka (hány éves lehet? 50? és tuti ffi.), és elintézi az egészet azzal, hogy "be lehet fejezni az óbégatást, ballibsik."

ez a nyomorult még életében nem dolgozott meg olyan pénzért, amit nem az államtól kapott, ez tuti - különben nem örülne annak, hogy más milliárdokat lop el egyik-napról a másikra. amikor esetleg egy olyan területen dolgozik az ember, ahol vért pisilve kell kijönni minden hónapban kis nyereséggel, és nem tolják a segged lyuka alá a biztos pénzt.

ezért ez az egész szerinte rendben van. fidesztálib. ennyi. ha egy cseppet is elismerne ebből az elképesztő módszeres országrablásból, 20 éve menne a kukába. akkor meg összeroppanna. tehát marad az "óbégató ballibsik".

na, zártkörű "pasa-terasz"-os partikon, ahová ezt a szerencsétlen fidesztálibot soha nem fogják meghívni és ahol le-lecsúszik egy-két pohár "kóla", ezeken a nyomorultakon röhögnek legjobban a fidesz high-life emberei, a saját talpasaikon, ha éppen olyan kedvük - és nem, nem a ballibsiken.

de ezek az ostoba menetelő cselédek ezt akkor se hinnék el, ha saját szemükkel-fülükkel látnák-hallanák.

vallási őrültek. ha szétroppantanád a világukat, szó szerint némelyike beleőrülne. marad tehát a halálig tartó feltétlen hit.

Reszelő Aladár 2014.04.20. 17:07:58

Tavaly még az MNB -100 milliárdból indított, amit a többször megvédett Függetlensége miatt a költségvetésnek kellett volna pótolni januárban. Erre ez a szerencsétlen Matolcsy vette a bátorságot, és ledolgozta a minuszt, talán még nyereség is volt. Ezt költik éppen. A költségvetésbe ugye nem lehet berakni, mert akkor sérül a függetlenség.
Egész Európa védte egy emberként anno a Jegybanki függetlenséget. Akkor most lehet hallgatni nagyokat.

apanna 2014.04.20. 17:20:45

@Pan Modry: "Ne a nyugathoz merd oket panyeszkam, ok tenyleg a beka segge alol indultak, de az a nagy helyzet hogy az atlagber a magyar felett van, a gdp per capita is, illetve lakossagaranyosan tobb a versenyszferas munkahelyuk magasabb fizuert mint a magyaroknak. ."-Szlovákiában euró van, a bevezetésénél magasabbak lettek az árak. Igen, van ott is egy réteg aki jól él, de Szlovákia belsejében nyomorognak az emberek.És az átlagbérekhez is viszonyítva az egyik legdrágább ország.

Amator 2014.04.20. 17:35:26

@Kovács Nóra Anna: El ne hidd, amit itt egyesek válaszolnak és próbálják menteni a menthetetlent.
A legnagyobb különbség, hogy a legtöbb nyugati országban erős a civil társadalom, és helyi szinten hallatják is a hangukat. Konkrétan ha a polgármester olyat tenne ami a helyi érdekekkel szembe megy, meg tudnák akadályozni. Nálunk nincsenek civil szervezetek, a CÖF 30 évvel ezelőtt Hazafias Népfront néven szerepelt, ugyanazzal a céllal, azaz gazdáik hatalomban tartásával. A másik, Magyarországon jelenleg nem működik az erkölcs. A politikusokat nem azért választjuk hogy gazdagodjanak, hanem hogy minket, a mi érdekeinket képviseljék. Erkölcsi alapon szinte senki nem bírál, mert ha nekem tetsző politikus lop, azt támogatom, ha az ellenfél teszi, akkor elítélem. Olyanok próbálnak néha erkölcsi alapon bírálni, akiknek semmilyen alapjuk nincs. Egy egyszerű példa:
Pár éve Bayer Zsolt keményen fellépett az offshore cégekbe kimentett vagyonok ellen
( MSZP-s politikusokról volt szó ), miközben ő maga szlovák rendszámú autóval járt. Hogy is van ez ?
Mindkét tevékenység célja az adóelkerülés. Ha én kisebb mértékben bűnözök, attól még kritizálhatom azokat akiknek módjuk volt ezt nagyobb tételben csinálni ? Az erkölcs messze jár.
Korrupció. Biztos hogy mindenhol létezik, de próbálják kordában tartani, és egy normális országban 8-10% alatt marad. Nálunk ennek többszöröse, köszönhető annak, hogy szinte semmilyen kontrol nincs ami gátolhatná.

Éhes_ló 2014.04.20. 17:36:11

@xvxvxv: de szar lehet a magadfajtáknak a mostani választás után.
Nem mintha zavarna, de amikor az emberáláarcotokat így elvesztitek, megnyugtat, hogy ismét 4 éven át elment ésszel, emberálrc nélkül okádtok majd mindenkire mindent, hogy a következő választáson még nagyobbat bukjatok.
Köszi.
Ahogy okos gazdátok parancsolta, húzzatok bele!

Kovács Nóra Anna 2014.04.20. 17:43:42

@Éhes_ló:
Bocs, de ebben, amit írtál, két mondat nem követi egymást logikusan, vagy nagyon fáradt vagyok már.
Igen, a lányom az én nevelésem, 10 éves kora óta arra trenírozom, hogy nem itt van a jövője.Családi példa is van, a tesóm már konkrétan brit állampolgár (nem a mekiben mosogat, hanem a szakmájában dolgozik Londonban) Minden esélye megvan rá a gyerkőcnek, hogy elhúzzon, (nyelvvizsgák, elitgimi, stb). Gondolom, ez nem bűn, az országot úgysem tudjuk megváltani, legalább nekik legyen jobb.
Amúgy én a Jobbikban látok esélyt (de ebben az országban, a fejekben minden vagy fehér, vagy fekete, szóval én erről nem nyitok vitát.)

xvxvxv 2014.04.20. 17:46:00

@Éhes_ló: látod, ma már válaszoltam egy hasonló felvetésre. kurvára nem értitek tik ezt az egészet - hogyan is értenétek tik egyszerű, stockholm-szindrómaás tálib-proli, az egykori csuhásozó vadlibsikért, az eljövendő kor Új Keresztény Arisztokráciájáért menetelő talpasok, hiszen tik, valami elképesztő óvodás szinten élet-halál játszmának tekintitek ezt az egészet, és mindenki mást, aki undorodik a tetves, tolvaj, végső soron hazaáruló fajtátoktól, a Maffiátoktól, átlöktök automatikusan a másik oldalra.

holott...

Lovag Mihály 2014.04.20. 17:58:52

@xvxvxv: 2014.04.20. 17:46:00

újlipótvárosban biztos jókat lehet merengeni ilyen dumával egy kóla mellett. gyere ki a világba és nézz szét

sutyerák 2014.04.20. 18:00:04

@nyikk: kikelt az már a bábból,hernyó éppen.

sutyerák 2014.04.20. 18:17:18

@Éhes_ló: például Szingapur ilyen. nem sok demokrácia van,de az állam évvégén 1500? dollárt adott minden állampolgárának a plusz bevételekből.

Kovács Nóra Anna 2014.04.20. 18:17:23

@Amator:
Köszi! Ez egy érthetően felépített magyarázat.

sutyerák 2014.04.20. 18:22:20

@Kovács Nóra Anna: ott a maffia próbál beférkőzni a politika felső rétegébe,-itt meg a vezető kormánypárt maga a maffia.
-ennyi

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.20. 18:23:52

@Reszelő Aladár:
A jegybanki függetlenség továbbra is létfontosságú. Anélkül nem több egy távirányított pénzverdénél.
Ugyanakkor a jegybanknak van egy a jegybanktörvényben meghatározott feladata. Ez pedig a pénzügyi rendszer stabilitásának biztosítása. Olyan feladata nincs, hogy művészeket támogasson, meg szponzoráljon.
Itt ki kell, hogy jelentsük, hogy visszaélnek a függetlenséggel.

sutyerák 2014.04.20. 18:29:03

@Kovács Nóra Anna: Gratula! Lányod megy Londonba,de az EU-ból kiválást szorgalmazó jobbikban látsz esélyt!

-na,-kár volt írnom neked bármit is,-fölösleges.

sutyerák 2014.04.20. 18:34:54

@Lord_Valdez: a te pénzedből berendezik feudális kastélyaikat és még a kedvenc cigányzenészük is nekik húzza a bulin.
-ez az agyar jegybank szerepe,-2014 áprilisában.
lesz még több is

fehérfarkas 2014.04.20. 18:45:28

@Munchausen: "Nem lesz itt semmi gond, az EU nem hagyja majd cserben az orszagot, ha megis, nem mindegy? "

Én az EU helyében nem fizetnék ekkor egy árva fityinget sem, hanem csak annyit mondanák: "vesztettetek - elvesztettétek a szabadságharcot, ráadásul nem is ellenünk, hanem az újdonsült szövetségesetek által: az újdonsült szövetségesetek adta meg nektek a kegyelemdöfést".

baldoc 2014.04.20. 18:46:36

@kacsa232: Szóval a baloldal tehet róla,hogy a Fidesz lopott,csalt,hazudott gátlástalanul 4 évig 2/3-os hatalommal??
Maga értelmi fogyatékos vagy fanatikus??

Le Orme 2 2014.04.20. 18:47:19

Nem volt rablás az MNB-ben, nem volt szabálytalanság. A poszt egy rágalom.

azele 2014.04.20. 18:50:51

NE POFÁZZATOK! Termelj, Fogyasz, 'Szavazz' Adózz, vagy menj el Te is politikusnak! Lúzerek!
Mai napi sláger: Belga: politikus - halgasd meg, fog mosás oszt' nyomás az ágyba aludni! Birkanation

fehérfarkas 2014.04.20. 19:05:19

@baldoc: "Hakapeszi Miki!
Te szerencsétlen, még most is a baloldalt okolod az eredményért!?
Na az ilyenek miatt is, mint te jutottunk idáig.Mindig leugattátok a "nagyarcú balos értelmiséget", kinyírtátok őket és még csodálkozunk, hogy egyedüli alternatívaként "maradt" a Jobbik, mert nem volt más.Ha így folytatod továbbra is, akkor 2018.-ra már gyakorolhatod a szabályos karlendítést. "

Ezt én is megfigyeltem, hogy bizonyos körökből folyton megy a baloldal ekézése (szinte már sokkal nagyobb szitokszó számukra a "baloldali" kifejezés, mint a fideszeseknek meg a jobbikosoknak), miközben azért a baloldali politikusok és értelmiségek évek óta folyton felhívják a figyelmet a Fidesz-kormány dolgaira. Csakhát az ATV, 168 óra, MaNcs, Népszabadság kivételével (meg néhány balos blog) máshol nem tudnak megjelenni: a közmédia nem ad helyt nekik, a kereskedelmi média szintén nem, a bulvár médiaszintén nem, az ingyenes Metropol sem, megyei hírlapok szintén nem, a Hír TV/Echo TV/MaNem/Magyar Hírlap/Demokrata/Heti Válasz/Helyi Téma/kerületi lapok úgyszintén nem.
ráadásul a baloldali nem kap kormányzati tízmilliókat, hogy óriásplakáton kiplakátolja a városokat, és a BKK buszait. Sőt, a kampányban már az MTI sem adott le bizonyos baloldali sajtótájékoztatókat (pl. Rogán ingatlanjaival és vagyonnyilatkozatával kapcsolatosakat) - pedig állami hírügynökség révén a pártatlan/semleges tudósítás lenne a célja, és az adóforintjainkból pont ezért tartjuk fent ezt a hivatalt.

makro67 (törölt) 2014.04.20. 19:17:06

@Éhes_ló:

Drága paci! Az itt a legfőbb gond, - amit xvxvxv is frappánsan kifejtett - hogy a fidesz kurmány trehány munkát végzett az elmúlt 4 évben, a hon pedig igen szarul teljesít, jóval szarabbul mint környezetünkben mások.

Pedig a narancsos csávók a melóhoz megkaptak mindent, 2/3-ot + nyugodt 4 évet, ráadásul még - és most figyelj jól faszogány - 10 mrd eurónyi lóvét manyup formában, vajh' cserébe fel tudnak-e mutatni valamit?

Lófaszt! Se gazdasági növekedés, se államadósság csökkentés, csak nyomor exponenciálisan, valamint elbaszott 4 év - amihez most jön még 4 - s mindezt a faszagyerek jogász még meg is paksozta 3000 mrd manival, hogy ne csak a mostani generációt narancskurjuk el, hanem lehetőleg a következőt is, elvégre minek végezni fércmunkát.

Ehhez jönne még a slepp vagyonosodása + az olyan disznóságok, hogy a 9 tagú monetáris tanácsnak együttvéve sincs egy szakmai publikációja, de hagyjuk most azt a picsába, megírták már sokan fentebb..

És a hozzád hasonló totál sublóthülyék agya mindebből annyit szűr, hogy akinek mindez nem tetszik, az ballibsi...

Ó, nem, dehogy....

fehérfarkas 2014.04.20. 19:18:08

@Kombájnos:

Hát igen. Azon elcsodálkoztam, hogy a választási kampányban, majd utána a végeredményt látva a Schiffer vezette LMP-sek jobban komcsizták az Összefogás politikusait és szavazóit mint a fideszesek és jobbikosok együttesen.
(gyk: Schiffer nagyapja Schiffer Pál a Kádár rendszer egyik vezető diplomatája, nagykövete volt, Schiffer András pedig Orbán Viktor ügyvédje;
ezek után meg is értem, hogy az LMP a megalakulásától kezdve miért utasítja el a szocikkal való összefogást a Fidesszel szemben: Schiffer néhány társával együtt milliós fizúért bent ül a parlamentben a Fidesz házi ellenzékeként;
a zöld dolgairól pedig annyit: egyetlen LMP-s képviselő sem állt ki a Városliget megvédése mellett, és egyetlen LMP-s képviselőjelölt sem kampányolt a Városliget beépítése ellen - még a zuglói meg a VI. és VII. kerületi LMP sem, pedig ezen 3 kerületet érinti leginkább;
jelenlegio LMP-sekre gondolok, és nem pedig ex-LMP-sekre, akik pont Schiffer minidiktátorsága és kompromisszum-képtelensége miatt váltak ki a pártból)

Éhes_ló 2014.04.20. 19:54:22

@xvxvxv: szar lehet a magadfajtának, ha így látja.

De azért jó olvasni, hogy ilyen mértékig deprimált lettél egy demokratikus döntésünk eredményeként.

Ez biztató a jövőnkre nézvést. :)

Éhes_ló 2014.04.20. 19:56:16

@sutyerák: én nem dobnám el a demokráciát 1500 USD/ év díjért és a tiszta, bűnmentes utcákért.
Az is-is jobb recept.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.20. 19:58:42

@xvxvxv: "látod, ma már válaszoltam egy hasonló felvetésre. kurvára nem értitek tik ezt az egészet - hogyan is értenétek tik egyszerű, stockholm-szindrómaás tálib-proli"
tik??? Azaz, tyúk? :) Ki a proli? :P

Éhes_ló 2014.04.20. 20:01:16

@fehérfarkas: szakasits-schiffer egy virtigli náci, mint megtudhattuk pár magadfajta véleményvezértől.
Ez hasznos tapasztnyalat neki és nekünk is.

Érdekes és egyben jó azt látni, amint elvesztitek az eszeteket attól ami két hete történt és ami 4 évig vár rátok.
A műsorotok azonban még nem eléggé összehangolt, látszik a zavar és a szervezettségetek hiánya.

Az ajvékotok így nem rendelkezik kellő átütő erővel a gyűlöletáram nem összpontosított és hiányzik mögüle a brüsszeli visszhang és a sófárok harsogása is.

Húzzatok bele, ahogy böszme parancsba adta, mert még 20%-otok sem lesz 4 év múlva!

Pan Modry 2014.04.20. 20:02:37

@fehérfarkas:
Talan ha a baloldal 02-10 kozott nem a legszanalmasabb kormanyzati teljesitmenyt csinalta volna europaban, akkor lehet nem tamadnak annyian.
De nem ertem mit hozongesz, nagysagrendileg kb a fidesz is olyan szanalmas kormanyzati teljesitmenyt mutat mint a ballibek.
Az mszp mar megbukott, erre koccinthatunk, most a jobboldali polgarok a fidesz bukasat varjak, nemsokara az is meglesz!

_most_ 2014.04.20. 20:03:22

legnagyobb volt, mikor megkérdezték, hogy mégis a jegybank milyen alapon vásárolgat 100 millióért hegedűket, csak annyit válaszoltak cinikusan, hogy a törvény nem tiltja, tehát lehet, néha lenyűgöz az a pofátlanság, ahogy a fideszesek lopnak, ezeknek tényleg a legkisebb erkölcsi aggályuk sincs, de az egészben az a legviccesebb, hogy az agy-mosott szavazóik meg még tapsolnak is ehhez, félelmetes mennyire hülyének nézik a szavazóikat :D

Pan Modry 2014.04.20. 20:05:42

@makro67:
Ne varj tole tobbet, tipikus szanalmas ketdimenzios gondolkodasu politikailag aktiv atlagmagyar.
Neki a fidesz es a ballibek leteznek csak, mindketto szanalmas egy banda.

fehérfarkas 2014.04.20. 20:08:29

@Pan Modry: "Nem azert kellenek uj arcok, hanem azert mert a regiek nem teljesitettek, se szoci, se fidesz oldaltol."

Valóban a szoci kormányok messze voltak a tökéletestől, de azért egy Bokros csomag a Horn-kormány idején rendbe tette a gazdaságot (az 1. Orbán-kormány is azt élte fel).
A szitokszóként használt "elmúlt8évben" pedig több autópálya épült mint előtte 4 évtized alatt (719 km), 93 új modern motorvonatot vásárolt a MÁV (amit a Fidesz-kormány leállított), 190.000 panellakás újult meg, a 4-es metró nemcsak elkezdődött, hanem 2010 nyarára teljesen ki lett fúrva mindkét alagút + műszakilag 50% feletti készenlétet ért el; felújították a 2-es metrót (a szerelvényeket is akkor vásárolták és 2009-ben az első próbajáratok már mentek - csak aztán 1 évvel később az új főpolgármester Tarlós leállította a beszerzést, és 2 évig pereskedett az Alstommal, ami miatt végül szerelvényenként 1 milliárddal drágábban 2013-tól kezdtek csak el járni); az euró 250-270 Ft között mozgott, a svájci frank 150-180 Ft között, a dollár 180-200 Ft között; a benzin 250-300 Ft/l között volt; akkoriban a minimálbér összegéig nem kellett SZJA-t fizetni és volt adójóváírás; a gazdagok több adót fizettek mint a szegények; a gazdagok helyett a szegényeknek járt a gázár és villanyár támogatás; minden évben jöttek be multik gyárakat építeni és munkahelyeket teremteni (az utolsó nagy beruházás a kecskeméti Mercedes gyár, amivel még Gyurcsány kötötte meg a szerződést); stb...

Ja, és az ún. "elmúlt8évben" nem volt trafikmutyi, takarékszövetkezet-mutyi, offshore gázmutyi, földmutyi, szerencsejáték-mutyi, pénztárgép-mutyi, tankönyv-mutyi, stb...
Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai miniszterelnökként nem vették fel a fizetésüket (hanem rászorulóknak és civil szervezeteknek felajánlották), és nem építettek a saját kertjük végébe a falujuk lakosságánál nagyobb férőhelyű stadiont, foci akadémiát, kisvasutat, helikopterleszállót. És amit vásároltak ingatlanokat, azokat a saját pénzükből tették, és nem az adófizetőkéből - ráadásul akkoriban teljesen természetes volt, hogy a sajtó még ebből is botrányt csinált (pedig a miniszterelnökségük előtti dolgokról volt szó).
Akkoriban a korrupcióban lebukott kormánypárti politikusokat az ügyészség bilincsben vitte el, és a közmédia és kereskedelmi média élőben tudósított ezekről.

Persze akkoriban sokat kritizáltam az akkori kormányt, és gyorsabb gazdasági növekedést, több autópályát, több új motorvonatot, gyorsabban épülő 4-es metrót, kevesebb korrupciót akartam.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.20. 20:16:19

@fehérfarkas: "volt adójóváírás; a gazdagok több adót fizettek mint a szegények;"
LOL! Ezt valami "foxi-maxi" tankövnyből másoltad? A gazadok semmilyen(!) adót nem fizettek és nem fizetnek magyarországon. Majd hülyék lesznek. Mondjuk, ha szerinted azok a gazdagok, akik nettó 300e Ft.-ot keresnek havonta, akkor OK. :)

Pan Modry 2014.04.20. 20:25:36

@fehérfarkas:
Nem foglak lehordani mert te szerintem alapvetoen jo indulatu vagy, de beleesel a luzerek nagy hibajaba. Megprobalsz kisebbik rosszat valasztani, ilyet tenni pedig nem awesome!

Ha valami nem tetszik, ha valaki rosszul kormanyoz akkor azt folyton nyomas alatt kell tartani, de nem ugy hogy egy ugyancsak korabbi rosszat relative jonak tunteted fel. Nem mentsd a ballibeket, ok is hasonloan szanalmasak voltak mint most a fidesz.

A rendszervaltas ota egyedul a horn kormany 95-97 kozptti, es az elso orban kormany 98-00 kozotti teljesitmenye elfogadhato, a maradek az egy szanalmas szarkupac, aki mast allit az egy degeneralt kripli, aki nem hajlando a tenyeket figyelembe venni. Kar hogy Magyarorszagon ilyen sok van beloluk.

A cseh, a lengyel es a szlovak politikai elit az utobbi 10 evben 80% ban teljesen megujult, ezalatt magyarorszagon ugyanazok a szanalmas arcok csinaljak ugyanazt a szanalmas teljesitmenyt a ballib es a feudalkommer (gyengebbek kedveert fidesz) oldalrol egyarant. Magyarorszagon ssajnos a jobboldalnak nincs parlamenti kepviselete.

Pan Modry 2014.04.20. 20:27:36

@_most_:
Persze hogy ennyit valaszoltak, miutan a magyarok 99% a onkent bepucsitva felajanlotta nekik a nyugdijmegtakaritasukat mitol is kellene tartaniuk?

Éhes_ló 2014.04.20. 21:12:41

@makro67: ne becézgess, nem tettem én sem, nem erősíti az álláspontodat és nem lesznek tőle érveid sem a fikázás mellé.

Szerintem ti, akik oly zseniálisak vagytok és akik emberálarcot veszítve hülyéztek, náciztok le bárkit a gazdáitokkal kéz a kézben, majd leváltjátok buktort.
Bocsi. Mégsem.
Nem jött össze.
Most sem.
Épp most buktatok megint egy alaposat a megelelőző három mellé.
Van még kettő a tarsolyotokban őszig.

Akkor most mi lesz?

Amikor az ellenfelét valaki hozzátok hasonlóan pocskondiázza mindig Luis de Funes jut eszembe, akinek a bárgyú filmjeiben minden német (katona)bárgyú balfékként van ábrázolva.
Holott szétverték a francik pofáját.
Ezek alapján, ha a németek ilyen balfékek voltak, a francik mekkorák lehettek, hogy a fél világ és a vörös hóhér kellett a felszabadításukhoz a mérhetetlenül bárgyú és "balfék" németek ellen?

Ti is ebben a hibában fetrengtek meglehetős régóta.

Mindenki "sublót hülye", aki nem a parancsaitok, elvárásaitok szerint ajvékol, szavaz, beszél, gondolkodik.

Mára a magadfajták szerint az ország szavazóinak 70-75%a "sublóthülye" "náci" "narancsdroid" aki hasonlóan hülye tolvaj, sík hülye, korrupt, "náci" politikusokat választ.
Csak ti és a 2010-es, majd 2014-es 2/3-os buktáikba zuhanó példaképeitek vagytok a villamos!

Ezen már röhögni sem tudok felszabadultan!

Mit akartok?
A 25-31% akarja (fegyverrel a kézben? hogy a fenében?) a maradék 69-75%-ot lenyomni? (Mint 19-ben, meg 45-ben?)
Ez komoly?
Eszeteknél vagytok?
Behívnátok a brüsszeli haverokat a tankjaikkal, mint csermanek atyátok anno a ruszkit?

De most komolyan, mit akartok két ilyen történelmi
bukásotok után, amikor az ország ennyire durva többsége ennyire egyértelműen hajtott el benneteket a fenébe a gazdáitokkal együtt?

Mesélj már, hátha felvidítasz!

béla a görög (törölt) 2014.04.20. 21:13:05

A fidesz egy maffia. Leszarja a közvéleményt.
Másik maffiát ráereszteni lehet vagy elzárni a pénzcsapot. Ez van.
Előbb-útobb úgyis egymásnak esnek.

Pan Modry 2014.04.20. 21:21:06

@Éhes_ló:
Mi, valodi jobboldaliak egyarant szanalmasnak tartjuk a fideszt es a ballibeket is, a ballibek mar elbuktak, ennek orulunk, a fidesz bukasa csak egy kis ido kerdese, a masodik gyurcsany kirmany is ereje teljeben volt a valasztas utan, aztan hamar megrokkant, remeljuk a fidesszel is ez fog tortenni.
En csak az eredmenyt ertekelem, 2010 ben a fideszre szavaztam, de nem hozta az eredmenyeket, ezert is varom a bukasukat ami kb 2-4 ev mulva be is fog kovetkezni minden bizonnyal.

makro67 (törölt) 2014.04.20. 21:36:15

@Éhes_ló:

Drága paci! Azt a bötühalmazt mit fentebb rittyentettél átfutottam.

Néhány tényt korábban felhoztam a Nagy Nemzeti Narancselqrásról, cáfolni nem tudtad, mert nem lehet.
Faszikám, a kurmány 0,5%-os gazdasági növekedést produkált az elmúlt 4 évben, a térségben a legszarabb, világos?)

A helyzet hozzászólásod alapján most úgy fest, hogy te pajti egy fordított kentaur vagy: fölül ló, alul ember.

Hmmm..? Stim?

egysmás 2014.04.20. 21:50:13

@Pan Modry: ha valódi jobboldali lennél, kb azóta nem szavaznál a fideszre, amióta kirúgták a liberális internacionáléból.

makro67 (törölt) 2014.04.20. 22:02:25

@Éhes_ló:

"Mit akartok? A 25-31% akarja (fegyverrel a kézben? hogy a fenében?) a maradék 69-75%-ot lenyomni? (Mint 19-ben, meg 45-ben?"

Tényleg kurvára nem értitek, hogy miről van szó.

Az a legnagyobb baj most a narancsdroidokkal, hogy totál a káosz van a fejükben a kialakult helyzetet illetően.

Nem értik ugyanis azt, hogy aki ma azt mondja, hogy az elmúlt 4 év eredménye egy hatalmas trágyadomb, az nem ballibsi, sőt, egyidejűleg állíthatja ugyanezt - mint pl. én, és sokan mások - a vörösök produktumáról.

Ezért aztán úgy össze vagytok zavarodva, mint vasorrú bába a mágneses mezőben. Bizony paci!
A zavaró tényező a normális, pártok fölött és a józanság talpán álló gondolkodás.

No, az. Hogy a rosseb essen bele, mi?

fehérfarkas 2014.04.20. 22:10:35

@Hakapeszi Miki: "Nem azert kellenek uj arcok, hanem azert mert a regiek nem teljesitettek, se szoci, se fidesz oldaltol."

Egy dolog a józan kritika, és egy teljesen más dolog az érzelmektől elvakultság. Lehet azt mondani, hogy egyik politikai párt sem tökéletes. Ez így igaz. De azért közöttük hatalmasak a különbségek. A szocik a szadesszal 12 évig kormányoztak. Nagyon sok minden miatt lehet a teljesítményüket kritizálni, de alapjában az országot jó irányba vitté minden hibájuk ellenére is: kapitalizmus, liberalizmus, demokrácia, egyszerre voltak EU pártiak és nyitottak a Kelet felé is (ők nyitottak a Kelet felé és nem Orbán: Medgyessy volt aki először elment Kínába, először fogadott szaúdi herceget, Gyurcsány pedig aki először találkozott Putyinnal miniszterelnökként).
Volt korrupció, nem is kicsi - de közben azért megépült 719 km autópálya, 93 új modern motorvonattal gyarapodott a MÁV, Siemen Combino villamossal a BKV, az Alstom metrókat is akkor rendelte meg a Főváros (csak 2010-ben Tarlós leállíttatta és elkezdett pereskedni az Alstommal), a 4-es metró elindult és mindkét alagút teljesen ki lett fúrva 2010 nyarára (+ a műszaki készenlét meghaladta már az 50%-ot), 190.000 panellakás megújult, volt 4 napos autópálya matrica, 250-300 Ft/l között volt a benzin, 250-270 Ft/Euró, 150-170Ft/CHF, 180-200Ft/USD, szinte minden évben csökkent az SZJA kulcs és minimálbérig adómentes volt a jövedelem (a 2002-es 20%, 30%, 40% adókulcsokból a ciklus végére fokozatosan csökkenve 0%, 18% és 36% lett), a nettó átlagkereset megduplázódott.

A világgazdasági válságig évi 4%-kal nőtt a GDP, volt 13. havi bér és nyugdíj. A világgazdasági válság idején 2009-ben -6,9%-kal csökkent a GDP, de Bajnai kormányzásával 2010-ben +1,2%-kos GDP növekedéssel, és 262Ft/Euró árfolyammal lett átadva a kormányzás, és az IMF hitelkeret sem lett elköltve (azt a 2. Orbán kormány költötte el, pl. abból vette a MOL részvényeket).
Ja, az államadósság: 2010. tavaszáról 19.300 milliárd Ft-ról 22.800 milliárdra nőtt 2014. elejére (2014.01.31.).
Ja, és 30 adónemmel kevesebb volt 2010 előtt, és az ÁFA is 20-25% volt 27% helyett (2006-ban csökkent 20%-ra az ÁFA, és 2009-ben a világgazdasági válság miatti megszorításkor visszaemelve 25%-ra), de az alapvető élelmiszerek (és a távfűtés) kedvezményes 5%-os ÁFA kulcsba tartoztak.

A nagy ellátórendszerek reformjai a szocik alatt nem történtek meg - ez igaz, és emiatt a magyar politikai elitet jogosan lehet bírálni. Csak ne felejtsük el, hogy a Gyurcsány-kormány idején a nép 300 Ft vizitdíj és évi 8000 Ft felsőoktatási tandíj miatt leszavazta a reformokat (ki is kezdeményezte a népszavazást? Tán csak nem a Fidesz? Tán csak nem Orbán kampányolta végig az egész médiát a tervezett reformok ellen?).

A szocik idejében is volt korrupció, de nem nyúlták le a magánnyugdíjakat, nem használták saját házi bankjukként az MNB-t (sőt, akkoriban az MNB elnöke és a kormány között folyamatos csatározások mentek; Járai nevét már ennyire elfelejtette volna a blogger?), nem csináltak trafikmutyit, földmutyit, takarékszövetkezet-mutyit, pénztárgép-mutyit, tankönyv-mutyit.
Medgyessy, Gyurcsány és Bajnai miniszterelnökként nemcsak, hogy nem építettek közpénzből stadiont a házuk mellé, de még a miniszterelnöki fizetésüket sem vették fel (hanem alapítványoknak és civil szervezeteknek ajánlották fel).
Akik a szocik közül korrupcióként lebuktak, azokat az ügyészség bilincsben vitte és nemcsak az ellenzéki sajtó, hanem még a közmédia is tudósított ezekről (Zuschlag, Hagyó, Hunvald, stb).

Éhes_ló 2014.04.20. 22:21:21

@Pan Modry: hol voltatok ti "valódi jobboldaliak"?

Nem látom a pártotokat "Valódi Jobboldal Pártja" sehol sem.
Hányan vagytok?
Hol a programotok?
Hányan szavaztak rátok?

Valamit benézhettem, mert egy kereső sem ad ilyet ki.
Segíts már kérlek!

Pan Modry 2014.04.20. 22:26:36

@Éhes_ló:
Egy valodi jobboldali jo partnak tarja donald tusk vagy schwarzenberg partjat, magyarorszagon nincsen jobboldali part a parlamentben, eppen ezert en nem is agitalok jelenleg semmilyen formacio mellett.

Le Orme 2 2014.04.20. 22:28:58

"A szocik idejében is volt korrupció, de nem nyúlták le a magánnyugdíjakat"

A magánnyugdíjak nem voltak magánnyugdíjak: nem rendelkezhettem szabadon a befizetett összeggel, még a mértékét sem állapíthattam meg szabadon, látványos hazugság magánnyugdíjnak nevezni. A szocik hozták létre rendszert, hogy néhány kiváltságos pénztárvezető kockázatmentesen jusson extrajövedelemhez a kötelezően hozzájuk érkező befizetések "vagyonkezelésével". Időzített bombát számoltak fel a magánnyugdíjpénztárak megszüntetésével 2010 végén. A többi felsorolt mutyinál is fordított az igazság.

Pan Modry 2014.04.20. 22:29:04

@egysmás:
A fideszre 2010 ben szavaztam, habar akkor sem kedveltem oket, de akkor ugy gondoltam hogy meg eppen vallalhato kategoria, hiba volt, en jobboldali kormanyzast vartam, helyette valami gusztustalan feudalkommunista luzerseg jott. Ennyi, en kepes vagyok elismerni ha hibazok, ebben is kulonbozok a hozzad hasonlo luzerektol!

Pan Modry 2014.04.20. 22:30:23

@Le Orme 2:
Felszamoltak es a penzt elkurtak, ennyi a sztori nem tobb es nem kevesebb!
( marha valaki volt olyan hulye luzer hogy onkent odaadta)

fehérfarkas 2014.04.20. 22:30:25

@apanna: ""matolcsy ellopta a nyugdijpenzeteket, mit vartatok??? "- EU: Hibás volt a magánpénztári rendszer
index.hu/gazdasag/2014/02/21/eu_hibas_volt_a_maganpenztari_rendszer/
Bakker, találjatok már ki valami új mantrát.. "

A manyup legfőbb hibája az volt, hogy nem volt eléggé liberalizálva a rendszer, és túl sok korlátozó bürokratikus jogszabály volt, ami miatt messze nem tudott úgy működni, mint pl. Lengyelországban. A lengyel magánnyugdíj-biztosítók a lengyel a tőzsdén keresztül a gazdaság egyik motorjai (30 millió lengyel biztosított pénzét viszik tőzsdére és lengyel cégek részvényeibe fektetik - a kötelező biztonsági tartalék feletti részt).
Egyébként pedig azok, akik nem dőltek be az állami zsarolásnak és maradtak a manyupban, azoknak már nyereséget termel (biztosítótól függően igencsak szépen termelik a hozamokat).
Persze volt más gond is a manyuppal, de az is a magyar szabályozás tökéletlensége miatt. Ezt kellett volna kijavítani, és hasonló szabályozást bevezetni mint Nyugat-Európában vagy Lengyelországban, ahol jól működnek a manyupok.
(meg néhány nyugati ország sikeresen kilobbizta, hogy a manyup pénzek ne számítsanak a GDP arányos államadósságba bele - ezt Magyarországnak nem sikerült kilobbiznia)

Éhes_ló 2014.04.20. 22:30:37

@makro67: a személyem kapcsán alkalmazott provokatívnak gondolt kifejezéseidet nyugodtan feldughatod magadnak.

A "tényeidet" is.
Nyugodtan azokat is.
izgalmasak, olvastam, hallgattam százezerszer az elmúlt 24 évben, rossz a know-howtok, mert a személynevek, pártlogók, helységek, projektek felcserélésével bármivé pofozhatók, ettől egyformák és unalmasak is, legalább annyira, amennyire következmények nélküliek a mai napig.

A "tényeid", az ötleteid, az embereid, a munkád és az ajvékolástok arra voltak elegendőek amire.
Láthatod jól mire.
Ott vannak a számok, feketén, fehéren.
Megmértek benneteket választók és nem voltak rátok, a tényeitekre, embereitekre, ötleteitekre vevők.
Szar ügy, mi?

Most mi lesz?
Leváltjátok őket?
Nem ér a nevetek?
Nem játszotok?
Nem érvényes a savazás?

Nos?
Mit mondanak az éceszgébereitek?
Mesélj!
Mivel vágjátok át magatokat újabb négy évre?

Húzz bele, ahogy a böszme parancsolta nektek!

Pan Modry 2014.04.20. 22:33:12

@fehérfarkas:
Kar hogy a manyup nem fektethette be a penzeket legalabb amerikai hedge fund okba.
Nekem meg van a manyupom, oszinten az a par millio ami a szamlamon nem oszt nem szoroz, de tenyleg nem tudom megerteni hogy ennyi kibaszott luzer volt ebben az orszagban aki csak ugy lemondott rola!

Éhes_ló 2014.04.20. 22:34:45

@makro67: figyu, te ezt hazudod, más meg mást.

Ettől még amit te hazudozol és akikkel ezt hazudozod nem lesz kormányképes, mert a kutya se szavazott rátok.
Ez kellemetlen lehet, de ez van.
Mi a megoldásotok rá?

Van merszetek bármire hogy 4 év elteltével többre jussatok, vagy itt okádtok napestig és buktok megint mint most és 2010-ben is?

Mesélj már kérlek mi mozog abban az okos buksitokban, mitől lesztek különbek mint buktor, vagy szarházi?

Pan Modry 2014.04.20. 22:35:34

@Éhes_ló:
A boszme orban , illetve a fidesz testvere/rokona, mindketten kibaszott nagy luzerek, es a regio luzerorszaganak a luzersegi statuszat betonozzak be.
A luzer szot akar csorora is cserelheted!

Pan Modry 2014.04.20. 22:39:14

@Éhes_ló:
Szerintem politikusnak menni mar eleve egy kisebb luzerseg, becsuletesen a versenszferaban jobban lehet keresni, nem becsuletesen penzt keresni meg a luzerseg egyik magasfoka.

De valami motivalta donald tuskot es karel schwarzenberget hogy egy igazan awesome partot csinaljanak, hatha egyszer lesz magyar megfelelojuk nekik, ha meg nem lesz, akkor magyarok olyan kibaszott nagy csorok maradtok amilyenek most is vagytok!

Éhes_ló 2014.04.20. 22:40:53

@fehérfarkas: A suttyó nép ezt nem látta ilyen kristálykrisztán mint te és a társaid látjátok.
Pedig itt a blogszférában és a zindexen is megmondtátok mér 2010-ben is a tutit miért kell a libásnak folytatnia.
Utána nyomtátok brüsszelestől 4 évig.
Erre mi a vége?
A szadesz a kukában.
A maszop a kuka fedelén kapaszkodik miközben a dk és a libás tuszkolnák a kukába.
A náci jobbik meg feltört mint a talajvíz megint.

Mi lesz ebből egy ilyen és a két következő ordas buktátok után?

Leváltjátok a népet, mert nem jól savazott?
Embragót rendeltek el?
Majdant rendeztek a Kossuth téren a soros pénzén?

Mesélj már felvilágosult ejrópéjer demokrataként, toleráns nácizóként mi a megoldás a "genetikailag alávaló magyar" nép és a megválasztott qrmánya leváltására?

fehérfarkas 2014.04.20. 22:47:57

@sutyerák: "például Szingapur ilyen. nem sok demokrácia van,de az állam évvégén 1500? dollárt adott minden állampolgárának a plusz bevételekből. "

Csakhogy Szingapúrban igazi kapitalista liberális gazdaságpolitika van unortodoxra átkeresztelt kommunista helyett, és így ott pörög a gazdaság. Ráadásul Szingapúr a világ egyik legnagyobb tengeri kikötője és logisztikai központja, meg emellett még a világ egyik pénzügyi központja is. És nemcsak most a 2010-es évek után, de még a hidegháború alatt sem folytatott egyetlen egy percig sem kommunista gazdaságpolitikát. És a fentiek miatt Szingapúr GDP/fője 51.700 USD.
Szingapúr GDP-je 2007-2014 között átlagosan 5,51%-kal nőtt (mondjuk eléggé hektikusan, mert a világgazdasági válság idején 2009-ben -12,5%-ka csökkent, viszont 2010 első negyedévében 36,4%-kal nőtt; de a 7 éves átlag 5,51%-ra jön ki)

Éhes_ló 2014.04.20. 22:56:59

@Pan Modry: az a swarci valami cseh pofa, vagy német? Nem ölték le 45 után?
Rájuk nem vonatkozott a benesi faji törvény, amit ejrópa is kaserolt nem is oly rég? Nálunk ilyen névvel max testépítő lehetne, vagy akcióhős, de magyar nemzeti párt vezetője sosem.
Szerintem nem nyert választást ez a swarci. Besunnyogott néhány mocskos alkuval a győztes Klaus helyére, szövetkezve a baloldallal. Ez kóser felétek az Igazi Jobboldal Pártjánál?
Bár a csehek olyannyira demokraták genetikailag, hogy a komancsok a parlamanetben ma is byrnak a swarci mellett vagy 10,33%-ot.
Ez a nem semmi. De ők legalább nem nácik. csak vörös komancsok. Szép meló, le a lanttal a demokrata cseh polgárok előtt!
Más:
Ez a Tusk az, aki a liberális köpönyegét a varsói gyors jobbraátja után nemzeti jobberre cserélte, miután lesavazták a sajátjai Geremekkel szemben?
Erre kellene savaznia egy magyarnak, egy jobbernek?
Eszednél vagy?
Ennyi erővel savazhatok itthon demszkyre, vagy a meleg alteregójára a szerencsétlen gabriellára is.
No jó.
Félre a rossz viccel, ezt még részegen sem tenném.
Ettől én már nem is lehetek igazi jobber?

Le Orme 2 2014.04.20. 22:58:46

@Pan Modry: Próbáld meg felhasználni a magánnyugdíjpénztári befizetéseidet! Majd aztán rájössz, hogy az a befizetés nem a tiéd, hanem a pénztáré. Maga a befizetett pénz a befizetőtől közjogi szabályokkal elvont, közteher jellegű járulék, amely névre szóló számlán van nyilvántartva. A kötelező magánnyugdíjpénztár tagok nem tulajdonosai, csak üzletfelei voltak a pénztáraknak. Amikor megszüntek a magánnyugdíjpénztárak, akkor nem volt tulajdonelvonás. Egyébként a kötelező magánynyugdíjpénztárakat működtető bankok csődje, veszteséges működése esetén a pénzüket elvesztők nem kaptak volna nyugdíjat.

makro67 (törölt) 2014.04.20. 22:59:11

@Pan Modry:

Hagy a francba azt a szerencsétlen hülyét, látod egyetlen tényszerű gondolata nincs e fordított kentaurnak!

Figyelj inkább Woody Allanre: "Idiótákkal soha se állj le vitatkozni, mert lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal.

Éhes_ló 2014.04.20. 23:03:02

@Pan Modry: elég soxor járok a Felvidéken és D.Lengyelországban is.
Nekem nem úgy tűnik, mintha gazdagabbak lennének.
Útjaik sincsenek,autók se az utakon, igaz adósságuk se sok van hozzánk képest.
Cigány ellneben van doszt arra is, no meg K Magyarországhoz fogható szegénység is.

De tudod mit, legyenek ők a közös példaképeink.
Akkor most jobb?
Ettől a nehéz konszenzustól bukik buktor, vagy feladja a böszme a szarházi torkának szorongatását?
Vagánnyá és szerethető kedves zsúrfióvá lényegül át a libás hillary pénzéből?
Szakasits-schiffer és a vona meg nem lesz náci?

Érdekelne nagyon, mi a megoldásotok a buktori fertő és az ezt okozó választói tömeg eltakarítására?

Éhes_ló 2014.04.20. 23:04:30

@Pan Modry: tudod mit, a jókívánságaidat had viszonozzam: amit te nekünk, azt mi nektek!

No szia!

Éhes_ló 2014.04.20. 23:09:24

@makro67: itt max benneteket és kedvenceiteket győzték le a nácik és a narancsdroidok másodjára alkotmányozó többséggel.
Nem is kicsit, nagyon, ahogy az öszödi böszme mondta anno.

Ez (örömteli) tény. Itt olvashatod:
valasztas-2014.info/eredmenyek.html?gclid=CJbRj9P8770CFXMRtAodm2QANw

A többi pedig hülye duma.

De jó olvasni, mert szórakoztató az ajvákolástok.
4 év vidámság ráadásként az elmúlt 4 évre.

No húzzatok bele, amint a böszme is parancsolta nektek!

fehérfarkas 2014.04.20. 23:28:44

@Pan Modry: "Talan ha a baloldal 02-10 kozott nem a legszanalmasabb kormanyzati teljesitmenyt csinalta volna europaban, akkor lehet nem tamadnak annyian.
De nem ertem mit hozongesz, nagysagrendileg kb a fidesz is olyan szanalmas kormanyzati teljesitmenyt mutat mint a ballibek."

Akkor nézzük konkrét számokkal:

Magyarország GDP növekedése 2002-2013 között:
GDP növekedés %-ban (éves átlag)
2002: 4.3
2003: 4.1
2004: 4.6
2005: 4.3
2006: 4.2
2007: 1.1
2008: 0.4
2009: -6.5
2010: +1,2
2011: +1,3
2012: -1,7
2013: +1,2

És most nézzük meg az ipari termelés adatait is:

Ipari termelés növekedése(%):
2002: 2.8
2003: 5.9
2004: 8.3
2005: 7.3
2006: 10.1
2007: 8.1
2008: 0.0
2009: -17.7
2010: 10.7
2011: 5,4
2012: -1,4
2013: 1,4
www.akk.hu/object.6066a3b1-4c6d-4b97-84c5-cd883126b2ec.ivy

A sokak által ócsárolt "elmúlt8évben" több autópálya épült ment előtte 4 évtized alatt.
1964-2002: 571km
2002-2010: 719km
És megépült az M0 északi hídja, meg a dunaújvárosi híd is.

Autópályák hossza időszakokra lebontva:
1963: 0km
1998: 534km
2002: 571km
2008: 1119km
2010: 1290 km
2013: 1355 km ("érdemi" 65km növekedés 3 év alatt vs. 719km a szocik alatt, amikor megduplázódott az autópályák hossza)

Autópályán elérhető nagyvárosok (Budapest kivételével, mert onnan indulnak, vagy azt érintik):
•1998: Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, Kecskemét (=4)
•2002: Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, Kecskemét (=4)
•2010: Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, Kecskemét, Szeged, Dunaújváros, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Nagykanizsa, Pécs (=11)

2x2 sávos gyorsforgalmi úthálózattal a sztrádahálózatba bekapcsolva: Veszprém, Várpalota, Gyöngyös

Új, európai színvonalú motorvonatok:
•Siemens DESIRO: utas szállítás 2003-től, 23 darab
•Bombardier TALENT: utas szállítás 2007-től, 10 darab
•Stadler FLIRT: utas szállítás 2007-től, 60 darab

Panelprogramban felújított lakások 2001-2008: 190.000 lakás

Akkor nézzük az államháztartási hiány tényadatit is:
2002 (kormányváltás éve, választási költségvetés): -9,0%
2003: -7,3%
2004: -6,5%
2005: -7,9%
2006 (választási év, választási költségvetéssel): -9,4%
2007: -5,1%
2008: -3,7%
2009: -4,6%
2010 (választási év, választási költségvetéssel): -4,3%
2011: -4,3%
2012: -2,0%
(forrás: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/teina200.html )

beteszem az inflációs adatokat is:

1990: 28,9% (rendszerváltás éve)
Antall-kormány teljes évei:
1991: 35%
1992: 23%
1993: 22,5%
1994: 18,8% (kormányváltás éve)
Horn-kormány teljes évei:
1995: 28,2%
1996: 23,6%
1997: 18,5%
1998: 14,2% (kormányváltás éve)
1. Orbán-kormány teljes évei:
1999: 10,0%
2000: 10,0%
2001: 9,2%
2002: 5,2% (kormányváltás éve)
Szoci kormányok teljes évei:
2003: 4,7%
2004: 6,8%
2005: 3,5%
2006: 4,0%
2007: 7,9%
2008: 6,0%
2009: 4,0%
2010: 4,7% (kormányváltás éve)
2. Orbán-kormány teljes évei:
2011: 3,9%
2012: 5,7%
2013: 1,7%
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsieb060.html
www-958.ibm.com/software/analytics/manyeyes/datasets/az-inflacio-alakulasa-magyarorszag-9/versions/1

Minimálbér bruttó és nettó összehasonlítása:

Minimálbér (bruttó):
1999.01.01-1999.12.31.: 22.500,-Ft
2000.01.01-2000.12.31.: 25.500,-Ft
2002.01.01-2003.12.31.: 50.000,-Ft (2002-es kormányváltásig SZJA köteles, onnantól SZJA mentes!!!)
2008.01.01 -2008.12.31.: 69.000,-Ft
2009.01.01 -2009.12.31.: 71.500,-Ft
2010.01.01 -2010.12.31.: 73.500,-Ft
2013.01.01-től: 98.000,-Ft
2014.01.01-től: 101.500,-Ft

A minimálbér nettója:
2008: 56.190,-Ft
2009: 57.815,-Ft
2010: 60.236,-Ft
2011: 60.600,-Ft
2012: 60.915,-Ft
2013: 64.190,-Ft
2014: 66.483,-Ft

Sok hibát elkövettek a szocik, és alattuk is volt korrupció rendesen, de azért most úgy nőtt a Orbán-kormány alatt az államadósság több mint 3000 milliárd Ft-tal (19.300 milliárdról 22.800 milliárdra), hogy nem voltak nagy infrastruktúrális megaprojektek, az IMF készenléti hitelt elköltötte (és emiatt drgább kamatozású piaciból kellett visszafizetnie), és a Manyup 3000 mrd Ft-ját is államosította.

Nézzük a szocik és a Fidesz kormányok legrosszabb gazdasági teljesítményének évét (2009 és 2012):
(a 2012-es adatok alapján vannak sorrendbe helyezve)

2009 GDP változás (zárójelben 2012-es adatok):
Oroszország: -7,8% (+3,4%)
USA: -3,1% (+2,2%)
Szlovákia: -4,5% (+2,0%)
Lengyelország: +1,6% (+1,9%)
Ausztria: -3,8% (+0,8%)
Németország: -5,1% (+0,7%)
Románia: -6,6% (+0,7%)
Nagy-Britannia: -4,0% (+0,3%)
Franciaország: -3,2% (0,0%)
Csehország: -4,5% (-1,3%)
Magyarország: -6,5% (-1,7%)
Horvátország: -7,0% (-2,0%)
Szlovénia: -8,0% (-2,3%)
Olaszország: -5,5% (-2,4%)

Az adatokból jól látszik a 2009-es és a 2012-es gazdasági környezet közti különbség is.
2009-ban a fenti országok közül 1 kivételével mindegyikben csökkent a GDP, 2012-ben pedig rajtunk kívül 4-ben csökkent, egyben stagnált, 8-ban pedig növekedett.
(a jelentősebb exportpartnereinket vettem figyelembe, amelyek a magyarországi ipar felvevőpiacai)
Ráadásul a világgazdasági válság mélypontjának számító 2009-cel ellentétben a 2012-ben sokkal jobb volt a gazdasági környezet, de mi mégis a sereghajtók között voltunk.

Pan Modry 2014.04.20. 23:35:11

@Éhes_ló:
Te nem jobber vagy hanem egy buta kommunista, schwarzenberg az ods sel volt koalicioban, nem pedig a cssd vel.

Ratok ballibekre es fideszkomcsikra jellemzo a teljes sotetseg, es ezt a sztereotipiat most meg is erositetted a luzer kommenteddel, csak azert nem allitom hogy hazudsz, mert te eleg szanalmasan hulye vagy ahhoz hogy el is hiszed amit leirsz.

fehérfarkas 2014.04.20. 23:38:21

@fehérfarkas: folyt.

HUF/EUR deviza éves átlagárfolyamok:
2003: 253.51
2004: 251.68
2005: 248.05
2006: 264.27
2007: 251.31
2008: 251.25
2009: 280.58
2010: 275.41
2011: 279.21
2012: 289.42
2013: 296.92
2014 Q1: 307.90
demo.mtieco.hu/Pages/hist.aspx?sub=1&CategoryId=19&lang=hun&menuid=f86de2d3-4f83-4952-852e-14a09776a2f2&year=2003&histtype=3

Itt pedig az átlagárfolyamokkal ellentétben az elmúlt 6 évre lehet vissza megnézni grafikonokat és a sávokat hogyan mozgott a forint árfolyama:
www.mkb.hu/friss_informaciok/arfolyamok/mnb_kozeparfolyamok/index.html

2008. júl. 21-én 229 Ft/Euró volt az árfolyam (és 141 Ft/CHF és 144 Ft/USD), ekkor volt a szoci kormány idején a legerősebb forint. De 2008-ban március közepétől október közepéig 260 ft/euró alatt volt az árfolyam (és március előtt is 260-270 között).
2009 márc. 10-én volt a szoci időszakban a leggyengébb az árfolyam: 310 ft/euró. (a gazdasági világválság hatása)
2010 márc. 19-én 262 ft/euró volt. (a szoci kormány utolsó hetei a választások előtt!!!)

2010 május 10-én a középárfolyam 273 ft/euró.
2010 jún. 7-én már 287 ft/euró.
2010 júl. 29-én ment föl 289 ft/euró (ez volt az Orbán-kormány első évének csúcsa).
2011. nov 15-én, vagyis 2 évvel Bajnai után a középárfolyam, megdöntve a gazdasági világválság idején elért rekordját: 316 ft/euró.
2012. jan. 16-án, vagyis 3 évvel a szoci időszak mélypontja után az euró/ft árfolyam újra a csúcspontján: 316 ft/euró.
2013. márc 13-án 307 ft/euró.
2014. febr. 20-án 313 ft/euró.

De nézzük a Svájci Frank árfolyamát is:

HUF/CHF deviza éves átlagárfolyamok:
2003: 166.71 Ft/CHF
2004: 163.01 Ft/CHF
2005: 160.20 Ft/CHF
2006: 168.02 Ft/CHF
2007: 153.03 Ft/CHF
2008: 158.45 Ft/CHF
2009: 185.82 Ft/CHF
2010: 199.94 Ft/CHF
2011: 226.90 Ft/CHF
2012: 240.11 Ft/CHF
2013: 241.20 Ft/CHF
2014 Q1: 251.63 Ft/CHF

Egyáltalán nem mindegy, hogy a 1 svájci frank = 160 ft vagy 240 ft.
Az elmúlt 6 év Ft/CHF árfolyamának minimumai és csúcspontja
2008. júl 21: 141 Ft/CHF (a szoci kormány alatti legerősebb Ft)
2009. márc. 21: 215 Ft/CHF (a szoci kormány alatti leggyengébb Ft)
2011. aug. 9: 257 Ft/CHF
2012. jan. 6: 259 Ft/CHF
2013. márc. 22: 251 Ft/CHF
2014. márc. 3: 258 Ft/CHF
A 2. Orbán-kormány alatt a legtöbbet érte a Ft az svájci frankkal szemben 2010. nov. 2-án: 196 Ft/CHF

HUF/USD deviza éves átlagárfolyamok:
2003: 224,44 Ft/USD
2004: 202,63 Ft/USD
2005: 199,66 Ft/USD
2006: 210.51 Ft/USD
2007: 183,83 Ft/USD
2008: 171,80 Ft/USD
2009: 202,26 Ft/USD
2010: 208,15 Ft/USD
2011: 200,94 Ft/USD
2012: 225,37 Ft/USD
2013: 223,70 Ft/USD
2014 Q1: 224.74 Ft/USD
demo.mtieco.hu/Pages/hist.aspx?sub=1&CategoryId=19&lang=hun&menuid=f86de2d3-4f83-4952-852e-14a09776a2f2&year=2003&histtype=3

Akárhogy nézzük a számokat, a szocik alatt a Ft az USD-hez, az EUR-hoz, és a CHF-hez képest is jelentősen erősebb volt mint most.
(és függetelenül a különböző pénznemek egymás közti erősségének viszonyától, a Ft az elmúlt évben mindegyikhez képest jelentősen gyengült)

Pan Modry 2014.04.20. 23:41:41

@fehérfarkas:
Ne a fidesszel hasonlitsd ossze, mindketto szanalmas luzer, hasonlitsd ossze ezt az idoszakot peldaul a szlovak adatokkal!

Esetleg magyarazd mar meg hogy miert kerul MO on egy km kb haromszor annyiba mint nemetorszagban.
A szocik alkalmatlan kriplik, halistennek ki lettek vegezve rendesen, remelem a fidesz is hasonlo sorsra jut.

Le Orme 2 2014.04.21. 00:14:19

@fehérfarkas:
"Akkor nézzük az államháztartási hiány tényadatit is:
2002 (kormányváltás éve, választási költségvetés): -9,0%"

A 2002-es és azt követő hiányt Medgyessy dilettáns közalkalmazotti béremelése okozta (ez érződik 2002 után is a korábbi Fidesz kormány időszakot háromszorosan meghaladó hiányokon). Ugyanez fékezte le a fenntartható gazdasági növekedést, csak látszatnövekedéshez vezetett, mivel a közszféra GDP-hez való hozzájárulását növelte meg a béremelés, lefékezte a termelő beruházásokat, felélte a jövőt. Az államadósság alakulását is bemásolhattad volna, de az már egyértelműen sötét képet fest az maszop-szadesz időszakról.
A különbség tehát, hogy a 2002 utáni gazdasági növekedés az államadósság GDP-hez képesti 30%-os növekedése mellett ment végbe, vagyis az ország eladósításával - így könnyű ideiglenes növekedést elérni, de hosszú távon (ami néhány évet jelent) ez visszaüt. Ezért érezte meg a 2008-as válságot is jobban az ország, a szocik helytelen gazdaságpolitikája miatt, és ennek a korrigálása kezdődött meg 2009-ben Bajnai alatt, majd folytatódott a mai napig.

egysmás 2014.04.21. 00:16:27

@Pan Modry: engem lúzerezel, aki látta, hogy a fidesz nem a kisebbik rossz?

Öcsipöcsi, aki fidesztől jobboldali politikát várt 2010-ben, az a télapót is várta december 6-án.

fehérfarkas 2014.04.21. 00:25:26

@fehérfarkas: folyt.

A Fidesz 2012-től vezette be az 1 kulcsos 16% SZJA rendszert. A szocik végig meghagyták a progresszív adórendszert, és folyamatosan tolták ki a sávhatárokat, a minimálbér összegéig 0%-ra csökkentették le, és az átlagbérbe tartozóknak az ún. adójóváírást biztosították (a minimálbér összegéig való adómentesség következtében - vagyis a minimálbér összegéig az átlagbér sem adózott SZJA-t!!!).
Az 1 kulcsos adó és a minimálbér adómentességének és az adójóváírás megszüntetése miatt a munkavállalók 70%-a rosszul járt (meg az őket alkalmazó cégek is a bérterheik növekedése miatt), valamint a költségvetésnek év kb. 500 milliárd Ft-os lyukat okozott (amit megszorításokkal kellett pótolnia a kormánynak).

Nézzük a tényadatokat:

2001-ben
•0-480 000 Ft-ig 20%
•480 001-1 050 000 Ft-ig (96 000 Ft és a 480 000 Ft-on felüli rész) 30%-a
•1 050 001 Ft-tól (267 000 Ft és az 1 050 000 Ft-on felüli rész) 40%-a

2002-ben
•0-600 000 Ft-ig 20%
•600 001-1 200 000 Ft-ig (120 000 Ft és a 600 000 Ft-on felüli rész) 30%-a
•1 200 001 Ft-tól (300 000 Ft és az 1 050 000 Ft-on felüli rész) 40%-a

2004-ben
•0-800 000 Ft 18%
•800 001 - 1 500 000 Ft (144 000 Ft és a 800 000 Ft-on felüli rész) 26%-a
•1 500 001 Ft-tól (326 000 Ft és az 1 500 000 Ft-on felüli rész) 38%-a

2008-ban
•0 - 1 700 000 Ft 18%
•1 700 001 Ft-tól (306 000 Ft és az 1 700 000 Ft-on felüli rész) 36%-a

2009-ben
•0 - 1 900 000 Ft 18%
•1 700 001 Ft-tól 7.446.000 Ft 36%
•7.446.000 Ft feletti részre 40%-a (a világgazdasági válság hatására bevezetett adókulcs a gazdagok számára)

2010-ben (szuperbruttósított összeghatár):
•0 Ft –- 5.000.000 Ft 17%
•5.000.000 Ft feletti részre 32%-a
(2010-ben a szuperbruttósítás miatt ez volt a valódi adókulcs a bruttó bérre vetítve:
•0 Ft –- 3.937.008 Ft 21,59%
•3.937.008 Ft feletti részre 40,64%-a)

Az átlag keresetnek csak felső része (évi 1,7 millió feletti része) esett felső adókulcsba. Az 1,7 millió alatti része az alsó kulcsba esett + a minimálbér összegéig adót sem kellett utána fizetni. Ezt az adójóváírás révén kaptad vissza.
Az egy kulcsos adóval megszűnt az adójóváírás, és a teljes összeg után kellet azt az 1 kulcsot fizetni.

Nézzük a tényszámokat 150.000 Ft/hó jövedelmek hogyan alakultak a szocik sávos adózása, és a mostani 1 kulcsosa alatt
(0 gyerekes személyt nézek, hogy a különböző gyerekek utáni kedvezmények ne befolyásolják az eredményt, ha tisztán az adó hatását lássuk,
forrás: berkalkulator.info/):
2010-ben: 107.205 Ft/hó nettó
2013-ban: 98.250 Ft/hó nettó
(8.955 Ft/hóval csökkent a nettó)

Most nézzük meg 100.000 Ft/hó jövedelmek hogyan alakultak a szocik sávos adózása, és a mostani 1 kulcsosa alatt:
2010-ben: 76.510 Ft/hó nettó
2013-ban: 65.500 Ft/hó nettó
(11.010 Ft/hóval csökkent a nettó)

Most nézzük meg a 300.000 Ft/hó jövedelműeket:
2010-ben: 185.490 Ft/hó nettó
2013-ban: 196.500 Ft/hó nettó
(11.010 Ft/hóval nőtt a nettó)

Most nézzük meg a havi 1 milliót keresőket:
2010-ben: 522.095 Ft/hó nettó
2013-ban: 655.500 Ft/hó nettó
(113.3405 Ft/hóval nőtt a nettó)

Orbán, Kövér, Áder és társainak havi 200.000 Ft-tal nőtt a nettó keresete, míg mind a minimálbéresnek, mind az átlagbérből élőknek meg csökkent.

Átlagkereset:
•1999: Bruttó: 77.000 Ft./ Nettó 50.000 Ft
•2001: Bruttó 104.000 Ft./ Nettó 65.000 Ft
•2008: Bruttó 199.000 Ft./ Nettó 122.000 Ft
•2010: Bruttó 202.600 Ft./ Nettó 133.000 Ft
•2012: Bruttó 223.700 Ft./ Nettó 144.100 Ft
•2013: Bruttó 230.700 Ft./ Nettó 151.100 Ft

A fenti adatokhoz kiegészítésként annyit, hogy átlagbérekről van szó - amibe belejátszik az is, hogy az 1 kulcsos adó bevezetése, és az adójóváírás megszüntetése után a munkaadók többsége kénytelen volt az alkalmazottja bruttó bérét megemelni azért, hogy a nettója ne változzon.
(pl. lásd: 2008-2010 között 3600 Ft bruttó növekedéshez 11.000 Ft nettó növekedés tartozott az átlagbérnél, míg 2010-2012 között a fentiek miatt 21.100 Ft bruttó növekedéshez tartozott 11.100 Ft nettó növekedés;
2012-13 közötti 7000 Ft bruttóhoz tartozott 7000 Ft nettó növekedés;
azért a vállalkozások és az alkalmazottak számára sokkal kedvezőbb volt a korábbi sávos rendszer - főleg, hogy a sávhatárok folyamatosan tolódtak ki)

De nézzük a konkrét számok nyelvén miről is van szó!
Igaz, ezek nem 2013-as, hanem 2010-es adatok (kormányváltás éve):

Fizetési sávok és munkavállalók aránya a fizetési sávon belül:
-90.000 Ft/hó-ig 16%
90.001-130.000 Ft/hó-ig 29%
130.001-170.000 Ft/hó-ig 15%
170.001-210.000 Ft/hó-ig 11%
210.001-250.000 Ft/hó-ig 7%
250.001-490.000 Ft/hó-ig 14%
490.001 felett 7%
Átlag: bruttó 176.500 Ft/hó
Medián: bruttó 140.000 Ft/hó
forrás: www.vg.hu/vallalatok/karrierklub/kevesebbet-keresunk-mint-hittuk-hol-mennyi-a-fizetes-320383

2010-ben a foglalkoztatottak 45%-a bruttó 130.000 Ft/hó alatt keresett. További 15% bruttó 170.001 Ft/hó alatt. Vagyis a foglalkoztatottak 60%-a 170.001 Ft bruttónál kevesebbet keresett (ha meg a 210.001 ft/hó alattiakat nézzük, akkor meg 71%). Velük az új 1 kulcsos SZJA kiszúrt.

egysmás 2014.04.21. 00:25:50

@Le Orme 2: szerinzem Orbán köztisztviselői béremelése nagyobb érvágás volt, mint az, hogy egy 20 éve tanító tanár 70000-es fizetését 101000- re emelte a Megyó.

fehérfarkas 2014.04.21. 00:51:06

@Le Orme 2:

Az 1. Orbán-kormány a köztisztviselők bérét emelte drasztikusan, Medgyessy meg a tanárok és egészségügyi alkalmazottakét átlagosan 50%-kal.
Ráadásul az államadósság emelkedésének nem ez volt a fő oka. Hanem a sok évtizede elmaradt infrastrukturális fejlesztések bepótolása (vagy azok elkezdése mert 2002-2010 között nem sikerült befejezni azokat): 719 km autópálya építése, 190.000 panellakás szigetelése/energia takarékosabbá alakítása, 93 új motorvonat beszerzése, 4-es metró elkezdése, 2-s metró felújítása, 1+1 útfelújítási program, több száz falu csatornázási programja és vezetékes gázzal való ellátása, Budapest-Balaton közti vasútvonalak és állomások felújítása, számos vasútvonal villamosítása, számos kórház felújítása és új épületszárnyakkal való ellátása, új mentőautók beszerzése, 27 új mentőállomás építése, 13. havi nyugdíj, GYED 75.000 Ft-ra emelése (39.274-ról), bölcsödei normatíva 178 ezer forint/gyermek összegről 540 ezer forintra emelése, agrár- és vidékfejlesztési támogatások 206,8 milliárd forintról 613,3 milliárd forintra emelése, stb...
Ezek vitték a pénzeket rendesen - még úgy is, hogy EU-s forrásokat is igénybe vettünk (de az önrészt akkor is elő kellett teremteni;
ja, meg Gripeneket is ekkor kellett ám kifizetni, ami 500 mrd forintos tétel volt - ez még az 1. Orbán-kormány öröksége volt).

Ja, és 2010-ben ezeket mindenki kevesellte, hogy a csúnya gonosz szocik csak ennyit ennyit adtak és csak ennyit fejlesztettek (a világgazdasági válság ellenére). A világgazdasági válság miatti megszorításokat meg mindenki sokallta. Az eü és felsőoktatás reformját meg 2008-ban a nép leszavazta. De közben meg az államadósság miatt is hibáztatják a szocikat.

Miközben az 1. Orbán-kormány alatt leálltak a nagy infrastrukturális beruházások, leállt a panelprogram, a szociális támogatásokat jelentősen lecsökkentették, a felsőoktatás támogatását 1/3-val csökkentették, államosították a 3000 mrd Ft-nyi manyup pénzt, több mint 3000 milliárd Ft-nyi megszorítást vezettek be, 30 új adót vezettek be, és mégis 3500 milliárd forinttal nőtt 2010-2014 között az államadósság.
Hol ez a pénz? A megszorítások + manyup = több mint 6000 milliárd Ft. Hol ez a pénz? Hogyhogy ennek ellenére mégis 3500 milliárddal nőtt a államadósság?

fehérfarkas 2014.04.21. 00:57:20

@Pan Modry: "Nem foglak lehordani mert te szerintem alapvetoen jo indulatu vagy, de beleesel a luzerek nagy hibajaba. Megprobalsz kisebbik rosszat valasztani, ilyet tenni pedig nem awesome!"

Csupán realista vagyok és nem naiv idealista.
Csupán a valós alternatívák közül választok, és nem pedig nem létező fantázialények közül (tökéletesen makulátlan hófehér politikusok - ráadásul profi politikusok, de úgy, hogy közben még egyetlen egy napot sem töltöttek el a politikában, de egyből tökéletesen tudnak az EU-ban ugyanúgy lobbizni mint Keleten, és belföldön ugyanúgy tudják egyszerre a munkaadók és a munkavállalók érdekeit is tökéletesen képviselni, ja és persze még tökéletesen tudják kommunikálni az eredményeiket a legnagyobb szerénységgel és visszafogottsággal).

Le Orme 2 2014.04.21. 01:11:16

@fehérfarkas: Az államadósság
2002 2. negyedévben 8919,3 milliárd forint
2010 2. negyedévben 22395,8 milliárd forint
2014. márciusban 23339,5 milliárd forint

A növekedés (kevesebb mint 1000 milliárd) a devizában fennálló adósságokból fakad, ezek forintban kifejezve növekedte.

A GDP arányos államadósság (%):
2002 55,9
2003 58,1
2004 59,4
2005 61,7
2006 65,6
2007 65,9
2008 72,3
2009 78,4
2010 80,2
2014 március: 82,4

fehérfarkas 2014.04.21. 01:28:01

@Pan Modry: "Ne a fidesszel hasonlitsd ossze, mindketto szanalmas luzer, hasonlitsd ossze ezt az idoszakot peldaul a szlovak adatokkal!"

Az infrastrukturális fejlettségben még úgyis leverjük a szlovákokat, hogy a 2. Orbán kormány 4 év alatt alig fejlesztett valamit.
A szociális védőháló tekintetében szintén leverjük a szlovákokat annak ellenére, hogy a 2. Orbán-kormány 4 év alatt igencsak megnyirbálta azt.
A gazdaság fejlődése és ezáltal a munkabérek növekedése terén valóban elmentek mellettünk. Csakhogy a szlovákok meg tudták csinálni azokat a nagy strukturális reformokat, amiket nálunk a szocik csak akartak, de nem tudtak (a 2008-as népszavazás eredményére emléxel? és arra, hogy ki kezdeményezte és kampányolta teli az összes médiát vele?). Bár hozzá kell tenni, hogy a szlovák ipar jelentős részben a külföldi autógyárak összeszerelő üzemeiről, valamint a beszállítói gyárakról szól. Valódi innovatív és hi-tech ipari szektorról csupán Pozsony esetében beszélhetünk.
A szlovákoknak nincsen Graphisoft parkjuk, a Google is ide települt, és az IBM csak egyetlen egy dolog miatt vitte Pozsonyba a régiós irodai központját: Budapesten tilos felhőkarcolót építeni, és az IBM számára presztízskérdés, hogy bizonyos emeletek alatt nem költözteti be a regionális központi irodáit. Ezzel szemben Pozsonyban szabad felhőkarcolót építeni. És tudod mi a morbid poén? Az, hogy a Demján Sándor Trigánitja építette az IBM pozsonyi irodaházát, ami Pesten épült volna meg, csak itt nem kapta meg a magassága miatt az építési engedélyt. (ez még a Demszky korszak volt - de most Tarlós alatt sem változott az építési magassági engedély)
Ja, és 2008-ban a Mercedes is minket választott a szlovákok helyett: van elég képzett munkaerő és fejlettebb az infrastruktúránk és a beszállítói háttériparunk.
Tehát a szlovák gazdaság továbbra is szépen fog növekedni, a 4,5 milliós ország az autóipari multikból szépen meg fog tudni élni. De Pozsony kivételével az ország többi részét messze elkerülik az innovatív és hi-tech cégek.
És annak ellenére nem ment az elmúlt 4 évben sokkal több multi Szlovákiába, hogy mi itt a szomszédjukban a nyugati tőke ellen "szabadságharcot vívtunk". Az egyik legnagyobb riválisuk kiesését mégsem tudták a saját javukra fordítani. Régiós szinten egyedül a csehek tudtak Orbán nyugati tőke ellenes "szabadságharcából" profitálni. A többi régiós versenytársunk ezt az ölükbe hullott szerencsét (hogy mi az elmúlt 4 évben multi/nyugati tőke/külföldi befektetők/EU ellenes "szabadságharcot vívtunk") képtelen volt kihasználni.

Le Orme 2 2014.04.21. 02:43:23

@fehérfarkas:
"A megszorítások + manyup = több mint 6000 milliárd Ft. Hol ez a pénz? Hogyhogy ennek ellenére mégis 3500 milliárddal nőtt a államadósság?"

Pontosítsunk: 1000 milliárddal nőtt az államadósság. (Előző hozzászólásomban elgépeltem az utolsó évszámot, 2014 március helyett 2013 márciusra vonatkoznak az adatok; 2013 végén a GDP arányos államadósság 79% volt)
A devizában fennálló államadósság 35 milliárd euró, 4 év alatt ez alig változott (kicsit csökkent). 275 forinton (2010-es árfolyam) számolva ez 9625 milliárd Ft, 307 forinttal (2014 márciusi árfolyam) 10645 milliárd Ft, a növekedés 1020 milliárd ft. Te azt állítottad, hogy az szja kulcs csökkentése évi 500 milliárd forintos "hiányt" okoztak (valójában ennyivel több jövedelem maradt az embereknél), ez 3 év alatt 1500 milliárd ft. A kamatkiadás évente több mint 1100 milliárd ft, 4 év alatt több mint 4500 milliárd ft.

Tehát nézzük ezeket a nagyobb tételeket:
államadósságot növelő tényezők:
kamatkiadás 4500 milliárd Ft
árfolyamhatás 1020 milliárd Ft
szja bevételcsökkenés 1500 milliárd Ft

Összesen: 7000 milliárd Ft

államadósságot csökkentő tényezők:
magánnyugdíjpénztárak 2945 milliárd Ft
plusz adók (szerinted) 3000 milliárd Ft

Összesen 5945 milliárd Ft

A növelő és csökkentő tényezők együttesen nagyjából 1000 milliárd forintos növekedést eredményeznének.

kacsa232 2014.04.21. 07:41:18

@baldoc: a 2/3-ról konkrétan a baloldal tehet. 2010-ben és az idei választásokon is csakis nekik köszönheti Orbán az ilyen arányú győzelmet!

Vagy netán a hatékony Fidesz kampánynak köszönhetik szerinted? Lófaszt papó!

A baloldal saját magát nyírta ki már évekkel korábban, te pedig egy bloggert hibáztatsz azért, mert az emberek undorodnak Kuncze/Konrád/Gyurcsány bűzös leheletétől!

Gratulálok, egy igazi agyatlan baloldali droid vagy;)!

Éhes_ló 2014.04.21. 09:17:58

@fehérfarkas: nagyon szép számok, beájultam teljesen.
Már már a lábatok elé is borulok.
A hitelfelvétel/törlesztés adatait lefelejtetted. :)

Ezek a csodás számok hány szavazatot értek szarházinak, libásnak, böszmének, gabriellának,kuncekucunak?

Érdekelne a ti gondolkodástok szerint elég lenne a makroszámok versenyét megrendezni pártucat statisztikussal, vagy inkább maradjunk a demokratikus választások mellett?
Melyik elemző számsora számít?
Goldman, fitch, brüsszel, ksh, mnb?

makro67 (törölt) 2014.04.21. 09:22:59

@Le Orme 2:

A kamatkiadásokat (évi 1100 mrd) nyugodtan ki lehet szedni a kalkulációból, mert az előtte is volt.

Éhes_ló 2014.04.21. 09:24:25

@Pan Modry: mintha itt valami magadfajtától azt olvastam volna, hogy a ballibezés meglehetős szellemi renyheségre utal.
a fideszdroidozás sem kevésbé szánalmas.

Ennyire fáradt lettél estére?

Hány millió választó lesajnálása, lenácizása, droidozása teszi meg nem történtté a választási vereséget?

Hány dehonesztáló jelző fedné el szerinted, hogy nem a benesi dekrétumokat kaseroló swarci pajtásod nyerte a cseh választásokat és ballibbantakkal állt össze az "igazi jobber" a jobboldal ellen egy hallatlanul demokratikus komancs banda 10.33%-os szavazataránya mellett az ejrópéjer cseh elvtársaknál?
Ez a magadfajta virtigli jobbereknek kóser, mi?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.21. 10:57:49

@Éhes_ló:
Attól tartok, hogy nem ártana megismerkedni a jobb és bal fogalmával. Addig nem fogod megérteni, hogy miért beszél valódi jobboldalról.

@Le Orme 2:
"szja kulcs csökkentése évi 500 milliárd forintos "hiányt" okoztak (valójában ennyivel több jövedelem maradt az embereknél)"
Halkan megjegyzem, hogy a kettő nem mond ellent egymásnak, hanem ugyanazt jelenti, csak az egyik megfogalmazásnak jobb a marketing értéke.

@fehérfarkas:
Mondjuk azt tegyük hozzá, hogy a szocik is csak akkor voltak hajlandóak bármit csinálni, amikor már kellően megijedtek. 94 telén kitört válság kellett ahhoz, hogy Horn kinevezze Bokrost. 2004-es korrekcióhoz is az kellett, hogy lássák, hogy elszállt a hiány. A gyurcsányi kiigazításhoz is. Bajnairól nem is beszélve.
Szóval, először hagyják kialakulni a bajt, majd igyekeznek befoltozni. Ez mindössze annyival különb a Fidesznél, hogy a Fidesz beismerni se hajlandó, hogy ha baj van. Inkább igyekszik ráfogni valaki másra. Ld. 2011 tele. Államcsődveszély és már nyomják is, hogy megtámadták Magyarországot, mert félnek, hogy mások is követnék, és közben imádkoznak, hogy megússzák. Most szerencséjük volt és az EKB közbelépett...

Le Orme 2 2014.04.21. 13:26:16

@Lord_Valdez:
"ugyanazt jelenti"
objektíve ugyanarra vonatkozik, az adócsökkentésre, de máshogyan (negatívan vagy pozitívan) ítéli meg és a laikusokat ezzel képes befolyásolni
Fehérfarkas megfogalmazásában:
Ha a Fidesz kormány új adókat vet ki, az rossz, mert sanyargatja az embereket.
Ha a Fidesz kormány adót csökkent, az rossz, mert megkárosítja a költségvetést, növeli a hiányt.

Ha romlik a forint árfolyama, az rossz, mert drágulnak az importtermékek és többe kerülnek a turistautak.
Ha javul a forint árfolyama, az rossz, mert romlik az ipar versenyképessége.

Ha csökken az államadósság, mert javul a forint árfolyama, akkor rögtön hozzáteszik, hogy ez nem tényleges csökkenés, mert csak az árfolyam miatt csökkent.
Ha nő az államadósság, mert romlik a forint árfolyama, akkor az baj, nem teszik hozzá, hogy ez nem tényleges növekedés, mert csak az árfolyam miatt nőtt.

Bármi történik, a rossz értelmezést választják.

Egyébként a Fidesz nagyon jól átcsoportosította az adókat a külföldi tulajdonú vállalkozásokra Ezzel csökkent a profitkivonás az országból.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.21. 13:55:34

@Le Orme 2:
"objektíve ugyanarra vonatkozik, az adócsökkentésre, de máshogyan (negatívan vagy pozitívan) ítéli meg és a laikusokat ezzel képes befolyásolni "
Igen, ezt Orbán is megmondta és vissza is él vele rendesen. Azt mondta egyszer, hogy ha úgy teszi fel a kérdést, hogy a nyugdíjak értékét megőrzik, akkor 80% támogatja. Ha úgy, hogy reálértéken befagyasztja, akkor 80% elutasítja.

"Bármi történik, a rossz értelmezést választják."
Te ugyanez vagy ellentétes előjellel.

Nincs ezen mit szépíteni, ez az adócsökkentés az adott helyzetben egy baklövés volt. Hiányt csinált és a célját se érte el. Igaz, hogy mondták az okosok, hogy a közgazdaságtudomány jelenlegi állása szerint kicsi, nyitott gazdaságokban nem hatékony keresletalapú gazdaságélénkítést csinálni. Nem számít, ő megcsinálja, ők meg antimagyarok.

"Egyébként a Fidesz nagyon jól átcsoportosította az adókat a külföldi tulajdonú vállalkozásokra Ezzel csökkent a profitkivonás az országból. "
Bullshit.
Ezek a cégek eddig is fizettek, mint a katonatiszt. Sőt, jobban is, mint a hazaiak, mert mit szépítsük, a magyar számviteli fegyelem elég hiányos.
Profitkivonás? Ez egy annyira tipikus tévhit. Senki nem azért fektet be, hogy ne termeljen profitot. A létező legtermészetesebb dolog, hogy a profitot kiveszed a vállalkozásból. És az is egy tévhit, hogy ettől szegényebb lesz az ország. Attól lesz csak igazán szegény, ha nincs profitábilitás. Egyébként valóban csökkent a profitábilitás és ez már nagyon jól látszik a beruházásokon.
Orbán egyszerűen csak a kisebb ellenállás irányába mozdult. Elbaszta, kellett valahonnan pénzt szerezni, de nagyon gyorsan, ezért megnézte, hogy kit adóztathatna meg, komolyabb népszerűségvesztés nélkül. Ennyi, nincs ebben semmi zseniális.

Éhes_ló 2014.04.21. 17:44:37

@Lord_Valdez: attól tartok, hogy nem ártana ha végre befejeznétek a kavarást a jobb és bal fogalmával.
Addig nem, vagy csak nehezen fogjuk megérteni egymást, amíg jó babóként a kint is vagyok, bent is vagyok játékát játsszátok a közkeletű és napi kommunikációban is mindenhol világos értelemmmel használt fogalmakkal, miközben a nemzeti (szél)jobboldalt kommunistázzátok a maszop utódpártjából és a maoistákkal kitömött szadsezroncsokból.

Az általatok szent grálként akart "valódi jobboldal" sehol nem létezik, mint az a kedves cseh olvtárs is demonstrálta tusk és swarci kapcsán.
Arra aggatjátok rá, aki nektek kedves, de amint rázoomol bárki, máris látszik az induláskor felöltött libbancs köpeny, a szintén nem jobber koala társ,a "valódi jobber" álca alatt.

Szóval vésd le ide, ki, kik a "valódi jobboldal" ma Magyarországon, kik képviselik, mi a programjuk?
Mekkora tagsággal és hány szavazóval rendelkezik ez a "valódi jobboldal"?

Érdekelne nagyon.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.21. 18:24:47

@Éhes_ló:
Nem mi kavarunk a jobb és bal fogalmával...
A baloldal szerint az emberek egyenlőek, a jobb szerint nem és nem is lesznek azok. Pont.
Mivel a Fidesz a Zembereket védi saját maguktól, és a tőkétől tehát aligha lehet jobboldal. Ez bizony egy kőkeményen balos dolog.

Magyarországon valódi jobberek elszórtan találhatók. Jelenleg több kisebb pártocska próbálkozik összeterelni, de valószínűleg soha nem fog 5-10%-nál több összejönni.

Éhes_ló 2014.04.21. 18:39:09

@Lord_Valdez: nekem úgy tűnik kissé leegyszerűsíted a politikai jobb és baloldal meghatározását.
Ha már neked nehezedre esett, akkor én kerestem egy kissé igényesebb meghatározást ezekre a fogalmakra:
A baloldal a francia felvilágosodás és forradalom szellemi-politikai hagyományait követi, racionalista világkép, konstruktivistagondolkodás, a társadalom megjavíthatóságába vetett hit és politikai radikalizmus jellemzi. A társadalmi egyenlőséget, az emberi jogok és a demokrácia korlátlan kiterjeszthetőségét hirdeti, s a liberális szemlélet és magatartás támogatója.
A hagyományos jobboldal a konzervatív világképre és értékekre épít. A racionális cselekvés korlátait hangsúlyozza és a szokások, a tradíciók jelentőségét meghatározónak tartja. A radikalizmussal szemben lassú, reformok során történő folyamatos átalakulást támogatja. Szükségszerűnek tartja a gazdasági és társadalmi egyenlőtlenséget, s ebből is következően a „rend” és a „tekintély” megőrzésének és fenntartásának híve.
numen.extra.hu/procjegyzet.php?file=BEVPOL5#4

A kérdéseimre azonban nem válaszoltál.
Ha csak az nem válaszod, hogy olyan nincs is.
Tehát még mindig kérdem:
Ki, kik a "valódi jobboldal" ma Magyarországon, kik képviselik, mi a programjuk?
Mekkora tagsággal és hány szavazóval rendelkezik ez a "valódi jobboldal"?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.21. 19:19:34

@Éhes_ló:
Nagyon szép, de szándékosan egyszerűsítettem le. Ez ugyanis a legfontosabb, ha úgy tetszik az esszencia. Az egyenlőséghez való viszony.

"Ki, kik a "valódi jobboldal" ma Magyarországon, kik képviselik, mi a programjuk?"
Pl. én
Economic Left/Right: 5.88
Social Libertarian/Authoritarian: -4.82
www.politicalcompass.org/test
És te hol vagy?

Van néhány pártocska pl. a Polgári Konzervatív Párt, vagy a Modern Magyarországért Mozgalom. Nem tudom, hogy melyiknek hány tagja van, a támogatottságuk marginális.
A PKP programját nem tudom. A MOMÁé itt:
www.moma.hu/rolunk/program/#rtop

Éhes_ló 2014.04.21. 20:15:40

@Lord_Valdez: nem az általad linkelt mátrix szerint definiálom magamat, hanem a nemzethez és annak történelméhez való viszonyom alapján, no meg persze nem a babók antimagyarizmusán nőttem fel, ma sem vagyok erre vevő.
A hazai politikai mátrixban ez jobboldali-széljobber pozicíót jelent - a politkikai kérdés jellegétől függően.

Az "igazi jobboldal" bokrossal liberális szadeszes lenne?
Erre nem vagyok vevő pálfival és a többi levitézlett langyos gengszterváltásos komancsbújtató mdf-es és csak az Isten tudja milyen álruhát viselő gazemberrel pedig még kevésbé.
Ez egy levitézlett (bal)liberális banda NULLA támogatottsággal.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.21. 20:32:14

@Éhes_ló:
Tehát nem érdekel, hogy mit jelent a jobb és a bal, csak használod a szavakat. Akkor viszont, ne nagyon lepődj meg, ha esetleg nem értik, amit mondasz.
A hazai politikai spektrum egy közröhej. Az MSZP ott van a bal alsó sarokban. A Fidesz tőle balra(!), még lejjebb. A Jobbik meg még balrább és lejjebb.

Igen, ebben az bizarr koordináta rendszerben, ahol a jobboldal a bal alsó sarokban van, szinte mindenki balliberálisnak látszik.

Mellesleg pont ez a kör, akik a legkevésbé tisztelik a magyar történelmet. Rendszeresen újraírják és minden alkalommal dicsőbb, de egyúttal röhejesebb lesz. Már nem sok kell, hogy kiderüljön, hogy mindkét világháborút megnyertük, mert nálunk volt a Szkíták Szent Kardja...

Éhes_ló 2014.04.21. 21:05:55

@Lord_Valdez: nem kellene a szavaimat félremagyaráznod. Definíciót is adtam a hozzám közelálló értelmezésükre, forrással.
Az, hogy te mást használsz, mást értesz a fogalmak alatt, mint a hazai közélet, az ezt oktatók, az nem az én gondom, hanem a tied.

A bokros párt sem kevésbé a te gondod, mert szerintem szimplán elmegyenge az, aki ezeket jobbernek mondja ma Magyarországon. Ettől NULLA a támogatottságuk.

Aki itt bármi újraírt a magyar történelemből, mítoszokból, az a kommunista baloldal és a babóik. Ezeket meg a többség mára nagyjából leszarja.
Bokrossal és a volt mdf-es bandájával együtt.

fehérfarkas 2014.04.21. 21:49:55

@Le Orme 2:

Csak a tények kedvéért a 2010 évi államadósság adatok havi bontásban:
1.: 19,393.7
2.: 19,515.4
3.: 19,411.2
4.: 19,323.1 (választások időpontja)
5.: 19,933.4
6.: 20,470.5
7.: 20,408.9
8.: 20,449.8
9.: 20,053.1
10.: 19,895.7
11.: 20,464.8
12.: 20,041.0

Ezzel szemben 2014.01.31-i adat: 22.800 milliárd

Ehhez nem kell semmi más, mint az unortodox matelcsysta metamatika helyett Obádovics ortodox matekja. :)
Ha szerinted 19,300 milliárd és 22.800 mrd között 1000 milliárd Ft a különbség akkor nincs miről vitáznunk. Ugyanis akkor neked az általános iskola 1. osztályába kellene újra beiratkoznod az összeadást/kivonást megtanulni.

fehérfarkas 2014.04.21. 21:53:07

@Lord_Valdez: "Mondjuk azt tegyük hozzá, hogy a szocik is csak akkor voltak hajlandóak bármit csinálni, amikor már kellően megijedtek. 94 telén kitört válság kellett ahhoz, hogy Horn kinevezze Bokrost. 2004-es korrekcióhoz is az kellett, hogy lássák, hogy elszállt a hiány. A gyurcsányi kiigazításhoz is. Bajnairól nem is beszélve.
Szóval, először hagyják kialakulni a bajt, majd igyekeznek befoltozni. Ez mindössze annyival különb a Fidesznél, hogy a Fidesz beismerni se hajlandó, hogy ha baj van. Inkább igyekszik ráfogni valaki másra. Ld. 2011 tele. Államcsődveszély és már nyomják is, hogy megtámadták Magyarországot, mert félnek, hogy mások is követnék, és közben imádkoznak, hogy megússzák. Most szerencséjük volt és az EKB közbelépett... "

Ez így van. De inkább egy olyan kormány legyen, amelyik a baj esetén képes beismerni a saját hibáját, és a szükséges lépéseket megtenni - mintsem egy olyan, amelyik fel sem ismeri a bajt, vagy ha felismeri akkor vagy letagadja, vagy másra keni, de a szükséges intézkedéseket egyáltalán nem teszi meg, hanem helyette a bajt tovább növelőket tesz.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.21. 22:34:34

@Éhes_ló:
De alighanem nem olvastad el a forrásodat...
Ott elég világosan leírja ugyanezt.
Sőt, a forrásod maga javasolja a politicalcompass.org-t.

Nem attól nulla támogatásuk, hanem hogy a magyar lakosság 85%-a balos.

@fehérfarkas:
Ezzel a részével egyet értek.

Le Orme 2 2014.04.21. 23:30:38

@fehérfarkas:
Te meg olvasni tanulj meg először, de aztán sem lesz jogalapod kioktatni matematikából. A más módszertanú és forrású általam közölt adataim (23339-22395) alapján kevesebb, mint 1000 milliárdra jött ki.
Egyébként 2013 decemberében az adósság az ÁKK szerint 21998 volt, a kormány megalakulásakor, 2010 júniusban 20470.
Az autópályás adataid torzak: a maszophoz számítottad a 2010-ben és 2002-ben átadott szakaszokat is.
süti beállítások módosítása