Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.04.28.

Ekkorát kevesen romboltak egy év alatt

Hakapeszi Miki

Több mint egy éve rontja a levegőt a nemzeti bankban a Debil, legfőbb ideje megvizslatni, hogy mire jutott a pöttyös seggű agysebész. Látszólag örülhetünk, hiszen úgy tűnik, nem csinált eget verő baromságokat. Sajnos azonban ez csak a felszín, a helyzet sokkal rosszabb.

Mi is fűződik a nevéhez? Elsősorban az ész nélküli kamatcsökkentés. Hülyének is lehet szerencséje, a globális befektetői környezet szinte végig támogató volt az egy évében, a rezsicsökkentés is lefelé tolta az inflációt, a piac bármit tolerált, elgurult a vágássorozat is. Kis forintgyengülést azért okozott, de ez persze legyen a csak szavak szintjén megmentett devizahitelesek baja.

Növekedési hitelprogram. Az első körben ahogy az várható volt, a jó cégek lecserélték drága hiteleiket olcsóbbakra és jutott hitel olyanoknak is, akik magasabb kamat mellett nem mertek volna felvenni, vagy akiknek így már épp elgurult a hitelminősítésük. Ezzel azonban el is lőtték a puskaport, A második kör ordas nagy taknyolás, hiába szinte nullás kamat, alig csordogál a hitelnyújtás. A cégek hitelundora persze érthető: kiszámíthatatlan gazdaságpolitika mellett kevesen mernek beruházni. Debilék most próbálnak kitalálni valamit, hogy mentsék a menthetőt, elszórtak egy valag zsét, de még egy lórúgásnyit sem kapott a növekedés az egésztől.

A legfrissebb, a múlt heti cucc főleg arról szól, hogy kipicsázzák a külföldieket a kéthetes jegybanki lekötésből, hosszú államkötvények felé terelve őket. Kár, hogy inkább elhúznak az országból. Amúgy logikus lépes: nagyobb terhet rakni a bankokra és egyre inkább a belföldiekkel akarják finanszíroztatni az adósságot. Komoly hatása igazából nem valószínű hogy lesz, inkább újabb burkolt kamatcsökkentésként értelmezhető.   

Haladunk a gusztustalanság felé, jön a banki átutalásokat végző cég, a Giro megszerzése. Az üzenet a szokásos és egybevág a kormány irányvonalával: tovább fingatni a bankokat, újabb különadók nélkül is amit lehet, elszedni tőlük. Mi az már, hogy maguk állapítják meg, hogy mennyi egy banki átutalás díja? Adják ide az egész bizniszt és majd mi megmondjuk, mennyi lehet. Asse baj, ha mostantól minden átutalást azonnal és közelről lát a hatalom, ügyes. És még itt van a külön posztot érő, százmilliárdos nagyságrendű szervezett lopás, amire meg se próbáltak magyarázatot adni, inkább bepereltek mindenkit, aki fel merte vetni, hogy ez azért nem faja.

Így ez együtt már elég orrfacsaró, de a legnagyobb probléma nem kapcsolható egyedi intézkedésekhez. Ez pedig az, hogy lazán szétkúrták a jegybankot. Minden korábbi jegybankelnök idején a tehetséges magyar közgazdászok gyűjtőhelye volt az MNB (igen, a jobbosok alatt is, kedves narancstrollok), mára három embertípus maradt. A nyalonc, a karrierista és a kényszerből maradó.

Gyuri hozta a hozzá nem értő sleppjét Balog alelnököstűl, ez világos, s persze voltak jó szakik is, akik Simornál nem találták meg a számításukat, de többre vágytak. Közülük páran a gerincüket kioperáltatták és beálltak az új rezsim mellé.Tipikus példa Nagy Márton, az értelmesebb dolgok általában az ő agyából pattantak ki, a Debil nyilvánvalóan nem vágja a kéthetes betét meg a repóügyletek közti összefüggéseket. (Én se teljesen, hehe, de nem fogok soha a jegybankban dolgozni.) Az értelmes arcok többsége vadul állást keresett, amikor jött az új elnök, de csak a jobbak tudtak lelépni, a férgese meg anyázva, de ott rohadt. Ezzel a szar emberanyaggal kell majd várat építenie annak, aki egyszer, nagy sokára Matolcsy örökébe lép, de a népítélet ismert, az agyrohasztó rombolás akár tíz évig is folytatódhat a jegybankban is.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

153 komment

Címkék: züllés MNB Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr366093579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2014.04.28. 07:34:09

Gazdaságpolitika kiszámítható,jár 20% a narancsmaffiának,ha ennek ellenére sikerre viszed a céged,már írathatod is valamely szotyiköpködő narancsoffshorkkra.

Kalmár 2014.04.28. 09:20:15

Matolcsynak mákja van!
Aha.

kihúzták a számait a tőzsdén.

Komolyan ennyi a meglátásod a kamatpolitikáról???

Kérdezd Fletót, ő már beismerte, hogy hülyék voltak hozzá és a jobboldalnak volt igaza ebben!
Olcsóbb hitel a gazdaság szereplőinek, olcsóbb finanszírozása az országnak, több mozgástér a befektetésekben stbstb

Ezek persze "apróságok".

Tényleg nem értesz hozzá! hehe ..?!
Hány éves vagy 16?

Kalmár 2014.04.28. 09:21:14

Írj inkább az Éjjel nappal Budapestről!

hanta boy 2014.04.28. 09:47:54

2014. február 5.

"A Magyar Nemzeti Bank (MNB) - több tényező együttes hatásának eredményeként - több tízmilliárdos nyereséggel zárta a tavalyi évet az előzetes adatok szerint, szemben a jegybank 2012. decemberi prognózisával, amely 2013-ra 203 milliárd forintos veszteséget irányzott elő - közölte a jegybank szerdán.
Az MNB közleményében hangsúlyozza, hogy az új jegybanki vezetés – a törvényben rögzített elsődleges céljainak veszélyeztetése nélkül – kilenc hónap alatt elérte, hogy 2013-ban az MNB nyereséges legyen, s ezzel a költségvetés mentesüljön a veszteség megfizetésének terhe alól. A jegybanki eredményre vonatkozó részletes, auditált adatokat áprilisban teszi közzé az MNB a közlemény szerint. Az MTI által korábban megkérdezett elemzők szerint az alapkamat jelentős csökkenése nagyban hozzájárult az MNB 2013-as eredményének javulásához."

Húúúú!!!

Azok voltak az igazán szép idők, amikor a gyurcsányista Simor Offshore András vezette a Jegybankot!

Akkor tervezett 223 milliárd forintos veszteséget, amit természetesen ellopott volna.....

Ehelyett jött a "DEBIL" és csimált az MNB-nek 23 milliárd forintos nyereséget!

Milyen érdekes!

Ki a "DEBIL"?

- See more at: magyarhirlap.hu/tobb-tizmilliardos-nyereseggel-zarta-az-evet-az-mnb#sthash.sjVMx30L.dpuf

István Tamasi 2014.04.28. 10:04:33

@hanta boy:
Nem tudod kit nevezünk DEBIL-nek? Felvilágosítalak: azt aki gazdasági miniszterként meg jegybankelnökként az ülőgumóján lévő piros pöttyről meg az ősdmagyarok agysebészeti tudományáról értekezik gazdasági konferencián illetve sajtótájékoztatón meg egy ebédért - lásd még egy tál lencse - külföldi bankároknak a forint árfolyamát jelentősen befolyásoló intézkedésről kotyog.

hanta boy 2014.04.28. 10:10:09

na, még ez is!

"Csányi arra számít, hogy Magyarország és vele az OTP Bank is felminősítés előtt állhat – derül ki a Napi Gazdaságban megjelent interjúban."

program készítő 2014.04.28. 10:55:15

Fejétől bűzlik a hal,amilyen vvrezsi olyanok az emberei is,csak lennének tisztességesek,még ha buták is.

Trackers 2014.04.28. 10:58:55

Matolcsy egy ökör.
Ez nyilvánvaló.

De ennek ellenére Simor és társai ezerszer többet ártottak az országnak a mesterségesen magas kamatokkal.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.28. 11:13:55

@Trackers: de az nem indok a megtartására, hogy volt már nála rosszabb is. :S

István Tamasi 2014.04.28. 11:14:04

@program készítő:
Nagyon régi mondás, hogy okos vezető /min.elnök/ nálánál okosdabbakat vesz maga köré, míg az ostoba vezető nálánál butábbakat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.04.28. 11:49:50

Az MNB-ből folyamatosan rúgták ki az embereket, de nem egyszerre, hogy még véletenül se csoportos létszámleépítés legyen. És persze sokakkal közös megállapodást kötöttek (Itt írd alá, mert úgyse akarsz velünk dolgozni.)

zsírdisznó 2014.04.28. 11:51:52

Barmi az igazsag, ha valaki ilyen modon tomi tele indulati elemekkel az irasat. Vagy ez a cel?
.
Tudjak, finom, gozolgo, illatos nagy tanyer etelen egy kis, alig lathato szar darab...

s 2014.04.28. 11:54:52

@Trackers: "ennek ellenére Simor és társai ezerszer többet ártottak az országnak a mesterségesen magas kamatokkal"

Ne csak a kamatokat nézd, hanem a forint árfolyamot is. Teljesen biztos vagy abban, amit mondasz? Tudom, a gyenge forint elvileg támogatja az exportot. Bár én inkább úgy fogalmaznék, hogy elárulja a versenyképesség gyengeségét, ami miatt muszáj gyengén tartani a helyi fizetőeszközt, hogy menjen az üzlet valamennyire.

Netuddki. 2014.04.28. 12:05:30

@s: A gyenge forinttal elértéktelenedik a forintban tartott megtakarításod (ha van olyan). Aztán az ugyanannyi (nem emelt) fizetésedért is kevesebb mindent tudsz venni a boltban. Mondjam még?

aaabbbccc 2014.04.28. 12:10:00

bezzeg amikor OV benyomta az embereit a Monetaris Tanacsba es azok elkezdtek lenyomni az alapkamatot Simor elleneben. Es Simor minden egyes alkalommal mint egy sertett gyerek elmondta a sajtotajekoztaton, hogy el fog szallni a valutaarfolyam, az inflacio es a valutatartalek. Na ezekbol egy sem lett. Akkor ki a hulye ?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.28. 12:13:20

@kovi1970: Azért ennek fuss neki mégegyszer! A forint itt a hivatalos fizetőeszköz, ezért csak akkor értéktelenedik el a pénzed, ha nagy az infláció, ebben közvetlen az árfolyam nem játszik szerepet. Persze, ha teszem azt angol vagy és forintban tartod a megtakarításaidat, akkor szívhatsz vele.

Netuddki. 2014.04.28. 12:22:40

@greatwideopen: Akkor értéktelenedik el a pénzed ha egyre többe kerül az euró és a többi valuta. Ugyan nem euróért vásárolsz (vajon még mindig miért nem?), de az üzemanyagtól kezdve minden pont annyival lesz drágább amennyivel a forint romlik. Lehet, hogy nem 2 nap alatt de pár hónapon belül minden ehhez igazodik. Elég balfasz vagy ha ezt még nem vetted észre...

kissiú 2014.04.28. 12:23:24

@aaabbbccc: "el fog szallni a valutaarfolyam, az inflacio es a valutatartalek. Na ezekbol egy sem lett. "

Sajnos nincs még vége a türténetnek, legalább 4 évig még a Szent Jobb vezeti a kincstárat. Lehet, hogy kilencig. Nyugtával dícsérjük majd a napot. Persze ha véletlenül bedőlne a forint, a legkevésbé ő lesz majd felelős érte, ebben biztos vagyok. És igaza is van, az elemeállapota miatt nem büntethető.

aaabbbccc 2014.04.28. 12:26:20

@kissiú: mindenesetre Simor vagy nem ertett hozza es azert mondta amit mondott, vagy ertett es ennek ellenere, mert "minel rosszabb annal jobb"

István Tamasi 2014.04.28. 12:37:27

@aaabbbccc:
Azt hiszem hogy ön rosszul tájékozott. Az árfolyam már elszállt és a valutatartalék is jócskán csökkent. Háromból kettő bőven elég.

aaabbbccc 2014.04.28. 12:39:45

@István Tamasi: valutaarfolyam nem szallt el, 340-400 ft/euro-val remisztgettek
valutatartalek sem tunt el, pedig azzal is remisztgettek, hogy OV majd jol elkolti

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.28. 12:41:50

@kovi1970: "de az üzemanyagtól kezdve minden pont annyival lesz drágább amennyivel a forint romlik. Lehet, hogy nem 2 nap alatt de pár hónapon belül minden ehhez igazodik."
Nem, ez nem így van. Nincs ilyen közvetlen összefüggés.

hanta boy 2014.04.28. 12:46:38

Hát elvtársak az a "nagy büdös helyzet" hogy a Fidesz újabb kétharmadával
- 2017 áprilisában újra választja a Parlament Ádert
- 2018 márciusában (1 hónappal a 2018-as választások előtt) újabb 5 évre - 2023-ig - Matolcsyt és csapatát
- de ugyanígy újabb öt évre választják Poltot, vagy a Kúria elnökét, és még bőven lehet sorolni ki lesz bebetonozva a 2020-as évek közepéig.....

hanta boy 2014.04.28. 12:52:47

@István Tamasi:

Az MNB valutatartaléka 35 milliárd euró volt 2010-ben, és most is annyi....

Persze - hála Matolcsynak - ez most sokkal többet ér!

2010-ben (1 euro 275 forint) 8.600 milliárd forintot ért a valutatartalék, míg 2014-ben (1 euró 310 forint) 10.800 milliárdot....

De ugyanígy van az EU támogatásokkal is!

Évi 4 milliárd eurót kapunk, ez 2010-ben 1.100 milliárd forintot kaptunk, míg 2014-ben 1.250 milliárdot....

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.04.28. 12:53:38

@Trackers: Ennek az "ökörnek" köszönhetően került ki az ország a túlzottdeficit eljárás alól egy éve...

hanta boy 2014.04.28. 13:03:39

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ja, sőt még a "túlzott-deficit eljárás" alól is kikerültünk....

A "DEBIL" hogy miket nem csinál?

hanta boy 2014.04.28. 13:07:23

Arról aztán egy szót se szóljunk, hogy "hazazavartuk" az IMF-t is!

Ez a "DEBIL" mindent elront....

Egy hülye százat csinál!

Most meg már egész Európa őt másolja!

Mitzimackó 2014.04.28. 13:08:52

@Trackers: "Simor és társai ezerszer többet ártottak az országnak a mesterségesen magas kamatokkal." a társai alatt nem véletlenül Járaira gondolsz, b+, aki azért tartotta olyan magasan, hogy minél szarabb legyen a szoclib kormánynak? meg hogy devizahitelbe hajszolják az embereket?

J.László 2014.04.28. 13:17:49

Általában nem szoktam elolvasni a ballib blogokat, leginkább az alábbihoz hasonló felütések miatt:

"Több mint egy éve rontja a levegőt a nemzeti bankban a Debil, legfőbb ideje megvizslatni, hogy mire jutott a pöttyös seggű agysebész."

Vajon mennyire komoly és elfogulatlan, ami egy ilyen bevezető után követezhet?

A libbantak hozzászólásai ellenben szenzációsak. Ezért vagyok a libsibolsi blogok rendszeres látogatója.

J.László 2014.04.28. 13:22:59

@hanta boy:
Szerintem Orbánt fogják megválasztani 2017-ben, nem Ádert. Ez csak egy tipp, semmi több.

Úgy vélem, 2022 előtt senkinek nincs esélye megszorongatni őket.

aaabbbccc 2014.04.28. 13:23:28

@Mitzimackó: ezek szerint Jarai tartotta magasan es Simor csokkentette ? Tenyleg ?

aaabbbccc 2014.04.28. 13:26:24

Mar alig varom, hogy valaki idekommentezze, hogy dragabban vettunk fel hitelt, mintha az IMF-tol vettunk volna. Ezt pl soha senki semmivel nem tudta alatamasztani, de persze "jol hangzik" ha ekezni kell a Fideszt. Soha nem mondtak meg, hogy az IMF mekkora kamatra adott volna hitelt es a kamaton kivul meg mi lett volna a hitel ara.

J.László 2014.04.28. 13:26:51

Ha 9-10% a költségvetési hiány, akkor magas az alapkamat. Ez van libsik, mikor tanuljátok már meg?

s 2014.04.28. 13:33:09

@kovi1970: Ne. Ha jól tudsz olvasni, akkor feltételezhetően látod, hogy magam sem vagyok a gyenge forint pártján.

s 2014.04.28. 13:35:26

@aaabbbccc: "Na ezekbol egy sem lett. Akkor ki a hulye ?"

Szerintem te vagy a hülye, ha meg nem sértelek. Az euro kb. 310 forint. Volt az pedig 267 is a kamatcsökkentés előtt.

s 2014.04.28. 13:37:13

@greatwideopen: Import. Ez a lényeg. Mennyi import cuccot veszel? Mivel itt lófasz van, nem termelés, ezért kurva sokat. Belga vajat zabálsz.

aaabbbccc 2014.04.28. 13:37:29

@s: igen, pl 2009-ben 317 is volt

s 2014.04.28. 13:40:08

@greatwideopen: Ön egy boldog ember! Emelkedik az import ára, de szarik rá. A legtöbbünk nincsen ebben a helyzetben.

s 2014.04.28. 13:41:32

@aaabbbccc: Válság volt. Most meg nincs. Pénzbőség van. A FED helikopterről szórja a dollárt. Ahhoz képest azért ez egy kicsit szar.

s 2014.04.28. 13:42:59

@hanta boy: És ez a helyzet az államadósság deviza részével is. :-)

halaloszto 2014.04.28. 13:43:33

@hanta boy: az mnb-nek nem az a dolga hogy nyereseget termeljen. semmi ertelme a nyereseget vagy veszteseget nezni. olyan mintha egy egyetemet abbol itelnel meg, hogy nyereseges vagy veszteseges.

Vajk

J.László 2014.04.28. 13:44:01

@aaabbbccc:
Összeomlik a forint, ha Matolcsy lesz a jegybankelnök. Ellopják a devizatartalékot. Meneküljön mindenki, amíg nem késő.

Oszt a hülyék vették az Eurót 310-ért, mert megírta az index, hogy 400 lesz a jövő héten. Majd amikor lúzereknek elfogyott a dohányuk, eladták 300-ért. Nyilván annak is gecicsuticigány volt az oka.

s 2014.04.28. 13:44:43

@hanta boy: "Arról aztán egy szót se szóljunk, hogy "hazazavartuk" az IMF-t is!"

És vettünk fel fasza hitelt a pénzpiacokról helyette , . . . mert azok nem pofáznak annyit, . . . csak a kamatot kérik.

J.László 2014.04.28. 13:47:21

@s:
Akkor termelj haver, ne itt lazsálj munkaidőben.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.28. 13:47:46

@s: Egyrészt nem zabálok belga vajat. Másrészt, az, hogy az EUR/HUF eltolódott a 285-300-as sávból, a 300-315-ös sávban legfeljebb egyszeri árszintemelkedést okozhat. De az is csak akkor, ha a termék importtartalma magas ÉS a kereslet árrugalmatlan, teszem azt ilyen a benzin. De mondjuk a Coca cola-ra ez már nem mondható el.
Látható, hogy ez a sáveltolódás már hónapokkal ezelőtt megtörtént, az infláció meg a bányászbéka segge alatt van öt vonással.

Blogger Géza 2014.04.28. 13:50:41

A kormány és a jegybank összehangolt fiskális és monetáris politikájának köszönhetően rekord alacsonyan tudjuk finanszírozni az államadósságot (2,69%-os volt az utolsó egy éves DKJ hozama.) Lehet, hogy a posztoló nem lát összefüggést az idénre várt 7 éves rekord gazdasági növekedés és a monetáris élénkítés között, de szakértők annál inkább.

Ennél nagyobb eredményeket mégis mit lehetne várni? Ha Simor idején csak feleennyire jó lett volna a jegybank, már előrébb járnánk.

bölcsbagoly 2014.04.28. 13:51:06

A ballibák és megmondóembereik megint sírnak mint a fürdős qurvák! Nekik semmi sem jó, de ki a franc tartja itt őket? Mert,hogy az ő eltakarodásuk csak megkönyebbülést okozna s semmiféle kárt sem az országnak, az fix! Kinek van szüksége ennyi büfédiplomás naplopóra?

Blogger Géza 2014.04.28. 13:54:15

@aaabbbccc: Ebben tévedsz, kiszámolták. És persze drágább lett volna, mint az akkori kötvényünk, pláne drágább, mint a mostani DKJ-hozamok.

"az IMF mindössze 0,09 százalékos "alapkamatot" határoz meg. Azonban a szervezet szabályai szerint, ha egy ország hitelt kér, akkor erre automatikusan 1 százalékos felár tevődik, vagyis a legkedvezőbb IMF-hitel kamata is 1,09 százalékról indul. Azt is figyelembe kell venni azonban, hogy ha egy ország túllépi IMF-kvótájának 300 százalékát, akkor az afeletti hitelre automatikusan további 2 százalékos kamatot számít fel a Valutaalap. Magyarország jelenleg a kvótája 374,61 százalékánál jár a szervezet honlapján található adatok szerint, vagyis egy újabb hitelfelvétel esetén a teljes összegre vonatkozna a 2 százalékos kamatfelár, amivel máris 3,09 százalékra ugrana egy esetleges hitel kamata. Ha egy ország három évig folyamatosan kvótája 300 százaléka felett van, akkor az további egy százalékpontos kamatfelárat jelent. Ha a fentiekhez hozzávesszük, hogy az IMF szabályzata szerint a lehívott hitel 0,5 százalékát ki kell fizetni jutalékként, míg a dollárkötvények esetében az ÁKK mindössze 12,5 bázispontos (azaz 0,125 százalékos) jutalékot fizet, akkor az látszik, hogy nem csinált rossz üzletet a kormány azzal, hogy a piacról biztosította a devizafinanszírozást, hiszen a négyszer akkora jutalékkal együtt az IMF-hitel drágább lett volna."

cönde 2014.04.28. 13:56:22

@bölcsbagoly: Mi is a te végzettséged, ha nem vagyok indiszkrét?

Blogger Géza 2014.04.28. 13:58:22

@István Tamasi: A devizatartalék egyre többek szerint már túl sok is.

zsiday.hu/blog/sok-devizatartal%C3%A9k

bölcsbagoly 2014.04.28. 14:00:56

@cönde: természettudományokból doktorátus, nem büfé vagy ruhatáros szakon! S neked, a tyúkszemedre léptem?

Rémbódess 2014.04.28. 14:06:52

@István Tamasi: "Nagyon régi mondás, hogy okos vezető /min.elnök/ nálánál okosdabbakat vesz maga köré, míg az ostoba vezető nálánál butábbakat."

Akkor Matolcsynak marha könnyű dolga van. Beránt az utcáról egy agyhalott cerkófmajmot szakértőnek és máris okos vezető lesz belőle a fenti definíció szerint.

cönde 2014.04.28. 14:12:18

@bölcsbagoly: Nekem ugyan nem, tőlem lehetsz meteorológus, vagy balneológus, csak a stílus alapján nehezen hihető. mert ugye nem gondolod komolyan, hogy ha a nem fidesz hívők eltakarodnának ebből az országból, akkor ezt a nyomorúságos országot a hozzád hasonló intellektusok fenn tudnák tartani?
Egyébként ha számít hasonló végzetséggel rendelkezem mint amit te állítasz.(alkalmazott természettudomány PHD)

s 2014.04.28. 14:17:36

@J.László: Termelek, öreg. Multinál tolom a melót, rajtam biztosan nem fog múlni a siker.

J.László 2014.04.28. 14:18:29

@s:
Multinál. Egészségedre.

s 2014.04.28. 14:20:08

@greatwideopen: Én meg nem vedelek Coca-Colát. Egyébként a 285 már egy szar árfolyam. 265 kellene hogy legyen, ha minden rendben van.

Munchausen 2014.04.28. 14:22:03

Minden olyan ember aki elhuz az orszagbol oriasi exponencialis veszteseg, mivel egyreszt nem fog meg afat sem fizetni, masreszt...

s 2014.04.28. 14:22:35

@csentecsa: Monjuk inkább úgy, hogy jóval kevesebbet importál. Mert nem kellenek a beruházások, az energia, a félkész termékek. Mert áll a gazdaság. Ezért olyan szépek az eredmények annak, aki nem érti az összefüggéseket.

s 2014.04.28. 14:24:13

@bölcsbagoly: Az adómból éltek, ember. Ha elmegyek én, vagy a cég, ahol dolgozom, nektek csak a közmunka marad.

s 2014.04.28. 14:26:51

@Blogger Géza: Akkor add az oroszoknak. A gazdasági bojkott miatt ott örülnek minden kibaszott centnek.

s 2014.04.28. 14:27:49

@Rémbódess: Nem fogja elvállalni. Úgy értem a cerkóf.

shwarcz bácsi 2014.04.28. 14:28:11

@Blogger Géza: a való életben, hol és miben érezhető a 7 éves gazdasági rekord, konkrétan ?

s 2014.04.28. 14:29:08

@J.László: A tiedre, pajtás. Az adómból pezsgőztök, csak gondoltam szólok.

J.László 2014.04.28. 14:29:10

Látom, ma @s barátunk az ügyeletes kompletthülye.

Bambano 2014.04.28. 14:37:18

@A megvalósult amerikai ólom..: tévedés, nem Matolcsynak meg a nemzeti banknak köszönhetően kerültünk ki a túlzottdeficit eljárás alól, hanem 10 millió magyarnak köszönhetően, akik szó nélkül benyelték, hogy szar lett az életük.

Matolcsyék ebben a kérdésben max. ötleteltek, a nehéz melót, a végrehajtást a nép csinálta.

aaabbbccc 2014.04.28. 14:40:37

@Blogger Géza: regbben talaltam egy cikket, hogy IMF ireknek 6+%-ra adott kolcson. Nem hiszem, hogy minket jobban szeretnenek, mint az ireket.

Balt 2014.04.28. 14:44:01

"korábbi jegybankelnök idején a tehetséges magyar közgazdászok gyűjtőhelye volt az MNB"

Nyihihi, b+, nézzük, mit mond erről a Kedves Potenciális Főpolgármester-Jelöltetek:

"Mint szintén tudod, 2006-tól kezdve kétségbeesetten írtam és nyilatkoztam a devizahitelezés leállításáért, amiért meg is kaptam a „kókler” minősítést a devizahitelezés megalkotóitól. Kik voltak ők? Hát Járai Zsigmond, Király Júlia, Simor András, Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon, Oszkó Péter és Felcsúti Péter. Ki dolgozta ki azt a banki magatartási kódexet, ami végtelen cinizmussal nem, hogy nem vetett véget, hanem egyenesen szentesítette a „terméket”? Hát Oszkó Péter és Felcsúti Péter."

eztigyhogy.nolblog.hu/archives/2012/11/27/Rna_Pter_lemondott_s_htat_fordt_Magyarorszgnak

aaabbbccc 2014.04.28. 14:45:22

@s: a forint es az eurozone inflacios kulonbsege onmagaban eves szinten 2-6%-os leertekelodest indukal. Vagyis 4 ev alatt 10% leertekelodes teljesen ok. 280 volt, most 310, szoval ez meg kevesebb is. Es biztos nem hiszed el, de ha Bajnai lett volna a miniszterelnok 4 evig, ez ekkor is igy lett volna. Simor a magas inflacio fenntartasaert is felelos.

bölcsbagoly 2014.04.28. 14:48:07

@cönde: rád meg a szintén rosszindulattól csöpögő társaidra akkor sem lenne szükség ha akadémikusok lennétek, mint Heller Ágicátok! Akkora demokraták vagytok, hogy képtelenek vagytok elviselni, ha nem nem ti dönthettek mindenről, ha nem ti vagytok a hatalmon! No , 4 évig ismét kuss a nevetek! vagy megszokjátok, vagy megszöktök, pofátlan niemandok.

hanta boy 2014.04.28. 14:50:51

Szumma szummárum: a Jegybank is jobban teljesít!

Persze a ballibsiknek a szar is keserű!

De, hát ehhez már hozzá vagyunk szokva.....

Blogger Géza 2014.04.28. 14:51:22

@aaabbbccc: Mint az idézetből is kiderül, a konkrét kamatláb rendkívül változó, és attól is függ, mikorról beszélünk. Hozzáteszem, akkor Írország sokkal nagyobb pénzügyi problémákkal küzdött, mint Magyarország 2012 körül.

Blogger Géza 2014.04.28. 14:53:19

@shwarcz bácsi: Konkrétan? Egyre kevesebb a munkanélküli, egyre több a foglalkoztatott, egyre nő a lakossági fogyasztás, élénkül az újautó-piac, az építőipar... Az összes klasszikus tünetet produkáljuk.

cönde 2014.04.28. 14:55:38

@bölcsbagoly: ahogy mondtam, a stílus, öreg, avval van a nagy baj. Veled ellentétben én nem tettem megjegyzéseket egyetlen oldalra sem, csupán rávilágítottam, hogy szúklátókörű vagy, az ország elhagyásáról szóló véleményeddel. Engem hiába mosol össze a gyűlöleted tárgyával te idióta. Ha tényleg van PHD-t (amit kétlek) akkor az megcsúfolása a tudományos életnek. Művelődj többet te bugris, és kevesebbet gyűlölködj.

shwarcz bácsi 2014.04.28. 14:55:57

@Blogger Géza: hol? melyik országban? amikről te beszélsz azok statisztikai adatok. én azt kérdeztem, hogy a való élet melyik szegmensében érzékelhető ez ?

♔bаtyu♔ 2014.04.28. 14:56:39

Ezek szerint Matolcsy kirúgott pár ballibsit.

"Mi is fűződik a nevéhez? Elsősorban az ész nélküli kamatcsökkentés. Hülyének is lehet szerencséje, a globális befektetői környezet szinte végig támogató volt az egy évében...."

Nem neki volt szerencséje, hanem elődjei és akiket kirúgott kúrták el.

♔bаtyu♔ 2014.04.28. 14:58:17

A "profi" ballibsi közgaszdászok szerint magasan kellett volna tartani a kamatot és eladni a megmaradt aranykészletet is.

Mert ők ezt csinálták.

s 2014.04.28. 14:58:20

@aaabbbccc: Sajnos nem vagy tisztában még az alapokkal sem. A forint azért lett olcsó, mert eltűnt a forint eszközökből a kamat prémium, amit egy ilyen állapotú országnál egy józan befektető elvár (ez a kamatvágások eredménye). Másrészt az alacsony forint kamat lehetővé teszi annak a kigazdálkodását egy olyan akcióval, amikor a kölcsön forinton dollárt veszel (lekúrod a forint árfolyamot) és az olcsóbb forintot veszed vissza ebből a dollárbó, amiből könnyen visszafizeted a kis kamatot. Magyarul mondva olcsó lett a forint elleni spekuláció.

SemBoga 2014.04.28. 14:58:36

@Kalmár: matolcsynak mákja van, kihúzták a számait a lottón

tényleg kb. ennyi van a gazdaságpolitikája mögött - ugyanezt 2008ban csinálják meg, beledöglünk mind

shwarcz bácsi 2014.04.28. 14:58:59

@Blogger Géza: bár őszintén, még statisztikai adatokat sem kaptam...

SemBoga 2014.04.28. 15:00:04

@hanta boy: az a debil, aki profitorientáltnak véli az mnb-t

ugyanis nem a jó vagy rossz működésen múlik az mnb nyeresége/vesztesége

SemBoga 2014.04.28. 15:02:07

@aaabbbccc:

"Es Simor minden egyes alkalommal mint egy sertett gyerek elmondta a sajtotajekoztaton, hogy el fog szallni a valutaarfolyam, az inflacio es a valutatartalek. Na ezekbol egy sem lett. Akkor ki a hulye ?"

természetesen te vagy a hülye - vagy már nem emlékszel a baromi magas forintárfolyamra, a 6%-os inflációra az elmúlt 1-2 évből?

s 2014.04.28. 15:02:13

@hanta boy: "Persze a ballibsiknek a szar is keserű!"

Miért, neked édes? Akkor faljad, b+, van itt elég.

shwarcz bácsi 2014.04.28. 15:03:34

@♔bаtyu♔: a fidesz 10 éven át a liberális internacionálé oszlopos tagja. a "bal" meg, mint olyan, ismerős a számotokra, mert a párttagjaitok túlnyomó része onnan érkezett. hogy a volt ügynököket már meg se említsem, akik manapság a keresztény nemzetvédő hazafi címkével ellátott álcaruhát vették magukra. szóval, amikor ballibsizel, elsősorban saját magatokat köpöd szemen.

Blogger Géza 2014.04.28. 15:04:03

@shwarcz bácsi: Ennél konkrétabb jelek a való életben nincsenek.

SemBoga 2014.04.28. 15:04:10

@A megvalósult amerikai ólom..: kikerültünk a túlzottdeficit eljárás alól?

tök jó - de ez a hétköznapokban jelent bármit is? na? semmit nem jelent

SemBoga 2014.04.28. 15:07:25

@greatwideopen:

"az infláció meg a bányászbéka segge alatt van öt vonással."

az infláció valós értéke most is minimum 3% körüli, az ügyes kis kampánycélú rezsicsökkentéssel lehetett mesterségesen levinni az inflációt - vagy ha nem hiszed, kérdezd meg a mamát, hogyan emelkedtek az árak a boltban

ob.szerver 2014.04.28. 15:07:41

Még csak konyítani sem kell a közgazdaságtanhoz. Elegendő egy percig nézni/hallgatni Matolcsit ill. Bokrost/Oszkót/Békesit.

Aki ezek után a fideszre szavaz, az egyszerűen rosszat akar ennek az országnak.

s 2014.04.28. 15:07:53

@J.László: Vicces vagy, hülyegyerek. Gőzöd nincs semmiről, csak visszaböfögöd, amit a vezír szónokol.

helgácskának mondjad meg, ha arrafelé jársz, és esetleg a te faszodat is kiszopja, hogy nem "sakk és póker" lett volna a könyv címe, amit meg kellett írnia, hanem "gazdálkodj okosan és ki nevet a végén". Az az ő szinjük, B+.

bölcsbagoly 2014.04.28. 15:08:11

@cönde: csak nem szeretni kellene azt amit műveltek nemde? Ti mindig elvárjátok, hogy azok akiket gyűlölködve gyaláztok udvariasak, empatikusak legyenek veletek szemben! Egy frászt! Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten is! Szokjatok hozzá, vagy fejezzétek be a pofátlankodást. Legjobb, ha elvisz az ördög máshova.

SemBoga 2014.04.28. 15:08:19

@csentecsa: elsősorban audik és mercedesek tekintetében exportálunk többet, mint amennyit importálunk

s 2014.04.28. 15:13:01

@J.László: Egyébként én meg úgy látom, hogy egy kibaszott nagy hülye fasz vagy. Ezt eddig is láttam ugyan, de most sokkal tisztábban és élesebben látom. Már-már zavaró lenne, ha nem lenne másfelől szórakoztató az ostobaságod.

shwarcz bácsi 2014.04.28. 15:13:22

@Blogger Géza: Ne haragudj de ez egy vicc amit leírtál.

bölcsbagoly 2014.04.28. 15:18:41

@SemBoga: tipikus lumpenproli hozzáállás! Fogalmad sincs, hogy mit egy jelent egy ország számára, hogyha az EU deficit-eljárást folytat ellene!

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.28. 15:20:42

@SemBoga: Nem minimum, hanem 3% körüli, egyes szakértők szerint 2,7% volt a rezsicsökkentés hatás nélküli éves infláció 2013-ban, ami így is (sokéves) rekord alacsonynak számíít.

bölcsbagoly 2014.04.28. 15:21:28

@s: na ezért nincs szükség rátok! Nemcsak tudatlan bunkók vagytok, hanem ráadásul pökhendi niemandok is. Mars a francba, vagy kussoljatok 2018-ig.

Bambano 2014.04.28. 15:23:42

@bölcsbagoly: az ország kb. 55%-a nem a fideszre szavazott. ha ezek mind elmennének, az összes fideszes vállalkozás is becsődölne. úgyhogy fontold meg ezt a dumát mégegyszer.

"Fogalmad sincs, hogy mit egy jelent egy ország számára, hogyha az EU deficit-eljárást folytat ellene!": nem ezt kérdezték tőled, hogy az ország számára mit jelent, hanem azt, hogy az emberek számára mit jelent. engem is érdekel a válasz.

SemBoga 2014.04.28. 15:29:17

@greatwideopen: valóban, alacsonyabb mint az előző évi tényleges 6% körüli fideszes infláció

shwarcz bácsi 2014.04.28. 15:29:48

@Bambano: az nem fontos. az emberek ebben az országban csak és kizárólag addig fontosak, amíg elmennek szavazni. utána, látod kussolni kell. egyébként az országnak több, mint az 55% nem szavazott a fideszre. ugye volt 2.3m szavazatuk...
a szavazásra jogosultak arányában ez jelenleg a kisebbség, más kérdés, hogy ma ennyivel és így is lehet 2/3os többséggel kormányozni. kb eddig fontos ma egy magyar honpolgár.

SemBoga 2014.04.28. 15:31:03

@bölcsbagoly: lehet, hogy lumpenproli, de ettől még a tény tény marad, a kérdés meg kérdés

milyen előnye származott ebből bármelyik átlagembernek, hogy nincs túlzottdeficit eljárás? a kormányzat így elérte, hogy kevésbé figyeljék az ügyködését, így a szabad rablás még könnyebben folytatható

shwarcz bácsi 2014.04.28. 15:34:21

@SemBoga: lehet még stadiont és templomot építeni. mostanában jön a szombathelyi stadion és az mtk pálya... és a szép kártya felhasználható futballmérkőzésre is. überfasza!!

bölcsbagoly 2014.04.28. 15:38:43

@SemBoga: ez is tipikusan lumpenproli hozzáállás! Köszönheted ennek a kormánynak, hogy nem háritotta át az országot ért megszoritásokat rád is!
Ma trombitálta ki a Hir444 nayg örömmel, hogy az EB állitólag beakarja megint valamiért fagyasztani az országnak járó pénzek egy részét, megint egy hajától fogva rángatott okra hivatkozva! Ti mindig annak örvendtek, ha büntetnek. Mert ti mertek kicsik .... és hülyék ...lenni! Mi meg nem akarunk!

Blogger Géza 2014.04.28. 15:38:56

@shwarcz bácsi: Nem barátom, ezek a tények. Tájékozódj.

bölcsbagoly 2014.04.28. 15:40:36

@shwarcz bácsi: te idióta , s a 106 egyéni képviselőhelyből ki nyert el 96-ot? no onnan a 2/3, mert a listán a 44% helyett csak 40-re kapott mandátumot!

♔bаtyu♔ 2014.04.28. 15:42:02

@shwarcz bácsi: A ballibsi az = baloldali-liberális.

Ők nevezik magukat ballibsinek. Orbánék pedig nevezik magukat ballibsinek.

Szerintem ne kínlódj.

♔bаtyu♔ 2014.04.28. 15:44:23

@♔bаtyu♔: (Orbánék pedig NEM nevezik magukat ballibsinek.)

shwarcz bácsi 2014.04.28. 15:45:06

@Blogger Géza: Először is nem vagyunk barátok. másodszor tájékozódtam. bejártam az egész országot az elmúlt hetekben. azokat a dolgokat, amikről te beszélsz, sehol nem tapasztaltam és nem láttam. természetesen nem a magyar nemzetet olvastam, hanem a való életben, az utca emberével beszélgettem, kérdeztem. teszem hozzá, ismeretlenül. az általad említett fejlesztéseket sem láttam sehol. pedig megfordultam az ország számos pontján. én örülnék annak, ha igaz volna az amit te leírsz, de legyünk őszinték, nem azok. az általad megfogalmazott, nem tudom milyen adatok, köszönő viszonyban sincsenek a mai magyar valósággal és a közállapotokkal. szóval javaslom, hogy a nagy mellény helyett, vegyél inkább egy túracipőt és járd be az országot.

SemBoga 2014.04.28. 15:50:31

@bölcsbagoly: milyen megszorítás érte az országot a túlzottdeficit eljárás következtében? gyerünk, sorold

egyetlen egy igazi megszorítás volt, hogy mindenre ránéztek, amit az aktuális kormány próbál trükközni - persze, a mi fiainkat se kell félteni, de most sokkal kevesebb felügyelet van a kormányzaton

most pont azért akarnak pénzt befagysztani, mert átláthatatlan (azaz könnyen lenyúlható) módon akarja a kormány az eu pénzét osztogatni

shwarcz bácsi 2014.04.28. 15:50:39

@♔bаtyu♔: egyébként sikerült értelmezni és felfogni azt amit leírtam? vagy elbábozzam neked? @bölcsbagoly: akkor neked irok egy cimet és egy időpontot, ahol várlak személyesen, azt idióta megvitatására.

s 2014.04.28. 15:52:00

@bölcsbagoly: Az adómból élsz, te fasz. A hülye matolcsyddal meg orbánoddal együtt. Kapjál már fényt, seggarc. Ha mi nem volnánk, ti már elmehetnétek a büdös picsába rég. Azért lehettek ilyen kibaszott hülyék, mert mi még kifizetjük a faszságaitokat.

hanta boy 2014.04.28. 15:53:13

Nekem pl. nagyon tetszik amit Orbán-Matolcsy-Varga véghezvitt a gazdaságpolitikában....

persze az rátesz még egy lapáttal, hogy emiatt a ballibsik mit összehisztiznek!!!!!!!!!!

Mondjuk én a JOBBIK-ra szavaztam (és arra is fogok...)

hanta boy 2014.04.28. 15:54:05

Nagy ES!

Mennyi adót fizetsz évente?

hanta boy 2014.04.28. 15:54:31

Már úgy értem azon kívül, amit nem csalsz el....

shwarcz bácsi 2014.04.28. 15:54:40

@bölcsbagoly: és nyugodtan hozhatsz magaddal még egy embert. akár kettőt is. elhozhatod az egész pártodat.

s 2014.04.28. 15:56:03

@csentecsa: Kibaszott nagy öngólt sikerült lőnöd. Olvasd már el, amit idebaszol. Mert én megtettem.

s 2014.04.28. 15:57:15

@hanta boy: Kurva anyádat. Ugyanis nem csalok adót, de az ügyvédem felkeres, ha esetleg problémád van ezzel.

s 2014.04.28. 15:58:00

@hanta boy: Egy háromtagú család szerényen megélne belőle.

s 2014.04.28. 15:59:19

@♔bаtyu♔: Erre itt vagyunk mi . . .

Lovag Mihály 2014.04.28. 16:01:19

@A megvalósult amerikai ólom..: 2014.04.28. 12:53:38

nem érted a lényeget: náci fasiszta kommunista csecsemőevő diktátor primitív matrollcsi csúticigány csaucsekszu moszkovityenka putyinpincsi. bőven elég ennyit tudnod, ha nem ezeket mondod akkor alattvaló vagy + még válassz ki 3 jelzőt a fentiek közül

bölcsbagoly 2014.04.28. 16:03:10

@s: aha, mint a többi lumpenproliéból! Segélyből mióta kell adót fizetni?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.28. 16:05:01

@s: A gyakori fogmosás és szájvíz hasznos és egészséges.
Amúgy meg a vállalkozói szféra egy jelentős része állami megrendelésekből él közvetlen vagy közvetve, továbbá állami és EU-s támogatásokért ácsingózik. Legyen akár multi vagy kisvállalkozás.
De Te biztos csak a saját erődből.... Tudod én készséggel elhiszem.

bölcsbagoly 2014.04.28. 16:05:44

@SemBoga: marhaság! az EU utófinanszirozást biztosit, ergo nincs mivel trükközni! Nem az a lényeg, hogy ki teljesít, hanem hogy teljesitve legyen!

hanta boy 2014.04.28. 16:06:46

Nagy ES!

Kurva anyádat. Ugyanis nem csalok adót, de az ügyvédem felkeres, ha esetleg problémád van ezzel.

A NAV látott már közelebbről?

Csak szólj, van összeköttetésem, könnyen elintézem, hogy meglátogassanak...

hanta boy 2014.04.28. 16:08:27

Nagy ES!

Ha ennyit dolgozol, honnan van ennyi időd kommentelgetni?
(mert ugye mi ráérünk, mink belőled élünk....)

Egyébként millen típusú adót fizetsz!

ÁFÁ-t?

bölcsbagoly 2014.04.28. 16:09:12

@shwarcz bácsi: ugyan, csak az ápolóidat fogom megkérni, hogy jöjjenek utánad a kényszerzubbonnyal!

hanta boy 2014.04.28. 16:10:18

Én mondjuk csak egy szabadnapos rendőr vagyok...

És tényleg nem termelek annyit mint a NAGY ES....
(sőt annyit sem, mint egy taxis...)

bölcsbagoly 2014.04.28. 16:12:37

@Bambano: aha, 55% nem a fideszre és 70% nem az Összefosásra! ja, 96 nyertes jelölt a fidesznek és 10 az összefosásnak. Amúgy kik is riogattak azzal a kampányban, hogy aki nem megy el szavazni az a fideszre szavaz? ŐK csak tudták, nemde? Ergo adj hozzá a 45%-hoz még 3 millió szavazót!

hanta boy 2014.04.28. 16:22:42

Bajnai Gordon, 2014. március 30.

"Aki otthon marad, Orbánra szavaz, aki nem a Kormányváltókra szavaz, az is Orbánra szavaz."

Na akko' számoljunk!

Már Bajnai intelmei alapján....

Lovag Mihály 2014.04.28. 16:24:09

@shwarcz bácsi: 2014.04.28. 15:45:06

persze bácsi, bejártad az országot, beszélgettél mindenkivel, és kormányváltó hangulatot érzékeltél. hagyjuk már ezt a hülyeséget. mond el az igazat: vittél fuvart 3 különböző városba ahol a lámpánál megkérdezted a másik autóst, h merre van a következő benzinkút. ott fizetés közben váltottál pár szót a kutassal, fizettél, kipakoltad az árút és indultál haza. és mindeközben az autóssal és a kutassal is mélygazdasági kérdésekről értekeztél.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.28. 16:28:43

Először is:anyátokat fideszgecik.
Másodszor:Ekkorát kevesen rombotak,és még mennyit fognak rombolni.

s 2014.04.28. 16:35:15

@bölcsbagoly: Mondtam fentebb, multinál nyomom. Tehát szopjad le a mostohaapádat, hülyegyerek.

s 2014.04.28. 16:36:25

@greatwideopen: Ez a cég, ahol most vagyok kivételesen egyik sem. Tudom, vannak ilyenek is, de ez nem az.

bölcsbagoly 2014.04.28. 16:37:49

@s: nyomod te a sódert! biztonsági őr vagy?

hanta boy 2014.04.28. 16:39:17

Húúúú!

NAGY ES!

Tévedtem!

Ezek szerint árufeltöltő vagy a TESCO-ban!

s 2014.04.28. 16:40:11

@hanta boy: Szólj nyugodtan. Szart sem fognak találni, ugyanis nincs semmi. Egy multit a kinti anyacége előbb basz meg, mint itt az a fasz nav, ha rendetlenkednek egy ilyen koszos kis provincián, mert nagyobbat buknak a szarakodáson. Te ezt nem értheted, mutyiherceg, mert te csak okosba bírod tolni.

Fényezett Rézlábos 2014.04.28. 16:40:27

@shwarcz bácsi: Szerintem úgy érti, hogy talán még a mágikus (és statisztikailag elhanyagolható) 2%-os növekedést is sikerül túlszárnyalni a "A kormány és a jegybank összehangolt fiskális és monetáris politikájának". Mondjuk lesz 2.5, erre veri a mellét.
Azt már elfelejti, hogy a csökkenő pénzkibocsátás miatt még egy durva bukó is lehet belőle, és az sem látszik, hogy mi lesz Ukrajnából (abból is alakul egy jó kis gazdasági-politikai bomba), és az orosz hitel törlesztésével (amit nemsokára meg kell kezdeni, annak ellenére, hogy erőművet szerintem nem fogunk látni belőle soha). Szóval annyi bizonytalanság van jelenleg, hogy ilyen magabiztosan csak a debil és a cerkófmajmai tudnak nyilatkozni. Elnézve az idézett blog.hu-s tevékenységét, ő az utóbbi csoportba tartozhat.

s 2014.04.28. 16:41:56

@hanta boy: "Ha ennyit dolgozol, honnan van ennyi időd kommentelgetni?"

Nem favágó vagyok, hogy állandóan robotoljak, te segg. Leírok nyolc sort, és több pénzt csinálok vele, mint te egész héten.

István Tamasi 2014.04.28. 16:43:02

@csentecsa:
Ha igaz lenn, hogy Mo többet exportál, mint importál, akkor nem lenne csúcxson az államadósság és a költségvetés is pozitívban lenne.

s 2014.04.28. 16:44:59

@bölcsbagoly: Nem szeretnék veled összeveszni egy ilyen szar melón, tehát nem.

s 2014.04.28. 16:45:38

@hanta boy: Nem, az a fogatlan kurva anyád lesz.

Pali papa és a negyven rab ló 2014.04.28. 16:46:24

Érdekes, hogy ez az aprócska hír senkinek nem mond semmit.

"Haladunk a gusztustalanság felé, jön a banki átutalásokat végző cég, a Giro megszerzése."

Ennyit a hozzáértő kommenterekről.

István Tamasi 2014.04.28. 16:47:58

@csentecsa:
Nagyon el van tévedve ha azt hiszi, hogy az exportunk 52%-át a mezőgazdaság adja. Jobb ha tudja, hogy a mg a teljes GDP-ben nagy jóindulattal is csak kb 4-5%-ot tesz ki. Ebből egyszerűen képtelenség az export 52%-a.
És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a mg mennyire időjárásfüggő azaz kb 20-30%-os a mg termelési értékének ingadozása.

s 2014.04.28. 16:50:08

@Pali papa és a negyven rab ló: Mit akarsz mondani? A Giro-n keresztüli utalások eddig is láthatóak voltak az mnb számára. Ebben éppen semmi komoly ügy nincs.

s 2014.04.28. 16:52:35

@István Tamasi: A GDP nagy részét a multik dobják össze. Ha megnézed a foglalkoztatást, akkor rájössz, hogy az adóbevételek nagy részét is ők hozzák össze. Azok, akiket egyébként országos ellenségnek kiáltanak ki. Ebből látszik, hogy orbán hülye, mint a faszom.

hanta boy 2014.04.28. 17:35:56

NAGY ES!

Figyusz!

Neked mennyi a bruttód, hogy az SZJA-dból meg tudna élni egy három tagú család?

Kb. 1 milla lehet, annak a 16%-a, 160 ezer, és mint jól tudjuk ennyiből meg lehet élni...

Egyébként további jó munkát!

Egy percig se lankadj!

Csak úgy mint eddig, termelj nekem!!!!!!!

István Tamasi 2014.04.28. 17:48:46

@csentecsa:
Megnéztem a csatolmányt. Nos ekkor hazugság még a MN gyakorlatában is ritka.

s 2014.04.28. 18:07:29

@hanta boy: Elsősorban magamnak és a családomnak termelek. De ne aggódj, jut neked is. Szólj az orbánodnak, hogy ne bassza ki a multikat, mert akkor végetek van.

s 2014.04.28. 18:08:25

@csentecsa: Nem érted, amit olvasol. Nem baj, vannak még páran ezzel így.

s 2014.04.28. 18:11:00

@csentecsa: "az újrabefektetett jövedelmek mértéke negatív volt (-40 millió) – ilyenre korábban csak a 2008-2010-es pénzügyi válság sújtotta években volt példa"

2014.04.29. 02:17:32

@csentecsa: Én nem tudom hova fektettek be, de ha állampapírba, akkor érthető hogy az egyszerű állampolgár nem érez a külföldi befektetésekből szart sem.

2014.04.29. 02:21:43

@hanta boy: Abba kéne hagyni az irigykedést.Tetszett volna tanulni és akkor maga is kereshetne annyit mint S.

Exploiter 2014.04.29. 08:25:54

A legtöbb MNBs dolgozó, éppúgy, mint a kereskedelmi bankban, egyszerűen csak intézi a dolgát. A váltás után valóban rengeteg ember jött és ment, a magasabb pozíciókat fel kellett tölteni a sleppel, de szerencsére azért vannak ott meg így olyan emberek, akik olvastak makró könyveket életükben. Valakinek azért értenie is kell ezekhez a dolgokhoz.
Egyébként a kamatvágással igazuk volt, meg ha be is szopom miatta a betéteimet. Ami tényleg gáz, az az alapítványozás mostanában...
süti beállítások módosítása