Tökéletes politikai húzás volt a Fidesztől olyan módosítót benyújtani a reklámadóhoz, amely révén nem is lehet majd pontosan tudni, ki fizette azt meg és ki nem. Mivel az adót csökkenteni lehet az elhatárolt veszteséggel, a fizetni való akár le is nullázódhat. Ugyanakkor ez a tény - az elhatárolt veszteség mértéke és annak felhasználása - nem derül ki a mérlegadatokból. Következtetni lehet persze a korábbi veszteségekből. A törvényt egy nap alatt megtárgyalták és meg is szavazták, ez arra utal, hogy kár számítani kulturált törvénykezésre, marad minden a régiben.
Nem is az a lényeg itt, hogy az RTL-t büntetik, a TV2-t meg kiszedik az adófizetés terhe alól. Ez szimplán csak a már jól megszokott, haveroknak kedvezős, visszaélésszagú szarevés. Azzal kár jönni, hogy bezzeg a Hírtv meg a Heti Válasz is fizet reklámadót, szegény Simicskáról nem beszélve, mert arányaiban ennyivel több állami megrendelést kapva ez simán kihozható nullára. Érdekes, hogy a reklámadó kitalálásakor hirtelen meglett a hely is, ahová a pénz megy, gyerekeknek. Az most meg már rohadtul nem érdekli a kormányt, hogy ezektől a gyerekektől el is vesznek gyorsan. Amúgy mindegy, úgyis csak demagóg húzás volt, és úgysem kapnak a kölykök egy fillért sem.
A valódi húzás ebben a sztoriban az, hogy így remekül meg lehet bontani ezt a most kialakult, úgynevezett összefogást a sajtóban. Együtt tüntetnek, együtt tiltakoznak, ami Rogán szerint zsarolás, valamit ki kell találni, hogy ez az egység széthulljon. Hohó, találjunk ki egy olyan mentességet a sajtószabadságot állítólag veszélyeztető reklámadó alól, ami nem nyilvános. Azt mindenki tudja, hogy a nagy kiadók full veszteségesek évek óta. A Hvg évi 200 milliós mínuszt produkál, a Népszabadság hol 200-at, hol kevesebbet, az Origóról nem beszélve - bár azt úgyis sikerült kiherélni pár hét alatt. Szóval elvileg a veszteségét bármelyik kiadó elhatárolhatta, így le is nullázhatja a reklámadót. Többen megússzák pár misivel, ami amúgy nem is akkora tétel, a maradék meg bekaphatja.
Akkor meg minek tiltakozni? Csak hát úgy egymásnak feszíteni a vállakat elég nehéz és kockázatos, ha nem tudod, hogy éppen melyik váll fog hirtelen kihátrálni onnan. Szóval beindulhat a alap információk nélküli számtan, hogy most akkor a Ringier lett megvásárolva reklámadó által vagy a Hvg, vagy esetleg mindkettő. Azt egyik kiadó sem teheti meg, hogy ötforintosokban a parlament elé szórja a reklámadója összegét, mondván költsétek szállodai szobára, tőletek szar se kell.
Oszd meg és uralkodj, ennél faszábban nem is lehet elnyomni ezt a kis idegesítő hepajt, amit a sajtó most csinál. Úúú, az biztos megúszta, nem lehet már vele tüntetni, nem fogja konfrontálni magát, gerinctelen szarháziak - nagyjából ez várható a színfalak mögött. Hát még ha megjelenik valami kövér Közgép hirdetés is, akkor aztán végképp meszeltek a nagy sajtószabadság védelmezésnek.