Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.06.15.

Bunkók sokmilliárdos harca a Fideszben

Hakapeszi Miki

Azt se nagyon gondoltuk volna még pár hónapja, hogy egyszer Tarlós főpolgi tűnik majd egy vitában kultúrembernek. De most ott tartunk, hogy szombati közleményében szinte sírva könyörög, hogy vegyék már komolyan a hármas metró bajait, ne vonják már el az uniós forrásokat a metró halaszthatatlan felújításától. Pistukám, ugye mennyire más a politikai túloldalon állókkal tahóskodni, meg nulla érvvel leoltani mindenkit, mint amikor a saját pártod nagyfaszú legényei morzsolják a golyóidat?

Mi is történik? Miután az ellenzék lehúzta magát a klotyón, a Fidesz belharcaira érdemes figyelni. A politikai hatalom birtokosai látványosan próbálják meg kissé háttérbe szorítani a gazdasági háttérembereket, a marakodás szokás szerint azon van, hogy ki kezelje az uniós pénzcsapot. E harc egyik látványos győztesének tűnik Lázár János, aki lassan olyan dolgokat enged meg magának, amit pár éve magáról a fővezérről sem gondoltunk volna, ráadásul közben suttyóbb, mint Tállai András és Győzike együtt véve. A legfrissebb ügy, hogy lazán magához vonta a budapesti közlekedésfejlesztési projekteket, majd le is állította őket kamu indokkal.

Csak találgatni lehet, hogy kimondottan Tarlóssal akar kikúrni, vagy az uniós pénzek  átcsoportosításával választókat próbálnak nyerni vidéken - Pestnek már mindegy, azt nyerik, elcsalták maguknak. Vagy mindkettő: mindenképp gyengíteni akarják a főváros hatásköreit, a központosítás része az is, hogy a főváros semmiért se ugathasson, főleg ne zsarolhassa a kormányt. 

Nem lehet tehát tudni a hátteret, csak az biztos: az egész egy hatalmi játszma, semmi köze nincs ahhoz, hogy hol van nagyobb szükség egy beruházásra, fejlesztésre. Mert nem kétséges, hogy fel kell újítani a hármas metrót és a többi tervezett pesti közlekedésfejlesztési beruházás is fontos és értelmes projektnek tűnik. Persze a Lázárfalva és Szeged közötti villamos se baromság és az is rendben van,hogy alapvetően a vidékre kell koncentrálni, mondjuk véletlenül se a főváros kizárásával.

A gáz az, hogy nálunk mindig is politikai lobbiérdekek alapján mentek a fejlesztések, minden kormány a saját kedvenc embereit, városait részesítette előnyben. De ez egy bizonyos szintig nehezen kiküszöbölhető, amíg váltógazdaság van. A Fidesz viszont hihetetlen hatékonysággal baszta át a népet a palánkon, s jutott lényegében teljhatalomhoz. Megtehetnék, hogy a szakmai érveket is figyelembe véve valóban ott fejlesszenek, ahol arra a legnagyobb szükség van. Megtehetnék, hogy az általuk folyamatosan ócsárolt unió (nyúlás után megmaradó) pénzét a úgy költik el, hogy azzal a lehető legtöbb ember jól járjon. De nem, e helyett megy a fitymacsattogtatás, a narancsos erős pisták egymást szopatják és mindig a másik kárára akarnak diszponálni a pénzek felett. 

Nem kérdés, hogy Tarlóssal is majd megegyeznek az utolsó utáni pillanatban, mondjuk véletlenül az önkori választás előtt bejelentik, hogy megmentik a hármas metrót. De ettől még ez a belső harc visszataszító és felveti azt a kérdést is: miért nem tesz rendet a nagyfőnök? Lehet, hogy Viktor hatalma nem is akkora, mint ahogy azt szinte mindenki gondolja?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

94 komment

Címkék: lenyúlás Tarlós István Lázár János

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr816301247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2014.06.15. 07:01:05

Tisztelt Hakapeszi Miki!

"Nem kérdés, hogy Tarlóssal is majd megegyeznek az utolsó utáni pillanatban, mondjuk véletlenül az önkori választás előtt bejelentik, hogy megmentik a hármas metrót. De ettől még ez a belső harc visszataszító és felveti azt a kérdést is: miért nem tesz rendet a nagyfőnök? Lehet, hogy Viktor hatalma nem is akkora, mint ahogy azt szinte mindenki gondolja?" - minden felmerült és felvetendő kérdésre ugyan az a válasz: Panem et circenses!

Tisztelettel:
anonymand

Ui.: mivel kenyérből egyre kevesebb, cirkuszból (és persze stadionokból) egyre több...

toportyánzsóti 2014.06.15. 08:41:30

Pár plusz agysejt rád férne,nem az ellenzék húzta le magát a klotyón,hanem a narancsbűnözők szintje elérhetetlen számukra míg nem vesznek 1 közgépes ásógépet.

Kádár István 2014.06.15. 10:34:41

miki te egy tetves görény vagy.......

mikimanó 2014.06.15. 10:56:44

@Kádár István: Azért mert valakinek más a véleménye nem biztos hogy görény.

1ghost 2014.06.15. 11:13:17

@Kádár István:

Kedves Pista!

Tök felesleges a verdiktet ilyen hosszadalmasan alátámasztania, mert a Narancsos Főpap éppen a legutóbbi bálványtiszteleten mondta, hogy neki primitív és egyszerű emberekre van szüksége, olyasfélékre mint ön, akik az agyuk használatát zálogba adják az Orange Hitgyülekezetnek cserébe azért a trágyahalmazért, amelyet a Narancsos Böszmék az ország nyakába raknak, beterítve azzal a hívők és a gondolkodás luxusával bíró honfitársaink táborát egyaránt, valamint egy egész utánunk jövő generáció életét.

Értve vagyok?

Én, Claudius 2014.06.15. 12:23:04

@Kádár István: egyetértek!!! Miki egy szarházi !!!

Én, Claudius 2014.06.15. 12:37:22

@1ghost:
Kedves Ighost!
Ön egy kicsit primitív, önmagát értelmiségnek tartó, de attól távol álló, baloldali agymosott, Gyurcsány szellemi színvonalán vegetáló véglény.
Az értelmiség ismertető jele ugyanis az, hogy tisztában van dolgok lényegével, tudja az ismeretanyagának határait, és csak ahhoz szól hozzá, amihez ért. De ahhoz is csak úgy, hogy meghallgat ellenérveket is, és feltételezi, hogy nem mindenki hülye, aki más véleményen van mint Ő.
Nos az a baj, a baloldaliakkal, meg ezzel a Mikivel is, hogy ezzel nincsenek tisztában. Ezért halmoznak hibát hibára, és úgy tűnik, hogy a baloldali elnevezés a balfasz szinonimája.

anonymand 2014.06.15. 12:50:15

@Én, Claudius:

Tisztelt Én, Claudius!

Az lehet, bár erősen kétlem, hogy egyet értesz.
De, hogy semmi mást nem fogsz föl, abban egészen biztos vagyok.

Tisztelettel:
anonymand

dr kíváncsivagyok 2014.06.15. 13:17:19

@Én, Claudius:
"úgy tűnik, hogy a baloldali elnevezés a balfasz szinonimája. "

...és a jobboldaiaké ?
A Kerényi-féléké ?

csak egy néző 2014.06.15. 13:31:29

@Kádár István: @Én, Claudius:
Gratula. Ilyen karakán véleménye van egy igazi szekta tagnak.
"Ha az ellenfeled véleményével szemben nincsenek érveid, akkor támadd az ellenfeled"

csak egy néző 2014.06.15. 13:33:26

"suttyóbb, mint Tállai András és Győzike együtt véve."
Ez egy briliáns jellemzés Lázálmos pajtásról.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.06.15. 14:01:38

@Kádár István: @Én, Claudius:

Ó, itt a két kicsi kaka. És egyetértenek, egy a csöpp kis szívüket... milyen édes...

Zsuzsanna Lévay 2014.06.15. 14:22:13

Ne vegyétek már be ezt a színjátékot amit a fidesz tanácsadók előre megírtak, csak azért hogy taplótarlóst újra válasszák,. Várjátok meg a következő lépést amikor a színjátékban a fideszes polgármesterek is a saját pártjuk ellen fordulnak a főgonosz lázár miatt és a Messiás Brazilíából utasítja lázárt a pénz visszaadására. Ez egy előre megírt színjáték része. Csak azért hogy Budapestet a fidesz teljesen bevegye és utána tönkretegye.
Nem sok agy kell hozzá bloggerek hogy lássátok hogy ez a parlamenti színjátékok folytatása. Ott is csak az előre megírt ellenállásokat csinálja a jobbik és az lmp. Ki az a balek aki még ezt mind beveszi ?
Hát én és egyetlen normális ember sem.

Zsuzsanna Lévay 2014.06.15. 14:23:58

@Én, Claudius: Ön viszont jobbos ellenére is egy nagy tudatlan agymosott balfasz.

1ghost 2014.06.15. 14:34:03

@Én, Claudius:

Kedves Claudius!

A nekem szánt bötűhalmazát elolvastam.

Sajnálattal kell közölnöm, hogy az ön által iderittyentettekkel szemben a honban önmagukat baloldalinak tituláló tömörülések olyan messze állnak tőlem, mint öntől az intelligencia, ám mindazonáltal remélem nem haragszik, hogy az ön ijesztő butaságával kapcsolatosan ilyen ridegen mondom ki az igazságot.

Eddig stim?

Továbbá felhívom becses figyelmét, hogy az általam kritizált hozzászólás Káder Pistától ez volt:
"miki te egy tetves görény vagy....... "

Ennyi és nem több.

Namármost! Kedves Claudius!

Mielőtt az érvelés fontosságával kapcsolatosan nyilvánosan hülyét tetszik csinálni magából, próbáljon a meglévő két bitje mellé, egy harmadikat is beszerezni, ezután pedig szépen ott kopogtatni, ahol argumentálás terén arra a legnagyobb szükség van, ám ez ügyben nagyon figyeljen arra, hogy átütő sikereket legkönnyebben a Narancsos OstobaságFellegvár háza táján érhet el, messzire sem kell tehát mennie.

nu pagagyí 2014.06.15. 14:37:20

Lázár a Fidesz Sztálinja, Orbán-Lenin és Tarlós-Trockij nem sok jóra számíthat.

Főgebra 2014.06.15. 14:38:29

Kádár István 2014.06.15-én regisztrált, eddig 1 hozzászólása volt!!!!!

Én, Claudius 2014.01.20-án regisztrált, eddig 29 hozzászólása volt!!!!

Ők a mára iderendelt baromarcúak! Hagyjátok, hadd okádjanak kedvükre!

nu pagagyí 2014.06.15. 14:49:02

@Zsuzsanna Lévay: Fel kell szólítani Tarhálóst, hogy adja el a hármas metrót is az arab pénzváltóknak, mint a Párizsi udvart, vagy a Balett Intézet épületét.

nu pagagyí 2014.06.15. 15:02:52

@Pinokkio: Ezért a frappáns hozzászólásért érdemes volt beregisztrálnia.

ancsika3114 2014.06.15. 15:15:46

@1ghost:
anemjóját! mondd csak, látod néha a földet is?
de egy dolog biztos: az egód többszöröse az IQ-nak, amivel rendelkezel.

bölcsbagoly 2014.06.15. 15:51:11

Már megint találtatok egy csontot amit rágcsálhattok? Tudatosan és szándékosan félremagyaráztok egy hirfoszlányt s utána nagy hévvel rákérdeztek, hogy hogy is van az? Vihar a biliben, semmi sem igaz az egész meséből.

Bánik Eduárd 2014.06.15. 16:14:20

@Én, Claudius: Te,mint értelmiségi....
Lehet diplomád 100 is,de azzal inteligenciát nem osztanak,ez látszódik a hozzászólásodon is....
Elég gáz ha egy értelmiségi ilyen szerinted....

_most_ 2014.06.15. 16:46:50

Tarlósnak és Budapestnek túl nagy a hatalma, ez nyilván böki Lázár csőrét, külön vicces volt az egymásra mutogatás, Lázár azt mondta,hogy a főváros miatt késik a 3-as metró felújítása, Tarlós meg azt mondta a kormány miatt, amúgy meg úgy is Felcsút lesz a főváros, szóval tényleg felesleges pénzkidobás bármilyen fejlesztés is Budapesten.

czjanos 2014.06.15. 16:56:39

@_most_: Hatalom ott van, ahol pénz van. Megérjük még Hofi Géza átírt poénját: metro fog épülni Felcsúton Két állomása lesz: az egyik Mészáros-, a másik Orbán házánál.

dr Smittpálelnökúr 2014.06.15. 17:01:17

Minden igazi magyar szerelmes viktorba. Én is szívesen nyalom a seggét, csak a többiek nagyon sokan vannak és egyre nehezebb a fostos ülephez jutni.

nu pagagyí 2014.06.15. 17:05:30

@bölcsbagoly: Világosíts már föl! Mi hangzott el KB PB együttes ülésén?

high up! 2014.06.15. 17:08:54

jaj, hát én aszittem, hogy csak a komcsiknál van úgy, hogy az egyik marcista öli a másik marcistát!

De há má a nagy Nömzöti Munkanélküliek Gyüjtőpártjában (= fidesz)is ez van? Egyik Nömzöti Marcista öli a másik Nömzöti Marcistát?

Na de a viccöt félretéve, itt a megoldás: már a leghülyébb fidiótáknak is teljesen világos, hogy Orbaneszkunak és az ország rohasztó elmebeteg kormányzásának rég lejárt az ideje - amint alakul egy kissé harsányabb hangú polgári párt, a fidesz 20%-ig zuhan le.

A fidiótáknál már mindenki arra gyúr, hogy legkésőbb 2018-ban magához vegye a hatalmat. Micsoda suttyó választékuk van nagyratörő karrieristákból: Lézer Fácángyilkos Jani, Kósa Görögválság Lali, Rogán Üresfejü Tóni, Szargyártópeti - na kérem, ezekkel indul a belső harc a 2018-as hatalomért.

Lézer Fácánjani már meg is alakította a Hegyeshalom-Záhony tengelyt az amúgy is gyenge főváros ellen. Kósának max. Debrecen és környéke, Szargyártónak max. Dunakeszi, Rogánnak meg az alkotmányos költségeket ingatlan ajándékokban letejelő pesti oligarcha háttértámogatása marad. Hát ez összesen is kevés Lézer ellen.

Lézer nem balfácánkodik, már nyúlja is le a belső hatalmat. Aki az útjába áll, majd lelövi mint egy fácánt.

vakuljmagyar 2014.06.15. 17:50:21

sosem hittem volna, hogy valaha Frei Tamást fogom reklámozni, de orwelli érzete van, bár csak 2015-ig lát előre:))

spinat 2014.06.15. 17:50:47

új neveket gener´ltak a pártközpontban a droidoknak?

Zsuzsanna Lévay 2014.06.15. 17:54:26

Ne csodálkozzatok ha az írásom beigazolódik. Ez az egész a színjáték kezdete. A hős taplótarlós megvív a főgonosz lázárral. A kerületi fideszes polgármesterek pedig nem a fizetésért dolgoznak, hanem azért hogy a kerület lakosainak életét jobbá és szebbé tegyék. Na ők fordulnak majd szembe a pártjukkal, mert egy előre megírt színjátékban nagyon bátrak tudnak lenni. A Messiás orbán pedig megoldja a konfliktust. Visszaadatja a pénzt a főgonosszal az ő "hőn szeretett" fővárosának. Így a hős fideszes vitézek megnyerik a csatát, tehát a szavazók szívét is elnyerik. Benyelik Budapestet, amit orbán 2006 óta annyira gyűlöl. Mikor olvastam ezt a cikket rögtön eszembe jutott, na megkezdődött a fidesz által megírt színjáték.

vakuljmagyar 2014.06.15. 17:55:58

@high up!: Barátom:)) Te is tudod, mi az alkotmányos költség? Egyébiránt annyira szép megnevezés, most is lehetne használni, ha lenne Alkotmány. De igy olyan hülyén hangzik, hogy nemzeti együttmüködési nyilatkozati költség:(( úgyhogy marad a 'vesztegetési pénz' sajna.

Apo17 2014.06.15. 18:05:13

Ne féljetek, lesz 3. metró felújítás! Csak még nem tudni, melyik Hmezőhelyi dohánygyár végzi el....

vakuljmagyar 2014.06.15. 18:12:40

@dr Smittpálelnökúr: Te azt hiszed, hogy viccelsz, de megerősítelek hogy van három 45-65 év közötti barátnőm, aki tényleg szerelmes belé, de valami olyan eszelős és fanatikus rajongással, mint én annak idején Paul McCartney-be:))

kentauri 2014.06.15. 18:19:13

@Zsuzsanna Lévay:
Erre a következtetésre jututtam én is. Lázárt kirakták céltáblának.
Nem is szidják a vezért sehol nagyon.....a csapból is ez a gané folyik.

Éhes_ló 2014.06.15. 18:19:48

@dr kíváncsivagyok: ademokratikus chartás kerényiről ki hitte el bármikor is, hogy nem egy köpönyegforgató seggnyaló gazember, hanem jobber?

Mesélj kérlek, mert érdekelne nagyon!

Éhes_ló 2014.06.15. 18:24:51

Úgy mozgat benneteket buktor és a bandája a maguk primitív kommunikációs pórázán, ahogy akar.
Mentek mint a jól idomított kutyusok, amerre ránt a póráz: oda-vissza.
A gáz az, hogy ezért nem jár se csont, se konc és egyre frusztráltabban ugattok, acsarkodtok a pórázuk végén.

Szét röhögöm magam, komolyan mondom.
Köszi a szórakozást!

csak egy néző 2014.06.15. 19:10:34

@Éhes_ló:
Figyelj csak pacika.
Csak egy szócsere és így is van , vagy csak így van értelme igazán, már több, mint 4 éve. Lehet, hogy neked a pacinak az a bizonyos jutott csak?
"Úgy mozgat benneteket "viktátor" és a bandája a maguk primitív kommunikációs pórázán, ahogy akar.
Mentek mint a jól idomított kutyusok, amerre ránt a póráz: oda-vissza.
A gáz az, hogy ezért nem jár se csont, se konc és egyre frusztráltabban ugattok, acsarkodtok a pórázuk végén.

Szét röhögöm magam, komolyan mondom.
Köszi a szórakozást!"

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 19:24:50

Jó látni a belvár "értelmiséget", mit összenyüszít, amiért Budapesten kívül is épül valami, még ha az valami a Botka-féle Szegedet, Magyarország 3. legnépesebb, egyetemi városát is köti össze Magyarország 2. legnagyobb, szomszédos városával.

Szerintük az a jó, ha minden nembudapesti Budapestre költözik GDP-t termelni, hogy aztán lehessen érvelni vele, milyen keveset termel Nembudapest, mennyire nem hatékonyak a mucsai, orbánista redneckek.

Ilyenkor nincs tömegközlekedés-mánia, ilyenkor nem zöld a villamos, ilyenkor nem számít a "kisember", nem számít semmi sem. Ilyenkor lehet alcsútozni is, hiszen vidék = vidék, Alcsút = Hódmezővásárhely = Szeged, ahol mindenki bugris.

Megint szánalmasak a balsik.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.15. 19:31:41

Ha a fidesz a 8 milliót kedvezményezi 2 millióval szemben, az sima racionális gondolkodás.

Nem ártana másoknak is elgondolkodni ezen, vagy örökre fidesz kormány lesz.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.15. 19:34:30

@Zsuzsanna Lévay: Jó, majd nem vesszük be. Hanem visszahívjuk Demszkyt.

Ja, mégse.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 19:34:41

Budapest döntött, 4-es metrót akart 1990 és 2010 között, nem a 3-as felújítását.

Megkapta félbillióért.

Most az ötször akkora lakosságszámú Nembudapest kap 2-3 billiós közlekedési fejlesztést, miért baj ez?

Épült néhány autópálya is, például az M6 egybillióért. Legalább kétbillió tehát Nembudapest-Nembudapest autópályákra is jár.

És már kb. ki is jött, hogy a Vörös Városnak ebben a ciklusban legfeljebb a szája járhat.

Tetszett volna a 4-es metró és a kutyaszaros utcák helyett más prioritásokat választani!

Megoldó 2014.06.15. 20:00:38

Már megint ismételnem kell magam.
Ezeken csak a golyó segítene, vagy egy jó véres forradalom. Aztán a pokolban érvelgethetnének unortodox módon...

fehérfarkas 2014.06.15. 20:22:10

@Istóczy úr: "Jó látni a belvár "értelmiséget", mit összenyüszít, amiért Budapesten kívül is épül valami, még ha az valami a Botka-féle Szegedet, Magyarország 3. legnépesebb, egyetemi városát is köti össze Magyarország 2. legnagyobb, szomszédos városával.
Szerintük az a jó, ha minden nembudapesti Budapestre költözik GDP-t termelni, hogy aztán lehessen érvelni vele, milyen keveset termel Nembudapest, mennyire nem hatékonyak a mucsai, orbánista redneckek.
Ilyenkor nincs tömegközlekedés-mánia, ilyenkor nem zöld a villamos, ilyenkor nem számít a "kisember", nem számít semmi sem. Ilyenkor lehet alcsútozni is, hiszen vidék = vidék, Alcsút = Hódmezővásárhely = Szeged, ahol mindenki bugris.
Megint szánalmasak a balsik."

Speciel ez a Budapest termeli meg a magyar GDP 40%-át. = A 10 milliós magyarország 1,7 milliós főváros 4 millió embernyit termel meg.
Míg a magyar GDP az EU átlagának a 70%-a (ez átlag érték, amelyet feljavít a fővárosi adat, mert pl. Észak-Magyarország Régió az EU átlagának csak a 40%-a, de Nyugat-Dunántúl is csak a 60%-a), addig Budapest GDP-je meghaladja az EU átlagát. Sőt, az OECD régiók közül is a felső negyedbe (Highest Fourth) tartozik, olyanokkal együtt mint Róma, Leeds, Ohio, Bologna, Stuttgart, Köln, stb...
Ebből következik, hogy Budapest fizeti be a legtöbb adót a költségvetésbe - ennek ellenére a töredékét kapja csak vissza. Ez érthető is, mert kell a szegényebb régiók és települések felzárkóztatására és fejlesztésére a pénz.

Ami nem mindegy azok az arányok. A nagyon torz arányok miatt nem érzi Budapesten az ember, hogy fejlettebb lenne Torinonál, Liverpoolnál, Sheffieldnél. A BKV nemcsak a fejlesztésekhez nem kapja meg a szükséges pénzeket, de a működéshez sem. Csak a metrók napi forgalma meghaladja a 829.000 főt.
Éves szinten a BKV utasforgalma 1,4 milliárd(!!!) utas. És ennek ellenére mégis veszteséges és alulfinanszírozott. Miért?
Mert a főváros bevételeinek jelentős részét elvonja a kormány: egy része az országos egészségügyre, oktatásra, igazságszolgáltatásra, szociálpolitikára megy, más része epdig a vidéki települések és régiók fejlesztésére meg működtetésére/életben tartására.
Magyarul: ez az 1,7 millió tartja el a másik 8,3 milliót.
Ez persze kerekítés - mert azért van néhány más sikeres város is, amely megtermelné a saját működéséhez valót, csak azoktól a városoktól is ugyanúgy elvonják a bevételeiket, mint a fővárostól: Győr, Szombathely, Szeged, Székesfehérvár, Tatabánya, Debrecen, Érd, Törökbálint.
Nem az a gond, hogy elvonnak valamennyi pénzt a sikeres városoktól a szegényebb és fejletlenebbek felzárkóztatása címén - hanem az elvonások mártéke/aránya. Hogy hiába sikeres egy város, ha egyszer olyan sokat vonnak el tőle, hogy az már a napi működését veszélyezteti, normális (világszínvonalú) fejlesztésre pedig gondolni sem lehet.

fehérfarkas 2014.06.15. 20:24:15

@Istóczy úr: "Jó látni a belvár "értelmiséget", mit összenyüszít, amiért Budapesten kívül is épül valami, még ha az valami a Botka-féle Szegedet, Magyarország 3. legnépesebb, egyetemi városát is köti össze Magyarország 2. legnagyobb, szomszédos városával.
Szerintük az a jó, ha minden nembudapesti Budapestre költözik GDP-t termelni, hogy aztán lehessen érvelni vele, milyen keveset termel Nembudapest, mennyire nem hatékonyak a mucsai, orbánista redneckek.
Ilyenkor nincs tömegközlekedés-mánia, ilyenkor nem zöld a villamos, ilyenkor nem számít a "kisember", nem számít semmi sem. Ilyenkor lehet alcsútozni is, hiszen vidék = vidék, Alcsút = Hódmezővásárhely = Szeged, ahol mindenki bugris.
Megint szánalmasak a balsik."

Ja, és az autópályaprogramot pont a Medgyessy-Gyurcsány-kormányok csinálták, ami a vidéket bekapcsolta az európai autópályahálózatba.
A fideszesek által ócsárolt "elmúlt8évben" több autópálya épült ment előtte 4 évtized alatt.
1964-2002: 571km
2002-2010: 719km
És megépült az M0 északi hídja, meg a dunaújvárosi híd is.

Autópályák hossza időszakokra lebontva:
1963: 0km
1998: 534km
2002: 571km
2008: 1119km
2010: 1290 km
2013: 1355 km ("érdemi" 65km növekedés 3 év alatt vs. 719km a szocik alatt, amikor megduplázódott az autópályák hossza)

Emellett a 719km autópálya mellett a szocik alatt épültek autópályák, M0 északi és keleti elkerülőszakasza (hogyaz Alföld-Dunanátúl között ne kell a fővároson keresztül menni, hanem el lehessen kerülni), 2 új Duna-híd, Tisza-híd, számos vidéki város körüli elkerülőszakaszok, jöttek új motorvonatok (23 db Siemens DESIRO, 10 db Bombardier TALENT, 60 db Stadler FLIRT = összesen 93 db), vasúti szakaszokat villamosítottak, a panelprogramban 190.000 lakás újult meg, idegenforgalmi jelentőségű városok belvárosainak teljes felújítsa (Gyula, Szeged, Miskolc, Győr, stb), Pannonhalmi apátság felújítása, Gödöllői kastly felújítása, szenyvíztisztítók építése (pl. Szombathely), Debreceni repülőtér és Sármelléki repülőtér nemzetközi reptérré alakítása, közel 200 ipari park, kórházfelújítások és bővítések, szélerőműparkok, 30.000 digitális tábla az iskolákban, stb...

Mielőtt lefikázod Budapestet, a budapestieket, azelőtt vedd figyelembe:
1. Budapest adja a magyar GDP 40%-át, és fizeti be a költségvetésbe a legtöbb adót
2. azok a szocik, akik miatt a fővárosiakat lebűnösözöd, fejlesztették legjobban a vidéket - valódi fejlesztésekkel: autópályákkal, vasútkorszerűsítésekkel, panelprogrammal, csatornázásokkal, vidéki nemzetközi repülőterekkel, ipari parkokkal, vidéki iskolák és kórházak felújításaival, idegenforgalmilag fontos városo belvárosainak felújításaival, stb...

_most_ 2014.06.15. 20:32:00

@Kón Bandit: azért nem tudom mennyire okos dolog a fidesz részéről magukra haragítani a budapestieket, mert mégiscsak a második legfontosabb város az országban.

Gábor Jonás 2014.06.15. 20:51:50

@nu pagagyí: Inkább Izraelieknek kell, ügye Lévay!

Gábor Jonás 2014.06.15. 20:55:06

@fehérfarkas: Azért épült autopálya szocik alatt,mert onnan tudtak a legtöbbet lopni. Dolgoztam ott...

Éhes_ló 2014.06.15. 20:58:43

@csak egy néző: a gáz az, hogy nem én ajvékolok itt, hanem ti.
Én röhögök.
Rajtatok.
5 bukott választásotok után, és egy újabb ordas bukta előtt.

Tudom nehéz gondolkodni ekkora maflások után és közben, de érdemes lenne, mert lézer jani és buktor nagyon nem viccel.
Szemben velem ők komolyan gondolják és ha ennyire alkalmatlanok vagytok feltörlik veletek a padlót megint és megint.
Nem mintha bánnám, de mégsem ilyen el qró, libás és buktor szintű gazembereknek kellene elcsesznie az országot évszázadokra megint.
Talán ebben egyetértünk, ha másban nem is.

Ezért érdemes lenne valamit tanulni a buktákból.
Ahogy most nyomjátok, az semmiben nem más, mint amit 4-6-8-10 éve nyomtatok.
Ez pedig már szemmel láthatóan kevés.
No ezen kellene agyalni a fikázás és trágárkodás helyett.

fehérfarkas 2014.06.15. 21:06:22

@Istóczy úr: "Épült néhány autópálya is, például az M6 egybillióért. Legalább kétbillió tehát Nembudapest-Nembudapest autópályákra is jár."

Mint az előbb írtam, a fideszesek által ócsárolt "elmúlt8évben" több autópálya épült ment előtte 4 évtized alatt.
1964-2002: 571km
2002-2010: 719km
És megépült az M0 északi hídja, meg a dunaújvárosi híd is.

Autópályák hossza időszakokra lebontva:
1963: 0km
1998: 534km
2002: 571km
2008: 1119km
2010: 1290 km
2013: 1355 km ("érdemi" 65km növekedés 3 év alatt vs. 719km a szocik alatt, amikor megduplázódott az autópályák hossza)

Emellett a 719km autópálya mellett a szocik alatt épültek autópályák, M0 északi és keleti elkerülőszakasza (hogyaz Alföld-Dunanátúl között ne kell a fővároson keresztül menni, hanem el lehessen kerülni), 2 új Duna-híd, Tisza-híd, számos vidéki város körüli elkerülőszakaszok, 1+1 útfelújítási program, M5 bekapcsolása a matricásításba (odáig Kiskunfélegyháza-BP oda-vissza út 5000 ft felett volt) és országhatárig továbbépítése, stb...

És 2010-ra az autópályahálózatba be voltak kötve a következő vidéki városok:
Székesfehérvár, Győr, Tatabánya, Dunaújváros, Pécs, Nagykanizsa, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen, Kecskemét, Szeged.
2x2 sávos gyorsforgalmi úthálózat Székesfehérvár-Veszprém között, M3-Gyöngyös között, Békéscsaba-Gyula között.
Ttt egy térkép is az autópályák és gyorsforgalmi útvonalak 15-30 perces elérhetőségéről:
www.kti.hu/uploads/images/Trendek6/Masodik/2-160.jpg

Ha valamely kormányt hibáztatnod kellene, akkor az pont az Orbán-kormányok.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.15. 21:08:40

@fehérfarkas: Te nagyonegyszerü, minden normálisabb pesti munkahelyen vidékiek termelik a GDP-t.

Ott van pl. a Tábornok Úr, kezdetnek.

conchita 2014.06.15. 21:09:15

@Éhes_ló: Szia édes lovacska! Olyan szép volt a leveled, amelyben rózsaszín ánuszomról ábrándoztál. Mikor találkozunk szépfiú? Nagyon kedves volt kitárulkozásod az áhított férfi szerelemről.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.15. 21:09:41

@_most_: Ha nem lenne ballib hazugság, álmodozás akkor tényleg rossz 5let lenne.

csak az van hogy szarrá vernek mindenkit ősszel is

conchita 2014.06.15. 21:09:57

@Kón Bandit: Te mindenesetre vidéki vagy pesti bunkóként is.

fehérfarkas 2014.06.15. 21:09:58

@Gábor Jonás:

Most nem épülnek autópályák (pár tízkilométer csupán), mégis többet loptak Orbánék 4 év alatt mint a szocik 12 év alatt (ebben már a Horn-kormány is benne van, hiszen az is épített autópályát, csak éppen koncesszióban).

conchita 2014.06.15. 21:11:13

@Kón Bandit: Édesem! Nem zsidóztál. Hogy fog így felállni neked este? Éhes Ló csalódott lesz. :-((

conchita 2014.06.15. 21:12:12

@Gábor Jonás: Akkor azért volt annyi lopás.

fehérfarkas 2014.06.15. 21:12:45

@Gábor Jonás:

Vagyis a szocik úgy loptak, hogy közben épült, fejlődött az ország, benne a vidék is.
Persze jó lett volna, ha nem loptak volna semmit. De most úgy lopnak Orbánék, hogy alig épül valami, és csak pusztul le, megy tönkre, szegényedik el az ország.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.15. 21:14:17

@fehérfarkas: A belvár értelmiségiek régen hite hagyottak. Egy csomóm aki régen rendesen eljárt a Tóra felolvasásainkra, ma már szégyelli hogy zsidó.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.15. 21:14:21

@fehérfarkas: 'Vagyis a szocik úgy loptak, hogy közben épült, fejlődött az ország, benne a vidék is.
Persze jó lett volna, ha nem loptak volna semmit. De most úgy lopnak Orbánék, hogy alig épül valami, és csak pusztul le, megy tönkre, szegényedik el az ország.'

Kár hogy ezt többnyre másképp láttyák a zemberek.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 21:14:29

@fehérfarkas:

Budapest úgy termeli ezt a sok-sok GDP-t, hogy elszívja a szakképzett munkaerőt más városokból, falvakból.

Így könnyű.

Aztán, hivatkozva a nagy népsűrűségre, négyes metrót rendelnek, és hogy minden út Budapestre vezessen.

Ugyanaz ez a jelenség, mint az EU-Magyarország relációban, ahol a szakképzett magyar munkaerőt elszipkázó EU visszalök némi aprót, majd várja a hálát a "segélyért".

Nem jár hála.

Üzlet köttetett, egyoldalú, vagyis rossz üzlet.

Ezért újra lesz gombolva ez a kabát is.

Nem tetszik Budapestnek? Szavazzon a belvár értelmiségre! A többség dönt demokráciában.

csak egy néző 2014.06.15. 21:14:53

@Éhes_ló:
Bravó pacika. Olyan egyszerű, primitív vagy, hogy hozzád képest egy faék egy bonyolult szerkezet. A fekete és fehér a te egyszerű világod. Ebben te jól elvagy, mint a disznó a pocsolyában. Kertész Ákos jellemzése tökéletesen illik rád.

béla a görög (törölt) 2014.06.15. 21:16:46

Fogy a pénz
Kicsi az ország mint piac - újra is kéne osztani
Hát egymás torkának esnek.

De jój ez - öröm nézni, igazi vadparaszt magyar mentalitás. Maffiózók. Ennyi van bennük. Ezek ilyen fajták. Nem kultúremberek.

Mondjuk ha a 3-as metró miatt meghal pár ember azért az kínos lesz - de majd úgy hiszik kimagyarázzák.

Ezért mondom én, hogy pesten nem marad pénz de októberbe haza kell zavarni a parasztokat a homokba ahonnan jöttek - ha már a földet meg az uniós támogatásokat a földre leipiapacsolták akkor nézzék is azt a szart - és legalább a levegő legyen tiszta pesten.

Az megvan ugye, hogy a közgépből veszik ki az osztalékot azt viszik külföldre. Ugyanígy a többi cégnél. azt ugye az megvan, hogy ezek nem külföldiek hanem a magyar alkotmányozó/vezető politikai elit. Bátor, mi?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 21:16:56

@lstóczy Győző:

Megint itt vagy, L. Stóczy?

Jellemző a zsindex.hu -ra, hogy még mindig tűri a nickhamisítást.

Rád pedig az, hogy a hamis nicken nem valami szellemeset írsz, hanem unalmas badarságokat.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.06.15. 21:17:19

@Istóczy úr: Na húzzál innen kaftán! Nem kell a Tóra magyarázatod!

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 21:24:18

A budapesti lakosoknak talán ha a fele legalább második generációs budapesti, az összes többi gyakorlatilag gazdasági menekült, akiknek eszük ágában sem lett volna otthagyni Miskolcot, Szegedet, Hódmezővásárhelyt, Ménfőcsanakot vagy Pusztaszabolcsot, ha egyenletes fejlesztések történnek az országban a vízfejpumpálás helyett.

Ha a következő években egy fillér fejlesztési pénzt sem kap Budapest, akkor sem történik semmi igazságtalan. Szar a hármas metró? Na és? Milliók sosem használják azt, ellenben zötykölődnek a szar utakon, vagy várnak az óránként járó buszukra.

Nemcsak igazságos, hanem politikailag racionális döntés is a kormánytól, ha a has/kb. 750 ezer tősgyökeres budapesti helyett az ugyanannyi budapesti gazdasági menekült és a 8,5 millió nembudapesti érdekeit képviseli konfliktus esetén.

Mondom megint: aki vízfejet akar, szavazzon a libatolvajra! A többiek pedig szavaznak az országos pártokra. A többség dönt, nem az újlipótvárosi romkocsmák törzsvendégei.

Tekintettel arra, hogy éppen ez a belvárértelmiség tartja magát a legnagyobb demokratának, nem hiszem, hogy bárkinek is oka lenne panaszkodni!

béla a görög (törölt) 2014.06.15. 22:21:18

@Istóczy úr: Akkora demagóg vagy hogy öröm nézni.
Az ugye megvan, hogy Budapest az agglomerációval együtt 3 millió ember legalább. ez az ország 1/3-a. ők ugyanúgy hasztnálják az infrastruktúrát.
Az ugye megvan, hogy ha komolyan vennénk a Budapest-Vidék vagy Vidék-Budapest ellentétet Budapesten is akkor mondjuk el lehetne kezdeni pénzt beszedni a vidékiektől olyan címszóval, hogy leterhelik az infrstruktúrát, elveszik a munkahelyet. A paraszt is fizessen azért hogy fel akarja hozni az áruját eladni, tőlem aztán rá is rohadhat, jó nekem az olcsó import tescos cucc, nem vagyok rászorulva a drága magyar szarra amin keres a fideszes a EU-s támogatással+bérleti díjjal és utána még az adót nem fizető paraszt is belőlem akar megélni.

Nem mellesleg mindenki előtt nyitva volt az út, hogy próbálkozzon Budapesten. Tudod iskolák, éveken át albérlet - aztán ha szerencsés vagy lakást veszel ha még szerencsésebb még ki is tudod fizetni. (Én is ezt tettem és az osztálytársaim fele - pedig mi az 5 nagyváros egyikébe jártunk) Nincs az megírva, hogy helyhez kötötten ott kell maradni a parasztnak a homokon, egy családi ház kell neki mert élettér az kell - aztán pénz is kéne ezért aztán vigyenek már egy gyárat a homokba, de ne túl bonyolultat amihez iskola meg képesítés meg ez az kell, hanem valami egyszerűt ami kiválthatja a közmunkát - mert már nincs rá pénze a kormánynak...

Éhes_ló 2014.06.15. 22:36:07

@conchita: összetéveszthettél apáddal.
Ez komoly hiba. Ne tedd. Közöm nincs a fajtátokhoz.
Semmi.
Nem is lesz.
A fajtádtól ugyanis undorodok.

fehérfarkas 2014.06.15. 22:52:41

@lstóczy Győző: "A belvár értelmiségiek régen hite hagyottak. Egy csomóm aki régen rendesen eljárt a Tóra felolvasásainkra, ma már szégyelli hogy zsidó."

Ez szalon zsidózás akart lenni?
Mert a konkrét tényekkel szemben elég gyenge érvelés a zsidózás. Pontosabban az érvelés hiányát jelenti.
Egyébként pedig nem vagyok zsidó, és Pesten vannak zsidókon kívül más értelmiségiek. Ugyanis az értelmiségi lét nem vallásfüggő, hanem az ész, a tudás, a gondolkodás, a műveltség függvénye.

Éhes_ló 2014.06.15. 22:58:36

@csak egy néző: tévedsz.
A primitivitást az jelzi, amikor a bukott féltucat választást követően képtelenek vagytok tanulni a buktáitokból.
No meg persze az, ha valaki egy kommentet smindtpalizik be válaszként, majd elveszti az emberálarcát, amikor ez nem vált ki heves elismerést.

De azért köszi, hogy hoztad a formátokat és nem kellett csalódnom.
Jól szórakozok rajtatok és végül is ezért hálás vagyok a komplett csapatotoknak, mindegy milyen nick alatt nyomjátok.

fehérfarkas 2014.06.15. 23:22:46

@Istóczy úr: "Budapest úgy termeli ezt a sok-sok GDP-t, hogy elszívja a szakképzett munkaerőt más városokból, falvakból.
Így könnyű.
Aztán, hivatkozva a nagy népsűrűségre, négyes metrót rendelnek, és hogy minden út Budapestre vezessen."

Ha már monarchiakorabeli kép az avatarod, akkor legalább azt a történelmi tényt kellene tudnod, hogy Budapest a Monarchia idejében jött létre, és az ország közúti és vasúti szerkezete a Monarchia idejében jött létre.

Mint írtam korábban, Budapest adja a magyar GDP 40%-át, és fizeti be a költségvetésbe a legtöbb adót. Ha nem lenne ez a nagy mértékű elvonás Budapesttől, akkor fővárosiaknak olyan életszínvonalon kellene élniük mint a franciáknak vagy a finneknek: a GDP/fő PPP alapon 35.000 dollár. És a budapestiek jobban élnének mint az olaszok vagy a spanyolok (30.000 dollár GDP/fő PPP alapon)
(ezzel szemben Magyarország GDP/fő PPP alapon 20.000 dollár - ami mivel egy átlagszám, pont a fővárosi adat javítja fel ennyire)

Látom azt nem tudod cáfolni, hogy a vidéket az európai autópályahálózatba a szoci kormány kapcsolta be, hogy akkor történt a nagyarányú csatornázási és szennyvíztisztító-építési program, a 190.000 felújított panellakásnak a többsége vidéki volt, közel 200 ipari park épült, és akkor fejlődött nemzetközi repülőtérré a debreceni és a sármelléki reptér is. A MÁV pedig 93 új modern motorvonatot kapott, és a legforgalmasabb vasútvonalak felújítása kezdődött el, illetve több vasútvonal villamosítása.
Valamint a rendszerváltás után az olyan nagy gyárak mint a Philips, Mercedes, AUDI, OPEL, Nokia, Continental Gumigyár, General Electric Hankook, stb mind vidéken jöttek létre és teremtettek munkahelyeket:

fehérfarkas 2014.06.15. 23:24:09

@Istóczy úr: "Budapest úgy termeli ezt a sok-sok GDP-t, hogy elszívja a szakképzett munkaerőt más városokból, falvakból.
Így könnyű.
Aztán, hivatkozva a nagy népsűrűségre, négyes metrót rendelnek, és hogy minden út Budapestre vezessen."

Ha már monarchiakorabeli kép az avatarod, akkor legalább azt a történelmi tényt kellene tudnod, hogy Budapest a Monarchia idejében jött létre, és az ország közúti és vasúti szerkezete a Monarchia idejében jött létre.

Mint írtam korábban, Budapest adja a magyar GDP 40%-át, és fizeti be a költségvetésbe a legtöbb adót. Ha nem lenne ez a nagy mértékű elvonás Budapesttől, akkor fővárosiaknak olyan életszínvonalon kellene élniük mint a franciáknak vagy a finneknek: a GDP/fő PPP alapon 35.000 dollár. És a budapestiek jobban élnének mint az olaszok vagy a spanyolok (30.000 dollár GDP/fő PPP alapon)
(ezzel szemben Magyarország GDP/fő PPP alapon 20.000 dollár - ami mivel egy átlagszám, pont a fővárosi adat javítja fel ennyire)

Látom azt nem tudod cáfolni, hogy a vidéket az európai autópályahálózatba a szoci kormány kapcsolta be, hogy akkor történt a nagyarányú csatornázási és szennyvíztisztító-építési program, a 190.000 felújított panellakásnak a többsége vidéki volt, közel 200 ipari park épült, és akkor fejlődött nemzetközi repülőtérré a debreceni és a sármelléki reptér is. A MÁV pedig 93 új modern motorvonatot kapott, és a legforgalmasabb vasútvonalak felújítása kezdődött el, illetve több vasútvonal villamosítása.
Valamint a rendszerváltás után az olyan nagy gyárak mint a Philips, Mercedes, AUDI, OPEL, Nokia, Continental Gumigyár, General Electric Hankook, stb mind vidéken jöttek létre és teremtettek munkahelyeket:

csak egy néző 2014.06.15. 23:28:07

@Éhes_ló:
Köszönöm, visszaigazoltad, amit írtam.

fehérfarkas 2014.06.15. 23:40:16

@fehérfarkas:

Nemcsak Budapest számít vízfejnek. Ilyen máshol is van. Hiába 60 milliós Franciaország, mégis a 10 milliós Párizs a francia GDP 31%-át.
Vagy az Egyesült Királyság GDP-jének 30%-át Nagy London 10 milliós metropolisz övezete adja.
És mindkét városban ott összpontosul az ország kulturális és gazdasági elitje/élete, és a legtöbb cég központja.
Vagy Törökországban hiába vált Ankara a fővárossá, és 4 milliós fejlett ipari várossá, Isztambultól a gazdasági és kereskedelmi vezető szerepet nem tudta átvenni: a 14 milliós Isztambul adja a 70 milliós ország GDP-jének 27%-át, és az ipari alkalmazottak 20%-át, és az ország adóbevételeinek 2/5-ét.
A 100 milliós Fülöp-szigetek GDP-jének a 33%-át a 14 milliós Manila adja, és egyben ez az ország kulturális központja és fővárosa is.
De még lehet más országokban is ilyen vízfejeket mondani: Amman Jordániában, Bejrút Libanonban, Tunisz Tunéziában, Kairó Egyiptomban, Dzsakarta Indonéziában, Bangkok Thaiföldön, vagy Izraelben Tel Aviv metropolisz övezete.

Az ilyen vízfejűségnek 2 oka van: az egyik történelmi, a másik méretbeli.
Anglia (London), Franciaország (Párizs), Törökország (Isztambul) esetében történelmi okok vannak, hogy több millió km2-es birodalmak központjai voltak, és a fővárosukban koncentrálódott az egész birodalom gazdasági, kulturális és politikai élete, és a birodalmak felbomlása után is megmaradt ezen városok vezető szerepe.
A területinél meg általában a globális léptékben kisterületű országokra jellemző, ahol nem tud több nagy metropolisz létrejönni, mert nincs akkora lakossága az országnak.
Vagy a szigetországok esetében valamelyik sziget koncetrálja a gazdasági, kulturális és politikai életet, és így ott jön létre egy vízfejű nagy metropolisz.

Magyarország esetében a Trianon előtt Nagy Magyarországon is Budapest lenne a gazdasági, kulturális és politikai központ, de lenne ellensúlya: Kolozsvár és Brassó Erdélyben valamint Pozsony a Felvidéken.
(hasonlóan, mint Lengyelország esetében Varsó mellett Krakkó, Lodz és Gdansk)
Budapest vízfejűsége nem szüntethető meg a mai Magyarországon, sőt a versenyképessége érdekében már rég létre kellett volna hozni a Nagy Budapest metropolisz övezetet Székesfehérvártól Szolnokig (de legalább Ceglédig). Ennek lenne egy olyan lakosságmérete, amely már világszintű gazdasági koncentrációt lehetővé tenne, amely már tudna Berlinnel, Milánóval, Madriddal (és Barcelónával), Béccsel versenyezni.
(Bécs méretében kilóg a sórból - de a hidegháború idején számos nemzetközi intézménynek lett a központja, és a hidegháború után pedig Közép-Európa kulturális és gazdasági központjává vált;
pedig Budapestnek meg volt az esélye átvenni, de ugye a magyar politikusok pártoktól függetlenül nem tudnak a közighatárnál messzebbre ellátni és regionálisan gondolkodni, Bécs pedig a mi bénázásunkat kihasználta;
meg ne feledkezzünk el, hogy Bécs volt már korábban a Német-Római Birodalom fővárosa is, majd a Habsburg Birodalom fővárosa, vagyis több mint fél évezredes tapasztalatuk van abban, hogy kell Közép-Európa központjának lenni)

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 23:41:40

@béla a görög:

Úgy látom, te gyűlölöd a nembudapestieket.

Én a korrekt elszámolás mellett érveltem, valamiért mégis gyűlölködni kezdtél. Talán te is érzed, hogy mögötted nem állnak sem pénzügyi, sem demokratikus valódi érvek?

fehérfarkas 2014.06.15. 23:45:08

@fehérfarkas:

Ahhoz, hogy a magyar vidéket érdemben lehessen fejleszteni, ahhoz urbanizálni kellene.
Egy város nem attól város, hogy annak nevezik. Polgárdi hiba kapott évekkel ezelőtt városi rangot, attól az még egy falu. Funkciójában, fejlettségében, infrastruktúrájában, szolgáltatásaiban, kulturális életében, stb, csupán egy falu szintjén van.
A falu nem dehonesztáló jelző, hanem egy településforma. Ahhoz, hogy egy faluból város legyen infrastruktúrűlis és szervezeti fejlesztéseket és átalakításokat kell csinálni. Ezek pedig pénzbe kerülnek. Sok pénzbe. Sokkal olcsóbb ráolvasásszerűen kimondani, hogy város, és a köztársasági elnöknek városi rangot adományoznia. Ez a magyar megoldás. Csakhogy ettől még a magyar városok 70%-a a világ bármely más pontján csak falunak számítana.
(egyébként sokak tévhite szerint nem a méret számít, hanem a szervezettség, felettség, funkciók, amiket ellát az adott település - Kínában vannak nagyobb falvak mint nálunk Dunaújváros, és azok mégis csak falvak, mert nem rendelkeznek azokkal a városi funkciókkal, szolgáltatásokkal és fejlettséggel mint Dunaújváros;
remélem érthető a példa, - he nem, akkor tudok mondani más példákat is)

Az egész világon lezajlott a 20. sz-ban egy nagyon erőteljes urbanizáció és iparosodás. És sok országban még most is zajlik.
Ráadásul pont azokban az országokban magasabb az életszínvonal, ahol az urbanizáció és iparosodás magasabb szinten áll.
És minél kevésbé urbanizált egy ország, és minél kevésbé iparosodott, annál alacsonyabb az életszínvonal.
(van néhány törpe állam, amelyben ipar szinte nincsen csak szolgáltató szektor - de ezek nagyon kis lakosságú törpe államok;
de ezek sem mezőgazdaságból tartják fent magukat, hanem a szolgáltatásokból, és nagyon urbanizáltak: 90% körüli az urbanizáltsági szintjük)

Mezőgazdaságra szükség van - csakhogy a versenyképes fejlett mezőgazdaság, amiből jól lehet megélni, az kevés élőmunkaerőt alkalmaz a gépesítés miatt.
Lehet persze nagyon sok embert éhbérért/napszámért a mezőgazdasági munkákra kényszeríteni - de ez kinek lenne jó? A néhány nagybirtokos zöldbárónak.
A magyar mezőgazdaság (a háztáji és a TSZ együttműködés) a Kádár korszakban világszínvonalú volt (remélem tudod a különbségek a Rákosi korszak brutális padláslesöprése és a Kádár korszak háztáji gazdűlkodók és a TSZ-ek együttműködésén alapulója között). A rendszerváltás után ment tönkre a magyar mezőgazdaság, csökkent le drasztikusan az állatállomány, takarmányállomány, és tűnt el a cukoripar, konzervipar, üdítőipar, élelmiszeripar, stb...
(és persze néhány zöldbáró kezébe került a magyar mezőgazdaságnak el nem privatizált része: pl. egy banktulajdonos és egy építési vállalkozó a 2 legnagyobb magyar földbirtokos;
bár a elmúlt időszakban már gázszerelők és műkörmösök is nagybirtokossá váltak - és ezek a rendszerváltás után váltak nagy földbirtokossá a földművelő falusiak helyett)

Az egész világon lezajlott egy erőteljes urbanizáció a 20. sz-ban. Függetlenül attól, hogy szocialista vagy kapitalista vagy 3. világbeli országról van-e szó. Ahol ez nem játszódott le, azok ma a világ legszegényebb országai, ahol az emberek annak ellenére éheznek, hogy a lakosságuk 40-80%-a mezőgazdaságból él.

urbanizáltsági szint (egész számokra kerekítve):

Nyugati országok:

USA: 82%
Kanada: 80%
Ausztrália: 89%
Belgium: 98%
Ausztria: 89%
Dánia: 87%
Franciaország: 86%
Svédország: 85%
Finnország: 84%
Hollandia: 83%
Norvégia: 79%
Egyesült Királyság: 79%
Spanyolország: 77%
Németország: 74%
Svájc: 74%
Csehország: 73%
Magyarország: 69%
Lengyelország: 61% (EU tagsága miatt vettem ide)
Románia: 52% (EU tagsága miatt vettem ide)

Egyéb országok:

Szingapúr: 100%
Makaó: 100%
Hongkong: 100%
Katar: 98%
Kuvait: 98%
Argentína: 92%
Japán: 91%
Libanon 87%
Brazília: 85%
Egyesült Arab Emirátusok: 84%
Dél-Korea: 83%
Szaúd Arábia: 82%
Tajvan: 78%
Mexikó: 78%
Brunei szultanátus: 76%
Oroszország: 74%
Algéria: 73%
Malajzia: 73%
Törökország: 71%
Albánia: 53%
Grúzia: 53%
Kína: 50%
Indonézia: 50%
Fülöp-szigetek: 49%
Egyiptom: 44%
Pakisztán: 36%
Szomália: 37%
Mali: 35%
Burma: 33%
Szudán: 33%
Jemen: 32%
Mozambik: 31%
India: 31%
Vietnam: 31%
Banglades: 28%
Tanzánia: 27%
Kenya: 24%
Afganisztán: 23%
Kambodzsa: 20%
Dél-Szudán: 18%
Etiópia: 17%
Uganda: 15%
Burundi: 11%

A számokból egyértelműen látszik, hogy a "falusi romantika" nagyon jól hangzik, de csak egy mítosz. Gazdaságilag a fejlett országok mindegyike nagyon magasan urbanizált.
Az alacsonyan urbanizált országok, ahol a lakosság nagy része falvakban lakik, azokban az éhezés mindennapos (még Indiában is, nemcsak Fekete-Afrikában).
És az is jól látszik a fentiekből, hogy a nagyon sok ország, aminek irigykedünk a "falusi romantikája" iránt, arról kiderül, hogy valójában a falusi lakosság aránya eltörpül a városlakókéhoz képest.
(csak a média és a nagyon fejlett falusi turizmusuk és mezőgazdaságuk alakítja ki azt a képet/imázst, mintha ott milyen hatalmas falusi lakosság lenne: Svájc, Ausztria, Németország, Franciaország, Hollandia)

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 23:47:10

@fehérfarkas:

Sosem fognak a budapesti polgárok párizsi életszínvonalon élni, ha kizsigerelik Magyarország többi részét.

Eljátszhatjátok ez EU vs. Magyarország dumát Budapest kontra Nembudapest viszonylatban is, de akkor nem kell abban reménykednetek, hogy ez az ország többségének is tetszeni fog.

A legtöbb nembudapestinek esze ágában sincs Budapestre vagy bárhová költözni. Ha mégis megteszi, azt gazdasági menekültként teszi, Szívesen építene a legtöbb a saját városában is négyes metrót, de ott nem épül. Majd most épül villamos, dolgozik majd annak az építésén. Nagyon fáj, ugye? Olyannyira, hogy azt is elfelejtitek, hogy a nyomvonal egyik vége a vérszoci Szegeden lesz - nektek az is Alcsút, hiszen a körúton túl van.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.15. 23:53:33

@fehérfarkas:

Én leszarom a GDP-t.

Az csak a magadfajtáknak az első és egyetlen mutatója a jólétre. Az én szempontjaim egészen mások. Például a jövedelmem, hogy te is érts valamennyire, de ez a saját szempontjaim közül sincs az első tízben, és vagyunk így ezzel elég sokan.

Nem érdekel az urbanizáltsági szint sem.

A világ leggazdagabb harmadába tartozunk, és az ország népe eközben rosszabbul érzi magát, mint egy Szudánba menekült haiti néger. Leginkább pont a magadfajták miatt, egyébként.

És ezen semmit nem segít, hogy mindenféle fizetési felszólításokat küldözgettek azoknak, akiktől elvettétek a fél családjukat így vagy úgy.

fehérfarkas 2014.06.16. 01:16:07

@Istóczy úr:

Látom téged a tények továbbra sem zavarnak.
A valóságban Budapest nem zsigereli ki a vidéket, hanem pont fordítva: Budapesttől (a főváros által megtermelt adókból) vonják el a vidéki fejlesztésekhez a forrásokat.

Azzal nincsen gond, hogy Budapest bevételeiből a vidéket is támogatja a kormány. Az arányokkal van a gond, amikor olyan sok pénzt vonnak el a fővárostól, hogy az már a működőképességét, és az alapvető fejlesztéseket veszélyezteti.

Pécs, Győr, Debrecen, Szeged, Kecskemét, Székesfehérvár, Pécs, Szombathely, Veszprém sokkal jobban fejlődtek az elmúlt 25 évben mint a főváros. A saját kategóriájukban (közepes méretű városok) európai szinvonaluvá fejlődtek - vagy legalábbis Közép-Európa hasonló méretű városaihoz képest nincs mit szégyenkezniük.
Ezzel szemben Budapest folyamatosan csúszott lefele, és most már csak nevében világváros (meg a gazdasági termelésében), mert regionális központi szerepét a szükséges fejlesztések miatt elvesztette: nemcsak Bécs, hanem Varsó és Prága is leelőzte. És ez nemcsak Demszky hibája, mivel arról a kormányok döntenek, hogy a főváros által megtermelt adóból mennyit hagynak ott a fővárosnál, illetve mennyit adnak fejlesztésekre. És a 2 Orbán-kormány büntette a fővárost. Az 1. Orbán-kormány még a BKV normális működéséhez szükséges pénzt sem volt hajlandó odaadni - nemcsak a 4-es metró építését akadályozta meg, hanem 30 milliárd (= 30.000 millió forint = 30.000.000.000 Forint) forintot nem volt hajlandó odaadni a BKV-nak a működéséhez - pedig a fővárosi adók nagy része nem a fővárosnál marad, hanem a központi költségvetésbe kerül.

És ha megnézed, akkor a szocik idején Debrecen, Szeged, Miskolc nemcsak bekapcsolódott az autópályahálózatba, hanem a kormánytól támogatást kapott új villamosok beszerzésére, villampályák felújítására, új buszok beszerzésére, illetve Debrecen a 2. villamosvonalának megépítésére, valamint a helyi repterét nemzetközi repülőtérré fejlesztésre. A szoci kormány azért lobbizott az EU-ban, hogy a szuperlézer kutató központ Szegedre kerüljön (ezt elnyertük) - illetve Debrecennek is lobbizott a részecskegyorsító megépítéséért (ez utóbbit sajnos más ország nyerte el).
És korábban soroltam fel sokkal több fontos vidéki fejlesztést is, csak most nincs kedvem megismételni azokat.

Az urbanizáltsági szint pedig igenis érdekeljen, mert működő tőkeberuházás, gyárépítés, irodaépítés, irodaközpont odavitele, főiskola/egyetem, kutatóközpont oda települ, ahol van elegendő szakképzett munkaerő, elegendő vásárlóerő, amelyekhez pedig kell elegendő lakosságnak is lenni. Ez nemcsak nálunk van így, hanem máshol is. Ezért tettem be az adatokat.
Svájc, Ausztria, vagy Franciaország sem falusi vidékből áll. Azok a falusi turzmus miatt reklámozott oldala csak az országnak - de a GDP-t a városokban termelik meg, és az urbanizáltsági szinjük magas: Ausztriában az emberek 89%-a városokban lakik, Franciaországban 86%, Svájcban 74%, Belgiumban (ahol az EU fővárosa Brüsszel van) 98%.
És az 1,7 milliós Bécs mellett akkora városaik vannak regionális vidéki központokként mint:
Graz 265 ezer fő, Linz 191 ezer fő, Salzburg 150 ezer fő, Innsbruck 121 ezer fő.
Svájcban Genf 195 ezer fő (metropolisz övezet 1,25 millió fő), Zürich 400 ezer fő (metropolisz övezet 1,8 millió fő), Basel 195 ezer fő (az agglomerációval együtt 500 ezer fő), Bern 140 ezer fő (agglomerációval együtt 660 ezer fő), Lausanne 130 ezer fő (metropolisz övezete 1,2 millió fő).
Belgiumban Antwerp 507 ezer fő, Ghent 250 ezer fő, Charleroi 200 ezer fő, Liege 195 ezer fő, Brüsszel 170 ezer fő, Schaarbeek 130 ezer fő, Bruges 120 ezer fő, Anderlecht 110 ezer fő, Namur 110 ezer fő.
Franciaországban olyan nagy metropoliszok vannak, mint Párizs 12 milliós, Lyon 2,1 milliós, Marseille 1,8 milliós, Lille 1,2 milliós, Tolouse 1,2 milliós, Bordeaux 1,1 milliós, Nice 1,1 milliós, Nantes 760 ezer fő, Strasbourg 640 ezer fő, Toulon 600 ezer fő.
Ezekkel szemben a 10 milliós Magyarországon Budapesten kívül csupán egyetlen egy város éri el a 200 ezer főt: Debrecen (a rendszerváltás előtt még Miskolc is meghaladta - azóta lakossága ötöde elköltözött onnan).
Ezek a számok önmagában egy kicsit megtévesztőek, mert mert a fenti országokban nemcsak az urbanizáltsági szint magas, hanem ott egy 5000 fős város is városként funkcionál, míg nálunk egy 20 ezeres város is inkább csak egy nagy méretű falu (sőt, még a 2. legnagyobb városunk külvárosai is falusiasak - nemcsak kinézetben, hanem fejlettségben is; közigazgatási területének nagy részét pedig a tanyák adják, és a városias/urbánus magja csak a területének a töredéke).
A magyar vidék fejlődéséhez túl kell lépnünk a hamis "falusi romantika" mítoszon, és erőteljesen urbanizálni meg iparosítani kell a vidéket. A modern versenyképes mezőgazdaság gépesített, és nincs szüksége arra, hogy az ország 40%-át alkalmazza. Egy versenyképes, modern, gépesített mezőgazdaságnak bőven elég munkaerőként a lakosság 4-16%-a.

fehérfarkas 2014.06.16. 01:27:08

@Istóczy úr:

Én nem vettem el senkinek sem a fél családját. Ezzel mellélőttél.
Viszont az általad védelmezett 2. Orbán-kormány elvette a dohány árusítási lehetőséget a tisztességes kisboltosoktól (hogy a klientúrájának adja oda). Elvette a földet a tisztességesen megművelő vidékiektől (hogy az oligarcháinak adja oda). Elvette az emberek magánynyugdíj megtakarításait. És államosította a takarékszövetkezeteket (a bennük levő vidéki emberek megtakarításaival). És valódi munkahelyek helyett a minimálbérnél is kevesebbet fizető közmunkákat adott - de a közmunka összegét is 60.200 Ft/hóról levitte 49.00 Ft/hóra. A szociális támogatásokat drasztikusan lecsökkentette. Talán a vidék elszegényedését a Fidesz-kormánynak jelentősen lehet köszönni (az elmúlt 4 évben 1 millióval nőtt a szegények száma).

fehérfarkas 2014.06.16. 01:46:53

@Istóczy úr:

Megint ki kell javítsalak. Szeged-Hódmezővásárhely villamossal való összekötése (Tram train) már a szoci kormány idején felmerült, és a megvalósítási tanulmány a kormányváltásra nemcsak elkészült, hanem KÖZOP támogatást is nyert. És mivel a projekt teljes összege több tízmilliárd forint, ezért a tényleges megépítését már csak a következő uniós pályázati ciklusban tervezték megvalósítani (hogy EU-s pénzekre sikeresen pályázhassanak). Lézer Dzsoni erről még 2011-ben állapodott meg Botkával, amikor még csak képviselő és polgármester volt.
hodmezovasarhely.hu/oldalak/%E2%80%9Etram-train%E2%80%9D-integralt-villamos--es-nagyvasuti-rendszer-bevezetese-hodmezovasarhely-es-szeged-viszonylataban-es-villamos-fejlesztes-hodmezovasarhelyen-%E2%80%93-elokeszites-(rmt-elkeszitese)-8067

Elhiszem, hogy te már azt is nagy számnak s dicsőségnek tartod, ha egy fideszes politikus valamiben betartja a korábbi megállapodását és nem szegi meg. Ez mondjuk tényleg szokatlan egy fideszes politikustól, hogy kancelláriaminiszterként is betartja azt a megállapodást, amit még évekkel korábban polgármesterként kötött - ráadásul egy szoci polgármesterrel, aki most az MSZP ideiglenes elnöke. Ez tényleg az Orbán-kormányok egyik nagyon ritka pillanatainak az egyike - és ezért megértem, ha ezt a pillanatot olyan nagyon nagyra értékeled :D :D :D

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 01:47:22

@fehérfarkas:

Budapest azért fejlődik vissza, mert a vörösökre szavazott húsz éven át. Ráadásul nemcsak a saját választottjának, a budakeszi lúdtalpas taxisofőrnek a dúlását vette a nyakába, hanem a szintén leginkább a budapesti szavazatokkal megválasztott elkúró kommunista bandát is, ami bár mindenek felett szerette volna a Vörös Várost felemelni, ezt is elkúrta, és lehúzta magához a szarba (horribilis pénzekből).

Remélem, ország"javító" elképzeléseitek sosem kapnak többé teret, ugyanis embertelennek bizonyultak minden (szélsőbolsevista és szélsőliberális) formájukban is.

A legtöbb ember ugyanis leszarja, mennyi GDP-t termel az a gyár, ahonnan kirúgták.

A tanárokat sem fogod soha lehúzni a magad szintjére azzal a dumával, hogy kevés adót fizetnek (a kis, bár most jelentősen megemelt fizetések okán), sőt állami "eltartottak" mint közalkalmazottak.

Jössz a trafikosokkal, amik összesen talán ha háromezer embert tartottak el, miközben milliók egészségét károsították. Pont leszarom, mi lett velük, mint ahogy a "nyerő"gépeseket is. És nemcsak én, hanem a többi választó is - ezért van, hogy még az ellenzéki szavazatok többségének megszerzésére sem voltatok képesek, "kormányváltók". Az állítólagos, és természetesen Orbánnak felróható négymillió éhező országában.

Hazudtok reggel, éjjel és este.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 01:49:44

@fehérfarkas:

Tram train, ugye?

Nem értesz lófaszt sem abból, mi megy ebben az országban, mit gondolnak az emberek a fajtátokról, a mostani kormányról, bármiről.

Tram trainezgess, urbanizációs rátázgass, GDP-zgess csak!

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 01:58:50

A kitűnő politológus, Tóth Gy. László szokott arról beszélni, hogy két társadalom él egymás mellett, akik között nincs, nem lesz és tulajdonképpen nem is szükséges semmiféle párbeszéd.

Mások az érdekeink, más nyelvet beszélünk, semmi közünk egymáshoz az állampolgárságunkon kívül.

Ami új, hogy a magunkfajták Magyarországa eddig el volt nyomva, háttérbe volt szorítva részben a bolsevista terrorral, majd a bolsevista időkből fakadó bolsi helyzeti előnnyel, hazugságokkal.

Most viszont a magunkfajták ráéreztek a demokráciára, és érvényesítjük érdekeimket a magukfajtákkal szemben is, bárhogy is ajvékoljanak azok. A Zsidó Világtanácsnak, a Deutsche Telekomnak vagy a franciaértelmiségieknek ugyanis itt nincs választójoga, itt mi vagyunk döntési helyzetben.

Sőt ennél tovább mentünk: kinyilvánítottuk, hogy szélsőséges, szalonképtelen a bolsevista oldal. És mivel nem kicsi kisebbségben van, és fegyverei sincsenek már, kénytelen lesz most ezt benyelni, mint ahogy annak idején a kilencmillió nyelte a nyolcszázezer diktatúráját - csak most a nyolcszázezer kénytelen nyelni a kilencmillió demokráciáját. Van még egy különbség: most ha nem tetszik valami, el lehet menni! Akkor nem lehetett.

Kobaki 2014.06.16. 03:08:35

@Istóczy úr:

Ahogy fehérfarkas sorra megcáfolta a unalomig ismételgetett érveidet, előbújt az igazi éned: üdvözöllek, elnyomott Kerényi párttitkár elvtárs.

(A bolsevista terrorozás, zsidózás után egy kicsit buzizhatnál is! Biztos jobban megnyugtat, mint az elgurult gyógyszered!)

Arthur Bloch 2014.06.16. 04:58:12

Javaslat mindenkihez - ahogy "ő" mondja: az ilyen "fajtákkal" nem érdemes polemizálni!- Bolond lyukból bolond szél fúj. - Az egész Istóczy féle blogolást a legjobban a Mészöly Miklós féle mondással érdemes jellemezni:"A mélységnek nincs stílusa."- Egyébként a legtisztább előéletet a wikipédián érdemes elolvasni...Bár szerintem az elődök az adott korban tudták, hogy mikor kell hátralépni!"Zavaros fejű profikkal"...stroppy

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 07:59:11

@Arthur Bloch:
Vitatkozni nem érdemes, mivel kétségtelen, hogy egy elmebeteggel van dolgunk, de feltétlen érdemes tanulmányozni. Ráadásul, úgy tűnik, hogy a kormányoldalon is van több ember, aki hasonló tüneteket produkál (, meg persze sok, aki megélhetési okokból alkalmazkodik hozzájuk).

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 11:10:00

@Kobaki:

Mit lehet cáfolni emberi érzéseken?

GDP-adatokkal cáfolja, hogy utálom a szmogot, vagy mi?

Mondom: semmit nem értetek a választók motivációiból!

Arthur Bloch 2014.06.16. 13:43:32

Egyetértünk...-az utolsó reakció teljes beismerés,- "..a tévedés gyakran őszintébb, mint az igazság." - másképp:"A zavaros fejűekből profik lesznek..."

fehérfarkas 2014.06.16. 23:35:14

@Kobaki:
Istóczy Úr egy fideszdroid, akit az agitpropot nyomatja. Azért válaszolok rá, mert különböző nickekkel teli a blogszféra, aki hozzá hasonlóan csak a fideszes agitpropot képesek nyomatni.

Látod, még a Tram Traint is megkérdőjelezi, pedig ha venné a fáradságot, akkor rá jönne, hogy ez a terminus technicus arra, ami Hódmezővásárhely és Szeged között fog épülni villamos.
Ráadásul teljesen önellentmondásban van, mert amikor a elkezdik a hablatyot arról, hogy Fidesz alatt minden milyen szépen fejlődik és gyarapodik, míg a szocik alatt minden hogyan romlott le, ment csődbe, pusztult lefele - aközben az ezt cáfoló konkrét gazdasági tényekre pedig nem tud érdemben válaszolni, és elkezd személyeskedni, meg szalonzsidózni.

Az Istóczy Úr félék adják a legjobb lehetőséget ahhoz, hogy az ember a kommentekbe leírhassa a valóságot, a tényeket.
:)

fehérfarkas 2014.06.16. 23:41:20

@Arthur Bloch:

Az, hogy Istóczy Úr mennyire tipikus fideszdroid, aki csak a párt agitpropját képes ismételni jól jellemzi az, amikor ezt írta: "A kitűnő politológus, Tóth Gy. László"
Ugynis Tóth Gy. László nem kitűnő politológus, hanem egyetlen komoly szakember sem veszi őt komolyan - sőt, egyenesen szégyen vele egy lapon említve lenni. Tóth Gy. László egy ún. megmondóember, akit anno a kommunizmusban a párt szócsővének, vagy agitpropagátornak neveztek.
De a mai jobboldaliak jelentős része számára (kb 2 millió ember) Tóth Gy, Bayer Zsolt, Bencsik András, Lovas István, Fritz Tamás jelentik a "szakértelmet", a "nívót".

fehérfarkas 2014.06.17. 00:07:51

@Istóczy úr:

Azért azt vedd figyelembe, hogy a kedvenc Fideszed pont ott kapta a legtöbb szavazatot, ahol az egyetlen munkahelyi a helyi önkormányzat meg a helyi helyi oligarcha (akit valamiért a helyi hatóságok soha nem büntetnek meg), és aki jól pitizik, az néhanapján 49.000Ft/hó közmunkát is kaphat.
A legkevesebb szavazatot meg pont ott kapta a Fidesz, ahol a legtöbb munkahely van, ahol a legtöbb az értelmiségi, ahol a legtöbb az igazi polgár.

Ráadásul ápr. 6-án a 8 millió választópolgárból csak 2,2 millió szavazott a fideszre, ami 27% - és 600.000 szavazóval kevesebb mint 2010-ben. A választók 34%-a szavazott valamelyik ellenzéki pártra. És 39% pedig egyik pártot sem tartotta érdemesnek rászavazni.
Ha azokat nézzük, akik elmentek szavazni, akkor a Fideszre a szavazóknak kevesebb mint a fele: 44% szavazott csak a Fideszre. 56% pedig valamelyik ellenzéki pártra.
Ez a 44% csak a Fidesz új választási törvénye miatt lett 66% parlamenti mandátum.

Az igaz, hogy 44-51%-kal sok országban lehet kormányozni, de 2/3-os többséget egyedül a Fidesz általi új választási törvénnyel lehetett szerezni.

Nézzünk egy kis összehasonlítást:
"Spanyolországban a legutóbbi 2012-es választáson a jobboldali Néppárt 44,6%-ot szerzett a választáson, ami a parlamenti mandátumok 53%-át biztosította a kormányzó pártnak...
Törökországban a török Orbán Viktort, Recep Tayyip Erdogant 49,8%-kal választottak újra, és bár a kétharmados többségre ez sem volt elég (a mandátumok 59%-át kapta)...
Putyin szavazógépe, az Egységes Oroszország 49,4%-ot szerzett legutóbb, amit viszont egész korrekten 53%-os többségre sikerült lefordítani a Dumában...
Szlovákiában is 44,4%-ot szerzett a Fico vezette Smer legutóbb. Ez ugyan mindössze 0,1%-kal marad el a Fidesz tegnapi eredményétől, ám a Fidesz kb. 67%-os mandátumarányához képest "csak" 55%-os sima többséghez volt elegendő...
Romániában a többpárti "ballib" összeborulás 2012-ben 59%-ra (!) vitte (a mandátumok 69%-a az alsóházban)..."
orulunkvincent.blog.hu/2014/04/07/orban_14_valasztasi_vagy_hazugsag_rekord

Romániában lett 2/3-a a kormánykoalíciónak, de úgy, hogy 15%-kal többet kaptak mint a Fidesz.
Megnéztem a korábbi országos listás eredményeket:
2006-ban az MSZP 43,21%-ot kapott és a mandátumok 49,22%-át kapta + ott volt még az SZDSZ, amelyik 6,50%-ot kapott listán és ezzel a mandátumok 5,18%-át kapta, vagyis a 2 párt együtt kapta mandátumok 54,40%-át.
A Fidesz a listás szavazatok 42,03%-át kapta, amivel 42,49%-nyi mandátuma lett a parlamentben.

Szúrófény 2014.12.04. 06:01:31

@mikimanó: Ha történelmünk megél még egy ezer évet és lesznek akik a mi korunkat tanulmányozzák, nem fogják érteni a fehér ember ostoba konokságát, hogy miért nem vetette be felsőbbrendű hatalmát, tudását, hogy miért nem használta fel Hitler vezéri útmutatását ahhoz, hogy kimentse magát a kisszámú, undorító, gyáva, pathológiailag terhelt, fizikailag gyenge, arrogáns zsidó gengszterbanda kezéből.
A gazembernél, mit számít, melyik "ódali"? Ezt kéne meglátni!
A MAGYAR urak baromsága. A magyar urak ezer éven keresztül mindig szem előtt tartották, hogy hatalmuk csak addig biztos, amíg nincs magyar etnikumú polgárság. Nem szabad követniük a nyugati népek példáját, ahol minden társadalomban volt viszonylag erős, saját etnikumú polgársága. Azt egyetlen királyunk nem engedte meg, hogy a városok polgárai magyarok legyenek, mert azok végül még autonómiát is követelnének.uraink örömmel fogadták a Galíciából, Ukrajnából ide igyekvő zsidókat.
Kik is a reklámozott pógárok? Megszavaztátok?
süti beállítások módosítása