Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.06.25.

Éljen az Origo, vesszen a Népszava

Hakapeszi Miki

Nem, kedves főszerkesztő úr, a Népszava nem Origo. Németh Péter fontosnak tartaná hogy az Origo melletti kiálláshoz hasonlóan az ő szarban levő lapja mellett is felsorakozzon a magyar újságírószakma, meg nyilván a teljes demokráciaféltő, rendszerkritikus nagyközönség. De nem fog, Németh kurvára el van tévedve. Minden sajtótermék eltűnése fájdalmas valahol, de a jelenlegi párezres olvasótáboron kívül senkinek nem fog hiányozni, ha a Népszava nem jelenik meg többé. És ez így van jól.

Valahol persze érthető a Népszava kétségbeesett segélykiáltása, hiszen igazuk van abban, hogy nagyon lejt a pálya, a rezsim az állami hirdetések gátlástalan átirányításával  korlátlan számban fenn tudja tartani saját ocsmány nyalonc szócsöveit, miközben a kritikus médiát nehéz helyzetbe hozza azzal, hogy oda semmit sem csorgat a Szerencsejáték Zrt, meg az állampapírokat nyomató cég. De Péterem, a kritikus médián belül nagy különbségek vannak: az Origo például amíg fel nem mondott a fél szerkesztőség minőséget képviselt, a Népszava pedig már régóta egy rakat gőzölgő szar. Más bontásban, hogy érthetőbb legyen: vannak a független, s ha kell, mindenkit kritizáló sajtótermékek, meg vannak a bérrettegő, csak balos faszt szopó társaik. Előbbiekért fáj a szívünk, ha nem bírják a versenyt a nem fair körülmények között, utóbbiakért viszont egy milliliter könnyet sem ejtünk.

Az Origonál nyomást gyakorolt a hatalom a tulajdonosra, hogy kussoltassa el kritikus szájtot, nálatok meg egyszerűen tré a termék, ez nem ugyanaz ám. Nem az a fő baj, hogy van irányultságotok. A Népszabadság klasszisokkal jobb, szakmaibb, pedig balra dől az is, mégis mára az egyetlen olvasható napilap lett.

A hetilapoknál se mondjuk, hogy a legfüggetlenebbnek tűnő Figyelőt szabad csak olvasni, főleg, hogy sokszor dög unalmas. Idegesítően nagy arányban bérrettegő tud lenni a Narancs is, a kötelezően 20 százalék feletti kisebbségvédő tartalom röhejes, de e mellett általában minőségi tartalmat hoz. A jobb érthetőség kedvéért: ők a valóság felől közelítik a dolgokat, kutatják-mutatják a hátteret, összefüggéseket, elemzik például a töketlen baloldal gyökérségét is. Ti meg beszűkült módon, önelégült vén megmondóemberek által vezetve ideológiai alapon néztek mindenre azzal a prekoncepcióval, hogy a balos az jó, a jobbos csak fos lehet. A Népszava a baloldal Magyar Hírlapja, miközben az inkább balra hajló lapok között sok minőségi termék is van.

Ugyanaz a baj a Népszavával, mint az MSZP-vel és DK-val: nem veszi észre, hogy túllépett rajta az idő, a beszűkült megrögzött balosokon kívül senki le se szarja őket, senki nem bízik bennük. Ahogy a levitézlett politikai garnitúra helyett új baloldal kellene, mert csak az tudja megszólítani a hardcore fanokon túli csoportokat, lapból is egy modern, megújult verzóra lenne szükség. A tapasztalt stáb ellenére a Népszava képtelen volt arra, hogy ezt a lépést megtegye, így viszont az értelmes olvasnivalóra vágyók észre sem fogják venni, amikor megy a lecsóba.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

161 komment

Címkék: Népszava

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr126413315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Algopirin 2014.06.25. 07:41:44

namost ha nem tud megélni a piacról tűnyön is el.
az államnak meg megtiltanám hogy hirdessen

conchita wurst 2014.06.25. 11:33:38

'Valahol persze érthető a Népszava kétségbeesett segélykiáltása, hiszen igazuk van abban, hogy nagyon lejt a pálya, a rezsim az állami hirdetések gátlástalan átirányításával korlátlan számban fenn tudja tartani saját ocsmány nyalonc szócsöveit, miközben a kritikus médiát nehéz helyzetbe hozza azzal, hogy oda semmit sem csorgat a Szerencsejáték Zrt, meg az állampapírokat nyomató cég.'

8 év ballib terror alatt a Magyar Nemzet valahogy megélt, sőt még bővült is a jobbos média a HirTv-vel. Igy a faszt se érdekel ha bedől a Népszava meg a többi szar.

conchita wurst 2014.06.25. 11:35:34

'Az Origonál nyomást gyakorolt a hatalom a tulajdonosra, hogy kussoltassa el kritikus szájtot, nálatok meg egyszerűen tré a termék, ez nem ugyanaz ám.'

Mondjuk az Origo és a tulajdonosa és a kirúgott mást mondott, de ha a 444 véleményét tényként fogadjuk el, akkor így vót. SIC

polgári kór 2014.06.25. 11:37:39

'Valahol persze érthető a Népszava kétségbeesett segélykiáltása, hiszen igazuk van abban, hogy nagyon lejt a pálya, a rezsim az állami hirdetések gátlástalan átirányításával korlátlan számban fenn tudja tartani saját ocsmány nyalonc szócsöveit'

- érthető a lófaszt. A kuruc info újságíróit mikor hallottad sírni hogy nincs fizetésük?

Sexual Harassment Panda 2014.06.25. 11:42:05

@conchita wurst: A posztolòt nem zavarják a tènyek!
Igaz, hogy srmmi bizonyìtèk, de az ìtèlet màr +szūletett:politikai nyomàsra rùgràk ki ès kèsz!
Biztos nem azèrt mert alkalmatlan volt, vagy būdös volt a szàja, vagy akàrmibàrmi.

Sexual Harassment Panda 2014.06.25. 11:43:13

@polgári kór: hogyne lenne fizetèsük!
Oriszorszàganyàcskàtòl kapjàk, mint kgbéla.

nandras01 2014.06.25. 11:44:13

a poszt jogos, a népszava egy rakás szar.
olvashatatlan, dögunalmas, fantáziátlan. nem tudom sajnálni, még akkor sem, ha abban egyébként igaza van némethnek, hogy a fidesz ordítóan ocsmány módon tömi ki közpénzzel a saját szarjait.

polgári kór 2014.06.25. 11:46:03

@Sexual Harassment Panda: A kurucnak nincsenek multinacionális hirdetői, oroszok sem. Csak kis magyar cégek hirdetnek.

nu pagagyí 2014.06.25. 11:47:50

@Algopirin: Az állam több módon is tudja befolyásolni a sajtópiacot nem csak hirdetéssel: az intézményeknek előírt kötelező újságrendelésekkel, állami megrendelésben és/vagy támogatásban reménykedő magáncégek zsarolásával. Egy demokráciában ezek mind illegális eszközök, az államnak semlegesnek kell lennie. Az a gyanúm, hogy nyerés esélyével lehetne állami cégek ellen pert indítani, ha másért nem akkor korrupció gyanújával, ha reklámjai elhelyezésénél az azonos jellegű lapok közül az eladott példányszámot nem veszi figyelembe. Az állami intézmények laprendeléseit is lehetne vizsgálni, az állam elvileg nálunk sem részesíthet semmilyen politikai irányzatot előnyben és ha már lapokat rendelnek, akkor többfélét kellene és ott is fontos, hogy legalább a legnépszerűbb lapokat megrendeljék.

Sexual Harassment Panda 2014.06.25. 11:49:33

@polgári kór: ugyan màr..
A kuruc a lyobbik szòcsöve.
Sztem onnan, illetve a zotoszoktòl kapbak pènzt.

barkaba 2014.06.25. 11:51:49

Pár évtizede minden nap megvettem, a többivel együtt. Ma maximum beleolvasok, ha valakinél éppen van és ráérek: de így is vagy fél éve nem olvastam egy sorukat sem. Nem bánom. El kéne ezen gondolkodni a szerkesztőknek, nem könyörögni egy kis adományért!

polgári kór 2014.06.25. 11:52:12

@Sexual Harassment Panda: Erre térjünk vissza ha lesz bizonyíték rá, hogy a Jobbik akár egy fillért is kapott az oroszoktól v. orosz cégektől.

Vmi olyasmi mint pl. ez: mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/lazar-ellen-tuntetteknorveg-penzbol-1233907

Sexual Harassment Panda 2014.06.25. 11:59:08

@polgári kór: ebben igazad van, az orosz pènz csak az èn agyam szūleménye, de a lyobbik-kuruc kapcsolat nem.

nu pagagyí 2014.06.25. 12:04:32

@nandras01: Gondolom nem szoktad olvasni a Népszavát sem, de azért érdekelne mi a véleményed a szikrázóan izgalmas, sokrétű Magyar Hirlapról vagy a Magyar Nemzetről?

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 12:09:29

@nu pagagyí:
Miért, ha az is egy kalap s*ar akkor kevésbé lesz kár a népszaváért?

polgári kór 2014.06.25. 12:16:31

@nu pagagyí: A 8év alatt a Magyar Nemzet és a MH tönkrement? Vagy miről beszélsz?

8% szocionista nem tudja eltartani a Népszabit IS meg a Népszavát IS. Igy az egyik megy a kukába, ez már évek óta közismert.

Emellett a nyomtatott sajtóban minden lap példányszáma csökken, és ez így lesz a jövőben is.

eßemfaßom meg áll 2014.06.25. 12:18:53

@nu pagagyí: "Az állam több módon is tudja befolyásolni a sajtópiacot nem csak hirdetéssel: az intézményeknek előírt kötelező újságrendelésekkel"

index.hu/kultur/media/2009/02/11/gyurcsany_bojkottot_hirdetett_a_magyar_hirlap_ellen/?rnd=587

"Állami intézmény nem fizethet elő a Magyar Hírlapra, és az állami vállalatok nem hirdethetnek Széles Gábor napilapjában Gyurcsány utasításai alapján"

nandras01 2014.06.25. 12:21:00

@Muad\\\'Dib:
tévedsz. megpróbáltam- többször is.
a kérdésed alapján pedig úgy vélem, azt hiszed, hogy az általad említett nyomdaipari termékek feltétlen rajongója vagyok.
mellélőttél, de nagyon :)
ha egy újság szar, az akkor is szar, ha egyébként a világnézete és a szellemisége nem áll távol tőlem.
tudod, ez a különbség az elvakult jobboldali birkák, meg a liberális között, hogy az utóbbi kritizálja a saját oldalát is, ha az vállalhatatlan terméket állít elő.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.25. 12:23:13

A politikai napilapoknak el kellene tűnniük a süllyesztőben: Népszava, Népszabadság, Magyar Nemzet, Magyar Hírlap. Egyikre sem kíváncsiak az emberek, csak a pártok tartják fenn őket állami pénzekből.

polgári kór 2014.06.25. 12:23:49

A Népszabadság pedig nemrég került külföldi kézből külföldi kézbe.

nepszava.hu/cikk/1008817-osztrak-kezbe-kerul-a-nepszabadsag

Úgyhogy most már az osztrák bankoknak is lesz hol aggódni a demokráciánkért..:)

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 12:24:14

@nandras01:
Tartok tőle, hogy ezt nem nekem szántad...

barkaba 2014.06.25. 12:25:46

@Online Távmunkás: Én kíváncsi lennék rájuk, ha jól írnák az újságot. Az nyomokban a Népszabadságnál és a Nemzetnél felfedezhető. Én például a bulvárra nem vagyok vevő semmilyen formában.

nu pagagyí 2014.06.25. 12:26:55

@Algopirin: A példányszámokat elnézve, mindegyik nyomtatott országos politikai napilap döglődik. A Népszabadság 45 ezres és az MN 37 ezres példányszáma is nevetséges, a többiről nem is beszélnék. Az MN példányszámában ráadásul benne vannak az intézményi megrendelők is, szerintem csak ők veszik. Nem hitelesek, bár nem egyforma mértékben. Az emberek úgy gondolják, mind pártlap, az a feladatuk, hogy a pártok tájékoztassák benne a nagyérdeműt. Be kellene bizonyítaniuk, hogy fő tevékenységük az állam ellenőrzése, stiklijeinek feltárása, a politikusok eltitkolt disznóságainak kiderítése, mindannyiunk érdekében.

nandras01 2014.06.25. 12:27:03

@Muad\\\'Dib:
bocs, igazad van :)
@nu pagagyí: -nak akartam küldeni, de mellément :)

Scagnetti 2014.06.25. 12:27:20

@nu pagagyí: Ugyanolyan szar pártlapok, mint a Népszava. Nem kár egyikért sem.

polgári kór 2014.06.25. 12:32:14

@nu pagagyí: 'A Népszabadság 45 ezres és az MN 37 ezres példányszáma is nevetséges, a többiről nem is beszélnék. Az MN példányszámában ráadásul benne vannak az intézményi megrendelők is, szerintem csak ők veszik.'

Ahogy az Összes lap példányszámában. Az állami hivatalok+válallatok+könyvtárak ma is megrendelik az MN-t, Népszabadságot, MH-t és a NSZ-t is. Ez így volt az elmútnyócban is.

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 12:35:23

@nu pagagyí:
Sajnos az újságírás nálunk nem fejlődött tovább (kevés kivételtől eltekintve) a kommunizmus után. Mai napig az a meglátás, hogy valahová be kell tagozódni, a függetlenség csak problémát okoz. Ráadásul ugye a független újságírás fenntartása az államnak nem érdeke (a fityeszt ismerjük ebből a szempontból, de az előzőek sem voltak sokkal jobbak), jobb helyeken a magánszektor saját jól felfogott érdekei miatt "támogatja" (megrendelésekkel, hirdetésekkel) a valóban független médiát, de nálunk a hazai cégek egy jelentős része szintén érintett ilyen-olyan stiklikben, így ők sem kifejezetten akarják megkavarni az állóvizet.
Ráadásul sajnos a nemzetközi trend is azt mutatja, hogy a valóban független média mindenhol haldoklik. Mi pedig még ehhez képest is lemaradásban vagyunk. Szomorú, de ez van...

polgári kór 2014.06.25. 12:47:09

@Muad\\\'Dib: Mindenki azt hiszi hogy máshol független a média, csak Mo-n nem.

Mindenki azt hiszi hogy a szomszéd füje a ződebb.

sas70 2014.06.25. 12:48:56

Ideális világ lenne, ha a sajtóról tényleg a piac döntene és nem az állami megrendelések. De most nem ez a helyzet. Igazából pont a fizetőképes kereslet fordul el a nyomtatott sajtótól, mert az interneten gyorsabban megkapja a híreket és talán még olcsóbban is.
Bármennyire szép és hasznos egy lovashintó, már nem azzal járnak az emberek. Valószínűleg a nyomtatott sajtó is el fog tűnni, még ha igazán jó dolog is egy újságot kézbe fogni. Ez van lehet ezen siránkozni csak nem nagyon érdemes.

sas70 2014.06.25. 12:50:22

@polgári kór: Ángliába télleg ződebb, igaz nem közvetlen szomszéd.

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 12:55:37

@polgári kór:
Nem, nem hiszem azt. A teljes függetlenség nyilván nem létezik. Mindenkinek (a tulajdonosnak, meg újságíróknak) vannak politikai nézetei és ez nyilván tükröződni fog a lapban. De nem mindegy, hogy pártlapként funkcionál valami (MN, MH), esetleg sima protest lapként (Népszva), vagy legalább minimálisan odafigyel rá, hogy ne alkalmazzon kettős mércét, és legyen konzekvens.

polgári kór 2014.06.25. 12:56:01

@sas70: 'Ideális világ lenne, ha a sajtóról tényleg a piac döntene és nem az állami megrendelések.'

az bazmeg

- Egyetlen egy baloldali és liberális lap sincs magyar tulajdonban(azaz kormányfüggetlen), egy se. Ha a piac döntene, az annak lenne jó, akinél a pénz van. Azok nem a magyarok, mert akkor minden lap külföldi tulajdonú lenne, nem csak a ballib lapok.

az is vmi qrvajó volt ahogy a ballibek alatt a gazdaságról állítólag a piac döntött, az elmúlt25 év csúcspontja volt a magyar államcsőd

brekeke

polgári kór 2014.06.25. 12:59:31

@Muad\\\'Dib: Te miről beszélsz Kapolyié a Népszava azaz egy őskommunista zsidó üzletemberé. Semmiben nem különbözik a jobboldali politikai lapoktól leszámítva hogy nem magyar tulajdonú.

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 13:02:26

@polgári kór:
Olvasási nehézségeid vannak? Próbáld meg átfutni miket írtam, és ha nem megy egyedül, kérj meg valakit, hogy értelmezze...

ingyenebed 2014.06.25. 13:28:28

@conchita wurst:

a gyurcyánybajnai terror idején az állami cégek a jobbos lapokban is megfelelő mennyiségben hirdettek, nehogy a magadfajta rhadékok diktatúrást sikolthassanak.
a jobbos médiát pénzelő cégeknek a fidesz hatalom vaskos állami megrendelésekkel ad hálát.

hogy rhadnál meg, te szmétláda.

conchita wurst 2014.06.25. 13:32:25

@ingyenebed: 'a gyurcyánybajnai terror idején az állami cégek a jobbos lapokban is megfelelő mennyiségben hirdettek, nehogy a magadfajta rhadékok diktatúrást sikolthassanak.'

Hát persze, sajnos ebben az esetben is ők buktak le:

index.hu/kultur/media/2009/02/11/gyurcsany_bojkottot_hirdetett_a_magyar_hirlap_ellen/?rnd=587

mint minden más esetben..:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.25. 13:33:41

csoda, hogy még volt népszava eddig.

szempontpuska 2014.06.25. 13:43:14

@conchita wurst: orgoványi zsidózás és "mert csak" között akad egy kis különbség

Larry Silverstein 2014.06.25. 13:46:43

@szempontpuska: miért ne zsidózhatna akárki?

Az lenne a függetlenség, hogy zsidókról csak olyat szabad mondani ami nekik tetszik? És pláne ettől függővé tenni az állami reklámot?

Gyurcsány zsidó családba nősült, őt még meg is értem, de örülök hogy nem ME már, sok kárt okozott.

sas70 2014.06.25. 13:46:46

@polgári kór: Milyen államcsődről beszélsz? Semmilyen állam csőd nem volt!
És kurvára leszarom, hogy ki egy lapnak a tulajdonosa, ha az szar.
És felhomályosítalak a piac dönt, mert ez a kurva kapitalizmus így működik. Persze lehet diktatúrát is csinálni, igaz olyan is volt már és nem működött.

polgári kór 2014.06.25. 13:47:46

@sas70: 'Milyen államcsődről beszélsz? Semmilyen állam csőd nem volt!'

nekem mind1..:)

turista a saját országában 2014.06.25. 13:48:39

Bérrettegő a kurva anyád, te mocskos fideszes barom.

turista a saját országában 2014.06.25. 13:51:57

"De Péterem, a kritikus médián belül nagy különbségek vannak: az Origo például amíg fel nem mondott a fél szerkesztőség minőséget képviselt,"

Ahogy a fajtáddal együtt te azt csak képzeled, kisapa. Az Origó sosem tartozott a kritikus sajtó berkeibe, eddig is megalkuvó, talpnyaló fideszes médium volt, amit cikkek százaival bizonyított az elmúlt években. Most elkövettek egy hibát, jött a retorzió.

_most_ 2014.06.25. 13:53:06

@polgári kór: lol, a népszava példányszáma nagyobb, mint a magyar hírlapé, szóval a magyar hírlap biztos nem a piaci alapon maradt életben, ellenzékben is tolta bele a fidesz a pénzt, hogy honnan volt nekik pénzük azt kitalálhatod, de tény, hogy hatalmas adósságokat sikerült felhalmozni a fideszes önkormányzatoknak, meg ügye a fideszes oligarcháknak is sok pénzzel tartozik a fidesz a támogatásért cserébe. A másik oldal, hogy az állami hirdetések aránya az baloldali kormány alatt sokkal korrektebben voltak elosztva a baloldali és a jobboldali lapok között, de a fidesz nem ismeri a korrektséget, ezt számtalanszor bebizonyították.

turista a saját országában 2014.06.25. 13:54:03

Aki az Origóért aggódott, és kifejezte nemtetszését, ne adjisten tüntetett a sajtószabadságért, az egy genetikusan retardált.

polgári kór 2014.06.25. 13:58:36

@_most_: perszepersze, a fideszes önkormányzatok tartották el a jobbos ellenzéki sajtót(majd gondolom vidiót is csatolsz)

hehe

akkor most tartsák el a ballib önkormányzatok

hehehehe

oncogito 2014.06.25. 14:00:55

@polgári kór: - gondolom azért nem a levegőből élnek, van aki pénzeli őket, ha nem is az állam.

_most_ 2014.06.25. 14:04:04

@polgári kór: nyilván neked nincs vele problémád, hogy az adófizetők pénzéből tartják fent a jobboldali sajtót, de ne írj már olyan ostobaságokat, hogy piaci alapon maradtak fent, hisz a példányszámokat látva ez nevetséges megállapítás.

oncogito 2014.06.25. 14:04:42

Ezzel nem értek egyet.
Ha egy lap, egy cég, egy ember azért megy tönkre, mert nem piacképes, az rendjén van.
Azonban ha azért, mert az állam hatalmánál fogva ki akar golyózni lapot, céget, embert, akkor az teljesen más kategória.
Ha emberek tüntetnek magasabb bérért, vajon nem engedik maguk közé azt, aki egyébként rosszul dolgozik és nem érdemel több bért?
Hol van az összefogás és hol van a piaci érdek alakulásának határa...?

balfékek 2014.06.25. 14:10:03

@turista a saját országában: Kis tesód jól van? Akinek az apukája vagy.

polgári kór 2014.06.25. 14:13:08

@_most_: Te állítottad hogy a fideszes önkorik tartották el a jobbos sajtót....gondolom nem csak a levegőbe fostál.

Semmi kifogásom ellene hogy a ballib önkorik tartsák el a ballib újságokat most.

Brekekeke

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:13:20

Az Origót eltartja a német állami csöcs, hiába veszteséges, a Népszavát viszont még az utódpárt sem.

Nagyon is igaza van Németh elvtársnak. Ami jár, az jár.

Miért nem pályázik a független norvég alaphoz?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.25. 14:15:55

"Minden sajtótermék eltűnése fájdalmas valahol"

Hol?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:16:20

Stílszerű lenne az orgoványi erdőben eltemetni a szennylapot.

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:30:18

"Tavaly januártól idén júniusig a 14 ezres példányszámú, 140 éves múltra visszatekintő Népszava listaáron 29 millió forintnyi, a 45 ezer példányban eladott Népszabadság 91 millió forintnyi állami támogatást kapott"

turista a saját országában 2014.06.25. 14:30:46

@polgári kór: "perszepersze, a fideszes önkormányzatok tartották el a jobbos ellenzéki sajtót(majd gondolom vidiót is csatolsz)"

Nem az önkormányzatok, hanem 2010 előtt a pártpénzek, és a fideszhez köthető gazdasági holdudvar. Ez az, ami a baloldalnál hiányzik. 2010 után az mszp-s pártkassza igencsak szerényen csörög, a baloldali vállalkozók meg jobbnak látják távol tartaniuk magukat a balos médiától, vagy csak nem látnak benne üzletileg fantáziát.

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:31:50

Dicséret illeti Orbánákat, mégis fizet az RTL reklámadót:)))

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:32:18

@♔bаtyu♔:

Jó lenne eljárást indítani az ellen, aki a szalonképtelen, szélsőséges Népszavába pumpált 29 millió forint közpénzt.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:34:35

A Népszabadság pedig az utódpárt pártlapja. Az milyen alapon működik, és ha működik, milyen alapon kap 91 millió forint közpénzt?

_most_ 2014.06.25. 14:36:06

@♔bаtyu♔: mondjuk hasonlítsd össze mennyi pénzt kapott a nagyszerű magyar hírlap, meg magyar nemzet, gyanítom azzal nincs problémád :D

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:37:01

@_most_:

Szalonképes sajtót hasonlítasz szalonképtelenhez.

_most_ 2014.06.25. 14:37:46

@Istóczy úr: jaja, a magyar hírlap rendkívül szalonképes, olvassák is 17-en :D

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:40:55

Ugyanaz a bűz árad a Népszavából, az Origóból és az itteni balliberális injekciósokból is.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:45:47

"Magyarországból „bűz árad” – írja valami Cohen névre hallgató, bűzlő végtermék valahonnét Angliából. Cohen, meg Cohn-Bendit meg Schiff. A Népszava pedig a nagy kalapácsos ember vörös figurájával jelentkezik, és sajtószabadságot követel. A legtöbben pedig azt gondolják, hogy ez valami újdonság, s hogy ilyen hadjárat még nem volt. Botorság. Nincs új a nap alatt. Sajnos nem sikerült mindet beásni nyakig az orgoványi erdőben…A vörös rémuralom után – idehaza évtizedeken át az eufemisztikus „dicsőséges 133 nap” név alatt fut a tömeggyilkosok országlása, és szellemi-lelki utódaik a mai napig szeretik ezeket a véglényeket – Kun Béláék Ausztriába távoznak. Egyik részük véglegesnek tekinti a távozást, hiszen világéletében gyűlölte ezt az országot. Ilyen Roboz Imre, az „író”, ki így sóhajt fel: „Mit silbakoljak a rút magyar tragédia függönye előtt? (…) Gyenge népem, hitvány népség: mi közöm már hozzád. (…) Magyar röggel akár sohse találkozzam többé.” Mindez a harag pedig azért, mert a nép nem óhajtotta eltűrni tovább Kunékat. Íme, Schiff András szellemi-lelki rokona…Ám ez a vörös emigráció jobbik része. A többi ugyanis vissza akart térni, bármi áron. Kun Béla 1919. augusztus 1-jei búcsúbeszédében világosan fogalmaz: „Mi ez alatt az átmeneti idő alatt félreállunk, hogy majd újult erővel, tapasztalatokkal gazdagabban és objektívebb, reálisabb körülmények között egy érettebb proletariátussal új harcba kezdjünk (…).”"

www.magyarhirlap.hu/velemeny/ugyanaz_a_buz.html

Kitűnő, örökzöld cikk!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.06.25. 14:48:36

Húvazze, itt az összes fidesztroll, pedig most nem kell a megbízót védeni. Kéretik a kulturált hangnem megtartása, Vincentet meg különösen nem basztatni, mert király blog.

nu pagagyí 2014.06.25. 14:52:39

@Istóczy úr: Te egy biológia csoda lehetsz. Nem tudtam, hogy egy bélféreg szagokat is érez. Szerintem csak nagyzolsz.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.06.25. 14:52:43

@Istóczy úr: nagyon a határon vagy. még egy apró zsidózás, vagy csak utalás és repülsz az összes kommenteddel együtt.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:53:40

A kitűnő Tóth Gy. László megmondja a jót Németh Péter elvtársról:

www.youtube.com/watch?v=cHTSlafjkoQ

Kb. 3:10-től, de érdemes az egészet végignézni.

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:53:56

@Istóczy úr: "Mértékadó nyugati körök" Szélsőségesebbek ezek mint Bauerék, pedig azok sem semmik.

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:55:39

Neked az troll? Aki más véleményen van? Érdekes.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:56:38

@Hakapeszi Miki:

Ne fenyegess, "elvtárs"! Jogom van leírni a véleményemet a témáról, és jogom van mások véleményét is megidézni.

polgári kór 2014.06.25. 14:57:04

@turista a saját országában: 'Nem az önkormányzatok, hanem 2010 előtt a pártpénzek, és a fideszhez köthető gazdasági holdudvar. Ez az, ami a baloldalnál hiányzik.'

- teccettek volna nem külföldre nyalni, akik most a fejükre szarnak

Reszelő Aladár 2014.06.25. 14:57:33

A szitu az, hogy az újság maradt az ami, ahogy az olvasók is. Csak a természet rendjével ők sem dacolhatnak: az idősek egy idő után meghalnak, újak pedig nincsenek. Ha pedig nincs már olvasó, akkor ennyi volt.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 15:00:01

@♔bаtyu♔:

Nem szélsőségesebbek, de befolyásosabbak. Bauer elvtársat tudtommal nem idézgetik a kazakisztáni álliberálisok, mint a Nyugat mértékadó véleményformálójáét.

_most_ 2014.06.25. 15:01:47

@Istóczy úr: de miért kell trollkodnod minden poszt alatt, mi lenne, ha mondjuk nem minden második komment a tied lenne, ha ennyi a mondandód javaslom írj blogot, azt akit érdekel elolvassa.

turista a saját országában 2014.06.25. 15:02:16

"Ahogy a levitézlett politikai garnitúra helyett új baloldal kellene, mert csak az tudja megszólítani a hardcore fanokon túli csoportokat, lapból is egy modern, megújult verzóra lenne szükség."

Van egy rossz hírem cuncimókus: bármilyen modern megújult verzió, új sajtótermék is meg fogja írni, hogy Orbán egy despota diktátor, és hogy 2010-14 között módszeresen felszámolta a jogállamot. Mert ez nem bérrettegés, hanem tény, ez a valóság, amiről egy felelős médiumnak - hiteles tájékoztatás címén - egyenesen kötelessége (lenne) beszámolnia.

Larry Silverstein 2014.06.25. 15:02:49

Bakter még a Playboy is liberálisabb, mint a magyar bolsik: mandiner.blog.hu/2014/06/25/igy_szamol_le_gary_oldman_a_politikai_korrektseggel#comment-form

Azt mondta, hallod azt mondta a Gary Oldman, hogy Hollywoodot zsidók müködtetik!

Ki garantálja ezek után az amerikai demokráciát? Mi következik? Numerus Clausus? Gázkamra?

Meddig türjük?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 15:03:22

Bauer egyébként témába vág, ugyanis a Népszavát pont az ilyen Bauer-féle ávósok, illetve (sokszor mindkét ágról) ávós származású véleménydiktátorok csinálják. Olyan véglények, akikre egyszerűen képtelenség lenne olyan lusztrációs törvényt csinálni, aminek nem lennének alanyai/tárgyai.

Larry Silverstein 2014.06.25. 15:04:36

@turista a saját országában: 'Van egy rossz hírem cuncimókus: bármilyen modern megújult verzió, új sajtótermék is meg fogja írni, hogy Orbán egy despota diktátor, és hogy 2010-14 között módszeresen felszámolta a jogállamot.'

- És azt is meg fogja írni a zujságában, hogy felszámolta a sajtószabadságot! Igazi unikum a magyar dikkktatúra!

nu pagagyí 2014.06.25. 15:10:48

@polgári kór: Közpénzből csak normatív módon szabadna bármit is támogatni. Amíg örömködünk, hogy saját holdudvarát tömi pénzzel az aktuális kormányzat, addig szolgák maradunk saját hazánkban. Nem fogadható el az első Fidesz kormány kétmilliárdja sem a Heti Válasznak és a balliberális kormányzás alatti esetleges hasonló akciók sem. Persze némileg elfogult vagyok, de úgy érzem, pofátlan módon csak a jobboldali kormányok avatkoztak be a sajtóba és médiába. A Csúcs, Nachlik duó kártevéseitól kezdve, minden kormányuk elkövetett valamit, amitől az egész sajtó olyan lett, amilyen. Kiölték a média függetlenségét, most mind szar és ami rosszabb már az állami alkalmazottak politikai szelektálása is elkezdődött. Egy tetű diktatúra épül. Gratulálok mindannyiunknak, magamnak is, bélféreg elvtársnak is, zsidózó-cigányozó polgártársainknak is, védekezésre képtelen demokratáinknak is.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.06.25. 15:15:25

@Istóczy úr: persze, nekem meg jogom van a blogomat széttrollkodó elmebetegeket kikúrni a picsába, na szeva!

polgári kór 2014.06.25. 15:20:01

@nu pagagyí: 'Közpénzből csak normatív módon szabadna bármit is támogatni. Amíg örömködünk, hogy saját holdudvarát tömi pénzzel az aktuális kormányzat, addig szolgák maradunk saját hazánkban.'

Ez alapvető félreértés a demokráciával kapcsolatban. A kormány kötelessége hogy a saját választóit és holdudvarát tömje (törvényesen) közpénzzel. Ez nem lehetőség, ezért választják meg.

polgári kór 2014.06.25. 15:26:51

Egy szempontból jó lesz ha kibasszák a Népszava 65 újságíróját.

Még több független, hiánypótló demokrata blog fog megjelenni a blog.hu-n, ezzel emelve az amúgy már most is igen magas színvonalat!

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 15:30:55

@nu pagagyí:

"Az állam több módon is tudja befolyásolni a sajtópiacot nem csak hirdetéssel: az intézményeknek előírt kötelező újságrendelésekkel, állami megrendelésben és/vagy támogatásban reménykedő magáncégek zsarolásával. Egy demokráciában ezek mind illegális eszközök, az államnak semlegesnek kell lennie."

Vö.: "Állami intézmény nem fizethet elő a Magyar Hírlapra, és az állami vállalatok nem hirdethetnek Széles Gábor napilapjában Gyurcsány utasításai alapján, miután Bayer Zsolt Betelt a pohár című rasszista publicisztikája felháborította a miniszterelnököt." (index.hu; 2009. 02. 11.)

Nu pagagyí meg ezerrel ekézte Fletót. Biztos így volt, másképp nem is lehetett. :)

_most_ 2014.06.25. 15:31:50

@polgári kór: szóval a fidesz szavazók azért szavaztak a fideszre, hogy a felcsúti polgármester milliárdos osztalékot vehessen fel, azt mondom a fidesz szavazók jószívűsége példaértékű :D

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 15:31:55

@eßemfaßom meg áll:

Tovább kellett volna görgetnem: Lecsaptad a magas labdát, tiéd az elsőség. :)

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 15:32:26

@nandras01:

"...hogy az utóbbi kritizálja a saját oldalát is, ha az vállalhatatlan terméket állít elő."

Aha. Persze. :)

_most_ 2014.06.25. 15:34:02

@pocaklakó minimanó: azért az nagyon más eset, a rasszizmust nem támogathatja egy európai állam.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 15:35:54

@_most_:

Nem bizony.

A magyarellenes Népszavának adott 29 millió forint közpénz elszámoltatásért kiált!

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 15:36:33

@turista a saját országában:

"...hanem tény, ez a valóság..."

Csakis. Főleg azért, mert te mondtad meg és ugyebár ez legitimálja az állítást. :)

polgári kór 2014.06.25. 15:36:36

@_most_: Nem úgy tünik hogy nagyon zavarja őket, persze ebben része van a családi adókedvezményüknek és a 16%-os SZJA kulcsnak is.

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 15:36:41

@polgári kór:
WTF!
Biztos nem kevered te az állam és kormány szavakat?

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 15:37:54

@_most_:

"... a rasszizmust nem támogathatja egy európai állam."

Hát persze. Azt pedig, hogy mi a rasszizmus mindig mások kívánják megmondani a saját értékrendjük (muhaha!) alapján.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 15:38:59

@polgári kór:

Igen, ez esélyes.

Nem kellene, de mindig meglepődöm, hogy hánytagú szerkesztőségekkel üzemelnek igazi tőrőlmetszett balliberális szennyblogok.

A csúcs nálam az volt, amikor kiderült, hogy a hungarofób "Magyarinfó" / "Kettős Mérce" (fasz tudja, melyik az igazi nevük) norvég állami pénzen szervezett tüntetést a magyar kormány ellen (majd még egyszer behajtotta a költségeket a birkákon ilyen elszámolással: buszjegy 300 forint, telefon 550 forint, színpad és egyéb 700 ezer forint).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.25. 15:43:25

@barkaba: A híreket neten fél vagy sokszor 1-2 nappal hamarabb elolvasom, így engem az elemzések, riportok érdekelnének nyomtatásban, ha lenne még oknyomozó újságírás az országban vagy tudna valaki normális interjút készíteni, ahol nem az alákérdezés vagy a megszégyenítés a cél...

polgári kór 2014.06.25. 15:43:37

@Muad\\\'Dib: Az állam pénzét a parlament felhatalmazásával a kormány költi el.

A demokráciákban, legalábbis.

polgári kór 2014.06.25. 15:44:32

@Istóczy Győző: hehe, a szabaccság nincs ingyér!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.06.25. 15:46:31

Lehet, hogy nem vagyok ideológiailag elég képzett, de nem értem, hogy magán válalkozásként üzemletetett lapokat miért kell állami pénzekkel tömni? Szokásjog?

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 15:47:27

@polgári kór:
Az állam és kormány kizárólag az angolszász jogrendszerben kezelődik szinonimaként. Más európai rendszerekben nem.

polgári kór 2014.06.25. 15:49:25

@Muad\\\'Dib: Te miről beszélsz?

Érdemben próbálj a kommentre reagálni, ha kérhetem.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 15:49:37

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!:

Éppen ez az, hogy a Népszabadság és a Szabad Sajtó nem vállalkozás, hanem küldetés. Nekik jogaik vannak, és függetlenek, elszámoltathatatlanok, ellenőrizhetetlenek.

Éppen ellenkezőleg: ők ellenőrzik a demokratikusan megválasztott kormányt.

Őket viszont senki nem ellenőrizheti, és joguk van veszteségesen is működni, ellenőrizni.

Őket adják, hogy jó legyen nekünk. Mi nem választhatjuk meg őket a pénztárcánkkal sem.

Érted már?

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 15:51:23

Itt nincs olyan, hogy majd a Piac eldönti.

Ezt csak a függetlenballiberális újságírók mondhatják másoknak.

Ha a balliberális sajtónak a 29 milliós állami csöcs mellett is anyagi gondjai vannak, akkor nincs sajtószabadság.

Sexual Harassment Panda 2014.06.25. 15:58:50

@Istóczy Győző: te megint visszaszivàrogtàl?
Remèlem megint kibaxnak a faszba .

_most_ 2014.06.25. 15:59:26

@Istóczy Győző: ha a jobboldali sajtó se kapna milliárdos állami támogatásokat, akkor szerintem senki nem háborogna.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 16:01:40

@_most_:

Nem háborogni kell, hanem fizetni.

Te például hány Népszavát vettél ma?

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 16:06:31

@polgári kór:
Qrva nehéz lesz, ha még mindig nem érted.
Mifelénk az állami cég != kormány cég. Tehát a kormány(ok) nincsenek felhatalmazva arra, hogy a saját csinovnyikjaiknak osztogassanak pénzt az állami cégeken keresztül.

polgári kór 2014.06.25. 16:07:55

@Muad\\\'Dib: Irtam hogy törvényesen. A törvénytelen megoldás bcs.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 16:09:03

@Muad\\\'Dib:

Akkor miért várja el a bolsevista Népszava, hogy osszon neki a kormány?

Miért nem fordul a Népszava a norvég alaphoz?

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 16:09:04

@_most_:

"...ha a..."

'Ha', mondták egykoron lakonikusan a makedón hadvezérnek is.

Amúgy pedig az a leggyakoribb felállás, hogy ameddig a ballib lapokat támogatják állami csecsről, addig a mantra az, hogy "éljenek meg a piacról!", de amint fordul a kocka, hirtelen az apadó források helyetti piacról való megélés nem követendő: akkor támogasson az állam.

Vö.: "Feltehetően erre válaszul jelent meg a Magyar Nemzetben, hogy tavaly márciusban egyetlen nőnapi cikkért három milliót kaptunk. A valóság ezzel szemben az, hogy két egymás után következő számban összesen ötoldalnyi terjedelemben tettünk eleget a szerződésben vállalt kötelezettségünknek..." (Farkasházy a 2008-as nőnapi cikkekről)

Vagy említhetnénk Mester Ákos jajongását az elapadó forrásokról.

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 16:10:27

@Istóczy Győző:
Ki nem s*arja le a népszavát? Most készülnek nagyon helyesen csődbe menni. A blog is ezt írja...

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 16:12:04

@polgári kór:
Még mindig nem világos? Az állami cég nem hirdethet(ne) pártpreferencia alapján jobb helyeken. Ilyen egyszerű.

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 16:12:31

A piacról való megélés két példája. Most szándékosan nem a sajtóból vett példák jönnek.

a) Gerendás Péter, gitáros. (index.hu/belfold/2013/03/31/gerendas_peter_emigral/)
b) Cziránku Sándor, gitáros. (fn.hir24.hu/csucsfogyaszto/2007/10/22/csepelen_hazmester_vilagklasszis_gitaros/)

Kérdés: Melyiknek SÍR JOBBAN A SZÁJA? És MIÉRT? :)

nu pagagyí 2014.06.25. 16:12:48

@pocaklakó minimanó: Írták ezt itt már többen is, Bayert azért nem tartom jogforrásnak, nevezzük bérrettegésnek az idézett művet. Természetesen nem tartanám helyesnek, hogy ilyen szinten szabályozgasson a miniszterelnök. Ami ide vonatkozik a következő: állami intézmény, ha politikai lapokat rendelget, akkor a lapok tényleges példányszámát nem hagyhatja figyelmen kívül. Konkrétan, egy állami általános iskola igazgatója nem teheti meg, hogy csak a 7400 példányban forgó Magyar Hírlapot rendeli meg a tanári karnak és az ennél nagyobb példányszámú lapokat nem. Az állami tisztviselőktől, közalkalmazottaktól munkájuk során semlegességet várunk. Van is nekik esküjük, nincs benne, hogy valamelyik holdudvart kéne előnyben részesíteniük.

polgári kór 2014.06.25. 16:14:11

@Muad\\\'Dib: Miért ne hirdethetne?

Ki tiltja meg?

jogszabályi hivatkozást kérek.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 16:15:11

@pocaklakó minimanó:

Gerendás ráadásul ávós származású, és kedvelt kurzuszenész volt a vörösdiktatúra idejében is. Zsidó is: halmozottan előnyös helyzetű hát. Miért sír a szája?

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 16:15:57

@nu pagagyí:

"Természetesen nem tartanám helyesnek, hogy ilyen szinten szabályozgasson a miniszterelnök."

Csakhogy ezt NEKED nem lehet elhinni, mivel sehol sem írtad le, hogy mennyire undorító dolognak tartod ezt tőle. Mások esetében meg igen.

Húzd be a lólábat, pajti! :)

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 16:17:19

@nu pagagyí:

Baromság. A status quo fenntartása ugyanolyan politikai állásfoglalás, mint a Magyar Hírlap vagy a Népszava előfizetése.

Dönteni kell, és a döntésért felelősséget vállalni.

Nemzeti érzelmű döntéshozó nem rendel Népszavát semmilyen ürüggyel csak azért, hogy azt olvasgassák szabadidejükben bárkik.

Amúgy miért is rendelgetnek egyes iskolaigazgatók közpénzből Népszavát?

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 16:17:54

@polgári kór:
Azért nem, mert nem a pártra szavazók állama vagyunk, hanem a MAGYAR állampolgároké. Hirdetni meg azért szoktak, hogy valamilyen szolgáltatást népszerűsítsenek. Az állami cégek az ÁLLAMPOLGÁROKNAK, akik igénybe vehetik.
De azt hiszem nem fogod felfogni. Ezért cserélődnek itt a két "remek" oldal "csodás" politikai csoportosulásai mindenféle normális változás nélkül. Mert végső soron egyívásúak...

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 16:19:56

@nu pagagyí:
Nem sűrűn szoktam ezt mondani, ha neked válaszolok, de tökéletesen egyetértek. Sajnos erre itt nem sok esély van, tartok tőle, hogy esetleges kormányváltás után sem lenne...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.06.25. 16:20:37

Azt hittem, hogy a rendszerváltással megszűnt az intézmények kötelező újságvásárlása is. (Lásd annó a "Szovjetúnió" c. lapot, amit magánember soha nem vásárolt, pedig szép színes volt).

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 16:21:18

@Muad\\\'Dib:

De azt már nem kérdezted meg tőle - elvégre fő az egyetértés -, hogy vajon az itteni ténykedése során mikor sírta tele ilyen lendülettel a topicokat a korábbi antidemokratikus megoldások láttán, ha azok éppen a ballib csürhétől származtak. :)

polgári kór 2014.06.25. 16:22:44

@Muad\\\'Dib: 'Azért nem, mert nem a pártra szavazók állama vagyunk, hanem a MAGYAR állampolgároké.'

Ez butaság. A kormány és a parlament osztja el a pénzt úgy ahogy akarja, ennyike. Ha nem teccik le kell váltani, ilyen a demokrácija.

pocaklakó minimanó 2014.06.25. 16:22:51

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!:

Nekem van belőle otthon pár példány. Meg a Kolobok ifjúsági újság példányai is a bennük lévő műanyag lemezekkel. :)

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 16:24:32

@polgári kór:
Teljes tévedés. Valamint a demokrácia ismeretének tökéletes hiányát takarja ez a kijelentés.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 16:27:47

@Muad\\\'Dib:

A tied is egy vélemény, másé pedig más.

A vélemények a választásokon mérettetnek meg.

Miből gondolod, hogy nálad van a bölcsek köve, hogy milyennek kell lennie egy államnak, vagy itt és most a magyar államnak?

Általában még akár igazad is lehetne, de a 45 + 12 év + 133 nap bolsevista terrorért nem lehet ugyanazt adni, mint amit egy makulátlan szereplő érdemel.

A Németh Péter-féléket nem is lusztrálni, hanem defenesztrálni kellene, nemhogy még 29 milliókkal támogatni antimagyarizmusát, majd hallgatni, hogy kevesli a gempát.

Az orgoványi erdőbe a szennylapjával!

Muad\\\'Dib 2014.06.25. 16:30:42

@polgári kór:
Ott, hogy a kormány még véletlenül sem arra költi a pénzét amire akarja, hanem amire a demokratikus állami keretek által ráruházott jogok és kötelességek megszabják.
Az már csak hab a tortán, hogy az állami cégek pénzét végképp nem úgy költik, ahogy akarják, hiszen ezeknek bőven kormányokon túlmutató feladataik vannak. Tehát - az ügynél maradva - hirdetéseknél és egyebeknél a példányszám és a teljes lefedettség lehet kiválasztó szempont, nem a pártszimpatizánsok elérése. Arra költse a párt pénzét.

nu pagagyí 2014.06.25. 16:35:18

@Muad\\\'Dib: Az a baj, ha az egyik elkezdi, a másiknak sem sok választása marad. Nyilván bosszú következik, ha fideszéket elküldik a búsba és érzelmileg tudnék is azonosulni ezzel, de sajnos a bosszúhadjáratokra rámegy az ország. A mostani ámokfutáshoz mérhető lesz a következő és persze az eddigieket se felejtsük. A rendszerváltáskor helyes elveket határoztak meg, de a politikai osztály nem nőtt fel a feladathoz. Szerintem az ország szétesett, nincs semmi amit összenemzeti célként mindenki elfogadna, az egymás iránti szolidaritás nulla szintre esett vissza.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.06.25. 16:40:01

Elég beszédes, hogy azon a hetven(?!) dolgozón kívül kb. mindenki lekakkantja mi lesz a Népszavával, még az "ellenzéki" dúltkeblűek is. Mondjuk így 24-25 évvel a "rencerváltás" után talán időszerű ez.Ebben a tempóban még kb. 25 év és tényleg lesz valamiféle rendszerváltás ne aggódjatok :) .

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.06.25. 16:48:04

@nu pagagyí: Fideszéket nem küldik el a búsba mert a legrosszabb esetben is a Jobbikal vagy a LMPével koalícóra lépnek, talán 18'-ban már szükség lesz erre vagy írnak egy új választási tvt gyorsan. Valami tökéletesen, forradalmian új ellenzék esetleg, valamikor.Gyurcsány, Bajnai,Szárszóiak, exszdsz, exmszp nélkül de ők a Fidesznek is érdeke, hogy maradjanak a parlamentben.

Frau Janka 2014.06.25. 16:52:25

@nu pagagyí: 2014.06.25. 16:35:18

2010 óta össznemzeti cél van, 50 hőzöngőt bármelyik országban találsz. fogadd el a nép akaratát és azt, h kisebbségben vagy, nem kicsit, nagyon

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 17:01:12

"A Norvég Civil Támogatási Alap pénzeinek hazai elosztásáról nem a magyar kormány mondott először lesújtó ítéletet. Hanem a külföldi finanszírozó saját ellenőre, az Ernst & Young. Az átvilágító cég „vizslái” már évekkel ezelőtt személyi összeférhetetlenséget, belterjes bírálati rendszert, sérülő függetlenséget szimatoltak – derül ki a Heti Válasz cikkéből."

polgári kór 2014.06.25. 18:06:45

@Muad\\\'Dib: 'Ott, hogy a kormány még véletlenül sem arra költi a pénzét amire akarja, hanem amire a demokratikus állami keretek által ráruházott jogok és kötelességek megszabják.'

- pontosabban fogalmazva elméletileg a parlament költi arra a pénzt amire akarja, de ez jelenleg MO-n tökmind1, hiszen mindent megszavaznak a kormánynak.

- a demokratikus állami keretek a parlamentnek vannak alárendelve, nem fordítva.

P.Freddy 2014.06.25. 18:49:47

@♔bаtyu♔:

" derül ki a Heti Válasz cikkéből"

- Egy: Norvégiának mi köze a Népszavához?

- Kettő: ez az a Heti válasz, amelyik olyan, mint a Napi gazdaság? Vagyis jobboldali, görcsösen hazudozik, keresi a lejáratási lehetőségeket, oszt közben akkora barmok, hogy a nulla hozzáértés miatt elnéznek például 3 nullát egy számban?

Eszméletlenül hiteles forrás, higgyél is neki, másban nem bízhatsz már, csak a Fideszes hazugságokban. Meg abban, hogy marad még birkátok, ami beszopja :)))

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.25. 20:45:05

@P.Freddy:

Pedig elég beszédes, hogy

A) a norvég csöcs elszorítása miatt csak és kizárólag szélsőbaloldali, kommunista, anarchista, hiszteroliberális szervezetet ajvékoltak

B) a Kettős Mérce/Magyarinfó-féle tüntetést is a norvég csöcsből fizették a lejmoláson kívül

C) a hungarista, horthyfasiszta elhajlással nehezen vádolható Csuhaj Ildikó is evidenciaként kezeli, hogy a norvég csöcs kedvezményezettjei között burjánzó "jogvédő" szervezetek ugyanazt a jól körülírható kört takarják, akikre egyébként mindenki asszociál pártállástól függetlenül

D) te magad is elég beszédes vagy, mint ahogy az itteni liberálbolsevista elvtársaid is

Larry Silverstein 2014.06.25. 20:48:10

@Istóczy Győző: Jó hogy végre megjöttél, már unatkoztam. Mesélj nekik a szalonokról, a macskakőről és ilyesmikről.

STIRLITZ 2014.06.25. 20:59:50

Na ez egy igai main stream cikk, nulla eredetiséggel, az interneten aktív, de valójában 5% -ot reprezentáló jobbra és balra egyformán ekéző (valójában CSAK szimplán "fasz se tudja mit akarok, de semmi nem jó nekem" típusú) netezők kegyeit keresve!

Mert hogy ez kell most a blogok világában 10 nick névvel 24 órában kattintgató megmondó embereknek. Leírni, hogy CSAK az a jó orgánum, újság és blog amelyik mindkét irányba ekéz mindenkit, nem pedig az, amelyik hűségesen kiáll egy bizonyos meggyőződés és pártcsalád mellett. BAROMSÁG! B A R O M S Á G !!! A Népszava balos újság felvállaltan, és kiáll a baloldal mellett. Ritkán támadja őket, ez tény. A Fideszre koncentrál. Na és? Ellenzékiként ez is a dolga. 14 ezren épp ezért olvassák. Ja hogy nektek fáj, hogy néha nem ekéz körbe mindenkit, mint a blogos kötekedők? Ez van.

Azért ne higgyétek, hogy csak ti vagytok és nincs élet a blogok után. VAN. És nekik igenis fontos egy elveiért következetesen kiálló lap. Érte igenis kár. Értetek viszont lófasz se fog ejteni egy kurva könnyet sem.

Larry Silverstein 2014.06.25. 21:05:37

@STIRLITZ: Semmi baj nincs a pártos lapokkal szerintem se.

De a 14000es példányszám nem tart el 65 újságírót. Az 210 újság/újságíró. Az 1 millió balos szavazó nem fogja eltartani ezt+Népszabit. Hiszen havi 15 forintjukba kerülne.

A 2 millió jobbos meg eltartja a szintén hervadozó printes MN-t és MH-t is.

P.Freddy 2014.06.25. 21:15:25

@Istóczy Győző:

"...norvég csöcsből fizették..."

Hát mit mondjak, nekem még mindig jobban tetszik, ha külföldi pénzből fizetnek bármit, mint hogy én magyar pénzemet lopják el CÖF-ös álcázással, és abból terelgetnek magyar és lengyel birkákat, meg fizetnek párszáz buszt Erdélyből.

Egyébként mi az a "hiszteroliberális"? Olyan, mint a "jobboldali matematikus"? Mint a Napi gazdaság szakemberei? :)))

(Tényleg, b+, mennyit kereshetnek a Fidesz által közpénzből fizetett Századvég szakértői, akiknek három nulla ide-vagy oda nem számít? :)))

Larry Silverstein 2014.06.25. 21:27:20

@P.Freddy: 'Hát mit mondjak, nekem még mindig jobban tetszik, ha külföldi pénzből fizetnek bármit, mint hogy én magyar pénzemet lopják el CÖF-ös álcázással, és abból terelgetnek magyar és lengyel birkákat, meg fizetnek párszáz buszt Erdélyből.'

- hát de pont ezért küldtek el titeket a picsába, nem?

zobod 2014.06.25. 22:11:51

@STIRLITZ: 14.000 vevő nem tud eltartani egy országos napilapot, a poszt írója szerint a Népszava vastagon tehet róla, hogy idáig jutottak, szemben pl. a népszabadsággal ami azért evickél ellenszélben is. Jogos egyébként, hiszen ki más tehetne róla? Az pedig, hogy neked érték, még nem jelenti hogy valóban értéknek tartják az olvasók, pl. a mentálisdeficit számlálója most mikor írom a bejegyzést 5300 felett áll, és ez egy szál poszt. A népszava meg egy teljes lapszámon hoz 2,5-szer ennyit.

explanatus 2014.06.25. 22:46:14

@Muad\\\'Dib: És ebből a (volt) lapból szemléztek alig egy hónapja a nagy demokráciában: (bemásolom innen)

hafr.blog.hu/2014/05/27/formalodo_europai_koalicio_orban_ellen

explanatus 2014.05.28 18:35:51
Azért ha a gazdaságilag legerősebb EU ország közszolgálati rádiója nemzetközi sajtószemlézéskor olyan magyar sajtótermék cikkére hívja fel a figyelmet, mint a Népszava, akkor nem lehet csodálkozni azon, hogy a mieink az EU bicikliküllői közé akarják dobni a pumpát.

Úgyhogy, az EU meg legerősebb országa lecserélhetné a Népszavát "tényezőnek" beállító sajtófigyelőjét. Talán ha ott, ők is naprakészek lennének belőlünk, és nem riogatnák velünk a saját választópolgáraikat más lehetne a hangnem.

Ehhez persze itthon is tenni kéne ezt meg azt. Durcás gyerek még az oviban sem éri el célját, bár mindenki ráfigyel (egy rövid ideig).

tamas11 2014.05.29. 20:41:40
@explanatus:
melyik Népszava-cikkre hívták fel a figyelmet?

explanatus 2014.05.29 21:50:04
Ne haragudj, nem tudom. Amikor említették az újság nevét, pár másodperc után megnyomtam a keres gombot. A héten volt a 12:50-es Presseschau-n a DLF-en. Visszakeresheted itt :
www.deutschlandradio.de/podcasts.226.de.html

Utólagos, mai megjegyzés, Azon a napon a 10 perces podcasts nem teljes terjedelemben volt fönt. Biztos olvasták mit írtam :)

Larry Silverstein 2014.06.25. 22:58:34

@explanatus:

Ez úgy müködik, hogy ha a magyar zsidók akarnak kizsarolni vmit, akkor szétküldik a riadóláncon, hogy a brazil zsidó írjon csunyát a zujságjában a magyarokról, és azt a pesti zsidó újság vegye át azzal hogy az a brazilok véleménye.

Visszafelé ugyanígy müködik, ha a brazil zsidók akarnak maguknak kizsarolni vmit.

Évezredek óta müködik, mégsincs senkinek esze ahhoz, hogy lemásolja a rendszert.

nincs1itt 2014.06.26. 00:16:57

@Istóczy Győző: te győzike, az nem is zavar, hogy a vitykáék 200 milliárdárt vették meg azt a részvénycsomagot az oroszktól, amit cirka a felét éri, de 3 év alatt "termelt" 37 milliárdot... tudod, MOL buli... ilyenkor legyél má' dzsentri! kit érdekel xaros 29 millió, amikor Lázár János eftárs, bassza meg ez a névazonosság+a korom, 23 millióért vadászgatni méltóztatik szíveskedni?

nincs1itt 2014.06.26. 00:18:45

@Larry Silverstein: ezek szerint te is segg hülye vagy! esetleg felmerülhet az az indok is, miszerint a "turbómagyarok" általában sík idióták!
logikailag korrekt?
tényleg! neked mint kívülállónak, mi a véleményed az intelligenciáról?

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.26. 04:48:32

@Larry Silverstein:

A szalonok világától, de még a hideg macskakőtől is meglehetősen távol áll a szélsőséges Népszava. Ezért javasoltam méltó temetkezési helyéül az orgoványi erdőt.

Arthur Bloch 2014.06.26. 08:26:56

@Stirlitz-nek és néhány még emberként nyilatkozó kommentelőnek:-az Istóczy úr, vagy Istóczy Győző nickkel beszóló valakitől idézek -"..nem sikerült mindet beásni nyakig az orgoványi erdőben...-Schiff András szellemi rokona Kún Béla..-a Gerendás ráadásul ávós származású-zsidó is..a vörösdiktatúra idejében..." - Mondja jogom van leírni a véleményemet a témáról, és jogom van mások véleményét is megidézni.." Igen van, csak "A jellemed a sorsod, mint ahogy a sorsod a jellemed./G.Hartmann. A mélységnek tényleg nincsen stílusa! Nem rég - A bunkók sokmilliárdos harca a Fideszben blog kapcsán írtakat ismétlem meg:Ahogy Ő is modja az ilyenekkel nem érdemes polemizálni!Egyébként, ha Neki lehet mások véleményét idézni, akkor érdemes ennek a névnek is utána nézni a Wikipédián.- Ha van rokonság a múltszázadiakkal, akkor minden égyértelmű:zavarosfejű...stroppy...-Csak az nem várható, hogy mint azok, valaha is hátra tudjon lépni,elgondolkodni magában.

pocaklakó minimanó 2014.06.27. 15:30:26

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!:

De. Mentségemre szolgáljon, hogy naiv voltam sokáig. :)

pocaklakó minimanó 2014.06.27. 15:33:22

@nu pagagyí:

"Nyilván bosszú következik, ha..."

Ez mindig is így volt. Nyertem is pár üveg pezsgőt, amikor arra fogadtam, hogy mihelyst a mostani rezsim kerül hatalomra, a hatalomból frissen kivágott bosszú népe beindítja a rakétákat és onnantól kezdve Magyarország megszűnik demokratikus jogállamnak lenni.

pocaklakó minimanó 2014.06.27. 15:36:08

@STIRLITZ:

"És nekik igenis fontos egy elveiért következetesen kiálló lap. Érte igenis kár."

Az érdekes az szokott lenni, hogy ilyen karakán megnyilatkozással bíró emberek lazán szokták azt mondani más értékek/elvek mellett következetesen kiálló orgánum(ok) esetében, hogy "nem kár érte/értük." :)
süti beállítások módosítása