Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.09.02.

Irtózatos baromság mindenütt: itt vannak az új tankönyvek

Szárnyathy Géza

Szerencsére a kis Gézák még nem felső tagozatosak, úgyhogy őszinte megdöbbenésünk után anélkül tudunk elmélkedni az új tankönyvekről, hogy közben csillapíthatatlan vágyat éreznénk a könyvek apró ficnikké szaggatására és azok felgyújtására a tarnárnő/úr testén. Úgyhogy abban a reményben, hogy mire Gézukákból Gézák lesznek, ezek a tankönyvnek nevezett tárgyak már régen valami hülyeségmúzeumban lesznek kiállítva az Andrássy úton, most merüljünk el a legmélyebb bugyrokban.

Itt-ott jöttek szembe a baromságok, az első ez volt (minden képet a facebookról szedtünk, a feltöltők személyét nem fedjük fel):

szavazók.jpg

Nyolcadikos történelemkönyv. Hogy ennek mi a tököm köze van a történelemhez, persze nem tudom, talán ezzel emlékeznek, hogy 1990 óta minden idióta (a hobó, a nyugger, a cigó meg a picsa) összevissza szavazhat, nem tudom. Meg azt sem, hogy itt van-e jó válasz, vagy mindenki azt mond, amit akar. Mert azt is el tudnám képzelni, hogy nem fogalmaz elég sarkosan a kis szaros, és mondjuk azt feleli: az első olyan, mint apu, a második a nagyi, a harmadik a szomszéd, a negyedik meg a nővérem. 

irodalom.jpg

Ezt már konkurensünk, a Kettős mérce megtalálta, gondolom, a kis Mérce épp hetedikes. Az csak a kezdet, hogy "igényesebb kultúra iránti igény" mint hót igénytelen szóismétlés azonnal nevetségessé teszi az egészet. Nekem a nyugatimádatról speciel a Hét vezér című kabarétréfa jutott eszembe, amikor a táltos volt Major Tamás, a többi színészt nem tudom, de Töhötöm volt a nyugotimádó, akit basztattak folyton, hogy miért is akar Levédiából a Kárpátokon túlra menni. (mert a Nap is keleten kél és nem nyugszik addig, amíg nyugoton nem nyugszik)

De ha már a társadalomról ugat itt a szakszerző, akkor tudhatná, hogy Disneylandbe kurvára nem járunk, mert az Amerikában van, az MTV már rég nem Music TV (de ez mekkora öngól már, basszus, faszér nem írtak Vivát vagy bármit, amit nem kevernek össze azonnal a seggnyaló állami tévével), és úgy összességében sokkal jobb hely lenne ez az ország, ha tendenciózusan mindenki a CNN-t nézné és nem Szilágyi Bélát. Logók, sztárok, slágerek és márkanevek irányítanak (???) s elfeledtük, hogy az élet többet ér, mint bármilyen tárgy. A logó, a sláger és a márkanév az nem tárgy, hanem fogalom, a sztár pedig ugye vagy fogalom vagy személy. És hát a kiemelés magáért beszél. 

sajtó.jpg

Hát kérem, az idén  már minden hetedikes tudni fogja, hogy a net az hazudik. Ez a modoros blogba való szerencsétlen, aki írta a tankönyv eme fejezetét, nyilván akkor járt utoljára a hálón, amikor még altavizslával volt menő keresni. Mert nyilván egyenlőségjelet kell tenni az e-mailek, a chat üzenetek és a honlapok közé. Fú, basszus, most jut eszembe, mekkora barom vagyok, elhittem az Elműnek, hogy nyolcezret kell fizetnem, pedig csak e-mailen üzent. A Híradó persze soha sem manipulálja felelőtlenül az olvasót, meg az MTI sem, amikor véletlenül kihagy egy-két bekezdést egy fordításból, vagy adott eseményekről egyszerűen nem számol be. Annyira kíváncsi vagyok, mit rejt a Kétszázezer anya cím, tuti fix, hogy az őszinteség és a hitelesség manifesztátuma.

Ja, Richárd egyébként Baradlay, és ez a baromság a Kőszívű ember fiai elemzése. Komolyan azt hittem, hogy a Mohácsy-féle irodalomkönyvet nem lehet alulmúlni - az öreg Mohy állítólag nem hitt a verselemzésben, ezért direkt írt sületlenségeket, mondván úgyis mindegy. Annyi bizonyos, hogy az érdek nélküli hülyeség sokkal kevésbé ártalmas, mint a szándékos idiotizmus. 

Ja, és ha nem tudnánk, akkor a Kőszívű ember fiai kapcsán azt is megtudhatjuk, hogy semmiképp sem előnyös az új irány (...) amikor a párok nem maradnak együtt legalább a gyerek felnőtté válásáig. Mondjuk az osztály fele akkor kretén szülőkkel rendelkezik, mindegy, otthon majd a műelemzés örvén elmondják, hogy kell csinálni ezt jól. De hogy a picsába jön ez Jókaihoz? Aki mellesleg nyolcvan évesen elvett egy húszéves kis luvnyát feleségül. Gondolom, akkor kiemelik az órán, hogy ez mennyire nem jó irány. És azt a kurva Alfonsient is elküldik a vérbe, aki felcsináltatta magát a regényben a labanc katonával.

Remélem, a tanárok azt fogják csinálni ezekkel a könyvekkel, amit a Holt költők társaságában tettek a fasza kis irodalomkönyv fasza kis bevezetőjével.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

132 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr796657723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2014.09.03. 09:45:03

@Livius: Diznilend az M2-őn van. Amikor a gyerekek nézik már hallás alapján tudom mikor megy a Miki egeres rajzfilm. Valahogy az a gyanúm, hogy a nemfideszesek beszivárogtak a tankönyvek írói közé, és gyakorlatilag így akarják lejáratni a fideszt...

2014.09.03. 09:47:27

Disneyland van Párizs mellett is. Egyébként ezek a könyvek a rezsicsökkentés következő lépése: begyújtani jó lesz a pálinkafőző alá!

ErrOr 2014.09.03. 09:50:01

Hinni a CNN-nek? Náluk Irakot még mindig a tömegpusztító fegyverei miatt rohanták le...
Egyébként legalább nem kamu dolgok vannak leírva.
Az MTV neked öngól kedves szerző. Korábban Music TV most csak MTV és sorozatokat néznek rajta kedves honfitársaink.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.09.03. 09:50:09

Megy a nyugatellenes, nyugatot kritizáló kommunista agymosás rendesen mint Kádár alatt. Pfujj. Erre már szavak nincsenek. Ha tanár lennék a gyerekek előtt tépném szét, dobnám kukába ezt a 2006-ban megírt undormányt.

Netuddki. 2014.09.03. 09:51:55

@ursus artos: Mi van B+? Az eligazításon azt adták ki nektek, hogy ezt is a zelmúlt8évre kell kennetek?
Mert az mégiscsak égő, hogy a nagy "nemzeti" fideszes alaptantervben 5 évig senkinek nem tűnt fel ez a baromság. Lófaszt! Azt akarod elhiggyem, hogy nem most írta ezeket a hülyeségeket a tankönyvekbe valaki fideszes havernak a valakije? Akkor egy kicsit korábban kell felkelnetek!

óðinn 2014.09.03. 09:53:08

Mi a baj a hamburgerrel? Tisztességes német étel. :-)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.09.03. 09:55:17

@IGAZI_kovi1970:

Tényleg 2006-ban adták ki. De azóta módosítgattak rajta, és eddig még nem kellett ezt választani mint most. De igazából lényegtelen, hogy mikor írták. Mellesleg a FAX már 2006-ban is nagyon elavult volt.

Kacsura 2014.09.03. 09:56:46

@Sir Galahad: De mennyire igazad van!:)

gerywood 2014.09.03. 09:56:58

Rákkatantam, mert index címlapos lett, de idéznék: "különösen az intereneten érkező üzeneteket kell fenntartásokkal fogadnunk" Hogy mennyire igaza van a szövegnek :-)

chloe queen 2014.09.03. 09:57:38

Én csak abban bízom, hogy az épelméjű pedagógusok, akiknek az a célja, hogy életképes, az újra nyitott és a világ dolgaiban informált gyerekeket adjanak ki a kezeik közül ezekkel a feladatokkal nem foglalkoznak, jobb esetben nem ezekből a könyvekből tanítanak. Ugyanis nagyon jól lehet tanulni tankönyvek nélkül is, szimplán jegyzetekből.

panelburzsuj 2014.09.03. 10:07:46

@ursus artos:
A tankönyvkiadásban már 2006-ban, sőt azelőtt is kialakult a "táborosdi", a "mi kutyánk kölke", a "kultúrkampf". Főleg mértéktartásban: melyik mennyire "igyekezett" kiszolgálni valamely ideológiai irányt, vagy mennyire igyekezett valamiféle "semleges szakmaiság" körül lavírozni.

Ennek a bújócskázásnak, nyílt és látens nyomásgyakorlásnak, nyílt és látens megvesztegetésnek vetett véget az idei tanév: ez van, pofa be.

Mekk Meister 2014.09.03. 10:07:55

Leszámítva az első, választásos baromságot, tartalmilag mi nem stimmel az idézett szövegrészekkel? A másik azonnali szidalmazásán, vagy a szavakon/stíluson való felesleges lovagláson kívül tud valamelyik nagyokos érdemi cáfolatot adni? Hogy valóban fenntartással kell kezelni a beáramló sok információt? Vagy tényleg kicsit személytelenebb a világunk? Hadd ne kelljen már ezekbe belemenni, és még szájbarágósabban elagyarázni, hogy mi két rövid bekezdésnek a lényegi mondanivalója. VAgy ennyien hiszitek, hogy minden, ami a neten és a hírekben érkezik, az égi, jel, megváltoztathatatlan igazság? Gratulálok. Különösen "bolongok közt..."-nek, a stílustalan fröcsögéshez.

Mekk Meister 2014.09.03. 10:08:55

Bocs az elgépelésekért, bár nyilván erre is rábuknak majd páran.

Silwer77 2014.09.03. 10:09:36

Elképzeltem a tíz évvel későbbi tankönyvet, csak abban "Keletimádat napjainkban" lesz a bekezdés címe, a választásokról szóló részt kiveszik (mert akkor mát 5 éve nem volt választás) és kiadják a Kőszivű ember fiai 2.0-át (Pravda v1.956 operációs rendszerre), melyben új főszereplők lesznek: Viktor, Vitya és Vik...persze mind ősi Orbanov-ok.

lilly.alien 2014.09.03. 10:22:46

Disneyland = Orlando, Florida, Amerika.
Disneyworld = Franciaország.

Amúgy már most sajnálom a jövő ifjú "reménységeit".

vivike22 2014.09.03. 10:24:12

"különösen az intereneten érkező üzeneteket kell fenntartásokkal fogadnunk"

Nagyanyam idejeben kulonosen fenntartassal kellett fogadni amit a fonoban es a mezon hallottak.
Az en idomben azt kezeltuk fenntartassal, amit a beton pingpong asztalra ulve, focipalyan mondott valaki.
Most internet. Akkor is tudtak szelektalni az infok kozott, ma is tudni kell, csak nagyob az info mennyiseg. Erre kell megtanitani a gyereket, nem arra, hogy az internet hazudik.

A kozszolgalati tevenek, ha keze lenne lopna is, annyit hazudik. Az ellhalgatas, csusztatasrol nincs kulon fejezet?

lilly.alien 2014.09.03. 10:28:53

Amíg hagyjuk, hogy a FIDESZ Zrt. gőzhengere mindenkit eltaposson, ne nagyon számítsunk változásra, és ez csak még még még rosszabb lesz.

A történelem ismétli önmagát, csak sokan nem látják még. Személyi kultusz, megfélemlítés, elnyomás, szegénység, cenzúra.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.09.03. 10:29:55

Remélem, mire a gyerekeim iskolába mennek, ez a társaság úgy ahogy van már csak röhögnivaló emlék lesz, mint a virslis / indulós május elsejék.

Amúgy a tanítók hogy tudnak azonosulni ezzel?

ursus artos 2014.09.03. 10:36:15

@IGAZI_kovi1970: nem fiam, pusztán kérdezem, hogy a 2006-os fasztankönyvet - ha egyátalán az - miért az elmúlt ötévvel hozod kapcsolatba.
Mindazonáltal tény:
1) a könyv 2006-ban jelent meg,
2) az index szerint faszság van benne,
3) az ellenzék a kisérleti tankönyvekkel kapcsolatba a szigorú zsűrit és a bemérést hiányolja.
4) szemlátomást a 2006-os könyv nem esett át azon a szűrőn, amit most az ellenzék hiányol.

panelburzsuj 2014.09.03. 10:36:51

@Pocakos focista:
"Amúgy a tanítók hogy tudnak azonosulni ezzel?"

Még mindig kisebb kihívás egy felnőttnek egy ilyen szöveg "helyén kezelése", mit a gyerekeknek beleélni magukat Kölcsey, Vörösmarty & Co kínlódásaiba, nem?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.09.03. 10:38:39

@ursus artos:

Kit érdekel mikor adták ki? A lényeg, hogy NE ebből a kádárista baromságból kelljen tanulni.

ursus artos 2014.09.03. 10:38:44

@IGAZI_kovi1970: mindazonáltal hülye vagy, ha a nemzeti alaptantervet meg a 2006-os könyv tartalmát összetéveszted, vagy egybe mosod.
Egyébként a 2006-os könyv a 2003-as NAT alapján készülkhetett, amit meg TI csináltatok és MI kukáztuk, nagyon helyesen.

Kend 2014.09.03. 10:40:28

De ki készítette ezeket a debil illusztrációkat?
Nyilván valami csókos...
Az én időmben Sajdik meg Szecskó rajzokkal mentek a tankönyvek, amivel talán kompenzálták a tartalmi silányságot.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.09.03. 10:40:29

@ursus artos:

Szóval szerinted nagyon jó, hogy ebből kell tanulniuk a gyerekeknek. Gratulálok. Éljen Kádár!

Abendsen 2014.09.03. 10:42:55

@Nyekenyóka: Azt leszámítva, hogy avítt a megfogalmazás, mi a baj a tartalommal? Eddig 0 darab érvet hallottam ez ellen.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 10:43:08

@nandras01:

Nem az a tanár szerepe, hogy hozzátegyen a tankönyvhöz?

Feleség tanár és simán kijavítja a tankönyv hibáit. Meg vitába száll az ott lévő dolgokkal. A diák meg kialakítja a saját véleményét.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 10:44:59

@Nyekenyóka:

A nyugat kritikája és kommunizmus - ez 2 eltérő dolog. Összekeverésük demagógia.

Szöllősi Attila 2014.09.03. 10:46:49

@skymiller: Paff neki. Néha csodálkozom, hogy hogyan lehet egy ember ennyire ökör mint pl. te.
Egyébként ez a könyvrészlet származhatna valamelyik Észak Koreai tankönyvből is.

ErrOr 2014.09.03. 10:47:35

@panelburzsuj: a verselemzés jut eszembe erről az egészről, avagy mire gondolhatott az író? Kielemzi a tanár a diákokkal a "művet" :)

panelburzsuj 2014.09.03. 10:47:59

@Abendsen:
Három részlet is szerepel itt, neten szerteszét egy csomó másik, a 444 föltette a Valaczka-irodalomkönyv teljes tanári kézikönyvét - melyik konkrét kitételről óhajtasz polemizálni?

chloe queen 2014.09.03. 10:49:01

@Mekk Meister: az hogy ezt marhára nem így kellett volna megfogalmaznia. Esetleg úgy, de ugye én nem vagyok tankönyve szerkesztő és pártfüggő sem, szóval lehet ez nem lesz annyira magasröptű, mint honatyáink seggét nyalóké, de példának nem rossz azt hiszem:
"A mai világban jóval több információ árad felénk az internetnek és a műholdas, külföldi adásoknak köszönhetően, így fontos, hogy ezeket szűrjük és adott esetben több, egymástól független helyről is megbizonyodjunk azok hitelességéről, valóság tartalmáról, mert vannak, akik az internet biztosított névtelenségbe burkolózva próbálják félrevezetni az olvasókat. Fontos továbbá megállapítani, hogy az egyes információk objektívek vagy szubjektívek."

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.09.03. 10:50:06

@Abendsen:

Ostoba, hazug propaganda az egész. Meg tele van általánosítással, hamis állításokkal. Ez nem tankönyvbe való. Főleg nem irodalomba. Olvassa aki akarja, csak kötelezővé ne tegyék. Ti viszont tényleg vissza hoznátok a kádári oktatáspolitikát, ez hihetetlen. Na ebből nem kér a nép még egyszer. További szép napot, szervusz!

Bruteman 2014.09.03. 10:51:54

Az első szemelvénynek nem is értem a célját (hogyan neveljünk sztereotípiákat a gyerekbe, vagy mi?)

A harmadik végül is igaz, bár szerintem ebben a korban nem jön át, de mindegy. Akár értelme is lehet.

A második szemelvény, ami igazán érdekes. Szívesen megnézném, hogyan folytatódik a gyakorlat, mivel a kutya ott van elásva. Mert oké, hogy a "nyugatimádat" lehet rossz is, de:
1: mit ajánl a könyv ezzel szemben?
2: biztos, hogy ez a nyugat imádata, és nem egy napjainkban általában vágyott életszínvonalra való törekvés, amit történetesen éppen a nyugat tudott leginkább elérni? Vagy esetleg nem lehet, hogy a nyugat szimbólumai egyben egyfajta elmozdulás, társadalmi/gazdasági fejlődés szimbólumai is? Oké, persze, szar dolog a hamburger, de pl kevesebb mint 100 éve még elég sokan laktak vasúti vagonokban - akkor nem volt hamburger.
Szóval akkor mi a követendő példa a tankönyv szerint? Mit kell otthon csinálni, mit kell enni, nézni, olvasni, hogy megfelelő állampolgár váljon a gyerekből. Nem is beszélve a trendi munkahelyről, mert azt pl tényleg nem értem, mi a baj az informatikusokkal? :D (nem vagyok az, mielőtt...)

Szóval ez a kérdéskör messze túl mutat azokon a kereteken, amikbe itt beleerőltetik, így azt gondolom, hogy ebben a formában inkább káros. Vagy ami utána következik, az feloldja a problémát, és segít a gyereknek?

Abendsen 2014.09.03. 10:52:06

@panelburzsuj: Nekem tökmindegy. Mond azt ami szerinted a legdurvább.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2014.09.03. 10:53:34

A könyvek tartalmát nem minősíteném, de elsős lányom könyvei és munkafüzetei külső megjelenése, grafikája, olyan hihetetlen vizuális katyvaszt képviselnek, hogy elsírom magam; nem önmagukban a butácska mesefigurákkal van a baj, ezek még akár vállalhatók is lennének, de az ismeretlen photoshop-művész minden létező effektet és grafikai elemet megpróbált rázsúfolni a könyvborítókra, amitől undorító, recehártya-robbantó az egész díszes csomag.

Minden könyv borítóján 60 különböző szín és színárnyalat, betűkből kibújó mesefigurák hegyekben, minden sarokban egy önfényező logó, semmilyen könnyen azonosítható identitásuk nincs. Nem mondhatja a tanár, hogy vegyétek elő a piros könyvet, mert minden könyvön szerepel minden szín, 4-5 mesefigura és egyéb grafikus elem. Ráadásul, mivel minden könyv azonos "család" tagja, az összetéveszthetőségig hasonlítanak egymásra.

Tragikus. Aztán csodálkozunk, hogy harminc év múlva majd milyen vizuális környezetet teremtenek maguknak, milyen házat építtetnek... Moholy-Nagy, Kassák, stbstb. országában, a XXI. században... Pedig csak annyit kéne tenni, hogy nem nézzük hülyének a gyerekeket, és nem gagyogunk nekik sem képileg, sem verbálisan, sem zeneileg, mint Papp Rita tette egykor pusztító emlékű gyereklemezein.

Abendsen 2014.09.03. 10:54:05

@Nyekenyóka: Ja, hogy hülye vagy. Akkor sry.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.09.03. 10:54:12

@maxval a bircaman: Mondjuk az első képpel én sem értem mi a baj. Ilyen gyakorlatok mindig is voltak, hogy küllem alapján tippeljük meg ki melyik társadalmi réteghez tartozhat. Most, hogy a szavazással van összekötve az egy dolog.

A másik két idézetnél viszont nem is tartalmi probléma van inkább fogalmazásbeli. (a szájbarágosságról nem tudok mit mondani mert fogalmam sincs az adott korosztállyal, hogy kell beszélni) Viszont a megfogalmazás nekem olyannak tűnik mintha egy idős ember írta volna, aki igazából már csak nagyvonalakban van képben a technikai vivmányokkal.

panelburzsuj 2014.09.03. 10:55:51

@ErrOr:
Hát ki.

Én egy koravén Steinmann voltam, igen gondos szülőkkel, tehát kevésbé voltam kiszolgáltatva tantervnek, tankönyvnek, iskolának. "Művelődtem" a saját tempómban, ami hol épp egybeesett a sulival, hol épp nagyon nem.

De akkor is pontosan láttam, hogy egy ilyen háttér mekkora "kiváltság" az élettől, és mennyire értelmetlen, sőt értelmezhetetlen iszapbirkózás a "kötött tanulás" azoknak, akiknek nincs efféle "házivédelme".

inebhedj - szerintem 2014.09.03. 11:01:40

"minden hetedikes tudni fogja, hogy a net az hazudik"

Na most a helyzet az, hogy a gyakorlatban sok értelme nincs az ilyen intelmeknek és megjegyzéseknek, mivel egyfelől már késő, másfelől meg ahogy 35 éve, úgy most sincs hatása a gyerekekre a tananyagnak, ettől függetlenül a szöveg arra utal, hogy kritikai érzék (forráskritika) nélkül az információ eltemet és szinte biztosan dezinformál, mint ahogy teszi a szerző is a tréfázós szándékkal fülitől fogván előráncigált elmüs-emiles példában, csak azért, hogy jót nevessünk az ő viccességén, vagy a szerző átlátszó dezinformálási kísérletén, esetleg a szerző látható dezinformáltságán.

Máskülönben viszont a tankönyvek csapnivalóak (akár szöveg, akár illusztráció), a probléma az, hogy már 5 meg 10 éve is azok voltak (ha a Kisdeficit illetve Kismérce már akkoriban is iskolás volt, akkor kénytelen-kelletlen a szülőknek is ideje lenne ezt belátni), csak valahogy megint sikerül a tankönyvírás sok évtizedes mélyrepülésének problémáját (és az esetleges megoldási javaslatokat) felülmaszatolni valami látszólag aktuálpolitikai fene tudja mivel, így aztán stabilan nem változik semmi, amit viszont (mindenkor regnáló) kormány és ("demokratikus") ellenzék (támogatója) egyaránt éppen így szeret.

ErrOr 2014.09.03. 11:01:46

@panelburzsuj: csak ezzel az a baj, hogy hiába értené meg a 110-es IQ-val rendelkező gyerek a bonyolultabb összefüggéseket is, ha együtt kell tanulnia a 90es társával. Az egyik oldalon megy a papolás, hogy így szegregáció, úgy szegregáció, de ha a mi gyerekünkről van szó, akkor miért nem a legmagasabb szinten tanulja az anyagot?

diszkriminans (törölt) 2014.09.03. 11:02:09

@ursus artos:
Az a helyzet, hogy korábban választhatott a pedagógus, most már nincsen. Ami itt megjelenik, az a jéghegy csúcsa csak, mivel pl. középiskolai biológia tankönyvekből a Nemzeti Tankönyvkiadó könyve volt a legrosszabb, most meg már csak ez van, pl. Mozaikos be sem szerezhető. Emiatt aztán szívnak, akik pl. orvosnak akarnak továbbtanulni, és a helyzet még csak romlani fog tovább, hiszen a monopóliummal semmi érdeke nem lesz a kiadónak abban, hogy a tankönyvek jobbak legyenek, illetve ne avuljanak el.

Szóval az csak egy dolog, hogy ez átmehetett a szűrőn, a másik dolog, hogy amíg a kommunisták (értsd: Fidesz) maradnak hatalmon, addig nem lesz alternatívája az egyre pocsékabb tankönyveknek.

Abendsen 2014.09.03. 11:02:36

@flash.gordon: "Viszont a megfogalmazás nekem olyannak tűnik mintha egy idős ember írta volna, aki igazából már csak nagyvonalakban van képben a technikai vivmányokkal."

Nagy valószínűséggel erről van szó.

diszkriminans (törölt) 2014.09.03. 11:05:05

Megjegyzem én pl. tizenéves koromban erősen nyugatellenes voltam, aztán kinőttem, de ehhez hozzátartozik az is, hogy egyes tanárok szintén hangoztatták a nyugatellenes nézeteiket, legtöbbjük amúgy tanítás helyett. Ezzel sok mindent nem lehet kezdeni, de ha a tankönyvekben is ezek az egyoldalú és oda nem tartozó nézetek jelennek meg, ott már nagy a baj. Mondjuk fordítva is elsülhet a dolog, így a következő generáció lehet, hogy pont az ilyen begyöpösödött nézetek ellen fog lázadni.

2014.09.03. 11:05:28

@Nancsi: "Bezzeg mikor mi gyerekek voltunk, akkor olyan liberális tankönyvek voltak hogy ihaj. Meg is lett az eredménye a kék meg a vörös nyakkendőnek, azóta is én vagyok a legnagyobb kommancs."

Most lehet, hogy ezt nem hiszed el, de alighanem fején találtad a szöget. Kommunista törekvésben nevelkedett nemzedékeknek kommunista törekvésű kormány a szimpi (már csak az ismerősség miatt is), és ez van most.

scarlet ruby blue 2014.09.03. 11:08:44

@nagypapesz: Ez 1984-ben (mármint nem a könyvben) is így volt és a szüleim is jókat röhögtek ezen.

2014.09.03. 11:09:01

@Mérnork: "sajnos az a probléma, amit be akar mutatni, az valós."

Sajnos az a probléma, hogy némi valóságtartalma ellenére erősen torzít, és hiába van két szarv a sapkádon, ettől még nem leszel kecske, például. Vagy legalábbis nem ettől. ;-)

2014.09.03. 11:11:04

@Nyekenyóka: "Ha tanár lennék a gyerekek előtt tépném szét, dobnám kukába ezt a 2006-ban megírt undormányt."

Dehogy. Ha tanár lennél, szépen csinálnád, amit mondanak, egzisztenciális félelmek miatt.

Amadeus62 2014.09.03. 11:12:54

@trev:

Hát igen, nem véletlen tették be az iskolákba igazgatónak a mindenféle jött-ment fidesz pártkatonát.

Amadeus62 2014.09.03. 11:13:58

@Nyekenyóka:

És még finoman fogalmaztál!

zizi77 2014.09.03. 11:16:49

@flash.gordon: ráadásul pont azt sugalja, hogy bármely társadalmi réteghez tartozik az ember, mindenki egyenlő/ legalábbis szavazatilag/.

panelburzsuj 2014.09.03. 11:18:14

@ErrOr:
Ez nem szegregáció-kérdés. Konszolidált családok buta, vagy motiválatlan, vagy elkénytetett ("túlóvott") ivadékai még a fizetős iskolákban is súlyos terhet jelentenek nemcsak a "száguldani vágyókra", hanem a "derék kocogókra" nézve is.

otapi 2014.09.03. 11:19:08

@Abendsen: "Egyelőre..." "még nem az igazságosabb társadalom..." - ezek azt sugallják hogy majd egyszer eljő az "igazságosabb társadalom". Szocialista tankönyvekben is ilyenről írtak ha nem emlékeznél rá. Ők úgy hívták az igazságosabb társadalmat hogy kommunizmus. A tankönyv írói mire gondoltak?
Az emberi történelem során sosem volt igazságos társadalom, mindig is voltak rabszolgák, aztán hűbéresek, napszámosok, éhbérért dolgozó munkások, "mindenki egyenlő de azért vannak még egyenlőbbek", végül munkanélküliekből lett közmunkások.
Igen, még az ókori demokráciában is volt kiszolgáltatott réteg, mint mindig minden időben. Egyszerűen nem reális hogy egyszer eljő az "igazságosabb társadalom". Illetve eljöhet újra olyan amit annak _mondanak_ - de attól még nem lesz az.

"Embertársainkról alkotott véleményünket egyre inkább befolyásolja, trendi-e a foglalkozása..." - Egyre inkább? Ez mindig is így volt, szintén még az ókorban is. Sőt, az is igaz még ma is, hogy a szülői háttér nagyban befolyásolja a gyerek által várhatóan választható foglalkozást. Csak a foglalkozások változtak időközben - régiek tűntek el, újak keletkeztek.
Amellett a megfogalmazás stílusa is nyegle, zakatoló - nem vagyok bölcsész, de még nekem is szemet szúr. Egy irodalom vagy történelem könyvben azért erre figyelni kellene.

És még sorolhatnám a tartalmi hibákat.

zizi77 2014.09.03. 11:20:56

@ErrOr: mert van amiben nem lehet a gyerekeket megkülönböztetni. Ráadásul mit csináljanak akiknek 130 felett van?

Dersu Uzala · https://www.youtube.com/watch?v=ct_7VNF0_jQ 2014.09.03. 11:37:03

Ha feltételezem, hogy ez tényleg jó szándékkal íródott vitaindító anyag és akik védik azok azt a tartalmat tulajdonítják neki, miszerint anyagias világban élünk és ez rossz, akkor is az mondanám hogy a fenti szövegrészlet baromság! Miért? Eleve a cím: Nyugatimádat! ??? Miért nem az a címe hogy "Elanyagiasulás" vagy hasonló. A nyugatot összemosni az anyagiassággal merőben manipulatív. Szerintem. Az ember mióta ember birtokolni vágyik dolgokat. Az elérhető legjobb dolgokat kívánja mert ilyen. A rendszerváltás előtt szűkebb termékkörből akarta magának a legjobbat (ne Škodát hanem Ladát), most pedig egy tágabb palettáról válogat. Mindezek hajszolásának túlzásba vitele a rossz! Erről szerintem lehetett volna írni, és az valóban vitaindító lett volna. Aztán kitérhetünk arra, hogy miért kell márkaneveket említeni... baromság. Nem vagyok tisztában a Tisza cipő jelenlegi tulajdonosi helyzetével, de magyar cipőnek hangzik. Szerintem drága, akkor ha Nike helyett Tiszát veszek, nem vagyok nyugatimádó? Egyszóval a szövegrészlettel nekem az a bajom, hogy Manipulatív.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.09.03. 11:45:17

Ahogy látom, a szerző valahogy kimaradt az iskolából, mielőtt a nyelvtanórákra került volna a sor.

Bobby Newmark 2014.09.03. 11:51:48

@ursus artos: Attól még, hogy kétezerhatos, ugyanúgy a hugaropannonnépinemzeti szarfaszúság, mint ami most megy teljes szélességgel kormányoldalon.

zizi77 2014.09.03. 11:53:25

@Dersu Uzala: a gyerekek a márkanevekkel tudják azonosítani a dolgokat a legegyszerűbben, amúgy nagyjábból egyetértek.

otapi 2014.09.03. 12:00:26

@zizi77: Nem mintha védeni akarnám mai iskolarendszerünket, de azért azt fontosnak tartom megjegyezni, hogy az általános iskola egy alapképzés a tömegeknek. Egy átlagos gyerek IQ-ja márpedig pontosan 100 (per definíció), ezért a 130 feletti IQ-jú gyerekek ugyanúgy kilógnak a sorból, mint a 70 alattiak. Ugyanúgy külön vagy más fajta foglalkozás és figyelem kell nekik, csak persze a két oldalról másként. Viszont egy 130+ IQ gyerekkel még meg lehet tenni, hogy berakjuk az "átlagos" gyerekek közé, és a plusz foglalkozásokat csak kiegészítő formában kapja - akár a gondos szülőktől, akár magántanáraktól/külön foglalkozásoktól.

zizi77 2014.09.03. 12:06:50

Ezt én is így gondolom, csak arra írtam, hogy ennyi erővel sok szintet el kellene különíteni. Vannak olyan dolgok, jellemzően a humán tantárgyak, aminél nem érdekes az IQ, mert meg kell tanulni, aztán kész. Természetesen mateknál vagy a nyelveknél érdemes a gyerekeket a saját szintjükhöz mérten fejleszteni.

Abendsen 2014.09.03. 12:13:12

@otapi: Szerintem félreérted. Itt épp arról van szó, hogy bizonyos emberek szeretnek úgy hivatkozni a liberális demokráciára mint a tökéletes, további javításra nem szoruló rendszerre. A mainstream médiában gyakorlatilag nem is találkozol társadalomkritikával. Az, hogy a történelem során valami "mindig így volt" még nem jelenti azt, hogy nem kell törekedni a jobbra.

Egy Hun Hunniából 2014.09.03. 12:18:40

Alábbiak elolvasása után NINCS több KÉRDÉSEM! (állításom több lenne!)

"Továbbfejleszteni az eredményes együttműködést: Lázár összehívta a zsidó kerekasztalt

A Mazsihisz kezdeményezésére időközben tizennégy zsidó szervezet közös javaslatokat tett az ülés napirendjére. Négy témáról szeretnének tárgyalni, a Sorsok Háza projekt jövőjéről, az OKTATÁS (!!!!!!) területén kialakított és eredményes együttműködés továbbfejlesztéséről, a zsidó civil élet támogatásáról, és megvitatnák a progresszív zsidó egyházak státusát is."

Egy Hun Hunniából 2014.09.03. 12:20:29

Ami lemaradt: tehát ha nem vagy barom, láthatod mennyire nemzeti a fidesz. (Nemzeti lehet, de akkor nem Magyar Nemzet-i!)

Mérges 1234 2014.09.03. 12:21:15

@otapi:

70 alatti az már fogyatékos.
De 80 alatt sem járhat már normál suliba.

Ami nem világos nekem, hogy itt kormányzati törekvés a néphülyítés, vagy csak egyszerűen csak hülyék írják a tankönyveket, azaz nem szándékos a rombolás, csak ilyen szerencsétlenül alakul a dolog.

Mérges 1234 2014.09.03. 12:21:26

@otapi:

70 alatti az már fogyatékos.
De 80 alatt sem járhat már normál suliba.

Ami nem világos nekem, hogy itt kormányzati törekvés a néphülyítés, vagy csak egyszerűen csak hülyék írják a tankönyveket, azaz nem szándékos a rombolás, csak ilyen szerencsétlenül alakul a dolog.

I_Isti 2014.09.03. 12:32:48

Nem véletlenül nem merték beleírni az ötödikes irodalom tankönyvbe a szerzőket, nehogy egy-két szülő elbeszélgessen velük az élet értelméről, és a könyv értelmetlenségéről...

panelburzsuj 2014.09.03. 12:47:41

@Mérges 1234:
Irdatlan mértékű lenézés van ezekben a szövegekben, ábrákban, "gondolatmenetekben". Nem szándékos hülyítés, hülyének nézés, hanem lenézés.

De ez akkor derül ki igazán, ha valaki olyan szemmel nézi át ezeket a "tankönyveket", hogy vajon mennyi "közismereti" sületlenséget hord össze a t. szerző. Aminek semmiféle "ideológiai" tartalma nincs - arra viszont éles fényt vet, hogy mennyire kutyába veszi más "tantárgyak", életterületek, ismerethalmok "igazságait". Szóval a tudást tudákossággal helyettesítő, ám azzal arányosan magabiztos, szinte kérkedő negyedműveltség az igazán riasztó vonásuk.

2014.09.03. 12:51:12

@zizi77: "Vannak olyan dolgok, jellemzően a humán tantárgyak, aminél nem érdekes az IQ, mert meg kell tanulni, aztán kész."

Jó nagy marhaságot mondtál.

2014.09.03. 12:52:26

@Abendsen: "bizonyos emberek szeretnek úgy hivatkozni a liberális demokráciára mint a tökéletes, további javításra nem szoruló rendszerre."

Nem éppen. Inkább olyanra, ami minden hibája ellenére még mindig a legjobb az összes többi közül.

McKinney 2014.09.03. 12:54:50

Figyeljetek már egy kicsit, ez sokkal egyszerűbb. Ezek a faszkalapok szarrá nyerték magukat (hogy miért azt most ne) az elmúlt két választáson. Ilyenkor összeül a parasztbanda és szépen kivesézik hogy mivel lehet sokat keresni. Na mivel? Mindennel amire az állam a vevő. Pl tankönyv. Hogy mi kerüljön bele, az már tökmindegy, előkerítenek valami begőzölt fasz nyugger akadémikust aki elélvez attól hogy végre kiadhatja magából az ostoba moralizmusát. Még sokat se kér érte. Hogy szar lesz az anyag? Sebaj legalább tíz ev múlva is lesznek seggfej szavazók akik hülyeségen nőttek fel.

I_Isti 2014.09.03. 12:58:15

@McKinney: igen, de ugyanannyiér' megírta volna egy olyan ember is tankönyvet, aki nem szorul egyébként pszichiátriai ápolásra agorafóbia, meg más mentális betegségek miatt...

Amadeus62 2014.09.03. 13:00:42

@McKinney:

Mindig mondtam, hogy ez az agyament felcsuti paraszt és az ő csürhéje ugyanolyanok, mint a komcsik voltak. orbán sem bír kiszabadulni a komcsi világban történ szocializációjából. Államosítás, néphülyítés, pártpropaganda, az ország kirablása...! Remélem ez a rohadék is úgy végzi, mint a másik, a román stadionépítő, aki a falujába húzott fel egy stadiont! Remélem szarhatok egy nagyot a dögkútba, ahová a kivégzése után kerül!

randomuser1 2014.09.03. 13:10:37

mikorszoft perel már hitelrontásért?

Bruteman 2014.09.03. 13:17:01

Ott lett elb*szva minden, amikor Vágási Feri beszállt az internetbe. Ez már nem visszafordítható!

ursus artos 2014.09.03. 13:19:36

@LDIK: miért nem írsz te egy könyvet, ha ennyire okos vagy?

zizi77 2014.09.03. 13:21:55

@trev: fejtsd már ki légyszi, had okosodjak!

LDIK 2014.09.03. 13:27:24

@ursus artos: Az én dolgom nem a tankönyvírás, hanem hogy ügyeljek a gyerekeim testi és szellemi fejlődésére. Olyan irányba terelgetem őket, ahogy én látom jónak. Az Orbán rezsim útja pedig nam a mi utunk.

volacsek 2014.09.03. 13:29:42

A tartalom olyan amilyen ... lehet róla vitatkozni. Én más `bölcs` megoldásokra mutatnék inkább rá.

A tankönyvek és munkafüzetek mérete ~A4. Kinyitva: ~40cm széles és 27cm magas.

A padok mérete (két személyes): ~120cm széles és ~40-50cm széles. Alsó tagozaton jellemzően csak ~40cm.

Egy gyermek asztalának felülete: 60cm x 40cm. Erre leteszik a 40cm x 27cm méretű kinyitott tankönyvet. A tankönyv alatt a füzetnek maradt passzentosan ~13cm. Pontosan 7cm-rel kevesebb a szükségesnél! Egyéb tanszernek (pl. tolltartó) megmaradt még egy ~20cm széles sáv - csak, hogy kellően zsúfolt legyen a munkaasztal.

Füzet pedig nélkülözhetetlen, mert sem a tankönyvbe, sem a munkafüzetbe nem lehet írni, mert az iskolai könyvtárnak vissza kell adni az ingyenes tankönyveket. Ugyanakkor pl. matekból a tankönyv teljesen feladat megoldás központú! Nincs is benne más csak megoldandó feladat.

Erősen kétlem, hogy a tankönyv készítők tisztában voltak feladatukkal és kellő felkészültséggel rendelkeztek.

... más ...

A ~A4 méretű tankönyveket sikerült azért 2-3 méret változatra vágni, nehogy megfelelő csomagoló anyagot lehessen hozzájuk gyártani. ... Egyáltalán miért kell tankönyvet, füzetet csomagolni? Nem lehetne rendes karton vagy netán kemény fedeles tartós(abb) megoldásokat alkalmazni? Ugye nagyjából tisztában vagyunk vele, hogy néz ki egy puha borítós műanyag fóliába csomagolt tankönyv egy év után -- még kíméletes használat esetén is?

A ~700 ezer kiskorú iskolás gyerek -- adatforrás: www.ksh.hu/nepszamlalas/tablak_teruleti_00 -- közül mondjuk 300 ezer tankönyvcsomagot csomagoltak be a szülők a napokban. Csomagonként nagyjából egy órával és egymás után 8-10 évvel számolva ez azt jelenti, hogy 300 ezer ember számára egy-két nap pihenő idő megy kárba. Egy egész élethez viszonyítva nem sok, de egy kis bölcsességgel megspórolható lehetne ez is.

`sok kicsi sokra megy`

cso zsi 2014.09.03. 13:34:40

@flash.gordon: Mármint egy olyan idős ember, aki szatyorban él.
Az ismeretségi körömben több, apám korú ember pc-jét kúrálgatom. A javítás alatt nekik bőven elég a laptop, vagy a tablet, amit egyébként utazás közben használnak. Akinek nem ez van, az egy kisebb tepsi méretű telefonnal mászkál.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.09.03. 13:41:53

@cso zsi: Nem tudom milyen idős apukád de például az én nagyim is hasonlóan fogalmazott ezekről a dolgokról és nem is igen értette őket. Az sms-t is én mutattam meg neki mi az és következetesen emesének hívta. :)

volacsek 2014.09.03. 13:42:07

@volacsek: JAVÍTÁS! A KSH adatokból rossz becslést adtam, nem 700 ezerre becsülöm a kiskorú iskolás gyerekek számát, hanem ~1,3 millió. (Nem az összesített adatokat írtam.) Emiatt nem 300 ezer, hanem annak is kb. a duplája a korrekt szám.

Mérges 1234 2014.09.03. 13:47:18

@panelburzsuj:

Hát az nekem is felűnik, hogy irodalom tankönyvben, az élet alapigazságiat boncolgató dolgokról, tesznek igencsak véleményes megállapításokat.

De én nem a szándékos faszságot látom benne, csak azt, hogy hülyéket kértek fel.

Szándékosan szétkúrni valamit, vagy véletlenül elszabotálni nem ugyanaz.

Pl. A nyugatimádatos, a címadást tekintve nagyjából helytáló, csak ennek semmi keresnivalója nem lenne egy irodalom könyvben.

2014.09.03. 13:57:08

@zizi77: Minek? Humán fejtegetés lenne, amihez szerinted nem kell IQ. Fogadd el tényként, és kész. :-p

2014.09.03. 14:00:58

@zizi77: De azért mondok egy példát. A történelemoktatás hazai gyakorlatában sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az évszámok beseggelésére (tehát az események időpontjának tényszerű megjegyzésére), mint az ok-okozati összefüggések megértésének módszerére. A történelemben sokkal fontosabb, hogy mi miért történik, mint az, hogy mikor. Utóbbihoz elég a beseggelés, előbbihez nem.

zizi77 2014.09.03. 14:16:07

@trev: alapvetően általános iskolás tananyagról beszélünk. A komolyabb történelmi okfejtéseket mi már csak gimiben tanultuk. A nyolcadikos töri megértéséhez pedig a 90-es IQ is elég. Aki okosabb, úgyis újra tanulja részletesebben később, aki meg szakmát tanul, pont elég ha afontosabb dolgokat megtanulja. Persze egy asztalos is olvashat utána, ha érdekli a téma.

Conan a barbar 2014.09.03. 14:23:57

@flash.gordon: Az a baja a szerzőnek a feladattal, hogy nem történelemhez tartozik. Emlékeim szerint a mi törióránk hivatalosan Történelem és társadalomismeret volt általános nyolcadikban, oda viszont tökéletesen beleillene. Azttán az már lehet, hogy változott az azóta eltelt 16 évben :)

gaboraron 2014.09.03. 14:25:29

A blogbejegyzés szerzője vajon ki fogja javítani a bejegyzést, mivel _nem_ új tankönyvek, és _nem_ Orbánnak köszönhetjük?
:)

diszkriminans (törölt) 2014.09.03. 14:52:25

@trev:
Én anno rengeteget olvastam a történelemről, és kimondottan az ok-okozati összefüggések érdekeltek. Mára rájöttem, hogy azok az ok-okozati összefüggések, amiket a történészek hangoztatnak, 99%-ban utólagos magyarázatok és önkényes leegyszerűsítéseken alapulnak. Legjobb példa a 29-es gazdasági válság, aminek az okait a történészek tudni vélik, a közgazdászok máig vitatják.

vernarancs 2014.09.03. 15:45:25

Johogy nem Ricsi az a Richard.
Ilyen szarbol kell tanulni, es raadasul alternativa sincs. Minden szarra valtozik amihez ez a bagazs hozzakontarkodik.

panelburzsuj 2014.09.03. 15:57:16

@Mérges 1234:
"nézi át" = / = (ejcsed: nem egyenlő) nekem is van ám véleményem azokról a részletekről, amit Szárnyas Gézák más webhelyekről hirtelenjében összekapkodnak

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.09.03. 22:50:22

@Conan a barbar: 16 év alatt sok víz lefolyt a Dunán. Egyébként napközben beleolvastam a hatodikos irodalomba, erkölcstanba, matematikába. Én nem láttam olyan vészesnek őket.

Girhes Joe 2014.09.04. 14:10:59

Köpköditek itt ezt a nyugatimádatos szöveget, miközben senkinek nem esik le, miről is akar szólni. Szövegértés!!! Ha már egyszer tankönyvet kritizáltok...

Oké, azt aláírom, hogy kissé öreges a nyelvezete, és azt is, hogy aki írta, nem egy technikai zseni, de ettől még éppúgy érteni kellene a mondandóját, pont ez lenne a szövegértés, mint képesség LÉNYEGE. Na meg az érvelés pro és kontra, a kulturált vita helyes nyelvhasználattal, az meg a magyaróra egyik célja lenne ugyebár, ha nem ragadnánk le ott, hogy melyik költőnek hanyadik nőjét hogy hívták.

Na szóval a lényegre térve: az idézett szöveg annyit állít, nem többet és nem kevesebbet, hogy gyakori manapság az az attitűd, nevezzük előítéletnek, miszerint ami amerikai eredetű és/vagy angolul van, az menő, minden más meg, főleg ami magyar, az ciki. Na most van nyitott szemmel járó ember, aki ezt a jelenséget nem észleli? És valaki, aki szerint ez a szemléletmód nem káros, a magyar kultúrára mindenképp, de közvetve még a gazdaságra is?

otapi 2014.09.05. 11:05:47

@Girhes Joe: Hát, akkor rosszul értelmezted a szöveget, mert az nem írt olyat hogy ami magyar az ciki lenne.
A "nyugatimádat" meg nem új keletű, nézd meg mire lázadtak meg buliztak a fiatalok a 60-70-es években. Ákos is megénekelte már a 90-es évek elején:
"Nyugati a zene, de keletre tart
És nem állja útját se tenger, se part
Persze nem biztos, hogy jót tesz neked,
Ha kiszolgálják az izlésedet"

otapi 2014.09.05. 11:08:48

@Girhes Joe: Ja, és akkor fejtsd ki bővebben légyszives azt is hogy egy "igaszságosabb társadalomba" miért nem fér bele a "nyugatimádat" mint ahogy a szöveg suggalja. Egyáltalán mi köze a kettőnek egymáshoz?

Girhes Joe 2014.09.05. 21:03:39

@otapi:

Szó szerint nincs benne, valóban. De mivel ez a szeretem-nemszeretem dolog relatív, implicite következik belőle, hogy ha az amerikai a zsánerem, akkor a nem-amerikait nem (vagy legalábbis nem annyira) szeretem. Azaz elfogult vagyok az amerikai mellett - a többi, azon belül a magyar, ellen.

Az Ákos-idézet meg telitalálat, 100%-ban ugyanarról szól, mint a tankönyvi idézet, csak épp frappánsabban. Elég megnézni a zenei életet, magukat divatosnak tartó körökben kizárólag angol nyelvű zene lehet menő. Nem elég, hogy már az ajrovízijóra is angolul megyünk már évek óta (mert az azért elég speciális jelenség), de számtalan esetben magyar előadók, Magyarországon, magyar közönségnek énekelnek angolul. Könyörgöm, miért??? Vagy ott van a filmek esetében a szinkronellenes sznobéria, merthogy angolul mennyire szebb meg jobb meg kifejezőbb a film, és magyarul azt vissza se lehet adni, meg filmet csak eredetiben. Az más kérdés, hogy ugyanezek az emberek németül, franciául, vagy spanyolul életükben nem néznének meg egyetlen filmet sem. Mert az angol-amerikai, az valami szent dolog, a többi meg szart sem ér számukra.

Teljesen igaz, hogy a "nyugati menő, hazai ciki" divat nem ma kezdődött, de még csak nem is a szocializmusban (amikor valamelyest még indokolt is lehetett). Már a 19.-20. század fordulóján ott volt az urbánus értelmiség gondolkodásában. Ady pl. nem kertelt, szóról szóra leírta, hogy szerinte a nyugat az maga a mennyország, a hazai meg egy semmire se jó ugar, ahonnan menekülni kell. Nem is vette be soha a világnézetét a gyomrom, pedig a költészetének esztétikai értékéhez nem fér kétség.

Mehetünk még visszább is, a gazdaságilag vezető országok divatjai mindig is bejöttek hozzánk, és formálták a hazai ízlést, kultúrát, közéletet. De valahogy úgy érzem, régebben igyekeztek kintről a legértékesebb dolgokat behozni. Ma meg a tömegszemét jön be, és arra izgul rá a magyar sznob, hogy ő akkor most mennyire menő.

És hogy miért zavarja ez az "igazságosabb társadalmat"? Hát elég egyszerű. Ha egy adott kritikus tömegnél többen elfogultak a külföldi trendek javára, akkor aki itthon akar alkotni valamit, nem nagyon fog labdába rúgni, mert hát ki veszi meg a magyar gagyit. Aztán látva ezt, jön a sirám, hogy hát ebben az országban nem lehet érvényesülni, lám, nyugaton mennyivel jobb minden. Önmagát erősítő negatív folyamat, spirál a mélybe.

otapi 2014.09.06. 00:14:57

"ha az amerikai a zsánerem, akkor a nem-amerikait nem (vagy legalábbis nem annyira) szeretem"
Ne vedd zokon, de ez baromság, ezt hívják 1 bites gondolkozásnak. Több kultúrát is lehet szeretni, egyik nem zárja ki a másikat. Ha szeretem az indiai kaját, attól még szerethetem a pörköltöt és ugyanez elmondható egy jóféle hamburgerről is.

Ha az Ákos idézet lett volna a fenti tankönyvben, akkor asszem senki nem tiltakozott volna, de ehelyett van egy a klasszikus magyar irodalomhoz képest igénytelen, ellentmondásos szöveg ami nem való irodalom/történelem könyvbe.

Az utolsó bekezdésedre meg - hát, ebben az országban nem a nyugatimádat miatt nem tudnak érvényesülni az igazán tehetséges emberek. Lehetne példákat sorolni, az egyik nem oly régi Czeizel Endre esete, akit egy _magyar_ szervezet pont akkor nyomott fel illegális örökbefogadással kapcsolatosan amikor várományosa lehetett volna a Nobel díjnak. A vádak miatt azonban a jelölését visszadobták. Hiába derítette ki a magyar hatóság pár éves huzavona után, hogy ő nem is vádolható emberkereskedéssel. Utólag persze már mindegy lett, azt a díjat már sose kaphatja meg. Az általa felfedezett (és bizonyítottan hatásos) magzatvédő tabletta továbbra sem kötelező és nem is támogatja a TB, pedig születési rendellenességek előzhetőek meg vele. Hozzátenném hogy csak Magyarországon nem. Tőlünk nyugatabbra elismerik és szélese(ebb) körben is támogatják ezt a vitamint.
Ez persze csak az egyik oldala. A másik meg az hogy nem vagyunk sem világhatalom, sem egy gazdasági sikertörténet - persze hogy ott lehet érvényesülni ahol meg van hozzá a megfelelő erőforrás.
De persze, Magyarországon biztos "igaszságosabb társadalom" van :) A fenéket, "igazságosabb társadalom" csak a mesékben létezik, a valóságban még soha senki nem látott egy falunál közösségben olyat.

otapi 2014.09.06. 00:16:53

@otapi: ... egy falunál nagyobb közösségben olyat.
süti beállítások módosítása