Az ember, aki viktorseggnyaló médiabirodalmat épített hogy miniszter lehessen, de annyira vállalhatatlan arc, hogy poszt helyett csak pénzmaggal elégítették ki, újra akcióba lépett. Széles Gábor megvette a sármelléki repteret és úgy gondolja, akár saját légitársaságot is gründol mellé. Miért csinálja azon túl, hogy kirakhassa a faszát az asztalra: ő bizony zalacsányi kastélyába saját légitársaság gépével saját reptérre érkezik? Három lehetséges magyarázat adódik.
Tényleg azt hiszi, hogy színtisztán piaci alapon mindez nyereséges lehet. Erre sok szót vesztegetni nem érdemes, halott ügyről van szó. Hosszú kitartó munkával egy kis vidéki repteret fel lehet hozni nullába, de egy új magyar légitársaság biztos nem állna mag a lábán. Sok küldetéstudatos balfasz próbálkozott már ilyesmivel, de esélyük sem volt, a Sólyom általunk is harsány kacajjal kísért szerencsétlenkedése csak a jéghegy csúcsa.
Kettő. Olyan költségstruktúrával számol, mely a légiipari szakiknak eszükbe sem jut. A csököttek nem hallottak még arról, hogy a magyar szakemberek serényen dolgoznak azon, hogy a kerozint energiacellákkal váltsák ki, ráadásul a Széles-gépekre nyilván nem hat majd a gravitáció se. Váradi Jóska Wizzjének költségszintje az egeket verdesi majd a hájfejű buszos nullát fogyasztó járműveihez képest, amivel természetesen forradalmasítja majd a mocskos multik duopóliuma által uralt repülőgéppiacot is.
Három: a pesti buszoknál jól ismert modellt akarja átvezetni a repülésre is. Ennek lényege, hogy ő fenntartja a brutális veszteséget termelő hányadék fideszfényező lapját és tévéjét, cserébe mocsok sokat fizet neki Vitézy Dávidka azért, hogy cégével tömeget szállítson. Amiről Demszky mester beszélt, nem áll messze az igazságtól, többet csurgatnak okosba a mi pénzünkből ufógyártó barátunk zsebébe, mint amit a hazugságpropagandán bukik. Már csak azt kell kitalálniuk, hogy az állam a mi pénzünkből milyen furmányos módszerrel kezdje el tömni az új repteret és a légitársaságot.
Melyik verzióval járnánk a legjobban? Nyilván az elsővel. Az ország hatodik leggazdagabb embereként van annyi pénze, hogy beleférjen neki egy gigantikus bukta, az utas meg örül, hogy kap új járatokat, remélhetőleg megfizethető áron. A második, az ufós agyatlankodás sanszosabb és veszélyesebb, de a legnagyobb esély a harmadikra van. Belevág, megcsinálja és tartja a markát. S majd a mi pénzünkből ki is fizetik úgy, hogy az emberek 99,9 százaléka észre se veszi.