Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.11.14.

Goodfriend, a jóarc

Szárnyathy Géza

Mi semleges nézők - de rühellem ezt, aki nem drukkol senkinek, az mi a francnak néz meccset -  igazán örülhetünk, hogy nem valami karót nyelt méltóságosasszony vagy sótlan vénember az amerikai nagykövet, hanem helyettük Jóbarát András viszi az ügyeket. Mondd jóbarát, s lépj be - muhaha.

Goodfriend valószínűleg baromira élvezi ezt a félig balkáni, de azért még mindig európai környezetet, s benne a néhol retardáltan, néhol csak nevetségesen viselkedő figurákat. Persze mindezt abból a kényelmes pozícióból, hogy elég vastag rács védi meg ezektől a tagoktól, ha esetleg szerda este inkább valami filmet nézne királyi híradó helyett.

Az is biztos, hogy a kormány és holdudvara eléggé elszámította magát a pasast illetően. Valószínűleg valami rágógumi vagy pattogatott kukorica zabáló, texasi bunkóra számítottak, aki ugye még csak nem is nagykövet, csak valami hülye titulusa van, és akit simán le lehet karaktergyilkolni, ahogyan bárki mást. Elég egy-két jól elhelyezett fika, és már a pasi és az egész országa hiteltelen kis szarrágó lesz. Vagy a szocik összeesküvéselméletének végrehajtói. 

Ehhez képest adott egy pofa, aki hihetetlenül lazán kezeli a dolgokat, nem akad ki, nem döbben meg, nem áll neki baromságokat hebegni. Hanem csípőből visszalő, méghozzá olyan profi alázós módon, hogy öröm nézni. Kovács Ehh Zoltán volt az első, aki nekiállt vele izmozni. Hogy miért jár tüntetésre, mer ugye, hogy ugye, mi megmondtuk. Goodfriend meg posztolt egy képet arról, hogy ott virít a Békemeneten. Mert ő ilyen, hogy szeret tüntetésekre járni. Biztos szépek a lányok. 

Aztán jött az eset Ildikó asszonnyal. Bár ezt a meccset nem ő nyerte, hanem a NAV elnök bukta el nagyon csúnyán. Ha színházi párhuzamot akarnék mondani, akkor azt mondanám, tökéletesen alájátszott a főszereplőnek, kidomborítva annak főbb jellemvonásait.

És végül - egyelőre - a CÖF. Aki kitalálta, hogy ha kimegy a kisboltba, akkor már a magyar jogrend vonatkozik rá, vagyis azonnal be kell vallania minden bűnét. Valahogy így gondolkodhattak a kommerek is, amikor Mindszenty bíborost el akarták kapni: ha véletlenül megbotlik és leér a lába, akkor magyar földön van és lelőhető. Csak a bíboros esete nem volt túl vicces. A CÖF bornírtságára pedig hogy reagált André? A figyelmükbe ajánlotta a Bécsi Egyezményt. Mert az hasznos olvasmány. Zseniális.

A sikere persze nemcsak abban áll, hogy korántsem olyan, mint az amerikai filmekből megismert gyökerek, aki azt sem tudják, hol van Kelet-Európa. Mert értelmes, művelt és kifogástalan a stílusa. Ellentétben mondjuk Tállai Andrással, aki akkora gyökér, hogy felszívja a vizet az Atlanti-óceánból. És valószínűleg könnyebb is tolnia Goodfriendnek a lazaságot és az értelmiségit úgy, hogy közben nem kell nyilvánvaló hazugságokat mondania. Nehéz ugyanis könnyednek lenni, ha közben a kamu és elhallgatás két számmal kisebb nadrágként bevág a seggbe.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

300 komment · 4 trackback

Címkék: botrány hazugság kitiltás NAV

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr826894885

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy pinalógus is megszólalt a NAV-os csajok ügyében 2014.11.14. 21:35:51

Kovács László szerint jobb lenne, ha az USA-val szemben meghúznánk magunkat, mielőtt megsértődik, és kioszt egy kurva nagy sallert. Bocsesz, de ha ez az arc egykor volt valakiként elfogultan hülyeségeket nyilatkozik, akkor nem a szakértőt látjuk benne...

Trackback: Ezt üzeni Andre Goodfriend a magyaroknak 2014.11.14. 21:31:39

Az USA budapesti nagykövetségének ideiglenes ügyvivője a diplomáciai mentessége mögé bújva mutogatja a felfelé tartott középső ujját vigyorogva kifelé. Kapjátok be, csicskák! A törvényeiteket meg feldughatjátok a s*ggetekbe! Mivan? Hogy ne sértegessem...

Trackback: Palmer, a jóbarát 2014.11.14. 15:44:49

André Goodfriend akarva-akaratlanul belpolitikai tényező lett Magyarországon, és persze szokás szerint teljesen másként ítéli meg a két oldal. Míg kedélyes, higgadt stílusával, és leginkább azzal, amit tesz, egyre népszerűbb a demokratikus közvélemén...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.11.14. 14:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.15. 00:11:08

@poszt:

"Hanem csípőből visszalő, méghozzá olyan profi alázós módon, hogy öröm nézni."

Ez legyen a legnagyobb, és egyben az utolsó örömöd az életedben, hogy örömmel nézed, ahogy a saját HAZÁD vezetőit alázza egy senkiházi jöttment szarkeverő.

martineden 2014.11.15. 00:32:48

@polyvinyl:,, ahogy a saját HAZÁD vezetőit alázza egy senkiházi jöttment szarkeverő."....talan nem senkihazi,jottment ,tanulatlan szarkeveroket kellene vezetonek kinevezni,hanem hozzaerto tanult embereket,akkor ilyen nem lenne.Csak ez azert nem megy,mert a kissebsegi csodacsatar nem viselne el,ha nala okosabb tolvaj lenne a kornyezeteben.HAZAARULO,KORRUPT,TOLVAJ fideszCSURHE,PFUJJ

eccerüvagyok 2014.11.15. 00:41:48

@polyvinyl: Itt is szórod a hülyeségeidet, te majomparádé? Nézz át Csepelre, ott megírtam neked, hogy mire ügyelj! Ne égesd itt magad tovább!

fehérfarkas 2014.11.15. 01:41:45

@bölcsbagoly: "Tudtommal az USA-nak jóval fontosabb és közelebbi kapcsolatai vannak Szaud Arábiával, Izraellel, Pakisztánnal, de mégsem érdekli láthatólag, hogy mi történik ott. "

Nagyon is érdekli az USÁ-t. Csak azok az országok olyan külpolitikát csinálnak, ami az USA érdekével egybeesik.
A nagyhatalmak mindig is így működnek évezredek óta.

Egy nyersanyagok nélküli parányi törpeországként az USÁ-t egyáltalán nem is érdekelnénk. Csakhogy mi ezt NATO tagként, OECD tagként, meg az USA szövetséges EU tagként tesszük. Így viszont már igencsak érdekli az USÁ-t, hogy az egyik szövetségese élesen a NATO, OECD és EU politiájával ellentétesen viselkedik.
Ráadásul pont azért léptünk be a fenti szervezetekbe, mert a Nyugathoz akartunk tartozni, annak működését átvenni, és a "klubtagság" szabályait betartani (demokrácia, liberalizmus, kapitalizmus).
Senki nem erőltette ránk, hogy oda lépjünk be. Csatlakozhattunk volna önként a FÁK-hoz is (igaz, hogy nem voltunk szovjet tagállam, de Oroszország biztos nem tiltakozott volna ellene).
De azért én inkább vagyok NATO, EU és OECD tagállam állampolgára.

Tudományos libsizmus 2014.11.15. 01:48:47

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Világ végéről érkezett ügyvivőkben bízni kedves barátom, ahelyett, hogy magatokban bíznátok, elég szomorú.

fehérfarkas 2014.11.15. 01:52:12

@$$$=$$$: "arrol posztoljon képet mikor 2006-ban a szemkilövetésekkor járkált tüntetésekre. érdekes akkoriban az eu meg az usa valahogy nem aggódott se a korrupció se a demokrácia miatt."

Nem kellett volna TV székházat meg autókat felgyújtani, és nem kellett volna a rendőröket utcakövekkel és Molotov-koktélokkal dobálni. Az USÁ-ban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Angliában az ilyen széslőséges csürhével sokkal keményebben bánnak el. És ott a bíróság sem menti fel az ilyeneket.

És persze vannak országok, ahol ha egy állami épületet megtámadsz és felgyújtasz, akkor nem gumilövedékkel, hanem éleslőszerrel lőnek rád - és a bíróság nem felment, hanem terrorizmusért halálra ítél.

A demokrácia ugyanis nem a rombolás, gyújtogatás, Molotov-koktél dobálás szabadságát jelenti - hanem a békés, normális embereket az ilyen csürhétől védi meg.

fehérfarkas 2014.11.15. 01:59:25

@bölcsbagoly: "Amúgy, hol látott már a világ hátiszákos diplomatát ellenzéki tüntetésen? Ott hogy értette, hogy mi történik?
Ez hirszerző viselkedés és nem diplomatáé! S aki védi, az akarva- akaratlanul egy idegen állam szolgálatába állva válik hazaárulóvá!"

Andre Goodfriend valóban nem egy mezei diplomata. Az ő hozzá hasonló embereket hívják takarítónak. És elég nagy szégyen az, hogy az USA egyik szövetségeséhez nagykövet helyett takarítót küldenek.
Goodfriend területe a modern kommunikáció és a válságkezelés. Olyan országokba volt korábban küldve, mint Szíria, Izrael, fekete-afrikai országok, India, Oroszország.
Azért az elég dúrva, hogy az USA szövetségeseként, NATO és EU tagként egy takarítót küldtek ránk.
Azért ez qurv@ nagy gáz és szégyen. Orbán-kormány ezt érte el, hogy az USA ránk küldött egy takarítót.

fehérfarkas 2014.11.15. 02:13:25

@mikka: "1. Semmi köze az USA kormányának a mi
EU ügyeinkhez
2. Semmi köze az USA kormányának ahhoz hogy
kivel építünk atomerőművet vagy gázvezetéket."

Elfelejted azt a tényt, hogy NATO tagok vagyunk.
Valamint azt is elfelejted, hogy az USA szövetségese EU tagjai is vagyunk.
Továbbá az OECD-nek is tagja vagyunk.
Politikai, gazdasági, és katonai szövetségeknek vagyunk a tagja.

Ráadásul Orbán keletpolitikája is igencsak kérdéses, ha az USÁ-val szembe megyünk.
Ugyanis Törökország NATO és OECD tag, valamint az USA egyik szövetségese, 2003 óta pedig az EU pedig társult tagja.
Szaúd Arábia, Egyesült Arab Emírségek, Omán, Kuvait, iraki kurdok (ahol a MOL-nak olajkoncessziója van) az USA legfőbb szövetségesei közé tartoznak.
Pakisztán és Azerbajdzsán szintén jó kapcsolatokat ápol az USÁ-val.
De a legnagyobb felvevőpiacunk, és tőkebefektetőnk Németország pedig Anglia után a legnagyobb európai szövetségese az USÁ-nak.
Ilyen geopolitikai környezetben az USÁ-val rosszban lenni rossz biznisz.

Délkelet-Ázsiában Kína érdekszféréjában más a helyzet, de ha ránézek a földgömbre akkor azt látom, hogy a világ túloldalán vagyunk, Európa közepén, a germán és a szláv "tenger" közepén.
Talán jó lenne a külpolitikánkat a racionalitásokhoz igazítani.
Annak idején II. Lajos király nekiment a 3 kontinensre kiterjedt Ottomán Birodalomnak - és otthagyta a fogát. Horthy megtámadta a Szovjetuniót - aminek nemcsak az lett a következménye, hogy ott halt meg a fronton sok ezer magyar katona, hanem 40-re szovjet érdekszférába kerültünk. Orbán ezt a sort folytatja, csak ő az USA bajuszát huzogatja.

fehérfarkas 2014.11.15. 02:21:41

@maxval birca hozzászóló: "Tény: annak idején nyíltan először Orbán mondta ki a szovjet (nem orosz!) csapatok kivonását. Ezen nem változtat az, hogy nyilván nem ő űzte ki őket, hanem maguktól mentek, saját döntésük alapján."

Persze, mert nyiltan kimondhatta. Pontosabban neki adták ezt a szerepet. Szerinted a III/III-as aktákat miért nem akarja Orbán a mai napig sem nyilvánosságra hozni?
Tán csak nem azért mert kiderülne, hogy a fél Fidesz MSZMP meg KISZ-titkár volt, amit már tudunk, hanem az is kiderülne, hogy a teljes Fidesz vezérkar be volt szervezve III/III-nak?
A komcsi időszakban ellenzéki tüntetés után a rendőrség pár óra várakoztatás után elengedi őket? Soros pénzen engedi Angliában tanulni őket? Nemzeti ünnepi nagybeszéden engedi rendszerellenes beszédet mondani őket mindenféle retorzió nélkül? Nem gyanús neked valami?

fehérfarkas 2014.11.15. 02:36:05

@mikka:
Az USA külpolitikájával nem kell egyetérteni. Én magam sem értek egyet azzal.
De ettől még az Orbán-kormány Európa legkorruptabb kormánya a bolgár, koszovói, ukrán és fehorosz mellett.
Továbbá egy kis országnak inkább úgy kellene politizálnia mint Báthory István vagy Deák Ferenc.
Ellenben II. Lajos, Kossuth vagy Horthy mintáját követve ugyanarra a sorsa jut megint az ország: nekimegyünk egy nagyhatalomnak, és orbáni kifejezéssel "kokikat és sallereket" fogunk kapni már megint.
De Fráter György hintapolitikáját, és köpönyegforgatását sem ajánlom külpolitikának (ő hívta be a törököt 1541-ben Habsburg Ferdinánd ellen - majd 1551-ben átállt, lemondatta János Zsigmondot és a Habsburg seregeket hívta be a török ellen Erdélybe, csakhogy Habsburg Ferdinánd köpönyegforgató hintapolitikáját túlságosan veszélyesnek tartotta és megmérgezte;
Fráter György számára igencsak pechesen végződött, hogy pont az ölette meg, aki számára a törököket elárulta;
de hát az árulókat, köpönyegforgatókat sehol nem szeretik;
vajon Orbánról miért ez a történet jutott az eszembe?).

fehérfarkas 2014.11.15. 02:53:44

@bzsoa: "Amerika szarik a magyar korrupcióra ahogy azt sem érdekli hogy van-e korrupció Pakisztánban vagy Irakban, Afganisztánban öntik oda a dollármilliárdokat! "

Pakisztánban, Afganisztánban, Irakban nem fognak amerikai cégeket az adóhatósággal megzsarolni. Míg nálunk a falusi bugris Orbán oligarchái pedig megzsaroltak amcsi cégeket - ráadásul pont a NAV-val.
(Vida Ildikó Orbánnal és Simicskával együtt egykori Bibó koleszos, Simicska jobbkeze, Simicska APEH elnöksége alatt elnökhelyettes, majd őt követte az APEH elnöki poszton)

Persze 2-3 évvel ezelőtti ügyekről van szó, és a kérdés, hogy miért most jöttek elő ezzel? Az időzítés nyilván nem véletlen. Tavaly a régi nagykövet helyére nem küldenek újat, hanem csak egy ügyvezetőt. Aztán először Clinton, majd Obama ítéli el Orbán politikáját. Ezután jött néhány állami tisztségviselő kitiltása az USÁ-ból.
Ha eddig nem volt számukra fontos a korrupciós ügy miatti kitiltás, akkor ezután sem lett volna és finomabban is el tudta volna intézni az USA - ha akarta volna. De Orbán teljesen elhibázott politikája miatt tovább már nem vártak.
(eredetileg egy ici-pici kokinak szánták zárt ajtók mögött, hogy Orbán térjen észhez, csakhogy a Simicska-Nyerges páros tulajdonában levő Napi Gazdaság nyilvánosságra hozta, amire az amcsiknak is reagálniuk kellett;
a kormány pedig elkezdett össze-vissza hazudozni, és az egyik érintett pedig az évszázad egyik legviccesebb önlejáratását produkálta)

fehérfarkas 2014.11.15. 03:03:44

@bölcsbagoly:

A nagyhatalmak egymásnak ugrásából a kisországoknak jobb kimaradniuk. Orbán pedig szépen belevitt minket ebbe a konfliktusba.
Ha seggén marad és csöndben, akkor simán kiépíthette volna a diktatúráját, mert a magyar ember Kádár 2.0-t szeretne. Csakhogy Kádárral ellentében Orbán azt sem tudja, hogy a külpolitikát eszik-e vagy isszák. Azt sem tudja hogyan kell lavírozni a külpolitikában. Nem is érzi az erőviszonyokat.
Egyik pillanatban Szaúd Arábiára, Emírségekre, Ománra, Azerbajdzsánra, Törökországra, Szingapúrra büszke, hogy most azok felé mekkorát nyitottunk stratégiai partnerségben - aztán a következő pillanatban összeveszik az USÁ-val, és Oroszország fő szövetségeseként tünteti fel magát. Csakhogy a fenti orszgoknak nem Oroszország, hanem az USA a szövetségese. Ezt hívják úgy, hogy Orbán jól benézte.
Kapkod össze-vissza a külpolitikában. És miközben azt mondja, hogy kinek mekkora kokit és sallert adott, aközben a valóságban ő kapja a kokikat és sallereket.

fehérfarkas 2014.11.15. 03:13:18

@mikka: "Tudod, te csak és kizárólag ellenség képben látod Oroszországot, én nem :) Az Oroszok majd megegyeznek Ukrajnával ahogy akarnak, nem a mi dolgunk."

Ebben viszont egyetértek veled :)

yotta 2014.11.15. 03:15:51

@eloi: "Miért? Rosszban vagyunk Ukrajnával? Ugye él ott néhány magyar is...
Nem inkább az lenne az érdekünk, hogy Ukrajnában béke és nyugi legyen, és ne akarják újra az Orosz Birodalomhoz csatolni? Esetleg."

Erről tán az ukránokat kellene megkérdezni! A nagy többség az oroszokhoz akar csatlakozni!!! Igen ám, de épp ez a terület a legfejlettebb. Ezért aztán Porosenkóéknak nem smakkol a dolog, aztán gyütt az ő "goodfriendjük" belefingott a nulláslisztbe és most lövik egymást napi 80 mio USD - ért. Vagyis nem csak a területről, hanem a pénzről is szól a történet. A határmenti 150 ezres magyarság pedig, igen, békét akar! (fenti kijelentések ukrán vélemények és maiak)

yotta 2014.11.15. 03:30:35

@fehérfarkas: "A nagyhatalmak egymásnak ugrásából a kisországoknak jobb kimaradniuk. Orbán pedig szépen belevitt minket ebbe a konfliktusba."
Nem vitt bele semmilyen konfliktusba!
"Ha seggén marad és csöndben, akkor simán kiépíthette volna a diktatúráját"
Nincs szándékában kiépíteni diktatúrát!
"mert a magyar ember Kádár 2.0-t szeretne."
Igen, te szeretnél, mert te ilyen magyar vagy(?), másokat ne rángass a magad szintjére!
"Orbán azt sem tudja, hogy a külpolitikát eszik-e vagy isszák."
Tudja, hogy eszik vagy isszák!
"Azt sem tudja hogyan kell lavírozni a külpolitikában."
Nem kell lavírozni!
"Nem is érzi az erőviszonyokat."
Érzi az erőviszonyokat!
"Egyik pillanatban Szaúd Arábiára [...] büszke, hogy most azok felé mekkorát nyitottunk stratégiai partnerségben"
Nincs értelmezve a kérdés megvitatásakor a "büszkeség" fogalom - teszi a dolgát.
"aztán a következő pillanatban összeveszik az USÁ-val,"
Nem veszett össze az USA-val, legfeljebb az USA avatkozott magyar belügyekbe!
"Oroszország fő szövetségeseként tünteti fel magát."
Nem tüntette fel magát fő(!!!) szövetségesként! Egyáltalán szövetségesnek sem!
"Ezt hívják úgy, hogy Orbán jól benézte."
Nem nézett be semmit sem!
"Kapkod össze-vissza a külpolitikában."
Nem kapkodik!
"És miközben azt mondja, hogy kinek mekkora kokit és sallert adott,"
Konkrétabban?
"aközben a valóságban ő kapja a kokikat és sallereket."
Nem kapott!

yotta 2014.11.15. 03:39:50

@fehérfarkas: "És elég nagy szégyen az, hogy az USA egyik szövetségeséhez nagykövet helyett takarítót küldenek."
Hát, ha te ilyen jólértesült vagy és tényleg takarítót küldtek ide, akkor szépen el kell őket küldeni az anyjukba!
"Goodfriend területe a modern kommunikáció és a válságkezelés. Olyan országokba volt korábban küldve, mint Szíria, Izrael, fekete-afrikai országok, India, Oroszország."
Mindjárt hasra esem! Fényesítsd csak azz az amcsi ülepet!
"Azért az elég dúrva, hogy az USA szövetségeseként, NATO és EU tagként egy takarítót küldtek ránk."
Ha így lenne, bizony az őket minősítené!
"Azért ez qurv@ nagy gáz és szégyen."
Kire nézve szégyen? Vedd már ki a nyelved abból a nagy jenki ülepből!
"Orbán-kormány ezt érte el, hogy az USA ránk küldött egy takarítót."
Háááát, ha csak így nem... micsoda rettenet...

yotta 2014.11.15. 03:52:50

@fehérfarkas:"Elfelejted azt a tényt, hogy NATO tagok vagyunk."

Te pedig elfelejted, hogy egy európai szuverén állam vagyunk és amerikának semmilyen belepofázási joga sincs a magyar belügyekbe, még ha az korrupcióról szól is!
"Politikai, gazdasági, és katonai szövetségeknek vagyunk a tagja."
És akkor mi van? Tán csak nem az van, hogy szerinted mindig valakinek pitiznünk kell, mindig valaki előtt meg kell hunyászkodni?
"Ráadásul Orbán keletpolitikája is igencsak kérdéses, ha az USÁ-val szembe megyünk."
Ki nem szarja le az USA kelet politikáját? Az már miféle kötelezettséget ró ránk nézve?
"Orbán ezt a sort folytatja, csak ő az USA bajuszát huzogatja."
Húzza csak, és hagyjanak békén!

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.15. 04:28:34

@yotta: "Erről tán az ukránokat kellene megkérdezni! A nagy többség az oroszokhoz akar csatlakozni!!! Igen ám, de épp ez a terület a legfejlettebb."
- Te jól vagy? Ukrajna melyik része fejlett? :-))

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.15. 04:37:16

@Tudományos libsizmus: ...ásít.. Nem mi bízunk benne, hanem az USA külügy. Akik egy válságkezelő megbízottak küldenek ide. Goodfriendben megbíznak, bennünk nem. De csak védjétek Orbán hülyeségét és csak kenegessétek a szart magatokra tovább! Az USA meg akarja buktatni Orbánt, mert renitens szövetséges, hát szépen lejáratja a népe előtt. Ehhez az EU vezető országai is szépen csendben asszisztálnak. Csendes örömmel figyelik, hogy ezzel az konok össze-vissza kapkodással pont ők tartják napirenden az ügyet. Mert ilyen Orbán személyisége. Majd amikor kezd az ügy elülni, akkor megint kiszivárog valami. Biztos vagyok abban, hogy az amcsiknak banki adataik, lehallgatott beszélgetéseik vannak ezekről.
Szépen lassan a saját híveik előtt fogják leamortizálni Orbánt és közben keresnek egy ellenzéki vezetőt. Van rá több mint 3 évük.
Ebben a választási rendszerben pedig egy minimális győzelemmel is kétharmadot kaphat valaki, akkor pedig Orbánéknak az írmagját is eltüntetik.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.15. 04:41:49

@A megvalósult amerikai ólom..: jaj, öcsi! Ne nevettesd ki magad! Most nincs ellenzék, mert az egész ellenzéki banda tehetetlen szar. De van 3 év egy új ellenzék kitalálására. Felvilágosítalak, Szlovéniában egy néhány hónappal a választások előtt alakult párt nyert választásokat pár éve.

Bona Fides 2014.11.15. 07:24:57

@mikka: Kérdésem: az, hogy USA ránk mutat, hogy korruptak vagyunk, kizárja hogy korruptak vagyunk???

Bona Fides 2014.11.15. 07:30:16

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Mert már a szlovéneknek is tele volt a tökük a saját komplett politikai garnitúrájukkal.
Nálunk is et a probléma. El kellene jutni oda, hogy a kommentelők nem a saját FidSS/Maszoppos csapatuknak drukkolnak, hanem a hazájuknak.

De sajnos mi ennyire hülyék vagyunk. Ezért hülye a kormányunk is, meg az ellenzékünk is, ezért "ilyen ciki" az adóhatóságunk vezetóje (függetlenül attól, hogy csinált-e valami rosszat) és ezért általános jelenség, hogy ezt az országot teljes egészében kontraszelektált tehetségtelen faszkalapok uralják a közigazgatásban és az üzleti életben egyaránt.

Bona Fides 2014.11.15. 07:38:47

El lehet gondolkodni azon is, miként kaphatott jogi diplomát a Lomnici-csemete, aki ekkora faszságot bírt kiböfögni????
Milyen ország az, ahol ilyen szakmai szinvonalat produkáló (még józan ésszel sem bíró) jogászok szabadon garázdálkodhatnak?

hitelkártyahalmozó 2014.11.15. 07:57:17

@fehérfarkas: Kossuth melyik nagyhatalomnak is ment neki?

hitelkártyahalmozó 2014.11.15. 07:58:59

@Bona Fides: A maszopnak már szerintem itt senki sem drukkol. Amit szavazatot azok kaptak, az mind fidesz ellenes szavazat volt. A maszop foglalja csak a helyet baloldalon, el kellene tűnniük végleg, mint az eszdéesznek.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.15. 08:03:02

@Wendriner Piroska sakál és balerina:

Nem így látom. Orbán távlatokban gondolkodva helyes következtetéseket vont le.

Bona Fides 2014.11.15. 08:06:23

Nem mellesleg sokat elmond a szintén jogász Vida Ildikó szakmai kvalitásáról, hogy Futó Barnabás az ügyvédje.

Ez az ország szégyen. Nem volt itt semmiféle rendszerváltás. Az MSZMP szétpotyogtatott, kikelt petéi szívják a vérét, ezért sorvadozik.:(

Bona Fides 2014.11.15. 08:11:43

@hitelkártyahalmozó: De amíg a MASZOP létezik, addig a fideszgyűlölők (akik egyre többen lesznek) rutinból is rájuk fognak szavazni. Vagy a Jobbikra, ami még nagyobb baj.
Már tényleg csak a nácik hiányoznak....

eccerüvagyok 2014.11.15. 08:15:39

@hitelkártyahalmozó: Sokan nem látják át a helyzetet. Mi az, ami a fideszt a hatalomban tartja az utóbbi pár évben? Az ország, a nép megosztottsága. Pontosan tudják azt a vezérkarban, hogy amíg a párt rajongótáborán kívüliek, azaz a választópolgárok kb. 60-70 %-a ellenséget látnak egymásban (balos, libsi, nyugger, cigány, közalkalmazott, szélsőjobbos, forinthiteles-frankhiteles-hiteltelen, stb), addig egyetlen ellenzéki csoportosulás sincs, amelyik rendelkezne a kellő támogatottsággal. Ezen a tényen kár vitázni.
Megoldás: fel kell állnia egy szakértőkből álló, de politikai irányultságtól mentes társaságnak, amely mögé bárki, sőt mindenki "beáll". Ennek élére kell állítani egy megfelelő arcot, akit bárki elfogadhat. Ja és persze világossá tenni mindenki számára, hogy elérkezett az idő, hogy egy emberként leváltsuk a fideszt és végre új értelmet kapjon a politika az országban. Nincs más út.

Bona Fides 2014.11.15. 08:21:35

@polyvinyl: Klassz! Nagyon jól képzett pali, szimpatikus is.

Polikám! Fejlődtél-e már képviseleti demokráciaügyileg, vagy tartsak neked egy kurzust?

Csengess be hozzám Jóbarát!

Egyébként meg fog bukni ez a kormány, mert pattanásig feszült a helyzet, csak a Fidesz a 2/3-tól nem látja, a Maszopp meg azt hiszi, hogy visszamászhat a húsosfazékba.
Mindketten tévednek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.15. 08:23:24

@$$$=$$$: Szemkilövetés, mi? Nagyon unalmas, bammeg pihengessél már picit! Vagy akkor lesz kemény a dákó, ha leírod: "szemkilövetés"?

Fejesrob 2014.11.15. 08:24:15

Tényleg nem akarom a ballibsiket elkeseríteni, de Goodfriend pontosan annak néz ki, ami, az USA érdekeinek képviselőjének. Se több sem kevesebb, még akkor is, ha a ballibsi médiában "jó arc".

Fejesrob 2014.11.15. 08:27:32

@eccerüvagyok: Demokráciában a kormányokat választások útján választják.

Az általad javasolt szakértőket kik javasolják? Nyilván választások útján dőlne el, azaz visszatértél a jelenlegi helyzethez.

Fejesrob 2014.11.15. 08:30:42

@Bona Fides: "El kellene jutni oda, hogy a kommentelők nem a saját FidSS/Maszoppos csapatuknak drukkolnak, hanem a hazájuknak."

Na épp ezért nem megy ki senki tüntetni azért, hogy váltsák le Vidát, mert a többség a hazájának drukkol. Ha kimenne tüntetni, azzal azt mondaná, hogy rajta kívül az USA is beleszólhat a választásokba.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.15. 08:31:26

@Hakapeszi Miki: Ne haragudj, de nincs igazad. Ezek a nickek (illetve egy két ember számos nickkel) nem klasszikus értelemben vitázni jön ide. Ugyanazokat a hazug és ferdítő paneleket ismételgetik, és valóban tönkreteszik a blogodon az értelmes vitát. És még idegesítőek is. Nem tudom, hogy miért hagyod. Ha pedig valakinél elpattan a húr, azt kitiltod. Kvázi a narancstrolloknak teszel szivességet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.15. 08:35:32

@Fejesrob: Bocs, de egy csomó irányból jön az infó, hogy a NAV korrupt. Ezt szerintem még te is tudod, hiszen mindig is az volt, mindenki tudja, hogy mennyire velejéig romlott ez az egész. Emútnyócév, emútötév, mindegy. Vidának nem azért kéne lemondania, mert az USA kitiltotta, hanem mert a korrupcióval szemben évek óta nem történik semmi. Erre a narancsoldal (és kommentelői) mit csinálnak? Támadják, aki ezt kimondja. Csak azért mert a fidesz van éppen hatalmon, ha az mszp lenne, már kocsikat gyújtogatnának a nav székház előtt. Ostoba állatok. Hazaárulózzátok a PÁRT nevében azt, aki rendet akar a hazánkban...

Fejesrob 2014.11.15. 08:37:40

@fehérfarkas: Nem vitt bele. Nekünk ugyanis egy baráti Oroszország és egy baráti Ukrajna az ideális állapot.

Azonban exportunk 30%-a az oroszok felé irányul, valami kis elhanyagolható rész az ukránok felé.

Ha Orbánék az oroszok felé bekeményítenének, fél éven belül egészen biztosan megbuknának, mert az életszínvonal akkorát romlana, hogy jobbos-balos egyformán tüntetne ellenük.

Orbánék valójában satuba vannak fogva. Az oroszokkal való konfrontáció fentiek miatt kizárt.

Itt inkább az történt, hogy a magyar-orosz kapcsolatok 20 év alatt szépen újraépültek és most már túl nagy lenne a veszteségünk, ha ezt felrúgnánk.

Crusaider 2014.11.15. 08:38:21

@fehérfarkas: Hú, de szívemből beszélsz. A sok ostoba, birkalelkű, birkamenetelő állandóan a szemkilövetéssel (nem szemkilövéssel, hanem a parancsra teljesített szemkilövetéssel...) jön. Arról soha nem beszélnek, nem érdekli őket, hogy hány rendőr sérült meg, mekkora károk keletkeztek, mennyire tolerálható egy véleménynyilvánító demonstráción az autófelgyújtás, a középületek felgyújtása, a molotov-koktélozás, a térkőhajigálás. Ha akkor készült volna egy reprezentatív kvéleménykutatás arról, hogy az emberek helyeselték-e az akkor történteket, kíváncsi lettem volna, összejött volna-e a 2/3... Egyébként az eredeti témára reagálva, meggyőződésem, hogy Amerika után előbb-utóbb más demokráciáktól (mármint valódi demokráciáktól...) is meg fogjuk kapni az orra koppintásunkat.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.15. 08:38:38

@polyvinyl: Sőt maga a sátán ugye? Két sátán is van, a Gyúrcsány meg ez ugye? Össze ne zavarodj ám a sok narancstól! Muhaha.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.15. 08:40:07

@polyvinyl: Akkor is ezt mondanád, ha Gyurcsányt aláznák, hm?

Fejesrob 2014.11.15. 08:41:35

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: A NAV szerintem is korrupt, bár semmiféle bizonyítékom nincs erre.

Pusztán abból gondolom, hogy elég nagy ahhoz, hogy érdemi része legyen a magyar korrupciós százalékban.

Csakhogy Ponta "NAV"-ja még a mienkénél is korruptabb lehet, Porosenkóéról nem is beszélve.

Ez az USA részéről egyszerű nyomásgyakorlás, beavatkozás a magyar belpolitikában.

Tegyük fel, Orbán holnap átadná a hatalmat a ballibsi Pityi Palkónak. Abban a pillanatban nem lenne korrupt a NAV USa szemmel, de itt a legtöbbek szemével sem.

Lsd. Csehek.

Fejesrob 2014.11.15. 08:44:16

@Crusaider: Ezen értelmetlen rugózni, mert ez alapjában szinte mindenki véleménye, továbbá az azonosítók éppen azért "estek le", hogy a törvénytelenségekért ne lehessen senkit felelősségre vonni.

Azaz a dolog eleve "tervezett" volt, hiszen a rendőröknek a kezdetektől fogva nem volt azonosítójuk, akkor sem, amikor a gyanútlan szétoszló fideszes gyűlés résztvevőit kezdték lőni gumilövedékekkel.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.15. 08:46:45

@fehérfarkas:

A 80-as évek második fele ilyen volt egyszerűen, a hatalom nem mert fellépni keményen az ellenzék ellen.

eccerüvagyok 2014.11.15. 08:47:48

@Fejesrob: Ez már picit értelmesebb gondolat volt tőled, mint odaát.
Nyilván választások útján lehet valakit hatalomra juttatni normál esetben, bár itt szükséges volna inkább lemondatni a kormányt, de vegyük az alapfelállást. Szükségesnek tartom egy társaság megalakulását (nevezzük pártnak), mely mentes mindenfajta ideológiától és politikai kötődéstől. Azaz szükséges egy szakemberekből álló "váltópárt" felállítása. És itt a lényeg az ideológia-mentességen van. Nem jobbos, nem balos, nem libsi, nem szélsős. SZAKÉRTŐI.
Kápísi?

Fejesrob 2014.11.15. 08:51:36

@maxval birca hozzászóló: Szerintem Gyurcsányék nagyon kibasztak a ballibsi szavazókkal azzal, hogy keményen léptek fel. Az pláne hiba volt, hogy 2006 októberében a "fideszeseket" akarták megbüntetni azért, mert a radikális jobbosok felgyújtották a TV székház előtt álló autókat.

Ráadásul azok ott nem is csak fideszesek voltak, hiszen nem politikai tiltakozó gyűlés volt, hanem megemlékezés.

Fejesrob 2014.11.15. 08:54:28

@eccerüvagyok: Te egyszerűen nem érted miről van szó.

Egy "valakik" által megválasztott szakértőkből választott bizottságot egyszerűen nem ismernének el az emberek, mert nem ők választották. Szerintem te sem.

Főleg akkor nem, ha a bizottság nagyon hamar rájönne, ha az oroszok elzárják a gázt, akármilyen demokratikus az USA, a nép 2 hét alatt elzavarja őket.

Fejesrob 2014.11.15. 08:58:57

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Gyurcsány amennyiben választásokkal kerül hatalomra "előbbre van" mint az USA.

Ez magától értetődik, hiszen a demokráciának "fizikája" van, azaz pld. ha valaki népszerű, azt meg is védik, minnél népszerűbb, annál nehezebb kívülről megbuktatni.

Gyurcsányt pld. (szerintem) nem lehetett volna eltávolítani 2008-ban, ha nem támadja le az ellenzéket 2006 októberében, mert a jobb és ballibsi oldal közösen megvédte volna egy Goodfriendtől.

Orbán pontosan ennek tudatában enged meg olyanokat az USA-val, amelyeket egy Gyurcsány, vagy Bajnai soha nem mert volna megengedni.

eccerüvagyok 2014.11.15. 08:59:02

@Fejesrob: Elmondom még egyszer, mert úgy látom szövegértelmezési problémáid vannak.
Alapesetben a következő választásokon lehetne megválasztani egy ilyen "váltópártot". A zemberek választhatnák meg.
Az egy más kérdés, hogy most szükséges volna civil kezdeményezés, nyomásgyakorlás útján lemondatni a kormányt. Csak addig ez ugyebár majdnem lehetetlen, amíg nem létezik egy megfelelő SZAKÉRTŐI grémium.

Következő kérdés?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.15. 09:00:12

@Fejesrob: Jó, de ez tök mindegy. Ha Magyarországon intézményesített korrupció van, azt mindannyiunkat károsítja. Ergo leszarom, hogy ki és meddig, milyen indíttatásból segít a felszámolásában, ha már a saját vezetőinknek, akiket ezért tartunk nincs indíttatása felszámolni. Elég szégyen, hogy kívülről kell segítség, mert olyan hülyék vagyunk, hogy magunk nem boldogulunk.

Crusaider 2014.11.15. 09:02:30

@Fejesrob: A fegyveres testületek tagjainak minden demokráciában felelősséget kell vállalniuk azért, hogy a kezükbe adott kvázi hatalmat hogyan használják, tehát az adott esetben történő felelősségre vonásukat is lehetővé kell tenni. Ebből fakadóan az azonosítók "leesése" abszolút helytelen, és a történések utólagos értékelése szempontjából teljesen kontraproduktív. Ebben egyetértünk, mint ahogy abban is, hogy Gyurcsány ott szúrta el, hogy túlzott erődemonstrációval próbálta megfékezni az eseményeket, ami sokaknak párhuzamot mutatott a "régi" időkkel.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.15. 09:02:41

@Fejesrob: Hogyan támadta le Gyurcsány az ellenzéket 2006-ban? És könyörgöm, kímélj meg ezúttal a "szemkilövetéstől", hagyd ezt meg az idióta "dollárjeles" kommentelőnek.

Fejesrob 2014.11.15. 09:07:48

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Szerinted az USA megakadályoz bármilyen korrupciót? Gondolod, hogy az USA-nak külön részlege van az egyes országok korrupciójának felszámolására?

És most ők segítenek nekünk, hiszen a ők a barátaink?

Az egész helyzet nonszensz, gondolj bele, hogy a franciák elkezdik kitiltani az USA kormányzat embereit, mert gyanú van a korrupciójukra. Ráadásul még igazuk is van, hiszen tényleg korruptak.

Nem Goodfriend az, akinek a magyar korrupciót meg kell oldania.

Fejesrob 2014.11.15. 09:09:25

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Ennek a témának széles irodalma van a neten. Videók, tanúvallomások, maga az Index munkássága is igen komoly ebben a témában.

eccerüvagyok 2014.11.15. 09:12:04

@Fejesrob:
Hát pont ez az, bazdmeg! Elindítottak végre egy folyamatot, amit nekünk kell végigvinni és... had hulljanak a fejek.
Ha már birkák vagyunk elindítani valamit, akkor legalább hülyék ne legyünk nem végigvinni.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.15. 09:12:40

@Fejesrob:

Gyurcsány akkor a saját csapdájába esett. Valójában jó politikus, képes távlatban gondolkodni, az egyetlen ilyen a ballibek közül, de akkor súlyosan hibázott.

Fejesrob 2014.11.15. 09:14:04

@Crusaider: A közvélemény 40 év kommunista uralom után igen rutinos. Továbbá Gyurcsányék mellett ott volt az SZDSZ, a "liberálisok" is.

A közvélemény nem tartja demokratának a balliberális pártokat, még akkor sem, ha egyre több emberük pontosan egyetért velem. Szerintem ez még olyan 4-8 év karantént jelent.

Fejesrob 2014.11.15. 09:14:40

@eccerüvagyok: És ha az oroszok indítanak el egy folyamatot?

Fejesrob 2014.11.15. 09:20:13

@maxval birca hozzászóló: Gyurcsány a körülmények miatt nem lehet jó politikus függetlenül attól, hogy képességei milyenek. Tegyük fel, a hibás gazdasági döntéseket nem ő hozta, hanem külső kényszer hatására születtek, azaz nem magyar, hanem USA, francia, stb. érdekek érvényesültek, cserében "békén" hagyták, tombolt a demokrácia annak ellenére, hogy ő a jobbikosokat akkor is simán elverette, amikor csak ültek és lényegében összes politikai megmozdulásukat betiltatta.

Az is lehet, hogy szerencsétlen koalíciója révén az SZDSZ kormányzott, lényeges kérdésekben ők mondták meg a frankót.

A rossz politikus tipikusan olyan mint Gyurcsány, szépen elvezeti szimpatizánsait egy óriási és hosszantartó buktához.

Fejesrob 2014.11.15. 09:23:29

@maxval birca hozzászóló: Ja és ráadásul mint látható, a balliberálisok USA szemmel nem csak nagyobb demokraták voltak, de még a korrupció is ismeretlen volt.

Fejesrob 2014.11.15. 09:35:17

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Nem hiszem, hogy én megtudnálak győzni. Ha a téma komolyan érdekel, beleásod magad, ha nem, nem. Én leírtam az érveimet, ennél több érvnek nem látom értelmét.

grigorij 2014.11.15. 09:59:52

@mikka: Semmi közük???
Idefigyelj te kis telavivizó gyökér náci!
Magyarország lakossága NÉPSZAVAZÁSSAL döntött a NATO tagságunkról!
Ezzel része lettünk egy adott politikai irányvonalú nemzetközi szervezetnek!
ERRE szavazott a lakosság többsége!
Ráadásul a NATO kötelezettségünk döntő részét hosszú évek óta az USA állja helyettünk.
Tudod és a keresztény EURÓPAI közözsséghez akarok tartozni, ahogy az István királyunk elindította!
És nem kelethez meg a bombás arabokhoz!
Te mocskos náci ideológiáid miatt, a mérhetetlen zsidó és amerikagyűlöleted okán a nemzetünket áldoznád fel!
A jó édesanyád és a gyerekeidet postázd Teheránba, de a becsületes többséget akard gettósítani vagy elüldözni a hazájából!
Nektek kellene máér végleg eltakarodni életünkből!
Mondom ezt tisztességes polgári jobboldaliként!
Szóval ne kezd libsizni mert megkereslek és pépesre zúzom náci pofádat!

alfacharlybravo 2014.11.15. 10:22:53

@polyvinyl: A - The Hebrew University ez meg sem kellett volna említeni ez már messziről virít róla.

Sexual Harassment Panda 2014.11.15. 10:28:50

@Fejesrob: aha.Szòval az exportunk 80%-a az eu-ba, 30%-a az oroszokhoz megy.
Ez eddig 110%.
Èrtjük.
Azon sìrsz, mi lesz ha a 30% kiesik.
Mi lenne akkor, ha a 80% esne ki??

krakkik · http://index.hu/ 2014.11.15. 10:50:04

@eccerüvagyok: Szted ilyen part letezik?:) "Nem lehet mas a politika."

balfaszcsaszar 2014.11.15. 11:01:56

@polyvinyl: látod, az a gond, hogy a magyar állam átpolitizált és kifilézett rendszeréből kiirtották a hozzá hasonló kaliberű embereket, ha ennyire fáj h nincs aki értelmesem fellép patás-Goodfriend ellen, akkor érdemes lenne elgondolkozni, hogy miért is volt jó a csodálatos a kerjobber nagytakarítás majd káoszkreálás a magyar bürokrácia terén, az meg kellett, mert ugye a kvalitás nem számít manapság, csak az, hogy kiben kinek a faszát tisztelhetjük...

kerjobber ön-sakkmatt, szépmunka, ne csodálkozz, ha sokan röhögnek rajta

dont be such a jew 2014.11.15. 11:04:40

@balfaszcsaszar: 'kiirtották a hozzá hasonló kaliberű embereket, ha ennyire fáj h nincs aki értelmesem fellép patás-Goodfriend ellen'

te hol élsz testvérem? úgy gondolod hogy a hazaáruló oldal nyeregben van? kimaxolták ezt az ügyet?

tényleg igy gondolod?

balfaszcsaszar 2014.11.15. 11:12:26

itt sátánoztok egy karrierdiplomatát, szerintem ez égő, azért, mert ahelyett, hogy érdemileg t. kerjobber idlojaitok frappánsan fellépnének, nem tudnak, mert elérték a Peter-elv szerinti inkompetencia szintjük teljes maximumát.

neked ez nem égő??

Szúnyog 2014.11.15. 11:23:19

@Szárnyathy Géza: hogy kinek hiányzik a realitásérzéke, arról lehetne beszélni.
Tudod Szárnyathy (amúgy miért ilyen elegáns nevet vettél fel? Kéne mi?) az árulkodó, hogy azt a véres birodalmat, amelyik csak a közeli múltban több országot vert szét teljesen hamis "bizonyítékok" alapján, amelyiknél a pénz fedezete a hadsereg, amely megmérgezte értékpapírjaival a világot, s főleg Európát 2008-ban, amelyik most éppen igyekszik megakadályozni annak kiderülését, hogy a maláj gépet nagy eséllyel az általa felbújtottak lőtték le, amelyik most éppen Európa biztonságát s békéjét igyekszik felforgatni, nos ezt a szart kívánod mindenféle reálitásérzék nélkül példának állítani.
Meg tudod Szárnyathy, te is beletartozol abba fika-blogger hadba, amelyik néha valami karmester pálca intésére elkezdi a holo-mantrát, olyankor köpködve a horthysta-fasiszta s még számltalan jelzővel ellátottt "kurzust", mert az akkoriban az egyébként teljesen racionális és érthető német szövetségből nem igyekeztek angolszász szarba. Ma meg ennél sokkal egyértelműbb, hogy az amerikaiakra, mint kényszerű "szövetségeseinkre" legfeljebb mosolyogni kell annyit, amennyit muszáj, s egyébként járni kell a magunk útján. De magadfajta pénzért, vagy passzióból igényli az atlanti segget. Most éppen azt.
Légy csak elragadtatva az ideküldött CIA-ügynöktől! Ez a szinted, ez a minőséged. Neked is, meg a többi fika-bloggazdának is. És balkánozz nyugodtan! Úgy, hogy egy balkáni országban már régen a legtermészetesebb módon verték volna be a fika-bloggerek pofáját.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.11.15. 11:46:24

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Az adócsalási vád. Az Európai Bizottság elnöke A- D -Ó CS- A- L- Ó. Mit szólsz te ehhez?

apanna 2014.11.15. 11:48:44

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Azért is roppant érdekes, hogy pl. az iszlám állam kitől vásárolta a német fegyvereket... Szövetségesek? ja papíron, de egyébként mindent felülír a pénz szaga.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.11.15. 11:55:56

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Álmodozz csak Pistike. Azt szabad.. Hogy majd mi lesz 3 és fél év múlva :))) Addig még sok minden le lesz nyomva torkotokon;).
( Csak a realitások kedvéért jegyzem meg hogy náluk minden új pártkezdeményezés elhalt: a 4k és a Milla eltűnt a semmibe, az LMP épphogy bejutott de legelább saját erejéből, a DK-t meg az Együtt pm-et pedig a szocialisták vitték be a hátukon jó balek módjára. Finoman szólva egyik sem egy sikertörténet.. Sajnos a tények makacs dolgok..)

fehérfarkas 2014.11.15. 12:03:09

@yotta:

Látom érzékenyen érintett téged amit írtam a szeretett vezéredről. Ezt a Fidesz propahanta szöveget már sok helyen olvastám, csak kár, hogy a valósággal semmiféle korrelációban nincsen.

fehérfarkas 2014.11.15. 12:08:50

@yotta: "Hát, ha te ilyen jólértesült vagy és tényleg takarítót küldtek ide, akkor szépen el kell őket küldeni az anyjukba!"

Tessék, mond meg nekik. Egyedül akarod elküldeni őket, vagy a vezéreddel közösen, vagy rá hagyod teljesen a vezéredre.

Egyébként pedig írtam korábban, hogy van közük hozzá, mert egy katonai szövetségben (NATO), és egy gazdasági szervezetben (OECD) vagyunk, valamint az USA szövetséges EU tagja is vagyunk.
Önként léptünk be ezekbe a szervezetekbe. És eg szervezetben a játékszabályokat illik betartani, külnben az ország kiesik a pikszisből.
Nézd, ha az Eurázsiai Unió vagy az ASEAN tagjai lennék, akkor az ottani játékszabályokat kellene betartanunk. Szerinted az ázsiai országok elnézőbbek a játékszabályaikat folyton felrugókkal?
Vagy a senki földjének akarod Magyarországot, hogy egyetlen szervezetnek és szövetségi rendszernek se legyünk tagjai? Mert akkor tényleg nem kell semmilyen játékszabályt betartani, és akkor Orbán tényleg szabadon azt csinálhat az országgal amit akar. Csakhogy szerinted ez Magyarország érdeke?

fehérfarkas 2014.11.15. 12:14:41

@hitelkártyahalmozó:
A Habsburg birodalomnak. A 19. sz-ban az még nagyhatalomnak számított. Le is verték a szabadságharcunkat.
Deák ezzel szemben a kompromisszumos politikájával az ország egyik aranykort hozta el.

fehérfarkas 2014.11.15. 12:20:59

@Crusaider: "Egyébként az eredeti témára reagálva, meggyőződésem, hogy Amerika után előbb-utóbb más demokráciáktól (mármint valódi demokráciáktól...) is meg fogjuk kapni az orra koppintásunkat."

A norvégok már tavasszal beszoltak a kormánynak, hogy a civilek üldözése nem egyeztethető össze a demokráciával - valamint Magyarország aláírt egy egyezményt arról, hogy a norvégékok a saját pénzüket milyen módon és kiknek adják (= a civileknek adják, és nem a kormány politikausainak és oligarcháinak), és ezt kik ellenőrizhetik.

bölcsbagoly 2014.11.15. 12:23:17

@fehérfarkas: érdekes, a norvég elvtársaidat csak az a 12 "civil" szervezet érdekli akiket ők pénzelnek, a többi több mint 60.000 nem s azok sem akik jobb pontszámmal maradtak alul a pályázatokon!

bölcsbagoly 2014.11.15. 12:27:05

@fehérfarkas: a norvégok nem jótékonykodnak a saját pénzükkel, hanem a szabadkereskedelmi megállapodás keretáben adnak jóval kevesebb pénzt, mint amennyit kellene, ha EU tagok lennének! Ergo, Mo-al is van szerződésük, s azt nekik is be kellene tartaniuk. Ezért vizsgálhatja a magyar állam ezeket a pénzeket. A norvégok pofátlanul zsarolnak,l amikor kikötik, hogy ki oszthatja a pénzt Mo-on! Ezt mikor akarják megérteni a magadféle hazaárulók? Vagy Norvégia lenne a hazád?

fehérfarkas 2014.11.15. 12:29:32

@Fejesrob:

Összekevered az időrendi sorrendet. Nem a rendőrök lőtték ki először a békés megemlékezők és demonstrálók szemét. Hanem először volt a TV székház és a környékén parokló autók felgyújtása. Azután mentek csak ki a rendőrök ezt megfékezni.
Ráadásul a zavargások kb. 1 hónapig eltartottak, és szinte minden este kimentek randalírozni, és utcakövekkel meg Molotov-koktélokkal dobálták a rendőröket.
Október 23-án is minden normális ember számára tudható voilt, hogy a szélsőséges csűrhe ugyanzt fogja folytatni mint az előtte levő hetekben.
Az, hogy a Fidesz a rendőrségi figyelmeztetés ellenére is az Astóriára szervezte a naggyűlését, az jól minősíti magát Orbánt és a Fideszt (ráadásul Orbán a beszéde után egyből páncélozott autón hagyta el a terepet ott hagyva a rajongóit/híveit pár száz méterre az összecsapásoktól az jól jellemzi felelőtlenségét, gerinctelenségét, és azt, hogy még a saját híve sem számítanak neki semmit, hogy még a saját híveit is simán feláldozza).
Ráadásul a TV székházat felgyújtók és heteken keresztül randalírozók nem mások, mint Kubatov B-közép szélsőségesei. Kicsoda Kubatov? A Fradi B közép volt vezetője, akiből a Fidesz pártigazgatója lett. Ennyi. Kell egyéb magyarázat?

bölcsbagoly 2014.11.15. 12:33:02

@balfaszcsaszar: egy karrier diplomata ügyel a diplomata etikára. nem jár hátizsákosan ellenzéki tüntetésekre, nem twitterez/fészbukkoz, nem játsza meg az ellenzék prókátorának szerepét, nem küld értelmezhetetlen fecniket diplomáciai válaszlevél helyett, s nem viselkedik pofátlan pökhendikánt a fogadó országban.

bölcsbagoly 2014.11.15. 12:38:58

@fehérfarkas: miért kevered össze a kát eseményt? Ugyanis QA KL Kossuth téren szélsőjobb/bal anarchisták táboroztak, tüntetek, élükön a fideszhez legkevésébé sem sorolható toroczkayival és Kökényxesivel Í(utü óbbi okt.23-án a könnygáztól könnyező revbiszesek pofáját törölgette az Astoriánál! Tv. felvétel van róla!). Ők vitték át a peticiót a tv, hez és vitték át az embereiket a tv székházhoz.
Őket terelgették azután okt,.23-án hajnaltól délután 3645 -ig a rendőrök a deák tér környékén és nyomták rá a fidesz nagygyülés végén az Astoriánál levőkre! Még világosságban mennt utánuk a lovas roham! tehát ki is szervezte az egészet? Pofátlan hazudozó vagy te is mint az elvtársaid, csak érteném hogy miért. Minden demokratikus szavazást elvesztettek azóta! Miért nem tanultok belőle? vagy megint csak az erőszakban reménykedtek?

2014.11.15. 12:47:53

@maxval birca hozzászóló: Az Árpádháziak már eldöntötték a magyar nép érdekeit, nincs az a bojár aki ezt felülírhatná. Egyébként nagyszerűen átvetted a muszka taktikát, a ludovikás tisztek is ismerték jól az orosz harcmodort, hogy a hazugság a legerősebb fegyverük, nem is álltak szóba velük 56-ban. Nem csak ismered te is, el is sajátítottad. 56-ban csak Maléterék nem tudták ezt, ők szóba álltak velük. Most meg Orbánék.

Tempus.Anh 2014.11.15. 13:01:34

Gyerekek, Jóhaver és washingtoni bagázsa besokallt amiatt, mert a magyar kormány megyszűnt az USA engedelmes alattvalójának mutatkozni és csont nélkül benyalni a Tel-Aviv- Washington- Budapest tengelyen folyamatosan keringő, a magyarok kirablását célzó nyomulás-dömpinget, azonkívül az USA ukrajnai szálláscsinálóit sem hajlandó támogatni.
Az összes kelet-európai volt szovjet vazallussal megy ez, a magyarokkal úgy látszik, nem.
Na ez bassza a kampós csőrüket.
Csak épp nem nyíltan szólalnak fel ellene, hanem a rájuk jellemző körmönfont, hátulról áskálódó módon.

fehérfarkas 2014.11.15. 13:33:04

@bölcsbagoly:
Nemcsak azok éreklik a norvégokat, de elsősorban azok miatt szólalnak fel, mert azokhoz van közük.
Az ezredforduló környékén Lézer Dzsonny is kapott norvég pénzeket, és akkor ezzel semmi baja nincsen.
Azóta van csak baja, hogy miniszterré vált és a norvégok továbbra is a civileket finanszírozzák, és nem ő oszthatja el a norvégok pénzét.

Gondolom te sem igazán örülnék, ha xy-nak akarnál pénzt adni, de Lázár Jánosnak és Orbán Viktornak kellene közvetlenül odaadnod a pénzt, akik 100%, hogy az általad támogatni kívánt XY-nak egy fillért nem adnának belőle, hanem egy részét saját maguknak nyúlnák le, más részt meg a kilentúrájuknak adnák.

fehérfarkas 2014.11.15. 13:35:25

@bölcsbagoly:

Ez a tisztán fideszes propahanta hazugság. Szó szerint felmondtad. Gratulálok. Navracsics közigazgatási egyetemén kérj egy dícséretes ötöst, és ha szerencséd van, akkor talán Matolcsyval együtt Phd-zhatsz ott :D :D :D

dont be such a jew 2014.11.15. 13:47:17

@fehérfarkas: látom sikerült felfogni

a norvégok belépti díjat fizetnek a szabadkereskedelemért az eu országainak, külön szerződés alapján

ha nem fizetnek, akkor lehetnek eu tagok, ami drágább, vagy elmehetnek annyukba

a belépti díj belföldi elosztásáról van szó, szerintük ők jogosultak elosztani amit ellenértékként fizetnek magyarországnak

bölcsbagoly 2014.11.15. 13:50:07

bocsi: QA KL= okt.23-án@Tempus.Anh: Samantha Power az USA ENSZ szóvivője is nagyokat hazudozott össze Mo-ról a mainap! (antiszemitzmus, sajtószabadság, stb. tekintetében). Az Obama banda vagy teljesen hülye és hagyja magát az orrától fogva vezettetni egy fideszt/Orbánt gyűlölő társaságtól, vagy pofátlanul nagy gazemberekből áll. Othon is keverik a szart, most a rendeletekkel aló kormányzás révén (fene nagy demokrácia, nemde, megkerülni a törvényhozást?) s remélem alaposan ráfáznak 2015-ben!

bölcsbagoly 2014.11.15. 13:50:39

@fehérfarkas: ne pofázz mellé, hanem cáfolj ha tudsz!

bölcsbagoly 2014.11.15. 13:55:08

@fehérfarkas: te hatökör! A NA-nak csak 4%-a civil rész, a többit eddig is a magyar állam osztotta szét. V iszont a 4%-ot eddig csak az Ökotárs! Hozzájuk ragaszkodnak, ők tudják miért! S velük zsarol a nagykövetük, hogy a többi 96% sem kapjuk meg ha nem az Ökotárs oszthatja a 4%-ot továbbra is. Mi ennek a nagy szerelemnek az oka, tudod-e?

eccerüvagyok 2014.11.15. 17:56:22

@Fejesrob: Mi van?? Ha nagyanyám nem halt volna meg, még mindig élne.

eccerüvagyok 2014.11.15. 18:09:13

@krakkik:
Jelenleg nem létezik a fidesznek alternatívája. Nincs egy hiteles, pártállástól független, karakán ember a politikai palettán, aki mögé/köré felsorakozhatna szakember, szakértő, a zemberek, mindenki. Olyan akit elfogad a külföld, akinek kellő felkészültsége, társadalmi elfogadottsága, szakmai múltja-jelen-jövője van és minden szinten (külföldön is!) elfogadott, elismert, megbecsült ember.
Illetve van egy ilyen ember, de kellő támogatás (társadalmi elfogadottság) nincs mögötte. Pontosítok: nagyon-nagyon sok buta, a saját korlátain túl látni képtelen ember van ebben az országban, ezért nem "piacképes" az ő személye.

fehérfarkas 2014.11.15. 22:14:06

@dont be such a jew:

amit leírtál, azt mond meg a Norvég Alap működtetőinek is, mert teljesen máshogy tudják:
"Az EGT/Norvég Civil Támogatási Alap átfogó célja, hogy „segítse a magyarországi civil társadalom fejlődését, valamint erősítse részvételét a társadalmi igazságosság, a demokrácia és a fenntartható fejlődés alakításában”. A támogatók döntése értelmében ezen belül az Alap kiemelt figyelmet fordít az emberi és kisebbségi jogokra (etnikai, vallási, nyelvi, valamint szexuális orientáció alapján), a jó kormányzásra és átláthatóságra, a rasszizmus és az idegengyűlölet elleni harcra, a megkülönböztetés és a társadalmi egyenlőtlenségek, a szegénység és kirekesztés elleni fellépésre valamint a nemek közti egyenlőségre, beleértve a nemi és családon belüli erőszakot. Mindennek érdekében az Alap az alábbi részterületeken kidolgozott projektekhez nyújt támogatást:

emberi jogok és demokrácia;
női jogok és esélyegyenlőség;
szervezet- és közösségfejlesztés;
ifjúsági- és gyermekügyek;
környezetvédelem és fenntartható fejlődés;
jóléti szolgáltatások társadalmilag sérülékeny csoportoknak;
társadalmilag sérülékeny csoportok megerősítése (fókusz: roma integráció)."
norvegcivilalap.hu/hu/nyitolap

"Az EGT Alap és a Norvég Alap Norvégia, Izland és Liechtenstein, mint donor országok által létrehozott finanszírozási mechanizmus. A donor országok az Európai Gazdasági Térség (EGT) tagjai, azonban nem tagjai az Európai Uniónak. Ennek következtében nem járulnak hozzá pénzügyileg az EU közös politikáihoz, viszont az Európai Gazdasági Térség országai közti különbségek kiegyenlítését a szolidaritás jegyében e külön támogatási alapokkal segítik. Az EGT és Norvég Alap átfogó céljai a gazdasági és társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése, valamint a kétoldalú kapcsolatok erősítése a donor országok és a kedvezményezett országok között. A Norvég Alap kedvezményezett országai az EU-hoz 2004 óta csatlakozott 12 tagállam, köztük Magyarország. Az EGT Alap keretében e 12 országon kívül továbbá támogatásban részesül Görögország, Spanyolország és Portugália is."
www.norvegalap.hu/altalanos-leiras

Itt teljesen másról van szó, minta amiről a fideszes handa-banda prohantádat nyomatod.

Néhány idézet még a honlapról:
"Nemzeti Kapcsolattartó (NK)
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága
Feladatai: Teljes körű felelősség a programok szabályszerű, és az Együttműködési Megállapodásokban foglalt céloknak megfelelő végrehajtásáért, programvégrehajtás nyomon követése, Monitoring Bizottság felállítása, a támogatások felhasználásához szükséges intézményi, pénzügyi és eljárási szabályok kialakítása, jelentéstétel a donor országok felé."

Ez az amit Lázár János megszüntetett, és a pályázatokat közvetlenül saját maga alávonta.

"Ellenőrzési Hatóság (EH): Európai Uniós Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság (EUTAF)
Feladatai: Az Alapok végrehajtásának ellenőrzése, ellenőrzési stratégia kidolgozása, rendszer-, program- és projekt szintű ellenőrzések lefolytatása, jelentéstétel a donor országok felé."

Ez az, amit Orbán Viktor és Lázár János szeretnék, ha ezentúl közvetlenül ők ellenőrizhetnék.

no_successful2 2014.11.16. 10:23:29

Hát már itt tatunk. Nem tudtok semmit felmutatni, és nem tudtok egy értelmes embert a soraitokból, akire nemzetellenzékiként ráirányíthatnátok a reflektorfényt, hát villogjunk a jóbaráttal, hogy az milyen jó fej.
Szóval, egy idő óta már inkább a szánalmas kategóriába volt sorolható amiket csináltok, és ez jól illik ebbe a permanens "fejlődésetekbe".

no_successful2 2014.11.16. 10:30:31

Nemzetellenzék alatt természetesen a ballib oldalt értem.
süti beállítások módosítása