Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.11.19.

Elpusztíthatja a CBA a madaras Tescot?

Hakapeszi Miki

Ha komolyan gondolta Kamu Miska azt, amit tegnap benyújtott, akkor ezek a narancslegények tényleg nem szarral gurigáznak. A nagy külföldi kiskerláncok régóta tartó molesztálása úgy tűnik, gyilkossági kísérletté fajul, többfrontos támadással most már azt üzenik a fiúk a mocsok multiknak, hogy jobban teszik, ha húznak haza a picsába. Be kell zárniuk, ha az árakat lenyomva veszteséget mutatnak ki, s biztos ami biztos rájuk kúrnak egy nagy büntetőadót, hogy tutira bukóban legyenek. Zseniális terv.

Nagy az ő bűnük: olcsón adják a kaját. Kihasználják nagyságukat a mocskos kapitalisták, sőt még azt is, hogy az unióban szabad a termékáramlás. A szarcsimbókok behozzák külföldről azt, ami ott olcsóbb és basznak drágán venni a versenyképtelen magyar termelőktől. És kemény konkurenciaharcot vívnak egymással a helyett, hogy önként és dalolva letennék a fegyvert a jó magyar láncok előtt. Igazi gennyládák, veszniük kell.

Félreértés ne essék: látjuk a rendszer árnyoldalait, leginkább azt, hogy ezek a láncok milyen aljas módon kihasználják beszállítóikat a rém hosszú fizetési határidőkkel, vagy a kamu minőségi problémákkal visszadobott termékekkel. De Viktor és galerije most megint ugyanazt csinálja, amit a nyugdíjpénztárakkal. Utóbbiaknál se a rendszer régóta ismert hibáit javították, hanem kinyírták a szektort és lenyúlták a pénzt. Itt sem kis lépésekben tesznek a magyar beszállítókért és a hazai tulajdonban levő piaci szereplőkért, hanem úgy tűnik, szét akarják robbantani a rendszert, kisajátítva az egész piacot, odadobva a havercégeknek.

Akik nyilván röhögve figyelik az eseményeket, köszönik szépen. A kedvezményezettek a szintén az ő helyzetbe hozásukat szolgáló másik kérdésben, a vasárnapi nyitva tartás ügyében meg is szólaltak. Annyira undorító nyilatkozattal rég találkoztunk, mint amit a Birkamenet-szervező CBA és társai, a Reál és a Coop közösen kiadtak. A Fidesz seggéből a következőket bírták kipukkantani: a dolgozók pihenése miatt van szükség a vasárnapi szünnapra, s "a szabályozás semmilyen tekintetben nem diszkriminálja pozitívan egyiküket sem, hiszen mindhárom üzletlánc legtöbb egységének zárva kell maradnia vasárnap a törvény elfogadása esetén."

Nos, finoman fogalmazva, a maci faszát. E láncok üzletei eddig is jóval rövidebb vasárnapi nyitva tartással működtek, mint a nagyobb konkurenseik, a kiesés tehát náluk jóval kisebb. Figyu nyaloncok, ha annyira a dolgozókért sírtok, fizessétek meg őket jobban, de úgy ám, hogy az áfát is rendben perkáljátok. És zárjatok be vasárnap önszorgalomból, törvény nélkül, jó keresztényekhez méltón. Az ócska kamuzással viszont jó lenne leállni, még akkor is, ha a hazug sajtóközleményeket jó piákért cserébe barterben készíti nektek Habony Árpi stábja.

Ez az egész külföldicég-ellehetetlenítés leírhatatlanul morbid, mégse lenne meglepő, ha komolyan gondolnák. Ezzel együtt, mivel a számottevő élelmiszer-áremelkedés kicsit odatoszna a rezsicsökkenő kormány népszerűségének (okostojás Orbán államtitkár már rá is parázott egy cseppet), remélhető, hogy a sima és a madaras Tesco, illetve társaik brutál állami kinyuvasztása is csak egy lesz azok közül a fideszes agyrémek közül, melyeket néhány hétig pillanatra komolyan gondoltak Vityáék, de aztán csendben kihátráltak belőlük.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

358 komment · 2 trackback

Címkék: Tesco CBA egetverő baromság

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr736914605

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezt üzeni Andre Goodfriend a magyaroknak 2014.11.19. 15:06:34

Az USA budapesti nagykövetségének ideiglenes ügyvivője a diplomáciai mentessége mögé bújva mutogatja a felfelé tartott középső ujját vigyorogva kifelé. Kapjátok be, csicskák! A törvényeiteket meg feldughatjátok a s*ggetekbe! Mivan? Hogy ne sértegessem...

Trackback: Lenin elvtárs beájulna örömében a magyar baloldaltól 2014.11.19. 15:03:50

Hátborzongató a párhuzam az 1917-es oroszországi, és a jelenlegi hazai események között a klasszik bolsevik stratégiát elemezve. Mosolyogjunk, vagy sírjunk azon, hogy baloldali tiltakozók 97 évvel a bolsevista "szovjet" hatalomátvétel után újrajátszot...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Larry Silverstein 2014.11.19. 21:34:06

@f123: először is, a tesco kivonulásnak semmi köze nincs ahhoz hogy szopatja őket a Zorvbán

A tesco elad mindent ami Britannián kívül van, mert szarban van a cégcsoport.

Lehet hogy itthon pont a CBA veszi meg a piacukat, meg a helyüket, vagy a fósan, vagy vmi másik.

Szart sem érdekel, elmennekabankok.

mennyémá 2014.11.19. 21:35:37

@f123: nem attól biztosan nem lesz, de lázáréktól még kevésbé.
azért mert ő miattuk tudod még mindig megvenni a farhátat.

Larry Silverstein 2014.11.19. 21:38:21

A Tesco a saját szara miatt akar eladni mindent.www.ibtimes.co.uk/tesco-trouble-can-dave-lewis-save-this-beached-whale-1466635

Azzal hogy megadóztatják az ágazatot, lenyomják az árat amit a Tesco kérhet, nagyon helyesen.

Nehogy már jól járjanak a kaftánosok.

A Commendatore nemcsak az IMFet, a bankokat és a telekomcégeket, a közmü és kajajegycégeket meg Obamát, de a moslékárus tetühintásokat is túléli.

Kemény arc a tábornok.

mennyémá 2014.11.19. 21:39:53

@konrada: tényleg fájna elkezdeni gondolkodni?
ha elmegy a multi (és itt nem a tacskót meg a madarast sajnálom) attól nem lesz semmi sem jobb, csak szűkül a választék, csökken a konkurencia, aminek egyenes következménye az áremelés.
tudom ez nem fér bele az unortodox gazdaságba, de sajnos így van.
egyetlen módon lehet ennek elejét venni, ha létrehozzák a nemzeti árhivatalt, az majd jól nem engedi. mondjuk minden tapasztalatuk meg van hozzá www.sokkaljobb.hu/content/fidesz-mszmp-tagjai

pat bateman 2014.11.19. 21:46:24

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

jogos az érvelés. régebben a tejjel példálóztak: a külföldről behozott olcsó tejet árusítja a tecsó és a többi multi. erre mit látok a cébéában meg a "coop-bótban"? ugyanazt az "áruló" szlovák vagy noname tejet, amilyet a multik is árulnak. szépen behozza majd a 3 "hazai üzletlánc" is azt az árut amit korábban csak a multik forgalmaztak. ha az olcsóra van igény, akkor az olcsóra van igény. mellesleg megjegyzem: nem biztos, hogy a hazai mizó és társai feltétlen jobbak mint egy külföldről behozott tej...

konrada 2014.11.19. 21:50:04

@mennyémá:
Ezt gondolom magadtól kérdezted, és ezért nem gondolkodtál el azon, hogyan lehet, hogy veszteségesen olyan sokáig elműködnek itt...

...mert esetleg tán mégsem abból élnek itt meg, hogy otthonról a tulajok ide talicskázzák át a pénzt a veszteségbe...

...s ha megéri itt lenniük, úgy esetleg mégis csak van profit, csak azt nem látjuk?

Szóval jogos a kérdés, tényleg fáj gondolkodni?

mennyémá 2014.11.19. 21:55:29

@konrada: kisember, de igen, más piacokról hozza ide a pénzt, hogy újabb és újabb boltokat tudjon nyitni.

miketbeszéltek 2014.11.19. 21:57:01

@Larry Silverstein: Azt mondod:Szart sem érdekel, elmennekabankok. Azt mondod: szartsemérdekel, hogy nem lesz piaci verseny a kereskedelemben. De légy szíves magyarázd meg, hogy ilyen vérbeli kommunista nézetekkel miért kommunistázod le pontosan Te habzó szájjal a piaci versenyért, mint az emberiség történelmének nem tökéletes, de leghatékonyabb olyan eszközéért kiállókat, amely a legnagyobb technikai/életszínvonalbeli javulást idézte elő?

f123 2014.11.19. 21:57:37

@eszim: Én ugyan nem "ugatok" bele a pénzed elköltésébe, de nem vagyok bolond, hogy elhiggyem a "jóságos külföldi áruházlánc" mantrát. Egyébként a tesco elég gyenge minőségű cuccot árul, az auchan sem jobb és igen lehetőség szerint normális árú és minőségű magyar árut kellene Magyarországon értékesíteni, ehhez minek külföldi multi?

konrada 2014.11.19. 21:59:38

@mennyémá:
Aham, szóval nem számít a pénz nekik, mert Guiness rekordra hajtanak, és be akarják mutatni az 1 nkm-re jutó legtöbb bolt rekordot.

...s qrvára nem érdekli őket a bevétel, vagy olyan hülyeségek, mint a haszon. Kezdem kapisgálni.

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:00:00

@miketbeszéltek: - azért mert magyarellenes hazaárulók.

mo-n először is van piaci verseny, és lesz is. Igaz szopatjuk akinek nem tetszik a feje.

na és? nem a piaci versenynek van itt szavazati joga hanem a magyaroknak.

mennyémá 2014.11.19. 22:02:11

@konrada: ennyire primitív tényleg nem lehetsz egyedül. igen, azért talicskázza ide a pénzt, hogy aztán x idő múlva eltalicskázza, de közben valakiknek ad fizetést, te olcsón normális dolgokat vásárolsz. ennyi. ja és utána sem elmegy, hanem itt marad.

mennyémá 2014.11.19. 22:03:08

@Larry Silverstein: aham..kezd leesni, hogy te esetleg mégsem vagy akkora fasz mint látszol, hanem most jöttél iróniából

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:08:10

@f123: Patrióta vagyok, nyilván az valamennyiünk érdeke, hogy a pénz magyar termelőkhöz kerüljön. De nem vagyok bolond! Bár a középosztályhoz tartozom, és nem vagyok "proli", mégis alig tudok kijönni a fizetésemből. Így bár szívesen veszem meg a hasonló, vagy csak kicsit rosszabb ár/érték arányú magyar terméket, sajnos nem vagyok hajlandó a sokkal rosszabb magyarért több pénzt kiadni. Piaci verseny nélkül meg nem fogsz kapni normális árú terméket! Ennyire feledékenyek vagytok? Elfelejtettétek, hogy mitől dőlt össze a szocializmus? Hiába hirdette a fölényét a rothadó nyugati kapitalizmussal szemben! Az más kérdés, hogy normális országokban a termelők TÉSzekbe tömörülnek, hogy egységesne tudjanak fellépni az érdekeikben. De hát nálunk a rossz tapasztalatok+a hagyományos magyar irígység és rosszindulat+ a mindenkori mezőgazdasági kormányzatok tehetetlensége miatt ez csak néhány helyen szerveződött meg....

mennyémá 2014.11.19. 22:13:28

@miketbeszéltek: " De hát nálunk a rossz tapasztalatok+a hagyományos magyar irígység és rosszindulat+ a mindenkori mezőgazdasági kormányzatok tehetetlensége miatt ez csak néhány helyen szerveződött meg...." azokon a helyeken, meg szétverték, mert kellett a föld a haveroknak.

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:13:30

@miketbeszéltek: 'Ennyire feledékenyek vagytok? Elfelejtettétek, hogy mitől dőlt össze a szocializmus?'

Ugyanattól mint a Gyurcsány diktatra, a kezelhetetlen államadóssághegytől.

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:14:01

@Larry Silverstein: Az a magyarellenes hazaáruló, aki visszavezeti a magyarságot egy alig több, mint 20 éve látványosan megbukott rendszerbe/gondolkozásmódba. Az valójában a magyarellenes hazaáruló, aki saját aljas hatalmi érdekében újra visszatér a klasszikus feudalista gondolkozásmódhoz, és a polgári gondolkozást minősíti hazaárulásnak!

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:16:03

@Larry Silverstein: "Ugyanattól mint a Gyurcsány diktatra, a kezelhetetlen államadóssághegytől." Nem a szocialista, alkalmazkodni képtelen állami tervgazdálkodástól? Mondom, hogy valójában kommunista vagy!

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:16:30

@miketbeszéltek: 'Az a magyarellenes hazaáruló, aki visszavezeti a magyarságot egy alig több, mint 20 éve látványosan megbukott rendszerbe/gondolkozásmódba. '

lásd. 22:13:30

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:18:20

@miketbeszéltek: 'Nem a szocialista, alkalmazkodni képtelen állami tervgazdálkodástól?'

Nem. A válasz rendkívül egyszerü. A kezelhetetlen államadósság volt az ok.

A kezelhetetlen államadósság pedig az alkalmazkodni képtelen tervgazdaság következménye.

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:19:58

@Larry Silverstein: Igen, és akkor miért tapsolsz az állami tervgazdálkodásnak, amikor annak kezelhetetlen államadóssághegy a következménye?

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:22:48

@miketbeszéltek: 'Igen, és akkor miért tapsolsz az állami tervgazdálkodásnak, amikor annak kezelhetetlen államadóssághegy a következménye?'

Mert a világ legsikeresebb gazdaságai állami tervgazdaságok (szingapúr, kína). És kapitalisták, exportfüggők, minden adott nálunk ehhez. Nem csoda hogy hasítunk.

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:23:42

+Az összes szocialista rendszer mitől omlott össze az adósságtól függetlenül?

mennyémá 2014.11.19. 22:25:46

@Larry Silverstein: visszavonom, te tényleg ekkora fasz vagy. de, ha ennyire imádod kínát, akkor miért nem költözöl oda? amúgy csak nagyon halkan súgom meg, hogy bármit mond a vitya meg a petike, kínában már régen nincsen tervgazdálkodás.

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:27:24

@Larry Silverstein: Ja. Azért sikeresek, mert beengedték, és nem üldözték el a tőkét. És azért sikeresek, mert olcsó rabszolgamunkát kínáltak fel a nyugati cégeknek, az ebben a kérdésben meg valóban hülye nyugat meg nem akadályozta meg a dollárbilliárdok kiáramlását!

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:28:32

@Larry Silverstein: Ismételten kérdezem: miért kommunistázol, amikor éppen most vallottál szerelmet a kommunista Kínának?

ubi1 2014.11.19. 22:33:49

Ugye viktor vezérünk ha jól idézem kinyilatkozta,hogy sok szemetet etettek meg velünk a Multik Ezt bizonyítani kéne Szerintem egy rágalmazási pert megérdemelne

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:36:03

@miketbeszéltek: megint hülyeségeket beszélsz Mo-ra még soha nem érkezett annyi tőke mint most.

Az állampapírokat állandóan túljegyzik pedig egyharmad kamatot adnak rá mint a szockó államcsődkor.

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:37:31

Hozzáteszem: nem vagyok szélsőséges liberális- olyan helyeken, ahol működik a piac, a versenynél nincs jobb módszer, de helye van a patriotizmusnak, illetve monopóliumok esetén (pld. közszolgáltatók) megfontolandó az állami tulajdon. Viszont a patriotizmus általában a magyar gazdaság fejlődését szolgálja, ha valójában csak egy hatalommal szimbiózisban élő réteget hoz csak helyzetbe, az nem patriótizmus, hanem az orosz felvilágosult abszolutista modell, amely több száz évre konzerválta a válságot!

Kalmár 2014.11.19. 22:37:45

@miketbeszéltek: A kezelhetetlen államadósság a liberális gazdaságból jött.
Az IMF tanácsai még lejjebb nyomtak mindenkit, aki hitt nekik. Ma ők is az mondják, hogy félrekezelték és rossz tanácsokat adtak a válságra.
KÖSZI!

eszim 2014.11.19. 22:38:24

@f123: dehogynem szólsz bele, valakik csak elköltik azt a sok 100 milliárdot ezekben az áruházakban, ha ezt kétségbe vonod, hogy minek egyáltalán ilyen Magyarországra, akkor beleszólsz a dolgukba.
Miaz, hogy ehhez minek a multi? Lófasz kicsi nyitott gazdaságú ország vagyunk. Egyrészt magyar cégek külföldön is akarhatnak valamit, másrészt ua. multi a magyar esetünkben mezőgazdaság termékeit teríti a többi országban.
(Szerintem metro is lehetne magyar, meg villamos, meg bármi, minek a multi, agyrém)

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:41:22

@Larry Silverstein: Kína nem tudom micsoda. Elengedték a kapitalizmust, de még a kommunista párt kontrollálja az egészet. (A jövőben nem tudom, hogy mi lesz.) Szóval Kína kommunista kapitalizmus: a gazdaság már kapitalista, a felépítmény kommunista. Abban az egyben viszont talán igaza van Marxnak, hogy a gazdaság viszi magával a felépítményt is.....

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:42:04

@Kalmár: A kezelhetetlen államadósság már a 80as években bekopogott. Igaz már a kádári értelmisség is szopkodta az IMF faszát, attól lettek ilyen sikeresek.

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:42:56

@miketbeszéltek: pontosan, jól látod

magyarország pedig nemzeti szocializmus

Salve Commendatore Vittorio!

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:43:25

@Kalmár: Aha. Itt éppen a szocializmus bukásáról polemizáltunk Silverrel...

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:44:59

A Commensatore pedig jól kártyázott a nemzeti kártyával, meg az EU ijesztgetésével.

Úgy beszartak hogy elkezdték tolni a lóvét. Erről beszélünk!

www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/hozzank_ozonlik_most_a_legtobb_eu-forras.204643.html

Salve Commendatore!

Torzonborz Kalapevő 2014.11.19. 22:45:16

17 éve főzök a családomnak napi szinten. Sajnos elég gyakran vagyok kénytelen vásárolni magyar boltokban. Csak néhány példa a vásárolt termékekből: nem eredendően penészes sajt, lejárt szavatosságú élelmiszerek, száraz kenyér/zsemle, papírdarabokkal teli zsemlemorzsa, ehetetlen krumpli, bűn rossz, rothadó sárgarépa (mindez úgy csomagolva, hogy ne lehessen látni). Arról nem is beszélve, hogy nem egyszer vágtak át a pénztárnál (vagy csak szerettek volna) Igen, magyar termékek, magyar boltokban, méregdrágán.
Lehet megkövezni, de erre nincs pénzünk. Sajnálom, ha amiatt vagyok hazaáruló, hogy szeretnék enni adni a családomnak, és ha már nem is kaviár, de legalább romlott ne legyen.
Sajnálom. És én kérek elnézést, hogy rászoktam az Aldira/Lidlre, mert már meg sem kell néznem a lejárati időt (beakciózzák napokkal a lejárat előtt), mindig friss minden és jó minőségű. Kedvesek az eladók, még akkor is ha zárásra esek be, tisztaság van, és még soha nem vertek át a pénztárnál. Van választék, és mindez elérhető áron.
Szóval, szégyellem most magam rendesen.
(Na jó, nem, de olyan jól hangzott)

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:48:28

@Larry Silverstein: Azért lett államadósság a 80-as években, mert Kádár legitimációja a jó életszínvonalból származott(/származik). A szocializmus gazdasági válságában nem merték látványosan csökkenteni az életszínvonalat, a lyukakat próbálták az akkor olcsó hitellel befoldozni. Úgyhogy még Te sem gondolhatod komolyan, hogy ezért az IMF a felelős!

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:49:31

@Torzonborz Kalapevő: MINDJÁRT ELBŐGÖM MAGAM

- mindenesetre ne vegyél szart és akkor a szar bót tönkremegy, ennyi.

mennyémá 2014.11.19. 22:50:37

@Larry Silverstein: feltéve, hogy meg nem elégelik ott a lajtától nyugatra a hintázást, amit a nagyvezír művel. és vannak rá jelek, és putyin cáratyuska nem fogja tudni kisegíteni hű vazallusát.
szal hogy is van ez a nem leszünk gyarmat duma, akkor most jön pénz nyugatról, befektet-e itt a sok köcsög vagy senem?
abba a hitbe meg ne ringasd magad, hogy az oroszok olyan jól állnak. ugyan úgy ahogy '90 előtt, most is mesterségesen fel van fújva a nemlétező gazdaságuk. vagyis kb kilátszik a seggük, jelenleg kb gyújtósnak jó a rubel

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:51:53

@Larry Silverstein: Cinikus fanatikus vagy. Jelen blog vitája meg éppen arról szól, hogy az állami törvények kényszerítik majd Kalapevőéket=mindenkit, hogy megvegyék a "szart"!

mennyémá 2014.11.19. 22:52:15

@Larry Silverstein: szerintem pont azt próbálta megértetni a csökött agyaddal, hogy próbál nem szart venni de vezíred nem akarja engedni, hogy a lázár tezsvírek szaros bótjában kelljen elkölteni a kenyér és tej jegyet amit szíve szerint már holnap bevezetne

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:52:40

@miketbeszéltek: 'Úgyhogy még Te sem gondolhatod komolyan, hogy ezért az IMF a felelős!'

-megint fingod nincs miről beszélsz.

1981 óta lóg Magyarország IMF csöcsön. Vehetnénk akár véletlennek is, persze elég gyanús, hogy életszínvonalat emeltek belőle a félhülye elvtársak (pont mint megyó-gyurcsány), hogy aztán már 90ben meg legyen ágyazva a kényszerprivatizációnak.

ilyen a popszakma

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:53:13

@miketbeszéltek: folyt: és a "szar" bolt ne menjen tönkre. Ennyi. (A piacnak.)

Torzonborz Kalapevő 2014.11.19. 22:53:20

@Larry Silverstein:
"mindenesetre ne vegyél szart és akkor a szar bót tönkremegy, ennyi."

Akkor most megkaptam a PÁRT-tól az engedélyt? Annyira örülök, hogy most már "legálisan" járhatok a Lidl-be :) Köszönöm, és még egyszer mondom: köszönöm. Nagy megkönnyebbülés ez nekem :)

eszim 2014.11.19. 22:53:55

@Larry Silverstein: te fasz, épphogy tönkremenne a szar bót (CBA) ha a vevőkön múlna, csak a korrupt kormányod inkább dönt a választók és vevők helyett és helyzetbe hozza a magyar (haha) üzletláncot.

mennyémá 2014.11.19. 22:54:23

@Larry Silverstein: most meg putyin seggén akar lógni az aki 25 éve a leghangosabban üvöltötte, hogy ruszkik haza.
Nem érzed az ellentmondást? vagy egyszerűen nem engedik a gondolkodást a ledvay utcában?

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:54:28

@miketbeszéltek: 'Jelen blog vitája meg éppen arról szól, hogy az állami törvények kényszerítik majd Kalapevőéket=mindenkit, hogy megvegyék a "szart"!'

-a blog erről szól de a blog neve meg mentálisdeficit, és pár hónapja még fegyencnek kampányolt!

mondjam tovább?

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:54:36

@Larry Silverstein: "életszínvonalat emeltek belőle a félhülye elvtársak (pont mint megyó-gyurcsány" Akkor hazugság volt a "rosszabbul élünk, mint 4 éve" kampány?

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:56:19

@mennyémá: 'feltéve, hogy meg nem elégelik ott a lajtától nyugatra a hintázást, amit a nagyvezír művel. és vannak rá jelek, és putyin cáratyuska nem fogja tudni kisegíteni hű vazallusát.'

- ja arra meg pláne vannak jelek hogy dől a lé..:D

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:56:49

@miketbeszéltek: látom levetted a lényeget, gratula

mennyémá 2014.11.19. 22:57:26

@Larry Silverstein: mi lenne, ha elolvasnád az 1984 illetve az Állatfarm című regényeket? esetleg megnéznéd nyitott szemmel, nem bedugózott füllel a Tanú-t? sok mindent észre kéne venned, de a PÁRT nem engedi

mennyémá 2014.11.19. 22:58:15

@Larry Silverstein: most akkor kell a nyugat vagy nem? döntsd már el! vagy ott nálatok egy emberből kettő skizofrén?

miketbeszéltek 2014.11.19. 22:58:28

@Larry Silverstein: Nem érdekel, hogy kinek kampányolt, én nem a blog más állításait igazolom, hanem Veled vitatkozom konkrét kérdésekről, pld. arról, hogy a ereskedelemben a monopol-helyzetben a vásárlók járnak rosszul. Biztosan nosztalgiád van a szocialista monopol-hiánygazdálkodás iránt. Ezt respektálom, csak ismételtem kérlek, nem kommunistázz másokat!

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:59:16

@mennyémá: ha elfáradtál mehetünk aludni is, késő van. Azt hittem még mondani akarsz vmit.

Larry Silverstein 2014.11.19. 22:59:55

@mennyémá: hintázni kell.

Salve Commendatore Vittorio!

mennyémá 2014.11.19. 23:00:29

@Larry Silverstein: látom sikerült átmenned write only módba. ez is tipikus, ajánljak pszichiátert?

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:01:06

@miketbeszéltek: 'Veled vitatkozom konkrét kérdésekről, pld. arról, hogy a ereskedelemben a monopol-helyzetben a vásárlók járnak rosszul.'

Monopol helyzetben igen. Kinek van/lesz monopolhelyzete?

miketbeszéltek 2014.11.19. 23:01:37

@Larry Silverstein: Mi is volt a lényeg? Hogy nem a rendszert akarták fenntartani az elvtársak, hanem sok évre előre látták a Szovjetúnió felbomlását?

mennyémá 2014.11.19. 23:03:30

@Larry Silverstein: gratulálok, te melyik posztban voltál eddig, mert ezek szerint közöd nincs ahhoz amiről itt folyik a diszkurzus. Vagy váltás volt és nem mondták el, hogy miről kell írnod?

f123 2014.11.19. 23:04:26

@eszim: szomorú, ha felzaklat, hogy más a véleményem. Ha ragaszkodsz, hozzá akkor éld meg úgy, hogy beleszólok mire költöd a pénzedet. A multi nem teríti a magyar termékeket a hazájában. Egy darab magyar terméket nem találsz egy párizsi auchanban. Az auchan egyébként francia termelői tulajdonban van és a saját termékeiket terítik a hazájukban. Azért teszik ezt, mert ennek van értelme, miért fáj az, ha ez történik Magyarországon is, csak magyar termékekkel?

miketbeszéltek 2014.11.19. 23:04:36

@Larry Silverstein: Elszállt az első: Mi is a lényeg? Tehát nem a rendszert/hatalmukat akarták fenntartani az elvtársak az életszínvonal hitelekből való fenntartásával, hanem évekkel korábban már látták a Szovjetúnió felbomlását?

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:04:50

@miketbeszéltek: Az IMF látta előre a felbomlást, igen. Különben szóba nem jött volna hogy a keleti blokkba adjanak kölcsönt.

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:06:28

@miketbeszéltek: Kádárék valszeg nem láttak semmit előre, hiszen nem a gondolkodásuk miatt tartotta őket a Központi Szovjet.

f123 2014.11.19. 23:06:42

@Torzonborz Kalapevő: aha mert a multi az a minőség csimborasszoja! Nem tudom hol vásárolsz, de az alapján amit leírtál az valami csempész vándorárus lehet...

miketbeszéltek 2014.11.19. 23:06:46

@Larry Silverstein: "Kinek van/lesz monopolhelyzete?"

Az eddigiek (blog+hszólások) alapján nem is sejted, mire gondoltam?

miketbeszéltek 2014.11.19. 23:11:38

@Larry Silverstein: "hiszen nem a gondolkodásuk miatt tartotta őket a Központi Szovjet." Most már elvesztettem a fonalat: félhülyék voltak az elvtársak, vagy tudatosan azért nem engedték 1981-ben összedőlni a rendszert, hogy a majd 1985-ban hatalomra kerülő Gorbacsov nyomán a CCCP 1989-90-ban feladja Kelet Európát?

mennyémá 2014.11.19. 23:12:01

@f123: általános iskola első osztályát javaslom, olvasási készség fejlesztésére, merthogy aszonnya:
"És én kérek elnézést, hogy rászoktam az Aldira/Lidlre"
Amúgy meg miért kéne az auchannak francia honban magyar árút árulnia? Ja, hogy meg kéne ütni valami szintet (megjegyzem primitívkém, hogy árul, csak olyan dolgokat amiról te álmodni sem szoktál, úgymint: tokaji borok, pick szalámi stbstb). De semmi gond, te vedd a lejárt szavatosságú szemetet a cba-ban, szived joga. mindenki másnak hagyd meg azt a döntési lehetőséget, hogy ha 5 forinttal olcsóbb a zsemle a lidlben akkor ott vegye meg.
ennyi, kedves mélymagyar birka

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:12:44

@miketbeszéltek: maradjunk a tényeknél

egyelőre a tesco/fosan lamentál egyáétalán, tehát ha minden igaz 2 szereplővel lenne kevesebb

ebből a tesco akkor is elmenne magyarországról ha egyenesen nekik utalná ki a Commendatore az állami dolgozók összes bérét

www.ibtimes.co.uk/tesco-trouble-can-dave-lewis-save-this-beached-whale-1466635

mennyémá 2014.11.19. 23:14:14

@Larry Silverstein: menj aludni, fáradsz nagyon, már a kopipaszta sem megy

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:15:36

@miketbeszéltek: az elvtársak még kapaszkodtak a székükbe, de a rendszer repedezett, az IMF meg lépett. Igy a 90es években az IMF-be befektető országok cégei fel tudták vásárolni az országot olcsón, miután szénné adósították.

tehát a szokásos hazaárulás, mint fegyencéknél

mennyémá 2014.11.19. 23:16:40

@Larry Silverstein: igen és azok az elvtársak nagyon jól belekapaszkodtak a székeikbe:
www.sokkaljobb.hu/content/fidesz-mszmp-tagjai

miketbeszéltek 2014.11.19. 23:19:34

2 országos lánc távozása is komolyan felborítja a piaci viszonyokat. De aki itt marad, az extra/büntető adók miatt komoly verseny hátrányba kerül. És mondd: ha az eddigi piaci viszonyok között a CBA-ról ilyen vélemény alakult ki, akkor egy egyenlőtlen verseny esetén merre mozdulna a minőség/szolgáltatás?

eszim 2014.11.19. 23:20:27

@f123: Gérard Mulliez a 37 milliárd eurós vagyonával, meg a Mulliez család (van pár cégük, köztük a Dechatlon) lenne a francia termelői tulajdon? hát te segghülye vagy!!!

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:28:09

@mennyémá: hát ez a lista éppenséggel az ellenkezőjét bizonyítja

-a 2 valamirevaló MSZMP KB tag a listán soha nem volt még mezei tag sem a fideszben(viszont Pozsgay MSZP elnök volt), a többiek meg az MSZMP-ben vagy a KISZ-ben voltak mezei tagok.

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:30:13

@miketbeszéltek: milyen vélemény? Az én véleményem az hogy a CBA kiváló minőségü. Pont mint az összes többi. De mivel magyar én preferálom.

mennyémá 2014.11.19. 23:36:40

@Larry Silverstein: Na eddig tartott tanácsot kérni?

Kövér László – MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke (a másik alelnök Gyurcsány Ferenc volt)

Pintér Sándor – MSZMP-titkár

Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban

Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Boros Imre – MSZMP-titkár

Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár

Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag

Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár

Boross Péter – MSZMP-tag. 1965-től a Dél-pesti Vendéglátóipari Vállalat igazgatóhelyettese, majd ezt követően 1971. december 21-én kinevezték a vállalat igazgatójává.

mennyémá 2014.11.19. 23:37:51

@Larry Silverstein: preferáld, leszarom, de én meg engedtessék meg, hogy azt preferáljam amelyiket én akarom.

mennyémá 2014.11.19. 23:39:54

@Larry Silverstein: és ne egy mitugrász törpe mondja meg, hogy melyik boltba mehetek.

f123 2014.11.19. 23:41:42

@mennyémá: az általános iskola első osztályát sem javaslom az olvasási képességek és az intelligencia hiánya miatt. Nem tűnt föl, hogy két különböző kommentre válaszoltam? Ráadásul messze nem olyan primitíven, ahogy neked sikerült?! Mégegyszer elmondom, hogy lendvai ildikó és te is megértsd: Franciaorszàgban a boltok 90%-ban francia árut kell, hogy forgalmazzanak, ezzel támogatják saját mezőgazdaságukat. Lehet, hogy a párizsi auchanban találsz két koszlott rúd pick szalámit, de ezt elég nevetséges lenne a magyar áruk terítésének nevezni, amit egyébként @eszimnek írtam.

Larry Silverstein 2014.11.19. 23:42:00

@miketbeszéltek: Egyébként nem véletlen, hogy ez a 2 cég lett a szóbeszédekk tárgya.

Leszámítva, hogy a Tuskó nem csak Magyarországot, hanem a komplett régiót otthagyja, nem nehéz észrevenni, hogy egy angol és egy francia cégről van szó. A franciákat már eddig is ott szopatták Orbánék ahol tudták (Alstom metrókocsik, Kajajegyes cégek), igen helyesen, mert úgy gondolták hogy a csigazabálók nem igazán nélkülözhetetlenek nekünk, nem kínálnak értelmes befektetéseket.

Német láncokat nehezebb lenne kirúgdalni, mert ők azért jóféle melóhelyeket is teremtenek a piacért cserébe (Merc, Audi, Bosch, Siemens), meg oda mi is sok mindent exportálunk nagy értékkben.

Igy kell ezt.

mennyémá 2014.11.19. 23:52:21

@f123: én csak simán megpróbáltam lesüllyedni a szintedre nyugi.
ezt a 90%-t hol olvastad? úgy mellékesen meg ott valszeg előállít a francia paraszt értelmezhető árban értelmezhető minőséget.
Most menj be szépen a kedvenc cba-dba és nézd meg milyen minőségű magyar terméket kapsz. erről ennyit.
Azon meg nehéz segíteni, ha annyira primitív egy kormányzat, hogy egy 66 milliós piacról lemondjon és ne hirdesse lépten nyomon, lépten-nyomon, hogy milyen jó(?) a magyar árú.
De mindenhol erőből akar mindent elérni a kisebbségi komplexusos vezír, éppen ezért a legtöbb helyen nagyívben szarnak a fejére illetve arra, hogy mit pattog a nagymagyarságával.
Nem utolsó sorban, azt is nézd meg, hogy a mélymagyar cba milyen árukat forgalmaz. Erősen meg fogsz lepődni, hogy náluk sem találod olyan hűde nagy százalékban a magyar cuccot. ők is nyomatják a félárú szlovák tejet, a lengyel sajtot, román kolbászt. Mert a hozzád hasonló szittyáknak mindegy mi szart ad a MAGYAR bót.

Géza néni 2014.11.19. 23:53:53

Mégis mit gondoltok nagyokosok honnan fúj a szél?
Gondoljátok, hogy ha a CBA-nak olyan jól megy, és nyereséges akkor eszébe jut odafönn bárkinek, hogy kidobja a multikat?
Meg van őrülve a CBA, mert a népek a lábukkal szavaznak, és úgy látszik a nyereség se nő, (vagy Csökken!)

mennyémá 2014.11.19. 23:56:41

És úgy nem mellékesen, a cba hány "megváltozott" munkaképességű alkalmazottat foglalkoztat?
Mert a madaras teli van velük. Na ezek az emberek mind-mind utcára kerülnek és gazdátok mindenféle ellátást elvett/elvesz tőlük.
Volt már ilyen a világon valóban, de annak 72 millió halott lett a vége. Gratulálok nektek, ha asszisztálni kívántok egy náci formátumhoz

f123 2014.11.20. 00:13:15

@mennyémá: látom a tudás nem korlátoz, de sebaj. Az Eu legtöbb tagállama védi a saját piacát. Az amerikai Wal-Mart például kivonult Németországból, mert nem rúgtak labdába a német termékekkel és áruházakkal szemben. Én minőségi árukat szoktam vásárolni, lehetőleg termelőktől, időnként járok hiperekbe vagy szupermarketbe. De te nyugodtan edd a multi száraz zsemléjét és csodálkozz rajta, hogy miért vagy kövér és beteg...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.20. 00:40:04

@$$$=$$$:
Igen, te vagy annyira hülye seggnyaló fasz, hogy mindent helyesnek tartasz, amit a mini-Hitler és rablóbandája kitalál.

@Ylim:
Mivel gondolkozna? Ne kérj tőle lehetetlent. Narancskomcsi aggyal ilyet nem lehet.

@gigabursch:
Ezt mind elhiszem.
Vagy te annyira segghülye.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.11.20. 04:18:30

@Larry Silverstein: agylohasztó végignyalni a sok baromságot, amit összehordasz, de mi van, kinek kampányolt ez a blog? te tényleg teljesen hülye vagy?

eszim 2014.11.20. 05:13:07

@f123: erre a francia 90% kötelező hazai termékre tudsz valami forrást vagy beégsz vele mint a termelői tulajdonú auchannel?
Egyébként mocsok ferdítés példálózni a világ 2 tucat országával, hogy ott bezzeg hogy van, mégis mit igazol, akkor a csigaevést is átvesszük vagy hogy? Volt szoci környékbéli országokkal példálózz, az releváns lehet.

konrada 2014.11.20. 08:10:42

@mennyémá:
Azért vagy te itt!;))
Hiszen azért nem semmi, hogy komolyan elhiszed, hogy a kereskedelmi megtérülési időt 10 évben számolják - miközben a beruházás könnyűszerkezetes csarnoképület,
hogy a befektető addig nem is vár vissza semmit pénzéért,
hogy addig csak a magyar nép üdve vezeti őket,
és hogy a kereskedelmi multikat a hosszú távú befektetés vezeti...
...gondolom mindezt az idei Jéé Diszkontos, Maatch-os, Plus-sos, Kaiser-es, Meinl-es, Cora-s bevásárlásaid során mérted fel!;))

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.11.20. 11:19:00

@mennyémá: "Kövér László – MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke (a másik alelnök Gyurcsány Ferenc volt) "

A MISZOT egy ifjúsági ernyőszervezet volt. Én arra szavaztam a FIDESZ kongresszuson asszem még a jurtában, hogy NE lépjünk be, de a többség másképp döntött. Ennyi.
Úgyhogy ne komunistázzál itt bazdmeg!

f123 2014.11.20. 12:15:33

@eszim: A Leclerc francia áruházláncra, gondoltam az Auchan helyett, ebben valóban tévedtem. A kötelező 90%-ról pedig annyit, hogy a Loi Royer és a Loi Raffarin szabályozzák többek között a kérdést. Franciaországban egy helyi bizottság engedélye kell ahhoz, hogy településmérettől függően 1000 vagy 1500 m2-nél nagyobb kereskedelmi egységet nyithass. A bizottság megfogalmazhat számos ajánlást, sok szempontot vesz figyelembe és a beadott kérelmek túlnyomó többségét elutasítja. A szabályozás egyes részeit egyébként Olaszország és Spanyolország is átvette. A francia szabályozás eredményeképpen a francia mezőgazdaság jövedelem termelő és emiatt a vidék népességmegtartó szerepe kifejezetten jónak mondható.Azt a szabályozást, ami jó azt pedig át kell venni és alkalmazni kell. Na remélem mostanra felfogtad miről beszélek...

eszim 2014.11.20. 14:05:01

@f123: "a boltok 90%-ban francia árut kell, hogy forgalmazzanak, " erre továbbra sem látok bizonyítást, szerintem légből kapott ...
Amiket beírtál törvényeket, azok valóban az üzletnyitásról, nm-ekről szólnak, hasonlatos lehet a magyar plázastop törvényhez, de azért a magyar általános 300nm korlát, az 1000-1500, hoz képest jelentős különbség, a magyar homályos szempontú mutyi, korrupt felmentő bizottságban biztos más.
Egyébként nem látom be, hogy a cba miért forgalmazna több, jobb magyar terméket és miért nem lehet a nagyáruházaknál emelni (normális módon), mindenesetre a felügyeleti díj eltüntetéséből ismeretlen helyre, a multik szopatásából esetleges elüldözéséből nem következik, hogy a magyar termelőknek jobb lesz majd.

f123 2014.11.20. 14:58:38

@eszim: Az általam megadott jogszabályok sokkal több mindent szabályoznak, nem csak a négyzetmétereket...
Ráadásul a franciáknál ez a szabályozás a 70-es évek vége óta létezik, tehát a külföldi hyperek Franciaországban nem jelentek meg olyan mértékben, mint mondjuk Angliában.
A 90%-ot nem biztos, hogy sima google kereséssel megtalálod, mivel én ezt egy szakmai anyagban olvastam, ami az engedélyeztetési eljárással kapcsolatos szabályrendszert és a helyi bizottságok által meghatározott követelményeket mutatták be, egyébként ez szembe megy az EU-s áruk szabad áramlásával kapcsolatos alapelvvel. Tőlem még ezek után is nevezheted légből kapottnak, pont nem érdekel.
Amit próbálok mondani, hogy a multi és az EU nem a barátaink vagy Róbert bácsi ingyenkonyhája, akik majd jönnek és segítenek, hanem profitorientált és az erősebb kutya barátkozik elv alapján működő szervezetek.
Ha szerinted minden szar, meg mutyi ami magyar, akkor nyugodtan menj Angliába vagy bárhova, ahol szerinted kolbászból van a kerítés és majd élőben megtapasztalod, hogy mennyire nincs igazad.
A magyar termelőnek az lesz a jó, ha a termékeit normális áron el tudja adni elsődlegesen Magyarországon, másodlagosan külföldön. Fordítsuk meg, amit meg tud csinálni a magyar hypermarket, azt ne külföldi csinálja ez különösen igaz azért, mert a külföldi hypermarket semmilyen valós hozzáadott értéket nem állít elő a magyar gazdaság szempontjából.

eszim 2014.11.20. 15:53:30

@f123: de sajnos aminek a célja maga a lenyúlás, abból szar lesz, vagy akkora plusz terhet jelent a lenyúlás, hogy összességében bukás az egész és nagyobb kárt okoz.
A magyar termelőnek attól nem lesz jó, ha korrupt kereskedelem lesz, ha rákényszerítjük a vevőt, hogy megvegye a kevésbé jót, ha kinyírják mellőle a konkurenciát, ha eddig ótvar szar volt ettől csak még szarabb lesz.
süti beállítások módosítása